Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:08
LaydC schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:46:
De vaatwasserdeur ging niet zonder schuren open toen er niet ingezaagd was. En inderdaad, die naad zie ik op een foto bij een andere keuken heel anders afgewerkt.

Het is wel zo dat Kvik keukens verkoopt met meer inhoud. Misschien moest de plint ingezaagd worden omdat de keuken vrij laag staat voor Kvik begrippen.

We gaan voor een nieuwe keuken. Als we de keuze hadden dan was dat ergens anders.

[Afbeelding]

Het is al het verkeerde werkblad. Ander merk dan besteld. Maar ziet dit er vaker zo uit?
[Afbeelding]
Dit is volgens mij puur doordat dit blad niet op maat gemaakt is voor deze keuken. Het overstek had niet gemoeten, waardoor deze on afgewerkte onderkant ook niet zichtbaar was geweest.

Als je bewust iets besteld met zoveel overstek dan mag je verwachten dat het blad daar ook op wordt aangepast. Of moeten ze een ander type adviseren dat hiervoor geschikt is.

Hoe meer foto's je stuurt hoe erger het wordt.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hackus schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Topic kan dat beter dicht ?

Verder zijn er meer lezers, nu en in de toekomst van dit topic, die misschien geen Rechtsbijstandverzekering hebben.
Ook die lezers hebben er niet veel aan vrees ik. Er is nog overleg gaande, het is verstandig om daar eerst de uitkomst van af te wachten. Als die uitkomst niet naar tevredenheid is, dan kun je een ingebrekestelling versturen. Het is wel verstandig dat met een redelijkere termijn te doen dan 5 dagen. Daarnaast heb je voor het ontbinden van een overeenkomst helemaal geen rechter nodig. Pas als de wederpartij niet accepteert kom je wellicht voor de rechter, maar ook dan zul je eerst nog verder onderhandelen. Daarnaast klinkt gevolgschade eisen wel heel leuk, maar die vlieger gaat niet zo gemakkelijk op vrees ik.

En daar bovenop, op het niet heel fantastische advies zullen we maar zeggen, is het gewoon heel onverstandig om iemand aan te raden buiten de al ingeschakelde rechtsbijstandsverzekering om juridische blafbrieven te laten sturen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 12:13
LaydC schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:30:
Ja, goed gezien. Er is nog niet gekit, omdat het blad beschadigingen heeft. Ze wilden eerst afwachten wat de leverancier ermee zou doen. Daar is vrijdag iemand voor langsgeweest, en het is mogelijk dat het blad vervangen wordt. Dan kan deze gelijk op de juiste maat gemaakt worden…
Op basis van dit alleen al vermoed ik dat dit blad nog ergens lag en niet voor jou op maat is gemaakt. De kookplaat moet afgewerkt worden met een schuimband (niet met kit). Die schuimband plak je langs de opening op het werkblad, dan leg je de kookplaat er op. Het gewicht van de kookplaat drukt de schuimband in, waardoor die strak op het blad ligt. Als de opening te groot is gezaagd, komt het schuimband te veel aan de rand van de kookplaat. In de kookplaat zit een randje waar binnen die band normaal moet vallen, dat is bij jou dus niet. Dus ik vermoed dat het gat te groot is voor je kookplaat, dat krijg je niet meer opgelost... Nog een keer gekeken en het zou nog kunnen dat de plaat ergens op rust in het kastje en dus niet genoeg zakt. In principe zou dat schuim namelijk echt helemaal ingedrukt worden, dit kan ook zijn dat de plaat nog ergens ander op rust.

De overige zaken zijn al veel besproken, maar zou ik niet accepteren. Al zie je op de tekening wel dat je jouw eigen vaatwasser gebruikt, en dat boven de oven eigenlijk een dubbele plank zit met loze ruimte. Dat het zeker beter geadviseerd moeten worden, maar het is qua tekening wel juist. De verdere afwerking is niet acceptabel voor een professionele installateur. Als beunhaas krijg ik dit er strak in, maar ze zullen vast geen drie dagen de tijd hebben genomen voor het keukenblokje. Dus ook de installateur zal te weinig tijd gekregen hebben voor het plaatsen.

Zulke dingen bij een nieuwe keuken kan ik me ook aan ergeren, zo was bij m'n ouders de labeltjes verkeerd geplaatst, zowel het merk zat op de kop in de spoelbak en op de kranen zaten warm en koud verwisseld. Heb ook al eens gezien dat een reservoir voor een toilet op de warm water leiding zat. Dus loopt je reservoir vol met warm water en dus bloedje heet in het toilet. Of een thermostaat kraan die op de kop gemonteerd was waardoor je dus altijd verkeerd om moet draaien. En dat valt dan niemand op blijkbaar...

[ Voor 19% gewijzigd door barbarbar op 08-08-2023 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 07:25
barbarbar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Op basis van dit alleen al vermoed ik dat dit blad nog ergens lag en niet voor jou op maat is gemaakt. De kookplaat moet afgewerkt worden met een schuimband (niet met kit). Die schuimband plak je langs de opening op het werkblad, dan leg je de kookplaat er op. Het gewicht van de kookplaat drukt de schuimband in, waardoor die strak op het blad ligt. Als de opening te groot is gezaagd, komt het schuimband te veel aan de rand van de kookplaat. In de kookplaat zit een randje waar binnen die band normaal moet vallen, dat is bij jou dus niet. Dus ik vermoed dat het gat te groot is voor je kookplaat, dat krijg je niet meer opgelost... Nog een keer gekeken en het zou nog kunnen dat de plaat ergens op rust in het kastje en dus niet genoeg zakt. In principe zou dat schuim namelijk echt helemaal ingedrukt worden, dit kan ook zijn dat de plaat nog ergens ander op rust.

De overige zaken zijn al veel besproken, maar zou ik niet accepteren. Al zie je op de tekening wel dat je jouw eigen vaatwasser gebruikt, en dat boven de oven eigenlijk een dubbele plank zit met loze ruimte. Dat het zeker beter geadviseerd moeten worden, maar het is qua tekening wel juist. De verdere afwerking is niet acceptabel voor een professionele installateur. Als beunhaas krijg ik dit er strak in, maar ze zullen vast geen drie dagen de tijd hebben genomen voor het keukenblokje. Dus ook de installateur zal te weinig tijd gekregen hebben voor het plaatsen.

Zulke dingen bij een nieuwe keuken kan ik me ook aan ergeren, zo was bij m'n ouders de labeltjes verkeerd geplaatst, zowel het merk zat op de kop in de spoelbak en op de kranen zaten warm en koud verwisseld. Heb ook al eens gezien dat een reservoir voor een toilet op de warm water leiding zat. Dus loopt je reservoir vol met warm water en dus bloedje heet in het toilet. Of een thermostaat kraan die op de kop gemonteerd was waardoor je dus altijd verkeerd om moet draaien. En dat valt dan niemand op blijkbaar...
N.a.v. jouw verhaal gaan nadenken en kijken. Toen de kookplaat geplaatst ging worden, paste hij geloof ik niet door het gat, vanwege de houten achterbalk en de achterplaat. Deze waren door het gat te zien. Toen is er een stuk uit de achterbalk gezaagd, boven achter in het keukenkastje. Ik zie nu dat ook de achterplaat is uitgezaagd, waardoor de kookplaat verder naar achteren kon en dus wel in de opening paste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knVCYpD0csSNkJnUYeZTfzcCy4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EtTz9rJJhkUSgtifBPR23DS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door LaydC op 08-08-2023 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
LaydC schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

N.a.v. jouw verhaal gaan nadenken en kijken. Toen de kookplaat geplaatst ging worden, paste hij geloof ik niet door het gat, vanwege de houten achterbalk en de achterplaat. Deze waren door het gat te zien. Toen is er een stuk uit de achterbalk gezaagd, boven achter in het keukenkastje. Ik zie nu dat ook de achterplaat is uitgezaagd, waardoor de kookplaat verder naar achteren kon en dus wel in de opening paste.

[Afbeelding]
Dan vermoed ik dat de plaat, of de afzuiging eronder toch nog ergens op rust/ligt. Dat haakje achterin zou eigenlijk net onder het werkblad moeten klikken. Al zit dat schuim aan de voorkant in ieder geval wel erg ver naar voren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LaydC
De eigenaar is langsgeweest. Het heeft ons helaas niet helemaal het geruste gevoel gegeven waar we op gehoopt hadden.

Hij heeft de keuken bekeken, maar niet erkend dat het helemaal mis is gegaan. Hij heeft wel benoemd dat hij begrijpt dat alles zich heeft opgestapeld (indirect laat hij blijken dat het naar zijn mening allemaal kleine dingetjes zijn), en dat hij begrijpt dat het nu niet meer goed voelt voor ons.

Hij heeft excuses aangeboden voor de verkoper, omdat ik heb aangegeven ook ontevreden te zijn met de gang van zaken vóór de montage. Hierbij heb ik gezegd dat er ook ontwerpfouten zijn geweest, niet alleen montagefouten. Hij geeft aan dat wat voor de ene klant storend en vervelend is, de ander geen probleem vindt. Hierbij verwijst hij naar de uitsparingen die niet netjes uitgezaagd zijn in de achterplaten.
Wat betreft het ontwerp en loze ruimtes verwijst hij naar het programma waarmee gewerkt wordt, deze maakt automatisch selecties. Hij sprak uit dat hij niet weet of de keuken anders zou worden, als er een andere keuken ontworpen zou worden.

Van dit schroefgat zegt de eigenaar dat dit een voorgeboord gat is, hier zijn we het niet over eens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLR50a7Q3i1lKKurek5ZTR9R0Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9rESN6HukymUZemWwC7njAJ.jpg?f=fotoalbum_large
Hij zegt dat hij wel een plank uit het magazijn wil halen om dit te laten zien. Ik ben hier niet van overtuigd. Ik benoem dat het lijkt alsof er op sommige plekken grotere steunen gemonteerd zijn geweest.
Ik laat dit zien, dit gat ligt niet ver onder het gat op de foto hierboven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COiOAGNbQ8RCsGnEOKkoTbK9h8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFEeSMQiktQ29q0eh2GTMfIL.jpg?f=fotoalbum_large
Dan geeft hij aan dat er op de werkplek een steun wordt gemonteerd, er wordt getest of de oven erin past, en dan wordt de plank eventueel nog verplaatst om 'm op de juiste hoogte te zetten. Ik benoem dat er dan dus gecorrigeerd wordt omdat er een fout gemaakt is. Hij gaat over op een ander onderwerp. Dit moet toch gewoon goed uitgemeten worden, wat is dit voor werkwijze?

Ik heb uitgesproken dat het erop lijkt dat de keuken eerder is gebruikt, gezien meerdere verkeerde schroefgaten (die nu niet allemaal meer goed zichtbaar zijn). Hij geeft aan dat dit niet zo is en dat alles in pakketten op de werkplaats geleverd is.

Wat betreft de diepe besteklade, daarvoor gaat hij kijken of er een binnenlade in zou kunnen.

Over de ruimte boven de vaatwasser heeft hij geen uitspraak gedaan.

Op het verhaal m.b.t. de te hoge poten die geleverd waren (waardoor er gewisseld moest worden), geeft hij aan dat er wordt uitgegaan van de getekende overeenkomst. Hierop stond een andere hoogte. Deze hoogte is later aangepast. De monteur vond uiteindelijk de juiste gegevens, deze stonden dus wel ergens genoteerd. Ook wij hebben een afbeelding met zijaanzicht, waarop de goede hoogte staat. We hebben gezegd dat de hoogte gewijzigd is, en dat mag ook gewoon tot 10 weken voor levertijd. Als dit niet wordt doorgevoerd wordt, heeft wijzigen toch geen zin? Hierbij het gevoel dat de fout naar ons toe wordt geschoven zodat zij hier niet verantwoordelijk voor zijn. Ook hier is de verkoper iets vergeten, lijkt het.

De vele overhang van het blad zou te maken hebben met standaardmaten die het systeem aanhoudt (met onderscheid tussen greepjes en greeploos), volgens hem is deze optie daarom niet besproken. Het lijkt een beetje alsof de verkoper niets hoeft te doen, en alles aan het systeem over laat. Alleen bij uitzonderlijke wens van de klant, wordt een blad minder diep gemaakt is zijn verklaring.
Over het feit dat het geleverde blad van een ander merk is, zegt hij dat dit aan de grote Deense keukenboer zelf ligt. Dit zou een fout in de administratie zijn, en had niet mogen gebeuren. Volgens mij doet dit filiaal de inkoop toch echt zelf. Ik benoem nogmaals dat dit blad een andere prijs heeft, hier wordt niet op ingegaan. Over het probleem met het blad maak ik me niet zo'n zorgen, ik denk dat dit wel goed komt. Hij geeft aan dat we ook nog voor het andere blad mogen kiezen. Wel is het de vraag hoeveel minder diep het blad kan, i.v.m. de kookplaat.

Over deze plint zegt hij dat het anders/opnieuw moet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y9EjDBEtqsi-dj51WgsF4rsfiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQidDvAQUuvpVuhe4LLxtYbY.jpg?f=fotoalbum_large

Deze naad is niet te voorkomen geeft hij aan, de plinten zijn max. 250 cm lang en onze keuken is 280 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SddlYskIkm6dYzrsmWqYvyT0PBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsgrOYV5thJnOqTIKkXY5hbj.jpg?f=fotoalbum_large

Over het rubber van de Bora kookplaat wordt gezegd dat het rubber een begin en een eind heeft, en dat er daarom een sneetje in zit. (Nog) niet gekeken naar de plaatsing van de Bora.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVW4sxF0wtmqp4T7PJX6v5ZKYGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl8B5DPCyVz72alYdi7yH46p.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft aangegeven dat hij graag een kans wil om met een oplossing te komen zodat we toch nog blij kunnen zijn met de keuken. Ik heb aangegeven dat de oplossing voor ons een nieuwe keuken is. Gevraagd of hij zijn voorstel op de mail zet.
Wij hebben alsnog geen fijn gevoel bij deze gang van zaken.

[ Voor 20% gewijzigd door LaydC op 12-08-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:52

lasharor

7 december 2004

Als je geen fijn gevoel hebt zou ik:

* Wachten op de mail, wellicht veranderd dat je gevoel
* Juridisch advies zoeken

Het is een zakelijke transactie, men moet gewoon bekijken waar je redelijkerwijs recht op hebt en wat je nu gekregen hebt. Als daaruit blijkt dat het niet conform is dan kan je dit verder uitvechten.

Als je verder in discussie gaat dan ga je hier denk ik niets mee oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Nee precies, we wachten het af en gaan op zoek naar advies.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barbarbar
Wat betreft die kookplaat is echt kul. Ja er zit een begin en eind aan het schuimrubber. Maar dat rubber hoor je helemaal niet te zien, die kookplaat moet echt vlak liggen op het blad, ga maar eens in z'n showroom kijken, daar liggen ze ongetwijfeld gewoon vlak op het blad. Heb vorige week nog een kookplaat geïnstalleerd, na een paar dagen is dat schuimrubber helemaal ingezakt en zie je het niet meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Fantastisch dat hij zich meerdere keren beroept op zaken die 'het systeem' automatisch aangepast heeft, dat lijkt me toch echt een probleem van de keukenboer en niet van de klant.
Voor een keukenboer voor wie dit dagelijks werk is, lijkt het me niet meer dan bij iedere keuken een standaard verkoopscript te volgen om zo alles af te dichten, hierbij horen deze zaken ook allemaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 21:57

ViezeVis

Sample Text

LaydC schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:18:
Nee precies, we wachten het af en gaan op zoek naar advies.
Heb je overigens wel een termijn meegegeven waarop je een oplossing wenst? De verkoper moet een redelijk termijn krijgen om tot een goede oplossing te komen. En daarmee zet je ook een stok achter de deur om de voortgang er een beetje in te houden.

De 1e foto van deze post LaydC in "Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd" lijkt om heel eerlijk te zijn wel voorgeboord en een standaard-gat. Die 2e foto niet. De verkoper kan op zich wel gelijk hebben dat er een aantal voorgeboorde gaten in bepaalde bladen zitten, maar dat is dan vaak niet zonder reden. Zo moeten keukenkastjes ook aan elkaar geschroefd worden. Levert je ook al weer extra voorgeboorde gaten op. Op de laatste +/- 10 foto's van OP is goed zichtbaar wat een wel en niet voorgeboord gat is. De vraag is alleen of de juiste panelen dan wel gebruikt zijn. Normaal gesproken wordt voor een keukenkastje panelen gebruikt met veel voorgeboorde gaten vanwege de legplanken maar gladde panelen zonder gaten in delen voor de koelkast, vaatwasser en kastje onder de wasbak (sifon etc). En áls er dan al voorgeboorde gaten inzitten voor bijvoorbeeld het vastzetten van de hoekprofielen, dan wordt er bewust onder geschroefd in jouw situatie 8)7 Ik denk de verkeerde schroefjes bij zich, ofzo...

Plint kan ik me wel iets bij voorstellen dat die niet altijd langer leverbaar zijn dan 2.5 meter waardoor je dan een kier krijgt. Maar dan had ik die denk ik gelijk laten lopen met een naad van een kastje om hem minder op te laten vallen.

Hopen op een passende oplossing. Hopelijk snel meer nieuws. Zoiets gaat aan je vreten.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

forzav schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:49:
Fantastisch dat hij zich meerdere keren beroept op zaken die 'het systeem' automatisch aangepast heeft, dat lijkt me toch echt een probleem van de keukenboer en niet van de klant.
Voor een keukenboer voor wie dit dagelijks werk is, lijkt het me niet meer dan bij iedere keuken een standaard verkoopscript te volgen om zo alles af te dichten, hierbij horen deze zaken ook allemaal.
Die random schroefgaten lijkt mij geen systeemfout. Hier gaat ook wat mis in de montage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wat een prutswerk, volgens mij kan ik dat nog beter en mijn ervaring is ongeveer beperkt tot montage Ikea-meubels

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
wat een ellende zeg, ik snap dat dit enorm teleurstellend is, zeker als je een smak geld uittrekt voor een nieuwe keuken.. je verwacht dan gewoon de kwaliteit die je beloofd wordt..

ik verwacht niet dat je er met de verkoper uit gaat komen als ik het zo hoor, ben benieuwd naar z'n voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:36
Moeizaam dit. Wel goed dat hij een kans wil om het goed te krijgen, dat biedt tenminste nog een beetje perspectief.
Ik zou in ieder geval heel zwaar tillen aan alle zichtbare fouten en storende elementen (werkblad, rubberen randje, plint etc) en hooguit de boorgaten aan de binnenzijde tegen een vergoeding accepteren.
Goed dat je hebt aangegeven wat voor jou de oplossing zou zijn.

Sommige van zijn opmerkingen zijn misschien wel waar (voorboren van gaten), maar het heeft het in mijn beleving veel weg van goedpraten met loze argumenten.
Laat je rbv kijken naar het voorstel dat zij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
ViezeVis schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Heb je overigens wel een termijn meegegeven waarop je een oplossing wenst? De verkoper moet een redelijk termijn krijgen om tot een goede oplossing te komen. En daarmee zet je ook een stok achter de deur om de voortgang er een beetje in te houden.

De 1e foto van deze post LaydC in "Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd" lijkt om heel eerlijk te zijn wel voorgeboord en een standaard-gat. Die 2e foto niet. De verkoper kan op zich wel gelijk hebben dat er een aantal voorgeboorde gaten in bepaalde bladen zitten, maar dat is dan vaak niet zonder reden. Zo moeten keukenkastjes ook aan elkaar geschroefd worden. Levert je ook al weer extra voorgeboorde gaten op. Op de laatste +/- 10 foto's van OP is goed zichtbaar wat een wel en niet voorgeboord gat is. De vraag is alleen of de juiste panelen dan wel gebruikt zijn. Normaal gesproken wordt voor een keukenkastje panelen gebruikt met veel voorgeboorde gaten vanwege de legplanken maar gladde panelen zonder gaten in delen voor de koelkast, vaatwasser en kastje onder de wasbak (sifon etc). En áls er dan al voorgeboorde gaten inzitten voor bijvoorbeeld het vastzetten van de hoekprofielen, dan wordt er bewust onder geschroefd in jouw situatie 8)7 Ik denk de verkeerde schroefjes bij zich, ofzo...

Plint kan ik me wel iets bij voorstellen dat die niet altijd langer leverbaar zijn dan 2.5 meter waardoor je dan een kier krijgt. Maar dan had ik die denk ik gelijk laten lopen met een naad van een kastje om hem minder op te laten vallen.

Hopen op een passende oplossing. Hopelijk snel meer nieuws. Zoiets gaat aan je vreten.
We hebben geen termijn gegeven, ik wil weten wat zijn voorstel is, dat is stap 1. Als we dit weten ga ik dit bespreken met de rechtsbijstand.
Hij zou nu gaan kijken naar de mogelijkheden, en laat ons het voorstel weten. Ik heb aangegeven dat ik alle punten/een samenvatting op de mail zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

LaydC schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

We hebben geen termijn gegeven, ik wil weten wat zijn voorstel is, dat is stap 1. Als we dit weten ga ik dit bespreken met de rechtsbijstand.
Hij zou nu gaan kijken naar de mogelijkheden, en laat ons het voorstel weten. Ik heb aangegeven dat ik alle punten/een samenvatting op de mail zet.
Oké, fijn dat je in ieder geval nog in dat stadium zit. Dat biedt namelijk nog perspectief. Zodra je namelijk verwachtingen gaat stellen sla je een weg in die je niet meer ongedaan kunt maken. Dan zou ik vanuit dat voorstel inderdaad RBS laten bekijken wat de beste route dan gaat zijn.

Uiteindelijk gaat het erom dat het opgelost wordt. En jullie beiden zijn niet gebaad bij het ontbinden van de verkoop. De keuken moet gedemonteerd worden, eventuele (aan)betalingen moeten teruggestort worden, je moet weer op zoek naar een andere keuken, ontwerp enzovoort. Ik zou je ook niet durven adviseren wat in deze de beste optie is. Hangt indd heel erg af van het voorstel. Maar genoegen nemen met de keuken zoals deze nu staat, dat moge wel duidelijk zijn. Daar blijf je je gewoon aan ergeren.

Keep us posted. Succes/sterkte met alles.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 11-08-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
LaydC schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Besloten dat we wel een termijn geven om met een oplossing te komen. Dan kunnen we sneller door…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50
FirePuma142 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:21:
Het lijkt er ook wel op @LaydC dat jullie nagenoeg blind vertrouwd hebben op de keukenboer. Natuurlijk zijn de diepte van het blad en zeker de besteklade wel dingen die je waar je beter advies over moet krijgen, maar jullie hebben zelf ook wel een beetje zitten suffen.

Montageperikelen moeten netjes worden verholpen, maar formaat blad en besteklade, dat vind ik lastiger.
Je gaat juist naar een keukenboer omdat je het zelf niet kunt monteren / advies wil en daarom geld wil besteden om alles netjes uit te laten voeren. Dit soort zaken moet de keukenzaak dus netjes afwerken. Dat is in dit geval niet gebeurt en moet hersteld worden.

Wij gingen in elk geval naar een keukenboer omdat we het advies op prijs stellen en ook niet de boel zelf willen monteren. Zij hebben die expertise en daar betalen we dan ook graag voor. Resultaat is dat je als het goed is een nette, goed gemonteerde keuken krijgt.
LaydC schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:46:
De vaatwasserdeur ging niet zonder schuren open toen er niet ingezaagd was. En inderdaad, die naad zie ik op een foto bij een andere keuken heel anders afgewerkt.

Het is wel zo dat Kvik keukens verkoopt met meer inhoud. Misschien moest de plint ingezaagd worden omdat de keuken vrij laag staat voor Kvik begrippen.

We gaan voor een nieuwe keuken. Als we de keuze hadden dan was dat ergens anders.

[Afbeelding]

Het is al het verkeerde werkblad. Ander merk dan besteld. Maar ziet dit er vaker zo uit?
[Afbeelding]
Voor die plint zijn koppelstukken verkrijgbaar, wij hebben er zo'n soort ding in zitten: https://www.kwaliteitpark...r-60x15mm-koppelstuk.html
In de juiste kleur uiteraard. Onze keuken is zo'n 7 meter lang, daar was ook geen plint in één stuk voor te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Insert12 op 11-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Insert12 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Je gaat juist naar een keukenboer omdat je het zelf niet kunt monteren / advies wil en daarom geld wil besteden om alles netjes uit te laten voeren. Dit soort zaken moet de keukenzaak dus netjes afwerken. Dat is in dit geval niet gebeurt en moet hersteld worden.

Wij gingen in elk geval naar een keukenboer omdat we het advies op prijs stellen en ook niet de boel zelf willen monteren. Zij hebben die expertise en daar betalen we dan ook graag voor. Resultaat is dat je als het goed is een nette, goed gemonteerde keuken krijgt.
Ik zeg letterlijk dat de montageperikelen moeten worden verholpen. Tegelijkertijd vind ik niet dat je elke ongelukkig keuze qua ontwerp klakkeloos in de schoenen van de verkoper kunt schuiven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 17:51

Pindamann

Human

Onze keuken heeft ook overhang. Nooit bij stilgestaan, maar dat past in ons geval wel bij de greepjes:
Afbeeldingslocatie: http://files.nldr.net/hosted/IMG_20230811_185525.jpg

Ps. de vaatwasser staat in deze foto op een kier daarom zit het er zo scheef uit

Ik post dit alleen om misschien wat extra perspectief te geven. Sterkte met deze ellende trouwens

[ Voor 36% gewijzigd door Pindamann op 11-08-2023 20:40 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Insert12 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Helemaal mee eens, en ik verwacht vooral een keuken die functioneel klopt. Een bestekla in een normale lade vind ik bijvoorbeeld niet kloppend. Een vaatwasser die een gapend gat heeft tussen de bovenkant van de vaatwasser en de onderkant van het keukenblad klopt ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 21:47
Oei, dat ziet er niet best uit; aardig wat fouten gemaakt tijdens de montage. Zijn wel een aantal punten die mij opvallen die naar mijn mening inderdaad voorzien zijn vanuit de fabriek, namelijk een aantal gaten in de kast, maar deze herken je eigenlijk heel makkelijk, aangezien deze er "clean" uitzien. De gaten met uitbraak, waarbij je dus de vezelplaat ziet, zijn zoizo gaten die "in het werk" gemaakt zijn. Gaten boven de montageplaat van het scharnier zijn zeker ook "extra".

Het frontpasstuk welke het gat tussen de kast en muur afdekt is gewoon veel te kort gezaagd; daarbij lijken dit fineerfronten te zijn, hiervoor dien je erg voorzichtig te zagen, dit gaat meestal niet lekker op de zaagtafel; dit zie je dan aan de "rafels" aan de zijkant, deze splinteren los waardoor je dit als resultaat krijgt.

De Bora heeft een compri-band welke uit 2 delen bestaat. Dat betekent dat je ergens inderdaad een naadje krijgt. Zoals hierboven al eerder aangegeven zal na verloop van tijd deze band inzakken waardoor de kookplaat "vast" komt te liggen in/op het werkblad. Moet wel erkennen dat het gebruikelijker is dat deze naad aan de achterzijde van de kookplaat voorzien wordt, dit zodat deze minder opvalt.

Het overstek van het werkblad hang af van de diepte van de kasten; ook is het afhankelijk van het feit of de keuken met greep/semi-greeploos of greeploos is. Dit bepaald dan welke overstek gehanteerd wordt; uiteraard kan in overleg hier van worden afgeweken.

Gaten in de rugwanden van de kasten zijn vreselijk. Ook het afplakken van het snoer van de perilex aansluiting ziet er niet uit zo. Kan gewoon keurig af met een klein gat. Bora schrijft namelijk alleen voor dat de luchtstroom naar beneden geleid dient te worden en dat een klein gat in de rugwand geen enkel negatieve invloed heeft op de werking van het apparaat. Als er in de plint voldoende uitsparing is voorzien voor de kookplaat, is dit zeker geen probleem; (Als dit namelijk niet zo is, kan de Bora zijn luchtstroom niet kwijt en komt het door het gaatje terug de kast in)

De vaatwasser had waarschijnlijk nog wel iets omhoog gekunt; echter zoals hierboven al eerder is aangegeven hangt dit wel af met het scharnierpunt van de deur. Als het front te ver naar achter steekt bij het openen van de VW deur, dan loopt het keukenfront tegen het apparaat aan waardoor deze niet meer in zijn geheel zal openen. Ook is het zo dat er bij de meeste vaatwassers een kleine inkeping in de plint gezaagd dient te worden, dit inderdaad om te zorgen dat de deur de draai over de plint kan maken. Er zijn een aantal merken waarbij dit niet nodig is, één daarvan is bijvoorbeeld Whirlpool.

De tussenbodem in de hoge inbouwkast (IBK) vind ik vreemd geplaatst met die beugels; ik zou verwachten dat de nismaat fabrieks af, passend gemaakt zou worden. In enkele gevallen is het nodig deze maat aan te passen, maar bij een nieuwe keuken lijkt mij dit totaal onnodig; moet wel toegeven dat ik niet zeker weet of dit merk keuken dit wellicht altijd zo doet...

De foto van de onderzijde van de kast waarbij de poot adapter zichtbaar is; dit is waarschijnlijk met een reden gedaan. De monteur vond het hier blijkbaar nodig deze poot te verzetten, dit kan zijn omdat deze net op een leiding/lastige positie uitkwam; het is dan mogelijk de adapter met poot te verzetten, en deze zet je dan gebruikelijk vast met een paar schroeven van 4x16mm. Dit vind ik dus geen rare oplossing.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust; ik ben zelf werkzaam in de wereld van keukens; en beoordeel dagelijks keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Savaroth schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:42:
Oei, dat ziet er niet best uit; aardig wat fouten gemaakt tijdens de montage. Zijn wel een aantal punten die mij opvallen die naar mijn mening inderdaad voorzien zijn vanuit de fabriek, namelijk een aantal gaten in de kast, maar deze herken je eigenlijk heel makkelijk, aangezien deze er "clean" uitzien. De gaten met uitbraak, waarbij je dus de vezelplaat ziet, zijn zoizo gaten die "in het werk" gemaakt zijn. Gaten boven de montageplaat van het scharnier zijn zeker ook "extra".

Klopt, ik doel ook op de gaten waarbij vezels te zien zijn.

Het frontpasstuk welke het gat tussen de kast en muur afdekt is gewoon veel te kort gezaagd; daarbij lijken dit fineerfronten te zijn, hiervoor dien je erg voorzichtig te zagen, dit gaat meestal niet lekker op de zaagtafel; dit zie je dan aan de "rafels" aan de zijkant, deze splinteren los waardoor je dit als resultaat krijgt.

De Bora heeft een compri-band welke uit 2 delen bestaat. Dat betekent dat je ergens inderdaad een naadje krijgt. Zoals hierboven al eerder aangegeven zal na verloop van tijd deze band inzakken waardoor de kookplaat "vast" komt te liggen in/op het werkblad. Moet wel erkennen dat het gebruikelijker is dat deze naad aan de achterzijde van de kookplaat voorzien wordt, dit zodat deze minder opvalt.

Het overstek van het werkblad hang af van de diepte van de kasten; ook is het afhankelijk van het feit of de keuken met greep/semi-greeploos of greeploos is. Dit bepaald dan welke overstek gehanteerd wordt; uiteraard kan in overleg hier van worden afgeweken.

Gaten in de rugwanden van de kasten zijn vreselijk. Ook het afplakken van het snoer van de perilex aansluiting ziet er niet uit zo. Kan gewoon keurig af met een klein gat. Bora schrijft namelijk alleen voor dat de luchtstroom naar beneden geleid dient te worden en dat een klein gat in de rugwand geen enkel negatieve invloed heeft op de werking van het apparaat. Als er in de plint voldoende uitsparing is voorzien voor de kookplaat, is dit zeker geen probleem; (Als dit namelijk niet zo is, kan de Bora zijn luchtstroom niet kwijt en komt het door het gaatje terug de kast in)

Eigenaar geeft aan dat dit is afgedekt i.v.m. de luchtstroom. Maar zoals te zien is, is er meerdere keren opnieuw een gat gemaakt.

De vaatwasser had waarschijnlijk nog wel iets omhoog gekunt; echter zoals hierboven al eerder is aangegeven hangt dit wel af met het scharnierpunt van de deur. Als het front te ver naar achter steekt bij het openen van de VW deur, dan loopt het keukenfront tegen het apparaat aan waardoor deze niet meer in zijn geheel zal openen. Ook is het zo dat er bij de meeste vaatwassers een kleine inkeping in de plint gezaagd dient te worden, dit inderdaad om te zorgen dat de deur de draai over de plint kan maken. Er zijn een aantal merken waarbij dit niet nodig is, één daarvan is bijvoorbeeld Whirlpool.

De tussenbodem in de hoge inbouwkast (IBK) vind ik vreemd geplaatst met die beugels; ik zou verwachten dat de nismaat fabrieks af, passend gemaakt zou worden. In enkele gevallen is het nodig deze maat aan te passen, maar bij een nieuwe keuken lijkt mij dit totaal onnodig; moet wel toegeven dat ik niet zeker weet of dit merk keuken dit wellicht altijd zo doet...

Ook wij vinden het heel vreemd en lelijk geplaatst. Dit is de loze ruimte tussen de koelkast en oven. Het kan deels te maken hebben met standaard deurmaten die anders niet uitkomen. Maar had ons hier dan over ingelicht. Bijvoorbeeld: ‘je krijgt wel een loze ruimte in het midden, het sluit niet helemaal aan. Als je dat niet mooi vind is er een andere maat koelkast of oven nodig’. Dan hadden wij een andere keuze gemaakt, zodat alles mooi passend zou zijn.

De foto van de onderzijde van de kast waarbij de poot adapter zichtbaar is; dit is waarschijnlijk met een reden gedaan. De monteur vond het hier blijkbaar nodig deze poot te verzetten, dit kan zijn omdat deze net op een leiding/lastige positie uitkwam; het is dan mogelijk de adapter met poot te verzetten, en deze zet je dan gebruikelijk vast met een paar schroeven van 4x16mm. Dit vind ik dus geen rare oplossing.

De gaten bij de poot adapter, zitten bij iedere poot. Dit komt omdat de keuken was geleverd met andere (hogere) poten. Keuken kwam te hoog te staan, en stond al vast aan de wand. Monteur ging zoeken in de papieren en vond inderdaad de juiste, gewijzigde hoogte. Gehele keuken losgehaald, alle poten vervangen voor (lage) poten, deze hebben een andere vorm en sluiten niet aan op de openingen van de hoge poten. Uitsparingen opnieuw uitgezaagd en keuken lager geplaatst.
Eigenaar geeft achteraf aan dat er uitgegaan wordt van de hoogte op de getekende overeenkomst. Dit vonden we een heel bijzondere opmerking. Waarom zou je anders een wijziging mogen doen? Wijzigingen m.b.t. productkeuzes zijn ook doorgevoerd.

Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust; ik ben zelf werkzaam in de wereld van keukens; en beoordeel dagelijks keukens.

[ Voor 4% gewijzigd door LaydC op 12-08-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@LaydC is er inmiddels een update? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaydC
De eigenaar heeft niet gereageerd. We hebben gevraagd om binnen een week met een voorstel te komen. Helaas (wederom) niet wat we hadden gehoopt.
Ik denk dat we de rechtsbijstand morgen maar moeten bellen. Ik zou contact met ze opnemen wanneer hij een voorstel had gedaan, maar als dat niet komt…

Ik denk overigens wel dat hij nog ergens mee komt, op zijn eigen tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door LaydC op 21-08-2023 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 20:17
De eigenaar spreekt "damage control" en gebruikt deze taal om er zo goedkoop mogelijk uit te komen.

De monteur die de keuken gemonteerd heeft is GEEN vakman. Bij het zagen van deze rand met zijn Decoupeerzaag heeft hij de zaag van de verkeerde zijde zijn werk laten doen. Of het had met een cirkelzaag moeten gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WA5mTeT3zJq459ZprICebuScfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s3LbY71esoO49vLVGOx11Lxk.png?f=user_large

De plint in mijn nieuwe keuken heeft door het toepassen van onze "oude" vaatwasser ook een klein ingezaagd stuk. Ik zag het nu pas tijdens het maken van de foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYa0XySst34NaS1IYYZsvzmBBlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHOvfIhGcCf8t7DSRhYMU86V.jpg?f=fotoalbum_large

En de Bora en besteklade zijn op deze manier geplaatst. Pffff.die koolfiters van Bora zijn niet goedkoop om te vervangen maar de plaat en recirculatie werken voortreffelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQq0dA2SOvGCEFsuxXYTJxhqeJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB6JQCTusobE6AEvy9tybTIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQNBULo2q8xSiG90rHAyDLz2cco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goO7ICFI9zmUAQZugnJza0qw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vroeg mij wel af of dat 1 centimeter lagere werkblad wel al de moeite van ombouw waard was. Het woord werkblad geeft al aan dat eraan gewerkt moet/mag worden en een wat rechtere werkhouding is langer vol te houden dan lichtelijk voorover gebogen.

Succes met de verdere strijd om een "nette" en zijn geld waardige keuken te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
yalerta schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:28:
De eigenaar spreekt "damage control" en gebruikt deze taal om er zo goedkoop mogelijk uit te komen.

De monteur die de keuken gemonteerd heeft is GEEN vakman. Bij het zagen van deze rand met zijn Decoupeerzaag heeft hij de zaag van de verkeerde zijde zijn werk laten doen. Of het had met een cirkelzaag moeten gebeuren.
[Afbeelding]

De plint in mijn nieuwe keuken heeft door het toepassen van onze "oude" vaatwasser ook een klein ingezaagd stuk. Ik zag het nu pas tijdens het maken van de foto's
[Afbeelding]

En de Bora en besteklade zijn op deze manier geplaatst. Pffff.die koolfiters van Bora zijn niet goedkoop om te vervangen maar de plaat en recirculatie werken voortreffelijk.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vroeg mij wel af of dat 1 centimeter lagere werkblad wel al de moeite van ombouw waard was. Het woord werkblad geeft al aan dat eraan gewerkt moet/mag worden en een wat rechtere werkhouding is langer vol te houden dan lichtelijk voorover gebogen.

Succes met de verdere strijd om een "nette" en zijn geld waardige keuken te krijgen.
Dankje. Onze Bora kookplaat ligt er inderdaad op, niet in het werkblad. Dat is een keuze.

En ja, de rest. Een showroomkeuken is nog beter afgewerkt…

Het zal inderdaad een strijd gaan worden ben ik bang, maar het is ons alles waard om die aan te gaan. Ik geloof ook dat alleen een onafhankelijke partij ons kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 22:47

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik heb niet alles doorgelezen, maar het lijkt mij ook dat je de geschillencommissie van het CBW in kan schakelen.

https://www.cbw-erkend.nl...kvik&place=&type=&branch=
https://www.cbw-erkend.nl/garanties-wonen

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Had ik inderdaad al opgezocht. Het schijnt dat niet alle filialen aangesloten zijn. Toevallig is deze dat niet…

[ Voor 17% gewijzigd door LaydC op 20-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

LaydC schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:23:
Had ik inderdaad al opgezocht. Het schijnt dat niet alle filialen aangesloten zijn. Toevallig is deze dat niet…
Da's minder....... maar ook teken aan de wand vrees ik!

Probeer via je rechtsbijstand een onafhankelijk expert op dit gebied in te schakelen, die een gedegen en goed onderbouwd rapport kan opmaken waarin alle problemen en constateringen worden vermeld.

Een vergelijkbaar iets hebben wij met een kozijnenboer gehad, ook smoesjes, niet reageren, etc.. Na het opmaken van een onafhankelijk rapport is het uitgelopen op een rechtzaak die wij volledig wonnen (waarna de kozijnenboer failliet ging (maar dat is een ander verhaal....). Succes en sterkte!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
@LaydC Ik zou ook de stap naar Kvik zelf overwegen als deze franchiseondernemer niet met een compensatievoorstel komt. Of überhaupt niet reageert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaydC
Toke_gt schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:26:
@LaydC Ik zou ook de stap naar Kvik zelf overwegen als deze franchiseondernemer niet met een compensatievoorstel komt. Of überhaupt niet reageert.
Dan kom je dus uit bij Kvik Denemarken, in Nederland kan ik geen hoofdkantoor vinden. Maar aan deze stap hebben we zeker gedacht ja (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:44
LaydC schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Dan kom je dus uit bij Kvik Denemarken, in Nederland kan ik geen hoofdkantoor vinden. Maar aan deze stap hebben we zeker gedacht ja (y)
Ook in de KVK niks kunnen vinden? Vaak is er altijd wel iets van een vestiging te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
TwingyTwingy schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Ook in de KVK niks kunnen vinden? Vaak is er altijd wel iets van een vestiging te vinden.
Nog niet kunnen vinden maar zal nog eens kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:01
Welk filiaal is dit, want dit ziet eruit en klinkt hetzelfde als de keuken van vrienden van mij. Daar hebben ze uiteindelijk het wel opgelost, maar met heel veel pijn en moeite. Ook via rechtsbijstand. Sterkte ermee.
Ik blijf mij toch afvragen hoeveel er mis kan gaan bij een semi standaardproduct als een keuken. In mijn familie en kennissenkring ben ik nog nooit een keuken tegengekomen die direct goed was en waar alle onderdelen geleverd waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:50
Wat een verhaal zeg, wat een amateurs beunhazen en goed dat je het deelt hier. Wij gaan ook voor een nieuwe keuken maar dat wordt in ieder geval geen Kvik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
El-Vder schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:21:
Welk filiaal is dit, want dit ziet eruit en klinkt hetzelfde als de keuken van vrienden van mij. Daar hebben ze uiteindelijk het wel opgelost, maar met heel veel pijn en moeite. Ook via rechtsbijstand. Sterkte ermee.
Ik blijf mij toch afvragen hoeveel er mis kan gaan bij een semi standaardproduct als een keuken. In mijn familie en kennissenkring ben ik nog nooit een keuken tegengekomen die direct goed was en waar alle onderdelen geleverd waren.
Kvik is qua kwaliteit vergelijkbaar met de Ikea, maar dan met het risico op een 'verkeerd filiaal'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

LaydC schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

https://www.kvk.nl/bestellen/#/24470033000019032315

Ik denk een postadres. Overigens. Het kan zijn dat de Kvik ondernemingen niet geheel consistent bij CBW geregistreerd zijn. Als ik erop Google zie ik ook wel iets als Deens Design Woerden, Overes Apeldoorn. Het kan dus zijn dat de Kvik locatie anders heet dan Kvik+plaatsnaam.

Kan me niet voorstellen dat ze geen CBW aansluiting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
ViezeVis schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

https://www.kvk.nl/bestellen/#/24470033000019032315

Ik denk een postadres. Overigens. Het kan zijn dat de Kvik ondernemingen niet geheel consistent bij CBW geregistreerd zijn. Als ik erop Google zie ik ook wel iets als Deens Design Woerden, Overes Apeldoorn. Het kan dus zijn dat de Kvik locatie anders heet dan Kvik+plaatsnaam.

Kan me niet voorstellen dat ze geen CBW aansluiting hebben.
Vond ik ook opmerkelijk, maar ze zijn ook niet te vinden op de plattegrond op de website van het CBW. Ik heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd om te checken of het inderdaad zo is dat ze niet CBW-erkend zijn, maar ik geloof het niet.

Update:
Zojuist bevestiging, ze zijn niet ‘meer’ aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door LaydC op 21-08-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
LaydC schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:15:
[...]
Vond ik ook opmerkelijk, maar ze zijn ook niet te vinden op de plattegrond op de website van het CBW. Ik heb voor de zekerheid even een mailtje gestuurd om te checken of het inderdaad zo is dat ze niet CBW-erkend zijn, maar ik geloof het niet.
Volgens mij werkt Kvik vanuit Denemarken met franchisenemers in NL. Als je franchise wilt worden, moet je ook contact opnemen met hoofdkantoor Denemarken, dus er is blijkbaar geen Nederlandse hoofdvestiging.
Ik zou dit overigens aan de rechtsbijstandvz overlaten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LaydC
Kleine update, rechtsbijstand geeft aan dat we (aangetekend) een ingebrekestelling kunnen sturen waarbij we ze twee weken de tijd te geven om met een oplossing te komen.
Wij hebben besloten om nogmaals zelf contact te leggen met de eigenaar. Hij gaf aan dat hij ons vrijdag meer laat weten. Mocht dit op niets concreets uitlopen, dan zullen we melden dat we onze rechtsbijstand gaan inschakelen. Daar hebben we tot nu toe mee gewacht.
We vinden het lastig om te bepalen welke optie het beste resultaat zal geven (rekening houdend met de verhouding onderling)... dat laat de rechtsbijstand aan ons over. Dit is meer een kwestie van gevoel.

[ Voor 23% gewijzigd door LaydC op 23-08-2023 08:53 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PeepPeepPeep

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

LaydC schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:32:
Kleine update, rechtsbijstand geeft aan dat we (aangetekend) een ingebrekestelling kunnen sturen waarbij we ze twee weken de tijd te geven om met een oplossing te komen.
Wij hebben besloten om nogmaals zelf contact te leggen met de eigenaar. Hij gaf aan dat hij ons vrijdag meer laat weten. .....
Regel hoe dan ook de aangetekende ingebrekestelling, nu laat je je weer afschepen met "vrijdag laat ik meer weten". Hij rekt en rekt en je stinkt er steeds in. Stuur die ingebrekestelling, daarmee zet je hem extra onder druk én heb je over 2 weken goede reden om verdere stappen te ondernemen (via je rechtsbijstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-10 11:12
Wij hebben besloten om nogmaals zelf contact te leggen met de eigenaar. Hij gaf aan dat hij ons vrijdag meer laat weten. Mocht dit op niets concreets uitlopen, dan zullen we melden dat we onze rechtsbijstand gaan inschakelen. Daar hebben we tot nu toe mee gewacht.
We vinden het lastig om te bepalen welke optie het beste resultaat zal geven (rekening houdend met de verhouding onderling)... dat laat de rechtsbijstand aan ons over. Dit is meer een kwestie van gevoel.
Welke verhouding wil je nu nog beschermen dan? Je hoeft er niet bevriend mee te blijven en de dienst waar je hem voor ingehuurd hebt, heeft hij verprutst. Stuur die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
We hebben een voorstel ontvangen.

In het kort:
De keuken wordt in platte pakketten aangeleverd. Er wordt benoemd dat er tijdens montage en voormontage altijd aanpassingen gedaan worden (anders zou je ook geen monteur nodig hebben maar iemand die gewoon een product plaatst en neerzet, zoals een stoel of bank, zo wordt omschreven).

Het is niet meer mogelijk om na 10 weken voor levering zaken te wijzigen, om onduidelijkheden te voorkomen. Wijzigingen die na 10 weken plaatsvinden, zijn volledig voor rekening van de klant (?).
De grepen zijn na 10 weken gewijzigd, hier hebben zij toestemming voor gegeven.

Opening boven de koelkast is bij iedere keuken in de showroom zo, geeft de eigenaar aan. Omdat de deurmaat niet exact gelijk is aan de koelkastmaat.
De afwerking zijn we nu vooral niet tevreden over (lelijke zaagsneden en steunen zichtbaar).

Keuken is een maatwerkproduct dus ter plekke of tijdens voormontage kan deze worden aangepast... doelend op de extra schroefgaten en zaken die gecorrigeerd zijn. Volgens de verkoper vallen de schroefgaten achter de koelkast, dit is niet geheel waar. Schroefgaten aan de voorzijde zijn bijgewerkt met stift, door de monteur.

Over het niet passend aansluiten van de vaatwasser in de kast: wij hebben aangegeven onze huidige vaatwasser te willen gebruiken, als dit kan. Zij hebben aangegeven dat dit mogelijk is. En daarmee lijkt het verhaal te eindigen. Dan zit je kennelijk met een gapend gat boven je vaatwasser. Geen oplossing voor de ruimte boven de huidige vaatwasser wordt benoemd, wel dat zij voor 750 euro een XXL vaatwasser kunnen plaatsen. Als we een andere vaatwasser bij hen kopen zullen ze deze kosteloos plaatsen en de oude afvoeren.

Het rubber van de Bora bestaat niet uit één stuk.

Er wordt druk gezet. Het eenmalige voorstel met tijdsdatum:
- nieuw, korter blad (deze wordt vervangen vanwege beschadigingen weten wij. Geluk bij een ongeluk voor beide partijen)
- passtuk tussen kast en wand aan de rechterzijde wordt opnieuw geleverd en geplaatst. Met alsnog risico op splintering (hout)
- plint wordt bijgewerkt met een stift
- plank boven de koelkast wordt verticaal geplaatst in plaats van horizontaal, het is ons niet duidelijk wat hiermee wordt bedoeld.
- uit coulance wordt een extra lade geleverd.

Beschadigingen koelkast vond Zanussi niet noemenswaardig om te vervangen, geeft de eigenaar aan. Dit valt binnen hun marge. Dit zouden we alsnog aan kunnen kaarten bij de monteur van AEG, die langskomt voor de oven (de oven maakt een vreemd geluid).

Het aanbod is niet onderhandelbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door LaydC op 26-08-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 23:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ voor welke datum moet je beslissen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
remco_k schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:26:
^^ voor welke datum moet je beslissen?
Voor 7 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:01
Risico op splintering hout?
Ik zou dat simpelweg niet accepteren en de koop ontbinden. Blijkbaar kan deze firma geen fatsoenlijke keukens plaatsen.

Overigens werd bij ons geadviseerd de bora op het keukenblad te monteren en niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LaydC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:15:
We hebben een voorstel ontvangen.
Wat is je eigen gevoel bij het voorstel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
Draakje5 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:35:
Risico op splintering hout?
Ik zou dat simpelweg niet accepteren en de koop ontbinden. Blijkbaar kan deze firma geen fatsoenlijke keukens plaatsen.

Overigens werd bij ons geadviseerd de bora op het keukenblad te monteren en niet erin.
Ja, er wordt meerdere keren benoemd dat we hebben gekozen voor houten fronten, van echt hout fineer. Zo zijn op sommige randjes al wat lichtere plekjes te zien.. waar geen lak (meer) op zit. Ook wordt er benoemd dat hout kan werken etc. Maar het is geen massief hout. Dit klinkt een beetje als indekken of verschuilen.
Er wordt standaard een stift geleverd om beschadigingen bij te kleuren. Handig als er een ongelukje gebeurd, maar lijkt me niet de bedoeling dat ik daar al aan moet beginnen na levering.

[ Voor 17% gewijzigd door LaydC op 26-08-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
FirePuma142 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:36:
[...]

Wat is je eigen gevoel bij het voorstel?
We vinden het echt een teleurstellend aanbod. Fijn dat het blad wordt vervangen, maar daar houdt het wel een beetje mee op eigenlijk.

We willen door met de rechtsbijstand. Dan vervalt hun aanbod begrijp ik. Maar wat hebben we hierin te verliezen, een lade uit coulance?

[ Voor 18% gewijzigd door LaydC op 26-08-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 22:45
Dat versplinteren lijkt me meer te komen doordat er met een verkeerd blad gezaagd is ofzo.

Hier hebben we zelf een keuken (Sachsen) geplaatst en hebben we ook nog allerlei afwerkplaten op maat moeten zagen. Geen enkele ziet er zo verkloot uit als die van jou.

Wat slecht te zien omdat de rand zich onder het raam bevindt. Deze rand moet ik nog afkitten maar ziet er zo uit na zagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8sG031_Op0RAuvyRmbYNMjVJeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7laT8rGWbUsdjGtFx5VULn8.jpg?f=fotoalbum_large

Is overigens wel echt een close up foto. Na kitten zie je hier niets meer van maar je kunt duidelijk zien dat er geen stukken van 1cm zijn afgechipt.

[ Voor 55% gewijzigd door De_Bastaard op 26-08-2023 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
De_Bastaard schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:44:
Dat versplinteren lijkt me meer te komen doordat er met een verkeerd blad gezaagd is ofzo.

Hier hebben we zelf een keuken (Sachsen) geplaatst en hebben we ook nog allerlei afwerkplaten op maat moeten zagen. Geen enkele ziet er zo verkloot uit als die van jou.
Het was ook echt geen ervaren monteur. Ik vermoed leerling-monteur (geweest) en net werkzaam. Een jaar vertelde hij. Er werd door de verkoper gesproken over 2 monteurs op de zaak, en dit was nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn de demo modellen in de winkel ook met zulke verplinteringen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
LaydC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

We vinden het echt een teleurstellend aanbod. Fijn dat het blad wordt vervangen, maar daar houdt het wel een beetje mee op eigenlijk.

We willen door met de rechtsbijstand. Dan vervalt hun aanbod begrijp ik. Maar wat hebben we hierin te verliezen, een lade uit coulance?
“Niet onderhandelbaar” dat zet de toon. Ik zou het voorstel toevoegen aan je dossier bij rechtsbijstand en maandag bellen (als het goed is heb je een directe contactpersoon?). Ik zou aandringen op een second opinion van een specialist. Bespreek dit met de rechtsbijstand. Je hebt tot 7 september om te reageren, tijd genoeg om de opties met rechtsbijstand door te nemen. Doe vooral wat voor jezelf goed voelt. Ik zou hun aanbod niet accepteren. Het is duidelijk dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Wolly schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:54:
Zijn de demo modellen in de winkel ook met zulke verplinteringen?
Daar zou ik ook eens goed naar willen kijken ja. Ik denk dat we maar even een rondje moeten maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 12-10 22:43
LaydC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Daar zou ik ook eens goed naar willen kijken ja. Ik denk dat we maar even een rondje moeten maken.
Gun jezelf de rust en pak het puur zakelijk aan. Het gaat niet erom wat de leverancier acceptabel vindt maar wat jij acceptabel vindt. Ik zou dit ook niet accepteren en velen met mij. Wat de demo modellen in de winkel betreft is dus niet relevant. Het gaat om de keuken die bij jou thuis staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Dat versplinteren is gewoon verkeerd zagen / verkeerde zaag(blad)
Als je zo iets doet met bijv een scherp 64 tands cirkelzaag dan ben je een knappe als je het zo kapot krijgt.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

_Piwi_ schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

Gun jezelf de rust en pak het puur zakelijk aan. Het gaat niet erom wat de leverancier acceptabel vindt maar wat jij acceptabel vindt. Ik zou dit ook niet accepteren en velen met mij. Wat de demo modellen in de winkel betreft is dus niet relevant. Het gaat om de keuken die bij jouw thuis staat.
yep
Emotie er uit laten, hoe lastig het ook is.

Heb de keuken hier zelf geplaatst, maar heb ook het nodige gezeik gehad met het ontwerp waarop het werkblad compleet niet ondersteund werd. Dat kost bakken met energie en tijd, maar de oplossing is uiteindelijk wel voorzien. (na maanden)

De zwakste schakel in deze discussies is eigenlijk altijd de onwil en/of onkunde van de persoon met wie je communiceert. Zij doen immers niets fout (vinden ze) en de monteur "doet het altijd zo". En die houding wordt vrijwel altijd met hand en tand verdedigd waardoor de oplossing bij voorbaat ver weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 23:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

LaydC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Leuk tijdverdrijf en voor je eigen inzicht, maar voor welk doel? Om een zinnetje te kunnen schrijven aan de keukenboer: in je showroom staat het er wel mooi bij, dus dan moet dat bij mij ook kunnen?

Die keukenboer gaat daar compleet aan voorbij. Jij je halve vrije dag kwijt, voor niks. Ga liever wat leuks doen.

Ik zou overwegen om hetvolgende te doen, in overleg met je rechtsbijstand:
Voor 6 sept je antwoord sturen "niet akkoord" en alsnog die ingebrekestelling sturen. Maar dan wel met daarin exact aangegeven welke punten je opgelost wilt hebben en hoe dat moet. Daarin een reactie termijn en een oplossingstermijn. Bij onvoldoende reactie of oplossing koop ontbinden.

Zo neem jij het heft in handen ipv zij. En het klinkt misschien gek, zo'n gedetailleerde ingebrekestelling ontvangen is soms zelfs wenselijk bij bedrijven. Zo kan het personeel namelijk hun meerdere om de oren slaan dat er iets helemaal mis is en dat ze nu niet meer kunnen aankomen met lulverhalen bij de klant. (Ik heb zelfs een keer een managing director van een bedrijf om een ingebrekestelling horen vragen aan zijn klant, dat zou hem intern in zijn keten naar boven toe meer slagkracht geven, hij gaf zelfs aan wat erin te zetten (en het probleem daarvan is binnen termijn en goed opgelost, iedereen blij)).De kans dat er positief op wordt gereageerd is dus best groot.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 26-08-2023 09:19 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:48
Loopt dit nog steeds?
Ga svp direct door met ingebrekestelling en volg de raad van je rechtsbijstand op.
Je moet zaken zo eenvoudig mogelijk houden en het vooral door de verkopende partij niet ingewikkelder laten maken dan het is.
Ze spelen met je voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:38
Ik zou lekker terug druk zetten. Als zij je in een hoek willen drukken, druk je terug.

Wat een broddelwerk. Wat je wil:
- een goed ontwerp keuken, niet eentje die vol fouten zit adv een automatisch programma
- het blad dat je hebt besteld, niet degene die zij je gunnen. Ook in de diepte die jij hebt besteld
- een montage die recht doet aan een product van vele duizenden euro’s
- fatsoenlijke inpassing van vaatwasser en koelkast
- juiste integratie van je kookplaat

Dit alles kan zo in een envelop met een gouden strik eromheen naar Kvik, met de mededeling dat je rechtsbijstand het overneemt en niet akkoord gaat met het hun voorstel. Jou tegenvoorstel: de zooi eruit, ontwerp aanpassen en een VAKman een nieuwe keuken laten plaatsen.

Ik zou zeggen: succes!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
caspervc schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:40:
Ik zou lekker terug druk zetten. Als zij je in een hoek willen drukken, druk je terug.

Wat een broddelwerk. Wat je wil:
- een goed ontwerp keuken, niet eentje die vol fouten zit adv een automatisch programma
- het blad dat je hebt besteld, niet degene die zij je gunnen. Ook in de diepte die jij hebt besteld
- een montage die recht doet aan een product van vele duizenden euro’s
- fatsoenlijke inpassing van vaatwasser en koelkast
- juiste integratie van je kookplaat

Dit alles kan zo in een envelop met een gouden strik eromheen naar Kvik, met de mededeling dat je rechtsbijstand het overneemt en niet akkoord gaat met het hun voorstel. Jou tegenvoorstel: de zooi eruit, ontwerp aanpassen en een VAKman een nieuwe keuken laten plaatsen.

Ik zou zeggen: succes!
Enige vervelende is dat de bladdiepte zoals deze nu geleverd is, met vele overhang, staat op de tekening. Zij geven aan dat wij dit hadden kunnen weten/hiervoor getekend hebben, en dat zij hier dus niet verantwoordelijk voor zijn. Ook omdat de greepjes later aangepast zijn (na 10 weken).
We zouden het heel vervelend vinden als ze in een later stadium het blad niet meer willen bestellen in onze gewenste maat, puur uit afgunst. Dat er een nieuw blad moet komen, dat is wel duidelijk. Maar nu wordt de indruk gewekt dat ze ons ‘eenmalig’ tegemoet komen met de afmeting en het merk die wij wensen. Het voelt inderdaad alsof ze ons in een hoekje drukken.
Dit houdt ons echter niet tegen om hiermee verder te gaan. Dankje voor al jullie input, dit geeft vertrouwen.

Wij zien zelf trouwens niet of de kookplaat er nu wel of niet goed op ligt 🤔

[ Voor 3% gewijzigd door LaydC op 26-08-2023 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Zij hebben een verantwoording bij het tekenwerk. Dat doen zij immers, en daar betaal je ook voor.
En als je een wijziging in het ontwerp doorvoert, en dat heeft invloed op andere elementen, dan hadden ze dat op zijn minst kunnen aangeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
LaydC schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Het is nu in ieder geval duidelijk waar je uit kunt / moet kiezen.
1. een snelle(re) oplossing zoals de leverancier voorstelt, waarbij een aantal gebreken blijven bestaan of
2. misschien een technisch betere oplossing die mogelijk veel later komt.

Als je kiest voor 1 kun je wellicht nog een klein beetje extra herstel bedingen. Heb je over een paar weken alles afgerond en ben je dan blij met wat je hebt?
Bij 2 moet je de uitkomst ook maar afwachten. Ik verwacht een betere oplossing, maar dat is ook helemaal niet zeker.
Ik ben het helemaal eens met bijvoorbeeld de stelling dat de leverancier ontwerpt en daar dus voor verantwoordelijk is. Maar als jij formeel akkoord hebt gegeven op een ontwerp dan kan dat juridisch best anders liggen. Zou me daar door de rechtsbijstand toch even over laten informeren. Wat zijn je kansen, zeg maar.

[ Voor 15% gewijzigd door blissard op 26-08-2023 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:03
blissard schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Het is nu in ieder geval duidelijk waar je uit kunt / moet kiezen.
1. een snelle(re) oplossing zoals de leverancier voorstelt, waarbij een aantal gebreken blijven bestaan of
2. misschien een technisch betere oplossing die mogelijk veel later komt.

Als je kiest voor 1 kun je wellicht nog een klein beetje extra herstel bedingen. Heb je over een paar weken alles afgerond en ben je dan blij met wat je hebt?
Bij 2 moet je de uitkomst ook maar afwachten. Ik verwacht een betere oplossing, maar dat is ook helemaal niet zeker.
Ik ben het helemaal eens met bijvoorbeeld de stelling dat de leverancier ontwerpt en daar dus voor verantwoordelijk is. Maar als jij formeel akkoord hebt gegeven op een ontwerp dan kan dat juridisch best anders liggen. Zou me daar door de rechtsbijstand toch even over laten informeren. Wat zijn je kansen, zeg maar.
Eens, ik ben bang dat een juridisch traject jou meer energie kost dan de tegenpartij.

Wel kun je naar een optimum zoeken: geef aan dat je echt niet tevreden bent en dat je akkoord gaat met hun voorstel mits ze je nog iets verder tegemoet komen. Bv dat ze de XXL vaatwasser voor hun rekening nemen.

Ookal zeggen laatste bod, zij zitten ook niet te wachten op al het gezeur wat bij een rechtzaak komt kijken. Als je via de rechtsbijstand communiceert laat je ook zien dat je alle opties open houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Zeg @LaydC nu ben ik wel benieuwd, heb je een schappelijke prijs betaald voor die keuken?

Als in wat je normaal ook kwijt zou zijn of is KVIK gaan werken met hun laagste prijs en het toepassen van keukendelen die ze nog hadden staan?
Want naar mijn idee ben je wel heel lang bezig met KVIK, gezien de gesprekken en de hoeveel tijd die het kost om hen in te laten zien dat ze een nieuwe keuken mogen plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:43
“ rekening houdend met de verhouding onderling”
Probeer dit te vergeten, je hoeft niet bij ze op de koffie te komen, het is een zakelijke deal niet meer niet minder.

Zelf zou ik geen compromis sluiten, alleen 100% tevreden oplossing anders niet, later ga je hier spijt van krijgen. Een keuken koop je (meestal) niet zo vaak en kost best wel wat.

Succes met je eind beslissing.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het voorstel wat er nu ligt is niet geweldig, maar dan ben je er wel over een paar maanden klaar mee.

De juridische route kost gemakkelijk een paar jaar en de kans dat jou na dat traject volledig recht is gedaan is klein.

Ik zou het voorstel accepteren en verder gaan met mn leven.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Evt. kan je gebruik maken van je (aankoop)verzekering om geld terug te krijgen.

Huur een klusjesman via Werkspot in die de laatste puntjes op de i kan zetten; of ga toch met de leverancier onderhandelen. Benader het praktisch en bottom up: hier wat houtopvulling, daar een nieuw blad, verhoog de vaatwasser, plak een plint. Dat kan elke timmerman voor je regelen.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 13-10 21:06
Je dient een ingebrekestelling op te stellen met alle concrete punten waarop zij in gebreke zijn. Pas na het verstrijken van een redelijke termijn (bijvoorbeeld 2 tot 4 weken) is men in verzuim (indien men de gebreke dus niet oplost).
Na het intreden van het verzuim kun je de koop ontbinden (dus geld terug, zij hebben recht op spullen terug) of een schadevergoeding opeisen.

Wat @Draakje5 dus zegt kan sowieso niet zomaar. Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat een rondje elders lopen en stellen dat “hier is X wel goed” niets uithaalt. Juridisch gezien zal het geen meerwaarde hebben.
Het lastige in dit soort zaken is de bewijslijst van alle punten die niet naar wens zijn, of dit écht fout is, binnen een bepaalde foutmarge kan vallen, simpel te herstellen is of wellicht ook niet toegerekend kan worden (bewezen) aan iemand/een zaak.

Een tijdlijn incl. correspondentie en foto’s kan helpen. Zéker als het tot een dagvaarding gaat komen (maar dan dient de tegenpartij dus in verzuim te zijn). Als zij punten willen herstellen dien je hen hier de gelegenheid toe te geven. Tot - in principe - alles goed/naar wens is, al is ‘goed’ vaak ook subjectief en een containerbegrip.

Overigens zou ik niet teveel van een rechtsbijstandverzekering verwachten. Zij gaan voor de meest simpele en snelle oplossing. Er werken ook vrijwel geen advocaten, slechts mensen met een (enigszins) juridische achtergrond. Die wellicht kunnen sparren met een senior of een advocaat. Maar kennis van recht is iets anders dan advocaat zijn, met een specialisatie, goed kunnen pleiten (overtuigingskracht bijvoorbeeld) en ervaring. Het verschil is natuurlijk ook de prijs. Een advocaat schrijft per minuut of 5 minuten en heeft al snel een uurtarief van €150-€200. Dat tikt wel aan kan ik je vertellen (ook uit ervaring ;)).

Succes in ieder geval met de vervolgstappen! Ik weet hoe kut het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Ik zal het allemaal bespreken en afwegen met de juriste. Het voelt onwijs kut, en het maakt me boos. Meer onderhandelingsmogelijkheden zouden mogelijk tot een oplossing kunnen komen, maar daarvoor sluit hij de deur. Die 100% tevredenheid halen we niet. En is dat wel realistisch?
@GroeneWandelaar We hebben overigens gewoon de volle mep betaald, geen voordelig prijsje. Volgens de eigenaar kost het meer tijd i.v.m. bouwvak. De verkoper ging net op vakantie toen deze ellende begon, dus dit viel denk ik ook onhandig voor ze. Daarnaast heeft zelfs de monteur laten vallen dat ik maar achter de eigenaar aan moest bellen m.b.t. een apparaat, want ‘anders weet ik wel hoe dat gaat’ zei hij.

Ze hebben in ieder geval ervaring met dit soort situaties, dat kan ik opmaken uit het verslagje dat hij heeft gestuurd.

[ Voor 42% gewijzigd door LaydC op 27-08-2023 07:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:43
LaydC schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:10:

Die 100% tevredenheid halen we niet. En is dat wel realistisch?
Ik heb even gemist wat de keuken kost maar ik zou niet voor minder gaan, klinkt hard en dat is het misschien ook. Jij bent de klant dus koning en bepaald hoe het gaat worden, niemand anders.

De vraag is of je de tijd en moeite in wilt stoppen.

Ps ik wordt plaatsvervangend kwaad van je verhaal als ik het weer opnieuw lees.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30
LaydC schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:10:
Ik zal het allemaal bespreken en afwegen met de juriste. Het voelt onwijs kut, en het maakt me boos. Meer onderhandelingsmogelijkheden zouden mogelijk tot een oplossing kunnen komen, maar daarvoor sluit hij de deur. Die 100% tevredenheid halen we niet. En is dat wel realistisch?
@GroeneWandelaar We hebben overigens gewoon de volle mep betaald, geen voordelig prijsje.
Ik heb ook met een zakelijke partij een dispuut gehad waarbij ik zeker 3x een "laatste" aanbod heb gekregen.

Reageer er gewoon terug op met een tegenvoorstel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
In dit soort situaties moet je je eigen spel blijven spelen. Je tegenpartij heeft maar één belang en dat is zijn eigen. Ook hij zit niet te wachten op juridisch gedoe dus je hebt altijd ruimte. Doe een voorstel hoe je het zelf opgelost wil zien en kijk wat daar uit rolt. Maar laat je vooral niet onder druk zetten door dit soort taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Idd je eigen plan volgen... Die eigenaar probeert er gewoon snel vanaf te zijn.
Wees zakelijk, reageer via de mail (al dan niet via bijstand) en accepteer dat dit grapje nog wel een paar maanden gaat duren zo niet langer. Ook kan het zelfs gaan gebeuren dat je (even) zonder keuken komt te zitten.
Niet fijn maar uiteindelijk zul je een keuken hebben die naar je wens is. En je hebt een minder mooie herinnering maar een goed gevoel (en verhaal voor later)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Je zou dit topic bijna naar KVIK zelf sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@LaydC een weekje verder. Is er inmiddels al meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Met dit soort situaties gewoon de foto’s op een Google review zetten. Over het algemeen komen ze dan snel over de brug. Helaas al 2x moeten doen in de afgelopen twee jaar met al die beunhazen die er overal rondlopen.

Ze schromen er niet voor broddelwerk af te leveren maar schamen zich er wel voor als anderen het zien.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:01:

Ze schromen er niet voor broddelwerk af te leveren maar schamen zich er wel voor als anderen het zien.
Ik denk niet dat er sprake is van schaamte als je broddelwerk durft af te leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
GioStyle schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:04:
[...]

Ik denk niet dat er sprake is van schaamte als je broddelwerk durft af te leveren.
Jawel, ze schamen zich ervoor als anderen het zien want dan kunnen ze inkomen mislopen. De buit is al binnen en alleen de klanten met een grote muil moeten ze iets mee. Dat is een hele kleine minderheid.

De afgelopen 5 jaar met verbouwen geleerd dat het niveau van de hele woning en bouw en verbouwsector van zo’n ongelooflijk droevig laag niveau is en de standaard zo ongelooflijk laag is dat veel mensen genoegen nemen met matigheid. Hoeveel verhalen ken je wel niet van mensen waar verbouwingen vol met lakse aannemers en luie klussers zit? Die mensen blinken niet uit in hun goede lange termijn visie.

Ik heb nu een klein groepje bedrijven die ik vertrouw en daar betaal ik helaas fors voor.

Ik heb ook geleerd een enorme vervelende klant te moeten zijn voor die kneuzen die het verknallen. Ze bellen nooit terug, ze komen afspraken niet na etc. Dan moet je ze opvoeden en achter de vodden aanzitten. Elke dag om 9 uur bellen om ze aan afspraken te houden. Super leuk en ook echt niet de persoon die ik wil zijn. Maar het zijn vaak gewoon gasten die met iets meer zelfstandigheid dan een kleuter hebben en die runnen dan een bedrijf.

Als ze goed zijn dan hebben ze ook een goeie aan me. Dan raad ik ze overal aan en geef ik goede reviews en kom ik bij ze terug.

[ Voor 60% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-09-2023 21:11 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaydC
Er is inmiddels contact geweest over en weer. Op advies van de rechtsbijstand hebben wij akkoord gegeven voor de herstelpunten waar wij ons in kunnen vinden (met de kanttekening dat wij erop terugkomen wanneer herstel niet deugdelijk is), en hebben wij alsnog de punten aangedragen die wij goed opgelost zien (vaatwasser passend in de nis, achterplaten, planken en kast met foutieve schroefgaten vervangen, dan ook direct de koelkast fatsoenlijk passend in de kast, mogelijk met de loze ruimte onder de koelkast in plaats van bovenin op ooghoogte).

De verkoper schijnt al even ziek thuis te zitten, daarom heeft de eigenaar één en ander niet kunnen checken zegt hij. Hij geeft aan dat de keuken niet helemaal losgehaald wordt, omdat er een 'schroefgaatje' in de onderplaat zit (gaat om gaten in alle onderkasten vanwege wissel poten).
Wat betreft de achterplaten, dit is bewust zo afgewerkt volgens hem. Wij weten dat de monteur eerst alles passend had uitgezaagd, en daarna alle gaten groter heeft moeten maken wegens het verlagen van de keuken (het ging om 2 cm verlagen, niet 1 cm zoals ik eerder had omschreven).
De eigenaar erkent nog steeds niet dat er vergissingen zijn gemaakt. Nogmaals, hij wil niet de hele keuken loshalen.
We mogen de verzaagde plank waarbij de metalen steuntjes te zien zijn, omruilen met eentje uit de winkel, die mogen we zelf uitkiezen. Ik vraag me af in hoeverre dit anders is. Niet duidelijk of zij deze opnieuw monteren of dat we dit zelf moeten doen.
Er wordt niet akkoord gegaan met het vervangen van een hele kast. Het gaat hierbij om de kast die bij voormontage al beschadigd was, waar de verzaagde plank met loze ruimte boven de koelkast in zit, en waar de plank in zit waar met stift op is gelekt.
Delen waar blank hout te zien is, mogen we bijwerken met de lakstift. Het gaat hierbij voornamelijk om één deur, dat vinden we niet een probleem als de rest grotendeels wordt opgelost.
Voor een goede inpassing van de huidige vaatwasser wordt geen andere oplossing aangedragen dan deze vervangen voor een grotere vaatwasser. In de winkel zou een vergelijkbare situatie staan, zodat ze deze aan klanten kunnen laten zien. Met andere woorden, kennelijk is dit de manier zoals ze de keuken opleveren met een normaal formaat vaatwasser. Hier weten wij niets van. Nogmaals, ons is gezegd dat onze vaatwasser zou passen. Het typenummer staat op de tekening.

Verder wordt er ook geen andere compensatie geboden. Terwijl wij vinden dat je een keuken echt niet zo hoort op te leveren.

We laten het contact nu over aan onze jurist.

[ Voor 5% gewijzigd door LaydC op 11-09-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik vind je nog best coulant voor zoveel broddelwerk en vooral onwil om je ook maar ergens op tegemoet te komen. Goed dat je het aan je rbv overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
En wat betreft de diepte van het blad, deze mogen we nu zelf opmeten, zoals wij deze willen. Dat gaan we uiteraard niet doen. Dat is niet ons werk.

Rbv gaf aan dat we, mocht het zo ver komen tot een rechtszaak, hebben aangetoond dat wij bereid zijn geweest om een oplossing te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:01
Een nieuwe keuken bijwerken met een lakstift is wat mij betreft een no-go. Is dat dat paneel dat zo slecht afgezaagd is en tegen je muur staat (naast je koelkast?). Ik vind je erg schappelijk in deze.

Enfin, mijn ervaring leert ook dat de standaard rechtsbijstandsverzekeringen zaken soms ook een beetje makkelijk afdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
Draakje5 schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:03:
Een nieuwe keuken bijwerken met een lakstift is wat mij betreft een no-go. Is dat dat paneel dat zo slecht afgezaagd is en tegen je muur staat (naast je koelkast?). Ik vind je erg schappelijk in deze.

Enfin, mijn ervaring leert ook dat de standaard rechtsbijstandsverzekeringen zaken soms ook een beetje makkelijk afdoen.
Nee, dat paneel is het passtuk dat ze wel willen vervangen. Maar hierover zegt de eigenaar, met het risico dat deze alsnog splintert. De rechtsbijstand geeft aan dat ze dit goed moeten opleveren.

Het bijwerken gaat over een licht stukje op de hoek van een kastdeur, naast de greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1HC7DvyIEqztm_AGS6vZSkIyHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdenZSk6hwGzYfJWm5qTwS73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jauk09pLcAmacUNjMu128koZLLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRBxw812nvfzf43wo6iv1WPb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugJrAH70ptksQTG38PLH6-tPX-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AM2HRoRFgrqn9mFOphEcYdt.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels hangen er ook twee deuren scheef, en treffen we een kier aan in de hoge kast...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 11:33
Als ik zie hoe dit verloopt + de andere zaken zou nog steeds mijn gevoel zijn, koop ontbinden en ergens anders een andere keuken uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
The Fatal schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:56:
Als ik zie hoe dit verloopt + de andere zaken zou nog steeds mijn gevoel zijn, koop ontbinden en ergens anders een andere keuken uitzoeken.
Zouden we heel graag willen, maar het schijnt een hele weg te zijn wil je daar komen. De verkoper moet kansen krijgen om te herstellen. Nu erkent hij fouten niet, dus ik ben heel erg benieuwd wat de vervolgstappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
LaydC schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:07:
[...]
Het bijwerken gaat over een licht stukje op de hoek van een kastdeur, naast de greep.
Ik zou dit nooit zelf gaan bijwerken. Kans dat schade zichtbaarder/opvallender wordt lijkt me 100% en dan krijg je niks meer terug, want je hebt er zelf aan gerommeld. (Vandaar ook dat voorstel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaydC
Toke_gt schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:38:
[...]

Ik zou dit nooit zelf gaan bijwerken. Kans dat schade zichtbaarder/opvallender wordt lijkt me 100% en dan krijg je niks meer terug, want je hebt er zelf aan gerommeld. (Vandaar ook dat voorstel).
Hebben we inderdaad ook nog niet gedaan, enkel de monteur die gaten heeft bijgewerkt tot aan het lekken van de stift toe. Dit lekken van de stift staat gelukkig ook bevestigt op de opleverbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 13-10 23:27
Ik heb zelf ook iets dergelijks mee mogen maken. Wat ik gedaan heb is met een (verwijderbare) rode stift cirkels om de fouten gezet, foto's van gemaakt en deze foto's naar zowel de verkoper als de fabrikant van de keukens zelf gemaild. Binnen een week stond er een team van de fabrikant om de boel netjes op te lossen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Yaksa schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:48:
Ik heb zelf ook iets dergelijks mee mogen maken. Wat ik gedaan heb is met een (verwijderbare) rode stift cirkels om de fouten gezet, foto's van gemaakt en deze foto's naar zowel de verkoper als de fabrikant van de keukens zelf gemaild. Binnen een week stond er een team van de fabrikant om de boel netjes op te lossen.
Dat laat ik nu aan onze rechtsbijstand over, wellicht kan de jurist nog contact leggen met het hoofdkantoor (is dit de kwaliteit die jullie zeggen te leveren? zoals iemand eerder zei in dit topic).

[ Voor 21% gewijzigd door LaydC op 11-09-2023 19:17 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:08
Yaksa schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:48:
Dat kan sinds een jaar of 30 ook in paint

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelimel
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-10 10:58
Zelfs de oplossing lijkt op prutswerk, ik zou me geld terug willen deze boer heeft geen vakmensen in dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-10 18:26
Jellabie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:53:
[...]

Ik dacht dat Kvik zowat gelijk loopt met ikea.
No way!
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom Kvik nog bestaat.

Wij kregen een offerte van 24k voor een standaard keuken in een rijtjeswoning.

Probleem van Kvik vonden wij vooral dat het allemaal standaarden zijn waar niet van afgeweken kan worden.

Keuken greeploos? Dan kun je niet alle frontjes gebruiken.

Naar mijn idee was Ikea nog flexibeler dan Kvik.

Als je dan met bijna de duurste offerte van alle keukenboeren die we hebben gehad, komt aanzetten.

Ik heb vriendelijk gelachen om zijn offerte, toen hij aangaf dat er geen ruimte voor onderhandeling is.

24k voor een greeplijst die we eigenlijk niet wilden (bij wit krijg je altijd de “ikea greeplijst” in het front verwerkt).

Volgens mij heeft Bora altijd een werkblad van 65cm diep nodig ipv 60cm. Kastjes hadden verder naar voren geplaatst moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Onze juriste maakt een plan van aanpak, en hoopt binnen drie maanden tot een oplossing te komen met dit filiaal. Het is mogelijk dat er gaandeweg een expert ingeschakeld moet worden, omdat wij moeten bewijzen dat de installatie en montage non-conform is. Hier zitten waarschijnlijk kosten aan verbonden.
Komt zij overigens niet tot een overeenkomst met de eigenaar, dan kan het tot een rechtszaak komen. Dit neemt zo'n 1,5 tot 2 jaar in beslag.

Als klap op de vuurpijl ontvangen wij gisteren een e-mail, met de mededeling dat wij uiterlijk vandaag moeten doorgeven hoe diep het nieuwe/vervangende blad moet zijn. Dit moeten we zelf opmeten. Laten wij dit niet weten, dan wordt het blad gemaakt met dezelfde afmetingen zoals het blad dat er nu ligt (met de vele overhang). Deze afmeting stond ook zo op de overeenkomst, maar mogen we aanpassen bij het nieuwe blad (afmeting was nooit besproken en ook niet aangepast na wijzigen grepen, er zou een standaard bladdiepte horen bij bepaalde grepen).
Wij willen graag dat iemand het blad komt inmeten, aangezien de gevolgen groot zijn wanneer wij niet goed meten. We zijn nog niet zo ver gekomen om dit te bespreken, de eigenaar heeft opeens nogal een haast. Kennelijk heeft hij het blad al besteld, of wil hij op deze manier druk zetten. Hoe dan ook, het loopt weer erg vervelend allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door LaydC op 19-09-2023 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

Waarom ga je uberhaupt een nieuw blad accepteren als de inzet ontbinding is? Overleg even met de juriste over de vorm, maar je moet volgens mij nu aangeven dat je geen nieuw blad wilt en dat er een andere weg zal worden bewandeld.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaydC
Wij kunnen niet direct over op ontbinding van de koopovereenkomst, vanwege het volgende:

'Daarbij dient wel de kanttekening gemaakt te worden dat naar Nederlands recht ondernemers voldoende kansen moeten worden geboden om tot een onderlinge oplossing te komen. De Nederlandse rechter tilt daar erg zwaar aan en indien u dit niet doet, kan dat u in een eventuele procedure tegengeworpen worden.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

Nee okee, maar je jurist gaat nu de onderhandeling aan met de eigenaar. Past daar (het inmeten van) een nieuw blad in?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 2 3 Laatste