Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Samsung brengt Galaxy Z Fold5- en Flip5 met verbeterd scharnier 11 augustus uit

Samsung introduceert zijn volgende generatie Galaxy Z Fold- en Flip-telefoons. Beide foldables hebben een vernieuwd scharnier waardoor ze plat dichtvouwen. De Flip5 heeft daarnaast een groter coverscherm aan de buitenkant. De telefoons komen 11 augustus uit.

De Samsung Galaxy Z Flip5 krijgt de grootste vernieuwingen mee ten opzichte van de voorgaande generatie. Zo is het coverscherm aan de buitenkant vergroot van 1,9" naar 3,4". Volgens Samsung kunnen onder meer ondersteunde apps direct op dat scherm gebruikt worden, zoals met Netflix, Google Maps, YouTube en WhatsApp. Het scherm kan ook gebruikt worden om selfies te maken met de primaire camera's en kan widgets tonen, naast informatie als de tijd, het accupercentage of het weer. Het coverscherm heeft een resolutie van 720x748 pixels.

Aan de binnenkant van het toestel zit wederom een full-hd+-amoledscherm van 6,7" met een refreshrate van 120Hz. Het apparaat heeft een primaire 12-megapixelcamera en een 12-megapixelsensor met ultragroothoeklens. De selfiecamera zit verwerkt in een gat in het scherm en heeft een resolutie van 10 megapixel.

De Galaxy Z Flip5 heeft verder een vernieuwde scharnier, die Samsung een Flex Hinge noemt. Dit scharnier moet er voor zorgen dat de telefoon volledig plat opvouwt. Bij de voorgaande generatie zit nog ruimte tussen de schermhelften wanneer de telefoon is dichtgeklapt. Daarmee moet het toestel ook minder dik zijn wanneer deze is opgevouwen. Samsung noemt een dikte van 15,1mm wanneer de Flip5 is dichtgeklapt, waar dat bij de huidige Flip4 17,1mm is.

De Flip5 heeft verder een 3700mAh-accu die kan worden opgeladen met maximaal 25W. De telefoon wordt geleverd met een Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2-soc en heeft standaard 8GB geheugen. De smartphone wordt geleverd met 256GB of 512GB opslag. Het toestel krijgt een adviesprijs vanaf 1199 euro en komt op 11 augustus uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YOd7UY3GPsTmK6sUYVcev414DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IUdKutiIesJU5NI9S7YcrtxQ.png?f=fotoalbum_large

Galaxy Z Fold5

Samsung toont ook zijn nieuwe Galaxy Z Fold5. Het toestel krijgt aan de binnenkant een 7,6"-amoledscherm met een refreshrate van 120Hz. Dat scherm biedt daarnaast een piekhelderheid die volgens de fabrikant tot 30 procent hoger is dan die van de Fold4. Aan de buitenkant zit een 6,2"-amoledscherm, eveneens met een 120Hz-verversingssnelheid. De huidige Fold4 heeft soortgelijke schermen. Samsung zegt wel dat de Fold5 zijn 'dunste en lichtste' Fold-telefoon tot nu toe is. Het apparaat heeft afmetingen van ongeveer 129,9x154,9x6,1mm als hij uitgeklapt is en weegt 253 gram. Daarmee is het apparaat 0,2mm minder breed, hoog en dik en 10 gram lichter.

De Z Fold5 krijgt ook het vernieuwde Flex Hinge-scharnier, waardoor deze platter wordt dichtgeklapt. Daarmee bedraagt de dikte nu 13,4mm in dichtgevouwen toestand. Bij de voorgaande Fold4 was dat nog 15,8mm. De Galaxy Z Fold5 behoudt daarnaast ondersteuning voor een S Pen-stylus. Deze wordt meegeleverd met een los verkrijgbare S Pen-case voor de smartphone, die 99,95 euro kost. De telefoon krijgt daarnaast een verbeterde taakbalk, waar permanent apps op worden getoond. Die toont op de Fold5 tot vier recent gebruikte apps.

De telefoon krijgt verder een primaire 50-megapixelcamera, een 10-megapixelsensor met telelens en een ultragroothoekcamera van 12 megapixel. De selfiecamera krijgt een resolutie van 10 megapixel. Het toestel wordt, net als de Flip5, geleverd met een Snapdragon 8 Gen 2-soc van Qualcomm. Het toestel krijgt echter 12GB geheugen. De 4400mAh-accu ondersteunt snelladen op 25W. Samsung brengt de Galaxy Z Fold5 op 11 augustus uit vanaf 1899 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFwPoL-bZPSlQHteJ9xVTpXvFs0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QEQnwFHoboKNnK7gKKMWB5Ns.png?f=fotoalbum_large

*Bron: Tweakers.net

Nuttige links

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-z-fold5/

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-z-flip5/

Voor levertijden en prijzen zie het volgende topic: Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:01
Ik overweeg toch om de overstap te maken van een Iphone 14 pro naar een Fold5. Het grote scherm bevalt me wel.

nog meer mensen die dit ook Hebben gedaan bij de 4 misschien?

[ Voor 22% gewijzigd door sten123 op 27-07-2023 11:34 ]

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
hier kriebelt het ook! stapel korting met Flip 5 512GB een Fold 5 1TB en Watch Classic 6 47mm voor rond de 2436 euro! Inruil van Buds live op de flip en op de fold 150 euro normale korting nog erbij.

Fold 4 1TB kan denk ik voor minimaal 1000 nog wel weg. Iphone 12 Pro max van vrouwlief levert op MP nog wel 500-600 op. Watch 5 Pro mag ook voor mooi prijsje weg dan heb ik straks 3 nieuwe toestellen voor misschien 800 euro..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 14:38
Voor de mensen die het zich afvragen een fold 5 512gb kost 1314,15 bij de samsung member store. De ing store is even duur helaas. En ik heb geen pre-order code dus ben nu aan het afwegen of het waard is.

Heb op dit moment een fold 2 en ben wel toe aan een nieuwe. Mensen die van fold 2 afkomen, gaan jullie switchen? Ik vind het best veel geld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Ik heb gisteren de Flip 5 Graphite 512 GB besteld met flipsuitcase. Ipv €1369 betaal ik nu €854,10 (ik had ook een pre-order promotiecode) dus dat vind ik nog wel een schappelijke prijs ;)

Ik heb nu nog steeds de S20 Ultra naar tevredenheid en heb lang niet meer zo de drang om elk jaar of twee jaar een nieuwe telefoon aan te willen schaffen. Maar ik moet ook zeggen dat de innovaties ook niet meer zo groot zijn als jaren terug.

Ik heb de flip 5 nu vooral gekozen voor de vormfactor, voor de rest doe ik niet heel bijzondere dingen met mijn telefoon dat ik nu kan zeggen dat ik er maar iets van ga merken, hooguit de mindere camera's van de Flip 5.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
firestarz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:16:
Voor de mensen die het zich afvragen een fold 5 512gb kost 1314,15 bij de samsung member store. De ing store is even duur helaas. En ik heb geen pre-order code dus ben nu aan het afwegen of het waard is.

Heb op dit moment een fold 2 en ben wel toe aan een nieuwe. Mensen die van fold 2 afkomen, gaan jullie switchen? Ik vind het best veel geld namelijk.
Ik had de Fold 2 ben toen naar de 4 overgestapt, het front scherm is echt zoveel beter om nu te gebruiken! Dat is voor mij echt de grootste reden toen geweest. Je kunt nu makkelijker dingen typen zonder hem telkens open te klappen. Camera is verbeterd en op de 5 is alles een stukje beter nu. Dus ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 13:40
firestarz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:16:

ICS23FLIPFOLD werkt in beide stores voor mij. Kom ik op hetzelfde uit als met mijn early bird korting. Helaas geen korting stapelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb zowel een flip 5 als een fold 5 bij samsung besteld met als leverdatum 7 augustus. Nu zie ik bij een aantal webshops staan dat deze vanaf 3 augustus op te halen zijn. Ben benieuwd dan welke datum er gehanteerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
@nielsjo ik zie zelfs dat de meeste webshops nu zelfs "vandaag bestellen, morgen in huis" hebben staan, waaronder bij CB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6H3vOU6pFw-bYA4UnBJoziQS9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kIP9jJV1MDuDVxX7oiqJ8Hi0.png?f=fotoalbum_large

Maar eigenlijk hoort dat meer in dit topic: Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wtf ook de Fold5 wordt gewoon morgen bezorgd staat er, ik heb direct bij Samsung besteld en er staat leverdatum 7 augustus.. hoe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Zie ze bij Mediamarkt en tmobile ook al op voorraad en met gelijk ophalen of bezorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Wellicht zitten ze bij Samsung nog een beetje aan de veilige kant. Misschien worden we verrast en krijgen we hem eerder ... anders een weekje later, dat overleven we nog wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:54:
Wellicht zitten ze bij Samsung nog een beetje aan de veilige kant. Misschien worden we verrast en krijgen we hem eerder ... anders een weekje later, dat overleven we nog wel toch?
Zeker, heb m'n Fold4 nog dus haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
renzo4000 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:44:
@nielsjo ik zie zelfs dat de meeste webshops nu zelfs "vandaag bestellen, morgen in huis" hebben staan, waaronder bij CB

[Afbeelding]

Maar eigenlijk hoort dat meer in dit topic: Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen
Hoort idd in het andere topic thuis, had ik nog niet gezien. Maar dit is wel vreemd , je bestelt rechtstreeks bij Samsung en krijgt het dan later. Ben benieuwd of er morgen de 1e meldingen zijn van leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 23:40
Hoeveel procent Samsung Member korting hebben jullie eigenlijk gehad in je mail? Ik heb 15 procent gekregen. Maar vroeg mij of dat bij anderen hoger was, aangezien sommigen minder betaald hadden dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Hier ook 15% Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13LD8f48YAwUq5d0gxAWJnZIIq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wvnf5GnOWA1S6Fwy1GvR1dDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 17:27
T-Mobile levert gelijk, heb hem vanochtend besteld en hij is al verstuurd.
Krijg hem als het goed is morgen. Galaxy Flip5 Graphite 512GB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Musiclover0206
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-05 09:32
Het is mij zojuist gelukt om de Fold5 512GB voor 1264,15 euro te kopen.
1) Ga naar https://www.samsung.com/nl/multistore/ics/
2) Voer code Y3D7NBJT in om in te loggen
3) Je ziet de Fold5 al voor 1464,15 euro op de main page staan. Als je de Fold5 in je winkelwagen hebt gedaan zie je het als het goed is voor 1314,15 euro inclusief staan.
4) Voer bij voordeelcode ICS23FLIPFOLD in en klik op toepassen
5) Je nieuwe prijs is 1264,15 euro

Laat me weten of het is gelukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
Net zoals vorig jaar voor mijn flip 4 heb ik deze case voor mijn flip 5 gekocht.

Ringke Slim Hoes Compatibel met Samsung Galaxy Z Flip 5

https://www.amazon.nl/gp/product/B0C9R51Q39

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v35prZlCmZzGQcZOV_SCMr8YD5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GUEiyidjZzNRH1tOxXqySbTj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Lekker minimalistische hoes, mijn enige voorbehoud, het scharnier is geheel onbeschermd anders zou ik hier ook wel voor kunnen gaan. Geniet van je nieuwe Flip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
MeanDz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:18:
Lekker minimalistische hoes, mijn enige voorbehoud, het scharnier is geheel onbeschermd anders zou ik hier ook wel voor kunnen gaan. Geniet van je nieuwe Flip!
na 10 maanden met deze case geen schade te zien aan mijn scharnier te zien bij mijn flip4

ze gaan ook met scharnier bescherming komen genaamd ringke slim hinge

YouTube: Keep an eye out... Ringke Slim Hinge for the Galaxy Z Flip 5 is comi...

[ Voor 8% gewijzigd door fredgroes op 27-07-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-04-2024
Het kan een stuk goedkoper jongens. 120,- cashback + nieuwe Galaxy watch 6 erbij voor 870,- euro. 512 GB.

https://nl.pepper.com/aan...tch-6-lte-283520#comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 20:52
HOB-2ALS-AP9A-GBG9
Heb deze nog over voor zij die interesse hebben als early bird korting op de Z Flip5, Z Fold5, Watch 6 series en de Tab S9 Series.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

Ik heb besloten er niet voor te gaan gezien ik nog goed zit met een S23 Ultra en een Watch 5 Pro. Al had ik interesse in een Flip5.

EDIT: Blijkbaar helaas op Samsung Belgie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Unrealiac op 28-07-2023 09:20 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Jackson6 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:50:
Wtf ook de Fold5 wordt gewoon morgen bezorgd staat er, ik heb direct bij Samsung besteld en er staat leverdatum 7 augustus.. hoe dan.
Bij mij staat er : Verzending aangevraagd.
Heb gisteravond op samsung.nl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
Rohit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Bij mij staat er : Verzending aangevraagd.
Heb gisteravond op samsung.nl besteld.
Bij mij ook maar daarboven staat word verzonden op 7 augustus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGtncpoChquHNelTwgGCwjlW-5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qYxiY5hI6gDACf7S77gNucm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
fredgroes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Bij mij ook maar daarboven staat word verzonden op 7 augustus

[Afbeelding]
Klopt, maar ik kon ook geen enkele andere datum kiezen eerder.. Dus heel raar als ze dan opeens mijn keuze gaan aanhouden terwijl ze misschien al klaar liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik heb bij Samsung altijd het gevoel dat mensen worden opgelicht. de Fold 5 kost 2020 euro maar met een beetje zoeken komt het uit op 1260 euro. Nu zitten hier tweakers die dat allemaal wel snappen maar ondertussen zijn er dus genoeg mensen die de volle mep aan het betalen zijn, zeker wanneer de preorder acties voorbij zijn.

En natuurlijk begrijp ik dat preorderen best wat voordelen mag hebben maar het gaat hier om bijna 50% van de MSRP..

Doet mij denken aan Oprah Winfrey, die strooide ook altijd met gratis spullen :P

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 28-07-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
schumi1986 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:15:
Ik heb bij Samsung altijd het gevoel dat mensen worden opgelicht. de Fold 5 kost 2020 euro maar met een beetje zoeken komt het uit op 1260 euro. Nu zitten hier tweakers die dat allemaal wel snappen maar ondertussen zijn er dus genoeg mensen die de volle mep aan het betalen zijn, zeker wanneer de preorder acties voorbij zijn.

En natuurlijk begrijp ik dat preorderen best wat voordelen mag hebben maar het gaat hier om bijna 50% van de MSRP..

Doet mij denken aan Oprah Winfrey, die strooide ook altijd met gratis spullen :P
Ze maken genoeg reclame om je te registreren voor de Pre order. Doe je dat niet dan heb je pech toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Rohit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:24:
[...]

Ze maken genoeg reclame om je te registreren voor de Pre order. Doe je dat niet dan heb je pech toch?
Tuurlijk dat ben ik met jou eens hoor, alleen het voelt een beetje "gek" dat het bijna 50% van de prijs is ;)

1260 is een nette prijs uiteraard daar kan verder niemand over klagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
schumi1986 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:26:
[...]

Tuurlijk dat ben ik met jou eens hoor, alleen het voelt een beetje "gek" dat het bijna 50% van de prijs is ;)

1260 is een nette prijs uiteraard daar kan verder niemand over klagen :P
ik heb 1250 betaald voor een 1TB Fold 5 mij hoor je zeker niet klagen hahahaha. Met de Fold 2 nog 1900 betaald omdat ik hem als 1e wou hebben. En 3 maanden later was die voor 800 via trucjes al te bestellen. Toen tegen mezelf gezegd nooit meer. Maar met deze kortingen kan ik hem niet laten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:08
Met inruil, early bird korting en stapelen van acc korting kom ik op ronde 1100 voor een fold5 1tb, screenprotrector, s pen hoesje en een watch6 classic 47mm lte. Niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
blue13x schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:37:
Met inruil, early bird korting en stapelen van acc korting kom ik op ronde 1100 voor een fold5 1tb, screenprotrector, s pen hoesje en een watch6 classic 47mm lte. Niet slecht.
Nice! wat ga je inruilen? Ik ga mijn Fold 4 1TB op markplaats zetten, daar kan ik zeker nog wel een goede 1100 voor krijgen verwacht ik. Dan kost de Fold 5 me straks misschien 150 euro haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Rohit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Nice! wat ga je inruilen? Ik ga mijn Fold 4 1TB op markplaats zetten, daar kan ik zeker nog wel een goede 1100 voor krijgen verwacht ik. Dan kost de Fold 5 me straks misschien 150 euro haha.
Een Fold4 512GB....dacht aan marktplaats, wat ik elk jaar doe, maar is een gedoe. Dus ik ga het dit jaar anders aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
blue13x schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Een Fold4 512GB....dacht aan marktplaats, wat ik elk jaar doe, maar is een gedoe. Dus ik ga het dit jaar anders aanpakken.
las hier laatst iets van cex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Ik weet toch niet of dit rondstrooien met kortingen de beste strategie van Samsung is. Want de gewone doorsnee consument die op zoek is naar een nieuwe premium telefoon, ziet 'prijs vanaf 1900 euro'. Dan is zo iemand eerder geneigd om bv. te gaan voor de Iphone Pro Max, die toch zomaar 400 euro goedkoper is. Of te wachten op de komende Pixel Fold, die net zo duur is als de Samsung (wel heel toevallig, trouwens..). Als Samsung een scherpere startprijs zou instellen, van bv. 1470 euro, dan ziet iedereen dat ie veel goedkoper is dan de Pixel Fold, en zelfs goedkoper dan de Iphone Pro Max. En onder de streep maakt dat voor de winstmarge wellicht niet zo veel uit, vergeleken met het rondstrooien van 40% korting voor degenen die opletten. Maar nee, Samsung maakt juist in Europa de Fold 100 euro/Pond duurder dan vorig jaar, terwijl ie in de rest van de wereld gelijk blijft aan de prijs van de Fold 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Levertijden hebben hun eigen topic, graag zaken die levertijden aangaan daar bespreken
Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 28-07-2023 14:18 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:21
Als nog iemand een early bird promotiecode heeft die niet gebruikt wordt, stuur me gerust een berichtje;)
edit: heb ondertussen kunnen bestellen en 700 euro uitgespaard! Merci iedereen die zo vriendelijk was om hun code door te sturen, echt toppers _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door MVA. op 29-07-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Iemand al een goede case gevonden voor de flip 5? Ik zou dus vooral een slimcase willen (meer tegen krassen dan tegen vallen) maar wel met enige bescherming voor de hinge. Je hebt van die case waar er een "lapje" overheen schuift, dat vind ik wel ok. Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPoojEabTHHLriP2TB0z8ZIJluM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQTYzVRKioLyeqndj5ocDdUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
renzo4000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:40:
Iemand al een goede case gevonden voor de flip 5? Ik zou dus vooral een slimcase willen (meer tegen krassen dan tegen vallen) maar wel met enige bescherming voor de hinge. Je hebt van die case waar er een "lapje" overheen schuift, dat vind ik wel ok. Zoiets als dit dus:

[Afbeelding]
YouTube: Keep an eye out... Ringke Slim Hinge for the Galaxy Z Flip 5 is comi... zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
De opvolger: Galaxy Z Flip5 Flap Vegan Leather Case
https://www.samsung.com/n...ase-black-ef-vf731pbegww/

Die heb ik gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
MeanDz schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:03:
De opvolger: Galaxy Z Flip5 Flap Vegan Leather Case
https://www.samsung.com/n...ase-black-ef-vf731pbegww/

Die heb ik gekocht.
Die vind ik wel mooi maar een beetje overpriced... had ik hem toch meteen mee moeten bestellen dan was het een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Ook een kanshebber maar nog niet leverbaar. Ik wil iets voor de komende week zien te scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
renzo4000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:16:
[...]

Ook een kanshebber maar nog niet leverbaar. Ik wil iets voor de komende week zien te scoren :)
Samsung is aan de prijs ja, als ik hem niet met korting had kunnen meebestellen was die Ringke Slim Hinge zeker een contender, die vind ik ook mooi.

Misschien koop ik die er wel bij, gewoon voor de heb. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan het kloppen dat de S23 Ultra niet in aanmerking komt voor een inruil deal ? Ik zie deze namelijk niet voorkomen in het dropdown menu in de webshop.

Vreem aangezien de Fold 4 wel in het lijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Wat zijn de 1e ervaringen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
renzo4000 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:40:

[Afbeelding]
Ik heb een tijdelijk hoesje gevonden die enigzins slank is en ook de hinge een beetje beschermt. Hopelijk komen de grote merken snel met hun hoesjes voor iets betere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVSf9A5KJ2ntM2uc-99H6rY3-vE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VA42tBUCdYC0P7MkYJBuzzw6.jpg?f=fotoalbum_large

Hier besteld: Hoes voor mobiele telefoon voor Samsung Galaxy Z Flip 5, hoes met scharnierbescherming [met camera beschermfolie] [met standaard] en scharnierbescherming] voor Samsung Galaxy Flip 5 5G, leer, https://amzn.eu/d/9DHd5oB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
Ook netjes en MET screenprotector dus dat is prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:58

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ruffzz schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:46:
Kan het kloppen dat de S23 Ultra niet in aanmerking komt voor een inruil deal ? Ik zie deze namelijk niet voorkomen in het dropdown menu in de webshop.

Vreem aangezien de Fold 4 wel in het lijstje staat.
Lijkt te kloppen, ik was bij het bestellen ook aan het zoeken naar de 'gewone' S23 en die staat er ook niet tussen... Dan ga'k die dus maar via de geijkte kanalen moeten verkopen, misschien doet Samsung dit omdat je anders geld kan verdienen door een nieuwe S23 te kopen en die dan meteen in te ruilen of zo...

[ Voor 11% gewijzigd door Church of Noise op 29-07-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Church of Noise schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:15:
[...]

Lijkt te kloppen, ik was bij het bestellen ook aan het zoeken naar de 'gewone' S23 en die staat er ook niet tussen... Dan ga'k die dus maar via de geijkte kanalen moeten verkopen, misschien doet Samsung dit omdat je anders geld kan verdienen door een nieuwe S23 te kopen en die dan meteen in te ruilen of zo...
Zou kunnen ja. Vorig jaar kon ik wel een S22 Ultra inruilen voor een Fold 4, maar wellicht is dit iets nieuws.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruffzz op 29-07-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10
Iemand de Flip al in huis? Ik begrijp dat in tegenstelling tot de Razr Ultra niet alle apps draaien op het flex scherm?

Er wordt gezegd dat dit later komt. Iemand enig idee hoeveel later? Weken of maanden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
dedominee schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:18:
Iemand de Flip al in huis? Ik begrijp dat in tegenstelling tot de Razr Ultra niet alle apps draaien op het flex scherm?

Er wordt gezegd dat dit later komt. Iemand enig idee hoeveel later? Weken of maanden?
Dit is inmiddels al beschikbaar. Via Labs kan je een aantal 3rd Party apps op t cover screen zetten. Via Good Lock Multistar kan je een widget toevoegen waarmee je nagenoeg alle apps op t cover screen kan draaien.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Thanks. Wel wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
Ahja, snap t ergens wel. Meeste mensen zullen er geen gebruik van maken, maar zullen wel klagen als apps niet werken. Dan maar via een app waarvan de mensen weten dat er issues kunnen spelen.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Eerst maar eens afwachten hoe die apps draaien en alles eruit ziet. Bij de Razr is dat top.

Ook benieuwd naar het laden in een Tesla. Bij de Flip 4 ging dat niet draadloos, omdat de coil niet aanslaat / te laag komt. Vermoed bij de 5 hetzelfde.

Bij de Razr onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dedominee schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:57:
Eerst maar eens afwachten hoe die apps draaien en alles eruit ziet. Bij de Razr is dat top.

Ook benieuwd naar het laden in een Tesla. Bij de Flip 4 ging dat niet draadloos, omdat de coil niet aanslaat / te laag komt. Vermoed bij de 5 hetzelfde.

Bij de Razr onbekend.
Voor de Flip 4 moet je dus er iets tussen leggen, waar een 3D printje van een spacer wel mooi is. Die heb ik in de auto liggen en werkt top. Ik gok dat de Flip 5 ook zoiets nodig heeft, mogelijk gewoon hetzelfde blokje. Zie:
Sanny1987 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:17:
Voor mensen die toevallig ook een tesla hebben.. Ik heb deze spacer laten 3d printen door mn zus zodat de flip draadloos kan laden. werkt top! zowel met als zonder hoesje.

https://www.thingiverse.com/thing:4978402/

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kostarados
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Kan iemand mij vertellen hoe de dual SIM van de Fold 5 eruit ziet? Gaat het om 2x nano SIM of 1x nano SIM + eSIM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Kostarados schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:24:
Kan iemand mij vertellen hoe de dual SIM van de Fold 5 eruit ziet? Gaat het om 2x nano SIM of 1x nano SIM + eSIM?
Bij zowel de Fold5 als Flip5 is het 1x nano SIM + eSIM. Al zou er ook een fysieke dualSIM variant zijn, maar of die in NL verkrijgbaar is of wordt is onbekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Voor de mensen die willen weten hoe het eruit ziet om alle apps te kunnen gebruiken op je cover screen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanDz
Top, dacht dat Goodlock voor de Flip5 nog niet uit was maar dit maakt dat nieuwe buitenscherm zoveel functioneler.

Goeie video, thanks man. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Sanny1987 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 02:23:
[...]

Voor de Flip 4 moet je dus er iets tussen leggen, waar een 3D printje van een spacer wel mooi is. Die heb ik in de auto liggen en werkt top. Ik gok dat de Flip 5 ook zoiets nodig heeft, mogelijk gewoon hetzelfde blokje. Zie:

[...]
Laadt hij ook uitgeklapt niet op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bomberboy
  • Laatst online: 28-05 07:42

bomberboy

BOEM!

dedominee schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:37:
[...]

Laadt hij ook uitgeklapt niet op?
De spoel nodig voor het opladen zit in het onderste deel van het toestel, of hij dan opengeklapt is of niet maakt niet uit. Die zit nog steeds op dezelfde plaats. (Misschien kan je hem ondersteboven opengeklapt leggen?)
Het is eigenlijk Tesla die de "oplaadpad" te klein gemaakt heeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Thanks! Logisch inderdaad. Iemand die kan testen of hij ondersteboven inderdaad wel laadt? En draait het scherm dan mee zodat je die kunt aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
MVA. schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:19:
Als nog iemand een early bird promotiecode heeft die niet gebruikt wordt, stuur me gerust een berichtje;)
edit: heb ondertussen kunnen bestellen en 700 euro uitgespaard! Merci iedereen die zo vriendelijk was om hun code door te sturen, echt toppers _/-\o_
Nog meer mensen die een dergelijke code willen delen eventueel? Bij voorbaat (veel) dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
bomberboy schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:45:
[...]

De spoel nodig voor het opladen zit in het onderste deel van het toestel, of hij dan opengeklapt is of niet maakt niet uit. Die zit nog steeds op dezelfde plaats. (Misschien kan je hem ondersteboven opengeklapt leggen?)
Het is eigenlijk Tesla die de "oplaadpad" te klein gemaakt heeft. O-)
niet alleen tesla die nieuwe elektrische auto van nissan heeft dat probleem ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Ik zie dat Flitsmeister gewoon meedraait als je je toestel op de kop draait (die app gebruik ik in de auto) dus als hij op zijn kop wel laadt kan ik gaan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
dedominee schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Nog meer mensen die een dergelijke code willen delen eventueel? Bij voorbaat (veel) dank!
HON-6Z9F-ZF4E-PNNA

Bij deze... Veel succes en plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54

Dennis1812

Amateur prutser

Clipstra schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:57:
[...]

HON-6Z9F-ZF4E-PNNA

Tip: MO tags of PM
Nu staat hij vrij via google en aanwezige kans dat een ander hem gebruikt

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:58
Clipstra schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:57:
[...]

HON-6Z9F-ZF4E-PNNA

Ik heb een code aangevraagd bij samsung nederland via facebook messenger en heb een code gekregen die meer korting geeft dan deze code 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Trisjin op 31-07-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik vraag mij af, of de nieuwe S-pen geen krassen maakt in het folie.. aangezien deze 'punt' niet naar binnen gaat bij het te hard drukken op het display.

De punt van de S-pen van de Fold4, ging bij het hard drukken op het display namelijk wel netjes naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 11:29
038Robijno schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:20:
Ik vraag mij af, of de nieuwe S-pen geen krassen maakt in het folie.. aangezien deze 'punt' niet naar binnen gaat bij het te hard drukken op het display.

De punt van de S-pen van de Fold4, ging bij het hard drukken op het display namelijk wel netjes naar binnen.
Zullen ze daar geen rekening mee hebben gehouden in het materiaal waar de punt van is gemaakt? Wellicht dat het van wat zachter kunststof is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
MitchellHearth schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Zullen ze daar geen rekening mee hebben gehouden in het materiaal waar de punt van is gemaakt? Wellicht dat het van wat zachter kunststof is gemaakt.
Kan ook zijn dat ze een stevigere/dikkere screenprotrlector gebruiken...dat was het geval met Fold4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:43

Renate1970

Lef is Leven

Sinds eind van de middag een Samsung Flip 5, kom van de Apple 11 pro Max af. Altijd Samsung gehad en nu gelukkig weer terug na het uitstapje naar Apple

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxb4NyrKJ5NQSiiKZhl-osAq7xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzNUFqPf9aNTIlsHFtcoHFNb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq9Y90dntYLR-QFvWXt__qaO1vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5MfW4PY4fmew0rhELWkm8HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPVruEY2C1D71ZhT3W-ASEu4nXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W2ryi1BTDZ0nLo8wElBYu9s.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Renate1970 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:27:
Sinds eind van de middag een Samsung Flip 5, kom van de Apple 11 pro Max af. Altijd Samsung gehad en nu gelukkig weer terug na het uitstapje naar Apple

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor, mijn vrouw kan niet wachten tot Samsung gaat leveren. Staat nu op as. Maandag.
Geen enkele andere webshop gaf zoveel korting dus dan maar weekje langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Dennis1812 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:29:
[...]

Mooi hoor, mijn vrouw kan niet wachten tot Samsung gaat leveren. Staat nu op as. Maandag.
Geen enkele andere webshop gaf zoveel korting dus dan maar weekje langer wachten
Same here. Heeft altijd Iphone gehad met een tussen jaar de one plus one. Maar kon the flip side niet weerstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:58

Church of Noise

Drive it like you stole it

Fold 5 hier net ontvangen!

En twijfel om 'm te openen omdat ik overweeg m'n S23 te houden... 8)7 (kleiner, lichter)
Zijn er nog mensen die plots twijfelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Church of Noise op 01-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
Church of Noise schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:30:

En twijfel om 'm te openen omdat ik overweeg m'n S23 te houden... 8)7 (kleiner, lichter)
Heb een S23 ultra, die ik juist te lomp vind en wacht op m'n Flip. Ik twijfel ook. Maar er zit 30 dagen retour recht op bij Samsung toch? Dus je kan 'm ook proberen en dan retouren.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 20:48

Beetje alsof je een Jeep koopt en vervolgens twijfelt omdat je hatchback kleiner en lichter is. Dat kon je al raden toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Is iemand gegaan voor één van de exlusieve online kleuren (Fold5) (blauw of grijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x

Once you go fold you never go back. Alleen de camera van de S-series is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Ik ga ook switchen van Iphone 14 pro > Galaxy Fold5.....

Moet nog even wachten tot de Iphone verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkman
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04 14:41
blue13x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:40:
Is iemand gegaan voor één van de exlusieve online kleuren (Fold5) (blauw of grijs)?
Ja, ik heb de blauwe besteld samen met de zandkleurige s-pen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Laatst online: 28-05 07:42

bomberboy

BOEM!

blue13x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:40:
Ik ben voor de grijze Flip gegaan (maar nog niet ontvangen of nog geen verzendbevestiging gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Borkman schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Ja, ik heb de blauwe besteld samen met de zandkleurige s-pen cover.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
eerste ervaringen, de normale telefoon niet echt veel verschil met de flip 4 maar dat grote front scherm... in 1 woord wat een heerlijke toevoeging met good lock. alle apps die ik gebruik werken er goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

sten123 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:43:
Ik ga ook switchen van Iphone 14 pro > Galaxy Fold5.....

Moet nog even wachten tot de Iphone verkocht is.
Dat is geen probleem lijkt me. Om een Fold 3 of 4 te verkopen voor een goede prijs lijkt mij wat moeilijker. Marktplaats staat vol. Dat komt natuurlijk ook door al die kortingen die je krijgt op de 5. Overigens overweeg ik ook de overstap van iPhone 14 pro max naar de Fold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37

lithiumangel

Tuurlijk !

Fold 5 vandaag binnen, upgrade v.d. Fold 4.

Eerste impressies t.o.z F4 na paar uur gebruik.

1. Physieke verschillen.
De kleine verschillen in formaat en gewicht zijn in de praktijk duidelijk merkbaar. De F5 voelt "sleeker" en minder chunky aan. De marketing zegt dat de gap nu compleet dicht is als je hem dichtklapt. Dus ik had "surface duo" als verwachting. Helaas is het niet naadloos, wel is de gap nu uniform gelijk overal.

2. De crease
Visueel gezien is de crease merkbaar minder opvallend, ook in direct licht. Ik edit veel foto's en documenten op m`n Fold, ga dus geregeld met m`n vinger horizontaal over de crease. Dit voelt nu ook prettiger aan dan op de F4, omdat de crease minder diep en breed is.

3. Kleuren saturatie
De kleuren zijn op dezelfde "vivid" profiel iets minder saturated op de F5 dan op de F4. Mischien een placebo-effect zijn doordat ik een gehard glas, Spigen screen protector op de F4 heb, en nog niks op de F5.

4. Samsung Logo op de hinge
Samsung-logo is niet meer ge-etched in de hinge op de F5, wat best classy was. Nu is het erop gedrukt (je voelt merkbaar verschil met je vingers eroverheen) - hopelijk vervaagt het niet? Dat zou echt afdoen aan de premium look & feel van het toestel.

5. Case compatibility F4-F5
Ik heb de leather case v.d F4 op de F5 gezet. Het kan wel, je bedekt op de achterkant de flits voor de camera. Maar de achterkant schuift een beetje links-rechts horizontaal vanwege het kleine verschil in formaat, en de camera hump die dan niet lekker aansluit op de case kwa afmetingen. Het valt er niet vanaf, maar het is vervelend dat het verschuift bij bepaalde bewegingen.

Dus mocht je nog een F4 case hebben, kan je die tijdelijk even gebruiken totdat je iets passend gekocht hebt.

6. Sim-card slot
Net zoals mijn F4, is de F5 dual-sim + e-sim. De physieke simkaart slot/tray is weliswaar anders in design.
Deze heeft 2 simkaarten naast elkaar, terwijl de Fold 4 de 2 simkaarten boven-op elkaar hadden.

7. Samsung protection film.
De officiële Samsung protection film kan ik iig 100% afraden. Uitermate waardeloze installatie vanwege het feit dat je een lipje aan de voorkant af moet scheuren, wat je gewoon niet netjes kan doen. Het is ook nog een heel duk stukje plastic, en heeft niet de "feel" van glas.

Voor hetzelfde geld koop je de Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector op Amazon.nl. Deze had ik op de F4. Makkelijke installatie via een mal. En premium 9h glas. Gelijk besteld na deze teleurstelling.

Als mensen zitten te twijfelen en specifieke vragen hebben m.b.t de vergelijkingen tussen de F4 en F5 hoor ik het wel.

[ Voor 53% gewijzigd door lithiumangel op 01-08-2023 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

RepareerDroid schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:21:
[...]
Bij zowel de Fold5 als Flip5 is het 1x nano SIM + eSIM. Al zou er ook een fysieke dualSIM variant zijn, maar of die in NL verkrijgbaar is of wordt is onbekend.
De versie die ik vandaag binnen heb gekregen van Samsung (Fold 5, zwart, 512GB) heeft dual nano + E-sim, net zoals m`n Fold 4. De simkaart tray is wel anders op de F5. Kaarten naast elkaar, ipv boven-op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

lithiumangel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:41:
Fold 5 vandaag binnen, upgrade v.d. Fold 4.

Eerste impressies t.o.z F4 na paar uur gebruik.

1. Physieke verschillen.
De kleine verschillen in formaat en gewicht zijn in de praktijk duidelijk merkbaar. De F5 voelt "sleeker" en minder chunky aan. De marketing zegt dat de gap nu compleet dicht is als je hem dichtklapt. Dus ik had "surface duo" als verwachting. Helaas is het niet naadloos, wel is de gap nu uniform gelijk overal.

2. De crease
Visueel gezien is de crease merkbaar minder opvallend, ook in direct licht. Ik edit veel foto's en documenten op m`n Fold, ga dus geregeld met m`n vinger horizontaal over de crease. Dit voelt nu ook prettiger aan dan op de F4, omdat de crease minder diep en breed is.

3. Kleuren saturatie
De kleuren zijn op dezelfde "vivid" profiel iets minder saturated op de F5 dan op de F4. Mischien een placebo-effect zijn doordat ik een gehard glas, Spigen screen protector op de F4 heb, en nog niks op de F5.

4. Samsung Logo op de hinge
Samsung-logo is niet meer ge-etched in de hinge op de F5, wat best classy was. Nu is het erop gedrukt (je voelt merkbaar verschil met je vingers eroverheen) - hopelijk vervaagt het niet? Dat zou echt afdoen aan de premium look & feel van het toestel.

5. Case compatibility F4-F5
Ik heb de leather case v.d F4 op de F5 gezet. Het kan wel, je bedekt op de achterkant de flits voor de camera. Maar de achterkant schuift een beetje links-rechts horizontaal vanwege het kleine verschil in formaat, en de camera hump die dan niet lekker aansluit op de case kwa afmetingen. Het valt er niet vanaf, maar het is vervelend dat het verschuift bij bepaalde bewegingen.

Dus mocht je nog een F4 case hebben, kan je die tijdelijk even gebruiken totdat je iets passend gekocht hebt.

6. Sim-card slot
Net zoals mijn F4, is de F5 dual-sim + e-sim. De physieke simkaart slot/tray is weliswaar anders in design.
Deze heeft 2 simkaarten naast elkaar, terwijl de Fold 4 de 2 simkaarten boven-op elkaar hadden.

7. Samsung protection film.
De officiële Samsung protection film kan ik iig 100% afraden. Uitermate waardeloze installatie vanwege het feit dat je een lipje aan de voorkant af moet scheuren, wat je gewoon niet netjes kan doen. Het is ook nog een heel duk stukje plastic, en heeft niet de "feel" van glas.

Voor hetzelfde geld koop je de Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector op Amazon.nl. Deze had ik op de F4. Makkelijke installatie via een mal. En premium 9h glas. Gelijk besteld na deze teleurstelling.

Als mensen zitten te twijfelen en specifieke vragen hebben m.b.t de vergelijkingen tussen de F4 en F5 hoor ik het wel.
Ten aanzien van zelf screenprotector vervangen

Ben je gelijk weer je garantie kwijt als je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
Zit er standaard op het grote binnen-beeldscherm eigenlijk een screenprotector?

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

ja3

remoss schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:10:
Zit er standaard op het grote binnen-beeldscherm eigenlijk een screenprotector?
Ja en nee. Je kunt hem niet zelf vervangen en dat is wat ik zelf wel als vereiste heb om iets een screen protector te noemen. Nu is het gewoon onderdeel van het scherm wat de fabrikant heeft geleverd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ja3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Ja en nee. Je kunt hem niet zelf vervangen en dat is wat ik zelf wel als vereiste heb om iets een screen protector te noemen. Nu is het gewoon onderdeel van het scherm wat de fabrikant heeft geleverd toch?
Ik begrijp dat dit hetzelfde is als bij de 4-versie; er zit een fabrikant-screenprotector op die je niet zelf mag vervangen; daarvoor moet je naar het Samsung Experience Center (of opsturen), die het bij de 4 in ieder geval 1x gratis deden binnen de garantieperiode. Overigens zijn er online wel mensen die het zelf hebben gedaan, maar binnen de garantieperiode zou ik het zeker door Samsung laten doen om geen risico's te lopen. Daarna zou ik het denk ik ook bij hun laten doen, mogelijk is het dan tegen een betaling.

[ Voor 3% gewijzigd door Sanny1987 op 02-08-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
[...]

Ja daar heb je een punt. Maar er zit dus wel iets op, alleen niet zelf vervangbaar.\

Er zijn vele filmpjes met screenprotectors voor het binnen-scherm. Ik neem aan dat deze dan over de reeds aanwezige protector heen worden geplaatst?

[ Voor 40% gewijzigd door remoss op 02-08-2023 09:41 ]

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remoss schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:40:
[...]

Ja daar heb je een punt. Maar er zit dus wel iets op, alleen niet zelf vervangbaar.\

Er zijn vele filmpjes met screenprotectors voor het binnen-scherm. Ik neem aan dat deze dan over de reeds aanwezige protector heen worden geplaatst?
Geen idee, maar dat lijkt me een nog slechter idee dan hem zelf vervangen. Als je het er extra op plakt, maak je het scherm dikker bij de vouw, daar is het scherm niet op gemaakt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Dennis1812 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Ten aanzien van zelf screenprotector vervangen

Ben je gelijk weer je garantie kwijt als je dat doet?
Yep, je bent weer je garantie direct kwijt als je de screen protector aan de binnenkant loshaalt. Het wordt door Samsung gewoon gezien als een integraal deel van het scherm.

Er zit geen screenprotector op het buitenste scherm.

https://www.androidcentra...l%20void%20the%20warranty.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Sanny1987 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:43:
[...]

Geen idee, maar dat lijkt me een nog slechter idee dan hem zelf vervangen. Als je het er extra op plakt, maak je het scherm dikker bij de vouw, daar is het scherm niet op gemaakt lijkt me.
Lijkt me een slecht idee inderdaad. Ik had dag 1 op m`n Fold 4 een spigen hinge protection film toegepast.Perfect, naadloos gedaan. Het idee was tegen krasjes. Nou, het leverde juist krasjes op, omdat het toch een beetje dikker is, de hinge open/dicht doen, chipte ik letterlijk de verf van m`n eigen hinge eraf. Een week of 2 erna stopte Spigen met het leveren van die hinge protector bij hun front-screen protector na alle klachten.

Dit is na 1 jaar gebruik ook letterlijk het enige stukje schade aan m`n F4.

Dus ik zou inderdaad alles afraden wat extra dikte toevoegt aan zowel de hinge, alsmede de interne scherm die gevouwen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25

Heb de Fold 3 en 4 gehad en ook nog de 23 Ultra. Nu al een poosje de gewone S23. Het compacte formaat bevalt zoveel beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Je kunt hem gewoon simpel zelf vervangen. Dit kan op alle folds. Ik heb het op mijn Fold 2 zelf gedaan toen de standaard protector boven en onder in de vouw begon los te laten. Toen een Newzerol erop gezet helemaal perfect en wat een verademing was dat zeg! zoveel soepeler over het scherm heen. Uiteraard wel super voorzichtig eraf getrokken om de onderste lagen niet te beschadigen. Op me Fold 4 is hij bovenaan ook los aan het gaan sinds vorig week..

-

iemand al ADB Appcontrol gebruikt voor de Fold/Flip5?

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 02-08-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Rohit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Je kunt hem gewoon simpel zelf vervangen. Dit kan op alle folds. Ik heb het op mijn Fold 2 zelf gedaan toen de standaard protector boven en onder in de vouw begon los te laten. Toen een Newzerol erop gezet helemaal perfect en wat een verademing was dat zeg! zoveel soepeler over het scherm heen. Uiteraard wel super voorzichtig eraf getrokken om de onderste lagen niet te beschadigen. Op me Fold 4 is hij bovenaan ook los aan het gaan sinds vorig week..

-

Nee, wat is dat dan?

Is dat een alternatief voor Goodlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rohit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

-

Let erop dat je wel je garantie kwijt bent

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.