Even een niet-duurzame kroegvraag, als u het me toestaat.
Situatie: een Dell Latitude 7390 laptop met een 256Gb SSD. Ik wil hem upgraden naar een 2TB SSD. Kingston 2TB SSD gekocht, met Clonezilla een kloon-actie gedaan (2TB SSD tijdelijk gemonteerd in een SSD enclosure), deze verloopt zonder fouten, maarrrrrr na het plaatsen van de 2TB SSD in de laptop krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/lUzZYiJvO3h7hQ5J2sfizQdR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foutmelding: "Inaccessible_boot_device"
Daar natuurlijk naar gegoogled. Tig websites met exact hetzelfde setje troubleshoot-tips:
Word de disk gezien in de BIOS?: ja (ander zou het klonen ook niet gelukt zijn)
Is er een GPT / MBT verschil?: nee, beide disks zijn GPT
Foute sectoren?: nee
Uiteraard ook hier op het forum gezocht, maar ik vond alleen dit van iemand die het maar opgaf en Windows opnieuw installeerde.
Verder heb ik de kloonactie (als test) ook nog uitgevoerd naar een 512Gb SSD die ik nog had liggen, maar dat geeft exact hetzelfde resultaat. Dat lijkt aan te duiden dat de SSD niet het probleem is.
Ik heb dit eerder gedaan, met succes, maar het is alweer een tijd geleden - en omdat het goed ging toen niet goed opgelet natuurlijk.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Situatie: een Dell Latitude 7390 laptop met een 256Gb SSD. Ik wil hem upgraden naar een 2TB SSD. Kingston 2TB SSD gekocht, met Clonezilla een kloon-actie gedaan (2TB SSD tijdelijk gemonteerd in een SSD enclosure), deze verloopt zonder fouten, maarrrrrr na het plaatsen van de 2TB SSD in de laptop krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/lUzZYiJvO3h7hQ5J2sfizQdR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Foutmelding: "Inaccessible_boot_device"
Daar natuurlijk naar gegoogled. Tig websites met exact hetzelfde setje troubleshoot-tips:
Word de disk gezien in de BIOS?: ja (ander zou het klonen ook niet gelukt zijn)
Is er een GPT / MBT verschil?: nee, beide disks zijn GPT
Foute sectoren?: nee
Uiteraard ook hier op het forum gezocht, maar ik vond alleen dit van iemand die het maar opgaf en Windows opnieuw installeerde.
Verder heb ik de kloonactie (als test) ook nog uitgevoerd naar een 512Gb SSD die ik nog had liggen, maar dat geeft exact hetzelfde resultaat. Dat lijkt aan te duiden dat de SSD niet het probleem is.
Ik heb dit eerder gedaan, met succes, maar het is alweer een tijd geleden - en omdat het goed ging toen niet goed opgelet natuurlijk.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant