Rabitos schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:38:
Hier helaas de zaram nog niet werkend op de udmp. Had hem meteen ‚s avonds na ontvangst aangesloten (ftu-nokia kabel - koppelstukje - 15m acp/upc kabel - zaram - udmp port 10), maar R3D zag hem toen kennelijk niet op het netwerk. Gisteren avond nog uurtje er aan gehad maar (zonder R3D) geen automatisch IPv4 gekregen, ook niet na reboots udmp. Nog geen nieuw gezamelijk momentje gevonden met hem helaas om met aangesloten Zaram er weer naar te kijken of zijn fix mogelijk uitkomst kan bieden.
- udmp herkent de zaram en toont info, maar met blauw icoontje
- Port 10 als primary wan, vlan 100 getagged, ipv4 op automatic, auto-negot. op zowel auto als 10Gbps geprobeerd (auto geeft ook 10Gbps).
- Zie elke paar seconden een Tx van ongeveer 2.5kbps maar geen Rx op poort 10.
Ik wacht dus nog even op een nieuw moment om de Zaram weer aan te sluiten als @
R3D aangeeft tijd te hebben er naar te kijken.
Iemand in de tussentijd advies om bijvoorbeeld logs te zien op de Zaram (console?) of deze wel fysiek verbonden / ‚up’ is? Ik moet ook op de udmp nog even in de logs gaan zoeken of daar iets te vinden is.
Waarschij
nlijk een compleet andere oorzaak maar ik heb in een Vigor 3910 ook vreemd gedrag gehad.
Na de eerste succesvolle registratie zag R3D de module netes op het DFN netwerk. Na een tijde was deze weer verdwenen, alsof de router uit was. De boel 10min uit en weer aan kwam de boel weer in beeld. Maar ik kreeg ook geen IP, hier heeft R3D wat voor gefixt.
Vervolgens op Tx en Rx een paar kleine pakketjes, verder niets. Toen ik eenmaal wel een IP kreeg was het de eerste keer wel redelijk snel. Ik heb toen even snel 996/994 gemeten op mn laptop.
Later na een reboot duurde het soms wel 10 minuten voor ik een IP kreeg, dit zit hoogst waarschij
nlijk in de FW van de Vigor fout. Ik heb nu connectie, maar eige
nlijk niet bruikbaar want zit tussen de 90 en 100% packet loss...
Ook heb ik hulp gekregen van een mede Tweaker die bij DrayTek werkt, maar het resultaat bleef helaas het zelfde tot nu toe. Maandag/Dinsdag kijkt er een DrayTek engineer naar dit fenomeen.
Ik ga deze Zaram module daarna ook even testen met een 10G media converter om de het e.e.a. uit te sluiten.
Ook heb ik nog een optie om hem te testen in een UDM pro, die ik nog heb liggen...
[
Voor 8% gewijzigd door
justdaboo op 30-09-2023 12:01
]