Voor m’n Samsung telefoons kocht ik simpelweg leren hoesjes van Samsung zelf: direct beschikbaar en altijd een goede fit. Overwoog eindelijk te switchen naar een iPhone en was al benieuwd welke kleur leather cases uit zouden komen voor de 15 reeks. Een paarse 14P(M) met een ‘ink’ case vind ik erg fraai. Uitgerekend bij deze generatie stopt Apple met de leather cases. Vandaar dat ik veel heb gelezen over leather cases hier op Tweakers en MacRumors (o.a. patina topic). Dank voor de info in deze thread.
Wie op zoek is naar een leather case, heeft mogelijk gelezen over merken als Bullstrap, Decoded, Mujjo, Ryan London, YMW, Wiiuka etc. Ik was nieuwsgierig naar de YMW Crazy Horse Leather (is een leersoort, geen gekke merknaam van een case fabrikant). De metalen ring om de camera zag er okayish uit (heb liever leer). Heb de YMW Crazy Horse (blue) op dezelfde dag binnen gekregen als een andere Tweaker die er een foto over heeft geplaatst. Op MacRumors merkte iemand een case op van Good Wilhelm. De meest recente ervaring die hierover te vinden zijn, is van een 12 Pro (Max). Op goed geluk heb ik het hoesje besteld en ik wil mijn bevindingen hieronder delen.
YMW Crazy Horse leather:
De fit is erg ‘snug’, mooie kleur, geen perfecte uitlijning van de knoppen, wel voelen de knoppen erg fijn aan, geen onderscheidend leren geur, maar goed wat is nu echt onderscheidend (chrome tanned?). Na een dag gebruik viel m’n telefoon en m’n telefoon was beschadigd op de titanium rand. Ik vond het apart hoe dit heeft kunnen gebeuren, want bij mijn Samsungs was dit niet gebeurd. Na het bekijken van de case, ben ik er achter gekomen dat de ‘raisivity’ niet overal gelijk is (shoutout naar Flossy Carter voor raisivity). Het is lastig om het te fotograferen. Ik had eigenlijk contact moeten opnemen met YMW voor de oneven randen en de knoppen. Let hier dus op, want daar waar de lip minder hoog is, is m’n toestel beschadigd. Het hoesje voelt fijn aan in de hand. Genoeg grip en ontwikkelt waarschijnlijk een mooie patina. De case weegt 40 gram en kostte mij iets meer dan 27 euro en het duurde iets meer dan een week om het te ontvangen. Gebruik geen draadloos laden of magnetische houders, dus daar kan ik niets over zeggen.
Good Wilhelm Bruno (Vacchetta leather)
Ik ben erg onder de indruk van deze case. De fit is ‘snug’, het leer (kleur cognac) voelt kwalitatief zeer hoogwaardig aan, de uitlijning van de knoppen is uitstekend, knoppen kosten iets meer kracht om in te drukken dan YMW, maar nog steeds erg responsief en solide. Zoals op m’n foto’s’ te zien is, zit er gewoon een action knop op. Dit zie je niet op de website. De case ruikt zoals je van zo’n type leer zou verwachten (Vacchetta). Rechts van de camera is waarschijnlijk zelfs een litteken zichtbaar. Wel heeft het een open onderkant wat ik liever niet zou hebben. Maar eenmaal in gebruik, voelt het wel fijn om gestures te kunnen bedienen zonder opstaande lip. Ik heb er iets meer dan 60 euro voor betaald (inclusief verzending en na aftrek van een 10% nieuwsbriefkorting). Ik had het op de vijfde dag na verzending binnen. De case weegt 39 gram.
Het andere hoesje op de foto is een Spigen Neo Hybrid in navy die ik als tijdelijk hoesje heb gebruikt totdat een leren hoesje binnen kwam. De beschadigde screenprotector is de Spigen tR EZ Fit Screenprotector. Het was makkelijker om de screenprotector aan te brengen dan de naam uit te typen.