Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Famous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:18:
[...]
En voor wie doe je dat? :D

Ik vind persoonlijk een hoesje niet fijn en afdoen aan het ontwerp. Ieder zijn ding natuurlijk!
Hier ook lekker naked. Het is een gebruiksvoorwerp en naked is hij veel mooier en slanker. En het voelt lekkerder aan in de hand vind ik.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
Hmm.. m’n Apple Watch wil niet connecten.
Ik kies telkens voor Pair Existing Watch maar heb telkens deze melding;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vya0tLw.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:44:
Ik heb een shortcut gekoppeld die John Gruber op Daring Fireball had geplaatst. Hiermee krijg je een keuze menu met Camera, Video en Mute/Unmute.

https://www.icloud.com/sh...7896349b8875b0e352618f4d9

Je hebt hier voor deze app nodig: https://apps.apple.com/nl/app/actions/id1586435171?l=en-GB
Er zullen vast een boel meer van dit soort creatieve dingen komen. Zo’n keuze menu zou ik dan al handig vinden maar dan voor andere dingen.

Sowieso lastig met die shortcuts. Er kan zoveel mee, maar weet niet precies wat ik dan wil. En de suggesties van Apple zelf zijn ook niet echt inspirerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:50:

[Afbeelding]
Had ik net ook. Moest de Apple Watch wipen op de Watch zelf. Daarna lukt het meteen om als nieuwe te installeren en backup terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcquipor
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 02:27
Heeft er iemand ook problemen om Privédoorgifte van cloud+ te activeren op de iPhone 15? Er staat bij heletijd “werk bij” maar er gebeurd niets :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Wat ik wel een voordeel vindt is dat de randen veel minder glad zijn, daardoor glijdt hij minder snel uit je hand.

En de action button: die had toch 2 functies?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
sheepdog schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:21:
[Afbeelding]

Blij mee! Voelt lichter aan dan de iPhone 11 Pro, grappig welk effect de verdeling van gewicht heeft.
Is dat de 15 pro? Hoe is de accuduur? Ik ben dit jaar van een 14 pro Max naar een 15 pro gegaan (morgen ophalen in Den Haag) omdat de 14 pro Max aanvoelt als een baksteen. Als je niet uitkijkt sla je bijna een deuk in je bureau met dat gewicht… bevalt het een beetje wat ik heb het gevoel alsof de hele wereld voor een Max gaat en ik bijna een fout heb begaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Raar… ik krijg eSIM van Odido/Tmobile niet overgezet. Meer mensen die daar tegenaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:50:

[Afbeelding]
Oeps. Vergeten dat het bestaat. Ik heb m’n Watch helemaal gewist. :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik vind dat de rechter zijknop soepeler in te drukken is van mijn iphone 15 pro max t.o.v. de iphone 14 pro max.
Op de iphone 14 pro max moest ik er feller op duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

renegrunn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:59:
Raar… ik krijg eSIM van Odido/Tmobile niet overgezet. Meer mensen die daar tegenaan lopen?
Die gaat inderdaad niet automagisch over. Even bij odildo online inloggen en daar kan je een nieuwe esim aanvragen (gratis). Daarna scan je de QR code en klik je onderin het webformulier op activeren. Dan krijg je een SMS of identificatie via je bank en dan ben je fixed!

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoite schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:02:
[...]

Die gaat inderdaad niet automagisch over. Even bij odildo online inloggen en daar kan je een nieuwe esim aanvragen (gratis). Daarna scan je de QR code en klik je onderin het webformulier op activeren. Dan krijg je een SMS of identificatie via je bank en dan ben je fixed!
Geen enkele gaat automatisch over volgens mij, ook bij KPN gebruik je de app en simkaart vergeten optie. :-)

Ging trouwens perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 18:50
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:19:
[...]

Voor de personen die ‘m ieder jaar van mij overkopen.
Eens! Dit jaar kwam de koper van vorig jaar bij me terug omdat hij zo blij was met de iPhone die ik aan hem had verkocht. Vorige week vroeg hij al of we contact konden houden voor volgend jaar :D . Dat is wat je krijgt als je mooie, goede spullen verkoopt.

En Ik ben zelf ook een beetje een autist die gewoon geen enkele schade aan zijn iPhone kan accepteren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
weet iemand hoe ik mn betaalpas snel teveoorschijn kan halen? bij mn XS max was het 2x de zzijknop indrukken.
In de app geeft ie dat ook aan maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
RiccardoNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:08:
[...]

Eens! Dit jaar kwam de koper van vorig jaar bij me terug omdat hij zo blij was met de iPhone die ik aan hem had verkocht. Vorige week vroeg hij al of we contact konden houden voor volgend jaar :D . Dat is wat je krijgt als je mooie, goede spullen verkoopt.

En Ik ben zelf ook een beetje een autist die gewoon geen enkele schade aan zijn iPhone kan accepteren…
Ik geef m’n oude iPhone altijd aan weg aan mijn vriendin of familie. Dit jaar heeft ze zelf ook een 15 Pro gekocht dus geven we onze 11 Pro en 13 Pro aan haar ouders.

Mijn vriendin of familie waar ik m’n iPhone aan geef stoppen hem vervolgens zelf wel in hoesje :+

[ Voor 7% gewijzigd door VidaR-9 op 22-09-2023 18:13 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:25:
[...]

Als ik dat filmpje zie van die Australiër met z’n crashtest van de 14 en 15 vanochtend, dan snap ik hoesjes of screenprotectors al helemaal niet meer. Hij moet echt zijn best doen er schade op te krijgen.
Welk filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

beebie121 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:09:
weet iemand hoe ik mn betaalpas snel teveoorschijn kan halen? bij mn XS max was het 2x de zzijknop indrukken.
In de app geeft ie dat ook aan maar dat werkt niet.
Passen wel geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06
jazzeker. staan allemaal netjes in wallet
jemig, blijkbaar niet geactiveerd in app.

Bedankt en hopelijk heeft iemand anders wat aan deze mindfuck

[ Voor 22% gewijzigd door beebie121 op 22-09-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IP_Inspect
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-04-2024
renegrunn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:59:
Nee geen problemen mee gehad. Via de oude telefoon nieuwe esim besteld met de nieuwe de qr code gescaned en klaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:26
Het overzetten van m’n KPN esim is niet helemaal gelukt. Het nummer staat er wel maar telkens met de overzet functie (van mobiele nummers) krijg ik de melding dat simkaart niet ondersteund wordt….

Meer mensen daar last van of tips hoe ik dat afgerond krijg?

iPhone 11 -> iPhone 15 pro

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Burning_Tyre schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:22:
Het overzetten van m’n KPN esim is niet helemaal gelukt. Het nummer staat er wel maar telkens met de overzet functie (van mobiele nummers) krijg ik de melding dat simkaart niet ondersteund wordt….

Ik kreeg de melding dat je bij kpn geen esim kan overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heb je hier wat aan?
https://www.appletips.nl/esim-overzetten-iphone/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:18
matthijst schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:40:
Natural PM ook binnen hier, even wennen na jaren zwart, maar wel een mooi ding.
Heb ook nog een zwarte, maar eerst ff kijken of ik aan die grijze kan wennen.
En, welke wordt het?

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-09 13:43

Gratis nieuwe E-sim aanvragen via kpn. Qr code scannen en activeren. Had ik ook met tmobile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28
Zwart. Vind natural wel mooi, maar zwart fijner ivm doorlopende rand naar zwarte behuizing.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:49:
@Famous waarom een hoesje? Hierom dus. Zie hier een één jaar oude iPhone 14 Pro. Volledig krasloos. Not. A. Single. Scratch. Helemaal als nieuw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar wat heb je eraan?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
VidaR-9 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:11:
[...]

Ik geef m’n oude iPhone altijd aan weg aan mijn vriendin of familie. Dit jaar heeft ze zelf ook een 15 Pro gekocht dus geven we onze 11 Pro en 13 Pro aan haar ouders.

Mijn vriendin of familie waar ik m’n iPhone aan geef stoppen hem vervolgens zelf wel in hoesje :+
Gezien de prijs waarvoor ik ieder jaar mijn iPhone doorverkoop aan de kring van kennissen om mij heen, heeft m’n vrouw pech en geef ik zéker niks weg. ;)

Ze weet dat dit mijn hobby is en haar interesseert het ook niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Dat gewicht is echt een enorme verbetering zeg, zoveel lichter als de pro 14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06

TheVMaster

Moderator WOS
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:15:
Geen idee of het hier mag, ik heb vandaag de iPhone 15 pro, 128gb titanium gekocht bij coolblue, nu kom ik van Android en heb nu al het idee dat ik niet ga kunnen wennen. Net een mooie stof vrije Screenprotector erop geplakt... Mocht iemand interesse hebben gezien ze overal uitverkocht zijn.. Ik kan hem uiteraard gewoon retouren maar dacht als ik er iemand blij mee kan maken... Ik hoef er niks op te verdienen! De protector zit er dan gratis bij. Stuur me maar een pm.
Misschien ff iets meer doorzettingsvermogen tonen en hem ff paar weekjes blijven gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het goeie nieuws is dat standaard USB audio interfaces op USB-C nu werken, net zoals op de iPad Pro al jaren. Pfew, eindelijk !
Het slechte nieuws is dat, voor mij, deze iPhone 15 een foeilelijk ding is. Getver. En dan dat gerammel als je de telefoon op de tafel legt en linksboven iets moet aantikken. Dat laatste geldt natuurlijk al jaren voor eerdere versies, daarom heb ik ontelbaar veel jaren een iphone 8 gebruikt. Ook omdat ik weigerde mijn hoofd richting een telefoon te bewegen om te unlocken (ik ben geen slaafje!), gewoon een vinger erop en klaar. Maar ja, USB-C ….
Trouwens, op een beurs afgelopen week heb ik heel veel nationaliteiten ontmoet, van India tot US, die de EU dankbaar zijn voor de USB-C regels. Go EU Go!

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:24
Msi92 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:58:
Ik weet niet of dit geplaatst is maar mensen let op!!

https://www.macrumors.com...-iphone-15-to-ios-17-0-2/
Warning: Update Your iPhone 15 to iOS 17.0.2 Before Transferring Data From Another iPhone
[Afbeelding]
Als je vorige Iphone helemaal up to date is met IOS 17, vraagt je nieuwe Iphone 15 eerst of ie mag updaten voordat de data transfer plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Monkeyk2010 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:15:
Geen idee of het hier mag, ik heb vandaag de iPhone 15 pro, 128gb titanium gekocht bij coolblue, nu kom ik van Android en heb nu al het idee dat ik niet ga kunnen wennen. Net een mooie stof vrije Screenprotector erop geplakt... Mocht iemand interesse hebben gezien ze overal uitverkocht zijn.. Ik kan hem uiteraard gewoon retouren maar dacht als ik er iemand blij mee kan maken... Ik hoef er niks op te verdienen! De protector zit er dan gratis bij. Stuur me maar een pm.
Misschien ff iets meer doorzettingsvermogen tonen en hem ff paar weekjes blijven gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:25:
Voor wat betreft ProRes video op de iPhone 15 Pro 128GB.
Dit staat in het Formats scherm, helemaal onderaan:

ProRes capture is supported for up to 30 fps at 1080p on internal storage or up to 60 fps at 4K when writing to external storage.

Kan iemand dit bekijken op de 256GB modellen en hoger? Geldt daar hetzelfde? Of kunnen die wel weer gewoon 4K 60 ProRes op internal storage.
ik begreep van de reviewers dat je externe storage aan moet sluiten, geen idee of bv. bij de 512GB het wel intern kan. Maar goed, wanneer ga je ProRes op 60fps doen? Dan hang ik er wel externe SSD aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
joezzt schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:42:
Het goeie nieuws is dat standaard USB audio interfaces op USB-C nu werken, net zoals op de iPad Pro al jaren. Pfew, eindelijk !
Het slechte nieuws is dat, voor mij, deze iPhone 15 een foeilelijk ding is. Getver. En dan dat gerammel als je de telefoon op de tafel legt en linksboven iets moet aantikken. Dat laatste geldt natuurlijk al jaren voor eerdere versies, daarom heb ik ontelbaar veel jaren een iphone 8 gebruikt. Ook omdat ik weigerde mijn hoofd richting een telefoon te bewegen om te unlocken (ik ben geen slaafje!), gewoon een vinger erop en klaar. Maar ja, USB-C ….
Trouwens, op een beurs afgelopen week heb ik heel veel nationaliteiten ontmoet, van India tot US, die de EU dankbaar zijn voor de USB-C regels. Go EU Go!
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:20
Hebben meer mensen dat het overzetten van (in dit geval) een iPhone 13 pro naar 15 pro extreem lang duurt van telefoon naar telefoon (dus niet via iCloud)? is dit die bug waar men het over heeft in de changelog van 17.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
MariusV schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:47:
Hebben meer mensen dat het overzetten van (in dit geval) een iPhone 13 pro naar 15 pro extreem lang duurt van telefoon naar telefoon (dus niet via iCloud)? is dit die bug waar men het over heeft in de changelog van 17.0.2?
Ik had hier geen last van, minuutje of 15 voor 50GB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:34
kevinkrs schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:58:
[...]

Is dat de 15 pro? Hoe is de accuduur? Ik ben dit jaar van een 14 pro Max naar een 15 pro gegaan (morgen ophalen in Den Haag) omdat de 14 pro Max aanvoelt als een baksteen. Als je niet uitkijkt sla je bijna een deuk in je bureau met dat gewicht… bevalt het een beetje wat ik heb het gevoel alsof de hele wereld voor een Max gaat en ik bijna een fout heb begaan…
Ik kan niet veel zeggen heb hem vanaf 10:00 uur ongeveer hij gaat ongeveer even lang mee als de 14 pro dus gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Nee, van iphone 8 naar iphone 15 zonder icloud geen probleem, die nieuwe ging wel gelijk updaten voooor het overzetten.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
TheVMaster schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:45:
[...]

ik begreep van de reviewers dat je externe storage aan moet sluiten, geen idee of bv. bij de 512GB het wel intern kan. Maar goed, wanneer ga je ProRes op 60fps doen? Dan hang ik er wel externe SSD aan.
Klopt. Maar bij de 14 Pro werd expliciet aangegeven bij de 128GB versie, dat ProRes enkel bij 1080p 60 werkte. 4K 60 enkel vanaf 256GB en hoger.

Nu kan het in de praktijk dus wel met de 128GB versie, mits je externe storage gebruikt.

Aan mij niet besteedt overigens, heb dat nergens voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ProRes moet al op externe opslag als je 60fps kiest, in ieder geval krijg ik deze melding bij de Pro Max 256GB.

Nu gebruikte ik dit niet standaard, maar zal eens mijn SSDtje er aanhangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZXmXIH3JP95Zwmw7KkF-dyMSAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgIyXxxcjTfDAXNGBi1XYURc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Vorkie op 22-09-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Vorkie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:58:
ProRes moet al op externe opslag als je 60fps kiest, in ieder geval krijg ik deze melding bij de Pro Max 256GB.

Nu gebruikte ik dit niet standaard, maar zal eens mijn SSDtje er aanhangen.

[Afbeelding]
Dat was toch alleen bij 128gb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 21:18
Dachten even de Apple Store Den Haag in te lopen om te kijken. Die van mij wordt pas zondag bezorgd door kpn namelijk. Maar beveiliging liet nu ook nog steeds alleen mensen door met een bestelling, terwijl het super rustig was in de winkel. Paar buitenlanders die voor ons het probeerden werden weggefoeterd. Voelt toch een beetje arrogant aan van Apple, maarja. Bij mediamarkt wel kunnen zien, super druk daar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 21:22
joezzt schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:42:
[...] Ook omdat ik weigerde mijn hoofd richting een telefoon te bewegen om te unlocken (ik ben geen slaafje!), gewoon een vinger erop en klaar. [...]
Bij mijn 14 Pro hoef ik niet echt naar voren te bewegen als de telefoon voor me op tafel ligt. Bij de eerste versies van FaceID was dat wel meer nodig. FaceID leert over tijd, in het begin kun/moet je iets vaker je telefoon met code unlocken (in plaats van je positie aan te passen), want als je dat doet leert hij bij. Zelfde met hoofd op kussen in bed of zo. Zal bij de 15 Pro niet minder zijn.
Moet zelf nog aantal weekjes wachten tot mijn 15 Pro Max word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:38:
[...]

Ze weet dat dit mijn hobby is en haar interesseert het ook niet.
Heeft ze wel een iPhone? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Kopiëren iCloud of overzetten rechtstreeks van de andere iPhone werkt niet.

Blijf heel lang staan op resterende tijd berekenen of bij rechtstreeks overzetten loopt de tijd alleen maar op zonder progressie.

Hebben meerderen dit?
iPhone 15 pro op laatste iOS versie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K3X95aAGUXLpvjD4O41Jpa9fac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsY0LYsfMc6W5yufRUf5dQKS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnyInQ0_sDHWaPxKpNi8rTrznoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtGFe3TqO6sT343KELB0keky.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtige kleur hoor. Hier naast een witte IPhone 12 Pro.. ik bestelde hem gister bij MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:03:
[...]

Dat was toch alleen bij 128gb?
Volgens mij 4k 30fps

Heb nu mijn Samsung SSD T5 500GB geformateerd als ExFAT, kan 36 hele minuten filmen in ProRes 60K.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLjorn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTCl-5MxnNqKsALsdgOVL1gfjM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJkNaGBw7yBNO0xSvPZO4e13.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmK_fgwF888z2sAqpdMAkNvv4Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rd0BxXDjlKvrjcf0xxRla5Vd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYyB91MVfTEZIC3DfqqiTXjngv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNbZojbV1UAL4h4nmibKT4YX.jpg?f=fotoalbum_large

Zo vanmiddag mijn iPhone opgehaald van Odido. Heerlijke combinatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ja dat moet ze van mij. ;)
Een Xr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:24:
[...]

Blauw eigenlijk ook wel gaaf…
Ja. Maar lijkt wel erg op de iPhone 12 Pro die ik gehad heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:43
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:50:
My god wat is de 15 Pro licht qua gewicht!!
Ongeveer 3 euro en 2 cent lichter dan de iPhone 14 Pro..., al voelt het in de portemonnee een stuk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:21:
[...]

Ja dat moet ze van mij. ;)
Een Xr.
Ze mag niet je telefoon, want duur verkopen en iets met hobby, maar ze moet wel een iPhone en heeft een Xr. :+

Mijn vrouw zegt wel dat haar het niet boeit - maar ze is toch uiteindelijk elke keer blij met de upgrade. (Ook al heeft ze helemaaaaal niets met telefoon... ahum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

CarJunkyXL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:26:
[...]

Ja. Maar lijkt wel erg op de iPhone 12 Pro die ik gehad heb.
Dat weerhield me ook.
Kies eigenlijk elk jaar voor een nieuwe kleur.

Moet paar dagen wachten op de natural, maar vind hem niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
don spike schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:06:
[...]

Bij mijn 14 Pro hoef ik niet echt naar voren te bewegen als de telefoon voor me op tafel ligt. Bij de eerste versies van FaceID was dat wel meer nodig. FaceID leert over tijd, in het begin kun/moet je iets vaker je telefoon met code unlocken (in plaats van je positie aan te passen), want als je dat doet leert hij bij. Zelfde met hoofd op kussen in bed of zo. Zal bij de 15 Pro niet minder zijn.
Moet zelf nog aantal weekjes wachten tot mijn 15 Pro Max word geleverd.
Dank, maar mijn telefoon ligt altijd links voor me, als ik de krant lees op de ipad pro bv. En de ipad pro die ik gebruik bij optredens heeft er al jaren moeite mee, moet ik me of bukken (gitaar) of dichterbij kijken (trombone), gelukkig is dat maar een paar keer, bij begin of na een pauze.
Gebruikerinterface technisch heb ik nu 3 handelingen , tik, swipe en mijn hoofd erboven. Op de iPhone 8 was het een vingerdruk en klaar. Dat noem ik wel achteruitgang.
Nu net een notificatie, klik erop en krijg ik swipe for face id of passcode 8)7
Nee geef mij maar de volgende SE ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-09 16:21
Even een vraag, ik probeer nu mijn iPhone 14 leeg te maken voor mijn dochter maar ik krijg steeds deze melding. Weet iemand wat dit betekent?
Edit: het is al opgelost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWDbkc9wuVpbe7iHFqFGXAEhlIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2EtE9pOtS0uGoiwoydyCTEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 21:22
joezzt schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:28:
[...]

Dank, maar mijn telefoon ligt altijd links voor me, als ik de krant lees op de ipad pro bv. En de ipad pro die ik gebruik bij optredens heeft er al jaren moeite mee, moet ik me of bukken (gitaar) of dichterbij kijken (trombone), gelukkig is dat maar een paar keer, bij begin of na een pauze.
Gebruikerinterface technisch heb ik nu 3 handelingen , tik, swipe en mijn hoofd erboven. Op de iPhone 8 was het een vingerdruk en klaar. Dat noem ik wel achteruitgang.
Nu net een notificatie, klik erop en krijg ik swipe for face id of passcode 8)7
Nee geef mij maar de volgende SE ;-)
Misschien bij instellen FaceID ook goed van onderen laten inscannen. Hij ligt bij mij vaak naast laptop of toetsenbord, en dat gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Gin1216 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:30:
Even een vraag, ik probeer nu mijn iPhone 14 leeg te maken voor mijn dochter maar ik krijg steeds deze melding. Weet iemand wat dit betekent? [Afbeelding]
Waarschijnlijk is het erg druk op de Apple servers omdat het launch day is.

hier zijn ook wat mogelijke oplossingen -7005

[ Voor 8% gewijzigd door dcell op 22-09-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Famous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:27:
[...]

Dat weerhield me ook.
Kies eigenlijk elk jaar voor een nieuwe kleur.

Moet paar dagen wachten op de natural, maar vind hem niet verkeerd :)
Haha, hier hetzelfde. Volgende week krijg ik als het goed is ook de natural binnen. Normaal zou ik altijd voor het meest sprekende kleurtje gaan, maar dat was voor mij voor dit jaar de natural, omdat ik deze blauwtint niet nog een keer wilde.

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 22-09-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Weet iemand of het mogelijk is om met een USB-C to Lightning kabel data over te zetten van een oude iPhone naar de 15 (Pro) ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zo. Alles weer ingesteld op iPhone 15 Pro. Ik wist even niet wat ik met de Action Button wilde, maar toen zag ik de optie: Apple Music - Afspeellijst.

Met één druk op de knop m’n favoriete nummers luisteren. Super handig!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
lexuzu schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:26:
[...]

Ongeveer 3 euro en 2 cent lichter dan de iPhone 14 Pro..., al voelt het in de portemonnee een stuk meer.
:*)

Another one bites the DUST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:50:
Zo. Alles weer ingesteld op iPhone 15 Pro. Ik wist even niet wat ik met de Action Button wilde, maar toen zag ik de optie: Apple Music - Afspeellijst.

Met één druk op de knop m’n favoriete nummers luisteren. Super handig!
Ik weet het nog niet met die knop. Ik was in de veronderstelling dat kort drukken je eigen actie was en lang drukken stil, mooi niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Ik krijg mijn KPN esim niet overgezet. Iemand hier ervaring mee hoe op te lossen of wordt het KPN bellen?

Krijg de melding dat overzetten niet wordt ondersteund..

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:19
Uiteindelijk de keuze voor de 15 Pro gemaakt en niet de Max. In de winkel de camera mogen ervaren maar wanneer ga je nou echt gebruik maken van die 5 x zoom en daarnaast zag het er niet heel goed uit.. 2 x de Max nu gehad maar vind het te groot haha. Vandaar is de keus op een Pro gevallen en in bestelling 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Heb het nooit met dit soort filmpjes. Ik zie liever wat testen hoe snel z’n ding krast in je broekzak en bij normaal gebruik.

Wie laat nou voor de lol z’n iPhone kletteren? Mij gebeurt alleen in bed en tijdens een hypnagoge schok 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Davidas schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:53:
Ik krijg mijn KPN esim niet overgezet. Iemand hier ervaring mee hoe op te lossen of wordt het KPN bellen?

Je kan via mijn KPN een nieuwe aanvragen, of je oude al gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Nou, ik ben erg tevreden met m’n keuze, bevalt super! Grootste verandering is voor mij toch echt wel hoe snel faceid is geworden sinds 12 pro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:59
Zijn er nog mensen die het gewichtverschil tussen de 14pro en 15pro minimaal vinden? Als ik het zo lees dan is het echt een wereld van verschil.. Begin nu zelfs te twijfelen of ik niet toch ook een 15pro moet aanschaffen😅

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:43:
Nou, ik heb eindelijk een soort van enigszins misschien handige functie voor de knop ontdekt. Met een shortcut de hotspot activeren die ik vaak gebruik als ik bij de klant met laptop aan de gang ben. Het werkt vlot.

Maar dan is het nog steeds wel heel graag iets voor die knop willen bedenken. Ik mis de schuif nu al.
Als je een smart home hebt kun je hem gebruiken als toggle voor de lampen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
Toppe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:56:
[...]

Je kan via mijn KPN een nieuwe aanvragen, of je oude al gewist?
Waar zit die optie. Nee ik heb de oude nog niet gewist op mijn oude iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online

Heb exact hetzelfde..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Davidas schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:53:

Simpel: open de KPN app op je nieuwe iPhone. Daar vind je Meer opties en Simkaart vervangen.

Volg de stappen. Je ontvangt een sms op de oude iPhone en gebruik die code. Daarna wordt de e-sim geactiveerd. Na deze stap kun je de simkaart op je oude iPhone verwijderen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

hk12nl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:57:
Zijn er nog mensen die het gewichtverschil tussen de 14pro en 15pro minimaal vinden? Als ik het zo lees dan is het echt een wereld van verschil.. Begin nu zelfs te twijfelen of ik niet toch ook een 15pro moet aanschaffen😅
Vindt t wel mee vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring hier gaat niet om de Pro, maar de Pro Max.

Verschil is zeker wel te voelen, maar ik zou niet alleen upgraden voor t gewicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Nou ik vind het nog wel meevallen anders, 12 pro max naar 15 pro max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:33
Ik ben overgegaan van een 14 Pro naar een 15 Pro en ik vind eerlijk waar de algehele verbeterde feel van het lichtere gewicht i.c.m. de ronde(re) randen de grootste upgrade dit jaar.
Wat ligt dat ding fijn in je handen zeg!

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:49:
Zilver zakelijker? Totaal niet mee eens. Zilver is saai, net als met zilveren auto's, daar zit geen sjeu aan.
Dat heb ik dus met zwart. Zwarte auto's... blech... petjes.. En je ziet er alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

AntraXxX schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:05:
[...]

Ik ben overgegaan van een 14 Pro naar een 15 Pro en ik vind eerlijk waar de algehele verbeterde feel van het lichtere gewicht i.c.m. de ronde(re) randen de grootste upgrade dit jaar.
Is de camera niet te zwaar?
Dat had ik in het begin wel met de 14 pro.

Kan me voorstellen als die 10% lichter is dat die wilt hellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:59:
[...]

Simpel: open de KPN app op je nieuwe iPhone. Daar vind je Meer opties en Simkaart vervangen.

Volg de stappen. Je ontvangt een sms op de oude iPhone en gebruik die code. Daarna wordt de e-sim geactiveerd. Na deze stap kun je de simkaart op je oude iPhone verwijderen.
Top, gelukt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AntraXxX schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:05:
[...]

Maar het wint het nog steeds niet van het iPhone 11 Pro-design. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:10:
[...]

Maar het wint het nog steeds niet van het iPhone 11 Pro-design. ;)
De 11 Pro was top, alhoewel ik de Xs nog wel een tikkeltje beter vond qua gewicht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
Laat ik mijn ervaringen van vandaag maar even delen; ik vond dit toch wel een van de meer hectische release-days van de afgelopen jaren.

Ik kwam van een iPhone 14 Pro 128 Gb zwart en was tijdens de "geruchten periode" eigenlijk al wel overtuigd dat ik wilde overstappen naar de 15 vanwege USB-C. Dat hele Lightning gedoe vond ik een beetje gedateerd worden en de druppel was toen ik een tijd terug op een nachtvlucht zat vanaf Amerika naar Amsterdam en mijn batterij leeg was. Ik zat op een middenstoel en ik vroeg aan mijn willekeurige buren of zij misschien een laadkabel hadden. Beide hadden een Android telefoon en dus USB-C...

In de aanloop naar de aankondigingen werd ik steeds enthousiaster en na het zien van de keynote was ik wel verkocht, het zag er allemaal gaaf uit en ik wilde voor het blauwe model gaan op pre-order day. Direct na de keynote kwamen er al berichten dat het gewicht van de iPhone Pro enorm naar beneden ging door het gebruik van titanium; ik kwam van de iPhone 12 mini voordat ik naar de 14 Pro ging dus dit klonk mij als muziek in de oren. Gewapend met een credit-card zat ik dan ook klaar bij de release om een 256 Gb blue titanium Pro te gaan kopen. Met veel F5-en en gehannes was me dit zo rond 14h20 gelukt met levering vandaag.

In de dagen na de pre-sale kwamen alle videos online van de YouTubers met vroege toegang tot het apparaat, inclusief Bright in het Nederlands. In letterlijk AL die reviews werd gezegd dat de natural titanium toch echt de kleur van het jaar was en veruit het mooiste toestel, dus ik raakte heel erg aan het twijfelen over mijn keus voor blauw. Zo veel aan het twijfelen zelfs dat ik dacht "voor dat ik 1350 euro uitgeef wil ik wel in het 'echt' even gekeken hebben" en dus moest ik aan een natural titanium 256 GB Pro zien te komen op release day.

Dankzij een tip hier op Tweakers wist ik dat vanochtend vroeg er nog extra voorraad op de Apple website zou komen dus mijn kleine zoon van 2 werd vanochtend heel spontaan om 05h30 wakker (gaap!!) maar ik was er dus als de kippen bij toen de Apple voorraad online kwam. Om 10h vanochtend stond ik in Haarlem bij de Apple Store (in een zieke rij kan ik je zeggen) en kon ik mijn 2e iPhone ophalen, terwijl ondertussen DHL met de blauwe iPhone langs huis was gekomen (en ja: hier was ik op voorbereid dus dat ging goed...)

Eenmaal met beide toestellen in handen was mijn keuze echt heel duidelijk: blauw. Voor mij een veel rustigere kleur, bijna koninklijk qua uitstraling en iets minder "Nokia 8810" gehalte, als je snapt wat ik bedoel (ja, ik word ook een dagje ouder).

De titanium iPhone kon per omgaande post terug naar Apple, die is inmiddels alweer ingeleverd bij een UPS punt, en het installeren van de 15 Pro kon beginnen.

Het proces ging redelijk soepel, ik had wel gelezen dat je absoluut moest upgraden naar iOS 17.0.2 dus dat heb ik uiteraard wel gedaan. Met 20 minuten stond alles op mijn nieuwe telefoon. Zelfs de Apple Watch werd moeiteloos gekoppeld aan het nieuwe toestel - ohnee wacht dat bestaat natuurlijk alleen in sprookjes. Een harde reset en restore vanuit iCloud verder en ook de Watch was daadwerkelijk gekoppeld.

De eerste indruk van de 15 Pro is super positief, ik kan eigelijk wel zeggen dat ik in jaren niet zo blij ben geweest met een nieuwe iPhone. De titanium uitstraling in combinatie met het mooie blauw, het toestel ligt ongelofelijk fijn in de hand, zeker omdat hij iets smaller is dan zijn voorganger en absoluut een heel stuk lichter. Ook de gewichtsbalans (boven vs onder) is veel beter. Je merkt het echt gelijk, ook heel duidelijk ten opzichte van de 14 Pro. De Pro Max is voor mij gewoon te groot en te onhandig, ik begrijp niet hoe je zo'n toestel met 1 hand kunt bedienen (misschien heb ik kleine vingers?) en de camera mis ik persoonlijk niet echt - ik maak zelden foto's op maximale zoom.

Al met al ben ik erg tevreden met de 15 Pro en het voelt persoonlijk als een grotere upgrade van de 14 Pro naar de 15 Pro dan ik veracht had.

Nog een leuke anekdote; in de rij voor de Apple Store in Haarlem stond een vrouw achter me met een vriendin en die vroeg aan de Apple medewerker "jeetje is het hier elke dag zo druk??"; die Apple verkoper maakt een praatje en legt uit dat het vandaag de release van de nieuwe iPhone is, waarop die vrouw zegt "ja dit wordt mijn eerste iPhone ooit, hiervoor had ik altijd Android maar nu kan ik gewoon mijn oplader blijven gebruiken 8)7 "

[ Voor 4% gewijzigd door PWA777 op 22-09-2023 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:14
Je voelt het echt wel….
Wellicht niet zo zeee qua gewicht maar zeker qua balans.
Bij mijn 14pro voelde het zwaar bij de camera…
Nu meer verspreidt qua gewicht

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RS_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-11-2023

RS_

sheepdog schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:21:
[Afbeelding]

Blij mee! Voelt lichter aan dan de iPhone 11 Pro, grappig welk effect de verdeling van gewicht heeft.
Mooie hoes! Ik zou in eerste instantie niet voor deze siliconenhoes en naturel titanium gegaan zijn, maar vind deze combinatie wel erg chique!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Krijg de automatische Portrait mode nog niet echt werkend. Vanmiddag wat foto’s gemaakt van ons hondje en daarbij kwam een geel kader om hem heen. Dus ik ging er vanuit dat hij het dan als persoon of dier herkent. Maar in de foto zelf kan ik geen focus aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jXg7rqk_TX5K6QcIFI9jJK2rE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79Yjvd7fdi9JLYpKpFvOs6fE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 09:44
Niet echt een referentie maar het gewicht was 1 van de grote redenen waarom ik de 14 Pro 4 dagen na launch al retour had gedaan.
Voelde gewoon niet correct.
Nu al een kleine 6u screen time met de 15 Pro en dat bevalt me gewoon uitstekend.

Het is een klein iets waar ze een fuzz rond maken maar het heeft wel een impact die ik had onderschat.
De 15 Pro blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
Fonta schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:06:
[...]

Opgehaald en weer thuis. Door de afgeronde randen ligt de telefoon werkelijk een stuk lekkerder in de hand.
Camera eiland is wel serieus groot in vergelijking met de 12 pro waar ik vandaan kom.
Mij hadden ze nog niet gebeld, maar hij lag er wel. Dus toen ik langs ging kon ik hem zo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Laatst online: 09:44
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:33:
Krijg de automatische Portrait mode nog niet echt werkend. Vanmiddag wat foto’s gemaakt van ons hondje en daarbij kwam een geel kader om hem heen. Dus ik ging er vanuit dat hij het dan als persoon of dier herkent. Maar in de foto zelf kan ik geen focus aanpassen.

[Afbeelding]
Linksboven bij je foto heb je 2 keuzes, portret of portret uit. Kan je daar niks mee?
Of je hebt gewoon niet in portret getrokken, kan ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door PrettigGestoord op 22-09-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:33:

[Afbeelding]
Volgens mij moet je even wachten tot er ergens een sjieke F in beeld staat, dan heeft hij het dieptebeeld, en kun je aanpassen met scherpstellen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oké got it. Voor een random store in Burbank met 75 mensen best wat mensen in de normale rij.

Pick-up was snel geregeld. Toestel in handen etc.

Naturel titanium was al mijn eerste keuze maar blijkt de goeie. Erg fraai en marched goed met watch ultra. Zilver vond ik persoonlijk ook wel fraai, verschil met de titanium band vond ik te verwaarlozen.

Wel vind ik het allemaal wat goedkoper aanvoelen. Ben er alleen nog niet over uit of dat de rand is of het gewicht, ik hang voor nu naar de rand.

Ook even naar de nieuwe geweven hoesjes gekeken maar dat is allemaal wel echt heel goedkoop, zat 2 uur na opening al helemaal onder de krassen. Kan mij niet voorstellen dat het na een paar weken nog mooi is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKt9902Ehmm_jhT9CZr3aFEu4KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7S1cE6S8M6QNbicDYasV9BOL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnA6rwftpj818zt2rPNbleI2AOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4OGhsI5Fb3wfr0JqGJ4FnGw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFTa-uIHMOBMfZjJfUZabTbVU8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huSIkKscnIfU7joTW6qNFJBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lnGRmoGMh54rhpza0WnnmOND3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsGXrpbyX0fOsqFZcCcusnUG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEY3RYL1z7tTzvivde2_hoHmpqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmycrEniyHcLBHahiMzyQljT.jpg?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:02
Mijn 14pro voelt, zonder overdrijven, nu lomp zwaar als ik hem vasthoudt. Het verschil in gram is niet eens zo heel veel, maar de telefoon voelt veel kleiner en een stuk lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Donstil Dat gevoel heb ik ook. Het voelt echt heel fragiel in de hand haha. Zo licht en dun. Komt met name door de wat afgeronde randen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gdumme schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:38:
[...]

Volgens mij moet je even wachten tot er ergens een sjieke F in beeld staat, dan heeft hij het dieptebeeld, en kun je aanpassen met scherpstellen
Die F kwam inderdaad niet in beeld. Zal morgen nog eens proberen.

En je hoeft daarvoor niet in Portrait mode te schieten toch? De grap is dat dit werkt in de normale Photo Mode.

Portraits in Photo Mode staat aan bij de camera settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:38:
Oké got it. Voor een random store in Burbank met 75 mensen best wat mensen in de normale rij.

Pick-up was snel geregeld. Toestel in handen etc.

Naturel titanium was al mijn eerste keuze maar blijkt de goeie. Erg fraai en marched goed met watch ultra. Zilver vond ik persoonlijk ook wel fraai, verschil met de titanium band vond ik te verwaarlozen.

Wel vind ik het allemaal wat goedkoper aanvoelen. Ben er alleen nog niet over uit of dat de rand is of het gewicht, ik hang voor nu naar de rand.

Ook even naar de nieuwe geweven hoesjes gekeken maar dat is allemaal wel echt heel goedkoop, zat 2 uur na opening al helemaal onder de krassen. Kan mij niet voorstellen dat het na een paar weken nog mooi is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn die MagSafe laders te koop? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
PWA777 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:18:
[...]

Laat ik mijn ervaringen van vandaag maar even delen; ik vond dit toch wel een van de meer hectische release-days van de afgelopen jaren.

(...)

Eenmaal met beide toestellen in handen was mij keuze echt heel duidelijk: blauw. Voor mij een veel rustigere kleur, bijna koninklijk qua uitstraling en iets minder "Nokia 8810" gehalte, als je snapt wat ik bedoel (ja, ik word ook een dagje ouder).
Exact mijn ervaringen. Eerste gevoel zei direct: blauw en dus besteld. Na zien van filmpjes over naturel dacht ik hmm, ook wel mooi (alhoewel laten we eerlijk zijn: in een case zie je er eigenlijk alleen de camera bump in de gekozen kleur), dus ook de naturel aangeschaft. Net zoals jij sterke twijfel over mijn keuze voor blauw.

Net in de Apple Store A'dam de blauwe versie opgehaald en alvast even in de winkel bekeken en moet zeggen: wow. De blauwe finish is echt heel mooi. Dus gecombineerd met een blauw Mujjo leder case is 'm dat geworden.

De naturel is retour.
Pagina: 1 ... 32 ... 77 Laatste