Isola schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:14:
Beperkt alarm modus en onverklaarbaar alarm.
Voor de tweede keer in twee dagen gaat alarm af zonder enige aanleiding, gewoon bij mij onder de carport. Geen vlieg of ander dier in de auto. Gelukkig overdag terwijl ik thuis ben. Ik merk ook dat als je de ‘beperkt alarm modus’ inschakelt, je dat telkens opnieuw moet doen, omdat hij na afsluiten weer in de gewone modus gaat. Meer rijders met onverklaarbare alarmmeldingen? We bijven positief vanwege de rijeigenaschappen, maar de softwaredingetjes beginnen danig te irriteren. Wachten op nieuwe update naar 1.4 wellicht. Mijn vrouw met eigen Volvo ID en profiel moet bijvoorbeeld telkens opnieuw inloggen op haar Volvo-app.
Hier ook gisterenmiddag ook spontaan alarm afgegaan. Geluid stopt maar gevarenlichten blijven knipperen. Ingestapt en scherm was zwart met alleen volvo logo. Duurde best wel even voordat de boel weer tevoorschijn kwam.
Heb onderstaande punten met de dealer gedeeld. Nog geen week de auto in bezit heb. Heb software versie 1.3 en trekhaak ;-)
- Vermoeden dat na 100% opladen one pedal drive niet werkt of veel minder.
Dit gaat weer beter als percentage afneemt.
- Telefoon verbinding is steeds weg. Moet telkens opnieuw koppelen bij instappen
- Alarm gaat (spontaan) af en dan bij instappen is het scherm zwart met de tekst Volvo.
- internetverbinding valt weg. Hoe opnieuw opstarten?
- Radio gaat harder zachter of doet niks.
-Verkeersborden herkenning doet het niet altijd. als ik snelweg oprijd geeft hij nog steeds weer dat ik 50 mag en piep geluid.
Hiervoor was ik 1 van de eerste "gelukkige" van een XC40 recharge (P8 toen nog) en het lijstje was toen na een week een stuk langer dus ik ben wel blij