Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 48 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 10:01

Swerfer

Hmm...

ajouwens schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:24:
Waarom blijft alles aan in de Volvo EX30, als je stil staat en in β€œP”. Sta nu bij een Tesla lader (wat een irritant korte laadkabels 😀), kabel ingeplugd en alles blijft aan, incl lichten. Voordat mensen gaan denken dat ik alleen maar aan het β€œklagen” ben, ik ben bijna thuis van een 4000km vakantie trip door (voornamelijk) Ierland. En de EX30 heeft het voortreffelijk gedaan. Naast de paar software glitches hier al eerder beschreven, ben ik geen enkel probleem tegen gekomen.
Ik wil juist dat hij aan blijft bij het laden als ik in de auto zit. De klimaatregeling blijft dan aan, de radio of andere media blijft werken en ik kan Angry Birds op het scherm spelen 😁

Als je wegloopt om een bakkie te doen, gaat alles wel gewoon uit. In mijn ogen logisch..

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 15-06-2024 09:22 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:40
mausy5043 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:16:
[...]

Ahaa. Ook al geprobeerd om de comfort mode in te schakelen dan?
https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Nog niet geprobeerd, maar uit de uitleg lijkt het daar niet voor geschikt/bedoelt. Maar wie weet is het bruikbaar. Volgende keer eens proberen.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
Swerfer schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Ik wil juist dat hij aan blijft bij het laden als ik in de auto zit. De klimaatregeling blijft dan aan, de radio of andere media blijft werken en ik kan Angry Birds op het scherm spelen 😁

Als je wegloopt om een bakkie te doen, gaat alles wel gewoon uit. In mijn ogen logisch..
Als je bij een benzine auto het contact uit zet, dan gaat toch ook alles uit? Wil je radio luisteren, dan moet je die weer aan zetten. Dat klimaat en entertainment aanblijven is prima, maar waarom de verlichting? Ik zie geen enkele Tesla met de lichten aan bij de lader staan (andere EV’s nog niet zo opgelet).
Het is allemaal geen ramp, maar ik vind het vreemd dat er geen β€œuit” stand is als je niet rijdt en de auto niet op slot is. Misschien moet ik hier nog wat aan wennen 🀣

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Je kunt de auto wel uitzetten hoor. Via Bediening, automodi (net als bij auto wassen)

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Del Boske schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:33:
Je kunt de auto wel uitzetten hoor. Via Bediening, automodi (net als bij auto wassen)
Bedankt, deze optie zocht ik dus. πŸ˜ƒ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-07 19:26
mausy5043 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Ow? Reageert ze dan niet meer op de keyfob?
Want ik heb dat ook en de overburen klagen dat de auto "spookt". Kennelijk als ik binnenshuis te dichtbij kom reageert de auto al.
Ja ik heb hem dan redelijk dichtbij liggen in huis maar reageert niet zolang ik niet naar bestuurder portier loop. Nog geen spoken gehad πŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
guido66 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:33:
[...]

En stroom uit de 12V accu is oneindig? Die wordt gevoed uit de grote accu...

Maar het blijft een flauw verhaal. Verbruik door verlichting is minimaal tov verbruik door aandrijving.
Schijnt 8 km te schelen in de homologatie. Ik had het liever gewoon always ON gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ajouwens
De auto ziet er nog redelijk uit na 3 weken vakantie. Voornamelijk los zand. Straks maar eens de stofzuiger erbij pakken. Het meeste ligt voornamelijk in de kofferbak, het domein van de hond. En daar zit een waterdichte hoes in; dat scheelt in de rommel πŸ˜‰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy6jM-7-9YEViY8JTgNQXH9Chto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDpfdEVAWanR4G4LgoKVl44m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ajouwens op 15-06-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azaden
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 00:07
iHansz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:15:
[...]

Dit staat er o.a. in de kleine lettertjes onder mijn contract: β€œBovenstaande is onder voorbehoud van prijswijzigingen en wijzigingen vanuit overheidswege.” Dus ze kunnen prijsverhogingen wel doorberekenen als ze willen. De vraag alleen is, wie geeft opdracht, Volvo NL of de dealer?
Misschien heeft de verhoging wel effect op de fiscale waarde grens voor de eventuele SEPP subsidie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
mooiboy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:42:
Vandaag ging het alarm van mijn EX30 af toen ik even een pakje ging ophalen en mijn vriendin in de auto bleef zitten. Hebben anderen dit ook al eens meegemaakt? Niet bepaald fijn als dit vaker gaat gebeuren.

Nog een kritiekpuntje. Ik kan na 2 weken nog niet heel goed overweg met de achteruitrijcamera. De afstand op het beeld lijkt veel ruimer dan in werkelijkheid en soms lijk ik op het scherm kaarsrecht te staan maar bij het uitstappen staat de auto toch minder recht dan gedacht.

Hebben jullie ook deze ervaringen?
Ondanks dat ik deze tweet gelezen had werd ik toch verrast door het alarm toen ik even wat ging afleveren en mijn vrouw in de auto bleef. Wat een herrie zeg! Wel onhandig vind ik. Je moet de keyfob uit je zak in de auto leggen of via het scherm de gevoeligheid van het alarm verlagen. Dat is wel veel gedoe voor snel even in- en uitstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
lorenzo.dk schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:31:
[...]

Naar welke rechten zou ik dan moeten kijken, en waar vind ik die? Waar staat de synchronisatie in de instellingen?
Het moeilijke met dit soort issues is altijd: "wat heeft een gebruiker allemaal aan of uitgevinkt". Je google account beheren is vaak the place to be als er tussen twee apparaten, telefoon -EX30, zaken niet worden uitgewisseld. Hierbij twee links naar de betreffende google pagina's.

https://support.google.com/accounts/search?q=synchronisatie

https://support.google.com/accounts/search?q=rechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:10
azaden schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:50:
[...]

Misschien heeft de verhoging wel effect op de fiscale waarde grens voor de eventuele SEPP subsidie.
Zou zo maar eens kunnen. Maar mijn bestelde EX30 komt nu al ruim boven de SEPP-grens uit, maar voor anderen is het misschien een domper. Trouwens ik heb mijn SEPP-portie al gehad, nog 4000 euro, voor m'n huidige auto en je kunt 't maar 1x krijgen. O-)

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:03
Sinds gisteren hebben wij ook de ex30 binnen gekregen. Nu is mijn vrouw de hoofdbestuurder, dus die heeft de "sleutel" aan haar bos hangen. Nu zit ik met een pasje opgescheept. Ik moet toch ook met de app als "digital key" de auto kunnen gebruiken? Ik kan hem in de app wel vergrendelen, maar das niet helemaal wat ik wil. Ik zag ergens iemand zeggen dat dit vanaf 1.3 zou moeten werken. We hebben 1.3.1 op de auto staan. Iemand een idee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Maverick schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:50:
Sinds gisteren hebben wij ook de ex30 binnen gekregen. Nu is mijn vrouw de hoofdbestuurder, dus die heeft de "sleutel" aan haar bos hangen. Nu zit ik met een pasje opgescheept. Ik moet toch ook met de app als "digital key" de auto kunnen gebruiken? Ik kan hem in de app wel vergrendelen, maar das niet helemaal wat ik wil. Ik zag ergens iemand zeggen dat dit vanaf 1.3 zou moeten werken. We hebben 1.3.1 op de auto staan. Iemand een idee?
Komt later net als CarPlay, hopelijk met 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Laatst online: 27-09 13:54
ajouwens schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:48:
[...]Dat klimaat en entertainment aanblijven is prima, maar waarom de verlichting? Ik zie geen enkele Tesla met de lichten aan bij de lader staan (andere EV’s nog niet zo opgelet).
Het is allemaal geen ramp, maar ik vind het vreemd dat er geen β€œuit” stand is als je niet rijdt en de auto niet op slot is. Misschien moet ik hier nog wat aan wennen 🀣
Na een rit in de auto blijven zitten zonder verlichting en met klimaat en entertainment aan doe ik door vanuit de D stand even de deur te openen. De auto gaat dan naar de P stand en de verlichting voor en achter gaat uit en dat blijft zo totdat je weer gaat rijden. Werkt dat bij jou niet?
Dit is met software 1.3.1 en de koplampen ingesteld op Auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BananeBoerBob
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09 02:13
Vandaag voor de eerste keer op versie 1.3.1 gehad dat het display op zwart ging. Nieuw is dat het bovenste deel van je scherm aanblijft en je nu dus wel kan blijven zien hoe hard je gaat, of je licht aan is, nummerbordenherkenning etc. Met 1.2 zag je helemaal niets dus in die zin wel een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:03
Zapato schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Ah ok. Nog even geduld dus. En kan ik die dan gewoon in mijn zak laten zitten of moet je net als dat stomme pasje dan tegen de b-stijl aangehouden worden? :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Laatst online: 11-09 19:41
Anton Krikke schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Het moeilijke met dit soort issues is altijd: "wat heeft een gebruiker allemaal aan of uitgevinkt". Je google account beheren is vaak the place to be als er tussen twee apparaten, telefoon -EX30, zaken niet worden uitgewisseld. Hierbij twee links naar de betreffende google pagina's.

https://support.google.com/accounts/search?q=synchronisatie

https://support.google.com/accounts/search?q=rechten
Ziet dr alleen uit als een oneindige zoektocht. Ik heb een request ingediend bij de community. Lets hope op een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
lorenzo.dk schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Ziet dr alleen uit als een oneindige zoektocht. Ik heb een request ingediend bij de community. Lets hope op een antwoord!
Zie je wel gewoon je Google profiel in de EX30 ( Ben je daar ingelogd met je Google account)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

lorenzo.dk schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Zie je op jouw telefoon je EX30 staan en 'Naar voertuig sturen'? Dan zou alles goed moeten staan, of de route wordt naar een 2e account gestuurd (familielid die 2e account heeft in EX30)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rjr4ob6TYQL7M8dEXNX4pchfIAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoSrSg4K1UFsqITeCfyUfdJX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 16-06-2024 11:30 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
Anton Krikke schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Zie je wel gewoon je Google profiel in de EX30 ( Ben je daar ingelogd met je Google account)?
Yess, ben in de auto ingelogd! Zag bij data & privacy dat maps niet een linked service was. Dit staat nu ook aan, helaas heeft dit niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
Swerfer schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:28:
[...]

Zie je op jouw telefoon je EX30 staan en 'Naar voertuig sturen'? Dan zou alles goed moeten staan, of de route wordt naar een 2e account gestuurd (familielid die 2e account heeft in EX30)...

[Afbeelding]
Volgens mij staat alles goed hier? Hij verzend ook de reis zegt ie. Maar dan in de auto komt niets aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y0z9hBvjlYQBIqCRMWb0Xsp5WM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VbnlamW9xVXNrbhXMRUbW5Bc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

lorenzo.dk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Volgens mij staat alles goed hier? Hij verzend ook de reis zegt ie. Maar dan in de auto komt niets aan.
[Afbeelding]
Na het versturen ben ik naar mijn auto gelopen en mijn scherm ga na ongeveer 10 seconde het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrAWukohVuuk9hRI8UsZqSnXbQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyS0gDMB1ypVfxGf13fWEzot.jpg?f=fotoalbum_large

Alles lijkt bij jou goed te staan, anders zie je geen EX30 in Maps staan. Zijn er meer personen aan jouw EX30 gekoppeld, dus meer profielen?

Edit:

Ik heb overigens 1x (van ongeveer 5) ook geen route doorgekregen...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 16-06-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
Swerfer schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Na het versturen ben ik naar mijn auto gelopen en mijn scherm ga na ongeveer 10 seconde het volgende aan:

[Afbeelding]

Alles lijkt bij jou goed te staan, anders zie je geen EX30 in Maps staan. Zijn er meer personen aan jouw EX30 gekoppeld, dus meer profielen?
Ik heb enkel mijn eigen account gekoppeld. Het blijft een gekke situatie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

lorenzo.dk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Hmm... Heb je je scherm al een keer gereset? Misschien dat Maps in de auto dan door de reset wel routes ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
lorenzo.dk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:51:
[...]

Met een alternatief google account werkt het wel :). Nu snap ik er niets meer van haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

lorenzo.dk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Met een alternatief google account werkt het wel :). Nu snap ik er niets meer van haha!
Misschien toch per ongeluk verkeerde account in auto ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
kabski schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:57:
[...]

Na een rit in de auto blijven zitten zonder verlichting en met klimaat en entertainment aan doe ik door vanuit de D stand even de deur te openen. De auto gaat dan naar de P stand en de verlichting voor en achter gaat uit en dat blijft zo totdat je weer gaat rijden. Werkt dat bij jou niet?
Dit is met software 1.3.1 en de koplampen ingesteld op Auto.
OTA updates werken (nog) niet bij mij, ik zit nog met 1.2.1. Maar ik ga deze optie zeker even proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
Swerfer schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Misschien toch per ongeluk verkeerde account in auto ingesteld?
Nee want ik heb nu dus uitgelogd bij mn huidige google account. Vervolgens mn alternatieve adres gebruikt om mee in te loggen. Nu doet hij het wel, dit is alleen een dump google accountje. Als ik terug inlog met mn eigen gmail doet deze het niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ajouwens
Nog even de verbruikscijfers van de vakantie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIpT5sKEyQX3DwniUJSWtscFSnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pNxIX7ndCNAmn8TO5VNEvle.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Op vakantie ScandinaviΓ«, werkt de keyfob in ene keer niet meer..contact met de dealer gehad moest ik het pasje maar gebruiken. Maar volgens mij kan ik de telefoon dan niet opladen. Mooi van zo'n dealer dat ie denkt in oplossingen, dus niet dus..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:01:
Op vakantie ScandinaviΓ«, werkt de keyfob in ene keer niet meer..contact met de dealer gehad moest ik het pasje maar gebruiken. Maar volgens mij kan ik de telefoon dan niet opladen. Mooi van zo'n dealer dat ie denkt in oplossingen, dus niet dus..
Hij hoeft er alleen tijdens het starten in te liggen, daarna mag de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
Hebben anderen ook het probleem dat de telefoon niet draadloos geladen wordt als het β€œpasje” daar al in ligt. Als dat zo is dan is dat een wat merkwaardig ontwerp omdat aan de bijrijderkant een vrije plek is voor een telefoon.

Lijkt een batterij probleem dat een Volvo-dealer in ScandinaviΓ« toch ook zou moeten kunnen oplossen?

Dit is nog een interessant stukje over de keyfob: https://www.reddit.com/r/.../1coorbb/key_fob_battery/

[ Voor 7% gewijzigd door hansmw op 17-06-2024 17:15 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:58
Met een usb-c (naar lightning) kabel gaat ook perfect hoor πŸ˜‰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Klopt dat wel? De keyfob kan je daar toch ook neerleggen ook al is de batterij leeg?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:43
Vandaag de onze mogen ophalen (SMER Plus Vapour Grey / Pine interieur). Tot nu toe werkt alles nog naar behoren, even afkloppen dat dat zo blijft. Verder rijdt 'ie echt top en ik ben heel blij met de keuze voor het lichte interieur :-).

Wel meteen een anti-vingerafdrukken screenprotector geΓ―nstalleerd + het afschermingsplaatje voor de alertheidsensor (dat piepje werkt echt Γ©norm op m'n zenuwen).

Dit weekend volgt de echte vuurdoop: 1000 km naar de Dordogne.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbG8dQoxVljzHgQYDbxyVakyWRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqNNQSHARol70GqQ2xWEQlg4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55SqZG0sFg7SAn49G8bKwtGn-zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0mUvWG59ofdnJVJRmcwsOCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsH5nokQsTGWPYhVpGJ4X5RrLF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTEjtqx6ouSr5S6ovd0m9VZh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:58
Daniel L. schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:32:
Vandaag de onze mogen ophalen (SMER Plus Vapour Grey / Pine interieur). Tot nu toe werkt alles nog naar behoren, even afkloppen dat dat zo blijft. Verder rijdt 'ie echt top en ik ben heel blij met de keuze voor het lichte interieur :-).

Wel meteen een anti-vingerafdrukken screenprotector geΓ―nstalleerd + het afschermingsplaatje voor de alertheidsensor (dat piepje werkt echt Γ©norm op m'n zenuwen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!! gefeliciteerd hoor . Zijn dit de 19 of 20 inchers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
ivarga schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:59:
[...]

Nice!! gefeliciteerd hoor . Zijn dit de 19 of 20 inchers ?
Dank! Dit zijn de 19" velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-07 08:54
Zapato schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Een tip. Zeg: "ok Google, open CarPlay" om CarPlay te opnenen.

Bij mij opent hij wel maar heb hem nog niet aan de praat gekregen. Vind wel dat dit erg lang duurt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-08-2024
Daniel L. schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je het afschermingsplaatje plaatst? Hoe kom je aan dat plaatje? Hele mooie uitvoering btw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
DenMas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Mag ik vragen waar je het afschermingsplaatje plaatst? Hoe kom je aan dat plaatje? Hele mooie uitvoering btw!
Zeker, heb 'm hier besteld: https://81532c-18.myshopi...-ex30-driver-alert-delete. Volgens mij een handige Zweedse EX30-eigenaar met een 3D-printer. Vriendelijke gast, plaatje had ik met een paar dagen binnen.

Je plaatst 'm dus (met wat dubbelzijdige tape) op het randje van de stuurkolom, op een paar cm afstand van de sensor zodat 'ie niet in de foutmelding schiet. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:00
Daniel L. schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Zeker, heb 'm hier besteld: https://81532c-18.myshopi...-ex30-driver-alert-delete. Volgens mij een handige Zweedse EX30-eigenaar met een 3D-printer. Vriendelijke gast, plaatje had ik met een paar dagen binnen.

Je plaatst 'm dus (met wat dubbelzijdige tape) op het randje van de stuurkolom, op een paar cm afstand van de sensor zodat 'ie niet in de foutmelding schiet. Werkt goed!
Wat ik me dan afvraag en puur ter info... Dat ding en irritante piepje is blijkbaar verplicht toch? Wat nu als de politie je staande houdt? Of je hebt een ongeluk en men ziet dat je dat apparaatje afgedekt hebt. Kom je dan niet in de problemen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel L.
Juancho schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Wat ik me dan afvraag en puur ter info... Dat ding en irritante piepje is blijkbaar verplicht toch? Wat nu als de politie je staande houdt? Of je hebt een ongeluk en men ziet dat je dat apparaatje afgedekt hebt. Kom je dan niet in de problemen?
Het moet in ieder geval verplicht aanstaan als je de auto start. Je kan de alert ook uitzetten via de instellingen van de auto maar dat kost je al snel 4 Γ  5 "klikken" wat ik gruwelijk omslachtig vind iedere keer dat ik in de auto stap. Vandaar het plaatje :) .

Overigens zou ik het zeker aandurven om de discussie aan te gaan als ik staande wordt gehouden. Die alerts zijn zo willekeurig en afleidend dat het de veiligheid allesbehalve ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik zie dat er nu EX30's een kenteken krijgen met 1400kg trekgewicht, maar ook met 1600kg. Het gaat in beide gevallen om Extended Range (prijs <45000). Alleen het typegoedkeuringsnummer lijkt te verschillen (e9*2018/858*11478*00 vs e9*2018/858*11478*01). Is dit iets wat de dealer zelf aan moet geven? Kan me namelijk niet voorstellen dat er nu al MY25 uitgeleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:56
Afgelopen weekend zo’n 400 km gereden waarvan twee langere stukken. Kreeg na verloop van tijd last van m’n onderrug, dus ben ik op onderzoek gegaan.

Ik heb gisteren bij de dealer de stoelen van de Ultra (elektrisch) en de Plus (handmatig) opgemeten. De afmetingen zijn identiek. Volgens de dealer is dit eigenlijk altijd zo bij Volvo.

Doordat het zitvlak te kantelen is van de elektrische stoelen hadden mijn bovenbenen meer ondersteuning. De instelbare lendesteun lijkt ook voor verlichting te zorgen.

Ik ga nu kijken of een handige stoelbekleder uit de buurt iets voor mij kan betekenen, om dit na te bootsen. Dit zou verreweg de goedkoopste oplossing moeten zijn.

Als alternatief kun je een geheel andere stoel installeren (van een ander merk) of de auto gaan inruilen voor iets anders. Maar daar zijn dus heel andere kosten mee gemoeid.

In mijn vorige XC40 had ik met de handmatig verstelbare stoelen veel meer mogelijkheden. Zo had ik zitvlak verlenging en deze was tevens kantelbaar. Daarnaast had ik een elektrisch verstelbare lendesteun. Eigenlijk doodzonde dat Volvo hier op heeft bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:46
dennistd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 02:07:
Ik zie dat er nu EX30's een kenteken krijgen met 1400kg trekgewicht, maar ook met 1600kg. Het gaat in beide gevallen om Extended Range (prijs <45000). Alleen het typegoedkeuringsnummer lijkt te verschillen (e9*2018/858*11478*00 vs e9*2018/858*11478*01). Is dit iets wat de dealer zelf aan moet geven? Kan me namelijk niet voorstellen dat er nu al MY25 uitgeleverd wordt.
Is afhankelijk van de datum van fabricage. Heb een document gekregen van Volvo waarop aangegeven wordt dat alle SMER een toegestaan trekgewicht van 1600 kg hebben. Echter de ambtenaren van het RDW werken nog niet mee. De bal ligt nu Volvo Nederland want bij tekenen waren de specificaties 1600 kg en is later in het bestel proces veranderd naar 1400 kg. Onbegrijpelijke ambtenarij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-09 09:43
Afgelopen weekend rechtstreeks van zon- en windenergie gaan laden. Groener wordt het niet! 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ux9u8ITP6nehQ-jbN0qhYhhYQ_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doid4PVAxnBs9mAoow1RzSBp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
DenMas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Ik heb hem ook in Zweden aangeschaft, hierbij de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPVfvjM9OEkACuoqW6PSCqs6LFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UH6XuZDK47N7X2Fb1jiadqR4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7h5onCSwLV4MKYxjaHQdDN2gUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wan295U6s31BW9DCUA1pqEOp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 25-09 16:40
ziet er toch netjes uit, auto rijdt een stuk lekkerder zonder al dat gepiep. en leuk zeg nog eentje met Pine interieur. ik heb deze ook, heel blij mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markkeip
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-04 16:21
Zijn er nog rijders die de afgelopen dagen update 1.3.1 hebben ontvangen vanaf versie 1.2.1? Ik heb al sinds 1-3 bij ingebruikname versie 1.2.1 en vraag me dan ook af of de 1.3.1 update nog gaat komen of dat ik even langs de dealer zal gaan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:48

VicSmurf

Β 

markkeip schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:23:
Zijn er nog rijders die de afgelopen dagen update 1.3.1 hebben ontvangen vanaf versie 1.2.1? Ik heb al sinds 1-3 bij ingebruikname versie 1.2.1 en vraag me dan ook af of de 1.3.1 update nog gaat komen of dat ik even langs de dealer zal gaan hiervoor.
Ik zat sinds vorige week ook nog op versie 1.2.1, ik heb toen maar eens de dealer gebeld en kon vrij snel terrecht. In ongeveer 1 uur hebben ze de 1.3.1 update geinstalleerd. Er was ook nog een update voor de keyfob die ze gelijk hebben meegenomen.

De OTA is dus nooit gekomen, ik zat bijna te denken dat dit misschien kwam omdat ik een trekhaak heb, jij toevallig ook? Daar moest in eerste instantie ook speciale software voor komen als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:15
VicSmurf schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:30:
[...]

Ik zat sinds vorige week ook nog op versie 1.2.1, ik heb toen maar eens de dealer gebeld en kon vrij snel terrecht. In ongeveer 1 uur hebben ze de 1.3.1 update geinstalleerd. Er was ook nog een update voor de keyfob die ze gelijk hebben meegenomen.

De OTA is dus nooit gekomen, ik zat bijna te denken dat dit misschien kwam omdat ik een trekhaak heb, jij toevallig ook? Daar moest in eerste instantie ook speciale software voor komen als ik het goed heb.
Ik heb 1.3.1 ook via de dealer laten installeren 2 weken geleden. (ook trekhaak)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:02
Hier ook nog 1.2.1
In principe geen problemen hier, dus ik wacht de OTA update gewoon af. Het is me een trip & wachttijd bij de dealer op dit moment niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 19:37
Weet er iemand toevallig hoe je je nummerplaat kan toevoegen in de Volvo app?
Ik zie alleen EX30 staan terwijl daar toch normaal de nummerplaat zou moeten staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zztYChmVBmI2wRF3JCZksk4cEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOPAzlluniNbE2SSAfrxT1fL.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jonasken schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:59:
Ik zie alleen EX30 staan terwijl daar toch normaal de nummerplaat zou moeten staan?

[Afbeelding]
Ik heb ook alleen EX30 staan. Volgens mij in vorige versies ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Swerfer schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Ik heb er kenteken en locatie staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckqm0rFWV_lH0VtMzJoKClJ8nXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWxJcFBKDSVqdHEr2zWFNrVB.jpg?f=fotoalbum_large

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 19:37
Swerfer schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Iemand die een oplossing hiervoor weet? Of kan alleen de dealer dit instellen?

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

tdolder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:32:
[...]

Ik heb er kenteken en locatie staan.
[Afbeelding]
Wat heb jij hier staan (verbonden auto's)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WShXen4J-W_wtyBZJshJIvdIwIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy2Jir3QIQhpnhg2DBONe5uO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Dit staat overigens bij Volvocars.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvU9bv3V7NYBQIiGeBCmFIP1BQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtPMYfVqD2CB4k9oREBwa0Qb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 18-06-2024 18:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34

Mga1600

[P8]

Zo maar even een niet erg terzake berichtje:

Vanuit mijn C40 heb ik vandaag 3 EX30’s zien rijden. Voor zo’n nieuw model vind ik dat opmerkelijk vaak.. En hoe vaker ik β€˜m zie rijden, hoe leuker hij wordt! Zo wordt het steeds mooier op straat….

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:25
Mga1600 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:53:
Zo maar even een niet erg terzake berichtje:

Vanuit mijn C40 heb ik vandaag 3 EX30’s zien rijden. Voor zo’n nieuw model vind ik dat opmerkelijk vaak.. En hoe vaker ik β€˜m zie rijden, hoe leuker hij wordt! Zo wordt het steeds mooier op straat….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWV9Y3wVL_ee-k2WBjseOkJdUPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Byye3hzQVR445IRFPaQ5Ac1A.jpg?f=fotoalbum_large

Might have been us threeπŸ˜‰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
Schoenen opladen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jonasken schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Iemand die een oplossing hiervoor weet? Of kan alleen de dealer dit instellen?
Onder 'auto' en dan 'auto gegevens' kun je de naam (of je kenteken) aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door HerZon op 18-06-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
HerZon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Onder 'auto' en dan 'auto gegevens' kun je de naam (of je kenteken) aanpassen.
Ik heb daar mijn kenteken staan maar kan hier dit niet aanpassen in de EX30 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
tdolder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:01:
[...]

Ik heb daar mijn kenteken staan maar kan hier dit niet aanpassen in de EX30 app.
Je hebt toch VIN, naam, Kenteken? Dan kun je naam aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Hier ook niet aan te passen op iOS. Grappig genoeg staat op volvocars.com inderdaad bij beide Volvo's ook het kenteken maar in de app niet. Nooit geweten dat kenteken geregistreerd was. Logisch wel, want heb natuurlijk op Premium assistance op beide afgesloten op kenteken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
HerZon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:03:
[...]

Je hebt toch VIN, naam, Kenteken? Dan kun je naam aanpassen.
Ik heb daar VIN - Registratienummer- Max. Toelaatbaar totaalgewicht en Accucapaciteit staan.
Maar geen aanpasbare naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:17
tdolder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb daar VIN - Registratienummer- Max. Toelaatbaar totaalgewicht en Accucapaciteit staan.
Hier ook niet. Is niet zelf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-08-2024
Bartbo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:26:
[...]

Ik heb hem ook in Zweden aangeschaft, hierbij de foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dankje, goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
Jonasken schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:59:

[Afbeelding]
Nee dit is niet zelf aan te passen. Bij mij stond er eerst EX30. Door problemen met internet ben ik samen met een monteur bij de dealer een paar uur aan het klooien geweest het aan de praat te krijgen. Daarbij heeft hij mijn account in een Volvo systeem verwijderd en opnieuw aangemaakt en hierbij ook een andere naam met kenteken gekozen. Die verscheen vervolgens ook in mijn app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
Iemand had dit geplaatst op Reddit en later weer verwijderd. Weet dus niet of dit klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wurhyrE7fVvpzGaK49uCWMyFsSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uv5qJg2fekA9ebcM2Tg6MLvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9g4OSK0u8FoJTVuYX2teTfp-uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LckDJePWjogwuePOhUUmjSVk.jpg?f=fotoalbum_large

Dus, nog steeds geen CarPlay. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 14:03
iHansz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:05:
Iemand had dit geplaatst op Reddit en later weer verwijderd. Weet dus niet of dit klopt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

nee he, geen carplay, helaas vinden ze bij Volvo het dashboard kastje belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 22:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou die quick controls lijken me wel ideaa!

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq_TQQskn8RP2oGcERO8tnvBNrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFl8Z6iMfdoCSsYBT2yafcjf.jpg?f=fotoalbum_large

Nou sinds afgelopen vrijdag in het bezig van de EX 30 en wat een fijne wagen is dit! We zijn er echt heel erg blij mee. Het rijdt allemaal zo soepel, heerlijk.
Ik vind de auto ook erg overzichtelijk en het parkeren met behulp van de camera's gaat heel makkelijk.
We hebben een aantal keer de Park Pilot Assist gebruikt en het inparkeren doet hij best goed. Alleen het fileparkeren hebben wij nog niet aan de praat gekregen. terwijl ik voor mijn gevoel toch wel langs parkeerplekken ben gereden die hij had moeten herkennen. Hoe is jullie ervaring met het automatisch fileparkeren?

Kwa bugs zijn wij voor alsnog de dans redelijk ontsprongen. 1x een zwart scherm bij instappen maar terwijl ik aan het googelen was hoe het scherm te resetten deed hij het weer.
Alleen gister met laden op het werk had ik dat het laden uit zichzelf stopte na een kwartiertje ofzo. De accu zat op 70% dus nog zeker niet vol. Iemand een idee wat dit kan zijn?

En tot hoever laden jullie de accu? De dealer vertelde mij de accu tot 90% te laden dus dat doen we maar trouw.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:09
Ik krijg zojuist bevesting van de dealer dat 1.4 er inderdaad aan komt! Lijkt dus te kloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34

Mga1600

[P8]

Volvoex30 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:11:
[...]

nee he, geen carplay, helaas vinden ze bij Volvo het dashboard kastje belangrijker :)
Bij de X(C)40 heeft het destijds erg lang geduurd voordat CarPlay actief werd. Dat had, zo is mij uitgelegd, te maken met het dwarsliggen van Apple bij het maken van een geschikte versie en met opgeklopte eisen met betrekking tot de licentiekosten die Volvo zou moeten gaan betalen aan Apple..

De verwachtingen omtrent CarPlay waren hooggespannen en er werd in die dagen heel veel β€˜gezeurd’ op de diverse Volvo forums maar toen CarPlay eenmaal werkte kwamen veel van de berijders (waaronder ik) tot de conclusie dat je eigenlijk net zo goed (of zelfs beter!) de apps van AAOS zelf kunt gebruiken. Enerzijds omdat het aantal apps dat onder CarPlay werkt door Apple beperkt is (ofwel je moet - net als bij bijvoorbeeld ABRP - een betaalde versie nemen) maar anderzijds ook omdat het aanbod van AAOS apps is toegenomen is en steeds beter werd.

Ik wil geen party-pooper zijn maar Ik denk dat als je een enquΓͺte zou houden onder de EX40 rijders dat je tot de conclusie zou komen dat de meerderheid van de mensen CarPlay niet of nauwelijks gebruikt. (ik ben daar een van)

De aanvankelijke wens kwam voort uit de wens om het slimme ABRP te kunnen gebruiken in de auto. Maar als je dat wilt via CarPlay moet je de betaalde versie daarvan hebben maar die is dan niet met de auto β€˜verbonden’ en houdt dan ook geen rekening met de echte soc status en warmt de accu ook niet op voor de optimale laadsnelheid.

Zelf gebruik ik nu de gratis versie van ABRP een enkel keertje (alvast thuis op de bank)@ op mijn telefoon) om een ingewikkelde route voor te bereiden met veel tussen-bestemmingen en dergelijke en om slimme laadsuggesties te krijgen. Die route deel ik dan op mijn telefoon met (de daarop geΓ―nstalleerde Google Maps app) en vandaar uit stuur ik hem door naar de auto waar die route inclusief laadstops keurig wordt gevolgd (en actief gemanaged als er op de route wat aan de hand is) .
Dan heb ik voor mijn gevoel het beste van twee werelden en betaalde app-versies dus niet nodig.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-09 17:02
Nu moet je even wat uitleggen.
Wat is AAOS en ABRP?
En Carplay is wel degelijk een goed alternatief voor Google.
Het wachten is hoogstwaarschijnlijk op Apple Carplay 2 welke na de zomer beschikbaar komt.

zie ook: https://www.bright.nl/nie...rkt-alleen-draadloos.html

[ Voor 24% gewijzigd door puccini op 19-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

AAOS is Android Auto OS.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
ABRP = A Better Routeplanner (zowel als App als via website beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
EmielZ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:14:
[...]

Ik krijg zojuist bevesting van de dealer dat 1.4 er inderdaad aan komt! Lijkt dus te kloppen.
En wanneer zou dit dan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 19:28
tdolder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Even hierop terugkomend: Bij mij is alleen VIN en accucapaciteit ingevuld en NIET het registratienummer en max. toelaatbaar trekgewicht. Is dit bij jullie ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
puccini schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:43:
Nu moet je even wat uitleggen.
Wat is AAOS en ABRP?
En Carplay is wel degelijk een goed alternatief voor Google.
Het wachten is hoogstwaarschijnlijk op Apple Carplay 2 welke na de zomer beschikbaar komt.

zie ook: https://www.bright.nl/nie...rkt-alleen-draadloos.html
Apple Carplay is een goed alternatief voor Android Auto, maar ik denk inderdaad een minder alternatief voor Android Automotive.

1. geen integratie met accu
2. telefoon nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
038harold schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Even hierop terugkomend: Bij mij is alleen VIN en accucapaciteit ingevuld en NIET het registratienummer en max. toelaatbaar trekgewicht. Is dit bij jullie ook het geval?
Dit is bij mij ook het geval Max.toelaatbaar totaalgewicht is leeg.

Met ontvangst van de auto stond overal waar nu kenteken staat EX30. Doordat de dealer tijdens de 1.3.1 update ook even mijn account opnieuw heeft gekoppeld aan de auto via de dealer portal is nu het kenteken zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:48

VicSmurf

Β 

038harold schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Bij mij ook, als ik inlog bij volvocars.com zie ik wel kenteken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:25
lorenzo.dk schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Nee want ik heb nu dus uitgelogd bij mn huidige google account. Vervolgens mn alternatieve adres gebruikt om mee in te loggen. Nu doet hij het wel, dit is alleen een dump google accountje. Als ik terug inlog met mn eigen gmail doet deze het niet.
Ik heb precies hetzelfde! Net ook de test gedraaid met een dummy Google-account en dezelfde uitkomst.

Wellicht zit het ergens diep in de instellingen van het Google-account, maar ik kom daar niet achter.

Mocht het jou/iemand anders wel lukken, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
WhoopJerry schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Net ook de test gedraaid met een dummy Google-account en dezelfde uitkomst.

Wellicht zit het ergens diep in de instellingen van het Google-account, maar ik kom daar niet achter.

Mocht het jou/iemand anders wel lukken, let me know!
We blijven het proberen. Google tech support is na drie pogingen helaas nog niet zo behulpzaam.

Ik ga verder met troubleshooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
lorenzo.dk schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:14:
[...]

We blijven het proberen. Google tech support is na drie pogingen helaas nog niet zo behulpzaam.

Ik ga verder met troubleshooten :)
En weer een vraag voor iedereen op het forum. Voor degene bij wie het lukt om een route te sturen naar de auto via google maps.

Als jullie naar de Google Assistent instellingen gaan, en vervolgens bij jullie apparaten kijken. Staat hier dan de EX30 tussen? Ik zie deze namelijk niet, op andere forums lijken volvos hier wel te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6GuN42aiByKFRuNIrcNuOIctDY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/uZ5AR7tY2YzxL0Hd4CvVIqSH.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEovbZ7CunNXON4TuexvoWthooU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MaRENgYPoMjPwOLabWp6qCQy.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
En nu wachten tot de update beschikbaar komt in de auto. 1.3.1. heb ik via de dealer gedaan...
Zal mij benieuwen wanneer digital key plus in de release komt. Dit is een functie waar ik het meest naar uitkijk.

[ Voor 12% gewijzigd door tdolder op 19-06-2024 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikjanie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-09 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 25-09 16:40
Wat mij opvalt is dat de laadbeperking inderdaad onthouden wordt maar toch de auto met beperking op gaat laden. Als ik dan schuifje aan en weer uit zet vliegt die wel naar de 11kw (thuis). Andere dit mogelijk ook?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tdolder
Voor de HA gebruikers de EX30 api is nu compleet alle sensoren geven nu data

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGMCK0Vmej-GD0TcnOPrmFKdTKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c8EAnxdUfyatLK6rkE7x9Ugc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
Ja en als je nu ADD DEVICE klikt dan krijg je keuze tussen Volvo en Polestar en vervolgens moet je met volvoid inloggen.
Ik kreeg wel een error maar misschien moet ik in de auto zitten dus straks nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:53
tdolder schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:45:

[Afbeelding]
Is/komt er voor Homey ook een app?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR

[Afbeelding]
Sweet! Moet ik 'm daarvoor opnieuw installeren of iets anders doen want ik heb die data nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
XfadeR schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Sweet! Moet ik 'm daarvoor opnieuw installeren of iets anders doen want ik heb die data nog niet.
Niets voor gedaan ik zie dat vandaag dat alle sensoren nu bijgewerkt zijn. Daarvoor stonden ze op onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Welke add-on gebruik je in HA?
  • Volvo on Call
  • volvo2mqtt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdolder
ajouwens schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Welke add-on gebruik je in HA?
  • Volvo on Call
  • volvo2mqtt
volvo2mqtt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 17:13
Scheelt ook weer een aantal handelingen bij opstarten of piepjes tijdens het rijden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87GiXuP8OFACX0Ne3lD4iSPtlw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiStBfZQA44DR9Aa9xCA6JrU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBwO-1-7Sunc3hi59G7gqj-PIg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lt3CZcdHvV2gV5a2bQadgYR.jpg?f=fotoalbum_large

Is een speelkaart geklemd achter het metalen randje van het stuur. Blijft prima zitten. https://www.bol.com/nl/nl...rt/9300000074093337/?s2a=

[ Voor 4% gewijzigd door Grelis op 19-06-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
XfadeR schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Ja en als je nu ADD DEVICE klikt dan krijg je keuze tussen Volvo en Polestar en vervolgens moet je met volvoid inloggen.
Ik kreeg wel een error maar misschien moet ik in de auto zitten dus straks nog eens proberen.
Ik zie enkel dit: nergens iets met auto’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3mlBWjAxpaoyVh8pCuR54TZD8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K3mZJEgPjBELOweCQkSOS9KA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

[Afbeelding]
Helaas geen SoC 😑 Juist de SoC heb ik nodig. Dan maar een SoC berekenen uit 'Distance to empty battery'. Beetje onnauwkeurig, maar moet voldoende zijn voor mijn doeleinde...

Pagina: 1 ... 48 ... 96 Laatste