Als ik gisteren niet op het allerlaatste moment 2 voorspellingen aan had gepast, zou ik nu 15 punten meer hebben gehad. Kunnen we hier geen ranglijst van bijhouden?
Nee, omdat Kiwi claimde bovenaan te staan.jbdeiman schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:57:
[...]
Omdat ik op positie 1.1 sta? Klinkt meer als dat er een nieuwe softwareversie voor mij is ontwikkeld en die zonder mijn medeweten is geïnstalleerd, dan dat het een dubbel account is.
Wel jammer dat de update geen positieve invloed heeft gehad voor mijn voorspellingen en dat de voorsprong is verkleind. Gauw weer downgraden die handel.
Die claim heb ik nooit gedaan. Ik claimde één van de beste voorspellers te zijn die hier rondloopt en om dat te onderstrepen heb ik dit weekend even laten zien hoe het moet. Vanaf nu moeten jullie het weer zelf doentoolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:02:
[...]
Nee, omdat Kiwi claimde bovenaan te staan.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
ranglijst van slechtste voorspeller? sorteer de lijst op Voetbalpoule in omgedraaide volgordeBao_mi1 schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:49:
Als ik gisteren niet op het allerlaatste moment 2 voorspellingen aan had gepast, zou ik nu 15 punten meer hebben gehad. Kunnen we hier geen ranglijst van bijhouden?

Speelronde 5
Na een hinderlijke interlandbreak konden we dit weekend weer genieten van al het moois wat de Eredivisie ons te bieden heeft. Deze speelronde werd verdeeld over twee dagen, wat de deelnemers met een vrijdagtrauma goed gedaan zal hebben (of niet @Lekkerboeie86?).
De zaterdag begon met Feyenoord dat bezoek kreeg van Heerenveen. De Rotterdammers lieten geen spaan heel van de Friezen en lieten met 6 verschillende doelpuntenmakers tevens zien over veel scorend vermogen te bezitten. Benieuwd of mensen na deze wedstrijd hun extra voorspellingen nog wat aangepast zouden hebben.
Concurrent PSV wist wat het te doen stond en ook zij stelden niet teleur. Het is dat NEC Cillessen onder de lat heeft staan anders had het voor de Nijmegenaren veel erger afgelopen.
Naast de twee titelfavorieten was de zaterdag vooral een hit or miss voor veel deelnemers. Zo wist het Real Madrid uit Waalwijk op Arnhemse bodem te winnen van Vitesse en liet Utrecht in Almelo tot eenieders verrassing zien tóch in staat te zijn om te winnen. Hiermee pakte FC Utrecht gelijk de eerste drie punten van dit seizoen. Fortuna-Volendam zou voorheen ook zo'n potje zijn die twee kanten op had zou kunnen gaan maar jullie hebben goed naar de stand op de ranglijst gekeken en Fortuna massaal als favoriet voor de winst aangewezen.
Toen ik zaterdagavond laat op onze ranglijst keek waren de mensen die in deze drie wedstrijden punten hadden gepakt spekkoper, alvast een mooie voorsprong opbouwend richting de zondag. Maar wat er toen gebeurde.....
De uitslagen op de zondag gingen met een 8.1 op de schaal van Richter door de ranglijst heen; van de zorgvuldig opgebouwde voorsprongetjes was eind van de middag niets meer over. Het enige wat nog fier overeind stond tussen het puin was de fundering. Zo zagen we op de zondag opeens @mavaros boven de puinresten uitsteken.
De eerste wedstrijd van de zondag zorgde gelijk voor veel opschudding: Nieuwkomer PEC mocht het opnemen tegen de stugge Adelaars uit Deventer. Om het extra leuk te maken was dit één van de wedstrijden van de week, er waren dus hele dikke punten te verdienen.
Halverwege de middag was het de beurt aan die andere nieuwkomer, Almere City, die het op moesten nemen tegen één van de drie grootste clubs van Rotterdam. Eitje voor Excelsior zou je zeggen, maar ook dat viel een partijtje tegen. Almere pakte hier heel knap zijn eerste punt in van dit seizoen.
Tegelijkertijd begonnen de Godenzonen aan hun kruistocht in Enschede. De Twentenaren roken bloed en pakten hun kans schoon: de Amsterdammers stonden aan de grond genageld en lieten zich als makke lammetjes naar de slachtbank leiden op een manier die zelfs Mel Gibson zou doen kokhalzen. Van enige wederopstanding is in Amsterdam nog lang geen sprake.
Gelukkig deed die andere club uit (een randgemeente van) Amsterdam het wél goed, waardoor de eer van de hoofdstad toch een beetje gered was.

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @Superkiwi 60 punten
2. @mavaros 57 punten
3. @69420666_ 55 punten
-. @groggy 55 punten
-. @lucatoni 55 punten
Met drie deelnemers op een gedeelde 3e plaats hebben we deze week vijf medaillewinnaars!

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@Superkiwi, één van de beste voorspellers die hier rondloopt, pakt door wijsheid en kunde de weekwinst. Gefeliciteerd!
Let je even op @toolkist, dit is hoe je het doet.
Omdat ik de rest niet in de weg wil zitten en niet graag "het Bayern Munchen van voetbalpoules" predikaat wil krijgen zal ik me vanaf nu weer gewoon in de grijze middenmoot begeven.

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @jbdeiman 226 punten
2. @Megupe 220 punten
3. @69420666_ 217 punten
-. @JasperS1994 217 punten
5. @Jay-K 214 punten
6. @nietorigineel 212 punten
7. @makooy 210 punten
8. @pelle888 209 punten
9. @Frituurman 207 punten
-. @frumper 207 punten
De top 2 blijft ongewijzigd, al loopt @Megupe deze week 3 punten in op @jbdeiman, spannend!
@nietorigineel moet zijn 3e plek afstaan aan @69420666_, die vanaf de 8e positie heel sneaky het podium beklimt.
@makooy mocht vorige week van een afstandje naar de top 10 kijken maar heeft zich er nu mooi tussen gewurmd. Dat betekent dat er ook iemand plaats heeft moeten maken natuurlijk. @Besas79, volgende week revanche?

Feyenoord werd door vrijwel iedereen als winnaar bestempeld, toch worden ze nog wel wat onderschat. @Hoianddoei zat er met zijn 5-0 het dichtste bij, zuur voor hem dat het merendeel ging voor een 2-1 of 3-1 en daarme meer punten pakken.
Waarom zei ik "vrijwel iedereen"? Omdat sommige waaghalzen Heerenveen op winst hadden gezet. Laat dit een wijze les voor jullie zijn @Basdon1985, @superbieke, @RodeVre en @sjtienuh
Dat de Madrilenen uit Waalwijk niet op waarde geschat worden blijkt wel uit jullie voorspellingen. Slechts vijf deelnemers hadden winst voor RKC staan: @Techrvw, @mavaros, @Basdon1985, @Maarten_E en @luukvr. De exacte uitslag (0-2) had niemand echter goed.
Dat Fortuna in eigen huis van Volendam zou winnen waren we het grotendeels wel over eens. Er waren slechts vier deelnemers die de 3-1 goed hadden: @OMX2000, @Frituurman, @ST10©DE en @nietorigineel
Dat PSV wél op waarde wordt geschat zien we terug in de vele 3 en 4 nulletjes die voorbij kwamen. Dit was dan ook de eerste wedstrijd van deze speelronde waar de 10punters rijkelijk vloeiden: 14 keer.
FC Utrecht kon statistisch gezien natuurlijk alleen maar verliezen. Een wedje against all odds was dan ook een riskante maar áls het de juiste blijkt geef je iedereen het nakijken. Dat is precies wat @69420666_ deed, hij had als enige de 3-1 goed en pakt daarmee de volle 10 punten
Met afstand de best voorspelde wedstrijd van dit weekend is PEC-Eagles, met maar liefst 30 juiste uitslagen.
Excelsior stond ook in jullie favorietenboekje; winst voor de Rotterdammers is wat de klok sloeg op jullie voorspelformulieren. Dat Almere zich niet zo makkelijk gewonnen zou geven had niemand verwacht, behalve @groggy en @RudyL, zij waren de enige twee die de correcte 0-0 hadden staan.
26 mensen krijgen van mij een duimpje omhoog. Tegen beter in toch een winst voor Ajax voorspellen, dat getuigt van lef
Het zal @Typhone en @Quad evenveel pijn gedaan hebben als mij, maar de door ons ingevulde 3-1 bleek wel de juiste. Eventuele nazorg kan geregeld worden indien gewenst.
Of @Zyron deze nazorg ook nodig heeft of dat hij dit weekend maximaal heeft zitten genieten weet ik niet maar ook hij had de 3-1 voor Twente goed.
AZ-Sparta was een formaliteit. Met 19 keer de juiste voorspelling (2-0) was dit een makkelijke afsluiter.
Enkel @ephymerous en @Jero_B hadden hun hoop gevestigd op Sparta. Helaas jongens, volgende keer beter!

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Typhone neemt dit weekend op ongekende wijze wraak en maakt met 51 punten gehakt van toolkist! Voor laatstgenoemde moest ik zelfs helemaal naar pagina 4(!) van de wekelijkse ranglijst bladeren
Voor de tweede keer in dit nog prille seizoen komt Typhone knap terug van een achterstand. De spanning is om te snijden!
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 0* | 0* | 1-1 |
4 | 25 | 37 | 1-2 |
5 | 51 | 35 | 2-2 |
*speelronde 3 is nog niet volledig gespeeld.

Vergeet niet dat zowel Feyenoord als PSV deze week hele fraaie CL affiches op het programma hebben staan! Ter compensatie krijgt PSV komend weekend rust van de KNVB en mag op bezoek in Almere, waar Feyenoord even lekker uit mag huppelen in de ArenA. Toch lief van onze voetbalbond.
Speelronde 6 vangt aan op vrijdag, als de Eagles het in eigen huis op gaan nemen tegen Fortuna Sittard. Met de nummer 7 tegen de nummer 5 kunnen we hier spreken van een ware subtopper!
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 18-09-2023 23:36 ]
En dan nog trots zijn op de weekwinst ook?Het zal @Typhone en @Quad evenveel pijn gedaan hebben als mij, maar de door ons ingevulde 3-1 bleek wel de juiste. Eventuele nazorg kan geregeld worden indien gewenst.

Uiteraard! Ik ren al de hele dag als dat manneke uit de pindakaas reclame door de wijktoolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:08:
[...]
En dan nog trots zijn op de weekwinst ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 18-09-2023 17:58 ]
Waar kan ik melden voor de nazorg?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die eer laat ik aan @makooy, in het kader van zijn ontgroeningQuad schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:00:
Pietertje?Superkiwi schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:47:
[...]
Uiteraard! Ik ren al de hele dag als dat manneke uit de pindakaas reclame door de wijk![]()
[Afbeelding]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Depends. Voor welke club ben je?Quad schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:00:
Leuke topic dit! Complimenten!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Heereveen? ah gossie tochQuad schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:17:
[...]
Als je de post van @Superkiwi goed leest haal je het er makkelijk uit.

Ploeg met een A die ook verloren heeft dit weekend kan ik geen nazorg voor bieden helaas, die gradatie nazorg kan ik nog niet leveren

Nazorg met een honkbalknuppel mag ook hè. Als je daarmee de pijn van de wedstrijd kan overstemmen heb je in principe je taak goed uitgevoerd.makooy schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:09:
[...]
Daar is veel zwaarder geschut voor benodigd
Het is maar een idee, ik laat je helemaal vrij in je creatieve aanpak.
Ligt het aan mij, of lazen er meer mensen "degradatie nazorg" ...makooy schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:09:
[...]
Heereveen? ah gossie toch![]()
Ploeg met een A die ook verloren heeft dit weekend kan ik geen nazorg voor bieden helaas, die gradatie nazorg kan ik nog niet leverenDaar is veel zwaarder geschut voor benodigd

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Zeker, elke keer als ik win is dat ook met GIGANTISCHE OVERMACHTtoolkist schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:08:
[...]
En dan nog trots zijn op de weekwinst ook?
Prachtig verslag weer @Superkiwi
Voor de hoeveelste keer mocht je nu over jezelf in de derde persoon schrijven? Opvallend trouwens hoe goed @makooy tot nu toe presteert.. Heb je voor de voorspellingen ook een scriptje geschreven soms?
Meest verrassende dit weekend vond ik trouwens dat Ajax in Enschede wist te scoren. Had zelfs even hoop op een soort van resultaat, maar tot nu toe presteert het team van Steijn net zo goed als FC Deukie
Meest verrassende dit weekend vond ik trouwens dat Ajax in Enschede wist te scoren. Had zelfs even hoop op een soort van resultaat, maar tot nu toe presteert het team van Steijn net zo goed als FC Deukie

Er is 1 ding waar ik gegarandeerd punten mee pak. let op! hier komtie....mefjoew schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:40:
Prachtig verslag weer @SuperkiwiVoor de hoeveelste keer mocht je nu over jezelf in de derde persoon schrijven? Opvallend trouwens hoe goed @makooy tot nu toe presteert.. Heb je voor de voorspellingen ook een scriptje geschreven soms?
![]()
....
ja? ben je er klaar voor?
....
Zeker weten?
....
Feyenoord krijgt altijd 1 doelpunt tegen

Boeiend. Al win je de keren dat je wint met 100 punten verschil. Als ik 1x vaker win dan jij dan heb jij de cup of shame te pakken.Typhone schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:06:
[...]
Zeker, elke keer als ik win is dat ook met GIGANTISCHE OVERMACHT
Poeh, komend weekend moet ik weer mijn principes opzij gooien (sorry @Gonadan). Ik heb een 4-2 voor Feyenoord ingevuld 
Ook heb ik er deze keer eens een monsteruitslag tussen gepropt: Almere-PSV 0-7.
Verder heb ik maar wat willekeurige getalletjes ingevuld om de rest hier ook een kans te geven op de winst.
Verder heb ik maar wat willekeurige getalletjes ingevuld om de rest hier ook een kans te geven op de winst.
Muchos graçiasmefjoew schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:40:
Prachtig verslag weer @SuperkiwiVoor de hoeveelste keer mocht je nu over jezelf in de derde persoon schrijven?
Nou, zo heel vaak doe ik dat niet maar op deze manier kan ik er wel aan wennen
Geeft niets hoor, weet ik ook weer uit welk hout je gesneden bent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Positief dat je Ajax nu zelfs twee keer laat scoren! Beetje de vlag op de huidige Ajax-modderschuit.Superkiwi schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:16:
Poeh, komend weekend moet ik weer mijn principes opzij gooien (sorry @Gonadan). Ik heb een 4-2 voor Feyenoord ingevuld
Na gisteren ben ik wel iets positiever over mijn clubje maar niet zo positief dat ik denk dat we zondag gaan winnen. Als ik kijk naar de voorspellingen die al ingevuld zijn zie ik vooral overwinningen voor de Rotterdammers. Hopelijk krijgt @sjtienuh gelijk, de 4-3 die hij heeft staan zou wel een hele fraaie uitslag zijn! 
Al ben ik eerder bang dat een enge 1-5 zoals @ephymerous heeft staan realiteit gaat worden.
Al ben ik eerder bang dat een enge 1-5 zoals @ephymerous heeft staan realiteit gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 22-09-2023 10:28 ]
Volg ik helemaal. Voor een trainer als Slot zijn dit de ideale wedstrijden: tactische wanorde bij de tegenstander en een coach die ook niet in staat is om tijdens de wedstrijd iets om te zetten (behalve dan zes verdedigers neerzetten om een gelijkspel vast te houden). Daarbij de druk van de ArenA gerekend (fluitconcerten starten vanaf minuut vijftien gok ik) en je zit snel op een 1-5 uitslag. Omdat ik nog net niet zó cynisch durf te zijn in mijn voorspellingen, houd ik het toch op een 1-3. Ten opzichte van vorige week laat ik Ajax dan al een doelpunt maken, wat ik erg positief gedacht vind van mezelf.
Fluitconcerten vanaf minuut vijftien, baseer je dat ook ergens op of is dat gewoon cynisme? 
Ik vrees ook wel voor Slot wat dat betreft, die is wel listig genoeg om de zwakke schakels eruit te pikken en die steeds heel bewust onder druk te laten zetten. Ik ben benieuwd of het team en Steijn daar iets tegenover gaan zetten.
Helaas verplicht mijn branie mij om Ajax gewoon op winst te zetten, dus ik ga er vanuit dat Feyenoord net als van de week onmeunig veel kansen nodig heeft en ook de nodige foutjes achterin maakt.
Ik vrees ook wel voor Slot wat dat betreft, die is wel listig genoeg om de zwakke schakels eruit te pikken en die steeds heel bewust onder druk te laten zetten. Ik ben benieuwd of het team en Steijn daar iets tegenover gaan zetten.
Helaas verplicht mijn branie mij om Ajax gewoon op winst te zetten, dus ik ga er vanuit dat Feyenoord net als van de week onmeunig veel kansen nodig heeft en ook de nodige foutjes achterin maakt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hej @Megupe doe eens niet inlopen, ik sta daar wel lekker zo.Superkiwi schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:12:
[Afbeelding]
Speelronde 5
1. @jbdeiman 226 punten
2. @Megupe 220 punten
3. @69420666_ 217 punten
-. @JasperS1994 217 punten
5. @Jay-K 214 punten
6. @nietorigineel 212 punten
7. @makooy 210 punten
8. @pelle888 209 punten
9. @Frituurman 207 punten
-. @frumper 207 punten
De top 2 blijft ongewijzigd, al loopt @Megupe deze week 3 punten in op @jbdeiman, spannend!
@nietorigineel moet zijn 3e plek afstaan aan @69420666_, die vanaf de 8e positie heel sneaky het podium beklimt.
@makooy mocht vorige week van een afstandje naar de top 10 kijken maar heeft zich er nu mooi tussen gewurmd. Dat betekent dat er ook iemand plaats heeft moeten maken natuurlijk. @Besas79, volgende week revanche?
Hé, Europees nog 0 tegendoelpunten hemakooy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:23:
[...]
Er is 1 ding waar ik gegarandeerd punten mee pak. let op! hier komtie....
....
ja? ben je er klaar voor?
....
Zeker weten?
....
Feyenoord krijgt altijd 1 doelpunt tegen
Cynisme ten top uiteraard, maar denk dat het Ajax-publiek niet heel veel meer kan hebben alvorens ze weer overgaan tot het uiten van hun ongenoegen. Gisteren duurde dat nog tot eind eerste helft, maar als Feyenoord nu goed start en binnen een kwartier 0-2 voorstaat, dan zie ik het treurig in. Zelfs als het eerste kwartier nog doelpuntloos blijft, maar Ajax niet in staat blijkt wat zinnigs te doen met de bal, kan het fluiten al wel eens beginnen. Hoop dat mijn cynisme keihard gelogenstraft wordt, maar ik vrees het ergste.Gonadan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:
Fluitconcerten vanaf minuut vijftien, baseer je dat ook ergens op of is dat gewoon cynisme?

Gisteren is er bij mijn weten alleen gefloten naar het gedrag van de Fransen die strontvervelend waren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee niet altijd, maar zondag minimaal éénjbdeiman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:03:
[...]
Hé, Europees nog 0 tegendoelpunten heZou er maar niet zo zeker van zijn dat ze er altijd 1 tegen krijgen

Zeiss Distagon 21 f/2.8
We kunnen best een keer stiekem handjeklap onder tafel doen dat ik wat punten bij Megupe wegmoffel hoor.jbdeiman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:59:
[...]
Hej @Megupe doe eens niet inlopen, ik sta daar wel lekker zo.
Bedankt voor het aanbod, maar ik win dan liever nietSuperkiwi schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:38:
[...]
[small]We kunnen best een keer stiekem handjeklap onder tafel doen dat ik wat punten bij Megupe wegmoffel hoor.
Ah, ook een man van principes zie ik. Restecp
Tsja.. "de bal kan raar rollen".. toch tegen beter weten in qua voorspelling heb ik toch ook gewoon Ajax op winst gezet.... Je bent supporter of je bent winnaarGonadan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:

Steijn is ook niet gek, alleen heeft ie nu niemand die hij even kan laten opstaan en het team dragen ... waar is Klaassen als je hem nodig hebt. Vroeger was dan het antwoord: "op de bank"
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Steijn is ook niet gek, baseer je dat ook ergens op of is dat gewoon (naïef) positivismeSeikbal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:23:
[...]
Tsja.. "de bal kan raar rollen".. toch tegen beter weten in qua voorspelling heb ik toch ook gewoon Ajax op winst gezet.... Je bent supporter of je bent winnaar![]()
![]()
Steijn is ook niet gek, alleen heeft ie nu niemand die hij even kan laten opstaan en het team dragen ... waar is Klaassen als je hem nodig hebt. Vroeger was dan het antwoord: "op de bank"
(Sorry, kon het niet laten

Een hele waslijst aan ontbrekende voorspellingen!
Eerste wedstrijd van het weekend begint vanavond om 20.00 !!!
@Isheara
@psYchovic
@Basdon1985
@R-B
@Mavaros
@koekjesmon
@Megupe
@lameeuw
@rscheper
@Dion34
@mAiden88
@MPC60
@JeyJey
@Fendermen
@RudyL
@toolkist
@ParaDroid2
@ElMacaroni
@wokkelz
@robbydw
@reaL_G
@Jero_B
@Purehz
@Sempy
@Stedom
@bie100
@pelle888
@Dracoz
@Murrays
Ik gaf aan het begin aan dat ik dit jaar strakker zou invullen, dat is nog niet helemaal gelukt 
Daarentegen wordt Vitesse ook geen kampioen dus algehele voorspellingen zijn niet mijn sterkste punt blijkt.

Daarentegen wordt Vitesse ook geen kampioen dus algehele voorspellingen zijn niet mijn sterkste punt blijkt.
Ingevuld en klaar om de 1e plek van @jbdeiman over te nemen.
Megupe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:55:
Ingevuld en klaar om de 1e plek van @jbdeiman over te nemen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A77jp3IfDNQPJoimZp78WCtv.gif?f=user_large)
tot de extra tijd had ik er 10, nu 7.. Stomme RommensTyphone schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:20:
+7 punten op dag 1! Ik klaag niet! 🥰
(in werkelijkheid leuke speler, heeft ook bij TOP Oss gespeeld)
@ElMacaroni @koekjesmon als jullie nog punten willen sprokkelen zou ik nog even de voorspellingen invullen
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 23-09-2023 19:13 ]
Mag ik die van mij nog aanpassen? Het gaat niet helemaal volgens plan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volendam heeft je noodkreet gehoord
Verrekte Muhren ! 🙈
Fijne mensen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb vertrouwen dat PSV en Heerenveen nog voor de nodige punten gaan zorgen
@Isheara zo zonde dat jij de vrijdagwedstrijd vergeten bent, anders had je nu waarschijnlijk even bovenaan gestaan in deze speelronde.
Mooie 10 punter bij PSV. En nu zie ik dat Excelsior 0-2 voor staat tegen Heerenveen. Utrecht stelt me ook weer teleur. Blijft allemaal ingewikkeld die Eredivisie.
@Lekkerboeie86 samen huilen?
⏩ PVOutput☀️
Bok! Zag de reminder te laat.Superkiwi schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:50:
@ElMacaroni @koekjesmon als jullie nog punten willen sprokkelen zou ik nog even de voorspellingen invullen
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Raar spul inderdaad. Dacht dat het ruk ging ben ik langzaam richting plek 10 geslopen. In ieder geval onze meestervoorspeller voorbij.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:28:
Mooie 10 punter bij PSV. En nu zie ik dat Excelsior 0-2 voor staat tegen Heerenveen. Utrecht stelt me ook weer teleur. Blijft allemaal ingewikkeld die Eredivisie.
@Superkiwi

(Ik blijf dvd typen als ik jou wil taggen)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
+10 bij PSV, zolang ik vandaag geen +10 bij Ajax scoor ben ik blij. En anders heb ik @toolkist te pakken
Dat zegt genoeg over hoe vreemd de uitslagen zijnElPaco schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:29:
@mavaros heeft het anders goed door. 98e van iedereen deze ronde tot nu!
Zal je zien dat Sparta verliest van Vitesse.. verder weinig verrassingen vandaag hoor
Of hij is die ene wetenschapper die het tegen een berg wappies moet opnementoolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:51:
[...]
Dat zegt genoeg over hoe vreemd de uitslagen zijn
ik heb maar weer eens een naamswijziging doorgevoerd:
Naam: toolkist
Teamnaam/ nickname: Steijn rot op (en snel svp)
Gelukkig kunnen voorspellingen niet gewijzigd wordentoolkist schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:58:
ik heb maar weer eens een naamswijziging doorgevoerd:

Inderdaad, nepsupporter.Typhone schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:04:
[...]
Gelukkig kunnen voorspellingen niet gewijzigd worden
Nou dit zag iedereen toch wel aankomen?
Er was geen reden om aan te nemen dat Ajax opeens goed zou spelen.
Dan nog... Dan hoop je stiekem op een gelijkspel (zie mijn 2-2) niet 1-3 verliesTyphone schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:19:
[...]
Nou dit zag iedereen toch wel aankomen?
Er was geen reden om aan te nemen dat Ajax opeens goed zou spelen.
Ik heb het vorig jaar volgens mij 1x gedaan en kwam daarna tot de conclusie dat ik liever verlies dan dat ik verlies van m'n eigen club voorspel
Wtf heeft mijn club een waardeloze supporters, td en trainer.
Als ze niet gestaakt waren had Ajax er nog 2 gemaakt en ik 17 punten voor deze wedstrijd.
Als ze niet gestaakt waren had Ajax er nog 2 gemaakt en ik 17 punten voor deze wedstrijd.
Ik heb gewoon het minst onrealistische winstscenario gekozen. Ik ga mijn eigen succes niet boven dat van de club stellen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee realisme dient bepalend te zijn. Dat deed ik vroeger niet maar inmiddels wel.
Van wie dient dat zo te zijn?
Beetje jammer van die fakkels, ik had in ieder geval al de eerste doelpuntenmaker goed en Ajax had het vast nog omgedraaid.
Beetje jammer van die fakkels, ik had in ieder geval al de eerste doelpuntenmaker goed en Ajax had het vast nog omgedraaid.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hahaha moet van niemand maar ik bepaal de meeste wedstrijden dit seizoen op realisme en niet wat ik in mijn hoofd heb.
Jouw hoofd is niet zo realistisch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja toen ik het typte wist ik al dat het er krom stond maar geen zin te backspacen op m’n telefoon haha.
En ook in Waalwijk een enigszins verrassende uitslag. Dit is/was een speelronde waar niet heel veel hoge scores gehaald zullen zijn. Bij mij niet in elk geval..
Man man man, AZ scoort te veel en Twente was echt zo slecht als we dachten. Wat een drama weer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tis niet best bij mij dit weekend.
26 puntjes tot nu toe.
26 puntjes tot nu toe.
Er zijn er blijkbaar bij die het slechter hebben gedaan, zowaar de top 90 binnen gerold.
⏩ PVOutput☀️
Voor de geïnteresseerden, onder voorbehoud Ajax-Feyenoord;
Aan de gestegen plaatsen te zien zat overal 2-1 voorspellen dicht in de buurt van het gemiddelde, nauwelijks iets bewogen.
Edit: Bij mijn "echte" account dacht ik eens gek te doen en RKC op winst te zetten; 2-1. Verrassend genoeg werkte dat ook nog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WltWJ2B8d4af0JWlCknUG2pt.png?f=user_large)
Aan de gestegen plaatsen te zien zat overal 2-1 voorspellen dicht in de buurt van het gemiddelde, nauwelijks iets bewogen.
Edit: Bij mijn "echte" account dacht ik eens gek te doen en RKC op winst te zetten; 2-1. Verrassend genoeg werkte dat ook nog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/WltWJ2B8d4af0JWlCknUG2pt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/calSsO1YghoxoYd9IeTdeE6L.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 24-09-2023 19:07 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Amen.. en daarom sta ik nu nog mooi bovenaan in de weekstand, en kelder ik keihard zodra Ajax-Feyenoord verwerkt wordt (0 punkte)Gonadan schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:42:
Ik heb gewoon het minst onrealistische winstscenario gekozen. Ik ga mijn eigen succes niet boven dat van de club stellen.

Speelronde 6
Er zijn zoveel dingen die voetbal mooi maken en waar we wekelijks van mogen genieten. Helaas zijn er ook dingen die voetbal minder mooi maken zoals we vanmiddag hebben kunnen zien. In alle opzichten een zeer pijnlijke dag voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt. Het leed had verzacht kunnen worden als de wedstrijd gewoon uitgespeeld was, we spelen hier namelijk om keiharde punten en zelfs de meest verstokte Ajacieden hadden winst voor de Rotterdammers voorspeld. Uiteraard heb je altijd eigenwijze kerels zoals @Gonadan en @psYchovic die tegen beter weten in toch voor een Amsterdamse winst gaan.
Voor verdere discussie omtrent de gebeurtenissen kunnen we terecht in de andere voetbaltopics dus ik sluit het hoofdstuk Ajax in dit verslag hiermee gelijk af, er zijn namelijk nóg acht wedstrijden gespeeld dit weekend.
Uit de reacties in dit topic konden we al afleiden dat er weer een hoop bizarre dingen zijn gebeurd op de Nederlandse velden en dan heb ik het niet over de bekers die hier en daar op het veld belandden.
Vrijdag begonnen we met de nummer 5 Go Ahead Eagles tegen de nummer 7 Fortuna Sittard, een ware subtopper
Koning der gelijke spelen NEC mocht het in eigen huis opnemen tegen FC Utrecht. De Domstedelingen zijn het jaar met 4 nederlagen op rij alles behalve goed begonnen. De overwinning van vorige week is dan ook zó hard gevierd dat ze vergeten waren om te trainen voor deze wedstrijd. De Nijmegenaren maakten hier dankbaar gebruik van en wisten zowaar een overtuigende 3-0 op de mat te leggen.
Het lijkt erop dat Heerenveen deze week mee heeft mogen feesten met FC Utrecht want ook zij vergaten dat er dit weekend gewoon weer gevoetbald moest worden. Excelsior kwam naar Friesland, zag en overwon.
Tot slot PSV. Waar de club eerder deze week nog onderuit ging tegen het grote Arsenal konden ze zich zaterdagavond even uitleven tegen Almere City. Geen goals tegen, vier goals gemaakt, missie geslaagd
Op de zondag werden er buiten de Klassieker drie wedstrijden gespeeld die op voorhand niet zo spannend waren: bij Sparta-Vitesse bleven de punten op het Kasteel, AZ moest even op en neer naar Zwolle om daar drie punten op te halen en Twente moest naar Waalwijk om net als PSV en AZ na vijf wedstrijden de volle buit te hebben. Zij moeten ergens de memo gemist hebben dat de Madrilenen uit Waalwijk zich niet zomaar voor één gat laten vangen, wat resulteerde in een bus ongelukkige Twentenaren.

De volgende deelnemers eindigen deze week in de voorlopige top 5:
1. @toolkist 43 punten
2. @mavaros 41 punten (lekker bezig mavaros!)
-. @bie100 38 punten
-. @luukvr 38 punten
-. @MarkH69 38 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Omdat Ajax-Feyenoord nog moet worden uitgespeeld is er deze week geen weekwinnaar.
@toolkist en @mavaros maken zoals het er nu uitziet weinig kans op de uiteindelijke winst; zij hebben beiden een 2-2 gelijkspel staan. De overige drie hebben winst voor Feyenoord staan en alle drie Gimenez als eerste doelpuntenmaker. Met alle drie de deelnemers op hetzelfde aantal punten gaat dit een hele spannende worden! De uiteindelijke uitslag en of Ajax nog een doelpunt gaat maken in het restant van de wedstrijd gaat de doorslag geven.

1. @JasperS1994 253 punten
2. @jbdeiman 250 punten
3. @Megupe 249 punten
4. @Jay-K 245 punten
5. @nietorigineel 242 punten
6. @69420666_ 238 punten
7. @Typhone 237 punten
8. @makooy 236 punten
9. @Besas79 235 punten
-. @Gonadan 235 punten
Waar twee honden verchten om één been gaat @JasperS1994 er mee heen
Deze week hebben we twee nieuwkomers in de top 10: @Typhone en @Gonadan. Laatstgenoemde wurmde zich zaterdag als een glibberige paling naar 7 punten bij Volendam-Heracles. Zie je wel, de voorspelling aanpassen was niet nodig
@frumper en @pelle888 zijn helaas voor hen degenen die plaats hebben moeten maken. Volgende week revanche jongens?

De zesde speelronde kende een stroeve start: vrijdag is geen enkele tienpunter gescoord

De verrassende 2-2 bij Volendam-Heracles werd slechts vier keer goed voorspeld en wel door @Isheara, @mavaros, @Seikbal en @Mooody; zij pakken de volle 10 punten.
De 3-0 voor NEC is door alle deelnemers aan voetbalpoules slechts 19x goed voorspeld, waaronder door onze eigen @mavaros. Ontzettend knap
Heb je dit seizoen een nieuwe kristallen bol aangeschaft? Je gaat werkelijk als een speer door de ranglijst heen, dit zijn we niet van je gewend
Dat PSV van Almere zou gaan winnen was niet zo moeilijk. De 0-4 kwam 32x voor op jullie formulieren. Vrijwel niemand ging uit van een goal voor de Flevomannen en helemaal niemand gokte op een overwinning voor Almere.
Net als bij de Eagles tegen Fortuna werd er bij Heerenveen-Excelsior door niemand goed gegokt.
Als waaghals @bie100 zijn stoute schoenen niet had aangetrokken zou dat bij RKC-Twente ook het geval zijn geweest. Hij was de enige die de Madrilenen uit Waalwijk niét onderschatte en pakte als enige de volle 10 punten. Deze werd door slechts 57x deelnemers in heel Nederland goed voorspeld dus ook hij mag zich in een illuster clubje scharen

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
@toolkist staat deze speelronde op 43 punten, tegenover 34 voor @Typhone. Ondertussen weten we dat toolkist Ajax-Feyenoord op 2-2 heeft gezet. Nadelig voor hem is dat hij Stengs als eerste doelpuntenmaker heeft aangewezen.
Typhone heeft een keurige 1-3 staan én heeft de eerste doelpuntenmaker (Gimenez) alvast goed. Of toolkist die voorsprong kan behouden is dus maar de vraag maar het lijkt er niet op.

LET OP: Komende woensdag en donderdag worden de inhaalwedstrijden van speelronde 3 gespeeld. Het is even de moeite waard om te checken of je daar alles ingevuld hebt! Bij mij zijn alle voorspellingen nog leeg namelijk.
Speelronde 7 vangt zaterdag aan en wel met Landskampioen en huidige nummer 4 Feyenoord tegen de nummer 6 Go Ahead Eagles. Reminders volgen zoals gebruikelijk op de vrijdag of in dit geval, mogelijk op de zaterdag.
[ Voor 0% gewijzigd door Superkiwi op 25-09-2023 11:46 . Reden: Being a taalnazi ]
Het wordt toch nog 'gewoon' 3-3?Superkiwi schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:28:
Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
@toolkist staat deze speelronde op 43 punten, tegenover 34 voor @Typhone. Ondertussen weten we dat toolkist Ajax-Feyenoord op 2-2 heeft gezet. Nadelig voor hem is dat hij Stengs als eerste doelpuntenmaker heeft aangewezen.
Typhone heeft een keurige 1-3 staan én heeft de eerste doelpuntenmaker (Gimenez) alvast goed. Of toolkist die voorsprong kan behouden is dus maar de vraag maar het lijkt er niet op.

Bedankt voor de heads up voor deze week, ik had 'm nog niet ingevuld, maar op basis van de laatste ronde vind ik buiten PSV - GAE lastig om überhaupt te denken wie er wint.
⏩ PVOutput☀️
Ik zal dinsdag de reminders van de inhaalronde posten!
Helaas van de eerste plek verstoten, maar dat was gisteren al wel (erg) duidelijk, gelukkig vandaag een iets betere dag tot nog toe. Maar de eerste 2 wedstrijden van dit weekend, 0 punten. Dat moet zeker beter in de volgende ronde(s).
Gefeliciteerd @JasperS1994 met het behalven van de eerste plek en succes met het behouden daarvan. Ik zal (net als iedereen verwacht ik) mijn uiterste best doen om je daar vanaf te halen.
Gefeliciteerd @JasperS1994 met het behalven van de eerste plek en succes met het behouden daarvan. Ik zal (net als iedereen verwacht ik) mijn uiterste best doen om je daar vanaf te halen.
Superkiwi schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:28:
[
Net als bij de Eagles tegen Fortuna werd er bij Heerenveen-Excelsior door niemand goed gegokt.
Als waaghals @bie100 zijn stoute schoenen niet had aangetrokken zou dat bij RKC-Twente ook het geval zijn geweest. Hij was de enige die de Madrilenen uit Waalwijk niét onderschatte en pakte als enige de volle 10 punten. Deze werd door slechts 57x deelnemers in heel Nederland goed voorspeld dus ook hij mag zich in een illuster clubje scharen
:strip_exif()/f/image/t374h40NKihNbuEb4CGlFuYL.jpg?f=fotoalbum_large)
Als jij nog iets leuks weet te melden over Sparta-Vitesse, ga je gang
Ja, 10 punten.Superkiwi schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:11:
[...]

⏩ PVOutput☀️
Potjandrie wat is het spannend aan de top.
Hopelijk snel meer duidelijk over Ajax Feyenoord want de volgende speelronde is volgens mij al weer midweeks...
Hopelijk snel meer duidelijk over Ajax Feyenoord want de volgende speelronde is volgens mij al weer midweeks...
Wop wop

Niet om deze wereldprestatie gelijk de kop in te drukken maar de 2-1 1-0 kwam zo vaak voor dat ik het niet de moeite waard vond daar aandacht aan te besteden
Excuses aan alle deelnemers die hier ook de volle buit hebben gepakt.
2-1? Nee, 1-0 hoor!
⏩ PVOutput☀️
Ik meen me te herinneren dat de commentator tijdens de wedstrijd zei dat dit voor het eerst sinds de 80 jarige oorlog was dat Vitesse geen enkele kans had gecreëerd, of op doel had geschoten ofzo. Het was in ieder geval niet iets om trots op te zijn.Superkiwi schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:11:
[...]
Weer een mooi stukje
en ik ben nog steeds op de goede weg met mijn voorspelling voor Ajax - Feyenoord: 4-3... Feyenoord heeft zijn stuk al gedaan, het is alleen nog 'even' wachten op...
Dat Heerenveen weer zo door het ijs zakt... supporter van een aantal clubs zijn en daardoor je voorspellingen positief voor die teams schrijven levert je de laatste tijd soms punten op helaas.
Dat Heerenveen weer zo door het ijs zakt... supporter van een aantal clubs zijn en daardoor je voorspellingen positief voor die teams schrijven levert je de laatste tijd soms punten op helaas.
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Dankjbdeiman schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:56:
Helaas van de eerste plek verstoten, maar dat was gisteren al wel (erg) duidelijk, gelukkig vandaag een iets betere dag tot nog toe. Maar de eerste 2 wedstrijden van dit weekend, 0 punten. Dat moet zeker beter in de volgende ronde(s).

De Eredivisie begint een beetje een zooitje te worden met inhaalrondes en verschuivingen vanwege wangedrag. Maakt het er voor Voetbalpoules en onze reminders ook niet makkelijker op

Reminders MID-WEEKS!
Eredivisie 6e ronde - restant klassieker:
Woensdag:
Ajax - Feyenoord - voorspelling is niet aan te passen omdat de wedstrijd al begonnen is.
Eredivisie 3e ronde - inhaalwedstrijden:
Woensdag:
PSV - Go Ahead
FC Twente - Vitesse
Donderdag:
AZ - Heracles Almelo
@Typhone
@psYchovic
@Maarten_E
@Bartzegmaar
@Basdon1985
@R-B
@Mavaros
@Carpebios
@koekjesmon
@Megupe
@lameeuw
@rscheper
@majoh
@DutchEagle1993
@Mrk87
@Ephymerous
@mAiden88
@Hoianddoei
@Nietorigineel
@ST10©DE
@MPC60
@JeyJey
@thijssie007
@Fendermen
@groggy
@RudyL
@Ramzzz
@Seikbal
@Jay-K
@ParaDroid2
@wokkelz
@Freshnezz
@robbydw
@jbdeiman
@superbieke
@Gynnad
@Rubeo38
@hilz0r
@HippiePaci
@MarChello75
@Purehz
@Heho
@Besas79
@Persioncool
@Lucatoni
@Magixx013
@Gonadan
@MM99
@OMX2000
@RodeVre
@69420666_
@Sjorre
@Stedom
@Zyron
@THB0
@Verwijderd
@Supermach
@pelle888
@YES
@Dracoz
@FREAKJAM
@Murrays
@toolkist heeft zijn Voetbalpoule naam veranderd en met zijn nieuwe naam wil ik hem eigenlijk geen reminder meer sturen
Wat mij betreft gaat het namelijk helemaal hartstikke goed zo
Gezien deze lijst had je beter die 7 man die het al hebben ingevuld kunnen taggen en feliciteren met de gratis mogelijkheid op 30 extra punten
Zijn er toch 45 die wel hebben ingevuldElPaco schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:01:
Gezien deze lijst had je beter die 7 man die het al hebben ingevuld kunnen taggen en feliciteren met de gratis mogelijkheid op 30 extra punten![]()
Dank voor de reminder. Was in de veronderstelling dat ik deze al ingevuld had. Kan na afgelopen weekend elk puntje gebruiken ...
Krijg ik t.z.t ook een reminder om ajax - volendam aan te passen ? Het kan er over een maandje natuurlijk heel anders uit zien in het rechter rijtje
Krijg ik t.z.t ook een reminder om ajax - volendam aan te passen ? Het kan er over een maandje natuurlijk heel anders uit zien in het rechter rijtje

Komt in orde!heho schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:17:
Krijg ik t.z.t ook een reminder om ajax - volendam aan te passen ?
We houden dat wel even in de gaten
Hierbij wil ik gebruik maken om @ElPaco en zes anderen te feliciteren met de gratis mogelijkheid op 30 extra punten.
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!

Dit topic is gesloten.