2 e fold 4 gaat weer niet helemaal open.... designfout dubbelzijdig tape rond de hinge voor stofborstels weer los en blokkeerd onder de hinge... iemand hier de fold 5 hinge goed kunnen testen 🤣... is eigenlijk beetje triest van samsung hoe weinig innovatie de laatste paar jaar... ook al is die fold 5 met inruil fold 4 maar 800€ ...twijfel toch erg aan om die honor magic v2 te halen... platter en lichter en grotere batterij en pen te gebruiken op beide schermen
Nee hoorDennis1812 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:35:
[...]
Let erop dat je wel je garantie kwijt bent
weinig innovatie? Weet niet waar jij kijkt dan maar genoeg innovatie bij Samsung..Ikbenjelly schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:38:
2 e fold 4 gaat weer niet helemaal open.... designfout dubbelzijdig tape rond de hinge voor stofborstels weer los en blokkeerd onder de hinge... iemand hier de fold 5 hinge goed kunnen testen 🤣... is eigenlijk beetje triest van samsung hoe weinig innovatie de laatste paar jaar... ook al is die fold 5 met inruil fold 4 maar 800€ ...twijfel toch erg aan om die honor magic v2 te halen... platter en lichter en grotere batterij en pen te gebruiken op beide schermen
Nee hiermee zet je systeem apps uit.MeanDz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:18:
[...]
Nee, wat is dat dan?
Is dat een alternatief voor Goodlock?
[ Voor 76% gewijzigd door Rohit op 02-08-2023 15:48 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Het grote nadeel van elk andere foldable dat niet uit het stal van Samsung komt, is dat hun software erg achterloopt. Samsung loopt nu 3-4 generaties voor op de meeste andere manufaturers, en dat merk je aan OneUI dat heel erg breed is opgezet om dingen te doen m.b.t foldables die niet in stock Android zitten.Ikbenjelly schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:38:
Ben je bekend met Mr Mobile? Een Tech Youtuber die een "into the fold" gaande serie heeft waarbij zelf dagelijks met foldables leeft (want het is z`n ding nu) maar hij geeft vaak om de x maanden een soort status review over de staat van Foldables, dit naast zijn reviews elke keer als er iets uitkomt.
En de conclusie is keer op keer bij de Samsung alternatieven, incl Google : Leuke, andere hardware design. Maar software loopt enorm achter voor de fijne usability. Kan zjin foldable reviews vanwege deze uitgebreide usability analyses wel aanraden.
Dus kwa inovatie, moet je Samsung ook wel kudos geven wat ze met OneUI hebben bereikt op Foldables.
[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 02-08-2023 15:59 ]
Lol @rohit fold 1 tm fold 5.....welke innovatie?... is gewoon heel simpel.. apple verdienmodel is gewoon te goed om niet mee te doen.. zo min mogelijk hardware veranderen... is goed voor aandeel houders... fold 3 naar fold 4 was al weinig vernieuwing...van slechte camera naar redelijke camera....maar fold 5...zelfde camera...en schermen maar nieuwere cpu??? Bij geen enkele galaxy fold was de cpu een probleem wat aangepakt moest worden...zolang er geen concurrentie is kunnen zo laks blijven met innoveren helaas
Gelukkig is het geen laggwizz meer... touchwiz was goed vanaf de s9+... toen kwam one ui...en die multi taskbar werkt wel aardig.....maar dit is gewoon software...dat moet gewoon werken na zoveel jaar.... het is alleen jammer dat ze 5 jaar vasthouden aan fold design... de fold 3 had eigenlijk al wat beter gemogen... maar is gewoon een geld kwestielithiumangel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:57:
[...]
Het grote nadeel van elk andere foldable dat niet uit het stal van Samsung komt, is dat hun software erg achterloopt. Samsung loopt nu 3-4 generaties voor op de meeste andere manufaturers, en dat merk je aan OneUI dat heel erg breed is opgezet om dingen te doen m.b.t foldables die niet in stock Android zitten.
Ben je bekend met Mr Mobile? Een Tech Youtuber die een "into the fold" gaande serie heeft waarbij zelf dagelijks met foldables leeft (want het is z`n ding nu) maar hij geeft vaak om de x maanden een soort status review over de staat van Foldables, dit naast zijn reviews elke keer als er iets uitkomt.
En de conclusie is keer op keer bij de Samsung alternatieven, incl Google : Leuke, andere hardware design. Maar software loopt enorm achter voor de fijne usability. Kan zjin foldable reviews vanwege deze uitgebreide usability analyses wel aanraden.
Dus kwa inovatie, moet je Samsung ook wel kudos geven wat ze met OneUI hebben bereikt op Foldables.
Wat is jullie ervaring met inruil? Zijn ze streng? Ik kan niet echt ervaringen vinden van klanten. Wat als ze het kwijt raken? In de voorwaarden staat dat ze na 17 dagen je toestel kunnen blokkeren, maar je hebt maar 14 dagen bedenktijd natuurlijk. Wel stom van ze.
[ Voor 14% gewijzigd door mrstylo op 02-08-2023 16:21 ]
de ervaringen die je vind zijn allemaal slecht maar ja je leest nooit goede ervaringen. Mensen klagen alleen maar via internet als iets niet goed gaat.mrstylo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:20:
Wat is jullie ervaring met inruil? Zijn ze streng? Ik kan niet echt ervaringen vinden van klanten. Wat als ze het kwijt raken? In de voorwaarden staat dat ze na 17 dagen je toestel kunnen blokkeren, maar je hebt maar 14 dagen bedenktijd natuurlijk. Wel stom van ze.
Ik heb mijn flip4 ook ingeruild. Ik heb de verpakking gebruikt waar in mijn flip 5 werd geleverd. Ik heb voor de zekerheid de doos waar de flip inzit in bubbelwrap gestopt. Ook heb ik video's gemaakt waar het functioneren van de flip 4 zichtbaar is, het scherm zowel voorkant als achterkant en het hele inpak proces in de doos. Ook heb ik besloten om geen gebruik te maken van het standaard verzendlabel naar Belgie... maar een eigen label te kopen bij Postnl voor €17 wat verzekerd is tot €500.
Het pakket is vandaag aangeboden bij postnl en de T&T geeft aan dat deze morgen word bezorgd.
ik kreeg vandaag 04/08 de bevestiging dat de telefoon goed is bevonden en het bedrag wat bij de aankoop werd gegeven niet is aangepast
[ Voor 9% gewijzigd door fredgroes op 04-08-2023 13:40 ]
Wat een heerlijke Spen case!! Wauw! Wat een verademing tegenover de Fold 4 Spen case.
Aah ok ik begrijp het, thanks!Rohit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
Nee hoor
[...]
weinig innovatie? Weet niet waar jij kijkt dan maar genoeg innovatie bij Samsung..
[...]
Nee hiermee zet je systeem apps uit.
Ik heb exact hetzelfde gedaan. Video gemaakt van de werking, + wat detail foto's v.d staat van het toestel.fredgroes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:36:
[...]
de ervaringen die je vind zijn allemaal slecht maar ja je leest nooit goede ervaringen. Mensen klagen alleen maar via internet als iets niet goed gaat.
Ik heb mijn flip4 ook ingeruild. Ik heb de verpakking gebruikt waar in mijn flip 5 werd geleverd. Ik heb voor de zekerheid de doos waar de flip inzit in bubbelwrap gestopt. Ook heb ik video's gemaakt waar het functioneren van de flip 4 zichtbaar is, het scherm zowel voorkant als achterkant en het hele inpak proces in de doos. Ook heb ik besloten om geen gebruik te maken van het standaard verzendlabel naar Belgie... maar een eigen label te kopen bij Postnl voor €17 wat verzekerd is tot €500.
Het pakket is vandaag aangeboden bij postnl en de T&T geeft aan dat deze morgen word bezorgd.
Dit zodat je niet potentieel wat gedoe terug te horen krijgt dat iets niet goed was.
Vorig jaar inruil gedaan, en nu ook. Mijn huidige spullen stuur ik morgen terug. Maar wat m`n vorige inruil van vorig jaar betreft ging dat gewoon vlekkeloos. Ik had nog de originele verpakking van m`n oude toestel, dus netjes daarin gedaan. bubble-wrap eromheen, en toen in de doos gedaan waar m`n Fold 4 destijds mee kwam.
Ik kon merken dat hun afdeling een beetje achterliep, kreeg eerst een bevestiging dat ze het ontvangen hadden. Je zou binnen 48 uur horen over of het wel/niet ge-accepteerd was. Weekje ging voorbij.
Nog een bevestiging ontvangen dat ze het ontvangen hadden (uhm ok?)
En daarna pas kreeg ik de all-ok dat alles in goede orde geaccepteerd was.
Dus ja, behalve wat onnodige mailtjes, ging het eigenlijk prima.
Ik heb de Flip 5 nu 24 uur in gebruik (kom van een Flip 3), mijn 1ste bevindingen
*scherm voelt iets beter aan
* klappen/mechanisme voelt een stuk hoogwaardiger aan
* sowieso fijn dat hij nu helemaal dicht gaat
* accu is veel beter, normaal moest ik bij laden gedurende de dag. Ik zit nu op 62%
* good locker tip is echt top, een must have!
Ik heb al reactie van Samsumg gekregen mbt de 120e upgrade. Die wordt binnen 7 dagen overgemaakt. En als extra 1 jaar Care+ (die je ook bij bestelling via Samsumg zelf kreeg), dat is mooi meegenomen dus!
Nog niks gehoord over de Watch 6 (actie KPN), terwijl ik beide gisteravond heb ingediend.
Ik ben echt blij met de verbeteringen tov de Flip3!!
*scherm voelt iets beter aan
* klappen/mechanisme voelt een stuk hoogwaardiger aan
* sowieso fijn dat hij nu helemaal dicht gaat
* accu is veel beter, normaal moest ik bij laden gedurende de dag. Ik zit nu op 62%
* good locker tip is echt top, een must have!
Ik heb al reactie van Samsumg gekregen mbt de 120e upgrade. Die wordt binnen 7 dagen overgemaakt. En als extra 1 jaar Care+ (die je ook bij bestelling via Samsumg zelf kreeg), dat is mooi meegenomen dus!
Nog niks gehoord over de Watch 6 (actie KPN), terwijl ik beide gisteravond heb ingediend.
Ik ben echt blij met de verbeteringen tov de Flip3!!
Mensen die hier ook een fold 5 met kpn, die niet kan connecten met de watch 6 LTE?
Samsung repareert hem echt niet meer.Rohit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
Nee hoor
[...]
weinig innovatie? Weet niet waar jij kijkt dan maar genoeg innovatie bij Samsung..
[...]
Nee hiermee zet je systeem apps uit.
Bron: eigen ervaring
Zat een eigen screenprotector op en telefoon ging defect.
Eigen protector plakken werd keihard afgestraft door de experience idioten in Utrecht
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik vind de kleuren net iets fletser dan de Fold4, in vivid mode. Dit kunnen ze waarschijnlijk nog wel patchen, maar het viel me op.
Duidelijk. Hopelijk gewoon binnen de 14 dagen, zodat je weet waar je aan toe bent.lithiumangel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:10:
[...]
Ik heb exact hetzelfde gedaan. Video gemaakt van de werking, + wat detail foto's v.d staat van het toestel.
Dit zodat je niet potentieel wat gedoe terug te horen krijgt dat iets niet goed was.
Vorig jaar inruil gedaan, en nu ook. Mijn huidige spullen stuur ik morgen terug. Maar wat m`n vorige inruil van vorig jaar betreft ging dat gewoon vlekkeloos. Ik had nog de originele verpakking van m`n oude toestel, dus netjes daarin gedaan. bubble-wrap eromheen, en toen in de doos gedaan waar m`n Fold 4 destijds mee kwam.
Ik kon merken dat hun afdeling een beetje achterliep, kreeg eerst een bevestiging dat ze het ontvangen hadden. Je zou binnen 48 uur horen over of het wel/niet ge-accepteerd was. Weekje ging voorbij.
Nog een bevestiging ontvangen dat ze het ontvangen hadden (uhm ok?)
En daarna pas kreeg ik de all-ok dat alles in goede orde geaccepteerd was.
Dus ja, behalve wat onnodige mailtjes, ging het eigenlijk prima.
Dit was één van de redenen voor mij om te upgraden. Je krijgt een Note/S23 Ultra gevoel met dit toestel.Rohit schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:37:
Wat een heerlijke Spen case!! Wauw! Wat een verademing tegenover de Fold 4 Spen case.
Weet iemand of je de resolutie van de apps kunt veranderen op de flip? Snap niet waarom apps zoals Insta en Snapchat niet volledig scherm zijn
Zijn jullie niet bang dat de S pen krassen maakt op het zachte binnen scherm?
De punt lijkt mij nogal hard en drukt de 'punt' ook niet naar binnen bij het harder drukken op een voorwerk..
Volgens mij is de S pen van de Fold4 zachter en is gevoelig voor het harder drukken..
De punt lijkt mij nogal hard en drukt de 'punt' ook niet naar binnen bij het harder drukken op een voorwerk..
Volgens mij is de S pen van de Fold4 zachter en is gevoelig voor het harder drukken..
Ik vind sowieso het voorscherm van de Fold maar matig bruikbaar in vergelijking met andere modellen die er aan komen. Veel te smal en te hoog. Maar goed, het zou heel veel investeringen vereisen om dat te verbeteren, en de Fold 5 verkoopt toch wel, ook al zijn de verbeteringen miniem vergeleken met de Fold 4.038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:53:
Wat ik nog steeds jammer vindt en niet snap, is dat de Fold 5 op het voorste scherm, nog steeds niet overweg kan met de S-pen.
Hoe vinden jullie dit?
Je raakt in principe nooit het binnen scherm aan (ook niet met de S pen), er is altijd nog een screen protrector die nog een laagje bescherming biedt.038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:07:
Zijn jullie niet bang dat de S pen krassen maakt op het zachte binnen scherm?
Ja dat snap ikblue13x schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Je raakt in principe nooit het binnen scherm aan (ook niet met de S pen), er is altijd nog een screen protrector die nog een laagje bescherming biedt.
Maar druk je er geen 'streep' in de folie?
Of is de folie erg dik..
Heb net getest op mijn Fold4, je moet heel erg drukken voordat het puntjen naar binnem gaat. Bij normaal gebruik is er geen streep te zien bij de Fold4. Waarschijnlijk is de folie iets dikker, maar ik denk dat zelf hebben gezien dat het onmogelijk is een streep achter te laten, tenzij je doel je scherm kapot te maken. Met andere woorden, het is heel stevig.038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:40:
[...]
Ja dat snap ik![]()
Of is de folie erg dik..
Gewoon behandelen alsof je weet dat het krassen kan opleveren ipv denken dat het eem echte pen en papier is. Dan komt het wel goed. Ik behandel mijn toestel maar waarde haha. Ik weet dat die tering duur was dus lekker voorzichtig ermee voor zover ik kan.038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:40:
[...]
Ja dat snap ik![]()
Of is de folie erg dik..
Klein minpuntje van de spen case, pen beweegt als die vastgeklikt zit en je er met je vingers overheen gaat. Lijkt dan net of die van ali komt.
Dat had ik ook neergezet in m`n vergelijking met de Fold 4 een pagina eerder. Ik dacht eerst dat het een placebo effect was omdat ik op de F4 een glazen screenprotector van Spigen op de voorkant had, en nog niks op de F5. Maar nee, nu heb ik op beide dezelfde screen protector en de kleuren zijn niet zo saturated.Jackson6 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:41:
Ik vind de kleuren net iets fletser dan de Fold4, in vivid mode. Dit kunnen ze waarschijnlijk nog wel patchen, maar het viel me op.
Wat ik op zich prima vind want ik doe aan fotografie en Samsung zat traditioneel altijd in de weg daarmee met hun over-saturated aproach. Dus moest ik een paar hoops door om mijn foto's te editen en zien "as is".
Maar voor de icons in de UI vind ik ze strakker op de F4 vanwege de extra pop.
De font van de main clock widget is ook anders; en ja je kan uit verschillende fonts kiezen. Maar die font die ik zo fijn vond op de F4 zit er niet meer tussen op de F5. Hele vage keuzes bij Samsung.
[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 03-08-2023 12:24 ]
Die S-pen case ziet er op de video's mooi uit, en het zou eventueel voor mij handig zijn m.b.t gebruik in LR mobile. Maar als ik het goed zie, heb je alsnog een stukje dat uitsteekt ? Ben benieuwd naar je ervaringen.blue13x schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Dit was één van de redenen voor mij om te upgraden. Je krijgt een Note/S23 Ultra gevoel met dit toestel.
Wiebelt je telefoon niet constant als je hem met de rug op tafel zet? En is dat dan ook niet onhandig voor op een wireless charging pad ?
Moet de mijne nog ontvangen, maar van ik lees/video's, steekt het zeer weinig uit. Wiebelen zou het toestel sws doen vanwege de camera. Met de S pen case (met pen in het hoesje) deed draadloos het niet (Zfold4), met dit nieuwe hoesje werkt dat dus wel.lithiumangel schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:23:
[...]
Die S-pen case ziet er op de video's mooi uit, en het zou eventueel voor mij handig zijn m.b.t gebruik in LR mobile. Maar als ik het goed zie, heb je alsnog een stukje dat uitsteekt ? Ben benieuwd naar je ervaringen.
Wiebelt je telefoon niet constant als je hem met de rug op tafel zet? En is dat dan ook niet onhandig voor op een wireless charging pad ?
Post eens wat mooie foto's dan!lithiumangel schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:41:
Fold 5 vandaag binnen, upgrade v.d. Fold 4.
Eerste impressies t.o.z F4 na paar uur gebruik.
1. Physieke verschillen.
De kleine verschillen in formaat en gewicht zijn in de praktijk duidelijk merkbaar. De F5 voelt "sleeker" en minder chunky aan. De marketing zegt dat de gap nu compleet dicht is als je hem dichtklapt. Dus ik had "surface duo" als verwachting. Helaas is het niet naadloos, wel is de gap nu uniform gelijk overal.
2. De crease
Visueel gezien is de crease merkbaar minder opvallend, ook in direct licht. Ik edit veel foto's en documenten op m`n Fold, ga dus geregeld met m`n vinger horizontaal over de crease. Dit voelt nu ook prettiger aan dan op de F4, omdat de crease minder diep en breed is.
3. Kleuren saturatie
De kleuren zijn op dezelfde "vivid" profiel iets minder saturated op de F5 dan op de F4. Mischien een placebo-effect zijn doordat ik een gehard glas, Spigen screen protector op de F4 heb, en nog niks op de F5.
4. Samsung Logo op de hinge
Samsung-logo is niet meer ge-etched in de hinge op de F5, wat best classy was. Nu is het erop gedrukt (je voelt merkbaar verschil met je vingers eroverheen) - hopelijk vervaagt het niet? Dat zou echt afdoen aan de premium look & feel van het toestel.
5. Case compatibility F4-F5
Ik heb de leather case v.d F4 op de F5 gezet. Het kan wel, je bedekt op de achterkant de flits voor de camera. Maar de achterkant schuift een beetje links-rechts horizontaal vanwege het kleine verschil in formaat, en de camera hump die dan niet lekker aansluit op de case kwa afmetingen. Het valt er niet vanaf, maar het is vervelend dat het verschuift bij bepaalde bewegingen.
Dus mocht je nog een F4 case hebben, kan je die tijdelijk even gebruiken totdat je iets passend gekocht hebt.
6. Sim-card slot
Net zoals mijn F4, is de F5 dual-sim + e-sim. De physieke simkaart slot/tray is weliswaar anders in design.
Deze heeft 2 simkaarten naast elkaar, terwijl de Fold 4 de 2 simkaarten boven-op elkaar hadden.
7. Samsung protection film.
De officiële Samsung protection film kan ik iig 100% afraden. Uitermate waardeloze installatie vanwege het feit dat je een lipje aan de voorkant af moet scheuren, wat je gewoon niet netjes kan doen. Het is ook nog een heel duk stukje plastic, en heeft niet de "feel" van glas.
Voor hetzelfde geld koop je de Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector op Amazon.nl. Deze had ik op de F4. Makkelijke installatie via een mal. En premium 9h glas. Gelijk besteld na deze teleurstelling.
Als mensen zitten te twijfelen en specifieke vragen hebben m.b.t de vergelijkingen tussen de F4 en F5 hoor ik het wel.
@lithiumangel
Ik heb de originele samsung film screen protector er wel op geplaatst op het voorste scherm.. zit er zeer strak en recht op.
Makkelijk te plaatsen ook, door een kleine mal aan de zijkant.
Ik heb de originele samsung film screen protector er wel op geplaatst op het voorste scherm.. zit er zeer strak en recht op.
Makkelijk te plaatsen ook, door een kleine mal aan de zijkant.
Sinds vandaag mijn flip 5. Wat ik tot nu toe fijner vind dan mijn s23 Ultra: dunner, lichter, handzamer. Alleen nog maar uitgeklapt gebruikt.
Nu het front scherm eens proberen. Veel meer ruimte dan ik ooit met mijn flip 3 had.
Nu het front scherm eens proberen. Veel meer ruimte dan ik ooit met mijn flip 3 had.
XPENG G9 Performance 2024
Ik ga hem niet kopen. Ik heb nu een fold 3 voor 2 jaar en als de telefoon valt gaat het buiten scherm meteen kapot. Geen barst maar gewoon het scherm is kapot.
Het binnenscherm wordt door de plastic overlaag na 1 jaar een ramp want het laat los in het midden. 1e keer onder garantie, 2e keer niet.
Het vervangen van het buiten scherm kost bij Samsung 635 euro (!!!), maar 235 ben ik wel kwijt.
Dus over 2 jaar ben ik al 940 euro aan reparatieskosten kwijt en dan moet het binnen scherm nog een nieuwe beschermlaag krijgen. Met de nieuwprijs wordt dat dus 2500 euro voor 2 jaar telefoon.
Ik wacht op de Honor Magic V2, die met 235 gram lichter is, een veel grotere batterij heeft en met 9.9mm veel dunner.
Ben wel even genezen van Samsung (mijn Note 20 ging ook al zo makkelijk kapot).
Misschien wel een tip voor degene die er toch 1 wil kopen, koop een OtterBox beschermhoesje. Bij de anderen (incl Spigen armor, Samsung carbon) is het buiten scherm al stuk met 1 keer vallen.
Aan degene die zijn iPhone 14pro wil inruilen zou ik adviseren, niet doen! Bouwkwaliteit is 100x beter.
Het binnenscherm wordt door de plastic overlaag na 1 jaar een ramp want het laat los in het midden. 1e keer onder garantie, 2e keer niet.
Het vervangen van het buiten scherm kost bij Samsung 635 euro (!!!), maar 235 ben ik wel kwijt.
Dus over 2 jaar ben ik al 940 euro aan reparatieskosten kwijt en dan moet het binnen scherm nog een nieuwe beschermlaag krijgen. Met de nieuwprijs wordt dat dus 2500 euro voor 2 jaar telefoon.
Ik wacht op de Honor Magic V2, die met 235 gram lichter is, een veel grotere batterij heeft en met 9.9mm veel dunner.
Misschien wel een tip voor degene die er toch 1 wil kopen, koop een OtterBox beschermhoesje. Bij de anderen (incl Spigen armor, Samsung carbon) is het buiten scherm al stuk met 1 keer vallen.
Aan degene die zijn iPhone 14pro wil inruilen zou ik adviseren, niet doen! Bouwkwaliteit is 100x beter.
of normaal mee omgaan. Fold 2 bijna 2 jasr gehad 0 problemen. Ook meerdere keren gevallen niks gebeurd. Fold 4 bijna 1 jaar gehad ook niks en ook 2x gevallen alleen behuizing beetje bekrast.groene henk schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:44:
Ik ga hem niet kopen. Ik heb nu een fold 3 voor 2 jaar en als de telefoon valt gaat het buiten scherm meteen kapot. Geen barst maar gewoon het scherm is kapot.
Mijn Fold 3 is nog prima na dik 2 jaar. Ook regelmatig gestuiterd.
De Flip 3 van mijn vrouw heeft het helaas niet overleefd.
Over de fold echt geen klachten.
Wel over hoe Samsung omgaat met die onzin van screenprotector wisselen. Dat je een consument daar op bestraft vind ik echt kinderachtig en twijfel of het stand zou houden bij een rechter. Het is dat ik er geen geld voor heb om het aan te vechten en dus een andere telefoon heb moeten aanschaffen voor mijn vrouw.
Helaas wilde ze perse een nieuwe Flip 5.
Kreeg ooit hier van iemand die dan van Samsung store Utrecht was een DM over de irritante mensen daar. Maar dat contact bloeide direct dood. Dus die was ook niet echt behulpzaam.
De Flip 3 van mijn vrouw heeft het helaas niet overleefd.
Over de fold echt geen klachten.
Wel over hoe Samsung omgaat met die onzin van screenprotector wisselen. Dat je een consument daar op bestraft vind ik echt kinderachtig en twijfel of het stand zou houden bij een rechter. Het is dat ik er geen geld voor heb om het aan te vechten en dus een andere telefoon heb moeten aanschaffen voor mijn vrouw.
Helaas wilde ze perse een nieuwe Flip 5.
Kreeg ooit hier van iemand die dan van Samsung store Utrecht was een DM over de irritante mensen daar. Maar dat contact bloeide direct dood. Dus die was ook niet echt behulpzaam.
vandaag geprobeerd met de flip 5 dicht te betalen door de app van ing via good lock te openen maar helaas... de nfc chip zit toch ergens aan de binnenkant....
Mijn issue is niet de orientatie (de mal gebruikt) maar het was het stukje aan de linkerboven met "number 2" dat je af moet scheuren, dat ging 2x niet netjes (moest redelijk veel kracht zetten). Resultaat: Lelijke tear in de hoek.Volgens de instructie video zou dat stukje er makkelijk meteen af moeten, maar bij mij was dat dus niet zo.038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:06:
@lithiumangel
Ik heb de originele samsung film screen protector er wel op geplaatst op het voorste scherm.. zit er zeer strak en recht op. Makkelijk te plaatsen ook, door een kleine mal aan de zijkant.
Daarnaast voelt deze screen protector niet zo lekker aan, beetje stroef op de vingers. En zeker geen prettig gevoel net zoals glas.Voor die 19,95 retail prijs, is de Spigen toch echt een stuk beter en meer comfortabeler.
Althans, dat is mijn mening dan
[ Voor 17% gewijzigd door lithiumangel op 04-08-2023 11:53 ]
Ik merk dat ik op de F5 niet meer OP de notificaties kan swipen om die te expanden. Wat wel gewoon op de F4 lukt. Sowieso zijn (als het goed is) al mijn settings v.d F4 naar de F5 overgenomen via Samsung cloud restore.
Ik heb lopen rondneuzen in de notification settings v.d. control panel, maar ik kan niks vinden wat hint op wat ik zoek.
Heeft iemand een idee?
Ik heb lopen rondneuzen in de notification settings v.d. control panel, maar ik kan niks vinden wat hint op wat ik zoek.
Heeft iemand een idee?
De mijne is ook binnen!
Flip 5 Cream, naast de Flip 4 Gold.
:strip_exif()/f/image/wnJkhoL7vGHnLWLDFeXzthSo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/94q9SSDBj7PxIbIJTxb0HvOB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mzoGYh4o7T1WXVgvS2D5n3Yj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L44O66M5xfyvkCuEauNQFHVm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OqYm5wIV9FiEKvyvBTECHncv.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot zover tevreden, hij is dunner als hij dicht is, de vouw is inderdaad iets minder voelbaar/zichtbaar, en het grotere scherm is wel mooier, of het ook nuttiger is moet nog blijken.
Nadeel tot zover is dat mijn 2e sim, een esim van Simyo niet wil instellen op de 5, en Simyo compleet onbereikbaar is 😅
Flip 5 Cream, naast de Flip 4 Gold.
:strip_exif()/f/image/wnJkhoL7vGHnLWLDFeXzthSo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/94q9SSDBj7PxIbIJTxb0HvOB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mzoGYh4o7T1WXVgvS2D5n3Yj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L44O66M5xfyvkCuEauNQFHVm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OqYm5wIV9FiEKvyvBTECHncv.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot zover tevreden, hij is dunner als hij dicht is, de vouw is inderdaad iets minder voelbaar/zichtbaar, en het grotere scherm is wel mooier, of het ook nuttiger is moet nog blijken.
Nadeel tot zover is dat mijn 2e sim, een esim van Simyo niet wil instellen op de 5, en Simyo compleet onbereikbaar is 😅
[ Voor 27% gewijzigd door Sanny1987 op 04-08-2023 13:04 ]
Over de front protection film van Samsung, die gaat retour. De mal lijkt compleet verkeerd te zijn: sluit niet aan op de protector, en de film houd aan alle kanten een halve cm onbedekt. Ben ik hier dom of is het inderdaad gewoon slecht? Het is het gewoon niet waard zo, zelfs niet met de 50% korting combo-actie. Die gaat dus gewoon retour!
Nu op zoek naar een screen protector die zoveel mogelijk bedekt, en niet aan alle kanten een rand open laat.. Tips?
Ik ga deze maar eens proberen..
Edit: deze is duidelijk fijner dan die van Samsung! Goede coverage, fijne installatie, zie mijn latere post.
Nu op zoek naar een screen protector die zoveel mogelijk bedekt, en niet aan alle kanten een rand open laat.. Tips?
Ik ga deze maar eens proberen..
Edit: deze is duidelijk fijner dan die van Samsung! Goede coverage, fijne installatie, zie mijn latere post.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 207% gewijzigd door Sanny1987 op 06-08-2023 08:55 ]
Opgelost. Had er naar lopen Googlen, en kwam op Reddit een paar mensen die hetzelfde probleem op hun Fold 5 hadden. Oplossing: Reboot.lithiumangel schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:37:
Ik merk dat ik op de F5 niet meer OP de notificaties kan swipen om die te expanden. Wat wel gewoon op de F4 lukt. Sowieso zijn (als het goed is) al mijn settings v.d F4 naar de F5 overgenomen via Samsung cloud restore.
Heeft iemand een idee?
Blijkbaar een bug in de nieuwste OneUI.
Verkeerde topic
[ Voor 89% gewijzigd door Dennis1812 op 04-08-2023 13:23 ]
Hmm, toch wel een fors nadeel. Ik gebruik mijn telefoon meermaals per dag om te betalen (met ING).fredgroes schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:23:
vandaag geprobeerd met de flip 5 dicht te betalen door de app van ing via good lock te openen maar helaas... de nfc chip zit toch ergens aan de binnenkant....
Extra helderheid werkt niet bij mij.. Hier in Griekenland bijna niks te zien pfff.
Google pay lijkt wel gewoon te werken maar nog niet volledig (de app zelf wordt niet geopend op het coverscherm): https://9to5google.com/20...y-z-flip-5-google-wallet/
Hopelijk met een toekomstige update opgelost. Zelf heb ik daar geen last van aangezien ik meestal met mijn galaxy watch contactloos betaal.
Hopelijk met een toekomstige update opgelost. Zelf heb ik daar geen last van aangezien ik meestal met mijn galaxy watch contactloos betaal.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat werkt met ING helaas (nog) niet...renzo4000 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:29:
Google pay lijkt wel gewoon te werken maar nog niet volledig (de app zelf wordt niet geopend op het coverscherm): https://9to5google.com/20...y-z-flip-5-google-wallet/
dedominee schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:57:
..
Ook benieuwd naar het laden in een Tesla. Bij de Flip 4 ging dat niet draadloos, omdat de coil niet aanslaat / te laag komt. Vermoed bij de 5 hetzelfde.
..
De flip 5 is hierin hetzelfde als de flip 4; hij laad niet standaard in een Tesla, ook niet op de kop. Hij laad wel gewoon met dezelfde spacer:dedominee schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:38:
Ik zie dat Flitsmeister gewoon meedraait als je je toestel op de kop draait (die app gebruik ik in de auto) dus als hij op zijn kop wel laadt kan ik gaan bestellen.
:strip_exif()/f/image/R0hlL7zNAr1zTKW5p9nk30qV.jpg?f=fotoalbum_large)
zie;
Sanny1987 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 02:23:
[...]
Voor de Flip 4 moet je dus er iets tussen leggen, waar een 3D printje van een spacer wel mooi is. Die heb ik in de auto liggen en werkt top. Ik gok dat de Flip 5 ook zoiets nodig heeft, mogelijk gewoon hetzelfde blokje. Zie:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Sanny1987 op 06-08-2023 16:06 ]
Oke, apart dat hij op de kop niet laadt. Waarom zou dat zijn? Iemand die zijn bestelling van Samsung online al ontvangen heeft trouwens?
Yes, eergisteren de Fold 5 1tb ontvangen.dedominee schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:08:
Oke, apart dat hij op de kop niet laadt. Waarom zou dat zijn? Iemand die zijn bestelling van Samsung online al ontvangen heeft trouwens?
Hebben jullie een goede tip voor een autohouder/lader voor de Fold 5? Lees dat die van Samsung zelf echt slecht is .
Even een heads up voor degene die aan Samsung hun inruil deal gekozen heeft.
In de mail die je van hun inruil partner krijgt (L8P, in België) staat het volgende als 1 v.d. Actiepunten.
"3. Onderteken de afstandsverklaring: Deze kun je hier digitaal ondertekenen. Zonder deze kunnen wij de inruil niet bevestigen. Je kunt deze ook uitgeprint ondertekenen en meesturen met je inruiltoestel."
Ik ging ervanuit dat het iets ala Docusign was. Geen papierwerk. Het feit dat er staat dat je optioneel kan printen, ondertekenen en meesturen plaatste alleen maar meer het idee in m`n hoofd van zo`n dergeiljke constructie. Fijn, want ik heb thuis geen printer.
Eenmaal opgestuurd, had ik later op de avond tijd om even dat digitaal ondertekenen te doen. Tot mijn verbazing kon dat niet, je krijgt alleen een document om uit te printen.
Even met de klantenservice gemailed, en het antwoord was:
"Geen probleem. We kopiëren uw mail in het dossier en deze zal dan de functie van afstandsverklaring overnemen. Ik neem je feedabck mee in een volgende bespreking. "
Dus ja, gaan jullie wat opsturen om in te ruilen, ga ervanuit dat je de formulier handmatig moet uitprinten en ondertekenen, je kan het niet digitaal doen.
In de mail die je van hun inruil partner krijgt (L8P, in België) staat het volgende als 1 v.d. Actiepunten.
"3. Onderteken de afstandsverklaring: Deze kun je hier digitaal ondertekenen. Zonder deze kunnen wij de inruil niet bevestigen. Je kunt deze ook uitgeprint ondertekenen en meesturen met je inruiltoestel."
Ik ging ervanuit dat het iets ala Docusign was. Geen papierwerk. Het feit dat er staat dat je optioneel kan printen, ondertekenen en meesturen plaatste alleen maar meer het idee in m`n hoofd van zo`n dergeiljke constructie. Fijn, want ik heb thuis geen printer.
Eenmaal opgestuurd, had ik later op de avond tijd om even dat digitaal ondertekenen te doen. Tot mijn verbazing kon dat niet, je krijgt alleen een document om uit te printen.
"Geen probleem. We kopiëren uw mail in het dossier en deze zal dan de functie van afstandsverklaring overnemen. Ik neem je feedabck mee in een volgende bespreking. "
Dus ja, gaan jullie wat opsturen om in te ruilen, ga ervanuit dat je de formulier handmatig moet uitprinten en ondertekenen, je kan het niet digitaal doen.
[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 05-08-2023 14:07 ]
Alright, zonet voor het eerst op pad geweest met de Flip 5 om ook mobiel te betalen. Je kan 'm gewoon ingeklapt houden, unlocken met vinger/gezicht en dan gewoon de kant van het scherm tegen de betaalunit houden.
met welke app en bank is dit? met de ing kreeg ik het niet geregeld nlkramon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:15:
Alright, zonet voor het eerst op pad geweest met de Flip 5 om ook mobiel te betalen. Je kan 'm gewoon ingeklapt houden, unlocken met vinger/gezicht en dan gewoon de kant van het scherm tegen de betaalunit houden.
Simyo reageert eindelijk, maar krijgt het niet voor elkaar om de esim werkend te krijgen.. is het iemand hier gelukt een esim te activeren op een flip 5 of fold 5?Sanny1987 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:52:
...
[ Voor 44% gewijzigd door Sanny1987 op 05-08-2023 16:10 ]
Dat digitaal ondertekenen is nieuw, tot afgelopen februari was de procedure in ieder geval: afstandsverklaring uitprinten, ondertekenen en meesturen met het inruiltoestel.lithiumangel schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:04:
Even een heads up voor degene die aan Samsung hun inruil deal gekozen heeft.
Dus misschien loopt deze nieuwe procedure nog niet helemaal goed bij Loop...
Ik heb er één kunnen activeren. (databundel voor buitenlandse reis). Het was een nieuwe esim, ging eigenlijk onmiddellijk goed. Althans het activeren. Ik arriveer morgen pas op bestemming, zal pas dan helemaal zeker zijn dat het werkt 😅Sanny1987 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
is het iemand hier gelukt een esim te activeren op een flip 5 of fold 5?
Geen idee van wie de esim is, heb gewoon de qr code gekregen van mijn werk.
Update: ondertussen ook bevestiging dat deze effectief werkt (@Sanny1987)
[ Voor 7% gewijzigd door bomberboy op 06-08-2023 13:05 ]
Google Pay.fredgroes schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:30:
[...]
met welke app en bank is dit? met de ing kreeg ik het niet geregeld nl
Daar heb ik mijn rabo en bunq kaarten in zitten. In dit geval was t Rabo.
Goedenavond, ik zit eigenlijk met een aantal vragen en had gehoopt hier antwoorden te krijgen.
1) hoe moeilijk is het om van IPhone (11pro Max) over te schakelen naar de fold?
2) werken alle apps vlot op het grote scherm of zijn er daar stretch-issues?
3) waar kan ik vanuit België de beste deal scoren? Ik zit bij Proximus en ik zag €499 met abonnement…
1) hoe moeilijk is het om van IPhone (11pro Max) over te schakelen naar de fold?
2) werken alle apps vlot op het grote scherm of zijn er daar stretch-issues?
3) waar kan ik vanuit België de beste deal scoren? Ik zit bij Proximus en ik zag €499 met abonnement…
Nog nooit met tegenzin een nieuwe phone gekocht...maar omdat mijn "gerepareerde" fold 4 weer niet meer helemaal plat open gaat en de honor magic v2 global nog ni te koop is toch maar de fold 5 gehaald...ondanks dat die vrijwel hetzelfde lijkt en de reviews zeggen dat de crease in het midden ook niet veel minder is merk ik toch wel een groot verschil.
De fold 4 heeft gewoon een voelbaar diepe groef in midden...de fold 5 is een stuk vlakker.
Als je filmpjes kijkt heb je veel minder last van reflecties in de crease...
Hopelijk blijft de screenprotector ook beter zitten omdat die nu minder scherpe bocht maakt... de fold 4 liet na paar maanden boven en onder al los...de lijm laag toch ni bestand tegen zomerse temperaturen in de broekzak en werken in de keuken.
De S pen case is ook gelukkig niet te dik alleen is die soft touch laag niet geschikt voor vette vingers ..had gewoon leer moeten zijn voor die prijs..
Ben tot nu toe toch een beetje positief verrast met de galaxy fold 5 ondanks dat dit eigenlijk de fold 4 had moeten zijn
De fold 4 heeft gewoon een voelbaar diepe groef in midden...de fold 5 is een stuk vlakker.
Als je filmpjes kijkt heb je veel minder last van reflecties in de crease...
Hopelijk blijft de screenprotector ook beter zitten omdat die nu minder scherpe bocht maakt... de fold 4 liet na paar maanden boven en onder al los...de lijm laag toch ni bestand tegen zomerse temperaturen in de broekzak en werken in de keuken.
De S pen case is ook gelukkig niet te dik alleen is die soft touch laag niet geschikt voor vette vingers ..had gewoon leer moeten zijn voor die prijs..
Ben tot nu toe toch een beetje positief verrast met de galaxy fold 5 ondanks dat dit eigenlijk de fold 4 had moeten zijn
Ik heb gisteren bij Samsung in Utrecht met de Fold 5 gespeeld en aangezien ik al sinds de eerste Fold zoiets heb van 'dit moet hem worden' ga ik dit weekend de knoop doorhakken.
Ik vraag mij alleen af wat jullie ervaring is met betrekking tot een hoesje. Al mijn telefoons hebben alleen een hoes rond de achterkant gehad en vaak alleen maar om wat meer grip te hebben.
Hoe is dat met de Fold 5? Ik vond hem niet overdreven glad. Hoe krasgevoelig zijn deze toestellen en wat is jullie idee over hoesjes voor dit apparaat?
Ik vraag mij alleen af wat jullie ervaring is met betrekking tot een hoesje. Al mijn telefoons hebben alleen een hoes rond de achterkant gehad en vaak alleen maar om wat meer grip te hebben.
Hoe is dat met de Fold 5? Ik vond hem niet overdreven glad. Hoe krasgevoelig zijn deze toestellen en wat is jullie idee over hoesjes voor dit apparaat?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De screenprotector van Orzero NEWZEROL voor het coverscherm en de achterkant is binnen, en deze is ruim beter dan die van Samsung. Het bedekt zowel het coverscherm als de achterkant goed, en de installatie zorgt voor weinig kans op stof en bubbels. Dit is wel een aanrader.
De meegeleverde protector voor de hinge zou ik niet gebruiken, om het mechanisme niet in de weg te zitten, en voor de binnenkant eigenlijk ook pas wanneer Samsung hem niet meer vervangt. Maar voor de prijs krijg je die er eenmaal voorlopig nutteloos bij.
:strip_exif()/f/image/haVHvybeXskXyKpC6yV039Ab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9W7zlHiRW5RgoHepCBpIe4FY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Sanny1987 op 15-08-2023 16:34 ]
-
[ Voor 199% gewijzigd door Sanny1987 op 06-08-2023 08:53 ]
De Fold is zoals alle telefoons met glazen achterkant en metalen zijkant nogal glad. En omdat ie zo zwaar is, levert vallen vaker schade op. Dus een hoesje is wel prettig, voor bescherming en meer grip. Ik heb de Samsung leather cover gebruikt bij mijn Folds (3 en 4), maar dan zonder het stuk voor het voorscherm, dat maakte hem wel heel erg dik en moeilijk handelbaar. Ik had ook de pen case, maar die was echt veel te dik en gewoon niet prettig om te gebruiken. Gelukkig is de Fold 5 pen case wat meer handzaam. Helaas is de Fold 5 bij de presale-acties voor mij een stuk duurder dan de Fold 4, zonder dat er grote verbeteringen tegenover staan, dus ik sla deze over.PaT schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:02:
Ik heb gisteren bij Samsung in Utrecht met de Fold 5 gespeeld en aangezien ik al sinds de eerste Fold zoiets heb van 'dit moet hem worden' ga ik dit weekend de knoop doorhakken.
eSim van T-Mobile werkt vlekkeloos in de Flip 5 hier.Sanny1987 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
Simyo reageert eindelijk, maar krijgt het niet voor elkaar om de esim werkend te krijgen.. is het iemand hier gelukt een esim te activeren op een flip 5 of fold 5?
Ik wil binnenkort mijn lease Fold 4 omzetten naar Fold 5. In eerste instantie wilde ik gaan voor een full black variant. Maar ik ben niet zo te spreken over de glossy edges. Dat ziet er erg goedkoop uit in mijn optiek.
Nu zie ik dat de Grey versie een matte afwerking heeft voor de randen. Geeft dit matte effect een mooie afwerking zoals geanodiseerd aluminium? Of oogt het nog steeds erg goedkoop? Ik weet dat dit grotendeels een kwestie van smaak is.
Nu zie ik dat de Grey versie een matte afwerking heeft voor de randen. Geeft dit matte effect een mooie afwerking zoals geanodiseerd aluminium? Of oogt het nog steeds erg goedkoop? Ik weet dat dit grotendeels een kwestie van smaak is.
Vodafone hier ook prima met de fold 5 en flip 5Sanny1987 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
Simyo reageert eindelijk, maar krijgt het niet voor elkaar om de esim werkend te krijgen.. is het iemand hier gelukt een esim te activeren op een flip 5 of fold 5?
Donderdag na release besteld en woensdag alles binnen. Flip 5, Fold 5 1TB en Watch 6 classic.dedominee schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:08:
[ Voor 33% gewijzigd door Rohit op 06-08-2023 12:00 ]
Heeft er iemand al een mening over cases voor de Flip 5? Ik vind hem naakt verreweg het mooist, maar hij is zo glad aan de onderkant dat hij niet eens blijft liggen op oppervlakken die niet perfect waterpas zijn. Een vrij minimale case lijkt dan het meest logisch (en daar zijn er al heel veel van) maar die bedekken alsnog meer op de bovenkant dan ik eigenlijk zou willen. Ze lijken namelijk de swipe beweging van onderen lastiger te maken die je nodig hebt om naar het beginscherm van de coverscreen terug te gaan.
Wellicht is een (dbrand)skin een optie voor je? Daar heb je ook wel wraps tussen zitten die meer grip hebben dan standaard.Overspark schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:05:
Heeft er iemand al een mening over cases voor de Flip 5? Ik vind hem naakt verreweg het mooist, maar hij is zo glad aan de onderkant dat hij niet eens blijft liggen op oppervlakken die niet perfect waterpas zijn. Een vrij minimale case lijkt dan het meest logisch (en daar zijn er al heel veel van) maar die bedekken alsnog meer op de bovenkant dan ik eigenlijk zou willen. Ze lijken namelijk de swipe beweging van onderen lastiger te maken die je nodig hebt om naar het beginscherm van de coverscreen terug te gaan.
https://dbrand.com/shop/samsung-galaxy-z-flip-5-skins
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik ga deze kopen van Spigen: https://www.phonelife.nl/...mor-galaxy-z-flip-5-zwart
Weet niet of die ook dat swipe probleem heeft zoals jij beschreef maar zodra hij binnen is laat ik het weten.
Weet niet of die ook dat swipe probleem heeft zoals jij beschreef maar zodra hij binnen is laat ik het weten.
Ik heb zelf een onbekend merk hoesje waar ik niet teveel verwachtingen van had. Ik moest snel iets hebben totdat de betere merken komen met goede hoesjes.
Maar ik moet zeggen dat dit prima bevalt. Voelt degelijk/premium aan en heeft een goede fit. Grote voordeel daarbij is de ingebouwde screen protector, uitklapbare stand én bescherming voor de hinge.
:strip_exif()/f/image/VA42tBUCdYC0P7MkYJBuzzw6.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoes voor mobiele telefoon voor Samsung Galaxy Z Flip 5 hoes met beschermfolie [met scharnierbescherming] [met standaard] voor Samsung Galaxy Flip 5 5G, hoes, leer, stootvaste case, standaard, https://amzn.eu/d/69ymlzZ
Maar ik moet zeggen dat dit prima bevalt. Voelt degelijk/premium aan en heeft een goede fit. Grote voordeel daarbij is de ingebouwde screen protector, uitklapbare stand én bescherming voor de hinge.
:strip_exif()/f/image/VA42tBUCdYC0P7MkYJBuzzw6.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoes voor mobiele telefoon voor Samsung Galaxy Z Flip 5 hoes met beschermfolie [met scharnierbescherming] [met standaard] voor Samsung Galaxy Flip 5 5G, hoes, leer, stootvaste case, standaard, https://amzn.eu/d/69ymlzZ
[ Voor 16% gewijzigd door renzo4000 op 06-08-2023 16:13 ]
Ziet er goed uit, hinge protection vind ik wel een dingetje dus die box tikt ie mooi af.kramon schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:40:
Heb op de flip 5 die van Ringke. Bevalt goed![Afbeelding]
[Afbeelding]
Kost dat dan? Ga ik gelijk ff kijken
Volgens mij heeft die ringke géén hinge protection...MeanDz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Ziet er goed uit, hinge protection vind ik wel een dingetje dus die box tikt ie mooi af.![]()
Zojuist de fold besteld. Even naar de Mediamarkt geweest om in het echt te bekijken en dat heeft me overtuigd om hem te bestellen 😁
Iemand nog tips qua screenprotector?
Wat ik begrijp is dat je aan de binnenkant niks hoeft te doen.
Heb de standingcase erbij besteld dus hopelijk past die met de gemiddelde screenprotector.
Hoor graag!
Heb de standingcase erbij besteld dus hopelijk past die met de gemiddelde screenprotector.
Hoor graag!
Ik ben op zoek naar een bureau standaard voor mijn fold inclusief draadloos lader. Wil de telefoon zoveel mogelijk open laten omdat ik daarmee hoop dat de vouw minder snel erger wordt.
Daarnaast is het gewoon handiger
Heb al even lopen zoeken maar kom snel uit op volledige hub zoals de Anker Hub. Opzich wel cool maar meer dan ik in eerste instantie zoek. Zeker met die prijs.
Iemand anders nog tips?
https://www.anker.com/eu-...51&variant=41669541789886
Daarnaast is het gewoon handiger
Heb al even lopen zoeken maar kom snel uit op volledige hub zoals de Anker Hub. Opzich wel cool maar meer dan ik in eerste instantie zoek. Zeker met die prijs.
Iemand anders nog tips?
https://www.anker.com/eu-...51&variant=41669541789886
Nee, die zit er niet op inderdaad.renzo4000 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Volgens mij heeft die ringke géén hinge protection...
Oh dan zag ik het verkeerd.renzo4000 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Volgens mij heeft die ringke géén hinge protection...
Ik heb ABN en ook ik kan betalen zonder de telefoon te hoeven openen :-) Joepiekramon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:02:
[...]
Google Pay.
Daar heb ik mijn rabo en bunq kaarten in zitten. In dit geval was t Rabo.
Sinds 5 augustus de z fold 5 icy blue 1tb in bezit had hem 1 augustus besteld (via ING bij samsung). Overstap gemaakt van de iPhone XR. Erg blij met mijn keus om weer Android software te hebben. Daarnaast voelt alles erg goed aan. Men klaagde over het te kleine scherm, mbt typen maar ik heb ondanks mijn grote handen totaal geen probleem mee.
Erg benieuwd ook naar de andere kleuren in het echt. Delen delen delen als je hem heb!
![]() | ![]() | ![]() |
Erg benieuwd ook naar de andere kleuren in het echt. Delen delen delen als je hem heb!
Wat hebben mensen met de hinge en protection? Heb 2 jaar de fold 2 gehad en daarna bijna een jaar de fold 4 maar geen enkele kras op de hinge! Nu al bijna een week de Fold 5 en nergens last van. Zelfs geen enkele kras op alle 3 de telefoons.MeanDz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
Ziet er goed uit, hinge protection vind ik wel een dingetje dus die box tikt ie mooi af.![]()
Is toch alleen maar goed als dat voor jou werkt? Als je telefoons er nog goed uitzien heb jij het duidelijk niet nodig.
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
To each his own etc. etc.
Ik ben nogal anal als het gaat om krassen op mijn telefoon dus kies ik voor een hoesje met hinge protection.
Maar dat ben ik en ik wil niemand overtuigen dat dit beter is.
Maar als ik je goed begrijp gebruik jij helemaal geen hoesje, dat kan ook.
En dat staat je vrij natuurlijk maar ik wel en koop deze:
:strip_exif()/f/image/X78xKDvZO4q5LgczUgV05YG8.jpg?f=fotoalbum_large)
Veel plezier met je nieuwe telefoon!
Ik ben nogal anal als het gaat om krassen op mijn telefoon dus kies ik voor een hoesje met hinge protection.
:strip_exif()/f/image/X78xKDvZO4q5LgczUgV05YG8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ikzelf heb de originele Samsung Fold 5 screenprotector besteld bij Gsmpunt.. zit ook een klein frame bij om hem precies recht te kunnen plakken.gekke-lucas schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:05:
Zojuist de fold besteld. Even naar de Mediamarkt geweest om in het echt te bekijken en dat heeft me overtuigd om hem te bestellen 😁
Hoor graag!
TIP voor iedereen: plak een screenprotrector in de douche, na het douchen.. zo zijn alle stof deeltjes bijna niet meer aanwezig in de lucht! Voorkomt stof onder de screenprotector tijdens het plakken.
Hoewel ik de hinge bescherming van @MeanDz wat "veel" vind ga ik de mijne wel beschermen tegen krassen met een soort van plastic laagje. Puur en alleen omdat ik iets te vaak lees dat Samsung garantie/Care+ zaken afwijst om krassen/beschadigingen op diezelfde hinge.Rohit schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:38:
[...]
Wat hebben mensen met de hinge en protection? Heb 2 jaar de fold 2 gehad en daarna bijna een jaar de fold 4 maar geen enkele kras op de hinge! Nu al bijna een week de Fold 5 en nergens last van. Zelfs geen enkele kras op alle 3 de telefoons.
Ik twijfel een beetje. Ik heb laatste jaren altijd OnePlus gehad. Kan iemand mij vertellen hoe dual sim in de praktijk werkt?
Kan je mensen aan een sim koppelen? Kan je bij kiezen van een contact persoon een sim kiezen?
Heeft Samsung iets als clone app? Voor bv 2e whatsapp? Alvast dank
Kan je mensen aan een sim koppelen? Kan je bij kiezen van een contact persoon een sim kiezen?
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Volgens mij kan je contacten niet koppelen aan een sim maar misschien dat anderen dat beter weten.ThaDude schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:48:
Ik twijfel een beetje. Ik heb laatste jaren altijd OnePlus gehad. Kan iemand mij vertellen hoe dual sim in de praktijk werkt?
Je hebt overigens 2 fysieke sim sloten en 1 e-sim. Die laatste gebruik ik vaak als ik buiten Europa ben. Werkt erg goed.
https://www.samsung.com/n...tegelijkertijd-gebruiken/
Jawel, je kunt een voorkeur SIM opgeven per contact.GroeneThee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
Volgens mij kan je contacten niet koppelen aan een sim maar misschien dat anderen dat beter weten.
Je hebt overigens 2 fysieke sim sloten en 1 e-sim. Die laatste gebruik ik vaak als ik buiten Europa ben. Werkt erg goed.
https://www.samsung.com/n...tegelijkertijd-gebruiken/
Je kunt daarvoor DUAL messenger (optie in Samsung) gebruiken of je gebruikt de WhatsApp Business variant.ThaDude schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:48:
[ Voor 33% gewijzigd door HerZon op 08-08-2023 09:14 ]
Ik heb de slim 's pen cover in de bijpassende kleur. Tevreden hiermee, al die bizar dikke hoesjes vind ik overbodig. Mag toch hopen dat je met een telefoon twv 2000-2200, wel voorzichtig omgaat.
Heb het alleen over de hinge hoor. Heb de spen case erom heen maar de voorkant heb ik niks. (Fold5) alleen een screenprotector (originele) maar de hinge krast naar mijn ervaring helemaal niet zo snel. Althans bij mij niet. En zoals hierboven gezegd iets wat zo duur is behandel je toch ook zo? Ik hou ook echt niet van krassen of wat dan ook omdat ik mijn toestellen na een tijdje weer verkoop en er natuurlijk zoveel mogelijk voor terug wil maar ik ga er wel zo voorzichtig als ik kan mee om maar behandel hem ook weer niet alsof die 2miljoen waard is. Gister ook gewoon de zee mee in gelopen met de veronderstelling dat die waterdicht is 🤣 gelukkig niks gebeurd. Pas wel op als je een folie ofzo erop plakt dat hij niet in de hinge word getrokken naar binnen en zo beschadigd raakt. En over de garantie kwesties, krasjes zijn absoluut geen probleem maar kom je met een ingedeukte hinge aan dan snap ik het zeker wel dat die er niet onder valt.MeanDz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 01:50:
Is toch alleen maar goed als dat voor jou werkt? Als je telefoons er nog goed uitzien heb jij het duidelijk niet nodig.
[Afbeelding]
Hoe is jullie ervaring tot op heden met de "gsm" ontvangst op de flip 5? Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij geen verbinding heeft en ik een telefoontje gemist heb. Gisteren op route tussen Arnhem en Eindhoven zag ik ook meermaals de verbinding wegvallen. Dit had ik met mijn Samsung S20Ultra totaal niet. Ik gebruik overigens T-mobile.
Ik kijk het even aan (en hopelijk met een update verbetering) anders zou dat voor mij nog wel eens een dealbreaker kunnen zijn en gaat ie terug.
Ik kijk het even aan (en hopelijk met een update verbetering) anders zou dat voor mij nog wel eens een dealbreaker kunnen zijn en gaat ie terug.
Elk jaar die marketing praat peak brightness...mijn dagelijks gebruik zit brightness rond 30- 40%..de note 4 / s7edge waren al leesbaar in zonlicht... s9+ was nog feller met auto brightness...maar wat wel positief uitpakt voor het eerst is dat de fold 5 ALWAYS ON DISPLAY nu minder stroom verbruikt... fold 4 zat rond de 0,5% per uur.... fold 5 minder 0,2% per uur.... waarschijnlijk omdat de fold 5 op lower brightness veel beter leesbaar is dan de fold 4... helaas word dat voordeel weer teniet gedaan door s pen digitizer🤣 aangezien nu veel meer mensen de plattere kleinere spen hebben
Was op vakantie en kan je melden dat de brightness bij mijn Pixel 6 Pro toch echt te kort schoot in de felle zon.Ikbenjelly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:07:
Elk jaar die marketing praat peak brightness...mijn dagelijks gebruik zit brightness rond 30- 40%..de note 4 / s7edge waren al leesbaar in zonlicht... s9+ was nog feller met auto brightness...maar wat wel positief uitpakt voor het eerst is dat de fold 5 ALWAYS ON DISPLAY nu minder stroom verbruikt... fold 4 zat rond de 0,5% per uur.... fold 5 minder 0,2% per uur.... waarschijnlijk omdat de fold 5 op lower brightness veel beter leesbaar is dan de fold 4... helaas word dat voordeel weer teniet gedaan door s pen digitizer🤣 aangezien nu veel meer mensen de plattere kleinere spen hebben
Dus kom maar op met die hogere brightness
Ik woon en Elst en werk in Eindhoven, maar zover ik weer geen last van (KPN).renzo4000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:29:
Hoe is jullie ervaring tot op heden met de "gsm" ontvangst op de flip 5? Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij geen verbinding heeft en ik een telefoontje gemist heb. Gisteren op route tussen Arnhem en Eindhoven zag ik ook meermaals de verbinding wegvallen. Dit had ik met mijn Samsung S20Ultra totaal niet. Ik gebruik overigens T-mobile.
Precies dat ja....een pixel🤣🤣🤣🤣🤣🤣..grapje....hoef niet op vakantie, die hoge brightness is met zonnebril op altijd wel handig😎GroeneThee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:10:
[...]
Was op vakantie en kan je melden dat de brightness bij mijn Pixel 6 Pro toch echt te kort schoot in de felle zon.
Dus kom maar op met die hogere brightness
Blijft wel apart hoe die pixel phones zowel software als hardware problemen minder snel oplost dan samsung terwijl er hun eigen os opstaat
[ Voor 25% gewijzigd door Ikbenjelly op 08-08-2023 14:09 ]
Hoeveel SOT halen jullie met de fold? Met auto brightness en 120hz haal ik max 5 uren op een volle accu.
Dat valt best wat tegen? Al hangt dat natuurlijk ook af van je gebruik.JCreations schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:19:
Hoeveel SOT halen jullie met de fold? Met auto brightness en 120hz haal ik max 5 uren op een volle accu.
Handig in de zon én als een HDR scherm, heb je juist 1500+ nits nodig om overtuigend high dynamic range content te kunnen weergeven. Dus heeft wel nut.Ikbenjelly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:07:
Heb serieus nul problemen met mijn Pixel. Houd deze er dan ook gewoon naast voor de foto's.Ikbenjelly schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
Precies dat ja....een pixel🤣🤣🤣🤣🤣🤣..grapje....hoef niet op vakantie, die hoge brightness is met zonnebril op altijd wel handig😎
Blijft wel apart hoe die pixel phones zowel software als hardware problemen minder snel oplost dan samsung terwijl er hun eigen os opstaat
Heb met de Pixel Fold gespeeld maar toch voor de Galaxy Fold gekozen.
In de zon is wel handig zeker als je zonnebril op hebt.... alleen die HDR helderheid is ook een mooi marketing dingetje...het is leuk die dynamic range maar belangrijker is hoeveel detail die weergeeft vooral op lage helderheid zodat donkere schaduw details niet gewoon zwarte vlekken worden en hoge helderheid wil niet zeggen dat er genoeg contrast/details zijn op de hoogste helderheid...voor tv demo's in een showroom met veel licht is het wel mooi dat het zo fel kan... maar thuis wil je niet je tv op zo'n hoge helderheid zetten tenzij je altijd overdag tv kijkt in de volle zon.blue13x schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:51:
[...]
Handig in de zon én als een HDR scherm, heb je juist 1500+ nits nodig om overtuigend high dynamic range content te kunnen weergeven. Dus heeft wel nut.
Je hebt letterlijk een probleem vermeld met de brightness van de pixel 6 pro.GroeneThee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:57:
[...]
Heb serieus nul problemen met mijn Pixel. Houd deze er dan ook gewoon naast voor de foto's.
Heb met de Pixel Fold gespeeld maar toch voor de Galaxy Fold gekozen.
Sinds de laatste paar jaar hebben telefoons hoge piekhelderheid maar die kan je niet altijd handmatig instellen , bij samsung s9+ bijvoorbeeld handmatige max brightness was ok...maar zodra er wat zonlicht op de sensor kwam ging het scherm nog feller ,wat je niet altijd wil ivm oververhitting en stroom verbruik als bijvoorbeeld je in de auto zit . De pixel kan helder genoeg alleen was er een bug waardoor de auto brightness vaak te donker was...blijkbaar is dat bij jou dus nog steeds niet opgelost .. als je handmatig brightness op max zet is dat nog niet de maximale helderheid wat het scherm aankan..los van finger print scanner bugs... knipperende scherm etc. Zelfs mkbhd heeft het er nog over gehad dat pixels zo vaak updates nodig hebben...en dan nieuwe bugs introduceren met een bugfix.
Overigens heb ik met de pixel fold ook af en toe dat voorste scherm vastloopt en echt bijzonder hoe samsung de meeste apps wel redelijk goed fullscreen krijgt en google fold nog steeds niet .....
Wie heeft er ervaring met een degelijke houder voor in de auto? Wil de Fold graag open kunnen plaatsen en tegelijkertijd kunnen laden (liefst wireless).
Hoofd gebruikers zijn chrome, YouTube en reddit. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik met mijn s22 ultra ook niet verder kwam dan 4,5 SOTGroeneThee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:23:
[...]
Dat valt best wat tegen? Al hangt dat natuurlijk ook af van je gebruik.
Iemand op YouTube had hierover een filmpje gemaakt. Verschil schermtijd op 120 en 60hz. Ben alleen vergeten hoeveel het verschil nu was. Volgens mij scheelde het ook maar een half uur bij de 120 hz en hebben ze een flinke slag geslagen bij de 60 hz waar het dacht ik 1.5 uur verschil was (tov fold 4).JCreations schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:02:
[...]
Hoofd gebruikers zijn chrome, YouTube en reddit. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik met mijn s22 ultra ook niet verder kwam dan 4,5 SOT
Let op:
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.