Dit is toch een discussieforum? Dat begint met een mening met argumenten lijkt me, heen en weer. Ik stel het wellicht boud, maar het blijft verder mijn mening, niks meer.
Zoals je zegt dit gebeurt in andere bedrijven ook. De bedrijfscultuur is inderdaad moeilijk te veranderen, en je weet nooit op voorhand wat je daar zal aantreffen als je daar gaat werken daarom ook dat iedereen vrij is om te vertrekken wanneer ze dat willen, niemand houdt je daar tegen je zin.
I.v.m. Madison ik vind het heel erg voor haar en geloof haar verhaal ook, niemand zou dit moeten meemaken. Maar er waren ook allerlei zaken in plaats om zo zaken aan het licht te brengen binnenin het bedrijf. Er werd eerst gevraagd om het onderling te regelen(dit slaat waarschijnlijk niet op sexual herassement zaken en eerder gewone discussies), ze kon HR contacteren, (ofwel Linus en Yvonne) niet ideaal en hopelijk gaan ze dit in de toekomst aanpakken, maar ze kon ook perfect anoniem de situatie aan het licht brengen daar waren ook middelen voor en ten laatste kon ze een 3rd party ook contacteren die blijkbaar ook was aangesteld voor LTT. Dus er waren genoeg mogelijkheden voor Madison om haar problemen te melden en op te lossen lijkt me. Dit zou in een bedrijf niet hoeven, en iedereen zou zich veilig moeten voelen, maar op een bepaald moment moet je ook durven zeggen dat een bedrijf niet meer kan doen dan dit
Dit is precies de omgekeerde redenering die bv ook door John de Mol werd gebruikt met zijn loketten opmerking. Je legt daarmee de verantwoording bij het slachtoffer, niet bij het bedrijf.
Het zijn ook vaak de uitspraken van de zelf sterk in de schoenen staande personen, heel erg egocentrisch als in niet kunnen bedenken hoe het voor de ander is. Linus heeft bijna hetzelfde ergens op het forum gezegd door te stellen: er is niks aan de hand als er niks gemeld is.
Daarnaast had ze een jaar geleden al een glassdoor review geschreven. Weet je trouwens hoe verdomd lastig het überhaupt is om in een groep het tegengeluid te geven, laat staan misstanden?
Acteren acteren, Jezus je komt precies rechtstreeks van Reddit. Als Linus zijn mond opendoet en ze hem zijn zegje laten doen is het niet goed, als ze iets lezen van een prompt is het niet goed, make up your mind he zeg.
Deze pitchfork mentaliteit om achter alles iets te zoeken en over te klagen begint wel echt afgezaagd te worden.
Het stiekem opgenomen overleg is wel degelijk stiekem en is een 6 maand oude video die al reeds op reddit is geplaatst geweest, zo zie je maar hoeveel je er van op de hoogte bent, maar direct op de trein springen gelijk al de rest is wel mogelijk met de weinige info die jullie hebben.
Wacht even, dat ik toevallig misschien een zelfde soort bewoordingen of vergelijkingen gebruik, betekend niet dat ik maar wat loop na te blaten. Wat ik schrijf is mijn verhaal en kijk erop. Die excuusvideo vind ik ook echt slecht in elkaar gedraaid met verdomd cringy winkwink grappen erin. En het gaat daarnaast over een langere periode, ook die opgenomen conversatie hoort bij de aanwijzingen dat er een onprofessionele werkomgeving is. Het gaat om het grotere plaatje, dit speelt al langer.
Excuses komen nu eenmal ALTIJD als er iemand wijst op fouten, als ze geen excuses hadden gepost was het net daarvoor weer niet goed, en was het "zelf excuseren doen ze niet!", zoals ik al zei make up your damn mind. Excuses zijn goed, wilt zeggen dat ze het inzien en er waarschijnlijk nu eens de nodige aanpassingen komen.
1x kan, 2x is twijfelachtig, 3x is structureel. Nogmaals, het gaat over een langere periode. Excuses zijn pas excuses als je ze meent, ze vanuit jezelf komen. Deze excuses zijn damage control, en hele slechte. Door er een grap van te maken haal je dat helemaal onderuit en toon je hoe serieus je het dus niet neemt, maar please je vooral je fanbase.
Niemand vind heel deze zaak oke, en ze liggen terecht onder vuur dus ik snap niet waarom je dit zegt.
en NOGMAALS het is niet omdat dit voor jou niets uitmaakt dat deze content zou verdwijnen dat het voor anderen niet leuk of interessant is. 15M viewers denken er anders over.
Ik ben verre van een Linus fanboy, maar sommige mensen moeten ook eens leren zelfstandig nadenken i.p.v. op de haattrein te springen.
Ik reageer eigenlijk nooit op dit soort internetdrama en als er iets is waar ik niet tegen kan, is het onnadenkend zomaar van alles eruit floepen over iets waar men niks van weet. Waar ik de meeste moeite mee heb is het bagatelliseren en goedpraten van iets wat al lange tijd niet oké lijkt te zijn. Ik heb niet bij LMG gewerkt, maar wel in toxische omgevingen en daarmee ervaring met dit soort situaties helaas. Vanuit dat zie ik dit en vind het vooral spijtig dat het gebeurt.
Het gaat uiteindelijk niet om de 15M volgers of de technische fouten of wat wij er allemaal van vinden, maar om normaal met elkaar omgaan. Als dat niet lukt moet je ermee stoppen, niks moet ten koste van mensen gaan. Vind ik (even voor de duidelijkheid)