12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Speelronde 33 en 34
Om maar met de deur in huis te vallen
Enfin, de kruitdampen zijn (langzaam) opgetrokken en de kaarten zijn geschud. In de laatste speelronde werden bij alle wedstrijden dubbele punten toegekend inclusief de correct voorspelde topscoorders waarmee in totaal een whopping 180 (!) punten te verdienen waren. Ik weet niet wat de odds zijn om dat goed te voorspellen maar er is hier vast een wiskundige om dat even uit te rekenen toch?
Bovenin waren het maar twee wedstrijden die interessant waren: die van AZ en die van FC Twente. Inzet? Een ticket in de voorronde van de Champions League. Onderin was het 'spannend' bij Heracles, Excelsior en RKC maar de tegenstanders van Excelsior en RKC waren niet de flauwste: PSV en Feyenoord. Dat betaalde zich ook uit in de scores waardoor Excelsior de zeer gevreesde nacompetitie in moet. FC Twente was de lachende derde en veroverde het Champions League ticket. Een puike prestatie nadat het team enkele jaren geleden zeer diep gevallen was.
Over Ajax ga ik geen woorden meer vuil maken. Gelijk tegen de degradant in de laatste speelronde en hommeles bij enkele rapporten van KPMG. Er is genoeg over gezegd en geschreven inmiddels. Veel respect daarentegen voor NEC die toch een buitengewoon goed seizoen hebben beleefd. Datzelfde geldt voor Almere City die tegen de verwachtingen in zich al in een vroeg stadium hebben veilig gespeeld.

De volgende deelnemers eindigen IN SPEELRONDE 33week in de top 5:
1. @sjtienuh +50 punten
2. @Besas79 +48 punten
3. @ajaxalex +44 punten
4. @assasinbats +41 punten
4. @Isheara +41 punten
4. @JasperS1994 +41 punten
4. @makooy +41 punten
4. @Mrk87 +41 punten
4. @Sempy +41 punten
Doe eens effe normaal zeg, zoveel mensen met +41 punten, ik tag me kapot hiero!
Inmiddels is er voor @sjtienuh een winnaars (hero) abonnement aangevraagd waarover je automatisch bericht ontvangt of wellicht al ontvangen hebt. Van harte gefeliciteerd met jouw weekoverwinning afgelopen week en mijn excuses voor het ontbreken van het verslag!

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @toolkist +82 punten
1. @Willem_48 +82 punten
3. @MPC60 +78 punten
3. @RudyL +78 punten
5. @dutchgio +76 punten
5. @makooy +76 punten
5. @Mooody +76 punten
Ik moest twee keer kijken maar ik zag tot mijn grote schrik toch echt de naam van @toolkist verschijnen bovenaan de lijsten. Iets wat we dit seizoen niet gewend zijn zullen we maar zeggen

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Deze wordt nog bekend gemaakt door @Lekkerboeie86 aangezien ik even vergeten ben welke randomizer wij ook alweer gebruikten. Ofwel @Willem_48 ofwel @toolkist komt uit deze randomizer. Vanwege mijn persoonlijke 'vete' (vriendschappelijk mensen, hold your horses) zal ik deze niet uitvoeren

De uiteindelijke top 10 na toekennen topscoorders en eindrankings van de clubs is als volgt
1. @poes +1552 punten
2. @Sem Rosenkamp +1519 punten
3. @R-B +1506 punten
4. @Bao_mi1 +1499 punten
5. @Jay-K +1489 punten
6. @Fascinerend +1483 punten
7. @Typhone +1481 punten
8. @MarkH69 +1479 punten
9. @Mooody +1478 punten
10. @mefjoew +1472 punten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPbySTu0oA22tAemGPaTfOt3.jpg?f=user_large)
@poes pakt na de shitload bonuspunten (220!) de algemene eindoverwinning en wint daarmee het oh zo felbegeerde gouden bekertje! Van harte gefeliciteerd @poes !
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RSUDfIfRQV1TF1wdP2BW5DLc.jpg?f=user_large)
@Sem Rosenkamp slaat met +196 punten ook hard toe en pakt de tweede plaats en daarmee het felbegeerde zilveren bekertje! Ook jij van harte gefeliciteerd!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kAd7AV7HJAXLQ0qkCo42ulcb.jpg?f=user_large)
@R-B slaat tenslotte als derde een hard gat naar de concurrentie en pakt het bronzen bekertje met plek 3. Ook hier gaven de bonuspunten (188) de doorslag. Van harte gefeliciteerd!
Om jullie alvast even eraan te herinneren:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z5rfb7z55odF235kLApcODU7.webp?f=user_large)
Zo staat @lucatoni het halve seizoen bovenin mee te draaien evenals @JasperS1994 en opeens zijn ze in de eindranking niet meer terug te vinden. Het toont aan hoe belangrijk die eindklassering eigenlijk is aangezien daar een shitload punten mee te verdienen is.
Je kunt het hele seizoen goed voorspellen maar opeens op de laatste speeldag keihard uit te top 10 verdwijnen. Het overkwam mij gelukkig niet al was de laatste speelronde meteen ook één van mijn meest kansloze speelrondes.
Voor hen die het niet wisten trouwens: de play-offs spelen in onze pool geen rol in de eindklassering! De stand na 34 wedstrijden is leading!

Wedstrijden goed voorspellen is een kunst an sich. In de laatste speelronde waren er enkele opmerkelijke feiten:
@majoh en @dutchgio voorspelden beiden drie dezelfde wedstrijden compleet goed.
@Fendermen en @RudyL scoorden 3 wedstrijden op rij goed. Fenderman had er zelfs 4 in totaal goed evenals @Mooody
Wijlen
Jullie organisatie wordt er regelmatig van beticht onder een hoedje te spelen met de duivel zelve: maak jullie geen zorgen. De einduitslagen van de organisatie:
7. @Typhone
16. @Superkiwi
22. @makooy
39. @Lekkerboeie86
Gewone stervelingen dus net als jullie
In totaal zijn 99 mensen actief gebleven tijdens het spelen! Wij hopen jullie allemaal in het volgende jaar weer te zien uiteraard!

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
Ronde 33 was een laffe ronde voor beide die met wat geluk door @Typhone gewonnen werd: 37 om 29.
Ronde 34 was hopelijk geen voorbode van komend seizoen. Ik eindigde twee-na-fuckin-laatste en @toolkist won de poule. Hoe onvoorspelbaarder het wordt, hoe beter de toolkist zich gaat voelen tot mijn grote schrik
Volgend jaar gaan we verder waarde vrind?
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
28 | 36 | 41 | 15-11 |
29 | 46 | 25 | 16-11 |
30 | 32 | 44 | 16-12 |
31 | 44 | 40 | 17-12 |
32 | 37 | 35 | 18-12 |
33 | 37 | 29 | 18-12 |
34 | 34 | 82 | 19-13 |
Er zijn GEEN wedstrijden meer in het resterende seizoen wat hiermee officieel ten einde komt!
Woordje van dank van de organisatie
Wij gaan volgend jaar de poule verder voortzetten natuurlijk. Hopelijk doen jullie allemaal weer in grote getalen mee! Ook dit jaar zijn de verslagen weer met liefde en plezier gelezen door jullie allemaal.Het schrijven van die verslagen is een redelijk intensief werkje waar je echt even voor moet gaan zitten. @Superkiwi is hierbij dit jaar van grote waarde gebleken en die heeft ook aan den lijve ondervonden hoeveel werk dit is
Ook dit seizoen zijn we in de pool weer verschoond gebleven van incidenten en daar zijn we trots op. We waarschuwen daar in de topicstart al voor maar harde actie is gelukkig nog nooit nodig geweest. Ook daar willen wij jullie hartelijk voor bedanken want dat maakt het schrijven van de luchtige verslagen erg leuk.
Mocht je nu denken daar ga ik komend seizoen verandering in brengen; wij hanteren geen 3-strikes systeem maar een 1 strike systeem. Valsheid richting een club die niet de jouwe is kent hier een 0-tolerantie. Je vliegt de poule uit en doet nooit meer mee. Het is voor ons extreem belangrijk dat iedereen zich hier thuis voelt omdat wij een ander publiek hebben dan hetgeen standaard aanwezig is in bijvoorbeeld het voetbaltopic
Organisatie van het EK-2024
Ondergetekende wil graag de bekertjes voorzien voor het EK-2024 maar ik kan inhoudelijk niet echt deelnemen noch ben ik in staat om de verslagen te schrijven. Mocht iemand zich geroepen voelen daar hulp bij te bieden meld je dan even bij @Lekkerboeie86 @makooy @Superkiwi of @Typhone via DM. Ik zit vanwege vakantie 4 weken in de USA en ben dan slecht bereikbaar en al helemaal niet in staat om de dagelijkse voortgang te bespreken.@poes @Sem Rosenkamp en @R-B ik neem nog contact met jullie op per DM voor de bekertjes! Deze ga ik vandaag bestellen zodat ik ze hopelijk op tijd binnenkrijg. Vorig jaar duurde dat rijkelijk lang namelijk.
Allen een fijne zomerstop gewenst en graag tot volgend seizoen!
[ Voor 255% gewijzigd door Typhone op 20-05-2024 13:22 ]
Ik heb em vorig seizoen al een keer gehad, kan hij er nu een keer van profiteren
@organisatie gewoon fantastisch en volgend jaar doe ik zeker mee. De sfeer is inderdaad top, af en toe een vriendschappelijk speldenprikje onder water moet kunnen, en dat is het ook.
Mooie verslagen en eindverslag @Typhone. 👍
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jou ben ik niet vergeten trouwens:toolkist schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:28:
@Lekkerboeie86 @Typhone bewerk de randomizer maar zo dat Willem de weekwinnaar wordt incl hero abonnement.
Ik heb em vorig seizoen al een keer gehad, kan hij er nu een keer van profiteren
:fill(white):strip_exif()/f/image/iYlkjId1uZWlZ0MBAiemg4xb.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kvjIl8mktjIeFyGgrfQ6iVIy.png?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Typhone op 20-05-2024 08:35 . Reden: Best name change ever! ]
Als we dat kunnen verzekeren, dan kom maar op!
Verder bedankt voor alle moeite @Superkiwi @Typhone @makooy @Lekkerboeie86
edit: Vooral ook mooi die typfout in je eigen naam
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 20-05-2024 08:34 ]
Waar kan ik de EK poule vinden? Ik ga graag weer meedoen
De EK pool moet nog gelanceerd worden maar het is nog niet precies bekend of wij dit voor onze rekening nemensjtienuh schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:30:
Waar kan ik de EK poule vinden? Ik ga graag weer meedoen
Ik kan eventueel in de komende weken een start maken met het opzetten maar ik kan geen updates geven tijdens het EK noch kan ik dagelijkse verslagen voor mijn rekening nemen.
Puur ter info
Ondertussen, bij bam vs. twee-een:
:fill(white):strip_exif()/f/image/dCXJWWjPrCWEwwKnD6QRdmB3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uy9L9mjXfQH4payxL5OgqaFX.png?f=user_large)
Scheelt maar 9362 plaatsen.
Even middelen:
Gemiddeld scoorde bam 40,1 punt per speelronde, Twee-Een scoorde gemiddeld 31,7 punt per ronde, een verschil van bijna 9 punten/speelronde.
Waren er rondes waar Twee-Een het beter deed dan bam?
Jazeker! In speelronde 7 eindigde Twee-Een zelfs in de top 1000, waar bam eindigde op een schrale 23.068ste plek.
[ Voor 91% gewijzigd door Maarten_E op 20-05-2024 12:47 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik had pas na een tijdje door dat het sterretje betekende dat dat de favoriet was. Ik geloof dat ik altijd de meest scorende pakte, en als dit gelijk stond dan de aanvaller.Quad schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:33:
@Maarten_E hoe deed je het bij de een twee de 1e doelpuntenmaker? Elke keer de favoriet?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ben er ook weer bij volgend seizoen!
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Tip voor volgende keer: je moet bij die 2-1 wel de juiste winnaar voorspellen he, anders werkt het niet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Komt ie nou mee aanzetten.... Beetje laat dat advies heSuperkiwi schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:41:
[...]
Tip voor volgende keer: je moet bij die 2-1 wel de juiste winnaar voorspellen he, anders werkt het niet
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het eindresultaat.... tsjah.... ook als je de ranglijst omdraait kom ik amper boven het middenveld.... op naar volgend seizoen dan maar
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Waar is het mis gegaan, als je dan zo terugkijkt op het seizoen... dan denk ik toch bij ronde 1 al ...
Organisatie:
Super bedankt voor de vermakelijke verslagen en natuurlijk merk je wel eens naar welke club mensen hun support dragen maar het is nooit vervelend geworden!
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....
Helaas net buiten de top 3 gevallen maar een 4e plek is ook hartstikke mooi. Tot volgend seizoen!
Liever zoveel mogelijk mensen waarbij de clubvoorkeur bekend isSeikbal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:29:
Organisatie:
Super bedankt voor de vermakelijke verslagen en natuurlijk merk je wel eens naar welke club mensen hun support dragen maar het is nooit vervelend geworden!
Desalniettemin blijven wij altijd luchtig schrijven in dit topic en proberen wij (los van welke club dan ook) altijd speciale uitslagen op de hak te nemen, wat natuurlijk het meeste effect sorteert bij de grotere clubs waarbij verliezen niet vaak voorkomt (met als uitzondering Ajax dit seizoen
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 21-05-2024 08:30 ]
Ik vind dat jij net als Vitesse 18 punten in mindering moet krijgen. De reden moet ik nog even verzinnen, maar dat zou voor mij nog een troost zijn.Seikbal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 07:29:
Onderaan was het toch spannend en waar ik even (lees heel lang) hekkensluiter was .. stond ik even op plek 97 maar ben nu 1 na laatste geworden. Wel bijzonder want @Hoianddoeideed het ineens behoorlijk goed en is toch de laatste van de poule... nummer 99. 8 punten onder nummer 98: ondergetekende
![]()
Waar is het mis gegaan, als je dan zo terugkijkt op het seizoen... dan denk ik toch bij ronde 1 al ....
Organisatie:
Ik doe volgend jaar wel mee in de Tweakers FC KKD voetbalpoule

Als Feyenoord nou gewoon de verwachtingen waarmaakt en de titel even pakt zou dat al een boel schelen
[ Voor 24% gewijzigd door YES op 21-05-2024 09:02 ]
Op basis van mijn voorspellingen zou ik de top 7 compleet goed hebben. Helaas was ik zo dom om dat vooraf natuurlijk niet in te vullen....
Beetje jammer dat de basis van de voorspellingen niet telt als ranglijst achteraf. Dan worden cold & hot streaks tenminste echt beloond. Behalve bij @Gonadan en @toolkist want dan zou Ajax met 34 gespeeld, 34 gewonnen bovenaan staan
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Namens de organisatie bedankt voor alle support! Zonder jullie is er immers geen voetbalpoule, geen gezellig topic en geen onderlinge strijd. Dank daarvoor
Zoals al eerder gezegd hebben we nog niet eerder zo'n grote groep deelnemers gehad die het tot het einde volhielden. Zouden we stiekem een flink aantal mensen uit de "Peter jan Rens - geef nooit op" generatie onder ons hebben? Kweetniet
Voor degenen die stiekem nog wat plaatsen willen klimmen: de voorspellingen voor de play-offs kunnen nog gewoon ingevuld worden. Ze doen niet mee voor de ranking hier maar misschien vinden sommigen het nog te vroeg om hun glazen bol op marktplaats te zetten.
Hopelijk zien we jullie volgend jaar met hetzelfde enthousiasme weer terug!
Aangezien dat dit jaar niet is gelukt, rest me @poes, @Sem Rosenkamp en @R-B te feliciteren met hun knappe prestaties. Eh @Typhone natuurlijk met de trofee die we wel kunnen bestempelen als de KNVB-beker van deze pool: een prachtige troostprijs!
Ten slotte dank weer aan de organisatie ( @Superkiwi, @makooy, @Lekkerboeie86 en @Typhone). Super dat jullie weer zoveel energie hebben gestoken in de (wekelijkse) updates, herinneringen en aanverwante acties. Kijk alweer uit naar volgend seizoen!
Hoho, 1 gelijkspel ja! Zo realistisch was ik nog welTyphone schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:27:
Ik heb even gecheckt net:
Op basis van mijn voorspellingen zou ik de top 7 compleet goed hebben. Helaas was ik zo dom om dat vooraf natuurlijk niet in te vullen....
Beetje jammer dat de basis van de voorspellingen niet telt als ranglijst achteraf. Dan worden cold & hot streaks tenminste echt beloond. Behalve bij @Gonadan en @toolkist want dan zou Ajax met 34 gespeeld, 34 gewonnen bovenaan staan
:fill(white):strip_exif()/f/image/3W2C2NN84ay8qQUAGhS12TLO.png?f=user_large)
Pratende over de KNVB beker, dat zou (vind ik, vorig seizoen volgens mij ook al genoemd) een mooie aanvulling zijn op de reguliere voorspellingen. Ik wil best wat tijd steken in het organiseren van de loting en het bijhouden van de uitslagen, verhaaltjes zijn alleen niet mijn sterke kant.mefjoew schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:05:
Aangezien dat dit jaar niet is gelukt, rest me @poes, @Sem Rosenkamp en @R-B te feliciteren met hun knappe prestaties. Eh @Typhone natuurlijk met de trofee die we wel kunnen bestempelen als de KNVB-beker van deze pool: een prachtige troostprijs!
Hoe krijg je die mooie view met je voorspellingen en de realiteit? Wel benieuwd hoever ik er het hele seizoen naast heb gezeten. Dat begon uiteraard al door Brobbey (al tegen beter weten in eigenlijk) als topscorer te zetten en Ajax kampioentoolkist schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:30:
[...]
Hoho, 1 gelijkspel ja! Zo realistisch was ik nog wel![]()
[Afbeelding]
Op voetbalpoules.nl naar "mijn..... statistieken"Seikbal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:32:
[...]
Hoe krijg je die mooie view met je voorspellingen en de realiteit?
Noot: via de website. Hoe het in de app werkt weet ik niet, de gebruik ik nooit.
Ahhh vandaar... ik gebruik alleen de appSuperkiwi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:37:
[...]
Op voetbalpoules.nl naar "mijn..... statistieken"
Noot: via de website. Hoe het in de app werkt weet ik niet, de gebruik ik nooit.

8 verliespartijen voor Ajax voorspellen... Jij... jij PSV supporter!Superkiwi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:40:
@toolkist hier ging het ook wel aardig
[Afbeelding]
Xbox: SendexNL
Ahh kijk aan, het is me gelukt. Qua doelpunten zat ik misschien wat aan de hoge kant maar ik houd nu eenmaal van doelpuntrijke wedstrijden
Dit is wel een interessante, ga ik vanavond ook eens naar kijken waar ik op uit kom.
Ik heb binnen 30 minuten een controle sheet klaar voor je als je dat wilt, dezelfde sheet die wij dit seizoen hebben gebruikt om te taggen.toolkist schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:34:
[...]
Pratende over de KNVB beker, dat zou (vind ik, vorig seizoen volgens mij ook al genoemd) een mooie aanvulling zijn op de reguliere voorspellingen. Ik wil best wat tijd steken in het organiseren van de loting en het bijhouden van de uitslagen, verhaaltjes zijn alleen niet mijn sterke kant.
Hoor alleen weinig mensen over EK poule, niemand interesse ?
Schijnbaar (ik was het vergeten) was ik de winterkampioen maar omdat dat een beetje flauw is heb ik besloten dat jij als trotste nummer laatst van onze poule deze prijs krijgt van @Lekkerboeie86
En ineens moet ik balen dat ik de laatste plek in de laatste week/weken ontvlucht ben?Typhone schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:25:
@Hoianddoei ik heb een goed bericht voor jou
Schijnbaar (ik was het vergeten) was ik de winterkampioen maar omdat dat een beetje flauw is heb ik besloten dat jij als trotste nummer laatst van onze poule deze prijs krijgt van @Lekkerboeie86.

Hahaha, gefeliciteerd @Hoianddoei! Laten we volgend seizoen weer verder strijden en dan hopelijk op een wat minder oncomfortabele plek.
Hahahaha ja je moet nooit naar @Superkiwi luisteren als die tips geeft!Seikbal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:35:
[...]
En ineens moet ik balen dat ik de laatste plek in de laatste week/weken ontvlucht ben?![]()
![]()
Hahaha, gefeliciteerd @Hoianddoei! Laten we volgend seizoen weer verder strijden en dan hopelijk op een wat minder oncomfortabele plek.
Wat een liefde! Ik draag de titel met trots (het kan namelijk alleen maar beter worden)Typhone schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:25:
@Hoianddoei ik heb een goed bericht voor jou
Schijnbaar (ik was het vergeten) was ik de winterkampioen maar omdat dat een beetje flauw is heb ik besloten dat jij als trotste nummer laatst van onze poule deze prijs krijgt van @Lekkerboeie86.
Fijne is wel dat 99 als laatste positie beter klinkt als laatste in een poule met meer dan 100. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik binnen de top 100 zat van onze poule
Dit was puur tactisch.Seikbal schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:35:
[...]
En ineens moet ik balen dat ik de laatste plek in de laatste week/weken ontvlucht ben?![]()
![]()
Controle sheet is denk ik niet nodig, idee was gewoon mee te liften op de huidige poulemakooy schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:23:
[...]
Ik heb binnen 30 minuten een controle sheet klaar voor je als je dat wilt, dezelfde sheet die wij dit seizoen hebben gebruikt om te taggen.
Hoor alleen weinig mensen over EK poule, niemand interesse ?
Bv de beste 64 na ronde 10 kwalificeren zich voor de beker (die dus bv tot vlak voor de winterstop plaatsvindt om die periode ook spannend te houden) Dan is het dus alleen wat lotingen doen en wat uitslagen verzamelen om te kijken wie door is.
Wat betreft de EK poule, ik doe wel mee.
Zit jij Ajax op plek 7 te zetten?Maarten_E schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:52:
[Afbeelding]
Hier nog mijn eigen voorspelde eindstand, top 4 goed, geen slecht resultaat.
Daar begint iemand met -200 punten volgend seizoen in de poule.
* Typhone noted
[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 22-05-2024 08:39 ]
LOETKE
Dichterbij de werkelijkheid dan ze kampioen maken..Typhone schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:38:
[...]
Zit jij Ajax op plek 7 te zetten?
* Typhone noted
(Dit is overigens wat de uitslag zou zijn geweest als mijn voorspellingen zouden zijn uitgekomen, niet wat ik aan het begin van het seizoen had voorspeld)
Dus dan staat ie gelijk met jou en Kiwi?Typhone schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:38:
[...]
Zit jij Ajax op plek 7 te zetten?
* Typhone noted
Dat hebben Kiwi en Typhone tot in den treure geprobeerd... Helaas eindigden ze daardoor hoger dan Gonadan en ikRudyL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:23:
Zelf Twente op plek 10 gezet, nadeel van dergelijke poules is dat je ook je eigen club moet voorspellen en bijgeloof maakt dan dat als je ze op een nederlaag zet, het toch vaak een overwinning werd. Geen idee of het anders zou zijn geweest bij een 'normale' voorspelling, maar de week erop dacht ik wel weer, hé dit werkt dus maar weer een nederlaag. Zouden Ajax fans eens moeten proberen...
Dus dat tegenjeclubpoulen werkte nog ook voor ze.
"waar 3 honden vechten om één been, gaat @poes ermee heen".
Gefeliciteerd met de overall overwinning! Je staat nu in een mooi rijtje grote namen: @Lekkerboeie86, @jeroenvdnberg, @Qu3st, @MarkH69, @IntToStr en @Astie gingen je voor.
De bonuspunten die jij hebt gehaald zijn ongekend, ik denk niet dat we dat in het verleden al eens hebben gezien.
Gezien over heel Nederland (ca 40.000 deelnemers) ben je 104e geëindigd, ook dat is een extra applaus waard
1 | @Frituurman | 57 | 64 |
2 | @nietorigineel | 67 | 60 |
3 | @bie100 & @Murrays | 64 | 87 & 61 |
4 | @Jay-K, @MarChello75 & @M@cer | 57 | 5, 42 & 20 |
5 | @Superkiwi | 60 | 16 |
6 | @luukvr | 54 | 18 |
7 | @nietorigineel *(2) | 41 | 60 |
8 | @Typhone | 57 | 7 |
9 | @Rubeo38 | 63 | 28 |
10 | @Superkiwi *(2) | 48 | 16 |
11 | @lucatoni | 55 | 19 |
12 | @MM99 | 52 | 52 |
13 | @reaL_G | 61 | 40 |
14 | @R-B | 72 | 3 |
15 | @Ragger | 61 | 31 |
16 | @YES | 50 | 14 |
17 | @Purehz | 58 | 86 |
18 | @lucatoni *(2) | 44 | 19 |
19 | @Mooody | 58 | 9 |
20 | @ElPaco | 63 | 32 |
21 | @ElPaco *(2) | 60 | 32 |
22 | @Maarten_E | 60 | 55 |
23 | @Geerius | 63 | 89 |
24 | @Rubeo38 *(2) | 61 | 28 |
25 | @Gynnad | 73 | 63 |
26 | @Willem_48 | 57 | 17 |
27 | @ST10©DE | 64 | 44 |
28 | @mavaros | 48 | 96 |
29 | @Ragger *(2) | 41 | 31 |
30 | @Miki & @reaL_G *(2) | 53 | 44 & 40 |
31 | @DutchEagle1993 | 52 | 94 |
32 | @Jero_B | 62 | 41 |
33 | @sjtienuh | 50 | 74 |
34 | @toolkist & @Willem_48 *(2) | 82 | 46 & 17 |
Zo zie je maar dat je echt niet bovenin hoeft mee te draaien of bizar veel punten hoeft te scoren om kans te maken op zo'n mooie schildje.
Dit seizoen hebben we maar liefst 8 mensen die twee keer weekwinnaar zijn geworden. In een veld met ongeveer 100 deelnemers een zeer knappe prestatie! @ElPaco trok gelijk de hele trukendoos open en pakte het schildje twee rondes achter elkaar /-\o_
Waar we normaal flink wat afvallers zien in de onderste regionen hebben we dit seizoen een groep deelnemers die wél karakter tonen en tot het bittere eind hebben gestreden. En terecht, ook onderin was het tot op de laatste dag nog spannend. Neem alle opgedane kennis mee naar volgend seizoen, dan gaan we er met een frisse start weer het beste van maken
Laat je vooral niet uit het veld slaan; ondergetekende dobberde een seizoen geleden ook ergens onderin en eindigt nu opeens 16e. Er is voor iedereen nog hoop
76. @Thijssie007
77. @MPC60
78. @Ramzzz
79. @Gonadan
80. @Snowdog
81. @psYchovic
82. @remmstein
83. @Dion34
84. @Fendermen
85. @Techrvw
86. @Purehz
87. @bie100
88. @jandee
89. @Geerius
90. @horizon1978
91. @jbdeiman
92. @Isheara
93. @hilz0r
94. @DutchEagle1993
95. @ephymerous
96. @mavaros
97. @mAiden88
98. @Seikbal
99. @Hoianddoei
Voor de nummers 26 t/m 50 was het eveneens spannend. Valt er nog een plaats in de top 25 te bemachtigen of vallen we daar nét buiten? Een aantal van jullie hebben er even van kunnen proeven, waar het voor anderen slechts bij even ruiken bleef. Sterker nog, ik denk zelfs dat een enkeling zelfs nog even in de top 10 heeft gestaan. Het zat allemaal zo dicht bij elkaar!
Delen we de ranglijst in twee dan zijn jullie allemaal toch mooi geëindigd in het linker rijtje
26. @Megupe
27. @Mrk87
28. @Rubeo38
29. @Freshnezz
30. @groggy
31. @Ragger
32. @dutchgio
33. @ElPaco
34. @psychicist
35. @Persioncool
36. @FREAKJAM
37. @Magixx013
38. @IntToStr
39. @Lekkerboeie86
40. @reaL_G
41. @Jero_B
42. @MarChello75
43. @Sempy
44. @Miki
45. @ST10©DE
46. @toolkist
47. @majoh
48. @heho
49. @lhjlu
50. @frumper
Voor de de bovenste helft van het rechter rijtje stond er niet veel meer op het spel. De top is uit zicht en de degradatiezone is iets waar zij zich ook geen zorgen om hoefden te maken. Wat overblijft is een onderlinge strijd die hoewel zeer spannend, vaak onderbelicht blijft omdat er weinig camera's op gericht staan. Het weerhield jullie er in elk geval niet van om tot op de laatste dag de strijd met elkaar aan te gaan, chapeau
51. @jm2th2
52. @MM99
53. @lameeuw
54. @Supermach
55. @Maarten_E
56. @Dracoz
57. @Quazier
58. @Besas79
59. @superbieke
60. @nietorigineel
61. @Murrays
62. @Quad
63. @Gynnad
64. @carbonara
65. @Frituurman
66. @OMX2000
67. @hippiepaci
68. @assasinbats
69. @pelle888
70. @Sjorre
71. @wokkelz
72. @RodeVre
73. @Basdon1985
74. @sjtienuh
75. @robbydw
Dan de top van de top, de crème de la crème, het absolute kaf van dit seizoen. Of kunnen we in sommige gevallen beter zeggen: de deelnemers met het meeste geluk deze competitie? Want of je nu voetbalkenner bent of niet, in deze competitie is er aan de uitslagen soms geen touw vast te knopen. Dat we in de top 10 redelijk wat namen hebben zien komen en gaan maakt dat wel duidelijk.
Maar goed, onder de streep gaat het om punten en dat is waar deze deelnemers toch enige mate van gevoel voor lijken te hebben, een plek in de top 25 bemachtig je nu eenmaal niet zomaar. Week in, week uit moet je het weer laten zien en de druk is enorm want voor je het weet donder je zomaar tien of vijftien plaatsen omlaag.
Daarom presenteer ik met trots de top 25 van seizoen 2023/2024:
1. @poes
2. @Sem Rosenkamp
3. @R-B
4. @Bao_mi1
5. @Jay-K
6. @Fascinerend
7. @Typhone
8. @MarkH69
9. @Mooody
10. @mefjoew
11. @carpebios
12. @Zyron
13. @ParaDroid2
14. @JasperS1994
15. @YES
16. @Superkiwi
17. @Willem_48
18. @luukvr
19. @lucatoni
20. @M@cer
21. @bregweb
22. @makooy
23. @Jordi0344
24. @ajaxalex
25. @RudyL
Van alle deelnemende poules is Tweakers FC geëindigd op een gedeeld 47e plaats. daarbij moet opgemerkt worden dat alleen de punten van de top 5 bij elkaar opgeteld worden. Al met al zeker geen slecht resultaat
Hopelijk wordt voetbalpoules in de toekomst nog verder uitgebreid zodat we aan het eind statistieken kunnen zien die er écht toe doen, zoals wie er de meeste tienpunters heeft gescoord, wie er het vaakst een wedstrijd van de week goed had, wie de meeste winnaars goed had en dat soort zaken. Helaas hebben we die data nu niet tot onze beschikking, tenzij we dat week in week uit allemaal uit gaan zoeken en bijhouden. Daarvoor hebben we toch echt een mannetje van TempoTeam voor nodig
Inderdaad felicitaties aan Poes!Superkiwi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:36:
Het is 34 ronden lang spannend geweest en toch kwam het neer op dat aloude gezegde:
"waar 3 honden vechten om één been, gaat @poes ermee heen".
Gefeliciteerd met de overall overwinning!
Voor de nummers 26 t/m 50 was het eveneens spannend. Valt er nog een plaats in de top 25 te bemachtigen of vallen we daar nét buiten? Een aantal van jullie hebben er even van kunnen proeven, waar het voor anderen slechts bij even ruiken bleef. Sterker nog, ik denk zelfs dat een enkeling zelfs nog even in de top 10 heeft gestaan. Het zat allemaal zo dicht bij elkaar!
Delen we de ranglijst in twee dan zijn jullie allemaal toch mooi geëindigd in het linker rijtje
26. @Megupe
En ik heb zelfs meerdere weken top 5 gestaan, dus mocht er zeker wel even aan ruiken
Ik houd mezelf maar voor dat het gewoon ongelukkig is, en niet een beperkte voetbalkennis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt @Superkiwi voor de statistieken en de tekst. Volgend seizoen weer!
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ajax heeft me een hoop punten gekost, hopelijk gaat dat volgend jaar een stuk beter..
Bedankt voor het organiseren en bijhouden van alle standen..
[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 22-05-2024 11:16 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik ga m'n accountnaam veranderen naar aaaaaaatoolkist, dan sta ik ook een week bovenaan (de week voor de poule begintFrituurman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:54:
Ik heb een hele week op 1 gestaan. Dus ik ben niet ontevreden. Een soort Go Ahead Eagles. Even leuk meegedraaid, maar uiteindelijk te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet.
Bedankt @Superkiwi voor de statistieken en de tekst. Volgend seizoen weer!
Dit jaar was geen groot persoonlijk succes en diverse pogingen tot inhalen met wat minder voor de hand liggende keuzes (zoals Ajax toch laten winnen bijv....) hebben niet gebracht wat ik had gehoopt. Maar het was weer leuk om mee te doen!
Verbeteren van eerder behaalde resultaten (nr 2 overall) gaat me nooit lukken (nou ja, wie weet, met m'n nieuwe glazen bol?), dus ik hou het vooral bij de olympische gedachte om volgend jaar weer lekker mee te doen
Nogmaals dank aan de organisatie!
Mij niet, tenzij de KKD er ook bij komt (en zelfs dan...)Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:44:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat mijn clubje het komend seizoen een stuk beter doet, dat scheelt me een hoop punten.
Maar 13e, toch een aardig eindresultaat!
Wat een dramatisch seizoen en dan vergeten uitslagen in te vullen helpt ook niet haha. Volgens mij laagste positie ooit in een poule.
Je kan ook voor een ander (stabieler) clubje kiezen om te supporteren? Dat maakt het vast een stuk eenvoudiger.. (of gewoon realistisch voorspellen, ipv op basis van hoop, want echt, dit seizoen was het in iedere wedstrijd wel mogelijk dat ze toch punten zouden laten liggenGonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:44:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat mijn clubje het komend seizoen een stuk beter doet, dat scheelt me een hoop punten.
Statistisch gezien is het nog steeds dé club om te supporteren, of is dat weer iets met resultaten uit het verleden en zo?jbdeiman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Je kan ook voor een ander (stabieler) clubje kiezen om te supporteren? Dat maakt het vast een stuk eenvoudiger.. (of gewoon realistisch voorspellen, ipv op basis van hoop, want echt, dit seizoen was het in iedere wedstrijd wel mogelijk dat ze toch punten zouden laten liggen)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naja, statistisch gezien voldoet het afgelopen seizoen niet aan de historische statistieken. Daarbij (disclaimer) bieden resultaten uit het verleden geen garanties voor het heden en/ of de toekomstGonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:51:
[...]
Statistisch gezien is het nog steeds dé club om te supporteren, of is dat weer iets met resultaten uit het verleden en zo?
Ik doelde dan vooral op clubs die altijd in de onderste regionen bivakkeren, natuurlijk niet een van de (statistisch/ historisch) concurrenten.
[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 22-05-2024 13:54 ]
Dat gaan we komend seizoen dus gewoon weer lekker proberen.
Thanks voor alle goede zorgen dit jaar. Leuk om weer mee gedaan te hebben.
Ik kan ook gewoon Heerenveen gaan supporten. Normaal gaat het al alle kanten op met die gasten en dat zal komend seizoen wel helemaal het geval zijn.jbdeiman schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:53:
[...]
Naja, statistisch gezien voldoet het afgelopen seizoen niet aan de historische statistieken. Daarbij (disclaimer) bieden resultaten uit het verleden geen garanties voor het heden en/ of de toekomst
Ik doelde dan vooral op clubs die altijd in de onderste regionen bivakkeren, natuurlijk niet een van de (statistisch/ historisch) concurrenten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat Heerenveen op een 'Alonso' scenario hoopt nu ze een bekende oud-voetballer als coach hebben.Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Ik kan ook gewoon Heerenveen gaan supporten. Normaal gaat het al alle kanten op met die gasten en dat zal komend seizoen wel helemaal het geval zijn.
Mocht er vanuit hier een EK poule gestart worden dan meld ik me daar ook wel voor aan, mijn voorspellingen zijn immers toch al ingevuld. Of ik me er actief bezig mee ga houden, ik denk het niet. Dus ik dek mezelf vast in mocht het helemaal niets worden
Volgens mij had jij het ook nog ergens over een KNVB beker poule voor komend seizoen? Die competitie heb ik me ook even voor aangemeld en daarvoor geldt hetzelfde: dat wordt een 'we zien het wel' voorspelling.
De Tweakers Eredivisie poule doe ik komend seizoen sowieso weer aan mee, dat blijft toch de leukste
Oh nee geen aparte KNVB beker poule of wat dan ook, een Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule Beker. In onze eigen poule dus. Tweakers tegen elkaar loten en degene met de hoogste score (gewoon op basis van de reguliere voorspellingen gaat door. 0,0 extra werk voor de deelnemers dus, alleen voor mij wat bijhouden en loten enzo. En wellicht dat Typhone nog een extra bekertje moet ontwerpen danSuperkiwi schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:53:
@toolkist vanuit het werk doe ik mee aan een EK poule.
Mocht er vanuit hier een EK poule gestart worden dan meld ik me daar ook wel voor aan, mijn voorspellingen zijn immers toch al ingevuld. Of ik me er actief bezig mee ga houden, ik denk het niet. Dus ik dek mezelf vast in mocht het helemaal niets worden
Volgens mij had jij het ook nog ergens over een KNVB beker poule voor komend seizoen? Die competitie heb ik me ook even voor aangemeld en daarvoor geldt hetzelfde: dat wordt een 'we zien het wel' voorspelling.
De Tweakers Eredivisie poule doe ik komend seizoen sowieso weer aan mee, dat blijft toch de leukste
Dat klinkt op zich wel als een interessant idee ja
Keep rolling sixes!
In mijn eindscore zag ik toch dat ik ook Heerenveen heel vaak op winst heb gezet... ook wel vaak heb gehoopt maar ze zijn nog wisselvalliger dan de dienstregeling van een bepaalde openbaar vervoer organisatie..Gonadan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Ik kan ook gewoon Heerenveen gaan supporten. Normaal gaat het al alle kanten op met die gasten en dat zal komend seizoen wel helemaal het geval zijn.
Volgens voetbalpoules is het seizoen pas klaar als ook de play-offs gespeeld zijn.lucatoni schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:37:
Kreeg zojuist een reminder van de nacompetitie wedstrijden, klaarblijkelijk ook onderdeel van de competitie?
Wij houden het gewoon bij de reguliere competitie (lees: 34 wedstrijden).
Je bent natuurlijk vrij om je voorspellingen voor de play-offs in te vullen, er zijn er meer die dat gedaan hebben
Komen mijn Deventer roots toch naar bovenSuperkiwi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:49:
@lhjlu, hoe wist jij als enige dat het 1-2 zou worden bij NEC-Go Ahead?
Behalve jij had alleen @Seikbal de winst van de Eagles goed.
Eens zien of jullie dit trucje bij Utrecht-Sparta kunnen herhalen...
Nee nee mannetje, die gaat toch echt naar Sparta zometeen
Mooi op tijd om nu wel dingen als weinige goed te voorspellenSuperkiwi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:49:
@lhjlu, hoe wist jij als enige dat het 1-2 zou worden bij NEC-Go Ahead?
Behalve jij had alleen @Seikbal de winst van de Eagles goed.
Eens zien of jullie dit trucje bij Utrecht-Sparta kunnen herhalen...

Als je dit volgend seizoen nou doorzetSeikbal schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:13:
[...]
Mooi op tijd om nu wel dingen als weinige goed te voorspellen
Nou meer punten in de playoffs dan in elke andere ronde bijnaSeikbal schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:13:
[...]
Mooi op tijd om nu wel dingen als weinige goed te voorspellen

Ik zit echt overal naast deze play-offs

"Stand na 90 minuten: 1-1"
Mijn voorspelling: 2-3
Stand na 120 minuten: 1-2
Aantal punten: +0
Er gaan er een paar blij worden
:strip_exif()/f/image/gEqYebwC4kbvCP8GbLJgX2VM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door Typhone op 30-05-2024 12:06 ]
Korte headsup
Update -> onderweg naar de rechtmatige eigenaars nu
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 03-06-2024 14:33 ]
:strip_exif()/f/image/OLJw9tiGIrdUdj6g0IXLa01Q.jpg?f=fotoalbum_large)
De bokaal is binnen en staat ondertussen te glimmen op de kast! Iedere twee weken zit ik in een voetbalstadion. Met enige regelmaat ga ik naar uitwedstrijden van mijn club. Maar daar waar ik het leuk vind..... bijvoorbeeld bij Sparta, FC Twente, Go Ahead Eagles, Feyenoord en nog vele anderen. Sinds een aantal jaren speel ik mee in de Voetbalpoules-app in verschillende poules, waaronder die van Tweakers. Meespelen in de app maakt voetbal kijken nog leuker! Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen en ik wens iedereen veel plezier met het EK en uiteraard het nieuwe seizoen. Alle mensen van Tweakers heel erg bedankt voor jullie inzet. Meedoen is echt leuk!
Wil jij wel meedoen?Seikbal schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:35:
Is er een specifieke EK poule nu voor Tweakers of loopt deze mooi door in de huidige?
Weet niet of het slim is maar heb alle uitslagen tot poulefase voorbij is ingevuld en iemand moet toch als laatste eindigen!

En die loser bokaal voor mij?Typhone schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:03:
De bekers komen vandaag naar de winnaars toe! Afgelopen weekend niet gehaald vanwege wat trouble in het buitenland voor werk.
Korte headsup
Update -> onderweg naar de rechtmatige eigenaars nu

[edit] of doen we die alleen digitaal
[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 06-06-2024 12:10 ]
:strip_exif()/f/image/dX2YtuRwYsDS6Nnhot7M5RhV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook hier in Arnhem is-ie binnen! Geheel onverwachts na de laatste speeldag van de 10de naar de 2de plek gestegen door de extra ranglijstvoorspelling, dus ben ik erg blij dat ik op het erepodium mag komen staan met deze prachtige zilveren bokaal! Dit was mijn derde eredivisieseizoen op rij dat ik deelnam aan de Tweakers F.C. voetbalpoule en ik heb ook dit jaar veel plezier beleefd aan het wekelijkse voorspellen, ook al maakte het het voetbal kijken soms net wat té spannend. Achteraf gezien was het het allemaal waard
[ Voor 7% gewijzigd door Sem Rosenkamp op 06-06-2024 13:21 ]
Trouble nog met die lui die het maken. Bekertje nummer 3 hangt ook vast bij PostNL al 3 dagen zzzz.toolkist schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:09:
[...]
En die loser bokaal voor mij?
[edit] of doen we die alleen digitaal
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Trotste nummer 3!
:strip_exif()/f/image/VCZZUosK1JMNkmY89LEEn68E.jpg?f=fotoalbum_large)
In het prille begin stond ik vrij ver achter, daarna rap ingelopen en lang rondom de top 10 gehangen.
Slechts één keer een ronde winnaar, maar wél met een grote verschil.
Het einde werd wat minder qua scores, maar de extra voorspellingen hielpen me naar de top 3.
Dit was mijn 2e seizoen bij de tweakers pool, maar speelde al langer mee bij voetbalpoules.nl.
bedankt voor het organiseren, de wekelijks reminders, verhalen en natuurlijk de prestatiedruk voor het juist voorspellen
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
In feite is het daar juist eindelijk correct.Quad schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:39:
Zit daar niet een goeie fout op de opdruk? Pool/Poule?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.