Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

En als de installateur komt kijken (luisteren) zet hem dan op 100% zodat het dit keer wel hoorbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:19
txgrl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:29:
Conclusie: de pompsnelheid maakt verschil. Maar bij 80% is het niet opgelost. Zegt dit nog iets over de oorzaak?
Ik zie dat het Debiet bij 100% wel 31,2 liter was. Bij 80% is het rond de 25 liter. In beide gevallen dus geluid.
Bij nul debiet horen we niks. Maar dat is natuurlijk logisch.

De bron van het geluid lijkt de onderkant van Daikin te zijn, al is het bijzonder moeilijk dit met zekerheid te zeggen. De truc met de schroevendraaien geprobeerd, en je hoort het duidelijk in de leidingen. Maar op meerdere leidingen en meerdere plekken. Dus dat is niet de bron oorzaak.
Wordt er actief gekoeld of verwarmd? De reden dat ik het vraag is dat het anders knap zinloos is dat er 25+ liter water per minuut rond gepompt wordt. Los van het feit dat het geluid opgelost moet worden is de hele opstelling ook alles behalve efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txgrl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 15:30
Oilman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:15:
[...]

Wordt er actief gekoeld of verwarmd? De reden dat ik het vraag is dat het anders knap zinloos is dat er 25+ liter water per minuut rond gepompt wordt. Los van het feit dat het geluid opgelost moet worden is de hele opstelling ook alles behalve efficiënt.
Nee er wordt niet actief verwarmd of gekoeld. Daarom vind ik het ook zo raar dat het ding de hele dag staat te pompen. Volgens hun eigen app verbruikt het systeem 1kwh per dag, dus dat zou dan nog meevallen. Als het klopt.

Ik kan de pompfunctie niet lager zetten dan 70%. En dat wordt niet aangeraden omdat het systeem dan niet meer efficient werkt, dus nog niet durven proberen.

Maandag komt er (toevallig) iemand van de Energiewacht voor onderhoud. Ik zal die persoon eens vragen of hij/zij wat kan aanpassen om ons te helpen. De installateur reageert helemaal niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

txgrl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Nee er wordt niet actief verwarmd of gekoeld. Daarom vind ik het ook zo raar dat het ding de hele dag staat te pompen. Volgens hun eigen app verbruikt het systeem 1kwh per dag, dus dat zou dan nog meevallen. Als het klopt.

Ik kan de pompfunctie niet lager zetten dan 70%. En dat wordt niet aangeraden omdat het systeem dan niet meer efficient werkt, dus nog niet durven proberen.

Maandag komt er (toevallig) iemand van de Energiewacht voor onderhoud. Ik zal die persoon eens vragen of hij/zij wat kan aanpassen om ons te helpen. De installateur reageert helemaal niet meer helaas.
1 kWh onnodig energieverbruik is toch zo'n 180 kWh op jaarbasis die hij onnodig staat te verbruiken, buiten het stookseizoen om. Dit klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:55
txgrl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:31:
[...]

De reden dat de pomp draait komt vanwege een verkeerde instelling. Die instelling kan bewust zo gedaan zijn, of onbewust.

Bewust omdat de installateur bedacht heeft dat de warmtepomp continu het buffervat op temperatuur moet houden. De zoneregeling in je woning werkt dan onafhankelijk van de warmtepomp. Dit is niet ideaal omdat er nogal wat energie onnodig verstookt wordt. Onbewust kan ook doordat een parameter vergeten is of dat de installatie niet ingeregeld is.

De pompcapaciteit kan wellicht nog wel lager, maar dat moet je niet willen. Een lagere pompinstelling betekent dat er minder water wordt rond gepompt en dat betekent dat er minder vermogen afgegeven kan worden in huis. Dat is geen acceptabele oplossing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• txgrl
Update: ik heb gisteren ten einde raad de pompfunctie op 70% gezet. En zowaar is het de hele nacht stil geweest. Ik heb eindelijk een normale nacht kunnen slapen. Wat onzettend fijn was dat! Snap dat het niet zo kan blijven, maar voor nu heeft het dus wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:45
Goed om te horen. Bij ons staat de pomp slechts op 11 liter per minuut, omdat we anders stromingsgeluid hebben door wat dunne leidingen. Is natuurlijk niet optimaal, maar werkt prima

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvJ
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-05-2024

EvJ

Hoi!

Ik vroeg me af of er nog een update is? Ook over de rechtszaak? Ik ben op deze pagina terecht gekomen omdat ik al 2 jaar mijn kamer niet meer in kan door een intens hoge ruis/piep sinds de buren verbouwd hebben en vloerverwarming/nieuwe leidingen en ketel hebben. Deze zitten allemaal aan de muur naast mijn kamer. Ook geeft hun bypass een hard fluitketel-geluid in de maanden dat de verwarming aan gaat. Ik heb de pech dat zij er lak aan hebben. Twee jaar terug hebben ze iets geprobeerd waaruit bleek dat de bypass de fluitketel was, nadat hij er iets aan gesleuteld heeft was het even weg. Vorig jaar was het weer raak, het onderhoudsbedrijf zegt alles te hebben geprobeerd maar dat ze het niet weten. Wat ik ook weet is dat zij het contract over hebben moeten nemen omdat diegene die alles geïnstalleerd had niets meer van zich liet horen. Ook bleek iets andersom geïnstalleerd te zijn wat gevaarlijk was, dus dat nieuwe onderhoudsbedrijf wil gewoon niet nog meer kosten kwijt zijn aan dit contract. Ben vorig jaar zelf daar naartoe gegaan uit wanhoop. Nu ben ik op het punt dat ik een rechtszaak wil beginnen, omdat ik m’n leven terug wil. Ik slaap nu in de gang bij de voordeur namelijk. Maar omdat het volgens mij nogal ligt aan de rechter die je treft en of deze het als onrechtmatige hinder bestempeld, weet ik even niet meer wat te doen. Ik denk dat de constante hoge ruis/piep ook iets met een leiding te maken heeft of misschien ook wel de bypass. Als iemand tips heeft hoor ik ze heel graag. Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door EvJ op 06-12-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

paQ

Een sissende / fluitende by-pass betekent dat ie bij de ingestelde druk toch (deels) water doorlaat.
Verder dichtdraaien OF verder open draaien kan dat doen stoppen, maar wellicht verstoor je daarmee weer de reden dat ie er zit. (of niet natuurlijk)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• txgrl
Update : na tussenkomst van daikin is het opgelost. De pompsnelheid staat anders en lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
en zo zie je maar weer dat elke beunhaas tegenwoordig zichzelf installateur mag en kan noemen. Waarbij het in de meeste gevallen vast goed gaat... Maar in dit geval mooi dat Daikin zelf het probleem alsnog heeft kunnen oplossen

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Pagina: 1 2 Laatste