Storting is inmiddels verwerkt 😁
Boven de 31 cent, had er 30000 moeten kopen ipv 3000zenith schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:06:
Die ponzi blijft lekker doorgaan 😀
[Afbeelding]
Ja ik moest daar net ook aan denken haha 🤣knakworst schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:22:
[...]
Boven de 31 cent, had er 30000 moeten kopen ipv 3000
Shit, hier niet snel genoeg gehandeld om een aantal coins in te slaan vorige week. 3000 stuks voor Silver is nu toch minder aantrekkelijk helaas.
Als je elke maand de maximale spent al zou halen ben je zo een jaar verder om break even te spelen ( er vanuitgaande dat waarde van de coins dan niks meer waard is).
Als je elke maand de maximale spent al zou halen ben je zo een jaar verder om break even te spelen ( er vanuitgaande dat waarde van de coins dan niks meer waard is).
Je kan ook overwegen er 1500 te kopen. Dan krijg je iig nog met de actie een half jaar silver.paul-s83 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:49:
Shit, hier niet snel genoeg gehandeld om een aantal coins in te slaan vorige week. 3000 stuks voor Silver is nu toch minder aantrekkelijk helaas.
Flexion1 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:07:
[...]
Je kan ook overwegen er 1500 te kopen. Dan krijg je iig nog met de actie een half jaar silver.
En dan na het half jaar verkoop je er 1200 en hou je brons met 3% zolang het duurt
Buy the dip.paul-s83 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:49:
Lukt het jullie om COCA te staken, bij mij lijkt hij niks te doen als ik het wil staken?
Stake is bij mij gelukt. Zelf een kleine vote delegate toewijzing.Space12345 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:44:
Lukt het jullie om COCA te staken, bij mij lijkt hij niks te doen als ik het wil staken?
Je ziet alleen daarna niks gebeuren. Volgens de doa tekst moet je van dag1 tot de laatste van de maand gestaked zijn om aan eind van de maand rewards te krijgen.
Ik heb op 2 augustus ingelegd en later nog wat. Maar verwacht dus niks tot eind september.
Met de komende aanpassing in september veranderd het mogelijk.
Waarom zou je nu al willen staken? Is volgens mij nog helemaal niet nodig voor die nieuwe tiers.Space12345 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:44:
Ik wacht ook gewoon tot eind augustus, hopelijk is het proces dan eenvoudiger.paul-s83 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 23:34:
[...]
Waarom zou je nu al willen staken? Is volgens mij nog helemaal niet nodig voor die nieuwe tiers.
En mocht de koers door het dak gaan dan verkoop ik ze gewoon ipv te stakenknakworst schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:33:
[...]
Ik wacht ook gewoon tot eind augustus, hopelijk is het proces dan eenvoudiger.
Waar heb je dit gevonden? Kan het nergens op de site vinden?bingbadaboem schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:54:
[...]
Ik heb ook 3k maar heb de helft in staking gegooid.
Volgende daar over gevonden:
Summary This proposal seeks approval to allocate 150,000 COCA tokens per month from the DAO Treasury for the 2025 Monthly Staking Rewards Program. These rewards will be distributed once per month to eligible stakers, based on the amount and duration of their stake. The goal is to increase community participation, enhance non-custodial network utility, and encourage long-term commitment to the COCA ecosystem.
Details
1. Purpose
Reward COCA token holders for staking and actively supporting the project.
Promote wider community engagement in governance decisions via veCOCA voting power.
Strengthen the economic foundation of COCA as a stablecoin-centric, self-custodial banking platform.
2. Reward Pool
Total Allocation: 150,000 COCA tokens monthly
Distribution Period: May 30, 2025 – May 30, 2026
Reward Frequency: Monthly, based on stake weight and duration
3. Eligibility Criteria
All COCA holders who stake via the official staking portal and convert to veCOCA during the eligible period
To receive full rewards for a given month, tokens must remain staked for that entire monthly cycle (1st to last day)
4. Reward Calculation
Proportional to the share of individual staked COCA compared to total staked supply
Weighting mechanism may be introduced based on lock duration (e.g. longer locks = more rewards)
Benefits to the COCA Ecosystem
1. Higher Community Engagement
Incentivizes participation from users, contributors, and long-term supporters.
2. Strengthened Governance
Encourages holders to convert to veCOCA and vote in DAO proposals, improving collective decision-making.
3. Enhanced Stability and Utility
Reduces active token supply in circulation, promoting price stability and utility for staked holders.
4. Non-Custodial Alignment
Reinforces the COCA mission of user-owned finance through self-custody and decentralized governance.
Funding Source
The monthly allocation of 150,000 COCA will be drawn from the COCA DAO Treasury, which holds sufficient reserves to sustain the program without impacting operational priorities or upcoming initiatives.
Implementation Timeline
• Approval Phase:
May 21 – May 27, 2025
Community vote on this proposal through the COCA DAO governance portal.
• Setup Phase:
May 28 – May 30, 2025
Community vote on this proposal through the COCA DAO governance portal.
• Distribution Period:
May 30, 2025 – May 30, 2026
Rewards accrue monthly based on eligible staking activity.
• Reward Payouts:
June 2025 to June 2026
Monthly distributions to qualifying veCOCA stakers.
https://docs.coca.xyz/coca/tokenomics/overviewFlexion1 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:32:
[...]
Waar heb je dit gevonden? Kan het nergens op de site vinden?
Zal later wel opgepakt worden 😀knakworst schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:14:
COCA fysieke kaart aangevraagd, dat is gewoon wirex. Geen branding.
[Afbeelding]
Ja begint al meer verkoopdruk te komen. Hoop dat ie nog even door stijgt :-)zenith schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:32:
Mijn 3000 coca is al x2 😀
Heeft iemand ervaring met Coindepo? Ze komen blijkbaar ook met een crypto betaalkaart. En het bedrijf bestaat al even, maar ik kan er verdacht weinig over vinden.
En hoe ziet de achterkant eruit?knakworst schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:14:
[Afbeelding]
Ik sta iets van 10xxx op de wachtlijst voor die kaart, maar die hebben ze 2 jaar geleden ofzo al aangekondigd. Schiet nog niet echt op met die lui.Lasfallas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:49:
Heeft iemand ervaring met Coindepo? Ze komen blijkbaar ook met een crypto betaalkaart. En het bedrijf bestaat al even, maar ik kan er verdacht weinig over vinden.
De rates die je bij hun krijgt op crypto en stablecoins schreeuwen ponzi, ik heb met geld wat ik bereid ben te verliezen meegedaan aan de presale van hun token. Nadat ik 2 dagen mee heb gelezen in hun Telegram-kanaal heb ik er mentaal al afscheid van genomen. Wat een cringefest is dat zeg
[ Voor 45% gewijzigd door KeFFeR1208 op 08-08-2025 22:19 ]
Alle getalletjes. Dat is het geniale van trade republic, op die kaart staat lekker niets. Moet je in de app opzoeken.
Als ik die percentages zie, weet ik wel zeker dat ik daar geen cent aan ga toevertrouwen.Lasfallas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:49:
DubbelLasfallas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:49:
[ Voor 26% gewijzigd door Flexion1 op 08-08-2025 22:19 ]
Als je op de staking site naar vote gaat en daar kijkt waar ze een vote over gedaan hebbenFlexion1 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:32:
[...]
Waar heb je dit gevonden? Kan het nergens op de site vinden?
Weet iemand waar de uitgekeerde cash back van de coca kaart zou moeten staan? 😀
Ik ga mijn eigen vraag beantwoorden, de 3e bullet is waarschijnlijk van toepassing 😀
Ik ga mijn eigen vraag beantwoorden, de 3e bullet is waarschijnlijk van toepassing 😀
:strip_exif()/f/image/tCtDJhpFk90p9dKPxlPf4z0Z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 80% gewijzigd door zenith op 10-08-2025 16:00 ]
Hier is de cashback binnen en ook de refferal promotie. Alles in usdc in de wallet ontvangenzenith schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:17:
Weet iemand waar de uitgekeerde cash back van de coca kaart zou moeten staan? 😀
[Afbeelding]
Ik ook. USDC op de Polygon chain
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Ik heb het nu ook binnen USDC op Polygon, next businessday is al begonnen.
[ Voor 11% gewijzigd door zenith op 10-08-2025 19:30 ]
just curious: die COCA kaart he, waar lijkt ie het meest op? cdc, Bybit, hi, plutus?
nothing stops this train
Blauw 😅
Ik zou zeggen: Plutus
Ik zou zeggen: Plutus
Ik zou hier inderdaad erg voorzichtig mee zijn. Eerste periode kan je aardig harken maar zoals met elke ponzi gaat het een keer bergaf. En dan gaat het rap.Kol Nedra schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:49:
[...]
is het deze?
[Afbeelding]
ik zou zeker winst nemen of iig zeker eigen inleg eruit halen.
als je zegt dat het veel op Plutus lijkt......we weten allemaal hoe rekt die ging op een gegeven moment.
ik doe overigens dit keer niet mee, gewoon saai alleen de cdc en Bybit kaart
Deze lijkt inderdaad het meest op plutus, er zit geen grote exchange achter zoals cdc, bybit enz. Met bepaalde uitgave patronen ben je ook nog beter af met bybit vooralsnog.
Maar voor de coca holders: succes en neem je winsten!
Ik heb al 1500 Coca verkocht toen die op 0.35 stond oid, dit icm de maand juli qua cashback zit het wel goed.Domino schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:53:
[...]
Ik zou hier inderdaad erg voorzichtig mee zijn. Eerste periode kan je aardig harken maar zoals met elke ponzi gaat het een keer bergaf. En dan gaat het rap.
Deze lijkt inderdaad het meest op plutus, er zit geen grote exchange achter zoals cdc, bybit enz. Met bepaalde uitgave patronen ben je ook nog beter af met bybit vooralsnog.
Maar voor de coca holders: succes en neem je winsten!
Ik wacht nog steeds op renegade, dus probeer mijn tijd te vullen met deze mooie kaart, Renegade is een trage club, in de herfst gaat er weer wat gebeuren geloof ik.
Hier beide kaarten naast elkaar :-)knakworst schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:14:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lI8nPzI9zKsjMmwfPTANeaqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiterlijk op die van Wirex. Kan net zoals die van Wirex enkel via Curve gebruikt worden dus geen Google wallet of Apple pay.Kol Nedra schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:42:
just curious: die COCA kaart he, waar lijkt ie het meest op? cdc, Bybit, hi, plutus?
In gebruik is het een pre-paid kaart dus je moet ze top-uppen (is dat wel het juiste woord?) zoals die van CdC. Het grote verschil (en volgens mij het geniale) is dat die kaart een eigen wallet-adres heeft. Je kan dus van elke wallet (enkel) stablecoins naar de kaart sturen. Soms zelfs zonder kosten bv. via Nexo als USDC op Polygon. Na de poll verleden week heeft men besloten om cashback eveneens in USDC op Polygon uit te betalen. Dus je moet een heel klein beetje POL hebben in de wallet om je cashback te deposit-ten op de kaart.
/f/image/iSoH3Qb7ZhMk4tIe52yE5mLL.png?f=fotoalbum_large)
Ik lees die aankondiging anders dan jij. Voor mij is het: je hebt tot een uitgavebedrag van 1000 USD per maand 3% (dus max. 30 USD) en vanaf dan 1% of tot een uitgave van 2500 USD/maand die 5% cashback (max. 125 USD) daarna 1% of tot een uitgave van 10'000USD/maand die 8% (dus max. 800 USD) ...knakworst schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Bij bronze, 300 COCA, krijg je tot 1000 dollar per maand 3%cashback, daarna 1%. Bij silver, 3000 COCA, krijg je tot 2500 dollar per maand, 5% cashback. Geef je dus 2500 per maand uit, krijg je bij bronze 45 dollar, bij silver, 125 dollar. 80 dollar verschil. En ook nog 10 dollar per maand voordeel op ChatGPT als je die hebt. Na circa 9 maanden terugverdiend. Het is dus de vraag hoe lang die ponzi doorgaat.
Die abonnementen vallen daar niet onder tenzij je meer hebt dan hetgeen met je tier aan 50% wordt verrekend. Dus ben jij bronze en heb je spotify en Netflix dan heb je 50% op netflix (telt niet mee voor je 1000 USD/maand) en 5% op Spotify (telt wel mee in 1000 USD/maand uitgaven).
Geen idee of dit juist is.
Je maakt er bybit tiers van, die tiers golven mee met je uitgaven. Hier zijn de tiers afhankelijk van de hoeveelheid COCA. Zie tabel.epdm2be schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:28:
[...]
Ik lees die aankondiging anders dan jij. Voor mij is het: je hebt tot een uitgavebedrag van 1000 USD per maand 3% (dus max. 30 USD) en vanaf dan 1% of tot een uitgave van 2500 USD/maand die 5% cashback (max. 125 USD) daarna 1% of tot een uitgave van 10'000USD/maand die 8% (dus max. 800 USD) ...
Die abonnementen vallen daar niet onder tenzij je meer hebt dan hetgeen met je tier aan 50% wordt verrekend. Dus ben jij bronze en heb je spotify en Netflix dan heb je 50% op netflix (telt niet mee voor je 1000 USD/maand) en 5% op Spotify (telt wel mee in 1000 USD/maand uitgaven).
Geen idee of dit juist is.
:strip_exif()/f/image/6ykBKXE5s76bJnw1mCOb5jSf.jpg?f=fotoalbum_large)
Een vraagje over $COCA (ik ben gebanned op discord door een vraag te stellen....
)
Hoe moet je dit lezen:
--
Make at least 1 card transaction in August → Get 50% off Silver or Gold Tiers for 6 months (valid in September only)
--
Als je 1 transactie in augustus doet heb je dan 1500 COCA nodig om Silver te gebruiken voor de komende 6 maanden? Ik snap zelf die "valid in september only" niet icm met de 6 maanden die genoemd wordt. Dit lijkt wel Plutus text hehe
Hoe moet je dit lezen:
--
Make at least 1 card transaction in August → Get 50% off Silver or Gold Tiers for 6 months (valid in September only)
--
Als je 1 transactie in augustus doet heb je dan 1500 COCA nodig om Silver te gebruiken voor de komende 6 maanden? Ik snap zelf die "valid in september only" niet icm met de 6 maanden die genoemd wordt. Dit lijkt wel Plutus text hehe
Zoals ik het lees, als je voor 30 september staket, heb je aan de helft genoeg (tot eind februari) volgend jaar. Als je in oktober staket, heb je 300/3000/30000 COCA nodig.zenith schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:08:
Een vraagje over $COCA (ik ben gebanned op discord door een vraag te stellen....)
Hoe moet je dit lezen:
--
--
Als je in Augustus die kaart eens gebruikt dan heb je recht op 50% korting (voor 6 maanden) op zilver en goud inderdaad. Je hebt tijd tot 1 september om die 1500 COCA in staking te doen. Ik vermoed dat je gedurende maand september nog tijd krijgt om die 1500 COCA bij elkaar te krijgen en te staken. Of dan gedurende september nog de huidige voorwaarden tellen. Ik denk het niet.zenith schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:08:
Een vraagje over $COCA (ik ben gebanned op discord door een vraag te stellen....)
Hoe moet je dit lezen:
--
--
Ik denk dat vanaf 1 september iedereen ten minste naar Basic gaat. Heb je 1 COCA in je wallet (niet in stake) dan ben je vanaf 1 september gedurende 6 maanden Brons (3% CB) en dan heb je nog de maand september tijd om die 1500 of 15000 COCA bijeen te zoeken. Als je tenminste deze maand je kaart eens gebruikt hebt, wat wss iedereen al wel zal gedaan hebben. Al is het om je netflix te betalen. Dit zal ook voor Basic zijn (dus wanneer je niet 1 COCA hebt), dus je kaart in augustus eens gebruikt dan je heb je recht in september om zilver/goud tegen -50%. Heb je nu in augustus al die 1500 of 15000 coca (en je kaart eens gebruikt) dan ben je vanaf 1 september automatisch zilver of goud.
Hoe lees jij dat dan?knakworst schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:20:
[...]
Je maakt er bybit tiers van, die tiers golven mee met je uitgaven. Hier zijn de tiers afhankelijk van de hoeveelheid COCA. Zie tabel.
[Afbeelding]
Ik lees bij Brons: 3% op de eerste 1000$/maand... voor mij is dat op de 1ste 1000/maand gespendeert. 1000$ is ongeveer 850€. Dus je hebt ongeveer 25.5€ cashback (op 850€) aan 3%. Als je meer spendeert per maand heb je op dat deel boven 850€ 1% CB.
Bij zilver is dat 2500$/maand ongeveer 2100€ (wat ongeveer een volledig loon is tegenwoordig). Je kan dan aan 5% een 105€ aan cashback hebben en vanaf dan 1%. Ik ben tevreden met 5% op een 2000€ uitgaven/maand. Bovendien heb je op perks (netflix & chatgpt) eveneens 50% die niet mee telt in die 1000$/maand of 2500$/maand.
Bij goud is dat 8% op 10'000$ dat je spendeert per maand. 10'000$ is ongeveer 8500€ dan heb je max. een 680€ cashback aan 8%. Op die 4 perks heb je 50% die niet meetellen in die 10'000$. Dus Apple Music valt dus weg als perk waarop je dan vanaf september maar 5% CB hebt die wel meetellen in je maanduitgaven.
De Tiers zelf die liggen vast. 0, 300, 3'000 en 30'000 COCA. Bij CdC is dat variërend je moet een bedrag van xxx € in CRO hebben. Hoeveel CRO dat effectief is hangt af van de marktprijs. Dus het gaat daar niet om de hoeveelheid CRO maar om een geldbedrag op dat moment van intekening. Ik heb liever dit.
[ Voor 26% gewijzigd door epdm2be op 13-08-2025 01:26 . Reden: ter vervollediging ]
Voor mij is Renegade eerder zoiets als Plutus. Ik ben daar weggegaan toen je hun PLU niet meer kon verhandelen (in de app). Bij Renegade werkt alles alleen kan je hun RNG-token nergens verhandelen. Bij COCA kan je op zijn minst die COCA nog swappen. Ook al is het bij een IMHO slechte exchange. Voordien kon je het in de app (onchain en offchain) dat zie ik liever, maar goed.
Gaat dit blijven duren. Geen idee. Ik hoop van wel.
Gaat dit blijven duren. Geen idee. Ik hoop van wel.
Nou dan lees ik het hetzelfde, tot 1000/2500/10000 uitgaven krijg je die cashback percentages. Anders moet je echt wel een gat in de hand hebbenepdm2be schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 01:04:
[...]
Hoe lees jij dat dan?
Ik lees bij Brons: 3% op de eerste 1000$/maand... voor mij is dat op de 1ste 1000/maand gespendeert. 1000$ is ongeveer 850€. Dus je hebt ongeveer 25.5€ cashback (op 850€) aan 3%. Als je meer spendeert per maand heb je op dat deel boven 850€ 1% CB.
Bij zilver is dat 2500$/maand ongeveer 2100€ (wat ongeveer een volledig loon is tegenwoordig). Je kan dan aan 5% een 105€ aan cashback hebben en vanaf dan 1%. Ik ben tevreden met 5% op een 2000€ uitgaven/maand. Bovendien heb je op perks (netflix & chatgpt) eveneens 50% die niet mee telt in die 1000$/maand of 2500$/maand.
Bij goud is dat 8% op 10'000$ dat je spendeert per maand. 10'000$ is ongeveer 8500€ dan heb je max. een 680€ cashback aan 8%. Op die 4 perks heb je 50% die niet meetellen in die 10'000$. Dus Apple Music valt dus weg als perk waarop je dan vanaf september maar 5% CB hebt die wel meetellen in je maanduitgaven.
De Tiers zelf die liggen vast. 0, 300, 3'000 en 30'000 COCA. Bij CdC is dat variërend je moet een bedrag van xxx € in CRO hebben. Hoeveel CRO dat effectief is hangt af van de marktprijs. Dus het gaat daar niet om de hoeveelheid CRO maar om een geldbedrag op dat moment van intekening. Ik heb liever dit.
Overigens met de huidige COCA koers zou ik persoonlijk niet meer in de hogere tiers instappen. Dit is een zelfde piramide spel als plutus en Hi. Investeer allleen wat je kunt missen.
Gouden tier is inderdaad veel te risicovol. Als iedereen straks z’n staking-opbrengsten gaat verkopen ga je per maand flink wat geld uit moeten geven om het te compenseren met je cashbacks. Silver-tier heeft verreweg de beste risk/reward verhouding.knakworst schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:37:
Overigens met de huidige COCA koers zou ik persoonlijk niet meer in de hogere tiers instappen. Dit is een zelfde piramide spel als plutus en Hi. Investeer allleen wat je kunt missen.
Hoe leuk zo’n kaart ook is, op de lange termijn doen al die aanbieders hetzelfde omdat het geen duurzaam model is. Langzaam gaan ze aan de voorwaarden knagen en voor je het weet blijft er zo’n gedrocht over als wat Plutus nu is. Dus graaien zo lang je graaien kan en bij de eerste tekenen van verval zo snel mogelijk een exit strategy bedenken.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de 6% rente die je bij hun krijgt. Van de week weer een mailtje van de bank dat de spaarrente daalt. Ik zou het niet erg vinden bij COCA wat EURC weg te zetten, benieuwd in hoeverre self custody mogelijk is of dat er iets gedekt wordt met een bepaalde garantie. Anders ook daar ver weg van blijven.
Self custody geen probleem alleen moet men DRINGEND WERK MAKEN van die veel te lange unlock termijn bij het unstaken op DEFI!KeFFeR1208 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:15:
[...]
..., benieuwd in hoeverre self custody mogelijk is of dat er iets gedekt wordt met een bepaalde garantie.
En hier wordt niets gedekt. Enkel bij banken en de enige bank waarvan ik weet waar je ook echt met crypto iets mee kan is Revolut. Die geeft in de app ook effectief aan dat geld (wss dus enkel je fiat) gedekt is tot 100'000€.
Trouwens goed om weten. Belgische Revolut klanten hebben vanaf nu een BE-IBAN :-)
Je hebt dus bij revolut ook echte crypto-wallets en zelfs een eigen crypto-betaalkaart. De fiat kaart is Visa de crypto-kaart is Mastercard.
[ Voor 9% gewijzigd door epdm2be op 13-08-2025 15:42 ]
Niet echt een gat in mijn hand maar reken gewoon effe mee.knakworst schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:44:
[...]
Nou dan lees ik het hetzelfde, tot 1000/2500/10000 uitgaven krijg je die cashback percentages. Anders moet je echt wel een gat in de hand hebben
Lynk&co auto: 600€/maand
Supermarkt: ongev. 250€
Internet+GSM: 50 €/maand
--> je zit al over de 850€ van Bronze.
Als Brons nu 1500$ (bijna 1300€) was dan bleef ik wss. bij Brons. Bij CdC moet je tegenwoordig al 4500€ investeren om 3.5% CB te hebben (OK wel tot 75$ en hier heb je tot een 25€ die 3%). Maar je investeert maar amper 80€.
[ Voor 20% gewijzigd door epdm2be op 13-08-2025 15:53 . Reden: correctie ]
Ik heb op mijn crypto-help website ook de info hierover toegevoegd. Als er interesse voor bestaat dan geef ik de URL van die site. Anders DM mij. Tenzij ik de link ook gewoon hier mag plaatsen.
Is GBIT wel eenmalig te gebruiken met coca? Iemand ervaringen? Had bestelling van 300 euro in webshop gedaan maar geen cashback op gekregen bij coca. Kan ik deze GBIT naar Bybit of is ervaring hier dat het beter is om verlies te nemen ivm bevroren kaarten te voirkomen.
Ik heb in juli iets van 10 gbits gedaan over meerdere dagen, allemaal ok qua cashback op cocaFlexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:42:
Is GBIT wel eenmalig te gebruiken met coca? Iemand ervaringen? Had bestelling van 300 euro in webshop gedaan maar geen cashback op gekregen bij coca. Kan ik deze GBIT naar Bybit of is ervaring hier dat het beter is om verlies te nemen ivm bevroren kaarten te voirkomen.
Top. Thankszenith schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:50:
[...]
Ik heb in juli iets van 10 gbits gedaan over meerdere dagen, allemaal ok qua cashback op coca
COCA kan niet zien dat een GBIT een GBIT is. Alkle transacties die ik gedaan heb zijn GBIT want ik laat eerst alles landen op ICS.Flexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:42:
Als je er 15 doet in 5 minuten, kan er natuurlijk wel een belletje gaan rinkelen. Ik doe er daarom gewoon een paar per dag maximaal. Nooit fout gegaan.
En hoelang duurt het voordat je het bedrag op je kaart terug staat. Kreeg wel de melding van de refund maar zie het bedrag nog niet op de coca kaart staanknakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:01:
[...]
COCA kan niet zien dat een GBIT een GBIT is. Alkle transacties die ik gedaan heb zijn GBIT want ik laat eerst alles landen op ICS.
Als je er 15 doet in 5 minuten, kan er natuurlijk wel een belletje gaan rinkelen. Ik doe er daarom gewoon een paar per dag maximaal. Nooit fout gegaan.
Meestal 1 dag, hooguit 2.Flexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:12:
[...]
En hoelang duurt het voordat je het bedrag op je kaart terug staat. Kreeg wel de melding van de refund maar zie het bedrag nog niet op de coca kaart staan
I.t.t. Bybit kun je niet zien dat een refund 'pending' is bij COCA.
Dat ga je nooit zien. Visual glitch, geld is er wel. Daarom gebruk ik ICS totdat ik zeker weet dat er geen refund is.Flexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:12:
[...]
En hoelang duurt het voordat je het bedrag op je kaart terug staat. Kreeg wel de melding van de refund maar zie het bedrag nog niet op de coca kaart staan
Je gaat het niet zien bij transacties maar je totale saldo op je kaart wordt toch wel weer hoger neem ik aan? :-)knakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:39:
[...]
Dat ga je nooit zien. Visual glitch, geld is er wel. Daarom gebruk ik ICS totdat ik zeker weet dat er geen refund is.
Of ben je gewoon echt het geld kwijt dan haha
Visueel ben je het kwijt. Waarschijnlijk is het in euro beschikbaar en is dat niet te zien in het totaal. Maar kan je het wel uitgevenFlexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:04:
[...]
Je gaat het niet zien bij transacties maar je totale saldo op je kaart wordt toch wel weer hoger neem ik aan? :-)
Of ben je gewoon echt het geld kwijt dan haha
In discord zeggen ze nu trouwens dat het gewoon werkt en in dezelfde currency beschikbaar komt. YMMV.
[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 14-08-2025 16:17 ]
Top. Apart maar als het idd maar terug is dan. Bedanktknakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
Visueel ben je het kwijt. Waarschijnlijk is het in euro beschikbaar en is dat niet te zien in het totaal. Maar kan je het wel uitgeven
Ik heb het in staking zitten, ooit besloten het nooit meer te doen na CDC en de CRO.. maar dit is een kleiner bedrag omdat ik er op tijd bij was.knakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:23:
Je hoeft (nog) niet te staken.
[Afbeelding]
Ik heb 1 keer problemen gehad met COCA CashBack. Rond die periode was er een probleem met Curve. Ik heb die betaling GBiT naar Nexo zonder problemen (daar kwam de CB wel door). Ondertussen gebruik ik veel minder Curve. Ik heb zowel de plastieken als virtuele kaart (zowel van COCA als Nexo). Dus ik probeer gewoon in te schatten met welke kaart ik ga betalen en gebruik dan meestal de plastieken kaart.Flexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:42:
Weet je als er dan alsnog problemen zijn dan is dat toch een partij minder waar het aan kan liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door epdm2be op 14-08-2025 17:39 ]
ja, je ziet het niet staan tussen je transacties maar je balans is wel verhoogd. Volgens de AMA ging men dit rechtzetten. Zodat we dat ook konden zien.Flexion1 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:04:
[...]
Je gaat het niet zien bij transacties maar je totale saldo op je kaart wordt toch wel weer hoger neem ik aan? :-)
Nee, Neem een screenshot voor de GBiT/refund en vergelijk met je saldo na de GBiT/refund.Of hou op een andere manier je saldo bij. Je zal zien dat het bedrag inderdaad verschilt.Of ben je gewoon echt het geld kwijt dan haha
[ Voor 4% gewijzigd door epdm2be op 14-08-2025 17:37 ]
Kan ik bevestigen. Ik betaal meestal met USDC en de refund via de GBiT die ik onlangs deed kwam effectief terug in USDC.knakworst schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:11:
[...]
In discord zeggen ze nu trouwens dat het gewoon werkt en in dezelfde currency beschikbaar komt. YMMV.
In staking kan het goed zijn dat je na die 6 maanden al vanzelf die 3000 COCA hebt.zenith schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:54:
[...]
Ik heb het in staking zitten, ooit besloten het nooit meer te doen na CDC en de CRO.. maar dit is een kleiner bedrag omdat ik er op tijd bij was.
En was dat gelijk of de volgende dag. Heb de GBIT gedaan. Zag snel een notificatie voorbij komen maar saldo is nog niet aangevuld.epdm2be schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:42:
[...]
Kan ik bevestigen. Ik betaal meestal met USDC en de refund via de GBiT die ik onlangs deed kwam effectief terug in USDC.
Edit. Saldo is aangevuld. Is niet te zien bij transacties idd behalve dat de oorspronkelijke betaling weggehaald is
En bedankt voor uitgebreide reactie
[ Voor 17% gewijzigd door Flexion1 op 15-08-2025 06:09 ]
Weet iemand hier zo wat de limiet bij coca is deze maand waarover je cashback krijgt? Ongelimiteerd? Volgende maand zie ik wel limieten.
Volgens de moderator op Discord is er deze maand geen limiet!bingbadaboem schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:15:
Weet iemand hier zo wat de limiet bij coca is deze maand waarover je cashback krijgt? Ongelimiteerd? Volgende maand zie ik wel limieten.
En hoef je deze maand ook geen Coca te hebben voor cashback?
Nee. Dat is pas vanaf 1 september.karakedi schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:49:
En hoef je deze maand ook geen Coca te hebben voor cashback?
Als de prijs nog ff verder knalt dan gaan mijn 1500 stuks mooi de deur uit voor 1 september.
Dan pak ik daar meer op dan dat ik met cashback zou verdienen in 6 maanden tijd 😃
Dan pak ik daar meer op dan dat ik met cashback zou verdienen in 6 maanden tijd 😃
Heb volgens nog mij al eerder iets gelezen hier over Max 15 gbit transacties. Nu heb je van die dagen dat je op 1 dag aan de 15 of meer pin transacties komt. Wat blijkt nu, je hebt denk ik een max van 15 (pin) transacties per dag met de kaart.
Eergisteren precies na 15 transacties alle transacties geweigerd. Dag erna zelfde shop geen probleem.
Maar gisteren na 15 transacties weer alles geweigerd.
Handig om in gedachten te houden voor je je grote aankoop niet kan voltooien!
Eergisteren precies na 15 transacties alle transacties geweigerd. Dag erna zelfde shop geen probleem.
Klopt:bingbadaboem schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:56:
Heb volgens nog mij al eerder iets gelezen hier over Max 15 gbit transacties. Nu heb je van die dagen dat je op 1 dag aan de 15 of meer pin transacties komt. Wat blijkt nu, je hebt denk ik een max van 15 (pin) transacties per dag met de kaart.
https://wirexapp.com/help/article/wirex-limits-1380
Ja het gaat lekker door, ik heb ze dan blijkbaar te vroeg verkocht helaas, maar winst is winst. 😀paul-s83 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 08:11:
Als de prijs nog ff verder knalt dan gaan mijn 1500 stuks mooi de deur uit voor 1 september.
Ik zat te kijken om eventueel basic te nemen, maar het is wel prijzig hoor.knakworst schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:20:
[...]
Je maakt er bybit tiers van, die tiers golven mee met je uitgaven. Hier zijn de tiers afhankelijk van de hoeveelheid COCA. Zie tabel.
[Afbeelding]
Basic is $140 en silver (zonder korting) is $1400.
offtopic:
Is het niet handig om een apart COCA-topic aan te maken? Gaat in dit topic bijna alleen maar daarover.
Is het niet handig om een apart COCA-topic aan te maken? Gaat in dit topic bijna alleen maar daarover.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-08-2025 12:01 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja dat komt nu omdat na de aankondiging de prijs meer dan verdubbeld is.anandus schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:59:
[...]
Ik zat te kijken om eventueel basic te nemen, maar het is wel prijzig hoor.
Basic is $140 en silver (zonder korting) is $1400.
offtopic:
Als je in augustus 1 transactie doet en je voor 1 dollar aan coca aanhoudt in je wallet dan krijg je een half jaar brons tier.
Tegen de huidige prijs zou ik niks meer kopen iig. Je krijgt het met cashback niet terugverdiend of je moet heel veel uitgeven.
Ik geef Max 1000 uit met deze kaart dus is een verschil van 2 % tussen zilver en brons en dus 2 tientjes extra per maand. Daar zou ik nu geen 700 dollar extra voor uitgeven.
De prijs kan natuurlijk nog veel verder stijgen maar kan ook goed dat het over half jaar weer ingestort is
Edit:
En voor de cashbacks op spotify en chatgpt enz is coca ook niet interessant. Bybit geeft die allemaal 100% terug zonder dat je een muntje moet aanhouden
[ Voor 7% gewijzigd door Flexion1 op 17-08-2025 12:07 ]
$50 cashback bij Bybit is voor mij niet genoeg. Spotify en chatgpt betalen en het is op. 50% terug op Netflix bij Coca is dan meegenomen komende 6 maanden. Je moet wel 1 september 1 Coca in je wallet hebben. Ik heb een aantal Coca in mijn wallet om weg te geven voor nieuwe gebruikers. Dan ben je gelijk op weg zonder te hoeven swappen.
Top-up is makkelijk. Via Ideal op coinbase EurC kopen en gratis verplaatsen naar Coca wallet via Base netwerk. Bijna instant top-up.
Top-up is makkelijk. Via Ideal op coinbase EurC kopen en gratis verplaatsen naar Coca wallet via Base netwerk. Bijna instant top-up.
[ Voor 31% gewijzigd door enermax op 17-08-2025 19:58 ]
Klopt hoor. Ik heb vandaag alle coca op 100 stuks ofzo na verkocht. Ga het komend half jaar met brons verder en dan zie ik wel. Heb ik na Bybit nog keuze voor 3 % cashback komende maanden.enermax schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:46:
$50 cashback bij Bybit is voor mij niet genoeg. Spotify en chatgpt betalen en het is op. 50% terug op Netflix bij Coca is dan meegenomen komende 6 maanden. Je moet wel 1 september 1 Coca in je wallet hebben. Ik heb een aantal Coca in mijn wallet om weg te geven voor nieuwe gebruikers. Dan ben je gelijk op weg zonder te hoeven swappen.
Zie het vast nog doorstijgen maar heb nu al mooie winst die ik met silver niet meer ga halen. Dus dan maar brons komende half jaar :-)
Als die 50 cent haalt dump ik ze ook op 2 na. Want dat verdien ik nooit met cashback.
Bybit Eu komt met nieuwe kaart waar iedereen aan mee kan doen met de grootste actie ooit. Zal binnen enkele weken bekend worden. Aangezien vorige actie 10% cashback was kan dit zeker interessant zijn. Zie Bybit topic ook
Ze gooien de regels weer om bij coca zo te zien. Staking lijkt er af te gaan (al is dat niet 100% duidelijk) per 1 september en je krijgt nog maar 6% over je coca in je wallet.knakworst schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 21:19:
Als die 50 cent haalt dump ik ze ook op 2 na. Want dat verdien ik nooit met cashback.
Tenminste dat is de interpretatie nu. Als ze zo bezig blijven kans dat mensen gaan dumpen als ze de coca uit staking hebben.
Van discord:
🚨 **$COCA Staking is Evolving – Utility is the New Yield **🔥
Heads up @everyone
The $COCA staking APR program wraps up on **August 31, 2025**. Stakers will keep earning until then — but what’s coming next is even bigger. 🧠💥
💡Starting **September 1, 2025,** $COCA shifts from staking rewards to real-world utility with the launch of our Loyalty Cashback Program:
🛍️ **Up to 8% cashback** on daily purchases
🎥 **50% cashback on Netflix, Spotify, ChatGPT & more**
🏨 **Up to 50% off hotels** worldwide
💸 **6% APY on your stablecoin balance** (launching Q4 2025)
This is more than just a reward change — it’s a pivot towards **real utility and lasting value for $COCA token holders.**
📊 And the market sees it too:
**$COCA is up +170% in the last 30 days**, hitting new all-time highs 🚀
🎯 This next chapter is all about real usage, real rewards, and real adoption. With $COCA becoming your key to on-chain spending, rewards, and passive yield.
[ Voor 50% gewijzigd door Flexion1 op 19-08-2025 12:37 ]
De dag waarvan je wist dat ie zou komenFlexion1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:36:
[...]
Ze gooien de regels weer om bij coca zo te zien. Staking lijkt er af te gaan (al is dat niet 100% duidelijk) per 1 september en je krijgt nog maar 6% over je coca in je wallet.
Tenminste dat is de interpretatie nu. Als ze zo bezig blijven kans dat mensen gaan dumpen als ze de coca uit staking hebben.
Van discord:
🚨 **$COCA Staking is Evolving – Utility is the New Yield **🔥
Heads up @everyone
The $COCA staking APR program wraps up on **August 31, 2025**. Stakers will keep earning until then — but what’s coming next is even bigger. 🧠💥
💡Starting **September 1, 2025,** $COCA shifts from staking rewards to real-world utility with the launch of our Loyalty Cashback Program:
🛍️ **Up to 8% cashback** on daily purchases
🎥 **50% cashback on Netflix, Spotify, ChatGPT & more**
🏨 **Up to 50% off hotels** worldwide
💸 **6% APY on your stablecoin balance** (launching Q4 2025)
This is more than just a reward change — it’s a pivot towards **real utility and lasting value for $COCA token holders.**
📊 And the market sees it too:
**$COCA is up +170% in the last 30 days**, hitting new all-time highs 🚀
🎯 This next chapter is all about real usage, real rewards, and real adoption. With $COCA becoming your key to on-chain spending, rewards, and passive yield.
Ervan uitgaande dat die staking en hoge APY gewoon door zouden lopen gedurende de komende 6 maanden heb ik voor een tweetal familieleden (die wat minder bekend zijn met crypto) 1500 COCA gekocht. Denk dat kunnen ze die kaart ff een tijdje proberen. Gelukkig mn geld er al redelijk uit omdat ik vorige maand al aan het inslaan was voor Gold en genoeg heb verkocht in de tussentijd. Benieuwd wat de waarde is als iedereen over een maand of 6 het zinkende schip verlaat!
In dit tempo duurt het geen 6 maanden meer. Blij dat ik alles met mooie winst verkocht hebt. Zal op fomo vast hoger gaan maar winst is winst.KeFFeR1208 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
De dag waarvan je wist dat ie zou komen![]()
Ervan uitgaande dat die staking en hoge APY gewoon door zouden lopen gedurende de komende 6 maanden heb ik voor een tweetal familieleden (die wat minder bekend zijn met crypto) 1500 COCA gekocht. Denk dat kunnen ze die kaart ff een tijdje proberen. Gelukkig mn geld er al redelijk uit omdat ik vorige maand al aan het inslaan was voor Gold en genoeg heb verkocht in de tussentijd. Benieuwd wat de waarde is als iedereen over een maand of 6 het zinkende schip verlaat!
Mocht je mooie koerswinst nu hebben die je met cashback niet terugverdiend in 6 maanden is het overwegen waard om winst te nemen. Kan zomaar dat ze cashback straks ineens verlagen oid
Op zich prima toch dat de staking opbrengsten verlaagt worden? Dan worden er iig minder coins op de markt gedumpt dan in het originele plan zou zijn.
Klopt maar het gaat erom dat spelregels op korte termijn veranderd worden zonder dat mensen erop in kunnen spelen. Wie zegt dat ze morgen niet beslissen om zilver nog maar 3% cashback te geven oid.paul-s83 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:13:
Op zich prima toch dat de staking opbrengsten verlaagt worden? Dan worden er iig minder coins op de markt gedumpt dan in het originele plan zou zijn.
Als je b.v 2 augustus gestaked hebt dan krijg je geen rewards en kan de komende 30 dagen niks verkopen als je ze nu unstaked.
Nou als je 30.000 COCA vorige maand hebt ingeslagen heb je er een dikke boterham aan overgehouden. Ik durfde er bij die beginnende ponzi maar 3.000 van in te slaan.KeFFeR1208 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:31:
[...]
De dag waarvan je wist dat ie zou komen![]()
Ik zat ondertussen rond de 10k COCA voordat ik ging unloaden. Had in eerste instantie het idee om tot +/- 20k in te kopen en de rest binnen het half jaar met staking erbij te verdienen, dan zou je na die actieperiode van 6 maanden genoeg moeten hebben om de benodigde 30k te hebben.knakworst schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
Nou als je 30.000 COCA vorige maand hebt ingeslagen heb je er een dikke boterham aan overgehouden. Ik durfde er bij die beginnende ponzi maar 3.000 van in te slaan.
Toen de prijs zo hard omhoog ging werd de verhouding risk/reward ook anders, zeker als je het 6 maanden vast moet zetten. Toen maar besloten om het bij Silver tier te houden. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Kan misschien (onduidelijk nu) maar je krijgt per 1 september geen rewards meer dus wat is de meerwaardezenith schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:28:
Je kan toch gewoon door blijven staken als je nu staked? Of wordt het opgeheven per 1 sept?
Ja, dat is zo. Ik heb ze maar ff unstaked, nu nog 30 dagen wachten.Flexion1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:47:
[...]
Kan misschien (onduidelijk nu) maar je krijgt per 1 september geen rewards meer dus wat is de meerwaarde
Was te verwachten. Geen levensvatbaar businessmodel voorheen.
Zal tzt nog wel meer gesneden worden. Dikke $hi vibes
Zal tzt nog wel meer gesneden worden. Dikke $hi vibes
Profiteer ervan zolang het kan.
Totnutoe heeft de koers er weinig last van. Maar hoe meer cashback harkers, hoe meer koersdruk. Spendeer dus niet te veel in die coin. Met 1 COCA verdien je in theorie al 6 maanden een mooie cashback, dat is dus de meest verstandige optie.
Hij schiet idd gewoon hard door omhoog. 50 cent bijna.knakworst schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:22:
Totnutoe heeft de koers er weinig last van. Maar hoe meer cashback harkers, hoe meer koersdruk. Spendeer dus niet te veel in die coin. Met 1 COCA verdien je in theorie al 6 maanden een mooie cashback, dat is dus de meest verstandige optie.
Naar welke debit crypto kaart gaat de voorkeur van de mede-Belgen uit, met oog op cashback en benefits?
Tot op heden steeds Coinbase Visa gebruikt (geen cashback). Een crypto.com kaart heb ik ook maar niet voldoende CRO gelocked om van cashback te genieten.
Nexo is interessant, ook qua yield, maar cashback enkel geldig op credit (niet debit) card - dat is iets teveel gedoe met USD-EUR swaps.
Bybit tot op heden niet beschikbaar in België (hoor wat rumoer over een nieuwe kaart in September, maar lijkt niet van toepassing in BE)
Metamask (gratis/betalend) komt owv. fees niet zo interessant uit de bus
Coca zoek ik nog verder uit: lijkt nog wat early stage / hacky maar mooie cashback belofte. Ben wel niet zo fan van lock-up tokens met geen enkele utility-waarde
Tot op heden steeds Coinbase Visa gebruikt (geen cashback). Een crypto.com kaart heb ik ook maar niet voldoende CRO gelocked om van cashback te genieten.
Nexo is interessant, ook qua yield, maar cashback enkel geldig op credit (niet debit) card - dat is iets teveel gedoe met USD-EUR swaps.
Bybit tot op heden niet beschikbaar in België (hoor wat rumoer over een nieuwe kaart in September, maar lijkt niet van toepassing in BE)
Metamask (gratis/betalend) komt owv. fees niet zo interessant uit de bus
Coca zoek ik nog verder uit: lijkt nog wat early stage / hacky maar mooie cashback belofte. Ben wel niet zo fan van lock-up tokens met geen enkele utility-waarde
[ Voor 4% gewijzigd door Baats op 20-08-2025 14:37 ]
Het hele doel is om de eerste te zijn in het piramidespel, niet de laatste. Niet nadenken met die ponzi's, koop 1 COCA, geniet van 5% cashback tm 31 augustus (ik heb al 200 euro cashback), en geniet daarna van 6 maanden 3% cashback over maximaal 1000 dollar uitgaven per maand. 180 dollar cashback, kosten 50 cent. Over 6 maanden naar de volgende ponzi.Baats schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:32:
Let op:
Voor de ByBit Card kan je terecht in: Bybit Card Topic.
Voor de ByBit Card kan je terecht in: Bybit Card Topic.