• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-09 16:21
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:15:
[...]

Gister op 98% los getrokken, nog steeds op 1
Waar kun je dit zien? Misschien een dommen vraag maar ik kan het niet vinden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:35
Gin1216 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:30:
[...]

Waar kun je dit zien? Misschien een dommen vraag maar ik kan het niet vinden 😅
Instellingen>Algemeen>info

Ik moest ook even zoeken, je verwacht het te vinden onder Batterij…

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2023 09:31 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Wel raar. 14PM vs 15PM. F1TV op pauze en dan foto's van de tijdenlijst, paar keer getest:

1x zoom scherper op de 15PM
2x zoom scherper op de 14PM (hoe dan, dit is een crop dacht ik)?
5x zoom iets scherper dan 3x zoom vergroten.

Haters everywhere but I don’t really care

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 18:37

Saven

Administrator

Ai, dat is wel nasty. Voor degene die geen hoesje oid gebruiken, maar ook gewoon dat je weet dat je telefoon wat minder stevig is dat voorheen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:26:
[...]

Sorry, maar ik neem hem steeds minder serieus. Hij doet zeker mooie projecten en zoekt de grenzen op maar een gasbrander op een toestel zetten komt in de praktijk gewoon nooit voor.

Het heeft weinig toegevoegde waarde en zorgt voor een onrealistisch beeld van een toestel, het maakt dan niet eens uit welk merk of OS het is
:') selectieve verontwaardiging, want je gaat aan alle valide en praktische punten voorbij. Maar dat is jou niet vreemd als het om Apple gaat zie ik :D

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Saven schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:37:
[...]

Ai, dat is wel nasty. Voor degene die geen hoesje oid gebruiken, maar ook gewoon dat je weet dat je telefoon wat minder stevig is dat voorheen. :X
Goed om te weten dat ik beter geen Stanleymesje en aansteker langs m'n telefoon moet halen. Echt bedankt, blij dat ik dit filmpje heb gezien d:)b

Haters everywhere but I don’t really care

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:53

Yucko

One clown to rule them all !

SLeka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:42:
Wat voor hoesje gebruiken jullie voor die iphone 15 pro ( max ). Ik heb dit jaar een magsafe hoesje gehaald van apple maar die is dus aan de onder kant ( voorkant ) helemaal open. Waarschijnlijk voor die slight functie, maar goed wel erg kwetsbaar imo. Welke is nog meert fijn en goed
misschien snap ik hem niet, maar de originele silicone hoesjes zijn toch (op de opening voor laadpoort en speakers na dan) gewoon dicht aan de onderkant :? (iig voor de Pro Max)

het Guave hoesje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_R7RBTbQhhOP82ItPYOpswwQUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zum9j873YSHQhbViyDyPYnAS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCEYxuLXsQdTMCSXueIH7_Yb_gI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrLpXdDuPvcAzLsyVxKAHR6m.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij mijn X heb ik idd een open onderkant en ligt de telefoon eigenlijk met zijn eigen rand op mijn pink als ik hem vast heb, maar bij de 15 PM zodadelijk dus niet

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:39
Wanneer je Apple Care+ hebt en je accu is in performance afgenomen, knikker je ‘m toch gewoon een keer tegen de vlakte en voor € 29 heb je weer een nieuwe iPhone met verse accu? ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-09 10:39
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:48:
Wanneer je Apple Care+ hebt en je accu is in performance afgenomen, knikker je ‘m toch gewoon een keer tegen de vlakte en voor € 29 heb je weer een nieuwe iPhone met verse accu? ;)
En zo wordt de prijs hoger elk jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
SamSid schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:49:
[...]

En zo wordt de prijs hoger elk jaar.
Omdat? Je betaalt ook gewoon voor Apple Care+
En volgens mij is de iPhone dit jaar zelfs goedkoper. Dus niet zo heilig doen jij. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:22

swv

Nou we zijn nu een ruime 24 uur verder sinds ik mijn 15 PM NT heb opgehaald en in gebruik heb genomen. Voor mij is het een gewoonte om elk jaar te upgraden. Ik kwam van space black af (14 PM) dus voor mij is zowel de look (kleur) en de feel (gewicht en afgeronde hoeken) anders dan wat ik had. Ik heb dus echt het gevoel een nieuwe telefoon te hebben.

Echter zodra het scherm aan gaat en ik mijn ding doe in iOS is het dezelfde ervaring en beleving als mijn vorige. USB-C is nu wel chill en er zijn natuurlijk meer (kleine) vernieuwingen dus zeker geen spijt (ik wil het nieuwste zolang ik dat kan betalen) maar ook geen WOW gevoel.

Ow en een batterij die weer op 100% staat.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-09 10:39
Rivanov schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:51:
[...]

Omdat? Je betaalt ook gewoon voor Apple Care+
En volgens mij is de iPhone dit jaar zelfs goedkoper. Dus niet zo heilig doen jij. ;)
[edit] aangepast ivm privacy

[ Voor 43% gewijzigd door SamSid op 05-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

matthijst schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:47:
[...]

Goed om te weten dat ik beter geen Stanleymesje en aansteker langs m'n telefoon moet halen. Echt bedankt, blij dat ik dit filmpje heb gezien d:)b
Vergeet met name niet dat je ‘m niet moet laten vallen, want de achterkant is meteen naar de tering ;) maar hey, die reparatie is nu wel goedkoper :+

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 15:11
elaho schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:11:
Ik ben wel benieuwd hoe zwaar de iphone 15 is. Ik wil echt graag een lichtere telefoon dus denk dat de gewone nog lichter is dan de pro modellen. :)
Apple heeft een overzicht. Het scheelt vrijwel niets met de Iphone 14, of de Iphone 13, of de Iphone 12. De 15 is iets groter (tienden van millimeters) dan de vorige modellen, maar wel iets lichter (1 tot 3 gram). De 12 was wel meer verschil (9 gram lichter dan de 15).
De 15 is uiteraard ook wat (16 gram) lichter dan de 15 Pro.
Dus ik zou zeggen, spoor ergens een Iphone 12 t/m 14 op in het wild, dan weet je ongeveer hoe de 15 voelt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:00
Helaas, die Standby mode is voor mij volkomen waardeloos. Ik had gehoopt dat de afspraken in de agenda automatisch geupdate worden. Dat gebeurt ook wel, maar veel te langzaam. Pas na 10 minuten (soms meer) staan nieuwe calendar-entrues erop. Waarom Apple? Dat ding hangt aan de lader, hij kan dat toch echt wel 1x per minuut actualiseren?

En ik vind het ook erg irritant dat het Standby scherm steeds uit gaat. En dan weer aan als ik beweeg. Waarom niet permanent aan laten?

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27

Toppe

Oké ✅

Saven schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:39:
[...]

:') selectieve verontwaardiging, want je gaat aan alle valide en praktische punten voorbij. Maar dat is jou niet vreemd als het om Apple gaat zie ik :D
Leg mij uit; wat is het nut van een gasbrander op een iPhone te zetten?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geen idee hoe je erbij komt maar waarom niet gewoon even de toelichting van de filmmaker lezen? :(:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ta97u1UVGhQEpLU0jBo_kPn2JaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9dVcZ1UxpnrT18AdG44D30L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:26:
[...]

Sorry, maar ik neem hem steeds minder serieus. Hij doet zeker mooie projecten en zoekt de grenzen op maar een gasbrander op een toestel zetten komt in de praktijk gewoon nooit voor.

Het heeft weinig toegevoegde waarde en zorgt voor een onrealistisch beeld van een toestel, het maakt dan niet eens uit welk merk of OS het is
Eens met die gasbrander, maar het buigen van de telefoon is wel realistisch. Hoeveel mensen gaan per ongeluk wel niet zitten terwijl ze de telefoon nog in de kontzak hebben zitten? Ik zelf nooit, want doe hem nooit in mijn kontzak. Maar mijn vriendin heeft haar telefoon daar altijd wel en gaat gerust zitten. Lucky voor haar dat ze een 13 mini heeft. Dus daar zit niet veel flex in. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
ephymerous schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:56:
[...]

Persoonlijk vraag ik me dan af of je überhaupt zo’n dure telefoon moet aanschaffen ;)
Precies mijn gedachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 18:47
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:10:
[...]

Leg mij uit; wat is het nut van een gasbrander op een iPhone te zetten?
Dat legt hij zelf in het filmpje heel duidelijk uit. Om te checken of het echt titanium is.
Jerry helpt niet bij cognitieve dissonantiereductie. Het is volkomen normaal dat je niet heel gelukkig wordt van het zien van het filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
swv schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:54:
Nou we zijn nu een ruime 24 uur verder sinds ik mijn 15 PM NT heb opgehaald en in gebruik heb genomen. Voor mij is het een gewoonte om elk jaar te upgraden. Ik kwam van space black af (14 PM) dus voor mij is zowel de look (kleur) en de feel (gewicht en afgeronde hoeken) anders dan wat ik had. Ik heb dus echt het gevoel een nieuwe telefoon te hebben.

Echter zodra het scherm aan gaat en ik mijn ding doe in iOS is het dezelfde ervaring en beleving als mijn vorige. USB-C is nu wel chill en er zijn natuurlijk meer (kleine) vernieuwingen dus zeker geen spijt (ik wil het nieuwste zolang ik dat kan betalen) maar ook geen WOW gevoel.

Tsja. Dat heb ik ook ieder jaar. ;)
Maargoed, je kunt maar een hobby hebben.

• Rivanov
SamSid schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:55:
[...]

Apple wilt graag verdienen aan wat de gebruikers niet gebruiken. Kijk naar iCloud wanneer je van 2tb naar 6tb moet gaan. Je gaat die ruimte van 6tb niet gelijk volmaken. Dus tot die tijd betaal je voor die ruimte. Waar Apple goed aan verdient. Dit kan je doortrekken naar Apple Care. Zodra iedereen in een jaar gebruik maakt van die 2 kansen en de marge onder druk komt te staan. Dan gaat de prijs omhoog. Of er komt een kwaliteitserosie.
Ik plaatste niet voor niets een knipoog emoji. Dus het was meer ironisch/sarcastisch/cynisch (pick one) bedoeld, dan dat ik mensen aanmoedig om dat te gaan doen.

• THE_BASE
  • Niet online
swv schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:54:

Tja, ik begrijp je ding. Maar dat vroeger met Nokia niet heel anders als je van 3210 naar 3310 en naar 3410 ging. Of van 6210 naar 6310. Dan moest je ook echt naar een sportieve 5000-serie, een funny 7000-serie of een chique 8000-serie.

Of je moest naar een Samsung of SonyEricsson willen gaan. Dan had je echt wat anders. :+

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blijkt overigens dat over smaak te twisten valt. Het is volgens mij de populairste kleur, maar ik vond de Natural Titanium op de foto’s mooier dan in het echt. Beetje eentonig saai, grauw grijs. Ben benieuwd of degenen die “blind” gekocht hebben dat ook zo zullen ervaren. Vond hem zelf oprecht de minst mooie van alle vier de kleuren. :)

• poehah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Weet iemand of je nog ergens de 15 Pro of Pro Max kan krijgen? Lijkt overal uitverkocht.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Saven schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:39:
Blijkt overigens dat over smaak te twisten valt. Het is volgens mij de populairste kleur, maar ik vond de Natural Titanium op de foto’s mooier dan in het echt. Beetje eentonig saai, grauw grijs. Ben benieuwd of degenen die “blind” gekocht hebben dat ook zo zullen ervaren. Vond hem zelf oprecht de minst mooie van alle vier de kleuren. :)
Over smaak valt helaas niet te twisten. De een vind blauw mooi en de ander grijs.
De natural titanium heeft iig geen coating die je eraf kan krassen.

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25

Stefan©

Toet toet

PhilipsFan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:10:
Helaas, die Standby mode is voor mij volkomen waardeloos. Ik had gehoopt dat de afspraken in de agenda automatisch geupdate worden. Dat gebeurt ook wel, maar veel te langzaam. Pas na 10 minuten (soms meer) staan nieuwe calendar-entrues erop. Waarom Apple? Dat ding hangt aan de lader, hij kan dat toch echt wel 1x per minuut actualiseren?

En ik vind het ook erg irritant dat het Standby scherm steeds uit gaat. En dan weer aan als ik beweeg. Waarom niet permanent aan laten?
Het lijkt er op dat je op de Pro versies kunt kiezen om het scherm aan te laten. Terwijl deze optie op de niet-Pro versie ontbreekt. Weet iemand anders hier meer van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pc4g_xShSOs-iU-cdO3wyfjjf4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpUYURP1YmmkvYGFHMos3fL5.jpg?f=fotoalbum_large

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-09 13:10
Snazzy Labs ( Quinn Nelson) die ik heel hoog aansla met Apple spullen meld ook na het overzetten flinke hitte problemen met zijn iPhone 15 pro :'(

Ben blij dat ik op het laatste moment niet heb geupgrade. Dit kan echt nog wel een dingetje worden.

Bron:

https://x.com/snazzylabs/...&t=UkkMboGqp6PrvFGrzDDj-g

Favorite things about new iPhone Pro after first day:
1. Slightly curved edges
2. 5x zoom telephoto
3. Much lighter than prior model

Least favorite:
1. Gets real hot, real fast
2. Battery life seems incredible average
3. Action button can only do one thing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

cat detectie in ios 17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GYi96YCFR8-Y95Dsoi0bK6m-Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpZsdqE2aW3XpUNhPaheTcUu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennisdn
Zat net op de sportschool naast iemand met zo’n schuifknop aan de zijkant… Echt zoooo 2022-vintage :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:01:
Zat net op de sportschool naast iemand met zo’n schuifknop aan de zijkant… Echt zoooo 2022-vintage :P
Phoe, dat is echt wel ouderwets ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05:41
Kleur past toch mooi bij je Apple Watch Ultra. Mooi setje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 14:39
De achterkant is niet echt sterk van de iPhone 15 pro !

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennisdn
Albert020 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:21:
De achterkant is niet echt sterk van de iPhone 15 pro !
Ik zal voortaan wat beter opletten dan als ik weer eens met stenleymessen en branders op de iPhone los ga…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:32
iPhone 15 Pro Max* ;)

de "normale" iPhone 15 Pro heeft dit probleem niet, zoals je kunt zien op 10:40
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:24:
[...]

Ik zal voortaan wat beter opletten dan als ik weer eens met stenleymessen en branders op de iPhone los ga…
Los van de bunsenbranders en zakmessen is hele punt van deze video natuurlijk dat de achterkant van de Pro Max toch wel niet zo sterk is als zijn voorganger(s). Misschien omdat het titanium frame wat minder meegeeft tov de grotere oppervlakte, who knows.

Dat maakt het daarom nog geen slecht toestel, maar altijd goed om de jaarlijkse "strongest ever blabla" zooi van Apple eens in de praktijk te testen.

[ Voor 43% gewijzigd door SanderH_ op 23-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Grap is al 10 keer gemaakt en bovendien nogal dom :') De achterkant is gewoon een zwakkere schakel dan voorheen. Hoef je niet proberen te overcompenseren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
Zo mijn iPhone 15 geïnstalleerd en dat ging super snel. Ik had mijn nieuwe iPhone eerst geupdate en toen gegevens overgezet door de twee iPhones naast elkaar te leggen. Duurde ong 4 minuten en het formaat bevalt mij heel wat beter dan de 14 pro Max. Kortom ben erg blij met m’n nieuwe phone.😃👍

• Dennisdn
Saven schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:28:
[...]

Grap is al 10 keer gemaakt en bovendien nogal dom :') De achterkant is gewoon een zwakkere schakel dan voorheen. Hoef je niet proberen te overcompenseren :D
Zolang dezelfde filmpjes 100x voorbij blijven komen kun je die reacties ook blijven verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:19

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
[...]

Valtest toch behoorlijk dramatisch. Ik zou zeker niet "naked" gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nigeljordann
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-07 22:26
Gisteren de IPhone 15 pro blauwe titanium opgehaald. Voelt lichtjes vernieuwend.
De action button kende ik al van m’n Samsung S23 Ultra. Maar toch weer fijn om terug te zijn in de Apple ecosystem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Zapato schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:32:
[...]

Valtest toch behoorlijk dramatisch. Ik zou zeker niet "naked" gaan.

[YouTube: iPhone 15 Pro Max vs 15 Pro DROP Test! TITANIUM At Last]
Met AppleCare is het gewoon Apple zijn eigen zorg als het zwakker is geworden.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Blekkienl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:38:
Mentaal dingetje dus. Ik heb de 15pro ook op 80% gezet. Ik ben benieuwd gedurende 2 a 3 jaar wat het verschil is in batterij degradatie.
Ik heb hem na ontvangst eerst op 100% gezet omdat ik hem eerst helemaal vol wilde hebben on zich te "zetten". Het Cyclus aantal stond daarna nog steeds op 0.

Daarna de phone op 80% gezet.

Heb er nog even mee gespeeld en ben daarna naar bed gegaan. Rond 10:00 uur in de ochtend stond de telefoon nog steeds op 100%! Mijn iPhone 12 zat na een nacht dan al lang op 82% o.i.d., alleen voor standby staan.

De veel grotere batterij van de 15 Pro Max is dus duidelijk merkbaar. Ik verwacht met de 80% setting dan ook geen enkel probleem te hebben. Met de iPhone 12 kwam ik de dag al prima door met een batterij waarvan de capaciteit als naar 91% was gezakt..

Ook heb ik de kleinste lader gezocht (oude Apple lader van 10 watt) die ik nog in een la kon vinden en laad daarmee de 15 Pro Max overnight op. Daar heeft hij alle tijd voor dus dat mag zo langzaam mogelijk want langzaam laden is goed voor de batterij want minder warmteontwikkeling.

Ben benieuwd hoeveel effect dit gaat hebben op de degradatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
Volgens mij hadden ze de 15 Pro net zo goed van aluminium kunnen maken. In de drop en durability tests lijkt het titanium nou niet bepaald een toegevoegde waarde te hebben voor de robuustheid van het toestel.

• Tranquility
lexuzu schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:37:
Volgens mij hadden ze de 15 Pro net zo goed van aluminium kunnen maken. In de drop en durability tests lijkt het titanium nou niet bepaald een toegevoegde waarde te hebben voor de robuustheid van het toestel.
Geen enkele metaalsoort is valbestendig en krijg je altijd valschade. Titanium is alleen stijver dan RVS of aluminium. De SR-71 Blackbird is niet voor niets volledig van titanium gemaakt. ;)
Dus de kans op een gekrakt scherm of achterkant is bij titanium iet kleiner. Maar beton- of stoeptegels kan zelfs titanium niet tegen..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

lexuzu schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:37:
Het is zoeken naar design en functie. Ze kunnen niet voor 2 miljoen gebruikers een iPhone maken van aluminium omdat die wat steviger is terwijl de andere 200 miljoen gebruikers meer design willen.

Ik zou wel heel benieuwd zijn als Apple met een ‘rugged’ versie komt die veel meer kan hebben.

• Tranquility
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:44:
Ik zou wel heel benieuwd zijn als Apple met een ‘rugged’ versie komt die veel meer kan hebben.
Rugged hoesje kopen zoals een Otterbox. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tranquility schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:45:
[...]

Rugged hoesje kopen zoals een Otterbox. ;)
Een ‘rugged’ design is heel wat anders dan een rugged hoesje. Bij het design wordt er vanuit de basis al mee gedacht naar de stevigheid, waterdichtheid en dergelijke van een toestel. Een hoesje zorgt alleen maar voor bescherming van de buitenste laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:34
Ik vind hem super mooi. Heb al jaren donkere kleuren gehad en vond de wit altijd te wit dit zit er een beetje tussenin, maar oogt toch zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:44:
[...]

Ja dat lijkt me ook wel wat. Ben heel erg te spreken over m’n AWU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Pro Max binnen. Eerste iphone ooit. Gaan het zien haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Waar ik wel nieuwsgierig naar zou zijn… misschien komt de zwakkere achterkant niet door het materiaal zelf, maar door de nieuwe constructie. Tenminste, ik dacht dat de achterkant nu een los object is geworden ipv versmolten met het logicboard, wat hem toen misschien wel steviger maakte.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
lHybridl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:55:
Geef jezelf even de tijd om te wennen hoor. 😎

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:18
lHybridl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:55:
Welkom.

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SuperTweakerX
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-08 01:34
Voor mij was zwart toch de juiste keuze :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmCLdmZxKuFHcSCEzX7UXjZ0fYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTrCPq5ye7zvW3PaQ5wUzOpq.jpg?f=fotoalbum_large

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:56:
Waar ik wel nieuwsgierig naar zou zijn… misschien komt de zwakkere achterkant niet door het materiaal zelf, maar door de nieuwe constructie. Tenminste, ik dacht dat de achterkant nu een los object is geworden ipv versmolten met het logicboard, wat hem toen misschien wel steviger maakte.
Ik las ergens dat er een bij de PM een leegte zit bij het MagSafe gat in het alu frame binnenin. (Wat bij de kleinere Pro er niet zit) Als je dan net daar je druk op uitoefend zegt de achterkant 'krak'.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19

ViezeVis

Sample Text

Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:19:
[...]

Wat jij wilt bestaat, bijvoorbeeld in de vorm van DBrand skins die je op de achterkant kan plakken. Voorheen deed ik dat nog wel eens omdat ze daarmee behalve bescherming vaak lekkerder in de hand liggen en minder glad zijn. Maar nu twijfel ik nog, de 15Pro is niet super glad van achter en ligt al lekker in de hand.
https://dbrand.com/shop/iphone-15-pro-max-skins

Qua batterij: ok, één keer dan, productie augustus en zat met 1 cycle in de doos. :9
Ik twijfel namelijk om naked te gaan, maar nu die achterkant behoorlijk snel breekt twijfel ik ook of ik geen screenprotector of hydrogel folie aan de achterkant zou plakken. Aan de andere kant: zou ik AppleCare+ nemen en ik laat 'm vallen is de kans alsnog groot dat de achterkant naar de klote is en betwijfel ik of een Hydrogel screenprotector dan wat toevoegt.

Zou ik naked gaan, dan kies ik er idd wel voor om die randen van de camera's te beschermen. Dat lijkt me het meest kwetsbare punt met neerleggen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Tranquility
ViezeVis schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:14:
Ik twijfel namelijk om naked te gaan, maar nu die achterkant behoorlijk snel breekt twijfel ik ook of ik geen screenprotector of hydrogel folie aan de achterkant zou plakken. Aan de andere kant: zou ik AppleCare+ nemen en ik laat 'm vallen is de kans alsnog groot dat de achterkant naar de klote is en betwijfel ik of een Hydrogel screenprotector dan wat toevoegt.

Zou ik naked gaan, dan kies ik er idd wel voor om die randen van de camera's te beschermen. Dat lijkt me het meest kwetsbare punt met neerleggen.
Ik vraag me altijd af hoe mensen, die een 14 of 15 Pro(Max) naakt gaan gebruiken, hem neerleggen. Op de kop is er snel kans op krassen op het scherm en op de rug leg je hem op de onderste lens, die dus ook snel gaat beschadigen. En dan dat gewiebel.. Ik zou dat dus nooit durven.

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?:

De StandBy mode werkt bij mij niet continue. Na een aantal seconden gaat het scherm uit en moet ik blijkbaar iets bewegen om de klok weer te zien.
Het volgende heb ik gecheckt:

1. Always On display (iphone 15 pro)
2. Always On staat aan bij Scherm en helderheid
3. Autolock staat UIT
4. Energiebesparings modus staat UIT
5. Er is geen focus actief.
6. Apparaat heeft meerdere harde resets achter de rug.

Dus mijn vraag is: Is dit een bug of een feature?

Verder valt op dat de widgets die ik verwijder gewoon terug komen en soms ook ongevraagd worden getoond. (Widgetsuggesties staan uit)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Tranquility schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:20:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe mensen, die een 14 of 15 Pro(Max) naakt gaan gebruiken, hem neerleggen. Op de kop is er snel kans op krassen op het scherm en op de rug leg je hem op de onderste lens, die dus ook snel gaat beschadigen. En dan dat gewiebel.. Ik zou dat dus nooit durven.
Ik heb óók een screenprotector aan de voorkant want krassen daar gaan mij snel irriteren. Daar heb ik overigens ook geen last van. Dus dat is nog wel te doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ViezeVis schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:14:
[...]

Ik twijfel namelijk om naked te gaan,
Doe jezelf en ons een plezier en doe dat niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:27:
[...]

Doe jezelf en ons een plezier en doe dat niet :+
Nu met de goeie camera van de iPhone 15 Pro Max krijg jij zo een verassing in je PB <+:)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:19
Is er een bepaalde reden om rechtstreeks data over te zetten of via iCloud?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
15 jaar geleden alweer dat ik van m’n Nokia’s afging en overstapte naar de iPhone 3G..

Toen zei ik al: ‘Voor mij de komende tien jaar niets anders meer als een iPhone’ (in die tijd wisselde ik ook ieder jaar van phone, tegenwoordig 1 x in de 2 jaar).

Die tien jaar zijn er vijftien geworden en eigenlijk zie ik mezelf de komende tien/vijftien jaar ook niet overstappen. It just works! En meestal ook nog eens naar m’n zin ook 👌

iPhone 15 Pro zwart en volledig naked 🤘🤘🤘

Dit topic zal niet compleet zijn zonder een gegronde klacht.. Wie heeft het bij Apple voor elkaar gekregen om die lelijke rode kleur (ipv oranje) te gebruiken in ios17!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:35:
Is er een bepaalde reden om rechtstreeks data over te zetten of via iCloud?
Snelheid (rechtstreeks is snelste)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ViezeVis schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:29:
[...]

Nu met de goeie camera van de iPhone 15 Pro Max krijg jij zo een verassing in je PB <+:)
Ben benieuwd

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:34
Zo donker is hij niet in het echt zit er een filter op of is het licht net anders?

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Klaus F. schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:21:
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?:

De StandBy mode werkt bij mij niet continue. Na een aantal seconden gaat het scherm uit en moet ik blijkbaar iets bewegen om de klok weer te zien.
Het volgende heb ik gecheckt:

1. Always On display (iphone 15 pro)
2. Always On staat aan bij Scherm en helderheid
3. Autolock staat UIT
4. Energiebesparings modus staat UIT
5. Er is geen focus actief.
6. Apparaat heeft meerdere harde resets achter de rug.

Dus mijn vraag is: Is dit een bug of een feature?

Verder valt op dat de widgets die ik verwijder gewoon terug komen en soms ook ongevraagd worden getoond. (Widgetsuggesties staan uit)
Heeft hier mee te maken denk ik:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO8GWodu3ftamziihA6B_VgDiTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GdqhHPcQijl38NhnBIp1XP7.jpg?f=fotoalbum_large

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Mijn eerste jaren iPhone had ik geen hoesjes, maar bij de iPhone 8 werd het me allemaal te glad in mijn handen en ben ik voor een hoesje gegaan. Ik de jaren heb ik aardig wat schades gehad, door vallen of onoplettendheid.

Ik vind de 15 Pro zo mooi dat ik het zonde vind om er nu weer een hoesje om te gooien. Caseless dus voor het eerst weer. Wel Apple Care+ genomen voor het eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:32:
[...]

Valtest toch behoorlijk dramatisch. Ik zou zeker niet "naked" gaan. Ik

[YouTube: iPhone 15 Pro Max vs 15 Pro DROP Test! TITANIUM At Last]
Zou niet weten waarom niet “naked” te gaan. Zo’n lelijke hoes en plakkertje op de voorkant, koop dan voor minder geld iets anders.

Ik heb de 15 Pro Max en kom van de 14 PM, maar het gewicht en de randen zijn echt een verademing. Het voelt als een kleinere telefoon wat echt prettig is en ligt fijn jn de hand. Ik ben tegen dikker en zwaarder, alsof dat ene uurtje batterij uitmaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:52:
[...]

Zou niet weten waarom niet “naked” te gaan. Zo’n lelijke hoes en plakkertje op de voorkant, koop dan voor minder geld iets anders.
Mooi dat mensen dat zelf mogen bepalen? Waarom moeten ze dan voor minder geld iets anders kopen? Onzin!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperTweakerX
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-08 01:34
Sinan10 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:48:
[...]

Zo donker is hij niet in het echt zit er een filter op of is het licht net anders?
Geen filter, was buiten even heel grijs toen ik de foto nam

Verwijderd

pdavie2311 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:56:
[...]

Mooi dat mensen dat zelf mogen bepalen? Waarom moeten ze dan voor minder geld iets anders kopen? Onzin!
Ik zeg niet dat het moet, wel leren lezen. Het is gewoon afschuwelijk lelijk zo’n hoes en plakkertje. Maar suit yourself of course 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:01:
[...]

Ik zeg niet dat het moet, wel leren lezen. Het is gewoon afschuwelijk lelijk zo’n hoes en plakkertje. Maar suit yourself of course 😜
Ik lees wel goed hoor! Zo’n lelijke hoes en plakkertje op de voorkant zeg je..

Dat vind jij..En je zegt letterlijk, koop dan wat anders. Nee, waarom?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:50
Voor mij is het simpel: wil je geen 'plakkertje' en 'lelijke hoes', dan doe je het niet. Ben je zoals ik wat meer paranoid, dan doe je het wel. Allemaal helemaal prima! :z

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 00:32

Saninl

Vandaag in een fysieke winkel de verschillende kleuren bekeken. Natural Titanium it is! Via de “korting” met de KPN truc nu besteld, levering over +/-4 weken geeft hij aan. Nog een maandje genieten van mijn iPhone 12mini.

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:17
zo heey een dag na de feeststemming en de tenen zijn weer lang. Wat een pret.

Ik heb ondertussen mijn iPhone 15 ook binnen. Overzetten is zoals we van Apple gewend zijn weer supersimpel. Naast elkaar leggen en gaan. Maar nu wel issues met mijn watch...bleef hangen op het laadscherm en nu kan ik met mijn nieuwe telefoon niet meer verbinden. Lekker dan. Oude telefoon is al leeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sorry, niet heel duidelijk, maar die roze kleur is echt wel geslaagd.
Deze foto is gemaakt met mijn moeder haar 8 plus :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXQmJsXmRftYv3TmBTe4XpeiHDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovjifLMgo3RQpyddUBecvKA3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 23-09-2023 13:24 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:06:
Voor de statistieken liefhebbers onder ons:

Slimme tussenstukken kopen, je lader daarop aansluiten en een opdracht aanmaken: al accu is 98% zet lader uit.

Dan hou je het aantal laad cyclus op 1 :D
Los van laadcycli , weet jij of laden tot 90 procent ook niet gewoon beter voor de batterij net zoals bij de meest elektrische auto’s ?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
knights16 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:32:
[...]

Los van laadcycli , weet jij of laden tot 90 procent ook niet gewoon beter voor de batterij net zoals bij de meest elektrische auto’s ?
Dat is niet zozeer het geval volgens mij. Het is vooral slecht voor een accu om te vol of te leeg inactief te laten staan. Daarom kan je je iPhone zo instellen dat ie 's nachts maar tot 80% laadt en pas door gaat vlak voor ie denkt dat jij wakker wordt. Hierdoor is je accu 's ochtends toch vol, maar nooit lang inactief boven de 80%.

• D-Ed
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:21:
zo heey een dag na de feeststemming en de tenen zijn weer lang. Wat een pret.

Ik heb ondertussen mijn iPhone 15 ook binnen. Overzetten is zoals we van Apple gewend zijn weer supersimpel. Naast elkaar leggen en gaan. Maar nu wel issues met mijn watch...bleef hangen op het laadscherm en nu kan ik met mijn nieuwe telefoon niet meer verbinden. Lekker dan. Oude telefoon is al leeg...
Had ik ook, gewoon als nieuwe Watch installeren werkte bij mij.

• Prullenbak84
D-Ed schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:38:
[...]

Had ik ook, gewoon als nieuwe Watch installeren werkte bij mij.
Ja daar ben ik nu mee bezig maar moest m dus ook nog helemaal wissen enzo. Dit soort grappen ben ik niet gewend...

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
In zoverre dat deze (ambigue) instelling er voor zou moeten zorgen dat Stand-by altijd is ingeschakeld en juist op intelligente wijze het scherm op zwart zou moeten zetten.
In mijn beleving heeft 'Altijd aan' heeft hier betrekking op de algemene instelling bij Scherm en helderheid

• D-Ed
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:41:
[...]

Ja daar ben ik nu mee bezig maar moest m dus ook nog helemaal wissen enzo. Dit soort grappen ben ik niet gewend...
Ik voelde inderdaad ook een lichte irritatie opkomen.. Nu irriteer ik me alleen nog aan de rode kleurtjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LZsNahkZPTlveGvYkVZ7ouj4NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxmrixhHEHjsVBYBV9Ej2RSr.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, inmiddels een dag de 15 Pro kunnen gebruiken. Direct bij de aankoop ook een screen protector laten plaatsen en een hoesje gekocht. Het totale formaat en gewicht blijft daarmee alsnog een stuk kleiner dan bij mijn vorige telefoon (Poco F2 Pro). Na het zien van wat valtesten op YouTube ook wel blij dat ik ‘m goed ingepakt heb!

Eerste indruk is trouwens erg goed. Camera’s zijn fantastisch, FaceID is een verademing, en het toestel is lekker rap en licht. Iets wat ik trouwens nog niet in reviews las maar wat mijn aangenaam verrast heeft, is de kwaliteit van de speakers. Die zijn echt ontzettend goed voor een smartphone!

Wel moet ik zeggen dat iOS ff wennen is voor iemand die alweer lang geen iPhone heeft gehad (laatste was iPhone 5S). Mijn eerste indruk is dat het wat minder compleet voelt; ik mis wat Android dingen zoals de rechterkant van het scherm slepen om terug te gaan en snel symbolen (vooral komma’s en punten) toevoegen met het toetsenbord. Er is ook veel meer loze ruimte op het scherm vergeleken met Android.

Ik verwacht echter dat dat alles nog wel zal wennen; over het algemeen erg tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jahe1990 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:46:
[Afbeelding]

Zo, inmiddels een dag de 15 Pro kunnen gebruiken. Direct bij de aankoop ook een screen protector laten plaatsen en een hoesje gekocht. Het totale formaat en gewicht blijft daarmee alsnog een stuk kleiner dan bij mijn vorige telefoon (Poco F2 Pro). Na het zien van wat valtesten op YouTube ook wel blij dat ik ‘m goed ingepakt heb!

Eerste indruk is trouwens erg goed. Camera’s zijn fantastisch, FaceID is een verademing, en het toestel is lekker rap en licht. Iets wat ik trouwens nog niet in reviews las maar wat mijn aangenaam verrast heeft, is de kwaliteit van de speakers. Die zijn echt ontzettend goed voor een smartphone!

Wel moet ik zeggen dat iOS ff wennen is voor iemand die alweer lang geen iPhone heeft gehad (laatste was iPhone 5S). Mijn eerste indruk is dat het wat minder compleet voelt; ik mis wat Android dingen zoals de rechterkant van het scherm slepen om terug te gaan en snel symbolen (vooral komma’s en punten) toevoegen met het toetsenbord. Er is ook veel meer loze ruimte op het scherm vergeleken met Android.

Ik verwacht echter dat dat alles nog wel zal wennen; over het algemeen erg tevreden!
Ik mis van Android vooral het wekker volume en de icoontjes voor notificaties. Qua punten en dergelijke van het toetsenbord, kun je eventueel kijken naar een alternatief voor het toetsenbord. Voornamelijk Gboard en Swiftkey zijn handig.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Zojuist even rondje met de hond:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53206420357_8411e85ea7_k.jpgIMG_0044 by Rene Kuipers, on Flickr

Akelig goed camera'tje hoor... Forse crop, geschoten in 48MP HEIF.

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
renegrunn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:56:
[Afbeelding]IMG_0044 by Rene Kuipers, on Flickr

Wat is de bestandsgrootte van deze foto?

• kokorico
  • Laatst online: 21:57
Ik heb momenteel een iPhone 13 pro max. Is de overstap naar de 15 pro max te rechtvaardigen of beter nog een jaartje wachten?

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
kokorico schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:59:
Ik heb momenteel een iPhone 13 pro max. Is de overstap naar de 15 pro max te rechtvaardigen of beter nog een jaartje wachten?
Die enige aan wie je hoeft te rechtvaardigen ben jezelf en mogelijk je wederhelft.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:56
Gebruikt iemand de 'charge to 80%' feature? Bij mij werkt dat dus niet. De functie staat aan en hij laad gewoon naar 100%. Toen de telefoon voor de eerste keer de 80% grens passeerde, kreeg ik doodleuk de notificatie van IOS dat ik er wel eens goed aan zou doen om de 80% limit feature aan te zetten.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Beun schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:59:
[...]

Wat is de bestandsgrootte van deze foto?
Origineel 8,2MB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jahe1990
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 22:33
Steeffoon schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:55:
[...]

Ik mis van Android vooral het wekker volume en de icoontjes voor notificaties. Qua punten en dergelijke van het toetsenbord, kun je eventueel kijken naar een alternatief voor het toetsenbord. Voornamelijk Gboard en Swiftkey zijn handig.
Klopt ja, die punten vielen mij ook al op. En Gboard had ik ook idd direct gedownload en alhoewel daar wel een 'vaste' punt-knop (wat een mooi woord) op te vinden valt, mist de komma helaas. Maar goed, misschien een beetje gemierenn... nouja :+
renegrunn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:56:
[Afbeelding]IMG_0044 by Rene Kuipers, on Flickr

... Daar is die van mij 't mee eens! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9IAW9tp52FvCkKIsFLpT6k9ftg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrMOXvZuKNREcBVaz7xuKwyU.jpg?f=fotoalbum_large
kokorico schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:59:
Vriendin heeft een iphone 13 mini en ziet 0 reden tot upgraden. Maar zij heeft over 't algemeen ook niets met tech; 't moet gewoon werken en dan is 't prima. Als jij het leuk vindt en het geld ervoor over hebt... Waarom niet? Als je maar zorgt dat die oude iPhone een nieuw thuis vindt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jahe1990 op 23-09-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:35
Vanochtend ook mijn iPhone en Watch gehaald in Den Haag. Wat een kutzaak is die Apple Store toch. Het is dat mijn vriendin erbij was, anders had ik die telefoon ter plekke weer ingeleverd.

Ik wilde de S9 gold even zien naast de ultra 2 om een keuze te kunnen maken. Beide op voorraad, maar als ik hem wilde kopen, moest ik een tweede afspraak om 15:30 maken. Toen ik zei dat ze dan de telefoon ook mochten houden, kon ik toch bij een andere collega direct terecht.

Maar sowieso vreemde antwoorden op vragen. Apple Care wijzigen? Antwoord 1: terugkomen in de winkel over een week of zo. Antwoord 2: kan je telefonisch regelen. Maar waarom het niet even ter plekke kon…?

Nee. Nooit meer afhalen. Of ik laat het thuis bezorgen of ik ga toch naar Android.

Maar goed. Kan nu nog even vooruit met de 15PM en Ultra 2. Al twijfel ik wel of ik de 15 wil houden na al die berichten over beschadigen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
DiscoNootje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:01:
Gebruikt iemand de 'charge to 80%' feature? Bij mij werkt dat dus niet. De functie staat aan en hij laad gewoon naar 100%. Toen de telefoon voor de eerste keer de 80% grens passeerde, kreeg ik doodleuk de notificatie van IOS dat ik er wel eens goed aan zou doen om de 80% limit feature aan te zetten.....
Ja ik gebruik hem hier ook.
Weet dat de iPhone af en toe toch naar 100% laadt om het laadniveau goed te kunnen blijven voorspellen. Dat kan alleen als de BMS een volle batterij ziet.
Dat hij de eerste keer naar de 100% gaat is dus niet vreemd. Is ook goed zodat de batterij zich kan "zetten". Ik heb de mijne dus eerst op 100% gehad, volledig geladen en daarna weer op 80% gezet. Na een nacht was deze dus nog steeds 100% en pas vanmiddag ging er een procentje af en een paar uur later nog eentje. Toen ik hem daarna aan de PC koppelde om een backup te maken en te synchroniseren zag ik dat hij niet laadde.
Dus dat zal prima werken.

• Dennisdn
Cass Casey schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:06:
Maar sowieso vreemde antwoorden op vragen. Apple Care wijzigen? Antwoord 1: terugkomen in de winkel over een week of zo. Antwoord 2: kan je telefonisch regelen. Maar waarom het niet even ter plekke kon…?
Nou dat AppleCare opzeggen viel zelfs via de telefoon tegen. Nota bene via de website een terugbel-link op de pagina over opzeggen kwam ik bij een medewerker die ik zelfs moest uitleggen dat je tussentijds AppleCare kunt opzeggen omdat niet iedereen 2 jaar met een telefoon doet. Na 2x doorverbinden met de nodige ruggespraak bij iemand terecht gekomen die het in een paar minuten oploste. Maar was minimaal een half uur verder.

• Sil2810
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-10-2023
Hoi!

Ik heb een redelijke specifieke vraag. Ik ontving gisteren mijn iphone 15 pro, die heb ik inmiddels in gebruik.

Nu heb ik ook ING en gebruik hun app. Nu kon ik, op mijn vorige iphone, met de functie “saldo verbergen” mijn saldo in het overzicht in de app onzichtbaar maken door naar mijn scherm te “zwaaien” (hand van boven naar beneden bewegen). Dat werkt nu écht niet meer. App reageert met de nieuwe iphone niet op mijn zwaaien.. Meer mensen die dit hebben?

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
elaho schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:58:
[...]

Geef jezelf even de tijd om te wennen hoor. 😎
haha komt goed. Vooralsnog gaat het prima.
Alleen kom ik er niet achter hoe ik alles op trillen zet.
Op android had ik alles op trillen staan. Berichten, telefoon etc.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jahe1990 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:46:
Er is ook veel meer loze ruimte op het scherm vergeleken met Android.
Zonder meteen de discussie weer te starten: Soms gebruik ik even een Android tablet/telefoon van een collega en ik heb juist het idee dat ze bij Android maar alles in het scherm gooien waar nog een beetje ruimte vrij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sil2810 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:12:
Hoi!

Ik heb een redelijke specifieke vraag. Ik ontving gisteren mijn iphone 15 pro, die heb ik inmiddels in gebruik.

Nu heb ik ook ING en gebruik hun app. Nu kon ik, op mijn vorige iphone, met de functie “saldo verbergen” mijn saldo in het overzicht in de app onzichtbaar maken door naar mijn scherm te “zwaaien” (hand van boven naar beneden bewegen). Dat werkt nu écht niet meer. App reageert met de nieuwe iphone niet op mijn zwaaien.. Meer mensen die dit hebben?
Ik heb het even aangezet voor je, want gebruik zelf de functie niet meer. Maar werkt ook inderdaad niet meer.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Pagina: 1 ... 34 ... 77 Laatste