Met deze zin ben ik het eens, maar de twee die ik linkte, vond ik niet.Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:47:
[...]
En hierbij laat ik HUB even buiten beschouwing, ik doel hier specifiek op youtubers die hier buiten vallen
Ik werk in de halfgeleiderindustrie en heb zat contacten met mensen in andere bedrijven ook. Ik heb nog nooit gehoord van ook maar één bedrijf waar het normaal is dat managers je uitschelden. Dat bedrijf zou al heel snel geen personeel meer hebben ook. Er zijn vast natuurlijk wel ook omhooggevallen ego's, maar dat is ook daar gewoon niet goed te praten. Als je niet jezelf kan gedragen onder druk dat ben je gewoon voor die functie incompetent en moet je wat anders gaan doen. Misschien een kantoorbaantje van 9 tot 5...Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
Jij werkt bij Intel? Of is dit een aanname die je doet.
Het is gewoon een feit dat er meer van je verwacht wordt bij dit soort enorme media bedrijven dan een standaard kantoorbaantje waar je om 5 uur de deur dicht trekt. Hoe hoger de druk des te vaker mensen uit de bocht vliegen. Dat is geen hogere wiskunde.
Ik kijk eigenlijk alleen voor het entertainment naar LTT, waarbij ze krankzinnige projecten uitvoeren. Alhoewel dat ook af en toe langdradig begint te worden. Voor serieuze reviews gebruik ik wel andere bronnen.
En ik merk ook dat ik voor het entertainment de laatste tijd liever kijk naar de kanalen van Greg, Dawid en Bryan.
En ik merk ook dat ik voor het entertainment de laatste tijd liever kijk naar de kanalen van Greg, Dawid en Bryan.
[ Voor 21% gewijzigd door ruftman op 16-08-2023 13:15 ]
Nee hoor.Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
Jij werkt bij Intel? Of is dit een aanname die je doet.
Het is gewoon een feit dat er meer van je verwacht wordt bij dit soort enorme media bedrijven dan een standaard kantoorbaantje waar je om 5 uur de deur dicht trekt. Hoe hoger de druk des te vaker mensen uit de bocht vliegen. Dat is geen hogere wiskunde.
Kijk eens naar academia. Zitten ook wel rotte appels tussen hoor, maar over het algemeen zijn universiteit professors de meest meedenkende en weloverwogen mensen die ik ooit heb mogen leren kennen. Ondertussen zwicht iedereen wel in deze sector voor een te hoge werkdruk en teveel prestatie eisen om uberhaubt een positie te kunnen krijgen (of te blijven).
Wat wellicht niet helpt is als werkgever en werknemer in elkaars allergiezone zitten. En dat zat Madison m.i. wel degelijk. De reden om met zo'n patstelling daar te gaan werken is mij dan niet helemaal duidelijk. Wellicht omdat het bedrijf tof is, bvb op je CV? Ik zeg het niet als bedoeld verwijt naar Madison, want ook een werkgever heeft daar z'n verantwoordelijkheid in te nemen. Uiteindelijk stelt die ook een team samen, mogelijk met meer mensen van z'n eigen soort. Dat kan ook blind maken.
Dat de community graag 1 persoon verbonden en/of meer zichtbaar wilt zien van een social media bedrijf, wilt nog niet zeggen dat het verstandig is om dat te doen. Het is allemaal geen excuus om 'uit de bocht [te] vliegen'. Dat zou ik toch echt als een flink gebrek van een werkplek zien, en zou persoonlijk ook voor mij een reden zijn om heel snel weer m'n CV op te poetsen.
LTT vaart al jaren op hun ervaring in het media aspect, de energie van Linus op het video toneel, en minder vanuit de techniek. Er zijn ook enkele clips geknipt in de videos van GN, en dat lijkt wel regelrecht soap serie materiaal wat voor bij komt zetten (soms luister ik die show wel eens als podcast). Het e.e.a. was al wel langer bekend, maar dat dit nu zo groot is, sja.. hopelijk kan de nieuwe CEO het tij keren. Want dat is hard nodig, vooral als ze enige overtuigingskracht willen hebben met Labs. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze de goofy videos en serieuze lab reviews op hetzelfde kanaal smijten, maar goed.. dat ben ik.
Zou je kunnen delen welke kanalen dat zijn? Dat vinden vast meer mensen hier interessantruftman schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:04:
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ook wel typisch dat in de apology-video de prijs van het prototype wordt vernoemd in een e-mail screenshot, terwijl Billet Labs specifiek had gevraagd deze NIET te vermelden...
[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 16-08-2023 13:29 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
GN heeft zijn video niet monetized online gezet, dus verdient hij geen enkele cent aan zijn video.Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Voor Gamers Nexus is dit ook niets meer dan een rinkelende kassa aan het eind van de maand.
Daarintegen, Linus zijn excuus video is wel monetized online gezet.. toch nog even lekker cashen met wat waarschijnlijk een van zijn best bekeken videos gaat worden. Komt ook echt heel oprecht over!
Oke, ja je werkt dus niet bij Intel dat dat even duidelijk is. Want dat voorbeeld heeft dan verder geen waarde.Sissors schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Ik werk in de halfgeleiderindustrie en heb zat contacten met mensen in andere bedrijven ook. Ik heb nog nooit gehoord van ook maar één bedrijf waar het normaal is dat managers je uitschelden. Dat bedrijf zou al heel snel geen personeel meer hebben ook. Er zijn vast natuurlijk wel ook omhooggevallen ego's, maar dat is ook daar gewoon niet goed te praten. Als je niet jezelf kan gedragen onder druk dat ben je gewoon voor die functie incompetent en moet je wat anders gaan doen. Misschien een kantoorbaantje van 9 tot 5...
Ik heb ook "zat contacten" bij ander bedrijven, dat soort anekdotische verhalen kunnen we natuurlijk niets mee.
We zien allemaal dat dit soort zaken naar voren komen bij high profile bedrijven, steeds meer. Dat betekent dus dat het er bij die bedrijven heel anders aan toe gaat. Of je het nou wilt of niet. En er zijn blijkbaar genoeg mensen die er wel mee kunnen dealen want die toko's draaien nog steeds.
LTT draait over een paar dagen ook gewoon weer als vanouds.
Zo te zien is de boodschap aangekomen en gaat men er aan werken.
Jammer natuurlijk dat er eerst keiharde signalen en gevolgen moeten komen, omdat ze zichzelf te goed voelen (voelden?) voor klein commentaar.
Quote de rest van m'n reactie dan ook.MyBearTibbers schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:29:
[...]
GN heeft zijn video niet monetized online gezet, dus verdient hij geen enkele cent aan zijn video.
Daarintegen, Linus zijn excuus video is wel monetized online gezet.. toch nog even lekker cashen met wat waarschijnlijk een van zijn best bekeken videos gaat worden. Komt ook echt heel oprecht over!
Voor de videos hiervoor en hierna van GN rinkels de kassa gewoon door deze aandacht. Een enkele video die niet monetized is levert hij daar met plezier voor in.
Ja, die 'just kidding' ad segues en de vent die vooral z'n schroevendraaiers nog eens wilde promoten kwamen ook niet heel gepast over. CEO leest een voorbereid statement voor en elke afdeling komt even sorry zeggen.MyBearTibbers schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:29:
[...]
GN heeft zijn video niet monetized online gezet, dus verdient hij geen enkele cent aan zijn video.
Om over de inhoud maar niet te beginnen... Wie gelooft er nou ze al hun processen gaan fixen in één pauzeweek? Dit hele filmpje is all fart and no shit.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Sure.P1nGu1n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Zou je kunnen delen welke kanalen dat zijn? Dat vinden vast meer mensen hier interessant
Dawid: https://www.youtube.com/@DawidDoesTechStuff
Greg: https://www.youtube.com/@GregSalazar
Bryan: https://www.youtube.com/@techyescity
Austin Evans is ook wel amusant: https://www.youtube.com/@austinevans
En voor de retroliefhebbers The 8 Bit Guy: https://www.youtube.com/@The8BitGuy
Weten we dat wel dan? Voor zover ik heb gezien heeft Billet Labs alleen aan Steve gevraagd om die prijs niet te noemen, omdat het betrekking had tot een lopend gesprek met LTT.Maarten_E schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:28:
Ook wel typisch dat in de apology-video de prijs van het prototype wordt vernoemd in een e-mail screenshot, terwijl Billet Labs specifiek had gevraagd deze NIET te vermelden...
Er worden een heleboel aannames gedaan, zowel hier als door partijen als GN die hier tussen willen kruipen maar er niks mee te maken hebben. Als GN een dag had gewacht voor ze hun video hadden gepost dan was die 2k GBP al overgemaakt geweest en was er niks aan de hand, maar dit laat wel weer zien dat ook GN gewoon een entertainmentkanaal is en dat je van een YouTube kanaal gewoon geen journalistische integriteit hoeft te verwachten
Die prijs lijkt mij nog altijd concurrentiegevoelige informatie bij zo'n prototype. Waarom zou LTT die prijs wel kunnen vermelden en Steve niet?Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Weten we dat wel dan? Voor zover ik heb gezien heeft Billet Labs alleen aan Steve gevraagd om die prijs niet te noemen, omdat het betrekking had tot een lopend gesprek met LTT.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
18 minuten geleden gepost op Floatplane door Linus:Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Weten we dat wel dan? Voor zover ik heb gezien heeft Billet Labs alleen aan Steve gevraagd om die prijs niet te noemen, omdat het betrekking had tot een lopend gesprek met LTT.
It's come to my attention that in Billet Labs' Reddit post, they censored the quoted cost of their prototype water block. We were never asked to keep this information private, and given that our sources for the matter were our own correspondence with them rather than Reddit, we didn't know to include the censorship.
At this point, there's probably not much point Streisand Effecting it, but I'll blur it anyway on YouTube and we'll get it blurred on Floatplane as soon as one of our editors is awake -LS
Ik had al een hele reactie getypt, maar Patriot in "LTT - kijken jullie ernaar?"Maarten_E schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:49:
[...]
Die prijs lijkt mij nog altijd concurrentiegevoelige informatie bij zo'n prototype. Waarom zou LTT die prijs wel kunnen vermelden en Steve niet?
Billet heeft LTT dus niet gevraagd om de prijs niet te delen
[ Voor 12% gewijzigd door Oon op 16-08-2023 13:51 ]
Precies, had ik wel bij Intel zelf gewerkt dan was het voor jou alsnog een anekdotisch verhaal. En natuurlijk kan ik niet uitsluiten dat er geen enkele manager bij Intel zit met een inlevingsvermogen van een tafelpoot en die denkt dat schelden op je werknemers normaal is. En speciaal voor dat soort mensen hebben wij iig ook jaarlijks de cursus dat nee, dat is nog steeds niet acceptabel. Dat er daadwerkelijk mensen dus rondlopen die zo'n cursus nodig hebben omdat ze dat niet uit zichzelf begrijpen is ietwat twijfelachtig imo.Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:33:
[...]
Oke, ja je werkt dus niet bij Intel dat dat even duidelijk is. Want dat voorbeeld heeft dan verder geen waarde.
Ik heb ook "zat contacten" bij ander bedrijven, dat soort anekdotische verhalen kunnen we natuurlijk niets mee.
Misschien interpreteer ik je verkeerd, laat het dan vooral weten.Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:44:
Als GN een dag had gewacht voor ze hun video hadden gepost dan was die 2k GBP al overgemaakt geweest en was er niks aan de hand
Volgens mij mis je een stukje bigger picture. Je hebt het nu heel erg over de waarde van dat blokje, dat is natuurlijk nagenoeg 0. Het gaat ook om de R&D kosten er achter en om het überhaupt verkopen van het ding.
Even in extreme een voorbeeld. Stel dat jij (lees: jouw bedrijf met aanzien) het eerste prototype mocht testen van de Tesla Roadster. Ten eerste gebruik je het verkeerd en zeik je het helemaal af. Daarna weiger je om het opnieuw te testen, omdat dit wel eens $500 kan gaan kosten (als bedrijf wat 9 cijfers waard is). Als klap op de vuurpijl zet je de Roadster ook nog te koop, terwijl Musk heeft aangegeven dat hij het terug wil hebben.
Het gaat in dat geval niet alleen om de kosten van het prototype van de Tesla Roadster. Het gaat om de toekomst van het bedrijf en om de kennis welke voor weinig in de handen komt van de opkoper.
Als Billet geluk heeft dan ligt het prototype ergens in de verzamelcollectie van één of andere miljonair die het leuk vindt dat die iets heeft gewonnen bij een veiling voor het goede doel. Als ze pech hebben is dat ding in China en staan kopieën straks voor weinig op Ali of Mini en is het dus zo goed als klaar met de startup.
Hoewel dat duidelijk slecht is afgehandeld door LTT, snap ik niet de ophef over dat stukje metaal. Ja blijkbaar is dat hun enige prototype waardoor ze niet verder konden? Je enige prototype uitlenen, en het is niet gewoon door een CNC machine gemaakt die je nog eentje kan laten uitpoepen?
En kopieën door een concurrent, anders hadden die moeten wachten tot het op de markt kwam, maar bij een klein startupje is dat denk ik niet direct je grote risico.
Oftewel ja, echt onacceptabel hoe LTT dat heeft gedaan, maar mij lijkt dat de reputatie schade 100x belangrijker is dan dat stukje metaal.
En kopieën door een concurrent, anders hadden die moeten wachten tot het op de markt kwam, maar bij een klein startupje is dat denk ik niet direct je grote risico.
Oftewel ja, echt onacceptabel hoe LTT dat heeft gedaan, maar mij lijkt dat de reputatie schade 100x belangrijker is dan dat stukje metaal.
Het is eerder andersom, dat LTT niet Billet om toestemming voor delen heeft gevraagd. Aangezien Billet in hun eigen statement het wel gewoon weg gehaald had. Hun statement is van 19 uur geleden, dus veel eerder dan de upload van de apology video. Daarnaast vind ik het ook niet sjiek om de mails van andere mensen te delen zonder hun toestemming, wat je met eigen mails doet moet jezelf weten.Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:51:
[...]
Billet heeft LTT dus niet gevraagd om de prijs niet te delen
BronYou, the PC community, are amazing. We'd like to thank you for your support, it means more than you can imagine.
Steve at Gamers Nexus has publicly shown his integrity, at the huge risk of backlash, and we have nothing but respect for him for how he's handled himself, both publicly and when speaking directly to us.
...
Regarding LTT, we are simply going to state the relevant facts:
On 10th August, we were told by LTT via email that the block had been sold at auction. There was no apology.
We replied on 10th August within 30 minutes, telling LTT that this wasn't okay, and that this was a £XXXX prototype, and we asked if they planned to reimburse us at all.
We received no reply and no offer of payment until 2 hours after the Gamers Nexus video went live on 14th August, at which point Linus himself emailed us directly.
The exact monetary value of the prototype was offered as reimbursement. We have not received, nor have we asked for any other form of compensation.
...
About the future of Billet Labs: We don't plan to mourn our missing block, we're already hard at work making another one to use for PC case development, as well as other media and marketing opportunities. Yes it sucks that the prototype has gone, it's slowed us but has absolutely not stopped us. We have pre-orders for it, and plan to push ahead with our first production run as soon as we can.
We also have some exciting new products on our website that are available to buy now - we thank everyone who has bought them so far, and we can't wait to see what you do with them.
We're happy to answer any questions, but we won't be commenting on LTT or the specifics of the email exchanges – we're going to concentrate on making cool stuff, and innovative products (the Monoblock being just one of these).
...
We hope LTT implements the necessary changes to stop a situation like this happening again.
Peace out ✌
Felix and Dean
Billet Labs
Dus waar Linus eerst pissed off was over dat GN hem niet om commentaar gevraagd had, doet hij nu precies iets vergelijkbaars door zonder te vragen mailcontact te laten zien.
Ik heb het idee dat dit de druppel was voor Steve om deze strategische zet te maken.!mark schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:32:
[...]
Hardware Unboxed vind ik geen 'willekeurige' Youtuber in deze context, het waren juist specifiek HUB en GN welke door een medewerker van LTT Labs als minderwaardig waren weggezet wat het hele vuurtje aangewakkerd heeft.
De video is venijnig in elkaar gezet met het idee om LTT een hoek in te drijven en ze rare sprongen te laten maken.
En dat is gelukt, Linus gooide zoals gewoonlijk olie op het vuur met zijn post op de LTT forums en het koelblok vehikel maakte deze drama voor kijkers erg 'relateerbaar' (je pakt immers iets af van iemand anders).
De timing van de video voelt ook aan alsof het eerder strategisch was dan emotioneel. Bij LTT zijn er herstructureringen aan de gang om het bedrijf te verbeteren/groeien, Linus is nog wel de eigenaar maar niet meer de CEO sinds een maand. En dan komt toevallig deze video om de hoek.
[ Voor 9% gewijzigd door Haruhi op 16-08-2023 14:41 ]
De video had de enige reactie moeten zijn.
Maar Linus is nog steeds een ongeleid projectiel, en niet de stabiele manager, en die eis(te) dezelfde (onredelijke) inzet en resultaten die hij van zichzelf wel eist. Ik denk dat Linus eigenlijk een burn-out heeft, en dus al eerder tegen zichzelf in bescherming had moeten worden genomen. Maar de wereld van dit soort tech-sites en kanalen maakt dat iemand als Linus rechtstreeks contact heeft met de buitenwereld.
Het is goed dat er een CEO is die nu de touwtjes aantrekt. Had eerder moeten gebeuren, maar ja. Het helpt dat er nu even goed op ingehakt werd en ze op basis daarvan nieuwe conclusies kunnen trekken.
Oftewel, als je geschoren wordt, moet je even stilzitten, en niet zoals Linus, en een aantal anderen, allerlei reacties de wereld in schieten.
Oh, ja, het is wel een heerlijke soap! Ik geniet hier wel van.
Maar Linus is nog steeds een ongeleid projectiel, en niet de stabiele manager, en die eis(te) dezelfde (onredelijke) inzet en resultaten die hij van zichzelf wel eist. Ik denk dat Linus eigenlijk een burn-out heeft, en dus al eerder tegen zichzelf in bescherming had moeten worden genomen. Maar de wereld van dit soort tech-sites en kanalen maakt dat iemand als Linus rechtstreeks contact heeft met de buitenwereld.
Het is goed dat er een CEO is die nu de touwtjes aantrekt. Had eerder moeten gebeuren, maar ja. Het helpt dat er nu even goed op ingehakt werd en ze op basis daarvan nieuwe conclusies kunnen trekken.
Oftewel, als je geschoren wordt, moet je even stilzitten, en niet zoals Linus, en een aantal anderen, allerlei reacties de wereld in schieten.
Oh, ja, het is wel een heerlijke soap! Ik geniet hier wel van.
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Als je kijkt naar ons eigen hilversum dan is dat volstrekt normaal, aantal zaken zijn naar buiten gekomen maar nog veel meer blijft verborgen.Sissors schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Ik werk in de halfgeleiderindustrie en heb zat contacten met mensen in andere bedrijven ook. Ik heb nog nooit gehoord van ook maar één bedrijf waar het normaal is dat managers je uitschelden. Dat bedrijf zou al heel snel geen personeel meer hebben ook. Er zijn vast natuurlijk wel ook omhooggevallen ego's, maar dat is ook daar gewoon niet goed te praten. Als je niet jezelf kan gedragen onder druk dat ben je gewoon voor die functie incompetent en moet je wat anders gaan doen. Misschien een kantoorbaantje van 9 tot 5...
In de mediaindustrie word nu eenmaal meer van je verwacht dan van een vakkenvuller, kun je dat niet aan dan moet je lekker achter de kassa gaan zitten.......
Ik heb collegas gehad die contractueel lieten opnemen dat ze niet met mart smeets wilde werken, waarom?? Omdat hij een onzettende eikel kon zijn die alleen maar het allerbeste wilde, de hoogtste kwaliteit.
Mensen die het met hem hebben uitgehouden behoren nu tot de hilversumse top, mensen die voor zichzelf hebben gekozen hebben we nooit meer gezien.........
[ Voor 16% gewijzigd door Ajacied10 op 16-08-2023 14:47 ]
Is dat zo? Had LTT dan geld overgemaakt, of hebben ze dat nu gedaan na de ophef? Het is namelijk best opmerkelijk dat de transactie 2 uur na publicatie van de video is gedaan, rond hetzelfde moment dat Linus een eerste reactie plaatste op het forum.Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Als GN een dag had gewacht voor ze hun video hadden gepost dan was die 2k GBP al overgemaakt geweest en was er niks aan de hand, maar dit laat wel weer zien dat ook GN gewoon een entertainmentkanaal is en dat je van een YouTube kanaal gewoon geen journalistische integriteit hoeft te verwachten
En hoezo niks aan de hand? Dat ze het prototype financieel hebben gecompenseerd is mooi, maar dat is wel echt het absolute minimum. Het verandert feitelijk niks aan hun acties en dat ze daarop aangesproken worden is niet meer dan logisch.
Ik weet niet wat je probeert te suggeren maar als je de recente videos bekeken hebt dan weet je dat linus of eigenlijk yvonne nog de steeds de grote baas is, de CEO is vooral aangesteld om de dagelijkse zaken te doen.Haruhi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:36:
[...]
, Linus is nog wel de eigenaar maar niet meer de CEO sinds een maand. En dan komt toevallig deze video om de hoek.
Dat Steve zijn video een strategische zet was. Puur zakelijk (met een beetje emotie als de doorslaggever).Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:51:
[...]
Ik weet niet wat je probeert te suggeren .
En in elk normaal bedrijf wordt dan weer meer verwacht als van mensen in Hilversum. Daar wordt namelijk van je verwacht dat ook onder druk je je normaal kan gedragen. Kun je dat niet, dan moet je misschien maar bij de plantsoenendienst gaan werken (voor de duidelijkheid, als schoffelaar, niet als voorman oid). Of in Hilversum natuurlijk, daar zijn de eisen blijkbaar ook laag...Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:44:
[...]
Als je kijkt naar ons eigen hilversum dan is dat volstrekt normaal, aantal zaken zijn naar buiten gekomen maar nog veel meer blijft verborgen.
In de mediaindustrie word nu eenmaal meer van je verwacht dan van een vakkenvuller, kun je dat niet aan dan moet je lekker achter de kassa gaan zitten.......
Net deze gekeken.
ansich een van de betere "excuus" videos die ik heb gezien op YouTube.
(ja de fake ad breaks (2x) en de shop & schoevendraaier plug zijn cringy as ....)
Maar het hele uppper mangement team laten voorbij komen, ieder hun zegje laten doen. en ieder duidelijk benadrukken "mia culpa" en "we will do beter, and this is how we plan to make it so" laat wel zien dat ze en het gesnapt hebben dat ze fout zitten. (en hoe fout ze zitten). en laat zien dat ze echt op de verkeerde weg bezig waren.
daarom, denk ik moeten we nu afwachten en zien hoe het zich ontvouwt.
Ook moet ik zeggen hoor ik dingen terug die ok ook bij tweakers op de vloer heb gehoord bij hun Abbo dagen. wat mij doet dneken dat het wel erg makkelijk is om gewoon te zeggen `LTT is bad`.
ook ben ik blij om te horen dat ze er echt werk van maken. lets wait and see what it becomes.
Dat iets in een bepaalde industrie veel voorkomt betekent niet dat het ook acceptabel gedrag is. Medewerkers of collega's om wat voor reden dan ook uitschelden of uitkafferen is NOOIT acceptabel. Laten we alsjeblieft dit soort gedrag niet normaliseren door posts zoals die jij plaatste.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:44:
[...]
Als je kijkt naar ons eigen hilversum dan is dat volstrekt normaal, aantal zaken zijn naar buiten gekomen maar nog veel meer blijft verborgen.
Ik heb collegas gehad die contractueel lieten opnemen dat ze niet met mart smeets wilde werken, waarom?? Omdat hij een onzettende eikel kon zijn die alleen maar het allerbeste wilde, de hoogtste kwaliteit.
Mensen die het met hem hebben uitgehouden behoren nu tot de hilversumse top, mensen die voor zichzelf hebben gekozen hebben we nooit meer gezien.........
Ik vond het heel slim dat ze de rest van management hun zegje lieten doen, want die kwamen wel goed over en Linus een beetje aan het eind gezet hebben. Want Linus was de enige die het grootste deel van zijn tijd vooral zichzelf aan het verdedigen was, en pas daarna met een excuus kwam.Sysosmaster schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Net deze gekeken.
(ja de fake ad breaks (2x) en de shop & schoevendraaier plug zijn cringy as ....)
Maar het hele uppper mangement team laten voorbij komen, ieder hun zegje laten doen. en ieder duidelijk benadrukken "mia culpa" en "we will do beter, and this is how we plan to make it so" laat wel zien dat ze en het gesnapt hebben dat ze fout zitten. (en hoe fout ze zitten). en laat zien dat ze echt op de verkeerde weg bezig waren.
Ook moet ik zeggen hoor ik dingen terug die ok ook bij tweakers op de vloer heb gehoord bij hun Abbo dagen. wat mij doet dneken dat het wel erg makkelijk is om gewoon te zeggen `LTT is bad`.
ook ben ik blij om te horen dat ze er echt werk van maken. lets wait and see what it becomes.
Ik ben het deels met je eens, maar niet iedereen kan / wilt het begrijpen. En je moet er tegen kunnen.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:44:
[...]
Zelf ook lang zat in de media gewerkt, je weet hoe het er daar aan toe gaat, kun je daar niet tegen ga er dan vooral niet werken.
Maar dat is mijn mening
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
En dat is dus precies de kern van het probleem. Het is niet een kwestie van "er niet tegen kunnen". Het is simpelweg respectloos en asociaal gedrag, al helemaal als je als baas een ondergeschikte uitscheld en/of uitkaffert. En als je dat publiekelijk doet, dan ben je helemaal af wat mij betreft.ZicoDon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Ik ben het deels met je eens, maar niet iedereen kan / wilt het begrijpen. En je moet er tegen kunnen.
Zelf ook lang zat in de media gewerkt, je weet hoe het er daar aan toe gaat, kun je daar niet tegen ga er dan vooral niet werken.
Maar dat is mijn mening
Als mensen niet presteren, dan zorg je met de juiste begeleiding en hulp dat ze dat wel gaan doen. Ook kan je officiële waarschuwingen uitdelen wanneer iemand zijn werk verzaakt, en in het uiterste geval ontslaan. Schelden en uitkafferen hoort niet in een professionele omgeving, zelfs niet in Hilversum.
Het zijn precies de mensen zoals jij die dit soort gedrag in stand houden. Ik hoop dat je hierop reflecteert en je mening wat bijschaaft.
De vraag zou niet moeten zijn "kun je er tegen?" maar meer is "eikel gedrag" nodig om hoge standaarden te halen, en aangezien in genoeg andere branches waar ook duidelijk hoge druk om te presteren is dit soort gedrag niet de norm is geloof ik niet dat dat zo is.ZicoDon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Ik ben het deels met je eens, maar niet iedereen kan / wilt het begrijpen. En je moet er tegen kunnen.
Maar dat is mijn mening
Met het verdedigen of voor feit aannemen van zulk soort gedrag ben je zelf mede schuldig aan het feit dat er niets veranderd, want de mensen "die er niet tegen kunnen" geven de moed wel op als de stille meerderheid niets doet.
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen.Hatsjoe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:12:
[...]
En dat is dus precies de kern van het probleem. Het is niet een kwestie van "er niet tegen kunnen". Het is simpelweg respectloos en asociaal gedrag, al helemaal als je als baas een ondergeschikte uitscheld en/of uitkaffert. En als je dat publiekelijk doet, dan ben je helemaal af wat mij betreft.
Als mensen niet presteren, dan zorg je met de juiste begeleiding en hulp dat ze dat wel gaan doen. Ook kan je officiële waarschuwingen uitdelen wanneer iemand zijn werk verzaakt, en in het uiterste geval ontslaan. Schelden en uitkafferen hoort niet in een professionele omgeving, zelfs niet in Hilversum.
Het zijn precies de mensen zoals jij die dit soort gedrag in stand houden. Ik hoop dat je hierop reflecteert en je mening wat bijschaaft.
Deels was ik het met hem eens, zijn er grenzen.. zeker!
Ik laat me niet uitschelden of uitkafferen, door een leidinggevende niet, door een directe collega niet.
Maar ik vindt ook niet dat iedereen met de fluwelen handschoen behandeld hoeft te worden in de samenleving en /of op het werk.
Als je iets fout hebt gedaan, mag je dat best weten.
En zoals ik net al zei, kun je er niet tegen: ga er dan niet werken.
"Mensen zo als ik" houden geen dictators of monsters in leven, maar snappen misschien net iets beter hoe die specifieke wereld in elkaar zit. En dat kun je ook niet begrijpen als je niet meer dan een standaard kantoor baan hebt gehad, en dat hoeft ook niet. Ieder zijn ding.
We worden soms een beetje te soft met z'n alle.
Betekend dit dat alles moet kunnen, nee absoluut niet.
Is eikel gedrag nodig? Tja dat is de vraag, blijkbaar deels wel anders had het nooit ontstaan.Mr_x007 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:14:
[...]
De vraag zou niet moeten zijn "kun je er tegen?" maar meer is "eikel gedrag" nodig om hoge standaarden te halen, en aangezien in genoeg andere branches waar ook duidelijk hoge druk om te presteren is dit soort gedrag niet de norm is geloof ik niet dat dat zo is.
Met het verdedigen of voor feit aannemen van zulk soort gedrag ben je zelf mede schuldig aan het feit dat er niets veranderd, want de mensen "die er niet tegen kunnen" geven de moed wel op als de stille meerderheid niets doet.
Denk dat een hoop mensen niet kunnen inschatten wat het verschil is tussen andere branches waar onder hoge druk gepresteerd dient te worden.
Het is nog wel een extra factor als jij de eindverantwoordelijke bent die publiekelijk aan de schandpaal komt als iemand anders een fuck-up maakt.
En ik blijf zeggen, er zijn grenzen.
Maar goed, tot zover mijn inbreng op dit topic, want de meeste zullen het nooit met me eens worden en dat hoeft gelukkig ook niet.
Linus is nog steeds Linus, die net als zijn naam genoot af en toe een Git is en vergeet om neit meteen te reargeren vanuit de emotie... maar eerst te luisteren.Mr_x007 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:01:
[...]
Ik vond het heel slim dat ze de rest van management hun zegje lieten doen, want die kwamen wel goed over en Linus een beetje aan het eind gezet hebben. Want Linus was de enige die het grootste deel van zijn tijd vooral zichzelf aan het verdedigen was, en pas daarna met een excuus kwam.
iets waar beide wel beter in worden / werden over tijd.
en ik zou het 9als ik ze advies had mogen geven over hoe dit te doen) hetzelfde gedaan hebben. Linus moet iets zeggen... maar linus moet ook als laatst. (imho)
We hebben het hier expliciet over uitschelden en uitkafferen. Niet iemand corrigeren of spreken over een fout.ZicoDon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen.
Deels was ik het met hem eens, zijn er grenzen.. zeker!
Ik laat me niet uitschelden of uitkafferen, door een leidinggevende niet, door een directe collega niet.
Maar ik vindt ook niet dat iedereen met de fluwelen handschoen behandeld hoeft te worden in de samenleving en /of op het werk.
Als je iets fout hebt gedaan, mag je dat best weten.
En zoals ik net al zei, kun je er niet tegen: ga er dan niet werken.
"Mensen zo als ik" houden geen dictators of monsters in leven, maar snappen misschien net iets beter hoe die specifieke wereld in elkaar zit. En dat kun je ook niet begrijpen als je niet meer dan een standaard kantoor baan hebt gehad, en dat hoeft ook niet. Ieder zijn ding.
We worden soms een beetje te soft met z'n alle.
Betekend dit dat alles moet kunnen, nee absoluut niet.
Er zit een groot verschil tussen "Die edit van die commercial moet echt beter, het werk wat je nu hebt afgeleverd is niet volgens onze standaarden. Wat heb je nodig om ervoor te zorgen dat het opgelost wordt?" of "Wat een kut edit, kan je nou helemaal niks goed doen achterlijke idioot?".
Niemand zegt dat mensen met fluwelen handschoenen behandeld hoeven te worden. Maar als uitschelden en uitkafferen je "management stijl" is, dan ben je gewoon een slecht persoon en een slechte manager.
Nog even snel een schroevendraaier kopen bij ze voordat ze failliet zijn
En die heb (of had..) je nu eenmaal lopen op het Mediapark...Hatsjoe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:25:
[...] een slecht persoon en een slechte manager.
Vaak wordt je ingehuurd of je zit bij een media bedrijf die aanhaakt op een productie.
En als je dan op de vloer een tirade tegen je krijgt en er tegen verzet kom je op de zwarte lijst.
Je staat er echt in je eentje voor op dat moment. Niemand wil zijn positie in gevaar brengen.
Ik denk dat eikel gedrag ontstaat als mensen er mee weg komen. En wegkijken als het gebeurt is daar stap 1 van.ZicoDon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
Is eikel gedrag nodig? Tja dat is de vraag, blijkbaar deels wel anders had het nooit ontstaan.
Denk dat een hoop mensen niet kunnen inschatten wat het verschil is tussen andere branches waar onder hoge druk gepresteerd dient te worden.
Het is nog wel een extra factor als jij de eindverantwoordelijke bent die publiekelijk aan de schandpaal komt als iemand anders een fuck-up maakt.
En ik blijf zeggen, er zijn grenzen.
Maar goed, tot zover mijn inbreng op dit topic, want de meeste zullen het nooit met me eens worden en dat hoeft gelukkig ook niet.
Ik heb geen probleem met hoge eisen stellen, zolang die redelijk zijn. Maar schreeuwen, schelden, uitkafferen en vernederen is absoluut niet productief.
Alsof afgesnauwd moeten worden onderdeel is van de "weg naar de top"...Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:44:
Ik zit in best wel een significante positie in ons bedrijf en ik ben nog nooit afgesnauwd.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
En dat komt dus doordat te veel mensen dat soort tirannen een hand boven het hoofd houden. Inclusief een aantal in dit topic. Wanneer wij met z'n allen tegen dat soort mensen zeggen "dit is onacceptabel gedrag" en de zenderbaas/producent dat soort mensen een officiële waarschuwing geeft of ontslaat, zou dat gedrag snel stoppen.Haruhi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:31:
[...]
En die heb (of had..) je nu eenmaal lopen op het Mediapark...
Vaak wordt je ingehuurd of je zit bij een media bedrijf die aanhaakt op een productie.
En als je dan op de vloer een tirade tegen je krijgt en er tegen verzet kom je op de zwarte lijst.
Je staat er echt in je eentje voor op dat moment. Niemand wil zijn positie in gevaar brengen.
Ik heb in mijn professionele carrière nog nooit iemand op de werkvloer uitgescholden of uitgekafferd zien worden. En ik weet 100% zeker dat wanneer dat wel gebeurt zou zijn, die persoon een officiële waarschuwing had gekregen, of erger.
Mensen uitschelden en uitkafferen vertelt mij dat je niet met de druk kunt omgaan. En wanneer je dat niet kunt, dan moet je je afvragen of je wel op de juiste plek werkt.
Ondertussen is de subreddit af aan het branden.. wat een hoop triest volk daar. Als ik dat eindeloze gejank daar zie zou ik als hoger management ook gek worden. Hopen dat de groep die nu lekker overdreven hard kabaal aan het maken is snel op rot en ze weer door kunnen met de groep die ook boos is.. maar zich niet als halve apen aan het gedragen is.Sysosmaster schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Net deze gekeken.
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 16-08-2023 15:39 ]
Er lag nochtans een hoop aanmaakhout rondom LTT om dit vuurtje te starten...Haruhi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:56:
[...]
Dat Steve zijn video een strategische zet was. Puur zakelijk (met een beetje emotie als de doorslaggever).
De sorry video is goed. en ook de enige reactie die ze hadden kunnen/moeten maken.
Vraag is wel what next.
Denk dat er wel een paar goede zaken genoemd werden waarin ze aangeven dat er mensen zijn die het eens zijn dat ze ondermaats hadden gepresteerd. En dat ze dit beter moeten doen.
Dat ze een week pauze nemen om e.e.a. goed te reflecteren is ook goed.
En nee binnen een week verander je niet zomaar je bedrijf. Maar het is goed om een retro te doen en te kijken hoe nu verder.
Ik hoop dan ook wel dat ze transparant blijven en in de toekomst (over een maand???) een follow up doen.
En daarin ook aangeven wat de lessons learned waren.
Waaronder de mogelijk te snel en te emotionele reacties van Linus.
Dat er niets over het madison verhaal wordt gerept dat snap ik nog wel. De reactie gaar primair om de video van GN.
In hoeverre het verhaal van madison waar is weet ik niet. Of deels. of....?
En mogelijk is daar al iets veranderd of nemen ze dat mee buiten de publieke media om.
Het is duidelijk dat wanneer je een publiek figuur/bedrijf bent je gauw in de schijnwerpers komt.
En zelf ben ik het er niet mee eens met de cancel cultuur. Dat vind ik in dit stadium nog te gemakkelijk als keyboard ridder om te roepen.
Er moet ook ruimte zijn om een sorry te accepteren en om te kijken hoe ze dit in de toekomst gaan verbeteren. Pas als blijkt dat er na maanden niets veranderd dan pas zal ik kijken of ze mijn views nog waard zijn.
Vraag is wel what next.
Denk dat er wel een paar goede zaken genoemd werden waarin ze aangeven dat er mensen zijn die het eens zijn dat ze ondermaats hadden gepresteerd. En dat ze dit beter moeten doen.
Dat ze een week pauze nemen om e.e.a. goed te reflecteren is ook goed.
En nee binnen een week verander je niet zomaar je bedrijf. Maar het is goed om een retro te doen en te kijken hoe nu verder.
Ik hoop dan ook wel dat ze transparant blijven en in de toekomst (over een maand???) een follow up doen.
En daarin ook aangeven wat de lessons learned waren.
Waaronder de mogelijk te snel en te emotionele reacties van Linus.
Dat er niets over het madison verhaal wordt gerept dat snap ik nog wel. De reactie gaar primair om de video van GN.
En mogelijk is daar al iets veranderd of nemen ze dat mee buiten de publieke media om.
Het is duidelijk dat wanneer je een publiek figuur/bedrijf bent je gauw in de schijnwerpers komt.
En zelf ben ik het er niet mee eens met de cancel cultuur. Dat vind ik in dit stadium nog te gemakkelijk als keyboard ridder om te roepen.
Er moet ook ruimte zijn om een sorry te accepteren en om te kijken hoe ze dit in de toekomst gaan verbeteren. Pas als blijkt dat er na maanden niets veranderd dan pas zal ik kijken of ze mijn views nog waard zijn.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
"Hij is nou eenmaal zo" is een excuus die je in dit soort gevallen vaker voorbij zie komen, en is wat mij betreft absoluut geen excuus. Een verklaring voor dit geval mischien ten dele, maar als je een bedrijf hebt wat 100 miljoen dollar waard zou moeten zijn zou ik toch hopen dat je wat meer aan jezelf zou gaan werken om niet jezelf (en je bedrijf) zo in de problemen te brengen.Sysosmaster schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:24:
[...]
Linus is nog steeds Linus, die net als zijn naam genoot af en toe een Git is en vergeet om neit meteen te reargeren vanuit de emotie... maar eerst te luisteren.
iets waar beide wel beter in worden / werden over tijd.
en ik zou het 9als ik ze advies had mogen geven over hoe dit te doen) hetzelfde gedaan hebben. Linus moet iets zeggen... maar linus moet ook als laatst. (imho)
Ik vind het bizar hoeveel geloof jullie hebben in convenanten en "wij zijn woke".
Alle grote bedrijven, ook in hilversum, hebben een boek laten volschrijven met allerlei beloftes. In ons geval door een " specialist" die met dit boekwerk meer verdiende dan de premier.
Dat is slechts theorie en heeft geen enkele invloed op de praktijk.
Niemand kan 1 bekend bedrijf opnoemen waar deze praktijken niet normaal zijn.
Alle grote bedrijven, ook in hilversum, hebben een boek laten volschrijven met allerlei beloftes. In ons geval door een " specialist" die met dit boekwerk meer verdiende dan de premier.
Oh ja zeker, de video die Steve maakte was 100% legitiem en terecht!JackBol schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:36:
[...]
Er lag nochtans een hoop aanmaakhout rondom LTT om dit vuurtje te starten...
[ Voor 4% gewijzigd door Haruhi op 16-08-2023 15:40 ]
Reddit will Reddit... and it really likes to flamewar right into a Dumpsterfire...Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:36:
[...]
Ondertussen is de subreddit af aan het branden.. wat een hoop triest volk daar. Als ik dat eindeloze gejank daar zie zou ik als hoger management ook gek worden.
en dat is precies hoe ik er over denk.DarkSide schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:36:
...
Pas als blijkt dat er na maanden niets veranderd dan pas zal ik kijken of ze mijn views nog waard zijn.
Oh nee? Ik heb rondgelopen bij kleine Nederlandse bedrijven, grote bekende Nederlandse bedrijven, en grote Fortune 500 bedrijven, en bij geen enkel bedrijf heb ik zoiets mee gemaakt, en weet ik 100% zeker dat daders van dat soort gedrag een waarschuwing of ontslag zouden krijgen.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:37:
Ik vind het bizar hoeveel geloof jullie hebben in convenanten en "wij zijn woke".
Je loopt dingen uit je duim te zuigen om goed te praten dat jij vind dat je gewoon collega's en ondergeschikten verrot moet kunnen schelden.
het is geen excuus... het is een verklaring. en we moeten ook rekening houden met hoe persoonen zijn, en erkennen als ze groeien en beter worden. (andd thats it..)Mr_x007 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:37:
[...]
"Hij is nou eenmaal zo" is een excuus die je in dit soort gevallen vaker voorbij zie komen, en is wat mij betreft absoluut geen excuus. Een verklaring voor dit geval mischien ten dele, maar als je een bedrijf hebt wat 100 miljoen dollar waard zou moeten zijn zou ik toch hopen dat je wat meer aan jezelf zou gaan werken om niet jezelf (en je bedrijf) zo in de problemen te brengen.
en ik hoor Linux zeggen dat hij weer dingen aan het verbeteren is om er voor te zorgen dat het minder gebeurd.
Als je naar een collega loopt omdat z'n laatste git commit niet werkt, en je zegt "Je meuk is kut" op een droge ondertoon, dan kan zoiets best melig vallen.
Maar als de persoon die daar tegenover zit niet tegen kan, dan moet die comfortabel genoeg zijn om iets van te kunnen zeggen zodat de omgeving zich daar op kan instellen. Uiteindelijk heeft niemand er wat aan als de omgeving waar in je werkt niet functioneert.
Het kan mij vrij weinig interesseren dat ons media park in Hilversum ook zo werkt. Was Linus niet z'n eigen zaak gestart vanuit NCIX? Was de huidige CEO niet z'n vorige baas bij NCIX? Hoe is die cultuur er dan ingeslopen? Ik denk dat zoiets niet zomaar komt overwaaien vanuit Hilversum.
Waarom lijken sommige teamleden veel behoudender in hun gedrag en uitspraken?
De aantijgingen die ik voor bij zie komen zijn veel erger dan iemand's werk bekritiseren. Het is simpelweg grenzeloos en treiterig. Je kan hints van zulk gedrag ook op hun WAN show wel eens zien; niet meer dan eens kan je daar ableism of gaslighting -achtige uitspraken voor bij zien komen.
Ik geloof niet zo in "iemand is eenmaal zo". Het levert blijkbaar zulke problemen op, dus is het wellicht tijd voor reflectie en het probleem aan te pakken. Ik ben er niet zo van overtuigd dat opstappen oid veel zou oplossen, tenminste niet voor Linus zelf. In princiepe heeft Linus al een stap opzij gedaan door van CEO naar CVO te schuiven. Maar in verleden heeft hij ook wel eens aangegeven (op WAN show, of is dat vrijdag LAN show?
) vroeger beetje pestkop geweest te zijn op school, en daar jaren later nog excusus voor aangeboden te hebben. Dat is een mooi gebaar, maar als die neiging in jezelf zit (bvb emotioneel reageren) en je wilt daar iets aan doen, dan heb je altijd nog iets als mentoring, coaching, of zelfs psychotherapie voor. Dat laatste zeg ik niet graag over internet over een ander, maar als je de soap zo beetje volgt en het hebt over ruimte voor reflectie, dan kan dat een uitstekend hulpmiddel zijn.
Maar als de persoon die daar tegenover zit niet tegen kan, dan moet die comfortabel genoeg zijn om iets van te kunnen zeggen zodat de omgeving zich daar op kan instellen. Uiteindelijk heeft niemand er wat aan als de omgeving waar in je werkt niet functioneert.
Het kan mij vrij weinig interesseren dat ons media park in Hilversum ook zo werkt. Was Linus niet z'n eigen zaak gestart vanuit NCIX? Was de huidige CEO niet z'n vorige baas bij NCIX? Hoe is die cultuur er dan ingeslopen? Ik denk dat zoiets niet zomaar komt overwaaien vanuit Hilversum.
De aantijgingen die ik voor bij zie komen zijn veel erger dan iemand's werk bekritiseren. Het is simpelweg grenzeloos en treiterig. Je kan hints van zulk gedrag ook op hun WAN show wel eens zien; niet meer dan eens kan je daar ableism of gaslighting -achtige uitspraken voor bij zien komen.
Ik geloof niet zo in "iemand is eenmaal zo". Het levert blijkbaar zulke problemen op, dus is het wellicht tijd voor reflectie en het probleem aan te pakken. Ik ben er niet zo van overtuigd dat opstappen oid veel zou oplossen, tenminste niet voor Linus zelf. In princiepe heeft Linus al een stap opzij gedaan door van CEO naar CVO te schuiven. Maar in verleden heeft hij ook wel eens aangegeven (op WAN show, of is dat vrijdag LAN show?

ik heb net een beetje gedoken in de madison dimensie... in mijn optiek is dit niet iets voor het publiek.DarkSide schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:36:
en moet LMG hier voorlopig geen uitspraken over doen.
en als ze er samen uitkomen, kunnen ze samen een video uitbrengen om de vragen publiekelijk tot rust te leggen.
maar kort gezegd:
- als er iets crimineels is gebeurd -> is het Politie werk. en niet voor het publiek.
- als er iets onetish is gebeurt -> is het aan LMG en Madison om er samen uit te komen. en niet het publiek.
dit publiekelijk brengen is eigenlijk nooit de goede actie, al snap ik dat soms mensen dit doen. (en niet alleen slachtoffers).
LMG en LTT had nooit bestaan als je iedereen maar behandeld zoals hij behandeld wilt worden. Dit hele bedrijf bestaat omdat linus eist dat iedereen tot het absolute uiterste gaat en dezelfde passie heeft als hij.Hans1990 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:45:
Als je naar een collega loopt omdat z'n laatste git commit niet werkt, en je zegt "Je meuk is kut" op een droge ondertoon, dan kan zoiets best melig vallen.
Ik geloof niet zo in "iemand is eenmaal zo". Het levert blijkbaar zulke problemen op, dus is het wellicht tijd voor reflectie en het probleem aan te pakken. Ik ben er niet zo van overtuigd dat opstappen oid veel zou oplossen, tenminste niet voor Linus zelf. In princiepe heeft Linus al een stap opzij gedaan door van CEO naar CVO te schuiven. Maar in verleden heeft hij ook wel eens aangegeven (op WAN show, of is dat vrijdag LAN show?) vroeger beetje pestkop geweest te zijn op school, en daar jaren later nog excusus voor aangeboden te hebben. Dat is een mooi gebaar, maar als die neiging in jezelf zit (bvb emotioneel reageren) en je wilt daar iets aan doen, dan heb je altijd nog iets als mentoring, coaching, of zelfs psychotherapie voor. Dat laatste zeg ik niet graag over internet over een ander, maar als je de soap zo beetje volgt en het hebt over ruimte voor reflectie, dan kan dat een uitstekend hulpmiddel zijn.
Loonslaven hebben een 9 to 5 cultuur maar zullen nooit de top bereiken.
Uit onderzoek blijkt dat veel succesvolle mensen, zowel in de media als ondernemers, ernstig beschadigt zijn geraakt in hun leven, juist die traumas zorgen voor succes, ze willen gehoord worden, erkend worden en on top of the world staan, dat verwachten ze logischerwijs ook van hun personeel.
eensHans1990 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:45:
als ik zeg "Linus is linus" dan doel ik niet op dit. maar op dingen als "te kort door de bocht gaan, beetje te emotioneel reargeren en 'ADHD stuitergedrag' vertonen. vandaar ook de vergelijking met Torvalds.De aantijgingen die ik voor bij zie komen zijn veel erger dan iemand's werk bekritiseren. Het is simpelweg grenzeloos en treiterig. Je kan hints van zulk gedrag ook op hun WAN show wel eens zien; niet meer dan eens kan je daar ableism of gaslighting -achtige uitspraken voor bij zien komen.
Ik geloof niet zo in "iemand is eenmaal zo".
ik zou zelfs zeggen: hoog tijd. want het is eigenlijk niet een nieuw probleem... het is wel steeds groter geworden.Het levert blijkbaar zulke problemen op, dus is het wellicht tijd voor reflectie en het probleem aan te pakken. Ik ben er niet zo van overtuigd dat opstappen oid veel zou oplossen, tenminste niet voor Linus zelf. In princiepe heeft Linus al een stap opzij gedaan door van CEO naar CVO te schuiven. Maar in verleden heeft hij ook wel eens aangegeven (op WAN show, of is dat vrijdag LAN show?) vroeger beetje pestkop geweest te zijn op school, en daar jaren later nog excusus voor aangeboden te hebben. Dat is een mooi gebaar, maar als die neiging in jezelf zit (bvb emotioneel reageren) en je wilt daar iets aan doen, dan heb je altijd nog iets als mentoring, coaching, of zelfs psychotherapie voor. Dat laatste zeg ik niet graag over internet over een ander, maar als je de soap zo beetje volgt en het hebt over ruimte voor reflectie, dan kan dat een uitstekend hulpmiddel zijn.
Ja, Linus verwacht (te) veel van zijn mensen.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:54:
LMG en LTT had nooit bestaan als je iedereen maar behandeld zoals hij behandeld wilt worden. Dit hele bedrijf bestaat omdat linus eist dat iedereen tot het absolute uiterste gaat en dezelfde passie heeft als hij.
Uit onderzoek blijkt dat veel succesvolle mensen, zowel in de media als ondernemers, ernstig beschadigt zijn geraakt in hun leven, juist die traumas zorgen voor succes, ze willen gehoord worden, erkend worden en on top of the world staan, dat verwachten ze logischerwijs ook van hun personeel.
Nee, dit is niet de bron an hun success.
en `Loonslaven hebben een 9 to 5 cultuur maar zullen nooit de top bereiken.` is gewoon 100% BS.
eigenlijk zeg je hier dat alleen ondernemers er toe doen, en dat is gewoon niet waar.
verder, heb jij links naar deze onderzoeken? klinkt als interesante kost.
Ik denk zelf dat een (gebrek aan) 9 tot 5 cultuur o.i.d. er weinig te maken heeft met iemands succes. Don't work harder, but work smarter.
Het ligt beetje in hetzelfde straatje als zeggen dat meer uren werken = meer productiviteit. Ooit bedacht dat denkwerk ook een negatieve productiviteit heeft? Als ik cognitief of mentaal in een toestand ben dat ik fouten begin te maken of prikkelbaar ben, dan kan ik net zo beter even een extra doekje over mijn bureau halen, mijn mailbox opruimen of een snippermiddag nemen. Ik (en mijn collegas) hebben er helemaal niks aan om gedwongen code te schrijven en morgen, volgende week of zelfs 3 maanden later die fouten weer te moeten herstellen.
Ik ken ook ondernemers die een miljoenen bedrijf hebben opgezet met >50% aandeel in NL markt, maar ver van dit soort praktijken af staan. IJverig en gedreven waren ze zeker. Hard werkend ook. Veel flexibiliteit verspreid door de week. Maar ook uiterst bedachtzaam en secuur in hun werk. En ook dezelfde groeipijnen gezien in de kleine 10 jaar dat ik betrokken was bij die firma.
Dat er een correlatie is tussen (puur als voorbeeld) narcisme en success in carriere, kan een causatie een kant op hebben (namelijk de narcist wilt graag op een plek staan waar ze gehoord worden en in controle zijn, wat vaak een succesvolle carriere "nodig" heeft), maar zegt niet perse iets over causatie de andere kant op (iedereen die succesvol is zal die bepaalde karakter eigenschappen "nodig" hebben). Het zijn tenslotte ook maar klinische verbanden met correlatie percentages, niet iedereen hoeft het te hebben. Als je onderzoek hebt over het tweede causatie verband die ik beschrijf, ben ik zeer geinteressseerd. Over m'n eerste causatie verband heb ik zelf niet een onderzoek voor, maar wel een keer over gelezen.
Misschien had ik niet moeten zeggen dat iemand in therapie moet. Ik kan als buitenstaander er eigenlijk maar weinig van zeggen. Maar de hoeveelheid soap materiaal die GN uit bvb de WAN show knipt, geeft wel aan dat er een groot structureel probleem is, en dat kan evengoed van de bedrijfscultuur afhangen.
Het ligt beetje in hetzelfde straatje als zeggen dat meer uren werken = meer productiviteit. Ooit bedacht dat denkwerk ook een negatieve productiviteit heeft? Als ik cognitief of mentaal in een toestand ben dat ik fouten begin te maken of prikkelbaar ben, dan kan ik net zo beter even een extra doekje over mijn bureau halen, mijn mailbox opruimen of een snippermiddag nemen. Ik (en mijn collegas) hebben er helemaal niks aan om gedwongen code te schrijven en morgen, volgende week of zelfs 3 maanden later die fouten weer te moeten herstellen.
Ik ken ook ondernemers die een miljoenen bedrijf hebben opgezet met >50% aandeel in NL markt, maar ver van dit soort praktijken af staan. IJverig en gedreven waren ze zeker. Hard werkend ook. Veel flexibiliteit verspreid door de week. Maar ook uiterst bedachtzaam en secuur in hun werk. En ook dezelfde groeipijnen gezien in de kleine 10 jaar dat ik betrokken was bij die firma.
Dat er een correlatie is tussen (puur als voorbeeld) narcisme en success in carriere, kan een causatie een kant op hebben (namelijk de narcist wilt graag op een plek staan waar ze gehoord worden en in controle zijn, wat vaak een succesvolle carriere "nodig" heeft), maar zegt niet perse iets over causatie de andere kant op (iedereen die succesvol is zal die bepaalde karakter eigenschappen "nodig" hebben). Het zijn tenslotte ook maar klinische verbanden met correlatie percentages, niet iedereen hoeft het te hebben. Als je onderzoek hebt over het tweede causatie verband die ik beschrijf, ben ik zeer geinteressseerd. Over m'n eerste causatie verband heb ik zelf niet een onderzoek voor, maar wel een keer over gelezen.
Misschien had ik niet moeten zeggen dat iemand in therapie moet. Ik kan als buitenstaander er eigenlijk maar weinig van zeggen. Maar de hoeveelheid soap materiaal die GN uit bvb de WAN show knipt, geeft wel aan dat er een groot structureel probleem is, en dat kan evengoed van de bedrijfscultuur afhangen.
Een soortgelijke discussie was er een tijdje terug ook over bunq met Ali Niknam. Dit soort bedrijfscultuur zie je wel vaker bij succesvolle bedrijven (of bedrijven die succesvol willen worden), en vooral bij bedrijven waar 1 persoon behoorlijk de dienst uitmaakt lijkt het. De algemene consensus op Tweakers is volgens mij dat zo goed als niemand in zo'n bedrijf zou willen werken. Daar ben ik het ook wel mee eens, maar als werknemer kies je daar zelf voor natuurlijk.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:54:
[...]
LMG en LTT had nooit bestaan als je iedereen maar behandeld zoals hij behandeld wilt worden. Dit hele bedrijf bestaat omdat linus eist dat iedereen tot het absolute uiterste gaat en dezelfde passie heeft als hij.
Ik hoop voor ze dat ze hierdoor de interne bedrijfscultuur ook eens goed onder de loep nemen. Want dit lijkt niet op een incidenteel probleem maar dingen die systematisch fout gaan binnen LMG. Het uitpompen van veel content van lage kwaliteit is één ding, maar de werkdruk, het omgaan met klachten en het onderlinge respect zijn ook belangrijk. En het begint nu wel heel erg door te schemeren dat het op die vlakken ook niet helemaal in orde is bij LMG. Daarnaast denk ik dat het voor Linus zelf goed zou zijn om zijn contact naar de buitenwereld voortaan via een communicatiepersoon te laten verlopen. Dat voorkomt misschien wat de imagoschade die nu onstaat door zijn absurde reacties en dat hij de hakken in het zand zet. Ook zou een stukje zelfreflectie hem niet misstaan.
[ Voor 10% gewijzigd door NaoPb op 16-08-2023 16:53 ]
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
En zo zijn er gelukkig ook heel veel succesvolle bedrijven die wel goede managers en C-suite executives hebben. Het is dus geen vereiste om je werknemers als stront te behandelen om succesvol te zijn.Louw Post schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:13:
[...]
Een soortgelijke discussie was er een tijdje terug ook over bunq met Ali Niknam. Dit soort bedrijfscultuur zie je wel vaker bij succesvolle bedrijven (of bedrijven die succesvol willen worden), en vooral bij bedrijven waar 1 persoon behoorlijk de dienst uitmaakt lijkt het. De algemene consensus op Tweakers is volgens mij dat zo goed als niemand in zo'n bedrijf zou willen werken. Daar ben ik het ook wel mee eens, maar als werknemer kies je daar zelf voor natuurlijk.
Zodra niemand dit soort gedrag meer accepteert hebben dat soort mensen geen andere keuze dan zichzelf aan te passen en gewoon normaal te doen. Zonder werknemers heb je geen bedrijf.
GN én HUB werden op die manier genoemd idd.HollowGamer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:42:
[...]
Voor context (ook te zien in de YT video van GN): er werd gezegd door een Linus medewerker, tenminste zo begreep ik het: 'Wij testen alles opnieuw/met nieuwe hardware, GN doet dit niet bijvoorbeeld'.
Ze mogen het gerust doen hoor, dat had ik wat onhandig verwoordWaarom zouden andere YouTubers erover niets mogen zeggen?
Alleen vindt het zelf niet zo netjes je je er als concurrent/concullega binnen dezelfde doelgroep mee te gaan bemoeien tenzij je zelf onderwerp van gesprek bent zoals GN/HUB.
Dat denk ik ook ja.Haruhi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:36:
[...]
Ik heb het idee dat dit de druppel was voor Steve om deze strategische zet te maken.
De video is venijnig in elkaar gezet met het idee om LTT een hoek in te drijven en ze rare sprongen te laten maken.
In de HUB podcast noemde ze ook regelmatig bij een 1st day review steeds weer geconfronteerd te worden met mensen die hun resultaten niet geloofden 'want conflicterend met LTT' zelfs als LTT juist de out-lier was. Nu weet ik niet of dit bij een Steve/GN ook zo is gebeurd maar ik kan me goed voorstellen dat als je zelf je testprocedures zover verfijnt hebt als zij hebben het emmertje wel gaat vollopen als dat steeds door een groepje mensen in twijfel getrokken wordt want LTT. Die onhandige uitspraak jegens GN/HUB vanuit het team van Linus kan dan best de vonk geweest zijn waarop hij zoiets van 'Nu is het genoeg geweest' had.
---
Zit me wel heel erg te verbazen dat mensen anno 2023 nog steeds durven te zeggen dat Madison maar zwak is en dat ze meteen publiek had moeten gaan of nu haar mond had moeten houden in situaties als dit. Mensen zijn terecht bang voor backlash als ze zich uitspreken tegen een autoriteit, maar zodra het balletje gaat rollen dan voelen ze zich wat meer gesterkt en durven ze naar buiten te treden; hetzelfde hebben we hier tegen de TheVoice en enkele hooggeplaatste personen daarachter gezien. Er is op Reddit zelfs een voorbeeld te vinden van een jongen achter een Youtube kanaal welke naar constant getreiter van een klein deel van de LTT fans* zelfmoord heeft gepleegd en zijn moeder later ook. Nu wil ik daar inhoudelijk verder niet op in gaan (want offtopic en dat kun je Linus zelf echt niet direct kwalijk nemen), maar het geeft wel aan dat uitspreken tegen zo'n grote groep die op de hand van Linus is een enorme berg is voor iemand als Madison en het stellen dat ze het meteen had moeten doen echt nergens op slaat.
*Een zeer klein deel doorgedraaide fans (zeg 0.5%) gaat bij iets met de grote van LTT nog steeds om iets van 100K mensen, m.a.w. je hebt maar een bijzonder klein deel ervan nodig om alsnog een angstaanjagende groep met hooivorken achter je aan te hebben met het doel je stil te krijgen en voor leugenaar uit te maken.
Waarschijnlijk hebben sommigen van jullie het al gezien (al dan niet op het kanaal zelf), maar nieuws: Linus Tech Tips stopt na kritiek een week lang met het maken van video's
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2023 17:07 ]
Beetje, als het kalf al verdronken is, dempt men de put. Damn wat een corporate feel heeft deze video, ik bedoel ben zelf sowieso al geen LTT-kijker maar dit zou mij echt wel afschrikken. In zoveel beelden zoveel mensen die excuses aanbieden, maar tegelijkertijd doen alsof ze alles met de beste intenties deden en alles nu weer ok gaat zijn. Damn, dat is wel een beetje het internet I guess en ik word oud denk ik....CH4OS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:07:
Waarschijnlijk hebben sommigen van jullie het al gezien (al dan niet op het kanaal zelf), maar nieuws: Linus Tech Tips stopt na kritiek een week lang met het maken van video's
Als je 'sowieso' al geen LTT kijker bent, dan weet je waarschijnlijk ook niet wie deze mensen zijn en dat ze bijna allemaal 10jaar voor LTT werken.Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Beetje, als het kalf al verdronken is, dempt men de put. Damn wat een corporate feel heeft deze video, ik bedoel ben zelf sowieso al geen LTT-kijker maar dit zou mij echt wel afschrikken. In zoveel beelden zoveel mensen die excuses aanbieden, maar tegelijkertijd doen alsof ze alles met de beste intenties deden en alles nu weer ok gaat zijn. Damn, dat is wel een beetje het internet I guess en ik word oud denk ik....
Eens, die directeur is vreselijk slecht in het oplezen van de teleprompter maar hij is er ook niet om vaak op video te zijn.
Ik geloof echt dat ze geschrokken zijn, dat ze nu een spiegel voorgehouden krijgen en dat de reactievideo het beste is wat ze nu konden bedenken. We gaan zien over een aantal maanden of het heeft geholpen.
Deze mensen stonden allemaal (blijkbaar) al onder grote druk, en nu nog meer.
Ik denk dat we hier één van de redenen zien waarom er een "echte" CEO is aangesteld. Door de vele taken die Linus had was hij bij veel dingen niet in staat om ze echt goed op te lossen. Bijvoorbeeld door tijdgebrek/andere prioriteiten, niet de juiste (management)vaardigheden hebben of gewoonweg niet op de hoogte zijn van problemen (niet geheel onwaarschijnlijk gezien de omvang van de organisatie).
Verder zie je dat hij snel impulsief ergens op reageert en een bepaalde mening vormt. Hij komt hier overigens meestal wel op terug als zijn mening verandert/hij inziet dat hij fout zat. Dit is goed te zien in bijvoorbeeld de WAN show waar dan een bepaalde mening gegeven wordt en hij vijf minuten later (door eigen heroverweging of nieuw aangedragen standpunten van de co-host of chat) ineens zo is van "negeer wat ik zei, dat was dom". In dit soort situaties is dat alleen geen handige manier om gelijk een reactie te geven. Zelfs al kom je erop terug, de schade is dan al gedaan.
Het lijkt mij niet dat er sprake is van kwade opzet. Maar er zijn wel een hoop dingen die niet helemaal lekker lopen. Dus het is goed dat die nu even duidelijk aangeduid worden en er nu tijd wordt genomen om op wat zaken te reflecteren.
Ik hoop dat de nieuwe CEO de boel weer een beetje recht kan trekken.
Verder zie je dat hij snel impulsief ergens op reageert en een bepaalde mening vormt. Hij komt hier overigens meestal wel op terug als zijn mening verandert/hij inziet dat hij fout zat. Dit is goed te zien in bijvoorbeeld de WAN show waar dan een bepaalde mening gegeven wordt en hij vijf minuten later (door eigen heroverweging of nieuw aangedragen standpunten van de co-host of chat) ineens zo is van "negeer wat ik zei, dat was dom". In dit soort situaties is dat alleen geen handige manier om gelijk een reactie te geven. Zelfs al kom je erop terug, de schade is dan al gedaan.
Het lijkt mij niet dat er sprake is van kwade opzet. Maar er zijn wel een hoop dingen die niet helemaal lekker lopen. Dus het is goed dat die nu even duidelijk aangeduid worden en er nu tijd wordt genomen om op wat zaken te reflecteren.
Ik hoop dat de nieuwe CEO de boel weer een beetje recht kan trekken.
De video is wel met iemand die misschien best geschrokken is nu men deze feedback heeft gehad, en ook nog eens van iemand die normaliter niet voor de camera in beeld is. Dat eea dan misschien anders is dan anders, is dan best begrijpelijk.Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:47:
Beetje, als het kalf al verdronken is, dempt men de put. Damn wat een corporate feel heeft deze video, ik bedoel ben zelf sowieso al geen LTT-kijker maar dit zou mij echt wel afschrikken. In zoveel beelden zoveel mensen die excuses aanbieden, maar tegelijkertijd doen alsof ze alles met de beste intenties deden en alles nu weer ok gaat zijn. Damn, dat is wel een beetje het internet I guess en ik word oud denk ik....
Huh, de video is met vele personen die allemaal een PR-praatje afleggen. Dat zullen ze vast niet allemaal menen en zelfs als dat wel het geval is, dan is dit soort shit alsnog opgelegd door het hogere management. Ik zie echt niet hoe je dit als oprecht kan zien. Dat is het absoluut niet. Het is meer iets van, ah we've been caught, moeten nu ff met een mooie excuus-video komen.CH4OS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:16:
[...]
De video is wel met iemand die misschien best geschrokken is nu men deze feedback heeft gehad, en ook nog eens van iemand die normaliter niet voor de camera in beeld is. Dat eea dan misschien anders is dan anders, is dan best begrijpelijk.
Wat moet je dan doen? Niet reageren is ook geen optie.Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Huh, de video is met vele personen die allemaal een PR-praatje afleggen. Dat zullen ze vast niet allemaal menen en zelfs als dat wel het geval is, dan is dit soort shit alsnog opgelegd door het hogere management. Ik zie echt niet hoe je dit als oprecht kan zien. Dat is het absoluut niet. Het is meer iets van, ah we've been caught, moeten nu ff met een mooie excuus-video komen.
Een week geen videos maken laat in ieder geval wel zien dat het serieus genomen wordt, dat is niet een beslissing die zomaar genomen wordt.
Je kan iig een oprechte video plaatsen die wat meer laat zien dan gescripte replies over hoe crap het wel niet was. Ik bedoel het is een stap in de goede richting, maar dit is wel erg corporate en dat is niet direct iets wat ik van zo'n channel zou verwachten. Zoals gezegd, ik kijk LTT zelden, maar ik kan me niet voorstellen dat ze normaal in dit soort taal praten.n0pe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:31:
[...]
Wat moet je dan doen? Niet reageren is ook geen optie.
Een week geen videos maken laat in ieder geval wel zien dat het serieus genomen wordt, dat is niet een beslissing die zomaar genomen wordt.
De mensen die je ziet zijn het hogere management. Verder is wat ze zeggen gewoon in lijn (of in lijn der verwachting) van wat ze eerder voor uitspraken hebben gedaan. Het voelt misschien een beetje als een overgeproduceerde video, maar ze dat kwalijk nemen valt echt wel in de categorie "dan kunnen ze het nooit goed doen."Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Huh, de video is met vele personen die allemaal een PR-praatje afleggen. Dat zullen ze vast niet allemaal menen en zelfs als dat wel het geval is, dan is dit soort shit alsnog opgelegd door het hogere management. Ik zie echt niet hoe je dit als oprecht kan zien. Dat is het absoluut niet. Het is meer iets van, ah we've been caught, moeten nu ff met een mooie excuus-video komen.
En dit maakt jou onderdeel, net als ieder ander, tot het cliché, "je kan niet iedereen tevreden krijgen". Als je geen reactie geeft is het niet goed, als je een reactie geeft is het niet goed genoeg. Geef je uitgebreid reactie, is het te langdradig. Wordt je emotioneel, ben je een huilebalk.Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:19:
[...]
Ze zijn niet zo naief, onhandig - wel degelijk. Ik accepteer het excuus, zolang ik maar resultaat zie en merk.
Nee, je wilt natuurlijk nog meer menselijk falen zien waarover nog meer mensen kunnen struikelen en verkeerd kunnen interpreteren en de tedere zielen nog meer munitie geven. Gescript antwoord is de juiste handeling, wat mij betreft.gescripte replies
[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2023 18:41 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
@Snowdog Mwa, dat dit puur een PR praatje is vind ik wel erg wantrouwend. Ik geloof nog steeds in de 'bottom line' dat LTT goede bedoelingen heeft. Ze hebben heel veel mensen enthiousiast gemaakt over tech. Ze hebben resources om te rommelen met tech wat wij velen niet kunnen. De video is duidelijk van een teleprompter afgelezen en het is ook duidelijk dat niet iedereen dat evenvaak doet (erg geanimeerderd zijn kan dat aflezen soms goed verbergen, eigenlijk net zoals presenteren).
Maar een jaar of 2-3 terug was er ook een video van Linus online gekomen over z'n gedachte om te stoppen met "rennen" omdat het hem veel kost. De huidige problematiek was toen ook al niet geheel onbekend, dus het kan best zijn dat ze toen al op zoek waren naar oplossingen, en dat die nu (nieuwe CEO) eindelijk in huis is. De bubbel is alleen eerst iets te vroeg gebarsten.
Dat ze een groot podium hebben en veel resources hebben, betekent ook een grote verantwoordelijkheid. Als je een baas had die veel op impulsieve energie werkt helpt dat niet echt mee om goede structuren e.d. op te zetten. Dat heeft Linus ook openlijk aangeven dat hij dat "gewoon niet kan". Laten we ook niet vergeten dat niet iedereen op deze planeet de ambities hoeft te hebben om directeur of dokter te worden. Uiteindelijk moet iets je wel passen. Wil je liever een goede timmerman zijn of een slechte orthopeed? Ze gebruiken beide bijna hetzelfde gereedschap, de een iets duurder dan de ander, maar bij de een zijn people skills ook echt heel belangrijk voor het werk. Een orthopeed die niet inlevend kan zijn en niet goed met mensen kan praten, poe.. dat wordt een kil bestaan denk ik.
Het valt beetje in dezelfde lijn als dat een programmeur graag meer wilt verdienen of meer gewicht aan z'n standpunt wilt geven op cruciale (inhoudelijke) vraagstukken. De enige manier om dat af te dwingen is in het management te gaan zitten. Maar daar komen ook heel veel andere zaken bij kijken, waardoor je mogelijk een goede programmeur verliest en een slechte manager voor terug krijgt.
Maar een jaar of 2-3 terug was er ook een video van Linus online gekomen over z'n gedachte om te stoppen met "rennen" omdat het hem veel kost. De huidige problematiek was toen ook al niet geheel onbekend, dus het kan best zijn dat ze toen al op zoek waren naar oplossingen, en dat die nu (nieuwe CEO) eindelijk in huis is. De bubbel is alleen eerst iets te vroeg gebarsten.
Dat ze een groot podium hebben en veel resources hebben, betekent ook een grote verantwoordelijkheid. Als je een baas had die veel op impulsieve energie werkt helpt dat niet echt mee om goede structuren e.d. op te zetten. Dat heeft Linus ook openlijk aangeven dat hij dat "gewoon niet kan". Laten we ook niet vergeten dat niet iedereen op deze planeet de ambities hoeft te hebben om directeur of dokter te worden. Uiteindelijk moet iets je wel passen. Wil je liever een goede timmerman zijn of een slechte orthopeed? Ze gebruiken beide bijna hetzelfde gereedschap, de een iets duurder dan de ander, maar bij de een zijn people skills ook echt heel belangrijk voor het werk. Een orthopeed die niet inlevend kan zijn en niet goed met mensen kan praten, poe.. dat wordt een kil bestaan denk ik.
Het valt beetje in dezelfde lijn als dat een programmeur graag meer wilt verdienen of meer gewicht aan z'n standpunt wilt geven op cruciale (inhoudelijke) vraagstukken. De enige manier om dat af te dwingen is in het management te gaan zitten. Maar daar komen ook heel veel andere zaken bij kijken, waardoor je mogelijk een goede programmeur verliest en een slechte manager voor terug krijgt.
Wat uiteindelijk telt is of LTT/LMG ten goede gaat veranderen, en dat is nog even afwachten.Snowdog schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Sure, ik kan erin komen dat het geen PR praatje is en dat LMG verbetering belooft, maar ik vind die 'grappen' over de nieuwe schroevendraaier, lttstore en dbrand wel echt tenenkrommend om naar te kijken. Noem het humor of cynisme, maar houd het dan in de toon van je video. Je haalt met deze grappen, imo, heel zo'n excuusvideo onderuit. Komt naar mijn mening de geloofwaardigheid echt niet ten goede.Hans1990 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:39:
@Snowdog Mwa, dat dit puur een PR praatje is vind ik wel erg wantrouwend. Ik geloof nog steeds in de 'bottom line' dat LTT goede bedoelingen heeft. Ze hebben heel veel mensen enthiousiast gemaakt over tech. Ze hebben resources om te rommelen met tech wat wij velen niet kunnen. De video is duidelijk van een teleprompter afgelezen en het is ook duidelijk dat niet iedereen dat evenvaak doet (erg geanimeerderd zijn kan dat aflezen soms goed verbergen, eigenlijk net zoals presenteren).
Dat ze een groot podium hebben en veel resources hebben, betekent ook een grote verantwoordelijkheid. Als je een baas had die veel op impulsieve energie werkt helpt dat niet echt mee om goede structuren e.d. op te zetten. Dat heeft Linus ook openlijk aangeven dat hij dat "gewoon niet kan". Laten we ook niet vergeten dat niet iedereen op deze planeet de ambities hoeft te hebben om directeur of dokter te worden. Uiteindelijk moet iets je wel passen. Wil je liever een goede timmerman zijn of een slechte orthopeed? Ze gebruiken beide bijna hetzelfde gereedschap, de een iets duurder dan de ander, maar bij de een zijn people skills ook echt heel belangrijk voor het werk. Een orthopeed die niet inlevend kan zijn en goed met mensen kan praten, poe.. dat wordt een kil bestaan denk ik.
Inmiddels zie ik ook dat de Sponsorblock community de segmenten heeft gelabeld.
/Edit
Ik ben niet de enige die het is opgevallen, kennelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 16-08-2023 18:56 ]
Ook ik beken eerlijk en dan ben ik behoorlijk vergevingsgezind als mensen kritiek ten harte nemen, dacht van "oei, doe dát nou even niet dan. Laat dat nou even, ook al wil je het wat luchtig maken is het niet heel gepast".ViezeVis schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:52:
[...]
Sure, ik kan erin komen dat het geen PR praatje is en dat LMG verbetering belooft, maar ik vind die 'grappen' over de nieuwe schroevendraaier, lttstore en dbrand wel echt tenenkrommend om naar te kijken. Noem het humor of cynisme, maar houd het dan in de toon van je video. Je haalt met deze grappen, imo, heel zo'n excuusvideo onderuit. Komt naar mijn mening de geloofwaardigheid echt niet ten goede.
Inmiddels zie ik ook dat de Sponsorblock community de segmenten heeft gelabeld.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Mag dat personeel vervolgens ook mee delen in de winst? Ik heb niets tegen hard werken. ZZPer of eigen bedrijf? Ik stop je niet om 100u/week te werken. Partner bij een advocaten kantoor ga je gang en werk je uit de naad.Ajacied10 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:54:
[...]
Je weet immers waar je het voor doet. Meer pegels op je bankrekening en eeuwige roem en aanzien.
Waar ik de streep trek, is deze verwachtingen opleggen aan je personeel in loondienst. Die hebben een arbeidscontract met inspanningsverplichting, en die inspanningsverplichting is door de wet ingeperkt. Anders hadden we slavenhandel ook niet hoeven af te schaffen.
In veel publieke bedrijven worden aandelen uitgeven aan top performers. Die mensen weten dat als ze knallen, ze er meer aan over houden.
Probleem is echter wanneer je een camera man, editor, of social media manager bent met een vast salaris. Waarom zou je harder werken dan je 40u/week? Je wordt er niet voor gecompenseerd immers.
Als mensen zoals Linus en Mart Smeets willen dat de mensen die voor ze werken tot het gaatje gaan, moet je daar een incentive op zetten.
De wortel heeft altijd beter gewerkt dan de stok.
Ik weet dat dit heel erg dicht tegen offtopic aanzit, maar een ander kanaal probeert TechJezus GN nu nogmaals tot de orde te roepen wat betreft ethiek rond zijn reviews.
Dit wordt zo wel een heel erg "Hij die zonder zonde is.." verhaal. En het halve internet staat er om heen om ze plat te branden.
Ik denk dat ik beter gewoon weer terug kan gaan naar m'n ongesproken ASMR, mag toch hopen dat daar nog geen controversies aan hangen.
Dit wordt zo wel een heel erg "Hij die zonder zonde is.." verhaal. En het halve internet staat er om heen om ze plat te branden.
Ik denk dat ik beter gewoon weer terug kan gaan naar m'n ongesproken ASMR, mag toch hopen dat daar nog geen controversies aan hangen.
[ Voor 17% gewijzigd door Lanfear89 op 16-08-2023 19:16 ]
Ben ik het wel mee eens; ongepast. Corporate messages zijn blijkbaar bijna onvermijdelijk in elkaar geknutseld en 'onnatuurlijk', maar op zich zegt dat weinig over wat een bedrijf daadwerkelijk gaat doen.ViezeVis schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:52:
[...]
Sure, ik kan erin komen dat het geen PR praatje is en dat LMG verbetering belooft, maar ik vind die 'grappen' over de nieuwe schroevendraaier, lttstore en dbrand wel echt tenenkrommend om naar te kijken. Noem het humor of cynisme, maar houd het dan in de toon van je video. Je haalt met deze grappen, imo, heel zo'n excuusvideo onderuit. Komt naar mijn mening de geloofwaardigheid echt niet ten goede.
Gezien Linus' standpunt over wat bedrijven behoren te doen als ze gefundeerde kritiek krijgen, geef ik LTT/LMG voorlopig het voordeel vd twijfel.
Ik heb er ooit 1 video van bekeken. Leuk misschien als je niet dagdagelijks met de technologie bezig bent, maar ik vond het algemeen redelijk .. zwak inhoudelijk.
Misschien leuk voor het bredere publiek, maar die 'tech infuencers' hou ik voor bekeken (pun not intended
)
Misschien leuk voor het bredere publiek, maar die 'tech infuencers' hou ik voor bekeken (pun not intended
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Yep, ook genoeg die weer subscriben en dan GN gaan aanvallen.Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:12:
Ik weet dat dit heel erg dicht tegen offtopic aanzit, maar een ander kanaal probeert TechJezus GN nu nogmaals tot de orde te roepen wat betreft ethiek rond zijn reviews.
[..]

Met het (re)subscriben heb ik geen moeite, maar wel met de shuffle-mode lol.
Achja, leuke is dat we weer iets hebben om over te praten (first world problems), maar ik probeer wel te filteren tussen de cancel-comments, en mensen die oproepen dat de ene partij zich aanstelt (en visa versa). Er zijn gewoon dingen mis (gegaan), je kunt nu moeilijk doen alsof er niets is. En wellicht had GN dingen anders kunnen doen, maar voor beide dingen is nu eenmaal iets te zeggen.
Ben ook benieuwd of GN met een reactie komt, denk van wel.
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 16-08-2023 19:46 ]
Dit gaat niet binnen één week gebeuren.. als ze gisteren nog stuurde naar mensen: 'wat hebt u eigenlijk gewonnen bij de auction?', en ze in de video zeggen 'we hadden een adres nodig' (ofzoiets, snapte er vrij weinig van), dan heb je volgens mij geen enkele controle of kennis hoe je met klanten moet omgaan.BadRespawn schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:42:
[...]
Wat uiteindelijk telt is of LTT/LMG ten goede gaat veranderen, en dat is nog even afwachten.
Ik mag dat roepen, want ik weet dat je mij niet op klantencontact moet zetten. Het is daar heel belangrijk dat je feeling daarvoor hebt, en je weet wat je doet - want anders lopen ze weg.
Linus zal niet zomaar iemand ontslaan, zeker niet nu, maar er zijn nu eenmaal mensen verantwoordelijk voor communicatie. En bij dit soort grove fouten, tja.. ik heb mensen zien gaan voor minder. Het kan niet dat je als eindverantwoordelijke de communicatie naar (belangrijke) klanten of onderwerpen, laat gaan zonder het eens te checken, zeker niet als het een hot-topic is. Dan hoor je het zelf 2x te controleren, of gewoon zelf die telefoon te pakken.
Linus heeft BL zelf gemailed (te laat), maar ik zou als baas helemaal gek worden.
[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 16-08-2023 19:53 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/OIT7g6q0dBgtu0m29dCocXAR.png?f=user_large)
Ugh, hoe kan je nou een prijs niet bluren? Nee, snap het echt niet.
Schijnbaar hadden ze daar ook een email adres staan.. maar goed.
Edit: Het is ook grappig, zoals mensen ook op YT zeggen, BL heeft het niet tegen ons gezegd.
[ Voor 13% gewijzigd door HollowGamer op 16-08-2023 20:21 ]
Ho, stop & wacht.HollowGamer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:17:
[Afbeelding]
Ugh, hoe kan je nou een prijs niet bluren? Nee, snap het echt niet.
Schijnbaar hadden ze daar ook een email adres staan.. maar goed.
Billet kan daar ook een miscommunicatie hebben veroorzaakt natuurlijk en dan vind ik dat een prijs laten zien gewoon "simpel" oorzaak en gevolg kan zijn. En dat mail-adres? Is dat openbaar en staat dit ook op hun website onder press-info/PR of is het algemeen bijv.?
[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2023 20:23 ]
Heel lang geleden vond ik LTT erg leuk om te kijken, nog met ''crazy rusian'' als cameraman Luke vaak in beeld lekkeramateuristisch als klein kanaal tech spul unboxen en lekker proffesorisch testen. Tegenwoordig en de laatste paar jaar is het een entertainment kanaal voor het grote publiek wat geen idee heeft wat een cpu is. Het ergste vond ik dat een jaar of 5 geleden ineens dat de handen van dat handmodel in beeld kwamen, zit je naar een nieuwe videokaart te kijken krijg je ineens gelakte nagels in beeld bleghhhhh sloeg helemaal nergens op. heb bijna nooit meer een video van LTT gekeken daarna.
IAls ik dan wel eens keek irriteerde ik me aan de bende daar en de hoeveelheid personeel. Er lopen zoveel mensen, niks is opgeruimd of georganiseerd en veel video's zitten vol met fouten en al helemaal vol met reclame. ( lang leve sponsorblock en adblock in chrome )
IAls ik dan wel eens keek irriteerde ik me aan de bende daar en de hoeveelheid personeel. Er lopen zoveel mensen, niks is opgeruimd of georganiseerd en veel video's zitten vol met fouten en al helemaal vol met reclame. ( lang leve sponsorblock en adblock in chrome )
Als ze de video van GN hadden gekeken (ik twijfel hier erg aan), dan hadden gezien + gehoord, dat BL dit niet wilde laten zien. Ze hebben GN gevraagd om prijzen te blurren en bepaalde gegevens niet te laten zien.SkyStreaker schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:22:
[...]
Ho, stop & wacht.
Billet kan daar ook een miscommunicatie hebben veroorzaakt natuurlijk en dan vind ik dat een prijs laten zien gewoon "simpel" oorzaak en gevolg kan zijn. En dat mail-adres? Is dat openbaar en staat dit ook op hun website onder press-info/PR of is het algemeen bijv.?
Linus doet nu in feite precies hetzelfde, als waarvan sommige GN beschuldigt. Ze hadden kunnen vragen, mogen we mail publiceren, en zo niet, dan wees je nogal voorzichtig met de details. Ik mag ook niet zomaar een mail openbaren met cijfers erin (of die nu kloppen of niet). Dat doe je gewoonweg niet.
Verder vind ik het oneerlijk dat ze kunnen editen en swappen in YouTube videos. Dacht dat maar 10% dat kan doen, GN had zijn hele video moeten verwijderen daarvoor.
Dat noem je data classificatie.HollowGamer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Als ze de video van GN hadden gekeken (ik twijfel hier erg aan), dan hadden gezien + gehoord, dat BL dit niet wilde laten zien. Ze hebben GN gevraagd om prijzen te blurren en bepaalde gegevens niet te laten zien.
Linus doet nu in feite precies hetzelfde, als waarvan sommige GN beschuldigt. Ze hadden kunnen vragen, mogen we mail publiceren, en zo niet, dan wees je nogal voorzichtig met de details. Ik mag ook niet zomaar een mail openbaren met cijfers erin (of die nu kloppen of niet). Dat doe je gewoonweg niet.
...
Doorgaan gebruiken bedrijven classificaties als: "publiek", "intern" en "geheim".
(Commercieel) gevoelige data, zoals prijzen, zijn standaard minimaal "intern" geclassificeerd en zouden daarmee NOOIT zomaar gepubliceerd mogen worden.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Beetje gek dat je aankondigt dit 3x te checken vanaf nu, maar bij de eerste gelegenheid gaat al mis..GarBaGe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:33:
[...]
Dat noem je data classificatie.
Doorgaan gebruiken bedrijven classificaties als: "publiek", "intern" en "geheim".
(Commercieel) gevoelige data, zoals prijzen, zijn standaard minimaal "intern" geclassificeerd en zouden daarmee NOOIT zomaar gepubliceerd mogen worden.
Ik vind GN vaak ook wel beetje dramaqueen en high horse rider die zelf ook niet altijd even goed tegen kritiek kan. Tegelijkertijd, los vd vorm, waren m.i. zijn kritiekpunten zoals wel vaker 100% terecht.
LTT is erg groot geworden. Er zijn niet zoveel mensen die de stap van startup ondernemer naar bestuurder/manager kunnen maken en Linus heeft op zich de juiste stap genomen om professionele(re) mensen in te huren op bepaalde posities (zoals CEO) echter dit gaat waarschijnlijk nog hele tijd duren voordat alles echt geprofessionaliseerd is.
De excuusvideo slaat wat mij betreft deels de plank mis met her en der misplaatste grapjes en toch zeker bij Linus zelf teveel excuses zoeken. Daarentegen, zijn vrouw en mede eigenaar (aan het begin) leek mij duidelijk emotioneel en kwam op mij wel oprecht over en zich bewust waar het fout gaat.
Blijft dat Linus te emotioneel is, vrij slecht met kritiek omgaat, beetje naast zijn schoenen is gaan lopen en zijn kwantiteit boven kwaliteit een slecht idee is en was. Talrijke werknemers hebben aangegeven dat ze te weinig tijd kregen om iets goeds af te leveren en hij heeft er zelf voor gekozen om dat naast zich neer te leggen.
Als je bedrijf ineens USD 100mio waard blijkt gaan de meeste mensen wel aardig in zichzelf geloven. Wie weet het dan nog beter dan jij
Lastige, menselijke valkuil.
De paradox en het pijnlijke aan dit verhaal is dat Linus zelf de CVO (Chief Vision Officer) is.
LTT is altijd meer een infotainment kanaal geweest. Echter hebben zij recent enorm veel geïnvesteerd in hun nieuwe lab waarmee ze ook een andere richting in willen slaan. Ze willen de industriestandaard zijn voor techreviews.
Peperdure zeer professionele apparatuur aangeschaft die ook door de industrie zelf gebruikt wordt. PSU en Fan testers etc. Op zich mooie ontwikkeling.
Je kunt alleen van mijlen ver zien aankomen dat dit ook een enorme opgave wordt omdat je hooggeschoold personeel nodig hebt om deze apparatuur goed te kunnen gebruiken en echt te begrijpen wat je aan het doen bent.
(Tweakers had ook een keer peperdure loadtesters aangeschaft maar die PSU reviews waren een drama want de testers hadden gewoon onvoldoende technische achtergrond en kennis. Dat is niet de fout van die testers maar het levert geen goede reviews op.)
Een weekje geen video's is ook vrij dramatisch want dat gaat het echt niet oplossen. Er is tijd nodig en vooral een cultuurverandering waar kwaliteit, proces en personeelsbeleid meer aandacht krijgt. Dat zal door de top en middenkader actief (uit)gedragen moeten worden. Deze CEO heeft voorlopig zijn handen vol.
PS: Monetization bleek in eerste instantie aan te staan voor de excuus video. Ook niet heel handig.
LTT is erg groot geworden. Er zijn niet zoveel mensen die de stap van startup ondernemer naar bestuurder/manager kunnen maken en Linus heeft op zich de juiste stap genomen om professionele(re) mensen in te huren op bepaalde posities (zoals CEO) echter dit gaat waarschijnlijk nog hele tijd duren voordat alles echt geprofessionaliseerd is.
De excuusvideo slaat wat mij betreft deels de plank mis met her en der misplaatste grapjes en toch zeker bij Linus zelf teveel excuses zoeken. Daarentegen, zijn vrouw en mede eigenaar (aan het begin) leek mij duidelijk emotioneel en kwam op mij wel oprecht over en zich bewust waar het fout gaat.
Blijft dat Linus te emotioneel is, vrij slecht met kritiek omgaat, beetje naast zijn schoenen is gaan lopen en zijn kwantiteit boven kwaliteit een slecht idee is en was. Talrijke werknemers hebben aangegeven dat ze te weinig tijd kregen om iets goeds af te leveren en hij heeft er zelf voor gekozen om dat naast zich neer te leggen.
Als je bedrijf ineens USD 100mio waard blijkt gaan de meeste mensen wel aardig in zichzelf geloven. Wie weet het dan nog beter dan jij
De paradox en het pijnlijke aan dit verhaal is dat Linus zelf de CVO (Chief Vision Officer) is.

LTT is altijd meer een infotainment kanaal geweest. Echter hebben zij recent enorm veel geïnvesteerd in hun nieuwe lab waarmee ze ook een andere richting in willen slaan. Ze willen de industriestandaard zijn voor techreviews.
Peperdure zeer professionele apparatuur aangeschaft die ook door de industrie zelf gebruikt wordt. PSU en Fan testers etc. Op zich mooie ontwikkeling.
Je kunt alleen van mijlen ver zien aankomen dat dit ook een enorme opgave wordt omdat je hooggeschoold personeel nodig hebt om deze apparatuur goed te kunnen gebruiken en echt te begrijpen wat je aan het doen bent.
(Tweakers had ook een keer peperdure loadtesters aangeschaft maar die PSU reviews waren een drama want de testers hadden gewoon onvoldoende technische achtergrond en kennis. Dat is niet de fout van die testers maar het levert geen goede reviews op.)
Een weekje geen video's is ook vrij dramatisch want dat gaat het echt niet oplossen. Er is tijd nodig en vooral een cultuurverandering waar kwaliteit, proces en personeelsbeleid meer aandacht krijgt. Dat zal door de top en middenkader actief (uit)gedragen moeten worden. Deze CEO heeft voorlopig zijn handen vol.
PS: Monetization bleek in eerste instantie aan te staan voor de excuus video. Ook niet heel handig.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 16-08-2023 21:05 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Er zitten ook ad in, en reclame naar eigen producten.Help!!!! schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:52:
[..]
PS: Monetization bleek in eerste instantie aan te staan voor deze video. Ook niet heel handig.
Het mag voor mij hoor, no big deal, maar inderdaad wellicht niet zo handig.
En waarom gaat Coreteks dan adverteren met goedkope Windows 10 keys voor $15,- ?Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:12:
[YouTube: No one is talking about the REAL issue - Gamers Nexus and Linus Tech Tips]
Wat op zijn minst twijfelachtig is,
Dat benoemd die knakker zelf ook, met een (imo) zwak excuus. Vandaar ook mijn opmerking over die eerste steen.nFo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:54:
[...]
En waarom gaat Coreteks dan adverteren met goedkope Windows 10 keys voor $15,- ?
Wat op zijn minst twijfelachtig is,
Volgens mij was dat ook niet de boodschap dat het binnen een week opgelost was.Help!!!! schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:52:
Volgens mij willen ze de komende week geen tijd spenderen aan productie van video's zodat ze tijd kunnen maken om met elkaar te kijken naar waar ze nu staan, hoe ze daar gekomen zijn, wat ze willen bereiken en wat er fout is gegaan zodat ze kunnen werken aan het doel om het beter te doen.
Eens dat de eigenlijke verandering nog wel even op zich laat wachten.
Zeker omdat ze waarschijnlijk nog tig video's op de plank hebben liggen die dus na deze statement getoond worden op YT. En dus nog van de oudestempel zijn.
mogelijk moeten ze daar nog disclaimers bijzetten?
Of iig ons op de hoogte houden van de lessons learned.
Verder begint alles nu wel een soort sneeuwbal effect te krijgen en hebben genoeg YT-ers genoeg content voor de komende periode........
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt.DarkSide schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:31:
[...]
Volgens mij was dat ook niet de boodschap dat het binnen een week opgelost was.
Klopt ook, maar ik vind dat een beetje een drama maatregel omdat je het in een week niet oplost. En om nou met 120? man een week te gaan zitten brainstormen. Ik kan me niet snel een soortgelijke situatie herinneren waar men het hele bedrijf qua productie platlegt.Volgens mij willen ze de komende week geen tijd spenderen aan productie van video's zodat ze tijd kunnen maken om met elkaar te kijken naar waar ze nu staan, hoe ze daar gekomen zijn, wat ze willen bereiken en wat er fout is gegaan zodat ze kunnen werken aan het doel om het beter te doen.
Voor mij zou logischer zijn de content frequentie wel wat omlaag te schroeven want dat was sowieso al een issue. En tevens de wat minder foutgevoelige content prioriteit geven. Je kunt dan prima naast je gewone werk, aan deze issues werken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk dat hun workflow gewoon veel mensen raakt.
En ze hebben nog genoeg op de plank liggen om toch iets te uploaden.
Het is niet dat er de komende week geen een video meer komt en echt alles stil ligt.
Anyway hoe dan ook is dat wel het besluit wat ze genomen hebben (misschien wat onder druk van de nieuwe CEO??) om zo veel mogelijk in kaart te brengen bij de verschillende teams en disciplines.
En om (denk ik) binnen die week een goed PvA te hebben om voor al de teams aan te gaan werken.
En ze hebben nog genoeg op de plank liggen om toch iets te uploaden.
Het is niet dat er de komende week geen een video meer komt en echt alles stil ligt.
Anyway hoe dan ook is dat wel het besluit wat ze genomen hebben (misschien wat onder druk van de nieuwe CEO??) om zo veel mogelijk in kaart te brengen bij de verschillende teams en disciplines.
En om (denk ik) binnen die week een goed PvA te hebben om voor al de teams aan te gaan werken.
Of de mensen die niet voldoen, hoe erg ook, eruit gooien.Help!!!! schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:45:
[...]
Klopt.
[...]
Klopt ook, maar ik vind dat een beetje een drama maatregel omdat je het in een week niet oplost. En om nou met 120? man een week te gaan zitten brainstormen. Ik kan me niet snel een soortgelijke situatie herinneren waar men het hele bedrijf qua productie platlegt.
Voor mij zou logischer zijn de content frequentie wel wat omlaag te schroeven want dat was sowieso al een issue. En tevens de wat minder foutgevoelige content prioriteit geven. Je kunt dan prima naast je gewone werk, aan deze issues werken.
Ik heb net de mail volledig gezien (dus ook met het bedrag) dat naar BL is gestuurd, en mijn bloed kookt gewoon.
Zo van 'ja, sorry we hebben het niet meer, maar wees blij, nu staat het niet ergens op een nachtkastje '.
Ik weet niet wie dit heeft gestuurd, maar die persoon mag er voor mij gewoon uit. Hetzelfde met de persoon die zogenaamd overzicht heeft op het hele gebeuren. Zoals eerder gezegd, eerste nieuw begin, en meteen alweer 2 fouten (money ads, en dus blur stuff).
Grappige is dat personen LTT verdedigen, want ze hadden beloofd dat ze het block mochten houden. Waarom stuur je dan drie keer daarna een bericht, dat het Ok is om het terug te sturen? Waar is de GPU btw.?
Nee, ik moet nu stoppen ermee, want ben gewoon aan het denken hoe ik zelf helemaal gek ervan zou worden als ik BL oprichter zou zijn geweest.
De manier waarop ze communiceren naar buiten toe is echt een shithole.
Als CEO moet die vandaag toch ook op tafel slaan en zeggen iedereen die nu in de naam van ltt ook maar iets naar buiten brengt in een form post een YouTube comment een tweet of wat dan ook kan direct zn spullen pakken.
Volgebs mij heeft Linus niet door dat het bedrijf groter is geworden dan hemzelf.
Als CEO moet die vandaag toch ook op tafel slaan en zeggen iedereen die nu in de naam van ltt ook maar iets naar buiten brengt in een form post een YouTube comment een tweet of wat dan ook kan direct zn spullen pakken.
Volgebs mij heeft Linus niet door dat het bedrijf groter is geworden dan hemzelf.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik kijk juist naar LTT voor de meer typische simpele eindgebruiker projecten: Ik wil mijn huis volledig voorzien van Ubiquiti spul, hoe ziet dat er in de praktijk uit voor iemand zonder Ubiquiti kennis. Hoe realistisch is Linux gebruiken voor een simpele eindgebruiker (hint: ik werk nu zo'n 15 jaar in de IT en zelfs ik loop het liefst met een grote boog om Linux heen, veel te veel leeswerk, gedoe en karige documentatie, het moet gewoon werken) en de soms leuke projectjes als een remote locatie van een straalverbinding voorzien zonder alteveel benodigde voorkennis.
Dat is ook het bizarre ervan. LMG weet ontzettend goed hoe belangrijk dit soort prijzen zijn en dat deze echt niet naar buiten gebracht mogen worden. Laat ook weer zien hoe gelijk GN heeft met het rushen van video's en gebrek aan goede QC.GarBaGe schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:33:
[...]
Dat noem je data classificatie.
Daar heeft ook niemand het over. Dat is puur infotainment en dat is prima.pagani schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:21:
Ik kijk juist naar LTT voor de meer typische simpele eindgebruiker projecten: Ik wil mijn huis volledig voorzien van Ubiquiti spul, hoe ziet dat er in de praktijk uit voor iemand zonder Ubiquiti kennis. Hoe realistisch is Linux gebruiken voor een simpele eindgebruiker (hint: ik werk nu zo'n 15 jaar in de IT en zelfs ik loop het liefst met een grote boog om Linux heen, veel te veel leeswerk, gedoe en karige documentatie, het moet gewoon werken) en de soms leuke projectjes als een remote locatie van een straalverbinding voorzien zonder alteveel benodigde voorkennis.
Schiet tussen de palen en je scoort!