Clone maken van M2 SSD naar andere M2 SSD, welke tool ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Met welke (free) tool kan je dat tegenwoordig het beste doen ?
Wil dus een huidige SSD copieren naar een nieuwe met alles wat er op staat (Windows als OS).

Dank u,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 22:05

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
Bomberman71 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:40:
Met welke (free) tool kan je dat tegenwoordig het beste doen ?
Wil dus een huidige SSD copieren naar een nieuwe met alles wat er op staat (Windows als OS).

Dank u,
Wat voor merk? Bijvoorbeeld Samsung levert daar een tool voor die je zo kan downloaden van de product pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Dank u voor de reacties.
Ik ga van een (voor mij nog) onbekend merk interne SSD naar een Samsung 980 Pro.

Ik ga de bovenstaande suggesties eens bekijken.
Nogmaals dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:55
Bomberman71 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:13:
Dank u voor de reacties.
Ik ga van een (voor mij nog) onbekend merk interne SSD naar een Samsung 980 Pro.

Ik ga de bovenstaande suggesties eens bekijken.
Nogmaals dank.
Je kan dan de gratis tool, Data Migration, van Samsung gebruiken. Die kan je hier downloaden: https://semiconductor.sam...er-storage/support/tools/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Macrium Reflect wat @Navi eerder aanhaalde heb ik zelf prima ervaring mee. Maaruhm, zeker gezien het merk; Samsung Data Migration?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Error 404, en wordt niet meer ondersteund.

Clonezilla blijft ondersteund, gratis en vrij.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:20:
[...]

Error 404, en wordt niet meer ondersteund.

Clonezilla blijft ondersteund, gratis en vrij.
Wow, wat gek, gister deed die link het nog, denk dat ze een storing op de site hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Navi schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:53:
[...]

Wow, wat gek, gister deed die link het nog, denk dat ze een storing op de site hebben.
Bron:
Macrium Reflect Free Product - End Of Life (EOL)

Macrium Reflect Free v8.0 is the last version to receive feature, compatibility or bug fix updates.

Will future security vulnerabilities be fixed? Yes, security patches will still be provided until 1st January 2024. After that date we will no longer provide any changes to the v8 Free code base.

Can I continue to use Macrium Reflect Free? Yes, you can continue to use the software in perpetuity, your license to use the software is unaffected.

Will Macrium Reflect Free have any new features or updates for future Windows versions? Macrium Reflect Free v8.0 supports Windows XP SP 3.0 up to, and including, Windows 10 & 11 version 22H2. There will be no new features or support for later Windows operating system updates..
Ondersteuning eindigt formeel eind dit jaar. Ze hebben vroegtijdig alvast de stekker uit de site getrokken.

Hierom gebruik ik geen 'gratis' producten die een commerciële tegenhanger hebben. Dat geldt dubbel als ze niet open source zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 10-05-2023 09:01 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik gebruik Driveimage XLM

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Mocht de nieuwe drive groter zijn dan de oude drive zou ik zeker adviseren om een verse installatie te doen.
Het staat me zo bij dat dit iets te maken had met de clustergrootte op de oude schijf en dat bij het clonen naar een grotere nieuwe schijf dit problemen kan geven. Pin me er even niet op vast, maar persoonlijk ga ik altijd voor een verse Windows installatie als ik een nieuwe OS schijf (ssd) in mijn pc komt. Maar dat is een persoonlijke keus. "Gratis en Goed" gaat niet gauw samen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Werkt inderdaad prima, alleen komen er geen verdere updates meer.
GratisSoftware.nl: Macrium Reflect Free
Groot voordeel van dit programma is dat je een image kan maken onder je werkende Windows omgeving (hot clone/imaging).
Snowwie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:58:
Mocht de nieuwe drive groter zijn dan de oude drive zou ik zeker adviseren om een verse installatie te doen.
Waarom zou dat moeten?
De meeste clone/image tools kunnen gewoon resizen naar afwijkende grootte drives/partities.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Doman op 10-05-2023 13:48 ]

Pagina: 1