Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Phusebox schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:56:
[...]

Jep staat aan. Ook al uit en aangezet voor de zekerheid.
Had dit probleem ook...bij mij was de oplossing alle meldingen aanvinken op de phone daarna alles uitgeschakeld wat niet van toepassing is. Dat was het...werkt perfect nu.
Denk dat het te maken heeft met terugzetten back-up " oude GW"...

Prachtige engineer band (schroefpinnen) gekocht nog met zwarte no-cap adapters zilveren onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idSDSt2FmLfdVxVnMROBmipDcvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jU49m4sCPWxckF5W2bzD6qP.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Welk bandje is dat?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Kai Tian Zwart Zilver Super Engineer Schroef Vaste Links Horlogeband 316L Geborsteld Afwerking Massief Roestvrij Stalen Horlogeband 20mm 22mm 24mm met Dubbele Flip Lock Duikerssluiting Voor Mannen https://amzn.eu/d/18wzKZ3

Voor het geld de moeite waard, pracht band..wel met no-cap adapters. Bestellen voor GW4 Classic dat is idem.. mocht je deze zelf niet hebben.

Edit: Wie de perfecte bijpassende adapters zoek! Bij deze:

https://www.amazon.nl/gp/...?smid=A2WZT0I79XUDGF&th=1

;)

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 08-08-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
edgarf28 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Ligt aan de Whatsapp wear os app, ik heb de Whatsapp app verwijderd en de meldingen komen nu gewoon altijd weer door.
De app gebruikt ook redelijk veel batterij van het horloge zag ik, dus heb hem er af gegooid en m'n telefoon geeft gewoon de Whatsapp meldingen door
bij mij exact hetzelfde

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Ik moest 1 instelling aanzetten die ik uit had en toen kreeg ik wel de Whatsapp berichten door en ook alles via de Whatsapp op de telefoon te benaderen. Niet perse nodig want ik kijk alleen en reageer nooit via de watch. Maar opzich wel een handige app evt voor sommigen.

Het zou voor mij ook volstaan als via Bluetooth berichten wel binnen komen op de watch en je dus niet specifiek de Whatsapp watch app nodig bent. Misschien gooi ik de app er wel af als die echt veel batterij verbruikt. Zien we on the go wel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

wiz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:59:
Nog altijd één van mijn favorieten.. Neon uit de Facer collectie

[Afbeelding]
Heb je misschien direct linkje, kan 'm niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

Topicstarter

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Topicstarter
Juancho schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:11:
Ik moest 1 instelling aanzetten die ik uit had en toen kreeg ik wel de Whatsapp berichten door en ook alles via de Whatsapp op de telefoon te benaderen. Niet perse nodig want ik kijk alleen en reageer nooit via de watch. Maar opzich wel een handige app evt voor sommigen.

Het zou voor mij ook volstaan als via Bluetooth berichten wel binnen komen op de watch en je dus niet specifiek de Whatsapp watch app nodig bent. Misschien gooi ik de app er wel af als die echt veel batterij verbruikt. Zien we on the go wel.
Maar dat kan gewoon he. Hoef je enkel maar WhatsApp voor te verwijderen op de Watch en notificaties voor WhatsApp op je telefoon aan te zetten...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:04
Heeft het trouwens voordelen (qua functionaliteit) om in te loggen met een Samsung account op de watch?
Ik ben nu niet ingelogd merkte ik, vind ik prima, tenzij het echt wat oplevert..

De batterij lijkt hier wel steeds langer mee te gaan, ik ben dit weekend 2 dagen weggeweest en had mijn oplader niet mee, bij terugkomst had de watch nog 25% over. Licht gebruik weliswaar, alleen voor notificaties, 2x kort ermee gebeld, AOD uit en 's nachts afgedaan. Aantal keer google pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Vandaag helaas het horloge moeten resetten. :|
Ik had een pincode ingesteld, maar omdat dat soms toch lastig was maar overgeschakeld naar een patroon. 2x ingevoerd en prima dacht ik. Daarna, wat ik ook probeerde, werd het patroon niet meer herkend en kon dus niet meer in het horloge :/ Nu nog proberen alles terug te zetten, hij blijft nog om het oude patroon vragen...

[ Voor 13% gewijzigd door JvdW op 08-08-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 08:49
Ik heb zo veel connectieproblemen met mijn nieuwe Galxy Watch6 Classic (47mm) dat deze teruggaat voor een nieuw exemplaar. Hopelijk is het gewoon een maandagochtendgeval en ligt het niet aan mijn telefoon (Samsung A52).

Kort beschrijving van de problemen:
Na de eerste keer inschakelen kostte het al erg veel moeite om het horloge te koppelen met mijn Samsung A52 telefoon. Uiteindelijk is het gelukt. Binnen enkele uren was (na een hardlooprondje) de verbinding verbroken en kon ik met geen mogelijkheid opnieuw koppelen (van alles geprobeerd inclusief meerdere keren herstarten van horloge en telefoon en opnieuw installeren apps). Uiteindelijk horloge gereset naar fabrieksinstellingen (en dus mijn sportactiviteit kwijt). Weer veel moeite om te verbinden. Uiteindelijk gelukt. Binnen enkele uren weer verbinding verloren en niet opnieuw te koppelen. Ik weet niet of het aan het horloge ligt, of aan de combinatie horloge/telefoon, maar ik heb een vrij recente Samsung telefoon met alle updates, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Zie ook deze korte video (alle wachtmomenten zijn er uit geknipt).
https://filebin.net/uls09dxbsxqpx41v/Connectieproblemen.mp4
Link blijft maar 6 dagen geldig overigen.

En deze schermafbeeldingen en foto's van de meldingen op het horloge:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MNswnFj/20230808-092253.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YXNkTFR/20230808-092640.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jV7TVqY/Screenshot-20230808-092224-One-UI-Home.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:19
silitek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Kai Tian Zwart Zilver Super Engineer Schroef Vaste Links Horlogeband 316L Geborsteld Afwerking Massief Roestvrij Stalen Horlogeband 20mm 22mm 24mm met Dubbele Flip Lock Duikerssluiting Voor Mannen https://amzn.eu/d/18wzKZ3

Voor het geld de moeite waard, pracht band..wel met no-cap adapters. Bestellen voor GW4 Classic dat is idem.. mocht je deze zelf niet hebben.
Inderdaad een heel mooie armband. Kijk ook eens op Amazon België. Lijkt me veel goedkoper voor hetzelfde : https://www.amazon.com.be...kai+tia%2Caps%2C84&sr=8-7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
@andrevano Die link van jou heeft een pressed clasp (i.p.v. milled) en curved hollow end links. Net iets anders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:13
De Watch6 classic zwart LTE nu een paar dagen in gebruik en hij bevalt mij prima. Accuduur is goed genoeg om de dag door te komen inclusief een hardlooptraining. Lekker groot scherm t.o.v. de Watch4 en moet zeggen dat ik het Fabric bandje prima vindt zitten. Oogt niet als een 50euro bandje, eerder 15 euro.

Tijdens het hardlopen met de app Gear Tracker II en Spotify via 4G op de achtergrond geen last gehad van overheating wat bij de watch4 wel standaard gebeurde. Nu was het niet heel warm buiten maar hoop dat ze dit probleem getackeld hebben met de Watch6.

Enige wat ik merk is dat de Watch6 er langer over doet om van Bluetooth naar LTE te gaan als de verbinding met de mobiele telefoon verbroken wordt dan de Watch4. Hopelijk wordt dit met een update nog iets verkort.

Maar al met al erg tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gewoon ook interessant om te weten... Maar waar gebruiken jullie de watch allemaal voor?

1. Voeding tracking? (voeding invoeren via Samsung Health en/of koppeling met bijv. MyFitnesspall)
2. Slaap tracking en evt. in combi met gezondheid tracking
3. Sporten (en zoja, welke sport)
4. Gebruik als normaal horloge met extra opties als notificaties binnen krijgen etc
5. Gebruik als volledig normaal horloge zonder extra's behalve misschien eens van wijzerplaat wisselen
6. Gewoon leuk gadget om te hebben
7. Iets anders....???

Persoonlijk gebruik ik het horloge vooral voor een stukje gezondheid (bewustwording) door stappen te halen, slaap beter in kaart te krijgen, met een kantoorbaan wat vaker alert te worden gemaakt dat je even wat anders moet doen (ik kan deze optie overigens nergens vinden op de watch, iemand een idee? Dat je bijv. na een half uur stilzitten een melding krijgt...). Verder loop ik hard en tennis ik en neem ik dit op via Strava op de watch zelf.

Daarnaast gewoon handig om niet steeds je telefoon te hoeven pakken en het is gewoon een toffe gadget. Enige wat ik dus eigenlijk niet echt gebruik is het stukje voeding tracken zodat dat helemaal in je gezondheidsplan meegenomen wordt. Heb het wel een tijdje gedaan (maar dan via MyFitnesspall op mijn telefoon, producten scannen en dat laten syncen met Samsung Health) maar dat is me te veel werk en gedoe en ben je na een week helemaal zat. Misschien zou ik het wat sneller doen als je de barcode kon scannen vanaf je watch maar zover ik weet is dit niet mogelijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

andrevano schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Inderdaad een heel mooie armband. Kijk ook eens op Amazon België. Lijkt me veel goedkoper voor hetzelfde : https://www.amazon.com.be...kai+tia%2Caps%2C84&sr=8-7
Bijna :) ..is geen engineer uitvoering een goedkopere variant zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Juancho schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:15:
[...] met een kantoorbaan wat vaker alert te worden gemaakt dat je even wat anders moet doen (ik kan deze optie overigens nergens vinden op de watch, iemand een idee? Dat je bijv. na een half uur stilzitten een melding krijgt...). [...]
In de Samsung Health app -> Instellingen -> Inactieve tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
wiz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Maar dat kan gewoon he. Hoef je enkel maar WhatsApp voor te verwijderen op de Watch en notificaties voor WhatsApp op je telefoon aan te zetten...
Ik heb dat inmiddels gedaan. Het heeft veel problemen opgelost. Bedankt daarvoor.

Hierop een vraag van mijn kant. Het lukt me niet op de watchfaces een complicatie te zetten met meldingen. (Whatsapp lukt vanzelfsprekend niet. Maar met de app kon je het wel selecteren). Is er een mogelijkheid om het toch als melding op de watchface beginschaerm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 00:44
Amps schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:57:
@andrevano Die link van jou heeft een pressed clasp (i.p.v. milled) en curved hollow end links. Net iets anders dus.
Op Amazon.de wel 6 euro goedkoper, maar dan komen er 3,50 verzendkosten bovenop. Aangezien het toch allemaal uit hetzelfde servicecentrum komt maakt daar kopen ook niet zoveel uit. Van die 2,50 kan je dan weer een watchface kopen ;).

Overigens lijken de healthfuncties (slaap/hartslag) na een paar dagen gebruik wel duidelijk minder dan de 3. Als ik m'n hartslag check begint hij even hoger voordat hij settled naar een realistisch getal en sleep tracking is gewoon ruk. Ze mogen dan beloven dat die infraroodsensoren net zo goed zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Er blijven grote gaten in m'n nacht zitten die er niet zijn, terwijl m'n tijden dat ik wel even wakker ben dan weer niet goed worden geregistreerd. Vannacht duurde het ook nog eens 2 uur nadat ik in slaap viel voordat hij begon met registreren.

Overigens apart dat sommige watch faces een eigen hartslagmeter lijken te hebben die in ieder geval wat stabieler is (niet dat hoog beginnen voor ze settlen). Of ze ook accurater zijn moet ik nog een keer controleren. Het verschil is vaak 1-2 slagen en niet super relevant, maar soms kan het redelijk wat meer zijn, zoals nu:

Paar seconden na elkaar genomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h5nxs1qIjGsKoUA5Y-z3ok_bxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZGKhLmF3Z6KLzXLrvyhZeOY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x2dANbgr2cQRAFzpPI6wjcMEoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rO3ymzMcEs9MYT0O5gyjpvWq.jpg?f=fotoalbum_large

Nogal een verschil. Heb het idee dat de watchface wel redelijk te laag zit en de normale net iets te hoog, maar wel jammer dat het zo werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door iuuk op 08-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Mijn watch 6 heeft steeds meer last van verbindingsproblemen. De eerste 3 dagen kreeg ik nog redelijk gedetailleerde slaapverslagen binnen, maar nu al 4 nachten niets. Ook de stappenteller vertoont niet alle genomen stappen. (Motorola edge 20 lite). Mn pols vibreert steeds met de melding dat de connectie is verbroken (of niet aanwezig). Snurkgeluiden worden niet gedetecteerd (ik geloof dat ik wel degelijk snurk :-) En mn hartslag in beutengewoon laag (ik dacht toch echt rond de 80 te zitten, minimaal, maar echt boven de 70 komt hij niet. Dit is mijn eerste smartwatch en ik ben niet onder de indruk. Ik heb nog 2 dagen voor de 14-dagengrens en ik denk er sterk aan om de hele zooi maar weer terug te brengen naar de mediamarkt.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
iuuk schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Op Amazon.de wel 6 euro goedkoper, maar dan komen er 3,50 verzendkosten bovenop. Aangezien het toch allemaal uit hetzelfde servicecentrum komt maakt daar kopen ook niet zoveel uit. Van die 2,50 kan je dan weer een watchface kopen ;).

Overigens lijken de healthfuncties (slaap/hartslag) na een paar dagen gebruik wel duidelijk minder dan de 3. Als ik m'n hartslag check begint hij even hoger voordat hij settled naar een realistisch getal en sleep tracking is gewoon ruk. Ze mogen dan beloven dat die infraroodsensoren net zo goed zijn, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Er blijven grote gaten in m'n nacht zitten die er niet zijn, terwijl m'n tijden dat ik wel even wakker ben dan weer niet goed worden geregistreerd. Vannacht duurde het ook nog eens 2 uur nadat ik in slaap viel voordat hij begon met registreren.

Overigens apart dat sommige watch faces een eigen hartslagmeter lijken te hebben die in ieder geval wat stabieler is (niet dat hoog beginnen voor ze settlen). Of ze ook accurater zijn moet ik nog een keer controleren. Het verschil is vaak 1-2 slagen en niet super relevant, maar soms kan het redelijk wat meer zijn, zoals nu:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogal een verschil. Heb het idee dat de watchface wel redelijk te laag zit en de normale net iets te hoog, maar wel jammer dat het zo werkt.
Mooie watchface wel! Heb je een link er naar misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iuuk
edgarf28 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Mooie watchface wel! Heb je een link er naar misschien?
https://play.google.com/s...assic_watch_face&hl=en_US

Met wat tweaks (bijvoorbeeld alle widgets weggehaald en een tijd gezocht naar een kleur die het mooist was op een AOD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iemand hier die ook geen Google Fit-tegels kan instellen?
Of dat nou ligt aan Wear OS 4, mij of iets anders, geen idee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Juancho schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:15:
Gewoon ook interessant om te weten... Maar waar gebruiken jullie de watch allemaal voor?

1. Voeding tracking? (voeding invoeren via Samsung Health en/of koppeling met bijv. MyFitnesspall)
2. Slaap tracking en evt. in combi met gezondheid tracking
3. Sporten (en zoja, welke sport)
4. Gebruik als normaal horloge met extra opties als notificaties binnen krijgen etc
5. Gebruik als volledig normaal horloge zonder extra's behalve misschien eens van wijzerplaat wisselen
6. Gewoon leuk gadget om te hebben
7. Iets anders....???

Persoonlijk gebruik ik het horloge vooral voor een stukje gezondheid (bewustwording) door stappen te halen, slaap beter in kaart te krijgen, met een kantoorbaan wat vaker alert te worden gemaakt dat je even wat anders moet doen (ik kan deze optie overigens nergens vinden op de watch, iemand een idee? Dat je bijv. na een half uur stilzitten een melding krijgt...). Verder loop ik hard en tennis ik en neem ik dit op via Strava op de watch zelf.

Daarnaast gewoon handig om niet steeds je telefoon te hoeven pakken en het is gewoon een toffe gadget. Enige wat ik dus eigenlijk niet echt gebruik is het stukje voeding tracken zodat dat helemaal in je gezondheidsplan meegenomen wordt. Heb het wel een tijdje gedaan (maar dan via MyFitnesspall op mijn telefoon, producten scannen en dat laten syncen met Samsung Health) maar dat is me te veel werk en gedoe en ben je na een week helemaal zat. Misschien zou ik het wat sneller doen als je de barcode kon scannen vanaf je watch maar zover ik weet is dit niet mogelijk.
Eerlijk gezegd voornamelijk als mooi horloge waar je het uiterlijk dmv watchfaces kan veranderen en waar meldingen op binnenkomen.

Ten tweede vind ik de sport functies handig zoals hartslag en gps tracking ook al doe ik er niet veel mee eerlijk gezegd.
Sleep tracking gebruik nu wel maar dat is waarschijnlijk even in het begin en dan stop ik ermee want daar doe ik uiteindelijk ook niets mee.

Verder is het een gadget en wellicht dat er dingen zijn die ik nu nog niet gebruik maar in de toekomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Ik ben een persoon die heel vaak naar de sportschool gaat. Heb nu de Galaxy Watch en heb de Galaxy Watch 6 Classic besteld.

Nu zie ik dat de 6 heel slecht is met de heartbeatsensor en slaapritme bepaling.

Kan iemand dat bevestigen? Kan namelijk nog alles annuleren.

YouTube: Samsung Galaxy Watch 6 & Classic : Scientific Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wbt het meten van allerlei temperaturen... Dat zit dus niet op de watch maar is gewoon een aparte app... 🤔

https://www.galaxyclub.nl...turen-meten-met-je-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

UltraInstinct schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:40:
Ik ben een persoon die heel vaak naar de sportschool gaat. Heb nu de Galaxy Watch en heb de Galaxy Watch 6 Classic besteld.

Nu zie ik dat de 6 heel slecht is met de heartbeatsensor en slaapritme bepaling.

Vind de heartbeatsensor accuraat voor de slaaptime intervallen? dat mag nog wel een update krijgen als je het 100% gaat analyseren zit het nu hier en daar er wel langs. Persoonlijk vind ik het niet zo spannend, zie dat toch als een leuke gimmick.

Zou hem er niet voor laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:00
Zijn er ook mensen die niet gekozen hebben voor de classic, maar voor de "normale"? Hoe zijn de ervaringen?

Ik ontvang die van mij volgende week pas, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:27:
Iemand hier die ook geen Google Fit-tegels kan instellen?
Of dat nou ligt aan Wear OS 4, mij of iets anders, geen idee.
PS. De hele Google Fit-app is trouwens niet te zien in de app-lijst...
Enige manier om 'm te vinden is de Play Store checken, zoeken en dan openen. Meer mensen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:36
iuuk schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb deze nu ook. Krijg alleen de heart beat monitor niet actief op de Watchface. enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
UltraInstinct schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:40:

Ik kan het niet bevestigen maar dit ziet er inderdaad niet heel goed uit. Als dit klopt dan valt het me ook wel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
Tweaker1987 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Ik heb deze nu ook. Krijg alleen de heart beat monitor niet actief op de Watchface. enig idee?
Je moet de watchface toestemming geven je sensoren af te lezen. Meestal vragen ze je dit al bij installatie, maar soms moet het achteraf via permissions (als je het perongeluk wegklikt of de watch buggy doet). Als het daarna niet werkt misschien even deinstalleren en opnieuw installeren en dan hopen dat ze het meteen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 11:57
Die watchface, hoe zit het met de purchase versie, ik kon alleen maar de weekly subscription vinden van 10 euro wat ik best fors vindt per week, zelfs per maand heb ik dat er niet voor over.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberco
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-07 17:49
Weet iemand of het "lerenbandje" (zilver bij mij) waterbestendig is?
De onderkant van de band is van plastic, en ik kan me niet voorstellen dat het echt leer is.
Voor de rest ben ik tevreden met mij Watch Classic 47mm in zilver, alleen jammer dat je nu geen spaarstand kan inschakelen met always display on.
Whatsapp werkend krijgen is inderdaad effe spellen met de instellingen om meldingen te krijgen op je watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 08:49
Het meegeleverde bandje is 100% kunststof (met lederlook) en dus gewoon waterbestendig. Het feit dat het horloge IP68 waterbestendig is, is al een hint dat het bandje ook prima tegen water kan. Als je desondanks twijfelt kun je eenvoudig bijv. een siliconen bandje bestellen voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
Amps schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:57:
Dank voor de info. ik had nog nooit gehoord van een pressed clasp of milled :) . Ondertussen gegoogled en de milled zou inderdaad beter zijn.

die "curved hollow end links" , ik dacht dat dit net beter was. Niet dus ?

Terug iets bijgeleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Munki schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:41:
Zijn er ook mensen die niet gekozen hebben voor de classic, maar voor de "normale"? Hoe zijn de ervaringen?

Ik ontvang die van mij volgende week pas, ben benieuwd.
Ik heb de normale 6, 44mm zojuist ontvangen. Ziet er goed uit, maar het valt mij op dat de knopjes een beetje losjes zitten. Ze kunnen een beetje heen en weer bewegen. Hebben meer mensen dat?
Ik heb de 6 Classic ook, maar die vind ik te groot en zwaar. Daar zitten echter de knoppen wel goed vast. En ook bij mijn oude Active 2 zitten ze een stuk vaster.
Vraag me af wat dat doet op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
Cyberco schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:19:
Weet iemand of het "lerenbandje" (zilver bij mij) waterbestendig is?
De onderkant van de band is van plastic, en ik kan me niet voorstellen dat het echt leer is.
Voor de rest ben ik tevreden met mij Watch Classic 47mm in zilver, alleen jammer dat je nu geen spaarstand kan inschakelen met always display on.
Whatsapp werkend krijgen is inderdaad effe spellen met de instellingen om meldingen te krijgen op je watch.
Ik heb net mijn uurwerk gekregen en kan dit wel instellen via mijn smartphone in WEAR. Instellingen horloge/Display/Always on
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqmRNJ0zCNNEODA93Es9fhDG5FI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zmyPXjmAjVt5yspBlVsKhyP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
silitek schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Bijna :) ..is geen engineer uitvoering een goedkopere variant zeg maar.
Ondertussen de verschillen gevonden :-) . Dank om me er op attent te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Topicstarter
andrevano schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb net mijn uurwerk gekregen en kan dit wel instellen via mijn smartphone in WEAR. Instellingen horloge/Display/Always on
[Afbeelding]
Het punt was geloof ik om tegelijk power saving en AOD actief te hebben. Maar dat kon sowieso al nooit samen actief zijn op de vorige series. Zal denk ik ook niet het geval zijn voor de 6 series ...

[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 09-08-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij moet je dan de watch only optie kiezen. Dan zie je wel de tijd dacht ik. De spaarstand zet idd alles uit, dat was al bij de Tizen watches zo. Opzich ook logisch gezien de stand die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:13
Iemand ergens al een fix tegengekomen voor het abnormaal hoge Google Play Services verbuik? Deze staat bij mij dagelijks >20%, zelfs AOD gebruikt maar 4,7%, op de tweede plaats in het lijstje.

Geen gekke apps, geïnstalleerd, horloge helemaal stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Topicstarter
Razer schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:00:
Iemand ergens al een fix tegengekomen voor het abnormaal hoge Google Play Services verbuik? Deze staat bij mij dagelijks >20%, zelfs AOD gebruikt maar 4,7%, op de tweede plaats in het lijstje.

Vreemd .. bij mij nadat hij eerst een dag of 3 hoog stond om te settlen is het percentage netjes gestabilisteerd en hangt het afhankelijk van updates en apps die ik installeer tussen 0,5%-1,7%. Hoe lang heb je de watch al in gebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door wiz op 09-08-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Razer schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:00:

Bijzonder, bij mij staat die op 0.7%, heb hem om 7 uur van de lader gehaald vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
wiz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:05:
[...]

Vreemd .. bij mij nadat hij eerst een dag of 3 hoog stond om te settlen is het percentage netjes gestabilisteerd en hangt het afhankelijk van updates en apps die ik installeer tussen 0,5%-1,7%. Hoe lang heb je de watch al in gebruik?
Sinds vorige week dinsdag, al paar reboots geprobeerd, paar keer volledige lading, helaas zonder soelaas.
1 dat heeft die op 5% gestaan, daarna alleen hele hoge cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Daniel. schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Die watchface, hoe zit het met de purchase versie, ik kon alleen maar de weekly subscription vinden van 10 euro wat ik best fors vindt per week, zelfs per maand heb ik dat er niet voor over.
Hmm apart, voor de Pixel Minimum Watch face heb ik maar eenmalig € 2,99 betaald (3 oktober 2021) toen voor mijn Watch 4 Classic met play store credit die ik met Google rewards bij elkaar had gespaard. Daarna nooit meer betaald en kan het gewoon op mijn Watch 6 Classic gebruiken.

Kan ook niets zien/lezen over maandelijks betalen als ik in de play store kijk, ook niets terug te vinden daarover als ik in de app op mijn telefoon kijk of op mijn watch in de instellingen.

Misschien dat iemand die de app net heeft kan kijken hoe of wat.

Kan je misschien een screenshot tonen? Ben nu wel benieuwd wat jij ziet.

edit
Ik lees in een van de reviews dat de app verkocht was en dat sindsdien het een subscription is.

Kijkend naar de nieuwe app maker wat voor andere apps die heeft vertrouw ik het niet helemaal dus gaan zowel de app als de watchface weg.

Even rondkijken naar een alternatief.

[ Voor 16% gewijzigd door FongWan op 09-08-2023 20:27 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
-

[ Voor 99% gewijzigd door DM89 op 19-08-2023 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
andrevano schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

Dank voor de info. ik had nog nooit gehoord van een pressed clasp of milled :) . Ondertussen gegoogled en de milled zou inderdaad beter zijn.

die "curved hollow end links" , ik dacht dat dit net beter was. Niet dus ?

Terug iets bijgeleerd
Het zijn allemaal termen uit de horlogewereld (die ik niet zo snel kon vertalen naar het Nederlands), dus je moet er maar een keer van gehoord hebben :)

De end links zijn in feite het stukje wat aan het horloge vast wordt gemaakt. Die kan "straight" zijn, dus recht, of "curved" dat hij gebogen is naar de vorm van de case. Bij gebogen end links kan hij hol zijn (van gevouwen vel metaal) of hij kan "solid" zijn en uit 'massief' stukje metaal gemaakt zijn. Dit zijn allemaal kleine nuances wat een bandje een beter of slechte bouwkwaliteit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
DM89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:50:
Bij mij ook weer Google Play-services op 25% accugebruik.. haal wel alsnog makkelijk 2 dagen maar is nog niet gestabiliseerd helaas.. enigste optie die mogelijk zou werken is een reset naar fabriekinstellingen maar nu geen zin in.

Helaas wel de eerste beschadiging ondekt op een plek die ik niet zlu verwachting, op foto valt het wel meer op.

[Afbeelding]
hoe krijg je zo'n beschadiging voor elkaar? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Aggressor schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

hoe krijg je zo'n beschadiging voor elkaar? :x
Ja goede vraag 🤷‍♂️ ik zag het opeens... 😑😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Wie is het gelukt om een back up te maken van zijn/haar watch?

Vind het echt ruk dat je nu ineens Smart Switch moet gebruiken. Voorheen kon dat gewoon in de Wearable app.

Heb al zitten googlen en ook in de Smart Switch app gekeken maar nergens zie ik een optie om een back up te maken.

Wie is het wel gelukt?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
DM89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:58:
[...]

Dat is echt geen gekke plek hoor. Je stoot met je pols nou eenmaal best snel/vaker tegen objecten aan waar je anders niet snel tegen aan bots. Ik bijv. heel vaak tegen een deurklink en dat kan best hard gaan. Of een rits van je jas als je die open hebt. Die rits tikt onopgemerkt best vaak tegen je horloge. En zo zijn er nog tig dingen die je in je dagelijkse leven tegenkomt.

Alternatief is een bumper maar ik heb zelf besloten het bij een extra glaasje te houden tegen de krassen op he scherm. Krasjes op de watch zelf houd je toch niet tegen helaas. Eerste paar is nooit leuk, na een tijdje ben je al minder voorzichtig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
FongWan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:16:
Wie is het gelukt om een back up te maken van zijn/haar watch?

Vind het echt ruk dat je nu ineens Smart Switch moet gebruiken. Voorheen kon dat gewoon in de Wearable app.

Heb al zitten googlen en ook in de Smart Switch app gekeken maar nergens zie ik een optie om een back up te maken.

Wie is het wel gelukt?
Jammer dat het nu via de smart switch app moet inderdaad.
Als je met smart switch geïnstalleerd naar de instellingen in de wearable app gaat kun je zien wanneer er een backup gemaakt is.

Handmatig een backup maken lijkt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Kan het zijn dat de mensen die extreem hoge accu gebruik van Google Play Services zich hebben aangemeld voor de beta versie van Google Play Services app op hun telefoon in de play store? Dan installeert hij namelijk ook de beta op je watch heb ik gemerkt.

Ik heb ook de beta aan staan, en gisteren gebruikte de Play Services app op m'n watch zelfs in de 40% (weet niet meer het precieze percentage)

Denk dat dit komt door de beta versie, of dat met de beta versie heel vaak nieuwe versies uitkomen (om de paar dagen) en dat dat veel accu vreet.

Ik heb mijn classic 47mm al ruim een week, en ervaar het hoge accu verbruik van Google Play Services dus nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
Gisteren Google Play-services ook >40%, vandaag 1.7%.
Verder geen idee wat het % bij het verbruik nou betekent, opgeteld komen ze niet aan de 10%. Relatief slaat ook nergens op. Ik zit nu op 50% na 20h gebruik (ik draag m 's nachts om slaap patronen te meten), wat dan inhoudt dat ik ar af en toe op kijk, Thermo Check app er op had geinstalleerd en paar metingen gedaan, keertje bloeddruk meten, paar x Whatsapp en er op kijken als er een notificatie binnenkomt. Houdt het gewoon een dikke dag uit, prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
.

[ Voor 99% gewijzigd door DM89 op 26-08-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

dutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:33:
[...]

Jammer dat het nu via de smart switch app moet inderdaad.
Als je met smart switch geïnstalleerd naar de instellingen in de wearable app gaat kun je zien wanneer er een backup gemaakt is.

Handmatig een backup maken lijkt geen optie.
Dat heb ik gedaan meermaals na installeren van smart switch maar tot nu toe de melding dat er nog geen back up is gemaakt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
DM89 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:58:
[...]

Gebeurt vrij snel. Als ik aan het werk/klussen ben dan even ergens met je handen ergens tussendoor etc.
Merk dat ik wel vaker en sneller nu het horloge even af doe in die situaties.

Had hiervoor de Watch 4 classic in het zwart, en daar had ik met name kleine beschadigingen rondom de bezel.Omdat het met zwart extra snel opvalt nu maar voor zilver gekozen :+ Het blijft een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
FongWan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:04:
[...]

Dat heb ik gedaan meermaals na installeren van smart switch maar tot nu toe de melding dat er nog geen back up is gemaakt. :(
Die van mij is snachts gemaakt, waarschijnlijk tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:59
Jamesl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:17:
Iemand die overgestapt is vanaf een Galaxy Watch Active2 en bevindingen wilt delen? :)
Ik...

Het grootste verschil vind ik de scherpte van het beeld. Wel aardig goed bij de watch 6. Batterij opladen duurde voor mijn gevoel iets langer, maar dat is een gevoel. Wel leuk dat er wat extra's op zitten; zoals de eSIM, het grotere geheugen, maps op je watch enzo. Dus op zich leuke verbetering, maar als je echt grote veranderingen verwacht dan kan je gewoon op de active 2 blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

dutchgio schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:07:
[...]

Die van mij is snachts gemaakt, waarschijnlijk tijdens het opladen.
Dus je had hem niet om tijdens het slapen? Ik heb hem aan tijdens slapen voor sleep tracking.

Heb je nog iets gedaan met de instellingen van smart switch?

Heb nu maar alles aangepast, unrestricted battery use, pause app activity if unused uitgezet.

Ben benieuwd of die dan iets doet.

Snap echt niet waarom ze iets wat werkte zo om zeep hebben geholpen en omslachtig met een extra app.

• Daniel.
Tot hoeveel laden jullie de Galaxy Watch (Classic 47mm) altijd op. Ik merk dat het tot 90% heel snel gaat en dat die laatste 10% vervolgens iets van 20 minuten duurt. Met mijn telefoon heb ik batterij besparen optie aangezet(laad tot 85% op).

• Razer
Daniel. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:47:
Tot hoeveel laden jullie de Galaxy Watch (Classic 47mm) altijd op. Ik merk dat het tot 90% heel snel gaat en dat die laatste 10% vervolgens iets van 20 minuten duurt. Met mijn telefoon heb ik batterij besparen optie aangezet(laad tot 85% op).
Waar heb je die optie gevonden?
Ik haal hem namelijk nu altijd handmatig van de lader rond de 80%.

- sorry verkeerd gelezen, je had het er over dat je deze optie op je telefoon hebt, my bad ;) -

[ Voor 9% gewijzigd door Razer op 10-08-2023 09:57 ]

• belly89
Daniel. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:47:
Gewoon 100%, als ik naar bed ga leg ik hem op de lader en in de ochtend haal ik hem eraf. 2 jaar met de Watch4 gedaan, daarvoor de Galaxy Watch, daarvoor de Gear S2. Moet zeggen dat ik met de vorige horloges niet gemerkt heb dat de batterij echt achteruit gegaan zijn.

Mijzelf kennende koop ik over 2 jaar toch wel de 8?, dus de batterij levensduur is voor mij wat minder belangrijk. ;)

• Juancho
Ik merk dat het laden tot nu toe gebruik zoals ook aangeleerd bij onze EV: laden als je kan laden, ook al is het niet direct nodig :). Dus biv. tijdens het tandenpoetsen en klaarmaken voor de nacht. Hup, aan de lader en stiekem komt er best veel bij. Of tijdens het douchen. Ik werk nog wel veel thuis, dus dan is het wellicht wat makkelijker. Ben wel benieuwd hoe het gaat met een kantoordag, slaaptracking en een uurtje sporten... Binnenkort zal dat gaan gebeuren dus ben benieuwd!

De slaapmode werkt hier trouwens nog steeds heel matig. Vanmorgen stond er ook weer, werkelijke slaaptijd 4.52 uur maar daar klopt geen snars van. Waar die andere 3 uur zijn gebleven....?? En dan is de slaapscore ook nog goed met een 70 als score? Met zo weinig slaap?? Hoe dan?

Die functie valt voorlopig echt bar en bar slecht tegen. Erg jammer.

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 10-08-2023 10:52 ]

• Klaasjer
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-01 20:16
Vraag bij probleem

Afgelopen week Watch6 gekocht. Het blijft alleen hangen op apps instellen.
Daardoor ontvang ik geen meldingen etc van mijn telefoon meer op de Watch.

>>> Heeft iemand een idee waarom de Watch al 2 dagen (ook na reset) hier op blijft hangen?

Instellen voltooien
12 van 13 apps geïnstalleerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW5aTO4TsWHISFGyT_urjmQNaas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plFFHHbZGoTR2pEsQoTQNIAe.jpg?f=fotoalbum_large

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:43
@Klaasjer, @Juancho had dit probleem ook. Geen idee of hij het heeft weten op te lossen.
Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:03:
Heb een app, geen idee welke, die blijkbaar blijft hangen en dus zie ik bij melding de hele tijd onderstaande. En volgens mij is de watch ook op de achtergrond hier steeds mee bezig en kost dus batterij. Maar het is al uren zo, opnieuw opstarten helpt niet en in de store zie ik niet om welke app het gaat. Heb alles uit zowel play als galaxy store geupdate. Maar het blijft zo hangen... 🤔

[Afbeelding]

[Afbeelding]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 11:45
Klaasjer schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:45:
Vraag bij probleem

>>> Heeft iemand een idee waarom de Watch al 2 dagen (ook na reset) hier op blijft hangen?

Instellen voltooien

[Afbeelding]
Doe een reset, download al je apps/watch instellen terwijl je het aan het opladen bent. Dat zou het moeten oplossen. Laat het aan de lader hangen tot dat alle update geinstalleerd zijn.

• Juancho
Klaasjer schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:45:
Vraag bij probleem

Instellen voltooien

[Afbeelding]
Oplossing die voor mij werkte staat kort onder m'n betreffende post...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
Zo, een paar dagen verder.

Ik ben nog steeds erg blij met de watch, ik heb de classic 47mm.

Ik doe nu elke twee dagen laden en dat doe ik in de nacht, als ik naar bed ga. Wat meer dan prima is.

Ik heb geen services uit gezet op de LTE na. Ook heb ik always on display uit.
Daarnaast gebruik ik de sleeptracking ook niet, vind het niet prettig om een horloge te dragen in de nacht.

Tegen over de watch 1 vallen een paar dingen op.
- snelheid. Watch is zo snel.
- scherm. Groot, scherp en duidelijk.
- Android Wear is even anders, maar werkt in prenciepe het zelfde.
- Detectie sporten, sneller.
- Batterij. Minder dan de watch 1, daar deed ik bijna 4 dagen mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_MbevPrHVONARvihmTh9U-o8vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wBnFDa834qzPmTXjOby7Sib.jpg?f=fotoalbum_large
UsA Warp - USA125 Watch Face

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaasjer
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-01 20:16
Juancho schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Oplossing die voor mij werkte staat kort onder m'n betreffende post...
Even terug gekeken in de tijdlijn: Waarschijnlijk iets met in de playstore helemaal naar benden scrollen. Dan iets met Apps. Daar de Google Assistent en nog een paar andere apps updaten.

@Juancho , klopt dat ongeveer?
Ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Hoe zit het met NFC en betalen. Ik was gewend met de Telefoon dat het scherm alleen aan moest staan maar laatst met een test op de watch moest ik de Google Wallet app echt openen. Als dat het geval is ga ik hem maar koppelen aan 3x drukken Wallet openen want anders ben ik alsnog veel sneller met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Daniel. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
Hoe zit het met NFC en betalen. Ik was gewend met de Telefoon dat het scherm alleen aan moest staan maar laatst met een test op de watch moest ik de Google Wallet app echt openen. Als dat het geval is ga ik hem maar koppelen aan 3x drukken Wallet openen want anders ben ik alsnog veel sneller met de telefoon.
Dat zou ik maar doen, met de watch hoort het dat je de Wallet opent:
https://support.google.co...0een%20pincode%20invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Daniel. schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:41:
Ja, wallet app moet geopend zijn, instellen dat je 2 keer op de bovenste knop moet duwen is het makkelijkst. Verder werkt het wel goed.

Je moet een beveiliging op het horloge zetten namelijk een patroon of pincode als je wallet wilt gebruiken, opzich geen probleem maar merk dat het horloge regelmatig op slot valt en niet alleen als je het horloge af doet. Dit werkt bij apple watch wel beter is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Topicstarter
DM89 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Ja, wallet app moet geopend zijn, instellen dat je 2 keer op de bovenste knop moet duwen is het makkelijkst. Verder werkt het wel goed.

Je moet een beveiliging op het horloge zetten namelijk een patroon of pincode als je wallet wilt gebruiken, opzich geen probleem maar merk dat het horloge regelmatig op slot valt en niet alleen als je het horloge af doet. Dit werkt bij apple watch wel beter is mijn ervaring.
Sterker nog, Google wallet dwingt af dat je een pincode instelt zodra de eerste kaart toegevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Lijkt me ook logisch uit beveiligings oogpunt. En bovendien, je moet je pincode alleen 1x invullen als je het horloge omdoet. Pas als je het af doet, bijv. om te laden, en daarna weer omdoet moet je de pin weer instellen.

Vind dat heel goed werken eigenlijk. Al regelmatig gebruikt, werkt perfect! En misschien een tip voor mensen die het te veel vinden, je kan idd instellen dat je een knop 2x indrukt dat Wallet geopend wordt, maar je kan ook bij de meeste (externe?) watch faces snelkoppelingen aanpassen. Dus ik heb eigenlijk altijd 1 snelkoppeling naar de Wallet op mijn watch face.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belly89
[...]

Daar heb ik nooit last van. 1 keer ontgrendelen en de rest van de dag werkt het, tenzij ik het horloge af heb gehad. Draag je hem misschien (te) losjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Juancho schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:04:
Lijkt me ook logisch uit beveiligings oogpunt. En bovendien, je moet je pincode alleen 1x invullen als je het horloge omdoet. Pas als je het af doet, bijv. om te laden, en daarna weer omdoet moet je de pin weer instellen.

Vind dat heel goed werken eigenlijk. Al regelmatig gebruikt, werkt perfect! En misschien een tip voor mensen die het te veel vinden, je kan idd instellen dat je een knop 2x indrukt dat Wallet geopend wordt, maar je kan ook bij de meeste (externe?) watch faces snelkoppelingen aanpassen. Dus ik heb eigenlijk altijd 1 snelkoppeling naar de Wallet op mijn watch face.
Ja is ook logisch wat betreft beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
belly89 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Daar heb ik nooit last van. 1 keer ontgrendelen en de rest van de dag werkt het, tenzij ik het horloge af heb gehad. Draag je hem misschien (te) losjes?
Dat zou zomaar eens kunnen zal er eens op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
[...]

Juancho schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:04:

Ik heb het nu zo ingesteld dat als ik 2 keer met mijn pols naar beneden en omhoog knikt dat dan de wallet open gaat, kijken of dit mij bevalt.

Even iets anders, die Fabric band die we er gratis bij kregen, in eerste instantie vond ik dat ding niets, zag er zo goedkoop uit etc. maar nu heb ik hem al inmiddels 3 dagen om want het zit zoveel comfortabeler dan dat standaard nepleer/silicone aanvoelende bandje en zo lelijk is het nog niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 11-08-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik vind dat bandje ook fijn voor het slapen, lekker zacht. Verder draag ik bijna altijd het extra bijgekochte sportbandje (de blauwe). Vind die voor een sportband super mooi, zelfs stijlvol en is handig schoon te maken.

De zwarte half nep lederen band heb ik nog geen enkele keer omgehad. Vind het jammer dat je geen eigen kleur mocht uitkiezen. Tis allemaal wel erg gothic dan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Juancho schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:31:
Ik vind dat bandje ook fijn voor het slapen, lekker zacht. Verder draag ik bijna altijd het extra bijgekochte sportbandje (de blauwe). Vind die voor een sportband super mooi, zelfs stijlvol en is handig schoon te maken.

De zwarte half nep lederen band heb ik nog geen enkele keer omgehad. Vind het jammer dat je geen eigen kleur mocht uitkiezen. Tis allemaal wel erg gothic-achtig dan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPrW1Uirm0P6G9LmOzoS94A5SEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9UiXbrGGKwv9L9FnSbArWo1.jpg?f=fotoalbum_large Heb sinds gisteren de watch classic 43mm binnen en moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik niet voor 47mm heb gekozen. Deze past precies goed om me pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 07:33
Kan iemand mij op weg helpen? Ik krijg de app Komoot niet op het horloge geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

d0s

sssst

Eindelijk heb ik hem ook binnen. Echt een prachtig horloge, de 47mm classic.

Ik ben erg fan van het stoffen bandje en het nieuwe kliksysteem. Horloge zit echt super fijn daarmee, stuk comfortabeler dan met het nepleren bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
cpootjes schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:03:
Kan iemand mij op weg helpen? Ik krijg de app Komoot niet op het horloge geïnstalleerd.
Volgens mij simpelweg niet beschikbaar nog in de app store. Zijn wel meer apps die nog geen Wear OS versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Volgens mij simpelweg niet beschikbaar nog in de app store. Zijn wel meer apps die nog geen Wear OS versie hebben.
Ik had die app wel op mijn watch 4 classic.

Zat hem vandaag ook te zoeken, maar denk dat ze hem nog niet hebben vrijgegeven/getest/aangepast voor Wear OS 4.

Komoot zegt dat ook op hun website dat wear OS 2 en 3 ondersteund worden link. Hopen dat ze snel met een update komen zodat hij weer op mijn watch 6 classic kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Zelf kom ik van de Watch 3 naar de Watch 6 Classic, en deze laatste is extra schitterend afgewerkt.
Maar een ding is zeker het is een paar stappen terug van Tyzen naar Android OS.
Wat een gedrocht van een besturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Juancho schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Op mijn Watch 5 gewoon beschikbaar. Erg handig en de reden waarom ik het Komoot Wereldpakket heb aangeschaft. Bijzonder dat er nog geen ondersteuning is voor Wear OS 4. Zou voor mij een reden zijn om niet te updaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:59
Komoot gewoon op mijn watch 6 staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlceP2dudbuyL0FGovLzRNbxR74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjKzRManMJSOyTEObJtglKMA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
Komt misschien omdat mijn S23 ultra op bèta 14 draait? Zo raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
Iemand een idee waar ik het serienummer kan vinden?
Dat is voor 1 jaar gratis verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

d0s

sssst

Instellingen van je watch. En dan bij info apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
barrymossel schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 07:52:
[...]

Op mijn Watch 5 gewoon beschikbaar. Erg handig en de reden waarom ik het Komoot Wereldpakket heb aangeschaft. Bijzonder dat er nog geen ondersteuning is voor Wear OS 4. Zou voor mij een reden zijn om niet te updaten...
Grappig, ik kom ook van Tizen af (de nog oudere gear sport watch) maar vindt Wear OS 10x beter. Het is sneller, Google/Android gebaseerd, ik kan apps als Strava nu eindelijk fatsoenlijk gebruiken op de watch, watch faces zijn veel beter / makkelijker aan te passen naar eigen voorkeur. Ben juist erg te spreken over WearOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Juancho schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Grappig, ik kom ook van Tizen af (de nog oudere gear sport watch) maar vindt Wear OS 10x beter. Het is sneller, Google/Android gebaseerd, ik kan apps als Strava nu eindelijk fatsoenlijk gebruiken op de watch, watch faces zijn veel beter / makkelijker aan te passen naar eigen voorkeur. Ben juist erg te spreken over WearOS.
Ik vermoed dat je de post boven de mijne wilde quoten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 11:45
Zou dit offciele bandje op de Watch 6 classic 47mm passen? https://www.samsung.com/n...-gp-tyr890hcasw/#benefits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik denk het wel. De bandjes van de 6 en 5 kunnen ook op de 4 gebruikt worden. Lijkt me dat dat andersom ook wel werkt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
cpootjes schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:03:
Wat doet ie niet? Ik heb h'm nu op de watch 6 daarvoor op de 4.

Even kijken in de playstore op de watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
Playstore op de watch vindt komoot niet. Ook niet na loskoppelen telefoon. Enige reden die ik kan bedenken is dat mijn telefoon draait op bèta 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5BHlbFa5ieXl36Pdxcfa0woU-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZhEPPXu2A5oaVziqe1m4ia2.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen