Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
KaiseRRuby schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:15:
Kort vraagje, hebben jullie ook de Google Play Systeemupdate van mei? Ik zit daar en lijk geen mogelijkheid te hebben om naar een nieuwere versie te gaan, of is dat normaal.

Ik heb SAOMC_SM-F946B_OXM_EUX_13_0028 EUX/-/-EUX/TNL als softwareversie serviceprovider.
Ik zit op juli..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hoe is de folie aan de binnenkant van de Z flip 5?
Is deze minder gevoelig voor het loslaten van de folie ten opzichte van de Z flip 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:21:
Hoe is de folie aan de binnenkant van de Z flip 5?
Is deze minder gevoelig voor het loslaten van de folie ten opzichte van de Z flip 4?
Zit hier nog goed erop maar tijd zal het leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:55
Update voor de flip 5 komt binnen rollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHTjwK975GiMCff_sW87uU4JFjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEg2xVvvcPgvyB4EcO5GJdpD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door almere op 26-09-2023 11:46 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
almere schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:36:
Update voor de flip 5 komt binnen rollen.

[Afbeelding]
Heb hem voor de Fold 5 ook binnen en meteen ook de Play Store update.

• Rohit
KaiseRRuby schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:51:
[...]

Heb hem voor de Fold 5 ook binnen en meteen ook de Play Store update.
Updates waren er vorig week al. Google Play staat nu op augustus. Gister nog proberen te updaten maar was toen up to date (juli) vandaar weer geprobeerd en nu wel te updaten.

[ Voor 23% gewijzigd door Rohit op 27-09-2023 10:00 ]

• KaiseRRuby
Check. Vraagje: is een S Pen de moeite waard voor de Fold 5? En zit er nog verschil in welke ik zou moeten hebben?

Edit: Heb toch eerst ook maar even gezocht voordat ik wat ging vragen.. :+

YouTube: Which S Pen is Best For Galaxy Z Fold 5? Fold Edition, Slim, or Pro...

[ Voor 52% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-09-2023 21:31 ]

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Sinds de 1 september update op de Flip, heb ik problemen met sommige apps. Ze blijven zichzelf afsluiten (geen crash, geen melding), of reageren niet meer goed op aanrakingen (coverscreen, de home en terugknoppen daar reageren niet goed meer), of missen opeens knoppen (Eufy deurbel app).
Hebben meer mensen daar last van?

• Rohit
Geekess schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:15:
Sinds de 1 september update op de Flip, heb ik problemen met sommige apps. Ze blijven zichzelf afsluiten (geen crash, geen melding), of reageren niet meer goed op aanrakingen (coverscreen, de home en terugknoppen daar reageren niet goed meer), of missen opeens knoppen (Eufy deurbel app).
Hebben meer mensen daar last van?
Apps ook al opnieuw geïnstalleerd?

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een nieuw geseald flip 5 512gb gekocht met bon via marktplaats.
Hij gaf aan in de advertentie dat hier ook Samsung Care+ bij zat..
Hij zij dat hij mijn adres gegevens nodig had om de Samsung care+ over te zetten naar mij toe.

Nu zie ik echter in de Samsung member app op mijn eigen account van Samsung, dat hier Samsung care+ al actief is sinds dat ik het toestel voor de eerste keer had ingelogd.
Dan neem ik aan dat ik mijn gegevens adres gegevens niet hoef te gaan delen omdat hij al actief is?
Of staat het dan op zijn naam?

• EstiematiesEnzo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik wou even vragen wat de ervaringen tot dusver zijn, ik heb interesse om de flip 5 te halen en begrijp dat de telefoon nu wel helemaal dichtklapt.

Dit betekent dus dat ik eindelijk mijn telefoon zonder hoesje gewoon kan dichtklappen en als het ware.. in early 2000 taal: "gewoon in mn broekzak kan flikkeren"?. Stukjes papier/broekzak stoff zou in theorie geen probleem moeten zijn voor het scharnier?.

Kan iemand bevestigen dat als de telefoon dicht geklapt is dat er niks meer tussen het scherm kan?, alleen tussen het scharnier?.

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:08
038Robijno schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:39:
Hij zij dat hij mijn adres gegevens nodig had om de Samsung care+ over te zetten naar mij toe.

Nu zie ik echter in de Samsung member app op mijn eigen account van Samsung, dat hier Samsung care+ al actief is sinds dat ik het toestel voor de eerste keer had ingelogd.
Dan neem ik aan dat ik mijn gegevens adres gegevens niet hoef te gaan delen omdat hij al actief is?
Lijkt mij logisch dat het op zijn naam staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
EstiematiesEnzo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:43:
Ik wou even vragen wat de ervaringen tot dusver zijn, ik heb interesse om de flip 5 te halen en begrijp dat de telefoon nu wel helemaal dichtklapt.

Dit betekent dus dat ik eindelijk mijn telefoon zonder hoesje gewoon kan dichtklappen en als het ware.. in early 2000 taal: "gewoon in mn broekzak kan flikkeren"?. Stukjes papier/broekzak stoff zou in theorie geen probleem moeten zijn voor het scharnier?.

Kan iemand bevestigen dat als de telefoon dicht geklapt is dat er niks meer tussen het scherm kan?, alleen tussen het scharnier?.
Stof komt toch altijd naar binnen, welliswaar is er geen grote opening meer, maar het is jiet zo dat het zo dicht op elkaar sluit dat stof niet naar binnen komt. Daarnaast, zou ik toch een hoes gebruikem tegen krassen van het scharnier of anderen onderdelen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01

SkyStreaker

Move on up!

Is er ook een manier om YouTube vanaf het lockscreen af te spelen? Ik probeer het voor elkaar te krijgen, maar heb het idee dat ik verkeerd zoek :)

Gevonden, via Labs

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 30-09-2023 19:21 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
blue13x schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:36:
[...]

Lijkt mij logisch dat het op zijn naam staat.
waar zie jedit juist staan in de app dat samsung care + actief is?

ik zie wel mijn toestel staan maar niks over garantie ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54
038Robijno schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:39:

Samsung care kan je inderdaad overdragen. Staat ook in de voorwaarden. Hoe dan ook heb je dekking, mocht je het nodig hebben zie je dan wel.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Het overdragen van Samsung Care kan inderdaad, ik heb het twee keer gedaan bij de verkoop van een telefoon. Maar bereid je wel voor op een lange en moeizame weg door de bureaucratie van Samsung en de verzekeringsmaatschappij. De laatste keer duurde het zo lang dat inmiddels de Samsung Care verlopen was... Gelukkig niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Misschien boeit het mensen weinig, maar aangezien ik paar keer wat heb gepost toch even reageren.

Wat een fijne telefoon is de Fold 5. Voor mij zou het de eerste telefoon zijn die mijn iPhone zou kunnen vervangen. De techniek spreekt me enorm aan, ook al is het experimenteel. Ik zie dit echt als een toevoegen in die smartphone markt.

Toch heb ik hem weer verkocht na een week gebruik. Om een paar redenen en die zijn erg persoonlijk:

1. ING heeft geen Google Pay ondersteuning, dat vind ik enorm vervelend. Mobiel betalen werkt via de iPhone echt stukken beter dan via Android.

2. Budgettair is het een beetje onzin om nu zoveel verlies op mijn iPhone te pakken, die ik pas 2 maanden heb. Waarde is nogal gezakt na aankondiging iPhone 15.

3. Als je binnen het Apple ecosysteem zit is het erg lastig om met een Samsung verder te gaan.

Eindconclusie is dat het echt een fantastische telefoon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue13x
KaiseRRuby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:34:
Misschien boeit het mensen weinig, maar aangezien ik paar keer wat heb gepost toch even reageren.

Wat een fijne telefoon is de Fold 5. Voor mij zou het de eerste telefoon zijn die mijn iPhone zou kunnen vervangen. De techniek spreekt me enorm aan, ook al is het experimenteel. Ik zie dit echt als een toevoegen in die smartphone markt.

Toch heb ik hem weer verkocht na een week gebruik. Om een paar redenen en die zijn erg persoonlijk:

1. ING heeft geen Google Pay ondersteuning, dat vind ik enorm vervelend. Mobiel betalen werkt via de iPhone echt stukken beter dan via Android.

2. Budgettair is het een beetje onzin om nu zoveel verlies op mijn iPhone te pakken, die ik pas 2 maanden heb. Waarde is nogal gezakt na aankondiging iPhone 15.

3. Als je binnen het Apple ecosysteem zit is het erg lastig om met een Samsung verder te gaan.

Eindconclusie is dat het echt een fantastische telefoon is.
Het is totaal niet experimenteel, dit is al de 5e versie, sterker nog ze lopen vooruit qua hardware en software.

1.Je kon prima contactloos betalen met de ing app in android.

2. Dat wist al.

3.Nie mee eens, er zijn verschillende video's die uitleggen hoe je kan overstappen, vervangende services (voor apple services) kan gebruiken etc. Dit laat bovendien juist zien dat beste is om diensten en hardware te gebruiken die goed met andere diensten/hardware werken en niet vast zit in een waterdicht systeem, zoals die van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
blue13x schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Het is totaal niet experimenteel, dit is al de 5e versie, sterker nog ze lopen vooruit qua hardware en software.

1.Je kon prima contactloos betalen met de ing app in android.

2. Dat wist al.

3.Nie mee eens, er zijn verschillende video die uitleggen hoe je kan overstappen, vervangendr services etc. Dit laat bovendien juist zien dat beste is om diensten en hardware te gebruiken die goed met anderen werken en niet vast zit in een waterdicht systeem.
Prima dat je het er niet mee eens bent, maar het is mijn ervaring en mijn review. Als jij het anders ervaart is het helemaal goed.

Ik weet dat je met de ING app kunt betalen maar niet vanuit Google Pay. Dan moet je die app openen en op het mobiel betalen icoontje klikken. Ben gewend dat je met twee keer klikken op de knop kunt betalen, dat had ik ook zo ingesteld op de Samsung maar dan had ik mijn andere banken en niet ING, juist degene waar ik meer mee betaal. Vond het gewoon onhandig.

Je punt 3 snap ik niet zo goed, ik zou wel eens willen zien welke diensten dan zo naadloos met elkaar werken als het Apple ecosysteem, of het Samsung ecosysteem. Ja, ik gebruikte LocalSend als een soort airdrop alternatief maar het eenvoudige schakelen met de Airpods e.d. gaat toch niet out of the box zo eenvoudig.

Verder hoef ik er geen discussie over oid, ik heb het op deze manier ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
KaiseRRuby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Prima dat je het er niet mee eens bent, maar het is mijn ervaring en mijn review. Als jij het anders ervaart is het helemaal goed.

Ik weet dat je met de ING app kunt betalen maar niet vanuit Google Pay. Dan moet je die app openen en op het mobiel betalen icoontje klikken. Ben gewend dat je met twee keer klikken op de knop kunt betalen, dat had ik ook zo ingesteld op de Samsung maar dan had ik mijn andere banken en niet ING, juist degene waar ik meer mee betaal. Vond het gewoon onhandig.

Je punt 3 snap ik niet zo goed, ik zou wel eens willen zien welke diensten dan zo naadloos met elkaar werken als het Apple ecosysteem, of het Samsung ecosysteem. Ja, ik gebruikte LocalSend als een soort airdrop alternatief maar het eenvoudige schakelen met de Airpods e.d. gaat toch niet out of the box zo eenvoudig.

Verder hoef ik er geen discussie over oid, ik heb het op deze manier ervaren.
Ik mag ook reageren toch? Een toestel kiezen, terwijl je wist van ING en Google Pay en je wist dat je voornamelijk alleen Apple producten/diensten gebruikt, om vervolgens te posten dat het een goed toestel is, maar toch naar Apple gaat? Ik mis een beetje logica eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
blue13x schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:48:
[...]

Ik mag ook reageren toch? Een toestel kiezen, terwijl je wist van ING en Google Pay en je wist dat je voornamelijk alleen Apple producten/diensten gebruikt, om vervolgens te posten dat het een goed toestel is, maar toch naar Apple gaat? Ik mis een beetje logica eerlijk gezegd.
Waarom? Dat kan toch gewoon? Ik koop wel vaker nieuwe Android smartphones, gewoon om ze te proberen en om er mee te spelen.

Heb ik met deze Fold ook gedaan. Mijn conclusie is dat het een top toestel is maar dat ik hem niet hou om erg persoonlijke redenen.

Heb bijvoorbeeld een Honor Magic 5 gehad, dat vond ik absoluut geen waardig alternatief voor de iPhone. Te groot, te log, waardeloze software. Deze Fold 5 wel, zeker een waardige alternatief voor een iPhone.

Mijn vriendin heeft een Galaxy, een Windows laptop en een Samsung smartwatch. Als ik dat ecosysteem ook zou hebben zou ik de Fold direct houden.

Mijn doel was ook meer om te zeggen: ik heb hem ook gehad, goed toestel zodat een mogelijk nieuwe koper een ervaring met het toestel kon lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
KaiseRRuby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

Dit is totaal incorrect...

Gebruik dagelijks betalen met o.a. mijn Fold5 en de ING app. Gewoon tegen het PIN apparaat aanhouden en gaan. Niks app openen en ergens opdrukken....

Mocht je het via dubbel klik willen doen:
Samsung Good Lock installeren > Routine+
Routine aanmaken > 2x side knop > ING Mobiel Betalen

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
@KaiseRRuby Hier heb ik een Macbook Pro met een Fold 2 & Watch 6 in gebruik. Werkt prima samen voor hetgeen ik wil dat het doet.

Je moet gewoon kiezen waar je het meest fijn mee werkt, het leven is al zo kort. Je hoeft je keuzes niet te verdedigen hoor.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rohit
Oktober update is te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Rohit schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:05:
Oktober update is te downloaden :)
Die download duurt nogal :+

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanvK1968
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Goedendag, Ik ben van Flip 3 naar Flip 5 gegaan. Wat me opvalt is dat als ik video bel met WhatsApp of Signal er af en toe gesproken woorden weg vallen. Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 09:09
Zijn er volkskrant gebruikers onder ons?

Heb sinds gisteren de Fold5 in bezit. Ideaal om even wat nieuws berichten te lezen, maar in het geval van de Volkskrant app (die verder heel fijn werkt), gaat er iets mis met de full screen mode, zie plaatje (er valt info weg aan de randen). Iemand ervaring met een soortgelijk issue?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bg6Oc5s28sFW9Wsu74k_3r7sAhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzc42QEwpJwee8016L8P0sjv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:46
Ik heb nu een week of 2 de Flip 5 in gebruik en bevalt uitstekend, maar ben wel benieuwd of meer mensen hier last hebben (of hadden) van erg slechte audio kwaliteit over bluetooth bij gebruik met Android Auto.

Ik heb de Flip5 draadloos gekoppeld voor Android auto in mijn Skoda, de S21 ging hier prima mee overweg en audio was meer dan prima maar bij de Flip5 is het geluid schel en hoor ik sommige geluiden in een echo.

Met echo bedoel ik dat als ik bijvoorbeeld de assistant naar voren haal je normaliter 1 piep geluid hoort ter bevestiging dat ze luisterd hoor ik er nu twee op een hogere toon. Ook de stem klopt totaal niet met hoe het hoort te zijn.

Ik heb her en der al gelezen over de equalizer op diverse oudere Samsung toestellen en edat deze op normal moet staan maar dat helpt niets. Ook in developer mode een andere driver kiezen werkt niet (ik kan geen driver selecteren).

Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip want met gemiddeld 4 uur per dag in de auto is dit wel een irritatie puntje aan het worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
@Michel ik herken dit helemaal niet icm Zflip5 en AA (Kia Proceed). Kwaliteit van de audio is goed en ervaar ook normaal gedrag van de assistant. Het enige probleem wat ik nog vaak heb is dat de verbinding verbroken wordt. Maar dat schijnt een veel voorkomend euvel te zijn op AA.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 16:02

MrN

Zijn er nog goede fold 5 aanbiedingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30
MrN schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:33:
Zijn er nog goede fold 5 aanbiedingen?
ING voor € 1329 met een Galaxy Tab A8 (adviesprijs €229).
Mocht je een code nodig hebben, kan ik die wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 16:02

MrN

Ok dat klinkt niet slecht.
Welke verszie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
MrN schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:15:
Ok dat klinkt niet slecht.
Welke verszie is dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2CMyo9wNuqWOkTloIeb0YF9nQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZsPsWGUsYM6YbGkKbJY50n4C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:46
renzo4000 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:59:
@Michel ik herken dit helemaal niet icm Zflip5 en AA (Kia Proceed). Kwaliteit van de audio is goed en ervaar ook normaal gedrag van de assistant. Het enige probleem wat ik nog vaak heb is dat de verbinding verbroken wordt. Maar dat schijnt een veel voorkomend euvel te zijn op AA.
Daar heb ik dan weer geen last vn haha, hopelijk iemand anders met de tip dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Weet niet of anderen dit ook ervaren met de fold 5 512 gb, maar het valt mij op dat bluetooth apparaten geregeld niet automatisch herkoppelen. Dan moet ik in de foon actief het apparaat selecteren ondanks dat die al als gekoppeld staat (maar nog niet verbonden dus).

Beetje raar. Heeft iemand dit ook of iemand al een oplossing hiervoor? Of is dit een bekend probleem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Nu One UI 6 uit is voor Galax S23, zal het niet lang meer duren voordat wij het ook krijgen op de Fold/Flip 5. Ik vermoed eind november, begin december. Als het goed zal het ook tussen 10 a 15GB minder opslag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MaXXeR schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:40:
Weet niet of anderen dit ook ervaren met de fold 5 512 gb, maar het valt mij op dat bluetooth apparaten geregeld niet automatisch herkoppelen. Dan moet ik in de foon actief het apparaat selecteren ondanks dat die al als gekoppeld staat (maar nog niet verbonden dus).

Beetje raar. Heeft iemand dit ook of iemand al een oplossing hiervoor? Of is dit een bekend probleem misschien?
Ik heb mijn Alfa Romeo gekoppeld en me Watch 6. Beide gaan automatisch en heb hier geen enkel probleem mee. Fold 5 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

blue13x schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:18:
Nu One UI 6 uit is voor Galax S23, zal het niet lang meer duren voordat wij het ook krijgen op de Fold/Flip 5. Ik vermoed eind november, begin december. Als het goed zal het ook tussen 10 a 15GB minder opslag gebruiken.
De extra ruimte lijkt maar. Het komt door de rekentechniek met 1024 b tov 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Hey, ik heb sinds gisteren een Flip 5, nu is mijn vraag is het iemand al gelukt om wanneer folded contactloos te betalen met ING bankieren ?
Als ik hem tegen de terminal houd dan zegt de terminal bied kaart opnieuw aan. misschien is er een settin die ik mis :) ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
x360junkie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:37:
Hey, ik heb sinds gisteren een Flip 5, nu is mijn vraag is het iemand al gelukt om wanneer folded contactloos te betalen met ING bankieren ?
Als ik hem tegen de terminal houd dan zegt de terminal bied kaart opnieuw aan. misschien is er een settin die ik mis :) ik hoor het graag.
Ik heb zelf geen ING maar je zou kunnen proberen om met Good Lock de ING app toe te voegen aan de widget op je coverscherm.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
x360junkie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:37:
mijn flip5 met ing doet alleen aan draadloos betalen als hij open geklapt is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:55
fredgroes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[...]

mijn flip5 met ing doet alleen aan draadloos betalen als hij open geklapt is
Gebruik de app good lock.
Stel de knop aan de zijkant dubbelklik in op de ing app.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
CyberJohn schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Mocht je het via dubbel klik willen doen:
Samsung Good Lock installeren > Routine+
Routine aanmaken > 2x side knop > ING Mobiel Betalen
Ja heerlijk die mogelijkheid. Wel een extra app binnen good lock installeren. Zie post van CyberJohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
almere schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:02:
[...]

Gebruik de app good lock.
Stel de knop aan de zijkant dubbelklik in op de ing app.
Werkt het dan wel dicht geklapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Nu online
Rohit schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:43:
[...]

Werkt het dan wel dicht geklapt?
dat ga ik vanmiddag ook ff proberen, heb gelukkig ook nog Rabo dus kan google pay gebruiken maar mijn primaire bank is ING dus ligt mijn voorkeur :)

Wordt tijd dat ING eens Google Pay en Garmin Pay gaan aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Nu online
Helaas, het werkt niet, ik zie wel mij digitale pinpas hop het coverscherm maar als je hem tegen de terminal houd dan doet ie niets. terminal zegt dat ie aan het lezen is maar gaat niet door. zodra telefoon open klapt betaald ie gelijk. Google pay werkt daarintegen wel met een dichtgeklapte telefoon.

Maar zit er toch over te twijfelen de Flip terug te sturen, vind de batterij echt dramatisch slecht.
Scherm aan 35 minuten en Tijd scherm uit 7 uur en 51 minuten zit nu op 60 % . of zijn dit normale getallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
x360junkie schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:36:
Helaas, het werkt niet, ik zie wel mij digitale pinpas hop het coverscherm maar als je hem tegen de terminal houd dan doet ie niets. terminal zegt dat ie aan het lezen is maar gaat niet door. zodra telefoon open klapt betaald ie gelijk. Google pay werkt daarintegen wel met een dichtgeklapte telefoon.

Maar zit er toch over te twijfelen de Flip terug te sturen, vind de batterij echt dramatisch slecht.
Scherm aan 35 minuten en Tijd scherm uit 7 uur en 51 minuten zit nu op 60 % . of zijn dit normale getallen ?
Super is de batterij niet maar een dag moet je minimaal kunnen volhouden. Mijn vrouw die komt thuis ook met soms 30%. Maar die gebruikt haar telefoon de hele dag door met zeker een paar uur scherm aan. Ik zou even Android 14 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
ben ik zeker een lichte gebruiker die soms met meer dan 50% aan het einde van de dag overblijft. Maar moet zeggen dat ik mijn telefoon in de avond eigenlijk niet gebruik omdat ik dan op mijn tablet zit waar ik bijna alles kan doen wat ik met mijn phone doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 12:27
ricom schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:59:
[...]

ING voor € 1329 met een Galaxy Tab A8 (adviesprijs €229).
Mocht je een code nodig hebben, kan ik die wel geven.
Dat is een mooie aanbieding, mag ik zo brutaal zijn om te bedelen voor een code ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricom
Marxje1981 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:08:
[...]

Dat is een mooie aanbieding, mag ik zo brutaal zijn om te bedelen voor een code ;)
Zo te zien was die aanbieding tot 31-10 geldig. De aanbieding van nu is iets minder gunstig.
Maar ik stuur je wel een code, dan kun je kijken of het iets voor je is.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33
Helaas, na een kleine drie maanden laat de "screenprotector" los ter hoogte van de scharnier.
Best snel, en ik doe er echt geen gekke dingen mee. Maar is kijken hoe we een rma gaan regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6O42pqkrzxxy98wuqsSVHVQISEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoexOhaNM2UKyPXOBjr7UnmR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door DrNizeGuy op 10-11-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:36:
Helaas, na een kleine drie maanden laat de "screenprotector" los ter hoogte van de scharnier.
Best snel, en ik doe er echt geen gekke dingen mee. Maar is kijken hoe we een rma gaan regelen.

[Afbeelding]
Dat is balen zeg! En inderdaad erg snel! Je mag sws 1x gratis je screenprotector laten vervangen door Samsung. Gewoon even aanmelden via hun site: https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x

[Afbeelding]
Kan te maken hebben met de ophoping van stof (en misschien zelf zand?) rond je screenprotecror. Helaas moet je dit toestel veel vaker "schoonmaken" en schoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

[Afbeelding]
Ik ga er ook gewoon normaal mee om maar zit hier nog prima erop en heb hem al sinds de release. Maar mijne ziet er ook stuk schoner uit als die van jou moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:03
Beste Tweakers,

Ik zit er de laatste dagen over na te denken om de Z Flip 5 te kopen en als daily driver te gaan gebruiken.
Aangezien ik maar een "simpele telefoon gebruiker ben", nog steeds rondloop met mijn Xiaomi Mi 9T uit 2018 met customOS en inmiddels (zelf) vervangen batterij en camera, en het toestel érg duur vind twijfel ik nog over een aantal dingetjes voordat ik definitief de knoop doorhak...

De vragen die in mij opkomen:

- Is het toestel inmiddels "gemakkelijk" te rooten? Want ik wil wel AFWall+ erop kunnen installeren en zoja, ben ik dan garantie kwijt?

- In hoeverre wordt het toestel geleverd met bloatware en kun je dit wel gewoon verwijderen?

- Is het toestel al te gebruiken met Custom ROMs? Ik kon nog niet heel veel vinden op XDA bijv.

- Als ik het toestel neem, wil ik er ook graag een hoesje eromheen ter bescherming van dit mooie toestel.
Het liefst een transparant en zo helder en dun mogelijk case, aanraders?

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Milo44 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:38:
Beste Tweakers,

Ik zit er de laatste dagen over na te denken om de Z Flip 5 te kopen en als daily driver te gaan gebruiken.
Aangezien ik maar een "simpele telefoon gebruiker ben", nog steeds rondloop met mijn Xiaomi Mi 9T uit 2018 met customOS en inmiddels (zelf) vervangen batterij en camera, en het toestel érg duur vind twijfel ik nog over een aantal dingetjes voordat ik definitief de knoop doorhak...

De vragen die in mij opkomen:

- Is het toestel inmiddels "gemakkelijk" te rooten? Want ik wil wel AFWall+ erop kunnen installeren en zoja, ben ik dan garantie kwijt?

- In hoeverre wordt het toestel geleverd met bloatware en kun je dit wel gewoon verwijderen?

- Is het toestel al te gebruiken met Custom ROMs? Ik kon nog niet heel veel vinden op XDA bijv.

- Als ik het toestel neem, wil ik er ook graag een hoesje eromheen ter bescherming van dit mooie toestel.
Het liefst een transparant en zo helder en dun mogelijk case, aanraders?

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Er staat een root handleiding op XDA. Lees die even door en je weet of het mogelijk en makkelijk voor je zal zijn.

Bloatware is er genoeg. Deels gewoon te verwijderen, de rest moet via je PC met ADB.

Er zijn geen Z Flip 5 custom ROMs. Uberhaupt zijn er nog weinig Samsung toestellen met custom ROMs, ook de Z Flip 4 en de S23 niet. Dat komt deels doordat voWiFi en voLTE niet werken op Samsung telefoons i.c.m. een custom ROM wat de telefoons minder interessant maakt voor de custom ROM gemeenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
De One UI6 /android moet deze week voor de Fold/Flip 5 beginnen:

Week 45

Galaxy A14 5G: Undecided
Galaxy A34: 13.11.2023
Galaxy A54: 13.11.2023
Galaxy S22: 15.11.2023
Galaxy S22+: 15.11.2023
Galaxy S22 Ultra: 15.11.2023
Galaxy S23 FE: 20.11.2023
Galaxy Z Flip 5: 13.11.2023
Galaxy Z Fold 5: 13.11.2023

Bron:Samsung reveals One UI 6.0 rollout timeline for compatible Galaxy devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 09:09
blue13x schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:53:

Week 45

En intussen krijt ik eerst nog een 5.1.1 beveiligingsupdate binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43

Renate1970

Lef is Leven

ray1979 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:26:
[...]

En intussen krijt ik eerst nog een 5.1.1 beveiligingsupdate binnen :)
Ja hier ook 😎

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 10:49
Helaas nog geen update gehad, behalve die beveiligingsupdate inderdaad 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door EnigmaNL op 14-11-2023 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrNizeGuy

[Afbeelding]
Update, vandaag een nieuwe protector laten plaatsen. Met 20 min geregeld binnen 'garantie'.
De beste man gaf aan dat het kan komen doordat, als je de telefoon laat vallen, er heel veel kracht op het scherm komt en er zodoende lucht/stof onder komt wat op den duur erger wordt.
De telefoon is nog nooit gevallen, maargoed.

Voor een ieder ander die het nog niet weet, de eerste keer is dus gratis voor een nieuwe protector. Een 2e, 3e keer kostte volgens de beste man €25,-
Als dat klopt nog best schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind een flipphone zo enorm cool, ik zit alleen in m'n maag met het scherm. Ik zie zowel in dit topic als in het flip4 topic, alleen maar ellende met de screenprotector en het scherm zelf.

Zijn er ook mensen die geen problemen hebben?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
Mad-Matt schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:40:
Ik vind een flipphone zo enorm cool, ik zit alleen in m'n maag met het scherm. Ik zie zowel in dit topic als in het flip4 topic, alleen maar ellende met de screenprotector en het scherm zelf.

ik heb zowel de flip4 in bezit gehad en nu de flip 5 in bezit maar op beide toestel geen problemen gehad. Mijn flip 4 was van oktober vorig jaar en is meegegaan tot de release van de 5. Beide toestel hebben wel in een hoesje gezeten en klap de telefoon regelmatig op en dicht. Maar de telefoon ligt ook gedeelte van de dag gewoon opengeklapt op tafel/buro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54
blue13x schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:53:

Week 45

Nou, gaat ergens iets niet goed dan. Zit er met smart op te wachten, ook ivm enkele updates voor de camera hoop ik…

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
B-Bandit schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:51:
[...]

Nou, gaat ergens iets niet goed dan. Zit er met smart op te wachten, ook ivm enkele updates voor de camera hoop ik…
De uitrol gaat per regio, als er geen fouten blijken te zijn, gaan ze door naar de volgende regio. Het is niet zo dat ze alle regio's het gelijk krijgen.
Ik zie idd dat er de uitrol nog niet is begonnen(in geen enkele regio). Ik vermoed dat het volgende week zou kunnen starten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
B-Bandit schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:51:
[...]

de uitrol van 14 op de S22 is ook deze week pas van start gegaan in nederland. Het aangegeven schema loopt dus zoiezo al niet lekker

[ Voor 10% gewijzigd door fredgroes op 21-11-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 22:17
DrNizeGuy schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:10:
[...]

Update, vandaag een nieuwe protector laten plaatsen. Met 20 min geregeld binnen 'garantie'.
De beste man gaf aan dat het kan komen doordat, als je de telefoon laat vallen, er heel veel kracht op het scherm komt en er zodoende lucht/stof onder komt wat op den duur erger wordt.
De telefoon is nog nooit gevallen, maargoed.

Voor een ieder ander die het nog niet weet, de eerste keer is dus gratis voor een nieuwe protector. Een 2e, 3e keer kostte volgens de beste man €25,-
Als dat klopt nog best schappelijk.
Met mijn Flip 4 heb ik de screenprotector ook twee maal laten vervangen en ook de tweede keer niets hoeven te betalen. Ik vraag me dus af of ze dat wel echt bijhouden. Moet er dan wel bij zeggen dat ik dit de eerste keer in de winkel in Breda heb laten doen en de tweede keer via de dienst die hem thuis komt ophalen, omdat ik hem toen wel drie dagen kon missen omdat ik inmiddels de Flip 5 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb een Fold 5 gehad en nu er weer 1, via een ruil gekregen. Heb ook een Mi Mix Fold 2 gehad. In vergelijking: die Xiaomi is qua design echt stukken verder, kreeg complimenten van mensen over de telefoon. De Samsung is dikker, smaller (wat ik heerlijk vind, lekker met 1 hand bedienen) en ziet er minder mooi uit. Maar qua software lopen ze wel mijlenver vooruit, het werkt echt super.

Zit te twijfelen om hem zelf te houden (staat in de verkoop namelijk). Een Foldable is wel echt mijn ding merk ik. Grootste nadeel vind ik de camera. Die loopt echt achter t.o.v. mijn huidige daily , de iPhone 14 pro.

[ Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-11-2023 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
KaiseRRuby schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:19:
Heb een Fold 5 gehad en nu er weer 1, via een ruil gekregen. Heb ook een Mi Mix Fold 2 gehad. In vergelijking: die Xiaomi is qua design echt stukken verder, kreeg complimenten van mensen over de telefoon. De Samsung is dikker, smaller (wat ik heerlijk vind, lekker met 1 hand bedienen) en ziet er minder mooi uit. Maar qua software lopen ze wel mijlenver vooruit, het werkt echt super.

Zit te twijfelen om hem zelf te houden (staat in de verkoop namelijk). Een Foldable is wel echt mijn ding merk ik. Grootste nadeel vind ik de camera. Die loopt echt achter t.o.v. mijn huidige daily , de iPhone 14 pro.
De Honor Magic V2 is heel indrukwekkend qua design, maar net als de Xiaomi, lopen achter op het gebied van software. Vermoedelijk gaat Samsung iets doen aan design met de Fold 6, maar punt is: ze hebben jaren voorsprong mbt software en als 5e generatie, de meeste problemen mbt betrouwbaarheid zijn deruit gehaald en natuurlijk jaren updates en security updates. Het is de vraag hoe lang Honor en Xiaomi hun producten gaan ondersteunen. De screenprotector blijft een ding maar die kan makkelijk vervangen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door blue13x op 27-11-2023 12:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XueKqn1mybeKeN2jpdIfDevlj3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkPcdddgAnJxtzvvqfdvq4AH.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om one ui 6 te testen dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
1e irritatie oneui6: Meldingen vergrendelscherm komen na vertraging pas op het scherm, geen lag maar een fancy feature.. Vroegah was het gewoon scherm aanzetten en meldingen stonden er meteen, nu komen ze van boven naar beneden gerold.. Nergens een optie om hem uit te zetten gevonden nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:21
Android 14 met one UI 6 is nu ook beschikbaar op de Flip 5:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oC7NMdDvzcO2DVIQYPq7uiDVds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3leSIQCwFIWh2m3EOEPEKP1B.jpg?f=fotoalbum_large

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister ook de knoop doorgehakt en de Flip5 512gb in het groen besteld. Ben enorm benieuwd naar het toestel.
Helaas komt DHL precies vanavond als ik niet thuis ben, heel de dag op de bank en dan komen ze vanavond pas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 21:01
Mad-Matt schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:40:

Tja, als iets goed is lees je er in principe weinig over en aangezien er echt miljoenen flip/folds zijn verkocht (met name in Azië) zullen er altijd wel wat probleemgevalletjes tussen zitten die de aandacht opeisen, in ieder geval lees je niet dat er miljoenen probleemgevalletjes tussen zitten, de meeste probleemgevalletjes zullen ook kosteloos worden hersteld, tenzij er duidelijk sprake is van zichtbare val- en vochtschade. Ik heb zelf de fold 2 en flip3 gehad, prima betrouwbare toestellen. Van allebei is de SP na een jaar eens kosteloos hersteld en weer als nieuw geretourneerd binnen 3 dagen. Van de flip3 werd ook gezegd te zwakke accu, ik heb dit echter nooit exht als probleem ondervonden, ging prima een volle dag mee.

Van een normale telefoon vervang je ook vaak binnen een jaar de SP, maar wordt dat dan als probleem ervaren? Ik lees hier bar weinig over ...

Geloof dus niet alles wat je ziet of leest via de media, gewoon zelf uitproberen als je het wat lijkt , in Nederland ben je als consument inzake je rechten uitstekend beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Een belangrijk verschil vind ik dat je bij andere telefoons *zelf* je screenprotector kunt vervangen. Je bent je telefoon dan ook geen 3 dagen kwijt. Ik zou die termijn echt onacceptabel vinden eerlijk gezegd. Zelfs een batterij laten vervangen is in een uurtje gedaan.
Daarnaast wordt de screenprotector maar eenmalig en in principe alleen in het eerste jaar gratis vervangen, en heb je daarna geen keus in welk merk/prijsklasse je er op laat zetten.

Ik ben heel erg blij met mijn flip 5, en zou nooit meer iets anders willen dan een flip (misschien fold),simpelweg vanwege het formaat. Maar zoiets is wel een issue voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
Geekess schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:19:
Een belangrijk verschil vind ik dat je bij andere telefoons *zelf* je screenprotector kunt vervangen. Je bent je telefoon dan ook geen 3 dagen kwijt. Ik zou die termijn echt onacceptabel vinden eerlijk gezegd. Zelfs een batterij laten vervangen is in een uurtje gedaan.
Daarnaast wordt de screenprotector maar eenmalig en in principe alleen in het eerste jaar gratis vervangen, en heb je daarna geen keus in welk merk/prijsklasse je er op laat zetten.

Ik ben heel erg blij met mijn flip 5, en zou nooit meer iets anders willen dan een flip (misschien fold),simpelweg vanwege het formaat. Maar zoiets is wel een issue voor mij.
Die drie dagen termijn is de Samsung ophaalservice, thuis/kantoor bij je ophalen en weer afleveren door een koerier... je kunt altijd nog zelf naar een Samsung servicecenter gaan met je aankoopfactuur en dan doe ze het direkt voor je, dat is wat ik in het forum heb gelezen. Tegenwoordig zit er ook een onderhoudsmodus op je toestel, je hoeft niet eens je telefoon te backuppen en te herstellen, ik ben dan ook van mening dat Samsung (in mijn gevallen als de wettelijke verkoper) vervanging van SP geheel kosteloos en zorgeloos heeft gemaakt.

Trouwens bij de flip/fold zijn er ook externe setjes beschikbaar om het zelf te doen, echter een belangrijk verschil is dat de originele SP een onderdeel uitmaakt van het flexibele scherm zelf, dus als je zelf eraan gaat knoeien verlies je je garantie door zulke nonsens, dat is bij een normale telefoon niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

M'n eerste dag gebruik, tot zover erg positief;

- vouw in het scherm valt bijna niet op recht van voren.
- enorm comfortabel in m'n broekzak, de S21 ultra zat altijd in de weg.
- schermpje aan de buitenkant lijkt enorm handig.
- voelt degelijk aan.

Enige wat ik jammer vind tot zover is dat er geen duidelijke "klik" is met volledig open klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy

[Afbeelding]
Even een heads up over dit euvel, exact 34 dagen nadat er een nieuwe protector geplaatst was, is het wéér raak en laat het weer los. Naar alle waarschijnlijkheid is nu het hele scherm gebroken (voelbaar randje op het scherm). Samsung gaat nu een geheel nieuw scherm plaatsen (incl nieuwe accu's). Onder garantie weliswaar, maar ik vind het nogal wat. Ik begrijp dat het kwetsbaar is maar zoiets zou toch niet mogen.

Bij de vraag of dit een vaak voorkomend probleem is was de blik van de medewerker al genoeg helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
DrNizeGuy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:43:
[...]

Even een heads up over dit euvel, exact 34 dagen nadat er een nieuwe protector geplaatst was, is het wéér raak en laat het weer los. Naar alle waarschijnlijkheid is nu het hele scherm gebroken (voelbaar randje op het scherm). Samsung gaat nu een geheel nieuw scherm plaatsen (incl nieuwe accu's). Onder garantie weliswaar, maar ik vind het nogal wat. Ik begrijp dat het kwetsbaar is maar zoiets zou toch niet mogen.

Bij de vraag of dit een vaak voorkomend probleem is was de blik van de medewerker al genoeg helaas.
Nou hier sinds dag 1 de Flip 5 en Fold 5 en Screenprotector laat niet los en ook geen gebroken scherm..
Wel top dat het onder garantie gemaakt word voor je.

* December update is te downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 20-12-2023 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:43:
[...]

Gezien hoe rustig het is in dit topic dan valt het denk ik allemaal wel mee. Men is in de regel eerder geneigd om een probleem te melden op een forum dan alleen maar goed nieuws.

Ik ben bang dat jij een van de mensen bent met een Flip 5 waar een fabricagefout in zit. De error rate op een foldable ligt natuurlijk vooralsnog hoger dan bij een traditionele smartphone. Gelukkig pakt Samsung dit goed voor je op qua garantie (zou uiteraard ook moeten, maar is nooit een zekerheid). Vervelend is het wel dat je telkens je telefoon daardoor kwijt bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue13x
Weer een update beschikbaar voor de Fold 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Kijken of de januari update wat kleine haperingen fixt die er voorheen niet waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ikbenjelly schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:48:
Kijken of de januari update wat kleine haperingen fixt die er voorheen niet waren...
Waar ervaar je die? Ik had wel wat problemen met Youtube als ik het scherm open klap of dicht dan had ik even geen beeld of moest ik hem weer open en dicht doen. Dat is nog steeds niet opgelost, maar lijkt me eerder een bug in Youtube zelf. Mijn oom met zijn fold 5 heeft er ook last van. Sinds een maandje ofzo is dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 10-01-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Whatsapp notificaties haperen soms....als je op een notificatie klikt vanaf melding/pull down...nog steeds last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Ikbenjelly schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:04:
Whatsapp notificaties haperen soms....als je op een notificatie klikt vanaf melding/pull down...nog steeds last van
Vaak het gevolg van teveel troep op je telefoon. Hier werkt whatsapp en notficaties zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door blue13x op 10-01-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
Ik heb al een hele tijd een wat naar verschijnsel op mijn Fold 5. Als de telefoon is opengeklapt en ik wordt gebeld komt netjes de telefoon app tevoorschijn. Opengeklapt bellen vind ik niet prettig dus dan klap ik de telefoon dicht, de telefoon app verschijnt dan op het "coverscherm" en dan moet ik héél snel opnemen anders verdwijnt de telefoon app naar de achtergrond en komt het startscherm met de prictogrammen (het startscherm) tevoorschijn.

Kwam erachter dat niet alleen de telefoon app, maar alle apps die ingesteld zijn om "naar het coverscherm" verplaatst moeten worden als de telefoon dichtgeklapt wordt, naar de achtergrond verdwijnen om daarna het startscherm te tonen.
De apps worden niet afgesloten, ze blijven actief op de achtergrond.

Dacht het is wellicht de agenda widget die op dat moment de inhoud update op het startscherm, die verwijdert, hielp niet.
Venster animaties uit gezet, helpt niet.

Iemand ook hetzelfde euvel of een oplossing?
EDIT: Schoot me net te binnen dat ik in september vorig jaar een routine had aangemaakt om het aantal keer dichtklappen bij te houden met de app Z3FlipCounter. Deze routine uitgezet en het is opgelost.

Overigens is de telefoon vanaf september tot nu toe zo'n kleine 3000x dichtgeklapt in 5 maanden tijd :)

[ Voor 14% gewijzigd door remoss op 01-02-2024 08:38 ]

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:10

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kijk das nog eens handig, had t zelfde probleem, en ook dezelfde oplossing dankzij jouw idee, blij mee, Thx !
remoss schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:49:
[...]

EDIT: Schoot me net te binnen dat ik in september vorig jaar een routine had aangemaakt om het aantal keer dichtklappen bij te houden met de app Z3FlipCounter. Deze routine uitgezet en het is opgelost.

Overigens is de telefoon vanaf september tot nu toe zo'n kleine 3000x dichtgeklapt in 5 maanden tijd :)

XPeng G6 + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
robotjoek schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:32:
Kijk das nog eens handig, had t zelfde probleem, en ook dezelfde oplossing dankzij jouw idee, blij mee, Thx !

[...]
Dat is mooi om te lezen Ron : :)

Die 3000 x dichtklappen in 5 maanden is een redelijk goede indicatie voor de toekomst en hoe lang het mee zou moeten gaan, dus die routine hoef ik niet meer te gebruiken
Tegen de tijd dat ik op 300.000 keer open/dicht zit heb ik wel weer een ander toestel gok ik....

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen ook een Fold 5. Als ik op een plek ben waar ik hem neerleg en niet in mijn zak heb dan laat ik hem sowieso uitgeklapt. Scheelt toch weer een heleboel open/dicht bewegingen.

(Ben toch een beetje op mijn hoede door de berichten op Reddit over niet helemaal sluitende fold 4's)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 07:04:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Fold 5. Als ik op een plek ben waar ik hem neerleg en niet in mijn zak heb dan laat ik hem sowieso uitgeklapt. Scheelt toch weer een heleboel open/dicht bewegingen.

(Ben toch een beetje op mijn hoede door de berichten op Reddit over niet helemaal sluitende fold 4's)
Hier in huis is er ook een Fold 5, die wordt echt intensief gebruikt. Sinds de introductie is tie in bezit. En hij wordt absoluut niet gespaard of 'meer voorzichtig' mee gedaan.
Er is geen enkel issue mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Goedemorgen,
Mijn dochtertje slaapt heel goed met relax deuntjes via een playlist.
Dit deed ik altijd aanzetten op een samsung a22.
Nu heb ik een flip phone voor haar gehaald en gaat dit niet meer goed.
Als je in de ochtend haar kamer binnen kwam deed de a22 nog steeds die deuntjes spelen, maar de flip houdt er in de nacht gewoon mee op.
Geen idee na hoeveel uur dit gebeurd.
Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niet iets voorbijkomen met de max afspeeltijd of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Grandisimo schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:37:
Goedemorgen,
Mijn dochtertje slaapt heel goed met relax deuntjes via een playlist.
Dit deed ik altijd aanzetten op een samsung a22.
Nu heb ik een flip phone voor haar gehaald en gaat dit niet meer goed.
Als je in de ochtend haar kamer binnen kwam deed de a22 nog steeds die deuntjes spelen, maar de flip houdt er in de nacht gewoon mee op.
Geen idee na hoeveel uur dit gebeurd.
Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niet iets voorbijkomen met de max afspeeltijd of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt ?
Hoogstwaarschijnlijk is dit batterij-besparing. Kijk in instellingen onder batterij en dan onder limieten batterijgebruik. Voeg de app toe aan "nooit automatisch sluimerende apps", ik gok dat dit probleem dan voorbij is.
HerZon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Hier in huis is er ook een Fold 5, die wordt echt intensief gebruikt. Sinds de introductie is tie in bezit. En hij wordt absoluut niet gespaard of 'meer voorzichtig' mee gedaan.
Er is geen enkel issue mee.
Ik denk dat ik dat ding nog meer openklap dan dat ik met mijn ogen knipper. Eigenlijk zo er een app moeten zijn die kan bijhouden (of is dat ergens te zien via debug of bijv. AIDA64?) hoevaak je hem open- en dichtklapt?

[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 04-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
SkyStreaker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Eigenlijk zo er een app moeten zijn die kan bijhouden (of is dat ergens te zien via debug of bijv. AIDA64?) hoevaak je hem open- en dichtklapt?
Die is er, zie YouTube: Count your Folds! Samsung Galaxy Z Fold 4 / Z Flip 4

Maar dan krijg je dus precies het probleem wat ik enkele berichten hierboven schetste.
remoss schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Maar goed, met dat in het achterhoofd kun je natuurlijk tijdelijk tellen, dan weet je ongeveer hoeveel jij de telefoon op bijvoorbeeld maandbasis open/dicht klapt......

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik gebruik gewoon Fold Counter en ik werk veel van binnenkant naar cover en omgekeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-02-2024 08:31 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
Die werkt inderdaad goed en mèt een widget. Dank voor de link!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nieuwe februari update is al een aantal dagen uit. Nog geen nieuwe OneUI update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb een Flip 5 i.c.m. KPN 5G, nu komt hij qua bereik gemiddeld nooit verder dan twee streepjes. Wat is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door SilverMane op 19-02-2024 10:17 ]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
SilverMane schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:16:
Ik heb een Flip 5 i.c.m. KPN 5G, nu komt hij qua bereik gemiddeld nooit verder dan twee streepjes. Wat is jullie ervaring hiermee?
herkenbaar alleen ik heb vodafone als provider maar ik merk niet echt problemen hierdoor. Misschien wat lagere snelheden op een speedtest maar in dagelijks gebruik weinig problemen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
Ik heb momenteel een Iphone 14 Pro. Maar helaas met gebarsten scherm en ik mag dus verlengen.
Nu twijfel ik over de Fold5.

Kan iemand mij vertellen of de foto`s en filmpjes die die maakt goed zijn ? of kan ik beter wachten op de Fold6

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Let op:
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.