Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AiR60 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:59:
Ik vind het wel raar dat hij volgende week pas verstuurd wordt en het niet meer mogelijk is te annuleren, ik snap dat het logistiek misschien wat uitdagingen heeft, maar co2 neutraal is dit alles behalve + ik moet nu 2 a 3 weken wachten voor ik m'n geld weer terug heb en mogelijk kosten betalen voor de retourzending (dat kon ik niet goed opmaken uit het verhaal), daarnaast is apple support niet te bereiken op zaterdag, wat een domper!
Och, och, och. CO2-neutraal kan ik me indenken, zeker met die hele spreekbeurt tijdens het event van afgelopen maandag. Maar je moet echt verwachtingen bijstellen. Apple is een immens bedrijf en er komt bijna geen mens (achter een computer) te pas aan dat proces van order tot levering. Alles gaat automatisch. Als ze dan handmatig allerlei aanpassingen gaan doen, dat is echt niet te doen tijdens launchday.

Als je die wensen hebt dan ga je naar een lokale telefoonboer en bestel je daar je iPhone. Daar krijg je de service die je verwacht, van mens tot mens. Bovendien koos je toch zelf voor een dubbele bestelling met alle risico's van dien (zoals wachten op creditering en retourneren, wat overigen kosteloos is).

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• Toppe
  • Laatst online: 22:17

Toppe

Oké ✅

Carlos0_0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:21:
[...]

Tuurlijk maar ook krachtiger waardoor ze ook meer stroom nodig hebben, om dingen te kunnen uitvoeren.
Maar goed we gaan het wel merken.
Hoe kleiner de SoC hoe minder energie hij verbruikt. Dus ja, je kan prima een snellere SoC gebruiken die tóch energie zuiniger is.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:21:
[...]

Uh, ok. Duidelijk verhaal. Wat heeft de Dynamic Island te maken met het land waar je woont?
Ik snap hem wel: er wordt (in elk geval met de door mij geïnstalleerde apps) amper wat gedaan met Dynamic Island. We zijn een jaar verder en ineens meld Instagram dat er iets aan het uploaden is en zie ik een Live Widget. Er kan zoveel meer mee, maar ontwikkelaars doen er amper iets mee voor mijn gevoel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:19:
[...]

Dus of te wel dat is weer en stap achteruit met de 13 pro max haha ?

iPhone 13 Pro Max: 4.743mAh
iPhone 15 Pro Max: 4,422mAh

Vind dat toch wel slecht hoor eigenlijk.
Camera module groter, aanpassingen in trilmoter, kwa formaat. Noem het maar op. Genoeg redenen waarom de capaciteit iets kleiner is. Maar de processor op 3 nm ipv 5 is ook energiezuiniger.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:21:
[...]

Uh, ok. Duidelijk verhaal. Wat heeft de Dynamic Island te maken met het land waar je woont?
Het gaat om de presentaties en wat ze laten zien dat je ermee kan doen. Is echt 100% gericht op de VS terwijl Apple wereldwijd opereert.

Hardlopen in de bergen en verdwaald raken zonder telefoon of geen bereik en dan vertrouwen op een gps satelliet.

Ver van m’n bed show. Wellicht zijn er avonturiers hier die het wel herkennen hoor ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:23:
[...]

Ik snap hem wel: er wordt (in elk geval met de door mij geïnstalleerde apps) amper wat gedaan met Dynamic Island. We zijn een jaar verder en ineens meld Instagram dat er iets aan het uploaden is en zie ik een Live Widget. Er kan zoveel meer mee, maar ontwikkelaars doen er amper iets mee voor mijn gevoel.
Eens. Maar wat heeft dat met het land waarin je woont te maken? Hij reageert immers op mijn bericht dat Nederland belangrijker is voor Apple dan we denken.

Dat Dynamic Island niet opgepakt wordt is niet de fout van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:24:
[...]

Eens. Maar wat heeft dat met het land waarin je woont te maken? Hij reageert immers op mijn bericht dat Nederland belangrijker is voor Apple dan we denken.

Dat Dynamic Island niet opgepakt wordt is niet de fout van Apple.
In mijn ogen geven ze niks om Nederland. Behalve om sales. Functies die rollen hier of niet of jaren later pas uit. Of het zijn functies die je in Nederland niet gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Alekz87 op 16-09-2023 09:26 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:23:
[...]

Het gaat om de presentaties en wat ze laten zien dat je ermee kan doen. Is echt 100% gericht op de VS terwijl Apple wereldwijd opereert.

Hardlopen in de bergen en verdwaald raken zonder telefoon of geen bereik en dan vertrouwen op een gps satelliet.

Ver van m’n bed show. Wellicht zijn er avonturiers hier die het wel herkennen hoor ;)
Je haalt nu echt dingen door elkaar heen. Dynamic Island is een functie gebouwd door Apple. Het is aan de ontwikkelaars om dit op te pakken en er verder wat mee te doen, enige wat Apple kan doen is het aanmoedigen van de ontwikkelaars.

Hardlopen en GPS in de bergen is iets wat relatief eenvoudig gemaakt kan worden zonder al te veel ingrepen vanuit Apple. Daardoor kan het vrij snel worden uitgerold. Enigste wat te hoeven doen is met de landen overeen te komen hoe meldingen binnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:23:
[...]

Dat heet marketing. Ik ben ook top sporter, maar ik wil wel graag de schoenen van Nike.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:25:
[...]

In mijn ogen geven ze niks om Nederland. Behalve om sales. Functies die rollen hier of niet of jaren later pas uit. Of het zijn functies die je in Nederland niet gebruikt.
Maar, zoals? Apple Card? We zijn een debit land en geen credit land.

Enige feature die ik mis is Apple News en daar zou ik best voor willen betalen. Op dit moment trekt elke nieuwe website zijn eigen betaalmuur omhoog maar doe het eens centraal en kijk welke voordelen je hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 16-09-2023 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:27:
[...]

Maar, zoals? Apple Card? We zijn een debit land en geen credit land.
Apple Freaking Fitness+ 🤬

• Alekz87
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:27:
[...]

Je haalt nu echt dingen door elkaar heen. Dynamic Island is een functie gebouwd door Apple. Het is aan de ontwikkelaars om dit op te pakken en er verder wat mee te doen, enige wat Apple kan doen is het aanmoedigen van de ontwikkelaars.

Hardlopen en GPS in de bergen is iets wat relatief eenvoudig gemaakt kan worden zonder al te veel ingrepen vanuit Apple. Daardoor kan het vrij snel worden uitgerold. Enigste wat te hoeven doen is met de landen overeen te komen hoe meldingen binnen komen.
Ik geef je ook echt volkomen gelijk. Begrijp me niet verkeerd. Ik probeerde alleen te zeggen dat ik me niet meer kan vinden tegenwoordig in de presentaties. Ik mis de aansluiting als eindgebruiker. De usecases die ze laten zien komen bij mij niet of nauwelijks voor.

Ik maak foto’s van m’n spelende kind in de woonkamer met fel licht aan.

Al die extreme sport slomo shots met sluitertijd etc etc. Wie doet dit dagelijks?

Uiteindelijk zitten we alleen maar op tweakers en whatsapp en gebruiken we Apple Pay

[ Voor 4% gewijzigd door Alekz87 op 16-09-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:29:
[...]

Ik geef je ook echt volkomen gelijk. Begrijp me niet verkeerd. Ik probeerde alleen te zeggen dat ik me niet meer kan vinden tegenwoordig in de presentaties. Ik mis de aansluiting als eindgebruiker. De usecases die ze laten zien komen bij mij niet of nauwelijks voor.

Al die extreme sport slomo shots met sluitertijd etc etc. Wie doet dit dagelijks?
Maar laten we even terug gaan naar de basis: ik zeg dat Apple Nederland belangrijker vindt dan we denken en jij gaat daar volledig off-topic op verder door over presentaties en mogelijkheden te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:29:
[...]

Mis ik niet :+

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:43:
[...]

Beetje kort door de bocht, van dat model zijn er niet zoveel gemaakt als van een Pro Natural Titanium. Daarnaast komt er nooit zoveel naar ons kleine kikkerlandje. En vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die hun oude iPhone nog goed kunnen verkopen (zie dit topic) en daardoor weinig hoeven bij te betalen omdat de prijzen van nieuwe iPhones zijn verlaagd. Dus de conclusie dat het toch niet zo slecht gaat met Nederland… ;)
Ja je kan overal wel een discussie van maken :?

Maar goed, alle kleuren en varianten waren al uitverkocht. Ik heb het gecheckt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
[...]

Dan behoor je niet geheel tot de doelgroep. Voor bijvoorbeeld de watch hebben ze heel erg benadrukt dat de watch je leven kan redden. Door naar je hartritme te kijken. Als je al een welvaartsziekte in de familie vwb hart en vaat. Dan koop je het wel.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:29:
[...]

Enige wat ik mis is Apple One Family met 2TB ipv 200GB. Maar ja, dat is geen hardware :D

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 16-09-2023 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:30:
[...]

Maar laten we even terug gaan naar de basis: ik zeg dat Apple Nederland belangrijker vindt dan we denken en jij gaat daar volledig off-topic op verder door over presentaties en mogelijkheden te beginnen.
Ik interpreteer je zin dan wellicht anders. En denk Apple Nederland en Nederlanders helemaal niet belangrijk vindt en niet kent. Dat blijkt dus wel uit de presentaties. Dat probeer ik te zeggen

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Apple One Premier
Fitness+
News+
Vision Pro

Ik zou ze alle vier graag willen

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:33:
[...]

Ik interpreteer je zin dan wellicht anders. En denk Apple Nederland en Nederlanders helemaal niet belangrijk vindt en niet kent. Dat blijkt dus wel uit de presentaties. Dat probeer ik te zeggen
Ah ik heb het over Nederland als land, jij hebt het over de Nederlanders :D

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:33:
[...]

Apple One Premier
Fitness+
News+
Vision Pro

Ik zou ze alle vier graag willen
Vision Pro is überhaupt nog niet uit :?

• Alekz87
SamSid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:32:
[...]

Dan behoor je niet geheel tot de doelgroep. Voor bijvoorbeeld de watch hebben ze heel erg benadrukt dat de watch je leven kan redden. Door naar je hartritme te kijken. Als je al een welvaartsziekte in de familie vwb hart en vaat. Dan koop je het wel.
Hoeveel mensen kopen Apple omdat Apple denk je ;). Ik ben ervan overtuigd dat t merendeel het niet koopt om hun leven te redden. Maar wellicht heb ik het mis hoor. Ik heb geen cijfers. Maar m’n gevoel zegt anders.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:34:
[...]

Hoeveel mensen kopen Apple omdat Apple denk je ;). Ik ben ervan overtuigd dat t merendeel het niet koopt om hun leven te redden. Maar wellicht heb ik het mis hoor. Ik heb geen cijfers. Maar m’n gevoel zegt anders.
Ik koop het omdat de werking fijn is maar als ik €200 extra zou moeten betalen omdat het de middelen aan boord heeft om je leven te kunnen redden doe ik het meteen.

• Alekz87
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:34:
[...]

Ah ik heb het over Nederland als land, jij hebt het over de Nederlanders :D
We zitten nu toch in een nieuwe discussie. Is het zo belangrijk om terug naar het begin te gaan? Ik snap niet waarom je telkens terug grijpt naar waarom ik je quote.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:34:
[...]

Vision Pro is überhaupt nog niet uit :?
Begin volgend jaar in Amerika. Later in 2024 is “selected” andere landen (lees: VK, Duitsland, Frankrijk). Hetzelfde met de HomePod classic en mini. Duurde heel lang voordat ze naar NL kwamen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:36:
[...]

Begin volgend jaar in Amerika. Later in 2024 is “selected” andere landen (lees: VK, Duitsland, Frankrijk). Hetzelfde met de HomePod classic en mini. Duurde heel lang voordat ze naar NL kwamen.
Het duurde belachelijk lang voordat ze überhaupt in andere landen kwamen.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:34:
[...]

Mijn familie heeft voor opa een applewatch cellular gehaald voor de val detectie. Hij woont nog zelfstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik denk (!!) dat ik wel begrijp wat @Alekz87 onder andere bedoelt; veel Europese landen zoals Nederland krijgen gewoonweg een wat minder eindproduct (iPhone in deze) met features halfbakken (hoi Siri) vergeleken met een land als de VS.

• Alekz87
SamSid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:39:
[...]

Mijn familie heeft voor opa een applewatch cellular gehaald voor de val detectie. Hij woont nog zelfstandig.
Mijn opa zou na dag 1 al vergeten dat ding op te laden en m om te doen >:)

• TheKerremenke
  • Nu online
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ik kan mij alleen nooit vinden in presentaties van Apple als Nederlander.

Zo ook Dynamic Island. Wachten op je pizza terwijl je een Uber bestelt. En dat dan kunnen zien in de kleine eilandje. Dit is zo’n ver van m’n bedshow en totaal niet boeiend.
De presentaties zijn voor wereldwijd en natuurlijk thuis publiek (Amerikanen). Het laat voorbeelden zien. Zoals foto’s maken van kinderen en deze gemakkelijk delen met de groot ouders. In het verleden tenminste. Inmiddels is dit allemaal bekend en zoeken ze zijtakken op. Zoals berg beklimmers en wandelaars. Hiervoor laten ze ook voorbeelden zien.

Dat het jou niet aanspreekt. Maakt het niet voor alle Nederlanders een ver van mijn bed show. Dynamic Island met de pizza bezorger kan ook gewoon thuisbezorgd zijn in Nederland. Het laat enkel voorbeelden zien.

Door moet je gewoon wat doorheen kijken. My 2 cents.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
_Bailey_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:40:
Ik denk (!!) dat ik wel begrijp wat @Alekz87 onder andere bedoelt; veel Europese landen zoals Nederland krijgen gewoonweg een wat minder eindproduct (iPhone in deze) met features halfbakken (hoi Siri) vergeleken met een land als de VS.
Dit is precies wat ik bedoel. Wellicht begon ik wat met een onhandige quote en sloeg de paniek toe ;).

Als ik de presentaties zie en wat je er allemaal mee KAN.

En dan wat ik er mee doe als ik m uitpak!

Wereld van verschil.

Alsof Apple zich dus richt op een markt die ik (als Nederlander) niet ken en mij ook niet kan identificeren.

Maar het is een pracht product. En ik koop elke 2 jaar het nieuwste model en blijf dat ook doen. Don’t get me wrong.

[ Voor 7% gewijzigd door Alekz87 op 16-09-2023 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outduke
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-09-2023
SamSid schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:39:
[...]

Een patiënt van mij was na (te veel alcohol) op de fiets gevallen. 112 werd gebeld en zijn ouders krijgen een bericht met locatie. Na de hersenschade is hij nu weer goed herstelt, man van in de 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:42:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel. Wellicht begon ik wat met een onhandige quote en sloeg de paniek toe ;).

Wereld van verschil.

Alsof Apple zich dus richt op een markt die ik (als Nederlander) niet ken en mij ook niet kan identificeren.
Doen ze ook want ze richten zich op een wereldmarkt en hun thuisland (blijft toch het belangrijkste).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Maar het is een pracht product. En ik koop elke 2 jaar het nieuwste model en blijf dat ook doen. Don’t get me wrong.
hier hetzelfde hoor. Ik mag dan wellicht (zeer) kritisch zijn, ik koop elk jaar een nieuwe. Voor rond de €300=400 elk jaar de nieuwste iPhone, na inruil, vind ik een prima manier van jaarlijks upgraden.
Ik maak iemand anders erg blij met een 2e hands iPhone en die maakt mij weer blij met een zak centen waar ik de nieuwe mee koop.

Maar het feit blijft dat we vrijwel dezelfde prijs betalen als in de VS (ja ja ongeveer :+ ) en een toch wel een mindere gebruikerservaring. Soit!

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2023 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Wereld van verschil.

Stel je voor: je bent in de markt voor een nieuwe auto. Je ziet op YouTube een advertentie van een glimmende auto die moeiteloos door de bergen rijdt. De man achter het stuur heeft een overhemd aan en een glimlach op zijn gezicht. Voel je je dan ook niet aangesproken omdat je in Nederland geen bergen hebt? Omdat je nooit een overhemd aan hebt? Eenmaal aangeschaft vind je het dan vervelend dat je auto harder kan dan dat je op de snelweg mag rijden?

Want dat is wat je zegt :)

• Alekz87
Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:47:
[...]

Stel je voor: je bent in de markt voor een nieuwe auto. Je ziet op YouTube een advertentie van een glimmende auto die moeiteloos door de bergen rijdt. De man achter het stuur heeft een overhemd aan en een glimlach op zijn gezicht. Voel je je dan ook niet aangesproken omdat je in Nederland geen bergen hebt? Omdat je nooit een overhemd aan hebt? Eenmaal aangeschaft vind je het dan vervelend dat je auto harder kan dan dat je op de snelweg mag rijden?

Want dat is wat je zegt :)
Ik weet wat marketing is. Ik snap dat ze een droom/illusie verkopen. Een gevoel van vrijheid. Maar ook daar. Koop m, zet m voor je deur en je bent een illusie armer ;).

Neemt nog steeds niet weg dat je fucking blij bent met je nieuwe auto natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 20:42
[...]

Uiteindelijk zitten we alleen maar op tweakers en whatsapp en gebruiken we Apple Pay
Ik begrijp volkomen wat je zegt. De features en met name de presentaties zijn heel Noord-Amerika gericht. Snap eigenlijk niet zo goed waarom ze niet meer aansluiting zoeken met de andere (culturen van) continenten in hun presentaties, al is het maar om te laten zien dat je een mondiaal bedrijf bent. En het hoeft ook allemaal niet zo complex, zorg er gewoon voor dat een aantal van je demonstratie/promo filmpjes een Europese/Aziatische/etc. setting hebben en je maakt al een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Sinds de 3g tem de 12 pro max ieder jaar een upgrade gedaan.
Erna vond ik het niet echt nodig maar nu toch weer een 15 pro max natural titanium besteld.
benieuwd naar het verschil ivm de 12.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Ik vind de service bij Apple momenteel om te janken.

Ik wilde aankomende vrijdag de nieuwe iPhone (ja ik ben te hebberig :) ) maar was onduidelijk of ik hem ook via m'n mobiele aanbieder kon krijgen (alszijnde los toestel), omdat dat lang duurde had ik hem toch bij Apple zelf besteld, ach kan hem ook zo annuleren.

Maar nu komt het, ik kon hem dus via m'n aanbieder krijgen (wat voordeliger), maar ik kon hem bij Apple niet annuleren de melding was, kan nu geen aanpassingen doen, kom later terug. Uiteindelijk stond erop dat de bestelling werd verwerkt en vanaf dat moment kon ik niet meer annuleren, nu zit ik er aan vast tot ik hem in huis heb en dan moet ik hem retourneren.

Ik vind het wel raar dat hij volgende week pas verstuurd wordt en het niet meer mogelijk is te annuleren, ik snap dat het logistiek misschien wat uitdagingen heeft, maar co2 neutraal is dit alles behalve + ik moet nu 2 a 3 weken wachten voor ik m'n geld weer terug heb en mogelijk kosten betalen voor de retourzending (dat kon ik niet goed opmaken uit het verhaal), daarnaast is apple support niet te bereiken op zaterdag, wat een domper!
Je hebt altijd recht om te annuleren, ook voordat het verzonden is. Dat staat gewoon in de wet. Maandag even contact opnemen met Apple.
De vraag is alleen hoelang het duurt voordat je het geld terug krijgt. Wettelijk binnen 14 dagen maar Apple zegt zelf 5 werkdagen.

Persoonlijk wel vreemd dat je maar een paar uur hebt om het te annuleren want ik kan me niet voorstellen dat het pakketje nu al gereed ligt voor verzending maar dat weet ik niet zeker.

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
Zit er fysiek nog een verschil tussen een eSim en sim kaart model? Ik weet dat in Amerika geen simkaart modellen meer worden verkocht maar hoe zit dat met de modellen in Europa?

Ik wil eSim gaan gebruiken maar vergeten bij bestellen om die keuze te maken. Ik zal dat dan later zelf moeten activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
rmk_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:01:
Zit er fysiek nog een verschil tussen een eSim en sim kaart model? Ik weet dat in Amerika geen simkaart modellen meer worden verkocht maar hoe zit dat met de modellen in Europa?

Ik wil eSim gaan gebruiken maar vergeten bij bestellen om die keuze te maken. Ik zal dat dan later zelf moeten activeren.
De NL’se variant heeft zowel eSIM als simkaart ondersteuning. Er past 1 sim kaart in. En je kunt een 8 tal eSIM kaarten hebben. Er kunnen er maar twee tegelijkertijd actief zijn volgens mij.

Wel handig als je op vakantie gaat en een tijdelijke simkaart wilt gebruiken. Of zakelijk en privé samen in een telefoon. (Doe ik hier bijvoorbeeld)

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 16:05
TheKerremenke schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:03:
[...]

De NL’se variant heeft zowel eSIM als simkaart ondersteuning. Er past 1 sim kaart in. En je kunt een 8 tal eSIM kaarten hebben. Er kunnen er maar twee tegelijkertijd actief zijn volgens mij.

Wel handig als je op vakantie gaat en een tijdelijke simkaart wilt gebruiken. Of zakelijk en privé samen in een telefoon. (Doe ik hier bijvoorbeeld)
Ah, geen verschil dus. Goed om te weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

matthijst schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 05:28:
[...]

Dat doen ze niet. Ze gebruiken niet het werkwoord zoomen. Ze noemen het "optische zoom met de 120 mm lens". Wat het in feite ook is.
@matthijst
Ja, daar heb je gelijk in, ze hebben het niet over zoomen.
Want je zou ook kunnen zeggen dat je van 1x naar 2x naar 5x kunt springen en hoe wil je dat dan noemen, anders dan "zoomen"?
Wie zegt dat zoomen traploos moet zijn.
Nou ja, ik ben van oudsher (oudere generatie😜) gebruiker van fototoestellen. Je weet wel, van die dingen waarmee je niet kunt bellen of appen😱. Als je in die wereld spreekt van ‘zoom’, dan heb je het over een objectief (lens) met variabele brandpuntsafstand. En dat heeft de iPhone niet. Geen enkele smartphone trouwens, voor zover ik weet.

Wikipedia: Zoomobjectief

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind het tijd voor een audiogroep. Lekker babbelen en discussiëren met elkaar. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:11:
Ik vind het tijd voor een audiogroep. Lekker babbelen en discussiëren met elkaar. 8)
Maak even een iMessage groep 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:
Ik zal de nieuwe 15 Pro vast wel weer gaan kopen :+ , maar ik voel de noodzaak dit keer echt totaal niet komende van een 14 Pro. Zal het dan toch een keer gebeuren dat ik geen nieuwe iPhone koop ;)

Ik zie geen één feature waarvan ik denk: daarmee kan ik het rechtvaardigen.
Weet niet of je kids hebt. Maar als je die in de mix gooit, is alles te rechtvaardigen. "Mooie herinneringen voor later schatje..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Haters everywhere but I don’t really care

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

don spike schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:14:
[...]

Ze kunnen dan toch nooit alle klanten helpen op release day voor ophalen? Het is niet zo simpel als in plaats van naar jouw huis adres naar de winkel sturen voor ophalen. Je hebt hele andere capaciteit problemen.
Hoezo niet? Mijn telefoon zou, zoals veel telefoons, verder helemaal niet op releaseday aankomen. Pas veel later en die latere leveringen zijn verspreid over de weken, maanden daarna.

Daarnaast zijn dergelijke 'problemen' gewoon op te lossen. Geen rocketscience ofzo, zeker niet voor een bedrijf als Apple.

Ik vind het klantonvriendelijk zeker voor zo'n exorbitant rijk bedrijf met ditto prijzen.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:19:
[...]

Denk dat je best kans hebt als je donderdag of vrijdag ochtend op de website kijkt om af te halen.

Vorig jaar was ik erg aan het twijfelen, toen heb ik uiteindelijk in de ochtend op launch day nog een bestelling kunnen doen om dezelfde dag op te halen.
Thx. :) Dat ga ik volgende week zeker nog even proberen!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Redondo1982 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:25:
Ik zal de nieuwe 15 Pro vast wel weer gaan kopen :+ , maar ik voel de noodzaak dit keer echt totaal niet komende van een 14 Pro. Zal het dan toch een keer gebeuren dat ik geen nieuwe iPhone koop ;)

Ik zie geen één feature waarvan ik denk: daarmee kan ik het rechtvaardigen.
Hier hetzelfde. Maar goed ik vind straks vast wel een rede om toch wel te upgraden. USB C ofzo. Of toch zoomen. 😂

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Voor wie alleen in dit topic hangt en de frontpage gemist heeft.

nieuws: Eerste benchmarkresultaten bevestigen snelheidswinst Apple A17 Pro

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

hk12nl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:43:
[...]

Hier hetzelfde. Maar goed ik vind straks vast wel een rede om toch wel te upgraden. USB C ofzo. Of toch zoomen. 😂
Het is geen ramp om wat langer bij een oud model te blijven hoor… ondanks de meer dan decennium oude Lightning connector… :9 Dan ben je gewoon even een jaartje geen echte up-to-date Tweaker meer… :9

Ik begrijp ook wel dat je als voormalig Tweaker geen interesse meer hebt in zaken als de A17 Pro chip. Meest efficiënte mobiele CPU. Hardware accelerated ray tracing. 3 nm. AV1 decoder. Simpelweg niet interessant voor een niet-Tweaker. :9

Nu wat meer gemotiveerd om te upgraden? ;)

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:40
Hoe kan dat dat bij mobiel.nl hetzelfde abbo(unlimited 300mb/s odido 1 jarige contract) even duur is als belsimpel/odido maar krijg je bij mobiel.nl de 15 Pro 256gb voor de prijs van 128gb bij die andere twee? Willen ze een klantenbasis opbouwen ofzo?

• _Bailey_
  • Niet online
98% van iPhone gebruikers denken dat benchmark iets met Mark die op een bankje zit, te maken heeft...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
_Bailey_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:14:
[...]

98% van iPhone gebruikers denken dat benchmark iets met Mark die op een bankje zit, te maken heeft...
Hoe snel zit Mark op het bankje?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
hk12nl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:43:
[...]

Ik voel de noodzaak bij de 13 pro max niet eens om te upgraden, maar ja toch gedaan moet iets doen met mijn geld :+ .
Verder wel makkelijk eens usb-c wat mijn gewone ipad van vorig jaar ook heeft, en mijn macbook air m1 en werk laptop.

En krijg er nu nog een leuk bedrag voor met inruilen via Apple, ik ruil mijn 13 pro max in en de 15 pro max kost mij dan 899 :P .

Verwijderd

sennalonso1981 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:11:
Hoe kan dat dat bij mobiel.nl hetzelfde abbo(unlimited 300mb/s odido 1 jarige contract) even duur is als belsimpel/odido maar krijg je bij mobiel.nl de 15 Pro 256gb voor de prijs van 128gb bij die andere twee? Willen ze een klantenbasis opbouwen ofzo?
Waarschijnlijk inkoop via grijze kanalen, waardoor het goedkoper is voor hun om in te kopen.

• sennalonso1981
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:20:
[...]

Waarschijnlijk inkoop via grijze kanalen, waardoor het goedkoper is voor hun om in te kopen.
Dacht t al. Nou,30 november kan ik verlengen dus dan wordt t toch bij Mobiel.nl en de 256gb natural titanium 15 Pro! Ben blij 😀

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Beetje flauw en makkelijk om zo te bashen. Jíj bent degene die het proces verstoort, niet andersom.
Gewoon maandag even bellen, het schijnen aardige mensen te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2023 11:25 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:24:
[...]

Beetje flauw en makkelijk om zo te bashen. Jíj bent degene die het proces verstoort, niet andersom.
@AiR60 is z’n tweaker die komt klagen en dan snel weg rent

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:28:
[...]

Het lijkt erop of Apple het proces iets veranderd heeft en inpakken naar voren heeft getrokken. Voorgaande jaren kon je tot woensdag eenvoudig annuleren zonder problemen. En ik lees dat er al volledige afschrijvingen op creditcards zijn ipv alleen reserveringen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:35:
[...]

Het lijkt erop of Apple het proces iets veranderd heeft en inpakken naar voren heeft getrokken. Voorgaande jaren kon je tot woensdag eenvoudig annuleren zonder problemen. En ik lees dat er al volledige afschrijvingen op creditcards zijn ipv alleen reserveringen.
Apple doet niets. Het DC zorgt voor de afwerking hiervoor

• Dennisdn
  • Nu online
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:38:
[...]

Apple doet niets. Het DC zorgt voor de afwerking hiervoor
Misschien hebben ze een nieuwe verwerker, of andere afspraken gemaakt. Ondanks het vervelend is dat je dan nu korter kan annuleren zijn de vervoerders misschien wel nóg beter voorbereid dan anders.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:53
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:20:
[...]

@AiR60 kan ook het tweede toestel gewoon op marktplaats zetten voor de reguliere verkoopprijs. Dan is een ander blij, hij heeft z’n geld eerder en hoeft niets retour te sturen.
ja maar diegene moet er ook naartoe rijden om het op te halen en dat stoot ook co2 uit :+

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:29
Dennisdn schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:24:
[...]

Ja precies dan had die niet zo ongeduldig moeten zijn, dan betaal je hem nu maar 2 keer.
Het zal echt niet zo enorm veel schelen via een abbo, deal er mee je krijgt er nu 2 en de andere komt van zelf wel en stuur je terug.

Of je verkoopt die 2de door hier op tweakers ofzo, kan je vast wel iemand blij mee maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-09-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Ik snap het wel. Je wilt graag de nieuwste iphone en je zit om 14.00 klaar om te bestellen want iedereen zegt dat je er snel bij moet zijn anders zijn ze weg. Je besteld bij Apple want dat is het snelst en komt er dan achter dat een provider genoeg voorraad heeft en 100,- goedkoper is.

Je denkt dan annuleer ik het wel maar dat kan dan niet meer. Je kunt zeggen dan heb je er twee en verkoop je later weer, wat correct is maar dat is een flinke uitgave en als je dat geld niet hebt want de dagelijkse lasten gaan ook gewoon door natuurlijk.

Dus ik begrijp de frustratie wel een beetje. Maar het beste is om rustig te blijven en maandag even bellen. Anders vrijdag te koop zetten.

• ItsCrewz
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 18:53
Gisteren rond 14:00 bij Apple Store de 15 pro max besteld. Via een onetime kaart van Klarna, die een max had van €1000. Toch ging de bestelling erdoorheen.

Vanmorgen sprong de iPhone op status “Word verwerkt” en het hoesje kan ik al ophalen. Zou het dan toch goed gaan? Die 1400 kan nooit van 1000 af.. dus ben benieuwd

When nothing goes right, go left

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[ Voor 88% gewijzigd door Donstil op 16-09-2023 12:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

Niek_1981

Think Different.

ItsCrewz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:04:
Gisteren rond 14:00 bij Apple Store de 15 pro max besteld. Via een onetime kaart van Klarna, die een max had van €1000. Toch ging de bestelling erdoorheen.

Vanmorgen sprong de iPhone op status “Word verwerkt” en het hoesje kan ik al ophalen. Zou het dan toch goed gaan? Die 1400 kan nooit van 1000 af.. dus ben benieuwd
Volgens mij komt de factuur later bij dat one time gebeuren van Klarna, dat was tenminste wat ik er van begreep toen ik er tijdje terug over las.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

• Donstil
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:04:

Apple doet een reservering van €0,- op normale creditcards. Net voor het toestel op “verzenden wordt voorbereid” gaat wordt de daadwerkelijke afschrijving gedaan, als die mislukt dan gaat je order on hold.

Dus dat zal bij Klarna niet anders zijn. Mislukt het dan gaat je order on hold.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 16-09-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:35:
[...]
Altijd wel zo geweest hoor dat er orders al in het weekend op een status gaan dat annuleren niet meer kan.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:06
Garret1410 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:02:
Ik snap het wel. Je wilt graag de nieuwste iphone en je zit om 14.00 klaar om te bestellen want iedereen zegt dat je er snel bij moet zijn anders zijn ze weg. Je besteld bij Apple want dat is het snelst en komt er dan achter dat een provider genoeg voorraad heeft en 100,- goedkoper is.

Je denkt dan annuleer ik het wel maar dat kan dan niet meer. Je kunt zeggen dan heb je er twee en verkoop je later weer, wat correct is maar dat is een flinke uitgave en als je dat geld niet hebt want de dagelijkse lasten gaan ook gewoon door natuurlijk.

Dus ik begrijp de frustratie wel een beetje. Maar het beste is om rustig te blijven en maandag even bellen. Anders vrijdag te koop zetten.
Het toestel van Apple kan sowieso binnen 14 dagen na aflevering weer terug. @RiccardoNL had vorig jaar ook een toestel te veel besteld. We kwamen er pas achter toen annuleren niet meer mogelijk was. iPhone in ontvangst genomen en geprobeers tegen kostprijs (!) te verkopen. Helaas alleen biedingen onder de prijs die Apple hanteert. Toen hebben we hem maar teruggestuurd. Binnen een weekje heb je je geld dan wel terug.

Ik snap de paniek dus nog niet zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Wat is trouwens de allerbeste manier om alle data, apps, e.d. over te zetten van de oude naar de nieuwe iPhone? Ook zaken zoals Microsoft 2FA Authenticator app die ik op het werk gebruik en zoals de bankapp en gekopopelde passen. Ik vermoed dat die laatste twee je gewoon opnieuw moet toevoegen/activeren.

Nu maak ik sowieso elke week wel een backup op de PC, maar er is misschien wel een nog betere methode zoals toestellen naast elkaar en dan alles overzetten. Wat is beter?

[ Voor 23% gewijzigd door Tranquility op 16-09-2023 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:16
Tranquility schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:16:
Wat is trouwens de allerbeste manier om alle data, apps, e.d. over te zetten van de oude naar de nieuwe iPhone? Ook zaken zoals Microsoft 2FA Authenticator app die ik op het werk gebruik en zoals de bankapp en gekopopelde passen. Ik vermoed dat die laatste twee je gewoon opnieuw moet toevoegen/activeren.

Nu maak ik sowieso elke week wel een backup op de PC, maar er is misschien wel een nog betere methode zoals toestellen naast elkaar en dan alles overzetten. Wat is beter?
Gewoon naast elkaar leggen, spreekt voor zich.

Je MS Authenticator is inderdaad alles opnieuw toevoegen. Wacht dus met het leeggooien van je oude iPhone voor je alles over hebt!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• matthijst
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:07:
[...]

Apple doet een reservering van €0,- op normale creditcards. Net voor het toestel op “verzenden wordt voorbereid” gaat wordt de daadwerkelijke afschrijving gedaan, als die mislukt dan gaat je order on hold.
Dat was idd wel altijd zo. Hier hebben ze nu het volledige bedrag al gereserveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:23:
[...]

Dat was idd wel altijd zo. Hier hebben ze nu het volledige bedrag al gereserveerd.
Ja heb ik ook wel eens gehad net na pre-order maar dit jaar nog gewoon een €0,- reservering.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 18:35
Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:40:
[...]

Mijn opa zou na dag 1 al vergeten dat ding op te laden en m om te doen >:)
We vergeten allemaal wel eems om m om te doen, geen ramp lijkt mij, tot op heden gaat het nog steeds goed.
Zolang je er maar wel voor zorgt dat het opgeladen blijft. Daar hoef je geen opa voor te zijn..

Het is weer September 2025 :)

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:20:
[...]

Idd, zo had ik van Belsimpel vorige keer een buitenlandse doos

• Hippe Lip

Hippe Lip

Nee, toch niet. Er zit weliswaar een bewegend onderdeel in, maar variabel zoomen doet die niet:
It's not quite a zoom lens in that it offers only two optical focal lengths: 70 and 105mm equivalent. Anything in between 70mm and 105mm equiv. is achieved digitally.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:41:
[...]
Nee, toch niet. Er zit weliswaar een bewegend onderdeel in, maar variabel zoomen doet die niet:

[...]
Totaal off-topic allemaal maar ik denk dat @matthijst deze bedoelde: Sony Xperia 1 IV
because it does allow you to set the focal length at 85mm, 125mm, and anywhere in between.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 16-09-2023 12:48 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sennalonso1981 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:11:
Ik zie een verschil van €30. Weet je het zeker?

• matthijst
Ah die inderdaad. Had ff zitten Googlen pas voordat duidelijk was dat die van Apple fixed op 5x zoom was. Vanochtend verkeerde gelinked.
Jammer. Variabele was leuker geweest.

• ItsCrewz
[...]

In mijn geval ga ik hem ophalen in de Apple Store, maar ik hoop in ieder geval dat ik een kans krijg om hem dan alsnog te betalen via een andere manier. Niet dat mijn plek word weggegeven aan iemand anders.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:46:
Totaal off-topic allemaal maar ik denk dat @matthijst deze bedoelde: Sony Xperia 1 IV
@Donstil Indrukwekkend. En in de pricerange van de 15 Pro Max.
Ben benieuwd of Apple ooit aan zoiets als échte zoom gaat beginnen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ItsCrewz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:51:
[...]

In mijn geval ga ik hem ophalen in de Apple Store, maar ik hoop in ieder geval dat ik een kans krijg om hem dan alsnog te betalen via een andere manier. Niet dat mijn plek word weggegeven aan iemand anders.
Als de betaling mislukt gaat je order on hold en krijg je daar bericht van.

Ik heb eens mijn creditcard verloren tussen bestellen en leveren en moest het toen met een Apple medewerker om zetten naar mijn nieuwe kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:06
Donstil schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:05:
[...]

Als de betaling mislukt gaat je order on hold en krijg je daar bericht van.

Ik heb eens mijn creditcard verloren tussen bestellen en leveren en moest het toen met een Apple medewerker om zetten naar mijn nieuwe kaart.
Apple werkt ook graag mee om je bestelling te laten slagen. Ik bestelde ooit een Apple Watch Series 6 RVS in Duitsland. Daarvoor gebruikte ik een adres van Huifkar. Toen werd de bestelling on hold gezet en werd ik gebeld of ik ook een ander adres in Duitsland had. Bij een oom daar laten afleveren en dat was prima. Ze gooien dus niet meteen je order eruit. :)

• ItsCrewz
Dennisweb schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:18:
[...]

Apple werkt ook graag mee om je bestelling te laten slagen. Ik bestelde ooit een Apple Watch Series 6 RVS in Duitsland. Daarvoor gebruikte ik een adres van Huifkar. Toen werd de bestelling on hold gezet en werd ik gebeld of ik ook een ander adres in Duitsland had. Bij een oom daar laten afleveren en dat was prima. Ze gooien dus niet meteen je order eruit. :)
Oh oke dat klinkt wel netjes van Apple. Nog een klein weekje wachten 🙏

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[...]

ik zie vandaag nog steeds geen reservering van apple op de cc. ik heb wel een bevestiging mail en zie heb in de apple store app. is betaald met apple pay. komt dit goed :D hij staat nu op word verwerkt en de verwachte levertijd is 27sept ot 2 okt

als order on hold komt ? krijg je dan nog een betalings kans of ?

[ Voor 10% gewijzigd door BruceLee op 16-09-2023 13:42 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Heb een iPhone 13 Pro. Blijf daar lekker bij. Kan nog een paar jaar makkelijk mee. Vind de verschillen niet extreem zodat een upgrade de moeite waard zou zijn.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• _Bailey_
  • Niet online
geen idee wie, maar ik las hier in 't topic dat er mensen per ongeluk 2 (of meerdere orders) hadden geplaatst gisteren (Apple Store).

Tot vanochtend was er voor mij nog geen mogelijkheid zichtbaar tot annuleren (dit betreft een pickup order Apple Store). Deze zie ik nu wel staan
(ik zou nog bijnaaaa m'n order annuleren :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2023 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
Erik1805 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:41:
Heb een iPhone 13 Pro. Blijf daar lekker bij. Kan nog een paar jaar makkelijk mee. Vind de verschillen niet extreem zodat een upgrade de moeite waard zou zijn.
Ik doe nu 5 jaar met een XR dus ik denk dat ik een upgrade nu wel kan rechtvaardigen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:41:
Oké, dank voor het doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BruceLee schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:37:
[...]

ik zie vandaag nog steeds geen reservering van apple op de cc. ik heb wel een bevestiging mail en zie heb in de apple store app. is betaald met apple pay. komt dit goed :D hij staat nu op word verwerkt en de verwachte levertijd is 27sept ot 2 okt

als order on hold komt ? krijg je dan nog een betalings kans of ?
Ja die verdwijnt, dat ligt eraan hoelang ze een check/reservering aanvragen.
Nothing to worry about.

• AiR60
  • Laatst online: 03-09 15:48
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:28:
[...]

Nee hoor

En mn klaagzang is meer in de zin dat ik niet helemaal begrijp in het hele carbon neutraal verhaal wat zo'n groot ding is dat dit met alle technieken van tegenwoordig "lastig" is.

Ik stuur hem gewoon retour als ik hem binnen heb, weet dat dat gewoon goed gaat.

Het is alleen dat ik het bijzonder vind dat niet tot het voorlaatste proces het mogelijk is je order nog te cancelen om wat voor reden dan ook.

Maargoed, ook een stukje lack aan experience op het gebied van logistiek misschien is het allemaal wel veel lastiger dan ik denk :)

• AiR60
  • Laatst online: 03-09 15:48
Toppe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:07:
[...]

Sorry, maar dat heeft echt niets te maken met de service van Apple. De bestellingen komen gewoon binnen bij het DC en ze kunnen onmogelijk blijven controleren of iemand zijn of haar bestelling heeft geannuleerd. Dan wordt het totale chaos en de kans op fouten neemt aanzienlijk toe.

Ik vindt het ook onzin dat je het hele co2 verhaal hier in gaat betrekken. Jou retour pakketje gaat gewoon mee op de grote stapel en de co2 voetprint wordt daardoor echt niet groter.

Dat je 2 tot 3 weken op je geld moet wachten is ook je eigen fout, dan had je niet dubbel moeten bestellen. @Rivanov heeft bijvoorbeeld ook dubbel besteld maar hoor je ook niet klagen.

Neem je verlies en wees blij dat je straks een toestel hebt op de release dag
Maar tegenwoordig is dit toch een geautomatiseerd proces... kan me voorstellen dat tot de laatste stap in de distributieketen voor hij de wagen in gaat nog een afslag retour kan doen? Tenzij het aantal annuleringen dusdanig laag is dat het voor en bedrijf de kosten niet dekt.

• sennalonso1981
Uniciteit schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:50:
[...]

Ik zie een verschil van €30. Weet je het zeker?
Yep. Wel met een aanbetaling van 950 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08

Ik wilde aankomende vrijdag de nieuwe iPhone (ja ik ben te hebberig :) ) maar was onduidelijk of ik hem ook via m'n mobiele aanbieder kon krijgen (alszijnde los toestel), omdat dat lang duurde had ik hem toch bij Apple zelf besteld, ach kan hem ook zo annuleren.

Maar nu komt het, ik kon hem dus via m'n aanbieder krijgen (wat voordeliger), maar ik kon hem bij Apple niet annuleren de melding was, kan nu geen aanpassingen doen, kom later terug. Uiteindelijk stond erop dat de bestelling werd verwerkt en vanaf dat moment kon ik niet meer annuleren, nu zit ik er aan vast tot ik hem in huis heb en dan moet ik hem retourneren.

Retour naar Apple is altijd kosteloos. Dus waar maak je je druk om.
En je geld heb je altijd binnen no-time terug.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sennalonso1981 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:01:
[...]

Yep. Wel met een aanbetaling van 950 euro.
Ik zie op op de site van Odido de totale toestelkosten op €1225 en bij Mobiel.nl €1195. Allebei 256 GB.

128 GB is €1105 (Odido) en €1075 (Mobiel.nl).

Ik ben dan wel benieuwd welke bedragen jij ziet.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AiR60 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:55:
[...]

Maar tegenwoordig is dit toch een geautomatiseerd proces... kan me voorstellen dat tot de laatste stap in de distributieketen voor hij de wagen in gaat nog een afslag retour kan doen? Tenzij het aantal annuleringen dusdanig laag is dat het voor en bedrijf de kosten niet dekt.
Al die iPhones staat transport klaar in een HVC, niemand die daar meer in of uit kan

• sennalonso1981
Uniciteit schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:05:
[...]

Ik zie op op de site van Odido de totale toestelkosten op €1225 en bij Mobiel.nl €1195. Allebei 256 GB.

128 GB is €1105 (Odido) en €1075 (Mobiel.nl).

Ik ben dan wel benieuwd welke bedragen jij ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VapDGVUeQX04Df0Vu4xMNbuJvw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TFByhRH44hkBywgh9ZoTgQ1g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuYQJE7LOmhQTtVUnLIihZxnjOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ElF99KWj9YC6d3DK3azDh2Le.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door sennalonso1981 op 16-09-2023 14:12 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zie het bij Belsimpel - ik had daar niet gekeken omdat je Odido zelf ook noemde. Bij Odido zelf is het toestel dus wel bijna even duur als bij Mobiel.nl! :) Raar dat Belsimpel in dit geval blijkbaar qua prijzen hoger zit dan rechtstreeks bij de provider zelf.
Pagina: 1 ... 17 ... 77 Laatste