• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 08:56
Matched: RT-BE88U
Vandaag de Zaram ZXOS11NPI SFP+ ONT binnen gekregen.
Deze in de SFP+ poort van mijn Asus RT-BE88U geplaatst en op het Delta aansluitpunt aangesloten met een SC/APC naar SC/UPC kabel.

Om 13:25 met Delta gechat voor het aanmelden van de module (PON-ID doorgegeven e.d.). Om 14:54 had ik al PON signaal op de module.
Na de ASUS in te stellen om de SFP+ module te gebruiken em de WAN VLAN ID op 100 te zetten had ik internet.

Over het algemeen vrij vlekkeloos verlopen.

(De SFP+ module is als hij aan staat niet vast te pakken i.v.m warmte, maar dat schijnt normaal te zijn bij 10G modules. Helaas op de harde manier ondervonden ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wSx9dmbBzFjFIcSCI8RIL0bjF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebeT3xVyjeXRhUpgLYue6DVl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door gamefreakin op 05-09-2024 19:26 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
gamefreakin schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:24:
Deze in de SFP+ poort van mijn Asus RT-BE88U geplaatst en op het Delta aansluitpunt aangesloten met een SC/APC naar SC/UPC kabel.

Om 13:25 met Delta gechat voor het aanmelden van de module (PON-ID doorgegeven e.d.). Om 14:54 had ik al PON signaal op de module.
Na de ASUS in te stellen om de SFP+ module te gebruiken em de WAN VLAN ID op 100 te zetten had ik internet.

(De SFP+ module is als hij aan staat niet vast te pakken i.v.m warmte, maar dat schijnt normaal te zijn bij 10G modules. Helaas op de harde manier ondervonden ;) )

[Afbeelding]
Klinkt goed en mooi dat het bij jou ook vlekkeloos is verlopen. Voor mij gold hetzelfde met mijn UDM-SE maar dezelfde Zaram ONT module.

Mijn UDM-SE geeft de temperatuur weer van de ONT en die staat altijd op 60 of 61C. Dat is inderdaad niet heel fijn voor je vingers. ;) Ter vergelijk: mijn UDM-SE zelf geeft 58C aanen mijn USW Pro Max 16 PoE is 48C op dit moment.

Voor onze tere mensenvingers erg warm, maar voor chips/elektronica heel normaal. Ze zijn niet voor niks fanloos ook.

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 08:56
tyk0 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:28:
[...]

Doet de Asus via SSH iets terug geven op het commando "ifconfig" ?
ifconfig liet inderdaad niks zien qua temperatuur op eth9 (de SFP poort op dit model).
Maar bij een tweede check bedacht ik me opeens dat ethtool ook een dingetje was, en die laat wel de temperatuur zien met het de --module-info vlag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<user-omitted>@RT-BE88U# ethtool --module-info eth9
Identifier : 0x03 (SFP)
Vendor PN : ZXOS11NPI
<heel veel andere data, hier maar even weg gelaten>
Module voltage : 3.3689 V
Module temperature : 64.25 degrees C / 147.65 degrees F
Module temperature high alarm threshold : 90.00 degrees C / 194.00 degrees F
Module temperature high warning threshold : 85.00 degrees C / 185.00 degrees F

Hij schommelt tussen de 63 en 64.5 graden. Dus binnen de verwachtte operating range van max 70C.
Voor een volledig passief gekoelde router best aardig.

Asus RT-BE88U lijkt verderest prima te werken met de ZXOS11NPI module op het Delta netwerk. Tot nu toe nog geen issues gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door gamefreakin op 07-09-2024 21:03 ]

• tyk0
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-03 09:59
gamefreakin schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:48:
[...]

ifconfig liet inderdaad niks zien qua temperatuur op eth9 (de SFP poort op dit model).
Maar bij een tweede check bedacht ik me opeens dat ethtool ook een dingetje was, en die laat wel de temperatuur zien met het de --module-info vlag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<user-omitted>@RT-BE88U# ethtool --module-info eth9
Identifier : 0x03 (SFP)
Vendor PN : ZXOS11NPI
<heel veel andere data, hier maar even weg gelaten>
Module voltage : 3.3689 V
Module temperature : 64.25 degrees C / 147.65 degrees F
Module temperature high alarm threshold : 90.00 degrees C / 194.00 degrees F
Module temperature high warning threshold : 85.00 degrees C / 185.00 degrees F

Hij schommelt tussen de 63 en 64.5 graden. Dus binnen de verwachtte operating range van max 70C.
Voor een volledig passief gekoelde router best aardig.

Asus RT-BE88U lijkt verderest prima te werken met de ZXOS11NPI module op het Delta netwerk. Tot nu toe nog geen issues gehad.
Mooi om te zien dat je een manier hebt gevonden om die info te verkrijgen. _/-\o_

Voor temp readout met ifconfig moet je (natuurlijk) wel -v parameter gebruiken en evt gericht de interface om alleen de data te krijgen die je wilt.

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-04 23:44

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
rmeijer18 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:28:
Ben zelf meer van de plug & play.. Een DIY router kan misschien erg leuk zijn maar heb toch het gevoel dat je er altijd wel mee bezig blijft. Geen andere suggesties kwa internet in huis icm 2GB internet pakket? Routers die ik tot nu toe heb bekeken van oa Asus en Netgear bieden ook alleen de optie tot 1 2.5GB poort voor inkomende internet vanaf het modem
Asus RT-BE88U heeft 10GB inkomend via sfp+ of RJ45 poort dacht ik

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 15:21
Maar resumerend, jullie zeggen koop bijvoorbeeld een Nokia XS-010X-Q en druk daar een ASUS RT-BE88U achter als je ook nog snelle WiFi wil in combinatie met de mesh punten die Delta levert?

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 11:20
gamefreakin schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:24:

[Afbeelding]
Dus dit kan wel! Volgens de routershop heb ik meer nodig. ondanks ik vroeg of ik alleen met die module afkon. ( dit had ik dan nodig).
ik zit nu met afthans internet omdat in mijn afwezigheid het oude glasvezel modem omgeruild is voor een of ander sagem ding....

• ijsbeer910
justdaboo schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 06:52:
[...]

Exact wat @EWS99 zegt… als je router geen SFP+ poort heeft gebruik je de media converter met bv de Zaram. De converter hang je vervolgens aan een WAN poort van je Asus waar je VLAN 100 op tagt. Zaram registreren volgens topic start en gaan met die banaan… in de Ts vind je ook terug dat de Zaram SC/UPC is en wat het verschil met is tussen de fiber connectors.
thnx ik heb dus ook de asus RT-BE88U (10G SPF+)
In de meterkast zit een de groene aansluiting.
in de Sagem ook. De bijgeleverde kabel is groen/blauw. Groen met de Attemaschuiflade en blauw voor in de Zaram module. Ik kan dus kiezen :*)..

• ijsbeer910
ijsbeer910 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:56:
[...]

thnx ik heb dus ook de asus RT-BE88U (10G SPF+)
In de meterkast zit een de groene aansluiting.
in de Sagem ook. De bijgeleverde kabel is groen/blauw. Groen met de Attemaschuiflade en blauw voor in de Zaram module. Ik kan dus kiezen :*)..
Het is gelukt, via de ACT media converter, ik kreeg echter de attemaschuidlade niet in de meterkast, de oude gleed er netjes in de nieuwe niet, 10x de stekker uitelkaar gehaald, het stekkertje stak er iets verder uit. Klantenserice gebeld en gelijk werken :) ik dacht dat er veel meer instellingen gewijzigd moesten worden. 8)7Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-qJOms_hztuvEsAUKNSBWhEpyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Tz5mvbEygTzyTLpDkHXDKa1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door ijsbeer910 op 20-05-2025 13:19 ]

Pagina: 1

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.