“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja zijn wel fraai idd, zat vergelijkbaars maar weet niet of precies dit er is.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Goede reden om dan toch voor de reguliere Pro te gaan!Granaatappel schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:55:
Uiteindelijk de keuze voor de 15 Pro gemaakt en niet de Max. In de winkel de camera mogen ervaren maar wanneer ga je nou echt gebruik maken van die 5 x zoom en daarnaast zag het er niet heel goed uit.. 2 x de Max nu gehad maar vind het te groot haha. Vandaar is de keus op een Pro gevallen en in bestelling 👌🏼
Een hoop mensen hier zien de Max als de beste uitvoering vanwege de 5x zoom, maar je kunt ‘m ook andersom redeneren: de meeste foto’s zul je eerder dichterbij maken… bijvoorbeeld op 3x of 4x en dan haal je met een optische 3x betere resultaten
Wat een verschil 19 gram kan maken. Misschien tijd voor de sportschool?cracking cloud schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:39:
[...]
Mijn 14pro voelt, zonder overdrijven, nu lomp zwaar als ik hem vasthoudt. Het verschil in gram is niet eens zo heel veel, maar de telefoon voelt veel kleiner en een stuk lichter
Eerst iPhone 14 Pro Max geupdate naar 17.0.1, toen 15 Pro Max laten updaten naar 17.0.2, toestel gaf zelf ook aan dat dit aangeraden was vanwege issue met transfer.
Nu zijn we inmiddels een uur verder en zegt ie alsnog 44 minuten nodig te hebben.
Heb ik alsnog last van die bug of duurt het gewoon lang vanwege de hoeveelheid data? Het is niet de 15-20 minuten die ik hier ergens las 😂.
Ben erg blij met natural titanium, ik vind m niet goedkoper aanvoelen, iets lichter maar niet schokkend en prettige afronding van de rand. Ik denk dat het laatste voor mij de perfecte combinatie is tussen comfort en estethiek
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Voorbeeld. Zaklamp aan, maar ook uit als deze al aan is. Zelfde voor stille modus aan/uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Froggle op 22-09-2023 20:56 ]
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Heb zelf de 11 pro max en heb de 15 pro max vandaag in handen gehad en met elkaar vergeleken en zou zeggen dat het echt niet veel scheelt. De 15 is in ieder geval imho echt veel beter gelukt dan de 14.THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:10:
[...]
Maar het wint het nog steeds niet van het iPhone 11 Pro-design.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Voor het eerst de Max, maar hij had nog wel groter mogen zijn 🤣 Hiervoor dus een oude Xaomi van mijn dochter gebruikt die nog groter was dan deze Max. Dan voelt de Max gewoon klein haha! Blij dat ik de Max heb, prachtig mooi scherm en groter toetsenbord! 😃Uniciteit schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:46:
[...]
Goede reden om dan toch voor de reguliere Pro te gaan!
Een hoop mensen hier zien de Max als de beste uitvoering vanwege de 5x zoom, maar je kunt ‘m ook andersom redeneren: de meeste foto’s zul je eerder dichterbij maken… bijvoorbeeld op 3x of 4x en dan haal je met een optische 3x betere resultaten
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Same here. Eerst 55 minuten resterend, dat ging naar beneden naar 40, toen weer naar 50. Zitten nu al tijdje op 37bokkow schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:51:
Heb voor de verandering keer gekozen voor transfer tussen iPhones in plaats van via iCloud. Voorgaande jaren duurde het voor WhatsApp soms wel uren voor deze weer te gebruiken was.
Eerst iPhone 14 Pro Max geupdate naar 17.0.1, toen 15 Pro Max laten updaten naar 17.0.2, toestel gaf zelf ook aan dat dit aangeraden was vanwege issue met transfer.
Nu zijn we inmiddels een uur verder en zegt ie alsnog 44 minuten nodig te hebben.
[fake edit] 31
[fake edit #2] 21
[fake edit #3] 18 15 minuten oke je snapt 'm tijdens het typen van dit bericht gaat het opeens heel snel (zul je maar net zien). Nu zelfs nog maar 13 11 6 minuten.
My point being: duurt inderdaad erg lang!
Het blijft inderdaad wel echt een boot haha, had 'm vanmiddag ook weer eens geprobeerd in de store.Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:00:
Zo ik heb die MAX weer even vast gehad net in de store maar met de normale pro weer de goeie keuzen gemaakt. Ondanks het nieuwe formaat, de randen en het gewicht is het echt een massieve unit nog steeds.
Wat hebben jullie?
/f/image/XaXWlR4Vwyg0QIN447gJJGQK.png?f=fotoalbum_large)
Oh en mijn telefoon batterij is geproduceerd op juli 2023?
:strip_exif()/f/image/4TABarOuGFuArwiG0mXIoAF6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Msi92 op 22-09-2023 21:20 ]
Staat gewoon op de Apple siteelaho schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:11:
Ik ben wel benieuwd hoe zwaar de iphone 15 is. Ik wil echt graag een lichtere telefoon dus denk dat de gewone nog lichter is dan de pro modellen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
iPhone 15: 171 gramelaho schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:11:
Ik ben wel benieuwd hoe zwaar de iphone 15 is. Ik wil echt graag een lichtere telefoon dus denk dat de gewone nog lichter is dan de pro modellen.
iPhone 15 Plus: 210 gram
iPhone 15 Pro: 187 gram
iPhone 15 Pro Max: 221 gram
De iPhone 15 heeft geen titanium frame en is dus relatief zwaar, ook al heeft deze wel een aanmerlijk lichtere camera (want minder lenzen)
Nevermind. Found it!Froggle schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:55:
Kan iemand helpen met m'n shortcut voor de Action button? Het is de bedoeling dat ie de focus ophaalt en aan de hand daarvan een commando afvuurt. Echter wil ik dat wanneer deze al actief is ook andersom werkt, en dat is iets waar ik een beetje vast loop. Welk script kan ik daar tegenaan kwakken?
Voorbeeld. Zaklamp aan, maar ook uit als deze al aan is. Zelfde voor stille modus aan/uit.
/f/image/cxggUvvWIUTVCPqrHa3jM3Ve.png?f=fotoalbum_large)
Hier ook 2 keer juli hoor.Msi92 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:15:
Hmmm das gek, bij hem zie je dat zijn cycle count 0, bij mij 1 (nog niet opgeladen)
[Afbeelding]
Wat hebben jullie? oh en mijn telefoon batterij is geproduceerd op juli 2023?
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb ‘m bij 30% aan de lader gehangen, waar hij nu gewoon nog steeds aan hangt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Juli en 1 cycle uit de doos (batterij was met aanzetten zo'n 80% vol dus ik vind dat niet heel gek)
Mooi, laatste foto wit en naturel?Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:38:
Oké got it. Voor een random store in Burbank met 75 mensen best wat mensen in de normale rij.
Pick-up was snel geregeld. Toestel in handen etc.
Naturel titanium was al mijn eerste keuze maar blijkt de goeie. Erg fraai en marched goed met watch ultra. Zilver vond ik persoonlijk ook wel fraai, verschil met de titanium band vond ik te verwaarlozen.
Wel vind ik het allemaal wat goedkoper aanvoelen. Ben er alleen nog niet over uit of dat de rand is of het gewicht, ik hang voor nu naar de rand.
Ook even naar de nieuwe geweven hoesjes gekeken maar dat is allemaal wel echt heel goedkoop, zat 2 uur na opening al helemaal onder de krassen. Kan mij niet voorstellen dat het na een paar weken nog mooi is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vond het glimmende RVS luxer ogen.
Bij de naturel versie heb ik wel meer het 'titanium' idee.

Je hebt de verkeerde bank. Bij ING was het zo gepiept en bij Openbank alleen inloggen met bekende pincode.RiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:45:
Elk jaar begin ik met een hele schone installatie. Maar mijn hemel.. Banken in 2023. ANTIEK! Je ID niet kunnen scannen of fotograferen en dan uiteindelijk je bankpas in een e-dentifier moeten stoppen. Het is het waard, het is het waard. Als je het maar vaak genoeg zegt..
Bij mij 0, productie augustus 2023. Die van jullie is tweedehands! Tim heeft er eerst een maand mee rondgelopen!
Mooie kleur, voelt inderdaad lichter dan de 14 Pro. Maar dat was geloof ik al bekend.
Geinig om eens een release dag in een ander land mee te maken, de Apple Store hier in Marbella was erg druk.
Nu bezig met de setup..
Ik dacht dat ik het verschil in gewicht tussen de 13 Pro en 15 Pro wel zou gaan merken. Maar ik heb ze niet tegelijk gehad. Dat heeft ertoe geleid dat in mijn ervaring de 13 mini deze week enkele grammen zwaarder is geworden. Mijn muscle memory is blijkbaar een beetje in de war.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ja, ING ging prima. Alleen ik heb een creditcard bij ABN, en dus loopt er ook nog een rekening. Die creditcard oversluiten naar ING blijkt zo simpel nog niet als zzp’er.THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:47:
[...]
Je hebt de verkeerde bank. Bij ING was het zo gepiept en bij Openbank alleen inloggen met bekende pincode.
Bij abn moest ik mijn telefoon uit de case halen om het paspoort te kunnen scannen. Was wel een heel gedoe. Rabo kon gewoon vanuit de app op de oude telefoon overgezet worden.RiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:45:
Elk jaar begin ik met een hele schone installatie. Maar mijn hemel.. Banken in 2023. ANTIEK! Je ID niet kunnen scannen of fotograferen en dan uiteindelijk je bankpas in een e-dentifier moeten stoppen. Het is het waard, het is het waard. Als je het maar vaak genoeg zegt..
OMGcracking cloud schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:13:
[...]
Bij abn moest ik mijn telefoon uit de case halen om het paspoort te kunnen scannen. Was wel een heel gedoe. Rabo kon gewoon vanuit de app op de oude telefoon overgezet worden.
2 iPhones geproduceerd in juli, allebei 0 cyclus.RiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:51:
[...]
Bij mij 0, productie augustus 2023. Die van jullie is tweedehands! Tim heeft er eerst een maand mee rondgelopen!
La Cañada. Waren we vorige week nog._Bailey_ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:51:
Inmiddels mijn zwarte 15 Pro opgehaald.
Mooie kleur, voelt inderdaad lichter dan de 14 Pro. Maar dat was geloof ik al bekend.
Geinig om eens een release dag in een ander land mee te maken, de Apple Store hier in Marbella was erg druk.
Nu bezig met de setup..
Waarom? Door de rvs rand?Bigg Balls schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:26:
In alle eerlijkheid vond ik mijn iPhone 13 Pro meer premium aanvoelen… had die wellicht moeten houden en nog een jaartje wachten.
Ik heb hetzelfde toen ik mijn 13 pro Max met de 15 pro Max in de Apple Store vergeleek. Maar is gewenning denk ikBigg Balls schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:26:
In alle eerlijkheid vond ik mijn iPhone 13 Pro meer premium aanvoelen… had die wellicht moeten houden en nog een jaartje wachten.
Hier ook augustus. Latere batch. Gelukje denk ikRiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:51:
[...]
Even wat kiekjes van de iPhone 15 Pro Max 256 Natural Titanium
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 80% gewijzigd door ViezeVis op 22-09-2023 22:48 ]
Lekker getimed, pikUniciteit schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:54:
Hier wordt-ie morgen geleverd. Geen moment te vroeg, want ik laat mijn oude iPhone net vallen met als gevolg groene strepen en een verwazigd beeld
Ben wel ontevreden over de freq waarop ik de 12 Mini moet opladen, maarja, dit is het 15 topic, have Phun.
Eindelijk een mede otterboxerNLjorn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo vanmiddag mijn iPhone opgehaald van Odido. Heerlijke combinatie
Vanmiddag mijn Defender XT binnen gekregen (icm Spigen GlastR)
Dinsdag komt de vulling voor de case binnen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Kijk met jou kan ik praten. Heb hier uiteraard ook de Spigen GlastR EZ Fit. Onverslaanbaar sterkjustifire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:10:
[...]
Eindelijk een mede otterboxer![]()
Vanmiddag mijn Defender XT binnen gekregen (icm Spigen GlastR)
Dinsdag komt de vulling voor de case binnen
Ja zilver naar natural titanium inderdaad.Citroentaart schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:31:
[...]
Mooi, laatste foto wit en naturel?
Ik vond het glimmende RVS luxer ogen.
Bij de naturel versie heb ik wel meer het 'titanium' idee.
Hier ook titanium black dus vermoed dat we op één lijn zittenNLjorn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:11:
[...]
Kijk met jou kan ik praten. Heb hier uiteraard ook de Spigen GlastR EZ Fit. Onverslaanbaar sterk
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Pros:
Titanium look! De witte is echt een beauty
Lichter als de 14 pro
Iets betere camera volgens mij?
Omgevings geluid uitzetten/filteren?
Cons:
Moet een euro of €300-350 bij leggen.
Geen mute switch meer (die action knop lijkt me echt ruk)
USB-c poort aangezien mijn ipad ook nog Lighting gebruik….
Lastig lastig
Ik heb áltijd telefoons gebruikt met een case omdat ze dan netjes blijven en ik als de dood ben voor krasjes op de camera of behuizing. Maar met de 15 Pro Max vind ik het ook zonde dat er een behoorlijke Spigen case omheen zit. Zou een tussenvariant mogelijk zijn dat ik wel een screenprotector aan de voor én achterkant doe incl een lens-screenprotector? Dan blijft alleen de behuizing rondom wellicht niet krasvrij. En uiteraard wel met AppleCare zonder diefstal/verlies.
Pros/Cons?
Ik dacht niet dat ik het zou zeggen voordat ik 'm kocht, maar ik vind die action button echt heel chill. Tenzij je echt de hele dag die mute switch nodig hebt, maar ik had dus echt op sommige momenten zoiets van, wat doe ik er mee. Bij mij is dit nu dus alleen op werk focus-mode de mute button.Inhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Twijfel erg om over te stappen van mijn 14 pro naar een 15 pro.
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
Maar gezien je ook nog een iPad hebt met Lightning zou ik eerst die upgraden.
Ik heb zowel een screenprotector, als een case, als Apple Care. En dan heb ik ook nog een shocksock erom in m’n broekzak. Paranoid much? Ja, misschien wel.ViezeVis schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:17:
@Donstil @Toppe @Dennisdn en anderen die AppleCare overwegen/hebben:
Ik heb áltijd telefoons gebruikt met een case omdat ze dan netjes blijven en ik als de dood ben voor krasjes op de camera of behuizing. Maar met de 15 Pro Max vind ik het ook zonde dat er een behoorlijke Spigen case omheen zit. Zou een tussenvariant mogelijk zijn dat ik wel een screenprotector aan de voor én achterkant doe incl een lens-screenprotector? Dan blijft alleen de behuizing rondom wellicht niet krasvrij. En uiteraard wel met AppleCare zonder diefstal/verlies.
Pros/Cons?
Ik neem Apple Care vooral vanwege Express Replacement en repareren onder garantie. Techniek kan stuk, hoe zuinig je er ook op bent.
Persoonlijk zou ik nooit willen riskeren dat het titanium beschadigd raakt, en met de vingervlekken dit jaar, wordt je iPhone er wel minder mooi van. Maar nogmaals, ik houd m’n iPhone zo netjes mogelijk om deze volgend jaar weer voor een mooie prijs te kunnen verkopen. Zo kan ik elk jaar de nieuwe iPhone bestellen zonder al te veel bij te hoeven leggen
Vandaag de 15 Pro binnen gekregen en eerlijk gezegd merk ik geen verschil met 14 Pro. Camera verschil is zo klein dat je moet pixelpeepen of je moet perse de 5x lens willen.Inhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
Titanium had ook aluminium kunnen zijn qua gevoel. RVS voelt meer premium aan maar de rondere randen zijn wel een voordeel.
De action heeft twee nadeeen in mijn ogen en dat is de plaatsing en je kunt er maar één actie aan koppelen. Waarom niet twee of meer.
Maar ik wil je niet ontmoedigen hoor maar dat is mijn mening.
[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 22-09-2023 23:42 ]
Je kunt wel meer acties koppelen, maar dat doe je via de Opdrachten app.Garret1410 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:39:
[...]
Vandaag de 15 Pro binnen gekregen en eerlijk gezegd merk ik geen verschil met 14 Pro. Camera verschil is zo klein dat je moet pixelpeepen of je moet perse de 5x lens willen.
Titanium had ook aluminium kunnen zijn qua gevoel. RVS voelt meer premium aan maar de rondere randen zijn wel een voordeel.
De action heeft twee nadeeen in mijn ogen en dat is de plaatsing en je kunt er maar één actie aan koppelen. Waarom niet twee of meer.
En met het Actions tooltje in de Mac App Store kun je zelfs de orientatie van je iPhone koppelen aan wat de Actie knop moet doen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ldHGmrkqCzhpKp2rZmVAUnhP.png?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Froggle op 22-09-2023 23:57 ]
Haha kan niet waar zijn. Heb ik ook, mooiste kleur die er isjustifire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:14:
[...]
Hier ook titanium black dus vermoed dat we op één lijn zitten

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Twijfelde ook, heb besloten toch te wachten, ik ga dit jaar namelijk geen Hollywood producties uitbrengenInhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Gewoon 14 dagen. Je kan ‘m naar hartelust testen, zo lang je maar geen gebruikssporen achterlaat. En houd verpakking heel + compleet.Cass Casey schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:07:
Morgenochtend kan ik een 15pm ophalen in Den Haag. Maar ik twijfel nu toch weer of de upgrade vanaf een 11pm wel de moeite waard is. Hoe lang mag je van Apple een telefoon testen voordat je hem terug stuurt?
Ik heb overigens een upgrade van de 12 Pro Max en ik begrijp je twijfels, maar moet eerlijk zeggen: het is wel echt een leuke en (ja ik durf het te zeggen) nuttige upgrade. USB-C is echt heel handig (al mijn kabels doen!!) en Dynamic Island vind ik persoonlijk echt een toevoeging. Ook is het een erg lichte telefoon met een top camera (ook merkbaar komend vanaf de 12, dus vanaf de 11 zal het alleen maar beter zijn).
Ik ben er blij mee, maar wat me ook vooral over de streep trok was dat ik nog net iets meer dan de helft kreeg voor m’n 12PM - en dat zal volgend jaar alleen maar minder worden. Dus ook een ietwat economische keuze.
Succes met nadenken!
Heb een tech 21 flexmax ,(komen binnenkort ook in de apple store, voor de IPhone 15)ViezeVis schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:17:
Pros/Cons?
In mijn vorige iPhone camera lens, zat een barst, jaar mee rond gelopen, dat gaat me niet weer overkomen
https://eu.tech21.com/col...e-15-pro-max-cases-covers
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Het glas over de lens is van saffier, althans een glas waarvan Apple zegt dat het saffier is maar het is stiekem een legering, maar goed krassen doet het in ieder geval niet.ViezeVis schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:17:
Pros/Cons?
Wel had ik wat beschadigingen op die RVS rand die om de lensjes zit, waarschijnlijk omdat hij daar altijd op ligt.
Alsof ze het er om doen.j.f.otten schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:34:
[...]
Mij hadden ze nog niet gebeld, maar hij lag er wel. Dus toen ik langs ging kon ik hem zo meenemen.
Wel fijn om hem maar te hebben.
Hoorde in de winkel al dat er veel bestellingen pas in Oktober/November geleverd gingen worden.
Ook in de Apple Store in Amsterdam kon degene achter me pas in November de bestelling ophalen.
Begreep uit het verhaal dat de ophaaldatum door Apple was gewijzigd van gisteren naar in November.
Optie was om te annuleren en dan ergens anders te halen (indien voorradig), maar er stond geen 2x een nieuwe telefoon op de bankrekening en bij annuleren duurt het natuurlijk een paar dagen voordat je je geld terug hebt.
Mooie beelden. Zit uiteraard wel een heel team achter van pros.Froggle schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:17:
Man, die camera. Ik zat dit te kijken en was even vergeten dat ik naar beelden zat te kijken die met een telefoon geschoten waren.
[YouTube: Shot on iPhone 15 Pro | Cinematic Mode 4K]
Je hebt ook YT filmpjes van fotografen die met een potato gaan fotograferen. Die komen ook met prachtige foto's op de proppen al dan niet na een beetje bewerken.
De beste camera is degende die je hebt.
1st world problemsInhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
Wat is een shocksock?RiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:24:
[...]
Ik heb zowel een screenprotector, als een case, als Apple Care. En dan heb ik ook nog een shocksock erom in m’n broekzak. Paranoid much? Ja, misschien wel.
Ik neem Apple Care vooral vanwege Express Replacement en repareren onder garantie. Techniek kan stuk, hoe zuinig je er ook op bent.
Persoonlijk zou ik nooit willen riskeren dat het titanium beschadigd raakt, en met de vingervlekken dit jaar, wordt je iPhone er wel minder mooi van. Maar nogmaals, ik houd m’n iPhone zo netjes mogelijk om deze volgend jaar weer voor een mooie prijs te kunnen verkopen. Zo kan ik elk jaar de nieuwe iPhone bestellen zonder al te veel bij te hoeven leggen.
Imho allemaal wat te veel van het goede, maar dat komt van iemand die er het liefst geen hoesje omheen doet. Is meteen de hele feel weg.
[ Voor 63% gewijzigd door Fonta op 23-09-2023 03:18 ]
Wat jij wilt bestaat, bijvoorbeeld in de vorm van DBrand skins die je op de achterkant kan plakken. Voorheen deed ik dat nog wel eens omdat ze daarmee behalve bescherming vaak lekkerder in de hand liggen en minder glad zijn. Maar nu twijfel ik nog, de 15Pro is niet super glad van achter en ligt al lekker in de hand.ViezeVis schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:17:
Pros/Cons?
https://dbrand.com/shop/iphone-15-pro-max-skins
Qua batterij: ok, één keer dan, productie augustus en zat met 1 cycle in de doos.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 23-09-2023 06:33 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Hele kleine kans. Je zou t bij Apple Haarlem kunnen proberen, misschien dat die wel een voorraad hebben.MRiesje schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:30:
Zal er misschien kans zijn om vandaag de Coolblue in Haarlem binnen te lopen en daar 2 toestellen aan te schaffen? Zie overal 'online' uitverkocht, ophalen in de winkel zijn alle opties ook greyed out.
Zat er ook aan te denken inderdaad, las gisteren dat er wel een dikke file aan mensen stond voor de Apple store en dat diegene toen naar de Coolblue was gelopen en weer naar buiten liep met een toestel, maar goed ik ga is even een blik werpen daar in dat Haarlem.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:33:
[...]
Hele kleine kans. Je zou t bij Apple Haarlem kunnen proberen, misschien dat die wel een voorraad hebben.
ik zou een aankoop om de heb niet proberen te rationaliseren. Als je het graag wilt én je kunt het geld makkelijk missen, gewoon doen. Ik snap goed dat het enthousiasme in dit topic ‘ik wil ook’ gevoelens opwekt. Aan de andere kant, de nieuwigheid is er ook zo weer af, en dan is het in dit topic ook weer back to normal.Inhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
nice, ik lees dat mensen meer het 'titanium edition' model van de Apple Watch hadden verwacht. Ik ben er niet bekend mee, maar oogde dat luxer?Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:14:
[...]
Ja zilver naar natural titanium inderdaad.
Had ik op m’n 11 ook, zo’n Apple hoesje met een open onderkant. En ja hoor, een keer flink gevallen en allemaal dents in het aluminium aan de onderkant. Zo’n case koop ik nooit meer.SLeka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:42:
Wat voor hoesje gebruiken jullie voor die iphone 15 pro ( max ). Ik heb dit jaar een magsafe hoesje gehaald van apple maar die is dus aan de onder kant ( voorkant ) helemaal open. Waarschijnlijk voor die slight functie, maar goed wel erg kwetsbaar imo. Welke is nog meert fijn en goed
Onderin dit topic had je een linkje kunnen vinden:SLeka schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:42:
Wat voor hoesje gebruiken jullie voor die iphone 15 pro ( max ). Ik heb dit jaar een magsafe hoesje gehaald van apple maar die is dus aan de onder kant ( voorkant ) helemaal open. Waarschijnlijk voor die slight functie, maar goed wel erg kwetsbaar imo. Welke is nog meert fijn en goed
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Persoonlijk vraag ik me dan af of je überhaupt zo’n dure telefoon moet aanschaffenFonta schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 03:03:
[...]
maar er stond geen 2x een nieuwe telefoon op de bankrekening en bij annuleren duurt het natuurlijk een paar dagen voordat je je geld terug hebt.
XXXVI
Slimme tussenstukken kopen, je lader daarop aansluiten en een opdracht aanmaken: al accu is 98% zet lader uit.
Dan hou je het aantal laad cyclus op 1
Ik heb ergens gelezen dat ie steeds doortelt en dat dat niet op gaat.Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:06:
Voor de statistieken liefhebbers onder ons:
Slimme tussenstukken kopen, je lader daarop aansluiten en een opdracht aanmaken: al accu is 98% zet lader uit.
Gister op 98% los getrokken, nog steeds op 1Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:07:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat ie steeds doortelt en dat dat niet op gaat.
Het is weer bijna September 2026 :)
Van 0-100 is pas 1 cycle. Dus als je van 40 naar 100 bent gegaan zit je pas op 0,6 cycle.Jaymone schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:16:
Wat verstaan we in deze eigenlijk onder een laad cycli? Heb afgelopen nacht voor het eerst de 15 Pro Max draadloos tot 100% opgeladen maar cycli counter blijft op 0..
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En dat met een iPhone 14Froggle schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 00:17:
Man, die camera. Ik zat dit te kijken en was even vergeten dat ik naar beelden zat te kijken die met een telefoon geschoten waren.
[YouTube: Shot on iPhone 15 Pro | Cinematic Mode 4K]
CheckTylen schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:17:
[...]
Van 0-100 is pas 1 cycle. Dus als je van 40 naar 100 bent gegaan zit je pas op 0,6 cycle.
Ik ben toch malle pietje niet!
Je zet de accu op 80%, maar hij laad wel die 80% wel 100% volThe Legend schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:28:
Ik heb gisteren laden tot 80% aangezet, ook om eens te testen of ik daarmee de dag doorkom (kom van een SE 2020 die ik vaak een keer extra moest opladen op een dag). Maar vanochtend was ‘ie geladen tot 98%
Mentaal dingetje dus. Ik heb de 15pro ook op 80% gezet. Ik ben benieuwd gedurende 2 a 3 jaar wat het verschil is in batterij degradatie.Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:32:
[...]
Je zet de accu op 80%, maar hij laad wel die 80% wel 100% vol
Kortom, percentage geeft aan hoeveel procent het dan van die 80% heeft opgeladen?? Snap m anders niet zo.Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:32:
[...]
Je zet de accu op 80%, maar hij laad wel die 80% wel 100% vol
Dit is wat Apple er over zegt:The Legend schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:28:
Ik heb gisteren laden tot 80% aangezet, ook om eens te testen of ik daarmee de dag doorkom (kom van een SE 2020 die ik vaak een keer extra moest opladen op een dag). Maar vanochtend was ‘ie geladen tot 98%
https://support.apple.com/en-us/HT210512With 80% Limit enabled, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Have you tried turning it off and on again?
Als dat zo is, lijkt het wel een beetje op VWwareDennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:40:
M.a.w. als je hem op de 80% zet…. Hoef je niet altijd tegen 80% aan te kijken maar maakt ie daar virtueel 100% van?
Ja, hij laadt namelijk ook sneller naar die 100% als je het mij vraagtJaymone schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:39:
[...]
Kortom, percentage geeft aan hoeveel procent het dan van die 80% heeft opgeladen?? Snap m anders niet zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 23-09-2023 09:01 ]
Ga een tijdje deze setting dan proberen, ben benieuwd of het zowel functioneel als technisch uit kan.Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:01:
[...]
Ja, hij laadt namelijk ook sneller naar die 100% als je het mij vraagt
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Heb zelf gemiddelde handen en polsen maar wel grote ogenpdavie2311 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:03:
Poah! Wat een fijn scherm hoor die 15 Pro Max! Wil echt niet meer kleiner. Heb grote handen en polsen haha! Ook gelijk maar Apple Care+ afgesloten maandelijks met verlies en diefstal.
Vind het ook erg gaaf.
Twijfel alleen nog tussen Zwart en NT. Heb er eentje gereserveerd staan voor morgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jaymone op 23-09-2023 09:06 ]
Deze is heel fijn voor fotografie! Capture one ‘interview’ ook interessant al voelde het wat te gesponsord.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Nee, zo werkt het niet.Toppe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:06:
Voor de statistieken liefhebbers onder ons:
Ik kom van een witte 11 Pro, en vind die nu bij de 15 Pro nog steeds ook bij uitstek het mooiste en sjieksteInhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:15:
Pros:
Lichter als de 14 pro
Cons:
Lastig lastig
Sorry, maar ik neem hem steeds minder serieus. Hij doet zeker mooie projecten en zoekt de grenzen op maar een gasbrander op een toestel zetten komt in de praktijk gewoon nooit voor.Reem0nN schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:20:
JerryRigEverything staat online YouTube: Be gentle with Apples new Titanium iPhone 15 Pro Max ... Yikes!
Het heeft weinig toegevoegde waarde en zorgt voor een onrealistisch beeld van een toestel, het maakt dan niet eens uit welk merk of OS het is
De Pro heeft toch geen 5x lens.Garret1410 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:39:
[...]
Vandaag de 15 Pro binnen gekregen en eerlijk gezegd merk ik geen verschil met 14 Pro. Camera verschil is zo klein dat je moet pixelpeepen of je moet perse de 5x lens willen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.