Zucht. Hier word ik toch echt wel een beetje gallisch van.
14m elevation volgens dat ding. In het echt is het 117m boven zeeniveau waar ik daar liep. En het was daar redelijk vlak, het is niet zo dat ik opeens flink was geklommen of gedaald en hij dat nog op moest merken.
En vaak geeft hij die +/- 120m ook gewoon aan daar. Maar nu krijg je dan zoiets opeens. En ja de watch had GPS lock (gecheckt in de kompas app) en was "gecalibreerd". Vorige keer dat ik daar liep liet hij wel een normale hoogte zien. Er zit niet voor niets een barometer in (die natuurlijk gecalibreerd moet worden aan de hand van GPS, daarmee kan je de grondpositie bepalen en daarmee weet je de hoogte). Nog liever zou ik zien dat ik gewoon de luchtdruk op zeeniveau kan invoeren (QNH genoemd in de luchtvaart) maar daar is het weer te "consumenterig" voor natuurlijk. Maar als er auto calibratie op zit moet die wel goed werken.
Ook is de GPS ontvangst nog steeds ruk. Valt continu uit voor een periode van een minuut of 20. Ook stukken met weinig vegetatie. Bebouwing al helemaal niet. Hierdoor heeft hij ook de route niet goed berekend want het zou 300m elevation gain moeten zijn, niet 200. Ik loop die route vaak. Maar tijdens de gehele route gaf hij 100m te laag aan.
Natuurlijk snap ik dat het geen officieel meetapparaat is en natuurlijk mag het een beetje afwijken. Maar 100m?? Dit is toch geen speelgoedhorloge voor die 250 euro.
Mijn vorige samsung watch (Active 1) was echt ruk maar dat was in de tizen tijd en over deze hoorde ik wel goede verhalen. Maar dit irriteert me enorm. Het lijkt ook met de tijd slechter te worden want in het begin ging het wel goed.
Er is ook niks mis mee, niet gevallen. Hij was onder het hoesje wel een beetje plakkerig maar dat moet toch niet uitmaken. Ik vraag me wel eens af of Apple Watches het ook zo belabberd doen want daar zijn mensen altijd wel enthousiast over. Maar die kan ik toch niet gebruiken want ik kan niet zonder Android op mijn telefoon.
[
Voor 36% gewijzigd door
Llopigat op 18-10-2024 19:27
]