Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:53
Johan Bogle schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:03:
[...]
Je kan Carplay prima aftermarket in laten bouwen voor iets van 700 euro. Zou daar nooit een auto op laten schieten.
Ik heb het graag origineel. En of het bij mijn auto zou kunnen, geen idee. Uiteindelijk werd het wachten beloond en ik zat niet op de schopstoel, ik heb nu een beter uitgeruste auto dan ik hiervoor kon kopen. Niet alles hoeft snel snel toch in het leven?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:52
Drardollan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:42:
[...]

Daarom is er dus ook draadloze Carplay mét opladen op de markt. Diverse autofabrikanten hebben dat ingebouwd. Nu klinkt dat spannender dan het is, want in feite bouwen ze 2 onderdelen in:
1) De Carplay ontvanger, die kan je ook zelf after-market kopen
2) Een Qi lader in een vakje

Wat je dan dus doet is je iPhone in het vakje leggen, die laad op via Qi en via de draadloze Carplay werkt je scherm.
Aaah fair enough, dat maakt het een stuk beter ja. Nou vind ik het tot heden nog geen ramp, maar kan me voorstellen voor kleine afstanden draadloos wel echt fijn is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
ItsCrewz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:55:
[...]

Helaas niet. Ik heb een studentencreditcard waar echt het limiet 1000 is. Ik dacht enkel dat dit bij Klarna hoger was, niet dus. Echter is de bestelling wel doorgevoerd. Bevestig gehad van Apple maar bij klarna staat “Waiting for the merchant to process your order”.

Ik hoop dat het goed gaat…
Kan wel. Ik heb ook een ING studenten credit card en de limiet is inderdaad €1000. Maar je kan er zelf geld naar overmaken van je gewone rekening en op die manier de limiet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Vorkie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:05:
[...]

Dat kan niet zomaar altijd - in mijn V90 moet het door Volvo geactiveerd en geïnstalleerd worden. Zo ook bij mijn vorige MB - software activatie in de MBUX is allemaal op basis van certificaten.
Hmm, ok. Dat wist ik niet. Bij Audi is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:08
Drardollan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:13:
[...]

Maar wat ik dan precies het voordeel van wireless Carplay en waarom zou ik daar 100 euro aan uitgeven? Als ik toch de kabel erin moet doen om op te laden dan kan ik toch net zo goed de kabel erin doen die verbonden is met mijn scherm? Scheelt sowieso al 100 euro.

Dan is de oplossing van de Apple Lightning -> USB-C adapter een stuk goedkoper met 35 euro. Zelfs voor 2 auto's zoals in mijn geval. Dan ben ik voor 70 euro klaar en kan ik mijn bestaande kabels gebruiken en alle iPhone's verbinden waar ik zin in heb?
In dat geval snap ik het. Toevallig die adapter afgelopen week besteld voor 50 euro. Was aanbieding op Pepper. Dan valt het qua bedrag nog wel mee.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:32
Johan Bogle schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:03:
[...]
Je kan Carplay prima aftermarket in laten bouwen voor iets van 700 euro. Zou daar nooit een auto op laten schieten.
Ja in laten bouwen is wat duurder. Heb het zelf gedaan voor de helft (Toyota). :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:28
ItsCrewz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:55:
[...]

Helaas niet. Ik heb een studentencreditcard waar echt het limiet 1000 is. Ik dacht enkel dat dit bij Klarna hoger was, niet dus. Echter is de bestelling wel doorgevoerd. Bevestig gehad van Apple maar bij klarna staat “Waiting for the merchant to process your order”.

Ik hoop dat het goed gaat…
Waarschijnlijk wordt het dan geannuleerd omdat het niet betaald kan worden met de wijze die je gekozen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:47:
[...]

Ze zijn hetzelfde toch ;) Ik doe niets fout. Ik klik gewoon nog 1 keer op invullen (wil hem updaten), vul hetzelfde email adres is (wat raar is want mijn email adres staat er al, dus niet nodig lijkt mij) en tadaaaaa twee keer erin. :P Hoe moet je het aanpassen dan?

Kan je het niet op Apple forms zetten (bestaat dat???) Google gaan mijn haren van overeing staan ;).
Je krijgt van Google een mail in je mailbox met bedankt voor het invullen, daar zit ook een link in voor het aanpassen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
x360junkie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:23:
Als je bij coolblue een bevestiging heb gehad kun je er dan vanuit gaan dat hij geleverd gaat worden ?
Dat mag ik toch hopen. Real time voorraad is al eventjes normaal in e-commerce land ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
x360junkie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:23:
Als je bij coolblue een bevestiging heb gehad kun je er dan vanuit gaan dat hij geleverd gaat worden ?
Nee. Het is alleen een bevestiging dat de order goed is doorgekomen. Apple weet pas donderdagnacht hoeveel toestellen er bij hun binnen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:08
Dennisweb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:07:
[...]

Nee. Het is alleen een bevestiging dat de order goed is doorgekomen. Apple weet pas donderdagnacht hoeveel toestellen er bij hun binnen zijn gekomen.
CoolBlue is op zich gewoon een Apple Premium Reseller-ding, dus denk eigenlijk wel dat hun een bepaald aantal “beloofd” is door Apple. Anders zouden ze ook niet op een bepaald moment sommige modellen op “uitverkocht” zetten en andere nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:11:
[...]

CoolBlue is op zich gewoon een Apple Premium Reseller-ding, dus denk eigenlijk wel dat hun een bepaald aantal “beloofd” is door Apple. Anders zouden ze ook niet op een bepaald moment sommige modellen op “uitverkocht” zetten en andere nog niet.
Exact. Dit is bij MediaMarkt ook het geval, waar geen iphones meer te bestellen zijn. (Minus het Premium reseller ding)

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 15-09-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Prullenbak84 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:11:
[...]

Ik zeg dit, omdat CoolBlue vorig jaar heel veel mensen heeft moeten teleurstellen. Alle andere resellers weten van tevoren niet wat ze krijgen. Het zou raar zijn als CoolBlue dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:08
Dennisweb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:13:
[...]

Ik zeg dit, omdat CoolBlue vorig jaar heel veel mensen heeft moeten teleurstellen. Alle andere resellers weten van tevoren niet wat ze krijgen. Het zou raar zijn als CoolBlue dat wel weet.
Ok ja t zou kunnen hoor. Maar dan schatten ze blijkbaar toch en die schatting zal ook niet helemaal op niks gebaseerd zijn. Ik zette beloofd ook niet voor niks tussen aanhalingstekens.

Ach, wie t weet mag t zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Prullenbak84 op 15-09-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is toch 2023 :?

Wat ik erg vaag vind is dat ik nu de door mij gewenste iphone wel kan bestellen bij apple.com met thuisaflevering maar dat je dan niet kan kiezen voor afhalen bij de door jouw gewenste Apple store :?

Zo'n dure bestelling haal ik gewoon liever af. Apple kan dat ding toch eenvoudig naar de store sturen :?

Levertijd is nu medio oktober voor thuisaflevering maar als je langer wacht kan dat natuurlijk oplopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2023 18:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Help!!!! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:21:

Wat ik erg vaag vind is dat ik nu de door mij gewenste iphone wel kan bestellen bij apple.com met thuisaflevering maar dat je dan niet kan kiezen voor afhalen bij de door jouw gewenste Apple store :?

Zo'n dure bestelling haal ik gewoon liever af. Apple kan dat ding toch eenvoudig naar de store sturen :?

Levertijd is nu medio oktober voor thuisaflevering maar als je langer wacht kan dat natuurlijk oplopen.
Je kan alleen iets ophalen wat op voorraad is. De voorraad voor volgende week is er doorheen, dus ophalen kan niet. Als je per se wilt ophalen, zal je de website in de gaten moeten houden. Er komen ook regelmatig toestellen beschikbaar, bijvoorbeeld door annuleringen.

Houd dit topic in de gaten: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dennisweb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:28:
[...]

Je kan alleen iets ophalen wat op voorraad is. De voorraad voor volgende week is er doorheen, dus ophalen kan niet. Als je per se wilt ophalen, zal je de website in de gaten moeten houden. Er komen ook regelmatig toestellen beschikbaar, bijvoorbeeld door annuleringen.

Houd dit topic in de gaten: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Thx, maar dat vind ik dus raar. Als ze het naar mijn huis kunnen sturen dan kunnen ze het toch ook gewoon naar de Apple store sturen :?

Misschien werken ze met franchisers of weet ik wat maar ik zie Apple als één bedrijf. Als ik wil laten afleveren in een apple store dan zou dat moeten kunnen. Lijkt me fair als die store dan een kickback krijgt. Super klantonvriendelijk dit.

Hopelijk lukt het via een annulering.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik kan het me niet meer exact herinneren maar deed de DHL Express bezorger van orders via Apple zelf nu ook nog bellen net voor dat ie er was? Zoiets stond me bij. Ik verwacht vrijdag om de hoek op een verjaardag te zijn en normaal komen ze hier later in de avond pas langs :/

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 18:53
cordonbleu schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:24:
[...]

Kan wel. Ik heb ook een ING studenten credit card en de limiet is inderdaad €1000. Maar je kan er zelf geld naar overmaken van je gewone rekening en op die manier de limiet verhogen.
Ah dat is erg slim. Zal ik voor de volgende keer in gedachten houden 👍

When nothing goes right, go left

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Maverick2001 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:10:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de leverdatum is bij Odido. Er staat Leverbaar vanaf 22 september... maar zouden ze ze ook echt op die datum kunnen leveren?
Ga er wel vanuit maar een weekje later is ook geen probleem. Zolang ik hem maar heb binnen 1-4 weken.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:08:
[...]

Ook dat is geen oplossing. Dan moet je nog steeds aan de kabel om op te laden.
O jawel, want dan kun je opladen via zo’n MagSafe mount. Veel gemakkelijker dan iedere keer in en uitpluggen. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 22:06

ViezeVis

Sample Text

Ligt het aan mij of lijkt KPN nog voorraad te hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bWZvSVSVzEg5_Wyk1UoH5ZGOZ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dhewXJpqRzhnuiayYBeM1nEv.png?f=fotoalbum_large

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 10:03
ViezeVis schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:31:
Ligt het aan mij of lijkt KPN nog voorraad te hebben?

[Afbeelding]
Leverbaar vanaf is natuurlijk een breed begrip. Odido zegt hetzelfde dus ik ben benieuwd of ik op de release dag bericht ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:46
Help!!!! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:39:
[...]

Thx, maar dat vind ik dus raar. Als ze het naar mijn huis kunnen sturen dan kunnen ze het toch ook gewoon naar de Apple store sturen :?

Misschien werken ze met franchisers of weet ik wat maar ik zie Apple als één bedrijf. Als ik wil laten afleveren in een apple store dan zou dat moeten kunnen. Lijkt me fair als die store dan een kickback krijgt. Super klantonvriendelijk dit.

De Apple Stores zijn tijdens release dagen al druk zat. En aangezien Apple de online voorraad toch altijd wel uitverkoopt zullen ze zich niet druk maken om die paar mensen die niet bestellen omdat ze het liever willen afhalen. Deze kopers kopen hoogstwaarschijnlijk toch wel wanneer er voorraad in de winkel ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 15-09-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05
Help!!!! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:21:

Dat je met verschillende verkoopkanalen te maken hebt zou je als consument geen last van moeten hebben. Maar deze dagen moet Apple heel veel doosjes de wereld over schoppen. Dat is één grote machine met een hele hoop radertjes en het loopt prima, maar dan moeten er geen radertjes gaan spaaklopen vanwege bijzondere wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pff ja prima hoor, wat een bijzondere wens. Je kunt wel een iphone maken maar een telefoon afhalen in de winkel dat is wel heel speciaal en moeilijk. 8)7

Belachelijk maar ik kan er niks aan veranderen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 22:40
Bij mobiel. Nl onbeperkt alles Odido + 15 Pro 256gb met een aanbetaling van 950 euro 45 euro p/m(1 jarige contract) zelfde toestel,aanbetaling+toestel bij belsimpel 61 euro per maand 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 11:32
winwiz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:32:
[...]

Heb je ooit Carplay gebruikt? Tom Tom bijvoorbeeld is mijn favoriete routeplanner by far. Maar goed dat komt wel goed.
Ja, tweede auto draadloze Android CarPlay. Persoonlijk vind ik tesla fijner. TomTom is inderdaad een fijne navigatie systeem.

Enige nadeel bij mij is dat draadloze CarPlay veel batterij verbruikt en mobiel warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:43:
Ik kan het me niet meer exact herinneren maar deed de DHL Express bezorger van orders via Apple zelf nu ook nog bellen net voor dat ie er was? Zoiets stond me bij. Ik verwacht vrijdag om de hoek op een verjaardag te zijn en normaal komen ze hier later in de avond pas langs :/
Standaard bellen die niet hoor daar hebben ze het veel te druk voor (ook zonder Apple orders).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 18:44
Help!!!! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:05:
Pff ja prima hoor, wat een bijzondere wens. Je kunt wel een iphone maken maar een telefoon afhalen in de winkel dat is wel heel speciaal en moeilijk. 8)7

Belachelijk maar ik kan er niks aan veranderen.
Ze kunnen dan toch nooit alle klanten helpen op release day voor ophalen? Het is niet zo simpel als in plaats van naar jouw huis adres naar de winkel sturen voor ophalen. Je hebt hele andere capaciteit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Zensu schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:10:
[...]

Ja, tweede auto draadloze Android CarPlay. Persoonlijk vind ik tesla fijner. TomTom is inderdaad een fijne navigatie systeem.

Enige nadeel bij mij is dat draadloze CarPlay veel batterij verbruikt en mobiel warm wordt.
Oh is dat het? Ik vond het al zo raar dat m'n iPhone oververhit raakte na een uurtje in de draadloze lader met wireless CarPlay. Ik gaf al bijna de schuld aan het draadloos laden vakje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vind CarPlay sowieso wel een grote aanslag op je toestel hebben, ook bedraad. Zo heb ik meermaals per week dat het toestel niet laad vanwege de temperatuur tijdens CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:21:
Vind CarPlay sowieso wel een grote aanslag op je toestel hebben, ook bedraad. Zo heb ik meermaals per week dat het toestel niet laad vanwege de temperatuur tijdens CarPlay.
Hier totaal geen last van, sowieso laadt de auto supersnel mijn iPhone op. Wordt niet warm en CarPlay werkt bedraad super. Zal toch aan de auto liggen, processor achter entertainment systeem of zo.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:53
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:20:
[...]

O jawel, want dan kun je opladen via zo’n MagSafe mount. Veel gemakkelijker dan iedere keer in en uitpluggen. ;)
Maar ook heel lelijk zo’n steun. Ben juist blij dat ik die kwijt ben haha.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
THE_BASE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26:
[...]

Hier totaal geen last van, sowieso laadt de auto supersnel mijn iPhone op. Wordt niet warm en CarPlay werkt bedraad super. Zal toch aan de auto liggen, processor achter entertainment systeem of zo.
In mijn eigen auto ook nooit last van (bedraad) inderdaad. Onlangs had ik ook dat m'n Lightning poort helemaal vol troep zat, wat het laden en achteraf bleek ook het systeem daardoor trager te werken of soms helemaal uit te vallen. Dus @Donstil, misschien even poortje schoonmaken (pincetje erbij), en dan niet effe, maar gewoon helemaal uitgraven, ik schrok ervan wat eruit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ben benieuwd wanneer ik hem krijg van mediamarkt. Besteld om 14:05
Alleen in mij mail staat bij levermoment niks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
ViezeVis schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:58:
@Dennisweb heeft inmiddels ook zijn 14 Pro Max te koop gezet :p
En al verkocht. Dat ging snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:41

Niek_1981

Think Different.

siemo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:48:
[quote]Niek_1981 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:19:
[...]

Ik heb echt serieus ieder jaar nul problemen met het bestellen bij Vodafone. :)
[/quote

Vraagje. Heb je afgelopen je telefoon op releasedatum binnen gekregen van Vodafone? Sturen ze het via post.nl?
Ja, tot op heden nog altijd op de dag van release ontvangen en altijd via PostNL.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26:
[...]

Ja dat zou ook kunnen hoor, of de grote/resolutie van het scherm (meer pixels pushen dus hard werken)

Ik rij een Polestar en die heeft ook als tweede scherm de volledige kaart van Apple maps (niet alleen het pijltje en de aanwijzingen zoals wel meer auto’s) achter het stuur. Dat zal ook allemaal wel extra power kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Froggle schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:48:
[...]

In mijn eigen auto ook nooit last van (bedraad) inderdaad. Onlangs had ik ook dat m'n Lightning poort helemaal vol troep zat, wat het laden en achteraf bleek ook het systeem daardoor trager te werken of soms helemaal uit te vallen. Dus @Donstil, misschien even poortje schoonmaken (pincetje erbij), en dan niet effe, maar gewoon helemaal uitgraven, ik schrok ervan wat eruit kwam.
Goeie tip, mag de volgende doen volgende week :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Na nog eens goed nagedacht te hebben vandaag toch vanavond om 20.30 een Iphone 15 pro Max 256Gb Blauw besteld icm Odido bij Belsimpel. Blauw lijkt me een mooie kleur en de levertijd was nog 7 dagen. De andere kleuren waren minimaal 3 weken. Ik doe het toestel toch in een bookcase.

De belangrijkste dingen voor mij zijn van 128Gb naar 256Gb, betere chip voor Gaming en leuke feature vind ik de Action knop. :)

[ Voor 18% gewijzigd door elaho op 15-09-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:46:
[...]

Maar ook heel lelijk zo’n steun. Ben juist blij dat ik die kwijt ben haha.
Ieder zijn keuze natuurlijk. Ik vind het verrekte handig. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:39:
[...]

Denk dat je best kans hebt als je donderdag of vrijdag ochtend op de website kijkt om af te halen.

Vorig jaar was ik erg aan het twijfelen, toen heb ik uiteindelijk in de ochtend op launch day nog een bestelling kunnen doen om dezelfde dag op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:13:
[...]

Goeie tip, mag de volgende doen volgende week :P
:+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
Ik zal de nieuwe 15 Pro vast wel weer gaan kopen :+ , maar ik voel de noodzaak dit keer echt totaal niet komende van een 14 Pro. Zal het dan toch een keer gebeuren dat ik geen nieuwe iPhone koop ;)

Ik zie geen één feature waarvan ik denk: daarmee kan ik het rechtvaardigen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Froggle
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:
Ik zal de nieuwe 15 Pro vast wel weer gaan kopen :+ , maar ik voel de noodzaak dit keer echt totaal niet komende van een 14 Pro. Zal het dan toch een keer gebeuren dat ik geen nieuwe iPhone koop ;)

Geen één?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Hvuxnh2eVFoJcj_Cf38qPOE8NM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cV73PIyU8juUFCGMVot1Fysf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherwoods
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Voor de mensen die bij Vodafone hebben besteld hebben jullie inmiddels een bevestiging gekregen. Mijn bestelling word sinds 14:30 verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gin1216
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 19:17
Hugo! schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:20:
[...]

Ik kreeg vrijwel direct een bevestiging e-mail. Ik ga er vanuit dat je deze inmiddels wel hebt gekregen?
Jazeker. Duurde wat langer door de drukte denk ik zo 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Zit met smart te wachten tot het embargo er af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:

Hier is die eigenlijk besteld vanwege 1 reden. Titanium en het bijbehorende gewichtsverlies. Dus lichter dan mijn huidige zware 14 pro. Krijg er bij langdurig gebruik last van mijn pols van. Dat is de enige reden voor mij geweest. Mis nog altijd een mini pro in de line-up van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:08
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:25:
[...]

Hier is die eigenlijk besteld vanwege 1 reden. Titanium en het bijbehorende gewichtsverlies. Dus lichter dan mijn huidige zware 14 pro. Krijg er bij langdurig gebruik last van mijn pols van. Dat is de enige reden voor mij geweest. Mis nog altijd een mini pro in de line-up van Apple.
Keurig onderbouwd :P

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:25:
[...]

Ja, ik heb ook altijd Mini gehad. Perfect toestel, maar toch overstap gemaakt naar 14 Pro op launchday. Bevalt me prima, al werk ik 90% vanuit huis tegenwoordig. Maar ook privé weinig last van in mijn zakken. Pols lijkt er ook aan gewend, al moet ik zeggen dat de Mini echt geweldig was voor mijn kleine handen. Wel vaak verkeerde toetsaanslagen gehad met de Mini.

Titanium kan me gestolen worden. Gaat toch hoesje omheen en het gewicht is maar 20gram minder geworden geloof ik. Dat is ook niet echt een enorm verschil denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Redondo1982 op 15-09-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Geen één waar ik warm van loop. Camera vind ik wel altijd erg belangrijk, dus als dat echt een stap voorwaarts is in de praktijk dan wil ik hem wel weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:31:
[...]

Ja, ik heb ook altijd Mini gehad. Perfect toestel, maar toch overstap gemaakt naar 14 Pro op launchday. Bevalt me prima, al werk ik 90% vanuit huis tegenwoordig. Maar ook privé weinig last van in mijn zakken. Pols lijkt er ook aan gewend, al moet ik zeggen dat de Mini echt geweldig was voor mijn kleine handen. Wel vaak verkeerde toetsaanslagen gehad met de Mini.

Titanium kan me gestolen worden. Gaat toch hoesje omheen en het gewicht is maar 20gram minder geworden geloof ik. Dat is ook niet echt een enorm verschil denk ik.
Gewicht is weer in lijn met de 12 pro die ik daarvoor had. Daar had ik dat probleem veel minder mee. Maar misschien begin ik gewoon oud te worden en te verslijten. Dat kan het ook natuurlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:34:
[...]

Geen één waar ik warm van loop. Camera vind ik wel altijd erg belangrijk, dus als dat echt een stap voorwaarts is in de praktijk dan wil ik hem wel weer kopen.
Dan hoef je ook niet te update. Scheelt nogal wat geld meestal. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:31:
Ik verwacht eigenlijk wel veel van die 20 gram, 20 gram opzichzelfstaand lijkt misschien niet veel (Hoewel, snuif het in een weekend eens naar binnen en dan is het toch een hoop :P ) maar het is wel 10% op het geheel.

Toen we met de 12pro naar 13pro gingen en het toestel zo "zwaar" werd was dat ook 10%.

• Redondo1982
Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:56:
[...]

Ik verwacht eigenlijk wel veel van die 20 gram, 20 gram opzichzelfstaand lijkt misschien niet veel (Hoewel, snuif het in een weekend eens naar binnen en dan is het toch een hoop :P ) maar het is wel 10% op het geheel.

Toen we met de 12pro naar 13pro gingen en het toestel zo "zwaar" werd was dat ook 10%.
Haha

13pro was inderdaad te gek, maar niet eens het gewicht algemeen. Het was die gekke camerabump die het gewicht verkeerd verdeelde. Totaal in onbalans. Ben benieuwd hoe dat nu geregeld is met de 15pro.

• Hippe Lip
  • Laatst online: 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Toppe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:57:
[...]
Je kan toch ook digitaal inZOOMen?
@Toppe Dat is niet wat ik bedoel. Apple heeft het over optische zoom en die is er helemaal niet! Er is alleen optische tele…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRweoRD7scGcdZSru5X05gi6I6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwYRldOL8LmDFwNcscX1AAD0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 16-09-2023 00:59 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:46:
[...]

Gewicht is weer in lijn met de 12 pro die ik daarvoor had. Daar had ik dat probleem veel minder mee. Maar misschien begin ik gewoon oud te worden en te verslijten. Dat kan het ook natuurlijk zijn.
>:)

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:47:
[...]

Dan hoef je ook niet te update. Scheelt nogal wat geld meestal. d:)b
Wil ik dat wel ;)

Heel jaar voor niks gewacht en gehoopt.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:07:
[...]

Omdat het een zoom is t.o.v de wide die je standaard hebt. Niet omdat het een zoom objectief is.
@Donstil Nee, dat noem je gewoon een telelens. Een zoomlens kun je continu-variabel aanpassen. Daarmee kun je optisch inzoomen. Met een iPhone kan dat niet, wat Apple ook beweert. Dat zoomen gaat alleen digitaal en dan springt-ie tussendoor over op (een andere camera met) een andere lens. Het zoomen blijft digitaal.

Zie ook https://www.kamera-express.nl/wat-is-een-zoomlens
En Wikipedia: Zoomobjectief

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 01:12:
[...]

@Donstil Nee, dat noem je gewoon een telelens. Een zoomlens kun je continu-variabel aanpassen. Daarmee kun je optisch inzoomen. Met een iPhone kan dat niet, wat Apple ook beweert. Dat zoomen gaat alleen digitaal en dan springt-ie tussendoor over op (een andere camera met) een andere lens. Het zoomen blijft digitaal.

Zie ook https://www.kamera-express.nl/wat-is-een-zoomlens
En Wikipedia: Zoomobjectief
Ja uiteraard werkt de techniek erachter zo maar het boeit waarschijnlijk alleen een heel klein groepje puristen dat het eigenlijk 3 prime objectiefjes zijn waartussen de iPhone schakelt.

In de praktijk noemen we dat gewoon zoomen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 01:16:
[...]

Ja uiteraard werkt de techniek erachter zo maar het boeit waarschijnlijk alleen een heel klein groepje puristen dat het eigenlijk 3 prime objectiefjes zijn waartussen de iPhone schakelt.

In de praktijk noemen we dat gewoon zoomen.
Tja, maar san blijf ik het vreemd vinden dat Apple het zo expliciet OPTISCH zoomen noemt… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 01:35:
[...]

Tja, maar san blijf ik het vreemd vinden dat Apple het zo expliciet OPTISCH zoomen noemt… 🤷‍♂️
En dat is je goed RECHT… 👍🏾

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
winwiz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:26:
[...]

Gelukkig zit er tegenwoordig wel Apple Music in dat verzacht het een beetje
Nou nee, de interface van zowel Apple Music als Spotify zijn helemaal uitgekleed en best buggy.

Als je het dan toch niet evenaart, gooi dan gewoon CarPlay erin Elon!

Voor mij écht één van de redenen niet weer voor een Tesla te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
Drardollan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:29:
[...]

Ik heb toevallig net een andere (2e hands) auto gekocht en heb bewust gewacht tot er een modeljaar 2019 beschikbaar kwam omdat ze vanaf dat moment Carplay ingebouwd hadden. Heb er enkele prachtige auto's uit 2017 en 2018 voor laten schieten zo belangrijk vind ik het.

Mijn andere auto uit 2016 heeft ook Carplay, dat was de eerste voor ons. En vanaf seconde 1 ben ik verliefd op Carplay. Nooit meer kaarten kopen of knoeien met 'gekregen' updates. Gewoon navigeren met de navigatie die je zelf kiest en welke voorzien is van de meest up-to-date kaarten denkbaar. Een verademing!
Klopt en Flitsmeister gewoon op je auto beeldscherm.

Toen ik in 2019 koos voor Tesla, dacht ik dat ik het niet zou missen.
Toch irriteerde ik mij vaak aan de brakke interface van Spotify in Tesla. Maar op zich lukte het allemaal wel.

Tot ik een week in een EV6 vervangend vervoer reed. En dan merk je opeens weer hoe prettig CarPlay eigenlijk was. Meldingen allemaal in je scherm. Spotify werkt weer zoals het hoort en andere apps ook gewoon te starten. Belangrijkste toch wel Flitsmeister en Waze. Ideaal!

Heb ook wel de Flitsmeister One, maar af en toe krijg je toch net te laat de melding binnen van een flitser. Als Flitsmeister open had gestaan zag je het gewoon ver van tevoren aankomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 01:35:
[...]

Dat doen ze niet. Ze gebruiken niet het werkwoord zoomen. Ze noemen het "optische zoom met de 120 mm lens". Wat het in feite ook is.

Want je zou ook kunnen zeggen dat je van 1x naar 2x naar 5x kunt springen en hoe wil je dat dan noemen, anders dan "zoomen"?
Wie zegt dat zoomen traploos moet zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05
Donstil schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:56:
[...]

Ik dacht ook dat 20 gram minimaal was. Maar heb een aantal van die blije journalisten die hem vast mochten houden horen zeggen dat vooral de gewichtsverdeling erg fijn is. Vooral die opmerkingen hebben bijgedragen aan mijn upgrade.

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Op het nieuwe iOS hebben meer mensen de ervaring dat Sonos trueplay niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Blekkienl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 06:56:
Probeer het even in het juiste topic. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Blekkienl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 06:56:
Ja, ik heb al een poosje de beta, eerst werkte de hele app niet, lijkt nu stap voor stap verbetering in te komen, maar idd nog geen trueplay tuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kreeg zonet een notificatie om mij voor te bereiden op m’n nieuwe iPhone.

Wel beetje vroeg al hè Apple! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NY1afzEJGjDKEhtO-yC0uF_neqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gH3Sib5IaQfcBu3icjfFvB9K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

_Bailey_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:49:
Kreeg zonet een notificatie om mij voor te bereiden op m’n nieuwe iPhone.

Wel beetje vroeg al hè Apple! :+

[Afbeelding]
Misschien ontvang je hem dan al voor geïnstalleerd :+

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Ik gisteren een hele ochtend zitten kijken wat en wanneer ik kon preorderen, was ik even vergeten dat ze de Amerikaanse tijd blijkbaar aanhouden. Bij Coolblue viel er al niks meer te bestellen, belsimpel liet me al mijn gegevens opnieuw invullen en ik had geen zin om mijn KVK nummer en btw nummer op te zoeken (whyyyy?) dus maar bij Apple zelf besteld. Levertijd ergens begin oktober. Hallo? Heel de wereld is dus gewoon weer lekker toestellen van 1700€+ aan het bestellen geweest? Oh oh oh wat hebben we het toch slecht in Nederland :P
Het is de blauwe pro Max 512GB geworden. Moest even slikken toen ik de cc trok ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Houden de bèta testers er rekening mee dat ze hun beta modus uitschakelen? :D

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:57:
Huh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

?

Als je de beta niet uitschakelt en er komt vóór de release nog een beta update dan moet je eerst straks op de 15 weer de laatste beta installeren. Anders kan je niets overzetten.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:57:
Schakel je het beta profiel uit voordat je de RC installeert?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• THE_BASE
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:53:
Ik gisteren een hele ochtend zitten kijken wat en wanneer ik kon preorderen, was ik even vergeten dat ze de Amerikaanse tijd blijkbaar aanhouden. Bij Coolblue viel er al niks meer te bestellen, belsimpel liet me al mijn gegevens opnieuw invullen en ik had geen zin om mijn KVK nummer en btw nummer op te zoeken (whyyyy?) dus maar bij Apple zelf besteld. Levertijd ergens begin oktober. Hallo? Heel de wereld is dus gewoon weer lekker toestellen van 1700€+ aan het bestellen geweest? Oh oh oh wat hebben we het toch slecht in Nederland :P

Het is de blauwe pro Max 512GB geworden. Moest even slikken toen ik de cc trok ;)
Beetje kort door de bocht, van dat model zijn er niet zoveel gemaakt als van een Pro Natural Titanium. Daarnaast komt er nooit zoveel naar ons kleine kikkerlandje. En vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die hun oude iPhone nog goed kunnen verkopen (zie dit topic) en daardoor weinig hoeven bij te betalen omdat de prijzen van nieuwe iPhones zijn verlaagd. Dus de conclusie dat het toch niet zo slecht gaat met Nederland… ;)

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:35:
[...]

Schakel je het beta profiel uit voordat je de RC installeert?
Ik wel. Maandag installeer je dan gewoon de RC. Als ze maandag namelijk een nieuwe beta vrijgeven dan loop je alsnog achter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:43:
[...]

Beetje kort door de bocht, van dat model zijn er niet zoveel gemaakt als van een Pro Natural Titanium. Daarnaast komt er nooit zoveel naar ons kleine kikkerlandje. En vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die hun oude iPhone nog goed kunnen verkopen (zie dit topic) en daardoor weinig hoeven bij te betalen omdat de prijzen van nieuwe iPhones zijn verlaagd. Dus de conclusie dat het toch niet zo slecht gaat met Nederland… ;)
Nederland mag dan wel klein zijn maar voor Apple toch wel een belangrijk land :)

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:54:
[...]

Ik wel. Maandag installeer je dan gewoon de RC. Als ze maandag namelijk een nieuwe beta vrijgeven dan loop je alsnog achter :D
Ik draai nu de nieuwste beta. Beta staat uit. Volgens mij krijg je dan mits de RC niks nieuws is pas de 17.0.1 ofzo (eerste volgende normale update)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Ik vind de service bij Apple momenteel om te janken.

Ik wilde aankomende vrijdag de nieuwe iPhone (ja ik ben te hebberig :) ) maar was onduidelijk of ik hem ook via m'n mobiele aanbieder kon krijgen (alszijnde los toestel), omdat dat lang duurde had ik hem toch bij Apple zelf besteld, ach kan hem ook zo annuleren.

Maar nu komt het, ik kon hem dus via m'n aanbieder krijgen (wat voordeliger), maar ik kon hem bij Apple niet annuleren de melding was, kan nu geen aanpassingen doen, kom later terug. Uiteindelijk stond erop dat de bestelling werd verwerkt en vanaf dat moment kon ik niet meer annuleren, nu zit ik er aan vast tot ik hem in huis heb en dan moet ik hem retourneren.

Ik vind het wel raar dat hij volgende week pas verstuurd wordt en het niet meer mogelijk is te annuleren, ik snap dat het logistiek misschien wat uitdagingen heeft, maar co2 neutraal is dit alles behalve + ik moet nu 2 a 3 weken wachten voor ik m'n geld weer terug heb en mogelijk kosten betalen voor de retourzending (dat kon ik niet goed opmaken uit het verhaal), daarnaast is apple support niet te bereiken op zaterdag, wat een domper!

• Alekz87
AiR60 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:59:

Ik wilde aankomende vrijdag de nieuwe iPhone (ja ik ben te hebberig :) ) maar was onduidelijk of ik hem ook via m'n mobiele aanbieder kon krijgen (alszijnde los toestel), omdat dat lang duurde had ik hem toch bij Apple zelf besteld, ach kan hem ook zo annuleren.

Maar nu komt het, ik kon hem dus via m'n aanbieder krijgen (wat voordeliger), maar ik kon hem bij Apple niet annuleren de melding was, kan nu geen aanpassingen doen, kom later terug. Uiteindelijk stond erop dat de bestelling werd verwerkt en vanaf dat moment kon ik niet meer annuleren, nu zit ik er aan vast tot ik hem in huis heb en dan moet ik hem retourneren.

Ik vind het wel raar dat hij volgende week pas verstuurd wordt en het niet meer mogelijk is te annuleren, ik snap dat het logistiek misschien wat uitdagingen heeft, maar co2 neutraal is dit alles behalve + ik moet nu 2 a 3 weken wachten voor ik m'n geld weer terug heb en mogelijk kosten betalen voor de retourzending (dat kon ik niet goed opmaken uit het verhaal), daarnaast is apple support niet te bereiken op zaterdag, wat een domper!
Ja, dat klinkt beetje als het risico van 2 keer iets bestellen bij verschillende bedrijven. Het hele proces is al in gang gezet. Bij bol.com is het niet anders. Als ik daar iets na 5 min annuleer komt t gewoon mijn kant op, zelfde situatie.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:40
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:57:
[...]

Ik draai nu de nieuwste beta. Beta staat uit. Volgens mij krijg je dan mits de RC niks nieuws is pas de 17.0.1 ofzo (eerste volgende normale update)
Klopt ik moet de beta ook even uit zetten, maar mocht er niks wijzigen blijf je deze versie houden(En ga je pas verder met 17.0.1 of iets).
Mocht er nog wel iets wijzigen van de huidige RC, krijg je gewoon nog een update die iedereen dan krijgt maandag.

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:03:
[...]

Ja, dat klinkt beetje als het risico van 2 keer iets bestellen bij verschillende bedrijven. Het hele proces is al in gang gezet. Bij bol.com is het niet anders. Als ik daar iets na 5 min annuleer komt t gewoon mijn kant op, zelfde situatie.
Ja dat snap ik... maar co2 neutraal... ik kan nog wel mijn adres wijzigen, als dat kan moet m'n order er ook tussenuit kunnen zou je zeggen.

naja we wachten het maar af :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Sorry, maar dat heeft echt niets te maken met de service van Apple. De bestellingen komen gewoon binnen bij het DC en ze kunnen onmogelijk blijven controleren of iemand zijn of haar bestelling heeft geannuleerd. Dan wordt het totale chaos en de kans op fouten neemt aanzienlijk toe.

Ik vindt het ook onzin dat je het hele co2 verhaal hier in gaat betrekken. Jou retour pakketje gaat gewoon mee op de grote stapel en de co2 voetprint wordt daardoor echt niet groter.

Dat je 2 tot 3 weken op je geld moet wachten is ook je eigen fout, dan had je niet dubbel moeten bestellen. @Rivanov heeft bijvoorbeeld ook dubbel besteld maar hoor je ook niet klagen.

Neem je verlies en wees blij dat je straks een toestel hebt op de release dag

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:57:
[...]

Klopt, maar dan kan je straks wel alles overzetten van je oude naar je nieuwe apparaat

• Carlos0_0
Wat mij op is gevallen de helderheid is minder dan de 13 pro max

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1741034;1978146/

Of is dat weer op een andere manier opgelost ?

Ik ben nu alleen nog benieuwd na de Accucapaciteit (mAh), die kan ik nog niet echt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Pakketjes terug naar de afzender sturen is ook niet geheel co2 neutraal…Zeker niet als je daarna het product alsnog via een andere leverancier besteld.

Dan zou ik de iPhone gewoon houden en blij zijn dat je hem op launch dag hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:13:
Wat mij op is gevallen de helderheid is minder dan de 13 pro max

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1741034;1978146/

Of is dat weer op een andere manier opgelost ?

Ik ben nu alleen nog benieuwd na de Accucapaciteit (mAh), die kan ik nog niet echt vinden.
Even zoeken in dit topic. Is gisteren hier voorbij gekomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jij bent dusdanig ongeduldig (of hebberig) dat je twee iPhones bestelt en dan wordt je boos op Apple omdat ze jouw bestelling niet meer kunnen annuleren. Apart.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:56:
[...]

Nederland mag dan wel klein zijn maar voor Apple toch wel een belangrijk land :)
Eens, al vraag ik het mij soms ook af. We zijn niet bepaald de eerste bij de nieuwste functies... Maar goed, dat heeft ook met andere factoren te maken (Apple Pay werd tegengehouden, de taal Nederlands is niet bepaald groot voor Siri en Apple Card zal ook niet snel werken in een land waar Maestro de standaard is).

• Carlos0_0
TheKerremenke schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:15:
[...]

Even zoeken in dit topic. Is gisteren hier voorbij gekomen.
Dus of te wel dat is weer en stap achteruit met de 13 pro max haha ?

iPhone 13 Pro Max: 4.743mAh
iPhone 15 Pro Max: 4,422mAh

Vind dat toch wel slecht hoor eigenlijk.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:19:
[...]

Dus of te wel dat is weer en stap achteruit met de 13 pro max haha ?

iPhone 13 Pro Max: 4.743mAh
iPhone 15 Pro Max: 4,422mAh

Vind dat toch wel slecht hoor eigenlijk.
Processoren worden ook energie zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:56:
[...]

Ik kan mij alleen nooit vinden in presentaties van Apple als Nederlander.

Zo ook Dynamic Island. Wachten op je pizza terwijl je een Uber bestelt. En dat dan kunnen zien in de kleine eilandje. Dit is zo’n ver van m’n bedshow en totaal niet boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:17:
[...]

Jij bent dusdanig ongeduldig (of hebberig) dat je twee iPhones bestelt en dan wordt je boos op Apple omdat ze jouw bestelling niet meer kunnen annuleren. Apart.
@AiR60 kan ook het tweede toestel gewoon op marktplaats zetten voor de reguliere verkoopprijs. Dan is een ander blij, hij heeft z’n geld eerder en hoeft niets retour te sturen.

• Carlos0_0
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:19:
[...]

Processoren worden ook energie zuiniger.
Tuurlijk maar ook krachtiger waardoor ze ook meer stroom nodig hebben, om dingen te kunnen uitvoeren.
Maar goed we gaan het wel merken.
Ik zal toch ook nog wel wat dingen als Always on uitschakelen(Op de apple watch ook uit), dat scheelt toch ook best wat batterij.

[ Voor 17% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-09-2023 09:22 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ik kan mij alleen nooit vinden in presentaties van Apple als Nederlander.

Zo ook Dynamic Island. Wachten op je pizza terwijl je een Uber bestelt. En dat dan kunnen zien in de kleine eilandje. Dit is zo’n ver van m’n bedshow en totaal niet boeiend.
Uh, ok. Duidelijk verhaal. Wat heeft de Dynamic Island te maken met het land waar je woont?

Pagina: 1 ... 16 ... 77 Laatste