HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
PSN: TheKrish
Nee, helaas niet.Krishhh schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:45:
Zijn er hier ook ervaringen van iPhone gebruikers? Ik besefte mij veels te laat dat het een Android only Watch is. Kan ik de Watch wel koppelen met een iPhone?
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00089822/
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Waarom zou je voor een samsung watch gaan als je iPhone hebt? Die logica snap ik niet.Krishhh schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:45:
Zijn er hier ook ervaringen van iPhone gebruikers? Ik besefte mij veels te laat dat het een Android only Watch is. Kan ik de Watch wel koppelen met een iPhone?
Zelfde reden als waarvoor mensen kiezen voor Garmin .. of Fitbit ... platform compatibiliteit is niet altijd de eerste driver ... Soms is het uiterlijk of uitstraling, soms is het functionaliteit van de smartwatch zelf, soms is het batterijduur, of de mogelijkheid externe devices aan te koppelen zoals foot movement sensors ... Niet iedereen is een door de wol geverfde gebruiker die (soms instinctief) weet wat wel kan en wat niet kan ... Mijn vrouw is erg goed in domotica, maar zou er echt niet als eerste aan denken te checken of een smartwatch beperkt is tot een enkel platform. Zij vindt (ergens wel terecht) dat het gewoon moet functioneren met de industrie standaarden ... ;-) .. (Zij wilde dan ook liever een Galaxy Watch vanwege het uiterlijk maar moest uiteindelijk genoegen nemen met een Appe Watch SE)NeWSJuNK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:32:
[...]
Waarom zou je voor een samsung watch gaan als je iPhone hebt? Die logica snap ik niet.
Vanwege het ronde kastje en gezien de pre order aanbieding vond ik dat een mooie prijs om een smart Watch te verkennenNeWSJuNK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:32:
[...]
Waarom zou je voor een samsung watch gaan als je iPhone hebt? Die logica snap ik niet.
PSN: TheKrish
Volstrekt begrijpelijk .. Is een pracht horloge en een pracht deal .. Helaas heb je er weinig aan tenzij je besluit volledig over te gaan naar Android. En dat kan best ingrijpend zijn (afhankelijk van de mate waarin je afhankelijk bent van iPhones en IOS)Krishhh schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Vanwege het ronde kastje en gezien de pre order aanbieding vond ik dat een mooie prijs om een smart Watch te verkennen
Heb deze lader gekocht (wel prijzig, maar laadt supersnel en draadloos mijn telefoon en watch op): https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p5400tbegeu/MaNDaRK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:02:
Hier ook het horloge binnen, de classic 47mm.
Ik kom van een eerste generatie af. Grote is nagenoeg het zelfde. Lijkt wat minder zwaar, zit wel comfortabeler.
Scherm is onwijs mooi en helder.
Lader is wel erg klein, ben wel fan van het magneet systeem.
Morgen maar eens een usb-c lader halen, gebruik nu die van de MacBook.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Op Amazon een stuk voordeliger te krijgen: Samsung Wireless Charger Duo met snellaadadapter EP-P5400T https://amzn.eu/d/3uAHArFkruila schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:48:
[...]
Heb deze lader gekocht (wel prijzig, maar laadt supersnel en draadloos mijn telefoon en watch op): https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p5400tbegeu/
Zover ik weet zijn de nieuwe Galaxy watches Android only.Krishhh schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:45:
Lijkt mij dat deze geen snel laden ondersteunt (10w, 5v 2a), aangezien deze al uit is sinds de Galaxy S22 Ultra. Toen zaten we nog bij de Galaxy Watch 4, die op 5w oplaadt (5v 1a)kruila schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:48:
[...]
Heb deze lader gekocht (wel prijzig, maar laadt supersnel en draadloos mijn telefoon en watch op): https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p5400tbegeu/
De 15w die er bij staat geldt alleen voor telefoons (het linkse gedeelte)
Klopt, ik heb deze ook.. max 15w opladen voor telefoon. Nadeel is de ventilator die erin zit.. heb deze bij mijn bed en die hoor je wel.edgarf28 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:57:
[...]
Lijkt mij dat deze geen snel laden ondersteunt (10w, 5v 2a), aangezien deze al uit is sinds de Galaxy S22 Ultra. Toen zaten we nog bij de Galaxy Watch 4, die op 5w oplaadt (5v 1a)
De 15w die er bij staat geldt alleen voor telefoons (het linkse gedeelte)
Ik heb van 9% naar100% in 1uur en 10min. Heb je een snel lader?marcelmg2 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:12:
Gisteren mn GW6 C 42mm opgeladen (met een gewone lader en het blokje van een GW4) en die ging van 27% naar 90% in 1h. 1% per minuut. Is dat snel/langzaam/normaal?
[ Voor 13% gewijzigd door MoensV op 03-08-2023 12:16 ]
Installatie ging echt super easy omdat mijn Samsung en Google account vanaf de telefoon al "ingeladen" werd. Gelijk opties om apps te installeren en je bent ready to go. Jammer dat je de backup niet tijdens de installatie kan uitzetten, maar dat kan natuurlijk achteraf wel. Ik begreep dat dit veel ruimte in beslag neemt en die backup heb ik toch niet nodig.
Het gratis bandje is trouwens erg matig. Zit niet fijn, de maat is heel krap (zelfde maat als de andere 2 bandjes die veel ruimer zitten). One click systeem is wel top! Het extra gekochte sportbandje vind ik zelf ook wel mooi en fijn! Heb de blauwe.
Vandaag eens wat mooie watch faces scoren van de standaard meegeleverde vind ik vaak net niet...
:strip_exif()/f/image/LORTclQ8k0EORFJbcK2nOf1z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fpFjukpgD9sbs8Tt9sPbGTav.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NYW7Tpy5wNZnXvRW0JhuowXL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ep3OZZnB1mmt8BQGnJnSDMKU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cIN1dBneyHgyfs0XMmJiGXBc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/arZg8ORfD2OifQXN4ayQvRaU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EpeuZoKd9fdgXxmXGbt98YBg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7oHWI4wumnp79zOYRXqoITxv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L5V5ZdrB1XajenU1wnErnI0M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U3EQmMCi7nT5VizuDVVYk45v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NljgDBXs1dOkPV23EwYhq1qG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G83vQvcEp1bOBNV5tqWN1oDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HYQlcm4lWX6DYtlk81S7m0S7.jpg?f=fotoalbum_large)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Krijg continue de melding in Google Play:
Check of het apparaat netwerkverbinding heeft. Zowel WiFi als bluetooth zijn verbonden.
Er komen ook geen meldingen binnen, niks.
Ga weer fijn terug naar mijn GWC 4 46mm.
[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2023 12:43 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja, heb ik, deze test was echter met een 'gewone' lader. Zal ook eens testen met een snel-lader.MoensV schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:14:
[...]
Ik heb van 9% naar100% in 1uur en 10min. Heb je een snel lader?
9-->100/70=1.3% per minuut, 30% sneller. Hoop eigenlijk op meer, want anders gaat deze elke nacht aan de oplader, terwijl ik m eigenlijk om wil houden voor de slaapmetingen.
ik heb apneu maar ik gebruik de GW6 classic niet voor slaapmeting, daarom.
Vreemd... De mijne doet alles prima. Moest wel een keer harde reset doen, maar daarna was alles rimpelloosPhusebox schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:34:
Wat een ramp ding deze GWC 47mm... installeren ging 3x mis, kan geen watch faces toevoegen via de app, verbinding valt steeds weg, accu loopt leeg als je er naar kijkt.
Krijg continue de melding in Google Play:
Check of het apparaat netwerkverbinding heeft. Zowel WiFi als bluetooth zijn verbonden.
Er komen ook geen meldingen binnen, niks.
Ga weer fijn terug naar mijn GWC 4 46mm.
Reset ook net gedaan. Nu blijft ie weer ergens anders op hangen.wiz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Vreemd... De mijne doet alles prima. Moest wel een keer harde reset doen, maar daarna was alles rimpelloos
Nog een hard reset gedaan. Watch weer helemaal ingesteld. En wederom kan ik niks vanuit de play store installeren. Wat een prul.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 03-08-2023 13:19 ]
Goh. Is er echt iemand die denkt dat ook maar iets van die health functies echt betrouwbaar zijn?kruila schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:50:
https://www.rtlnieuws.nl/...trouwbaar-google-nest-hub
ik heb apneu maar ik gebruik de GW6 classic niet voor slaapmeting, daarom.
Ik gok van wel, anders gebruik je ze toch niet?Phusebox schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
Goh. Is er echt iemand die denkt dat ook maar iets van die health functies echt betrouwbaar zijn?
Ik heb het horloge vanmorgen binnen notime geinstalleerd wbt 1e keer opstarten, wat apps geinstalleerd, meldingen die ik binnen wil hebben aangezet, net al een rondje met Strava gedaan (GPS was behoorlijk accuraat en sowieso miste ik het gebruik van Strava direct op mijn watch) , wat externe faces gedownload. Die watch gaat als de brandweer. Super snel ivm mijn 5 jaar oude Gear sport, Wear OS lijkt me nu al een flinke verbetering tov Tizen.
Enige wat ik nog wat beter moet ervaren is de accuduur. Stond op 70% bij bezorging, nu al terug naar 36% maar ok. Ik heb dat ding natuurlijk ook een paar uur vrijwel nonstop aan staan, tweaken, wandelsessie opgenomen en sowieso duurt het even voor de calibratie gedaan is. Dan hoop ik er toch iig 1,5 dag mee te kunnen en dat bij laden gewoon tussendoor kan zodat ik mijn slaap wel kan tracken. In dat kader wel jammer dat je er niet zelf een USB c kabeltje in kan stoppen, bijv. van je telefoon. Zou het opladen met een powerbank ook gelijk mogelijk maken.
Vind het oprecht een prachtig horloge, super blij mee!
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 03-08-2023 13:51 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ook niet met de app "Budds" die vooringestalleerd staat op je watch?NeWSJuNK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:53:
Bij mijn watch 5 kon ik altijd het volume van de airbuds van Spotify via de watch regelen, bij de 6 is me dat nog niet gelukt, iemand enig idee?
Mag ik toch zeker, voor mezelf afschrijven? Ding is 2 uur oud en heeft al drie hard resets gehad.Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:50:
@Phusebox beetje overdreven om het horloge gelijk af te schrijven omdat jij, eigenlijk als enige, hebt dat de installatie niet lekker loopt? Weet je zeker dat je alles zelf wel goed hebt gedaan?
Kom van een GWC4 en die start sneller op dan deze. Watchfaces installeren was bij dat horloge ook nooit een issue, alles werkte eigenlijk probleemloos.
Mag je zeker doen maar als je eigenlijk de enige bent met al die klachten en issues... misschien heb je net de pech dat je een maandagochtend model hebt? Maakt mij verder niet uit he, zou het alleen zonde voor jezelf vinden.Phusebox schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:13:
[...]
Mag ik toch zeker, voor mezelf afschrijven? Ding is 2 uur oud en heeft al drie hard resets gehad.
Kom van een GWC4 en die start sneller op dan deze. Watchfaces installeren was bij dat horloge ook nooit een issue, alles werkte eigenlijk probleemloos.
Ja hoor, dit kan gewoon. Je moet naar pagina 2 van je Spotify gaan. Daar zie je de volume buttons. Ik heb zelf Jabras maar neem aan dat het voor airpods niet anders is.NeWSJuNK schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:53:
Bij mijn watch 5 kon ik altijd het volume van de airbuds van Spotify via de watch regelen, bij de 6 is me dat nog niet gelukt, iemand enig idee?
:strip_exif()/f/image/J9GId4eHieB1v15JUAafTlio.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EpxWkxcgjxdsOyqCurbcDepm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Juancho op 03-08-2023 14:48 ]
Een "simpel" horloge als dit zal voorlopig echt niet in de buurt komen van medische apparaten maar er zijn toch meerdere onderzoeken die uitwijzen dat smartwatches weldegelijk een rol kunnen spelen. Zie bijvoorbeeld deze oudere studie: https://www.sammobile.com...parable-to-medical-tools/ & https://www.sleephealthjo...-7218(22)00058-4/fulltextkruila schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:19:
[...]
Ik gok van wel, anders gebruik je ze toch niet?
Quote uit de laatste link:
En deze voor bijvoorbeeld de Apple watch: https://www.researchgate....cally_validated_actigraphThis study characterized the performance of the GW4 when measuring the estimated SpO2 during sleep. The accuracy of the GW4 complies with the FDA and ISO standards. The major strength of this study is that it evaluated the performance of wrist-worn reflectance pulse oximetry when measuring the SpO2 of patients with sleep apnea and of some patients with profound desaturation.
In the field of sleep medicine, the development of precise and convenient SpO2 measurements should be associated with the screening and monitoring of OSA. With improvements in the accuracy and error correction algorithms of wrist-worn wearable devices, it is expected that future devices will provide more accurate and reliable information to patients and clinicians alike.
Mijn horloge is trouwens van 20% naar 100% gegaan in uiteindelijk 1u2min. Benieuwd hoelang het nu mee gaat, vanavond nog 2 uur op de tennisbaan en dan zet ik de Strava tracker ook aan op de watch. Dat vreet natuurlijk batterij maar dat is logisch. Dan tijdens het douchen/tandenpoetsen even weer op de lader om zo ook voor het eerst mijn slaap te tracken. Ben benieuwd!
Daarnaast ook het feit dat de zilveren GWC mij net een tikkie te shiny aanvoelt ... De PRO lijkt qua kleur,
titanium ook veel meer op mijn AWU, ook titanium ... Voelt net wat sjieker aan ...
Daar tegenover staat dan weer het immense OLED scherm van de GWC en de pixel density .. Wat een prachtscherm zeg ...
En de zwarte GWC?wiz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:33:
Ben er nog steeds niet uit of ik de GWC47 hou of niet ... Het grote minpunt hier is toch wel het verschil tussen 425mAh (GWC) en 590mAh (PRO)
Daarnaast ook het feit dat de zilveren GWC mij net een tikkie te shiny aanvoelt ... De PRO lijkt qua kleur,
titanium ook veel meer op mijn AWU, ook titanium ... Voelt net wat sjieker aan ...
Daar tegenover staat dan weer het immense OLED scherm van de GWC en de pixel density .. Wat een prachtscherm zeg ...
De SOC is ook wat sneller/zuiniger, wellicht maakt dat het verschil in batterijduur ook kleiner.
En anders gewoon bij de Pro blijven inderdaad.
Het horloge in het zwart staat top. Nogsteeds heel blij mee.
[ Voor 39% gewijzigd door greenlizzard op 03-08-2023 16:01 ]
Op je watch na de playstore gaan en daar whatsapp instaleren. Daarna openen de rest spreekt voor zich.Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:17:
Het lukt me maar niet om whatsapp berichten op de watch te laten tonen. Iemand een idee? Ik heb uiteraard meldingen aan staan en ook de losse Whatsapp app op de watch geïnstalleerd.
Suc6
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Let op dat je in de Samsung Wearable app ook instellingen hebt om per app meldingen aan en uit te zetten.
En bijvoorbeeld de optie om meldingen niet te tonen als je telefoon in gebruik is.
In de wearable app kan je meldingen aangeven aan/uit zetten en nog een extra optie: aangepaste meldingstijl horloge. Of ik nu alles aan/uit zet, maakt geen verschil op de watch.
En dan heb je ook nog de Galaxy watch6 manager. Ook daar staan meldingen toestaan op aan.
[ Voor 63% gewijzigd door Juancho op 03-08-2023 16:30 ]
Volgens mij werkt die app alleen, op het moment dat je in het beta-programma van whatsapp zit. Indien je daar niet in zit, moet je de whatsapp app deinstalleren op de watch, en dan zou je notificaties weer moeten kunnen ontvangen.Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:17:
Het lukt me maar niet om whatsapp berichten op de watch te laten tonen. Iemand een idee? Ik heb uiteraard meldingen aan staan en ook de losse Whatsapp app op de watch geïnstalleerd.
Ik zit niet in het beta-programma va wa, maar krijg netjes meldingen op de watch (wa geistalleerd op de watch)evanraalte schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:42:
[...]
Volgens mij werkt die app alleen, op het moment dat je in het beta-programma van whatsapp zit. Indien je daar niet in zit, moet je de whatsapp app deinstalleren op de watch, en dan zou je notificaties weer moeten kunnen ontvangen.
Ah oke, was puur second hand info. Een vriend van me had het zelfde probleem op zijn watch6, en dat was de oplossingkruila schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:46:
[...]
Ik zit niet in het beta-programma va wa, maar krijg netjes meldingen op de watch (wa geistalleerd op de watch)
Nee hoor, als alles goed is ingesteld dan werkt het gewoon zonder in de whatsap beta te zitten.evanraalte schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:42:
[...]
Volgens mij werkt die app alleen, op het moment dat je in het beta-programma van whatsapp zit. Indien je daar niet in zit, moet je de whatsapp app deinstalleren op de watch, en dan zou je notificaties weer moeten kunnen ontvangen.
Whatsapp app werkt gewoon op mijn Classic 4, niet bijzonders daarvoor gedaan.
Installeren op de watch en inloggen via de whatsapp op mijn telefoon.
Heb nu een tile met laatste gesprekken die ik kan openen, berichten kan kijken en versturen. Krijg dus ook netjes notificaties op zowel mijn telefoon en Classic 4.
Dus verwacht dat het ook op mijn Classic 6 gaat werken als ik alles ingesteld heb die ik vandaag ontvangen heb. Vanavond als de kids slapen de Classic 6 instellen.
[ Voor 9% gewijzigd door FongWan op 03-08-2023 16:58 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Nog andere vraagje, ik kan nergens Google assistent vinden. Iemand al gevonden hoe je dat installeert?
Vindt het wel erg jammer dat ik nog steeds niet de beelden/een foto van de Google Nest deurbel krijg te zien op het horloge, alleen een melding....Dat is echt niet zo best. Andere merken kunnen het wel

Zullen binnenkort, nu de eerste leveringen zijn geweest, vast wel uitgebreide reviews en tips/trics videos op Youtube komen!satshow schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:11:
Zijn er al tweaks voor de galaxy watch 6?
:strip_exif()/f/image/l3bOme3i6zhY3kf89a0e92cm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WngbVKXNd252RYKo2HHpMfTz.jpg?f=fotoalbum_large)
Scol in de playstore helemaal na beneden. Druk daar op iets met apps.Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:59:
Het is ondertussen al gelukt. Ik dacht dat je juist moest uitzetten dat meldingen op je telefoon EN watch binnen kwamen, beetje overbodig immers. Zeker als je telefoon unlocked is. Maargoed, nu komen ze wel binnen.
Nog andere vraagje, ik kan nergens Google assistent vinden. Iemand al gevonden hoe je dat installeert?
Update daar de assistent en nog een paar andere apps.
Als je dat gedaan hebt staan ze bij je apps.
Suc6
Thanks dit was het! Stonden nog 5 updates klaar. Tis soms een beetje onoverzichtelijk met een store of 3 en dat op je telefoon en watch 😁almere schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:16:
[...]
Scol in de playstore helemaal na beneden. Druk daar op iets met apps.
Update daar de assistent en nog een paar andere apps.
Als je dat gedaan hebt staan ze bij je apps.
Suc6
Na die update staat de Google assistent trouwens ook eindelijk in het apps overzicht, top! Een kijken of ik m'n hue lampen daarmee kan aansturen. Er is helaas nog geen hue app voor Wear OS. Natuurlijk wel een Google home app maar daar heb ik nog niks ingezet behalve onze wasmachine 😁
Dit is een specifieke tegel van strava die ik heb toegevoegd. Nu moet ik elke keer als ik bijv tennis en dat wil tracken eerst de app in, naar beneden scrollen en dan pas kan ik het starten. Via samsung health kan het wel, dat kan je instellen in de health app. Maar bij strava kan ik het nog niet vinden... 🤔 En ik gebruik nou eenmaal Strava voor hardlopen, wandelen en tennis... 🙃
:strip_exif()/f/image/9UCx60aLMEWNp4xm3GTOhffX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8zb1R0eRA5gXSLG7UTakiHT2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Juancho op 03-08-2023 18:55 ]
Heb dezelfde en ook een klein beetje speling inderdaad. Had dat ook op de watch 4 en daarvoor op de watch 3 dus lijkt mij normaal. Ik heb er nooit problemen door gehad in elk geval.cordonbleu schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:28:
Heb zojuist mijn Classic 47mm ontvangen en merk dat er een beetje speling zit op de draai bezel. Is dat normaal? Heb hiervoor alleen een Samsung Watch gehad met touch bezel, dus geen ervaring met de rotating bezel en of die speling erin hoort.
Maar bij alle watchfaces is nergens zwart echt zwart maar allemaal grijzig en alles heeft een groene zweem, ook settings etc.
Nergens last van op de 6 classic. Heb je niet per ongeluk onder accessibility in de settings 1 of ander kleurenfilter ofzo aanstaan?Phusebox schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:27:
Ligt het aan mij of is het scherm erg groenig en het always on display erg donker? Eigenlijk zo donker dat het met diverse watch faces niet leesbaar is, met de gwc4 wel.
Maar bij alle watchfaces is nergens zwart echt zwart maar allemaal grijzig en alles heeft een groene zweem, ook settings etc.
Nope, en helaas kun je niks instellen qua scherm en kleurafstelling...pimjai schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:16:
[...]
Nergens last van op de 6 classic. Heb je niet per ongeluk onder accessibility in de settings 1 of ander kleurenfilter ofzo aanstaan?
Dit is hoe het er uitziet:
:strip_exif()/f/image/P1qF0oOfnRge2AjU4nDmpFqj.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is wat ik verwacht en gewend ben:
:strip_exif()/f/image/WWXL1jH5pLNvrkpxBhYqnky2.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste wat ik meteen gedaan heb ik het standaard bandje eraf gehaald nadat ik die geprobeerd had. Vind die echt voor geen meter zitten bij mij. Het gratis nylon bandje vond ik fijner zitten maar ook die is in de bak met 20mm horloge bandjes beland. Nu een andere bandje die ik al had erop voor nu, zie foto's.
Op de Classic 4 weer de originele bandjes terug plaatsen voordat ik die voor de extra cashback opstuur.
Just in case, links de Classic 6 47mm en rechts de Classic 4 46mm.
Aanvulling edit:
Watch faces die jullie zien:
Pixel Minimal Watch Face
https://play.google.com/s...dor.pixelminimalwatchface
[DW] Pixel Watch 2
https://play.google.com/s...igitalwings.pixelwatchtwo
Digtial Wings heeft ook andere leuke watch faces op basis van de Pixel Watch.
Watch bands die jullie zien:
Archer Watch Straps (20mm)
Via Amazon.nl
Kleur: Zwart/Grijs (James Bond) - nylon
Kleur: Staal Blauw - siliconen
![]() | ![]() |
[ Voor 15% gewijzigd door FongWan op 03-08-2023 22:10 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Die bandjes hoef je niet op te sturenFongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:56:
Eindelijk eerste zaken ingesteld, man wat was ik vergeten dat het een gedoe is om alles weer goed in te stellen.
Eerste wat ik meteen gedaan heb ik het standaard bandje eraf gehaald nadat ik die geprobeerd had. Vind die echt voor geen meter zitten bij mij. Het gratis nylon bandje vond ik fijner zitten maar ook die is in de bak met 20mm horloge bandjes beland. Nu een andere bandje die ik al had erop voor nu, zie foto's.
Op de Classic 4 weer de originele bandjes terug plaatsen voordat ik die voor de extra cashback opstuur.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Alleen de kast volstaat
Oh echt waar? Weet je dat zeker?d0s schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:58:
[...]
Die bandjes hoef je niet op te sturen![]()
Alleen de kast volstaat
Laadkabel stuur ik in ieder geval niet mee maar zou verwachten dat de bandjes wel mee moeten.
Ik heb de watch nog niet ontvangen maar welke face zie ik hier op de 6 classic?FongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:56:
Eindelijk eerste zaken ingesteld, man wat was ik vergeten dat het een gedoe is om alles weer goed in te stellen.
Vrij zeker, zie ook de samsung fora rondom inruil. Ik stuur ze in elk geval niet mee.FongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:06:
[...]
Oh echt waar? Weet je dat zeker?
Laadkabel stuur ik in ieder geval niet mee maar zou verwachten dat de bandjes wel mee moeten.
Even aanvulling gedaan op mijn post en gequote voor je.DM89 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:07:
[...]
Ik heb de watch nog niet ontvangen maar welke face zie ik hier op de 6 classic?
FongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:56:
Aanvulling edit:
Watch faces die jullie zien:
Pixel Minimal Watch Face
https://play.google.com/s...dor.pixelminimalwatchface
[DW] Pixel Watch 2
https://play.google.com/s...igitalwings.pixelwatchtwo
Digtial Wings heeft ook andere leuke watch faces op basis van de Pixel Watch.
Watch bands die jullie zien:
Archer Watch Straps (20mm)
Via Amazon.nl
Kleur: Zwart/Grijs (James Bond) - nylon
Kleur: Staal Blauw - siliconen
Dan gaat ook alleen de kast die kant uitd0s schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:11:
[...]
Vrij zeker, zie ook de samsung fora rondom inruil. Ik stuur ze in elk geval niet mee.
[ Voor 7% gewijzigd door FongWan op 03-08-2023 22:17 ]
Ik ben er alleen nog niet uit hoe je zo'n S-Health activiteit als deze automatisch kan syncen met Strava. Is iets dat denk ik buiten de watch om niet lekker ziet, maar ik heb het wel ingesteld bij S-Health maar de activteit (zonder GPS, want bij tennis gaat die blijkbaar niet aan) wordt er niks gesynct.
De volgende keer tennissen ga ik de activiteit vanuit Strava zelf aanzetten en ook kijken wat dat doet met het verbruik. Die zal dan natuurlijk wel gelijk in Strava komen maar bij Strava kan ik vanuit de tegel weer niet tennis bij de 3 favorite opties zetten wat irritant is (zie afbeelding hierboven in mijn vorige post).
Dus dat is nog even uitzoeken wat het handigste is. Terwijl ik dit type is de accu alweer op 80% en na het douchen dus klaar voor de eerste slaap tracking! Ben benieuwd. Daarover gesproken, moet je nog iets speciaal aanzetten voor de sleep tracking? Of gaat dat automatisch? En kan je dan beter die setting voor aanraking aanzetten (die waterdruppel)? Of hoe gaat dat? Ik heb wel een tegel van slapen maar daar kan ik weinig mee....
Ik heb hetzelfde exemplaar en er zit ook heel minimaal speling op die ring bezel.cordonbleu schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:28:
Heb zojuist mijn Classic 47mm ontvangen en merk dat er een beetje speling zit op de draai bezel. Is dat normaal? Heb hiervoor alleen een Samsung Watch gehad met touch bezel, dus geen ervaring met de rotating bezel en of die speling erin hoort.
Ook nagevraagd elders en blijkt normaal te zijn.
Op Youtube een aantal filmpjes gezien waar de ring bezel wordt verwijderd om te reinigen en dan zie je dat die ring bezel op z'n plaats wordt gehouden door een plastic draadje.
Vandaar dat er een minimale speling zal zijn.
Lijkt mij dus normaal te zijn.
Ja ik heb precies het zelfde, de groene waas viel mij ook direct op bij in gebruik name.Phusebox schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Nope, en helaas kun je niks instellen qua scherm en kleurafstelling...
Dit is hoe het er uitziet:
[Afbeelding]
En dit is wat ik verwacht en gewend ben:
[Afbeelding]
Ik kom van een Galaxy Watch 4 af die dit totaal niet had.
Heb wel gemerkt als je de helderheid wat hoger zet dat dan de groene waas zo goed als weg is.
Merk het dus alleen als de helderheid vrij laag staat
Welke extra inruil trouwens? Toen ik hem bestelde op 27 juli kreeg ik 35 euro voor de Classic 4 46mm. Geen extra cashback daar bovenop.FongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:06:
[...]
Maar eh de lader moet je wel meesturen, daar is mijn vorige inruil ooit op afgekeurd.
Slaap tracking zet je aan/uit in de telefoon app, dacht ik. En als je op je telefoon van boven naar beneden sleept heb je een bedtijd modus. Daarmee gaat je scherm uit en gaat ie alleen aan als je op een knop aan de zijkant drukt. Wel zo handig...Juancho schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:16:
Daarover gesproken, moet je nog iets speciaal aanzetten voor de sleep tracking? Of gaat dat automatisch? En kan je dan beter die setting voor aanraking aanzetten (die waterdruppel)? Of hoe gaat dat? Ik heb wel een tegel van slapen maar daar kan ik weinig mee....
(Dit is overigens voor een Watch 5, maar zal niet (veel) anders zijn voor de 6.)
Gisterochtend 100% rond een uur of 8,nu net op de lader gelegd met nog 65%.mavical schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:22:
Vanochtend rond 07.00 uur horloge omgedaan. (Classic 47mm). Wad volledig geladen. Om 22.30 uur nog maar 47% batterij. Vond ik toch wel beetje tegenvallen. Esim heb ik uitgeschakeld om energie te besparen. Verder geen spannende zaken aan staan Always Display On ook uit. Hoe is jullie ervaring met de Classic 47mm?
AOD uit, raise to wake aan, 4g uit. uurtje of 2 gelopen met de automatische detectie aan waarbij die dus alles bij gaat houden. Vannacht omgehouden voor de slaap detectie.
Ik ben hier wel tevreden met de batterij eigenlijk, stuk beter dan de watch 4 classic in elk geval.
Wel een groot verschil met jou, vraag me af waar dat verschil hem inzit. Heb wel van een boel apps de watch notificatie uitstaan, hoef niet alles per direct op mijn pols te hebben, mogelijk scheelt dat. Ben ook eigenlijk altijd binnen Bluetooth bereik, dus hij schakelt bijna nooit over op wifi.
[ Voor 16% gewijzigd door pimjai op 04-08-2023 07:56 ]
Net van lader gehaald. 100 % . Ga vandaag uurtje hardlopen. Is kijken waar die vanavond op uitkomt.pimjai schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:51:
[...]
Gisterochtend 100% rond een uur of 8,nu net op de lader gelegd met nog 65%.
AOD uit, raise to wake aan, 4g uit. uurtje of 2 gelopen met de automatische detectie aan waarbij die dus alles bij gaat houden. Vannacht omgehouden voor de slaap detectie.
Ik ben hier wel tevreden met de batterij eigenlijk, stuk beter dan de watch 4 classic in elk geval.
Wel een groot verschil met jou, vraag me af waar dat verschil hem inzit. Heb wel van een boel apps de watch notificatie uitstaan, hoef niet alles per direct op mijn pols te hebben, mogelijk scheelt dat. Ben ook eigenlijk altijd binnen Bluetooth bereik, dus hij schakelt bijna nooit over op wifi.
Excuus als ik onduidelijk ben geweest.Phusebox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 05:34:
[...]
Welke extra inruil trouwens? Toen ik hem bestelde op 27 juli kreeg ik 35 euro voor de Classic 4 46mm. Geen extra cashback daar bovenop.
Maar eh de lader moet je wel meesturen, daar is mijn vorige inruil ooit op afgekeurd.
Bedoel inruil voor mijn Classic 4 46mm en daarnaast de € 70,- retour vanuit Samsung die je na levering moet indienen via de website.
Hmm ging de inruil om een watch of mobiel? Ik heb bij een vorige inruil van een mobiel toen alleen het toestel opgestuurd zonder lader en dat ging toen goed. Dus vandaar dat ik dacht dat bij inruil van mijn watch alleen de watch zelf met bandje zou kunnen opsturen.
Maar dat was bij jou dus afgekeurd?
Ik heb vorige week voor een S23 plus nog twee toestellen ingestuurd zonder lader. Was geen enkel probleem. In de voorwaarden van Samsung zelf staat dat het erbij moet, maar in de mail van de partner zeggen ze expliciet dat het mag, maar niet hoeft.FongWan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:26:
[...]
Excuus als ik onduidelijk ben geweest.
Bedoel inruil voor mijn Classic 4 46mm en daarnaast de € 70,- retour vanuit Samsung die je na levering moet indienen via de website.
Hmm ging de inruil om een watch of mobiel? Ik heb bij een vorige inruil van een mobiel toen alleen het toestel opgestuurd zonder lader en dat ging toen goed. Dus vandaar dat ik dacht dat bij inruil van mijn watch alleen de watch zelf met bandje zou kunnen opsturen.
Maar dat was bij jou dus afgekeurd?
Misschien is het voor watches wel anders. Kan me in elk geval niet voorstellen dat ze nog iets met bandjes willen (ivm hygiene etc).
Bandje blijft hier.. die heb ik gewoon los bij mijn Galaxy 4 moeten bestellen a 40€FongWan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:06:
[...]

Op de site van Samsung inruil staat overigens dat accessoires zoals de lader ook niet mee hoeven?
Ik ruil mijn watch4 44mm ook in en heb een mail ontvangen met instructies betreffende de inruil. In de mail staat het volgende:Phusebox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:48:
Lader zit niet bij een telefoon dus die hoeft niet mee. Lader zit wel bij watch dus moet mee. Althans twee jaar geleden wel.
"Het opsturen van je oplader en/of andere accessoires mag, maar dit is niet verplicht."
Oplader stuur ik dus niet mee. Ik zag dat die het ook deed op mijn watch6 dus heb ik mooi een reserve.
Ik hoop het voor je. Dan is het beleid gewijzigd.hostje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:14:
[...]
Ik ruil mijn watch4 44mm ook in en heb een mail ontvangen met instructies betreffende de inruil. In de mail staat het volgende:
"Het opsturen van je oplader en/of andere accessoires mag, maar dit is niet verplicht."
Oplader stuur ik dus niet mee. Ik zag dat die het ook deed op mijn watch6 dus heb ik mooi een reserve.
Ik vond 35 Euro voor een GW4 Classic 46mm in goede staat te weinig om hem op te sturen. Dan bewaar ik die wel als reserve.
Beter in je collectie houden inderdaad..mijn in nieuwstaat GW4 gaat voor die aalmoes zeker niet wegPhusebox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:17:
[...]
Ik hoop het voor je. Dan is het beleid gewijzigd.
Ik vond 35 Euro voor een GW4 Classic 46mm in goede staat te weinig om hem op te sturen. Dan bewaar ik die wel als reserve.
Tubes....It's what make music music!

Je kunt de betaalde faces terugvinden in de playstore. Onder (apps en apparaat beheer) Op telegram app zijn aanbieders die mooie faces aanbieden met coupons. De meeste zijn bij mij gekocht.NeWSJuNK schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:27:
Ik zie hier af en toe leuke watchfaces voorbij komen, zijn die gratis en waar kun je die downloaden? Ik had 1 betaalde watchface op mijn watch 5 maar die ben ik kwijt
Op XDA is er nog weinig actief voor de GW6 ook een aanrader om te volgen
Zie pmNeWSJuNK schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:27:
Ik zie hier af en toe leuke watchfaces voorbij komen, zijn die gratis en waar kun je die downloaden? Ik had 1 betaalde watchface op mijn watch 5 maar die ben ik kwijt
Wbt de slaapresultaten klopte er maar weinig van. Volgens de data sliep ik pas vanaf 05:30 uur...??
Misschien moet je dat een paar keer doen voordat het beter wordt. Ik heb verder iig geen specifiek slaapprogramma opgestart, moet dat? En zoja waar? Voor zover ik kan zien is dat er niet en detecteert de watch zelf wel of je slaapt. En kan je pas achteraf via die slaap tegel en je telefoon je slaapdata zien.
Volg oa AFW (Amoled Watch Faces) op insta/website/telegram groep.Tweaker1987 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:26:
Ik zou ook wel willen weten waar iedereen leuke (lieft gratis) watchfaces vandaan haalt
De meeste zijn betaald maar je vindt vaak coupons terug waardoor je die faces gratis hebt. Sowieso zijn er wel een aantal die al gratis zijn en die je eens kan checken. Je hebt er ook een 2 voor de prijs van 1 actie. Moet je ff je bonnetje naar ze mailen, aangeven welke face je graag extra wil en dan krijg je daar een coupon voor.
https://amoledwatchfaces.com/
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 04-08-2023 11:08 ]
[ Voor 10% gewijzigd door JvdW op 04-08-2023 11:54 ]
Nu heb ik dus de 43mm classic voor zo'n €150, wat een belachelijk goede prijs is. Mag de watch 3 classic met pensioen.
Edit:
Hebben meer mensen er trouwens last van dat hij dat muzieknootje onder blijft tonen ondanks dat ik al lang geen muziek meer luister? Ik heb de watch moeten rebooten om het weg te krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
[ Voor 27% gewijzigd door iuuk op 04-08-2023 11:59 ]
Mooi leer bandje is altijd chique. Rest nog een mooi RVS/ titanium band dan ben je compleet.Maugrinn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:39:
Ik ben nog aan het twijfelen, of men groen sport bandje, of het lederen bandje.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Had gedonder met de promotie , verkeerde of niet juiste link betreffende juiste model..bellen heeft niet zoveel zin nu, 3x op 3minuten na wachten eraf geknikkerd van de lijn. Maar Whatsapp werkt prima en snel.iuuk schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:57:
Ik kreeg vandaag bericht dat m'n €70 cashback is goedgekeurd, dat is vrij snel. Dan staat in die mail wel weer dat ze het geld binnen 7 weken overmaken, dat is vrij niet zo snel...
Nu heb ik dus de 43mm classic voor zo'n €150, wat een belachelijk goede prijs is. Mag de watch 3 classic met pensioen.
Edit:
Hebben meer mensen er trouwens last van dat hij dat muzieknootje onder blijft tonen ondanks dat ik al lang geen muziek meer luister? Ik heb de watch moeten rebooten om het weg te krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Dus 7 tientjes in de pocket al duurd het een tijdje. Wat in het vat zit, verzuurd niet!.
Tja, freeze heb ik ook al gehad, ook een reboot moeten doen. Software kan en mag wel een update krijgen vind het toch wat buggy.
Best vreemd dat je maar 35 euro zou krijgen voor een Watch4 Classic 46mm terwijl ik voor mijn niet-Classic variant (44mm) 48 euro kreeg. Ik vond dat ook weinig maar had geen zin in gedoe met hem op marktplaats te zetten. En als backup bewaren is in mijn ervaring er na 5 jaar achter komen dat dat ding nog ergens in een la ligt, nooit meer gebruikt is en niks meer waard is.Phusebox schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:17:
[...]
Ik hoop het voor je. Dan is het beleid gewijzigd.
Ik had 127 betaald voor men watch 6 classic 43mm, als de cashback wordt goed gekeurd is het nog 57 euroiuuk schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:57:
Ik kreeg vandaag bericht dat m'n €70 cashback is goedgekeurd, dat is vrij snel. Dan staat in die mail wel weer dat ze het geld binnen 7 weken overmaken, dat is vrij niet zo snel...
Edit:
daar kan ik best mee leven.
Dat muziek nootje heb ik ook een tijd gehad, nu weer weg, denk dat het was omdat ik de mediaplayer op fold had open staan.
Volgens mij is dit ook meer een bandje bedoelt voor de nacht. Is wat zachter en lichter. Heb hem afgelopen nacht om gehad en dan is het best een fijn zacht ding itt een leren bandje of een sportbandje. Verder zal ik dat bandje ook niet dragen hoor, heb die blauwe sportband van Samsung er gelijk bijgekocht en die vind ik echt op! Past mooi bij de zwarte uitvoering.Jamesl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:22:
Die fabric band bij de 40mm ia foeilelijk, denk ook bedoeld voor vrouwen maar mijn polsen zijn vrij klein dus moest die wel nemen, zelfs mijn vriendin vindt de band lelijk tho
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 04-08-2023 12:30 ]
Hoe is het geworden en hoe past het met de draaiende bezel?FongWan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:28:
Als het goed is krijg ik morgen mijn Watch 6 Classic 47mm Zwart binnen. En in de loop van de week de screen protectors en case. Beide op Amazon.nl gekocht.
Ben benieuwd hoe de case en screen protector gaan passen.
Spigen Liquid Air Case Compatible with Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm (2023) - Matt Black https://amzn.eu/d/8oB1Il7
Ringke Tempered Glass [4 Pieces] Compatible with Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm Screen Protector, Tempered Glass Screen Protector Clear Shield - R5 https://amzn.eu/d/i0oXVs5
Hoe kom je aan zo'n extreem lage prijs?Maugrinn schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:26:
[...]
Ik had 127 betaald voor men watch 6 classic 43mm, als de cashback wordt goed gekeurd is het nog 57 euro
daar kan ik best mee leven.
Dat muziek nootje heb ik ook een tijd gehad, nu weer weg, denk dat het was omdat ik de mediaplayer op fold had open staan.
Mooi bandje! Waar kun je die kopen?mwessels schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:03:
Sinds gisteren de watch binnen. Wel ander bandje gekocht.![]()
[Afbeelding]
Prijzen, bestellingen en leveringen mogen in [Samsung Galaxy Watch 6 series] Levering & Prijzen