Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 15:23
Bij het ophalen van de EX30 vertelde de verkoper dat het deksel van de laadpoort ook vergrendeld, maar met enige vertraging. In de showroom nog uitgetest maar werkte niet. Mogelijk omdat we niet lang genoeg gewacht hadden.
Thuis ook nog eens geprobeerd, auto vergrendeld, spiegels klappen netjes in maar het deksel van de "tankdop" blijft gewoon te openen, zelfs nog na een half uur.

Heb ik verkeerde info gekregen in de garage en vergrendeld deze simpelweg niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Werner schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:52:
Bij het ophalen van de EX30 vertelde de verkoper dat het deksel van de laadpoort ook vergrendeld, maar met enige vertraging. In de showroom nog uitgetest maar werkte niet. Mogelijk omdat we niet lang genoeg gewacht hadden.
Thuis ook nog eens geprobeerd, auto vergrendeld, spiegels klappen netjes in maar het deksel van de "tankdop" blijft gewoon te openen, zelfs nog na een half uur.

Heb ik verkeerde info gekregen in de garage en vergrendeld deze simpelweg niet?
Je hebt mensen die benzine of diesel stelen, Maar probeer maar eens een litertje lading af te tappen. Heb nog geen vergrendeling kunnen ontdekken en is m.i niet nodig. Ik heb wel vaak het gevoel dat dealers informatie verstrekken die is gebaseerd op XC40 en C40 ervaringen ipv kennis en ervaring met de EX30.

[ Voor 8% gewijzigd door Anton Krikke op 19-06-2024 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:40
Swerfer schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:48:
[...]
Helaas geen SoC 😡 Juist de SoC heb ik nodig. Dan maar een SoC berekenen uit 'Distance to empty battery'. Beetje onnauwkeurig, maar moet voldoende zijn voor mijn doeleinde...
Voor iedereen die de term SoC ook niet kent:

De laadtoestand (SOC - State of Charge) is een maatstaf voor de hoeveelheid energie die op een bepaald tijdstip beschikbaar is in een batterij, uitgedrukt als een percentage. De SOC-waarde voor een batterij kan bijvoorbeeld 95% vol of 10% vol zijn.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 22:07
Dit verwacht je ook niet. Ik moest hem er even naast zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqgfURoHkonOa-RDHoY8hW-uRgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54CHOEv7SyQiR5NZbZZp3UG1.jpg?f=fotoalbum_large

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 19:28
tdolder schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:45:
Voor de HA gebruikers de EX30 api is nu compleet alle sensoren geven nu data

[Afbeelding]
Cool, ik heb het gelijk toegevoegd aan Home Assistant. Hier kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javdam1970
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 14:06
Nog een maand en dan krijgen wij onze zwarte SMER Plus (1600kg trekgewicht) week 20 gebouwd. Ik begrijp dat het 8 weken op de boot is.

Wat zijn de ervaringen met Volvo Private Lease? Ik ben gewoon benieuwd, voor ons is dat de eerste keer.

gr.

[ Voor 16% gewijzigd door javdam1970 op 19-06-2024 20:39 . Reden: Aanpassen tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Wie heeft ervaring met Volvo Private Lease?
Want? Wat is de vraag achter de vraag?

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 22:07
Tot welk percentage laden jullie de accu ? Dealer raad 90% aan dus dat doen we ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mavi86 op 19-06-2024 20:42 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
Mavi86 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:41:
Tot welk percentage laden jullie de accu ? Dealer raad 90% aan dus dat doen we ook wel.
Thuis tot 90%, snellader ook tot 90% tenzij ik weer snel door wil, dan stop ik ‘m bij 80%. De extra laadtijd om naar 100% te gaan is het wat extra km’s betreft voor mij niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
@Mavi86 1x per week naar 100%, rest naar 70-80%

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
tdolder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb daar VIN - Registratienummer- Max. Toelaatbaar totaalgewicht en Accucapaciteit staan.
Maar geen aanpasbare naam.
Vandaag kreeg ik een update van de app en nu kan ik ook de naam niet meer veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapdik
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:42
Zojuist in de file aangereden door een bestelbusje. Flinke schade, maar kon nog wel rijden. Busje dat de oorzaak was, niet meer.
Veiligheid systeem werkte perfect. Waarschuwing vooraf, gordels aantrekken en remmen zodat je niet doorschiet.

Nu kijken hoe lang de reparatie duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:15
Zijn er nog meer EX30 eigenaars die nog geen update naar sw 1.3.1 via OTA ontvangen hebben?
Kan het zijn dat als je auto een trekhaak heeft deze niet via OTA geüpdatet kan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 10-07 19:02
javdam1970 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:27:

Wat zijn de ervaringen met Volvo Private Lease? Ik ben gewoon benieuwd, voor ons is dat de eerste keer.

gr.
Wij hebben ook Volvo Private Lease, al is dit een handelsnaam van Axus Nederland BV. Bevalt prima, duidelijke communicatie vooraf en tijdens het wachten ook updates omtrent levertijd. Je krijgt toegang tot hun app waar je alles kan vinden, documenten, facturen etc. Groene kaart zul je fysiek per post ontvangen, al duurde dit wel aantal weken na ingebruikname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:10
jaapdik schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:59:
Zojuist in de file aangereden door een bestelbusje. Flinke schade, maar kon nog wel rijden. Busje dat de oorzaak was, niet meer.
Veiligheid systeem werkte perfect. Waarschuwing vooraf, gordels aantrekken en remmen zodat je niet doorschiet.

Da’s dikke shit. Gelukkig ben je zelf nog ok. Sterkte en hopelijk wordt je snel geholpen.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

Oef … je bent volgens mij de tweede op dit forum met een aanrijding. Zonder de schade te hebben gezien, zou reparatie qua kosten weleens tegen kunnen vallen. Herstel van elektrische auto’s is over het algemeen (stuk) duurder dan bij brandstofauto’s. Kleine schade aan een accu kan betekenen vervangen van het hele accupakket.
https://www.knac.nl/repar...rische-auto-veel-duurder/

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinW op 19-06-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:13
Vdb64 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:03:
Zijn er nog meer EX30 eigenaars die nog geen update naar sw 1.3.1 via OTA ontvangen hebben?
Kan het zijn dat als je auto een trekhaak heeft deze niet via OTA geüpdatet kan worden?
Hier ook nog op 1.2.1 met trekhaak. Erg merkwaardig als dat het probleem is. |:(
Als ik naar de dealer moet voor een update wacht ik wel tot 1.4(.1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
Grelis schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Hier ook nog op 1.2.1 met trekhaak. Erg merkwaardig als dat het probleem is. |:(
Als ik naar de dealer moet voor een update wacht ik wel tot 1.4(.1)
Je kan al terecht bij de dealer voor update 1.4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens

Dat is balen zeg. Gelukkig geen letsel aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Vdb64 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:03:
Yep, hier ook trekhaak en nog steeds 1.2.1. Geen (J)OTA gezien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:43
Van de EX30 Facebook page, de eerste plaatjes van v1.4:

"Some welcome niggles fixed and bugs squashed. Quick access to driver alert and lane keeping right from the Quick Controls menu, the driver alert seems less sensitive (will need longer to test this), a new quick access menu by touching the connectivity area in the top right. Sadly no CarPlay yet, but these are very welcome updates."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcNpnEO2v0BK7YY_H-0MGIpcfXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOy6hJXxC6nOJRV8tS2DrDGC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n6Gfmy9OKIVEqyBtCsDMaxIAc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yh3h5WGTjdW2x3b0ilJVfNfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:02
ajouwens schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Yep, hier ook trekhaak en nog steeds 1.2.1. Geen (J)OTA gezien.
Ik las op het Volvo forum EX30 dat er eigenaren zijn met trekhaak welke gewoon een 1.3.1 sofware update hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-09 16:38
puccini schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Ik las op het Volvo forum EX30 dat er eigenaren zijn met trekhaak welke gewoon een 1.3.1 sofware update hebben.
hmm moet zeggen dat ik vanaf dat ik de auto bij de dealer opgehaald heb al op 1.3 zit en nog geen update heb gehad naar 1.3.1 terwijl ik inderdaad ook een trekhaak heb.
zal mijn auto eens aan de wifi hangen om te kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guerrillas
  • Laatst online: 01-05 21:22

Sterkte! Ik moest 2 maanden op een nieuwe voorruit wachten. Hoop dat de onderdelen nu wel op voorraad zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 11:33
Hier ook een trekhaak en nog steeds software versie 1.2.1, dezelfde sinds de afhaling bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:24

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hierboven bij de eerste plaatjes van versie 1.4 is te zien dat nu driver alert bij de quick setting staat en niet de speed limit alert. Dat is voor mij geen vooruitgang. Ik hoop dat de speed limit alert nog wel door de knop op het stuur kan worden uitgezet.
Beter zou zijn om dit soort settings in het profiel te bewaren zodat niet bij elke rit een aantal settings moeten worden aangepast.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34

Mga1600

[P8]

Hans1956 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:00:
Hierboven bij de eerste plaatjes van versie 1.4 is te zien dat nu driver alert bij de quick setting staat en niet de speed limit alert. Dat is voor mij geen vooruitgang. Ik hoop dat de speed limit alert nog wel door de knop op het stuur kan worden uitgezet.
Beter zou zijn om dit soort settings in het profiel te bewaren zodat niet bij elke rit een aantal settings moeten worden aangepast.
Van die speed alert (ISA) is het een wettelijke vereiste dat hij “default aan” staat. De bestuurder moet bewust een actie ondernemen om hem desgewenst uit te zetten. Dus “default uit” in een profiel opslaan zal niet gebeuren vrees ik…..dat zou niet “legaal” zijn.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:46
DarthGoofy schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:55:
Hier ook een trekhaak en nog steeds software versie 1.2.1, dezelfde sinds de afhaling bij de dealer.
Volgens de Volvo chat hebben diegene die 1.31 nog niet hebben gekregen via OTA een brief gekregen om zich te melden bij de dealer. Geen update en geen brief gekregen. Maandag heb ik een afspraak bij onze fijne dealer voor een update. Denk dat we zelf actie moeten ondernemen. Dan zitten we meteen op 1.4 in een fantastische rijdende auto, met lane-assist uit natuurlijk. Die is vaak de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 23:15
jboerma100 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:19:
[...]

Volgens de Volvo chat hebben diegene die 1.31 nog niet hebben gekregen via OTA een brief gekregen om zich te melden bij de dealer. Geen update en geen brief gekregen. Maandag heb ik een afspraak bij onze fijne dealer voor een update. Denk dat we zelf actie moeten ondernemen. Dan zitten we meteen op 1.4 in een fantastische rijdende auto, met lane-assist uit natuurlijk. Die is vaak de weg kwijt.
ik heb geen enkel schrijven van Volvo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
erikjanie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:39:
[...]

hmm moet zeggen dat ik vanaf dat ik de auto bij de dealer opgehaald heb al op 1.3 zit en nog geen update heb gehad naar 1.3.1 terwijl ik inderdaad ook een trekhaak heb.
zal mijn auto eens aan de wifi hangen om te kijken of dat verschil maakt.
Je hoeft hem niet aan de Wifi te hangen. Downloaden gaat enkel via de 4G/data verbinding en niet via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdik
  • Laatst online: 15:42

Drie onderdelen met onbekende levertijd, waaronder de achterklep en de bumper. Kan zo maar 1-2 maanden duren. Een beetje vreemd dat dit soort standaard onderdelen nergens op voorraad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
jaapdik schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:15:
[...]

Drie onderdelen met onbekende levertijd, waaronder de achterklep en de bumper. Kan zo maar 1-2 maanden duren. Een beetje vreemd dat dit soort standaard onderdelen nergens op voorraad zijn.
Wij wachten al bijna 3 maanden op een slot voor de achterklep, is nu eindelijk binnen dus zal vervangen gaan worden.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ach ik wacht al 5 maanden op alle onderdelen van de auto, kan altijd erger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15
RonBuskens schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Je hoeft hem niet aan de Wifi te hangen. Downloaden gaat enkel via de 4G/data verbinding en niet via Wifi.
Waarom komt de update niet via de Wifi. Wifi is ook een dataverbinding?

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
tdolder schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Omdat men dan geen support hoeft te geven op vragen over de wifi verbinding thuis.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhQj3O9Zvl-y_fvH_k0bO5OVveA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBgldMbj9gDiz1JQlExPXLER.jpg?f=fotoalbum_large

Deze staat er nog steeds tussen lijkt het.. de driver alert is als optie toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
DEEJEEY schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:20:
[...]

Deze staat er nog steeds tussen lijkt het.. de driver alert is als optie toegevoegd.
Klopt, want eerdere foto was van een EX30 uit Nieuw-Zeeland en daar doen ze niet aan Speed Limits.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:24

Hans1956

Pixel 8 Pro

Dat is mooi. Als ze nu ook nog dat plaatje van de auto eraf halen kunnen daar nog een paar extra snelknoppen komen; spiegels inklappen, afstand acc, enz..

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
iHansz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Klopt, want eerdere foto was van een EX30 uit Nieuw-Zeeland en daar doen ze niet aan Speed Limits.
Die is 100 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
…Speed Limits waarschuwingen. 😌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werner
Onlangs heb ik ook mijn EX30 (Plus SMER) mogen ophalen, de dealer was aangenaam verrast dat bij het instellen van de auto alles direct van de eerste keer werkte. De auto zit op versie 1.3.1.
Helaas was dit slechts van korte duur, vanochtend was het me nog niet opgevallen maar toen hing de auto natuurlijk nog aan de wifi, dus bv Waze werkte gewoon. Echter bij vertrek op het werk deze middag werkte Waze in het geheel niet, bij het plannen van een route kreeg ik telkens de melding “Er is iets misgegaan, probeer het later opnieuw”.
Toen viel me op dat er rechtsboven geen 5G meer stond maar enkel E. Wellicht slechte ontvangst op die locatie dacht ik, zeker toen onder het rijden er ipv E opeens 3G verscheen. Later kwam er zelfs nog LTE, maar nog steeds geen internet.
Hopelijk komt dit vanzelf in orde. Eenmaal thuis heb ik wel een reboot van het scherm gedaan, maar helaas geen verandering.

Op de IITC website zie ik nu staan “gekoppeld 22-05, laatst verbonden 06-06”.

Daarnaast heb ik ook last van de bekende issues:
• Radio gaat zachter bij het remmen. Met OPD aan gek genoeg niet als de auto zelf remt.
• Telefoon koppelt niet meer vanzelf.
• Veel verschil in geluidsvolume bij wisselen naar een sterkere zender. Dit heb ik maar opgelost door de
radio op FM te zetten. Doordat ik in de grensstreek woon is DAB niet echt een succes, was bij mijn
vorige auto ook al zo.
• In de EX30 app staat automatische updates uit, ik kan dit ook niet inschakelen.
• In de app zie ik bij abonnementen niets staan, hier moet toch het Vodafone abo staan?

De auto zou toch ook bij gebruik van pilot assist de verkeersborden moeten herkennen én de ingestelde snelheid automatisch moeten aanpassen? Het herkennen van de borden gaat prima, maar het aanpassen doet de auto dan weer niet. Dus als ik pilot assist aan heb staan en snelheid vast op 80 km/u dan ziet de auto wel het bord van 50 bij inrijden van de bebouwde kom, maar hij blijft gewoon 80 rijden. Werkt dit al bij iemand?

Verder rijdt de auto wel super hoor, alleen zou ik een rij modus (eco-normaal-sport) wel een zinvolle toevoeging vinden. Dit was bij mijn Toyota CHR wel aanwezig, daar stond die standaard op eco stand. De respons op gaspedaal is dan net wat minder fel, ventilatie draait wat zachter etc. Ook al is de EX30 een EV auto, zoiets lijkt me best nuttig en ook gunstig voor het accu verbruik.

Ohja, ontdekte onder de laadvloer maar liefst 3 sleepogen, is dit normaal? Lijkt me wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Werner schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:23:

De auto zou toch ook bij gebruik van pilot assist de verkeersborden moeten herkennen én de ingestelde snelheid automatisch moeten aanpassen? Het herkennen van de borden gaat prima, maar het aanpassen doet de auto dan weer niet. Dus als ik pilot assist aan heb staan en snelheid vast op 80 km/u dan ziet de auto wel het bord van 50 bij inrijden van de bebouwde kom, maar hij blijft gewoon 80 rijden. Werkt dit al bij iemand?
Bij mij niet en voor mij hoeft dit ook niet. Reed gisteren de A2 op bij Beesd en kennelijk gold er op een parallel weggetje een snelheid van 5 km/u. Dat weet ik, omdat de auto mij waarschuwde dat ik met 110 km/u toch echt te snel invoegde. |:(. Blij dat je dat makkelijk uit kunt zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door mausy5043 op 20-06-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 16:44
Vandaag gaat alarm af van de voor ons hotelraam geparkeerde auto. Zonder enige aanwijsbare oorzaak. Na paar minuten houdt geluid vanzelf op, maar lichten blijven knipperen. Dus naar buiten en van slot en weer op slot om alarm te stoppen. Stel dat ik niet in de buurt was geweest, hoe lang hadden de lichten dan geknipperd? Wat is dat toch met deze Volvo? Ik dacht dat al dat gedoe met de update naar 1.3 over zou zijn. Zijn er meer ervaringen met spontaan afgaand alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 00:07
hansmw schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Hebben anderen ook het probleem dat de telefoon niet draadloos geladen wordt als het “pasje” daar al in ligt. Als dat zo is dan is dat een wat merkwaardig ontwerp omdat aan de bijrijderkant een vrije plek is voor een telefoon.

Lijkt een batterij probleem dat een Volvo-dealer in Scandinavië toch ook zou moeten kunnen oplossen?

Dit is nog een interessant stukje over de keyfob: https://www.reddit.com/r/.../1coorbb/key_fob_battery/
Als je al eenmaal rijdt behoeft het pasje er niet meer te liggen zodat het plaats kan maken voor de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Isola schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:32:
Vandaag gaat alarm af van de voor ons hotelraam geparkeerde auto. Zonder enige aanwijsbare oorzaak. Na paar minuten houdt geluid vanzelf op, maar lichten blijven knipperen. Dus naar buiten en van slot en weer op slot om alarm te stoppen. Stel dat ik niet in de buurt was geweest, hoe lang hadden de lichten dan geknipperd? Wat is dat toch met deze Volvo? Ik dacht dat al dat gedoe met de update naar 1.3 over zou zijn. Zijn er meer ervaringen met spontaan afgaand alarm?
Zat er geen vlieg in de auto? Zelf nu ook een paar keer gehad dat zonder reden het alarm af ging. Bleek telkens een vlieg te zijn. Het alarmsysteem is schijnbaar heel gevoelig...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
Nig wat opmerkelijks om aan het lijstje toe te voegen: tijdens het rijden wat met de sound settings zitten spelen. Quantum soundlogic kon ik op uit, laag, midden of hoog zetten. Wat mee zitten spelen, een poosje later opnieuw naar die settings gegaan en het menu is nu compleet anders. Ik zie nu het interieur van de auto, balans staat links. Kan dit wel aanpassen, maar de wijziging wordt niet onthouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujGr5UrujaVNJ7aR62LLX7sFy6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixkddN3HPU6gxyoGE2mnFlqR.jpg?f=fotoalbum_large

Gisterenavond nog geprobeerd het modem te resetten dmv sos knop 30 sec ingedrukt te houden. Geen succes, nog steeds geen internet. Op de foto staat weliswaar 5G nu, maar bv spotify doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
Dat zou idd veel beter zijn. Probleem is alleen dat dit niet mag vanwege Europese veiligheidsregels. Al die veiligheidsvoorzieningen moeten default aan staan bij het opstarten van de auto. Dat is dus bij alle fabrikanten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerrillas
  • Laatst online: 01-05 21:22
Werner schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:04:
Nig wat opmerkelijks om aan het lijstje toe te voegen: tijdens het rijden wat met de sound settings zitten spelen. Quantum soundlogic kon ik op uit, laag, midden of hoog zetten. Wat mee zitten spelen, een poosje later opnieuw naar die settings gegaan en het menu is nu compleet anders. Ik zie nu het interieur van de auto, balans staat links. Kan dit wel aanpassen, maar de wijziging wordt niet onthouden.

[Afbeelding]

Gisterenavond nog geprobeerd het modem te resetten dmv sos knop 30 sec ingedrukt te houden. Geen succes, nog steeds geen internet. Op de foto staat weliswaar 5G nu, maar bv spotify doet niets.
Heb ook wel eens een andere weergave gekregen dan eigenlijk hoort en kon het verhelpen door het scherm te resetten (min (-) plus pijltje omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-08 20:18
Werner schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:04:

[Afbeelding]

Hoe krijg je het verbruik (KWh/100km) op het scherm? Bij mij staat hier alleen het gereden aantal km. Heb gezocht in de instellingen, maar kon het nergens vinden. Ik heb 1.3.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
TotalBB schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Hoe krijg je het verbruik (KWh/100km) op het scherm? Bij mij staat hier alleen het gereden aantal km. Heb gezocht in de instellingen, maar kon het nergens vinden. Ik heb 1.3.1.
Volgens mij zie je dat alleen in P, niet in D.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Brumax schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Volgens mij zie je dat alleen in P, niet in D.
Ik zie het ook niet in P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
tdolder schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Omdat jouw wifi verbinding niet in beheer is bij Volvo. Hun eigen data verbinding naar de auto wel. Kunnen ze ook settings uitlezen en dat kan niet via je firewall thuis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iHansz
Voor mensen die wel van uitdagingen houden met hun EX30: https://echallenge.nl/?ut...mpaign=120212078523330712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 26-09 14:03
geweldig, ziet er top uit. Wel jammer dat er geen prijskaartje bij zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TotalBB
Volvoex30 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:04:
[...]

geweldig, ziet er top uit. Wel jammer dat er geen prijskaartje bij zit. :)
825 euro pp:

https://echallenge.nl/inschrijven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Ik zag net twee nieuwe, handige apps in de store: Easypark en A Better Route Planner (ABRP). (misschien zijn die al een tijdje beschikbaar, maar ik kijk niet iedere dag in de store)

vice versa en weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17
Ik zag hier dat de EX30 een piep geluid geeft zodra de auto vergrendeld wordt.
Zit dat er niet meer in of is dat in andere landen alleen?

Ik vind het wel fijn om te horen dat ie op slot gaat als ik wegloop. Heb ook al eens gehad dat m'n deur niet helemaal goed dicht zat en dus niet op slot ging.
En ja, kan altijd omkijken om te kijken of de spiegels ingeklapt zijn maar heb liever een geluid dat ik het zeker weet.

Zit die optie er (nog) in ?

[ Voor 7% gewijzigd door XfadeR op 21-06-2024 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
XfadeR schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:05:
Ik zag hier dat de EX30 een piep geluid geeft zodra de auto vergrendeld wordt.
Zit dat er niet meer in of is dat in andere landen alleen?

Ik vind het wel fijn om te horen dat ie op slot gaat als ik wegloop. Heb ook al eens gehad dat m'n deur niet helemaal goed dicht zat en dus niet op slot ging.
En ja, kan altijd omkijken om te kijken of de spiegels ingeklapt zijn maar heb liever een geluid dat ik het zeker weet.

Zit die optie er (nog) in ?
Lijkt een functie idd per land te zijn, heb deze functie namelijk ook niet. Ben dit ook ooit in een Facebook groep tegen gekomen, daar hadden mensen uit andere Europese landen de zelfde vraag omdat die het ook niet hadden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nico_rhns
  • Laatst online: 04-07 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7UDW6yjxSxkFd66ZPyHVsGa2dU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TnQGeWVlK96Tns3lUywUxk21.png?f=fotoalbum_large

Wij hebben sinds een kleine 2 weken onze SMER Ultra EX30 in huis.
Héél tevreden wanneer alles werkt zoals moet, helaas hebben we (hier in België toch) héél wisselvallig IITC bereik, waardoor bepaalde functies niet/slecht werken.
Zo krijgen we quasi nooit de klimatisatie via de app aan de praat (gek genoeg wel als we via de app een timer instellen 🤔).
Een restart van het scherm (of reset via de SOS knop) lijken wel wel vaak tijdelijk te helpen.

Gisteren kregen we wel deze notificatie binnen van de app, was iemand deze al tegengekomen? Héél onverwachts maar wel fijne feature waarvan wij niet wisten dat die bestond! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Idd fijne feature! Bij mij was de boel natgeregend...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17
tdolder schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:45:
Voor de HA gebruikers de EX30 api is nu compleet alle sensoren geven nu data

[Afbeelding]
Ondanks dat de updates elke 5 minuten "succesvol" worden uitgevoerd, lijkt hij niet meer echt te updaten.
Odometer staat al dagenlang op hetzelfde, ook distance to empty battery etc.

Heb alleen ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Het blijft wel een dingetje in de wasstraat. Je kunt gewoon niet eenvoudig zien of de auto hold functie actief is. Of mis ik iets?

Hoop dat in versie 1.4 de wasstraat modus ook automatisch de auto hold functie uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 26-09 19:28
XfadeR schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Ondanks dat de updates elke 5 minuten "succesvol" worden uitgevoerd, lijkt hij niet meer echt te updaten.

Heb alleen ik dat?
Zojuist bij mij gekeken in HA en de Volvo EX30 app. Ik zie ook dat de waardes in HA niet geüpdatet zijn. Ook niet wanneer ik updaten handmatig uitvoer. De kilometerstand wijkt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15
038harold schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Zojuist bij mij gekeken in HA en de Volvo EX30 app. Ik zie ook dat de waardes in HA niet geüpdatet zijn. Ook niet wanneer ik updaten handmatig uitvoer. De kilometerstand wijkt af.
Bij mij ook geen update van de data.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
Er is nog een driver alert blocker gemaakt door iemand (deze is wat mooier vormgegeven, met zelfs een reliëf alsof het auto plastic is)
https://makerworld.com/en/models/472150?
Afbeeldingslocatie: https://makerworld.bblmw.com/makerworld/model/DSM00000000472150/design/2024-05-22_ffbe8f88b4415.jpg?x-oss-process=image/resize,w_1000/format,webp

Ik heb deze laten printen en vastgemaakt. Het is nu heerlijk rustig onderweg :)

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
  • Laatst online: 03-08-2024
Brumax schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:25:
Er is nog een driver alert blocker gemaakt door iemand (deze is wat mooier vormgegeven, met zelfs een reliëf alsof het auto plastic is)
https://makerworld.com/en/models/472150?
[Afbeelding]

Ik heb deze laten printen en vastgemaakt. Het is nu heerlijk rustig onderweg :)
Helemaal top! Waar heb je deze laten printen? Zelf nog geen ervaring met 3d printen, maar dit lijkt mooie eerste stap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
NokiaFan schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:08:
Het blijft wel een dingetje in de wasstraat. Je kunt gewoon niet eenvoudig zien of de auto hold functie actief is. Of mis ik iets?

Hoop dat in versie 1.4 de wasstraat modus ook automatisch de auto hold functie uitschakelt.
Groene A met remschijfjes er omheen op het display! (autohold actief)
Wanneer je one pedal drive uitzet springt tie sowieso niet automatisch op autohold. Wasstraat modus laat bij beëindigen de klimaatfunctie op recirculeren staan! Hopelijk wordt dat met 1.4 verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vier x vier
  • Laatst online: 25-09 12:54
Weet iemand of het mogelijk is om apps vast te zetten in het 'dock'?
Nu staan hier de laatst gebruikte apps. Alhoewel dit ook niet altijd consistent lijkt.

En nog een vraag over een specifieke app, Soundcloud. Deze app laat de afspeellijst van 'gelikte tracks' niet zien. Deze blijft op 'content laden' staan. Iemand die deze ervaring ook heeft? Of wellicht een oplossing?
App verwijderen en/of opnieuw inloggen geeft geen gewenst resultaat.

vladi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

vier x vier schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:00:
Weet iemand of het mogelijk is om apps vast te zetten in het 'dock'?
Nu staan hier de laatst gebruikte apps. Alhoewel dit ook niet altijd consistent lijkt.
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Anton Krikke schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Groene A met remschijfjes er omheen op het display! (autohold actief)
Wanneer je one pedal drive uitzet springt tie sowieso niet automatisch op autohold. Wasstraat modus laat bij beëindigen de klimaatfunctie op recirculeren staan! Hopelijk wordt dat met 1.4 verbetert.
Ik had juist OPD uitgeschakeld en daarna wasstraat modus aan en toch bleef de auto hold actief. Zeer irritant. Tweede keer dat de wasstraat door mij op pauze moest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
NokiaFan schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:08:

Geen probleem mee:
- ramen dicht 😉
- OPD uit
- ruitenwissers uit
- spiegels inklappen
Wasstraat in rijden en in N zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
Toch maar weer mijn “HUD” geïnstalleerd. Gebruik m nu voor Flitsmeister.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kvVDfXVndA-bha9v9iLZhN6kFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZC7hoyfp7d431yuLMZwVu3F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
ajouwens schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:49:
[...]

Geen probleem mee:
- ramen dicht 😉
- OPD uit
- ruitenwissers uit
- spiegels inklappen
Wasstraat in rijden en in N zetten.
Doe je al deze handelingen handmatig en maak je geen gebruik van de wasstraat modus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-07 19:26
NokiaFan schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:08:
[...]

Doe je al deze handeling handmatig en maak je geen gebruik van de wasstraat modus?
Als die op autohold staat gewoon even rempedaal weer indrukken en gaat hij weg. En daarna de hendel voor D even naar boven drukken en vasthouden (niet helemaal naar boven) en hoppa hij staat in N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
NokiaFan schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:08:
[...]

Doe je al deze handelingen handmatig en maak je geen gebruik van de wasstraat modus?
Ik heb software versie 1.2.1, daar zit geen wasstraat modus bij. Idd ja, alles even met het handje. Ik ga niet elke week door de wasstraat, dus het valt wel mee. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:54
XfadeR schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Heb alleen ik dat?
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
NokiaFan schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Ik had juist OPD uitgeschakeld en daarna wasstraat modus aan en toch bleef de auto hold actief. Zeer irritant. Tweede keer dat de wasstraat door mij op pauze moest. :)
Kan ook een noodstop zijn ipv autohold door iets wat de sensoren als gevaar zien en daardoor in de ankers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
ajouwens schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:52:
Toch maar weer mijn “HUD” geïnstalleerd. Gebruik m nu voor Flitsmeister.
[Afbeelding]
Welke HUD gebruik je? Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
DenMas schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Welke HUD gebruik je? Thanks!
Het is een DIY “HUD”, een oude iPhone X in een eigen 3D geprinte behuizing. (PETG+carbon filament). Daar heb ik Flitsmeister en Sygic op geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-09 10:54
Verminderd jullie batterij ook gewoon als je geparkeerd staat. Dus de volgensde ochtend ineens 3 a 4% minder?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:57

TheFruitNerd

iets met fruit

Elmar1982 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:43:
Verminderd jullie batterij ook gewoon als je geparkeerd staat. Dus de volgensde ochtend ineens 3 a 4% minder?
Geen last van gelukkig.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
Beperkt alarm modus en onverklaarbaar alarm.
Voor de tweede keer in twee dagen gaat alarm af zonder enige aanleiding, gewoon bij mij onder de carport. Geen vlieg of ander dier in de auto. Gelukkig overdag terwijl ik thuis ben. Ik merk ook dat als je de ‘beperkt alarm modus’ inschakelt, je dat telkens opnieuw moet doen, omdat hij na afsluiten weer in de gewone modus gaat. Meer rijders met onverklaarbare alarmmeldingen? We bijven positief vanwege de rijeigenaschappen, maar de softwaredingetjes beginnen danig te irriteren. Wachten op nieuwe update naar 1.4 wellicht. Mijn vrouw met eigen Volvo ID en profiel moet bijvoorbeeld telkens opnieuw inloggen op haar Volvo-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
ajouwens schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Het is een DIY “HUD”, een oude iPhone X in een eigen 3D geprinte behuizing. (PETG+carbon filament). Daar heb ik Flitsmeister en Sygic op geïnstalleerd.
Top, dankjewel! Heel inventief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Vraagje mijn auto staat op versie 1.3 (door de dealer geupdate) en de app draait op versie 1.5.2 (android) als ik nu in de app naar het menu "Software updates inschakelen" ga zie ik de huidige versie van de auto (1.3 dus) maar daar staat boven "Automatic Software downloads Uitgeschakeld" zonder een mogelijkheid om die in te schakelen.
Moet ik in de auto nog iets inschakelen of is dit met de handmatige update door de dealer naar 1.3 (per ongeluk) geblokkeerd?
Op deze manier zal hij zichzelf waarschijnlijk nooit naar versie 1.4 updaten.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34

Mga1600

[P8]

Elmar1982 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:43:
Van een Zeekr weet ik het (uiteraard) niet, maar mijn Volvo C40 Twin heeft afgelopen winter ruim 5 weken op een parkeerplaats bij schiphol gestaan in regen en kou. Bij terugkomst bij de auto was de SOC (na 5 weken dus) met slechts 1% afgenomen. Als er geen verbruikers aan staan is er ook echt geen reden waarom SOC af zou nemen behalve door een zeer geringe zelf ontlading, alle systemen van de auto zelf vallen in een diepe slaap.
(Ik weet dat je bij een Tesla een soort waakhond functie hebt die de auto met de camera’s bewaakt. Mooie functie die echter wel veel stroom vreet. Volvo heeft dat niet - Zeekr wel?)

[ Voor 28% gewijzigd door Mga1600 op 24-06-2024 10:01 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isola
Volvo ex30 app = bèta-versie
Bij ons worden herhaaldelijk ritten niet in het rittenlogboek opgenomen en mijn vrouw (tweede bestuurder met eigen Volvo-ID en app) moet steeds opnieuw in de app inloggen met ook opvragen van pincode in de Volvo-ID/mailadres. Daarom maar eens de klantenservic van de app gebeld.
Antwoord: "dat horen we vaker en het is nog een bèta-versie, vandaar".
Dus wie dit herkent, even geduld oefenen. De hele ex30-software lijkt soms wel een bèta-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Isola schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:14:
Beperkt alarm modus en onverklaarbaar alarm.
Voor de tweede keer in twee dagen gaat alarm af zonder enige aanleiding, gewoon bij mij onder de carport. Geen vlieg of ander dier in de auto. Gelukkig overdag terwijl ik thuis ben. Ik merk ook dat als je de ‘beperkt alarm modus’ inschakelt, je dat telkens opnieuw moet doen, omdat hij na afsluiten weer in de gewone modus gaat. Meer rijders met onverklaarbare alarmmeldingen? We bijven positief vanwege de rijeigenaschappen, maar de softwaredingetjes beginnen danig te irriteren. Wachten op nieuwe update naar 1.4 wellicht. Mijn vrouw met eigen Volvo ID en profiel moet bijvoorbeeld telkens opnieuw inloggen op haar Volvo-app.
Hier ook gisterenmiddag ook spontaan alarm afgegaan. Geluid stopt maar gevarenlichten blijven knipperen. Ingestapt en scherm was zwart met alleen volvo logo. Duurde best wel even voordat de boel weer tevoorschijn kwam.

Heb onderstaande punten met de dealer gedeeld. Nog geen week de auto in bezit heb. Heb software versie 1.3 en trekhaak ;-)

- Vermoeden dat na 100% opladen one pedal drive niet werkt of veel minder.
Dit gaat weer beter als percentage afneemt.

- Telefoon verbinding is steeds weg. Moet telkens opnieuw koppelen bij instappen

- Alarm gaat (spontaan) af en dan bij instappen is het scherm zwart met de tekst Volvo.

- internetverbinding valt weg. Hoe opnieuw opstarten?

- Radio gaat harder zachter of doet niks.

-Verkeersborden herkenning doet het niet altijd. als ik snelweg oprijd geeft hij nog steeds weer dat ik 50 mag en piep geluid.

Hiervoor was ik 1 van de eerste "gelukkige" van een XC40 recharge (P8 toen nog) en het lijstje was toen na een week een stuk langer dus ik ben wel blij :*)

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
FBMG schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:12:
[...]

Hier ook gisterenmiddag ook spontaan alarm afgegaan. Geluid stopt maar gevarenlichten blijven knipperen. Ingestapt en scherm was zwart met alleen volvo logo. Duurde best wel even voordat de boel weer tevoorschijn kwam.

Heb onderstaande punten met de dealer gedeeld. Nog geen week de auto in bezit heb. Heb software versie 1.3 en trekhaak ;-)

- Vermoeden dat na 100% opladen one pedal drive niet werkt of veel minder.
Dit gaat weer beter als percentage afneemt.
Dit hoef je niet te vermoeden want dit is gewoon zo. One pedal drive werkt door af te remmen met behulp van de elektromotor(en) en de hierbij opgewekte energie terug te leveren aan de accu.
Na 100% opladen kan dat terugleveren natuurlijk (bijna) niet. Vandaar ook dat het weer beter gaat werken wanneer het accupercentage afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
dennistd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 02:07:
Ik zie dat er nu EX30's een kenteken krijgen met 1400kg trekgewicht, maar ook met 1600kg. Het gaat in beide gevallen om Extended Range (prijs <45000). Alleen het typegoedkeuringsnummer lijkt te verschillen (e9*2018/858*11478*00 vs e9*2018/858*11478*01). Is dit iets wat de dealer zelf aan moet geven? Kan me namelijk niet voorstellen dat er nu al MY25 uitgeleverd wordt.
Woensdag mijn EX30 SMER Plus ophalen, heb vandaag het kenteken gekregen: 1600kg trekgewicht bij een bestelling half februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
baldbelow schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:21:
[...]

Dit hoef je niet te vermoeden want dit is gewoon zo. One pedal drive werkt door af te remmen met behulp van de elektromotor(en) en de hierbij opgewekte energie terug te leveren aan de accu.
Na 100% opladen kan dat terugleveren natuurlijk (bijna) niet. Vandaar ook dat het weer beter gaat werken wanneer het accupercentage afneemt.
Bij de XC40 nooit geen probleem geweest of iets van gemerkt. Hij remde prima af ook als hij 100% was opgeladen. Heb het gevoel dat de OPD bij de ex30 het zo ie zo minder doet dan in de XC40.
Niet te vergelijken andere auto etc maar hij bleef het wel altijd doen!

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
De EX40 heeft trouwens ook een extra setting voor OPD: aan, auto of uit.
De EX30 heeft geen auto stand voor OPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Werner schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:32:
De EX40 heeft trouwens ook een extra setting voor OPD: aan, auto of uit.
De EX30 heeft geen auto stand voor OPD.
Dat zet in mijn versie niet. Alleen aan of uit. Hoe werkte de "auto" stand dan?

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 20:56
FBMG schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Dat zet in mijn versie niet. Alleen aan of uit. Hoe werkte de "auto" stand dan?
De wagen kiest zelf wanneer "rollen" of "full regen" (en alles daartussen) nodig is wanneer je het stroompedaal lost laat. Ik heb het al een paar keer getest en het werkt vaak best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

DoubleDot schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:39:
[...]

De wagen kiest zelf wanneer "rollen" of "full regen" (en alles daartussen) nodig is wanneer je het stroompedaal lost laat. Ik heb het al een paar keer getest en het werkt vaak best goed.
klopt.

EX40/(X)C40/EC40 vs EX30:
UIT = 0 kW als je het pedaal los laat. Als je wilt remmen, doe je dat zelf met het rempedaal. Bij de EX30 gaat ie dan toch een beetje regenereren.

AAN = regeneratie mbv pedaal, Bij EX30 ook, alleen is die een stuk tammer, waardoor je vaak nog zelf moet bijremmen.

AUTO = regeneratie sterkte op basis van het verkeersbeeld (radar en camera) en actuele snelheid. Bij hogere snelheid is de regen wat tammer dan bij lage snelheid. Werkt inderdaad echt geweldig, maar de EX30 heeft dit dus niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

FBMG schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Dat zet in mijn versie niet.
Welke versie XC40 heb jij dan? Let but sit, ik zie het al XC40 Recharge P8. Vreemd dat het daar niet op zit. Is toch gewoon een software dingetje? Ik had dat ook op mijn C40 Recharge en dacht daarom dat alle (X)C40ers dat wel zouden hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door mausy5043 op 24-06-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
mausy5043 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:58:
[...]

Welke versie XC40 heb jij dan? Let but sit, ik zie het al XC40 Recharge P8. Vreemd dat het daar niet op zit. Is toch gewoon een software dingetje? Ik had dat ook op mijn C40 Recharge en dacht daarom dat alle (X)C40ers dat wel zouden hebben.
Mijn MY23 heeft het ook niet. Is pas vanaf bepaald bouwjaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-09 10:35
ajouwens schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Top, iemand ervaring met een Carplay/AA touchscreen als “HUD”?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3XQB6VnokIMDyO8F6Bkh9RG-3o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oSSxIG8l9ge8A1MzDd9FN3CC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:46
Xjohan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:01:
[...]

Top, iemand ervaring met een Carplay/AA touchscreen als “HUD”?
[Afbeelding]
Ja dat werkt prima. Probleem was de 12 volt sigaretten aansteker plug. Een ODB2 stekker met plug aangeschaft. Maar ben zo gewend aan Google en het middenscherm dat het nu op zolder is verdwenen. Apple carplay werkt er perfect op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuI_Mpm1zqmqy90Gt4rv_AIS7Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1wrPW5sPiGQf8Ix8Dz6Sha1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
Vraagje: deze middag geprobeerd om de klimaatregeling op afstand aan te zetten. Nuet gelukt, kreeg telkens se foutmelding "Kan het klimaat in EX30 niet regelen". Accu zat nog op 51%.

Nu net thuis nog eens geprobeerd na het laden, met de auto nog wat aangesloten aan de lader maar laden was wel al gestopt. Wat denk je, nu doet ie het wel!

Lijkt me dat dit als de auto ergens geparkeerd staat toch ook zou moeten werken, en niet alleen als ie aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

@Werner ja, soms doet ie het niet nee. Overigens mij ook wel eens overkomen dat ie thuis aan de lader hing en niet automatisch gestart was op de timer. Erg onvoorspelbaar dus. Gelukkig komt het niet vaak voor.
Pagina: 1 ... 49 ... 96 Laatste