Windows clonen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Even een niet-duurzame kroegvraag, als u het me toestaat.

Situatie: een Dell Latitude 7390 laptop met een 256Gb SSD. Ik wil hem upgraden naar een 2TB SSD. Kingston 2TB SSD gekocht, met Clonezilla een kloon-actie gedaan (2TB SSD tijdelijk gemonteerd in een SSD enclosure), deze verloopt zonder fouten, maarrrrrr na het plaatsen van de 2TB SSD in de laptop krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96VTIcw_2ikX3o1klNyLZnF5VBU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUzZYiJvO3h7hQ5J2sfizQdR.jpg?f=fotoalbum_medium

Foutmelding: "Inaccessible_boot_device"

Daar natuurlijk naar gegoogled. Tig websites met exact hetzelfde setje troubleshoot-tips:

Word de disk gezien in de BIOS?: ja (ander zou het klonen ook niet gelukt zijn)
Is er een GPT / MBT verschil?: nee, beide disks zijn GPT
Foute sectoren?: nee

Uiteraard ook hier op het forum gezocht, maar ik vond alleen dit van iemand die het maar opgaf en Windows opnieuw installeerde.

Verder heb ik de kloonactie (als test) ook nog uitgevoerd naar een 512Gb SSD die ik nog had liggen, maar dat geeft exact hetzelfde resultaat. Dat lijkt aan te duiden dat de SSD niet het probleem is.

Ik heb dit eerder gedaan, met succes, maar het is alweer een tijd geleden - en omdat het goed ging toen niet goed opgelet natuurlijk.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@JeroenH
Een wilde gok.
In het bios ahci of ide kan het verschil maken soms.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@JeroenH mogelijk iets in de Windows bootloader. Heb je vanaf een USB installatie medium reparatie geprobeerd?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
AUijtdehaag schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:47:
@JeroenH
Een wilde gok.
In het bios ahci of ide kan het verschil maken soms.
Goede tip! Ik heb dat veranderd, maar helaas... zelfde foutmelding.
Ronald schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:15:
@JeroenH mogelijk iets in de Windows bootloader. Heb je vanaf een USB installatie medium reparatie geprobeerd?
Daar had ik nog niet aan gedacht, thanks. Maar helaas... ondanks dat het reparatieproces meldt dat er "iets" gerepareerd wordt nog steeds dezelfde foutmelding.

Het probleem is dat op zich Windows opnieuw installeren bij Dell laptops geen groot probleem is. Met de OS recovery tool is dat zo gepiept, met SupportAssist tool download je alle drivers in één keer en tadaa de laptop is weer als nieuw. Maar.... deze laptop is wat ouder (refurb gekocht met Windows 11) en met de Dell tools is alleen Windows 10 te downloaden :(

Een groter probleem is eigenlijk dat ik niet begrijp waarom dit verkeerd gaat. Een simpele kloon zou moeten werken, toch? Het is zo jammer dat de foutmelding niet wat meer informatie geeft over wat er dan faalt.

Dus verder troubleshooten maar. Als iemand nog tips heeft houd ik me aanbevolen O+ Bijvoorbeeld een goede kloon-tool, eentje niet uit de categorie die pas na downloaden - op USB-stick zetten - booten meldt "o ja, ik ben een trialversie van een dure betaalde tool, ik ga niet voor je doen waarvan ik op de website de suggestie heb gewekt dat ik voor je ging doen"

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

@JeroenH
Van de Windowshelpdesksite,
https://www.windows-helpdesk.nl/harde-schijf-klonen/
Zou gratis werken.

Edit is niet van Windows zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door klump4u op 23-07-2023 10:51 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zelfs voor de duurzame kroeg is dit offtopic; er is namelijk een betere plaats voor deze vragen. @ local crew: dit was een snelle vraag in DEI, dus wellicht niet helemaal volgens WOS policy.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransvWoerkom
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:48
JeroenH schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:06:
Even een niet-duurzame kroegvraag, als u het me toestaat.

Situatie: een Dell Latitude 7390 laptop met een 256Gb SSD. Ik wil hem upgraden naar een 2TB SSD. Kingston 2TB SSD gekocht, met Clonezilla een kloon-actie gedaan (2TB SSD tijdelijk gemonteerd in een SSD enclosure), deze verloopt zonder fouten, maarrrrrr na het plaatsen van de 2TB SSD in de laptop krijg ik dit:

[Afbeelding]

Foutmelding: "Inaccessible_boot_device"

Daar natuurlijk naar gegoogled. Tig websites met exact hetzelfde setje troubleshoot-tips:

Word de disk gezien in de BIOS?: ja (ander zou het klonen ook niet gelukt zijn)
Is er een GPT / MBT verschil?: nee, beide disks zijn GPT
Foute sectoren?: nee

Uiteraard ook hier op het forum gezocht, maar ik vond alleen dit van iemand die het maar opgaf en Windows opnieuw installeerde.

Verder heb ik de kloonactie (als test) ook nog uitgevoerd naar een 512Gb SSD die ik nog had liggen, maar dat geeft exact hetzelfde resultaat. Dat lijkt aan te duiden dat de SSD niet het probleem is.

Ik heb dit eerder gedaan, met succes, maar het is alweer een tijd geleden - en omdat het goed ging toen niet goed opgelet natuurlijk.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Heb je met gparted gezocht naar verschillen tussen de partities op oude en gecloonde nieuwe schijf? Bij het instellen van clonezilla krijg je als laatste vraag of je het mbr wilt overschrijven. Heb je daar Y of N gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Zelf heb ik geen ervaring met het gebruik van Clonezilla.
Als de BCD/EFI niet correct wordt aangepast door het clone/image tool kan je dat soort fouten tegenkomen.
Je zou met een BCD tool zoals BootICE kunnen controleren of de BCD naar de goede SSD pattitie verwijst?

Dit is een Windows 11 UEFI/GPT installatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIl67HWUvjLK-arwyp6Aqm7Qtso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVoaCRRQIHf4pUxI9wbP49HF.png?f=fotoalbum_large.

Anders inderdaad proberen met Macrium Reflect.
Zie ook:
Clone maken van M2 SSD naar andere M2 SSD, welke tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bedankt voor de tips, hier ga ik zeker mee aan de slag! "Helaas" (gelukkig !) ga ik morgen op vakantie en ik heb besloten hier in de vakantie niet aan te werken. Ik moet even echt goed uitrusten, daarna begin ik aan een nieuwe baan 😊 Ik kom er over twee weken zeker op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik ben zeer zeker geen computer wizzkid meer maar het is mij onlangs gelukt met Macrium Reflect en na het bekijken van wat YT filmpjes. Bijvoorbeeld deze:

YouTube: Clone Windows to a New Bigger SSD for FREE | using Macrium Reflect

Fijne vakantie en wellicht is dit programma een poging waard als je weer terug bent.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaborz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:10
Zijn beide ssd's sata of nvme, of ben je van de een naar de ander gegaan? In het laatste geval krijg je dezelfde foutmelding. Ik heb dit vorige week nog opgelost door met de Windows installatie usb op te starten en opstartherstel uit te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22

sus

is druk :+

Waarschijnlijk ben je van een sata m.2 naar een nvme m.2 gaan klonen en mis je dus de benodigde driver om je laptop van de nvme te laten booten.

Je kan deze driver toevoegen aan je bestaande install door deze in een mapje op een usb stick te zetten en te booten van een windows install stickje.

Als je geboot bent kan je in het eerste scherm Shift+F10 doen, dan open je een dosbox. Steek de stick met drivers in je pc.

Start diskpart, tik “list vol” en bepaal de schijfstationsletters van je windows-partitie en die van de driver-stick.

Ik gebruik nu als voorbeeld
Windows-partitie = c:
Driverstick = d:
Map met drivers is dan D:\drivers

Exit diskpart, hou de dosbos open en tik onderstaande regel

dism /image:c: /add-driver /driver:d:\drivers /recurse

(Pas dus de letters en mapnaam aan naar jouw situatie)

Hiermee worden de drivers geinstalleerd en zou de boel weer moeten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
wodkabuikje schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:18:
Ik ben zeer zeker geen computer wizzkid meer maar het is mij onlangs gelukt met Macrium Reflect en na het bekijken van wat YT filmpjes. Bijvoorbeeld deze:

YouTube: Clone Windows to a New Bigger SSD for FREE | using Macrium Reflect

Fijne vakantie en wellicht is dit programma een poging waard als je weer terug bent.
Helaas is de website van Macrium compleet anders dan in de video.... je moet ook registreren met e-mail enz.
Seaborz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:27:
Zijn beide ssd's sata of nvme, of ben je van de een naar de ander gegaan?
sus schreef op maandag 24 juli 2023 @ 00:49:
Waarschijnlijk ben je van een sata m.2 naar een nvme m.2 gaan klonen en mis je dus de benodigde driver om je laptop van de nvme te laten booten.
Volgens mij niet....

Dit is de source disk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FSnlBFZDJ8ZTWe7OwWJRVaRi.jpg

Lijkt me NVME

Dit is de destination disk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/vdiOGWZjPYhEZraCJqgVHZbF.jpg

NVME staat op de sticker :)

Dus dat zou het niet moeten zijn, toch?

Ik denk dat er een ander probleem is. Ik heb nl ook geprobeerd om Windows opnieuw te installeren op de 2TB disk. Eerst met de Dell OS recovery tool, en daarna met een normale Windows 11 ISO.

Met de Dell tool liep ik ergens in de installatieprocedure hier tegenaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7n9LChw0CuXNABNjeuZT8CjD.png

En met de Win11 ISO hier tegenaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/QsowyC6fV5Sk78MNr59EKxTh.png

Het is een refurb laptop, en op basis van bovenstaande heb ik het idee dat hij in de BIOS nog iets van gelocked staat aan de organsatie die hem oorspronkelijk gebruikte. Ik heb het gevoel dat de kloon-acties hierdoor ook mislukten.

Ik heb al contact gehad met support, en ik ga hem terug sturen. Zij zullen er windows voor me opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

@JeroenH probeer eens om te klonen met Macrium Refelct. Gewoon de home-versie trial is ruim voldoende. Installeren op je draaiende systeem en dan een rescue media maken (bootable stickje).

Daar van opstarten. Niet klonen, image maken van de kleine SSD op een externe hdd.

Dan SSD wisselen, terug starten van de stick en je image terugzetten.

Bij terugzetten kan je dan ook je C: partitie vergroten. Als er nog een (of meer) achter zit kan je die aanklikken en “move right” doen tot je bij je C: aankomt, die kan je dan selecteren en Fill Space doen.

Ik gebruik al 8-9 naar Macrium en dit lukt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
JeroenH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:28:
Het is een refurb laptop, en op basis van bovenstaande heb ik het idee dat hij in de BIOS nog iets van gelocked staat aan de organsatie die hem oorspronkelijk gebruikte. Ik heb het gevoel dat de kloon-acties hierdoor ook mislukten.

Ik heb al contact gehad met support, en ik ga hem terug sturen. Zij zullen er windows voor me opzetten.
Zo te zien staat de laptop inderdaad nog geregistreerd bij Microsoft op de vorige eigenaar.
Nieuwe W11 installatie vraagt altijd om work/school account
Overgenomen laptop ontgrendelen?
Let er dus op dat ze de laptop uit het registratie systeem halen, als ze dat kunnen tenminste?
Anders zit je bij een latere herinstallatie natuurlijk weer in dezelfde situatie.
Helaas is de website van Macrium compleet anders dan in de video.... je moet ook registreren met e-mail enz.[...]
Macrium Reflect heeft het allemaal wat veranderd inderdaad, maar er is nog steeds een gratis werkende oplossing.
Kijk ook nog even in deze onderwerpen als je weer gaat clonen
Clone maken windows
Probleem met M.2 ssd klonen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 09-08-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
sus schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:35:
@JeroenH probeer eens om te klonen met Macrium Refelct. Gewoon de home-versie trial is ruim voldoende. Installeren op je draaiende systeem en dan een rescue media maken (bootable stickje).

Daar van opstarten. Niet klonen, image maken van de kleine SSD op een externe hdd.

Dan SSD wisselen, terug starten van de stick en je image terugzetten.

Bij terugzetten kan je dan ook je C: partitie vergroten. Als er nog een (of meer) achter zit kan je die aanklikken en “move right” doen tot je bij je C: aankomt, die kan je dan selecteren en Fill Space doen.
Dit uitgevoerd, en dat leek goed te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/gvuQry0sb3VYWJvAllhDFvpa.jpg

Maar na de reboot dan toch weer de inaccessible boot device:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/x247CS2kLpWhXB8lIuQGYPBs.jpg

Ik geef het op :(
The_Doman schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:15:
Let er dus op dat ze de laptop uit het registratie systeem halen, als ze dat kunnen tenminste?
Anders zit je bij een latere herinstallatie natuurlijk weer in dezelfde situatie.
Ik ga voorstellen dat ze de laptop omruilen want ik wil idd als ik in de toekomst een keer moet herinstalleren niet met hetzelfde probleem zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

Wat je nog kan doen is kijken wat hij doet met een nieuwe bootloader. Weer ff opstarten van je macrium stick met alleen je nieuwe ssd ingebouwd.

Eenmaal gestart haal je de stick er uit. Je hebt dan een draaiende omgeving met alleen je 2tb schijf.

Dan, onderin de commandline starten

Diskpart
List vol
- Je krijg nu de volumes te zien.
- Bepaal nummer van de 100mb partitie

Sel vol ### (nummer van volume)
Format fs=fat32 quick 
assign

List vol
- Je krijgt nu weer het volume overzicht. 
- Bepaal de schijfletters van je Windows
- partitie en die van de 100mb. Ik gebruik
- als voorbeeld Windows=C en 100mb=D.

Exit

In de dos prompt

Bcdboot c:\windows /s d: /f uefi
(Even de letters aanpassen aan jouw situatie)

Als het goed is krijgt je geen foutmelding. Dan laptop opnieuw opstarten, eventueel even met F12 je bootmenu gebruiken zodat je daarmee zeker weten de windows bootloader gebruikt ipv “starten van ssd”

edit:
Even een foutje aangepast, tnx @Umbrah

[ Voor 3% gewijzigd door sus op 09-08-2023 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
sus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:52:
Wat je nog kan doen is kijken wat hij doet met een nieuwe bootloader.
Dat lijkt in eerste instantie goed te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XyrYRwms0w1hUwQktdLSPpT8.jpg

In het opstartmenu heb ik echter maar één disk om van te starten, ik kan geen partities kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/HDA5HIYXETTY8t9uofdjlMA0.jpg

Als ik die disk maar kies, dan komt hij al snel met dit blauwe scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/vvpDGyCGpR54Da3wBTss2KK2.jpg

Helaas.... :'(

Zou het nog zin hebben om weer een Windows 11 installatie USB-stick te maken, weer de SSD om te schroeven, en te kijken of een repair procedure daarmee zin heeft? Ik geloof niet dat ik daar ooit een positief resultaat mee heb gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb onlangs iets soortgelijks gehad. Het bleek dat de secure boot keys ervoor zorgde dat de laptop niet wilde opstarten. Even in de bios secure boot uitzetten, Windows opstarten en erna kun je die optie weer aanzetten. De keys zijn dan bijgewerkt.

De keys worden gegenereerd aan de hand van de hardware. Aangezien je de hardware hebt aangepast werken de secure boot keys ook niet meer waardoor de laptop niet kan opstarten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Secureboot uitzetten is toch al gedaan neem ik aan?
Maar dat kan je ook uit laten staan, als je het niet perse nodig hebt.
Voor Windows 11 hoeft het ook niet aan te staan.
Wel vreemd dat Macrium nu zo veel problemen geeft in deze situatie.
Welke versie van Macrium Reflect gebruik je eigenlijk?
Hier staat nog de laatste versie 7:
Hier had dus iemand steeds een soortelijk probleem,maar uiteindelijk werkte het wel.
Probleem met M.2 ssd klonen.
Jammer dus dat hij niet heeft laten weten op welke manier dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Hol up; zag ik daar dat de UEFI partitie NTFS was? Dat moet natuurlijk FAT32 zijn.

Daarnaast: clear idd de TPM even.

In dit soort gevallen ZOU het (de boot selector is immers een representatie die fout kan zijn) kunnen helpen om de UEFI Shell te booten (dat kan vanuit de UEFI firmware doorgaans).

Via het commando "
map
" kan je een lijst van filesystems krijgen.

Je wilt hier dus je FAT32 filesystem met de nieuwe UEFI bootmanager er op vinden. Hypothetisch is dat fs1 (dat zul je moeten valideren)>

Door
fs1:
in te tikken ga je daar naar toe.

Het commando
ls
geeft je een inhoud van de drive zelf.

Uiteindelijk wil je een .efi file vinden, en die booten. Dat zal ongeveer zo werken voor het totaalplaatje:

Shell>FS0:
FS0:\> ls
Directory of: FS0:\
09/22/2019 19:43 <DIR>  4,096 EFI
04/15/2020 20:51       10,668 NvVars
    1 File(s)   10,668 bytes
    1 Dir(s)
FS0:\> cd EFI
FS0:\EFI\> cd debian
FS0:\EFI\debian\> grub64.efi

Dit is dan een debian partitie, voor Windows zal de structuur meer dit zijn:

PS B:\EFI\Microsoft\Boot> ls *.efi

Directory: B:\EFI\Microsoft\Boot

Mode                 LastWriteTime         Length Name
----                 -------------         ------ ----
-a---          13/07/2023    19:08        2570584 bootmgfw.efi
-a---          13/07/2023    19:08        2558336 bootmgr.efi
-a---          10/02/2023    23:42         131928 cbmr_driver.efi
-a---          13/07/2023    19:08        2338120 memtest.efi

PS B:\EFI\Microsoft\Boot> cd B:

(Windows terminal dump maar het geeft de structuur weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
The_Doman schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:02:
Secureboot uitzetten is toch al gedaan neem ik aan?
Als dat al is gedaan dan heb ik eroverheen gelezen. Ik dacht dat ik alle berichten zorgvuldig had gelezen in deze topic.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

Umbrah schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:05:
Hol up; zag ik daar dat de UEFI partitie NTFS was? Dat moet natuurlijk FAT32 zijn.
Jaa! Lomp van mij! Zat dat uit mijn hoofd op mijn telefoon in te tikken, terwijl de kinderen aan het vertellen zijn wat ze aan het doen waren. Moet inderaad FAT32 zijn. Daarom heb je nu ook die andere bootfout. Excuus!

@JeroenH , even die bootloader-stappen opnieuw doen, heb mijn post al aangepast!

[ Voor 5% gewijzigd door sus op 09-08-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Al het bovenstaande gedaan, secure boot uitgezet, FAT32 ingevuld, maar helaas... "Your PC couldn't start properly"

Iedereen zeer bedankt voor de hulp, maar ik houd het voor gezien voor vanavond. Ik had vandaag mijn tweede werkdag bij een nieuwe werkgever, ik moet uitrusten.

• JeroenH
De laptop gaat terug naar waar hij vandaan komt.

iedereen nogmaals zeer bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

JeroenH schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:25:
De laptop gaat terug naar waar hij vandaan komt.

iedereen nogmaals zeer bedankt voor de hulp.
Terecht, als dat ding na al deze stappen nog altijd niet wil werken is er ergens een vergrendeling in het systeem. De Macrium Reflect methode die ik beschreef, gecombineerd met nieuwe bootloader, doe ik letterlijk dagelijks en werkt altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
De laptop is vervangen, en dit keer had ik binnen een half uur de bestaande SSD gekloond naar de 2TB SSD. De webwinkel had er zelfs een draadloze muis bij gedaan als attentie.

Mooi opgelost zo. Ik kan nu eindelijk de laptop volledig inrichten. Iedereen bedankt voor de hulp.

Hiermee eindigt dit liveblog :P

Pagina: 1