Makkelijk antwoord even dag of twee na release als je tenminste kans hebt bij Apple Store langsgaan (met beetje geluk nog bij vertrekhal) om even rustig hands-on te vergelijken (evt ook tegen goedkopere iPhone 14), en als echt merkt dat dwars blijft zitten eerst lekker annuleren is uiteindelijk ook maar (alhoewel hele mooie) gewoon een telefoon.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:24:
Help mensen, ik heb twijfels ikheb de 15 Pro Max besteld en een behoorlijk bedrag nog bijbetaald vond ik toch wel. Ik twijfel of ik al die dingen die op de pro zitten wel gebruik en nodig heb. Ik geef namelijk niks om de camera eigenlijk en gebruik mijn iphone voor surfen, mail, rabo app, marktplaats, een spelletje zoals Harry Potter, genshi en Candy Crush en af en toe maak ik een foto of heel soms een filmpje. Ik wil eigenlijk ook een licht toestel dus ik begon erg te twijfelen wie kan me goed advies geven?
Moet zeggen de iphone 15 pro max vind ik wel een mooi toestel om ge zien. Ik had de blauwe besteld bij Belsimpel.
Ik doe ook niet echt heftige zaken op mijn 13 pro Max.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:24:
Help mensen, ik heb twijfels ikheb de 15 Pro Max besteld en een behoorlijk bedrag nog bijbetaald vond ik toch wel. Ik twijfel of ik al die dingen die op de pro zitten wel gebruik en nodig heb. Ik geef namelijk niks om de camera eigenlijk en gebruik mijn iphone voor surfen, mail, rabo app, marktplaats, een spelletje zoals Harry Potter, genshi en Candy Crush en af en toe maak ik een foto of heel soms een filmpje. Ik wil eigenlijk ook een licht toestel dus ik begon erg te twijfelen wie kan me goed advies geven?
Moet zeggen de iphone 15 pro max vind ik wel een mooi toestel om ge zien. Ik had de blauwe besteld bij Belsimpel.
Vooral veel surfen op het www
Maar die 120hz zou ik nooit meer willen missen. Wat een verschil in dagelijks gebruik. Ga dus altijd voor de Pro is mijn advies
Ik denk dat ik ergens je punt mis, het is toch logisch dat ze die vernoemen want het is namelijk een nieuwe functie. Ja ze zullen van Apple wel een lijstje hebben gehad met alles nieuw wat ook wel logisch is. Dat ze allemaal die knop als camera willen is misschien wat raar maar tegelijk ook makkelijk te verklaren. Veel van die YouTubers komen nog van een tijd waarin smartphones niet zo aanwezig waren en waarin er nog echte camera’s gebruikt werden, die hadden allemaal een knop om foto’s te trekken. Ergens is dat dus een beetje nostalgisch.cracking cloud schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:49:
Ligt het aan mij of hebben die YouTubers allemaal een voorgekauwd script gekregen met punten die ze moeten noemen. Bv de action button. (Bijna) allemaal noemen ze dat je het kan wijzigen naar een andere functie en bij al die mensen is de camera button de meest populaire omdat je de action button dan ook als afdrukknop kan gebruiken.
Of ik word te oud en te cynisch …
Neah. Je bent niet werkloos als je een eigen bedrijf hebt en content verzorgt. Of je moet die 1 miljoen zzp'ers ook werkloos willen noemen omdat ze niet in loondienst zijn.schumi1986 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:55:
[...]
Die Youtubers hebben allemaal 1 ding gemeen: ze zijn werkloos en hebben geld nodig en dat gaat ten kosten van hun eigen geloofwaardigheid
De reviewers proberen natuurlijk een zo volledig mogelijke review te geven. En mensen van The Verge of iemand als Marques voegt er gerust wat kritische noten aan toe. Maar als je keer op keer elk product van Apple tot de grond toe afbrandt als reviewer, geeft Apple je natuurlijk volgend jaar niet nog eens een reviewmodel. Apple wil ook graag goede reclame.
Overigens heb ik eens een hoesje van een onbekender merk mogen reviewen en daar heb ik ook de vloer mee aan geveegd omdat het echt een waardeloos stukje plastic was. Je kunt wel raden dat de site waar ik voor schreef het jaar erop geen nieuwe hoesjes van dat merk mocht reviewen. Bedrijven hebben graag een vinger in de pap. Je verkoopt je geloofwaardigheid niet, maar trapt wel een beetje op de rem bij zo'n bedrijf als Apple als Google.
Nee hoor, dan sturen we je met een grote L op je voorhoofd door de Apple Store.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:03:
Als ik de iphone 15 bestel hoor ik er dan nog wel bij hier? 😂😂😂
Tuurlijk hoor je erbij, jongen.

Zoek eens naar de YouTubers die specifiek een bepaald onderwerp behandelen. Ik ben bijvoorbeeld geïnteresseerd in de camera, dus kijk ik op de camera channels en krijg ik veel minder “hype” maar gewoon de info die ik wil horen en Apple niet echt in detail heeft gedeeld.cracking cloud schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:49:
Ligt het aan mij of hebben die YouTubers allemaal een voorgekauwd script gekregen met punten die ze moeten noemen. Bv de action button. (Bijna) allemaal noemen ze dat je het kan wijzigen naar een andere functie en bij al die mensen is de camera button de meest populaire omdat je de action button dan ook als afdrukknop kan gebruiken.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Mrwhoistheboss haalt dat ook aan in z’n review. Vingerafdrukken blijven soort van wit-zichtbaar.nDirect090 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:18:
Wow is het jullie opgevallen in de review van TheVerge hoe ranzig/vies de randen zijn? Je ziet de vinger afdrukken/vetten echt heel goed op blauw en natural titanium.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Je zou maar willen behoren tot een groep die wordt gedefinieerd door hoe eenieder zijn of haar geld uitgeeft.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:03:
Ik voel me alsof ik iets over het hoofd zie, maar je kon toch altijd al de volumeknop gebruiken als afdrukknop. Wat is de toegevoegde waarde van de action button hiervoor dan?cracking cloud schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:49:
Ben een dame☺️☺️☺️ Denk één van de weinige hier.😄Dennisweb schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:05:
[...]
Nee hoor, dan sturen we je met een grote L op je voorhoofd door de Apple Store.
Tuurlijk hoor je erbij, jongen.
Bij twijfel niet doen zou ik zeggen. Zo groot is de wow factor niet en als je nu al twijfelt en je toch niet zo comfortabel voelt bij het bedrag tov de verwachtingen ga je vermoed ik spijt krijgen.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:24:
Dames ook welkom, natuurlijk!elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:14:
[...]
Ben een dame☺️☺️☺️ Denk één van de weinige hier.😄
Dat valt mee denk ikelaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:14:
[...]
Openen van de camera gaat dat over.eno_W schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:10:
[...]
Ik voel me alsof ik iets over het hoofd zie, maar je kon toch altijd al de volumeknop gebruiken als afdrukknop. Wat is de toegevoegde waarde van de action button hiervoor dan?
Overigens hoop ik dat het mogelijk is om de action button aan een focus modus te koppelen. Dus dat ik ‘m op het werk kan gebruiken om de telefoon op stil te zetten, thuis om de camera te openen en bijvoorbeeld in slaap modus de zaklamp opent.
Maar zou Apple daar aan gedacht hebben?
Kun je dat niet scripten met een shortcut dan die location based is? Zo diep zit ik er niet in maar dat zou een optie kunnen wezen?Froggle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:16:
[...]
Openen van de camera gaat dat over.
Overigens hoop ik dat het mogelijk is om de action button aan een focus modus te koppelen. Dus dat ik ‘m op het werk kan gebruiken om de telefoon op stil te zetten, thuis om de camera te openen en bijvoorbeeld in slaap modus de zaklamp opent.
Je kunt ook Opdrachten koppelen aan de Actieknop. Als je zelf zoiets kan programmeren, denk ik dat het kan.Froggle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:16:
[...]
Zou inderdaad mooi zijn als je de actie knop kunt instellen voor meer dan 1 ding. Door bijvoorbeeld kort drukken, lang drukken….
NotYetBritish schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:56:
[Afbeelding]
Ik heb grote hoop dat maandelijkse facturering voor AppleCare naar NL komt…
/f/image/jXH1lyQFSXs4SCR2zO8gIrNq.png?f=fotoalbum_large)
Nu ook (ik weet niet hoe lang al) de voorwaarden en prijzen online.
Bijna zeker dus, maandelijkse Apple care+ betaling…
https://www.apple.com/leg...2_applecareplus_nl_pa.pdf
Verwijderd
Ja hoor zo gepiept alvast voor je iPhone 15: https://www.icloud.com/sh...74d854ab2988576949d127df9Froggle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:16:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2023 22:31 ]
https://www.apple.com/leg...2_applecareplus_nl_tc.pdfNotYetBritish schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:27:
[...]
[Afbeelding]
Nu ook (ik weet niet hoe lang al) de voorwaarden en prijzen online.
Bijna zeker dus, maandelijkse Apple care+ betaling…
https://www.apple.com/leg...2_applecareplus_nl_pa.pdf
Zie ook 3.4. Héhé eindelijk, alles met een aankoopdatum ná 13 september zou maandelijks kunnen/mogen volgens de voorwaarden
Verwijderd
Je kunt inderdaad met een shortcut zoals ik als voorbeeld deelde gebruiken i.c.m. locatie geactiveerde focus https://support.apple.com/en-us/HT212608Imperium schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:17:
[...]
Kun je dat niet scripten met een shortcut dan die location based is? Zo diep zit ik er niet in maar dat zou een optie kunnen wezen?
YouTube: iPhone 15 Pro / Pro Max FULL REVIEW [Shot on iPhone]
The Tech Chap; vanaf 09:57 behandelt hij de batterijduur. Het lijkt erop dat zowel de 15 Pro als de 15 Pro Max op het vlak van batterijduur minder goed scoort dan voorgaande generatie. Dit zou in lijn kunnen zijn met voorgaande bericht(en) op X omtrent de mogelijke throttle van de CPU.
Benieuwd naar de testresultaten van Tweakers, is toch een stuk betrouwbaarder. Al met al, de eerste signalen omtrent batterijduur zijn geen verbetering, eerder een kleine achteruitgang.
The Tech Chap; vanaf 09:57 behandelt hij de batterijduur. Het lijkt erop dat zowel de 15 Pro als de 15 Pro Max op het vlak van batterijduur minder goed scoort dan voorgaande generatie. Dit zou in lijn kunnen zijn met voorgaande bericht(en) op X omtrent de mogelijke throttle van de CPU.
Benieuwd naar de testresultaten van Tweakers, is toch een stuk betrouwbaarder. Al met al, de eerste signalen omtrent batterijduur zijn geen verbetering, eerder een kleine achteruitgang.
Mijn 6s was ook al een mindere qua batterij en werd al vrij snel gethrottled door Apple wat resulteerde in een rechtzaak en een gratis batterij vervanging.cartel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:34:
YouTube: iPhone 15 Pro / Pro Max FULL REVIEW [Shot on iPhone]
Ga ik toch niet weer beleven?

Ja dat kon altijd al. Heb 'm zelf op "slim activeren" wat in feite op basis van allerlei factoren is. Locatie, agenda, gewoontes, enz. Op locatie was in mijn geval minder accuraat, gezien ik ook vaak bij klanten zit en hij daar ook op werk moet staan.Imperium schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:17:
[...]
Kun je dat niet scripten met een shortcut dan die location based is? Zo diep zit ik er niet in maar dat zou een optie kunnen wezen?
Maar dat is puur de opdrachten zelf. Ik wil dus de actie knop configureren adhv een focus.
[ Voor 8% gewijzigd door Froggle op 19-09-2023 22:39 ]
Toch wel de meest complete review die ik vandaag gezien heb van the tech chap, heeft hij snel en knap gedaan. De batterij duur is wel een dingetje, ben benieuwd wat daaruit gaat komen bij andere reviews
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dat instellingenscherm van die knop ineens zo totaal anders is dan we in iOS gewend zijn. Zou het een sneak preview zijn van een hele stevige UI-update?
Nee dat dacht ik nou ook afgelopen dinsdag. Valt echt uit de toon maar het is wel heel mooi.Dennisdn schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:52:
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom dat instellingenscherm van die knop ineens zo totaal anders is dan we in iOS gewend zijn. Zou het een sneak preview zijn van een hele stevige UI-update?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ze gebruiken alles om die Pro’s mee aan te prijzen, het moet er uit springen want is een belangrijke feature!
Ik vind die UI best wel cool. Let eens op aan het einde van het filmpje. Als je de iPhone draait, draait de UI mee.Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:15:
[...]
Nee dat dacht ik nou ook afgelopen dinsdag. Valt echt uit de toon maar het is wel heel mooi.
Alle iPhone 15 modellen hebben mogelijkheid dat je batterij nadat hij tot 80% is opgeladen om te stoppen met opladen in de software!
Dat is geweldig nieuws voor battery health!
https://www.macrumors.com...ent-battery-limit-option/
Ik heb dat nooit begrepen, je loopt dan altijd met 20% minder capaciteit zodat je daadwerkelijke capaciteit niet naar (bijvoorbeeld) 90% slijt, terwijl 90% meer is dan 80% dus wat heb je er dan aan gehad?Otto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Alle iPhone 15 modellen hebben mogelijkheid dat je batterij nadat hij tot 80% is opgeladen om te stoppen met opladen in de software!
Hoesjes, batterij besparing, je doet er alles aan dat de gene die jou iPhone koopt er meer plezier van heeft dan jij zelf..Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:28:
[...]
Ik heb dat nooit begrepen, je loopt dan altijd met 20% minder capaciteit zodat je daadwerkelijke capaciteit niet naar [small](bijvoorbeeld)[/small) 90% slijt, terwijl 90% meer is dan 80% dus wat heb je er dan aan gehad?
Rest my case.
Wel liefFroggle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:30:
[...]
Hoesjes, batterij besparing, je doet er alles aan dat de gene die jou iPhone koopt er meer plezier van heeft dan jij zelf..![]()
Rest my case.
Haha idd en alles is simpel op te lossen door 2 woorden 9 letters…..Froggle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:30:
[...]
Hoesjes, batterij besparing, je doet er alles aan dat de gene die jou iPhone koopt er meer plezier van heeft dan jij zelf..![]()
Rest my case.
Apple Care
Dat kan korter namelijk een woord met 4 lettersschumi1986 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:33:
[...]
Haha idd en alles is simpel op te lossen door 2 woorden 9 letters…..
Apple Care
Geld
Nickname KasPlantje.
Maar serieus, hoesjes, ik geef er ook weinig geld meer aan uit. Nu bij m’n iPhone 12 Pro ook, altijd hoesje erom, wat denk je, kras op 2 lenzen. Murphy(‘s Law) weet mij altijd wel weer te vinden. Ik daag ‘m voortaan maar uit, misschien gaat het dan wel goed.

Dat kost zoveel meer, daarmee haal ik dat beetje schade wat ik heb er niet uit. Ik weet ‘m vooralsnog mooi genoeg te houden voor de verkoop.schumi1986 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:33:
[...]
Apple Care
Ha! Dat doe ik al een hele tijd zelf met Home Assistant en een tussenstekker. Die schakelt de lader uit bij 90% in mijn geval. Scheelt idd flink in batterijslijtage.Otto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Zou dus mooi zijn als die 80% van de iPhone 15 aan te passen is naar een zelf te kiezen percentage.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Mijn iPhone 14 Pro Max werd verkocht met 96÷ batterijcapaciteit. Ik gebruik geoptimaliseerd laden. Verder rond de 25÷ de MagSafe eraan en rond de 80÷ er weer af. Niet uit angst, maar uit gewoonte. Verder ligt 'ie gewoon 's nachts aan lader en verder geen ernstige slijtage gehad.
Ik ga m'n iPhone 15 Pro Max gewoon gebruiken zoals ik altijd doe. Mijn doel is niet om 'm op 100÷ te houden voor de volgende gebruiker. Als je een toestel met 100÷ batterijcapaciteit wil, koop je naar een nieuwe.
Overigens wel extreem voorzichtig met mijn toestel. Altijd netjes een screen protector en hoesje. Dat is meer omdat ik nogal OCD heb met dit soort dingen. Als er een krasje op zit, stoort me dat meteen.
Ik ga m'n iPhone 15 Pro Max gewoon gebruiken zoals ik altijd doe. Mijn doel is niet om 'm op 100÷ te houden voor de volgende gebruiker. Als je een toestel met 100÷ batterijcapaciteit wil, koop je naar een nieuwe.
Overigens wel extreem voorzichtig met mijn toestel. Altijd netjes een screen protector en hoesje. Dat is meer omdat ik nogal OCD heb met dit soort dingen. Als er een krasje op zit, stoort me dat meteen.
Zouden jullie trouwens voor zo’n 100 euro upgraden naar de 15 Pro puur en alleen voor de hogere refresh rate?
Ik krijg vrijdag de iPhone 15 256 GB en zal deze dus moeten retourneren samen met de case mocht ik willen upgraden. Oh, en natuurlijk langere levertijd.
Ik zit toch last-minute beetje in dubio, ik ken de hogere refresh rates niet bij een telefoon dus zal ik ook echt wat missen? Wil wel enkele jaren door met dit toestel.
Ik krijg vrijdag de iPhone 15 256 GB en zal deze dus moeten retourneren samen met de case mocht ik willen upgraden. Oh, en natuurlijk langere levertijd.
Ik zit toch last-minute beetje in dubio, ik ken de hogere refresh rates niet bij een telefoon dus zal ik ook echt wat missen? Wil wel enkele jaren door met dit toestel.
Als je het mij vraagt zeg ik ja. 120hz is voor mij echt een meerwaarde die de 100 piek rechtvaardig. Als ik nu een 60hz toestel gebruik voelt het heel sluggish aan.Xeroxr0x schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:57:
Zouden jullie trouwens voor zo’n 100 euro upgraden naar de 15 Pro puur en alleen voor de hogere refresh rate?
Precies hetzelfde. Never nooit ga ik na een 60hz scherm meer terug.Imperium schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:00:
[...]
Als je het mij vraagt zeg ik ja. 120hz is voor mij echt een meerwaarde die de 100 piek rechtvaardig. Als ik nu een 60hz toestel gebruik voelt het heel sluggish aan.
Je opmerking heeft me wel aan het denken gezet.elaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:03:
Want ik heb nu een 12 pro en dacht er eigenlijk al nauwelijks meer bij na: dan wil ik ook een 15 (of 16) pro.
(nagedacht).
Ik wilde graag een LiDAR-scanner en die is, geloof ik, nog steeds alleen op de Pro beschikbaar, toch? En macro-modus lijkt me ook wel fijn (heb ik nu soms behoefte aan, maar zit niet op de 12 Pro).
Toch maar de pro, dus, maar nu heb ik in elk geval weer even bij de reden stilgestaan. Dank dus voor je opmerking.
Medewerkers in Franse Apple Stores gaan staken op launchday nu vrijdag.
Hopelijk niet in NL
https://www.bright.nl/nie...-iphone-15-frankrijk.html
Hopelijk niet in NL
Nu ook te krijgen i.c.m. diefstal en maandelijkse betaalopties: https://www.apple.com/nl/support/products/iphone/schumi1986 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:33:
[...]
Apple Care
Ik denk dat dit eerder is om een deel van de community tegemoet te komen die dit heel erg graag in wil kunnen stellen dan dat Apple echt denkt dat het zin heeft. Anders hadden ze het óf eerder gedaan óf hadden ze gespeeld met wat virtueel 0 of 100% is om ons te ontzorgen.Otto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Fransen en stakenOtto Jans schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:09:
Medewerkers in Franse Apple Stores gaan staken op launchday nu vrijdag.
Hopelijk niet in NL

Haters everywhere but I don’t really care
Het ligt eraan wat je nú hebt. Als je een "gewone" gewend bent dan mis je niets aan de Hz.Xeroxr0x schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:57:
ik ken de hogere refresh rates niet bij een telefoon dus zal ik ook echt wat missen? Wil wel enkele jaren door met dit toestel.
Maar.... Ik ben gisteravond van de 14Pro naar een nieuwe SE gegaan die ik nog in de la had liggen* en dan zie je het echt wel ondanks ik zelf altijd dacht dat het onzin was.
*Paar dagen met de SE op pad om bij Swappie de grote golf voor te zijn. En na een avond gebruik: die SE is eigenlijk best goed, het went erg snel
Misschien gaan ze daar zelfs te ver in. Ook de reviewers. Het komt intussen bijna over alsof je voor een budget-versie kiest met een gewone iPhone en dat de Pro de gewone is geworden.Locolau schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:20:
Ze gebruiken alles om die Pro’s mee aan te prijzen
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2023 06:25 ]
Dit is wel relaxt van de maandelijkse Applecare:
De AppleCare+-polis die je per maand betaalt heeft een looptijd van een jaar en wordt elk jaar automatisch verlengd totdat je opzegt.
Kan je zelf kijken hoe lang je het waard vindt, ook langer dan 2 jaar.
De AppleCare+-polis die je per maand betaalt heeft een looptijd van een jaar en wordt elk jaar automatisch verlengd totdat je opzegt.
wat zijn de kosten per maand (ik zie dat nergens staan)matthijst schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:25:
Dit is wel relaxt van de maandelijkse Applecare:
Dan zijn we in ieder geval met z'n 2-enelaho schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:14:
[...]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
https://www.apple.com/leg...2_applecareplus_nl_pa.pdfrefused81 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:13:
[...]
wat zijn de kosten per maand (ik zie dat nergens staan)
refused81 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:13:
[...]
wat zijn de kosten per maand (ik zie dat nergens staan)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zuGqAL3vuGklY4QFyzRxedhU.jpg?f=user_large)
Al met al per maand een stuk prijziger dan het bedrag in één keer aftikken. Ik zie het voordeel niet, behalve meer omzet voor Apple.
Weet iemand hoeveel een paar procent battery slijtage zich verhoudt tot tot een lager percentage opladen? D.w.z. als je een health van 80%, met welk tot percentage opladen van een battery met 100% health kun je dat vergelijken?Otto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Ja ik zou dat wel doen. Maar helaas kost die upgrade geen 100 euro, maar 260 euro (1099,- versus 1359,-). Als je dat alleen voor de refresh rate doet is het wel veel geld. Maar goed, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.Xeroxr0x schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:57:
Laat even weten als je toestel bij Swappie is aangekomen en of prijs overeenkomt met aanvraag 😀Dennisdn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:22:
[...]
Het ligt eraan wat je nú hebt. Als je een "gewone" gewend bent dan mis je niets aan de Hz.
Maar.... Ik ben gisteravond van de 14Pro naar een nieuwe SE gegaan die ik nog in de la had liggen* en dan zie je het echt wel ondanks ik zelf altijd dacht dat het onzin was.
*Paar dagen met de SE op pad om bij Swappie de grote golf voor te zijn. En na een avond gebruik: die SE is eigenlijk best goed, het went erg snel
[...]
Misschien gaan ze daar zelfs te ver in. Ook de reviewers. Het komt intussen bijna over alsof je voor een budget-versie kiest met een gewone iPhone en dat de Pro de gewone is geworden.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Het verschil is dus een vaste looptijd versus onbeperkte looptijd (verlengen per 12 maanden). Althans ik heb nog niet kunnen vinden of je oneindig kunt verlengen maar daar lijkt het wel op.lexuzu schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:22:
[...]
Al met al per maand een stuk prijziger dan het bedrag in één keer aftikken. Ik zie het voordeel niet, behalve meer omzet voor Apple.
Voordeel lijkt te zijn dat je het eventueel na 2 jaar kunt laten doorlopen als je per maand betaalt.lexuzu schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:22:
[...]
Naja, en maandelijks betalen, al krijg je het vooruitbetaalde bedrag terug als je eerder opzegt.
Edit, ah kan met beide:
In eligible countries
In Australia, Austria, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, the Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, and the United States:
If you paid upfront for an AppleCare+ plan for your iPhone, iPad, or Apple Watch, you might be able to purchase new coverage that renews monthly or annually.
Tekst was voorheen wat vaag.
When you check out, Apple makes it seem like the only way to get perpetual coverage is to pay monthly. It's not true, store rep told me at the end of the two years I can renew. Save yourself a ton of money and pay for the two years if you're getting AppleCare.
[ Voor 44% gewijzigd door matthijst op 20-09-2023 07:46 ]
Zeker. Maar ze geven al aan dat het erg druk is, dus wellicht pas in de loop van volgende week een antwoord....knny schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:37:
[...]
Laat even weten als je toestel bij Swappie is aangekomen en of prijs overeenkomt met aanvraag 😀
Verwijderd
Uit mijn ervaring is het over komen waaien van MacBook’s, voor de saaie kantoortijgers die hun spul thuis/onderweg/op kantoor continue op stroom hebben hangen scheelde het enorm eerst voor MacBook’s (ook meerwaarde in resell prijs >90/95% health accu). Als je dan keer wel op avontuur gaat kun je met klikken op batterij icoon tot 100% snelladen.Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:28:
[...]
Ik heb dat nooit begrepen, je loopt dan altijd met 20% minder capaciteit zodat je daadwerkelijke capaciteit niet naar (bijvoorbeeld) 90% slijt, terwijl 90% meer is dan 80% dus wat heb je er dan aan gehad?
Voor mijn iPhone 14 Pro merk ik ook dat de automatische optimized charging mode voor max 80% prima werkt. Eindresultaat qua battey health bij mijn oude model had ik vaak na jaar 80-85% terwijl nu op 98% zit na 12 maanden, nog beter als straks extra optimized charging opties zijn.
/f/image/Sj44uWbOyiD4Ggt6w44edcdd.png?f=fotoalbum_large)
het voordeel wat ik zie:lexuzu schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:22:
[...]
ik neem elk jaar de nieuwe iPhone...met apple care per maand (voor 1jaar) is dan voordelig...anders moet je voor 2 jaar afsluiten en betalen terwijl je het toestel maar 1 jaar hebt..
Tja, nu gebruik ik mijn phone niet superzwaar maar mijn iphone 11pro max staat met optimized laden aan na 4 jaar nog steeds op peak performance en 84%. Altijd geladen met apple laders. eerst de usb-c 20w lader en sinds een half jaartjeOtto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Als mijn nieuwe phone gewoon op 100% staat bij aanschaf dan verwacht ik dat optimized laden voldoende is.
Maar prima nice to have functie. Zou nog mooier zijn als je het zelf kunt instellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-09-2023 09:07 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Je kunt het restant terugkrijgen en AC+ opheffen bij verkoop. Of zelfs overzetten naar een ander.refused81 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:56:
[...]
het voordeel wat ik zie:
ik neem elk jaar de nieuwe iPhone...met apple care per maand (voor 1jaar) is dan voordelig...anders moet je voor 2 jaar afsluiten en betalen terwijl je het toestel maar 1 jaar hebt..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik kan niks vinden op hun site mbt dit?sigmundfreund schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:04:
[...]
Je kunt het restant terugkrijgen en AC+ opheffen bij verkoop. Of zelfs overzetten naar een ander.
Ik snap die drang nooit zo om je battery conditie zo hoog mogelijk te houden. Alsof het een wedstrijd is. Voor wie doe je het precies? Het is een gebruiksvoorwerp wat slijt met de jaren.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik ga de 13 pro van de vrouw vrijdag opsturen naar Swappie.Dennisdn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:45:
[...]
Zeker. Maar ze geven al aan dat het erg druk is, dus wellicht pas in de loop van volgende week een antwoord....
Ik zag dat als je nu zelfde prijsopgave doet prijs gezakt is van € 710,- naar € 650,-
[ Voor 13% gewijzigd door knny op 20-09-2023 08:38 ]
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Voor diegene die elk jaar mijn iPhone overneemt.Alekz87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:30:
Ik snap die drang nooit zo om je battery conditie zo hoog mogelijk te houden. Alsof het een wedstrijd is. Voor wie doe je het precies? Het is een gebruiksvoorwerp wat slijt met de jaren.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Met 3 😁Zondagskindje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:13:
[...]
Dan zijn we in ieder geval met z'n 2-en
Ik let nergens op en heb alleen die nacht functie aan. Laad wanneer het nodig is etc. Nog 99% op mijn iPhone 14 pro. Dat is dan ook een beetje de reden dat ik mijzelf afvraag of het, in ieder geval voor mij, wel nodig is.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:56:
[...]
Uit mijn ervaring is het over komen waaien van MacBook’s, voor de saaie kantoortijgers die hun spul thuis/onderweg/op kantoor continue op stroom hebben hangen scheelde het enorm eerst voor MacBook’s (ook meerwaarde in resell prijs >90/95% health accu). Als je dan keer wel op avontuur gaat kun je met klikken op batterij icoon tot 100% snelladen.
Voor mijn iPhone 14 Pro merk ik ook dat de automatische optimized charging mode voor max 80% prima werkt. Eindresultaat qua battey health bij mijn oude model had ik vaak na jaar 80-85% terwijl nu op 98% zit na 12 maanden, nog beter als straks extra optimized charging opties zijn.
[Afbeelding]
Verwijderd
Moet zeggen voor Swappie / Rebuy maakt batterij conditie minder uit maar voor Marktplaats merk dat toch makkelijker voor hogere prijs weggaat. Nogmaals lastig in te schatten hoor ook hoe “belangrijk” het is, ik denk dat het toch wat meer ‘als nieuw’ waarde meetelt bij verkoop samen met staat van scherm / behuizing
Goedemorgen allemaal, Mijn 14 pro Max heeft nog 100% batterij dus denk dat dat op marktplaats wel goed zou moeten verkopen. 🎉
[ Voor 9% gewijzigd door elaho op 20-09-2023 08:56 ]
Heb je ‘m het hele jaar uit laten staan?elaho schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:55:
Goedemorgen allemaal, Mijn 14 pro Max heeft nog 100% batterij dus denk dat dat op marktplaats wel goed zou moeten verkopen. 🎉
<John O`Mill>
Mijn iPhone 13 pro max heeft ook 100%
[ Voor 5% gewijzigd door Khayma op 20-09-2023 09:00 ]
@elaho en @Khayma
En dan hebben jullie de batterijbescherming aan staan en heb je een erg regelmatig leven?
Door omstandigheden heb ik een onregelmatig leven (gebruik ‘m soms ook ‘s nachts) en dan helpt/ werkt die beschermfunctie niet.
En dan hebben jullie de batterijbescherming aan staan en heb je een erg regelmatig leven?
Door omstandigheden heb ik een onregelmatig leven (gebruik ‘m soms ook ‘s nachts) en dan helpt/ werkt die beschermfunctie niet.
<John O`Mill>
Nee heb het iets later gekocht in het jaar en laad elke avond op meestal heb ik nog tussen60 en 80 % over. Maar laad het toestel elke avond op naar 100%.Hippe Lip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:58:
[...]
Heb je ‘m het hele jaar uit laten staan?
Ik ga denk ik toch Swappie proberen, staat nu al een aantal dagen op V&A en op MP, en heb als hoogste bod €900 gehad op een PM 14 256GB Batterij 97% met als conditie, als nieuw.elaho schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:55:
Swappie zegt nog steeds geschatte prijs €1075, dus dacht er op mp wel 1000/1025 voor te vangen.
Ik heb een beetje het idee dat Swappie te mooi is om waar te zijn. Maar dat is mijn gevoel hoor. Als je gevoel er goed bij is en je hebt vertrouwen dan gewoon proberen.👍
Ja inderdaad ik zit daar dus ook over te denken, gaat om 12 Pro Max 256GB.elaho schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:55:
Ik heb nog voor de prijsdaling van Swappie mij aangemeld voor verkoop (EUR 660 bood men toen), maar
- mijn batterij heb ik eind vorig jaar vervangen en staat nog op 100%
- de telefoon is in 2020 rechtstreeks uit de doos in een case gegaan met direct een schermpje erop (die ook onlangs is vervangen)
- ik heb nog een ongebruikte case liggen ter vervanging
Kortom, ik kan vrijwel een gloednieuwe iPhone 12 Pro Max 256GB aanbieden + nieuwe case - dus ik ga het sowieso proberen op Marktplaats. Mocht dat tegenvallen wordt het Swappie.
Dat gevoel had ik ook een beetje, maar de recensies zijn positief, en wellicht vang ik er wel rond de €1000 voor dan is dat prima.elaho schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:06:
Ik heb een beetje het idee dat Swappie te mooi is om waar te zijn. Maar dat is mijn gevoel hoor. Als je gevoel er goed bij is en je hebt vertrouwen dan gewoon proberen.👍
Maar mensen die via MP tot nu toe tussen de 800/900 bieden kom ik niet verder mee.
Ik heb een 11 pro, batterij binnen 2 jaar naar 78% en de nieuwe originele binnen 1,5 jaar naar 79%. Elke nacht aan de lader en verder niets geks🤨Help!!!! schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:59:
[...]
Tja, nu gebruik ik mijn phone niet superzwaar maar mijn iphone 11pro max staat met optimized laden aan na 4 jaar nog steeds op peak performance en 84%. Altijd geladen met apple laders. eerst de usb-c 20w lader en sinds een half jaartjegebruik ik een apple magsafe lader.
Als mijn nieuwe phone gewoon op 100% staat bij aanschaf dan verwacht ik dat optimized laden voldoende is.
Maar prima nice to have functie. Zou nog mooier zijn als je het zelf kunt instellen.
Dan is er toch gewoon iets niet goed met die batterijen?
Ik heb een jaar mijn 13 Pro Max gehad en nu dus op 'n paar dagen na een jaar een 14 Pro Max. Ik gebruik dezelfde apps, heb dezelfde SoT, vraag niks meer niks minder en laad 'm op met precies dezelfde stekker, kabel en QI padje.
De 13PM verkocht met 98% en de 14PM staat nu op 91%. Ik meen ook echt te merken dat de capaciteit minder is: echt vervelend. Soortgelijke ervaringen hier?
Ik heb een jaar mijn 13 Pro Max gehad en nu dus op 'n paar dagen na een jaar een 14 Pro Max. Ik gebruik dezelfde apps, heb dezelfde SoT, vraag niks meer niks minder en laad 'm op met precies dezelfde stekker, kabel en QI padje.
De 13PM verkocht met 98% en de 14PM staat nu op 91%. Ik meen ook echt te merken dat de capaciteit minder is: echt vervelend. Soortgelijke ervaringen hier?
Als de capaciteit daalt, daalt toch ook hoe lang je met een lading kunt doen.Alekz87 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:30:
Dus lijkt me toch wel relevant, zeker als je de telefoon intensief gebruikt.
Daarnaast is het natuurlijk relevant als je de telefoon wilt doorverkopen.
Lijkt me vrij logisch om er een beetje rekening mee te houden zonder helemaal anal te gaan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Mijn 14 Pro van release dag vorig jaar staat nog op 100% capaciteit. En geen structuur/patroon hoe ik 'm oplaad of wanneer. Vaak kleeft hij aan de MagSafe lader op mijn bureau (een hele werkdag op 100% dus), soms aan een kabel om even bij te laden etc. Het maakt me ook echt niets uit trouwens als het percentage anders was geweestBobB schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:10:
Dan is er toch gewoon iets niet goed met die batterijen?
Ik leg hem meestal alleen aan de lader als het nodig is. Wat weer afhangt van mijn (volgende) dagplanning. Op het werk heb ik ook een lader dus. Ik heb hem niet elke nacht aan de lader.JimmyJoness schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:08:
[...]
Ik heb een 11 pro, batterij binnen 2 jaar naar 78% en de nieuwe originele binnen 1,5 jaar naar 79%. Elke nacht aan de lader en verder niets geks🤨
Elke nacht aan de lader betekent elke nacht opladen tot 100%. Zoals ik het begrijp is juist die laatste 20% belastend voor de batterij.
Maw als ik nog op bijv. 75% sta en verwacht daar mee rond te komen dan leg ik hem niet aan de lader.
Maar goed een heavy user zal waarschijnlijk wel elke nacht moeten laden.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-09-2023 09:14 ]
PC Specs
Ik laad hem 99% van de tijd draadloos op. Dus niet met een snellader of iets. Dat helpt ook wel. Veel mensen gebruiken de 'iPad' lader en tja, snelladen sloopt je accu sneller.
Het rare is echter wel dat de default voortaan die oplader is. Tuurlijk bestaan er nog wel 5w chargers, maar het is niet echt waar Apple op in zet. Dus is het nu wel okay of niet?Khayma schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:15:
Ik laad hem 99% van de tijd draadloos op. Dus niet met een snellader of iets. Dat helpt ook wel. Veel mensen gebruiken de 'iPad' lader en tja, snelladen sloopt je accu sneller.
Draadloos laden genereert meer hitte ivm energieverlies. Dat schijnt ook niet goed voor de batterij te zijn.Khayma schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:15:
Sinds MagSafe elke nacht aan de draadloze lader en altijd batterij meer dan 97% bij verkoop na een jaar gebruik. Je kunt dus prima draadloos opladen hoor..dcell schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:37:
[...]
Draadloos laden genereert meer hitte ivm energieverlies. Dat schijnt ook niet goed voor de batterij te zijn.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Je AppleCare-abonnement opzeggen of de betaalmethode wijzigenrefused81 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:13:
[...]
ik kan niks vinden op hun site mbt dit?
Als je je AppleCare-abonnement opzegt binnen 30 dagen na aankoop, krijg je het volledige bedrag terugbetaald, verminderd met de kosten van reeds geleverde service.
Als je het AppleCare-abonnement na de eerste 30 dagen na de aankoopdatum ervan annuleert, ontvang je een terugbetaling op basis van het percentage van de nog niet genoten dekking van het AppleCare-abonnement, verminderd met de waarde van alle geleverde services.
Onzin, ik laad echt al jaren op met die iPad lader en het sloopt mijn accu helemaal niet.Khayma schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:15:
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Ik geloof je wel hoor. Eigenlijk kan ik geen goede consensus vinden op internet wat de beste manier van laden is.pdavie2311 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:47:
[...]
Sinds MagSafe elke nacht aan de draadloze lader en altijd batterij meer dan 97% bij verkoop na een jaar gebruik. Je kunt dus prima draadloos opladen hoor..
Sommigen geven er geen f*ck om en laden zoals ze willen laden en houden een prima battery health en een ander doet heel veel moeite en heeft dezelfde battery health.
Mijn bijna 3 jaar oude 12Pro zit op 85% en die was voornamelijk geladen op 12watt. Ik heb een 13 van mijn werkgever die circa een jaar oud is. Die wordt circa 3x per week opgeladen met een snellader en die zit nog op 100% battery health.
Dus je moet gewoon laden zoals je wil
2 jaar terug gebruik gemaakt van Swappie, en was erg tevreden over hoe het ging. Wel jammer dat mijn 13 Pro Max 256GB nu van 800 naar 720 is gezakt al bij Swappie en mijn iPhone 15 Plus komt pas begin Oktober. Hopelijk zat de prijs niet nog verder, want anders had ik net zo goed hem bij Apple kunnen inruilen, waarbij de batterij percentage totaal niet uitmaakt.Reem0nN schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:07:
[...]
Dat gevoel had ik ook een beetje, maar de recensies zijn positief, en wellicht vang ik er wel rond de €1000 voor dan is dat prima.
Maar mensen die via MP tot nu toe tussen de 800/900 bieden kom ik niet verder mee.
Ik zit nu op 86% dus voor Swappie is dat wel bijna op de grens
"you might be able to purchase new coverage that renews monthly or annually." Het woord "might" vind ik hierin wel een bijzondere. Ben benieuwd waar dat dan vanaf hangt.matthijst schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:42:
[...]
Voordeel lijkt te zijn dat je het eventueel na 2 jaar kunt laten doorlopen als je per maand betaalt.
Naja, en maandelijks betalen, al krijg je het vooruitbetaalde bedrag terug als je eerder opzegt.
Edit, ah kan met beide:
In eligible countries
In Australia, Austria, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, the Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, and the United States:
If you paid upfront for an AppleCare+ plan for your iPhone, iPad, or Apple Watch, you might be able to purchase new coverage that renews monthly or annually.
Tekst was voorheen wat vaag.
When you check out, Apple makes it seem like the only way to get perpetual coverage is to pay monthly. It's not true, store rep told me at the end of the two years I can renew. Save yourself a ton of money and pay for the two years if you're getting AppleCare.
Idem, na 5jaar zit ik op 88% met de XrNiek_1981 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:52:
[...]
Onzin, ik laad echt al jaren op met die iPad lader en het sloopt mijn accu helemaal niet.
Klopt wel, mijn iPhone 14 Pro Max is nog steeds 100%, ik laad hem vanaf het begin op tot maar 80% (iOS automation icm timer of home assistant fibaro wall plug power schakelen), werkt prima, geen omkijken naarOtto Jans schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:24:
Let op:
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Kijk eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 15 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.