Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even voorop gesteld, ik wil hier geen canceldiscussie van maken, maar bij mij speelt al veel langer dat LTT (Linus Tech Tips) nogal erg raar en in mijn ogen vaak zonder kennis, claims maken of delen, die niet kloppen of zelfs gevaarlijk zijn voor de user.

Deze nieuwe video van Gamers Nexus vat het wel goed samen:

Let vooral even op de waterkoeler gate.. geen spoilers, maar echt amateuristisch.

Even mijn persoonlijke bevindingen:
- YouTube: I Beat Netflix’s Password Sharing Crackdown! - Een VPN-oplossing, die heel vaag is. Waarom dan niet meteen een OpenVPN/Wireguard oplossing? Ja, minder geschikt voor het groot publiek, maar dit is gewoon vragen om problemen, aangezien al je verkeer door de node van de andere gaat.

- De Linux Challenge was voor mij de druppel. Als je basic knowledge mist over een platform, zeur er dan niet over. Linus vond het wazig dat er geen download knop was op GitHub, en ging ook zomaar random scripts runnen van het internet. Dit liet zien aan mij, dat iemand geen geduld heeft om dingen te leren, maar ook gewoon het niet wil begrijpen. Het veranderen van een extensie om de 'content-type' te veranderen, was ook zeer lachwekkend (je kunt niet van een .txt een .mp3 maken, en verwachten dat het afspeelt bijvoorbeeld).

- Sponsors en daarmee vrienden zijn, gaat niet hand-in-hand. Je kunt niet kritisch zijn, als een bedrijf als Intel je 'gratis' cash geeft, en een evenement organiseren met partners, dan sta je niet ver af van vriendjespolitiek.

Dat vind ik het grootste probleem, content is gesponsord, en de zin 'but here are the negatives', zie je vrijwel nooit voorbij komen. Zoals bij de ASUS ROG, waarbij er toch wel problemen bleken te zijn met de joypads. Of gewoon op de manier hoe ASUS met de AMD problemen omging..

- Een CEO aanstellen die nogal vriendjes is met Corsair en DELL: https://www.linkedin.com/in/terren-tong-62b5a44

Ja, handig, maar niet erg handig had je kritisch moet zijn op die bedrijven. Hetzelfde geldt voor zijn banden met Noctua. Je mag een fanboy zijn, maar hoe ga je dat combineren met kritisch zijn?

---

Kijk, ik snap dat mensen kijken om het entertainment, maar het probleem is dat er toch een grote groep is, waarschijnlijk door kennisgesprek of weinig andere kanalen zien, gewoon onwaarheden worden verteld. Je kunt wel benchmarks delen, maar als die niet kloppen, dan wordt de kijker in de maling genomen. Als je product X super vindt, omdat die je een grote som geld hebben gegeven, dan wordt de kijker wederom in de maling genomen.

Misschien zie ik het verkeerd? Vandaar dit topic.

Op YT zie ik mixed comments, en op r/LinusTechTips zie ik comments als 'Linus mag doen wat hij wilt'. Ik weet niet hoe die mensen een bijnaam hebben, maar ik krijg Elon Musk vibes ervan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hier toch net zo goed soms, dat sommige reviews op de FP wel erg rooskleurig zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-04 13:10
Achja ik was al een tijdje geleden gestopt met LTT kijken en overal uit verbannen op mijn YouTube account omdat ze die mega irritante 'bzbzbzbzbzzzzzzgggght' gebruiken voor censuur ipv gewoon stilte of een zachte piep. Erg irritant geluid dus ja, ik ga geen dingen opzetten die mij irriteren! :+ Genoeg andere content online.

Maar iedereen weet toch dat LTT vooral 'figure it out as we go' is? Vooral beunhazen net als wij gemiddelde Tweakers. Daarom is het zo vermakelijk. We can relate.

[ Voor 19% gewijzigd door grasmanek94 op 15-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Ze piepen tegenwoordig gewoon weer :+

Ik vind veel van de videos altijd wel leuk, zeker de homelab dingen of als ze zelf iets bouwen.

Voor de reviews kom ik al jaren niet bij LTT terecht.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Sorry ik doe niet mee aan Youtube drama, ongeacht de content creator.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:38:
Sorry ik doe niet mee aan Youtube drama, ongeacht de content creator.
Dat is zeker je goed recht. :)

Alleen is LTT geen kleine speler, ze zijn erg groot, en Linus heeft nogal invloed op wat mensen wel of niet kopen. Dat kan wel gebagatelliseerd worden, maar (helaas) zijn mensen gevoelig ervoor wat andere vinden.

Ja, ben het met je eens, dit is wel weer drama, maar ik stoor mij al langer dat iemand met miljoenen aan views, niet fatsoenlijk met tech kan omgaan, het geen dat hij reviewed. Hij heeft flink wat mensen in dienst, maar schijnbaar hebben die totaal geen controle over hem.. dat doet mij aan een ander bedrijf denken.

Mensen mogen kijken wat ze willen, ik vind zijn opmerkelijke case reviews erg leuk, maar er was laatst een review over een grasmaaier die hij had gekocht op het LTT kanaal. Buiten dat het ding ontzettend langzaam en incorrect was, vind ik het gek dat je zoveel sponsort content hebt.

Achja, als je de verhalen leest over influencers, dan gaan ogen voor je open hoe dat werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
Achja, als je de verhalen leest over influencers, dan gaan ogen voor je open hoe dat werkt. :)
Waarom zou je denken dat LTT geen influencer is? :-p

Ik begrijp je bezorgdheden / frustratie... Maar is toch niks nieuws onder de zon? Modellen en advertenties met bekende personen bestaan al langer.. En daarvoor kochten mensen ook dezelfde dingen als de rijkste buur in de wijk 'omdat die dat ook had'.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

LTT is op de eerste plaats een entertainment kanaal, net als alle andere tech youtubers. Linus heeft zelf geen achtergrond in de IT, is gewoon als amateur begonnen bij NCIX en heeft daar de kans gekregen om wat filmpjes te maken. Zodoende in aanraking gekomen met de wat duurdere technologie waar niet iedere consument zomaar mee kan spelen, waarmee hij z'n kennis heeft kunnen uitbreiden.

Inmiddels zit er een heel team achter, maar je ziet in dit geval dat niet het hele team dezelfde media achtergrond heeft. Het is leuk dat ook de gewone medewerkers van zo'n bedrijf mee mogen helpen met het geven van een rondleiding, maar die verspreken zich nog wel eens.

Belachelijk dat dit zo wordt opgeblazen want het gaat echt helemaal nergens over en Linus heeft in de WAN Show al aangegeven dat die uitspraak gewoon niet terecht was, de clip daarvan is ook al rond gegaan en heeft GamersNexus ook 100% gezien, dus eigenlijk is de echte drama al voorbij.

Ik denk dat dit topic uiteindelijk weinig discussiewaarde heeft, alle punten die je aanhaalt zijn al opgelost of eigenlijk niet relevant. LTT maakt een hele duidelijke splitsing tussen video's die wel en niet gesponsord zijn, en zelfs dan zijn ze lang niet altijd even positief over gesponsorde producten.
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:50:
[...]
vind ik het gek dat je zoveel sponsort content hebt.
Tegenwoordig komt voor veel content creators ergens tussen 2/3e en 99% van de inkomsten van gesponsorde content. Advertenties op YouTube zijn zo goed als niks meer waard.
LMG heeft zich horizontaal uitgebreid door 'echte' producten te maken (ipv alleen merch) en nu met Labs zijn ze bezig om een onderbouwing te geven aan de data die ze laten zien, maar ze zullen toch altijd geld moeten verdienen. Het is een echt bedrijf met meer dan 100 werknemers, geen JayzTwoCents met 5 of GamersNexus met 15 werknemers.

Ik ben verder ook absoluut geen fanboy, maar ik denk dat dit allemaal gewoon drama is om zelf publiciteit te winnen, iets waar Steve sowieso wel een handje van heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-04 14:51

Louw Post

Cerenas

LTT kwam op mij al langer over op een media voornamelijk voor de entertainment en vol met onderbuikgevoelens. Persoonlijk bekijk ik eigenlijk alleen geschreven reviews en als ik wat meer detail wil dan vaak wel GN.

Had geen idee dat het zo mis gaat in video's bij LTT. In ieder geval een reden om die te vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07
"A little bit of somethin', sure beats a whole lot of nothin"

Liever iets meer kwaliteit dan een overload aan **

control alt oeps deleted

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-04 22:03
Een video van 45 minuten zeuren over wat de ander niet goed doet, nee dankje.. Ik besteed mijn tijd liever aan iets anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:25
LTT heeft altijd al onzin verkondigd en heb het daarom ook al vanaf het begin afgeschreven.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voordat LTT groot was, was het interessant om te zien, maar nu het allemaal zo massaal moet met veel sensatie en poeha (en daarbij horende reclames), ben ik afgehaakt. Ik kijk ook nauwelijk dat soort videos en uberhaupt YouTube, eigenlijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2023 11:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:44:

- De Linux Challenge was voor mij de druppel. Als je basic knowledge mist over een platform, zeur er dan niet over. Linus vond het wazig dat er geen download knop was op GitHub, en ging ook zomaar random scripts runnen van het internet. Dit liet zien aan mij, dat iemand geen geduld heeft om dingen te leren, maar ook gewoon het niet wil begrijpen. Het veranderen van een extensie om de 'content-type' te veranderen, was ook zeer lachwekkend (je kunt niet van een .txt een .mp3 maken, en verwachten dat het afspeelt bijvoorbeeld).
Dan heb je dus duidelijk niet begrepen waar deze challenge voor staat.
Linus is geen linux gebruiker en dat is nu juist het punt KAN een non linux gebruiker overstappen op linux en gewoon zijn ding doen. Het antwoord is bijna altijd nee niet zonder een hoop lezen / inzet / moeite.
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:44:
- Sponsors en daarmee vrienden zijn, gaat niet hand-in-hand. Je kunt niet kritisch zijn, als een bedrijf als Intel je 'gratis' cash geeft, en een evenement organiseren met partners, dan sta je niet ver af van vriendjespolitiek.
Je kunt prima centjes ontvangen voor sponsored content en dan nog kritisch zijn.
Volgens mij heeft LTT een hele serie aan flame video's over intel gedurende de 5k intel upgrade gehad.
Die twee dingen staan gewoon los van elkaar.
Dat vind ik het grootste probleem, content is gesponsord, en de zin 'but here are the negatives', zie je vrijwel nooit voorbij komen. Zoals bij de ASUS ROG, waarbij er toch wel problemen bleken te zijn met de joypads. Of gewoon op de manier hoe ASUS met de AMD problemen omging..
Al deze punten komen tijdens video's (wanneer relevant) naar boven ook tijdens de wekelijkse podcast style video komen deze ook gewoon naar boven.
- Een CEO aanstellen die nogal vriendjes is met Corsair en DELL: https://www.linkedin.com/in/terren-tong-62b5a44

Ja, handig, maar niet erg handig had je kritisch moet zijn op die bedrijven. Hetzelfde geldt voor zijn banden met Noctua. Je mag een fanboy zijn, maar hoe ga je dat combineren met kritisch zijn?
Ok de volgende keer zullen ze iemand aannemen die nog nooit in het tech veld gewerkt heeft!
Ik heb ooit bij KPN gewerkt toch heb ik geen moeite om gewoon neutraal te praten over alle andere providers. 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Shunt op 15-08-2023 11:25 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:49
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:01:
Tegenwoordig komt voor veel content creators ergens tussen 2/3e en 99% van de inkomsten van gesponsorde content.
Dat lijkt me de crux van de tech youtubers. Eens een kanaal wat groter wordt krijgen ze massa's producten toegestuurd waar het testen beperkt blijft tot de specificatielijst afblaffen.

Om het ook zo breed mogelijk te maken verdwijnt te moeilijke woordenschat of overpeinzingen van de video's.

Ik vind Linus af en toe nog amusant maar ik skip vaak door de video, het is toch wat lang dralen en opvulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

.

[ Voor 99% gewijzigd door Shunt op 15-08-2023 11:25 . Reden: moest een edit zijn. ]

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shunt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:21:
Je kunt prima centjes ontvangen voor sponsored content en dan nog kritisch zijn.
Volgens mij heeft LTT een hele serie aan flame video's over intel gedurende de 5k intel upgrade gehad.
Die twee dingen staan gewoon los van elkaar.
Ik denk dat het wel degelijk impact heeft of heeft gehad. Ik denk niet dat LTT nog een keer welkom zal zijn bij een van de fabrieken van Intel in Israel bijvoorbeeld. Niet dat het mij wat uitmaakt, maar dat was wel een van de interessante videos die later uit kwamen toen LTT al groot was.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 16:03

MsG

Forumzwerver

Ik mis een beetje waarom dat fundamenteel niet zou kunnen. Genoeg YouTubers die echt wel genoeg reputatie hebben om van de fabrikant te eisen dat ze niet beperkt worden, en als multimiljonair is daadwerkelijk iets aankopen om het te testen ook niet zo'n drempel.

Ook op Tweakers heb je soms enerzijds een advertentiecampagne van bedrijf X en een losstaande review over X. Als je daarmee automatisch de reviewer niet meer vertrouwt, moet je die ook consistent ook niet meer met andere zaken vertrouwen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

CH4OS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
Ik denk dat het wel degelijk impact heeft of heeft gehad. Ik denk niet dat LTT nog een keer welkom zal zijn bij een van de fabrieken van Intel in Israel bijvoorbeeld. Niet dat het mij wat uitmaakt, maar dat was wel een van de interessante videos die later uit kwamen toen LTT al groot was.
Toen had linus al tientallen video's die melde dat Intel jaren niets "nieuws" meer gedaan had. Alleen maar meer voltage en meer GHZ probeerde te pushen zonder een nieuwe innovatie te laten zien.

Commentaar en zakelijke relaties kunnen prima langs elkaar bestaan. Tenzij je Apple bent blijkbaar :P.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[..]

Belachelijk dat dit zo wordt opgeblazen want het gaat echt helemaal nergens over en Linus heeft in de WAN Show al aangegeven dat die uitspraak gewoon niet terecht was, de clip daarvan is ook al rond gegaan en heeft GamersNexus ook 100% gezien, dus eigenlijk is de echte drama al voorbij.

Ik denk dat dit topic uiteindelijk weinig discussiewaarde heeft, alle punten die je aanhaalt zijn al opgelost of eigenlijk niet relevant. LTT maakt een hele duidelijke splitsing tussen video's die wel en niet gesponsord zijn, en zelfs dan zijn ze lang niet altijd even positief over gesponsorde producten.
Misschien dan wel goed om uit te leggen wat je dan opgeblazen en opgelost vindt. :)

Dingen zijn namelijk niet opgelost, de reviews kloppen nog altijd niet in cijfers/benchmarks, en zoals gezegd zijn de software reviews niet beter:

Dit maakt mij bijvoorbeeld boos. Deze reviews zijn half, en tonen niet de gevaren van wat LTT je als 'tip' verkoopt. Kritiek op videos doen ze vrijwel niets mee, ze hadden een vervolg kunnen maken, en uit leggen waarom Atlas OS misschien toch niet zo'n slimme keuze is (voor een paar FPS).

De reactie van Linus is wel wat ik had verwacht, namelijk eromheen draaien. Nergens wordt er ingegaan op de rushed video's, cijfers die dus niet kloppen, en het 'oplossen' met de waterkoeler fiasco ook niet. Het had gewoon niet mogen gebeuren, wat als dit een (prototype) CPU-koeler van AMD/Intel was geweest? Ja, dat was het niet, maar het toont wel aan hoe Linus omgaat met zijn klanten. Een big fish, en een small fish, heb je beide nodig, en als zij vragen om het terug te sturen, dan doe je dat gewoon.

Nee, ik snap dat we niet moeten overdrijven, maar zoals gezegd Linus heeft flink wat invloed in wat mensen kopen. Als hij dus een claim maakt 'product X werkt niet, we gaan het niet opnieuw testen waarvoor de fabrikant het heeft gemaakt', dan kun je beter geen reviews maken. Het is alsof je een deur van een een auto vervangt, met een deur van een ander model, en dan zegt dat de deur niet deugt want het sluit niet goed.

Het punt met de muis bijvoorbeeld.. je kunt een vervolg video maken, waarin je uitlegt dat je het niet hebt gezien. Je zou ook kunnen uitleggen waarom je het niet hebt gezien.. maar nee, hier wordt de fabrikant compleet de grond in geboord.

Kritiek mag, fouten maken ook, maar zoals gezegd heb ik het veel vaker gezien. Niet alleen bij de voorbeelden in deze video. Zoals in een case een dikke GPU/CPU plaatsen, en dan verbaasd zijn dat het niet koelt.

Edit: als toevoeging. De mensen die hij heeft aangenomen zijn erg average. Misschien komt het door de rushed content, maar met de nieuwe gezichten, vond ik dat de kwaliteit (nog) lager was dan daarvoor.

Antony, die er nu niet meer werk, was het niet altijd met hem mee eens, maar hij was wel wat beter in kijken naar het geheel. Ik vind persoonlijk niet dat die nieuwe mensen een upgrade zijn, maar wellicht ligt het dus aan iets anders?

Het is 'grappig' om te horen dat er opeens een GPU gevonden wordt, of dat moederbord X ontbreekt, maar erg professioneel komt het niet over.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2023 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23
Ik kijk niet op LTT voor serieuze reviews.
Voornamelijk als entertainment, zoals:
YouTube: The SCAM of Wireless ESD Straps - Feat. ElectroBOOM

Ik vind het wel jammer dat ze (LTT) zoveel fouten maken in hun "serieuze" reviews en niet echt de moeite nemen om dit te rectificeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:59

OMD

Ik volg Linus letterlijk vanaf het begin (als in NCIX flimpjes e.d) en heb hem altijd erg aangeprezen. De technische knul die bezig was van met alles en nog wat is gewoon compleet verdwenen en het is een multi miljoenen bedrijf geworden. Data-driven en omzet/winst leidend. Dat is ook normaal voor een bedrijf echter gaat wel de inhoud daar onder lijden zoals met elke bedrijf dat wordt opgezet vanuit liefde voor je vak en het groot wordt. Er gaan dan ook steeds meer dingen fout.

Ik ben het gedeeltelijk wel eens met Steve maar het had denk ik beter achter de schermen gedaan kunnen worden. Het is en blijft nu een viewer magneet voor GN en ook dat is gewoon een bedrijf met dure apparatuur. Die willen uiteidenlijk gewoon centen zien. Leuk dat hij monetization heeft uitgezet maar wellicht krijgt hij duizenden abonnees erbij die andere filmpjes kijken waarbij monetization gewoon aanstaat.

Steve kent Linus al geruime tijd. Ik snap niet dat hij niet Linus heeft gemaild/gebeld/ge-appt voor even een afspraak van man tot man van joh luister, in mijn ogen gaat dit en dit en dat niet goed.

Het wordt nu modder gooien en ik ben benieuwd na Linus zijn reactie op het LTT forum of hij daar nog wat mee gaat doen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
Ik mis een beetje waarom dat fundamenteel niet zou kunnen. Genoeg YouTubers die echt wel genoeg reputatie hebben om van de fabrikant te eisen dat ze niet beperkt worden, en als multimiljonair is daadwerkelijk iets aankopen om het te testen ook niet zo'n drempel.

Ook op Tweakers heb je soms enerzijds een advertentiecampagne van bedrijf X en een losstaande review over X. Als je daarmee automatisch de reviewer niet meer vertrouwt, moet je die ook consistent ook niet meer met andere zaken vertrouwen.
Het probleem (vind ik), is dat vrijwel elke video is gesponsord. Zonder SponsorBlock zou ik een video van LTT niet kunnen kijken, want de ads (ook voor hemzelf) vliegen je om de oren.

Het probleem is dat je een bias creëert, ook richting jezelf. Linus is bijvoorbeeld erg fan van Noctua. Prima, ik ook, maar als je dan zijn review bekijkt, dan lijkt het er toch erg op dat die Noctua een advantage krijgt, terwijl dat niet zo zou moeten zijn. Dat is oneerlijk, en datzelfde heb ik gemerk bij zijn ASUS ROG review. Want er zijn wel degelijk dingen die beter moeten aan dat apparaat.

Op Tweakers neem ik ook gesponsorde reviews minder serieus, dan reviews van een echter gebruiker. Er zijn wel die kritisch zijn bij een gesponsord review, maar als je iets cadeau krijgt (helaas niet meer het geval), dan is de kans nu eenmaal groter dat je een beetje bias bent.

Ja, Linus is kritisch soms, maar in mijn ogen wel als het hem ook uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 16:03

MsG

Forumzwerver

Maar je vertrouwt hetzelfde medium dus wel als ze niet direct iets gesponsord krijgen, terwijl je datzelfde medium (welk medium dan ook) opeens verdenkt van een scheve vergelijking zodra er een cadeautje bij komt kijken.

Ik zie dat directe verband niet per se, en vertrouw daarmee het medium, maar dat je het medium bij gelegenheid wantrouwt vind ik dan een ontzettende redeneringskronkel. Als ik ze zou verdenken zou ik het medium consistent niet meer vertrouwen, want waarom zouden ze dan op andere momenten wel zonder bias zijn?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Het probleem (vind ik), is dat vrijwel elke video is gesponsord. Zonder SponsorBlock zou ik een video van LTT niet kunnen kijken, want de ads (ook voor hemzelf) vliegen je om de oren.
Bij de start, bij het eind en af en toe merch tussendoor valt toch wel mee? Zelf heb ik YT Premium dus weet niet of daar nog ads vandaan komen maar vind het reuze meevallen bij LTT. YT Premium toont denk ik wel aan hoe ik verder over advertenties denk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:59

OMD

Die sponsor bende maakt mij trouwens geen bal uit. Ik luister er nooit naar en skip het forward. Als hij daardoor zijn bedrijf draaiende kan houden en sponsors niets te maken hebben met item wat gereviewed wordt heb ik er geen problemen mee. Dat gaat nog wel eens verkeerd :)
LTT store dingen zijn vaak 3 seconden en kan er soms nog wel om lachen hoe het is geïmplementeerd in de videos.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:21:
Dan heb je dus duidelijk niet begrepen waar deze challenge voor staat.
Linus is geen linux gebruiker en dat is nu juist het punt KAN een non linux gebruiker overstappen op linux en gewoon zijn ding doen. Het antwoord is bijna altijd nee niet zonder een hoop lezen / inzet / moeite.
Mijn punt ging niet over de Linux challenge, mijn ding ging over het niet weten hoe een basic OS en een platform als GitHub werkt. ;)

Linus zegt bijvoorbeeld in die video, dat GitHub onvriendelijk is want het heeft geen download knopje (dat hebben ze wel overigens). Maar hij snapt bijvoorbeeld niet hoe het platform zelf werkt. Dat je niet snapt hoe het werkt, betekent meestal ook dat je ongelijk hebt. Git(hub) is namelijk niet bedoeld als download site, het is voor code te delen.

Hetzelfde met het verwijderen van packages (je wordt drie keer geprompt 'are you sure you want to do this?' - je moest letterlijk iets overtypen).
Vervolgens brand je de distro volledig af, deels terecht, het was een package bug, maar erg professioneel komt het niet over. Hij had het ook opnieuw kunnen installeren, maar erg veel zin had hij volgens mij niet in die challenge.

Vervolgens gaat hij extensies van bestanden veranderen, omdat hij verwacht dat het in een ander programma opent. Voor iemand die claimt kennis van zaken te hebben, vind ik dat erg laag.

Dat hij Linux niet snapt, daar heb ik alle begrip voor, maar ik zag gewoon in de video een niveau wat mij niet aanstond, als jezelf wel wil uitdragen dat je kennis van zaken hebt. Zomaar een script runnen van het internet is een no-go, hoe ga je dan uitleggen aan je medewerkers dat ze geen onveilige PDF moeten openen? Ik kan nog wel doorgaan, zoals hoe slecht die challenge was opgezet door zijn staff, maar dat is wellicht niet zo leuk om te lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2023 11:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vroeger keek ik graag naar LTT maar sinds Luke (jaren terug alweer) meer naar de achtergrond verdwenen is en het kanaal/bedrijf explosief is gegroeid vindt ik het maar weinig aan. Veel sensatie, niet kloppende zaken, gebrekkige kennis en hypocritisch.

Ondertussen ben ik al een aardige tijd gestopt met het bekijken van LTT video's.

Tijd terug nog een keer een reeks video's gezien waarin iemand uit de community op kosten van LTT een computer mag bouwen. Daarbij realiseerde ik mij direct dat ik ook helemaal niet meer de doelgroep ben. Het niveau was bedroevend ze konden nog amper een schroevendraaier vast houden.

[ Voor 31% gewijzigd door Caayn op 15-08-2023 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:51:
Maar je vertrouwt hetzelfde medium dus wel als ze niet direct iets gesponsord krijgen, terwijl je datzelfde medium (welk medium dan ook) opeens verdenkt van een scheve vergelijking zodra er een cadeautje bij komt kijken.

Ik zie dat directe verband niet per se, en vertrouw daarmee het medium, maar dat je het medium bij gelegenheid wantrouwt vind ik dan een ontzettende redeneringskronkel. Als ik ze zou verdenken zou ik het medium consistent niet meer vertrouwen, want waarom zouden ze dan op andere momenten wel zonder bias zijn?
Er is nu eenmaal een verschil tussen een user review (die het product dus zelf koopt) en een review dat gesponsord wordt gedaan. Beide kunnen kritisch zijn (en ook vice versa), maar ik kijk liever naar meerdere bronnen (zoals de T.net reviews van gebruikers), dan enkel één bron.

Het gevaar, vind ik, is dat mensen LTT als een bron gaan zien dat geen fouten maakt. Als je random klikt, en je ziet overal sterretjes/correcties staan, dan mag je wel stellen dat de kwaliteit van je reviews nogal te wensen over laat.

Ja, ik begrijp dat een video niet zomaar kan worden aangepast, waarbij dit bij tekst wel kan, maar ik vind het vreemd dat je * toevoegt aan video en die dan alsnog published. Dat is ook het punt dat hij wil maken, je kunt dit toch vóór het online zetten al oplossen? Dat het een paar keer gebeurt, dat kan, maar bij LTT gebeurt het ontzettend vaak.

Ik heb respect voor wat hij heeft opgezet, ook zijn nieuwe lab leek mij interessant, maar fouten als dit kunnen gewoonweg niet blijven voortduren. Vind het goed dat iemand hem eens wakker schudt, al lijkt Linus niet de man die kritiek aanneemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Je doet een heleboel aannames, ik denk dat je het allemaal veel en veel te serieus neemt. Het is een entertainmentkanaal, geen bron voor naslagwerk. Iedereen die iets koopt 'want LTT' doet dat zelf, er zijn genoeg kanalen (ook van vergelijkbare grootte) die slechtere aanbevelingen doen.

En het feit dat je zegt dat Anthony er niet meer werkt zegt wat mij betreft al genoeg, je hebt geen idee waar je het nou daadwerkelijk over hebt en haakt gewoon in op de drama die er speelt. Dat helpt je punten niet echt, want je roept maar gewoon wat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:35:
[...]

Je doet een heleboel aannames, ik denk dat je het allemaal veel en veel te serieus neemt. Het is een entertainmentkanaal, geen bron voor naslagwerk. Iedereen die iets koopt 'want LTT' doet dat zelf, er zijn genoeg kanalen (ook van vergelijkbare grootte) die slechtere aanbevelingen doen.

En het feit dat je zegt dat Anthony er niet meer werkt zegt wat mij betreft al genoeg, je hebt geen idee waar je het nou daadwerkelijk over hebt en haakt gewoon in op de drama die er speelt. Dat helpt je punten niet echt, want je roept maar gewoon wat 8)7
Hij werkt er toch niet meer? Het is overigens tegenwoordig een zij.

Verder kan ik niet zoveel met 'je hebt geen idee' en 'je speelt op drama'. Leg het mij dan uit. Want met een reactie als dit kan ik HELEMAAL NIETS mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 21:52
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:35:
[...]

Dan moeten ze zichzelf ook niet zo profileren. Wanneer je een heel test lab opzet, tientallen videos maakt om te laten zien wat voor enorme dure test tools je hebt gekocht om zaken te testen, dan mogen kijkers er vanuit gaan dat het test proces heel zorgvuldig gebeurt en de resultaten gewoon kloppen. En als er dan onverhoopt toch een fout wordt gemaakt, dient deze fatsoenlijk opgelost te worden.

Feit is, LMG is niet 100% entertainment, en als ze dat wel zijn, dan liegen ze de kijkers voor door zichzelf ook in de markt te zetten als testers en benchmarkers. Als ze gewoon entertainment willen maken, laat die benchmarks en tests lekker achterwegen, en lach met z'n allen wanneer Linus voor de zoveelste keer een stuk hardware van $1000+ laat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:38:
[...]

Hij werkt er toch niet meer? Het is overigens tegenwoordig een zij.

Verder kan ik niet zoveel met 'je hebt geen idee' en 'je speelt op drama'. Leg het mij dan uit. Want met een reactie als dit kan ik HELEMAAL NIETS mee.
Emily werkt er gewoon nog ;) Die was zelfs nog te zien in de tours bij LTX.

Er valt weinig uit te leggen, je roept vanalles maar hebt geen onderbouwing behalve dat je het vreemde idee hebt dat LTT meer is dan gewoon een YouTube kanaal dat leuke video's maakt. Het bedrijf erachter hebben wij als kijkers weinig mee te maken, maar er zijn geen redenen om aan te nemen dat daar iets schimmigs speelt.

De fouten die jij noemt spelen ook bij andere kanalen, zo werkt het nou eenmaal als je een product krijgt met een embargo waarbij twee dagen later iedereen hun video's gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hatsjoe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:41:
[...]

Dan moeten ze zichzelf ook niet zo profileren. Wanneer je een heel test lab opzet, tientallen videos maakt om te laten zien wat voor enorme dure test tools je hebt gekocht om zaken te testen, dan mogen kijkers er vanuit gaan dat het test proces heel zorgvuldig gebeurt en de resultaten gewoon kloppen. En als er dan onverhoopt toch een fout wordt gemaakt, dient deze fatsoenlijk opgelost te worden.

Feit is, LMG is niet 100% entertainment, en als ze dat wel zijn, dan liegen ze de kijkers voor door zichzelf ook in de markt te zetten als testers en benchmarkers. Als ze gewoon entertainment willen maken, laat die benchmarks en tests lekker achterwegen, en lach met z'n allen wanneer Linus voor de zoveelste keer een stuk hardware van $1000+ laat vallen.
Dat zijn allemaal dingen waar ze nog mee bezig zijn, en ze zijn ook heel duidelijk over dat het nog niet klaar is en de data nog niet helemaal gevalideerd is. De meeste dingen hebben nog geen standaard testproces, en zelfs dan is data alleen relevant als je het vergelijkt met data uit hetzelfde testproces.
Data van twee YT kanalen vergelijken is nutteloos, die hebben niet exact dezelfde setup en zullen dus altijd andere metingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:42:
[...]

Kijk daar kan ik al meer mee. :)

Net als LTT kan ik mij ook vergissen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-04 21:52
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:42:
[...]

Er valt weinig uit te leggen, je roept vanalles maar hebt geen onderbouwing behalve dat je het vreemde idee hebt dat LTT meer is dan gewoon een YouTube kanaal dat leuke video's maakt. Het bedrijf erachter hebben wij als kijkers weinig mee te maken, maar er zijn geen redenen om aan te nemen dat daar iets schimmigs speelt.

De fouten die jij noemt spelen ook bij andere kanalen, zo werkt het nou eenmaal als je een product krijgt met een embargo waarbij twee dagen later iedereen hun video's gaat posten.
Volgens mij zijn de fouten niet zo zeer het probleem (behalve de fouten die ontstaan zijn door enorme onzorgvuldigheid en laksheid), maar meer hoe deze fouten opgelost worden. Al die kleine benchmark foutjes boeit mij ook niet zo veel, maar het Billet Labs fiasco heeft mij een hele zure smaak gegeven over hoe Linus hier mee om gaat. Ronduit schandalig.
Oon schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Dat zijn allemaal dingen waar ze nog mee bezig zijn, en ze zijn ook heel duidelijk over dat het nog niet klaar is en de data nog niet helemaal gevalideerd is. De meeste dingen hebben nog geen standaard testproces, en zelfs dan is data alleen relevant als je het vergelijkt met data uit hetzelfde testproces.
Data van twee YT kanalen vergelijken is nutteloos, die hebben niet exact dezelfde setup en zullen dus altijd andere metingen hebben.
Dan moeten ze de cijfers niet publiceren wanneer ze weten dat deze niet kloppen of niet gevalideerd zijn. Zodra je benchmarks gaat doen en testcijfers gaat publiceren ben je niet meer bezig met entertainment maar met journalistiek, en daar dient gepaste zorgvuldigheid toegepast te worden. Iets wat LMG bewezen heeft niet te doen, eigen personeel geeft zelfs aan meer kwaliteit in plaats van kwantiteit te willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Laatst online: 25-04 21:20
Als er één ding is dat ik van deze drama heb geleerd is dat het volgende:

Het uitvoeren van een goede test, en daarmee een goede benchmark en goede review, is niet makkelijk. Alle procedures moeten als een huis staan voor een goede test, zodat het resultaat 100% verifieerbaar is. Dit moet het geval zijn in alle getoonde resultaten bij een benchmark. Daarnaast moet voor een goede benchmark de sample size groot genoeg en representatief zijn. De uiteindelijke review moet duidelijk onpartijdig zijn, op basis van de getoonde data, en transparant.

Bovenstaand is de reden waarom ik Tweakers user testpanels cq 'reviews' etc met een emmertje zout neem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:12
Tja, wat sommige anderen ook al een beetje zeggen, LTT==Entertainment, voor koopadvies of serieuze reviews is het wel de laatste plaats waar ik zal kijken. Als een soort TopGear maar dan met computers zie ik hem zegmaar, dat is ook prima entertainment maar ga je niet zitten kijken als aankoopadvies voor een auto mag ik hopen :+

Nu is het wel zo dat hij zich de laatst tijd meer als serieus reviewplatform wil gaan profileren, alleen daarvoor is het dus allemaal nog niet goed genoeg qua methodieken, rammelt de kwaliteitscontrole en is 500 euro uitsparen blijkbaar belangrijker dan een compleet en eerlijk verhaal te vertellen. Dit moet dus echt beter, of hij moet zich (weer) uitsluitend op entertainment gaan richten en het serieuze werk overlaten aan bijv. GN :+
nu met Labs zijn ze bezig om een onderbouwing te geven aan de data die ze laten zien, maar ze zullen toch altijd geld moeten verdienen. Het is een echt bedrijf met meer dan 100 werknemers, geen JayzTwoCents met 5 of GamersNexus met 15 werknemers.
Ik vind dat dus geen excuus, juist van een groot bedrijf zou ik professionaliteit verwachten, en juist met zoveel personen in dienst moet er toch altijd iemand te vinden zijn die de video's even een extra keer proef kijkt om te zien of alles in orde is en eventueel aan te passen. Als je dat financieel niet rond krijgt dan is er eigenlijk dus gewoon geen business case om hoogwaardige reviews neer te zetten.

Ik hoop eigenlijk vooral dat dit eindelijk een beetje de ogen opent van sommige mensen die puur en alleen omdat Linus een vlotte babbel heeft en een geweldige entertainer is (dat laatste is volledig oprecht, dat is hij namelijk gewoon :) ) zijn reviews als de absolute waarheid zien en andere reviews automatisch als minderwaardig of incorrect bestempelen.

Zelfs hier op Tweakers heb ik op de FP meerdere 0 moderaties ontvangen op reacties onder een link naar een LTT review waarbij ik alleen maar aangaf dat sommige testmethodieken principieel onjuist waren voor hetgeen hij aan het testen was en daarmee een onjuiste conclusie trok. In sommige Amerikaanse community's is dat nog een stuk erger, in sommige wordt Linus daar werkelijk als een soort alwetende op handen gedragen en 'Wie ben jij om zijn conclusie te betwijfelen' :+

Voor mij veranderd er verder niks, blijf het zo nu en dan wel eens kijken als zijnde entertainment als hij iets heeft wat me aanspreekt, maar voor reviews blijf ik er net zo ver bij weg als ik al deed :P
ShortsNL schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:02:
Bovenstaand is de reden waarom ik Tweakers user testpanels cq 'reviews' etc met een emmertje zout neem.
Goed Userreviews hebben vooral het persoonlijke 'praktijk' stukje erin zitten hoe een apparaat daadwerkelijk bevalt in volledig gebruikt wat bij een professionele reviewer vaker dan wel dan niet gewoon mist :) Voor benchmarks zou ik die inderdaad ook niet gebruiken vanwege gebrek aan (relevant) vergelijkingsmateriaal en/of niet 100% gestandaardiseerde methoden tussen testen van meerdere producten.

[ Voor 10% gewijzigd door !mark op 15-08-2023 17:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Ondertussen weer een reactie van TechJezus GN op de reactie van Linus vanacht..

Man wat een slagveld, ze hadden het netjes aan kunnen pakken, maar Linus is zichzelf nu zo keihard in de voet aan het schieten. Dit moeten ze juist bij de WAN show aanpakken, ga de punten af en waarom wel, waarom niet. Dit is gewoon kop in't zand en hopen dat het weg gaat (samen met je integriteit)

Trek met het BilletLabs drama een heel groot boetekleed aan en doe 300% je best om dat blok terug te halen, dan wel financieel overcompenseren voor deze auctionblunder.

[ Voor 21% gewijzigd door Lanfear89 op 15-08-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22
ShortsNL schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:02:
Als er één ding is dat ik van deze drama heb geleerd is dat het volgende:

Het uitvoeren van een goede test, en daarmee een goede benchmark en goede review, is niet makkelijk. Alle procedures moeten als een huis staan voor een goede test, zodat het resultaat 100% verifieerbaar is. Dit moet het geval zijn in alle getoonde resultaten bij een benchmark. Daarnaast moet voor een goede benchmark de sample size groot genoeg en representatief zijn. De uiteindelijke review moet duidelijk onpartijdig zijn, op basis van de getoonde data, en transparant.

Dat maakt het allemaal wel weer een stukje gecompliceerder dan het daadwerkelijk is.

Je kan je eigen results vergelijken met eerdere results en results van anderen. Het maken van een review van bv. een grafische kaart is echt niet zo moeilijk. Dat LTT daar zo'n enorme blunder heeft begaan, nouja, dat komt echt niet omdat het niet zo makkelijk is. Dat komt er blijkbaar door omdat ze te maken hebben met ofwel een tekort aan tijd ofwel mensen die er geen drol van snappen.

Gezien dat het resultaat werd aangehaald in de conclusie, neig ik eerder naar het tweede en dat is wel vrij kwalijk. Zo'n enorme blunder... Dat is wel echt vrij ongekend, zelfs ik met mijn ok kennis, maar ivm de echte pro's beperkte kennis zou zo'n resultaat er nog wel uithalen en zeker niet in een conclusie aanhalen.

Als ik dit zo zie, dan is het vrij onbegrijpelijk dat dit soort fouten erdoorheen zijn gekomen. Dan mag je daar best wel kritiek op hebben wat mij betreft, zeker als het een enorm kanaal is met vele miljoenen volgers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Wat je vooral merkt in de comments op de verschillende kanalen, is dat veel mensen nu maar meepraten met een journalistisch goed onderlegd iemand. Het is makkelijker meewijzen met iemand dan die iemand te zijn die begint met vinger te wijzen.

Dat is waar ik mij vooral aan stoor, het is nu LTT-bashing geworden en dat is helemaal niet te bedoeling van GN. Ze hebben kritiek op de houding en de correctheid van data, dan heb je een zekere verantwoordelijkheid. Dat kan en mag onderlegd bekritiseerd worden.

Wat JTC al eens heel toevallig al eens zei (recentelijk, weet niet meer de exacte video), je hebt kamp LTT, kamp GN, kamp JTC, kamp HU, kamp etcetc. Dat moet niet de bedoeling zijn.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
SkyStreaker schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:13:
Wat je vooral merkt in de comments op de verschillende kanalen, is dat veel mensen nu maar meepraten met een journalistisch goed onderlegd iemand. Het is makkelijker meewijzen met iemand dan die iemand te zijn die begint met vinger te wijzen.
Mwah, wat ik op de verschillende fora meekrijg is dat de foutjes niet eens als heel kwalijk worden gezien. De echte woede zit em over de gehele afhandeling van dat prototype koelblok, van testen met verkeerde graka, tot niet fatsoenlijk willen hertesten tot het ding gewoon bij opbod verkopen. En nu de reactie van Linus waarbij het leek alsof ze dit al op hadden gelost voor de video van GN te zien was, terwijl nu blijkt dat ze 2 uur daarna pas contact op namen met Billet.

Zonder Billet was dit lang niet zo'n drama geworden.

[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 15-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
SkyStreaker schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:13:

Dat is waar ik mij vooral aan stoor, het is nu LTT-bashing geworden en dat is helemaal niet te bedoeling van GN. Ze hebben kritiek op de houding en de correctheid van data, dan heb je een zekere verantwoordelijkheid. Dat kan en mag onderlegd bekritiseerd worden.

Wat JTC al eens heel toevallig al eens zei (recentelijk, weet niet meer de exacte video), je hebt kamp LTT, kamp GN, kamp JTC, kamp HU, kamp etcetc. Dat moet niet de bedoeling zijn.
Dat komt ook door LTT omdat zij in plaats van te zeggen, klopt wij zijn tekort geschoten, in plaats daarvan kritiek gaan geven en doen alsof ze alles prima hebben afgehandeld en iedereen het verkeerd ziet. Dan kan je wel in kampen spreken etc. maar daar is in zo'n geval weinig sprake van. Samen met de kritiek die ze op andere kanalen leveren, kan ik me dan ook wel voorstellen dat dit net wat te ver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:56
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

10 seconden aan het begin met een of ander debiel grapje en een segue. En aan het eind nog een keer. En als hij zijn te dure schroevendraaier vast heeft nog een keer.

Voor niks gaat de zon op, toch?

Als je op je PC kijkt even een keer op "L" drukken. Als je op je mobiel kijkt even 1 keer dubbelklikken aan de rechterkant.

Ik vind dit maar een beetje gezeik eigenlijk, misschien een beetje bevoordeeld? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Lanfear89 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Zonder Billet was dit lang niet zo'n drama geworden.
Ik twijfel hierover, aangezien GN ook de rest omschrijft, zoals hoe de reviews de afgelopen tijd zijn gegaan.

Het blijft wel opmerkelijk, bedoel ze leken goede vrienden, maar uiteindelijk zul je altijd collega's blijven.
En GN benoemd dit ook, je zult altijd kritisch naar elkaar moeten zijn.

Linus had ook het anders kunnen oppakken, maar zoals verwacht, schiet hij helemaal in de verdediging.
Dat hoort erg bij hem, maar maakt het voor hemzelf ook moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tunnelforce1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-10-2023
LTT is op de eerste plaats een entertainment kanaal, net als alle andere tech youtubers. Linus heeft zelf geen achtergrond in de IT, is gewoon als amateur begonnen bij NCIX en heeft daar de kans gekregen om wat filmpjes te maken. Zodoende in aanraking gekomen met de wat duurdere technologie waar niet iedere consument zomaar mee kan spelen, waarmee hij z'n kennis heeft kunnen uitbreiden.

Inmiddels zit er een heel team achter, maar je ziet in dit geval dat niet het hele team dezelfde media achtergrond heeft. Het is leuk dat ook de gewone medewerkers van zo'n bedrijf mee mogen helpen met het geven van een rondleiding, maar die verspreken zich nog wel eens.

[...]

Tegenwoordig komt voor veel content creators ergens tussen 2/3e en 99% van de inkomsten van gesponsorde content. Advertenties op YouTube zijn zo goed als niks meer waard.
LMG heeft zich horizontaal uitgebreid door 'echte' producten te maken (ipv alleen merch) en nu met Labs zijn ze bezig om een onderbouwing te geven aan de data die ze laten zien, maar ze zullen toch altijd geld moeten verdienen. Het is een echt bedrijf met meer dan 100 werknemers, geen JayzTwoCents met 5 of GamersNexus met 15 werknemers.

Ik ben verder ook absoluut geen fanboy, maar ik denk dat dit allemaal gewoon drama is om zelf publiciteit te winnen, iets waar Steve sowieso wel een handje van heeft.
Your comments didn't age well

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-04 09:38
Wat een onnodig slot aan je alinea's. Het is juist goed voor leken zoals ik om te snappen dat LTT geen goed kanaal is voor specs. Afgaande op beide videos van GN is het duidelijk hoe beroerd ze omgaan met fabrikanten en reviews daarvan. Als ik het zo zie is alles verre van opgelost. Alleen maar goed om ze even op het matje te roepen. En goed voor mij om te leren ergens anders data te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 15-08-2023 20:12 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik was net even op de Reddit app, en waar ik al een beetje bang voor was, dat gebeurt tegenwoordig.

LTT wordt overal gecanceld, mensen doen oproepen om te unsubscriben, en sommige mailen zelfs naar personen van LTT.

Ik mis in de samenleving tegenwoordig mensen die een eigen mening hebben. Ja, het is ontzettend slordig, en die koelblok gaat nog een grote staart krijgen, maar dit vind ik dan wel drama.

Een discussie is geen drama, kritiek geven is ook geen drama, maar om iemand zijn YT kanaal vol te spammen, allemaal oproepen te doen, etc. dat gaat mij wat ver.

Ik ben totaal geen fan, maar ik begrijp dat mensen LTT kijken. Het is leuke entertainment, en als je dat wilt blijven zien, waarom niet? Het is goed om iemand op zijn fouten te wijzen, want hij heeft zelf ook kritiek op andere, maar houdt het wel hij discussie, en niet de cancel culture die er vandaag is.

Het zal allemaal wel overwaaien (of niet), maar het kudde gedrag komt dan toch weer snel naar boven.

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:26:
[...]

10 seconden aan het begin met een of ander debiel grapje en een segue. En aan het eind nog een keer. En als hij zijn te dure schroevendraaier vast heeft nog een keer.

Voor niks gaat de zon op, toch?

Als je op je PC kijkt even een keer op "L" drukken. Als je op je mobiel kijkt even 1 keer dubbelklikken aan de rechterkant.

Ik vind dit maar een beetje gezeik eigenlijk, misschien een beetje bevoordeeld? :>
Oh, ik heb dit niet alleen bij Linus hoor. :)
Vrijwel elke video die ik op YT kijk, heeft één of meerdere reclames erin zitten. Er zijn kanalen die serieuze onderwerpen belichten, en ook daar zie ik reclames voor VPNs en andere zooi voorbij komen.

Het probleem is niet het skippen, maar de hoeveelheid ads. Zelfs met YT Premium, wordt je nog overgoten met ads van de video zelf. Bij Linus is dit nog een stukje erger, omdat hij dit tussen de regels door doet ('new drink bottle btw.'). Het grappige is dat zijn collega's in het vak, daar ook grappen over maken.

Mij stoort het dus meer, dat ik het overal zie. Bij LTT speelt ook mee, dat de videos vaak gesponsord zijn, zoals bij de Intel giveaway, etc.

Dus ja, snap het, maar vind het wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:35:
Ik was net even op de Reddit app, en waar ik al een beetje bang voor was, dat gebeurt tegenwoordig.

LTT wordt overal gecanceld, mensen doen oproepen om te unsubscriben, en sommige mailen zelfs naar personen van LTT.

Ik mis in de samenleving tegenwoordig mensen die een eigen mening hebben. Ja, het is ontzettend slordig, en die koelblok gaat nog een grote staart krijgen, maar dit vind ik dan wel drama.

Een discussie is geen drama, kritiek geven is ook geen drama, maar om iemand zijn YT kanaal vol te spammen, allemaal oproepen te doen, etc. dat gaat mij wat ver.

Ik ben totaal geen fan, maar ik begrijp dat mensen LTT kijken. Het is leuke entertainment, en als je dat wilt blijven zien, waarom niet? Het is goed om iemand op zijn fouten te wijzen, want hij heeft zelf ook kritiek op andere, maar houdt het wel hij discussie, en niet de cancel culture die er vandaag is.
Je kon er vergif op innemen dat dit ging gebeuren zodra je Linus z'n reactie had gelezen + doodleuk hun video posten alsof er niks aan de hand is. Ik ben benieuwd wat ze vandaag gaan doen, ik mag toch hopen dat ze ondertussen wel doorhebben dat dit zo niet verder kan en met een reactievideo komen. Wellicht dat de nieuwe CEO Linus toch even een 'corrigerende tik' geeft omdat ie zo bezig is z'n bedrijf af te branden.

Uiteindelijk denk ik ook dat ze al heel veel kunnen verbeteren als ze meer de tijd nemen. Post niks in het weekend, neem meer de tijd voor dingen en dan kan je al zoveel ellende afvangen en verbeteren (in plaats van een vage annotatie..)

[ Voor 11% gewijzigd door Lanfear89 op 15-08-2023 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Lanfear89 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Je kon er vergif op innemen dat dit ging gebeuren zodra je Linus z'n reactie had gelezen + doodleuk hun video posten alsof er niks aan de hand is. Ik ben benieuwd wat ze vandaag gaan doen, ik mag toch hopen dat ze ondertussen wel doorhebben dat dit zo niet verder kan en met een reactievideo komen. Wellicht dat de nieuwe CEO Linus toch even een 'corrigerende tik' geeft omdat ie zo bezig is z'n bedrijf af te branden
De kans was er ook, als Linus zijn fouten had toegeven, maar dan had hij inderdaad wel meer de victim kunnen spelen. :)

Ik lees op de Reddit overigens wel andere interessante posts, zoals hoe medewerkers niet betaald worden voor overwerk, en ze zich erg moeten houden aan deadlines ten koste van kwaliteit. Toegeven, zo is dat bij veel bedrijven, maar volgens mij heeft LTT/LMG wel een positieve cashflow.

Tuurlijk worden die verhalen nu aangedikt, maar je lees dat medewerkers niet veel verdienen, en lopen op eieren.

Het blijft voor mij vreemd dat je zoveel personeel nodig hebt, want dat brengt genoeg problemen met zich mee. Grappige is dat Linus altijd bedrijven basht als ze niet binnen 1/2 responden, maar hij (of ja zijn bedrijf) doet nu precies hetzelfde.

Mag je het karma noemen, dat sommige mensen nu hun gram halen? Linus is altijd iemand die (zeker in zijn WAN show) bedrijven belachelijk maakt om in zijn ogen domme beslissingen, en nu weet hij hoe het voelt als je zelf een groter bedrijf bent. :+

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 15-08-2023 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:13

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk al weer een tijd naar LTT en kom daar niet voor de inhoud. Maar voor de leuke content.
Ze hebben toch vaak ook wel leuke projecten zoals je zwembad gebruiken als cooling oplossing van je servers.
Tuurlijk is dat mooi dubbel. De views betalen voor je spullen en je huis. En stelt je instaat om een nieuw huis te kopen waar je weer filmpjes over kunt maken om weer voor je spullen en je huis te betalen.

Ik heb daar verder geen moeite mee. Over het algemeen vind ik de sponsor segmenten prima en veel beter dan vele andere YT's die je doodgooien met lange tussentijdse sponors.

Het is verder ook niet erg dat er fouten gemaakt worden.
Het is, zoals andere kanalen vaak ook zeggen (en geloof ook LTT zelf ook), hoe je op die fouten reageert.

En denk dat ze daar wel een paar lessons learned uit kunnen halen.
In hun eigen video geven ze toe dat ze niet aan retro's doen "want geen tijd"
En dat er toch veel wordt gezegd dat het productie schema erg hoog, te hoog, is.

Als je niet terugkijkt naar wat je anders/beter kunt doen is leren erg lastig.
Als je alleen terugkijkt naar views om te kijken of een dergelijk topic het nog waard is voor een vervolg ben je al te laat.

Nu kom je echter helaas wel in het gevaar van keyboard ridders en dat maakt een inhoudelijke discussie over dit topic denk ik lastig. Net als zoveel zaken ben je voor LTT en Tegen GN of anders om (net als voor max en dus tegen ham)
Beide hoor je maar weinig of wordt ondergesneeuwd in de comments.

Ik hoop dat ze niet meteen in een online flame ware belanden. Dat is voor niemand goed.
En dat ze even goed een zelfreflectie doen om te kijken of al die kanalen die ze hebben en video's per weer opwegen tegen correctheid van content.

Zelf heb ik wel bewondering voor iemand die "wat YT video's " maakt. En dat omtovert tot een waar bedrijf.
Maar dat ontslaat ze niet van verantwoordelijkheid die ze hebben als zo'n groot kanaal.
En dat inhoudelijk niets aangepast kan worden vanwegen centen....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Dat gebrek aan retro's is dan ook de bron van alle ellende, alleen maar omdat je perse x video's per week eruit wil persen. Dat ze daar zo hard aan vasthouden snap ik niet, zeker nadat je vanuit de werknemers al duidelijke signalen had dat ze het eigenlijk rustiger ipv kwaliteit.

Haastige spoed is zelden goed.. en bij LTT zitten ze constant aan die haastige spoed -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Lanfear89 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:00:
Dat gebrek aan retro's is dan ook de bron van alle ellende, alleen maar omdat je perse x video's per week eruit wil persen. Dat ze daar zo hard aan vasthouden snap ik niet, zeker nadat je vanuit de werknemers al duidelijke signalen had dat ze het eigenlijk rustiger ipv kwaliteit.

Haastige spoed is zelden goed.. en bij LTT zitten ze constant aan die haastige spoed -_-
Omdat er geld moet worden verdiend. Ze hebben 120+ mensen in dienst, en die moeten ergens van betaald worden.

Te groot geworden, en niet dat goed managen, dat is inderdaad het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Eerder te snel te groot. Als je steeds hele hopen mensen aan neemt kom je tijd te kort om ze goed in te werken. Beter even stabilizeren met wat minder video's per week dan je eigenlijk wil dan weer een vers blik werknemers opentrekken en nog een extra kanaal er tegen aan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell4you.
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-04 15:48
Gn : geen drama aub
Internet : laten we er drama van maken :)

Ik kijk LTT... voor de lol..en voor wat wijsheid te vergaren
Maar ik koop geen producten omdat LTT zegt : dit is een goed product..
Ik ga eerst meer reviews lezen/yt kijken en feedback lezen op forums..en dan prijs vergelijken
Er zijn vele goede yt reviewers.. met vele opinion's

Ja..ik zag errors in hun reviews/unboxing's maar deed geen melding..
Mensen maken fouten.. en soms komt het omdat we niet alles weten.. of te lui zijn om de handleiding te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Felyrion

goodgoan!

HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

De kans was er ook, als Linus zijn fouten had toegeven, maar dan had hij inderdaad wel meer de victim kunnen spelen. :)

Ik lees op de Reddit overigens wel andere interessante posts, zoals hoe medewerkers niet betaald worden voor overwerk, en ze zich erg moeten houden aan deadlines ten koste van kwaliteit. Toegeven, zo is dat bij veel bedrijven, maar volgens mij heeft LTT/LMG wel een positieve cashflow.

Tuurlijk worden die verhalen nu aangedikt, maar je lees dat medewerkers niet veel verdienen, en lopen op eieren.

Het blijft voor mij vreemd dat je zoveel personeel nodig hebt, want dat brengt genoeg problemen met zich mee. Grappige is dat Linus altijd bedrijven basht als ze niet binnen 1/2 responden, maar hij (of ja zijn bedrijf) doet nu precies hetzelfde.

Mag je het karma noemen, dat sommige mensen nu hun gram halen? Linus is altijd iemand die (zeker in zijn WAN show) bedrijven belachelijk maakt om in zijn ogen domme beslissingen, en nu weet hij hoe het voelt als je zelf een groter bedrijf bent. :+
Toch is een feit dat LMG weinig verloop in personeel heeft. De meesten lijken het er erg naar de zin te hebben. Dat zou toch anders zijn als je beweringen kloppen?

Verder doe je lekker mee aan het genereren van drama.

Niet met hem eens of staat het je niet aan? stoppen met kijken. Vind je het prima? kijk lekker door.

Het is een entertainment kanaal, geen how-to kanaal. Dat mag duidelijk zijn. Fouten worden gemaakt (ook door GN of welke andere (tech) youtuber ook). Hij is een flapuit die niet altijd even goed op dingen reageert, maar hij is meestal wel erg transparant. Maar nogmaals, niemand verplicht je om te kijken.

Lekker door gaan met leven.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik vind het commentaar vanuit GN wel terecht en het is ook onderbouwd. Voor LMG moet dit waardevolle informatie zijn waar ze wat mee kunnen, dat is volgens mij ook de uiteindelijke bedoeling van Steve.

Vanuit de Hardware Unboxed podcast begrijp ik dat LMG zichzelf professioneler/beter voelt dan andere media, en dat straalt er soms ook wel vanaf, waar GN bij naam is genoemd. Als dat waar is, ik ga niet zelf graven in de content van LMG, dan snap ik deze reactie vanuit GN/Steve. Iedereen weet dat je voor de kwaliteit bij GN moet zijn.

LMG moet denk ik ook critisch kijken naar de WAN show. Volgens mij is het niet de eerste keer dat er drama komt door uitspraken van Linus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

De sfeer is behoorlijk omgeslagen, ook het aantal subscribers is behoorlijk afgedaald. Maar wat je nu ook veel merkt is bashen, meepraten en trollerij. Hoe dacht Steve nou ècht hoe dit zou gaan dan?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Laat Linus maar even op de blaren zitten. Het aantal leden op Floatplane wat nu heeft opgezet is maandelijks meer dan wat hij (in zijn eigen woorden) kwijt zou zijn om de Billet Labs video aan te passen nadat Linus zelf fouten had gemaakt.

Vorig jaar was er ookal gedoe waarbij Linus weigerde om garantie voor een $250,- kostende rugtas vast te laten leggen maar meneer klaagt wel direct wanneer andere partijen niet direct 100% helder zijn over support. LMG is ondertussen groter dan een aantal bedrijven waar hij door gesponsord is en producten van beoordeeld. Hij is geen kleine speler, om dan vervolgens naar Steve uit te halen onder het mom van "slechte journalistiek" wanneer Steve (terecht) een keer jouw fouten publiek maakt is gewoon zwak. Zeker vanuit de machtspositie die LMG heeft.

In dit hele gedoe wat nu ontstaan is heb ik nul medelijden met Linus. Eerder met Luke, hem vond ik ook altijd sympathieker overkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 16-08-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:11

Mrlten

Premium Deluxe Plus

SkyStreaker schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:55:
Hoe dacht Steve nou ècht hoe dit zou gaan dan?
Dat LTT de feedback aanhoorde en ging kijken wat er bij LTT beter kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik keek het vroeger nog wel eens, maar dit lijkt meer op een freakshow met een berg geschreeuw en effecten. Die man kan ook niet normaal praten op YT, erg vermoeiend allemaal.

Ik kijk bij vlagen wat kanalen, dan moet je meer aan Peter Millard (Houtbewerking), Forgotten Weapons (wapens) en Paul Sellers (Houtbewerking) denken. Ongeveer compleet het tegenovergestelde. Kennelijk is het niet zo mijn smaak ;).

Inhoudelijk vind ik het ook allemaal erg dunnetjes.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 07:02
Er komt wel veel shit naar buiten momenteel. Een ex werknemer heeft het volgende draadje gepost net, bizar.

Ik denk dat LTT/LMG flink in de stress zit nu en ben heel benieuwd hoe dit verder ontwikkeld.

https://twitter.com/suuuo...LzPyyaocT3ayQAV1tV1Q&s=19

Ik keek LTT heel af en toe maar vond het qua content te divers om te weten dat ik elke video interessant zou vinden.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Mrlten schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Dat LTT de feedback aanhoorde en ging kijken wat er bij LTT beter kon.
Dat was retorisch bedoeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:41

Stewie!

Keen must die!

Het ironische is dat de grootste klagers in dit topic de grootste fanboys zijn. Wat een soap gehalte. Dit is echt kenmerkend voor een entertainment bedrijf.
Melantrix schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:24:
Er komt wel veel shit naar buiten momenteel. Een ex werknemer heeft het volgende draadje gepost net, bizar.

Ik denk dat LTT/LMG flink in de stress zit nu en ben heel benieuwd hoe dit verder ontwikkeld.

I purposefully cut my leg open so badly I would have to go to the ER to get it stapled back together.
Ze heeft hulp nodig. Professioneel. Niet van Twitter sensatie zoekers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 19:50
Ah de nieuwe serie goede tijden slechte tijden voor nerds is begonnen! Ik ga er eens rustig voor zitten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Dat Madison verhaal neem ik wel met een hele stevige korrel zout. Timing is mooi, iedereen zit al te dogpilen op LTT dus je hebt de wind in de rug, iedereen twijfelt daarom toch al niet aan jouw woorden. Misschien nog even wat extra aandikken waar mogelijk..

Waarom niet eerder, waarom wachten.. zeg dit direct nadat je exit. Nee, dit zaakje stinkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanfear89 op 16-08-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:50:
Dat Madison verhaal neem ik wel met een hele stevige korrel zout. Timing is mooi, iedereen zit al te dogpilen op LTT dus je hebt de wind in de rug.

Waarom niet eerder, waarom wachten.. zeg dit direct nadat je exit. Nee, dit zaakje stinkt.
Eens, dit is teveel naderhand. Maar dat zullen de meesten die moeite hebben voor zichzelf te denken niet als zodanig zien. Bovendien is het nu behoorlijk eenzijdig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
Dat Madison verhaal neem ik wel met een hele stevige korrel zout. Timing is mooi, iedereen zit al te dogpilen op LTT dus je hebt de wind in de rug, iedereen twijfelt daarom toch al niet aan jouw woorden. Misschien nog even wat extra aandikken waar mogelijk..

Moeilijk te zeggen, dat zie je ook bij misbruikzaken vaak, zodra er een met een aantijging komt, dan volgen er meerdere die het ook naar buiten te brengen. Het kan best zijn dat ze dit eerder niet naar buiten durfde te brengen omdat het toch 1 person tegen een huge corporation is, dus zou niet zo snel zijn met die conclusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 10:34
Er zijn veel mensen die dit allemaal heel serieus nemen 8)7 alleen dat is al entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 16:38
't is natuurlijk nog wachten op bewijs. Maar dat er al lange tijd een en ander rommelde daar was duidelijk. Direct toen ze weg ging was er al volop speculatie over veel hiervan. En de Glassdoor review van een "social media coordinator" die na haar vertrek snel online stond, stipte ook veel van de punten die ze nu toelicht aan.

En die speculatie was toen al genoeg voor vele bedreigingen aan haar door de (vele) fanboys, dus het valt wel goed te begrijpen waarom ze toen geen aktie ondernam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HollowGamer schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:35:

Het zal allemaal wel overwaaien (of niet), maar het kudde gedrag komt dan toch weer snel naar boven.
Tja, zowel Steve als Linus hebben een schare fanboys/fangirls waar je u tegen zegt. Ik vind beide belabberd om naar te kijken. Bij LTT zijn juist de andere presentators een stuk leuker dan Linus zelf (Luke/Anthony) en bij GN vind ik Steve altijd zo bizar saai en pretentieus overkomen. De tests die ze doen zijn super, en de grafiekjes bekijk ik, maar voor de rest is het prut.

Cancelen is helemaal hip nu.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 14:12

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik was al een tijd geleden gestopt met Linus z'n video's bekijken. Een bedrijf met 100 miljoen Dollar waarde en dan nog steeds zo hameren in alle filmpjes op LTTSTORE DOT COM. Veel te commercieel. In het begin was het nog wel aardig, tegenwoordig zijn ze door hun succes ten onder aan het gaan.

Fouten zoals aangekaart door Gamers Nexus zijn mij nooit expliciet opgevallen, maar wel triest dat dit zo op grote schaal gebeurt. Ook de reactie van Linus vertelt mij dat hij een behoorlijke grote plaat voor zijn kop heeft. Zoals boven mij ook al gezegd, de filmpjes waar Linus niet in zit vind ik meestal leuker/spontaner om te bekijken.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 10:47
Iets wat me de laatste tijd erg tegenstaat bij LTT is dat ze af en toe echt daadwerkelijk interessante filmpjes hebben, maar dat weten ze dan zelf heel erg goed. Ze plempen dan een 20 min samenvatting (met 10 min aan sponsors) op de openbare YouTube en verwijzen door naar FloatPlane of soms YouTube member videos. Het echt interessante deel is dan dus enkel achter een paywall te vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:17

Je bent gestopt met lezen na 1 of 2 Tweets? Want dit lijkt me een heel legitieme reden:

Komt het nu wat extremer over dan het daadwerkelijk was? Mogelijk, en vooral hopelijk. Maar ook in GamerNexus z'n video laat 'ie flink wat snippets zien waarin LTT-werknemers aangeven dat ze weinig tijd hebben om dingen goed te doen en dat ze constant heel veel eruit moeten pompen.
TTLCrazy schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:30:
Ik was al een tijd geleden gestopt met Linus z'n video's bekijken. Een bedrijf met 100 miljoen Dollar waarde en dan nog steeds zo hameren in alle filmpjes op LTTSTORE DOT COM. Veel te commercieel. In het begin was het nog wel aardig, tegenwoordig zijn ze door hun succes ten onder aan het gaan.
:? 100 miljoen dollar waarde betekent niet dat ze 100 miljoen op de bank hebben staan, hè. En ze zijn zoveel waard (wat ook vrij nietszeggend is, dat kan morgen 50 miljoen zijn), omdat ze zo goed zijn in commercieel zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 16-08-2023 10:57 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TTLCrazy schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:30:
Een bedrijf met 100 miljoen Dollar waarde en dan nog steeds zo hameren in alle filmpjes op LTTSTORE DOT COM. Veel te commercieel.
Hoe denk je aan die waarde te komen zonder inkomsten te genereren?

Overigens vond ik het wel apart hoe moeilijk hij deed over een paar honderd dollar uitgeven om fouten te fixen. Maar verder tja, prima om aan te stippen dat entertainment belangrijker daar is dan feiten daar, maar verder lijkt het vooral drama van fanboys te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:48

Rannasha

Does not compute.

Deze persoon (Madison) heeft al eerder een Glassdoor review geplaatst over LTT, nadat ze ontslag had genomen. Deze review was anoniem (al heeft ze inmiddels toegegeven dat zij deze geplaatst heeft) en bevat niet de details die ze in de Twitter thread noemt, maar is qua algemene toon wel consistent met wat ze nu noemt.

Dat wil niet zeggen dat het daarom waar is. Maar het is niet alsof ze nu opeens een heel verhaal uit de hoge hoed heeft getoverd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Melantrix schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:24:

Ik keek LTT heel af en toe maar vond het qua content te divers om te weten dat ik elke video interessant zou vinden.
Een iets prettigere leesbare variant van hetzelfde twitter draadje:
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:04
True schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Een iets prettigere leesbare variant van hetzelfde twitter draadje:
https://threadreaderapp.com/thread/1691693740254228741.html
Vind het hele verhaal vooral overkomen als iemand die mentaal niet heel stabiel is en nagenoeg elke zin begint met I, I, I, I. Dat zijn narcistische trekjes.

Er zal vast een en ander mis zijn bij die toko maar je kan verwachten dat het soms keihard kan zijn als je in zo'n high performance omgeving moet werken. Beetje het idee van DWDD, van Nieuwkerk die tegen z'n staff schreeuwt omdat hij nu eenmaal bepaalde eisen heeft.

Plus dit trekt natuurlijk een hele berg kijkers naar haar Twitch.

[ Voor 4% gewijzigd door Justevo op 16-08-2023 11:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Vind het hele verhaal vooral overkomen als iemand die mentaal niet heel stabiel is en nagenoeg elke zin begint met I, I, I, I. Dat zijn narcistische trekjes.

Er zal vast een en ander mis zijn bij die toko maar je kan verwachten dat het soms keihard kan zijn als je in zo'n high performance omgeving moet werken. Beetje het idee van DWDD, van Nieuwkerk die tegen z'n staff schreeuwt omdat hij nu eenmaal bepaalde eisen heeft.

Ik vind dit veelte kort door de bocht. Er staan toch echt wel een aantal zaken in die over een streep gaan. Tuurlijk is het verhaal maar van 1 kant, maar alsnog.

Ik vind dit allemaal een stuk schrikbarender dan grafiekjes die niet kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 10:47
[...]

Dit kan ook simpelweg iemand zijn die vooral niet de schuld bij anderen wil leggen en de nadruk wil leggen op ervaringen vanuit zijn/haar eigen perspectief. Dit kan ook juist voorkomen vanuit onzekerheid en deels ook het gebruikte medium. Het is nogal kort door de bocht om dan meteen maar de hele mentale staat van iemand af te schrijven op basis van een paar zinnen.
Sorry maar dit is echt op geen enkele manier acceptabel.
"High performance omgeving", dat is gewoon marketing bla voor te weinig mensen en onrealistische doelstellingen.
Als een manager ooit tegen mij zou schreeuwen is dat per direct de laatste dag dat ik bij die werkgever zou werken, tenzij het de laatste dag is dat die manager daar werkt. Ik ben een mens, geen beest.
Hoewel dit ongetwijfeld ook wat positieve aandacht naar haar toetrekt, zal dit ook (wederom) een enorme bak negatieve aandacht naar haar toetrekken. Zoals ze al aangeeft werd ze eerder al met de dood bedreigd. Er zitten een aantal hele vreemde fanboys in de LTT community die niet schromen iemand proberen via internet (of als ze de kans krijgen in het echte leven) kapot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:15:
Er zijn veel mensen die dit allemaal heel serieus nemen 8)7 alleen dat is al entertainment.
Dat kwam ik nou eigenlijk posten.

Ik ben geen vaste LTT kijker en heb niets met PC (als in Windows/Linux) hardware maar zo af en toe komt het eens langs en dan blijf ik hangen, vooral als hij eens wat over apple/Mac heeft, alleen meer dan Entertainment is het in mijn ogen daarom niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

De YT versie is nog niet live, maar https://www.floatplane.com/post/Jkg7vuXjpb (voor wie een Floatplane abonnement heeft)

In het kort; ze nemen een week pauze om al deze shit uit te zoeken en te fixen, gaan alle video's met grote fouten terugtrekken, en ze geven hierbij aan dat de keuze van Linus zelf om een product niet opnieuw te testen een fout was.

Of dat alles oplost weet ik niet, maar laat toch wel zien dat ze het serieus nemen

De YT URL voor deze video is https://youtu.be/0cTpTMl8kFY, maar die staat nog op private

[ Voor 9% gewijzigd door Oon op 16-08-2023 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 16:38
Oon schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:56:
Of dat alles oplost weet ik niet, maar laat toch wel zien dat ze het serieus nemen
Ze hebben weinig keus. Al meer dan 4000 floatplane subs verloren intussen. Zo'n 10% van hun abonees.

Zelfs op de goedkoopste tier, is dat heel erg veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Victim framing?
Als je weggetreiterd wordt op je werk kan dat significante psychologische impact hebben. Oorzaak en gevolg?

Al is er slechts 10% waar van wat ze claimt, dan alsnog is dit onaanvaardbaar.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 18:11
*knip* omzeilen van betaalde content is tegen het beleid.

[ Voor 81% gewijzigd door defiant op 16-08-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online

Deze zijn klein(er), maar delen wel dezelfde mening als die van GN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]
Of omdat hij een asociale eikel is met het inlevingsvermogen van een tafel die nooit genoeg tegenspraak heeft gekregen? Wat is dat nu voor een onzin? Denk jij dat ingenieurs bij Intel regelmatig worden uitgescholden door hun manager omdat ze nu eenmaal in een high performance omgeving werken met bepaalde eisen? Natuurlijk niet. Als je daar niet aan de eisen voldoet, wordt je gewoon bedankt voor je inzet en de deur gewezen (na eerst verteld te zijn dat je beter werk moet leveren, potentieel dingen als cursussen om je te helpen ermee, etc).

Meer ontopic: Ik snap wat betreft Madison dat ze een heel lijstje werkzaamheden had, geen idee zelf hoeveel tijd die kostten. Het verbaasde mij vooral dat ze begon met dat ze paar tweets en instagram posts moest maken per dag, als onderdeel van hoeveel werk ze moest doen, en dan nu direct 30 tweets neerplempt. Die paar Tweets en dergelijken die ze moest doen als social media persoon lijkt mij echt niet bijzonder veel. Ik kan me wel voorstellen dat andere dingen veel meer tijd kosten, en dit er nog bij kwam, maar dan vind ik de volgorde apart waarin ze het benoemt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 16-08-2023 12:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Ja kijk, nu komen ineens alle 'willekeurige' youtubers lekker hun plasje er over doen, makkelijke content, gratis clicks.. beetje de bottomfeeder uithangen.

Edit: buiten HUB genomen dan*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
Sissors schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Of omdat hij een asociale eikel is met het inlevingsvermogen van een tafel die nooit genoeg tegenspraak heeft gekregen? Wat is dat nu voor een onzin? Denk jij dat ingenieurs bij Intel regelmatig worden uitgescholden door hun manager omdat ze nu eenmaal in een high performance omgeving werken met bepaalde eisen? Natuurlijk niet. Als je daar niet aan de eisen voldoet, wordt je gewoon bedankt voor je inzet en de deur gewezen (na eerst verteld te zijn dat je beter werk moet leveren, potentieel dingen als cursussen om je te helpen ermee, etc)
Jij werkt bij Intel? Of is dit een aanname die je doet.

Het is gewoon een feit dat er meer van je verwacht wordt bij dit soort enorme media bedrijven dan een standaard kantoorbaantje waar je om 5 uur de deur dicht trekt. Hoe hoger de druk des te vaker mensen uit de bocht vliegen. Dat is geen hogere wiskunde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:12
Lanfear89 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ja kijk, nu komen ineens alle 'willekeurige' youtubers lekker hun plasje er over doen, makkelijke content, gratis clicks.. beetje de bottomfeeder uithangen.
Hardware Unboxed vind ik geen 'willekeurige' Youtuber in deze context, het waren juist specifiek HUB en GN welke door een medewerker van LTT Labs als minderwaardig waren weggezet wat het hele vuurtje aangewakkerd heeft. HUB heeft al eerder via Twitter (of X :+ ) gereageerd voordat de video van GN überhaupt online was, dat HUB er nu wat dieper en uitgebreider op in wil gaan vind ik niet 'lekker hun plasje over doen' gezien zij dus per definitie ongevraagd onderdeel zijn geworden van dit hele gedoe.

Andere Youtubers die er nu ineens van alles over roepen, eens. Lekker je mond horen en door met je eigen ding :)

[ Voor 4% gewijzigd door !mark op 16-08-2023 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:30:
[...]
Jij werkt bij Intel? Of is dit een aanname die je doet.

Het is gewoon een feit dat er meer van je verwacht wordt bij dit soort enorme media bedrijven dan een standaard kantoorbaantje waar je om 5 uur de deur dicht trekt. Hoe hoger de druk des te vaker mensen uit de bocht vliegen. Dat is geen hogere wiskunde.
Onwaar. Zelfs de grootste fortune 500 companies zijn zich inmiddels bewust van deze problemen. Iedereen die voor een beursgenoteerd bedrijf werkt wordt dood gegooid met compliance en anti-harassment trainingen.

En echt niet omdat we allemaal zo "woke" geworden zijn. Dat "uit de bocht vliegen" is enorm kostbaar voor bedrijven. Zowel in settlements als in imago schade. Kijk maar eens wat het LTT kost de afgelopen 48h.

Normaliseren van dit gedrag past hier niet bij en is ZEKER NIET de norm in grote bedrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 16-08-2023 12:34 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
[...]

Vind het sowieso verbazingwekkend dat je je zo druk kan maken om een paar verkeerd ingevoerde Excel sheets met data. Voor Gamers Nexus is dit ook niets meer dan een rinkelende kassa aan het eind van de maand. De kleine jongen die de grote speler aanvalt. We kennen het allemaal wel.

"Uit de goedheid van mijn hart zullen we deze video dan ook niet sponsoren". Wat nobel, maar alle inkomsten van extra views op nieuwe en oude video's die je hierdoor binnen haalt geef je ook weg of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
!mark schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Hardware Unboxed vind ik geen 'willekeurige' Youtuber in deze context, het waren juist specifiek HUB en GN welke door een medewerker van LTT Labs als minderwaardig waren weggezet wat het hele vuurtje aangewakkerd heeft. HUB heeft al eerder via Twitter (of X :+ ) gereageerd voordat de video van GN überhaupt online was, dat HUB er nu wat dieper en uitgebreider op in wil gaan vind ik niet 'lekker hun plasje over doen' gezien zij dus per definitie ongevraagd onderdeel zijn geworden van dit hele gedoe.

Andere Youtubers die er nu ineens van alles over roepen, eens. Lekker je mond horen en door met je eigen ding :)
Ah oeps, had niet gezien dat 1 van de video's van HUB was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Wat maakt het uit? Ze mogen toch hun mening delen, net zoals jij en ik dat doen?
Die communiceren nu eenmaal via YT, dus waarom zouden ze dat dan niet mogen.

En gratis clicks.. heb je de videos bekeken? Want Chris doet Linus bijvoorbeeld niet de grond in boren.
Tevens gaat hij ook op zichzelf in.

Deze gast heeft dus wel zelfreflectie, ik mis dat soms bij personen, ook hier op dit forum.

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 16-08-2023 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
JackBol schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:34:
[...]

Onwaar. Zelfs de grootste fortune 500 companies zijn zich inmiddels bewust van deze problemen. Iedereen die voor een beursgenoteerd bedrijf werkt wordt dood gegooid met compliance en anti-harassment trainingen.

En echt niet omdat we allemaal zo "woke" geworden zijn. Dat "uit de bocht vliegen" is enorm kostbaar voor bedrijven. Zowel in settlements als in imago schade. Kijk maar eens wat het LTT kost de afgelopen 48h.

Normaliseren van dit gedrag past hier niet bij en is ZEKER NIET de norm in grote bedrijven.
Het lijkt alsof een hele nieuwe generatie de mentale weerbaarheid van een visstick heeft.

Over een paar dagen is iedereen dit weer vergeten en wordt er door de extra views van dit "drama" alleen maar meer binnen geharkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
!mark schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Voor context (ook te zien in de YT video van GN): er werd gezegd door een Linus medewerker, tenminste zo begreep ik het: 'Wij testen alles opnieuw/met nieuwe hardware, GN doet dit niet bijvoorbeeld'.

Ik denk dat dit de trigger voor Steve was, al twijfel ik of er ook iets anders is. Zoals dat met dat koelblok, ik twijfel of hij toch ergens inside informatie heeft gekregen of dat de maker hem heeft benaderd.

Waarom zouden andere YouTubers erover niets mogen zeggen? Wij zeggen er toch ook dingen over?
Of mag ik dat ook niet doen, omdat T.net met de advertenties geld verdient?

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 16-08-2023 12:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:54

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Justevo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Vind het sowieso verbazingwekkend dat je je zo druk kan maken om een paar verkeerd ingevoerde Excel sheets met data. Voor Gamers Nexus is dit ook niets meer dan een rinkelende kassa aan het eind van de maand. De kleine jongen die de grote speler aanvalt. We kennen het allemaal wel.

"Uit de goedheid van mijn hart zullen we deze video dan ook niet sponsoren". Wat nobel, maar alle inkomsten van extra views op nieuwe en oude video's die je hierdoor binnen haalt geef je ook weg of?
Je roept dus maar wat, dat is ook 'de nieuwe generatie'. Die vergeet de hele context, en laat verhalen weg.

Het gaat hier niet om schoonheidsfouten, het gaan om grove fouten en (wellicht) onterecht afbranden van een bedrijf. Zoals gezegd, bias speelt ook een rol.

Ook je 'visstick' zin klopt niet, het probleem is juist dat de nieuwe/huidige gen over één ding drama maakt (een woord of zin dat iemand heeft gezegd) i.p.v. de hele context erbij te halen.

Jij vergeet nu ook 75%, leuk dat je er dan anders uitkomt, maar zo kun je geen discussie voeren, want sowieso al moeilijk is vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Wat maakt het uit? Ze mogen toch hun mening delen, net zoals jij en ik dat doen?
Die communiceren nu eenmaal via YT, dus waarom zouden ze dat dan niet mogen.
Oh ze mogen zeker hun mening delen, maar met youtube doe je het voor het geld. Dus lekker mee met de sensatie. Je weet wel..net als die nutteloze roddelblaadjes van 'vroega' waar alleen maar rotzooi in staat.

En hierbij laat ik HUB even buiten beschouwing, ik doel hier specifiek op youtubers die hier buiten vallen

[ Voor 10% gewijzigd door Lanfear89 op 16-08-2023 12:49 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste