De eigenaar is langsgeweest. Het heeft ons helaas niet helemaal het geruste gevoel gegeven waar we op gehoopt hadden.
Hij heeft de keuken bekeken, maar niet erkend dat het helemaal mis is gegaan. Hij heeft wel benoemd dat hij begrijpt dat alles zich heeft opgestapeld (indirect laat hij blijken dat het naar zijn mening allemaal kleine dingetjes zijn), en dat hij begrijpt dat het nu niet meer goed voelt voor ons.
Hij heeft excuses aangeboden voor de verkoper, omdat ik heb aangegeven ook ontevreden te zijn met de gang van zaken vóór de montage. Hierbij heb ik gezegd dat er ook ontwerpfouten zijn geweest, niet alleen montagefouten. Hij geeft aan dat wat voor de ene klant storend en vervelend is, de ander geen probleem vindt. Hierbij verwijst hij naar de uitsparingen die niet netjes uitgezaagd zijn in de achterplaten.
Wat betreft het ontwerp en loze ruimtes verwijst hij naar het programma waarmee gewerkt wordt, deze maakt automatisch selecties. Hij sprak uit dat hij niet weet of de keuken anders zou worden, als er een andere keuken ontworpen zou worden.
Van dit schroefgat zegt de eigenaar dat dit een voorgeboord gat is, hier zijn we het niet over eens.
:strip_exif()/f/image/G9rESN6HukymUZemWwC7njAJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zegt dat hij wel een plank uit het magazijn wil halen om dit te laten zien. Ik ben hier niet van overtuigd. Ik benoem dat het lijkt alsof er op sommige plekken grotere steunen gemonteerd zijn geweest.
Ik laat dit zien, dit gat ligt niet ver onder het gat op de foto hierboven.
:strip_exif()/f/image/dFEeSMQiktQ29q0eh2GTMfIL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan geeft hij aan dat er op de werkplek een steun wordt gemonteerd, er wordt getest of de oven erin past, en dan wordt de plank eventueel nog verplaatst om 'm op de juiste hoogte te zetten. Ik benoem dat er dan dus gecorrigeerd wordt omdat er een fout gemaakt is. Hij gaat over op een ander onderwerp. Dit moet toch gewoon goed uitgemeten worden, wat is dit voor werkwijze?
Ik heb uitgesproken dat het erop lijkt dat de keuken eerder is gebruikt, gezien meerdere verkeerde schroefgaten (die nu niet allemaal meer goed zichtbaar zijn). Hij geeft aan dat dit niet zo is en dat alles in pakketten op de werkplaats geleverd is.
Wat betreft de diepe besteklade, daarvoor gaat hij kijken of er een binnenlade in zou kunnen.
Over de ruimte boven de vaatwasser heeft hij geen uitspraak gedaan.
Op het verhaal m.b.t. de te hoge poten die geleverd waren (waardoor er gewisseld moest worden), geeft hij aan dat er wordt uitgegaan van de getekende overeenkomst. Hierop stond een andere hoogte. Deze hoogte is later aangepast. De monteur vond uiteindelijk de juiste gegevens, deze stonden dus wel ergens genoteerd. Ook wij hebben een afbeelding met zijaanzicht, waarop de goede hoogte staat. We hebben gezegd dat de hoogte gewijzigd is, en dat mag ook gewoon tot 10 weken voor levertijd. Als dit niet wordt doorgevoerd wordt, heeft wijzigen toch geen zin? Hierbij het gevoel dat de fout naar ons toe wordt geschoven zodat zij hier niet verantwoordelijk voor zijn. Ook hier is de verkoper iets vergeten, lijkt het.
De vele overhang van het blad zou te maken hebben met standaardmaten die het systeem aanhoudt (met onderscheid tussen greepjes en greeploos), volgens hem is deze optie daarom niet besproken. Het lijkt een beetje alsof de verkoper niets hoeft te doen, en alles aan het systeem over laat. Alleen bij uitzonderlijke wens van de klant, wordt een blad minder diep gemaakt is zijn verklaring.
Over het feit dat het geleverde blad van een ander merk is, zegt hij dat dit aan de grote Deense keukenboer zelf ligt. Dit zou een fout in de administratie zijn, en had niet mogen gebeuren. Volgens mij doet dit filiaal de inkoop toch echt zelf. Ik benoem nogmaals dat dit blad een andere prijs heeft, hier wordt niet op ingegaan. Over het probleem met het blad maak ik me niet zo'n zorgen, ik denk dat dit wel goed komt. Hij geeft aan dat we ook nog voor het andere blad mogen kiezen. Wel is het de vraag hoeveel minder diep het blad kan, i.v.m. de kookplaat.
Over deze plint zegt hij dat het anders/opnieuw moet.
Deze naad is niet te voorkomen geeft hij aan, de plinten zijn max. 250 cm lang en onze keuken is 280 cm.
Over het rubber van de Bora kookplaat wordt gezegd dat het rubber een begin en een eind heeft, en dat er daarom een sneetje in zit. (Nog) niet gekeken naar de plaatsing van de Bora.
Hij heeft aangegeven dat hij graag een kans wil om met een oplossing te komen zodat we toch nog blij kunnen zijn met de keuken. Ik heb aangegeven dat de oplossing voor ons een nieuwe keuken is. Gevraagd of hij zijn voorstel op de mail zet.
Wij hebben alsnog geen fijn gevoel bij deze gang van zaken.
[
Voor 20% gewijzigd door
LaydC op 12-08-2023 10:59
]