My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat veel spelers eerst niet door hebben is dat die missies door gaan. Je krijgt de rewards en dan gaan ze opnieuw (uitzondering op sommige quest missions)Donstil schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:11:
[...]
Ah thanks, handige tips. Ik ga er nog eens opnieuw naar kijken.
20 uur in game wist ik wel maar leek veel langer te duren.
Dus het klopt wat je zegt dat het soms dagen duurt want dan zitten ze misschien al voor de 3e keer die missie uit te voeren
Als je eenmaal meer comrades hebt kan je missies dus tegen elkaar over zetten bijv.. Ik heb nu al gelangere tijd 5 missies continue actief. 1 zorgt voor Food, 1 voor geld, 1 voor steen en 1 voor hout en 1 voor armor/fighting power. Elke 18-20 uur ingame uur krijg ik al die resources in mijn kamp en die blijven dus gewoon doorgaan. Dan wanneer ik iets compleet anders wilt doen kan ik ze gewoon cancellen en toewijzen aan die ene specifieke missie.
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 23:40
Whatever you do, do it well.
Topicstarter
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nice! toffe boss.G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
Net weer een bossfight gedaan met de zij missies;spoiler:het duurde even om door zijn 3 verschillende fases heen te komen, maar met genoeg voedsel op zak en goed zijn patronen te leren hebben we het gehaald.
[Afbeelding]
Dat is nu we wat langer spelen trouwens iets wat ik een beetje een nadeel van het spel vind.. Ik heb het idee dat zolang je genoeg food bij je hebt je nooit echt kan dood gaan in een gevecht tenzij je oneshot bent voor sommige attacks. Je kan het eten echt snel genoeg spammen.
Al is dit volgens mij een Blackspace engine dingetje, want ik meen me te herinneren dat ik dit in Black Desert Online ook heb gezien. Volgens mij rescalen ze de intensiteit van de scene om dit soort effecten 'extra bright' te maken.
En met target lock in een kleine ruimte leidt dit ook tot een behoorlijk onoverzichtelijke chaos. De camera weet het op een gegeven moment ook niet meer 🙈
Die heb ik gisterenavond ook platgeslagen. Was wel goed te doen, deze boss, in tegenstelling tot de meeste andere die ik ben tegengekomen.G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
Net weer een bossfight gehad en verslagen met de zij missies;spoiler:het duurde even om door zijn 3 verschillende fases heen te komen, maar met genoeg voedsel op zak en goed zijn patronen te leren hebben we het gehaald.
[Afbeelding]
Mijn kids zagen mij gisteren mijn farmrondje maken met Damiane: 'natuurlijk speelt papa weer met een chick' 🙈😂 Ja, hé, het oog wil ook wat 😉
Ja! Echt m'n hele scherm wordt één grote kermis voor korte tijd met licht/donker door elkaar. Maak vanavond wel ff een screenshot/gifje. Dat van die orbs is idd iets wat ik ook elders las en ook op Reddit zag ik meedere issues vergelijkbaar met de mijne.Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:52:
@2dope Die artifacten met blinding flash herken ik wel. Heb jij ook dat bij felle effecten de rest van de scene donkerder wordt? Ik heb Ator's orb op mijn wapen zitten en elke keer als zo'n orb spawned, wordt de rest van de scene donkerder.. alsof het licht ineens uit gaat. Zelfs met HDR enabled. Gek is dat.
Al is dit volgens mij een Blackspace engine dingetje, want ik meen me te herinneren dat ik dit in Black Desert Online ook heb gezien. Volgens mij rescalen ze de intensiteit van de scene om dit soort effecten 'extra bright' te maken.
- G_Dragon
Topicstarter
Daar ben ik nog lang niet, moet chaper 4 nog steeds uitspelenPoops_McGhee schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:37:
[...]
Die heb ik gisterenavond ook platgeslagen. Was wel goed te doen, deze boss, in tegenstelling tot de meeste andere die ik ben tegengekomen.spoiler:Had eerder op de dag die Ludvig, mid Chapter VII voor me staan. Wat een afgrijselijke battle was dat!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Aaah duidelijk, dat eerste had ik inderdaad ok niet doorRicmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:52:
[...]
Wat veel spelers eerst niet door hebben is dat die missies door gaan. Je krijgt de rewards en dan gaan ze opnieuw (uitzondering op sommige quest missions)
Dus het klopt wat je zegt dat het soms dagen duurt want dan zitten ze misschien al voor de 3e keer die missie uit te voerenJe moet hem actief cancellen als je wilt dat ze stoppen. Hierbij krijg je dan ook de resources die het koste voor de laatste keer om ze te sturen terug.
Als je eenmaal meer comrades hebt kan je missies dus tegen elkaar over zetten bijv.. Ik heb nu al gelangere tijd 5 missies continue actief. 1 zorgt voor Food, 1 voor geld, 1 voor steen en 1 voor hout en 1 voor armor/fighting power. Elke 18-20 uur ingame uur krijg ik al die resources in mijn kamp en die blijven dus gewoon doorgaan. Dan wanneer ik iets compleet anders wilt doen kan ik ze gewoon cancellen en toewijzen aan die ene specifieke missie.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Oh, nou... prepare voor een paar rage quits. 🤣G_Dragon schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:11:
[...]
Daar ben ik nog lang niet, moet chaper 4 nog steeds uitspelen
15 uur en al in ch4? Dat is rapvassago schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:53:
Ik heb er inmiddels 15 uur inzitten, voornamelijk een beetje rondlopen en side-questjes doen
Main quest nu op ch. 4.
Deze is te sterk voorlopig ...Da is de eerste bos dat mij nieti lukt. Ni sterk genoeg waarschijnlijk. Das leuke aan deze game. Doe wel iets anders en kom veel later wel terug...
[ Voor 13% gewijzigd door Wimpie79 op 09-04-2026 17:13 ]
:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZFSccdjSvCZyNhX3q06coZ9t.webp?f=user_large)
En link naar de bijbehorende thread:
https://www.reddit.com/r/...ith_this_issue_how_is_it/
Je slaat hier w.m.b. wel de spijker op z'n kop. Ik probeer altijd wat terughoudend te zijn met opmerkingen over dat dingen "te makkelijk" zijn want dat komt nogal bijdehand over op mensen die misschien wat meer casual spelen en logischerwijs meer moeite hebben met bepaalde bosses dan de die-hards/trihardsRicmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:54:
[...]
Nice! toffe boss.
Dat is nu we wat langer spelen trouwens iets wat ik een beetje een nadeel van het spel vind.. Ik heb het idee dat zolang je genoeg food bij je hebt je nooit echt kan dood gaan in een gevecht tenzij je oneshot bent voor sommige attacks. Je kan het eten echt snel genoeg spammen.
Feit blijft wel dat wanneer je een doorsnee Souls/Elden Ring-boss hiernaast zet, de meeste CD-bosses verbleken qua moeilijkheidsgraad. Dat komt inderdaad grotendeels door de "buffets" die je mee kunt nemen, heel snel achter elkaar kunt spammen én geen nadeel hebben zoals een lange animatie (hoi estus flasks).
Maar combat op zich is ook behoorlijk vergevingsgezind. Bijvoorbeeld:
- Heel veel hyperarmor bij aanvallen van de speler (vooral spinning slash en blinding flash finisher - tijdens de tweede helft van een fully charged spinning slash, die neerwaartse slam, ben je gewoon 2 seconden lang onsterfelijk/ononderbreekbaar)
- Veel invincibility frames bij dodges;
- Zeer genereuze 'windows' voor (perfect) dodge en deflect;
- En, misschien wel de belangrijkste: je kunt je eigen attacks onderbreken met dodge. Waar in veel vergelijkbare games je animaties eerst helemaal afgelopen moeten zijn voordat je kunt dodgen of blocken, kun je hier gewoon je eigen attacks overrulen met een dodge. Dat maakt veel gevechten zoveel makkelijker.
Maar tenslotte, jouw eerste zin ben ik het ook roerend mee eens: er zitten ontzettend toffe bossfights tussen. Excavatron was wel weer ontzettend slecht ontworpen vond ik, al is die sinds release ook al een paar keer gepatched.
's Avonds/'s nachts is een beetje hit & miss bij mij. Soms lijkt het om 3 uur 's nachts nog steeds alsof de zon volop schijnt, andere keren is het echt pikkedonker en dan zijn de lichteffecten juist weer indrukwekkendPsyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:
Terugkerend op de discussie over de wisselende visuele kwaliteit van deze game, kwam ik deze tegen op reddit... dekt de lading wel:
[Afbeelding]
Dit betekent overigens niet dat ik me niet vermaak met de game, zeker wel, maar het is jammer als de omslag ineens zo groot is... dit doet soms wel afbreuk aan de immersie maar ook de perceptie van de game.
Voor de heavy regen en zichtbaarheid is er een lantern speciaal daarvoor. Vraag mij niet waar ik dit gevonden heb...Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:10:
Dat het 's nachts niet altijd duister is, is me ook opgevallen... terwijl in een specifiek bos is het zooo mistig en donker dat je werkelijk waar niets ziet. Ook met hevige regenval is het zicht verdwenen, alhoewel dit dan wel weer realistisch is. Dat het vervolgens in tent ook regent, iets minder 😉 Het zit hem in de details.
3 zie ik, 29%
Wel iets ubervaags net, Crimson Desert wilde met geen mogelijkheid starten. Heel even het kleine splashscreen en vervolgens niks.
Mods verwijderd, files gecontroleerd, gewoon niet starten.
Bleek dat de HDR optie van de TV niet meer aanstond in het control panel, dan doet Crimson Desert dus echt niks.
- G_Dragon
Topicstarter
:strip_exif()/f/image/aAdH9kzptqllfyyoQThRsgNQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een prachtig spel, vandaag voor het eerst opgestart op de PS5 Pro. Beetje het begin doorlopen en wat op ontdekkingstocht gegaan na de tutorial.
Performance mode doet zn werk knap, en dan heb ik nog niet eens PSSR 2 aangezet bedenk ik me net.
Heerlijk sfeertje en als Witcher en RDR fan ga ik hier denk ik wel flink wat uurtjes plezier aan beleven! Al is het alleen maar met de photo modus 😉
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
[ Voor 6% gewijzigd door Wimpie79 op 09-04-2026 19:52 ]
Geen idee moet ik ook nog tegen komen. Nu side quest en exploration tot ik alles gezien heb in Hernand. Zit er nu 80 uur in....Ricmaniac schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:21:
Ik heb eindelijk een outfitje voor me pet. Hoe equip ik die op mijn hond?
Bedoel heb helemaal nog geen gear in het algemeen. Moet deze mog tegen komen lol...Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:40:
Naar inventory -> pets > pet selecteren en dan komen er 2 slots beschikbaar waar je de gear in kan doen.
Die orb
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
hmm dat dacht ik dus idd.. maar werkt nietPsyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:40:
Naar inventory -> pets > pet selecteren en dan komen er 2 slots beschikbaar waar je de gear in kan doen.
:strip_exif()/f/image/sWNpCx1z7hmZgwJlttN5rPbh.png?f=user_large)
Ben daar in gegaan en kom je echt mega veel traps enzo allemaal tegen. eerst moet je de area clearen en dan al die traps en dan komen er toch weer wat enemies.
Wel een heel ziek wapen daar gekregen.
:strip_exif()/f/image/r3LMIUkQ4HO3OnYUo8FYjGwL.png?f=user_large)
De gear voor je pet kun je kopenWimpie79 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:43:
[...]
Bedoel heb helemaal nog geen gear in het algemeen. Moet deze mog tegen komen lol...
Ik vind het toch wel jammer. Net even met wat settings gekloot maar krijg het niet perfect. Foliage wat glitched en flickert, het licht blijft heel plat net voor zonsondergang. Even in-game geslapen tot 's nachts, dan is de sfeer wel weer aardig mooi met het maanlicht.Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:
Terugkerend op de discussie over de wisselende visuele kwaliteit van deze game, kwam ik deze tegen op reddit... dekt de lading wel:
[Afbeelding]
Hopelijk volgt er een patch, of komen modders met een oplossing.
- G_Dragon
Topicstarter
[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 09-04-2026 21:41 ]
Ja ik heb het in me inventory. de spatie knop van Use was greyed out.Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:58:
@Ricmaniac Heb je de pet gear in je inventory? Dan zou je ze moeten kunnen selecteren, met je pet window open, en ze in de slot plaatsen (spatie op PC)
Blijkbaar was het probleem dat ik het vanuit inventory probeerde maar je moet het doen vanaf je pet venster en dan in de inventory.. Mag iets gestroomlijnder imo =p
Het zou volgens de berichten de flickering moeten verhelpen.
Je hebt dan geen ray reconstruction, maar dit is toch een feature for alleen de high-end kaarten.
[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 09-04-2026 22:50 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het is wel mega lame dat je niet op je volledige outfit de repair status in 1 keer op 100% kan zetten... Je moet per deel en dan zelfs per onderdeel van dat deel selecteren of het er gerepareerd uit moet zien of niet.
Feit dat het kan is tof maar de QoL mag wel heeel veel aangenamer op dat vlak
Ezio Auditore geïnspireerd haha
Ik denk soms dat ik mss te snel door het verhaal ga en te weinig requests rondom heb Hernand had uitgevoerd (wat werd aangeraden). Maar op zich valt het mee met het aantal requests dat er zijn bijgekomen. Wel werden er door de progressie dispatch missies gecanceld.
Skill tree is ook erg uitgebreid. Heb in het begin veel in stamina geïnvesteerd omdat dat ergens werd gezegd op YouTube (kwam er zelf ook snel achter dat het wel een goed idee was). Zit nu op 10/15 en kan niet hoger.
Het laatste wat ik heb gedaan is Velia bevrijden van piraten en daarna weer eens naar het sanctum van Temporance. Daar kwam ik een keer per ongeluk terecht en was ik dood voor ik het door had. Maar het lukte me deze keer om alle tegenstanders weg te werken. Er is blijkbaar ook een puzzel maar
Enige irritante dat me dwars zat, is dat ik Billy buiten een bounty om al was tegengekomen. Ik sloeg hem per ongeluk bewusteloos ipv op te rapen. Of hij is dood want hij is nergens meer te bekennen. Ik had hem er na ook laten liggen want wist niet dat hij een bounty had lopen. Die checkmark heb ik ondertussen een beetje opgegeven.
Als ik het goed heb kan je een bounty ook vermoorden en dan 50% van de beloning opstrijken.nwnc schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 05:51:
Deze laatste pagina bevat al twee of drie dingen die ik totaal heb gemist. Pet gear, dye system, gear repair??
Ik denk soms dat ik mss te snel door het verhaal ga en te weinig requests rondom heb Hernand had uitgevoerd (wat werd aangeraden). Maar op zich valt het mee met het aantal requests dat er zijn bijgekomen. Wel werden er door de progressie dispatch missies gecanceld.
Skill tree is ook erg uitgebreid. Heb in het begin veel in stamina geïnvesteerd omdat dat ergens werd gezegd op YouTube (kwam er zelf ook snel achter dat het wel een goed idee was). Zit nu op 10/15 en kan niet hoger.spoiler:Daarna maar in health gedaan want dat stond op standje 1. Heb inmiddels mijn eerste pet pas ook.omdat ik een rood ingredient moet hebben (geen id wat het is, er staan vraagtekens achter).
Het laatste wat ik heb gedaan is Velia bevrijden van piraten en daarna weer eens naar het sanctum van Temporance. Daar kwam ik een keer per ongeluk terecht en was ik dood voor ik het door had. Maar het lukte me deze keer om alle tegenstanders weg te werken. Er is blijkbaar ook een puzzel maarspoiler:De puzzels zijn op zich goed te doen. Heb tot nu toe mss 1 of 2 keer een pointer opgezocht en dat ging om iets obvious waardoor ik het idee heb het wel op eigen kracht aan te kunnen.moet denk ik de vines wegwerken van een specifieke toren gelijk naast de puzzel. Alleen zie ik nergens een vuurtje waar ik een arrow op kan steken.
Enige irritante dat me dwars zat, is dat ik Billy buiten een bounty om al was tegengekomen. Ik sloeg hem per ongeluk bewusteloos ipv op te rapen. Of hij is dood want hij is nergens meer te bekennen. Ik had hem er na ook laten liggen want wist niet dat hij een bounty had lopen. Die checkmark heb ik ondertussen een beetje opgegeven.
Klopt heb ik ook gehad met ene. Die lag al dood voor ik aan kwam....justifire schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:09:
[...]
Als ik het goed heb kan je een bounty ook vermoorden en dan 50% van de beloning opstrijken.
Ik had het over modders met een knipoog... maar kijk eens:Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:36:
@Westland1940 Je zou FSR 3.1 kunnen proberen, meestal is deze upscaler niet zo goed als DLSS, maar ik lees berichten op reddit dat dit in Crimson Desert mogelijk de betere optie is.
Het zou volgens de berichten de flickering moeten verhelpen.
Je hebt dan geen ray reconstruction, maar dit is toch een feature for alleen de high-end kaarten.
/f/image/wYIJ4ej2fijyNauZ1U10W4La.webp?f=fotoalbum_large)
Let wel dat dit soort reshades een (extra) postprocessing effect over je render output is en dus wel wat cycles/performance kost.
https://crimsondesert.pea...Notice/Detail?_boardNo=82
- G_Dragon
Topicstarter
:strip_exif()/f/image/kR4WA0SQtR3iOBA2HodM3z5r.jpg?f=fotoalbum_large)
Samenvatting:It's been three weeks since we first welcomed you to Pywel, and we're incredibly grateful for your adventures, feedback, and support along the way. Today, we'd like to share a preview of new features, content, and improvements currently in development, including new ways to challenge yourself and enjoy your journey even more.
From boss rematches and re-blockading to new storages and more, read the full #CrimsonDesert Dev Update here: Bron
🔸 Boss Rematches
🔸 Re-blockading
🔸 Difficulty Settings
🔸 New Skills for Damiane and Oongka
🔸 Hide Back Weapons
🔸 Addition of New Outfits
🔸 New Specialized Storage: food storage, wardrobe, collections storage, and gatherables storage
🔸 More summonable mounts and new pets
🔸 UI Improvements
🔸 Improvements to Controls
🔸 Improvements to Distant Scenery Quality
[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 10-04-2026 08:32 ]
Ze zijn echt aan het cooken daar door dit groots succes!
Eigenlijk al teveel dingen om hier te plakken maar die extra storage chests is al heel nice.
vooral gewoon craften vanuit de kisten..
■ New Specialized Storage
- Food storage: We plan to add a new food storage, from which you can directly take out ingredients for use in cooking. When preparing meals, you’ll be able to use ingredients from both your food storage and your inventory.
- Wardrobe: A new wardrobe storage will be added so that you can store your headgear, armor, gloves, footwear, and cloaks.
- Gatherables Storage: A new gatherables storage will be added, from which you can directly take out items for use in tempering and crafting. This storage will be able to hold a variety of crafting materials, including insects, stones, ores, and more.
- Collections Storage: A new Collection Storage will be added, giving you a place to keep quest items tied to your adventures, along with recipes and other items you've collected on your journey.
Als er geen vuur in de buurt is kun je ook Blinding Light gebruiken en het licht van je zwaard erop richten, dan vliegen ze ook in brandnwnc schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 05:51:spoiler:moet denk ik de vines wegwerken van een specifieke toren gelijk naast de puzzel. Alleen zie ik nergens een vuurtje waar ik een arrow op kan steken.
Een van de leukste dingen van deze game vind ik het per toeval ontdekken van nieuwe plekken en mogelijkheden. Gisteren bezig met een quarry en midden in het gevecht maakt Kliff plotseling een soort spinning karate kick. Blijkt dat als je eerst springt en dan een kick doet (driehoekje / Y op controller) deze verandert in zo'n trap. Heel tof!
[ Voor 29% gewijzigd door easygoingfox op 10-04-2026 08:23 ]
■ Boss Rematches
The powerful bosses you encountered across Crimson Desert are waiting to challenge you once again. With boss rematches, you’ll have the opportunity to face off against any boss again, test how much you’ve grown, and further refine your own combat style through different strategies and approaches.
Ik liet hem dus liggen en daarna was die onvindbaarjustifire schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:09:
[...]
Als ik het goed heb kan je een bounty ook vermoorden en dan 50% van de beloning opstrijken.
Oranje stipjes snap ik dan kan je er voor een objective mee interacten enzo maar witte stipjes weet ik niet. zie ze al vanaf het begin af en toe
Enne, re-blockading klinkt wel als een goede stap in de richting voor de klacht dat er geen enemies in endgame zitten..
Volgens mij kun je met ze praten [talk] en geven ze wat info over quests of de omgeving om puzzels op te lossen of iets dergelijks.Ricmaniac schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:18:
Is iemand er achter waarom je soms NPC's op de map ziet die zichtbaar zijn zeg maar?
Oranje stipjes snap ik dan kan je er voor een objective mee interacten enzo maar witte stipjes weet ik niet. zie ze al vanaf het begin af en toe
[Afbeelding]
Net even anders dan de [greet] optie die de meeste NPC’s hebben.
Ja het betreft ook schilden. Ze hadden namelijk eerder al aangekondigd dat toe te voegen.2dope schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:20:
Verder wel nieuwsgierig of "Hide back weapons" ook schilden betreft.
Enne, re-blockading klinkt wel als een goede stap in de richting voor de klacht dat er geen enemies in endgame zitten..
Ah thanks je hebt gelijk ja!Poops_McGhee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:23:
[...]
Volgens mij kun je met ze praten [talk] en geven ze wat info over quests of de omgeving om puzzels op te lossen of iets dergelijks.
wat stom dat dat mij niet is opgevallen dat talk en greet 2 verschillende zijn haha
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 10-04-2026 09:25 ]
Hoe pakken jullie dit aan?
Dit inderdaad. Zo heb ik een recept geleerd van een NPC met een witte stip omdat hij random aan het vertellen was over meat patties.Poops_McGhee schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:23:
[...]
Volgens mij kun je met ze praten [talk] en geven ze wat info over quests of de omgeving om puzzels op te lossen of iets dergelijks.
Ik ben bij de main story bij chapter 4. Mijn eigen kampje is er en ik heb aardig wat quests gedaan. Toch merk ik bij het spelen vaak het gevoel van 'is dit nou leuk?'. Als ik wéér iemand moet volgen te paard of wéér een zak aardappelen of iets moet halen en brengen. Ik heb nog niet dat wonderlijke gevoel. Vervolgens zie ik op social media de tofste boss gevechten, prachtige plekken... komt dat nog? Vooralsnog voelt het vooral vrij suf allemaal. Ik dacht; ik ga er eens op uit. Een eindje gewandeld en dan kom je op mooie plekken en zie je tempels waar vervolgens niks te doen is. Met NPC's die mij aanstaren. Wellicht komen de quests daar later nog. Ik blijf hangen in dat gevoel van wanneer het nou gaat klikken tussen mij en het spel.
Misschien is die klik er gewoon niet, maar dit is het soort game past precies bij mij en ik wil het graag leuk vinden.
Ik vind het echt een fantastische game!
Eerder ook met een trade route waar ik met mijn wagen gevuld met zwarte peper heel wat kilometers moest afleggen. Gewoon lekker first person door die wereld rijden! echt fantastisch.
Blinding Flash gebruiken en richten op het rode icoontje, dan sterven ze vrij snel.Mime010 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:41:
Je hebt ook meerdere side-quests waarbij je wat vijanden moet vermoorden bij een altaar (?). Hierbij vliegen er ook een aantal (volgens mij in een soort van orb).
Hoe pakken jullie dit aan?
Alle DLC gratis? Wat is dan hun verdienmodel?
Ze hebben genoeg verkocht om die kosten te dekken blijkbaarMartinspire schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:50:
[...]
- G_Dragon
Topicstarter
Geen idee, dat is ook geen zorg voor ons gamersMartinspire schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:50:
[...]
Over gratis dlc hoor je mij nooit klagen haha
Het is ook gewoon soms even de quests links laten liggen en echt exploren. Gisteren zag ik via de The Abyss hele nieuwe gebieden en sprong ik maar gewoon naar beneden. Vervolgens was ik in een geheel nieuw gebied met allerlei bijzondere POI's. Sommige tempels kun je misschien niks mee, maar er is altijd wel wat loot te vinden. Ik doe zelf fetch-quests niet echt, vind het ook niet echt boeiend.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:07:
Oke sorry ik kom toch weer even zeiken, maar dat doe ik omdat ik het spel echt leuk wíl vinden en ik hoop op andere inzichten te komen.
Ik ben bij de main story bij chapter 4. Mijn eigen kampje is er en ik heb aardig wat quests gedaan. Toch merk ik bij het spelen vaak het gevoel van 'is dit nou leuk?'. Als ik wéér iemand moet volgen te paard of wéér een zak aardappelen of iets moet halen en brengen. Ik heb nog niet dat wonderlijke gevoel. Vervolgens zie ik op social media de tofste boss gevechten, prachtige plekken... komt dat nog? Vooralsnog voelt het vooral vrij suf allemaal. Ik dacht; ik ga er eens op uit. Een eindje gewandeld en dan kom je op mooie plekken en zie je tempels waar vervolgens niks te doen is. Met NPC's die mij aanstaren. Wellicht komen de quests daar later nog. Ik blijf hangen in dat gevoel van wanneer het nou gaat klikken tussen mij en het spel.
Misschien is die klik er gewoon niet, maar dit is het soort game past precies bij mij en ik wil het graag leuk vinden.
|- Rotterdam -|
Wat bij mij sowieso uitstekend werkt (al is het niet altijd mogelijk) is ff ergens naar binnen glippen, dus een 'overdekte' ruimte in. Die zijn meestal wel aanwezig in ruïnes en dergelijke. Daar komen die zwevende eikels dan ook in maar dan kunnen ze niet hoog genoeg zweven om uit jouw bereik te blijven en kun je ze helemaal lens slaanMime010 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:41:
Hierbij vliegen er ook een aantal (volgens mij in een soort van orb). Hoe pakken jullie dit aan?
Even in de omgeving van de marker lopen. Ook gehad en toen liep de target redelijk in de buurt.nwnc schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:25:
[...]
Ik liet hem dus liggen en daarna was die onvindbaar
Xbox: Virgo Mossel
Niks vreemds aan hoor, veel mensen herkennen dit. Er zit gewoon niet heel veel diepgang in quests/NPC's/story. Geen Witcher 3 of KCD-niveau van story/quest immersion verwachten. Je moet er ook zelf wel wat van maken en een beetje je eigen doelen stellen. Sinds ik dat doe (ipv wachten 'wat er op me afkomt') vermaak ik me ook een stuk meer.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:07:
Oke sorry ik kom toch weer even zeiken, maar dat doe ik omdat ik het spel echt leuk wíl vinden en ik hoop op andere inzichten te komen.
In de laatste versie van Renodx is dit grotendeels opgelost, echt een aanrader! Installatie instructies staan hier, de laatste versie kun je altijd op Discord vinden. Het installeren is een beetje een gedoe maar het is zeker de moeite waard.Psyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:
[Afbeelding]
... maar...
Ik vind dat een game er gewoon out-of-the-box mooi uit moet zien. Dat de developers hier effort in steken om het op alle platformen er goed uit te laten zien. Het is overduidelijk dat er issues zijn met hun DLSS en implementatie en dat de 'vlakke belichting' voornamelijk te wijten is aan het ontbreken van screen space ambient occlussion. Dit is een bewuste keuze geweest van de developers... dus doe hier dan wat aan en fix het. Echter communiceren ze hier niets overs. Zelfs geen 'we've heard your issues and are working on it', wat mij toch doet vermoeden dat het engine limitaties zijn.
Immers, speelt niet iedereen de game op een PC, waar je mods kan installeren voor games.
Daarnaast zijn ReShade shaders en soortgelijke constructies mooi. Maar je injecteert wel extra render stages en/of post-processing effecten in de render pipeline, met als gevolg dat dit wel performance kost. Als je hardware hebt die de game 'net aan' kan draaien, en je dus al GPU bound bent (GPU utilization > 95%), dan zijn dit soort constructies, vanuit performance oogpunt, dus geen goed idee.
Dit is hoe ik er momenteel bij loop. Nog met het Deluxe armor, een cloak die ik van mijn contribution points heb gekocht, als wapen de Hwando.
/f/image/XY4gLF6mJ1oqE0qVWqNErIqP.png?f=fotoalbum_large)
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Wat fertilizer er overheen spuiten bij het planten om de yield te vergroten en hoppa!Jeroenske schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:38:Funky bomen geplant die abyss cores geven.
[Afbeelding]
Die moet ik nog weten te vinden de fedrilzer...Psyx88 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:05:
[...]
Wat fertilizer er overheen spuiten bij het planten om de yield te vergroten en hoppa!
Haha zeer herkenbaarPsyx88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:28:
[Afbeelding]
Ze zijn vlug maar niet zo vlugWimpie79 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:31:
Heb juist gelezen wat voor veranderingen ze gaan doen in de toekomst. Is er voor vandaag al een update of nog niet....
Je weet maar nooit. Ze gaan easy en normal mode ook toevoegen zelf een hard mode. Heb nu al moeite met sommige bosses lol
[ Voor 5% gewijzigd door Wimpie79 op 10-04-2026 18:43 ]
Gewoon een kampje gecleared en zie je een gat in de muur. Vervolgens hele kerker achtige grot en vind je een mooi zwaard. Beter dan wat ik tot nu toe had.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lvDhzR8ndwPXWVL6yHlEIiFv.jpg?f=user_large)
I love it! ❤️
Xbox toevallig? Heb het 1 dag gehad en daarna niet meer2dope schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:58:
@Psyx88 gisteravond nog even gekeken of ik die vage artifiact-issue kon reproduceren voor een screenshot maar toen had ik juist weer nergens last van. Bijzonder.
Ben vandaag even lekker met de dieren en bomen bezig geweest in het kamp.
Gisteren weer is even een chapter gedaan dat was lekker vechten en los gaan
Merk wel dat ik veel side quests en exploren heb gedaan dat de main quest bazen een walk over zijn.
Ben al bazen tegen gekomen dat ik constant dood ging.
Heb vooral een hekel en moeite met bazen die vliegen of zweven. Die gevechten zijn echt frustrerend vecht ook niet lekker.
Maar al met al zijn geld meer dan waard, laatste spel dat mij zo verraste was kingdom come deliverance 2.
Nope, pc. Vreemd iddMrGizMo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:29:
[...]
Xbox toevallig? Heb het 1 dag gehad en daarna niet meer
"Install ReShade 6.7.3 with add-on support (you do not need to select any shaders or add-ons in setup).LaurensBosscher schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 13:35:
[...]
In de laatste versie van Renodx is dit grotendeels opgelost, echt een aanrader! Installatie instructies staan hier, de laatste versie kun je altijd op Discord vinden. Het installeren is een beetje een gedoe maar het is zeker de moeite waard.
[Afbeelding]
Copy renodx-crimsondesert.addon64 into the game's bin64 folder (the same folder where you installed ReShade).
Run the game and open the ReShade UI with Home. In the Add-ons tab, disable Generic Depth and Effect Runtime Sync, then restart.
After restarting, press Home again to open ReShade UI and configure settings."
Dit is alles toch? Wat betreft installeren. Valt wel mee als dit het is
Die zuid koreanen maken er wel werken van
Wel nog geen optie voor een easy mode. Niet datbik dat zou veranderen. Maar voor ommigen zou dit wel handig xijn ....
Wel een verandering op de map op vb caves waar je al geweest bent etc. Zeer handig denk ik....
[ Voor 11% gewijzigd door Wimpie79 op 11-04-2026 07:19 ]
Wat een mooie update weer.
Moet bijna “opnieuw leren spelen” .. niet meer hoeven dismounten voor fast travel enzo haha 😝
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
/f/image/TlMCDVwevrmKuEWZfceTORKt.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2VSoDA9qgD7F1frn9Zv5bwUo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yPevq1rQAf2EajHSnQBOPHI4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7dDeM585lFw5uNK8tuJu9Lil.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zYHVtxkxO1adAPHQw4P6gt79.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/miNNLh0hInFp8eKlVty6Bg2m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rB6WdRYYaauxFxGULUyuKUjB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QsYXOLPxe1xixGhL3FxBRsCF.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/yMlqC6vY8XGnEfOYwQKbdodM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6HKAtZUl8caLLPgQut8KTKgu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eu9J9qqUu6VJWhlDaBxSPkkl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y3EZRt9UBuW2RHxoQpqUHEOQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AFbUMEsupt6b2qdSzSlecdRg.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/pWjIjVOEVkj7f3brADmQqEBa.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JVBz28Lbv4ElWtZhUrHaNu1Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GcCYRjDhmzEXFQ6kBdZ6EgSM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0ZY3Fnvat9JGzr3AdNFYPSFx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vfAsQ4ep3GNc1YuzOKvQU7QK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PrvgwHfzdu8M7JbUfwsJiV7p.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x6WWq14WzwRS6qESGSX7C3QV.jpg?f=fotoalbum_large)