Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 14:11
Dit gaat mee voor verdere onderhandeling ja, dat is onze bedoeling. Hij heeft in een eerdere brief gevraagd om de afmetingen die wij wensen m.b.t. de diepte van het blad. Hier hebben wij nog geen antwoord op gegeven, omdat wij niet van plan zijn om zelf te gaan meten. Hij heeft blijkbaar zelf besloten om het blad al te bestellen, ondanks dat de afmetingen nog niet duidelijk waren.

[ Voor 45% gewijzigd door LaydC op 19-09-2023 08:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik zou hierop duidelijk reageren dat jij wil dat de manager of de verkoopmedewerker (langs komt) om het blad in te meten. Als je kasten een standaarddiepte hebben, lijkt het mij ook dat het blad een standaardmaatvoering heeft.

Ik zou zelf niet je vingers branden om dit op te meten en door te geven. Als de maten dan verkeerd zijn, ligt de schuld bij jullie en heeft hij een vrijbrief. Wil hij niet langs komen of zelf het blad opmeten, dan is dat weer een stap dichterbij de ontbinding.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 17:09
We zijn alweer een goede maand verder, ik ben wel benieuwd of er een update is @LaydC?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LaydC
Stand van zaken is dat de verkoper vol blijft houden en bij zijn aanbod blijft. Kvik gebruikt standaard pakketten en dat wat wij hebben gekregen is volgens hem normaal en niet anders dan in de showroom. Onze wand zou ook niet helemaal recht zijn. Het blad sluit niet overal netjes aan, en deurtjes hangen inmiddels al door.

AEG is langsgeweest voor onze oven, deze is gerepareerd. Helaas zien we nu al roestplekjes op de roosters, daar hebben we AEG voor benaderd maar zij geven na 2 weken nog steeds geen gehoor.

Omdat onze bestaande vaatwasser het niet deed, hebben we in de tussentijd een monteur laten komen van een ander bedrijf. Het bleek dat de blauwe afsluitdop van de nieuwe sifon er nog in zat, het lag dus aan de aansluiting die Kvik heeft verzorgd. Nu doet de vaatwasser het perfect. De rekening hebben we doorgestuurd, vanaf dat moment heeft hij zijn jurist ingeschakeld.

Om verder te komen moeten we een expert inschakelen, deze moeten we volgens onze rechtsbijstand zelf betalen. De kosten zouden we mogelijk kunnen verhalen wanneer vastgesteld wordt dat de keuken inderdaad niet deugdelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door LaydC op 05-11-2023 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:34
Wat een gedoe allemaal nog steeds, en wat vervelend om te lezen hoeveel moeite en risico je alsnog moet nemen om gewoon een deugdelijk product te krijgen.

Die keukenzaken lijken echt erg sterk te staan zo. De meeste consumenten zullen niet zo ver gaan.

Over AEG;
Wij hebben uitstekende ervaringen met hun service. Je kunt je producten registreren op Electrolux en daar direct een service afspraak in de agenda plannen als er iets mis is. Je hoeft dan dus niet op reactie te wachten o.i.d...

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Ik lees net de laatste update, de verkoper laat zijn aanbod nu geheel vervallen en verwijst terug naar voorwaarden en getekende overeenkomsten. Geen enkele tegemoetkoming meer, geen aangepaste afmeting van het blad en geen lade uit coulance. Wij worden ervan beschuldigd mogelijk niet de waarheid te spreken met betrekking tot de dop die in de sifon zat. Er klopt gewoon niets van. Hele nare gang van zaken dit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Wat vindt de fabrikant er van ? Ik kan me voorstellen dat die niet heel gelukkig worden van een franchisenemer die broddelwerk aflevert. Of zijn die totaal niet bereikbaar ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Oekiejoekie schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:39:
Wat vindt de fabrikant er van ? Ik kan me voorstellen dat die niet heel gelukkig worden van een franchisenemer die broddelwerk aflevert. Of zijn die totaal niet bereikbaar ?
Hetzelfde heb ik ook al gevraagd, maar geen antwoord op gekregen.
Heb iets soortgelijks meegemaakt, bij mij was de fabrikant uitermate ontevreden en hebben het met een eigen team opgelost. Desbetreffende onderaannemer wordt niet meer ingehuurd om hun keukens te plaatsen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 10:06
LaydC schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:18:

Om verder te komen moeten we een expert inschakelen, deze moeten we volgens onze rechtsbijstand zelf betalen. De kosten zouden we mogelijk kunnen verhalen wanneer vastgesteld wordt dat de keuken inderdaad niet deugdelijk is.
Wat let je dit te doen? Een expert vragen een brief te tikken kost je misschien een €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
Dit gaat op niets uitlopen tenzij je écht bereid bent de juridische route te bewandelen en de daarbij behorende proceskosten (en geduld!). Dat betekent wellicht enkele duizenden euro's, met name voor een advocaat. Zoals gezegd komt je met stagiaires of hbo afgestudeerde 'juristen' vanuit rechtsbijstand (in 90% van de gevallen) nergens of in ieder geval niet waar je wilt komen.
Lees mijn eerdere post ook nog eens terug over de te bewandelen route.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
remzor schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:55:
Dit gaat op niets uitlopen tenzij je écht bereid bent de juridische route te bewandelen en de daarbij behorende proceskosten (en geduld!). Dat betekent wellicht enkele duizenden euro's, met name voor een advocaat. Zoals gezegd komt je met stagiaires of hbo afgestudeerde 'juristen' vanuit rechtsbijstand (in 90% van de gevallen) nergens of in ieder geval niet waar je wilt komen.
Lees mijn eerdere post ook nog eens terug over de te bewandelen route.
Succes!
Juist daarom zou ik eerst de route via de fabrikant bewandelen. Die zitten niet te wachten op slechte ervaringen bij klanten. Die is er alles aan gelegen om een perfecte keuken af te leveren. Bij een rechtszaak klaag je de franchisenemer aan. Daar merkt de fabrikant niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TereZz schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:46:
[...]

Wat let je dit te doen? Een expert vragen een brief te tikken kost je misschien een €100.
Misschien als je er een op Werkspot vraagt, maar anders met voorrijkosten, anderhalf uur kijken en foto's maken, anderhalf uur opmaken en correspondentie én diens naam verbinden aan het oordeel, zit je zo op € 300+. Gok ik.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Oekiejoekie schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:39:
Ik ga hier even achteraan, ik heb het aan onze jurist overgelaten en we hebben tot nu toe alleen (met de verkoper) onderhandeld over de knelpunten. Het hoofdkantoor zit in Denemarken, ik vraag me af in hoeverre zij iets kunnen of willen betekenen maar het is het proberen waard. Reviews op FB zijn niet best, klachten lijken te worden doorgestuurd naar de franchise ondernemer. Dit geeft een ondernemer vrij spel…
Een expert zal een paar honderd euro kosten, soms al gauw duizend begreep ik van de RB.
Deze franchise ondernemer heeft eigen monteurs in dienst.

[ Voor 33% gewijzigd door LaydC op 05-11-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 08:19
LaydC schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:29:
Ik lees net de laatste update, de verkoper laat zijn aanbod nu geheel vervallen en verwijst terug naar voorwaarden en getekende overeenkomsten. Geen enkele tegemoetkoming meer, geen aangepaste afmeting van het blad en geen lade uit coulance. Wij worden ervan beschuldigd mogelijk niet de waarheid te spreken met betrekking tot de dop die in de sifon zat. Er klopt gewoon niets van. Hele nare gang van zaken dit…
Deze actie snap ik wel van de keukenleverancier, zij kunnen zich nu beroepen op het feit dat een ander aan de keuken heeft gezeten. Voor het gebruik van de vaatwasser een handige stap, maar in zo’n proces raad ik jullie aan nooit een andere partij laten klussen in een keuken/badkamer/etc. voordat het gehele proces is afgerond.
Gelukkig voor jullie heb je correspondentie al eerder vastgelegd en heeft de keukenboer de keuken vanuit een eerder stadium al bekeken. Verder heel veel sterkte met het vervolg, jullie zullen een lange adem nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
El-Vder schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:14:
[...]

Deze actie snap ik wel van de keukenleverancier, zij kunnen zich nu beroepen op het feit dat een ander aan de keuken heeft gezeten. Voor het gebruik van de vaatwasser een handige stap, maar in zo’n proces raad ik jullie aan nooit een andere partij laten klussen in een keuken/badkamer/etc. voordat het gehele proces is afgerond.
Gelukkig voor jullie heb je correspondentie al eerder vastgelegd en heeft de keukenboer de keuken vanuit een eerder stadium al bekeken. Verder heel veel sterkte met het vervolg, jullie zullen een lange adem nodig hebben.
Keukenboeren doen toch normaal gesproken geen installatiewerk ? Ze leveren een leidingenplan aan waar elektra, gas, water en afvoer uit de muur moeten komen en wat er op aparte groepen moet, maar dat moet je zelf aan (laten) leggen. De laatste keer dat ik een keuken kocht heeft de installateur van de keuken trouwens wel alles aangesloten. Maar dat was wel op mijn eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
Hij heeft zijn facts gewoon niet op orde, hij zegt dat wij een nieuwe vaatwasser hebben gekocht (geen idee waar die informatie vandaan komt), dat het om een dop voor transport gaat en dat wij daar verantwoordelijk voor zijn. Het is echter nog steeds dezelfde bestaande vaatwasser die zij voor ons hebben geplaatst in de nieuwe keuken, en het gaat om de dop in de nieuwe, door hun geplaatste sifon.

[ Voor 7% gewijzigd door LaydC op 05-11-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
LaydC schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:26:
Hij heeft zijn facts gewoon niet op orde, hij zegt dat wij een nieuwe vaatwasser hebben gekocht (geen idee waar die informatie vandaan komt), dat het om een dop voor transport gaat en dat wij daar verantwoordelijk voor zijn. Het is echter nog steeds dezelfde bestaande vaatwasser die zij voor ons hebben geplaatst in de nieuwe keuken, en het gaat om de dop in de nieuwe, door hun geplaatste sifon.
Wat een ongelooflijk vervelende situatie nog steeds. Welke expertise zou je nu vlg RBV moeten inschakelen?
Ik zou inderdaad hoofdkantoor zelf benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:14
Zeker met een RBV zou ik niet bang zijn het juridische pad te bewandelen. Zeker met een keuken doe je erg lang en baal je erg lang als het niet goed is gemonteerd of afgewerkt.

Het voelt niet goed om de leverancier hier mee weg te laten komen.

Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
Toke_gt schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:36:
[...]

Wat een ongelooflijk vervelende situatie nog steeds. Welke expertise zou je nu vlg RBV moeten inschakelen?
Ik zou inderdaad hoofdkantoor zelf benaderen.
Volgende week bespreken we de vervolgstappen en wat of wie we eventueel in kunnen schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
Oekiejoekie schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:00:
[...]

Juist daarom zou ik eerst de route via de fabrikant bewandelen. Die zitten niet te wachten op slechte ervaringen bij klanten. Die is er alles aan gelegen om een perfecte keuken af te leveren. Bij een rechtszaak klaag je de franchisenemer aan. Daar merkt de fabrikant niks van.
Dat kun je altijd proberen natuurlijk. Maar het is geen merk keuken die verkocht wordt bij veel verschillende keukenzaken he. Het gaat om een keuken van Kvik; een soort IKEA met gewoon veel franchisenemers. Ik geef het dus weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis. Eigenlijk dien je in dit soort gevallen al heel snel een ingebrekestelling te sturen, dan sta je juridisch gezien sterk als je die al snel hebt opgesteld. Daarin benoem je dus alle gebreken met een redelijke termijn voor herstel en voorkom je dus discussie achteraf over of de schade eventueel later is ontstaan en over het 'je haalt er nu steeds nieuwe dingen bij' enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 22:17
LaydC schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:40:
[...]
Volgende week bespreken we de vervolgstappen en wat of wie we eventueel in kunnen schakelen.
Ik had mijn vervolgstap al wel helder: advocaat inschakelen en er een zaak van maken met als eis ontbinding van koopovereenkomst.

Je hebt namelijk goed kans van slagen: je hebt een ondeugdelijk product gekregen en de verkoper ruimschoots de kans gegeven binnen redelijk termijn de keuken te herstellen.

Zoals jij de situatie schetst, dit gaat helemaal nergens meer over.

[ Voor 33% gewijzigd door renegrunn op 05-11-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@renegrunn Zo werkt het juridisch gezien niet. Je kunt niet procederen op gevoel en op aannames. Je zult ook de juiste stappen moeten volgen, met de juiste termijnen. Eventueel geleden schade kun je pas verhalen indien er verzuim optreedt (art. 6:81 BW) meestal is dit pas na de ingebrekestelling maar het kan ook als er een mededeling van niet-nakomjng is gedaan.
@LaydC zal daar dus naar moeten kijken en door een jurist moeten laten beoordelen if er sprake is van verzuim of dat er een ingebrekestelling verstuurd dient te worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Kvik heeft een code of conduct online staan:
1. General requirements
The business partner shall acknowledge, accept and sign the requirements as stated in this Code of Conduct. We expect the business partner to do the utmost to achieve our standards. We also put great emphasis on transparency and we expect communication to be open, truthful, complete, timely and not in any way misleading. If the business partner does not comply or show unwillingness to take corrective actions as agreed upon, it will ultimately end the business relationship.
Oke, de keukenboer/franchisenemer reageert traag, en verdraait de waarheid over een nieuwe vaatwasser. En ze zijn "unwillingness to take corrective actions".

Ik zou hier echt mee naar het hoofdkantoor gaan. Die denken er blijkbaar simpel over:
it will ultimately end the business relationship
Als ze een merk hoog te houden hebben, dan doen ze er moeite voor. En Kvik wordt hier boven vergeleken met de IKEA, maar die doen dat ook. Als je daar naar toe komt voor dit onderdeel voor dat product, dan krijg je het bij de klantenservice als ze het hebben. Voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
remzor schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:01:
@renegrunn Zo werkt het juridisch gezien niet. Je kunt niet procederen op gevoel en op aannames. Je zult ook de juiste stappen moeten volgen, met de juiste termijnen. Eventueel geleden schade kun je pas verhalen indien er verzuim optreedt (art. 6:81 BW) meestal is dit pas na de ingebrekestelling maar het kan ook als er een mededeling van niet-nakomjng is gedaan.
@LaydC zal daar dus naar moeten kijken en door een jurist moeten laten beoordelen if er sprake is van verzuim of dat er een ingebrekestelling verstuurd dient te worden denk ik.
Vandaar dat ik in de eerste zin schreef een advocaat in te schakelen: die haalt de emotie er uit en begeleidt je in het zetten van de juiste stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Oekiejoekie schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:01:
Kvik heeft een code of conduct online staan:

[...]

Oke, de keukenboer/franchisenemer reageert traag, en verdraait de waarheid over een nieuwe vaatwasser. En ze zijn "unwillingness to take corrective actions".

Ik zou hier echt mee naar het hoofdkantoor gaan. Die denken er blijkbaar simpel over:

[...]

Als ze een merk hoog te houden hebben, dan doen ze er moeite voor. En Kvik wordt hier boven vergeleken met de IKEA, maar die doen dat ook. Als je daar naar toe komt voor dit onderdeel voor dat product, dan krijg je het bij de klantenservice als ze het hebben. Voor niks.
Onwijs bedankt, dit neem ik mee!

De ingebrekestelling is enige tijd geleden al verstuurd overigens. De tijd die we hebben gegeven voor herstel (een maand) is inmiddels ook al verstreken.
Struikelpunt is dat er niet wordt erkend dat zaken niet oké zijn, alles wordt weggezet onder ‘dat hoort zo’ of ‘het is een eigenschap van het product’. Wanneer het de verkoper uit komt is het maatwerk (aanpassingen die in mijn ogen niet netjes zijn), en de andere keer zijn het de (beperkte) mogelijkheden van het concept/systeem van Kvik en hun standaard pakketten.
Enerzijds zegt hij ‘dit is in de showroom ook zo’, en anderzijds is volgens hem geen enkele keuken identiek.

[ Voor 26% gewijzigd door LaydC op 05-11-2023 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
Oekiejoekie schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:01:
Klopt, maar er is één heel groot verschil: bij IKEA kun je de hele keuken (incl. apparatuur) bestellen en als er iets mis is met een kastje of een apparaat ruilen ze het inderdaad om. Maar zij doen NIETS m.b.t. de montage. En dat zal niet zonder reden zijn. Het meeste gezeik komt namelijk door slecht gestucte muren, foutief leidingwerk, foutieve aansluiting, beschadigingen tijdens monteren, enz. Voor IKEA is service verlenen dus ook vrij eenvoudig en goedkoop, ze hebben ook niets te maken met installateurs en aannemers.
renegrunn schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:29:
[...]

Vandaar dat ik in de eerste zin schreef een advocaat in te schakelen: die haalt de emotie er uit en begeleidt je in het zetten van de juiste stappen.
Zeker. Maar 'goede kans van slagen', 'ondeugdelijk product' en 'geruime tijd om te herstellen' zeggen niet zoveel als je niet weet of dit ook daadwerkelijk zo is en of de juiste route/procedure is gevolgd. Daar doelde ik dus meer op ;)

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn echt twee verschillende dingen. Al schreeuwt het gevoel en de ratio vaak: "Maar wat een bagger zeg.... dit kan toch niet! Kan niet anders dan dat je wint, gewoon even dit en dit doen!!".
Been there done that, dus ik weet hoe lastig het is.
LaydC schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:29:
De ingebrekestelling is enige tijd geleden al verstuurd overigens. De tijd die we hebben gegeven voor herstel (een maand) is inmiddels ook al verstreken.
Struikelpunt is dat er niet wordt erkend dat zaken niet oké zijn, alles wordt weggezet onder ‘dat hoort zo’ of ‘het is een eigenschap van het product’. Wanneer het de verkoper uit komt is het maatwerk (aanpassingen die in mijn ogen niet netjes zijn), en de andere keer zijn het de (beperkte) mogelijkheden van het concept/systeem van Kvik en hun standaard pakketten.
Enerzijds zegt hij ‘dit is in de showroom ook zo’, en anderzijds is volgens hem geen enkele keuken identiek.
Ah, oké. Ik dacht in deze post te lezen dat je dat niet had gedaan. Maar is daarna dus nog wel gebeurd.
Het heeft echter alleen zin als je daarna inderdaad doorpakt. Heel de tijdlijn noteren, alle e-mails erbij pakken, foto's, expertise rapporten, etc. Dan kan de jurist aangeven dat ze in verzuim zijn. Reageert men dan nog niet en weigeren ze over de brug te komen zit er niets anders op dan dagvaarden. En dat kost tijd, geld en energie.

Wellicht reageer je niet op mijn berichten omdat je vind dat ik negatief of kritisch over kom, maar ik wil vooral eerlijk en realistisch zijn. Ik ken deze route uit eigen ervaring en bovendien heb ik beroepsmatig te maken met het recht (disclaimer: ik ben zelf geen jurist).
Nogmaals succes gewenst, ik zal mezelf er niet meer mee bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19
[quote]LaydC schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:01:
We beseffen ons nu ook dat de bovenste lade waar het bestek in zit, in tweeën gesplitst had kunnen worden. Besteklade ligt nu veel te diep en we hebben opnieuw loze ruimte. Dit hebben we zelf helaas niet bedacht van te voren. Maar ook hiervoor geldt, we betalen voor advies en een passend ontwerp.
Foto toegevoegd.[Afbeelding]

Wij zitten ook met de zelfde probleem. Volgens de keukenboer kan er geen dubbele besteklade in. Dat is toch onzin?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Heb het topic even doorgenomen maar mag ik zeggen dat je gewoon aan het muggenziften bent? Je koopt een low budget flatpack meubel en verwacht het niveau van Boffi of Bulthaup. Accepteer gewoon het voorstel van de verkopende partij om de passtuk en blad te vervangen. Hadden dingen netter gekund? Jazeker maar welk afwerkniveau mag je verwachten van een budget keten?

En geloof mij maar foutjes van in eerste instantie verkeerd gemonteerde schroefjes zijn eerder regel dan uitzondering en komen voor in heel veel gemonteerde keukens. Zagen van de paslijst is inderdaad gewoon super slordig gedaan en de verkopende partij heeft dit aangeboden om dit te vervangen.

Dat deurtjes naar loop van tijd iets gaan doorhangen is gewoon de normaalste zaak van de wereld. Er zitten twee stelschroefjes op het scharnier waarmee je de deurtjes opnieuw kunt stellen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05 20:20
Autonoesis schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:29:
Hadden dingen netter gekund? Jazeker maar welk afwerkniveau mag je verwachten van een budget keten?
Na ja, een keuken die er niet uit ziet alsof ie ergens anders opgebouwd is geweest is niet te veel gevraagd…toch?

Leuk en aardig dat Kvik geen Bulthaup is, maar dat een verkopende partij hun eigen producten foutloos in elkaar kan schroeven en samen kan stellen is toch niet te veel gevraagd? Ja, de monteur is een ingehuurde zzp-er…maar dat is niet het probleem van de klant.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 23:42
iamerwin schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:44:
[...]

Na ja, een keuken die er niet uit ziet alsof ie ergens anders opgebouwd is geweest is niet te veel gevraagd…toch?

Leuk en aardig dat Kvik geen Bulthaup is, maar dat een verkopende partij hun eigen producten foutloos in elkaar kan schroeven en samen kan stellen is toch niet te veel gevraagd? Ja, de monteur is een ingehuurde zzp-er…maar dat is niet het probleem van de klant.
Er komen hier af en toe monteurs langs of mensen die belang/affiniteit hebben met keukenboeren.
Die doen alles af met ‘het is normaal’, ‘budget keukens’ en ‘wat mag je verwachten’.
Laatst was er hier ook eentje die eea dacht met plakstrips op te lossen, lachwekkend. Je pikt ze er zo uit.
Je moet je als klant vooral niet laten afschepen door dit soort lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
remzor schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:59:
[...]

Klopt, maar er is één heel groot verschil: bij IKEA kun je de hele keuken (incl. apparatuur) bestellen en als er iets mis is met een kastje of een apparaat ruilen ze het inderdaad om. Maar zij doen NIETS m.b.t. de montage. En dat zal niet zonder reden zijn. Het meeste gezeik komt namelijk door slecht gestucte muren, foutief leidingwerk, foutieve aansluiting, beschadigingen tijdens monteren, enz. Voor IKEA is service verlenen dus ook vrij eenvoudig en goedkoop, ze hebben ook niets te maken met installateurs en aannemers.

[...]

Zeker. Maar 'goede kans van slagen', 'ondeugdelijk product' en 'geruime tijd om te herstellen' zeggen niet zoveel als je niet weet of dit ook daadwerkelijk zo is en of de juiste route/procedure is gevolgd. Daar doelde ik dus meer op ;)

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn echt twee verschillende dingen. Al schreeuwt het gevoel en de ratio vaak: "Maar wat een bagger zeg.... dit kan toch niet! Kan niet anders dan dat je wint, gewoon even dit en dit doen!!".
Been there done that, dus ik weet hoe lastig het is.

[...]

Ah, oké. Ik dacht in deze post te lezen dat je dat niet had gedaan. Maar is daarna dus nog wel gebeurd.
Het heeft echter alleen zin als je daarna inderdaad doorpakt. Heel de tijdlijn noteren, alle e-mails erbij pakken, foto's, expertise rapporten, etc. Dan kan de jurist aangeven dat ze in verzuim zijn. Reageert men dan nog niet en weigeren ze over de brug te komen zit er niets anders op dan dagvaarden. En dat kost tijd, geld en energie.

Wellicht reageer je niet op mijn berichten omdat je vind dat ik negatief of kritisch over kom, maar ik wil vooral eerlijk en realistisch zijn. Ik ken deze route uit eigen ervaring en bovendien heb ik beroepsmatig te maken met het recht (disclaimer: ik ben zelf geen jurist).
Nogmaals succes gewenst, ik zal mezelf er niet meer mee bemoeien ;)
Ik heb je berichten zeker niet bewust genegeerd, en waardeer alle feedback. Mee eens met ‘gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen’.
Een kritische blik is zeker fijn. En ja, een zaak als deze kan je niet gemakkelijk beoordelen van een afstand. De details zijn heel belangrijk en natuurlijk staat niet alles tot in detail in dit topic. Bedankt voor je bijdrage 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
LaydC schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:02:
[...]

Ik heb je berichten zeker niet bewust genegeerd, en waardeer alle feedback. Mee eens met ‘gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen’.
Een kritische blik is zeker fijn. En ja, een zaak als deze kan je niet gemakkelijk beoordelen van een afstand. De details zijn heel belangrijk en natuurlijk staat niet alles tot in detail in dit topic. Bedankt voor je bijdrage 👍🏻
Nee, maar daarom nogmaals, ze hebben geen Nederlands kantoor, maar ze hebben ongetwijfeld een Nederlandse of Benelux rayonmanager. Die kan ook komen kijken. En als die ook zegt dat het niet volgens hun normen geinstalleerd is, dan sta je sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:20
Het lijkt erop dat deze keukenboer zijn opleiding heeft gehad bij dmg. Mocht je daadwerkelijk kunnen ontbinden ga dan je nieuwe keuken niet daar halen, want het kan echt nog veel erger dan wat je nu meemaakt.
Ze zeggen niet voor niets: "Ben is binnen, u kunt beter buiten blijven".

Toch denk ik dat koop ontbinden heel ingewikkeld gaat worden.

Accepteer gewoon de schroefgaatjes aan de binnenkant van kastjes, maar vraag om een keuken die er vanaf de buitenkant netjes uitziet, dus nieuw blad, nieuw passtuk, andere besteklade en een nette oplossing voor de loze ruimtes rondom de inbouwapparaten.

T.a.v de maten van het blad kun je ook aangeven dat je de gebruikelijke oversteek wilt die past bij jullie greepjes. De keukenboer zou dan de maten moeten kunnen uitrekenen. Of je geeft aan welke oversteeklengte je wilt. Verkeerde maatvoering bij bestelling blijft dan zijn verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
cgok schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:29:
We beseffen ons nu ook dat de bovenste lade waar het bestek in zit, in tweeën gesplitst had kunnen worden. Besteklade ligt nu veel te diep en we hebben opnieuw loze ruimte. Dit hebben we zelf helaas niet bedacht van te voren. Maar ook hiervoor geldt, we betalen voor advies en een passend ontwerp.

Wij zitten ook met de zelfde probleem. Volgens de keukenboer kan er geen dubbele besteklade in. Dat is toch onzin?
Onze lade is zo diep dat er nog een binnenlade bij zou kunnen is ons verteld. Geen idee of die mogelijkheid er bij jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Wolly schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Dat hoekje zaag je uit zodat de deur van de vaatwasser open kan.
Ja maar dat is in dit geval onafgewerkte spaanplaat. Precies onder de deur van de vaatwasser.

Ik ben benieuwd hoe dat er over een jaar uit ziet als er wat vocht op gedruppeld is.

Degene die deze keuken heeft gezet is wel echt een ontzettende slager geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42
LaydC schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:34:
[Afbeelding]
Ziet er prima uit
[Afbeelding]
Lakstift
[Afbeelding]
Een scharnier???
[Afbeelding]
Dit is zonde
[Afbeelding]
Wat zie ik?
[Afbeelding]
Wat zie ik?
[Afbeelding]
Afdekplaatje boven de vaatwasser.
[Afbeelding]
Wat zie ik?
[Afbeelding]
Ik dacht dat je viel over die rol alu-folie, voor de rode cirkels volstaat een rondje decoratieve kit.
[Afbeelding]
Als ze voorgeboorde panelen gebruiken zitten er soms gaten waar je ze niet wilt. :?
[Afbeelding]
Afdekplaatje.
[Afbeelding]
Weer een scharnier.
[Afbeelding]
Komt hopelijk een plint voor. :?
[Afbeelding]
Afdekplaatje.
[Afbeelding]
Hier moet nog een blad op?
[Afbeelding]
Afdekplaatje boven vaatwasser.
[Afbeelding]
Vaatwasser staat open? Anders heeft Ray Charles de lades afgesteld.
[Afbeelding]
Handig dat je nog bij schakelaar kan.
[Afbeelding]
Lelijk, nieuwe plank!
[Afbeelding]
Moet ook opnieuw.
[Afbeelding]
Afdekplaatje bovenin.
[Afbeelding]
Ring achter de schroef.
[Afbeelding]
Ring achter de schroef of grotere kop.
[Afbeelding]
Extra gaatje afwerken zodat het lijkt op de rest.
[Afbeelding]
Lakstift.
[Afbeelding]
Lakstift.
[Afbeelding]
Lakstift.
[Afbeelding]
Nieuw blad.
[Afbeelding]
Nieuw blad.
[Afbeelding]
Geen idee.
[Afbeelding]
Zie het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AtomicShockwave schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:35:
[...]

Ja maar dat is in dit geval onafgewerkte spaanplaat. Precies onder de deur van de vaatwasser.

Ik ben benieuwd hoe dat er over een jaar uit ziet als er wat vocht op gedruppeld is.

Degene die deze keuken heeft gezet is wel echt een ontzettende slager geweest.
Dit is gewoon hoe elke monteur het doet, dat heeft niets te maken met de prijs van de keuken. Als daar vocht druppelt is er wat mis met je vaatwasser, die hoort niet te druppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
iamerwin schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:44:
[...]

Bij het horen van ZZP’-er gaan bij mij direct alle alarmbellen af en al helemaal in de randstad. Ik had de verantwoordelijkheid over een aantal (bouw)projecten. Maar over mijn ervaring met de meeste ZZP’-ers in de bouwwereld kan ik kort en krachtig zijn: hersenloze incompetente prutsers. Er zitten zeer zeker goede vakmannen bij. Maar die werken niet als dagloner, hebben een eigen uitgebreide klantenkring en meestal compleet volgeboekt. Beste tip die ik kan geven doe geen zaken met bedrijven die voor de montage alleen ZZP’-ers inhuren en geen eigen montageploeg hebben.

Dat @LaydC een houthakker als monteur heeft gehad, is denk ik iedereen stellig over eens. Maar om nu over elk minuscuul detail te muggenziften gaat je juridisch ook niet ver brengen. Zorg dat de eindverantwoordelijke de grotere problemen oplost en probeer een deel van de montagekosten terug te krijgen.

Wat betreft de afwasmachine deze kan waarschijnlijk hoger worden gesteld met de stelvoetjes aan de onderkant. De meeste merken hebben tot 70mm stelruimte. Gewoon even het typenummer googlen voor een inbouwhandleiding. En als dat niet voldoende is, met een paar klosjes hout opbokken. Alleen even controleren als er dan onder, met het front gemonteerd, voldoende draairuimte is om de afwasmachine te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:32

ViezeVis

Sample Text

@LaydC 15 dagen later, hoe gaat het er mee?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LaydC
We gaan een expert inschakelen via de RB, hiervoor moet nog een afspraak gemaakt worden. Kosten hiervoor zijn niet mals.
Maar de expert kan beoordelen wat wel of niet schappelijk is. Doorpakken nu…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

LaydC schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:17:
We gaan een expert inschakelen via de RB, hiervoor moet nog een afspraak gemaakt worden. Kosten hiervoor zijn niet mals.
Valt het inschakelen van een expert niet onder de vergoeding van RB?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:15
ViezeVis schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:37:
[...]

Valt het inschakelen van een expert niet onder de vergoeding van RB?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet blijkt te zijn. Ik vind het persoonlijk ook raar, maar schijnbaar is dit een maatregel om het kaf van het koren te scheiden zodat je niet zomaar RB inschakelt voor alles wat los en vast zit. Als blijkt dat je trouwens "gelijk" hebt (en ze kunnen daarmee proceduren), dan zullen ze de kosten wel verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman55
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 16:54

Tuurlijk kan dat. Zoek maar eens op BLUM. Voor nog geen 125 euro heb je er een lade in zitten. Verkrijgbaar in verschillende hoogtes. Onder andere hier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Je hebt lossen metalen (bestek)lades die zeer stevig zijn en je ongeveer in elke kast naderhand toe kan passen.
Hebben ze bij mijn ouders ook gedaan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
_Piwi_ schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:47:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit niet blijkt te zijn. Ik vind het persoonlijk ook raar, maar schijnbaar is dit een maatregel om het kaf van het koren te scheiden zodat je niet zomaar RB inschakelt voor alles wat los en vast zit. Als blijkt dat je trouwens "gelijk" hebt (en ze kunnen daarmee proceduren), dan zullen ze de kosten wel verhalen.
Dat klopt!
De expert komt naar alle waarschijnlijkheid eind januari langs. Nog even geduld…

[ Voor 7% gewijzigd door LaydC op 13-12-2023 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik weet uit eigen ervaring dat het super frustrerend kan zijn.

Maar probeer het ook los te laten. Je hebt maar één leven. Zonde wanneer je een groot gedeelte besteed aan deze negativiteit

Probeer hoe lastig dan ook verder te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 09:11
Iedereen maakt fouten, maar als de keuken op deze manier bij jullie is geïnstalleerd voorspeld dat niet veel goeds voor de rest.

Heb mijn vader de foto's laten zien, oud keuken installateur. Veel opmerkingen in lijn met "jadjong" maar wel veel minder lakstift maar meer vervangen. Zijn algemeen beeld is dat de installatie niet netjes is afgerond. Deels kan overigens ook door incompetentie komen bij de verkoop, zij moeten rekening houden met waar de keuken komt. Fouten kunnen later hersteld worden wanneer dat noodzakelijk is, dat is de verantwoording van de verkopende partij.

Houdt het toppic af en toe in de gaten, sterkte met de oplossing van deze vervelende situatie.

[ Voor 7% gewijzigd door kokkel op 13-12-2023 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik zag laatst deze uitzending van de rijdende rechter, met ook een escalerend meningsverschil tussen keukenleverancier en klant. Klant was hier in mijn ogen veel meer dan jullie debet aan de bedenkelijke installatie van de keuken en escalatie, maar de expert die kwam kijken wees flink wat dingen aan die niet in orde waren. Ook dingen die je als leek helemaal niet ziet. Misschien is inzet van zo’n expert een oplossing voor jullie conflict.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:38

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Toke_gt schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:30:
Ik zag laatst deze uitzending van de rijdende rechter, met ook een escalerend meningsverschil tussen keukenleverancier en klant. Klant was hier in mijn ogen veel meer dan jullie debet aan de bedenkelijke installatie van de keuken en escalatie, maar de expert die kwam kijken wees flink wat dingen aan die niet in orde waren. Ook dingen die je als leek helemaal niet ziet. Misschien is inzet van zo’n expert een oplossing voor jullie conflict.
Hahaha dat was ook wel een enorme zeikerd. Dat is TS niet.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Even een opmerking. De uitspraak van de Rijdende Rechter (Frank Visser) is NIET bindend en/of rechtsgeldig.
Is louter een advies voor beide partijen.

Voor keukens, meubelen etc. uitsluitend afnemen als ze zijn aangesloten bij Geschillencommissies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
LaydC schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:17:
Een externe deskundige/expert valt gewoon onder je RB verzekering toch tot bedrag EUR xx.xxx.
Ik meen daar een paar weken geleden nog de polis van doorgenomen te hebben van onze RB, bij FBTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
[b]
Over AEG;
Wij hebben uitstekende ervaringen met hun service. Je kunt je producten registreren op Electrolux en daar direct een service afspraak in de agenda plannen als er iets mis is. Je hoeft dan dus niet op reactie te wachten o.i.d...
Goede ervaring met AEG ?? :? Nou ik niet. Bij het vervangen van de inductieplaat, moest ik de monteur er op wijzen dat stof en vuil eerst verwijderd dient te worden alvorens de nieuwe inductieplaat geplaats op het aanrechtblad.
Achteraf had ik het beter zelf gekund. Want zo makkelijk is het. 10 min. werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dixie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:55:
Even een opmerking. De uitspraak van de Rijdende Rechter (Frank Visser) is NIET bindend en/of rechtsgeldig.

Voor keukens, meubelen etc. uitsluitend afnemen als ze zijn aangesloten bij Geschillencommissies.
Het is bindend advies, maar géén rechtspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
ViezeVis schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:03:
[...]

Het is bindend advies, maar géén rechtspraak.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook.
Met andere woorden; je kan het bindende "advies" gewoon naast je neerleggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dixie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:10:
[...]

Niet zo stellig dingen verkondigen die niet waar zijn: https://uitspraken.rechts...4&keyword=RBAMS:2013:7984

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dixie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:10:
[...]

Nee, dat is niet geheel waar. Een bindend advies, is een bindende overeenkomst tussen twee partijen. Doe je dat niet, dan kan de wederpartij zijn nakoming vorderen. (>bij de rechter).

@P_de_B is mij voor met een bron.

[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 13-12-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn

De Rijdende Rechter wordt al een tijdje door John Reed gedaan....

En daarnaast, is de uitspraak volgens mij wel een rechtsgeldig bindend advies (op basis van een overeenkomst): https://www.kom-trainen.n...htsgeldig-bindend-advies/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 14:28
LaydC schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:38:
[...]

Dat klopt!
De expert komt naar alle waarschijnlijkheid eind januari langs. Nog even geduld…
Blijf alert. Wij hebben ook RB ingeschakeld. Ze gaan altijd voor compromis. Bij ons was expert ingeschakeld (ivm bepaalde factuurwaarde). Eerst een rapport gehad wat er gedaan moet worden. Tegenpartij heeft RB ingeschakeld met contra expert. Die gaf aan dat het goedkoper kan met een andere oplossing. Beide experts hebben bij een van der valk gezeten en onze expert ging vervolgens doodleuk overstag.

Daarmee moesten we het maar mee doen want de oplossing mag door de tegenpartij worden aangeleverd en ze moeten kans krijgen die oplossing uit te voeren. En er is dan ook zoiets als “goed genoeg” en billijk.

Waarmee ik wil zeggen: blijf alert. Ook al denk je dat er partijen werkzaam zijn in jouw belang.

[ Voor 3% gewijzigd door mgizmo op 13-12-2023 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 03:55

WhiteDog

met zwarte hond

Je begrijpt dat de "experts" in deze commissies gewoon collega's zijn? Mijn aannemer is zo'n expert terwijl zijn eigen personeel absolute prul oplevert met momenten. Met wat pech ben je onbewust via de algemene voorwaarden ook nog akkoord gegaan dat enig advies van deze commissies bindend is.

Ook een leuke: bij stucwerk betalen voor "schildersklare" afwerking.
Vervolgens de schilder betalen om het stucwerk daadwerkelijk af te werken zodat er geschilderd kan worden.
Dit bij dezelfde aannemer.
Uitleg: er zijn 5 categorieën voor "schildersklaar" 🙃

In betaal dan wel een paar duizend euro extra ipv 2 jaar stress over dat soort onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
mgizmo schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:06:
[...]

Blijf alert. Wij hebben ook RB ingeschakeld. Ze gaan altijd voor compromis. Bij ons was expert ingeschakeld (ivm bepaalde factuurwaarde). Eerst een rapport gehad wat er gedaan moet worden. Tegenpartij heeft RB ingeschakeld met contra expert. Die gaf aan dat het goedkoper kan met een andere oplossing. Beide experts hebben bij een van der valk gezeten en onze expert ging vervolgens doodleuk overstag.

Daarmee moesten we het maar mee doen want de oplossing mag door de tegenpartij worden aangeleverd en ze moeten kans krijgen die oplossing uit te voeren. En er is dan ook zoiets als “goed genoeg” en billijk.

Waarmee ik wil zeggen: blijf alert. Ook al denk je dat er partijen werkzaam zijn in jouw belang.
Daar ben ik me zeker van bewust. Het is nog maar afwachten hoe dit afloopt.
De tegenpartij heeft overigens kenbaar gemaakt niet bij het onderzoek van de expert aanwezig te zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-05 15:54
@LaydC is er al een update?

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LaydC
Update van deze kant.

De expert die door onze RB is ingezet, is langsgeweest. Op de grootste punten krijgen we gelijk: afwerken moet netter (denk aan binnenblende/afdekplaatje boven de koelkast en boven de vaatwasser). Plint (foto’s niet in dit topic) en passtuk aan de zijkant van de keuken moeten opnieuw gedaan worden. De kast waar de koelkast in zit zou niet goed geplaatst zijn, moet bijgesteld worden. Er moet ook een binnenlade in de lade komen (besteklade). Alle andere ‘kleine/slordige’ installatieschade (extra schroefgaten/achterplaten) zouden we voor lief moeten nemen. Panelen bijwerken met een stift zou normaal zijn, en de vlek van de lakstift (op de plank waar de koelkast op staat) zou verwijderd kunnen worden met terpentine. Er zijn enkel kosten berekend voor het afwerken van de schade die het meest opvalt. Zo goedkoop mogelijk herstel lijkt het op, geen andere compensatie.
Ik verbaas me dan ook over het schadebedrag dat de expert bepaald heeft, deze valt naar mijn idee erg laag uit. Nu vermoed ik dat de samenwerking met onze RB hiervan de oorzaak is, en dat er dus al rekening gehouden wordt met het eventueel uitkeren van het schadebedrag en/of de slagingskans van het overeenkomen met de tegenpartij. En zo meer redenen.

Ik twijfel over het inzetten van een contra-expert. Dit moeten we zelf voorschieten, en wordt terugbetaald als blijkt dat er iets anders uit het onderzoek van de contra-expert komt (er hoeft maar één meningsverschil te zijn). Zo begreep ik het van een contra-expert die onze polis heeft doorgenomen. De RB heeft mij dit niet verteld, dit heb ik zelf uitgezocht. De RB vertelde mij namelijk (wederom) in de eerste instantie dat ik dit zelf moest betalen. Dit blijkt toch niet zo zwart-wit te zijn.

Ik heb geen vertrouwen in dit hele wereldje meer.

[ Voor 35% gewijzigd door LaydC op 03-03-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:58
Tja. Iedere verzekering wilt er altijd zo goedkoop mogelijk van afkomen. Het beste ben je af met een advocaat/jurist die je op uurbasis betaald. Beetje too much voor dit verhaal.

Ik zou beginnen met een negatieve review over de winkel. Soms helpt dat ook nog wel eens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:16
Ik kan er over heen gelezen hebben maar ik zag meerdere keren de vraag voorbij komen wat de keuken nou eigenlijk heeft gekost maar ik ben hier nog geen antwoord op tegen gekomen behalve dat er de volle mep voor betaald was en een stukje daarvoor dat het een actie prijs was. Wat heeft die keuken nou uiteindelijk gekost als ik vragen mag ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
-

[ Voor 99% gewijzigd door remzor op 04-03-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
LaydC schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:12:
Update van deze kant.

Ik verbaas me dan ook over het schadebedrag dat de expert bepaald heeft, deze valt naar mijn idee erg laag uit. Nu vermoed ik dat de samenwerking met onze RB hiervan de oorzaak is, en dat er dus al rekening gehouden wordt met het eventueel uitkeren van het schadebedrag en/of de slagingskans van het overeenkomen met de tegenpartij. En zo meer redenen.

Ik twijfel over het inzetten van een contra-expert. Dit moeten we zelf voorschieten, en wordt terugbetaald als blijkt dat er iets anders uit het onderzoek van de contra-expert komt (er hoeft maar één meningsverschil te zijn). Zo begreep ik het van een contra-expert die onze polis heeft doorgenomen. De RB heeft mij dit niet verteld, dit heb ik zelf uitgezocht. De RB vertelde mij namelijk (wederom) in de eerste instantie dat ik dit zelf moest betalen. Dit blijkt toch niet zo zwart-wit te zijn.

Lullig om te zeggen en het brengt je niet verder, maar “told ya so”.
Hier, hier en hier bijvoorbeeld.

En nee, ik hoef geen schouderklopje en het is jouw proces natuurlijk. Maar ja, ik denk wel dat je een beetje leed aan tunnelvisie en dat je te hoge verwachtingen had. Dat had een advocaat je bij een intake/kennismakingsgesprek al kunnen zeggen vermoed ik ;)

Alsnog heel klote, dat verandert niet. Veel succes en hopelijk komen jullie er uit zodat je toch nog enigszins tevreden kunt zijn en kan gaan genieten van de keuken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

remzor schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Alsnog heel klote, dat verandert niet. Veel succes en hopelijk komen jullie er uit zodat je toch nog enigszins tevreden kunt zijn en kan gaan genieten van de keuken!
Zolang TS in dit huis met deze keuken zal wonen, zal hij altijd met een heel naar gevoel naar de keuken kijken en vooral gefocust blijven op alle fouten in de afwerking en de boorgaten en andere fouten die niet nodig waren.
Genieten gaat niet meer lukken.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
remzor schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:59:
[...]
Klopt, maar er is één heel groot verschil: bij IKEA kun je de hele keuken (incl. apparatuur) bestellen en als er iets mis is met een kastje of een apparaat ruilen ze het inderdaad om. Maar zij doen NIETS m.b.t. de montage. En dat zal niet zonder reden zijn. Het meeste gezeik komt namelijk door slecht gestucte muren, foutief leidingwerk, foutieve aansluiting, beschadigingen tijdens monteren, enz. Voor IKEA is service verlenen dus ook vrij eenvoudig en goedkoop, ze hebben ook niets te maken met installateurs en aannemers.[...]
IKEA heeft overigens al een behoorlijke tijd een keukeninstallatieservice. Dat is wel uitbesteed naar "partners", maar je opdracht loopt met IKEA. Dus ook voor IKEA kan service duur zijn. Voordeel is echter dat ze zelf ontwerper, leverancier en producent zijn (tot op zekere hoogte) en alles behalve installatiefouten relatief goedkoop voor ze is om recht te zetten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
remzor schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:45:
[...]

En nee, ik hoef geen schouderklopje en het is jouw proces natuurlijk. Maar ja, ik denk wel dat je een beetje leed aan tunnelvisie en dat je te hoge verwachtingen had. Dat had een advocaat je bij een intake/kennismakingsgesprek al kunnen zeggen vermoed ik ;)

Als je geen schouderklopje hoeft wat voegt je reactie dan verder toe? Behalve dat je "jouw gelijk" wil halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Update van deze kant.

De expert die door onze RB is ingezet, is langsgeweest. Op de grootste punten krijgen we gelijk:
(…)
Ik verbaas me dan ook over het schadebedrag dat de expert bepaald heeft, deze valt naar mijn idee erg laag uit.
(…)
Ik begrijp je gebrek aan vertrouwen door de hele geschiedenis, maar kijk hoe je hier het beste uit kunt komen. Stel, met dit bedrag kan de schade waarvoor je in het gelijk bent gesteld, worden hersteld. Deels omdat leverancier de materialen op inkoopprijs aanschaft, deels omdat de schade eenvoudig kan worden hersteld. Wat is dan nog het resterende probleem? Of moet jij zelf met dit bedrag de schade laten herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
morritz34 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:35:
[...]

Als je geen schouderklopje hoeft wat voegt je reactie dan verder toe? Behalve dat je "jouw gelijk" wil halen?
Zoals gezegd vermoed ik een beetje ‘tunnelvisie’. Het zou wellicht een optie zijn om mijn berichten (en advies) nog eens terug te lezen, alsmede het advies van anderen.
Daarnaast is het nooit verkeerd te reflecteren op je eigen keuzes/proces/gedachtegang.

In dit soort topics is het vaak veel geroep en emoties, weinig mensen die er echt verstand van hebben of er ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
remzor schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Zoals gezegd vermoed ik een beetje ‘tunnelvisie’. Het zou wellicht een optie zijn om mijn berichten (en advies) nog eens terug te lezen, alsmede het advies van anderen.
Daarnaast is het nooit verkeerd te reflecteren op je eigen keuzes/proces/gedachtegang.

In dit soort topics is het vaak veel geroep en emoties, weinig mensen die er echt verstand van hebben of er ervaring mee hebben.
Ben het eens met je laatste alinea, maar desondanks komt je bericht over als borstklopperij omdat jij wel gelijk hebt gekregen en de TS niet. Volgens mij is niemand daarmee geholpen. Dat je mensen inzichten probeert te geven komt met je huidige reactie(s) niet dusdanig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

remzor schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd of je deze reactie van jezelf dan ook onder 'groep' of 'emotie' schaart. Voor TS hoeft dit echt geen 'case closed' te zijn en kan gewoon nog een second opinion aanvragen. Of hij kan het pad voor de rechtsgang bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
morritz34 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Ben het eens met je laatste alinea, maar desondanks komt je bericht over als borstklopperij omdat jij wel gelijk hebt gekregen en de TS niet. Volgens mij is niemand daarmee geholpen. Dat je mensen inzichten probeert te geven komt met je huidige reactie(s) niet dusdanig over.
Wellicht komt het zo over, maar ik heb echt geprobeerd goed advies te geven en mijn ervaringen te delen. Daar is, een tijd terug inmiddels, niets mee gedaan (ook als in: vragen/reacties enz.). Niet dat dat nou per sé moet natuurlijk, daar is iedereen vrij in.
In zijn algemeenheid is mijn vermoeden bij dergelijke topics dat als posts te lang/serieus/pessimistisch (of realistisch?) zijn ze niet echt (goed) worden gelezen. Het is vaak ook een beetje wishfull thinking of cognitieve dissonantie denk ik. Ik betwijfel dus of mijn bijdragen, waar ik altijd echt wel wat tijd in stop, überhaupt goed gelezen zijn. Vandaar dat ik nog naar enkele posts linkte.
En nogmaals: je móet niks met advies, ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Dat pretendeer ik ook niet. Ik heb van bepaalde onderwerpen echter wel meer kennis dan de gemiddelde (tweaker), net zoals anderen meer kennis hebben van andere onderwerpen. Onder andere de reden waarom ik hier graag ben: deskundig advies en goede hulp ;)
ViezeVis schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:28:
Ik ben wel benieuwd of je deze reactie van jezelf dan ook onder 'groep' of 'emotie' schaart. Voor TS hoeft dit echt geen 'case closed' te zijn en kan gewoon nog een second opinion aanvragen. Of hij kan het pad voor de rechtsgang bewandelen.
Zoals gezegd inderdaad en zoals jij nu ook aangeeft: de juridische route/rechtsgang kan je ergens brengen, maar dat is nu vrij laat. Een second opinion... prima hoor, en dan?
Zoals ik al enkele malen heb aangegeven doet rechtsbijstand niet veel en zal je met behulp van rechtsbijstand niet bijzonder veel bereiken (in veel gevallen, natuurlijk niet altijd, laat dat helder zijn).
Emotie en 'roepen' is overigens prima hoor, dat mag je best ook in mijn post lezen. Echter maak ik graag onderscheid tussen roeptoeters en mensen met kennis van zaken. Ik laat me graag (op emotionele wijze met eventueel geroep ;)) voorzien van goed advies door iemand met ervaring en/of verstand van zaken O+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat mij betreft genoeg hierover trouwens, ik wil dit topic verder niet kapen ofzo. Hoop oprecht dat @LaydC er uit komt en wellicht alsnog een 'deal' kan sluiten of dat de rechtsbijstandsverzekering zich toch van de goede kant gaat laten zien. Overigens kan genieten @964C2 uiteindelijk prima gaan lukken hoor als alle ellende achter de rug is. Wellicht dat het verschilt van mens tot mens maar van mijn toiletten en badkamer geniet ik inmiddels terwijl ik er daadwerkelijk twee uur lang voor bij de kantonrechter heb gezeten na een jaar procederen :9
Ik hoop dus toch dat @LaydC uiteindelijk een fijne keuken heeft, dit gedoe achter zich kan laten en toch gewoon kan gaan genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 04-03-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Update van deze kant.

De expert die door onze RB is ingezet, is langsgeweest. Op de grootste punten krijgen we gelijk: afwerken moet netter (denk aan binnenblende/afdekplaatje boven de koelkast en boven de vaatwasser). Plint (foto’s niet in dit topic) en passtuk aan de zijkant van de keuken moeten opnieuw gedaan worden. De kast waar de koelkast in zit zou niet goed geplaatst zijn, moet bijgesteld worden. Er moet ook een binnenlade in de lade komen (besteklade). Alle andere ‘kleine/slordige’ installatieschade (extra schroefgaten/achterplaten) zouden we voor lief moeten nemen. Panelen bijwerken met een stift zou normaal zijn, en de vlek van de lakstift (op de plank waar de koelkast op staat) zou verwijderd kunnen worden met terpentine. Er zijn enkel kosten berekend voor het afwerken van de schade die het meest opvalt. Zo goedkoop mogelijk herstel lijkt het op, geen andere compensatie.

Heb niet het hele topic doorgelezen maar ik val over ‘Panelen bijwerken met een stift zou normaal zijn’. Dat is het imo niet en mijn keukenleverancier (keukenkampioen, 10 jaar geleden) vond dat ook niet want die stuurde zonder enig morren een nieuw paneel toen er 1 een kleine beschadiging had.

Verder hoop ik dat jullie toch van jullie nieuwe keuken kunnen genieten, uiteindelijk is die toch mooi natuurlijk 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 09:48
decipherer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Heb niet het hele topic doorgelezen maar ik val over ‘Panelen bijwerken met een stift zou normaal zijn’. Dat is het imo niet en mijn keukenleverancier (keukenkampioen, 10 jaar geleden) vond dat ook niet want die stuurde zonder enig morren een nieuw paneel toen er 1 een kleine beschadiging had.

Verder hoop ik dat jullie toch van jullie nieuwe keuken kunnen genieten, uiteindelijk is die toch mooi natuurlijk 🙂
Jarenlang gewerkt met de service afdeling van de KeukenKampioen, en kan je zeggen dat de lakstift toch echt een van de meest gebruikte oplossingmethodes is :P

In veel gevallen geeft het bijwerken met lakstift een beter resultaat dan bijv. een volledige kast
/Zijwand vervangen omdat je het niet altijd even mooi teruggezet krijgt. Aanname is dat in jouw geval het frontje wat schade had, die is wel vaak vrij goedkoop en snel om te wisselen.

Tl;Dr: Lakstift is in veel situaties een prima oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Was inderdaad het frontje. Kan me voorstellen dat het bij een zijpaneel wat anders ligt. Alhoewel ik die keuken toen zelf in elkaar gezet heb en gewoon gewacht zou hebben met monteren als die beschadigd bleek, ca het wel aangedurfd zou hebben die nog te vervangen. Maar dat is natuurlijk een andere situatie dan wat hier speelt.

Uiteindelijk betaal je gewoon veel geld voor wat voorgefabriceerde spaanplaat/mdf kastjes en mag je m.I. verwachten dat die onbeschadigd aankomen.

Wel bedankt voor de info trouwens, mijn nieuwe keuken komt over twee weken. Ditmaal niet van keukenkampioen, maar geeft een beeld van wat ik mag verwachten 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Ik heb me laten leiden door de expertise van de RB en heb alle reacties meegenomen in de overwegingen. Nogmaals bedankt, iedereen die heeft meegedacht.

Ja, ik had gehoopt op een betere uitkomst. Al is het in ieder geval fijn dat de grootste en meest zichtbare probleempunten hersteld moeten worden. En hopelijk doet de tegenpartij dat gewoon (als we niet verder gaan met een contra-expertise).

[ Voor 6% gewijzigd door LaydC op 05-03-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-03 09:52
Ik verbaas me dat een keukenleverancier dit zo acceptabel kan opleveren.
Ik zelf maak mijn keuken altijd zelf om juist dit gedoe te voorkomen. maar daar heb jij niks aan.

De Vaatwasser kunnen ze makkelijk oplossen door een XL variant te leveren/in te wisselen.
Alle schade van krassen mag helemaal niet. Hoe komen die daar? Door de plaatser?
Is de plaatser ingeschakeld door de keuken leverancier? Is dat een all in prijs geweest?
Dt bepaald namelijk wie aansprakelijk is en moet zorgen dat het in orde komt.

Alle foutboringen , foute zagen e.d. dienen opgelost te worden. Dicht smeren daar is het in mijn percepetie veel te veel voor.
De zaagsnedes zijn gemaakt met een versleten zaag, waarbij versplintering is opgetreden. Dit mag helemaal niet.

Het overstekend blad. Normaal is dit 60 cm (afhankelijk van bepaalde afwijkende merken).
De kast is 57 cm diep. Deurtje 18/19 mm en dan blijft er een goede cm over. Dat is normaal. Al het andere is al dan niet doelmatig afwijkend.
Met een beetje mazzel kan er een cm aan de achterzijde afgezaagd worden. (met een waterzaag, dus iet op de stoep uit de hand)

Keuken niet accepteren en juridisch bijstand gebruiken.

succes

erg vervelend
LaydC schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:34:
Beste allemaal,

We hebben er buikpijn van, onze eerste keuken is geplaatst maar er zijn veel fouten gemaakt tijdens de voormontage en montage. Mede hierdoor hebben we het gevoel geen nieuwe keuken te hebben gekregen. De afwerking valt tegen en meer dingen voelen nu niet oké.

We zouden graag de mening van een ander willen horen, wat is acceptabel en wat niet? Wat mogen wij verwachten wanneer er betaald wordt voor montage? En wat is een schappelijke oplossing? Het liefst willen we gewoon dat de kasten vervangen worden.

Afgelopen week werden de voorgemonteerde kasten geleverd. Toen constateerde ik al fouten. De verkoper is langsgeweest en vertelde dat je daar straks niets meer van ziet. We hebben dit gelukkig vastgelegd per e-mail. Dit voelde niet helemaal lekker, dus we hebben gezegd dat we dat maar moeten bekijken wanneer de kast gemonteerd is. We treffen later meer gecorrigeerde schroeffouten aan.

Dan nog het keramieken blad, deze blijkt niet helemaal glad te zijn, wat putjes en ophogingen. Ook blijkt dat er zonder overleg een ander blad geleverd is dan besteld, we zien een andere naam op de verpakking en op de onderkant van het blad. Het gaat om een ander merk, wij waren hierover dus niet ingelicht. Na speurwerk op internet blijkt dit goedkoper te zijn. Verkoper zegt dat de leverancier waar wij een blad van zouden krijgen gesloten is met de bouwvak, en dat dit een zelfde soort blad is. Hier willen wij nog over in gesprek. Er was ruim de tijd om het blad op tijd te laten maken lijkt ons. Meerdere specialisten gebeld, en allen geven ze aan dat het om twee verschillende merken gaat.
Er is snel iemand komen kijken in opdracht van de leverancier, om de schade m.b.t. putjes en ophogingen vast te stellen, hierover krijgen we nog een terugkoppeling.

Het blad heeft 2 cm overhang, afmetingen stonden op het besteloverzicht. Wij vinden dit heel erg veel, zelfs de beste man dat kwam kijken naar ons blad viel het op.
Dit is waarschijnlijk zo gedaan vanwege de greepjes die we hadden uitgekozen. Wij waren ons hier niet bewust van, en wisten niet dat dit invloed had.
Later hebben we de greepjes gewijzigd, maar is het blad hier niet meer op aangepast. We hadden gehoopt dat de verkoper met zijn expertise ons erop zou attenderen dat dit niet mooi passend zou zijn vanwege de overhang van het blad. Diepte van het blad is nooit besproken.

Wanneer de keuken is vastgezet tegen de wand, komen wij erachter dat deze een cm te hoog staat. Monteur geeft aan dat de poten niet lager kunnen, er bestaan pootjes die dit wel kunnen, deze hadden dus eigenlijk geleverd moeten worden. De poten worden die ochtend omgewisseld. Alle poten moeten eraf, en de nieuwe erop. Hierdoor ontstaan er in alle kasten onnodige gaten aan de onderzijde. Wellicht is de keuken nu gevoeliger voor vocht. Doordat alles omlaag moet, moeten de achterpanelen ook aangepast worden. Openingen voor aansluitingen moeten worden vergroot.

Monteur wilde een verkeerd schroefgat bijwerken met de bijbehorende lak/bijtsstift om te laten zien dat beschadigingetjes zo onopvallend te maken zijn. Vervolgens lekte de stift op de bodemplaat waar de koelkast op zou komen te staan. Dit heeft hij zoveel mogelijk weggeveegd en weggewreven. De koelkast zou hier overheen vallen volgens hem, maar dit blijkt niet helemaal het geval te zijn. Het is minder opvallend, maar voor ons nog steeds zichtbaar. Onze nieuwe keuken is daardoor aangetast.

Ook treffen we een loze ruimte tussen koelkast en oven, wij kunnen hier op de tekening niets over terugvinden. Misschien zien wij iets over het hoofd, maar we zijn van mening dat de verkoper ons hierin beter had mogen adviseren om tot een mooi eindresultaat te komen. Het meedenken hebben we erg gemist.

We zijn het vertrouwen kwijt.
De keuken voelt aan als één grote gatenkaas.

Andere punten:
- krasjes koelkast, vuil achter temperatuurknop, deukje in bodem koelkast (niet zo goed zichtbaar)
- lijkt een scheurtje te zitten tussen het rubber/schuim onder de Bora. Of hoort dit zo?
- er komt nog een afdekplaatje boven de vaatwasser als dit goed is
- paneeltje tussen kast en wand nog niet afgewerkt, gespleten door zagen. Open aan de bovenkant, hoe wordt dit normaal gesproken afgewerkt? Ook is er een witte lijn te zien tussen dit paneel en de kast. Het paneel had mijn inziens verder naar voren moeten komen, zeker bij een donkere keuken.

Volgende week hebben we een afspraak met de eigenaar. Dan bekijken en bespreken we alle punten.

Zijn er mensen die hun ervaring willen delen, of kunnen adviseren? We zijn erg benieuwd naar de mening van anderen.
Het enige dat een beetje verzacht is dat we rechtsbijstand hebben.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Pagina: 1 2 3 Laatste