"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Je had ook 1-2 moeten voorspellenSuperkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:34:
Nu gaat Vitesse mij in de laatste 5 minuten ook al 10 punten door de neus boren. Het is inderdaad zo'n weekend @heho
Als.... als Fortuna en Vitesse gister en vandaag niet gescoord hadden had je me al niet meer kunnen achterhalenTyphone schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:02:
Rampzalige zondag coming up ai ai. Dat kan heel veel kanten op met Twente, Heerenveen. AZ is een zekerheidje, sorry @toolkist
@ElPaco
Ik ben enkel vandaag terug. Even een hotspot aangooien lukt niet vanwege policy met bedrijfsspionage (FN Herstal).
Dit soort nuttige intel hoor ik graag vooráf. Pannenkoek
Ik zat de laatste maanden nou niet echt in een flow waarin mijn voorspellingen wat waard warenSuperkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:45:
[...]
Dit soort nuttige intel hoor ik graag vooráf. Pannenkoek

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Deed ie ook.heho schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:51:
Als die Brobbey er eens een bal inschiet, dan had ik dit weekend ook eens 10 punten ...
Als je deze ronde omdraait sta ik best mooi bovenin mee te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 25-02-2024 18:58 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daar baalde ik ook vanRamzzz schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:43:
Ajax… maken ze de 2-1 zoals ik had voorspeld, staat Brobbey buitenspel.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Speelronde 23
Toen ik afgelopen zaterdag aan het eind van de avond even naar de tussenstand in onze poule keek viel één naam in het bijzonder op: @luukvr. Deze beste man scoorde al 10 punten op de vrijdag, wat meestal geen goede voorbode is voor de rest van het weekend. Zaterdagavond bewijs hij het tegendeel door bij RKC-Fortuna (0-1) de volle 20 punten te pakken en ook de winstpartijen van PSV en NEC waren goed voor respectievelijk 5 en 7 punten. Alles bij elkaar leverde dat een tussenstand op van 42 punten, na slechts 4 wedstrijden. Zou het een voetbalwedstrijd zijn dan zou je de tv uitzetten want het was al lang en breed gespeeld.
Helaas voor Luuk moest er nog een tweede helft komen en kwam hij als een AC Milan in de CL finale van 2005 uit de kleedkamer.

De verdediging van Luuk was op zondag zo lek als een mandje: Vitesse won tegen de verwachting in bij Excelsior, Twente won thuis gemakkelijk van De Eagles (bent u een Eagles fan Luuk?), AZ stuurde Ajax na een draak van een wedstrijd met "helemaal niets" weer terug naar Amsterdam...
Dat Feyenoord wel haar plicht deed tegen Almere en dat Heerenveen met een volle 3 punten in de bus terugkeerde vanuit Volendam mocht niet meer baten, de tegenstanders hadden inmiddels al te veel gescoord. Wie waren die spelers die ervoor gezorgd hebben dat Luuk zelfs nét buiten de top 5 terecht kwam? Dat waren deze grote meneren:
1. @Geerius 63 punten
2. @Bao_mi1 60 punten
3. @Megupe 60 punten
4. @Fascinerend 60 punten
5. @Mrk87 59 punten
@luukvr kwam, net als @Zyron, één puntje te kort voor de top 5.

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
@Geerius is met 63 punten de onbetwiste winnaar van speelronde 23 en ziet zich deze maand gekroond tot Tweakers Hero. Gefeliciteerd!
@Lekkerboeie86 heeft het abonnement inmiddels al voor je aangevraagd, waarvoor dank.

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @Typhone 948 punten
2. @lucatoni 942 punten
3. @JasperS1994 939 punten
4. @R-B 935 punten
5. @luukvr 932 punten
6. @pelle888 929 punten
7. @Fascinerend 926 punten
8. @Jay-K 926 punten
9. @Mooody 923 punten
10. @Jordi0344 920 punten
@Typhone staat nog steeds aan kop. Niet zo onbedreigd als de laatste weken want @lucatoni volgt op een kleine 6 puntjes.
Daarnaast heeft @JasperS1994 gehoor gegeven aan de oproep om de druk op te voeren en met 56 punten deze week stijgt hij weer 3 plaatsen
@luukvr mag dan misschien de slag verloren hebben, in de oorlog wint hij met zijn 58 punten flink terrein; hij komt vanaf plaats 8 de algemene top 5 binnen. Hij voelt het schrammetje van deze week waarschijnlijk niet eens.
@Fascinerend neemt dankzij zijn hoge weekscore voor het eerst een kijkje in de top 10, en hoe! Hij stijgt van plaats 15 naar een mooie 7e plek
De relatief grote verschillen in scores deze week hebben voor behoorlijk wat verschuivingen op de ranglijst gezorgd; met nog 11 ronden te gaan is er nog helemaal niks gespeeld!

Omdat er maar 2 uitslagen écht opvielen (de 1-7 van PSV en de 0-4 van Heerenveen) is het goed zoeken naar opvallende statistieken. De meest voor hand liggende is dat niemand de hierboven genoemde uitslagen juist had. Ik heb eenmaal een 1-5 voor PSV voorbij zien komen van @ephymerous, die zat er dan ook het dichtste bij. @Seikbal had Heerenveen bijna goed maar ging de fout in door Volendam (dat qua doelpunten nu 1 op 1 loopt dus ik snap het wel) een goaltje te geven.
Bij RKC-Fortuna vlogen de 2-1'tjes en 1-2'tjes ons om de oren. De krappe 0-1 werd slechts 5 maal goed voorspeld en wel door @luukvr, @Bao_mi1, @Freshnezz, @Geerius en @Fascinerend. Opvallend: alle 5 pakten hier (het was de wedstrijd van de week) de volle 20 punten door ook de doelpuntenmaker goed te voorspellen
Fortuna-Feyenoord was met 26 maal een (magere) 0-2 de best voorspelde wedstrijd.
De 3-0 van Twente bij de Eagles werd door een viertal waarzeggers juist ingevoerd: @Snowdog, @mAiden88, @Rubeo38 en @JasperS1994.
Dat AZ iets minder kwakkelt dan haar grote broer uit Amsterdam is niet iets wat de meesten verwacht hadden. Dat de Amsterdammers zonder enige inbreng terug naar huis gestuurd werden wist (of hoopte?) slechts een handjevol deelnemers: @Maarten_E, @frumper, @Geerius, @RodeVre en @Quazier.

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
In speelronde 22 deelt @toolkist een gevoelige klap uit aan @Typhone, die zich daarna een week lang als een Putin criticus (onvrijwillig? Heeft zijn Duitse deerne er iets mee te maken?) heeft afgezonderd van de grid, hetgeen hier in het topic door verschillende mensen ook al was opgevallen.
In zijn afwezigheid weet hij deze nederlaag in speelronde 23 toch weer ongedaan te maken, al is het maar nét aan. Voor toolkist is dit hét moment om toe te slaan; Typhone lijkt nu enigszins verzwakt dus hup! Een beetje gif in die voorspellingen.
De voorsprong is met 7 punten ruim maar zeker niet overbrugbaar.
Speelronde | @Typhone | @toolkist | tussenstand |
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |
15 | 37 | 37 | 8-6 |
16 | 31 | 17 | 9-6 |
17 | 28 | 28 | 9-6 |
18 | 28 | 21 | 10-6 |
19 | 50 | 29 | 11-6 |
20 | 47 | 24 | 12-6 |
21 | 39 | 36 | 13-6 |
22 | 26 | 30 | 13-7 |
23 | 48 | 45 | 14-7 |

Komend weekend speelronde 24. Als Ajacied wil ik alle mede Ajacieden vast veel sterkte wensen. De Eagles gaan bij winst (thuis tegen RKC) over ons heen en ons wacht de zware taak om dat thuis tegen FC Utrecht ongedaan te maken. In de tussentijd is het ook niet ondenkbaar dat AZ hun voorsprong verder uitbouwt.
Dat gezegd hebbende is er natuurlijk maar één wedstrijd die écht interessant is en dat is de topper tussen koploper PSV en de nummer 2 Feyenoord. Dit seizoen zijn de Eindhovenaren licht in het voordeel, zij hebben 2 van de 3 ontmoetingen met de Rotterdammers winnend afgesloten. Bij winst loopt het gat tussen de twee ploegen op naar 13(!) punten dus Feyenoord zal er alles aan moeten doen om dat niet te laten gebeuren. Zondag, half 3, Eindhoven
Voor het zover is trappen we komende vrijdag eerst af met FC Volendam tegen NEC. Pakken de Nijmegenaren 3 punten of doen ze hun naam eer aan en houden ze het op een gelijkspelletje?
Veel succes iedereen!
Gefeliciteerd met de dag dat je een jaartje wijzer wordt, of zoals sommigen het zouden zeggen, een jaartje rijper. Maar laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal een beetje rijping nodig, toch? Het voegt een beetje karakter toe, net als een goede kaas of een fijne wijn - of, laten we zeggen, een rijpe kiwi!
Vandaag is jouw dag om in de schijnwerpers te staan, en we kunnen geen betere reden bedenken om te vieren dan jouw onvergelijkbare zelf. Je bent als een zeldzame kiwi in een wereld vol appels en peren - uniek, exotisch en altijd een beetje verrassend!
Dus, laat vandaag alle remmen los! Dans als niemand kijkt, zing als niemand luistert, en eet taart alsof er geen morgen is (want laten we eerlijk zijn, wie heeft er morgen nodig als er taart is?).
Moge jouw verjaardag gevuld zijn met lachen, liefde en veel gekke momenten die je nog jarenlang zult herinneren. En wie weet, misschien is er zelfs een verjaardagsverrassing die zo mogelijk nog vreemder is dan een kiwi die probeert te jongleren!
Dus hef je glas (of je kiwi-sap!) op deze speciale dag en laat ons toasten op jou, Superkiwi, de held van deze verjaardag en van elke dag die volgt!
:strip_exif()/f/image/6ZicqrCzlFK75lB32onJOVMc.jpg?f=fotoalbum_large)

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En bedankt voor de felicitaties voor de weekoverwinning. Toen ik zondagavond naar mijn prestaties ging kijken was ik toch wel even verbaasd dat ik bovenaan de lijst stond, zelfs met de goede zaterdag in het achterhoofd. Vorige week ook een goede start van het weekend gehad met behoorlijk goede resultaten op vrijdag en zaterdag, maar het weekend duurde voor de poule een dag te lang...
Langzaam maar zeker is de weg omhoog gevonden. Maar om mij in de top 10 te plaatsen gaat wel heel ver. Ik sta toch echt 90 punten in het klassement onder de plek die ik onterecht inneem in het weekoverzicht. Ze noemen wij wel af en toe een Gekke-Gerrit, maar zo sta ik niet bekend op Tweakers of op voetbalpoules.nl
Ik heb de fout inmiddels ontdekt. Jullie zijn beiden een Gekke Gerrit en allebei uitemate fascinerend maar er is er maar één @Fascinerend. Het is inmiddels aangepast, bedankt
Dit was absoluut niet mijn schuld deze week, maar die van Fortuna wat per ongeluk scoort in de 89e minuut en Isimat-Mirin die voor het eerst in 3 jaar weer eens scoort, in de 86e minuut.Superkiwi schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:03:
In zijn afwezigheid weet hij deze nederlaag in speelronde 23 toch weer ongedaan te maken, al is het maar nét aan. Voor toolkist is dit hét moment om toe te slaan; Typhone lijkt nu enigszins verzwakt dus hup! Een beetje gif in die voorspellingen.
Kostte me 22 punten die 2 geintjes...
Is dit trouwens de bron van je naam?
:fill(white):strip_exif()/f/image/y7PUxyuFj5VAFmOI9R2VrwRm.png?f=user_large)
https://store.steampowered.com/app/1949960/Super_Kiwi_64/
[edit] en deze heeft ook wel wat...

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 28-02-2024 12:06 ]
Neen. Mijn bijnaam Kiwi, die ik inmiddels al 24 jaar draag, vindt zijn oorsprong in de vrucht. Niks meer en niks minder. Er zit verder ook helemaal niks achter of zo, het klonk gewoon lekker
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kiest een username als je jong bent en past die vervolgens jarenlang niet aan, je kent het wel.
⏩ PVOutput☀️
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus die game is als tribute voor jou gemaakt, ipv andersom... NiceSuperkiwi schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:19:
[...]
Neen. Mijn bijnaam Kiwi, die ik inmiddels al 24 jaar draag, vindt zijn oorsprong in de vrucht. Niks meer en niks minder. Er zit verder ook helemaal niks achter of zo, het klonk gewoon lekker
Dat hangt er vanaf wat jullie mij gunnen.Gonadan schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:20:
Wordt de trofee van het topic dan ook een gouden kiwi?
Jij mag een fancy gereedschapskist.Typhone schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:11:
[...]
Dat hangt er vanaf wat jullie mij gunnen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
dat is dan nog steeds een probleem
Het is alweer een tig uur geleden natuurlijk.. maar nog gefeliciteerd @Superkiwi !
Soms is het beter om niks te zeggen, daar ben ik alleen niet zo goed in....

Vanavond om 20.00 wordt er weer afgetrapt in Volendam!
Met een mooie topper zondagmiddag om 14.30 in het vooruitzicht.
Gaat PSV er met de titel vandoor bij winst of gaat Feyenoord in de achtervolging door de punten mee naar Rotterdam te nemen?
Laten we van het laatste uitgaan

@MarkH69, @Maarten_E, @R-B, @Mavaros, @lameeuw, @Dion34, @majoh, @DutchEagle1993, @Mrk87, @Ephymerous, @Quad, @Lekkerboeie86, @mAiden88, @Nietorigineel, @MPC60, @Fendermen, @groggy, @Ramzzz, @Jay-K, @ParaDroid2, @Mooody, @Jordi0344, @wokkelz, @superbieke, @jm2th2, @Rubeo38, @HippiePaci, @Purehz, @Heho, @Miki, @OMX2000, @Sjorre, @Techrvw, @pelle888, @Dracoz, @FREAKJAM
Vanuit het niets dat psv ineens een speelronde in onze poule wint. Die persoon nog nooit in de lijstjes voorbij zien komen (dus die vult wel trouw wekelijks de poule inSuperkiwi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:44:
PSV pakt de winst deze keer. Het wordt wel een vermakelijke pot, dus kijken gaan we zeker

Ik moest je post even twee keer lezen. Ik dacht: "wat bedoelt ie nou?

⏩ PVOutput☀️
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die 1-1 was prima voorspelbaarGonadan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:13:
Dat AZ blijft wel lekker voorspelbaar. Even pieken tegen Ajax en dan keurig weer verkloten, het zal eens niet.
Ik baal alleen dat Twente de 1-3 niet maakte, dan had ik full score vandaag.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tsja, zo kom je nooit naar boven.
⏩ PVOutput☀️
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verloor telkens punten op Ajax omdat ik Ajax telkens de winst gaf.Gonadan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:19:
Tsja, als je nu nog steeds tegen Ajax blijft zetten heb je dat onderhand wel verdiend toch?
⏩ PVOutput☀️
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En dan was dit je moment om je ruggengraat te verliezen?Quad schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:20:
[...]
Ik verloor telkens punten op Ajax omdat ik Ajax telkens de winst gaf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Utrecht jonguh!Gonadan schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:24:
[...]
En dan was dit je moment om je ruggengraat te verliezen?![]()
⏩ PVOutput☀️
De laatste pot van vandaag is ook nog eens een wedstrijd van de week dus de weekwinnaar kan ook zomaar iemand anders worden...
@Quad herkenbaar. Ik had Ajax op 1-2 gezet en juist vandaag leek Utrecht er helemaal geen zin in te hebben, waar ze normaliter regen Ajax opeens de wedstrijd van hun leven spelen.
De 2-1 die ik bij PSV had staan zou prima gekund hebben als PSV niet die ontzettend domme fout maakte waar de gelijkmaker uit voortkwam.
Gezellig!
Wut? Had ik niet eens door. Ga me nou geen hoop geven.Superkiwi schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:36:
@Gonadan staat voorlopig op één, kort gevolgd door @Persioncool en @toolkist. Dit wordt een partijtje spannend!
De laatste pot van vandaag is ook nog eens een wedstrijd van de week dus de weekwinnaar kan ook zomaar iemand anders worden...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gun je het schildje wel, dus doe je best!
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zolang het duurde.
⏩ PVOutput☀️
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Spartelen? Tot aan de laatste wedstrijd stond ik top 3 deze ronde en ver, ver voor op jou...Typhone schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:25:
Stink Ajax, winnen ze
Kijk die @toolkist spartelen! 😜
Dat Almere dan ineens achterlijk gaat doen, tja, dat verpest de weekwinst maar niet die op jou

Rustig aan hè. Ajax heeft me genekt. Volgende week voorspel ik weer een overwinning voor ze en dan gaan ze in de polder weer met de staart tussen de benen naar huis.Quad schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:16:
@Typhone is na maanden ook z'n 1e plek kwijtgeraakt. Gaat het mentaal ooit weer met 'm goedkomen?
Gewoon een HELE plek gestegen dit weekend.. (van 99 -> 98)
Pfff hopelijk kan ik deze stijgende vasthouden.. hoelang moet het seizoen nog duren als ik op deze manier eerste moet worden?

Speelronde 24
Speelronde 24 is gespeeld, dat betekent dat we kunnen gaan aftellen: nog 10 te gaan! Trek de veters nog maar eens goed aan en warm de spiertjes goed op; de eindsprint kan vanaf nu ingezet gaan worden. Als we de laatste wedstrijd van gisteren als voorbode kunnen zien dan belooft het nog een spannende race te worden.
@lucatoni is de afgelopen weken al begonnen met zijn demarrage en is daarbij iedereen voorbijgestreefd. Hij heeft zelfs al een klein gat geslagen ten opzichte van @Typhone, die zelf nog een relatief ruime voorsprong heeft op de rest van de achtervolgers en zich net als Feyenoord enigszins eenzaam op de tweede plaats terugvindt. Of lucatoni te vroeg gepiekt heeft waardoor over enkele speelronden de verzuring optreedt moeten we even afwachten. Voorlopig is zijn prestatie van de laatste weken behoorlijk indrukwekkend te noemen.
De strijd om plek 3 is er ook één om in de gaten te houden: @Jay-K, @R-B en @JasperS1994 staan binnen twee punten van elkaar.
In de strijd om degradatie is het eveneens zeer spannend te noemen. Om gelijk met de deur in huis te vallen: @mAiden88 lijkt de Volendam van Tweakers FC te worden, voor hem lijkt directe degradatie in het verschiet te liggen. Maar wie weet, met nog 10 speelronden te gaan kán het gat van 48 punten nog gedichte worden.
Het is aan @Seikbal en @mavaros om uit te maken wie er nog meer rechtstreeks degradeert. Eerstgenoemde neemt na afgelopen weekend de plek van mavaros over en manifesteert zich voor nu even boven de degradatiestreep. Wie er zich bij hem in de nacompetitie voegt is ook nog niet beslist. @DutchEagle1993 en @Hoianddoei zijn deze strijd keihard aan het uitvechten. In de afgelopen speelronde haalden ze beiden 35 punten, waar laatstgenoemde niks mee opschiet. Het gat tussen deze twee kemphanen is nu 5 punten dus ook dit is er één om in de gaten te houden!
Even terug naar afgelopen weekend dan.
De uitslagen die meteen opvallen zijn natuurlijk de monsterscores van NEC en Fortuna Sittard. Beide clubs declasseerden hun tegenstander door ze met 5-2 over de knie te leggen. Het was geen pretje, dit voelen ze in Volendam en Rotterdam nog wel even.
Twente deed wat van ze verwacht werd en won (zij het wat magertjes) van Vitesse, Heerenveen won van PEC en de Heraclieden uit Almelo, die eerder dit seizoen nog met 5-0 wonnen in Almere moesten nu genoegen nemen met een schamel puntje. Dat gold ook voor AZ, dat bij Sparta niet verder kwam dan een 1-1.
Omdat Go Ahead op de zaterdag knap wist te winnen van Real Madrid Waalwijk (1-0) wisten ze zich voor één dag verzekerd van plaats 5. Aan Ajax dan ook de zware taak om thuis te winnen van Utrecht, iets wat de laatste jaren geen zekerheidje is. Gelukkig voor ons vergat Utrecht mee te voetballen waardoor de Amsterdammers zelfs met deze belachelijke vertoning met relatief gemak wonnen.
Dé wedstrijd waar alle ogen op gericht waren was natuurlijk de topper tussen PSV en Feyenoord. Bij winst van de Eindhovenaren zou het gat oplopen naar 13(!) punten, bij verlies zou Feyenoord tot op 7 punten naderen. Na een boeiend duel stond er, met enige hulp van Boscagli, na afloop een 2-2 op het scorebord. Een uitslag waar PSV tevreden mee zal zijn en waardoor zij nu al 40(!) wedstrijden achter elkaar ongeslagen zijn. Voor Feyenoord een uitslag waar ze niet op gehoopt hadden. Niet omdat ze nog aanspraak maken op de eerste plaats maar omdat ze het gat met achtervolger Twente hadden kunnen vergroten naar 8 punten. Nu is de strijd om plek twee nog ietwat spannend te noemen.
Zoals gezegd: als de laatste wedstrijd van gisteren ook een voorbode is voor het eind van ónze competitie dan kunnen we onze borst nat maken. Met nog één wedstrijd te gaan stonden @Gonadan, @Persioncool en @toolkist op de virtueel eerste, tweede en derde plaats. Omdat er met die wedstrijd 20 punten gescoord konden worden waren er nog een behoorlijk aantal deelnemers die zich in de top konden mengen en dat is precies wat er gebeurde. @Persioncool voorspelde het gelijke spel en behield zijn tweede plaats. Zowel @Gonadan als @toolkist voorspelden een 1-0 en zagen enige hoop op het felbegeerde schildje in rook opgaan.
Het was @Rubeo38 die als een duveltje uit een doosje omhoog schoot en met zijn correcte 2-2 inclusief één juiste doelpuntenmaker de week afsloot met 61 punten en dat is nét genoeg om er met de weekwinst vandoor te gaan.

Na een spannende eindspurt ziet de top 5 er deze week als volgt uit:
1. @Rubeo38 61 punten
2. @Persioncool 60 punten
3. @Techrvw 55 punten
4. @Jay-K 52 punten
5. @lucatoni 52 punten

De volgende speler wint deze week het Tweakers Hero Abonnement en krijgt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers:
Met 3 correcte uitslagen pakt @Rubeo38 deze week zijn tweede (jaja) schildje en is de enige speler die bóven de 60 punten scoort.
Op de algemene ranglijst betekent dit een fikse stijging: van plaats 34 naar plaats 19

De top 10 is wat door elkaar gehusseld. Het meest opvallende: we hebben een nieuwe nummer 1!
1. @lucatoni 994 punten (+1 plek)
2. @Typhone 986 punten (-1 plek)
3. @Jay-K 978 punten (+4 plekken)
-. @R-B 978 punten (+1 plek)
5. @JasperS1994 976 punten (-2 plekken)
6. @Fascinerend 971 punten (+1 plek)
-. @Jordi0344 971 punten (+4 plekken)
8. @Mooody 969 punten (+1 plek)
9. @M@cer 967 punten (+3 plekken)
-. @pelle888 967 punten (-3 plekken)
Aan de top worden harde klappen uitgedeeld en elk puntje is nu belangrijk, wat we terug zien aan het feit dat niemand op dezelfde plek als vorige week staat.
@luukvr, de winnaar van speelronde 23, laat het even afweten en verdwijnt voorlopig even uit de top 10.

5-2 is niet een uitslag die we vaak zien, laat staan twee keer in één speelronde. Niemand, zelfs @mavaros niet, zag deze aankomen. Over heel voetbalpoules is alleen die bij Volendam-NEC één keer goed voorspeld.
Ajax-Utrecht waren de meningen op voorhand over verdeeld. Ik zie gelijke spelen, winst voor de thuisploeg en winst voor de uitploeg. Dat Utrecht er niet aan te pas zou komen hadden twee deelnemers heel goed in het snotje: @M@cer en @frumper.
Dat onze pro Ajax voorspellers @Gonadan en @toolkist slechts een magere 2-1 hadden staan valt me dan weer tegen. Grote mond, kleine ballen.
PSV werd door maar liefst 86 van de 100 deelnemers op winst gezet, waarbij @mavaros met zijn 8-1 de kroon spande. @ephymerous, @Seikbal, @Frituurman, @reaL_G, @hippiepaci en @lucatoni durfden het zelfs aan om Feyenoord op winst te zetten.
De uiteindelijke 2-2 kwam vijf maal uit de koker rollen en leverden @Isheara, @Miki, @OMX2000, @Sjorre en @Willem_48 de volle 10 punten op (de extra punten even niet meegerekend).
De allesbeslissende laatste wedstrijd tussen Heracles en Almere (2-2) werd zes keer goed voorspeld: @psYchovic, @Quad, @Seikbal, @superbieke, @Rubeo38 en @Techrvw hadden dit bij het rechte eind, hetgeen Rubeo zoals we inmiddels weten de weekwinst opleverde.
Bij de overige wedstrijden vielen er wat meer tienpunters:
Eagles-RKC: 11
Vitesse-Twente: 19
Sparta-AZ: 14
Heerenveen-PEC: 19

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist!
@toolkist pakt voor de tweede maal in drie weken de winst en verkleint daarmee het gat naar 6 punten. Om in de waan van de dag te spreken: houdt hij deze streak vast dan kan de winst hem niet meer ontgaan, het is aan @Typhone om hier een stokje voor te steken. Die zal eveneens extra gemotiveerd zijn want hij wil natuurlijk óók zo snel mogelijk zijn eerste plek op de ranglijst weer terug. Kortom, ook dit is er één om in de gaten te houden!
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |
15 | 37 | 37 | 8-6 |
16 | 31 | 17 | 9-6 |
17 | 28 | 28 | 9-6 |
18 | 28 | 21 | 10-6 |
19 | 50 | 29 | 11-6 |
20 | 47 | 24 | 12-6 |
21 | 39 | 36 | 13-6 |
22 | 26 | 30 | 13-7 |
23 | 48 | 45 | 14-7 |
24 | 38 | 48 | 14-8 |

Speelronde 25 trapt af met een topper tegen een subtopper: De Eagles ontvangen in hun altijd levendige en knusse stadion koploper PSV. Eitje voor PSV zou je zeggen. Of weten de Eagles, die de Madrilenen uit Waalwijk immers hebben verslagen, de boeren ook met een beteuterd gezicht terug naar Brabant te sturen?
Tijd om daar eens goed over na te denken.
Succes!
Wat nou, jij enorme 1-2 voorspeller...Superkiwi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:39:
Dat onze pro Ajax voorspellers @Gonadan en @toolkist slechts een magere 2-1 hadden staan valt me dan weer tegen. Grote mond, kleine ballen.
Totaal onvoorspelbaar helaas

Ach joh, laat hem. Hij is gewoon gefrustreerd dat 'ie niets negatiefs kon bedenken omdat wij gewoon een lekker weekend hadden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor de goede orde: komend weekend heb ik Ajax gewoon weer op winst gezet
Bedankt voor het verslag weer! Nu ik in de "degradatie en nacompetitie strijd zit" is het toch ineens alsof je nog ergens je best voor doet.
Je zal Real Madrid op winst hebben gezet en dan die kopbal niet meer zien tellen ... Voor mij niet relevant, falen in 1 competitie is al meer dan genoeg.
Superkiwi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:31:
De wereld werd wel even heel zwart dit weekend ja. Neem het mij niet kwalijk @toolkist, ik reageerde vanuit emotie. Aanvaardt u mijn welgemeende excuses?
Voor de goede orde: komend weekend heb ik Ajax gewoon weer op winst gezet

Tadaaa daar zijn we weer met de reminders!
Vanavond trapt de koploper af om 20.00 dus zorg dat je voorspellingen er voor die tijd in zitten, of niet, beter voor mij
@Maarten_E, @R-B, @Mavaros, @Dion34, @frumper, @DutchEagle1993, @Lekkerboeie86, @Nietorigineel, @Fendermen, @groggy, @RudyL, @ElMacaroni, @robbydw, @Frituurman, @superbieke, @hilz0r, @HippiePaci, @MarChello75, @Purehz, @Heho, @Besas79, @Lucatoni, @Magixx013, @MM99, @OMX2000, @RodeVre, @bie100, @poes, @Zyron, @Techrvw, @pelle888, @Dracoz, @Murrays, @Ragger
De enige pot die mij enige kopzorgen baart is Madrid Waalwijk tegen Vitesse. De resultaten van de laatste 5 wedstrijden zijn ongeveer hetzelfde (lees: van allebei even slecht) en op de ranglijst ontlopen ze elkaar ook niet veel; het verschil is slechts 2 punten. Van de laatste 26 keren dat deze wedstrijd gespeeld werd won Madrid Waalwijk er 10 en Vitesse er 9.
Ik speel het op safe en ga voor een 1-1 gelijkspelletje.
Bij de (niet vergrendelde) voorspellingen zijn de meningen ook verdeeld:
19x winst Madrid Waalwijk
21x winst Vitesse
18x gelijkspel
Dit lijkt de wedstrijd te gaan worden waarbij degenen die het juist hebben met een voorsprong de zondag in gaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 09-03-2024 16:52 ]
Ja potverdikkie, daar gaan mijn 10 punten

Volgende keer toch maar weer veilig 2-1 voorspellen.
Als het niet goed gaat, is het jullie schuld.
⏩ PVOutput☀️
Wat ook handig is, is dat je dan gelijk de uitslagen van de laatste 5 wedstrijden te zien krijgt zodat je een beetje kunt inschatten in welke vorm de ploegen verkerenQuad schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:23:
Ik zag dat je via de website de meest voorspelde uitslagen kon zien.
Niet echt. Ik had 2-0. Had 4-0 kunnen zijn overigens.
Almere-Utrecht 1-1 wel goed. 5e plekje
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
De punten zijn hard nodig om in de top 25 te blijven.
⏩ PVOutput☀️
Nou, daar gaan onze 10 punten (weer).Quad schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:22:
Het mag van mij afgefloten worden met deze stand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gelukkig leverde PEC-Volendam mij de eerste tienpunter van dit weekend op dus het leed word enigszins verzacht.
Hopelijk werkt NEC zo ook een beetje mee. Hup NEC

*edit
Bedankt NEC
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 10-03-2024 18:49 ]
Staat de champagne al koud? (laat de kurk er nog maar even opzitten, je weet het immers nooit).
*edit
Poeh, de wedstrijd van de week was je niet gunstig gezind: 0 punten

Met alleen Feyenoord nog te gaan heeft @Gynnad nu een voorsprong van 10 punten op de nummer 2 @ST10©DE, dat kan niet meer fout gaan. Gynnad, ontkurk de champagne maar!

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 10-03-2024 18:49 ]
Kijk ook even naar @Gonadan in de weekscore, 10 punten los dus kan haast niet meer verkeerd gaanSuperkiwi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 18:53:
49 punten voor @toolkist, 33 voor @Typhone.
Feyenoord doet er niet meer toe; toolkist komt weer een stapje dichterbij
Oepsie.. @Gonadan ,@Gynnad , lijkt allemaal op elkaar
[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 10-03-2024 18:54 ]
Goed geninja-edit toolkist
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 10-03-2024 18:55 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat zei ik direct na Villa al, Fortuna wordt puntverlies. Dus als het je om de pool gaat had je dit kunnen weten.Superkiwi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:37:
Nee, lekker in het voordeel van Ajax voorspellen. Nou, dat was ook voor het laatst
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had de champagne zeker nog niet koud gezet, wist dat mijn voorspelde winst voor Heerenveen zeker geen zekerheidje was, tot aan dan stond ik nog 8e van Nederland voor de week.Superkiwi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:41:
@Quazier nog 2 potjes te gaan, 5 punten voorsprong op de rest.
Staat de champagne al koud? (laat de kurk er nog maar even opzitten, je weet het immers nooit).
*edit
Poeh, de wedstrijd van de week was je niet gunstig gezind: 0 punten![]()
Met alleen Feyenoord nog te gaan heeft @Gynnad nu een voorsprong van 10 punten op de nummer 2 @ST10©DE, dat kan niet meer fout gaan. Gynnad, ontkurk de champagne maar!
Maar al met al toch zeer tevreden over mijn weekje, en uiteindelijk nog een gedeelde 5e plaats in het week klassement van de pool.

Speelronde 25
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Alle clubs vechten redelijk hard voor de punten en op basis van historie zijn sommige wedstrijden zeer moeilijk te voorspellen. Eén club bezorgt mij kopzorgen omdat ik met een soort groepsdruk moet omgaan en die club heet Ajax. Wee je gebeente als je tegen Ajax voorspelt en per ongeluk gelijk krijgt. Week in week uit doen de Amsterdammers iets doms of onverwachts in zowel positieve als negatieve zin.
PSV doet dat een heel stuk minder maar de scoringsdrift was op de vrijdag niet al te hoog tegen de adelaars die vooruit gaan. AZ was wel weer eens op dreef en legde een belabberd Excelsior met 4-0 over de knie. Sinds de soap rondom Driouech is het lastig punten verzamelen voor de Kralingers. Sparta zit sinds enige tijd ook weer in een dip en is niet de club die het daarvoor was.
Met nog 9 speelrondes te gaan wordt het voor Vitesse een hele kluif. Van je directe concurrent verliezen om een playoff plek kan hard aankomen. Satistisch gezien moet Vitesse in de komende 9 potjes nog minimaal evenveel winnen als ze tot nu het hele (!) seizoen gedaan hebben. Ik help ze mee hopen. De buren uit Nijmegen zal het allemaal worst wezen: die staan lekker te ballen momenteel met een 6e plaats tot gevolg. Maak er maar 5e van want Ajax speelt komende week weer Europees en we weten hoe dat erna gaat.
Deze week heeft de wedstrijd van de week een grote invloed op de totale stand en één iemand in onze pool klapt er even op als wilde gnoe: @Gynnad scoort maar liefst +73 punten in totaal met een +20 punter bij de wedstrijd van de week. Zelfs zonder die wedstrijd had hij nog een top 10 notering gehad (met enkele anderen) dus het geeft wel aan hoe relatief goed deze voorspelling is geweest. Ook over heel Nederland gezien blijkt @Gynnad een topper te zijn: 9e van heel Nederland over speelronde 25!
RESPECT zeggen wij! Tot mijn grote schrik zie ik @toolkist ook hoog staan op een plek die ik niet van hem gewend ben

De volgende deelnemers eindigen deze week in de top 5:
1. @Gynnad +73 punten
2. @ST10©DE +63 punten
3. @Thijssie007 +62 punten
4. @mefjoew + 61 punten
5. @Quazier + 58 punten
5. @Bao_mi1 +58 punten
5. @bregweb +58 punten
5. @Maarten_E +58 puinten

@Gynnad wint het Hero abonnement en zal door @Lekkerboeie86 aangemeld worden. Je ontvangt hiervoor automatisch bericht vanuit Tweakers!

De volgende deelnemers staan deze week in de top 10:
1. @lucatoni +1039 punten
2. @R-B +1028 punten
3. @Jay-K +1027 punten
4. @Typhone +1026 punten
5. @Jordi0344 +1025 punten
6. @Mooody +1022 punten
7. @Fascinerend +1021 punten
8. @JasperS1994 +1020 punten
9. @M@cer +1013 punten
10. @Bao_mi1 +1010 punten
De top 10 is wederom veranderd en ik heb opeens concurrentie gekregen. Een ieder die hoger als mij eindigt is uitgesloten van deelname komend jaar dat weten jullie hè?
Opvallend trouwens, de winnaar @Gynnad komt vanaf plaats 60 even naar plaats 46 gesprongen met zijn 73 punter!

@Superkiwi is ook in zijn vrije tijd flink bezig en houdt de leuke feitjes geregeld bij:
- Slechts 3 mensen hadden GA Eagles - PSV goed: @luukvr, @Jero_B en @Gynnad (de winnaar natuurlijk)
- De late goal van Sparta tegen Twente leverde 26 deelnemers op het nippertje 10 punten op. 41 mensen zagen in de laatste 5 minuten hun 10 punten in stukjes breken.
- De 1-1 bij Almere-Utrecht werd 19x goed voorspeld.
- @mavaros was de enige die RKC - Vitesse goed voorspelde (3-1)
- Op zaterdagavond zijn de eerste deelnemers van onze poule door de magische 1000 punten grens gebroken!
- Alleen @Mooody en @Basdon1985 hadden AZ-Excelsior goed (4-0)
- @Ramzzz vuilak! De enige die Ajax - Fortuna (2-2) goed voorspelde.
- PEC - Volendam werd in totaal 11x goed voorspeld met een 1-1 stand.
- De 16:45 wedstrijd was voor de dubbele punten. De 2-0 voor Nec tegen heerenveen werd 9x goed voorspeld, hetgeen Gynnad met nog 1 wedstrijd te gaan de winst al zo goed als zeker opleverde. Aartsvijand @toolkist deed dit helaas ook en pakte hierdoor de winst op mij.
- Feyenoord - Heracles was een makkie: 28x werd deze wedstrijd goed voorspeld.

Verslag van de bruutste persoonlijke vete op Tweakers: Typhone vs toolkist
Ik kan er veel of ik kan er weinig woorden aan vuil maken: @toolkist wint deze week met een lucky 2-0 bij de wedstrijd van de week en het feit dat ik dacht dat Ajax na het goede optreden tegen Tottenham wel sterker voor de dag zou komen tegen Fortuna. De 1-1 die ik (vorige week reeds) had ingevuld bleek te voorbarig te zijn. Ook dat had me niet geholpen trouwens maar alsnog jammer dat ik het niet gedaan heb voor de algemene poule. De achterstand van toolkist is kleiner geworden met nog 9 wedstrijden te gaan.
Voor @toolkist een video: YouTube: Bruce Springsteen - Tougher Than the Rest (Official Video)
1 | 44 | 50 | 0-1 |
2 | 65 | 32 | 1-1 |
3 | 34 | 47 | 1-2 |
4 | 25 | 37 | 1-3 |
5 | 51 | 35 | 2-3 |
6 | 44 | 43 | 3-3 |
7 | 32 | 31 | 4-3 |
8 | 57 | 41 | 5-3 |
9 | 44 | 51 | 5-4 |
10 | 32 | 34 | 5-5 |
11 | 46 | 26 | 6-5 |
12 | 51 | 20 | 7-5 |
13 | 36 | 44 | 7-6 |
14 | 47 | 40 | 8-6 |
15 | 37 | 37 | 8-6 |
16 | 31 | 17 | 9-6 |
17 | 28 | 28 | 9-6 |
18 | 28 | 21 | 10-6 |
19 | 50 | 29 | 11-6 |
20 | 47 | 24 | 12-6 |
21 | 39 | 36 | 13-6 |
22 | 26 | 30 | 13-7 |
23 | 48 | 45 | 14-7 |
24 | 38 | 48 | 14-8 |
24 | 40 | 56 | 14-9 |

Komende week gaat het spektakel op de vrijdag weer door. Vul alvast je voorspellingen in anders wordt je door @makooy getagged
Dit topic is gesloten.