Ik heb USDC in mijn account, alleen lukt het converteren niet omdat USDC daar niet in de lijst staat. Hoe heb jij dit gedaan?Remmer schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:16:
[...]
De goedkoopste manier om EUR om te zetten is volgens mij: euro's storten met iDeal of SEPA (gratis), via spot traden naar USDC (geen fees, wel spread), en die vervolgens 1:1 converteren naar USDG.
Op de website via Handelen > ConverterenTobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:29:
[...]
Ik heb USDC in mijn account, alleen lukt het converteren niet omdat USDC daar niet in de lijst staat. Hoe heb jij dit gedaan?
Bedankt, in de app lukte het niet maar hier zie ik USDC wel erbij staan. Ik heb alleen de USDC al naar de kaart overgeboekt, kan dat nog terug naar de "main" account? Want nu kan ik het alsnog niet wisselenRemmer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:44:
[...]
Op de website via Handelen > Converteren
[Afbeelding]
Ja, dat kan. In de app: Pay > Groene pijl omhoog > Overschrijven naar portfolioTobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
[...]
Bedankt, in de app lukte het niet maar hier zie ik USDC wel erbij staan. Ik heb alleen de USDC al naar de kaart overgeboekt, kan dat nog terug naar de "main" account? Want nu kan ik het alsnog niet wisselen
In de app kan het ook, maar dan moet je op het home-scherm bovenaan switchen naar ‘exchange’ modus in plaats van ‘simple’.TobiasdePagter schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
[...]
Bedankt, in de app lukte het niet maar hier zie ik USDC wel erbij staan. Ik heb alleen de USDC al naar de kaart overgeboekt, kan dat nog terug naar de "main" account? Want nu kan ik het alsnog niet wisselen
Dank je wel, gelukt nu!Remmer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:51:
[...]
Ja, dat kan. In de app: Pay > Groene pijl omhoog > Overschrijven naar portfolio
Coca icm Curve:
Regarding Curve, thank you for all the feedback you’ve shared over the past days. We’ve been listening carefully to the concerns around Curve, and we want to acknowledge that feedback with an adjustment.
Here’s what will change:
• Curve transactions will remain eligible for full cashback until March 31.
• Starting April 1, Curve will move to a flat 1% cashback with no limits, independent of your Tier.
This allows us to address the sustainability and risk challenges we mentioned earlier, while still keeping Curve as a rewarding option for everyday use for additional time.
As mentioned in the initial announcement, certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we’re confident they can be supported safely and responsibly. Especially, since we want to move to instant cashback payments rather then doing them once per month.
Regarding Curve, thank you for all the feedback you’ve shared over the past days. We’ve been listening carefully to the concerns around Curve, and we want to acknowledge that feedback with an adjustment.
Here’s what will change:
• Starting April 1, Curve will move to a flat 1% cashback with no limits, independent of your Tier.
This allows us to address the sustainability and risk challenges we mentioned earlier, while still keeping Curve as a rewarding option for everyday use for additional time.
As mentioned in the initial announcement, certain limitations may be revisited in the future if conditions improve and we’re confident they can be supported safely and responsibly. Especially, since we want to move to instant cashback payments rather then doing them once per month.
het curve concept gbit vinden ze niet leuk denk ikFlexion1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:10:
Coca icm Curve:
Here’s what will change:
Nee, schijnen veel mensen misbruik van te maken. Eerst transactie via coca, cashback pakken en dan gbit naar andere kaart om dubbel cashback te pakken.zenith schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:11:
[...]
het curve concept gbit vinden ze niet leuk denk ik
Ze kunnen blijkbaar de cashback niet terugnemen zoals bij Bybit wel kan. Dus dan gaat het teveel kosten.
Dan snap ik dat ze er niet blij mee zijn.Flexion1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:25:
[...]
Nee, schijnen veel mensen misbruik van te maken. Eerst transactie via coca, cashback pakken en dan gbit naar andere kaart om dubbel cashback te pakken.
Ze kunnen blijkbaar de cashback niet terugnemen zoals bij Bybit wel kan. Dus dan gaat het teveel kosten.
Waarom kunnen ze niet terugnemen?
Editr: Teruggelezen, 1% op Curve, duidelijk.
[ Voor 97% gewijzigd door anandus op 08-04-2026 09:05 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die fuckers van Plutus hebben nog een keer abonnementsgeld afgeschreven ineens. Ze zeggen wel dat het terug komt binnen een week of twee. Ook wel een beetje fout van mijn kant (had de creditcard weg moeten halen), maar dan nog.
Meesten zijn al jaren bij Plutus weg, dat het nog bestaat..
met al die betaalkaarten was het ook het wilde westen, de meeste zijn gefaald.
enige vertrouwen is mij mij enkel cdc en bybit kaart
nothing stops this train
Tegenwoordig heb ik liever saai en iets minder inkomsten maar wel geschikt om jaren te gebruiken dan een nieuwe Plutus. Man wat een werk was dat om alles bij te houden.
Voordeel was natuurlijk dat het wel leuk verdiende.
[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 08-04-2026 18:27 ]
hier hetzelfde, ineens 6,99 afgeschreven, terwijl ik allang had opgezegd lang geleden...PlasticPimple schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:33:
Die fuckers van Plutus hebben nog een keer abonnementsgeld afgeschreven ineens. Ze zeggen wel dat het terug komt binnen een week of twee. Ook wel een beetje fout van mijn kant (had de creditcard weg moeten halen), maar dan nog.
doe mij maar gewoon weer de goede oude Bybit actie, 10% cashback met een max spend van 6000 euriNopheros schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:26:
Tegenwoordig heb ik liever saai en iets minder inkomsten maar wel geschikt om jaren te gebruiken dan een nieuwe Plutus. Man wat een werk was dat om alles bij te houden.
Hier ook - boeven! Ik kan m’n kaart alleen niet weghalen. Hoe is dat jou gelukt?PlasticPimple schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:33:
Is CDC-kaart nog iets dan? Ik ben daar lang lang geleden weg gegaan, weet niet meer welke verandering er toen was (abonnement? verplicht staken? iets anders?), maar het leek toen niet meer rendabel. Maar het is nu wel weer rendabel?Kol Nedra schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:18:
met al die betaalkaarten was het ook het wilde westen, de meeste zijn gefaald.
Edit:
Zo te zien voor €3,99/maand 2% cashback. Dus zodra je €200 uitgeeft heb je dat er al uit. Klinkt goed.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 09-04-2026 08:59 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je kunt je abbo meteen annuleren en krijg je het geld terug gestortPlasticPimple schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:33:
Hier idd direct het Plutus abbonement stopgezet en heb de refund al binnen.
Mij ook niet, helaas. Nu verloopt mijn kaart bijna, dus ik laat het zomaxvdh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:32:
[...]
Hier ook - boeven! Ik kan m’n kaart alleen niet weghalen. Hoe is dat jou gelukt?
Ik had hier hetzelfde. Ineens "verliep mijn gratis periode" bij Plutus. Ik kijken of ik mijn abonnement kon wijzigen op de website. Dat kon niet. Hij stond op sleep mode. Toen herinnerde ik me ineens weer dat ik een jaar geleden oid ook al mijn abonnement wilde opzeggen, maar dat dat toen ook al niet lukte. Sleep mode leek de oplossing. Ik vond gisteren op de plutus website een formulier om op te zeggen, maar die deed het niet (wat raar! ;-)). Dat formulier is nu verdwenen van de support pagina. Ook is vanochtend geld voor de subscription afgeschreven van mijn creditcard (die gegevens kan je idd niet verwijderen van de website). Nu kan ik overigens mijn account wel weer in sleep mode zetten, maar dat gaat dan in een maand nadat mijn subscription afgelopen is. Wat een boevenbende idd. Hoe hebben mensen hier hun abbonnement weten stop te zetten?
Hoe heb je het stopgezet? Ik zie er geen optie voor...paul-s83 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:14:
Hier idd direct het Plutus abbonement stopgezet en heb de refund al binnen.
Ik zag het ook; ik maak me geen zorgen, er zit een wegwerp CC op het plutus account met 0 euro saldo dus ik laat het lekker zo.
Ik ga binnenkort een relatief groot bedrag uitgeven (richting de €20k) en wil dat zo optimaal mogelijk doen qua cashback.
Dit heb ik eerder een keer aangepakt via de Bybit card door in een maand (en de maand erop) in de Omega tier te komen (8% cashback, €400 p/m). Dat leverde per saldo meer op dan een paar maanden op 4% (Alpha tier) te blijven hangen, zelfs met het “verlies” in de dode zone (zie hieronder).
Het probleem zit ‘m namelijk in de tier-structuur en caps:
Alpha: 4%, minimaal €3.500 uitgeven
Apex: 6%, minimaal €9.500 uitgeven
Omega: 8%, minimaal €12.500 uitgeven
Daardoor heb je effectief een stuk uitgaven waar je geen extra cashback pakt (bijvoorbeeld van €3.500 naar €9.500), wat het inefficiënt maakt bij grotere uitgaven.
Huidige aanpak / mogelijkheden:
- Betalingen opdelen in meerdere transacties
- Betalingen over meerdere maanden spreiden met Curve GBIT
Vraag: Welke kaarten/strategieën zou ik nog kunnen gebruiken naast Bybit?
Dit heb ik eerder een keer aangepakt via de Bybit card door in een maand (en de maand erop) in de Omega tier te komen (8% cashback, €400 p/m). Dat leverde per saldo meer op dan een paar maanden op 4% (Alpha tier) te blijven hangen, zelfs met het “verlies” in de dode zone (zie hieronder).
Daardoor heb je effectief een stuk uitgaven waar je geen extra cashback pakt (bijvoorbeeld van €3.500 naar €9.500), wat het inefficiënt maakt bij grotere uitgaven.
Je zit ook nog met je kaartlimiet bij Bybit wat je per maand kan betalen. Dit is lastig te upgraden lees ik. Wordt vaak afgekeurd dus weet niet wat je kaartlimiet is bij Bybit?TobiasdePagter schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:54:
Ik ga binnenkort een relatief groot bedrag uitgeven (richting de €20k) en wil dat zo optimaal mogelijk doen qua cashback.
Enige andere optie is de coca kaart maar daarvoor moet je wel de coca coin aanschaffen en die is tegenwoordig erg duur. Maar kan je met investering van 1250 dollar nu 4% cashback krijgen. Alleen daar zit ook cap op van 1750.
Hoe langer je de 20k kan uitsmeren over Bybit hoe beter idd.
Bedankt voor je reactie! Mijn limiet bij Bybit is verhoogd, dat ging vrij gemakkelijk ten opzichte van andere reacties hier.Flexion1 schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:27:
[...]
Je zit ook nog met je kaartlimiet bij Bybit wat je per maand kan betalen. Dit is lastig te upgraden lees ik. Wordt vaak afgekeurd dus weet niet wat je kaartlimiet is bij Bybit?
Enige andere optie is de coca kaart maar daarvoor moet je wel de coca coin aanschaffen en die is tegenwoordig erg duur. Maar kan je met investering van 1250 dollar nu 4% cashback krijgen. Alleen daar zit ook cap op van 1750.
Hoe langer je de 20k kan uitsmeren over Bybit hoe beter idd.
Ik denk dat ik dan maar weer voor Bybit ga, komt ook ongeveer uit op 4% zonder extra investeringen.
De nieuwe versie van coca is live. Je krijgt nu een eigen iban waar je rechtstreeks euro kan storten vanaf je bankrekening.
Hele proces van Eurc kopen kan je nu dus overslaan. Dit maakt het allemaal stuk makkelijker alen aantrekkelijker.
Hele proces van Eurc kopen kan je nu dus overslaan. Dit maakt het allemaal stuk makkelijker alen aantrekkelijker.
Coca app ziet er gelikt uit. Doet de Coca koers voorlopig ook goed.
Ik vind het allemaal leuk met coca maar nu het iban is en bankfuncties heeft zou depositogarantiestelsel ook zijn of komen?
Nee, geen depositogarantiestelsel. Je kan overmaken van en naar een Maltees bankrekeningnummer. Nu is er in Malta ongetwijfeld ook een DGS maar volgens mij wordt het niet op die rekening aangehouden anders kunnen ze ook niet 5% yield genereren.
Zal het bij coca neerleggen want zou mooi zijn DGS. Die apy van 5% is sowieso niet op euro’s. Vreemde nu met apy is dat het over saldo op de visa kaart is die in zelfbeheer is waar ze ook al niks mee zouden moeten kunnen. 🤔knakworst schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:56:
Nee, geen depositogarantiestelsel. Je kan overmaken van en naar een Maltees bankrekeningnummer. Nu is er in Malta ongetwijfeld ook een DGS maar volgens mij wordt het niet op die rekening aangehouden anders kunnen ze ook niet 5% yield genereren.
Met zero FX fees via coinbase kan het dus interessant te zijn nog steeds USDC op je kaart te storten (5% APY). Echter heb je wel een USDC-EURO risico.
Let op:
Voor de ByBit Card kan je terecht in: Bybit Card Topic.
Voor de ByBit Card kan je terecht in: Bybit Card Topic.