Had ik gedaan via die link, maar blijkbaar door account aanmaken en ander pad ingegaan?Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Nog even officieel aanmelden in de poule via onze link @Gonadan
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu sta je erbij! Super leuk dat je mee speeltGonadan schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Had ik gedaan via die link, maar blijkbaar door account aanmaken en ander pad ingegaan?
Spelersnaam: Maarten
TweakersID: Maarten_E
Ik weet het, heel origineel.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik zie dat we een aantal grootheden in ons midden hebben dit seizoen. Eens zien of jullie nu écht verstand van voetbal hebben of gewoon heel kundig zijn in het posten van fraaie stukken tekst in het voetbaltopic
Daarnaast ben ik heel benieuwd of de high rollers van vorig seizoen hun kunstje nog een keer kunnen herhalen
We doen hier niet aan even rustig indribbelen; gelijk BAM! Vol de druk erop.
Veel sportief succes dit seizoen iedereen!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hoever is Vitesse eigenlijk? Ik heb echt geen idee hoe hun selectie eruit ziet en of ze Volendam kunnen verslaan.
Wil ik best doen hoor.. Ik hoef toch alleen maar van jou te winnenTyphone schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:36:
[...]
Wellicht ten overvloede maar elke wedstrijd per speelronde
Leve de held die alle wedstrijden van het hele seizoen in 1 klap invult.
Ik bedenk mij net. Kan ik nòg een account aanmelden?

Even uitleggen.
Al jaren hoor je dat 2-1 de meest voorkomende uitslag is in het voetbal. Geloof het meteen hoor, maar zat mij af te vragen hoe dat statistisch zou werken bij voetbalpoules.
Is het mogelijk nog eens mee te doen met een account dat alles invult met 2-1 voor de thuisploeg, en voor de grap kijken waar dat uitkomt?
Even dikgedrukt: Mocht ik de winnaar worden op één of andere godsachtelijke manier dan is dat volkomen onterecht en ik zie af van een eventueel abonnement.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit heb je niet van mij maarLekkerboeie86 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:55:
Vanavond gaan we het weer opnieuw proberen, maar twijfel nu al over de uitslag
Is het niet handiger om dan gewoon een tweede account voor jezelf aan te maken en de standen in te vullen, buiten de Tweakers poule om? Dan vergelijken we eind van het seizoen de eindscores wel.Maarten_E schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:23:
Is het mogelijk nog eens mee te doen met een account dat alles invult met 2-1 voor de thuisploeg, en voor de grap kijken waar dat uitkomt?
Noot: de meest voorkomende uitslag, niet per se voor het thuisspelende team
Dat kan ook inderdaad, is wellicht handiger.Superkiwi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:39:
[...]
Is het niet handiger om dan gewoon een tweede account voor jezelf aan te maken en de standen in te vullen, buiten de Tweakers poule om? Dan vergelijken we eind van het seizoen de eindscores wel.
Noot: de meest voorkomende uitslag, niet per se voor het thuisspelende team
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Spelersnaam: Nietorigineel
TweakersID: Nietorigineel
Bah nu Koning @Gonadan meedoet kunnen wij wel inpakken...Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Nog even officieel aanmelden in de poule via onze link @Gonadan
Maar ook die is te verslaan zo is gebleken.
Dat je kan zwemmen wil niet zeggen dat je direct goed poules kan invullen.Superkiwi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:42:
Een beetje de Lia Thomas van onze poule.
Maar ook die is te verslaan zo is gebleken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Laat dat indekken maar aan mij over.toolkist schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:30:
[...]
Bah nu Koning @Gonadan meedoet kunnen wij wel inpakken...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kan ook zeker niet voetballen, dus spreekt dat weer voor me?Quad schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:34:
[...]
Dat je kan zwemmen wil niet zeggen dat je direct goed poules kan invullen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet allen discussiesTyphone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:52:
Nooit discussies met toolkist aangaan. Die verlies je. Been there seen that! 🥲
Wel even elke week screenshotjes van je score postenMaarten_E schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:59:
[...]
Dat kan ook inderdaad, is wellicht handiger.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je ego is te groot denk ik...carpebios schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:12:
Ik zie mezelf nog niet terug in de poule, heb ik iets verkeerds gedaan bij de instellingen?
Scroll eens wat verder omlaag. Pagina 4 > plaats 99 > voilà!
:fill(white):strip_exif()/f/image/klyKFimezopgWphJ2NGqXhuq.png?f=user_large)
6 plekjes te hoog, potverdrie.
Lol! Ik dacht echt dat ik 1-2 had ingevuldSuperkiwi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:17:
[...]
Je ego is te groot denk ik...
Scroll eens wat verder omlaag. Pagina 4 > plaats 99 > voilà!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Same here! Al leek het daar niet op! +10 het belooft VEEL goedsMegupe schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 22:27:
10 punten om mee te beginnen, lekkere start.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Indekken? Dit is gewoon reeel.Tegen @Typhone is het juist andersom en ben ik ook reeel, die gaat dit seizoen weer verliezen
discussie of wedstrijdje voorspellen?Typhone schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:52:
Nooit discussies met toolkist aangaan. Die verlies je. Been there seen that! 🥲
2 punten zeker?Superkiwi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:24:
[...]
Dit heb je niet van mij maarspoiler:een gelijkspel levert vanavond punten op
Punten zijn punten en als ik @Lekkerboeie86 goed begreep had ie last van een 'vrijdagavond nul punten trauma'.
Je denkt toch niet dat ik 'm gelijk 10 punten ga toespelen?
Als ik Volendam-Vitesse andersom had voorspeld had Twee-Een 8 punten voorsprong gehad...

:fill(white):strip_exif()/f/image/VHhJ4us6PyB4eLtVGtQrs54E.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kqZs63lQT5MMIg7o9mJp4PsV.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten_E op 13-08-2023 21:08 ]

Speelronde 1
Zo nieuw jaar, nieuwe kansen. Nieuw format. Premier League, Primera Division, Bundesliga... nobody cares. De Eredivisie is waar het om gaat! Dit jaar zijn we met 4-man sterk in de organisatie en krijgen we ook hulp van @makooy die zich vrijwillig afgelopen jaar aangeboden heeft om te ondersteunen bij diverse werkzaamheden in onze poule. Waarvoor dank!
De eerste speelronde trapte af met FC Volendam tegen Vitesse waarbij Vitesse de sterkste bleek te zijn en met 1-2 won. PSV won thuis eenvoudig van FC Utrecht met 2-0 en ook Heerenveen deed wat je mocht verwachten tegen het alom geprezen Real Madrid Waalwijk door met 3-1 te winnen. Real Madrid Waalwijk is natuurlijk de term die RKC gekregen heeft nadat van Nistelrooy als coach van PSV vorig jaar tekeer ging over de kracht van de Waalwijkers.
Ajax had het niet heel lastig tegen Heracles maar verviel wel weer in de oude fouten van vorig jaar door op achterstand te komen. Met een gigantische poeier in de kruising werd door topaankoop Medic de stand gelijkgetrokken en wist Ajax met 4-1 te winnen. Een late penalty deed veel voorspellingen de das om (mijzelf incluis) waardoor ik geen +10 punter wist te pakken. Desalniettemin boeit mij dat niets bij Ajax zolang ze maar winnen
Kudo's voor Sparta dat in de eerste wedstrijd ook -wederom- weet te winnen en zodoende al de eerste 3 punten van het seizoen binnen heeft. NEC en Excelsior maakten er een mooi spektakelstuk van met een 3-2 wat uiteindelijk nog een 3-4 werd en dat zal niet veelvuldig voorspeld zijn gok ik zo.
Van de top 6 deden AZ en FC Twente wat het moest doen: winnen. Feyenoord beet zichzelf thuis stuk op Fortuna Sittard na een vroege rode kaart van "nieuweling" Bart Nieuwkoop en daardoor zal de teleurstelling onder de Feyenoorders groot zijn. Gelukkig wonnen de andere twee Rotterdamse clubs wel dus de netto score is nog steeds positief. Geen zorgen mensen
Goed... daarmee naar de deelnemers die blijkbaar verstand van voetbal hebben. Als nipte winnaar komt @Frituurman uit de bus rollen met +57 punten en zodoende de eerste winnaar in de voetbalpoule van het seizoen 2023-2024! Gefeliciteerd!
@wokkelz eindigt als tweede met +56 punten gevolgd op plek drie door zowel: @Megupe @ephymerous @JasperS1994 en @nietorigineel allen met +54 punten. Niet slecht in een weekend waarin de kaarten voor het eerst geschud worden!

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 3 ;):
1. @Frituurman +57 punten
2. @wokkelz +56 punten
3. @Megupe, @ephymerous, @JasperS1994, @nietorigineel +54 punten
4. @lameeuw +53 punten
5. @Bao_mi1, @Besas79, @M@cer, @OMX2000 +52 punten
@Frituurman had 3 wedstrijden goed voorspeld (Volendam-Vitesse, Heerenveen-RKC en PEC-Sparta) en scoorde 8 punten bij Almere - FC Twente hetgeen genoeg was voor de winst. @wokkelz deed dat net iets minder goed en mist zodoende plek 1 op een haar na.

@Frituurman wint deze week het Tweakers Hero Abonnement. Hiervoor zul je vanuit Tweakers nog een bericht ontvangen, dus kijk niet vreemd op wanneer je opeens een mailtje en/of DM ontvangt

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @Frituurman +57 punten
2. @wokkelz +56 punten
3. @Megupe, @ephymerous, @JasperS1994, @nietorigineel +54 punten
4. @lameeuw +53 punten
5. @Bao_mi1, @Besas79, @M@cer, @OMX2000 +52 punten
Volgende week zullen wij de eerste echte tussenstand te zien krijgen!

- 7 mensen hadden de eerste twee wedstrijden op rij volledig goed voorspeld: @Bao_mi1 @Dracoz @JasperS1994 @toolkist @Sem Rosenkamp @ST10©DE
- @nietorigineel scoorde 3x een voltreffer in de eerste 4 wedstrijden
- Niemand had NEC-Excelsior, AZ - Eagles of Feyenoord - Fortuna goed voorspeld. Zeer opvallend aangezien wedstrijden van AZ en Feyenoord bijna altijd wel één of meerdere correcte voorspellingen hebben.
- NIEMAND is vergeten de voorspellingen in te vullen..... op @Stedom na. Wakker worden we zijn begonnen!

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist...
Het verslag kan deze week vanwege omstandigheden niet uitgebreid behandeld worden. @toolkist speelt ouderwets vals met +50 punten. @Typhone deed dat vanzelfsprekend niet en eindigt op +44 punten.
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
1 | +44 | +50 | 0-1 |

Aanstaande vrijdag gaat de Eredivisie verder met de wedstrijd Heracles Almelo - NEC Nijmegen om 20:00.
Vergeet alvast niet jullie voorspellingen in te vullen, dat scheelt ons altijd een hoop @-tag werk
Haha, helemaal mee eens (beide opmerkingen).ElPaco schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:22:
Iemand heeft serieus werk gemaakt van die banners. Top post en natuurlijk gefeliciteerd @Frituurman!
Alles 2-1 of 1-2 invullen levert dan een gedeelde 3e plek op
Daar is @Typhone in de zomervakantie druk mee geweestElPaco schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:22:
Iemand heeft serieus werk gemaakt van die banners.
57 punten in de eerste speelronde is heel netjes.
Dat mooie schildje pakt niemand je meer af
[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 14-08-2023 09:47 ]
Oftewel, we gaan gewoon door waar we vorig jaar al sterk in waren: voorspellingen aanpassen betekent bijna 100% dat de originele uitslag goed was. Dat moet toch uit te buiten zijn he!
Schrok ook al dat ik een abonnement had inderdaad. Ik had niets besteld :-)
Groeten uit Toscane!
[ Voor 28% gewijzigd door Frituurman op 14-08-2023 17:55 ]
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
@Frituurman lekkere puntjes hoor, ga zo door en geniet nog lekker van de vakantie!
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet van ons hoop ik toch?Gonadan schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:38:
Nu weet ik weer waarom ik de schurft heb aan dit soort dingen. Verplicht gegevens laten gebruiken, geen invloed op pushberichten die je neus uit komen. Ellendige bende.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tip: invullen op de website. Dat doe ik al 3 seizoenen en heb nog geen pushbericht ontvangen
De app inderdaad. In de hoop dat hij mij helpt tegen het vergeten in te vullen.Superkiwi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:16:
Pushberichten? Van de app bedoel je?
Tip: invullen op de website. Dat doe ik al 3 seizoenen en heb nog geen pushbericht ontvangen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Succes allemaal!
Ik slinger net mijn pc aan om de reminders te gaan versturen. Nu kruip ik weer terug mijn bed in, maar niet voordat ik een zootje koekenbakkervoorspellingen heb gedaan
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 18-08-2023 12:37 ]
@Bartzegmaar
@R-B
@mavaros
@koekjesmon
@majoh
@MPC60
@Jay-K
@ElMacaroni
@robbydw
@jbdeiman
@HippiePaci
@Purehz
@Magixx013
@Stedom
@pelle888
@FREAKJAM
@Murrays
Xbox: SendexNL
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het moet niet gekker worden
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Voor mij al de tweede keer dit nieuwe seizoen....Moet niet gekker worden....heho schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:16:
Op vrijdag starten met 10 punten. Kan me niet heugen dat dit me vaker is "overkomen".
Het moet niet gekker worden
Ja, ik heb het wel gezien, maar toen had ik de tijd niet om te gokken. Stomme blunder.

Had ik voor vandaag gewoon 2-1'tjes ingevuld dan zou ik 7 punten meer hebben...
(Bij de eerste 3 wedstrijden. Volendam is nog bezig)
[ Voor 71% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2023 22:54 ]
⏩ PVOutput☀️
We hoeven niet vooraan te staan om stoer te doen.
⏩ PVOutput☀️
Fendermen
FC Kok
Fendermen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk je nou echt dat ik mijzelf verlaag daartoe, een glazen bol daar bestellen?Superkiwi schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:39:
We zien het vaker bij nieuwkomers; die denken met een glazen bol van aliexpress wel even bovenin mee te kunnen doen. Zo werkt dat niet jongens
Ik haal hem bij bol.com...
Tss, Ali...
Jij hebt het ook nog niet aan je plekje te zien?Superkiwi schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:39:
We zien het vaker bij nieuwkomers; die denken met een glazen bol van aliexpress wel even bovenin mee te kunnen doen. Zo werkt dat niet jongens
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo niet? ik postte dat ik wel 7 punten heb... ik wrijf het erin als ik van je win maar ben er ook als ik er zelf niks van bak zoals deze weekTyphone schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:46:
Ik hoor @toolkist niet dus ik ben tevreden. Mijn gokje van de week pakte goed uit. Dat vreemdelingenlegioen 4.0 bij Utrecht geloof ik niet in. Wel jammer, want ik had de 1-1 bij Ajax omgezet naar 1-3. Again… clubliefde vs realiteit man man man.
Ik speel mee om anderen te laten zien hoe het niét moet, in de hoop dat ze daarvan leren. Het blijkt tevergeefs...Gonadan schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:17:
[...]
Jij hebt het ook nog niet aan je plekje te zien?
Verhip, ik heb ook gewoon 12 punten bij Feyenoord gehaaldTyphone schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:48:
Feyenoord goed voorspeld. Ik ben ooit slechter van start gegaan. Zo jammer dat ik Ajax heb laten liggen 🥲
Dat verdubbelt mijn weekendscore zowat.
Vandaag is het voornamelijk niks 🙄heho schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:25:
Het is vandaag alles of niks. 2 x 10 en 2 x 0 🙈
Champagne!
Fijne avond!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
@Lekkerboeie86 is onze poulemanager, hij weet meer dan ik.Fendermen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:58:
Kunnen jullie nou al zien of ik mee doeik zou dan 107 moeten zijn of moet het verzoek nog geaccepteerd worden. + enkel lid van de Pool zijn en eredivisie is genoeg toch?
Fijne avond!
De pool + eredivisie zou inderdaad voldoende moeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 20-08-2023 20:11 ]
Je ben toegevoegd! WelkomFendermen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:58:
Kunnen jullie nou al zien of ik mee doeik zou dan 107 moeten zijn of moet het verzoek nog geaccepteerd worden. + enkel lid van de Pool zijn en eredivisie is genoeg toch?
Fijne avond!
:fill(white):strip_exif()/f/image/4Br1RuluJbBYcdTjOq0ORyed.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/zoGDFZCPJyZAiwxzoW7oVo0o.png?f=user_large)
Conclusie: Ik kan er geen zak van.

Speelronde 2
We zijn pas net begonnen aan het nieuwe seizoen en nu kunnen al spreken van een boerenknollencompetitie. Er gebeurden afgelopen weekend namelijk weer een aantal onverklaarbare dingen:
-meester der gelijke spelen NEC verliest voor de tweede keer op rij;
-Ajax verliest punten op Rotterdamse bodem, toch een beetje onze tweede thuishaven;
-de Eagles geven Volendam met 4-1 op de broek;
-Utrecht verliest in eigen huis kansloos van Heerenveen.....
-.... Heerenveen wint zomaar twee keer op rij en heeft de volle buit.
-Kramer die de champagnefles veel te vroeg ontkurkt.
De fans van AZ, Twente PSV en Heerenveen kijken tevreden toe; hun club behoort tot het selecte groepje dat na twee wedstrijden de volle 6 punten heeft gescoord. Geen van allen écht overtuigend maar zoals een wijs man ooit eens zei: "It doesn't matter of you win by an inch or a mile, winning is winning". En zo is het maar net. Niemand die over een aantal weken nog weet hoe die overwinningen tot stand kwamen, het zijn de punten die tellen.
Dan landskampioen Feyenoord... Die blijkt dit seizoen eveneens een stabiele factor, alleen niet op de manier waarop de fans gehoopt hadden. Waar ze vorig seizoen de overwinningen aan elkaar regen zijn ze nu bezig aan een imposante reeks gelijke spelen. Als dit zo doorgaat gaan Sparta en Excelsior dit seizoen uitvechten wie nu echt dé club van Rotterdam is.
Natuurlijk, het seizoen is nog érg pril, de transfermarkt draait nog op volle toeren en nog niet alle stukken zijn geplaatst maar er is wel enige haast geboden; met speelstukken van Kolonisten van Catan ga je op een schaakbord niet winnen. Kortom, voor sommige ploegen is er nog wel wat werk aan de winkel. Enkele deelnemers raken nu al lichtelijk in paniek maar laat me jullie verzekeren: het ligt niet aan jullie. Met jullie voorspellingen was weinig mis, het zijn de clubs die het nalaten.

Over stabiele factoren gesproken, @nietorigineel begint opvallend goed aan dit seizoen; waar hij vorige week gedeeld 3e eindigde neemt hij nu wél afstand van de rest waardoor hij deze week de top 5 aanvoert.
Typhone eindigt heel knap tweede, al hebben sommige mensen (*kuch, @toolkist) hun bedenken hierbij.
1. @nietorigineel 67 punten
2. @Typhone 65 punten
3. @Anoniem: 1638126 60 punten
4. @jbdeiman 59 punten
-. @FREAKJAM 59 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@nietorigineel is onze welverdiende weekwinnaar deze week, gefeliciteerd!

1. @nietorigineel 121 punten
2. @Frituurman 109 punten
-. @Typhone 109 punten
4. @JasperS1994 103 punten
-. @jbdeiman 103 punten
6. @MM99 102 punten
7. @wokkelz 101 punten
8. @bregweb 100 punten
-. @Megupe 100 punten
-. @FREAKJAM 100 punten
Nietorigineel laat er geen gras over groeien en bouwt nu alvast een redelijke voorsprong op. Ook Frituurman en Typhone slaan alvast een klein gaatje.
@FREAKJAM komt met mach10 de top 10 binnen gevlogen, komende van plek 57 stijgt hij 49 (!) plaatsen.
De komende weken zullen we, zoals altijd aan het begin van het seizoen, nog heel wat stuivertjes gewisseld zien worden dus mocht je op dit moment in de top 10 staan: maak een screen shot, trek een biertje/fles whisky/spa blauwtje open en geniet er (voorlopig nog) van!

Laten we beginnen met de voorspellingen:
Het zal niemand verrassen dat Excelsior-Ajax (2-2) door niemand goed is voorspeld. Sterker nog: niemand heeft op een gelijkspelletje gegokt en iedereen is voor winst voor de Amsterdammers gegaan. Dat doet me dan wel weer deugd
Bij Vitesse-PSV (1-3) zagen we ontzettend veel overwinningen voor PSV voorbij komen. Onze bekende waaghals @Isheara waagde een gokje door Vitesse op winst te zetten, evenals @ephymerous en @Thijssie007.
Dat de Eagles zouden winnen van Volendam was het de meerderheid het wel mee eens maar dat ze zó dik zouden uithalen had niemand aan zien komen; ook deze wedstrijd (4-1) werd door niemand goed voorspeld, al waren @RudyL, @RodeVre en @lhjlu er met 3-1 dichtbij.
De 0-2 bij FC Utrect-Heerenveen werd door slechts twee personen goed voorspeld: @Seikbal en @jbdeiman
Of @Techrvw, @Mrk87 en @luukvr Twente onderschatten of gewoon stiekeme PEC fans zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zij de enige waren die dachten dat de Zwollenaren wel even zouden winnen in Enschede maar helaas, dat liep toch net even anders
Nog een bekende waaghals: @bie100 durfde het aan om Sparta te laten winnen van Feyenoord, net als @superbieke, @majoh, @Isheara (daar is ie weer) en @Thijssie007. Helaas voor jullie duurt een wedstrijd soms langer dan 90 minuten.
Fortuna-Almere City (2-1) werd maar liefst 31x goed voorspeld.
Bij Vitesse-PSV deden jullie het nét iets beter, die werd 32x goed voorspeld en is daarmee de wedstrijd met de meeste juiste voorspellingen.
Tenslotte nog wat random statistiekjes:
Ik wil de druk niet té veel opvoeren maar @nietorigineel: je staat momenteel 14e van heel Nederland
Omdat alles nog zo dicht bij elkaar staat zien we vooral aan het begin érg grote stijgers en dalers. Enkele opvallende stijgers:
@Jordi0344 stijgt maar liefst 52 plaatsen, van 67 naar een keurige 15e plek;
@ElPaco doet daar nog een schepje bovenop, hij gaat van 77 naar 18; 59 plaatsen winst, net zoveel als @RudyL die van 89 naar 30 gaat;
@RodeVre stijgt 61 plaatsen, van 89 naar 28.
@Anoniem: 1638126 is baas boven baas, die pakt deze week 78 plaatsen winst (van 97 naar 21);
Waar mensen (hard) omhoog gaan moeten er ook mensen snal naar beneden, de natuur streeft immers altijd naar evenwicht.
@MPC60 moet 44 plaatsen inleveren en gaat van 57 naar 101;
@Thijssie007 levert 39 plaatsen in en gaat van 57 naar 96;
@horizon1978 stond 46, moet deze week 46 plaatsen terug en staat nu 92;
@Techrvw doet 53 muntjes in het zakje en zakt van 23 naar 76.
@lameeuw stond afgelopen week nog in de top 10, deze week levert hij 44 plaatsen in.
Sinds we het toch over stabiele factoren hadden: @Magixx013, die toch altijd wel bovenin te vinden is heeft haar glazen bol te heet gewassen denk ik. Wat is er gebeurd?

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
Typhone laat er geen gras over groeien en pakt deze week meer dan het dubbele aantal punten tov toolkist
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |

Komende speelronde hebben we eens een keer geen wedstrijd op vrijdag, jullie hebben dus een dag langer om over de voorspellingen na te denken.
Zaterdag om 18:45 vangt speelronde 3 aan en wel met de kwakkelaars van NEC tegen de kwakkelende Koninklijke uit Waalwijk. Aanstaande zaterdag zullen de reminders volgen!
De oplettende kijker ziet dat er dit weekend slechts 5 wedstrijden op het programma staan, dat klopt. PSV-Eagles, Twente-Vitesse, Ajax-Volendam en AZ-Heracles zullen in de week van 25 september september (dank u @Quad ) pas gespeeld worden, midweeks tussen speelronde 6 en 7 in.
Nou, ik moet zeggen dat het veel leuker is om genoemd te worden als je wint van Typhone, dan wanneer ie me helemaal afmaakt in een ronde als deze...ST10©DE schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:46:
Mooi stukje proza! Alleen hierom doe ik al mee, in de hoop, in welke hoedanigheid dan ook, genoemd te worden in dit geweldig stukje resumé van het speelweekend! Hulde!
Enige punt van kritiek: Ajax verliest niet op Rotterdamse bodem, ze verliezen wel punten op Rotterdamse bodem.
Hattrick: Thorgal Eagles
Dit topic is gesloten.