Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Als het goed is weldutchnltweaker schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Is toch dezelfde korting als via het ING portaal?
Moet je natuurlijk wel bij een provider zitten die multisim aanbiedt en dan ook dat abonnement nemen. Vind het fijn dat we het LTE model krijgen, maar mijn huidige provider biedt geen multisim aan.Juancho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:30:
Tis dat ik de gratis upgrade kreeg, anders had ik het wifi model genomen ipv LTE. Telefoon toch altijd wel op zak, dus niet nodig. Al kan ik straks wel beter Strava vanaf de watch draaien tijdens het hardlopen en hoeft te telefoon niet mee. Maar scheelt dat je een hardloop playlist snel en simpel kan downloaden op je watch. Dus ook dat opgelost.
Strava op Tizen werkt voor geen meter, dus mijn telefoon moet nu alsnog altijd mee.
Vodafone hier en dus idd geen optie voor LTE. Geeft dus verder niet, ik had anders toch niet het LTE model gekozen. Mocht Vodafone het ooit wel gaan aanbieden, wie weet is het dan alsnog handig.cordonbleu schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:42:
[...]
Moet je natuurlijk wel bij een provider zitten die multisim aanbiedt en dan ook dat abonnement nemen. Vind het fijn dat we het LTE model krijgen, maar mijn huidige provider biedt geen multisim aan.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
En LTE kan gewoon uitgezet worden, kost geen stroom dan.Juancho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:46:
[...]
Vodafone hier en dus idd geen optie voor LTE. Geeft dus verder niet, ik had anders toch niet het LTE model gekozen. Mocht Vodafone het ooit wel gaan aanbieden, wie weet is het dan alsnog handig.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Geeft foutcode: 3010 aan..
[ Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 01-08-2023 14:15 ]
Staat dat aan dan als je er geen e-sim in hebt? Goed om te weten danwiz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:00:
[...]
En LTE kan gewoon uitgezet worden, kost geen stroom dan.
Als je het laat aanstaan dan kan je wel nog met je horloge bellen naar noodnummers indien dat nodig is en je jouw gsm niet in de buurt hebt. Ook als je dus geen eSIM abo hebt voor je horloge.Juancho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:25:
[...]
Staat dat aan dan als je er geen e-sim in hebt? Goed om te weten dan
Waar staat dat? Ze hebben paar weken terug pas de ondersteuning aangezet voor de watch 5 serie.038Robijno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:13:
Kpn kan toch nu ook op de watch 6?
Geeft foutcode: 3010 aan..
Omdat je ze wel met abonnement kan bestellen bij KPN?dutchnltweaker schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:29:
[...]
Waar staat dat? Ze hebben paar weken terug pas de ondersteuning aangezet voor de watch 5 serie.
Ook de watch 6 idd.
:strip_exif()/f/image/3Sluh20mlqcMVuvU7QdVLz6q.jpg?f=fotoalbum_large)
1.47mm?ArjenIsM3 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:42:
Mijn GW6 Classic is begin van de middag afgeleverd. Eerste indruk is goed. Horloge is een stuk mooier dan mijn oude GW4 Classic. Voor mijn gevoel dunner en sowieso een groter scherm met veel dunnere rand. Dat grijze bandje wat bij de zilveren versie vind ik echt lelijk. Deden ze bij de GW4 ook al. Waarom niet gewoon een zwart bandje? De fabric band heb ik er nu om en staat beter maar vind ik nog steeds niet echt mooi. Werkt met een soort klittenband. Prima voor nu, maar gaat wel binnenkort een ander bandje komen denk ik. Verder voelt alles soepel aan en ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen, maar ik heb voornamelijk wat gespeeld met verschillende Watch faces en wat hartslagmetingen e.d. gedaan. Niet zo spannend dus. [Afbeelding]
2.Wat vind je van de nieuwe click systeem voor de bandjes?
En zijn er ook al alternatieve (goedkopere) bandjes met hetzelfde kliksysteem?
Gaat om een watch 6 classic 47mm
1. Ja, 47mm. Ik heb geen grote polsen maar groot genoeg dat ik de kleine maat te klein vind. De grote is eigenlijk te groot. Een tussenmaat (45mm) zou voor mij ideaal zijn maar die is er niet. Dan liever de grote (meer scherm en grotere accu).blue13x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:07:
[...]
1.47mm?
2.Wat vind je van de nieuwe click systeem voor de bandjes?
2. Bandjes wisselen ging makkelijk. Lijkt een prima systeem.
Ziet er goed uit, ik heb beide kleuren besteld omdat ik de keus niet kon maken 😅 vind zilver zo wel goed uitzien, niet teveel bling? Met een zwart bandje ziet het er ook beter uit, jammer van de standaard meegeleverde kleur.ArjenIsM3 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:42:
Mijn GW6 Classic is begin van de middag afgeleverd. Eerste indruk is goed. Horloge is een stuk mooier dan mijn oude GW4 Classic. Voor mijn gevoel dunner en sowieso een groter scherm met veel dunnere rand. Dat grijze bandje wat bij de zilveren versie vind ik echt lelijk. Deden ze bij de GW4 ook al. Waarom niet gewoon een zwart bandje? De fabric band heb ik er nu om en staat beter maar vind ik nog steeds niet echt mooi. Werkt met een soort klittenband. Prima voor nu, maar gaat wel binnenkort een ander bandje komen denk ik. Verder voelt alles soepel aan en ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen, maar ik heb voornamelijk wat gespeeld met verschillende Watch faces en wat hartslagmetingen e.d. gedaan. Niet zo spannend dus. [Afbeelding]

Daarnet opnieuw ingesteld, deze keer zonde de back-up en dat scheelt maar 200mb of zo (nu 7.01gb vrij)
Beetje apart, de Galaxy Watch 4 Classic hiervoor had meer ruimte over.
Verder prima upgrade, grotere scherm vindt mijn partner wel fijn.
Nee ik vind de zilveren wederom goed gelukt. Maar die vind ik bij de Gear S3 en de GW4C die ik hiervoor had ook al mooier. Bij de zwarte vallen de details wat weg, zoals de zwarte rand tussen de roterende ring en het scherm. Kwestie van smaak natuurlijk. Matcht ook beter met mijn zilveren trouwringDM89 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:50:
[...]
Ziet er goed uit, ik heb beide kleuren besteld omdat ik de keus niet kon maken 😅 vind zilver zo wel goed uitzien, niet teveel bling? Met een zwart bandje ziet het er ook beter uit, jammer van de standaard meegeleverde kleur.
Mooi klokje, Vrijdag a.s plof de zilveren ook op de mat hier. Dat fabric strapje is inderdaad niet je van het maar beter dan de standaard bijgeleverd..heb nog wel wat straps liggen de GW4 had een zwarte..20mm. Wat jammer is dat ze destijds van 22mm af zijn gestapt.ArjenIsM3 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:42:
Maar goed komt goed....
Dik leder past er goed bij.
Tubes....It's what make music music!
Huh? 10gb wat je direct bij de 1e keer aanzetten al kwijt bent? Hoezo dat?Mizgala28 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:55:
Mijn partner kreeg de 44mm Watch 6 net binnen, maar ik moet zeggen dat ik licht verbaasd ben hoeveel ruimte je aan niks kwijt bent.
[Afbeelding]
Daarnet opnieuw ingesteld, deze keer zonde de back-up en dat scheelt maar 200mb of zo (nu 7.01gb vrij)
Geen flauw idee waarom.Juancho schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:27:
[...]
Huh? 10gb wat je direct bij de 1e keer aanzetten al kwijt bent? Hoezo dat?
Hoe denk je dat die functies functioneren? Moeten toch software hebben om het allemaal draaiend te houden. Daarnaast durf ik te wedden dat je eigen apps ook op de watch zijn geinstalleerd.Mizgala28 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:55:
Mijn partner kreeg de 44mm Watch 6 net binnen, maar ik moet zeggen dat ik licht verbaasd ben hoeveel ruimte je aan niks kwijt bent.
[Afbeelding]
Met de backup waren die apps 192mb (staat ook in het plaatje)blue13x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Hoe denk je dat die functies functioneren? Moeten toch software hebben om het allemaal draaiend te houden. Daarnaast durf ik te wedden dat je eigen apps ook op de watch zijn geinstalleerd.
En ik snap heus wel dat OS en apps ruimte in nemen, maar het is een "beetje" (zacht uitgedrukt) erg absurd dat ruim de helft van de ruimte op gaat aan wat Samsung mee levert.
Net gekeken wat je met een volledig schone lei aan ruimte overhoudt, dus ook nadat ik alle onnodig meegeleverde zooi vanaf haalde.
Schone lei zonder backup kwam neer op 7.01gb, want met backup kwam het neer op 6.79gb zoals in het plaatje.
Dan mag Samsung voortaan net als Apple beter 32GB meeleveren, ik heb volledige begrip dat die dingen ruimte innemen hoor, maar zelfs de Watch 4 Classic had meer ruimte over, en ook die heeft maar 16GB opslag.
Het is dat mijn partner het allemaal nu prima vindt, maar stel dat je die ruimte echt nodig hebt, dan was dit een ander verhaal.
[ Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 01-08-2023 18:51 . Reden: typo ]
Ruim genoeg voor apps, data etc.
En 10GB aan MP3tjes zal ook niet zo snel voor komen.
Door dit topic de Spigen Liquid Air Case tegengekomen en ben een beetje aan het twijfelen of ik die er gelijk bij zal bestellen..Op amazon goed te verkrijgen maar ik ben een beetje aan het twijfelen of het geheel me niet wat te groot wordt. De Fossil is maar 40mm, dus het is al een stap groter, en om dan nóg zo'n case eromheen te hebben.. Maar aan de andere kant, wil mijn nieuwe speeltje wel beetje beschermen.. De screenprotector komt er zwz.
Dat snap ik, maar het ging mij in het algemeen erom.dutchgio schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:09:
Maar op een horloge heb je die opslag toch helemaal niet nodig?
Ruim genoeg voor apps, data etc.
En 10GB aan MP3tjes zal ook niet zo snel voor komen.
Maar het klopt, op een smartwatch heb je niet veel nodig.
Krijg steeds 3010 foutmelding.
:strip_exif()/f/image/TW3vEi5jVeIkscRROupbpq1u.jpg?f=fotoalbum_large)
En het verschil tussen de materialen... Band en zijkant horloge zitten nog wel enigszins in de buurt van elkaar. Het gedeelte van de kast tussen de pootjes is echter compleet glimmend en daardoor wat groter contrast...
:strip_exif()/f/image/3Qk0hlex4znHNhBl2gV182SV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door wiz op 01-08-2023 19:52 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Gaat niet werken... Zie onder. Is niet zo ontworpen door Samsung (en Apple). Werkt enkel op een multi-sim toevoeging op je bestaande abonnement. De sim provisioning werkt ook alleen maar vanuit de Galaxy Wearable Manager.marcelmg2 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:44:
Ik heb een 'losse' e-sim besteld om die op mn GW6 te gebruiken. Dus niet eerst op de telefoon en dan naar de watch, dus geen multi sim. Maar hoe krijg ik die nu geactiveerd op mn GW6? Iemand al verder in de 'manual' dan ik? Ik wil m gewoon handmatig in kunnen voeren. Iemand een idee?
wiz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:42:
[...]
Met name dat "toevoeging op je huidige abonnement" is belangrijk. Dit is echt de enige manier waarop het werkt. Smartwatches (Apple/Samsung) die 4G/LTE functionaliteit aan boord hebben maken gebruik van de multi-sim LTE toevoeging op het hoofd-abonnement dat je op je smartphone gebruikt. Je eigen 06 nummer is dan actief op zowel je telefoon als je smartwatch, en je kunt vanaf het moment van activatie gesprekken dan ook op beide devices aannemen. Ook kun je dan je telefoon thuislaten en toch bereikbaar zijn op een en hetzelfde telefoonnummer.
Multi-sim wordt momenteel alleen door KPN en T-Mobile ondersteund en kost €5/maand extra. Multi-sim voor wearables wordt (nog) niet door Vodafone aangeboden. Ook is nog niet duidelijk of en wanneer Vodafone dat gaat doen. Vodafone heeft inmiddels erkend dat wearables een grote vlucht hebben genomen, maar voor de rest is de status nog steeds identiek aan 2022, 2021 en 2020.
NB: Als je wil roamen in het buitenland, de multi-sim functionaliteit werkt dan momenteel enkel nog bij KPN en enkel op de Samsung Watch LTE. De Apple Watch 4G wordt door KPN nog niet ondersteund in het buitenland, en T-Mobile doet nog helemaal niet aan roaming op multi-sim. Zijn ze wel mee bezig, maar nog geen datum bekend.
(En voor gebruikers van een zakelijk abonnement:
- Het is niet mogelijk prive een toevoeging te bestellen op een door je werkgever afgesloten abonnement. Als je deze functionaliteit toch wil hebben zul je met je werkgever moeten afspreken dat deze de toevoeging bestelt, betaalt en evt doorbelast)
wiz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:52:
[...]
Gaat niet werken... Zie onder. Is niet zo ontworpen door Samsung (en Apple). Werkt enkel op een multi-sim toevoeging op je bestaande abonnement. De sim provisioning werkt ook alleen maar vanuit de Galaxy Wearable Manager.
[...]
Zou voor mij dan alleen handig zijn bij mijn T-Mobile abo, maar die ondersteunt nog geen roaming op de watch, en dat is voor mij wel een voorwaarde. Ik zal T-Mobile eens chasen dat ze dit snel voor mij regelen.
[ Voor 22% gewijzigd door marcelmg2 op 01-08-2023 21:05 ]
Ja hoor,geen enkel probleem.038Robijno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:48:
Zijn er nog mensen die hier KPN werkend hebben op de LTE classic?
Krijg steeds 3010 foutmelding.
Alles werd meteen herkend en heb er weinig aan hoeven doen.
Bij mij stond de Apple watch ultra nog aan als multisim.. hebben ze er vanmiddag rond 15.00 uitgehaald en nu kan ik dus nog steeds niet een data toevoegen icm mijn nieuwe Fold 5.xandoortje schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:20:
[...]
Ja hoor,geen enkel probleem.
Alles werd meteen herkend en heb er weinig aan hoeven doen.
Waar kan het aan liggen?
Paste die bij jou wel meteen, bij mij helaas niet...wiz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:49:
Met de Metal One van Ringke...
Bij mij schuift de band prima tussen de kast, maar de pinnetjes lijken niet goed voor de gaten te zitten.
Gaan de schuifjes aan de binnenkant van de band netjes helemaal naar buiten zoals bij de watch 4?
Aan 1 kant zit ie half vast, de andere kant blijft los schieten.
Verder echt een mooi horloge geworden.
Hoop dat de zwarte bezel van Ringke "Tachymetre" ook nog uitkomt, die hebben ze (nog) niet.
Kan zijn dat de letters niet meer passen omdat de bezel smaller is geworden.
Ja perfect fit....AudioHome schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:28:
[...]
Paste die bij jou wel meteen, bij mij helaas niet...
Bij mij schuift de band prima tussen de kast, maar de pinnetjes lijken niet goed voor de gaten te zitten.
Gaan de schuifjes aan de binnenkant van de band netjes helemaal naar buiten zoals bij de watch 4?
Aan 1 kant zit ie half vast, de andere kant blijft los schieten.
Goede kwaliteit, echt wel gave bandjes in verschillende materialen. Ik zie alleen dat ze deze nog niet hebben voor de 6 serie maar die zal vast binnenkort wel komen. Zeker een aanrader!
Overigens, ik heb dus nu een Gear Sport 44mm maar ik ben bang dat al mijn bandjes daarvan niet op de Galaxy 6 Classic 43 passen? Of toch wel?
Ik had eerst een IPhone 14 pro max en de Apple watch ultra met kpn multisim, waar ik geen problemen mee had.
Nu overstap gemaakt naar Samsung, en meteen geen multisim meer kunnen activeren.
Kan het zij dat het uit het systeem gehaald moeten worden, en dat kpn het opnieuw moeten toevoegen?
Wil het nu wel graag voor elkaar hebben.
Anders heb ik niks aan het horloge.
Heb zelf alles geprobeerd.
Dit is niet de KPN klantenservice hè?038Robijno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:35:
Kan het zij dat het uit het systeem gehaald moeten worden, en dat jullie het opnieuw moeten toevoegen?
Bij mij werkte het direct. Ik vermoed dat je je esim eerst moet verwijderen uit je telefoon en watch voordat je die aan een ander koppelt.038Robijno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:35:
Hallo, ik heb vanmiddag bijna 2.5 uur aan de telefoon gezeten om de multisim op mijn galaxy watch 6 classic en de Galaxy fold 5 te activeren.. niemand die mij heeft kunnen helpen.
Ik had eerst een IPhone 14 pro max en de Apple watch ultra met kpn multisim, waar ik geen problemen mee had.
Nu overstap gemaakt naar Samsung, en meteen geen multisim meer kunnen activeren.
Kan het zij dat het uit het systeem gehaald moeten worden, en dat jullie het opnieuw moeten toevoegen?
Wil het nu wel graag voor elkaar hebben.
Anders heb ik niks aan het horloge.
Heb zelf alles geprobeerd.
Hoe te verwijderen kan je googelen. Anders zou ik zeggen: stop het esim abonnement (kan per dag) en activeer een dag later ofzo via je nieuwe watch.
Geen ervaring met KPN, maar bij T-Mobile moet je inderdaad eerst deactiveren, daarna heractiveren... Ze hebben op de site onder je account dan speciaal een sectie waar je hem kan migreren van oude naar nieuwe smartwatch en waarbij je netjes door het proces heengeloodst wordt (multisim swap) ... Mijn gevoel zegt dat dat met KPN tenminste op vergelijkbare wijze zou moeten werken. Het is dezelfde techniek.TimFelten schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:44:
[...]
Bij mij werkte het direct. Ik vermoed dat je je esim eerst moet verwijderen uit je telefoon en watch voordat je die aan een ander koppelt.
Hoe te verwijderen kan je googelen. Anders zou ik zeggen: stop het esim abonnement (kan per dag) en activeer een dag later ofzo via je nieuwe watch.
:strip_exif()/f/image/ODHbsOScVMDBPw54XDXuN9bR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 02-08-2023 08:25 ]
Kan je met multisim ook gebruik maken van internet? Denk aan hierbij aan, WhatsApp, Google maps.
Ja ook internetrutgergron schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:28:
Ik vind een Multisim abonnement best wel aan de prijs, 5 euro per maand. Kan je dan alleen bellen en gebeld worden?
Kan je met multisim ook gebruik maken van internet? Denk aan hierbij aan, WhatsApp, Google maps.
Ik maak geen gebruik van een esim.TimFelten schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:44:
[...]
Bij mij werkte het direct. Ik vermoed dat je je esim eerst moet verwijderen uit je telefoon en watch voordat je die aan een ander koppelt.
Dus normale simkaart.. nooit problemen gehad ermee i.c.m. een watch met LTE.
Ze hebben het verwijderd.. moeten ze dat dan ook weer activeren of iets?
Dat doe je wel. Op je horloge provision je een esim. Dat is dus een verlengstuk op je fysieke sim, want zelfde nummer / bundel.038Robijno schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:01:
[...]
Ik maak geen gebruik van een esim.
Dus normale simkaart.. nooit problemen gehad ermee i.c.m. een watch met LTE.
Ze hebben het verwijderd.. moeten ze dat dan ook weer activeren of iets?
[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 02-08-2023 09:27 ]
En commercieel heet deze constructie (Fysieke sim voor smartphone + bijbehorende eSim voor smartwatch) zowel bij KPN als T-Mobile dus "MultiSim"d0s schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:26:
[...]
Dat doe je wel. Op je horloge provision je een esim. Dat is dus een verlengstuk op je fysieke sim, want zelfde nummer / bundel.
Het stomme is echter dat providers dit wel eens wat beter zouden kunnen uitleggen. Dit omdat eSims ook voor andere toepassingen te krijgen zijn (als primaire sim voor een smartphone, tablet of laptop die deze virtuele Sims ondersteunen)...
Voor smartwatches is er echter maar één oplossing.. Multisim als in 1 fysieke sim voor smartphone + 1 bijbehorende eSim voor smartwatch... De twee sims zijn onlosmakelijk verbonden aan elkaar. Zelfde nummer, zelfde bundel.
De meeste dingen heb ik kunnen instellen, alleen lukt het me niet de Google assistant draaiende te krijgen. Via een omweg kon ik hem wel installeren (YouTube tutorial over hoe je via de store op de watch zelf en via een aantal bijzondere handelingen hem erop kan krijgen) maar hij geeft aan dat het in mijn regio nog niet geactiveerd is voor mijn watch. Nochtans werkt hij prima (in het Nederlands) op mijn watch 4.
Is er iets dat ik over het hoofd zie hier?
Edit: vermoedelijk is dit de oplossing (ik probeer het deze avond):
Op SmartPhone: Instellingen -> zoek Assistent -> Kies Instellingen Assistent -> Kies Talen -> En zorg dat daar 1 taal staat , Engels US. Als alles werkt zet Engels US dan om naar Nederlands.
Bron:
https://eu.community.samsung.com › ...
Google Assistent voor Galaxy Watch 4/5 in het Nederlands
[ Voor 21% gewijzigd door J-Duer op 02-08-2023 10:01 ]
Reden te meer om te kiezen voor deze watchface.. 😊 Met z'n 0.4% OPR (On Pixel Ratio) by far de meest energiezuinige wijzerplaat die ik ooit ben tegengekomen... In Watchmaker te vinden met de naam Noire..NeWSJuNK schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:01:
Ik vind de batterij duur tot nog toe erg tegenvallen van mijn classic 47mm. Gisteren eind middag vol opgeladen en nu alweer op 50%. Hoop dat het nog wat beter wordt.
:strip_exif()/f/image/wyKCU7RRqd1xpIri7SyLJtwP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt die draairing bij iedereen zeer minimaal losjes? Ik bedoel dat je die draairing zeer minimaal kan bewegen als je tegen die draairing duwt? Maw: dat er zeer minimaal speling is?
Of zit die draairing bij iedereen volledig vast zonder speling?
Heeft een aantal laadsessies nodig voor optimale duur. Verwacht geen wonderen overigens als hij 1,5 dag meegaat dan is het voor mij prima.NeWSJuNK schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:01:
Ik vind de batterij duur tot nog toe erg tegenvallen van mijn classic 47mm. Gisteren eind middag vol opgeladen en nu alweer op 50%. Hoop dat het nog wat beter wordt.
Tubes....It's what make music music!
De eerste 5 dagen is het aan het calibreren, gebeurt ook met toestellen. Daarna zal de batterijduur verbeteren.NeWSJuNK schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:01:
Vermoed het wel, op de pagina van Samsung van de Galaxy watch 6 classic staat een metalen bandje afgebeeld. Nog even geduld of ander merk.blue13x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:45:
Vraag mij af of Samsung metalen bandjes gaat uitbrengen voor de Watch6, maar met die 1 klik knopje. Dat deden ze ook voor Watch5, maar pas een paar maanden later.
Hier ook speling, maar dat heeft mn GW4 ook.g86 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:58:
Bij de Classic.
Ligt die draairing bij iedereen zeer minimaal losjes? Ik bedoel dat je die draairing zeer minimaal kan bewegen als je tegen die draairing duwt? Maw: dat er zeer minimaal speling is?
Of zit die draairing bij iedereen volledig vast zonder speling?
Was me nooit opgevallen trouwens.
Nu ik het weet erger ik me er aan en stuur m terug
Nee hoor, bevalt erg goed de GW6 43mm Classic, accuduur valt tegen, maar dat 'settelt' wel na een paar dagen.
Bedankt, dan weet ik dat ook weer en is het voor mij afgesloten en is die zeer minimale speling normaal.marcelmg2 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:52:
[...]
Hier ook speling, maar dat heeft mn GW4 ook.
Was me nooit opgevallen trouwens.
Nu ik het weet erger ik me er aan en stuur m terug
Nee hoor, bevalt erg goed de GW6 43mm Classic, accuduur valt tegen, maar dat 'settelt' wel na een paar dagen.
Ergens is het misschien logisch. Daarnet een filmpje gezien van iemand die de bezel ring verwijderde en dan zie je zo'n wot plastic koortje rond het horloge op die bezel ring op zijn plaats te houden. Vandaar die speling, denk ik.
Maar ik ben heel kritisch, misschien te kritisch. Dat heeft zijn voor- en nadelen.

De 5 Pro had ik geretourneerd omdat er veel vlekken zaten op het titanium (zo geleverd) en die gingen niet weg. Je moest er wel goed voor kijken. Volgens Samsung niet normaal, dusja.
Anders hadden hem vermoedelijk wel gehouden, want had hem gekocht aan 243,50 euro.
Ze betaalden terug ipv om te ruilen. En nu verkopen ze die aan +300 euro. Vandaar toch de 6 Classic LTE 47mm gekozen voor 244,10 euro.
Benieuwd naar de accuduur, die inderdaad meerdere dagen moet inleren. Dat laat het horloge ook duidelijk weten.
Maar zal pas voor dit weekend ofzo zijn. Nu geen tijd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/87xxrXBtOCNGG9Cxt1XvZWSm.jpg?f=user_large)
Dit is idd te zien op de watch6 classic pagina, lijkg op de link bracelet, maar dan waarschijnlijk brengen ze een versie uit met de nieuwe one click aansluting.
Ik denk dat ik echt een issue heb... Alleen bij de settings scrollt de draairing soepel naar boven en beneden.. Zowel bij de tiles als het app screen daarentegen is de draairing erg inconsistent en moeite je soms meerdere keren draaien om verder te komen... Iemand anders hetzelfde probleem? Of lopen bij jullie alle draaringen overal even soepel doorheen?wiz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:50:
Even iets anders.. Heeft er iemand toevallig dezelfde ervaring als ik? Als je met de draairing heen en weer probeert te scrollen door de verschillende items (wijzerplaat, world clock, weer, stappen, hartslag etc) blijft hij bij mij vaak hangen op een item en moet je echt een paar keer heen en weer draaien voordat je verder scrollt...
[ Voor 8% gewijzigd door marcelmg2 op 02-08-2023 12:56 ]
Gevonden... Na een hard reset was alles weer goed... Om vervolgens weer terug te komen nadat ik in developer settings de animation settings allemaal van 1x naar 0x (animation off) had gezet. Kan de Watch 6 niet kennelijk niet zo goed tegen (terwijl mijn S22 Ultra en mijn Watch 5 PRO LTE hier juist super snappy van worden)...marcelmg2 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:53:
Draairing (fysieke bezel!) draait hier soepel en de tiles vliegen al even soepel voorbij! Balen voor jou...
Ik heb de watch 6 classic 47 wifi al 3 dagen in huis, gekocht bij belsimpelMizgala28 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:57:
[...]
Ik zeg niet dat hier hetzelfde het geval is, maar Belsimpel wil weleens beweren dat ze iets op voorraad hebben, om vervolgens als je het besteld hebt je de werkelijke voorraad datum te tonen.
Dat wil weleens gebeuren met nieuwe releases, recent nog mensen erover zien klagen hier op het forum met Sony telefoons, en vorig jaar met Google Pixel.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
:strip_exif()/f/image/qP1MuJ4BiT9QAxpZPGQD2qgc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfelde over welke grootte classic 6 moest nemen. Dit is de 47mm LTE. Past perfect. Super blij mee. Alleen jammer dat mijn provider Tele2 geen multisim aanbiedt (wist ik van te voren). Waar ik echter het meest verrast door was. Is het feit dat ING geen Google wallet of Samsung pay ondersteunt. Wel balen.
Voor de rest is het echt een super smartwatch. Laden gaat super snel. Wordt wel dagelijks laden lijkt het.
Gewoon een prepaid creditcard toevoegen aan google pay. Dan kun je gewoon betalen via nfc.Agadir schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:38:
[Afbeelding]
Ik twijfelde over welke grootte classic 6 moest nemen. Dit is de 47mm LTE. Past perfect. Super blij mee. Alleen jammer dat mijn provider Tele2 geen multisim aanbiedt (wist ik van te voren). Waar ik echter het meest verrast door was. Is het feit dat ING geen Google wallet of Samsung pay ondersteunt. Wel balen.
Voor de rest is het echt een super smartwatch. Laden gaat super snel. Wordt wel dagelijks laden lijkt het.
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ja precies. Daar dacht ik ook aan. Ik heb begrepen dat ING bezig is om Google Wallet te ondersteunen.almere schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Gewoon een prepaid creditcard toevoegen aan google pay. Dan kun je gewoon betalen via nfc.
Nederlandse banken liggen hopeloos achter wat betreft ondersteuning van Google Wallet en al helemaal van Google Wallet op WearOS wearables. Ze hebben allemaal de prioriteit gelegd bij Apple Pay. Alleen de Rabobank en ABN AMRO ondersteunen al Google Wallet op de Samsung Smartwatches.. 😡Agadir schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:57:
[...]
Ja precies. Daar dacht ik ook aan. Ik heb begrepen dat ING bezig is om Google Wallet te ondersteunen.
Het werkt identiek aan Apple. Bij het omdoen van het horloge een (verplichte) pincode intoetsen. Daarna Google Wallet starten en kaart kiezen voor je betaalt. Pincode is alleen nodig als het horloge af is geweest. De functie bij Apple (2x snel drukken) kun je evt imiteren bij customize keys / double pressJuancho schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:06:
Ik heb toevallig de Rabobank en idd is het ook nog niet zo lang actief op mijn smartphone. Ook een Samsung btw. Werkt perfect! Dus super blij dat het straks ook via de watch kan. Ben wel benieuwd hoe dat dat gaat want mijn telefoon moet ik perse eerst ontgrendelen voor ik kan betalen. Ben benieuwd of je op de watch dan eerst Google Pay moet openen of dat het net als Apple (volgens mij?) gewoon gelijk kan door je telefoon voor de reader te houden.
(NB zomaar voor de reader houden werkt noch bij Apple, noch bij Samsung. Zou te gevaarlijk zijn. Je moet echt de kaart eerst op het scherm brengen (en hold to/near reader moet zichtbaar zijn)
[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 02-08-2023 17:18 ]
Hier een lijst met ondersteunde bank en prepaid creditcards voor google pay.wiz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:02:
[...]
Nederlandse banken liggen hopeloos achter wat betreft ondersteuning van Google Wallet en al helemaal van Google Wallet op WearOS wearables. Ze hebben allemaal de prioriteit gelegd bij Apple Pay. Alleen de Rabobank en ABN AMRO ondersteunen al Google Wallet op de Samsung Smartwatches.. 😡
:strip_exif()/f/image/VaixnBsd1JdPT8WMPU7BmLlA.jpg?f=fotoalbum_large)
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Waarbij je voor reguliere betaalpassen van de bekendere Nederlandse banken specifiek naar de vermelding debet moet kijken.. Dat zijn alleen Rabobank en ABN AMRO... Credit kaarten zijn handig uiteraard maar niet in supermarkten etc. Daar wil je liever je betaalpas in je horloge hebben.almere schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:21:
[...]
Hier een lijst met ondersteunde bank en prepaid creditcards voor google pay.[Afbeelding]
(van de andere providers waar debet kaarten genoemd worden weet ik niet precies wat ze aanbieden, maar dat zou in de context van betalen met je Samsung Watch interessant kunnen zijn. De overige bekendere Nederlandse banken zoals ING SNS ASN Triodos etc ondersteunen in ieder geval nog geen reguliere betaalpassen op Google Wallet. In plaats daarvan hebben ze hun eigen App die in combinatie met de NFC chip van je smartphone contactloos kan betalen)
[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 02-08-2023 17:38 ]
Ik heb bluetooth, wifi en GPS allemaal gewoon aan staan. Mijn vorige watch was de 3, dus nog met Tizen, en maps was juist een van de redenen over te stappen (dat, en de bizar goede deals die je kan krijgen bij het pre-orderen).
Ook een beetje jammer dat de draairing niet in elke app werkt. Verder alleen maar goede ervaringen. De 43mm is in z'n geheel ongeveer net zo groot als de 41 3, maar die extra ruimte op het scherm scheelt veel meer dan ik had verwacht. Past ook nog mooi (net) op m'n oversmalle pols.
Ik zie ING staan met de VISA kaart (is geen prepay) maar dat functioneer echt niet. Die kan niet toegevoegd worden in de google wallet. ING zegt ook dat ze niet weten of en/of wanneer ze google wallet/pay gaan ondersteunen.almere schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:21:
[...]
Hier een lijst met ondersteunde bank en prepaid creditcards voor google pay.[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 02-08-2023 18:21 ]
Ik vind hem nog wel behoorlijk dik, dat aspect is niet echt giga veranderd sinds ik jaren geleden zo'n watch had. Komt hier met name door die sensor "bubbel" onderop heb ik het idee?
Het standaard polsbandje zit op zich wel OK, alleen jammer van de gigantische gaten tussen je pols en het bandje, die komen door de grote stukken materiaal op het bandje die het "opzij forceren" zeg maar.. Ik had liever gehad dat ze iets meer direct omlaag naar de pols waren gegeaan.
Het bijgeleverde gratis "fabric" polsbandje van de actie is echt rotzooi
Ook wel jammer van de hoeveelheid Samsung rommel erop die je er niet af krijgt. Bixby en dergelijke. En dat je al die Samsung apps ook nog op je telefoon overal toegang toe moet geven, zelfs voor de backup. Ik denk dat ik de backup maar uitzet.
Nu nog wat apps zoeken die het leuk doen op Wear OS. En de cashback aanvragen!
[ Voor 12% gewijzigd door bumble_bee op 02-08-2023 18:30 ]
Ik draag nu juist het fabric bandje omdat ik de grijze niet mooi vindt. Hiermee heb je die gaten waar je het over hebt ook niet zo, Hoe kan deze nu te klein zijn als ie net zo groot, zo niet groter kan dan de grijze?? Heb je hem er wel goed op?bumble_bee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:25:
Hier ook de 47mm Classic net binnen, en het is een mooie watch! Ik had voor het laatst jaren geleden een watch, wilde met name kunnen betalen met m'n pols, dat gaat prima met de Rabo en Google wallet, gekoppeld met NFC in de pasjes. Ook voor oproepen aannemen werkt hij prima. Draairing werkt ook super, en het formaat is prima. Later nog verder testen.
Het standaard polsbandje zit op zich wel OK, alleen jammer van de gigantische gaten tussen je pols en het bandje, die komen door de grote stukken materiaal op het bandje die het "opzij forceren" zeg maar.. Ik had liever gehad dat ze iets meer direct omlaag naar de pols waren gegeaan.
Het bijgeleverde gratis "fabric" polsbandje van de actie is echt rotzooiVolgens mij is het polyester of zo? Het is ook nog veel te klein, heb de M/L gerkegen, maar volgens mij was er helemaal geen mogelijkheid om het formaat te kiezen?
Ook wel jammer van de hoeveelheid Samsung rommel erop die je er niet af krijgt. Bixby en dergelijke. En dat je al die Samsung apps ook nog op je telefoon overal toegang toe moet geven, zelfs voor de backup. Ik denk dat ik de backup maar uitzet.
Nu nog wat apps zoeken die het leuk doen op Wear OS. En de cashback aanvragen!
Mijn schuld inderdaad, had na het posten gelijk door dat ik hem er verkeerd op hadJvdW schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:30:
Ik draag nu juist het fabric bandje omdat ik de grijze niet mooi vindt. Hiermee heb je die gaten waar je het over hebt ook niet zo, Hoe kan deze nu te klein zijn als ie net zo groot, zo niet groter kan dan de grijze?? Heb je hem er wel goed op?

Ik heb al meerdere malen een chat geopend en er naar gevraagd. Helaas zeggen ze hier niks over.Agadir schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:57:
[...]
Ja precies. Daar dacht ik ook aan. Ik heb begrepen dat ING bezig is om Google Wallet te ondersteunen.

Ik neem aan dat dit voor de retour actie van Samsung is.038Robijno schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:08:
Waar vindt ik de EAN van de watch?
Bij de LTE versie van de watch kan je het IMEI nummer invullen ipv het serienummer. Ik heb hem gisteren ingevuld en daarstraks een bevestigingsmail gehad dat mijn aanvraag goedgekeurd is.
Overigens kan je in de watch in settings -> about watch ook het serienummer vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 02-08-2023 19:34 ]
https://www.amazon.nl/Spi...ung-Classic/dp/B0C4G3WKX1

Ik had alleen een usb-c stekker om ergens in te pluggen, vervelend want de enige usb-c aansluiting die ik heb is aan de achterkant van mijn PC. Moet nu telkens onder rmijn buro om de watch te laden.
Met hoeveel watt kan ik opladen, wat voor oplader moet ik kopen?
Het horloge zelf laad met 10W, maar als je toch al voor een usb c lader gaat kun je wellicht beter voor een hoger wattage gaan zodat je er ook een telefoon/tablet/switch etc. Mee zou kunnen opladen.TWKterry schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:14:
Dat supersnel laden (zolas hierboven een paar keer vermeld) ligt toch puur aan de lader die je gebruikt of hebben jullie er een oplader bij?
Ik had alleen een usb-c stekker om ergens in te pluggen, vervelend want de enige usb-c aansluiting die ik heb is aan de achterkant van mijn PC. Moet nu telkens onder rmijn buro om de watch te laden.
Met hoeveel watt kan ik opladen, wat voor oplader moet ik kopen?
Wel bijzonder dat het een usb c kabel is inderdaad, moest ook even zoeken naar een goede oplader.
Heb nu alvast wat zaken ingesteld.
Echter nu heb ik de telefoon verbinding uitgezet. Alleen nu zie ik een icoontje hiervan op de classic 6.
Kan ik dat ergens uitzetten?
Streepjescode verpakking horloge.038Robijno schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:08:
Waar vindt ik de EAN van de watch?
Naar mijn weten ja, vorig jaar via mijn partner (die heeft een Samsung account) mijn gratis buds 2 pro moeten claimen (want dat was 3 per huishouden of zo)bumble_bee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:45:
Klopt het dat je een Samsung account moet maken om de cashback aan te vragen?
Aangezien ik geen Samsung account wou.
Ben benieuwd hoe de case en screen protector gaan passen.
Spigen Liquid Air Case Compatible with Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm (2023) - Matt Black https://amzn.eu/d/8oB1Il7
Ringke Tempered Glass [4 Pieces] Compatible with Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm Screen Protector, Tempered Glass Screen Protector Clear Shield - R5 https://amzn.eu/d/i0oXVs5
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Hoe is de batterij duur?kruila schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:57:
[...]
Ik heb de watch 6 classic 47 wifi al 3 dagen in huis, gekocht bij belsimpel
ik leg hem om de dag 's avonds 1 - 1 1/2 uur op de lader, dat deed ik met mijn vorige watch (galaxy watch zonder nummer) ook, meestal is de 2e avond nog zo'n 45% - 50% er in.
Dus 2 dagen met de batterij gaat makkelijk zoals ik het zo begrijp?kruila schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:57:
[...]
ik leg hem om de dag 's avonds 1 - 1 1/2 uur op de lader, dat deed ik met mijn vorige watch (galaxy watch zonder nummer) ook, meestal is de 2e avond nog zo'n 45% - 50% er in.
Ik ben best tevreden met de accuduur (47mm LTE).dutchnltweaker schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:58:
[...]
Dus 2 dagen met de batterij gaat makkelijk zoals ik het zo begrijp?
Had na binnenkomst de basis ingesteld, toen volledig opgeladen (tot 17h), daarna verder gegaan met apps installeren en instellen. Nu ruim een dag verder (29 uur later) staat de teller op 58% resterend. AOD uit (turn to wake aan), scherm uit na 15s, zuurstofmeting tijdens slaap uit, hartslag elke 10 minuten, meldingen om te bewegen uit, automatische herkenning van activiteiten aan, WhatsApp geïnstalleerd, Bluetooth, WiFi en NFC aan, GPS uit.
Als ik dat doorreken dan kom ik op 69 uur uit. Niet verkeerd om mee te beginnen.
* Vanmorgen nog op 50% na nacht 2 (dus maar 8% eraf deze nacht, sleep monitoring aan)
[ Voor 16% gewijzigd door greenlizzard op 03-08-2023 09:22 ]
Hangt van je instellingen en gebruik af. Always on display neemt veel batterij natuurlijk. Ga je sporten dan neemt hij ook veel batterij omdat hij continu bezig is met van alles meten. Heb de mijne vanmiddag opgeladen en heb nu nog 70%. Afgelopen nacht verbruikte hij volgens mij zo'n 20% maar dat is wel een gevalletje n=1.dutchnltweaker schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:58:
[...]
ja hoor, ligt natuurlijk ook aan het gebruik, ik gebruik geen Allways on Display, van die "medische" zaken alleen stappenteller en hartslag.dutchnltweaker schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:58:
[...]
[...]
antwoord op mijn vraag zelf al gevonden
[ Voor 69% gewijzigd door kruila op 02-08-2023 23:30 ]
Ik kom van een eerste generatie af. Grote is nagenoeg het zelfde. Lijkt wat minder zwaar, zit wel comfortabeler.
Scherm is onwijs mooi en helder.
Lader is wel erg klein, ben wel fan van het magneet systeem.
Morgen maar eens een usb-c lader halen, gebruik nu die van de MacBook.
Wordt dan ff een extra samsung stekker erbij kopen. Ben wel van het originele merk spul zeg maar. En om nou steeds de stekker van mn samsung telefoon te moeten pakken is ook zwaar irritant.
Zelfs de Watch 4 kwam zonder een blokje (al heeft die een USB-A aansluiting)Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:45:
Begrijp ik goed dat je er dus ene magnetische lader bij krijgt met een usb C poortje? En dus geen stekker voor in het stopcontact? Jeetje is dat nu ook al zover?
Wordt dan ff een extra samsung stekker erbij kopen. Ben wel van het originele merk spul zeg maar. En om nou steeds de stekker van mn samsung telefoon te moeten pakken is ook zwaar irritant.
Mijn partner is wel blij dat de Watch 6, net als de Watch 4 Classic wel probleemloos via de PC laadt.
Dat was zo'n beetje de eis (de watch wordt voor sleep tracking gebruikt, maar ongeveer 2 uur voordat deze nodig is, gaat hij bij de pc aan de lader)
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 03-08-2023 00:59 ]
Waar zit dat ergens in de instellingen?dutchgio schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:25:
Voor wie LTE niet gebruikt; dat kun je in de instellingen uitschakelen om de batterij te sparen.
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen