Beste Tweakers,
Ik heb 2 offertes ontvangen van zonnepanelen en zou hier graag wat advies over inwinnen
Hiervoor heb ik 2 offertes ontvangen van 1 bedrijf.
Daarin hebben zij offerte 1 met 9 panelen opbrengst 3653 kwh ten koste van 4750 euro
Offerte 2 is met 12 panelen opbrengst 4572 kwh ten koste van 6200 euro
Geen toekomstige plannen om een laadpaal te installeren ivm geen oprit
Wij
Ik heb 2 offertes ontvangen van zonnepanelen en zou hier graag wat advies over inwinnen
Situatie
Huis uit 2002, gasloos. Energieverbruik is ongeveer 3200 kwh per jaar.Hiervoor heb ik 2 offertes ontvangen van 1 bedrijf.
Daarin hebben zij offerte 1 met 9 panelen opbrengst 3653 kwh ten koste van 4750 euro
Offerte 2 is met 12 panelen opbrengst 4572 kwh ten koste van 6200 euro
Toekomst
Wij willen onze slaapkamer verplaatsen naar zolder, dus daar zal zeker een split unit airco nodig zijn om het draagbaar te houden tijdens de warme maanden, wellicht ook een unit op de begane grond. Dit zie ik met een jaar of 2 a 3 gebeuren wanneer het financieel weer wat ruimer zit. Niet van plan om te verwarmen met deze aircosGeen toekomstige plannen om een laadpaal te installeren ivm geen oprit
Wij
Vragen
1. Zou het handig zijn met blik op huidige situatie, toekomst, en afbouw salderingsregel voor offerte 1 (9 panelen) of offerte 2 (12 panelen) te gaan. Met oog op dat de terugleversvergoeding tegenwoordig bar laag is (0,09 per kWh)[ Voor 3% gewijzigd door Morenoo91 op 26-06-2023 14:00 ]
PSN: MGFlexican.