Vroeger had ik dit ook een keer bij een telefoon. Heb je een officieel samsung hoesje? Kan zijn dat onofficielle hoesjes wel eens dit soort problemen veroorzaken. Anders kan het aan je provider of telefoon liggen. Fabrieks fout.renzo4000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:29:
Hoe is jullie ervaring tot op heden met de "gsm" ontvangst op de flip 5? Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij geen verbinding heeft en ik een telefoontje gemist heb. Gisteren op route tussen Arnhem en Eindhoven zag ik ook meermaals de verbinding wegvallen. Dit had ik met mijn Samsung S20Ultra totaal niet. Ik gebruik overigens T-mobile.
Ik kijk het even aan (en hopelijk met een update verbetering) anders zou dat voor mij nog wel eens een dealbreaker kunnen zijn en gaat ie terug.
Ik zal het eens proberen of dat wat uitmaakt, ik heb inderdaad een onbekend hoesje (wel een fijne, dat dan weer wel).Benzema schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:18:
[...]
Vroeger had ik dit ook een keer bij een telefoon. Heb je een officieel samsung hoesje? Kan zijn dat onofficielle hoesjes wel eens dit soort problemen veroorzaken. Anders kan het aan je provider of telefoon liggen. Fabrieks fout.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Kun je met een gesloten flip 5 met google pay betalen zonder de telefoon open te klappen.
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ja, staat paar posts hierboven.almere schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:18:
Kun je met een gesloten flip 5 met google pay betalen zonder de telefoon open te klappen.
XPENG G9 Performance 2024
Thanks. Koude of warme douche? Warm lijkt me meest logisch toch?038Robijno schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:50:
[...]
Ikzelf heb de originele Samsung Fold 5 screenprotector besteld bij Gsmpunt.. zit ook een klein frame bij om hem precies recht te kunnen plakken.
TIP voor iedereen: plak een screenprotrector in de douche, na het douchen.. zo zijn alle stof deeltjes bijna niet meer aanwezig in de lucht! Voorkomt stof onder de screenprotector tijdens het plakken.
JCreations schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:19:
Hoeveel SOT halen jullie met de fold? Met auto brightness en 120hz haal ik max 5 uren op een volle accu.
:strip_exif()/f/image/U7vkW1Q4J1xQ5aPFqZCpfisN.jpg?f=fotoalbum_large)
Voornamelijk wifi....
Je kan nog steeds standby verhogen door gewoon 5g uit te zetten omdat het nog steeds geen voordeel opleverd , de snelle 3,5ghz frequentie word pas december ofzo vrijgegeven dus begin volgend jaar pas snelle 5g...is leuk een 5G logo op je scherm maar als je telefonie nog steeds over 3g/4g gaat gebruik je wel meer stroom omdat je beide "modems" aan hebt.
Ik had zelf overigens 5g aanstaan en pas de laatste paar uur op 4g gezet.
:strip_exif()/f/image/pR7hiqUcr0SZdOAAlFJFjTVG.jpg?f=fotoalbum_large)
Zekertottianovic schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 06:44:
[...]
Thanks. Koude of warme douche? Warm lijkt me meest logisch toch?
Staat je scherm op 120hz en auto brightness? Verschil is wel erg groot met mij. Ik zit echt op max 5uur.Ikbenjelly schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:58:
[...]
[Afbeelding]
Voornamelijk wifi....
Je kan nog steeds standby verhogen door gewoon 5g uit te zetten omdat het nog steeds geen voordeel opleverd , de snelle 3,5ghz frequentie word pas december ofzo vrijgegeven dus begin volgend jaar pas snelle 5g...is leuk een 5G logo op je scherm maar als je telefonie nog steeds over 3g/4g gaat gebruik je wel meer stroom omdat je beide "modems" aan hebt.
Ik had zelf overigens 5g aanstaan en pas de laatste paar uur op 4g gezet.
[Afbeelding]
Uiteraard...in de batterij instelling kan je zien welke apps evt teveel stroom trekken... over wifi . browsen en youtube rond de 6% per uur... heb wel S pen aan staan alleen notities scherm uit niet..
Soms trekt google play services je batterij ook leeg...helaas kan je niks tegen doen dat apps informatie verzamelen en sommige apps soms blijven hangen ...je kan dan playservices stoppen en evt updates verwijderen. Zou fijn geweest zijn als je echt controle had over wat je wilt delen maar helaas Amerika wil nog steeds de mogelijkheid hebben om alles te weten van iedereen🤣
Soms trekt google play services je batterij ook leeg...helaas kan je niks tegen doen dat apps informatie verzamelen en sommige apps soms blijven hangen ...je kan dan playservices stoppen en evt updates verwijderen. Zou fijn geweest zijn als je echt controle had over wat je wilt delen maar helaas Amerika wil nog steeds de mogelijkheid hebben om alles te weten van iedereen🤣
Flip 5 is binnen. Voelt heerlijk aan. Smaller dan mijn S22U, wat daardoor heel veel lekkerder in mijn hand ligt. Die S22U was gewoon te breed voor mijn handen, en te zwaar. De Flip is ook een stuk lichter. Ben hem nu al twee keer kwijt geraakt in 15min tijd :-D Hij zat gewoon in mijn broekzak, maar omdat het geen grote zware koelkast was, voelde ik hem in eerste instantie niet meer. Dat is echt heel fijn. Dameskleding heeft helaas nog altijd enkel piepkleine broekzakken (áls die er al zijn). En nee, ik doe niet aan handtasjes.
Gebruiken jullie SmartSwitch om je data van je oude telefoon over te zetten? Of is het beter om hem vers te installeren?
Gebruiken jullie SmartSwitch om je data van je oude telefoon over te zetten? Of is het beter om hem vers te installeren?
Ik twijfel ook... smartswitch is volgens mij wel het meest makkelijke maar die zet volgens mij ook gewoon alles over en je moet overal alsnog alles opnieuw inloggen/instellen. Denk dat ik er een avondje voor uittrek om toch alles opnieuw te doen. Die van mij komt morgen binnen (met mijn geluk einde dagGeekess schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:26:
Vers zou ik doen. Vooral als je toestellen hiervoor met smart switch hebt gedaan. Altijd goed om een keer clean te beginnen.Geekess schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:26:
Flip 5 is binnen. Voelt heerlijk aan. Smaller dan mijn S22U, wat daardoor heel veel lekkerder in mijn hand ligt. Die S22U was gewoon te breed voor mijn handen, en te zwaar. De Flip is ook een stuk lichter. Ben hem nu al twee keer kwijt geraakt in 15min tijd :-D Hij zat gewoon in mijn broekzak, maar omdat het geen grote zware koelkast was, voelde ik hem in eerste instantie niet meer. Dat is echt heel fijn. Dameskleding heeft helaas nog altijd enkel piepkleine broekzakken (áls die er al zijn). En nee, ik doe niet aan handtasjes.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik wilde zelf ook initieel ook opnieuw beginnen met alles "fresh" installeren en configureren. Maar toen ik even door mijn telefoon ging dacht ik ... holy sh*t dat gaat mij heel veel tijd kosten. Uiteindelijk toch gewoon meteen via smart switch bij de eerste installatie alles overgezet (met de kabel). Dat duurde een kleine 45 minuten en is allemaal goed gegaan. Je moet inderdaad wel bij de meeste apps opnieuw inloggen maar dat was in mijn geval een kwestie van opnieuw mijn fingerpint aanbieden. Een app zoals de rabobank en google pay moet je uiteraard wel helemaal opnieuw registreren.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Op deze video zat ik te wachten:
Jerry Rig Everything!!
YouTube: Samsung Z Fold 5 Durability Test! - They said it was strong...
Jerry Rig Everything!!
if you want a Fold 5, go buy a Fold 3....it's the same phone
[ Voor 28% gewijzigd door GroeneThee op 09-08-2023 16:19 ]
Waarom zou je een fold 3 van 1100€ willen kopen als je een fold 5 1tb voor 1176€ kan kopen bij samsung. Of de fold 5 met 512gb voor 1200€.GroeneThee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:16:
Op deze video zat ik te wachten:
Jerry Rig Everything!!
[...]
Weet niet of dit de bedoeling was van samsung maar heb mijn bevestiging g van 240€cb ontvangen waardoor hij bijna net zo duur uitkomt als de fold 3 en goedkoper is dan de fold 4 van 1250€ met 512gb
Is wat hij in het filmpje zegt hè. 😜Benzema schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Waarom zou je een fold 3 van 1100€ willen kopen als je een fold 5 1tb voor 1176€ kan kopen bij samsung. Of de fold 5 met 512gb voor 1200€.
Weet niet of dit de bedoeling was van samsung maar heb mijn bevestiging g van 240€cb ontvangen waardoor hij bijna net zo duur uitkomt als de fold 3 en goedkoper is dan de fold 4 van 1250€ met 512gb
Snap het gevoel wel maar heb afgelopen week in New York in de Samsung store heerlijk kunnen spelen met de 5 en het voelt wel degelijk als een ander toestel.
Los van het geld.
Kan niet wachten tot hij morgen binnen is.
Nou heb hem in me hand nu en het is echt niet hetzelfde als de 3 of de 4. Camera is ook echt verbeterd! Softwarematig denk ik flink verbeterd!GroeneThee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:57:
[...]
Is wat hij in het filmpje zegt hè. 😜
Snap het gevoel wel maar heb afgelopen week in New York in de Samsung store heerlijk kunnen spelen met de 5 en het voelt wel degelijk als een ander toestel.
Los van het geld.
Kan niet wachten tot hij morgen binnen is.
Hoe heb je de 1tb versie voor 1176 kunnen kopen? Ik heb er 1316 voor betaald inclusief inruil oud telefoontje die geen waarde heeft.Benzema schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:43:
[...]
Waarom zou je een fold 3 van 1100€ willen kopen als je een fold 5 1tb voor 1176€ kan kopen bij samsung. Of de fold 5 met 512gb voor 1200€.
Waarschijnlijk inruil van toestel met waarde. Ik heb er zelf 1250 voor betaald omdat ik mijn fold 4 1tb zelf wel los verkoop. Heb de buds live gebruikt voor de extra inruilwaarde. En de pre order code plus stapelkorting.tottianovic schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 03:25:
[...]
Hoe heb je de 1tb versie voor 1176 kunnen kopen? Ik heb er 1316 voor betaald inclusief inruil oud telefoontje die geen waarde heeft.
Via twee keer korting krijgen voor de geheugenupgrade van 512GB naar 1TB. Eerst bij het kopen bij de Samsung shop, en dan vervolgens nogmaals de cashback aanvragen bij Samsung. Blijkbaar is er een bug die er voor zorgt dat aanvragen voor aankopen bij de Samsung-shop toch worden goedgekeurd.tottianovic schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 03:25:
[...]
Hoe heb je de 1tb versie voor 1176 kunnen kopen? Ik heb er 1316 voor betaald inclusief inruil oud telefoontje die geen waarde heeft.
Maar goed, dit is off-topic, verder in het levertijden & prijzen-topic.
[ Voor 6% gewijzigd door Of-Aaargh op 10-08-2023 10:08 ]
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Cases. Cases. Voor de flip 4 had ik een Ringke slim case waar ik heel tevreden mee ben. Welke voor de 5? Wil een zo dun mogelijke case. Ik lees op Amazon wat fitment issues voor zowel de Ringke als de Spigen.... Mensen ervaringen met deze voor de 5? En cover screen protector... Nodig? Ringke heeft een case en cover voor redelijke prijzen. Van Spigen kan ik geen front screen protector vinden op Amazon.
Of nog andere dunne alternatieven?
Sinterklaas wil bier !
Fout, bovenstaande tweaker heeft gelijk, je krijgt het bij Samsung direct verrekend in je winkelwagen, mea culpa voor de misleidende info mijnerzijds.Of-Aaargh schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:07:
[...]
Via twee keer korting krijgen voor de geheugenupgrade van 512GB naar 1TB. Eerst bij het kopen bij de Samsung shop, en dan vervolgens nogmaals de cashback aanvragen bij Samsung. Blijkbaar is er een bug die er voor zorgt dat aanvragen voor aankopen bij de Samsung-shop toch worden goedgekeurd.
Maar goed, dit is off-topic, verder in het levertijden & prijzen-topic.
[ Voor 28% gewijzigd door MeanDz op 10-08-2023 15:20 ]
De geheugen upgrade is bij de Samsung webshop direct verrekent en niet achteraf.MeanDz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:38:
[...]
Nee dat klopt dus niet, hij krijgt de cashback voor de geheugen upgrade maar 1 keer ACHTERAF uitbetaald.
De cashback in het winkelwagentje heeft daar helemaal niets mee te maken, die krijgt iedereen bij aanschaf van een foldable.Ook als je hem bij mobiel.nl of belsimpel koopt krijg je 200 of meer aan korting bij aanschaf en moet je de geheugen upgrade achteraf aanvragen.
Kijk anders even naar de voorwaarden als je mij niet gelooft.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Klopt zie het nu ook, je betaalt hem gewoon niet als je bij hun bestelt.Dennis1812 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:50:
[...]
De geheugen upgrade is bij de Samsung webshop direct verrekent en niet achteraf.
Het zit al in de prijs verwerkt.
Vraagje, ik heb bij Samsung online besteld met early bird korting, etc en kreeg er ook 1 X Samsung Care+ 1 Jaar Onopzettelijke Schade en Vloeistofschade bij.
Nu ben ik van plan om de telefoon te verkopen, omdat het mij ging om de Galaxy Watch korting. Hoe zit dat met die Samsung Care+. Hangt dit aan de account of aan je IMEI ?
Nu ben ik van plan om de telefoon te verkopen, omdat het mij ging om de Galaxy Watch korting. Hoe zit dat met die Samsung Care+. Hangt dit aan de account of aan je IMEI ?
De Samsung Care is gekoppeld aan de telefoon én aan je persoonlijk, het is een verzekering op jouw naam. Je kunt Samsung Care wel overdragen aan een nieuwe eigenaar als je de telefoon verkoopt. Mijn ervaring hiermee is niet geweldig. Het is omslachtig en duurt lang. Wees bereid er meerdere malen achteraan te moeten gaan. De laatste keer dat ik het deed, was Samsung care verlopen voordat het overschrijven gelukt was...The Source schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:56:
Vraagje, ik heb bij Samsung online besteld met early bird korting, etc en kreeg er ook 1 X Samsung Care+ 1 Jaar Onopzettelijke Schade en Vloeistofschade bij.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Simyo gaf aan dat een telefoon die in het buitenland is aangeschaft niet werkt met hun e-sim, en ondanks dat ik het van de Nederlandse samsung site heb besteld, zette me dat toch iets meer aan het denken.Sanny1987 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:09:
[...]
Simyo reageert eindelijk, maar krijgt het niet voor elkaar om de e-sim werkend te krijgen.. is het iemand hier gelukt een e-sim te activeren op een flip 5 of fold 5?
Mogelijk.. heb ik een verkeerd model ontvangen? Wat blijkt: Ik heb dus model SM-F731BZEHEUX ontvangen in plaats van SM-F731BZEHEUB, die op de site en de factuur staat.. Een afwijking dus mogelijk ook een probleem. Gemeld bij Samsung en afwachten dus.
Mocht dit inderdaad de oorzaak zijn, is het misschien slim om je modelnummer (terug te vinden bij de status informatie in je telefoon settings) te controleren voor een werkende e-sim-optie. To be continued..
Ik heb gewoon een Spigen front-screen protector gekocht voor m`n fold 5 via Amazon zit er sinds dag 1 op. Je krijgt er 2, ultra makkelijk aan te brengen met de mal. Hij bedenkt niet 100% de voorkant, hij bedekt physiek exact het scherm. Maar de (geringe) bezels niet. Dit is prima.ParaWM schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:48:
Cases. Cases. Voor de flip 4 had ik een Ringke slim case waar ik heel tevreden mee ben. Welke voor de 5? Wil een zo dun mogelijke case. Ik lees op Amazon wat fitment issues voor zowel de Ringke als de Spigen.... Mensen ervaringen met deze voor de 5? En cover screen protector... Nodig? Ringke heeft een case en cover voor redelijke prijzen. Van Spigen kan ik geen front screen protector vinden op Amazon.
Voor de rest heb ik de officiële Samsung ecoleather case, deze is superdun, dunner dan de variant op de Fold 4. Maar bied voldoende bescherming (m`n F4 2x tegen de vlakte en 0 issues). Heeft een verhoogde ridge aan de voorkant zodat je scherm niet direct over tafel ritst als je hem met scherm naar beneden rust.
Wiebelt mischien maar 1mm als je het forceert met je vinger, de camera bump hebben ze bijna level gemaakt met de case.
Niet goedkoop, maar ben er super tevreden mee.
Wat mij ook opvalt met de F5 over de F4 m.b.t de hinge, is dat mijn F4 altijd een soort krakerig geluid maakte als ik hem openklapte. Er was niks mis mee, geen zand in o.i.d., ging altijd 100% flush open etc. etc. maar dat geluid maakte hij gewoon vanaf dag 1. Het is een beetje vergelijkbaar met als je iets van leer een beetje vervormt.Rohit schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:18:
[...]
Nou heb hem in me hand nu en het is echt niet hetzelfde als de 3 of de 4. Camera is ook echt verbeterd! Softwarematig denk ik flink verbeterd!
De F5 gaat geruisloos open en dicht, en voelt duidelijk soepeler aan. Dus ja, langzame improvements elk jaar bij Samsung, maar ze komen er wel.
Dat had ik niet op mijn fold4. Wat ik wel irritant vind sinds de 4 is het sluiten geluid maakt, een klapje dat die dicht gaat. Dat had ik op mijn Fold 2 niet.lithiumangel schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
Wat mij ook opvalt met de F5 over de F4 m.b.t de hinge, is dat mijn F4 altijd een soort krakerig geluid maakte als ik hem openklapte. Er was niks mis mee, geen zand in o.i.d., ging altijd 100% flush open etc. etc. maar dat geluid maakte hij gewoon vanaf dag 1. Het is een beetje vergelijkbaar met als je iets van leer een beetje vervormt.
De F5 gaat geruisloos open en dicht, en voelt duidelijk soepeler aan. Dus ja, langzame improvements elk jaar bij Samsung, maar ze komen er wel.
Ik heb mijn Flip nu sinds woensdagmiddag en ben er heel erg blij mee. Maar ik loop tegen 1 ding aan: uitzetten van wekkers. Dat kan dus niet vanaf het kleine scherm, je moet er de telefoon voor open maken. Ik gebruik de app Gentle Alarmclock, en die heeft zelfs een app voor mijn watch 5. Maar op het flip front scherm mogen? Nope. Ja, er zijn vast ergere dingen. Maar dit is een simpel QOL ding. Alarm gaat -> zet uit op front scherm. Want het alarm is meestal niet op het hoofdscherm zichtbaar wanneer het afgaat omdat de telefoon dichtgeklapt zit. Dan moet ik het in de notificaties opzoeken en van daaruit uitzetten of snoozen.
Ik hoop echt dat dat verbetert.
Als je de eigen alarm app van Samsung gebruikt werkt dit wel. Je hebt dan ook een widget van de alarmapp. Dit is vast niet wat je wil maar wat doet Gentle Alarmclock beter? (Gewoon nieuwsgierig)Geekess schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:05:
Ik heb mijn Flip nu sinds woensdagmiddag en ben er heel erg blij mee. Maar ik loop tegen 1 ding aan: uitzetten van wekkers. Dat kan dus niet vanaf het kleine scherm, je moet er de telefoon voor open maken. Ik gebruik de app Gentle Alarmclock, en die heeft zelfs een app voor mijn watch 5. Maar op het flip front scherm mogen? Nope. Ja, er zijn vast ergere dingen. Maar dit is een simpel QOL ding. Alarm gaat -> zet uit op front scherm. Want het alarm is meestal niet op het hoofdscherm zichtbaar wanneer het afgaat omdat de telefoon dichtgeklapt zit. Dan moet ik het in de notificaties opzoeken en van daaruit uitzetten of snoozen.
Configuratiemogelijkheden. Alarms op basis van je agenda (bijv werkalarms automatisch niet laten afgaan wanneer het vakantie is). Beter configureerbare snooze opties op basis van profielen. Het is teveel om op te noemen. De samsung wekker werkt natuurlijk, als het echt moet, maar ik wil daar niet naar terug. Het is alsof je van super geavanceerde smartphone teruggaat naar een schijfdraai-vaste-telefoon. Het werkt om te bellen, maar meer ook niet :-)
Na een avondje te hebben gespeeld, is de voorlopige conclusie dat het nog wel even gaat duren voor ik alles heb ingesteld zoals ik het graag wil.
Whatsapp weergave is heerlijk, Slack krijg ik nog niet op die manier voor elkaar bijvoorbeeld.
Scherm is heerlijk, ben zoveel als mogelijk bezig op het binnenscherm. Het typen via het gesplitste GBoard toetsenbord went snel. Batterydrain in de nacht was wel enorm hoog, 8%! Dat viel even tegen, daar moet ik nog maar even induiken.
De foto's vallen eerlijk gezegd nogal tegen. Elke kleine beweging levert meteen onscherpte op. Het maken van een selfie met de main camera met 1 hand, is bijna niet te doen
Bellen (kan hij ook
) is prima, bereik is goed en ben goed verstaanbaar.
En al die opties.....
Whatsapp weergave is heerlijk, Slack krijg ik nog niet op die manier voor elkaar bijvoorbeeld.
Scherm is heerlijk, ben zoveel als mogelijk bezig op het binnenscherm. Het typen via het gesplitste GBoard toetsenbord went snel. Batterydrain in de nacht was wel enorm hoog, 8%! Dat viel even tegen, daar moet ik nog maar even induiken.
De foto's vallen eerlijk gezegd nogal tegen. Elke kleine beweging levert meteen onscherpte op. Het maken van een selfie met de main camera met 1 hand, is bijna niet te doen
Bellen (kan hij ook
En al die opties.....
Heb je de samsung Camera Assistant app wel aangezet? Die heeft opties voor die onscherpte.
Ik heb de foto's trouwens nog niet vergeleken met die van mijn S22. Hoewel ik mijn telefoon vooral voor de foto's gebruik (bellen doe ik zelden, gamen op smartphone helemaal niet, en social media browsen ook nauwelijks) maakte de camera mij dit keer wat minder uit.
Ik ben de Flip trouwens nu al dagellijks minstens 2x kwijt geweest terwijl hij in mijn broekzak zat :-D Ik ben zo gewend aan een zware koelkast die uitsteekt boven mijn zakken.... Deze is licht en klein en daardoor zie ik hem vaak over het hoofd. Heerlijk!
De vingerafdruksensor is wennen. Ik zit nog te vaak op het scherm te tappen met mijn vingers. Maar dat komt nog wel. Denk er wel aan dat je je vingers ook op de kop scant voor wanneer hij dicht is ;-) Dat had ik voor mijn wijsvingers al gedaan, maar moet ik voor gebruiksgemak ook nog even voor mijn linker middelvinger doen.
Ik heb de foto's trouwens nog niet vergeleken met die van mijn S22. Hoewel ik mijn telefoon vooral voor de foto's gebruik (bellen doe ik zelden, gamen op smartphone helemaal niet, en social media browsen ook nauwelijks) maakte de camera mij dit keer wat minder uit.
Ik ben de Flip trouwens nu al dagellijks minstens 2x kwijt geweest terwijl hij in mijn broekzak zat :-D Ik ben zo gewend aan een zware koelkast die uitsteekt boven mijn zakken.... Deze is licht en klein en daardoor zie ik hem vaak over het hoofd. Heerlijk!
De vingerafdruksensor is wennen. Ik zit nog te vaak op het scherm te tappen met mijn vingers. Maar dat komt nog wel. Denk er wel aan dat je je vingers ook op de kop scant voor wanneer hij dicht is ;-) Dat had ik voor mijn wijsvingers al gedaan, maar moet ik voor gebruiksgemak ook nog even voor mijn linker middelvinger doen.
Ja, die had ik al aangezet. Wel alles met focus op kwaliteit, ga daar nog wel even meespelen. Het lijkt mij heerlijk om juist die groepsfoto's in de selfiestand met de main camera te nemen. Nog maar even oefenen. Want het resultaat mag niet slechter zijn dan met de selfie camera van mijn Pixel 6 Pro.
Heb hetzelfde overigens met de vingerafdruksensor. Meest ideale blijft voor mij toch nog achterop maar na 2 jaar op een scherm gedrukt te hebben, zal het iets wennen zijn.
Heb hetzelfde overigens met de vingerafdruksensor. Meest ideale blijft voor mij toch nog achterop maar na 2 jaar op een scherm gedrukt te hebben, zal het iets wennen zijn.
Ik heb dan wel geen e-sim, maar wel hetzelfde verschil in modelnummer. Besteld is SM-F946BZKNEUB, in de telefoon heet ie echter SM-F946BZKNEUX.Sanny1987 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Simyo gaf aan dat een telefoon die in het buitenland is aangeschaft niet werkt met hun e-sim, en ondanks dat ik het van de Nederlandse samsung site heb besteld, zette me dat toch iets meer aan het denken.
Mogelijk.. heb ik een verkeerd model ontvangen? Wat blijkt: Ik heb dus model SM-F731BZEHEUX ontvangen in plaats van SM-F731BZEHEUB, die op de site en de factuur staat.. Een afwijking dus mogelijk ook een probleem. Gemeld bij Samsung en afwachten dus.
Mocht dit inderdaad de oorzaak zijn, is het misschien slim om je modelnummer (terug te vinden bij de status informatie in je telefoon settings) te controleren voor een werkende e-sim-optie. To be continued..
Via WhatsApp deze vraag neergelegd bij Samsung en ze gaan het voorleggen aan een product specialist.
Instagram is eindelijk full screen op het binnenscherm! Heerlijk!
hier ook maar esim werkt gewoon. Fold 5 1tb SM-F946BLBNEUX. Ze moeten bij Simyo gewoon dit toestel even toevoegen dan zal het vast werken.Sanny1987 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Simyo gaf aan dat een telefoon die in het buitenland is aangeschaft niet werkt met hun e-sim, en ondanks dat ik het van de Nederlandse samsung site heb besteld, zette me dat toch iets meer aan het denken.
remoss schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:26:
[...]
Ik heb dan wel geen e-sim, maar wel hetzelfde verschil in modelnummer. Besteld is SM-F946BZKNEUB, in de telefoon heet ie echter SM-F946BZKNEUX.
Via WhatsApp deze vraag neergelegd bij Samsung en ze gaan het voorleggen aan een product specialist.
Bedankt voor jullie reacties, als de e-sim bij Rohit wel werkt is dit wellicht geen probleem. Maar nog geen definitief antwoord van Samsung voor ik harder kan aandringen bij Simyo. Wel onhandig dat mijn e-sim nummer op deze manier nu al ruim een week niet werkt...Rohit schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:59:
Instagram is eindelijk full screen op het binnenscherm! Heerlijk!
[...]
hier ook maar esim werkt gewoon. Fold 5 1tb SM-F946BLBNEUX. Ze moeten bij Simyo gewoon dit toestel even toevoegen dan zal het vast werken.
Kan je niet een tijdelijke sim aanvragen dan? Op de Flip5 en Fold 5 werken onze esims van vodafone beide prima! Zal straks eens kijken of de Flip5 ook EUX is.Sanny1987 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:01:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties, als de e-sm bij Rohit wel werkt is dit wellicht geen probleem. Maar nog geen definitief antwoord van Samsung voor ik harder kan aandringen bij Simyo. Wel onhandig dat mijn e-sim nummer op deze manier nu al ruim een week niet werkt...
Simyo bood me net een fysieke simkaart aan inderdaad, maar de Flip kan 1 fysieke en 1 e-sim aan, en dan zou ik 2 fysieke hebben, dus dan zou je moeten ruilen en ben je altijd op een van de twee niet bereikbaar. Misschien maar de simyo sim weggooien (en iedereen van werk mijn prive nummer geven) en maar met 1 nummer verder, als ze er verder niet uit gaan komen komende week.Rohit schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Kan je niet een tijdelijke sim aanvragen dan? Op de Flip5 en Fold 5 werken onze esims van vodafone beide prima! Zal straks eens kijken of de Flip5 ook EUX is.
Ik herken het Esim probleem!Sanny1987 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:01:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie reacties, als de e-sm bij Rohit wel werkt is dit wellicht geen probleem. Maar nog geen definitief antwoord van Samsung voor ik harder kan aandringen bij Simyo. Wel onhandig dat mijn e-sim nummer op deze manier nu al ruim een week niet werkt...
Heeft iemand de slim s pen case, en een wireless autolader? Laat hij op met deze case?
Ja dit werkt.Tamegotchi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:53:
Heeft iemand de slim s pen case, en een wireless autolader? Laat hij op met deze case?
Het ligt iig niet aan onze telefoons want Vodafone werkt prima met esim. Dus het is provider gerelateerd.Sanny1987 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:31:
[...]
Simyo bood me net een fysieke simkaart aan inderdaad, maar de Flip kan 1 fysieke en 1 e-sim aan, en dan zou ik 2 fysieke hebben, dus dan zou je moeten ruilen en ben je altijd op een van de twee niet bereikbaar. Misschien maar de simyo sim weggooien (en iedereen van werk mijn prive nummer geven) en maar met 1 nummer verder, als ze er verder niet uit gaan komen komende week.
Bij mij is het de Esim van KPN zakelijk.Rohit schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Het ligt iig niet aan onze telefoons want Vodafone werkt prima met esim. Dus het is provider gerelateerd.
Gistermiddag mijn esim van kpn zakelijk meteen kunnen activeren.
Edit:
Deze heb ik. SM-F946BZUCEUB
[ Voor 7% gewijzigd door Tamegotchi op 12-08-2023 09:41 ]
Ik merk hier zeker verschil in tov mijn S22U. Ik heb binnenshuis slechter WIFI en GSM ontvangst met de Fold5. Mijn S22U heeft ook de Snapdragon chip, dus zou toch vergelijkbaar moeten zijn?renzo4000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:29:
Hoe is jullie ervaring tot op heden met de "gsm" ontvangst op de flip 5? Ik heb nu al een paar keer gehad dat hij geen verbinding heeft en ik een telefoontje gemist heb. Gisteren op route tussen Arnhem en Eindhoven zag ik ook meermaals de verbinding wegvallen. Dit had ik met mijn Samsung S20Ultra totaal niet. Ik gebruik overigens T-mobile.
Ik kijk het even aan (en hopelijk met een update verbetering) anders zou dat voor mij nog wel eens een dealbreaker kunnen zijn en gaat ie terug.
Ik merk ook verschil met mijn Pixel 6 pro. En die was al niet best.Musiclover0206 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Ik merk hier zeker verschil in tov mijn S22U. Ik heb binnenshuis slechter WIFI en GSM ontvangst met de Fold5. Mijn S22U heeft ook de Snapdragon chip, dus zou toch vergelijkbaar moeten zijn?
Hier 1 fysieke sim kaart/met multisimRohit schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Het ligt iig niet aan onze telefoons want Vodafone werkt prima met esim. Dus het is provider gerelateerd.
En 1 esim
Alles van tmobile
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Niet doen, heb ik op de Fold 4 gedaan vorig jaar; resultaat: verf dat afschaafde. Extra dikte in het mechanisme wil je niet hebben. Spigen stopte ook 2 weken na de release v.d Fold 4 hun plastic hinge protector na alle soortgelijke klachten die binnenregende.GroeneThee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 07:55:
[...]
Hoewel ik de hinge bescherming van @MeanDz wat "veel" vind ga ik de mijne wel beschermen tegen krassen met een soort van plastic laagje. Puur en alleen omdat ik iets te vaak lees dat Samsung garantie/Care+ zaken afwijst om krassen/beschadigingen op diezelfde hinge.
De toleranties voor extra dikte in het hinge mechanisme is gewoon te klein. Samsung zelf verkoopt ook geen officiële protection films voor hun hinges, dat zegt al genoeg lijkt me.
Dit was ook echt de enige beschadiging die ik had opgelopen op de Fold 4; voor de rest de Samsung leather case + spigen front screen protector. De hinge was dus onbeschermd, maar er zat geen enkele kras/deuk of ding erop. Terwijl hij toch zeker 3x gevallen is in de jaar dat ik hem had (nu Fold5) 2x op hard hout, 1x op straat.
[ Voor 21% gewijzigd door lithiumangel op 12-08-2023 14:55 ]
Ik gebruik zelf Sleep as Android voor de wekker 's ochtends. Als ik hem 's avonds start (sleep tracking) vanaf het cover scherm kan ik hem 's ochtends ook uitzetten op het coverscherm, maar als ik hem start vanaf het binnenscherm niet. Dus dan kan blijkbaar ook nog uitmaken met andere apps.Geekess schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:05:
Hier is het bereik ook niet alles. NO Brabant, slechte verbinding op weg naar het werk Regelmatig helemal nix. Nu 2 streepjes op sim1 tmobile, 5 op sim2 simyo. Slim case van Samsungrenzo4000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:29:
Zal zo eens de sims omwisselen kijken of dat dat iets doet.
Edit: sims wisselen geen effect, nu sim2 minder bereik. Ligt dus niet aan de interne antennes.
[ Voor 6% gewijzigd door Pandorian op 13-08-2023 17:01 ]
Probleem is ...er zit een strip met rubber achtige borstels aan beide kanten van de hinge...die dus een gedeelte van het vuil tegenhoud..als je dus iets op de hinge plakt schuur je daar tegenaan met open en dichtvouwen waardoor die strip beschadigd en dan residu er achter valt en de hinge blokkeerd en evt scherm beschadigd .Helaas is die lijmlaag van die strip ook niet bestand tegen zomerse warmte in broekzak waardoor die strip ook loslaat.lithiumangel schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:23:
[...]
Niet doen, heb ik op de Fold 4 gedaan vorig jaar; resultaat: verf dat afschaafde. Extra dikte in het mechanisme wil je niet hebben. Spigen stopte ook 2 weken na de release v.d Fold 4 hun plastic hinge protector na alle soortgelijke klachten die binnenregende.
De toleranties voor extra dikte in het hinge mechanisme is gewoon te klein. Samsung zelf verkoopt ook geen officiële protection films voor hun hinges, dat zegt al genoeg lijkt me.
Dit was ook echt de enige beschadiging die ik had opgelopen op de Fold 4; voor de rest de Samsung leather case + spigen front screen protector. De hinge was dus onbeschermd, maar er zat geen enkele kras/deuk of ding erop. Terwijl hij toch zeker 3x gevallen is in de jaar dat ik hem had (nu Fold5) 2x op hard hout, 1x op straat.
Als je pech hebt valt een gedeelte dus achter de "hinge" waardoor de phone niet meer plat gaat....na 2x fold 4 te hebben moeten repareren toch maar de fold 5 gehaald...hopelijk hebben ze dit zwaktepunt aangepakt....
Foto van fold 4 strip die half uit de hinge zat met lijmresten
:strip_exif()/f/image/uGDJDb1U0ReiLNBlUeDMSfyH.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarom verkoopt Samsung zelf ook geen Hinge folie ofzo. Gewoon niet erop plakken. Dan heb je dit probleem ook niet.Ikbenjelly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:11:
[...]
Probleem is ...er zit een strip met rubber achtige borstels aan beide kanten van de hinge...die dus een gedeelte van het vuil tegenhoud..als je dus iets op de hinge plakt schuur je daar tegenaan met open en dichtvouwen waardoor die strip beschadigd en dan residu er achter valt en de hinge blokkeerd en evt scherm beschadigd .Helaas is die lijmlaag van die strip ook niet bestand tegen zomerse warmte in broekzak waardoor die strip ook loslaat.
Als je pech hebt valt een gedeelte dus achter de "hinge" waardoor de phone niet meer plat gaat....na 2x fold 4 te hebben moeten repareren toch maar de fold 5 gehaald...hopelijk hebben ze dit zwaktepunt aangepakt....
Foto van fold 4 strip die half uit de hinge zat met lijmresten
[Afbeelding]
Of je hebt dus wel het probleem dat die hinge shit vanzelf loslaat omdat de lijm niet bestand is tegen zomerse temperaturen 🤣🤣🤣Rohit schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:15:
[...]
Daarom verkoopt Samsung zelf ook geen Hinge folie ofzo. Gewoon niet erop plakken. Dan heb je dit probleem ook niet.
Maar mensen die de fold op bureau laten liggen of airco werkplaats hebben zullen er minder gauw last van hebben....
Was jij samen met Samsung naar Seoul?Rohit schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:33:
hier kriebelt het ook! stapel korting met Flip 5 512GB een Fold 5 1TB en Watch Classic 6 47mm voor rond de 2436 euro! Inruil van Buds live op de flip en op de fold 150 euro normale korting nog erbij.
Fold 4 1TB kan denk ik voor minimaal 1000 nog wel weg. Iphone 12 Pro max van vrouwlief levert op MP nog wel 500-600 op. Watch 5 Pro mag ook voor mooi prijsje weg dan heb ik straks 3 nieuwe toestellen voor misschien 800 euro..
Wat is de laagste prijs die mijn mede Belgen op de fold hebben kunnen krijgen? Ik kom tot nu toe op op rond de 1315 euro uit.
Ik ben net terug van 11 dagen Zakynthos en geloof me het is daar warm maar nog nergens last van. Met de Fold 4 naar San Francisco eerder dit jaar en naar Seoul geweest @blue13xIkbenjelly schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:36:
[...]
Of je hebt dus wel het probleem dat die hinge shit vanzelf loslaat omdat de lijm niet bestand is tegen zomerse temperaturen 🤣🤣🤣
Maar mensen die de fold op bureau laten liggen of airco werkplaats hebben zullen er minder gauw last van hebben....
Die vraag kan je in de levertijd en prijzen topic stellenDocoda schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 04:47:
Wat is de laagste prijs die mijn mede Belgen op de fold hebben kunnen krijgen? Ik kom tot nu toe op op rond de 1315 euro uit.
Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen
Code werkt niet meer helaas.Musiclover0206 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:03:
Het is mij zojuist gelukt om de Fold5 512GB voor 1264,15 euro te kopen.
1) Ga naar https://www.samsung.com/nl/multistore/ics/
2) Voer code Y3D7NBJT in om in te loggen
3) Je ziet de Fold5 al voor 1464,15 euro op de main page staan. Als je de Fold5 in je winkelwagen hebt gedaan zie je het als het goed is voor 1314,15 euro inclusief staan.
4) Voer bij voordeelcode ICS23FLIPFOLD in en klik op toepassen
5) Je nieuwe prijs is 1264,15 euro
Laat me weten of het is gelukt
Ik hoop dat ze de folie wel wat meer 'plak bestendig' hebben gemaakt.. bij mijn vorige Fold 4 ging de folie al wel los na 4 maanden gebruik. En dat terwijl ik hem niet eens iedere dag open deed.
Ik hoop het ook, bij mij was dat net een maand voor unpacked haha.038Robijno schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:57:
Ik hoop dat ze de folie wel wat meer 'plak bestendig' hebben gemaakt.. bij mijn vorige Fold 4 ging de folie al wel los na 4 maanden gebruik. En dat terwijl ik hem niet eens iedere dag open deed.
Gelukkig konden ze het ter plekke in utrecht vervangen.
Flip5 gebruikers hier tevreden over de batterijduur? Mijn vrouw niet haha. Heb alles bijna in ultieme sluimerstand gezet behalve de social media apps.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X16dG0MQi8487bshE7wRgXCD.jpg?f=user_large)
Zal eens een foto maken als die op ongeveer 15% staat, kijken hoeveel scherm uur er dan op staat.
Ook heel dom dat de flip 3 en 4 wel instagram stories op volledig scherm laten zien maar de flip5 kan dit niet. boven en onderin een zwarte balk... Nergens aan te passen ook niet met goodlock of labs.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X16dG0MQi8487bshE7wRgXCD.jpg?f=user_large)
Zal eens een foto maken als die op ongeveer 15% staat, kijken hoeveel scherm uur er dan op staat.
Ook heel dom dat de flip 3 en 4 wel instagram stories op volledig scherm laten zien maar de flip5 kan dit niet. boven en onderin een zwarte balk... Nergens aan te passen ook niet met goodlock of labs.
[ Voor 48% gewijzigd door Rohit op 15-08-2023 15:46 ]
Na bijna 18 uur van de lader en schermtijd van 2 uur nog 42% over? Lijkt me redelijk gemiddeld verbruik voor deze flip 5. Daarnaast zijn apps zoals instagram/snap/tiktok/facebook erg batterij onvriendeijk zal ik maar zeggen
.
Wie heeft ook de officiele screenprotector van Samsung besteld voor de Flip 5? De bijgeleverde "mal" past niet. Daardoor kan je de screenprotector niet eenvoudig aanbrengen en moet het op de reguliere wijze. In mijn geval is dat ook nog eens niet goed gegaan (stof tussen gekomen), dus ga hem opnieuw aanbrengen. Maar wil samsung nog wel even mailen over de bijgeleverde houder waarmee je de screenprotector makkelijk zou kunnen aanbrengen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
ik en de mal paste prima, heb hem er netjes op gekregen binnen 2minuten. Helaas wel met een ieniemienie stofje tussen omdat ik haast had en geen tijd om in de badkamer te doen haha.B-Bandit schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:00:
Wie heeft ook de officiele screenprotector van Samsung besteld voor de Flip 5? De bijgeleverde "mal" past niet. Daardoor kan je de screenprotector niet eenvoudig aanbrengen en moet het op de reguliere wijze. In mijn geval is dat ook nog eens niet goed gegaan (stof tussen gekomen), dus ga hem opnieuw aanbrengen. Maar wil samsung nog wel even mailen over de bijgeleverde houder waarmee je de screenprotector makkelijk zou kunnen aanbrengen.
Ja zelfde hier...volgende keer maar weer de vertrouwde badkamer opzoeken. Maar ok, dan lijkt het erop dat de verkeerde mal is bijgeleverd. Mag ik weer zo een efficient samsung bestelproces gaan afwachtenRohit schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:05:
[...]
ik en de mal paste prima, heb hem er netjes op gekregen binnen 2minuten. Helaas wel met een ieniemienie stofje tussen omdat ik haast had en geen tijd om in de badkamer te doen haha.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
heb je t zelfde probleem als ik hier?B-Bandit schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:00:
Sanny1987 in "Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 topic"
Ik heb het gewoon terug gestuurd en geld terug gekregen. Ik heb het trouwens nieteens geprobeerd: zo hoef ik het product niet, en ik vind de protector ook niet genoeg van het scherm bedekken.
Geld terug en een betere/andere besteld dus. Idee van retour sturen is ook voor mij: als ze het niet teruggestuurd krijgen gaan ze het ook niet verbeteren voor de toekomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Sanny1987 op 15-08-2023 16:33 ]
verbeteren hoeft niet want het is een fabrieksfoutje denk ik dus enige verbetering is de nacontrole.. Scherm (display) zelf is bij mij gewoon helemaal bedekt en hij is casefriendly. hij komt niet helemaal tot het randje nee maar ik vind het prima zo tenminste op de fold 5 en flip 5. hoe dichter bij de rand hoe sneller hij los raakt, is mijn ervaring met voorgaande telefoons iig.Sanny1987 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:29:
[...]
heb je t zelfde probleem als ik hier?
Ik heb het gewoon terug gestuurd en geld terug gekregen. Ik heb het trouwens nieteens geprobeerd: zo hoef ik het product niet, en ik vind de protector ook niet genoeg van het scherm bedekken.
Geld terug en een betere/andere besteld dus. Idee is ook voor mij: als ze het niet teruggestuurd krijgen gaan ze het ook niet verbeteren
Precies...dat was het! Foutje lijkt het inderdaad. Ga ik hem ook terugsturen. Is de screenprotector die jij hebt besteld ook geschikt om met een case te gebruiken?Sanny1987 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:29:
[...]
heb je t zelfde probleem als ik hier?
Geld terug en een betere/andere besteld dus. Idee van retour sturen is ook voor mij: als ze het niet teruggestuurd krijgen gaan ze het ook niet verbeteren voor de toekomst.
Ligt aan de case denk ik.. er is wel 0,5-1mm speling aan de randen, maar niet ruim 5mm aan alle kanten zoals bij die van Samsung. De folie is wel vrij dun.B-Bandit schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:36:
[...]
Precies...dat was het! Foutje lijkt het inderdaad. Ga ik hem ook terugsturen. Is de screenprotector die jij hebt besteld ook geschikt om met een case te gebruiken?
Ik gebruik overigens voorlopig geen case, dus kan het daarom slecht beantwoorden. Hierom vind ik meer bedekking van de protector wel een belangerijke meerwaarde, anders krijg je zo alsnog vrij eenvoudig een kras op de buitenkant ergens op de onbedenkte rand.
Hmm, had een esim uit Thailand op de Flip4, maar die gaat niet mee bij data overzetten blijkbaar. Nu heb ik schijnbaar een QR code nodig? Heb wel het ICCID, maar die optie is er niet bij toevoegen nieuwe esim. Wordt wachten tot volgende bezoek en naar een winkel van de provider gaan ben ik bang. Of iemand een brilliant idee?
Sinterklaas wil bier !
Gewoon maar besteld en zeer tevreden mee. Case past goed en de protector voor cover scherm zit ook heel netjes. Voelt heel degelijk, net als bij de Flip4. Aangezien het beide van Ringke is, had de protector van mij wel net die halve millimeter groter mogen zijn zodat hij perfect aansluit met de cover. Maar goed. De protector is wel net een paar tienden van een millimeter groter dan het coverscherm zelf, dus die bedekt hij volledig. Zal wel toleranties of compatibiliteit met covers van andere merken zijn, gok ik.ParaWM schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:48:
PS: Tip van de dag: protector plaatsen terwijl het hoesje er op zit ! Kon ook na het opplakken de positie nog wat verbeteren door met beide duimen wat druk uit te oefenen.
Anyway, voor degenen die het Ringke setje overwegen... Mijn zegen heb je
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Sinterklaas wil bier !
Spigen heeft juist een hele mooie front screen protector met een plastic ding die hem precies uitlijnt:ParaWM schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:48:
https://www.spigen.com/co...tr?variant=41664165380143
Misschien kan je hem niet op Amazon vinden maar ik hoor er wel goede dingen over.
Die staat gewoon op Amazon hoor (heb ik daar gekocht).GekkePrutser schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Spigen heeft juist een hele mooie front screen protector met een plastic ding die hem precies uitlijnt:
https://www.spigen.com/co...tr?variant=41664165380143
Misschien kan je hem niet op Amazon vinden maar ik hoor er wel goede dingen over.
EDIT: Excuses, ik had even moeten checken. Hij *stond* op Amazon.nl, maar is tijdelijk niet leverbaar.
https://www.amazon.nl/Spi...0C7JZ2HDR?ref_=ast_sto_dp
De Rinke case heb ik ook, transparant. Prima case voor nu. Ik ben gewend om een Spigen Tough Armor case om mijn telefoons te doen, maar die is er (nog?) niet voor de Flip 5.
Ik heb een paar andere cases geprobeerd, waaronder een nepleer pasjes case, maar hoewel die mij heel handig leek vanaf het scherm, maakt die de telefoon (zonder pasjes erin) heel veel dikker, en vooral heel veel langer aan de onderkant. Logisch, ergens, want een pasje is langer dan de helft van de telefoon, en je zit met het scharnierdeel. Maar de balans van de opengeklapte telefoon was helemaal weg door het lege stuk hoes aan de onderkant. Niet prettig voor mijn handen.
Het coverscreen valt me wat tegen. Het werkt niet intuitief (voor mij). Wanneer ik een app start op de coverscreen, wil ik dat die app geopend is als ik de telefoon open, dus verder gaat waar ik gebleven was. Dat doet hij niet, het is een aparte instance. Idem dito voor geopend naar sluiten.
En dus mijn wekker app die ik overdag voor al mijn alarmen gebruik: als die afgaat moet ik mijn telefoon openen om te kunnen dismissen/snoozen. En nee, vanwege hoe ik de alarmen gebruik, is de samsung wekker gebruiken geen optie.
De camera is echt heel slecht. Ik kom van een S22U af en het verschil in kwaliteit is om te huilen. Hij lijkt iedere foto te verscherpen. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik die automatische aanpassingen van het beeld uit kan zetten. Ook kan de optie voor de zwevende shutter button die je overal op je camerascherm kunt zetten, niet vinden in de settings.
Maar Samsung heeft wel een reputatie van de camerasoftware verbeteren maanden na de launch, dus ik heb nog hoop.
De vingerafdruksensor op de powerknop vind ik niet handig. Ja hij unlockt direct, maar dat deed hij ook met gezichtsherkenning. Het is voor mij een natuurlijke plek om mijn vingers op te leggen, vooral dichtgeklapt, en dan piept de telefoon constant over niet herkende vingerafdrukken en locken van biometrisch inloggen. Ik zou zeggen: had die vingerafdruksensor weer achterop naast de camera's gedaan, of onder het coverscherm.
Maakt dit de Flip een slechte telefoon? Nee hoor, ik ben er super tevreden mee en wil niet meer terug naar een slab :-) Hij is heerlijk licht, wat echt zoveel fijner is dan die zware koelkast die de S22U was. Ik lees graag in bed als ik mijn kind naar bed breng, en een boek lezen op mijn telefoon is eindelijk weer draaglijk.
De formfactor is heel fijn, ook al worstel ik heel erg met de volumetoetsen (maar dat kan door de case komen). Ik gebruikte die altijd om door een boek te bladeren, maar die zitten nu veel te hoog voor mijn handen.
Ik kan hem weer in mijn broekzakken stoppen en ben hem nog steeds regelmatig kwijt :-) Klein en licht, ideaal!
[ Voor 3% gewijzigd door Geekess op 16-08-2023 10:57 . Reden: Aanpassing over leverbaarheid van de Spigen screenprotector. ]
Scherm:Geekess schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Het coverscreen valt me wat tegen. Het werkt niet intuitief (voor mij). Wanneer ik een app start op de coverscreen, wil ik dat die app geopend is als ik de telefoon open, dus verder gaat waar ik gebleven was. Dat doet hij niet, het is een aparte instance. Idem dito voor geopend naar sluiten.
En dus mijn wekker app die ik overdag voor al mijn alarmen gebruik: als die afgaat moet ik mijn telefoon openen om te kunnen dismissen/snoozen. En nee, vanwege hoe ik de alarmen gebruik, is de samsung wekker gebruiken geen optie.
De camera is echt heel slecht. Ik kom van een S22U af en het verschil in kwaliteit is om te huilen. Hij lijkt iedere foto te verscherpen. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik die automatische aanpassingen van het beeld uit kan zetten. Ook kan de optie voor de zwevende shutter button die je overal op je camerascherm kunt zetten, niet vinden in de settings.
Maar Samsung heeft wel een reputatie van de camerasoftware verbeteren maanden na de launch, dus ik heb nog hoop.
De vingerafdruksensor op de powerknop vind ik niet handig. Ja hij unlockt direct, maar dat deed hij ook met gezichtsherkenning. Het is voor mij een natuurlijke plek om mijn vingers op te leggen, vooral dichtgeklapt, en dan piept de telefoon constant over niet herkende vingerafdrukken en locken van biometrisch inloggen. Ik zou zeggen: had die vingerafdruksensor weer achterop naast de camera's gedaan, of onder het coverscherm.
Kan je met Goodlock, Multistar misschien iets instellen daarvoor? Op de Fold kan je apps selecteren die als je het scherm openklapt de apps doorgaan daarop.
Heb je via Goodlock de app widget op je coverscreen gezet? Als het goed is als je via de goodlock widget een app opent en dan openklapt zou die wel moeten doorgaan..
Camera: t.o.v. de S22u en S23u is ook niet te vergelijken eigenlijk, maar ik moet zeggen zonder in te zoomen is de kwaliteit eigenlijk hier prima op de Flip5 en de Fold5. Sowieso veel beter dan mijn Fold 4! Ik heb me sinds de Fold2 eigenlijk al bij neergelegd dat ze voorlopig nog niet de beste camera's erin gaan stoppen en dat is zeker heel jammer maar ik zou eigenlijk nooit meer een niet foldable kopen.
Vingerafdruk altijd aan moet je dan uitzetten. Instellingen > Beveiliging > Biometrie > Vingerafdrukken > Vingerafdruk altijd aan > uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 16-08-2023 11:31 ]
Nee, Goodlock Multistar werkt daar helaas niet voor.
Dat de camera niet vergelijkbaar was, wist ik toen ik hem kocht. Ik heb geen kleine kinderen meer, en geen kittens, dus de noodzaak voor een goede camera in mijn broekzak is gelukkig niet meer aanwezig. Maar ondanks dat ik het wist, was het toch even slikken toen ik de foto's bekeek :-)
Vingerafdruk "altijd aan" uitzetten ga ik proberen, dank voor de tip!
Dat de camera niet vergelijkbaar was, wist ik toen ik hem kocht. Ik heb geen kleine kinderen meer, en geen kittens, dus de noodzaak voor een goede camera in mijn broekzak is gelukkig niet meer aanwezig. Maar ondanks dat ik het wist, was het toch even slikken toen ik de foto's bekeek :-)
Ik vind het niet slecht hoor, toch hele mooie vakantiefoto's ermee gemaakt! En superleuke selfies! Had je me edit nog gelezen over goodlock widget op coverscreen?Geekess schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:32:
Nee, Goodlock Multistar werkt daar helaas niet voor.
Ah, de edit had ik nog niet gezien. Dat werkt idd, dank!
Jawel hoor! https://www.spigen.com/co...or?variant=41664163217455Geekess schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Die staat gewoon op Amazon hoor (heb ik daar gekocht).
EDIT: Excuses, ik had even moeten checken. Hij *stond* op Amazon.nl, maar is tijdelijk niet leverbaar.
https://www.amazon.nl/Spi...0C7JZ2HDR?ref_=ast_sto_dp
De Rinke case heb ik ook, transparant. Prima case voor nu. Ik ben gewend om een Spigen Tough Armor case om mijn telefoons te doen, maar die is er (nog?) niet voor de Flip 5.
Wel echt een heel blok. Dat is normaal bij tough armor cases en ze beschermen dan ook echt goed. Je telefoon wordt er echt een rugged model van, ik heb ze al gehad voor de S8, OnePlus 8, Xcover 4S (ja die heeft hem ook echt wel nodig) en A52s. Nooit maar een krasje gehad.
Maar bij een foldable wordt de extra dikte natuurlijk ook nog eens verdubbeld bij het dichtvouwen. Ben er nog niet helemaal van overtuigd voor de flip (die ik nog niet heb, ik lees hier mee om te beslissen)
Dat van die pasjes zou ik ook niet handig vinden want dan zitten ze altijd de nfc in de weg.
Vreemd, de fold doet dat wel gewoon, heb hem laatst in de winkel geprobeerd.Het coverscreen valt me wat tegen. Het werkt niet intuitief (voor mij). Wanneer ik een app start op de coverscreen, wil ik dat die app geopend is als ik de telefoon open, dus verder gaat waar ik gebleven was. Dat doet hij niet, het is een aparte instance. Idem dito voor geopend naar sluiten.
Ik twijfel zelf nog, bedankt voor de ervaringen. In de camera geef ik weinig, maar de andere punten zijn belangrijk voor me inderdaad.
Ik zou nog het liefst de Fold pakken maar die is gewoon zo loeiduur. Met alle kortingen kom ik uit op 1370 euro hier in Spanje. De flip is 860, en dat is precies 100 euro duurder dan de 256gb S23 (de 128 heeft geen UFS 4.0 dus die overweeg ik niet)
Wat ik op de flip nog het meest mis is DeX. Dat gebruik ik best vaak en ik vond het heel jammer toen ze dat ook weg bleken te laten op de flip 5 ondanks dat deze dit keer wel een volledige USB 3.2 poort heeft dus het technisch gewoon aan kan.
Maar ik zou toch wel heel graag een foldable willen. Zoveel geld als een S23 kost en dan gewoon een saaie traditionele telefoon vind ik ook weer zo wat.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2023 13:33 ]
Grappig want die heeft exact dezelfde camera's! Blijkbaar heeft Samsung toch aan de software flink verbeterd.
Ik moet zeggen dat Gorilla glas tegenwoordig echt wel supergoed is. Ik gebruik nooit screenprotectors (of vaak slechts een paar maanden als de telefoon nieuw is, totdat de vieze randjes me gaan storen). En nooit krassen ondanks dat sommige zelfs zijn gevallen (maar wel in een goede tough armor case).Sanny1987 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Ligt aan de case denk ik.. er is wel 0,5-1mm speling aan de randen, maar niet ruim 5mm aan alle kanten zoals bij die van Samsung. De folie is wel vrij dun.
Ik gebruik overigens voorlopig geen case, dus kan het daarom slecht beantwoorden. Hierom vind ik meer bedekking van de protector wel een belangerijke meerwaarde, anders krijg je zo alsnog vrij eenvoudig een kras op de buitenkant ergens op de onbedenkte rand.
Natuurlijk is het erg zuur als het gebeurt hoor maar op het buitenscherm is het risico mijns inziens niet zo groot. en het is maar het buitenscherm waar je toch geen hele verhalen op gaat lezen.
Klopt, ik heb het alleen met bepaalde apps zoals Reddit, als ik hier op het coverscherm in een bepaald artikel zit, en hem vervolgens open klap, kom in in Reddit op de pagina die ik het laaste had bezocht voor ik hem dicht klapte.Het coverscreen valt me wat tegen. Het werkt niet intuitief (voor mij). Wanneer ik een app start op de coverscreen, wil ik dat die app geopend is als ik de telefoon open, dus verder gaat waar ik gebleven was. Dat doet hij niet, het is een aparte instance. Idem dito voor geopend naar sluiten.
Ja softwarematig flink verbeterd!GekkePrutser schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:32:
[...]
Grappig want die heeft exact dezelfde camera's! Blijkbaar heeft Samsung toch aan de software flink verbeterd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2UlXK921IzYGB6MdRA90ozo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o74ASSuatYludJHOrPsGVI79.jpg?f=user_large)
open hem eens met de Goodlock widget.Tamegotchi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:23:
[...]
Klopt, ik heb het alleen met bepaalde apps zoals Reddit, als ik hier op het coverscherm in een bepaald artikel zit, en hem vervolgens open klap, kom in in Reddit op de pagina die ik het laaste had bezocht voor ik hem dicht klapte.
[ Voor 65% gewijzigd door Rohit op 16-08-2023 14:38 ]
Ja maar die staat nog op pre-order, nog niet leverbaar dus ;-)
Maar inderdaad, het wordt dan wel een erg dik blok, daar twijfel ik wel over.
Voor nu heb ik mijn Rinke case, waar ik een magsafe ringetje voor heb besteld en een simpel magsafe kaarthoudertje. Zou ik er af moeten kunnen halen als ik met nfc wil betalen. Mocht die niet bevallen, dan kan hij altijd los van de telefoon dienst doen als portemonnee.
Betalen doe ik trouwens meestal met mijn horloge, daar zit zo'n ding dus niet in de weg. Maar mijn NS OV-Chipkaart kan helaas niet in mijn Google Wallet en die heb ik wel regelmatig nodig als ik de deur uit ga
Ennnnn, de eerste update rolt binnen voor de Fold5....
[ Voor 16% gewijzigd door blue13x op 16-08-2023 15:21 ]
Hier ook zal wel niet veel voorstellen denk ik. 340mbblue13x schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:20:
Ennnnn, de eerste update rolt binnen voor de Fold5....
Iemand hier bij tweakers met de juiste connecties bij Samsung? Ik wil graag dit toestel ruilen met eentje met het juiste modelnummer, welke ik ook heb besteld. Samsung weigert verantwoordelijkheid te nemen voor het verkeerd geleverde model. Ze zeggen dat ik dan eerst mijn telefoon dien op te sturen, dan verwerken ze die, en daarna sturen ze dan een nieuwe op, zodra die ook op voorraad is.Sanny1987 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:39:
[...]
Wat blijkt: Ik heb dus model SM-F731BZEHEUX ontvangen in plaats van SM-F731BZEHEUB, die op de site en de factuur staat.. Een afwijking dus mogelijk ook een probleem. Gemeld bij Samsung en afwachten dus.
Alle opties die ik voorstel om bijvoorbeeld ter plekke in een Samsung store te ruilen, of via een nieuwe order dan de oude in te leveren wordt geweigerd want dat "is niet de procedure" en kan zelfs gezien worden als fraude.
De kortingsacties en inruil e.d. zit aan deze originele order vast, dus kan deze niet simpelweg retourneren zonder alle kortingen en inruil kwijt te zijn.
Meerdere dagen/weken (voorraad?) geen mobiel hebben is geen optie voor mij. Iets in de vorm van een een leentoestel of vergoeding wordt ook geweigerd.. Als iemand connecties heeft of een idee heeft, graag!
[ Voor 3% gewijzigd door Sanny1987 op 16-08-2023 15:44 ]
Ik heb deze vraag ook uitstaan bij de productspecialist maar die is momenteel op vakantie. Dus heb hier volgende week pas antwoord op. Toch blijf ik erbij dat Simyo of andere providers dit makkelijk moeten kunnen fixen. Want bij mij werkt de esim wel gewoon prima.Sanny1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:41:
[...]
Iemand hier bij tweakers met de juiste connecties bij Samsung? Ik wil graag dit toestel ruilen met eentje met het juiste modelnummer, welke ik ook heb besteld. Samsung weigert verantwoordelijkheid te nemen voor het verkeerd geleverde model. Ze zeggen dat ik dan eerst mijn telefoon dien op te sturen, dan verwerken ze die, en daarna sturen ze dan een nieuwe op, zodra die ook op voorraad is.
Alle opties die ik voorstel om bijvoorbeeld ter plekke in een Samsung store te ruilen, of via een nieuwe order dan de oude in te leveren wordt geweigerd want dat "is niet de procedure" en kan zelfs gezien worden als fraude.
De kortingsacties en inruil e.d. zit aan deze originele order vast, dus kan deze niet simpelweg retourneren zonder alle kortingen en inruil kwijt te zijn.
Meerdere dagen/weken (voorraad?) geen mobiel hebben is geen optie voor mij. Iets in de vorm van een een leentoestel of vergoeding wordt ook geweigerd.. Als iemand connecties heeft of een idee heeft, graag!
Mogelijk, het probleem staat bij Simyo ook uit, maar die wijzen ook naar dat ik het juiste modelnummer (die wél bij hun gecertificeerd is) zou moet hebben, omdat ze alleen Nederlandse telefoons ondersteunen.Rohit schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:47:
[...]
Ik heb deze vraag ook uitstaan bij de productspecialist maar die is momenteel op vakantie. Dus heb hier volgende week pas antwoord op. Toch blijf ik erbij dat Simyo of andere providers dit makkelijk moeten kunnen fixen. Want bij mij werkt de esim wel gewoon prima.
Ook voor latere problemen en reparaties bij Samsung of doorverkopen over een paar jaar, wil je wel het juiste product wat overeenkomt met de factuur.
[ Voor 5% gewijzigd door Sanny1987 op 16-08-2023 16:01 ]
Ik vind die sensor op de power knop dan weer fantastisch. Ik ben het anderzijds al wel zo 10 jaar gewoon van eerdere flips en daarvoor Sony Xperia devices.Geekess schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:43:
[...]
Ik unlock heel vaak terwijl het toestel naast me op tafel ligt, en dan is dat gewoon even mijn duim of wijsvinger (afhankelijk of hij links of rechts ligt) er tegen en direct unlocked.
Als die op de achterkant zou zitten moet je het toestel altijd optillen om je vinger op de sensor te kunnen leggen. En bij de flip zou die dan op de onderste helft moeten zitten (want coverscreen) waardoor het helemaal onhandig zou worden voor mij.
Ook als ik het toestel in mijn (linker hand) heb is het voor mij even mijn wijsvinger opschuiven en ok. (als een app extra authenticate vereist)
Zo zie je maar. Persoonlijke smaken en voorkeuren.
Nahja ik kan me niet voorstellen dat we een oostblok of weet ik veel model vanuit Samsung NL hebben ontvangen. En nogmaals Vodafone heeft dit model blijkbaar wel in hun lijst staan, dus ik neem aan dat alle providers een lijst met toestelnamen heeft gekregen en die ergens moeten inkloppen. (geen idee hoe het echt werkt hoor)Sanny1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:59:
[...]
Mogelijk, het probleem staat bij Simyo ook uit, maar die wijzen ook naar dat ik het juiste modelnummer (die wél bij hun gecertificeerd is) zou moet hebben, omdat ze alleen Nederlandse telefoons ondersteunen.
Ook voor latere problemen en reparaties bij Samsung of doorverkopen over een paar jaar, wil je wel het juiste product wat overeenkomt met de factuur.
Ja maar het is wel een extra probleem van esims.Sanny1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:59:
[...]
Mogelijk, het probleem staat bij Simyo ook uit, maar die wijzen ook naar dat ik het juiste modelnummer (die wél bij hun gecertificeerd is) zou moet hebben, omdat ze alleen Nederlandse telefoons ondersteunen.
De bedoeling was ooit dat je als gebruiker meer vrijheid zou hebben maar als ze dan gaan lopen klooien van alleen toestellen uit bepaalde landen, maar X wissels per maand, betalen per sim wissel enz. Je moet ook elke keer een nieuwe QR hebben dus die kan je ook niet voor een ander toestel aanvragen en toch gebruiken.
Zo kan je dus ook niet een lokale simkaart kopen als reiziger, wat ik zelf vaak doe met dualsim telefoons. Gelukkig heeft de flip nog 1 gewoon slot dus als ik van mijn provider een esim kan krijgen dan zit ik wel goed. Maar op prepay is dat vaak nog maar afwachten want dat doen ze minder graag dan abo's (die ik niet wil).
Maar ik snap ook wel waarom Samsung hier niet voor 2x nanosim is gegaan hoor, daar niet van. Kijk een teardown van de Flip 5 en het is echt heel erg krap allemaal.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2023 19:00 ]
Ik kom er net achter dat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn Galaxy Flip 5. Simyo esim installeren werk niet met befaamde nietszeggende foutmelding.Rohit schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:08:
[...]
Nahja ik kan me niet voorstellen dat we een oostblok of weet ik veel model vanuit Samsung NL hebben ontvangen. En nogmaals Vodafone heeft dit model blijkbaar wel in hun lijst staan, dus ik neem aan dat alle providers een lijst met toestelnamen heeft gekregen en die ergens moeten inkloppen. (geen idee hoe het echt werkt hoor)
Ik heb wel echter een interessant extra datapunt: ik heb een Galaxy Flip 4. Ten eerste doet de esim het daarop prima. Ten tweede heeft die ook een modelnummer dat eindigt in EUX (gekocht bij Tele2 en geen modelnummer op factuur). Ik heb al 2x zonder problemen Samsung service binnen de garantie gehad op de Flip 4, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Oplossing ligt m.i. dat Simyo een incompleet lijstje heeft met modelnummers (wellicht missen de Samsung site exclusives? mijne is iig een Samsung exclusive kleur) en dat dat lijstje ff aangevuld moet worden. Nu maar hopen dat het geen weken gaat duren want zo is het knap irritant. Ik heb nu call forwarding en sms forwarding aangezet op mijn nog werkende Simyo esim op de Flip 4, maar handig is anders.
Nog een aanvulling: ik heb het nu wel 10x geprobeerd. Af en toe krijg ik wel een Simyo esim in de simkaart manager, maar na verloop van tijd krijg ik de melding "sim not provisioned". En soms krijg ik uberhaupt niet eens een esim in mijn simkaart manager. Geen idee wat het betekent, maar ik deel het omdat iemand anders wellicht daar weer een trucje voor kan bedenken...
[ Voor 12% gewijzigd door NtT6 op 16-08-2023 20:41 ]
Exact dezelfde problemen inderdaad. Hem in je Sim manager terug vinden zegt helaas niks, want hij kan zich niet registreren op het netwerk. Het werkte ook op mijn Flip 4, maar weet dat modelnummer helaas niet meer.NtT6 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:38:
[...]
Ik kom er net achter dat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn Galaxy Flip 5. Simyo esim installeren werk niet met befaamde nietszeggende foutmelding.
Ik heb wel echter een interessant extra datapunt: ik heb een Galaxy Flip 4. Ten eerste doet de esim het daarop prima. Ten tweede heeft die ook een modelnummer dat eindigt in EUX (gekocht bij Tele2 en geen modelnummer op factuur). Ik heb al 2x zonder problemen Samsung service binnen de garantie gehad op de Flip 4, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Oplossing ligt m.i. dat Simyo een incompleet lijstje heeft met modelnummers (wellicht missen de Samsung site exclusives? mijne is iig een Samsung exclusive kleur) en dat dat lijstje ff aangevuld moet worden. Nu maar hopen dat het geen weken gaat duren want zo is het knap irritant. Ik heb nu call forwarding en sms forwarding aangezet op mijn nog werkende Simyo esim op de Flip 4, maar handig is anders.
Nog een aanvulling: ik heb het nu wel 10x geprobeerd. Af en toe krijg ik wel een Simyo esim in de simkaart manager, maar na verloop van tijd krijg ik de melding "sim not provisioned". En soms krijg ik uberhaupt niet eens een esim in mijn simkaart manager. Geen idee wat het betekent, maar ik deel het omdat iemand anders wellicht daar weer een trucje voor kan bedenken...
(offtopic, mag ook in DM: hoe heb je sms forwarding aangezet? Ik dacht dat dat niet kon, en dat mis ik zeker. Misschien kan simyo support dat nog doen voor mij 😅)
Zodat wellicht meer mensen er wat aan hebben, sms forwarding gedaan met deze app: https://play.google.com/s....smsforwarder&hl=en&gl=USSanny1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:37:
[...]
(offtopic, mag ook in DM: hoe heb je sms forwarding aangezet? Ik dacht dat dat niet kon, en dat mis ik zeker. Misschien kan simyo support dat nog doen voor mij 😅)
Google Play systeemupdate kan je nu ook updaten via de instellingen > info tel > softwaregegevens> Google Play systeemupdate. Stond bij mij nog op 1mei maar nu op 1juli
Let op:
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.
Levertijden kunnen besproken worden in Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 levertijden & prijzen.
Berichten over levertijden in dit topic worden verwijderd.