Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:00
sten123 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:32:
Ik heb momenteel een Iphone 14 Pro. Maar helaas met gebarsten scherm en ik mag dus verlengen.
Nu twijfel ik over de Fold5.

Kan iemand mij vertellen of de foto`s en filmpjes die die maakt goed zijn ? of kan ik beter wachten op de Fold6
Dat hangt er van af wat jij 'goed' vindt. Maar de camera is niet het allersterkste punt van de Folds. Die zijn altijd minder dan de S-serie. de camera's moeten passen in een heel dun frame, dus ze kunnen niet de grootste sensoren en bijpassende lenzen er in proppen. Dat zal bij de Fold6 waarschijnlijk niet anders zijn.
Sowieso is de Iphone nog redelijk onverslagen als het op filmen aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Eind maart begint de uitrol van One UI 6.1 voor de Z Flip 5 en de Z Fold 5
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:28
sten123 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:32:
Ik heb momenteel een Iphone 14 Pro. Maar helaas met gebarsten scherm en ik mag dus verlengen.
Nu twijfel ik over de Fold5.

Kan iemand mij vertellen of de foto`s en filmpjes die die maakt goed zijn ? of kan ik beter wachten op de Fold6
Ik had voor mijn Fold 5 een 14 Pro Max en vind de camera van de Fold stuk minder presteren tov de 14, maar dat wist ik van te voren dus heb er geen probleem mee vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb nou inmiddels een paar maanden de Flip5 en ik moet zeggen dat hij goed bevalt, tot zover geen issues.
Wel is het een flinke downgrade vergeleken met mijn vorige telefoon (S21 ultra), maar het feit dat hij lekker compact is en goed in m'n broekzak zit maakt een hoop goed.

Foto's vallen tegen, maar goed, dat was vooraf bekend.

Al met al tevreden met het toestel, maar de vraag is wel hoe lang ik hem nog ga gebruiken als de gimmick van dichtflippen weg is.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 20:01

ParaWM

Pro Prutser

Mad-Matt schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:42:
...... maar de vraag is wel hoe lang ik hem nog ga gebruiken als de gimmick van dichtflippen weg is.
De vraag gaat worden of je ooit nog terug wil naar zo'n groot lel in je broekzak als je je realiseert dat je met een telefoon eigenlijk alleen maar wat WhatApp'ed, Tikkies en Ideal betalingen doet en af en toe je email checked of een forumpje bekijkt. Ik in ieder geval niet, maar ben ook al hooked vanaf de 3 :*) . Zeker dat betalen met de telefoon dicht door alleen even op het voorscherm te tikken en de hinge tegen de betaalautomaat te houden zou ik niet meer willen missen.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:41
ParaWM schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:51:
[...]

De vraag gaat worden of je ooit nog terug wil naar zo'n groot lel in je broekzak als je je realiseert dat je met een telefoon eigenlijk alleen maar wat WhatApp'ed, Tikkies en Ideal betalingen doet en af en toe je email checked of een forumpje bekijkt. Ik in ieder geval niet, maar ben ook al hooked vanaf de 3 :*) . Zeker dat betalen met de telefoon dicht door alleen even op het voorscherm te tikken en de hinge tegen de betaalautomaat te houden zou ik niet meer willen missen.
Dat betalen doe je denk ik dan niet met ING?
Ik krijg het niet voor elkaar om te betelen zonder het scherm open te klappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

ArniD schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:05:
[...]

Dat betalen doe je denk ik dan niet met ING?
Ik krijg het niet voor elkaar om te betelen zonder het scherm open te klappen.
ABN idd

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-05 20:00
Heeft iemand al iets gelezen of Galaxy AI ook naar de Flip 5 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40

SkyStreaker

Move on up!

jim[beam] schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:13:
Vraag ik mij eigenlijk ook af.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
jim[beam] schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:13:
Even opgezocht
Galaxy AI: Supported devices

Galaxy S23 Ultra.
Galaxy S23 Plus.
Galaxy S23.
Galaxy S23 FE.
Galaxy Z Fold 5.
Galaxy Z Flip 5.
Galaxy Tab S9 Ultra.
Galaxy Tab S9 Plus.
Galaxy Tab S9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 07:42

bomberboy

BOEM!

Was ook op de front-page gepost tijdje terug: nieuws: Samsung brengt Galaxy AI-functies ook naar toestellen uit 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 25-05 00:25
Hallo ervaringsdeskundigen.

Ik las ergens dat de vouw van een Fold na verloop van tijd 'erger' wordt? Oftewel prominenter aanwezig? Is dat echt zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:16
LaTiNo156 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:26:
Hallo ervaringsdeskundigen.

Ik las ergens dat de vouw van een Fold na verloop van tijd 'erger' wordt? Oftewel prominenter aanwezig? Is dat echt zo?
Bij mijn Fold 2, 4 en 5 niet. Fold 2 heb ik bijna 2 jaar gehad. Fold 5 nu sinds release.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Laatst online: 25-05 00:25
Rohit schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:18:
[...]

Bij mijn Fold 2, 4 en 5 niet. Fold 2 heb ik bijna 2 jaar gehad. Fold 5 nu sinds release.
Ok, dat klinkt al beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Heb bij de Fold 4 wel gehad dat ik mijn scherm niet meer kon openklappen. Maar gewoon gratis onder garantie gewoon vervangen. Dat was na een half jaar ongeveer. Maar gelukkig nog nergens last van bij mijn Fold 5. Fold 2 die bijna 2 jaar geen enkele probleem en daarna verkocht dus diegene gebruikt hem hopelijk nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:29
Het is zover ING introduceert Google Pay. Dit betekend geen onnodige flips meer voor de flip5 bezitters met ing

https://www.ing.nl/particulier/betalen/google-pay

[ Voor 30% gewijzigd door fredgroes op 12-03-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:27
Ik heb de Z Flip 5 al sinds de release en sinds dit weekend zit er ineens links bij de vouw een luchtbel onder de folie die er al op zat bij levering. Ik begreep toen dat ik de folie er niet af mocht halen (is het dubbele randje wat je ziet op het scherm). De luchtbel zit niet in het scherm zelf en kan ik met mijn vinger voorzichtjes kleiner maken (waarna hij weer terugkeert).

Heeft iemand enig idee of dit toch een beschermfolie is die ik er af kan halen of dat ik hier mee terug moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 19:38
PrixV schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:09:
Ik heb de Z Flip 5 al sinds de release en sinds dit weekend zit er ineens links bij de vouw een luchtbel onder de folie die er al op zat bij levering. Ik begreep toen dat ik de folie er niet af mocht halen (is het dubbele randje wat je ziet op het scherm). De luchtbel zit niet in het scherm zelf en kan ik met mijn vinger voorzichtjes kleiner maken (waarna hij weer terugkeert).

Heeft iemand enig idee of dit toch een beschermfolie is die ik er af kan halen of dat ik hier mee terug moet?
Niet eraf halen. Hoort erop te zitten. Klik weg, hang op bel uw bank verkooppunt om aanspraak te maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
__R__ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:29:
[...]

Niet eraf halen. Hoort erop te zitten. Klik weg, hang op bel uw bank verkooppunt om aanspraak te maken op garantie.
Gewoon contact opnemen met Samsung dus? Daar heb ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03
Succes ermee. Gisteren voor de 3e keer een nieuwe protector laten plaatsen. Ik heb er geen vertrouwen meer in dus ik ga opzoek naar wat anders.
https://www.samsung.com/nl/support/repair/
Hier kan je de telefoon aanmelden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
DrNizeGuy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:30:
Succes ermee. Gisteren voor de 3e keer een nieuwe protector laten plaatsen. Ik heb er geen vertrouwen meer in dus ik ga opzoek naar wat anders.
https://www.samsung.com/nl/support/repair/
Hier kan je de telefoon aanmelden voor reparatie.
Pfff dat klinkt niet best. Ik moet er ook nog 45 min voor rijden. Gaan ze je telefoon ook leeg gooien? Ik ga nml wel een back up maken maar word niet heel blij van dat vooruitzicht.
Heb hem inmiddels aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
PrixV schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Pfff dat klinkt niet best. Ik moet er ook nog 45 min voor rijden. Gaan ze je telefoon ook leeg gooien? Ik ga nml wel een back up maken maar word niet heel blij van dat vooruitzicht.
Heb hem inmiddels aangemeld.
Nee er wordt niets gewiped.
Als je de afspraak maakt doe het dan niet te laat in de middag anders blijft je telefoon liggen tot de volgende dag.
Andere wacht je ~1,5 uur en dan zit het erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
DrNizeGuy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Als je de afspraak maakt doe het dan niet te laat in de middag anders blijft je telefoon liggen tot de volgende dag.
Met mijn Flip4 koste het in totaal 20 minuten met een afspraak in een samsung center in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
DrNizeGuy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Thanks voor de tip! Ik heb de afspraak om 12:40 gemaakt dus moet goed komen :)

En valt onder de garantie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 22:17
Valt inderdaad onder garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
De mijne gaat helaas de verkoop in.
Deze telefoon stoort op mijn hoortoestel, duurde even voor ik er achter kwam waaroor precies.
Het blijkt dat er boven en onder magneten zitten, en deze storen op mijn toestel.

Jammer want het is echt een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ArniD schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:41:
De mijne gaat helaas de verkoop in.
Deze telefoon stoort op mijn hoortoestel, duurde even voor ik er achter kwam waaroor precies.
Het blijkt dat er boven en onder magneten zitten, en deze storen op mijn toestel.

Jammer want het is echt een top toestel.
Dat wordt oppassen want in de toekomst krijgen alleen maar meer toestellen magneten i.v.m. Qi2/MagSafe magnetische opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
RepareerDroid schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:05:
[...]
Dat wordt oppassen want in de toekomst krijgen alleen maar meer toestellen magneten i.v.m. Qi2/MagSafe magnetische opladers.
De magneten moeten nu wel heel erg dicht bij mijn toestel komen willen ze storen.
Met een beetje geluk zitten de Magsafe en Qi2 daar nog te ver vanaf.
Maar dat is een probleem voor later, heb nu een Zenfone 10 gehaald en die bevalt nu ook prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
One ui 6.1 komt nu binnen op de fold 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 08:53

Renate1970

Lef is Leven

Flip 5 update loopt nu hier ook, Galaxy AI is here, zegt hij.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 22:56
Niemand kan zeggen meer dat Samsung laat is met updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anilv26
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-02 15:10
(jarig!)
Update 6.1 geinstalleerd en AI ingesteld, nu maar eens prutsen van het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hebben ze ff die navigation gestures om zeep geholpen, wtf Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Jackson6 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:38:
Hebben ze ff die navigation gestures om zeep geholpen, wtf Samsung.
Maar echt!!! Fucking irritant dit! Iemand een idee om dit terug te krijgen? Heb al lopen spelen met Goodlock, Navstar maar zonder succes! Bij de flip 5 na de update blijft het wel zo staan hoor ik net van iemand!! Iemand die de update op de flip gedaan heeft die dit bevestigd?
Je zou dus met Navstar een optie moeten hebben "Enable extra gesture settings". Maar die staat er bij mij niet bij..

[ Voor 29% gewijzigd door Rohit op 28-03-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:01
Rohit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:58:
[...]

Maar echt!!! Fucking irritant dit! Iemand een idee om dit terug te krijgen? Heb al lopen spelen met Goodlock, Navstar maar zonder succes! Bij de flip 5 na de update blijft het wel zo staan hoor ik net van iemand!! Iemand die de update op de flip gedaan heeft die dit bevestigd?
Je zou dus met Navstar een optie moeten hebben "Enable extra gesture settings". Maar die staat er bij mij niet bij..
Navstar.. transparant hint uit en advanced gestures

Werkt dan gewoon weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
danda schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:36:
[...]

Navstar.. transparant hint aandoen en advanced gestures

Werkt dan gewoon weer als vanouds
Ik heb die optie advanced gestures niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDSeL57SLvc6u4dNj521oxRIYG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlJHzYSDzB7OBiHFcFmnU8Zv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RN1_HEJLSGprFjWUAgY_oDfFre0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaUDJj0XI4e6NGcz0nbStgMb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door danda op 28-03-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMAoFc1Rv33E7I3KX9egD_8tH1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUGpokLz3GwGhJ63GyGEOvMy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Installeer deze versie van Navstar: https://www.apkmirror.com...04e3ac6eef292c195c2e8407e

Dan krijg je die optie! En ik kan bevestigen het werkt weer!
heel apart dat goodlock niet met updates kwam hiervoor en galaxy store ook niet...
waarschijnlijk vinkje FOLD 5 compatible vergeten aan te vinken

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 28-03-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Rohit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:44:
[...]

Installeer deze versie van Navstar: https://www.apkmirror.com...04e3ac6eef292c195c2e8407e

Dan krijg je die optie! En ik kan bevestigen het werkt weer!
heel apart dat goodlock niet met updates kwam hiervoor en galaxy store ook niet...
waarschijnlijk vinkje FOLD 5 compatible vergeten aan te vinken
Ik last op Reddit dat sommigen wel een Navstar update kregen na update naar OneUi 6.1, anyways, het werkt nu met die link die je stuurde, thanks _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-05 03:49
Nooit iets schrijven als je boos bent. ;) maar kan iemand me uitleggen wat er nu precies verbetert is met de laatste update? (6.1)
Ik zit me bv nogal te ergeren dat de veeggebaren in de navigatie veranderd zijn en dat je nu voor "pagina terug" vanaf de zijkant moet vegen.
Dat lijkt natuurlijk een klein dingetje, maar na maanden een gewoonte te ontwikkelen waar je niet meer bij nadenkt om die dan ineens te veranderen vind ik knap irritant en zie er ook nog eens het nut niet van in.
Verder vind ik uitzoeken hoe allerlei zaken werken behoorlijk ondoorzichtig.
Je kan dus door iets te omcirkelen een zoekactie starten of zoiets dergelijks.
Dan moet je volgens de instructies de startknop of de navigatiegreep? ingedrukt houden om te zoeken met behulp van de inhoud op je scherm.
Dan vraag ik me ten eerste af is navigatiegreep een woord? En ten tweede, wat ga je dan precies zoeken?
En mocht je denken dat de startknop de aan/uit knop is dan zet je dus gewoon je telefoon uit

Translate is ook zo'n vreemd iets, je zou dus iemand kunnen bellen en als hij dan een andere taal spreekt dan wordt dat vertaald maar je kan dus niet instellen dat jij Nederlands bent.
Dus je kan alleen vertalen vanuit een andere taal behalve Nederlands.
Wat is dan het nut van die optie?
Kortom weer eens een update waarbij ik me echt serieus afvraag wie hier blij mee is.

[ Voor 193% gewijzigd door DijkDude op 30-03-2024 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 19:34
De nieuwe veeggebaren zijn even wennen vind het eigenlijk niet vervelend.
Inderdaad nu vanaf de zijkant vegen voor Terug, maar dat kan van zowel links als rechts. Kort van middenonder naar boven is Home en langer van middenonder naar boven is taakovericht. Dat laatste reageert vanuit het Homescherm anders dan vanuit een app.

Ik denk dat ik er wel aan kan wennen...

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
remoss schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:31:
De nieuwe veeggebaren zijn even wennen vind het eigenlijk niet vervelend.
Inderdaad nu vanaf de zijkant vegen voor Terug, maar dat kan van zowel links als rechts. Kort van middenonder naar boven is Home en langer van middenonder naar boven is taakovericht. Dat laatste reageert vanuit het Homescherm anders dan vanuit een app.

Ik denk dat ik er wel aan kan wennen...
Ik vond vanaf links vegen om app's een of allemaal tegelijk sluiten handiger dan nu links en rechts dezelfde functie te geven

[ Voor 8% gewijzigd door DijkDude op 30-03-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
DijkDude schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Ik vond vanaf links vegen om app's een of allemaal tegelijk sluiten handiger dan nu links en rechts dezelfde functie te geven
Ik heb nooit geweten dat die optie van naar links vegen om alle apps te sluiten er bij Samsung bestond. Dus ik mis het niet, en heb geen probleem met de 'nieuwe' gebaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Voor al die gestures gebruik ik al heel lang: https://play.google.com/s...ng.android.sidegesturepad

Veel meer opties en flexibiliteit.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
Of-Aaargh schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb nooit geweten dat die optie van naar links vegen om alle apps te sluiten er bij Samsung bestond. Dus ik mis het niet, en heb geen probleem met de 'nieuwe' gebaren.
Ik wist het wel en gebruik(te) het vaak.
Ik moet nu weer helemaal opnieuw wennen wat natuurlijk uiteindelijk wel gaat gebeuren.
Maar ben al wel twee dagen, als ik er even niet bij nadenk, continue schermen aan het sluiten ipv terug, en alle apps sluiten met een veeggebaar links werkt dan weer wel en dan weer niet.
Dus heb ik voor nu even de "knoppen" maar weer teruggehaald omdat ik er nogal gek van word.
Ik snap werkelijk niet wat er wordt besproken op een ontwikkelaarsvergadering of iets dergelijks om tot zo een besluit te komen.
Ik vind het echt wel de update-terreur van de laatste tijd, veranderen om te moeten veranderen.
Nog even en autofabrikanten gaan besluiten om in het volgende model de koppeling om te wisselen met het gas/stroom pedaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DijkDude schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:58:
[...]

Ik wist het wel en gebruik(te) het vaak.
Ik moet nu weer helemaal opnieuw wennen wat natuurlijk uiteindelijk wel gaat gebeuren.
Maar ben al wel twee dagen, als ik er even niet bij nadenk, continue schermen aan het sluiten ipv terug, en alle apps sluiten met een veeggebaar links werkt dan weer wel en dan weer niet.
Dus heb ik voor nu even de "knoppen" maar weer teruggehaald omdat ik er nogal gek van word.
Ik snap werkelijk niet wat er wordt besproken op een ontwikkelaarsvergadering of iets dergelijks om tot zo een besluit te komen.
Ik vind het echt wel de update-terreur van de laatste tijd, veranderen om te moeten veranderen.
Nog even en autofabrikanten gaan besluiten om in het volgende model de koppeling om te wisselen met het gas/stroom pedaal ;)
Lees een paar posts hierboven de oplossing voor de gestures...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijkDude
Rohit schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Lees een paar posts hierboven de oplossing voor de gestures...
Eigenlijk gaat mijn verhaal niet zo over een oplossing of alternatief maar meer over de ongevraagde software "verbeteringen" die mij iedere keer weer met stomheid slaan.
Oplossingen zijn er altijd, als je je been eraf zaagt is er wel een houten vervanging die ook beter is omdat hij langer brandt, ;) maar ik zou toch heel erg willen stellen dat "if it ain't broke don't fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
DijkDude schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Eigenlijk gaat mijn verhaal niet zo over een oplossing of alternatief maar meer over de ongevraagde software "verbeteringen" die mij iedere keer weer met stomheid slaan.
Oplossingen zijn er altijd, als je je been eraf zaagt is er wel een houten vervanging die ook beter is omdat hij langer brandt, ;) maar ik zou toch heel erg willen stellen dat "if it ain't broke don't fix it"
Om in jouw beeldspraak te blijven... one hand operation + is meer een upgrade (een ai cyborg been zeg maar :)). Maar eens, upgrades moeten dat dan ook daadwerkelijk zijn, geen downgrade.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40

SkyStreaker

Move on up!

Krijg net de OneUI 6.1 OTA binnen, ben benieuwd :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DijkDude schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:47:
[...]

Nu hoef je iig niks meer nieuw te leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
renzo4000 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:55:
Voor al die gestures gebruik ik al heel lang: https://play.google.com/s...ng.android.sidegesturepad

Veel meer opties en flexibiliteit.
Bedankt voor de link, deze kende ik nog niet. Prima app!

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
remoss schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:05:
[...]

Bedankt voor de link, deze kende ik nog niet. Prima app!
Download de Goodlock app uit de Samsung store, dan gaat er een wereld voor je open :). Allemaal apps van Samsung om het e.a. te verbeteren en te tweaken.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Is er een manier om Instagram en Snapchat op de Flip 5 wel normaal werkend te krijgen met dit display? Ik weet dat het aan de resolutie ligt omdat het scherm helaas niet zo breed is. Vrouw zit er sterk aan te denken om weer over te stappen naar Iphone vanwege dit. Ook werkt de Instagram bij haar vaak heel k*t. Reels die ze niet kan liken, spoelen van filmpjes kan vaak niet. App compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niks helpt.

[ Voor 45% gewijzigd door Rohit op 02-04-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
SkyStreaker schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:54:
Krijg net de OneUI 6.1 OTA binnen, ben benieuwd :)
Ik heb hem nu ook binnen. Merk zelf geen verschil afgezien van het feit dat de assistent nu wederom niet meer werkt als de flip dichtgevouwen is. Ik word daar zo doodloof van. :(

Weet iemand de fix ook al weer? Je moet de updates verwijderen van de Google app maar ik kan die setting nergens meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Heb mijn Fold 5 nu sinds november, maar vraag me af of meer mensen zich storen aan de Captcha Check bij Google Search als je even je toestel open of juist dicht maakt.

Begrijp waarom, maar had wel verwacht dat Google inmiddels wel een toestel database zou hebben waarin staat welke schermresoluties bij de Fold 5 (en andere toestellen) goedgekeurd worden om onnodige Captcha Checks te voorkomen. Fold 5 is niet de enige met variabel schermformaat.

Of heb ik het mis en moet ik het in mijn instellingen zoeken ergens? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Of ik snap het niet, maar heb nog nooit een Captcha Check gezien bij Google search 😶

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Toch ga ik de overstappen maken van een Iphone 14 Pro naar een Zfold 5 of 6 maar kan iemand mij een goede autohouder aanbevelen?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrReallySerious
  • Laatst online: 08:23
sten123 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
Toch ga ik de overstappen maken van een Iphone 14 Pro naar een Zfold 5 of 6 maar kan iemand mij een goede autohouder aanbevelen?
Ik heb al een tijd geleden deze aangeschaft. Niet een optimale fit, maar je kunt er makkelijk grote mobiele telefoons in plaatsen, ook met hoesje. En eenvoudig te klemmen zodat de telefoon goed wordt vastgehouden (ook voor de Flip5 van mijn vrouw):

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

update: hoog genoeg om Flip en Fold rechtop erin te plaatsen!

[ Voor 5% gewijzigd door MrReallySerious op 08-04-2024 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:41
sten123 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:38:
Ik maag gebruik van deze :
https://m.media-amazon.co...1MnpYVDIIL._AC_SX522_.jpg

Erg tevreden mee, helemaal door de lader.die er gewoon voor zorgt dat ik nooit oznder prik zit ;)

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Laatst online: 21-05 22:56
Galaxy AI, inclusief chat tranlate etc wordt steeds beter, nieuwe talen inclusief Nederlands:
https://news.samsung.com/...guages-with-latest-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Ik heb morgen voor de 2x keer in ongeveer een maand tijd een afspraak bij Samsung. Vorige keer kosteloos screen protector vervangen. Dit keer zit er vanaf links (zelfde kant) een groene streep over de vouw met flikkerend beeld linksonder af en toe. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee terwijl ik het in de basis een geweldige telefoon vind.

Ook start hij in de nacht regelmatig opnieuw op en is hij sinds de nieuwe update af en toe extreem traag. Enige wat helpt is rebooten.

Al met al ben ik erg teleurgesteld. Ik vind het zo'n mooie telefoon en het dichtklappen vind ik fantastisch (iets wat ik in verhouding weinig doe om het scharnier te sparen) maar de kwaliteit is dramatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:41
PrixV schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:07:
Ik heb morgen voor de 2x keer in ongeveer een maand tijd een afspraak bij Samsung. Vorige keer kosteloos screen protector vervangen. Dit keer zit er vanaf links (zelfde kant) een groene streep over de vouw met flikkerend beeld linksonder af en toe. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee terwijl ik het in de basis een geweldige telefoon vind.

Ook start hij in de nacht regelmatig opnieuw op en is hij sinds de nieuwe update af en toe extreem traag. Enige wat helpt is rebooten.

Al met al ben ik erg teleurgesteld. Ik vind het zo'n mooie telefoon en het dichtklappen vind ik fantastisch (iets wat ik in verhouding weinig doe om het scharnier te sparen) maar de kwaliteit is dramatisch.
Klinkt alsof je een maandag modelletje hebt ... Hier de Fold 5 die het voor alsnog goed doet, en ik behandel het ding (op de 1e twee weken na) echt niet voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
PrixV schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:07:

Sterkte. Hier zit scherm nummer 5 (!!!) Erop. Anders dan repareren doen ze niet, althans niets bij mij. Kosteloos, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
DrNizeGuy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:05:
[...]

Sterkte. Hier zit scherm nummer 5 (!!!) Erop. Anders dan repareren doen ze niet, althans niets bij mij. Kosteloos, dat dan weer wel.
Vind het echt schandalig! 5x?! Waarom mag je hem niet inruilen?

Ik ben het vertrouwen echt kwijt en wil echt meer van ze dan reparatie. En anders pak ik de pijn en ruil ik hem in voor een S24+. Ik vind het echt heel erg jammer maar de ritjes naar Breda kosten ook geld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
PrixV schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:00:
[...]

Vind het echt schandalig! 5x?! Waarom mag je hem niet inruilen?

Ik ben het vertrouwen echt kwijt en wil echt meer van ze dan reparatie. En anders pak ik de pijn en ruil ik hem in voor een S24+. Ik vind het echt heel erg jammer maar de ritjes naar Breda kosten ook geld en tijd.
Ik heb de flip gisteren ingeruild bij de mediamarkt voor een s24+
Ik had de flip gekocht als earlybird, met flinke korting. Met inruil op een s24+ kom ik met de lopende cashback actie netto op de gewone prijs uit, dus verlies eigenlijk niets.
Mediamarkt geeft nu €492,- voor de flip 5 512gb. Mogelijk bracht het meer op op Marktplaats, maar ik wil niemand dit blok ellende aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
DrNizeGuy schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:55:
[...]

Ik had de flip gekocht als earlybird, met flinke korting. Met inruil op een s24+ kom ik met de lopende cashback actie netto op de gewone prijs uit, dus verlies eigenlijk niets.
Mediamarkt geeft nu €492,- voor de flip 5 512gb. Mogelijk bracht het meer op op Marktplaats, maar ik wil niemand dit blok ellende aan doen.
Heel erg toevallig maar ik heb hetzelfde gedaan! Telefoon gister laten repareren in Breda en gister S24+ besteld. Deze sinds vandaag in huis en de oude ga ik inruilen bin Recommerce. Ik krijg helaas maar 437 euro. Wist niet dat MM de actie ook had.
Heb bij de S24+ nu maar een abonnement verleging genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 00:17
Zijn er hier misschien mensen die overgestapt zijn van de originele Z Flip maar de Z Flip 5? Na bijna vier jaar trouwe dienst gaat mijn accu nu wel erg kort mee, ik moet nu regelmatig twee à drie keer opladen op een dag. Ik zag bij KPN een mooie inruildeal en ben benieuwd hoe dit verbeterd is in de loop der jaren.

Daarnaast vraag ik me af of het frame van jullie telefoons nog recht is, mijn Z Flip kan bijvoorbeeld niet meer plat op tafel liggen omdat deze krom getrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:04
Ik lees best wel veel negatieve ervaringen over dit toestel in dit topic. Zijn er ook mensen die m al wat langer hebben en _geen_ problemen hebben gehad ? (hardwarematig dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
D-Raven schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:48:
Ik lees best wel veel negatieve ervaringen over dit toestel in dit topic. Zijn er ook mensen die m al wat langer hebben en _geen_ problemen hebben gehad ? (hardwarematig dan)
Niks mis mee. Zeer tevreden. Na een 4 minder vijf en als ik hem niet zelf sloop pas weer een 7 als die uitkomt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Hier ook vooralsnog geen problemen buiten het snelle krassen van de screenprotector, en dat in de vouw nu beschadigingen komen. Wordt tijd om de screenprotector te laten vervangen voor mij...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
D-Raven schreef op zondag 21 april 2024 om 20:48:
Ik lees best wel veel negatieve ervaringen over dit toestel in dit topic. Zijn er ook mensen die 'm al wat langer hebben en _geen_ problemen hebben gehad? (hardwarematig dan)
Dat valt toch erg mee als je weet dat er miljoenen van zijn verkocht.... enige is dat de fabrieksmatige screenprotector loslaat (gebeurt ook gewoon bij SP van derden op andere toestellen) maar dit kan specifiek bij een foldable schade aan het scherm veroorzaken als er stof en vuil tussen scherm en protector komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Totaal geen problemen mee (flip 5), en ondanks wat hierboven staat: de screenprotector blijft duidelijk beter zitten bij de flip 5 ten opzichte van de flip 4: waarschijnlijk door de andere hinge. Bij de flip 4 liet deze bij mij 2x los bij de vouw na ruwweg 5 maanden en deze zit er sinds release (aug) nog super strak op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sirhc_95 schreef op zondag 21 april 2024 @ 07:59:
Zijn er hier misschien mensen die overgestapt zijn van de originele Z Flip maar de Z Flip 5? Na bijna vier jaar trouwe dienst gaat mijn accu nu wel erg kort mee, ik moet nu regelmatig twee à drie keer opladen op een dag. Ik zag bij KPN een mooie inruildeal en ben benieuwd hoe dit verbeterd is in de loop der jaren.

Daarnaast vraag ik me af of het frame van jullie telefoons nog recht is, mijn Z Flip kan bijvoorbeeld niet meer plat op tafel liggen omdat deze krom getrokken is.
Het verschil moet volgens alle bronnen enorm zijn, al tussen de 3 en de 4, dus zeker tussen de 1 en de 5. De telefoon kan ook zeker nog gewoon plat-plat en is nog recht (zowel de flip 4 na een jaar als de flip 5 na 8 maand)

[ Voor 4% gewijzigd door Sanny1987 op 22-04-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:04
en hoe lang hebben jullie hem nu ? Langer dan 6 maanden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Hier ook een Z flip 5 vanaf de release, nergens last van tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 08:53

Renate1970

Lef is Leven

Sinds begin augustus 2023 heb ik de Flip 5 , nog geen problemen hier en wordt best intensief gebruikt

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

D-Raven schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:21:
en hoe lang hebben jullie hem nu ? Langer dan 6 maanden ?
Hier ook super tevree, 0 klachten, heb hem sinds release. Ook nooit issue met de 4 of de 3 gehad. Eén keer liet de screen protector los (bij de 4). Dat is gratis vervangen.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:29
ben een weekje in spanje geweest maar draadloos betalen met de flip 5 drama. iedere keer mislukt. bank is ing

in nederland weinig problemen. herkent iemand deze problemen met draadloos betalen in het buitenland? Houd ik mijn telefoon verkeerd? De nfc chip zit toch halverwege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-05 20:00
ik heb tot nu toe nog geen issues gehad. Het doet wat het moet doen en niks geen gedoe :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crackanimal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 21:52
Vanaf September '23 gebruik ik met veel plezier een Fold 5. Vrij intensief, nu moet ik wel toegeven dat ik het binnenscherm minder gebruik dan dat ik vooraf had gedacht. Toch klap ik hem meerdere keren per dag wel open.

Draag het toestel altijd mee in de broekzak, en ja er komt best wel wat stof op het (binnen)scherm maar tot heden zie ik nog geen beschadigingen, krassen o.i.d.

Misschien dan wel een voorzichtige gebruiker, maar ben er enorm tevreden mee! Hij klapt nog steeds net zo fijn/robuust open als op dag 1.

Kan me (gelukkig :-)) nog niet vinden in de recente negatieve berichten hier van kapotte schermen of vervangen van de screenprotector. Alles nog OK, hopelijk blijft het zo :-)

[ Voor 23% gewijzigd door crackanimal op 24-04-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhrvpdsoRaTOhtwK-aN1OiH1JmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF6e3rN9illiNchSWv26umvu.jpg?f=fotoalbum_large
4g tdd update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
DrNizeGuy schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:55:
[...]

Dus voor een Flip 5 512Gb krijg je 492 euro terug? Maakt het uit wat voor een toestel je daarna koopt? Of moet het perse een Samsung zijn? Vrouwlief wilt weer terug naar Iphone omdat de displayverhouding van Snapchat en Instagram ruk zijn op de flip.. Hoeveel heb je totaal voor de S24+ betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
@Rohit Mediamarkt geeft ~€412 voor de flip en bij aanschaf van een s24+ een bonus van €75, dat is een actie.
Daarnaast is er vanuit samsung nu een cashback van €150 op de s24+, €200 op de ultra en ik meen €100 op de gewone s24.
Iphone weer ik niet, dat zou je moeten informeren.
Totaal kom je dan op ~ €450,- voor de s24+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand op de Fold 5 ook last van een rare indeling van FB app op front screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mijn vrouw heeft haar eerste echte probleem met haar Flip 5. Precies in de vouw is helemaal rechts dat hoogglans zwart randje afgebroken waardoor er een stukje plastic los zit nu. Links zit dat bumpertje ook een klein beetje los. Ze is er super voorzichtig mee geweest maar hoe dit gebeurd is geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSGIxl-xQU43yCSqvxDqLeOLTXo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXj0JCbE3GWpUtUGrlmzIW2a.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 38% gewijzigd door Rohit op 30-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Rohit schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:17:
Mijn vrouw heeft haar eerste echte probleem met haar Flip 5. Precies in de vouw is helemaal rechts dat hoogglans zwart randje afgebroken waardoor er een stukje plastic los zit nu. Links zit dat bumpertje ook een klein beetje los. Ze is er super voorzichtig mee geweest maar hoe dit gebeurd is geen idee.
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
heb hem bij de post hierboven gezet.

[ Voor 59% gewijzigd door Rohit op 30-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Wat vreemd, ik zit zo te bekijken op mijn eigen flip en het lijkt wel of er bij jou een stukje van de beschermingstrim van het flexibele scherm ontbreekt, waardoor de bevestiging daaronder omhoog is gekomen. Volgens mij heb je nog een geldende Samsung Care + 1 jaar verzekering op de Fold/Flip 5 (dit kun je via je members app controleren) dus gewoon kosteloos laten ophalen en repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
danda schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:46:
Wat vreemd, ik zit zo te bekijken op mijn eigen flip en het lijkt wel of er bij jou een stukje van de beschermingstrim van het flexibele scherm ontbreekt, waardoor de bevestiging daaronder omhoog is gekomen. Volgens mij heb je nog een geldende Samsung Care + 1 jaar verzekering op de Fold/Flip 5 (dit kun je via je members app controleren) dus gewoon kosteloos laten ophalen en repareren.
Klopt die is ook weg... Care+ kan inderdaad alleen zal niet kosteloos zijn vermoed ik. Zal wel alleen de eigen risico kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
En anders heb je nog altijd fabrieksgarantie. De Flip is jonger dan een jaar, dus Samsung zal in dit geval ook moeten aantonen dat de schade door jouzelf is veroorzaakt. Als ze dat niet kunnen moet de telefoon kosteloos gerepareerd of vervangen worden. Care+ is alleen nuttig voor schades door eigen toedoen (ls je 'm hebt laten vallen bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vind de reacties hier wel lastig, en tevens ook wel weer fijn.

Ik heb nu ruim 2 jaar een Fold 3, na ong een jaar kwam de screenprotector los, later kreeg ik haarscheurtjes in de vouw. Na ong 1.5 jaar ging die helemaal kapot.
Hij is helemaal gerepareerd, dus ook weer een nieuw scherm, maar je gaat je wel afvragen of dit niet een te kwetsbaar toestel is, ook bij netjes gebruik.

Omdat de Fold 4 bijna identiek is, was mijn hoop dat de Fold 5, met de nieuwe vouw, het beter zou doen, en dan of straks een Fold 5 tweedehands kopen, of een Fold 6 nieuw kopen. Als ik dit lees dan denk ik dat het gewoon een standaard telefoon gaat worden.

Vind dit erg jammer, want ik ben een groot fan van de Fold qua gebruik, maar of ik nu pech heb gehad of niet, mijn vertrouwen is wel weg.

Misschien dan weer over een paar jaar wanneer er een foldable is die 2+ jaar zonder gezeur meegaat.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
Benjamin- schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:14:
Vind de reacties hier wel lastig, en tevens ook wel weer fijn.

Ik heb nu ruim 2 jaar een Fold 3, na ong een jaar kwam de screenprotector los, later kreeg ik haarscheurtjes in de vouw. Na ong 1.5 jaar ging die helemaal kapot.
Hij is helemaal gerepareerd, dus ook weer een nieuw scherm, maar je gaat je wel afvragen of dit niet een te kwetsbaar toestel is, ook bij netjes gebruik.

Omdat de Fold 4 bijna identiek is, was mijn hoop dat de Fold 5, met de nieuwe vouw, het beter zou doen, en dan of straks een Fold 5 tweedehands kopen, of een Fold 6 nieuw kopen. Als ik dit lees dan denk ik dat het gewoon een standaard telefoon gaat worden.

Vind dit erg jammer, want ik ben een groot fan van de Fold qua gebruik, maar of ik nu pech heb gehad of niet, mijn vertrouwen is wel weg.

Misschien dan weer over een paar jaar wanneer er een foldable is die 2+ jaar zonder gezeur meegaat.
Nergens last van mij Fold 5. Sinds dag 1 release in gebruik. Maar nu kan je beter wachten op de 6, of goedkoop de 5 overnemen van iemand ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 21:29
Ik heb ook de Fold 5 sinds release, hiervoor de Fold 4 gehad (ook sinds release). Fold 5 is robuuster dan de Fold 4 is mijn ervaring. Screenprotector van het binnenscherm ziet er ook nog uit als nieuw op de Fold 5. Bij de Fold 4 kwam die rond deze tijd los.

De Fold 5 gebruik ik al een paar maanden zonder case zonder problemen, top ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrReallySerious
Rohit schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:17:
[Afbeelding]
Hier hetzelfde probleem met de Flip 5. Samsung Experience Center geeft in eerste instantie aan dat het niet onder garantie valt. Nu in overleg met Samsung Nederland. Ook hier uitermate voorzichtig geweest en niet door externe invloed beschadigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb8KCMo6LcMOpD6tCyjJQbmacL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B06hGJZJyzgNpKMmllcHa9Lj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MrReallySerious schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Hier hetzelfde probleem met de Flip 5. Samsung Experience Center geeft in eerste instantie aan dat het niet onder garantie valt. Nu in overleg met Samsung Nederland. Ook hier uitermate voorzichtig geweest en niet door externe invloed beschadigd.

[Afbeelding]
Heel benieuwd waar ze mee komen dan! Want ik weet dat mijn vrouw ook erg zuinig is op der Flip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

[...]

[Afbeelding]
Blijf het een bijzonder 'gebrek' vinden. Ben benieuwd of er nog meer mensen hiermee zijn, zou bijna denken dat het een productie of ontwerpfout betreft. En in dat geval vermoed ik dat er wel meer gevallen te vinden zullen zijn op bijv Reddit.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
Het uitstekende flapje met gaatje haakt in een haakje aan de onderkant van de dunne rubberen rand. Het afgebroken stukje zie je ernaast liggen en daaraan zit het weerhaakje waar het flapje aan vast hoort te zitten. De rubberen rand liet eerst los en brak later af (omdat die had losgelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
[...]

[Afbeelding]
Samsung beschouwt het als eigen schade, dus valt niet onder garantie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
MrReallySerious schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:58:
[...]

Samsung beschouwt het als eigen schade, dus valt niet onder garantie :-(
Serieussss???

Gatverdamme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik herinner me dat Samsung in het begin best coulant was bij hun foldables. Maar blijkbaar zijn ze nu bij garantieaanspraken net zo strikt als bij hun minder kwetsbare toestellen. Wel iets om rekening mee te houden. Want hoe dan ook, vouwbare toestellen zijn kwetsbaarder dan toestellen uit een stuk. En garantie hebben is makkelijker dan garantie krijgen.
Is er ergens een overzicht hoe verschillende merken omgaan met garantie? Welke het meest consument-vriendelijk zijn bij garantieaanspraken?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Let op:
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.