[NFL Fantasy] GoT's 2023 Fantasy football league

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13
wow, wow, wow

Het is OT in Bills / Eagles 31-31 net een 59y fieldgoal geschopt.
Dit is de stand in onze wedstrijd met aan mijn team;

Josh Allen

Stagelopers team;

Hurts en Elliot (kicker Eagles)

Leipe shit ouwe.

OT start nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bCg_scyM89eXddyZCvRQJxN1vQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yQZ3U6sBWlop5ZRNn1Vv8v83.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Bad Brains op 27-11-2023 01:48 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wat een eind, *O*

10-1, wat een beest die Hurts.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:39
Week 12 eindigden we met een vrij dramatische wedstrijd tussen de VIkings en de Bears, volgens mij was het voor geen enkele wedstrijd nog echt van belang en dat was maar goed ook. Uiteraard ook weer wat blessures, dit keer van o.a. Jonathan Taylor die er een aantal weken uit lijkt te zijn, ook Olave met een hersenschudding moet uit het protocol zijn om in week 13 te kunnen spelen. Dan over naar de korte terugblik op de wedstrijden:

RFT 85'ers - Harderwijk Presidentos (118,20 - 84,48)
Tja Harderwijk liet zijn best presterende man, Gabe Davis op de bank. Ik kan me dat overigens goed voorstellen, maar helaas liet zijn basis team het op één uitzondering na het goed afweten. De 22.30 punten van Pollard daar had hij er meer van moeten hebben, maar Fields, Hopkins, Thielen, Likely en de Browns defense hadden scores tussen de 1 en de 11, dat valt niet mee. RFT 85'ers had ook niet zijn beste dag, de voorkeur geven aan Dobbs boven CJ Stroud is een schande, niet meer niet minder en ook van MIxon en Ekeler had ik wederom meer verwacht. Gelukkig kan ik terugvallen op goede rookies. Dell & Flowers, die ik de voorkeur had gegeven boven Kupp, haalden 40 punten. McCaffrey en Hockenson zo'n 46. Het was uiteindelijk de 11e overwinning en het eerste team dat zich kwalificeert voor de play-offs.

EHV Chiefs - Amelandbor 49ers (132.08 - 146.74)
De nederlaag van EHV Chiefs vorige week dendert nog even door, want ook nu wordt hij ondanks een hoge score wederom verslagen en zakt hij naar plek 3 in de ranking. Waar heb je de wedstrijd dan op verloren, het lijkt haast op de QB prestaties. Prescott die de laatste weken alles gooit in de redzone, haalde 32 punten en Herbert die vrij degelijk was in 20+ scores kwam niet verder dan 13.38. Ook TE Schultz viel tegen. Voor Amelandbor was juist de prestatie van Deebo Samuel een verrassing, want ruim 20 punten dat was al weer even geleden. Amelandbor doet wel wat hij moet doen, want gaat op de ranglijst nu naar 6-6 en dat bied nog volop kansen, bij een nederlaag werd het een heel lastig verhaal.

Sin City Scorpions - Sinners (139,68 - 109,16)
De Sin derby werd een prooi voor de Scorpions en dat is 'vooral' te danken aan de prestaties van de TE, DEF & K. 51 punten haalde de scorpions met dat trio (en dat is echt veel) vs 25 voor Sinners. Ik vind Kittle fantastisch qua speler voor de Niners en qua persoonlijkheid (als je dat op basis van interviews mag zeggen), maar qua fantasy prestaties is die zo onvoorspelbaar als maar kan. Even een korte vergelijking, Kittle twee weken terug 4 targets, 3 receptions 20.60 punten. Deze week 5 targets, 3 receptions 4,90. Geen yards, geen TD. De scorpions zullen tevreden zijn over de prestaties van zijn spelers, komt Bijan nu echt los, Nico Collins wil richting basis en al de benoemde K & DEF. Scorpions gaat naar 7-5 vs 6-6 voor Sinners. Daarmee plek 4&5 op de ranglijst.

Zoom Zoom Zetten - Brabant Football Team (122,78 - 149,02)
Brabant Football Team stijgt door deze overwinning naar een mooie tweede plek en wederom bereikt hij een prachtige score. Zijn team doet eigenlijk op alle posities wat je mag verwachten, of zelfs nog iets beter. Aubrey als kicker was met 9 punten de slechtst presterende speler, Love & DJ Moore weer ver boven de verwachting, ook Smith lijkt te profiteren van de blessure van Goedert, het werd ook tijd dat hij werd gebruikt. Het team van Zoom Zoom was in de TE & WR prestaties tegenvallend, alhoewel ik me (wederom) afvraag of Pitts dit niet standaard heeft. Wat een tegenvallend seizoen heeft hij alweer na zo'n indrukwekkende start van zijn carriere. Ik denk nog steeds niet dat het aan Pitts zelf ligt, maar dat hij 'gewoon' bij het verkeerde team zit. Matige QB's in Atlanta en als ze gooien, dan niet richting TE. Een Pitts had nu geexelleerd bij teams die veel zoeken naar een TE, bijv. Lions of Chiefs. Een laatste opmerking rond de prestaties van Downs, die man had maar liefst 13 targets. Dat had alleen al 8 punten meer kunnnen zijn door die te vangen, monsterscore in potentie. Het bleef bij een magere 10.

Alwin - Attacking Auri (93,26 - 147,32)
Kyren Williams is terug, en hoe. 38,40 punten o.a. dankzij twee touchdowns. Dat moet lekker zijn, zo'n score pakken en mede daardoor de wedstrijd ruim winnen. Alwin zat wat te kort tegen de deadline aan om een goede TE ta pakken, want Henry met 0 punten, tja dat wil je niet, maar is dankzij die QB wel een reele mogelijkheid ;) Beide teams nu op 5-7, het gat naar plek 4 lijkt onoverbrugbaar, maar Auri heeft de concurrentie nog wel op het programma staan in de komende weken, drie overwinningen zijn noodzakelijk...

Stagelopers - Dead Donkey Drop (135,80 - 129,06)
De spannendste pot die beide QB's in hun onderlinge wedstrijd wereld scores zagen halen. Josh Allen bijna 40 punten, wow... Hurts volgde netjes met 34,50. Het verschil zat hem hier vooral in Taylor, Evans & Hill die met 70+ punten de slechte scores van Smith (0) en Cooper (3.60) konden verbloemen. Donkey kwam bij al zijn overige spelers rond de 11 gemiddeld en ja voor de overwinning had bijv een Gibbs of Chase wel richting de twintig gemoeten. Einde hoop op het behalen van de play-offs... voor Stagelopers lijkt er nog een theoretische kans te bestaan.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Week 13 is voorbij en eigenlijk ben ik nog te teleurgesteld om te starten aan de terugblik. Niet direct door de nederlaag, want die heeft niet zoveel impact, maar Tank Dell kwijt raken is pijnlijk. De Tyreek Hill van de Texans en dan zo dom inzetten met een zware blessure tot gevolg. Nee niet leuk. Dell was overigens niet de enige met een blessure want ook Stevensson ging er al vroeg af en Kirk lijkt er een aantal weken uit te liggen. Of daarbij Swift en Lawrence kunnen spelen in week 14 is twijfelachtig. Dan snel naar de wedstrijden want daar werd door menigeen veel gescoord.

Sinners - Harderwijk Presidentos (142,46 - 80.00)
Het loopt niet echt meer voor Harderwijk en met een schamele 80 punten verliet hij het weekend dan ook met schaamrood op de kaken. Gelukkig was hij zelfs met een wat betere score kansloos geweest want zijn tegenstander Sinners ging los. Mr Irrelevant is voor Fantasy en de Niners allesbehalve Irrelevant, Ceedee heeft na een heel matig begin nu de absolute WR1 status en is met Hill de beste WR van de NFL.Kamara en Pacheco zijn top 15 RB's, nee dat team zit goed in elkaar. Kan zelfs met matige scores voor Warren en Godwin nog een hoge score halen. Het team van Harderwijk is tegenvallend, Jeudy is dat het gehele seizoen al, Thielen is de laatste weken niet meer de Thielen van het begin van het seizoen, Pollard waar je ook wel eens 20+ punten van wil zien, komt vaak niet boven de 18. Ja dan blijven de echt hoge scores achterwege en heb je een zeer matig seizoen.

Brabant Football Team - EHV Chiefs (144,38 - 116,88)
Moet EHV Chiefs zich nog zorgen maken over het halen van de play-offs? Het zou zomaar kunnen, want na een 8-2 ik haal het wel score staat het inmiddels 8-5 en is hij gezakt van plek 2 naar plek 4. Met 116,88 is niet heel veel mis, maar het was onvoldoende om Brabant tegenstand te bieden. Die ging zoals het de laatste weken gaat, weer lekker los. Love, Hubbard zijn niet direct de namen die je verwacht voor 20+ punten, maar ze deden het wel. Kelce hoort haast bij de mindere spelers ;) Brabant komt lekker opzettenen gaat vol vertrouwen richting de play-offs.

Attacking Auri - Sin City Scorpions (141,00 - 142,60)
Een zure en pijnlijke nederlaag voor Auri, want ondanks een hele mooie 141 score toch een nederlaag en daarmee uitgeschakeld voor de play-offs. Het zag er in het begin nog goed uit want Cooks en Dowdle begonnen op vrijdag met een dikke voorsprong voor Cooks. Echter was er geen kruid gewassen tegen Nico Collins, die wellicht mede door de blessure van Dell helemaal los ging en met 34.10 de overwinning binnen haalde. Auri kan zich gelukkig troosten met het feit dat hij ging wissel op de bank had zitten die hem nog naar de overwinning kon spelen, was de keuze op Charbonnet gevallen dan was er alsnog een nederlaag maar dan met 0,30 verschil.

Dead Donkey Drop - Zoom Zoom Zetten (81,96 - 70,72)
Van de high scoring game naar de low scoring game, want wat een verschil in score. Nu waren er in deze pot nogal wat blessuregevallen, Carr, Stevensson & Kirk verlieten de wedstrijd, maar alleen Chase was een positieve uitzondering die door zijn 31 punten de wedstrijd in het voordeel van Dead Donkey Drop kon beslissen. Veel keuzes kwamen niet boven de 10 punten uit en ja dan blijf je hangen rond de 80. De degradatie strijd definitief in het voordeel van Dead Donkey Drop beslist ;)

Stagelopers - Alwin (151,62 - 107,12)
We noteren nog maar eens een mega score want Stagelopers kwam tot 151,62 punten en liet Alwin daarmee kansloos. De 151 punten van Stagelopers is extra knap als je bekijkt dat Smith, Cooper en de Steelers defense maar matig scoorden, dit werd dan ook ruimschoots gecompenseerd door Hurts, Conner, Achane, Evans & Hill. Die met zijn vijfen al tot ruim 130 punten kwamen, heerlijk dat! Alwin is door de nederlaag ook kansloos voor de play-off. Een Dotson, Henry, Robinson wil je ook eigenlijk niet in je team hebben ;). Wilson daarentegen had ik heel hoog op mijn verlanglijst pre draft, tja we zullen wellicht nooit weten hoe goed hij had kunnen presteren met Rodgers..

RFT 85'ers - Amelandbor 49ers (114,76 - 158,86)
De strijd tussen de niner fans ging naar Ameland, en hoe. Een kleine 160 punten en daarmee de hoogste score van de week, netjes hoor. Het resultaat is des te knapper als je ziet dat zijn RB's maar matig presteerden (en dan druk ik me zachtjes uit). Swift, Harris en Perine kwamen gezamenlijk niet boven de 20 punten. Maar als je dat dan kan herstellen met een QB, TE, DEF en WR's dan is er geen vuiltje aan de lucht. Bij mijn eigen team, tja het uitvallen van Dell kon ik niet compenseren en wat Ekeler doet sinds de trade is echt te slecht. Dan ben je kansloos voor een overwinning als je tegen een goed presterend team speelt.

De strijd om de play-offs
Nog twee weken en dan weten we welke 4 teams strijden om het kampioenschap, ook welke 4 er strijden om plek 5 t/m 8 en het lijkt alsof het seizoen na de komende twee wedstrijden eindigt voor de laatste 4 teams.

Qua resultaten is RFT 85'ers reeds geplaatst, en is er slechts een hele kleine theoretische kans dat Brabant het niet meer haalt. Echter zie ik 138 scorende punten in twee weken niet worden goed gemaakt door Amelandbor of Sinners, dus denk zelfs dat Brabant er met twee nederlagen wel is.

Dan de overige twee plekken, daarvoor strijden nog de volgende teams:

Sin City Scorpions 8-5
EHV Chiefs 8-5
Amelandbor 49ers 7-6
Sinners 7-6
Stagelopers 6-7

Ondanks dat Harderwijk ook op 6-7 staat is hij met 200 punten achterstand niet meer opgenomen in het lijstje. Week 14 kent al wat leuke wedstrijden:

Stagelopers - Sin City Scorpions
EHV Chiefs - Dead Donkey Drop
Amelandbor 49ers - Brabant Football Team
RFT 85'ers - Sinners

Eigenlijk een must win week (wederom) voor Sinners & Amelandbor die het tegen de nummer 1 & 2 moeten opnemen. Stagelopers vecht in een directe partij met Sin City om de strijd open te houden en EHV Chiefs hoopt zich al veilig te spelen tegen Dead Donkey Drop.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:36
Niet heel verbazingwekkend dat ik uitgeschakeld ben voor de playoffs met mijn geluk dit jaar.
Ik weet maar liefst 3x te verliezen met een 135+ score en 3x te verliezen met minder dan 5 punten verschil (met 1 overlap wedstrijd er tussen, maar dat zijn 5 wedstrijden die ofwel makkelijk de andere kant hadden op kunnen vallen ofwel een keiharde winstpartij waren geweest tegen 19 van de 20 andere tegenstanders (verliezen met 2e en 3e score van de week).

Heb voor de grap er eens een overzichtje van gemaakt en echt niemand anders runt zo slecht.
Het enige wat mist is idd Charbonnet in de basis hebben deze week zodat ik met slechts 0.30 punten verschil verlies.

130+ point losses
150.28 Att. Auri wk 3
141.00 Att. Auri wk 13
138.48 Brabant FT wk 3
137.90 Att. Auri wk 2
137.10 D. Donkey Drop wk 5
134.74 RFT wk 10
132.08 EHV Chiefs wk 12
130.44 Brabant FT wk 6

<5 point difference losses
1.24 Alwin wk 7
1.30 D. Donkey Drop wk 10
1.44 EHV Chiefs wk 12
1.60 Att. Auri wk 13
2.24 ZZ Zetten wk 2
2.80 Att. Auri wk 1
2.92 Harderwijk P. wk 7
3.30 Sinners wk 4
4.00 Att. Auri wk 10

"Dat is wel hoe Fantasy Football werkt"

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Het wedstrijd concept dat blijft gewoon bestaan en ja piekte inderdaad in de verkeerde weken, draai je dat om met de wedstrijden die je nipt hebt verloren (waar je algemene score in ieder geval in twee weken slechts net boven de 100 zat) had je er met 7-6 nog prima bij gestaan.

Nogmaals voor volgend seizoen wil ik best iets overwegen in de trant van, punt toevoegen als je bij de beste 6 scorende teams zit en die ranglijst laten gelden voor de play-offs. Mogelijk toevoegen van wildcard(s) voor degene die het hoogst staat in de breakdown zonder play-off plek en voor degene met de hoogste weekscore zonder play-off plek? Hou je zelfs al ben je uitgeschakeld tot de laatste week kans op de play-off.

Stand
RFT 85'ers 11-2
Brabant Football Team 9-4
Sin City Scorpions 8-5
EHV Chiefs 8-5
Amelandbor 49ers 7-6
Sinners 7-6
Stagelopers 6-7
Harderwijk Presidentos 6-7
Attacking Auri 5-8
Dead Donkey Drop 5-8
Alwin 5-8
Zoom Zoom Zetten 1-12

Stand bij beste 6 teams van de week
Brabant Football Team 10-3
RFT 85'ers 10-3
EHV Chiefs 9-4
Sin City Scorpions 8-5
Stagelopers 8-5
Sinners 7-6
Attacking Auri 7-6
Amelandbor 49ers 5-8
Alwin 5-8
Dead Donkey Drop 4-9
Harderwijk Presidentos 3-10
Zoom Zoom Zetten 2-11

Stand gecombineerd
RFT 85'ers 21-5
Brabant Football Team 19-7
EHV Chiefs 17-9
Sin City Scorpions 16-10
Stagelopers 14-12
Sinners 14-12
Attacking Auri 12-14
Amelandbor 49ers 12-14
Alwin 10-16
Dead Donkey Drop 9-17
Harderwijk Presidentos 9-17
Zoom Zoom Zetten 3-23

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
@chevsticks hmm had je niet beter Kamara naar RB plek kunnen zetten?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Jup, maar vergeten op tijd naar m'n team te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Wow, Bills KC einde.
Noice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Miami - Tennessee; Hold my beer.

32 punten in het 4de kwartier, redelijk insane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
En we kunnen de roulette goden weer bedanken. 3e score van de week weer eens en wederom niets waard doordat ik tegen 1 van de 2 tegenstanders wordt gematched die het die week beter doen.

"Dat is wel hoe Fantasy football werkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 05:45:
Miami - Tennessee; Hold my beer.

32 punten in het 4de kwartier, redelijk insane.
Ik zag vanmorgen helaas al dat 49ers de play-off hadden bereikt door de nederlaag van de Packers. Nou dat kon ze natuurlijk wel gebeuren, toen ik echter ook zag dat de Titans hadden gewonnen bij Miami, toen viel ik wel even achterover. De Titans die scoren toch alleen in eigen huis.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:29
Deze week tegen de grote baas. Kijken of mijn lucky streak zich voortzet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 07:37
Mijn team heeft weer eens zwaar overgepresteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Daar gaan we weer, want speelweek 14 is gespeeld. Uiteraard weer blessures en een ongelukkige nederlaag voor Auri. Einde seizoen voor Herbert, wat lichtere blessures voor bijv. Jefferson & Collins. Nog niet alles beslist in onze fantasy competitie, maar het neigt wel naar een beslissing.

EHV Chiefs - Dead Donkey Drop (102,54 - 122,92)
Waar is toch de oppermachtige EHV Chiefs van het begin van het seizoen gebleven? Want waar hij eenvoudig leek af te stevenen op de play-offs, is dit nog steeds niet zeker na wederom een nederlaag. Tja het uitvallen van je QB die regelmatig 20+ punten haalde was een fikse aderlating. Gelukkig heeft hij Stafford nog op de bank om het stokje over te nemen, maar hij zal zich nog wat zorgen maken of hij de play-offs zal halen. Dead Donkey Drop haalde een prima 120+ score. Zag vooral Njoku oppermachtig zijn en werd goed aangevuld met Broncos, Williams, Gibbs & Allen.

Sin City Scorpions - Stagelopers (115,94 - 61,38)
5 overwinningen op rij voor Sin City Scorpions die daarmee de play-off ook veilig stelt, dat moet vertrouwen geven voor de (waarschijnlijk) aankomende clash met Brabant Football Team. Deze overwinning kwam eigenlijk geen moment in gevaar, want de 61,38 lijkt me een dieptepunt qua score voor in ieder geval dit seizoen. Twee spelers slechts die rond hun voorspelling zaten, Achane & Elliott. Absolute dieptepunten waren Evans & Edwards met minder dan 2 punten. Sin City kijkt vooral tevreden terug op de prestaties van Jackson, Barkley & Robinson. Wellicht wat zorgen omtrent de blessures van zijn WR's en/of het uitvallen van Herbert, maar dan zijn er nog bankzitters zoals Beckham & Nacua. Sin City heeft het prima voor elkaar.

Zoom Zoom Zetten - Alwin (110,84 - 117,38)
Lawrence die toch lange tijd twijfelachtig leek te zijn, kon gewoon spelen en haalde een nette 17 punten. Er zaten er meer rond die 20 punten grens waardoor Alwin de verwachting ruim oversteeg en zijn wedstrijd won. Zoom Zoom al vooral kijken naar de tegenvallende Lions, Goff met slechts 6,44 is te weinig. De rest oversteeg ook niet echt de verwachting helaas.

RFT 85'ers - Sinners (129,24 - 114,92)
Sinners dacht vorige week won ik ruim met een speler minder opgesteld, laat ik dat deze week weer doen. Het werd geen overwinning en mogelijk kost het niet opstellen van deze twee spelers hem zelfs een goede mogelijkheid de play-offs te halen. Het team van Sinners was wat gehavend en Warren had enkele weken terug een opleving, maar heeft dit helaas niet door kunnen zetten. Purdy, Lamb, Kittle, Kamara prima maar ook niet meer dan dat, alleen de VIkings die stegen weer eens boven zich uit met een mooie twintig punten. Voor RFT 85'ers is het vooral kijken naar CJ Stroud, het uitvallen van Dell was al een klap voor de Texans maar nu ook Collins nog een blessure heeft worden de opties voor Stroud minder en mogelijk daarmee direct zijn prestaties. Tegen de Jets kreeg hij in ieder geval geen poot aan de trapper. Door de overwinning heeft RFT 85'ers de number 1 seed te pakken (niet dat je daar wat aan hebt ;))

Bij Sinners toch nog even terugkomend op zijn niet opgestelde spelers, want dat kan hem nog wel eens nekken. Ik verwacht niet dat je iemand had kunnen claimen om alsnog deze wedstrijd te winnen, maar ook al had je maar 12 punten meer gehaald (door beide spelers op te stellen in de laatste twee weken) dan was je punten achterstand geen 40, maar 28 en dat is toch net iets meer kans.

Amelandbor 49ers - Brabant Football Team (105,24 - 136,22)
De winnaar van vorig seizoen heeft nog steeds een theoretische kans om de play-offs te halen, maar had dan eigenlijk moeten winnen, of in ieder geval verliezen met een hogere score. Nu bleef hij steken op slechts 105 punten door tegenvallende LaPorta, Diggs en zijn RB's. Deebo kon het niet alleen en dus volgde een nederlaag tegen Brabant. Waar deze week Hall, Moore & Aubrey zeer goed presteerden. Brabant mag zich opmaken voor een zeer waarschijnlijke strijd met Sin City dankzij zijn nummer 2 seed en verweg het best scorende team.

Harderwijk Presidentos - Attacking Auri (138,42 - 132,04)
"Dat is wel hoe Fantasy football werkt"

Nee om het daarmee af te doen vind ik te makkelijk. Harderwijk had eindelijk weer een week waarin het wel liep, Fields, Pollard, Hopkins toch vaak al tegenvallend haalden mooie scores. Likely en de Browns defense deden ook leuk mee, dan is een score van 138,42 mogelijk. Het zal te laat zijn, want ondanks dat hij qua winst/verlies resultaat nog wel gedeeld vierde kan worden, hij zal geen 200 punten meer halen, want dat is momenteel al zijn achterstand op EHV Chiefs. Het was te vaak net niet.
Attacking Auri had nog best wat tegenvallende spelers, Mahomes & Jefferson zal je meer van verwachten, maar bleven (door blessure) steken op maar een matige score. Zijn held was Evan Engram die 2 TD's had.

De stand
Zoals ik in menig verslag heb aangegeven, het kan nog, maar het zijn voornamelijk theoretische kansen. De achtervolgers Sinners & Amelandbor moeten allereerst hopen dat EHV Chiefs zijn vijfde wedstrijd op rij gaat verliezen en als het even kan met een score zoals Stagelopers deze week had. Zelf zullen ze hun partij moeten winnen van respectievelijk Attacking Auri & Dead Donkey Drop en dan 42 punten of 50 punten meer pakken dan EHV Chiefs. Het kan, maar het is geen makkelijke opgave.

Wisselingen tussen plek 2,3 & 4 kunnen nog, nederlagen nodig van de directe concurrent en dan een punt of 60 meer pakken. Theoretisch mogelijk, zie ik het gebeuren, nee.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Hopelijk gaat het ontslag van Staley iets positiefs brengen voor Ekeler. Man wat een drama, had beter helemaal niets kunnen traden.

White behouden, Williams wel picken, dan was je er ook wel. Hopelijk de play-offs beter resultaat

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Leuk idee van de NFL, 17 wedstrijden in het reguliere seizoen: 'iedereen' slaat het pre-season over en meteen raakt de halve league geblesseerd :+ .
Zelfs nog overwogen om Keenan Allen te droppen gezien de situatie en het aankomende speelschema, maar geukkig nog een klein beetje positiefs uit de Raiders wedstrijd kunnen halen. Kyren Williams had ik ook beter kunnen gebruiken dan Nacua, typisch gevalletje van beste speler in de draft verkiezen boven de need O-) (en 'verzaken' van voorgaande kiezers natuurlijk ;) )

Addison een leuke score neergezet, ook nog overwogen Higgins te laten spelen maar die had ik na deze week sowieso al laten afvallen. Wel weer apart dat niemand hem heeft opgepikt, ipv een Boyd bijv. of een Michael Thomas op de bank houden ipv reserve zetten en de plek opvullen.

Goff met 5 TD's en 31 punten houdt de strijd deze week nog spannend ...

Maar ik zie dat plekken 9-12 helemaal niet meer spelen na deze ronde? Misschien is een playoff met iedereen erin wel een mogelijkheid gezien de extra speelronde, 1-4 met een bye

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 17-12-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
klopt wij zijn straks klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Sow, Tight End galore in onze match. Straks Dak tegen Allen. Kan nog wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:00:

Maar ik zie dat plekken 9-12 helemaal niet meer spelen na deze ronde? Misschien is een playoff met iedereen erin wel een mogelijkheid gezien de extra speelronde, 1-4 met een bye
Laat ik vooropstellen dat dit voor mij ook een verrassing was. Ik dacht juist om zo geen bye's te creëren voor plek 7&8 (wat vorig jaar zo was) het te wijzigen speelt nu 9 tm 12 niet meer. Ik denk dat dit de standaard setting is doordat verliezende teams vaak niet meer kijken. Ik vind het jammer , maar kan en wil het nu niet meer wijzigen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op zondag 17 december 2023 @ 14:00:
Wel weer apart dat niemand hem heeft opgepikt, ipv een Boyd bijv. of een Michael Thomas op de bank houden ipv reserve zetten en de plek opvullen.
Ik ben fan van Tee Higgins, heb echt gekeken naar hmm en nu. Oppikken en wedstrijd zonder QB, tja was een optie maar zo goed seizoen had hij niet.

Andere teams spelen het net niet zo als wij. Ja ik had Thomas ook op de IR plek gezet en maar iets gepakt, ook nooit met twee kickers en twee defenses blijven spelen. Al die plekken kunnen zo waardevol zijn, maar goed ieder speelt het op zijn manier. 50+ changes is ook lekker lol

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 13:53
Zo'n m'n best nog gedaan de laatste weken, maar inderdaad niet meer de top4 weten te behalen. Het was een prut jaar. Net als het weer nu buiten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwind
Het was gezellig mensen. Voor iedereen die nog mee doet succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Had niet verwacht nu al klaar te zijn inderdaad, dat is wel een tegenvaller.
Wel interessant om de Breakdown stand met de "echte"stand te vergelijken. Ik snap echt niet dat mensen de standaard manier prefereren, het enige wat het toevoegt is een kans om enorm als een varken te runnen. Mijn team was gewoon playoff waardig maar door de fijne matchup manier wordt ik in plaats van 4e slechts voorlaatste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMfWF7CPL-12FurTulgrnuQEmKQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X2ixYgb8o9ImLVL47lUTKst0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Omdat het is zoals de NFL zelf ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Nee het is hoe NFL Fantasy werkt. In de NFL spelen teams tegen elkaar die elkaar beinvloeden, in Fantasy heb je 0 invloed op wat je "tegenstander" doet. Je stelt het team op dat volgens jou de meeste punten scoort en daar komt een score uit.
Vervolgens wordt er met een rouletteballetje gerold voor je tegenstander en daar komt een winst of verliespartij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Ik vind die breakdown helemaal niet leuk. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
Geen echte verrassingen in week 15 en dus geen terugblik? Nee tuurlijk wel, alleen weinig tijd voor vrij gemaakt, nu slaapt de kleine echter even dus hup Rudy terugblikken.

Terugblik week 15
Was dit nou een week zonder grote blessures? Het leek/lijkt er wel op eigenlijk, misschien is Pittman met een hersenschudding wel het ergste geval van een blessure. Nou dat valt dan zo vlak voor de play-offs wel mee lijkt me. Zoals in de vorige terugblik al een klein beetje liet doorschemeren, moesten er gekke dingen gebeuren als de play-off deelnemers nog gewijzigd zouden worden, een overzicht van de wedstrijden:

RFT 85'ers - Brabant Football Team (156,16 - 85,56)
CMC ging weer helemaal los met verschillende Touchdowns, totaal onnodig in deze week waarbij je dan altijd zal zien dat het in de play-offs tegen gaat vallen. Wat dat betreft hoopt Brabant op een omgekeerd scenario waarin hij wel presteert in de play-off ronde want dit viel nogal tegen. Alleen Amon Ra st Brown haalde een mooie score, Love was prima en de rest viel tegen. Dat moet in de play-off ronde wel beter wil je kans maken tegen Sin City.

Attacking Auri - Sinners (112,40 - 118,58)
Sinners had nog een kleine kans om de 4e plek van EHV Chiefs over te nemen, hij won ook wel zijn wedstrijd maar niet met de gewenste hoge score. Brock Purdy is in Fantasy een beter presterende speler dan Patrick Mahomes, wie had dat gedacht.... Auri had goed presterende RB's, maar met Jefferson lang geblesseerd en de onbetrouwbare Londen zat hij lastig in de WR's. Bepaalde keuzes verloor hij ook deze wedstrtijd.

Dead Donkey Drop - Amelandbor 49ers (114,86 - 110,96)
Ook Amelandbor had nog een kleine kans op de play-off maar de titelverdediger moest hiervoor wel een mega score neerzetten en zijn wedstrijd winnen. In beide opdrachten is hij niet geslaagd, waardoor hij zijn titel niet kan verdedigen. Een tegenvallende Prescott, Swift & Harris. Daarbij werd zijn score van LaPorta volledig weggepoetst door Njoku bij de tegenstander. Dead Donkey Drop won mede dankzij Njoku en Gibbs en kon zelfs een negatieve score van de Broncos defense hebben.

Stagelopers - Harderwijk Presidentos (109,32 - 117,54)
Harderwijk Presidentos won zijn laatste reguliere competitie wedstrijd van Stagelopers dankzij goede scores van Adams & Chandler. Dat Hopkins en Fields niet echt thuis gaven maakte niet heel veel uit, want Stagelopers had met Conklin en zijn Rb's ook geen fantastisch scorende spelers. Harderwijk eindigt op 8-7 vs 6-9 voor Stagelopers, die had zijn debuut wellicht wat anders voorgesteld.

Alwin - EHV Chiefs (66,06 - 128,62)
EHV Chiefs wist dat bij een overwinning de play-offs zeker waren en had geluk dat Alwin in zijn geheel niet thuis gaf. Hunter Henry was zijn beste speler en die zat op de bank. Ik heb nog even onderzoek gedaan, maar het lijkt niet op een belchinezen actie ;) Alwin heeft best een prima team (als je de namen bekijkt), maar Henry, Etienne & Wilson presteren vaker niet dan wel helaas. EHV Chiefs zal met vertrouwen richting de play-off gaan, over de hele linie goede scores en Rashee Rice is een heerlijke WR die gewoon vanaf de waivers was op te pikken. Top!

Zoom Zoom Zetten - Sin City Scorpions (143,32 - 114,64)
Zoom Zoom dacht ik laat nog wel even zien dat ik wat kan, want met 143,32 haalde hij een hele mooie score. Waddle & Cook, had ik ze nog maar ipv Ekeler... Die twee samen met Goff haalden al bijna 100 punten bij elkaar, in dat licht vielen de overige spelers zelfs wat tegen. Sin City kijkt angstig naar de Falcons, die Bijan wat is nu het plan, heeft met McBride een goede TE en ook Addison haalde een kleine 30 punten. De Dolphins defense dan als laatste want die haalden de laatste 5 weken in totaal 81 punten WOW.

Het vervolg
In de play-off om het kampioenschap de volgende wedstrijden:

RFT 85'ers (1) - EHV Chiefs (4)
Brabant Football Team (2) - Sin City Scorpions (3)

Om plek 5 t/m 8

Sinners (5) - Dead Donkey Drop (8)
Harderwijk Presidentos (6) - Amelandbor 49ers (7)

Uitgeschakeld:

9. Stagelopers 6-9
10. Alwin 6-9
11. Attacking Auri 5-10
12. Zoom Zoom Zetten 2-13

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:30:
Je stelt het team op dat volgens jou de meeste punten scoort en daar komt een score uit.
Als je dit wat beter had gedaan, was je op 9-6 en een zekere play-off plek uit gekomen. Je blijft het aanhalen, ik snap het ook dat je er van baalt en sommige nederlagen erg zuur zijn, maar wijzigen tijdens dit seizoen gebeurt toch niet. Accepteren en op naar een nieuw seizoen..

Play-offs zijn ook verschrikkelijk, zo'n nummer 4, heeft 4 wedstrijden minder gewonnen en maakt nog steeds kans op de titel ;)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:40:
[...]

Als je dit wat beter had gedaan, was je op 9-6 en een zekere play-off plek uit gekomen. Je blijft het aanhalen, ik snap het ook dat je er van baalt en sommige nederlagen erg zuur zijn, maar wijzigen tijdens dit seizoen gebeurt toch niet. Accepteren en op naar een nieuw seizoen..

Play-offs zijn ook verschrikkelijk, zo'n nummer 4, heeft 4 wedstrijden minder gewonnen en maakt nog steeds kans op de titel ;)
Als ik wat vaker van te voren een glazen bol had en al wist hoe mijn spelers gingen scoren dan was dat een optie ja, nogal onzin om dat als argument aan te dragen van iets dat ik "beter" had moeten doen. Ik wordt gewoon enorm hard genaaid door het roulette systeem week na week weer.
4e in de breakdown stand, 5e qua meeste punten, 11e in de Holland Casino stand.

De playoff manier heb je zelf voor gekozen, wat mij betreft doen we dat ook gewoon op breakdown stand = eindstand (of voor mijn part meeste punten = eindstand) dan heb je jouw playoff probleem ook opgelost. Mijn zegen heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:36:
[...]

Als ik wat vaker van te voren een glazen bol had en al wist hoe mijn spelers gingen scoren dan was dat een optie ja, nogal onzin om dat als argument aan te dragen van iets dat ik "beter" had moeten doen. Ik wordt gewoon enorm hard genaaid door het roulette systeem week na week weer.
4e in de breakdown stand, 5e qua meeste punten, 11e in de Holland Casino stand.

De playoff manier heb je zelf voor gekozen, wat mij betreft doen we dat ook gewoon op breakdown stand = eindstand (of voor mijn part meeste punten = eindstand) dan heb je jouw playoff probleem ook opgelost. Mijn zegen heb je.
NFL is ook niet eerlijk, men speelt daar een schedule die niet is als we spelen twee keer tegen ieder team. Nee een schema van de Eagles is qua tegenstanders zwaarder ingeschat dan het schema van bijv de Texans.

Play-offs is helemaal een verschrikking want van de Bucs, Panthers, Falcons & Saints gaat er een de play-offs halen en een betere ranking hebben tov Cowboys/Eagles.

Het is en blijft een combinatie van kennis van spelers en veel geluk. Ik hou ervan zelfs als je daarmee het seizoen niet zou winnen

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:56:
[...]

NFL is ook niet eerlijk, men speelt daar een schedule die niet is als we spelen twee keer tegen ieder team. Nee een schema van de Eagles is qua tegenstanders zwaarder ingeschat dan het schema van bijv de Texans.

Play-offs is helemaal een verschrikking want van de Bucs, Panthers, Falcons & Saints gaat er een de play-offs halen en een betere ranking hebben tov Cowboys/Eagles.
Dus omdat de NFL ook niet eerlijk is moeten we in Fantasy extra gelukselementen toevoegen? We willen juist teams in de playoffs die slechter zijn dan de betere teams die we hiermee eruit houden? Anders snap ik je punt niet.
RudyL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:56:
[...]

Het is en blijft een combinatie van kennis van spelers en veel geluk. Ik hou ervan zelfs als je daarmee het seizoen niet zou winnen
Er zijn manieren beschikbaar om geluk uit Fantasy te verwijderen, zowel breakdown als meeste punten leveren een duidelijk eerlijkere winnaar op. Er zit al genoeg geluk in hoe je spelers het per week doen en blessures.
Je laatste zin snap ik helemaal niets van, je lijkt hier aan te geven het fijn te vinden door pure pech met een beter team ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:09:
[...]

Dus omdat de NFL ook niet eerlijk is moeten we in Fantasy extra gelukselementen toevoegen? We willen juist teams in de playoffs die slechter zijn dan de betere teams die we hiermee eruit houden? Anders snap ik je punt niet.

[...]

Er zijn manieren beschikbaar om geluk uit Fantasy te verwijderen, zowel breakdown als meeste punten leveren een duidelijk eerlijkere winnaar op. Er zit al genoeg geluk in hoe je spelers het per week doen en blessures.
Je laatste zin snap ik helemaal niets van, je lijkt hier aan te geven het fijn te vinden door pure pech met een beter team ??
Ja ik vind het goed dat Fantasy ook facetten bevat van de normale competitie waar je spelers uit selecteert. Dat jij vindt op basis van breakdown dat je een beter team hebt dan teams die wel de playoffs hebben gehaald is alleen jou visie. De stand liegt niet.

En ja ook de play-offs vind ik zaken die horen bij Fantasy. Mijn competitie record is niets meer waard, heb ik meer recht om de competitie te winnen tov de laatst geplaatste team in de play-offs nee dat maakt Fantasy zo leuk.

De opstelling van je tegenstander kan keuzes in je eigen basis beïnvloeden. Daar kijk ik iedere week wel naar.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:33:
[...]

Ja ik vind het goed dat Fantasy ook facetten bevat van de normale competitie waar je spelers uit selecteert. Dat jij vindt op basis van breakdown dat je een beter team hebt dan teams die wel de playoffs hebben gehaald is alleen jou visie. De stand liegt niet.

En ja ook de play-offs vind ik zaken die horen bij Fantasy. Mijn competitie record is niets meer waard, heb ik meer recht om de competitie te winnen tov de laatst geplaatste team in de play-offs nee dat maakt Fantasy zo leuk.

De opstelling van je tegenstander kan keuzes in je eigen basis beïnvloeden. Daar kijk ik iedere week wel naar.
De stand liegt niet is net zo'n dooddoener als Dat is wel hoe Fantasy werkt, op die manier zijn we natuurlijk meteen klaar. De stand is de stand doordat die berekent wordt op de roulette manier. Ik wil jou wel met droge ogen zien beweren dat mijn team thuishoort op de 11e plaats, want de stand liegt niet.

Dat je playoffs er in wil houden is nog tot daar aan toe, daar zie ik wel de directe link met NFL. Met playoffs had ik ook nooit problemen, die heb je er zelf bij verzonnen door aan te geven dat jij nu als 1e team in de stand nog kunt verliezen in de playoffs van een team dat 4x minder gewonnen heeft.

Die laatste stelling mag je ook even uitlegen want de tegenstander beinvloed de opstelling juist 0 in mijn ogen. Jij claimt dus een speler in te zetten waarvan jij verwacht dat die minder punten gaat scoren dan een speler die je op de bank laat omdat je tegen een bepaalde tegenstander speelt?

[ Voor 10% gewijzigd door BSTNjitRam op 23-12-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Met de afwezigheid van Stroud moet ik een vervangende QB kiezen. Nu blijft dit een open optie vanwege de WR's die mijn tegenstander heeft, maar had hij een WR die hoort bij Mullens, Minshew, Browning of Flacco dan zou dat een overweging zijn om mee te nemen.

De stand liegt niet is inderdaad een dooddoener, maar volhouden dat breakdown meer recht moet hebben dan H2H is dat ook

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Nee die snap ik nog steeds niet. Je wil simpelweg de QB opstellen die je de meeste punten geeft. Als je van Mullens de meeste punten verwacht dan is hij de juiste keuze want of je tegenstander nou een WR heeft die ook scoort als Mullens scoort is irrelevant. Het enige wat je dan doet is Mullens niet nemen en hopen dat hij slecht scoort zodat zijn WR slecht scoort. Dan ben je dus suboptimale plays aan het maken en enkel aan het hopen dat je verwachting niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:42:
Nee die snap ik nog steeds niet. Je wil simpelweg de QB opstellen die je de meeste punten geeft. Als je van Mullens de meeste punten verwacht dan is hij de juiste keuze want of je tegenstander nou een WR heeft die ook scoort als Mullens scoort is irrelevant. Het enige wat je dan doet is Mullens niet nemen en hopen dat hij slecht scoort zodat zijn WR slecht scoort. Dan ben je dus suboptimale plays aan het maken en enkel aan het hopen dat je verwachting niet uitkomt.
Nee, alle vier deze QB's schat ik in op 16 a 18 punten. Stel dat mijn tegenstander Pittman heeft is het voor mij logisch om Minshaw te nemen. Een TD voor Pittman is ook een TD voor mijn QB. In h2h kan je echt wel tactische keuzes maken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
RudyL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:20:
[...]

Nee, alle vier deze QB's schat ik in op 16 a 18 punten. Stel dat mijn tegenstander Pittman heeft is het voor mij logisch om Minshaw te nemen. Een TD voor Pittman is ook een TD voor mijn QB. In h2h kan je echt wel tactische keuzes maken.
Die tactische keuze zoals je het noemt werkt je toch alleen maar tegen in dat geval? Een TD voor Pittman is 6 punten waard, voor Minshaw slechts 4.

Ik dacht serieus dat je juist een QB wilde waar de tegenstander geen WR van had zodat elke TD van je WB dan een netto +6 is omdat het de tegenstander niet eens kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:57:
[...]

Die tactische keuze zoals je het noemt werkt je toch alleen maar tegen in dat geval? Een TD voor Pittman is 6 punten waard, voor Minshaw slechts 4.

Ik dacht serieus dat je juist een QB wilde waar de tegenstander geen WR van had zodat elke TD van je WB dan een netto +6 is omdat het de tegenstander niet eens kan helpen.
Geheel afhankelijk van hoe de wedstrijd gaat, stel je hebt een betere uitgangspositie kan je op 'veilig' spelen door de QB te picken. Moet je winnen en heb je een grotere achterstand is het inderdaad niet verstandig. Voor beide is wat te zeggen, afhankelijk van het wedstrijd verloop. En ja dat kan best met al die verschillende aanvangstijden.

Andere competitie stond ik 2 punten achter met alleen nog Chiefs - Broncos en had ik nog geen defense. Als dit geen H2H was had ik nooit de defense opgepakt van de Broncos want de kans op negatieve punten was groter dan positieve (vooraf ingeschat). Doordat het H2H is doe je het wel en pakte ik wonderbaarlijk nog de overwinning.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Fair, qua op veilig spelen heb je een punt (niet dat ik dat zou aandurven na dit seizoen want ik verloor menig pot waarbij ik vooraf 20+ pt favoriet was).

Maar laten we eerlijk wezen, dit zijn de niche uitzonderingen waarbij je "invloed" hebt met net een geblesseerde QB en de keuze uit vergelijkbare alternatieven. 95% van de tijd zal je toch voor de (verwachte) hoogst scorende optie gaan of op zijn minst de sterkste optie met het oog op de toekomst (tenzij je elke week een QB wil gaan streamen, maar dat lijkt me nog minder optimaal).

Qua defense lijkt je play die week ook erg discutabel. Ik ga er van uit dat je dacht zonder defense wel te winnen? Achteraf was het gewoon een calculated risk die je dus de pot had kunnen kosten. Door de defense te pakken die volgens jou de hoogste verwachte score had, had je die week gewoon gewonnen zonder de "tactische keuze" (die nu gewoon een verplichte keuze was, want enige mogelijkheid op winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die projected scores zijn toch ook de grootste onzin. De eerste negen wedstrijden won ik degenen die ik had moeten verliezen en vice versa.
Rookies lijken bovendien standaard sowieso een lagere projectie te krijgen. Als ik ergens niet op let zijn het wel de NFL projecties (anders was ik wel 1-14 geëindigd :+ en vorig jaar 2-12 oid).

Wat doet die Browning allemaal vandaag |:(. Hopelijk nog een paar bonuspunten sprokkelen de rest van de wedstrijd o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Ik kan wel een CMC wondertje gebruiken, man wat een tegenvallers tot nu toe. Tot 18:55 getwijfeld over Flacco, zal je altijd zien in zo'n play-offs game.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Alleen nog over Koo getwijfeld (aangezien de Jets al weg waren) maar gokte/hoopte op iig wat 50 yarders van Fairb.
Afgekeurde TD van Bijan kan ook nog een dure worden (was een punt of 7.5). Ondertussen sprokkelt Hall er elke keer als ik kijk weer punten bij *when does the hurting stop* :D

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 24-12-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:25:
Alleen nog over Koo getwijfeld (aangezien de Jets al weg waren) maar gokte/hoopte op iig wat 50 yarders van Fairb.
Afgekeurde TD van Bijan kan ook nog een dure worden (was een punt of 7.5)
Jullie presteren in ieder geval finale waardig.

Edit: de dj moore blessure kan je wel eens goed uitkomen (hopelijk voor Brabant valt het mee)

[ Voor 12% gewijzigd door RudyL op 24-12-2023 22:30 ]

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Wordt nog spannend. Qua score kan ik alleen maar hopen op volgende week nog zo'n week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Toch nog spannender dan een paar uur geleden verwacht. 27.36 punten achterstand met Lamar Jackson nog te gaan ....

Stond al klaar om deze te posten O-)

:X De - Von - ta SMITH }:|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAfmCp5fHSCmxPLImCRZQNnr33o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ddjnVCCWj1xesztGqmHl62wi.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
En het dankzij Flowers & CMC gelukkig nog weten te herstellen. Geluk gehad met 'tegenvallende' Rice, Brown & White. (Leuk trio 😉)

Flowers was dus deze week vooral degene die veel beter scoorde dan de verwachting binnen mijn team. Op naar weer een potje tegen Brabant..

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7dLYZ11lRmihEfV085YWt3RxCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AkAWrTJxR763Anyehn0eofwn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hehe, telefoon offline gelaten tot ik de samenvatting had gekeken vanochtend. Die goal line stop toch het verschil gebleken anders nog +6 voor Lamar ... (en bij een volgende drive mocht Edwards het afmaken vanaf een yard)

Felcitaties aan de finalisten en met opgeheven hoofd naar loser's lane :+

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 26-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Lamar kan zomaar wel eens MVP worden (wederom), dit team en zijn athleticism is wild.
De beste man is echt een pocket passer als het moet, en als hij een RB moet zijn dan is hij CMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:23:
Lamar kan zomaar wel eens MVP worden (wederom), dit team en zijn athleticism is wild.
De beste man is echt een pocket passer als het moet, en als hij een RB moet zijn dan is hij CMC.
Maar de Ravens in de play-offs is altijd een wedstrijd waarin ze niet thuis geven en eruit liggen. Hopelijk helpt ze de 1 seed.

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Terugblik week 17

Week 17 is een soort van vier halve finales. De ene om de daadwerkelijke finale te bereiken, de ander om de wedstrijd van plek 5&6. Blessures, ja ze waren er weer. Einde seizoen voor Hockenson bijvoorbeeld, ook een hersenschudding hier en daar maar verder lijkt het mee te vallen. De wedstrijden dan...

Harderwijk Presidentos - Amelandbor 49ers (68,80 - 77,32)
Tja dit was niet best hé, gelukkig voor beide was het bij beiden slecht en dus bleef het spannend voor de neutrale volger. De lijst van goed presterende spelers is met alleen Justin Fields (Harderwijk) erg kort, de ok presterende spelers waren Prescott, Swift & Harris (alle drie Amelandbor), de overige spelers waren brandhout met daarbij o.a. Adams, Pollard, LaPorta & Diggs. Het trio van Amelandbor was voldoende voor de overwinning, maar het zal in zijn algemeenheid een tikkeltje beter moeten wil hij plek 5 kunnen veroveren. Harderwijk gaat op voor de wedstrijd om plek 7 of 8.

Sinners - Dead Donkey Drop (93,60 - 126,28)
Ook Sinners zal wat teleurgesteld zijn geweest in zijn team, slechts 93 punten is gewoonweg te weinig. Had een goede Kittle & Lamb, maar Purdy met 2,40 is (hopelijk ook voor mij als Niner fan, een negatieve uitzondering). Dead Donkey Drop had een goed presterend team alleen Elijah Moore viel wat tegen, maar dat kon hij met zijn mooie 126 team score makkelijk hebben. Zo gaan de nummer 7&8 van de reguliere ranglijst uitmaken wie 5&6 gaan worden en vice versa.

Brabant Football Team - Sin City Scorpions (151,86 - 147,08)
Finale waardig is wat beide teams lieten zien, maar uiteraard kan er maar eentje een dergelijke partij winnen. En al met al kan je wel zeggen dat Breece Hall daar grotendeels voor heeft weten te zorgen, 43,10 punten, tja dat is lastig te counteren als Sin City zijnde. Hij maakte nog 20 punten goed met Tee Higgins, maar verloor er weer 6 bij de kickers. Tja heel veel beter, of anders had het niet gekund. Brabant gaat door naar de finale en Sin City mag strijden voor een podium plek

RFT 85'ers - EHV Chiefs (113,14 - 106,62)
Heb hier mij deze speelronde regelmatig neergelegd met het niet halen van de finale plek. Kupp 12 targets, slechts 6 catches en geen TD. Ekeler, Mixon net boven de 10, Mullens de ene na de andere interception. Het zat gewoon niet mee. Gelukkig zag ik bij mijn tegenstander ook niemand echt boven de verwachting uit stijgen en bleven ook daar de TD's achterwege. Dit gaf nog wat hoop bij de wedstrijd 49ers - Ravens. En waar ik het al regelmatig heb aangegeven, er staat vaak wel iemand op binnen het team. Dit keer Zay Flowers, de hoop dat de corners/LB's het lastig krijgen tegen hem kwam uit en dat was mooi meegenomen / noodzakelijk om de achterstand te herstellen. CMC deed gelukkig ook zijn ding en dat was genoeg voor de overwinning.

Blij dat EHV Chiefs besloot om Pickens (logisch) te benchen, want met hem in de basis was ik kansloos geweest. Door deze uitslag gaan nummers 3&4 in de reguliere competitie ook strijden om plek 3&4 in de play-offs en gaan Brabant Football Team & RFT 85'ers uitmaken wie de opvolger gaat zijn van Amelandbor 49ers.

Succes alle overgebleven teams in de laatste speelronde.

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shenk
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Gefeliciteerd finalisten.
Gezien het verloop van de competitie ook terechte finalisten lijkt me.
Zelf al dik tevreden om met wat geluk en een beetje wijsheid de play-offs te halen als nieuwkomer in het Fantasy football.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Damn die laatste drive van de Lions. Als je toch niet wilt winnen met zo'n two point conversion laat dan die TD ook gewoon achterwege. Bah..

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Oke ik had liever gespeeld met Reed, maar aangezien ik achter sta en Brabant speelt met Love kan ik daar de winst niet pakken. Yolo met Shaheed, denk 3 receptions voor 22 yard, maar hoop op totale gekte...

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
RudyL schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:28:
Oke ik had liever gespeeld met Reed, maar aangezien ik achter sta en Brabant speelt met Love kan ik daar de winst niet pakken. Yolo met Shaheed, denk 3 receptions voor 22 yard, maar hoop op totale gekte...
Ik hoop dat alles braaf de voorspelling volgt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Lamar is een runningback, snap niet dat ze die als QB opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Als Kelce nou eens iets ging doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek

:+

[ Voor 49% gewijzigd door Bazziek op 01-01-2024 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Gefeliciteerd @Bazziek . Presteren in de play-offs was voor me nog iets teveel gevraagd. Mooie score, verdiende overwinning!

[ Voor 4% gewijzigd door RudyL op 01-01-2024 11:29 ]

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Had niet gedacht ooit deze, vergeleken met mijn andere League, flink competitieve League te winnen. Veel mazzel gehad maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Gefeliciteerd! Persoonlijk een matig seizoen. Weinig geluk. Op naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Doet me meteen denken aan dit artikel van een paar dagen geleden O-) :D

"Fantasy Football Is All About Luck (Unless I Win)"

One football writer’s quest to win his neighborhood league offered a reminder about the role of good fortune for both fantasy managers and real NFL coaches. https://www.si.com/nfl/20...-football-luck-joe-flacco

Podiumplek in ieder geval in de pocket, alleen jammer genoeg niet in de 140 gescoord. Higgins weer eens vroeg geblesseerd geraakt |:( en z'n contract loopt af na dit seizoen. Zal vast niet het gehoopte contract binnen kunnen slepen zo, maar daarmee misschien wel een geluk bij een ongeluk voor de Bengals en een 'goedkope' verlenging mogelijk ...

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 01-01-2024 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shenk
  • Nu online
Gefeliciteerd!

Voor mij de eerste keer dat ik meedeed aan fantasy football maar dit smaakt wel naar meer.
Leuk ook om op deze manier NFL te volgen.
Zo worden meerdere wedstrijden en spelers interessant om te volgen en niet alleen je persoonlijke favorieten.

Benieuwd wat de play-offs gaan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Shenk schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:37:
Gefeliciteerd!

Voor mij de eerste keer dat ik meedeed aan fantasy football maar dit smaakt wel naar meer.
Leuk ook om op deze manier NFL te volgen.
Zo worden meerdere wedstrijden en spelers interessant om te volgen en niet alleen je persoonlijke favorieten.

Benieuwd wat de play-offs gaan brengen.
Sinds ik hiernaan meedoe kijk ik inderdaad ook veel meer NFL (wel ten kostte van college wedstrijden). Vorig jaar met Hurts als QB waren die ineens mijn favoriet voor de titel (bij gebrek aan deelname van m'n eigen favorieten) en dit jaar gun ik het de Ravens eigenlijk wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:21:
[...]

Sinds ik hiernaan meedoe kijk ik inderdaad ook veel meer NFL (wel ten kostte van college wedstrijden). Vorig jaar met Hurts als QB waren die ineens mijn favoriet voor de titel (bij gebrek aan deelname van m'n eigen favorieten) en dit jaar gun ik het de Ravens eigenlijk wel O-)
Is inderdaad wat het mooi maakt, gun het natuurlijk de Niners maar ook de Ravens zijn indrukwekkend.

LOETKE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Terugblik week 17
Waar er nog één week te spelen is in het reguliere seizoen en dan pas de play-offs beginnen voor de echte NFL teams was week 17 toch echt de laatste speelweek van ons fantasy seizoen. De strijd om de plekken 1 t/m 8, had je team een Jackson of Lamb was je goed op weg je wedstrijd te winnen want beide haalden goede scores.

Plek 7&8
Sinners - Harderwijk Presidentos (148 - 135,12)
Waar beide teams vorige week teleurstellend presteerden haalden ze nu beide een goede score en konden zo toch nog, zelfs ondanks een nederlaag, het seizoen met opgeheven hoofd vaarwel zeggen. Dit was vooral een wedstrijd tussen twee goed presterende WR's. Ceedee Lamb aan de kant van Sinners en Davante Adams bij Harderwijk Presidentos. Rest van de scores kon je nog redelijk tegen elkaar wegstrepen, waar het verschil tussen beide dan vooral werd gemaakt door Pacheco, de RB van de Chiefs. Wederom was Tony Pollard een grote teleurstelling....

Plek 5&6
Dead Donkey Drop - Amelandbor 49ers (97,46 - 121,10)
De titelverdediger van afgelopen seizoen eindigd door deze overwinning op een 5e plek. De overwinning kwam vooral dankzij de score van Najee Harris tot stand. Zijn eerste keer boven de 20 punten kwam in de laatste speelronde. Bij Dead Donkey Drop deed Njoku wat hij de laatste weken heeft gedaan, goed scoren, maar waren er ook veel tegenvallers zoals Gibbs & Chase. Kom je als team niet boven de 100 dan is het lastig een wedstrijd te winnen en dus eindigt Dead Donkey Drop op plek 6.

Plek 3&4
EHV Chiefs - Sin City Scorpions (114,58 - 131,84)
Sin City Scorpions hield zijn 3e plek van de reguliere ranglijst vast door de wedstrijd tegen EHV Chiefs te winnen en dit dankte hij vooral dankzij een uitmuntende Lamar Jackson. Die kon een tegenvallende score van Higgins (blessure) goed counteren. EHV Chiefs eindigt het seizoen wat in mineur, sinds ik een lofzang over het duo Brown / Mostert heb gehouden zijn ze daar gestopt met het spelen van Football (lijkt het wel). Brown nu ook niet boven de 10 punten en Mostert geblesseerd. Ondanks goede scores van Rashee Rice en Khalil Herbert was het niet genoeg en eindigt EHV Chiefs op plek 4.

Plek 1&2
RFT 85'ers - Brabant Football Team (106,12 - 145,74)

Allereerst is natuurlijk het behalen van de play-offs het belangrijkste, maar daarna zijn goede scores ook nog noodzakelijk om de competitie te winnen. Brabant deed dat door zowel in de halve finale als in de finale een hoge score te halen en daarmee wint hij dik verdiend dit seizoen van de fantasy league. Met maar liefst vier spelers die boven de 20 punten scoorden liet hij RFT 85'ers al snel in de achtervolging gaan en dat kon hij niet meer herstellen. Als je kicker je beste speler is, weet je het eigenlijk al dat het onmogelijk is te winnen.

De eindstand
1. Brabant Football Team
2. RFT 85'ers
3. Sin City Scorpions
4. EHV Chiefs
5. Amelandbor 49ers
6. Dead Donkey Drop
7. Sinners
8. Harderwijk Presidentos
9. Stagelopers
10. Alwin
11. Attacking Auri
12. Zoom Zoom Zetten

Draft recap
Aan het begin van het seizoen heb ik gekeken naar wat ik de beste picks vond van de ronde, even terug kijken kan hier https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76455576

Als ik het nu nogmaals zou doen zal dit het zijn:

Ronde 1: Christian McCaffrey - Er is ook iets te zeggen voor Hill of Lamb, vooral Lamb gezien zijn presteren in de laatste weken, maar over het algemeen was McCaffrey wat stabieler.
Ronde 2: Amon-Ra St Brown - Erg veel tegenvallers in deze ronde, AJ Brown was het absoluut in de eerste helft van het seizoen, Amon-Ra hield het wat langer vol.
Ronde 3: De QB ronde, de strijd tussen Hurts & Allen, waarin ik kies voor Allen. Tegenvallende Mahomes is toch opvallend en veel blessures.
Ronde 4: Veel wisselvallig presterende spelers in deze ronde, Keenan Allen was mits fit de absolute steal van deze draft, maar hij is er te lang uit geweest. Kies ik toch voor Breece Hall, mede dankzij fantastische play-offs scores.
Ronde 5: Ook hier weer veel tegenvallers, slechts twee goede spelers met Prescott & Kamara. Door een tegenvallende play-off reeks gaat hier de winst naar Prescott.
Ronde 6: Hier zaten best wat goede spelers tussen, een Kittle bijvoorbeeld als TE, maar uiteindelijk gaat het hier tussen de RB's Swift & White. Rachaad White haalde na week 6 altijd degelijke scores waardoor hij de beste pick was.
Ronde 7: Dit was echt wel een lekkere ronde, drie goede WR's bijv met Evans, Aiyuk & Pittman. Ook Cook die aan het einde van het seizoen nog prima presteerde. De keuze gaat echter naar Mike Evans de TD magneet.
Ronde 8: Waar ronde 7 goed was, was ronde 8 vrij dramatisch. Enige keuze is Montgomery.
Ronde 9: Laten we dit maar beschouwen als een waiver wire pick ronde. Bijv. Kyren Williams (rb Rams)
Ronde 10: Zay Flowers wint deze ronde, een best wel indrukwekkende WR
Ronde 11: Twee goede WR's met Thielen & Collins, maar ook TE Njoku kwam uit deze ronde. Gezien de TE positie een lastige stabiel presterende speler is en Njoku dat zeker met Flacco wel liet zien gaat de keuze naar hem.
Ronde 12: Getwijfeld over Tua, maar denk toch maar een Waiver Wire ronde. Bijv. Puka Nacua (wr Rams)
Ronde 13: Waiver wire bijv. CJ Stroud (qb Texans)
Ronde 14: Achane er wat lang uit gelegen om mee te doen, Ravens wellicht als stabiele Defense...
Ronde 15: Waiver wire bijv. Sam LaPorta (te Lions)

Vervolg
Ergens volgende week een post met de zaken die we voor volgend jaar kunnen aanpassen, hopelijk willen jullie daarin actief meedenken. Voor nu eerst bedankt voor een lekker actief seizoen, veel plezier bij de aankomende play-offs en Super Bowl en hopelijk allemaal tot volgend seizoen!

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Man, Man, Ik was bijna de beste van de slechtste. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Is inderdaad wat het mooi maakt, gun het natuurlijk de Niners maar ook de Ravens zijn indrukwekkend.
Deze week binnen gekregen 8) https://www.topperzstore.nl/nfl/san-francisco-49ers/?p=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e1luKeJQoUlk67Y1sP3dc2iNhQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DzaxfTTVWZojpaUUnNyMX2St.jpg?f=user_large

Wilde eigenlijk een cadeaubon van deze winkel als prijs ter beschikking stellen voor de Fantasy winnaar maar de kortingscodes werken al een tijd niet meer op cadeaubonnen. Een bon van €50 zou in principe de kosten van een pet en de verzendkosten moeten dekken (bij gebruik van een 10% kortingscode; prijzen waren alweer verhoogd met €2 sinds de start van het seizoen) en een jaar geleden kon je die nog kopen met bijv. een 30% kortingscode die van tijd tot tijd voorbij komen. Maar er zal wel weer 'misbruik' van gemaakt zijn en daarna uitgeschakeld ... Zo aardig als deze dingen zijn, €50 vind ik ze nou ook weer niet waard O-) (en er blijft geen saldo op staan als je het niet in één keer opmaakt).

Maar er is dit weekend (nu t/m zondag middernacht) wel een 30% code voor NFL spullen, mocht je jezelf willen trakteren :P . Zondag komen er nog een stuk of zes teams beschikbaar van hetzelfde type pet (oa Raiders en Eagles waren wel mooie). Niet zeker of de code daarop wel werkt maar verwacht het wel ...
code:
1
WILDCARD30

Gratis verzending vanaf €50, anders €5,90 (vanuit Oostenrijk met GLS. UPS kost €6,90 en daarnaast nog een duurdere DHL optie)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-01-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

En nog een ander voorproefje (pas in maart in Europa verwacht): een Dolphins pet met een sidepatch van de 1997 NFL Draft, het jaar waarin Jason Taylor was gedraft. Hier staan de andere in de reeks ook https://www.instagram.com/thecappedwonder/

[ Voor 64% gewijzigd door apis29 op 13-01-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
apis29 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:17:
[...]

Maar er is dit weekend (nu t/m zondag middernacht) wel een 30% code voor NFL spullen, mocht je jezelf willen trakteren :P . Zondag komen er nog een stuk of zes teams beschikbaar van hetzelfde type pet (oa Raiders en Eagles waren wel mooie). Niet zeker of de code daarop wel werkt maar verwacht het wel ...
code:
1
WILDCARD30

Gratis verzending vanaf €50, anders €5,90 (vanuit Oostenrijk met GLS. UPS kost €6,90 en daarnaast nog een duurdere DHL optie)
Ah dankje, nu dan eindelijk eens besloten een Niners artikel te bestellen, kwam wel eens wat tegen maar dan was bezorgen richting NL net zo duur als het artikel. Dit kan een keertje en met wat korting is het een leuk hebbedingetje.

Moest wel vanuit land Oostenrijk bestellen want onder taal NL werkte de code niet. Nouja zal wel goed.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
RudyL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:21:
[...]

Ah dankje, nu dan eindelijk eens besloten een Niners artikel te bestellen, kwam wel eens wat tegen maar dan was bezorgen richting NL net zo duur als het artikel. Dit kan een keertje en met wat korting is het een leuk hebbedingetje.

Moest wel vanuit land Oostenrijk bestellen want onder taal NL werkte de code niet. Nouja zal wel goed.
Ja ik was net ook voor de valreep bezig, afgelopen vrijdag werkte het nog op de NL site. Maar het werkt nog wel op de duitse versie van de site : https://www.topperzstore.de/nfl/ (of idd de Oostenrijkse)
Nog even die Raiders van vandaag meepakken en misschien nog iets erbij, de Bears uit dezelfde serie misschien ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 14-01-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Die Packers.... Holy moly

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die hebben het goed voor elkaar inderdaad de laaste weken van het seizoen (itt de Dallas defense :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Dan Quinn wil een HC job, en dit was zijn FU naar Jerryworld. lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Ik had nog aangegeven dat we eigenlijk moeten evalueren zsm na het seizoen om zo duidelijke afspraken te hebben over het aankomende seizoen van Fantasy voetbal. Items die ik in de begin post al had genoteerd zijn:

Mogelijke instellingen voor GoT's 2024 league:

1. Introductie van FAAB: dat gaat inhouden dat je kan bieden voor je waiver claim en de hoogste bieder wint.
2. Extra ronde introduceren of één ronde minder, zodat pick 12 in de laatste ronde niet de laatste keuze heeft maar de eerste. Met een plek meer, denk ik dat er weinig waiver wire beschikbaar is/komt, dus zou zelf kiezen voor een plek minder op de bank. Voorstel dus 5 plekken op de bank. Dit vooral indien we optie 1 gaan uitvoeren, zo niet, dan is waiver 1 positie ook wat waard, waarschijnlijk meer dan niet de laatste pick hebben in eerste en laatste ronde.
3. Wedstrijdschema voorafgaand aan de draft randomizen want de knop is beschikbaar
4. Indien mogelijk play-offs naar 7 teams brengen. Mijn idee is dan om plek 1 t/m 5 via de reguliere competitie een plek in de play-offs te laten verdienen en plek 6&7 gaan naar de hoogste twee teams in de breakdown ranglijst die niet via de reguliere ranglijst zich geplaatst hebben. Bedienen we hiermee iedereen?
Week 15: bye voor nummer 1. 2 tegen 7, 3 tegen 6, 4 tegen 5.
5. Keepers: ik weet niet hoeverre het mogelijk is, maar 1 of 2 keepers houden lijkt mij ook wel geinig. Weet de opzet niet helemaal binnen NFL fantasy, maar zie al iets voorbij komen dat je wil bijv je speler die je gedraft hebt in ronde 4 houden, dit je voor het nieuwe seizoen een ronde 3 pick kost. Hoe dit gaat met waiver picks van drafted players of undrafted players weet ik nog niet.

Jullie aanvullingen / ideen?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
RudyL schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:06:
Ik had nog aangegeven dat we eigenlijk moeten evalueren zsm na het seizoen om zo duidelijke afspraken te hebben over het aankomende seizoen van Fantasy voetbal. Items die ik in de begin post al had genoteerd zijn:

Mogelijke instellingen voor GoT's 2024 league:

1. Introductie van FAAB: dat gaat inhouden dat je kan bieden voor je waiver claim en de hoogste bieder wint.
2. Extra ronde introduceren of één ronde minder, zodat pick 12 in de laatste ronde niet de laatste keuze heeft maar de eerste. Met een plek meer, denk ik dat er weinig waiver wire beschikbaar is/komt, dus zou zelf kiezen voor een plek minder op de bank. Voorstel dus 5 plekken op de bank. Dit vooral indien we optie 1 gaan uitvoeren, zo niet, dan is waiver 1 positie ook wat waard, waarschijnlijk meer dan niet de laatste pick hebben in eerste en laatste ronde.
3. Wedstrijdschema voorafgaand aan de draft randomizen want de knop is beschikbaar
4. Indien mogelijk play-offs naar 7 teams brengen. Mijn idee is dan om plek 1 t/m 5 via de reguliere competitie een plek in de play-offs te laten verdienen en plek 6&7 gaan naar de hoogste twee teams in de breakdown ranglijst die niet via de reguliere ranglijst zich geplaatst hebben. Bedienen we hiermee iedereen?
Week 15: bye voor nummer 1. 2 tegen 7, 3 tegen 6, 4 tegen 5.
5. Keepers: ik weet niet hoeverre het mogelijk is, maar 1 of 2 keepers houden lijkt mij ook wel geinig. Weet de opzet niet helemaal binnen NFL fantasy, maar zie al iets voorbij komen dat je wil bijv je speler die je gedraft hebt in ronde 4 houden, dit je voor het nieuwe seizoen een ronde 3 pick kost. Hoe dit gaat met waiver picks van drafted players of undrafted players weet ik nog niet.

Jullie aanvullingen / ideen?
Persoonlijk zou ik bij invoeren van FAAB ook wel auction drafting vinden passen.
Keepers ben ik persoonlijk geen gigantische fan van maar ga er niet dwars voor liggen.
Verder goede ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Bazziek schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Persoonlijk zou ik bij invoeren van FAAB ook wel auction drafting vinden passen.
Keepers ben ik persoonlijk geen gigantische fan van maar ga er niet dwars voor liggen.
Verder goede ideeen.
Keepers is het denk ik ook niet helemaal, je gaat dan ga je alweer andere tactieken kunnen toepassen die in de competitie andere tot last kunnen zijn.

Auction draft is denk ik te moeilijk eerlijk gezegd, misschien moet je daarvoor eerst wel een paar jaar ervaring opdoen met faab voor waivers...

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
FAAB voor waivers lijkt me leuk. Voor drafting zie ik dat nog niet zo zitten.
Ik vond dit jaar de waivers waardeloos, was vaak wie het eerst komt die het eerst maalt.
Verder zou ik ook biedingen van 0$ toestaan.

Keepers lijkt me niet echt wat, maar heb dezelfde mening als de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Miggel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:55:

Ik vond dit jaar de waivers waardeloos, was vaak wie het eerst komt die het eerst maalt.
Dat is gewoon niet waar, er is een volgorde, gaat niemand een speler claimen dan is het vrije markt en dan inderdaad wie het eerst komt, maar dat zal je met iedere vorm van waivers houden... Is soms ook een tactiek namelijk om niet te claimen.

Ik denk wel dat er een hoop verschil zit tussen de spelers in de competitie die er wel gebruik van maken en wie niet. Het is een eigen keuze en dat is prima, maar ik had nooit de gehele competitie met twee defenses en twee kickers in mijn selectie gezeten, zeker niet als er meer opties waren om te claimen..

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miggel
Laat ik het anders verwoorden. Als je niet een waiver claim deed om je waiver positie te sparen was het daarna wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dat is de regel, maar ik vond het waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Miggel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:57:
Laat ik het anders verwoorden. Als je niet een waiver claim deed om je waiver positie te sparen was het daarna wie het eerst komt, die het eerst maalt. Dat is de regel, maar ik vond het waardeloos.
Dat blijft, alleen zal je nu inderdaad door een 0 faab claim het voor kunnen zijn. Wat dat betreft wordt het niet perse meer noodzakelijk direct op woensdag morgen na de waiver proces te kijken wat je nog kan.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggel
Dat zou wat frustratie aan mijn kant schelen. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
FAAB lijkt mij prima al zal het inschatten van hoeveel je moet bieden echt enorm lastig zijn aangezien je nu altijd met 11 man rekening moet houden en niet enkel met de personen voor je in de waiver priority.
Hoe gaan ze om met gelijke biedingen? Is er nog steeds een waiver volgorde om dat te breken?

Auction draft lijkt me cool maar ook onmogelijk om in te schatten wat je voor een speler moet bieden. Voelt nog 50/50 welke kant ik op neig.

Ik gok dat 2 plekken in de playoffs voor de hoogste in de breakdown stand het beste is waar ik op kan hopen hier. Zou me dit jaar in ieder geval een top 4 hebben opgeleverd ipv 11e van de 12. Eens dus met deze aanpassing.

Denk wel dat ik 2 plekken voor injured spelers beter vond. Je wordt al genaaid door een blessure, dat wat verzachten door hem wel "gratis" in je team te kunnen houden als je 2+ geblesseerden hebt lijkt mij een prima doekje voor het bloeden. Zeker als we naar een ronde minder gaan en dus ook maar 5 bench spots hebben.

Wedstrijdschema randomizen voor de draft: geen idee wat dit doet? Is er een vaste volgorde voor wanneer welke teams tegen elkaar spelen? bv week 1 is altijd Spot 1 vs Spot 7 in de draft ?

Keepers weet ik ook niet genoeg van hoe het werkt om er iets slims over te kunnen roepen. In je voorbeeld kist een R4 pick volgend jaar een R3 pick om hem te behouden. Waarom kost hij volgend jaar meer ? En wat kost het dan om je R1 pick te behouden, of is dat uberhaupt niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
BSTNjitRam schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:22:
FAAB lijkt mij prima al zal het inschatten van hoeveel je moet bieden echt enorm lastig zijn aangezien je nu altijd met 11 man rekening moet houden en niet enkel met de personen voor je in de waiver priority.
Hoe gaan ze om met gelijke biedingen? Is er nog steeds een waiver volgorde om dat te breken?

Auction draft lijkt me cool maar ook onmogelijk om in te schatten wat je voor een speler moet bieden. Voelt nog 50/50 welke kant ik op neig.

Ik gok dat 2 plekken in de playoffs voor de hoogste in de breakdown stand het beste is waar ik op kan hopen hier. Zou me dit jaar in ieder geval een top 4 hebben opgeleverd ipv 11e van de 12. Eens dus met deze aanpassing.

Denk wel dat ik 2 plekken voor injured spelers beter vond. Je wordt al genaaid door een blessure, dat wat verzachten door hem wel "gratis" in je team te kunnen houden als je 2+ geblesseerden hebt lijkt mij een prima doekje voor het bloeden. Zeker als we naar een ronde minder gaan en dus ook maar 5 bench spots hebben.

Wedstrijdschema randomizen voor de draft: geen idee wat dit doet? Is er een vaste volgorde voor wanneer welke teams tegen elkaar spelen? bv week 1 is altijd Spot 1 vs Spot 7 in de draft ?

Keepers weet ik ook niet genoeg van hoe het werkt om er iets slims over te kunnen roepen. In je voorbeeld kist een R4 pick volgend jaar een R3 pick om hem te behouden. Waarom kost hij volgend jaar meer ? En wat kost het dan om je R1 pick te behouden, of is dat uberhaupt niet mogelijk ?
Denk dat er bij gelijke biedingen inderdaad nog een waiver order is. Dat is mogelijk een zelfde constructie als nu of een reset op basis van de stand.

Twee res plekken, tja kan, maar heel nodig is het vaak niet. Een IR player is de enige die in zo'n slot mag, het zou voor mij ook mooi zijn als het ala ESPN gaat en je Out spelers erop kan zetten. Dan kan je nog wat meer schuiven.

Volgens mij was het wedstrijdschema nu exact gelijk aan afgelopen jaar, een keer andere tegenstanders twee keer treffen lijkt me logischer dan vaste volgorde.

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
Sinds dit seizoen ben ik de NFL meer gaan volgen en interessanter gaan vinden. Zelfs zo dat ik wedstrijden kijk via ESPN of Dazn. Heel veel kennis heb ik nog niet, ook niet van de Fantasy, maar mochten jullie nog plek hebben dan meld ik me hierbij aan. (Voor zover dat dit mogelijk is).

Gr. Paul

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Kloever schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:25:
Sinds dit seizoen ben ik de NFL meer gaan volgen en interessanter gaan vinden. Zelfs zo dat ik wedstrijden kijk via ESPN of Dazn. Heel veel kennis heb ik nog niet, ook niet van de Fantasy, maar mochten jullie nog plek hebben dan meld ik me hierbij aan. (Voor zover dat dit mogelijk is).

Gr. Paul
Top, andere geïnteresseerden mogen zich ook altijd al melden. Als blijkt dat huidige deelnemer niet meer wil meedoen sta je als eerste reserve op de wachtlijst..

LOETKE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarno Cremer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 16:38
Erg leuk om te lezen hoe deze league afgelopen jaar verlopen is! Ik zou graag meedoen komend jaar :)

Na Super Bowl 52 is NFL interesse voor de NFL aangewakkerd en afgelopen seizoen heb ik voor het eerst een compleet seizoen gevolgd met de Seattle Seahawks als favoriet team.

Samen met mijn interesse in data science lijkt fantasy football een hele leuke combi. Ik hoop dat er een plekje vrij komt :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Jarno Cremer schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:45:
Erg leuk om te lezen hoe deze league afgelopen jaar verlopen is! Ik zou graag meedoen komend jaar :)

Na Super Bowl 52 is NFL interesse voor de NFL aangewakkerd en afgelopen seizoen heb ik voor het eerst een compleet seizoen gevolgd met de Seattle Seahawks als favoriet team.

Samen met mijn interesse in data science lijkt fantasy football een hele leuke combi. Ik hoop dat er een plekje vrij komt :w
Als fan van de Seahawks is het uitgesloten dat je kan joinen 😉

Nee gekheid uiteraard, zet je op de lijst mocht er een plekje vrijkomen

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Kijken we hier nog uit naar de aankomende draft die donderdag op vrijdag nacht start met ronde 1? Op wie hoop je voor je team?

Als Niner hoop ik op JC Latham. Je moet er voor omhoog traden maar je hebt die comp 3e ronders ervoor. Als ze niet omhoog gaan en DeJean of Powers-Johnson is er nog dan die pakken. Is het hooguit een Guyton dan trade maar naar ronde twee pick

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 19:33
Vroeger wel voor wakker gebleven, maar ik zie het dit keer wel op vrijdag en zaterdag.
Hopelijk draften de Niners wat voor de offensive line, die kan wel een upgrade gebruiken en Trent Williams stopt er vast ook binnen enkele jaren mee.

Verder heb ik geleerd door al die jaren dat het allemaal niks zegt. De grootste talenten kunnen heel makkelijk floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Nu online
Blijf er niet voor wakker maar het voelt toch wel weer als de start van het nieuwe seizoen.

Als Chiefs fan hoop ik op een goede LT of WR. Zeker nu Rice waarschijnlijk een aantal wedstrijden geschorst gaat worden na het veroorzaken en verlaten van dat ongeluk.
Wellicht een talentvolle TE met oog op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Shenk schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:29:
Blijf er niet voor wakker maar het voelt toch wel weer als de start van het nieuwe seizoen.

Als Chiefs fan hoop ik op een goede LT of WR. Zeker nu Rice waarschijnlijk een aantal wedstrijden geschorst gaat worden na het veroorzaken en verlaten van dat ongeluk.
Wellicht een talentvolle TE met oog op de toekomst.
Er is maar 1 TE voor ronde 1 en die is binnen de eerste 12 picks weg. De Chiefs kunnen rustig wachten op 32 want daar is nog een prima WR te pakken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Nu online
Ja dat denk ik ook.
Er zijn dit jaar genoeg goede WR's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk
  • Nu online
Iedereen tevreden met de draft picks van hun team?
Nog verassingen gezien en naar welke spelers kijken jullie het meest uit in het nieuwe seizoen?
Als Chiefs fan zeker niet ontevreden met de keuzes die gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Shenk schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:44:
Iedereen tevreden met de draft picks van hun team?
Nog verassingen gezien en naar welke spelers kijken jullie het meest uit in het nieuwe seizoen?
Als Chiefs fan zeker niet ontevreden met de keuzes die gemaakt zijn.
Bij de Niners weet je wel dat ze een RB picken, hopelijk dit keer wat meer succes dan de picks uit voorgaande drafts (Sermon & Davis-Price) had vooraf hem al wel gezien in wat filmpjes want kwam met mock drafts ook bij hem uit, dus vind het wel leuk dat Guerendo nu ook echt een Niner is.

Wat betreft overige, tja ik had niet gerekend op deze WR in ronde 1, maar ben wel enthousiast geworden van zijn werk. Is ook al wat toekomst denken denk ik wanneer je volgend jaar af moet van Deebo of Aiyuk. Of je daadwerkelijk blij kan zijn met de draft is vaak pas na één seizoen te zeggen haha ;)

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
LFG!

New topic?, als je hulp nodig hebt dan ben ik beschikbaar.
Als admin, beslissingen maken we met zijn allen.

wtf Giants throwback..Pfft..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RudyL
Bad Brains schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:07:
LFG!

New topic?, als je hulp nodig hebt dan ben ik beschikbaar.
Als admin, beslissingen maken we met zijn allen.

wtf Giants throwback..Pfft..
Het is eigenlijk nog net iets te vroeg, zal binnenkort wel even een nieuw topic aanmaken, maar met een draft ergens in augustus/september verwacht ik nog niet heel veel spannende zaken. Als we ergens in juli een datum kunnen prikken zijn we al goed bezig haha

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Ik kreeg een mail dus ik meld mij weer.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste