Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 46 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17
Pauloootje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hallo, sinds donderdag trotse bezitter van de EX30 ER Plus!
Rijdt heerlijk, snel!
Even wennen dat alles via het scherm geregeld moet worden, maar ja, kan komt wel.

Wat kleine probleempjes die hier al besproken zijn maar even wachten tot de volgende update.

Heb wel een vraag.
Ik heb de accu 100% opgeladen en de actieradius geeft 355km aan?
Zijn dit dan de werkelijke km?
Ben even in de war omdat ik had verwacht dat hij tot 475 zou kunnen laden. Zou bijna denken dat ik de SR heb gekregen 😅 maar app geeft 69kwh aan (verder kan ik nergens goed vinden of ik daadwerkelijk de ER heb)
Is dit bij jullie ook dat je maar max 355 km actieradius hebt bij 100% laden met de Extended Range?
Hoi, wat mooi zeg in het zwart.. wow.. gefeliciteerd :)
Ik heb inderdaad het zelfde met de actieradius. In het begin vermoedde ik nog dat hij nog moest leren.. maar dat heb ik maar los gelaten. Ik heb ook de SMER. 475 heb ik nog nooit gezien op het display. Ik heb de auto nog niet naar 100% geladen. Wel naar 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauloootje
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Dank je wel!
Ja ik zat ook te denken dat hij het nog moet inleren, maar dan zou je juist verwachten dat hij begint met 475km en dat dan bij stelt. Hopelijk haal ik die 355 met alle autofuncties aan, dan hoef ik namelijk alleen thuis te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:17
Ik heb dezelfde plus en kleur maar dan de SR sinds vorige week en deze geeft bij 100% volledig laden 326KM aan. Ik weet nog niet wat ik daar precies aan over hou maar het verschil lijkt toch wel heel klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ88
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-07 19:26
Pauloootje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:27:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hallo, sinds donderdag trotse bezitter van de EX30 ER Plus!
Rijdt heerlijk, snel!
Even wennen dat alles via het scherm geregeld moet worden, maar ja, kan komt wel.

Wat kleine probleempjes die hier al besproken zijn maar even wachten tot de volgende update.

Heb wel een vraag.
Ik heb de accu 100% opgeladen en de actieradius geeft 355km aan?
Zijn dit dan de werkelijke km?
Ben even in de war omdat ik had verwacht dat hij tot 475 zou kunnen laden. Zou bijna denken dat ik de SR heb gekregen 😅 maar app geeft 69kwh aan (verder kan ik nergens goed vinden of ik daadwerkelijk de ER heb)
Is dit bij jullie ook dat je maar max 355 km actieradius hebt bij 100% laden met de Extended Range?
Sinds maart al in het bezit van precies dezelfde uitvoering. Ook in zwart. Super mooi. De 475 km is WLPT range, in praktijk gaat hier normaal al wat van af. Ik haal zelf bij 100% met dit weer ook rond de 350-375 maar heb een tijd geleden toen het over de 20 graden was de 440 aangetikt. Dat is uiteindelijk een prima range. Dus nog even wachten tot het weer warmer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 21:34

Mga1600

[P8]

Pauloootje schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:38:
Dank je wel!
Ja ik zat ook te denken dat hij het nog moet inleren, maar dan zou je juist verwachten dat hij begint met 475km en dat dan bij stelt. Hopelijk haal ik die 355 met alle autofuncties aan, dan hoef ik namelijk alleen thuis te laden.
De verwachte range zoals die wordt weergegeven zak net als bij de (X)C 40 gebaseerd zijn op het recente historisch verbruik van de auto . Nou heb je nog weinig historie en bovendien zal die niet ‘op
z’n zuinigst zijn’ omdat je waarschijnlijk alles even hebt uit geprobeerd. Bovendien zal de historie ook de tijd omvatten toen hij nog bij de dealer stond en daarvoor op de boot (korte stukjes heen en weer rijden, testen etc, - allemaal dus wel verbruik maar bijna geen kilometers waardoor dat historische verbruik per km bizar hoog was en het gemiddelde onderuit gaat.

Bij mijn auto (C40) kun je dat historische deel waarop de range voorspelling is gebaseerd wissen zodat hij opnieuw begint te berekenen als je weer gaat rijden. Ik neem aan dat dat bij de EX30 ook zo is.

Ik heb zelf een Twin van bouwjaar 23 die nog de oude configuratie heeft (die minder efficiënt is dan de nieuwere) en als ik een rit start bij de huidige weersomstandigheden (gisteren was het hier maar 15 graden) zie ik een initieel verbruik vsn 22 kwh/100 km maar dat zakt bij een wat langere, normaal gereden, rit vrij snel naar 18 en bij iets hogere temperaturen naar 17. Maar het gemiddelde waar de auto mee rekent (de historie) stond eerder op 20,5 omdat daar ook winterse ritten en snelle ritten inzitten. Het is nu gezakt naar ruim 19 en zakt door de zomer heen nog verder zakken.

Dus je kunt ofwel afwachten tot het gemiddelde zakt (wat zeker zal gebeuren) en de voorspelling daarmee oploopt ofwel - als dat voor het gevoel beter is - je wist de historie en gaat een lekker rustig ritje maken en dan zie je de volgende keer dat je je auto start een mooi getal staan.

Maar de WLTP waarde zul je in de praktijk nooit zien omdat die onder ‘laboratorium’ omstandigheden is bepaald. Voorbeeld: mijn auto heeft een wltp van 434 km maar in mijn herinnering was de beste range voorspelling die ik ooit zag 410 nadat ik de dag ervoor bij heerlijk weer een lange ‘toeristische’ rit had gemaakt waarbij ik nergens boven de 80 kmh kon rijden.

Tegenwind, lage temperatuur en hoge snelheid zijn de natuurlijke vijanden van iedere EV……

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:46

Hans1956

Pixel 8 Pro

Gisteren een reset gedaan maar de laatste dik 4000 km heeft volgens de teller in de auto dit opgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7_sApWoIi-kAYml6vQoUt83uNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vNpohfFCtNO7B3sECiokaRy.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

400 km range. Ik kom daar ook zelden bovenuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:44
@Pauloootje Als je de WLTP wil zien, moet je hem in de instellingen --> eenheden --> niet op dynamisch bereik zetten maar op gecertificeerd. Dat die range dan niks zegt verder is bijzaak :+

WLTP haal je uiteraard bijna niet, dat is met ICE nooit anders geweest overigens.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:42
Toch wel vreemd dat mn 5 jaar oude e-niro (64kwh) met 455km wltp range nog steeds makkelijk 440km haalt met dit weer. En andere rijders soms wel meer dan 500km. Vind het verbruik dan erg tegen vallen eigenlijk van de volvo’s en hyundai group autos zijn gewoon heel erg efficiënt

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:44
Elmar1982 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:51:
Toch wel vreemd dat mn 5 jaar oude e-niro (64kwh) met 455km wltp range nog steeds makkelijk 440km haalt met dit weer. En andere rijders soms wel meer dan 500km. Vind het verbruik dan erg tegen vallen eigenlijk van de volvo’s en hyundai group autos zijn gewoon heel erg efficiënt
Wij hebben ook bij 100% ruim over de 500 km aangetikt met de EX30. Er zitten wel 280 paarden onder je rechtervoet, dus vraag mij af of de Hyundai groep efficiënter is of dat de EX30 met meer fun gereden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:58
jboerma100 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Wij hebben ook bij 100% ruim over de 500 km aangetikt met de EX30. Er zitten wel 280 paarden onder je rechtervoet, dus vraag mij af of de Hyundai groep efficiënter is of dat de EX30 met meer fun gereden wordt.
Ik denk dat laatste 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Zonder verdere gegevens is daar natuurlijk geen conclusie over te trekken. Dan heb je meer informatie nodig over de rij omstandigheden, temperatuur zowel binnen als buiten, manier van rijden, druk in je banden, etc etc. Mijn vrouw rijdt helaas toch veel in Amsterdam. Ondanks dat het allemaal 30km/h is, is dat continu afremmen en optrekken ook niet zo efficiënt. De EX30 heeft zelfs in de LFP accu al ruim 270 PK, dat gebruik je niet per se gunstig :+ Maar dat de EX30 niet de meest efficiënte EV is, dat is wel bekend natuurlijk.

Sowieso valt het mij op dat de auto minder op de motor afremt dan mijn XC40 doet. Je voelt dat hij meer bij remt, maar heeft ook beduidend meer remstof op de volgen dan mijn XC40. Dus daar valt zeker nog wat efficientie te behalen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Kia/Hyundai verbruik valt in de praktijk ook niet mee. Zie autoweek app (bericht van vandaag).; vergelijking BYD en Kona

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nieuw issue. Sinds afgelopen woensdag wordt het ritlogboek in de EX30 niet meer bijgewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
NokiaFan schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:07:
Nieuw issue. Sinds afgelopen woensdag wordt het ritlogboek in de EX30 niet meer bijgewerkt
Is wel je internet verbinding weer actief? Bij mij is het logboek weer gaan werken toen ik weer internet had na de uitval van woensdag. Ik heb wel nog geen melding van een actief IITC abonnement. Zowel in de app als bij Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
T.a.v. het verbruik vd EX30 valt mij op dat vooral de hele korte boodschappen ritjes heel erg inefficiënt zijn. Doordat het verbruik van de klimaatregeling dan een onevenredig grote aanslag doet op de verbruikscijfers.
Bij de korte ritjes heb ik vaak rond de 20 kWh/100 km. Bij langere ritten rond de 15 kWh/100 km. En die rechtervoet............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergerie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-03 09:53
Anton Krikke schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:25:
T.a.v. het verbruik vd EX30 valt mij op dat vooral de hele korte boodschappen ritjes heel erg inefficiënt zijn. Doordat het verbruik van de klimaatregeling dan een onevenredig grote aanslag doet op de verbruikscijfers.
Bij de korte ritjes heb ik vaak rond de 20 kWh/100 km. Bij langere ritten rond de 15 kWh/100 km. En die rechtervoet............
Je schrijft “ Zowel in de app als bij Vodafone.” Bedoel je hiemee dat je een Vodafone account log in hebt voor je EX30? Zo ja, zou je kunnen aangeven hoe dit gerealiseerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Nu online
Anton Krikke schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Is wel je internet verbinding weer actief? Bij mij is het logboek weer gaan werken toen ik weer internet had na de uitval van woensdag. Ik heb wel nog geen melding van een actief IITC abonnement. Zowel in de app als bij Vodafone.
Ja, internet werkt hier. Geen actief abonnement meer zichtbaar in de EX30 en op de Vodafone IITC website.

Dealer ook maar op de hoogte gebracht. Moet daar donderdag a.s. toch al heen voor het keyfob issue.

[ Voor 10% gewijzigd door NokiaFan op 09-06-2024 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:33
Hier werkt vanaf dag 1 het internet en ik heb nog nooit iets gezien van Vodafone IITC in de app of waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Benieuwd naar het waarheidsgehalte van het artikel op AutoWeek: https://www.autoweek.nl/a...ie-van-china-naar-belgie/
Volvo zou de productie van de EX30 naar België verplaatsen (dus niet als tweede productielocatie naast China) vanwege de importheffingen vanuit de EU binnenkort op auto’s uit China.
In één van de reacties stond dat de prijzen hierdoor omhoog zouden gaan. Er wordt ook melding gemaakt van de EX90 die zowel in de VS als in China wordt geproduceerd (volgens Wikipedia)

Originele bron: https://www.thetimes.com/...e-china-tariffs-btx9swhr6
Wel opvallend is de levertijd van de EX30 zoals nu vermeld op de website nu langer is dan 1-2 weken geleden.

[ Voor 16% gewijzigd door EdwinW op 09-06-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
]
Bergerie schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Je schrijft “ Zowel in de app als bij Vodafone.” Bedoel je hiemee dat je een Vodafone account log in hebt voor je EX30? Zo ja, zou je kunnen aangeven hoe dit gerealiseerd is?
Wanneer je vanuit de app je internet configureert dan kom je in de vodafoneomgeving waar je met je volvoID inlogt. UIteindelijk wordt dan je internet in the car actief. Je ziet dan normaliter je actieve abonnement in de app, bij abonnmeneten.
Bij mij was dit tot afgelopen woensdag zo. Toen was ineens bij mij en vele anderen de internet verbinding verbroken en ook bij Vodafone geen actief internet abo meer. Donderdag is de internet verbinding hersteld echter niet meer zichtbaar als actieve koppeling in de Vodafone omgeving.
https://internetinthecar....iitcfo/faces/account.jspx

[ Voor 43% gewijzigd door Anton Krikke op 09-06-2024 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton Krikke
Zapato schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:40:
Hier werkt vanaf dag 1 het internet en ik heb nog nooit iets gezien van Vodafone IITC in de app of waar dan ook.
Zoals al eerder opgemerkt is jouw internet abo al in China geactiveert omdat Leaseplan een zakleijke klant is van Volvo. Alle zakelijke klanten krijgen al vanaf China een actieve internet verbinding ivm met Fleetmanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

EdwinW schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:57:
Benieuwd naar het waarheidsgehalte van het artikel op AutoWeek: https://www.autoweek.nl/a...ie-van-china-naar-belgie/
Waarom twijfel je daar aan? Er was vorig jaar al sprake van dat de productie van de EX30 naar Gent zou komen: https://www.media.volvoca...dwijde-capaciteitsverhogi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
@mausy5043
Dat was inderdaad bekend, maar het gaat hierbij om het sluiten van de productie in China en dat de productie dus uitsluitend in Gent zal gaan plaatsvinden (en dus dit jaar i.p.v 2025)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

EdwinW schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:23:
@mausy5043
Dat was inderdaad bekend, maar het gaat hierbij om het sluiten van de productie in China en dat de productie dus uitsluitend in Gent zal gaan plaatsvinden (en dus dit jaar i.p.v 2025)
Tsja, veranderende situatie in de globale economie en politiek heeft vaak tot gevolg dat fabrikanten hun eerder gemaakte plannen herzien of op een andere manier spinnen.
De US gaat extra importbelastingen heffen op producten uit China. De EU ook. Dus, logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Zou dat gevolgen kunnen hebben voor de software? Daar is nog wel de nodige ruimte voor verbetering. Het schiet nog niet echt op met de ota updates. Ik zit nog op versie 1.2.1 en hoef volgens de dealer info voorlopig nog niets te verwachten. De uitrol van 1.3.1 zou gestopt zijn, hoewel ik hier in het forum nog over recente updates heb gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
Hans1956 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 22:05:
Zou dat gevolgen kunnen hebben voor de software? Daar is nog wel de nodige ruimte voor verbetering. Het schiet nog niet echt op met de ota updates. Ik zit nog op versie 1.2.1 en hoef volgens de dealer info voorlopig nog niets te verwachten. De uitrol van 1.3.1 zou gestopt zijn, hoewel ik hier in het forum nog over recente updates heb gelezen.
Ik zou toch wel bij je dealer er op aandringen dat je een update krijgt naar 1.3.1. In Australië worden alle ex30 met 1.2.1 teruggeroepen vanwege het RGB scherm dat kan optreden. Dan zie je dus echt niets meer. Geen Snelheid, geen waarschuwingen, nada. Het is sowieso niet goed dat je de OTA update niet krijgt aangeboden. Dat is reden genoeg om een uodate te verlangen van de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:40
Anton Krikke schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:25:
Ja, sorry, ik kan het niet nalaten bij verkeerslichten met een Audi/BMW achter me, toch iets feller op te trekken dan normaal. Ik weet, het is kinderachtig 🤭

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
NokiaFan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Ik vind dit een vrij rigoureus besluit, is dit mogelijk je eerste Volvo/EV? Nagenoeg alle nieuwe modellen die nu op de markt komen, worden met kinderziektes en dus te vroeg gelanceerd. Daarmee praat ik het niet goed, maar dit is over meerdere merken helaas eerder regel dan uitzondering.

De zorgen die wij hebben, worden gedeeld door de Volvo dealers. Zij hebben onlangs hun zorgen gedeeld bij Volvo. De EX90 komt eraan en dan kunnen ze een vergelijkbare launch niet permitteren. :)

Ik heb er vertrouwen in dat de software issues worden opgelost en dat de ontbrekende features zoals CarPlay en Digital Key+ binnen een paar maanden worden geïntroduceerd.

Ik zou het erger vinden wanneer de auto hardware technisch niet klopt en dat is gelukkig niet het geval.

Het enige minpunt wat ik zelf kan benoemen is het verschil in kwaliteit van stoelen. De elektrische zijn een stuk beter dan de handmatig verstelbare stoelen. Dat had ik graag van tevoren geweten.
Ik begrijp hem juist zeer goed en zal hem zeker ook ggaan inruilen als er geen goede update (oplossing) komt.

- te hard corrigeren bij lane assistant/ kan je uitzetten maar dit moet je voor elke rit doen
- trillen stuur, afleidend, kan je uitzetten maar moet je voor elke rit doen
- cruise control, steeds op kort zetten (staat op lang) en vaak ook heractiveren omdat cc niet direct werkt
- bij cruise control grijpt auto soms in terwijl er niets voor je rijd
- auto kan plotseing noodstop maken bij langzaamrijden, inparkeren
- klimaat is een lachertje, heb je al eens temperatuur gemeten in de auto. koude luchtstroom terwijl je hem op 23 graden hebt staan
- driver alert, voor elke rit uitzetten (opgelost door schermpje ervoor te zetten)
- one pedal, schokkend optrekken en remt hard af. Bij Hyundia 10x beter
- lichten aanzetten, eerst op scherm en dan op stuur accorderen. Hoezo veilig. (bij regen vanochtend branden de achterste lichten nie,t moet wel, dus zelf activeren tijdens het rijden.

Kortom een onveilige auto en dus Volvo onwaardig. Voor deze prijsklasse zijn er echt tien betere auto's te vinden. ook al rijd hij wel heerlijk als je alles uitgezet hebt, maar dat moet je dus wel voor elke rit doen :-(

Dus snap het zeker dat je hem inwisselt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapato
Bartbo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:38:
[...]

Ik begrijp hem juist zeer goed en zal hem zeker ook ggaan inruilen als er geen goede update (oplossing) komt.

- te hard corrigeren bij lane assistant/ kan je uitzetten maar dit moet je voor elke rit doen
- cruise control, steeds op kort zetten (staat op lang) en vaak ook heractiveren omdat cc niet direct werkt
- bij cruise control grijpt auto soms in terwijl er niets voor je rijd
- auto kan plotseing noodstop maken bij langzaamrijden, inparkeren
- klimaat is een lachertje, heb je al eens temperatuur gemeten in de auto. koude luchtstroom terwijl je hem op 23 graden hebt staan
- driver alert, voor elke rit uitzetten (opgelost door schermpje ervoor te zetten)
- one pedal, schokkend optrekken en remt hard af. Bij Hyundia 10x beter
- lichten aanzetten, eerst op scherm en dan op stuur accorderen. Hoezo veilig. (bij regen vanochtend branden de achterste lichten nie,t moet wel, dus zelf activeren tijdens het rijden.

Kortom een onveilige auto en dus Volvo onwaardig. Voor deze prijsklasse zijn er echt tien betere auto's te vinden. ook al rijd hij wel heerlijk als je alles uitgezet hebt, maar dat moet je dus wel voor elke rit doen :-(

Dus snap het zeker dat je hem inwisselt.
Gelukkig ervaar ik deze dingen niet of vind ik ze juist prettig. Overdag bij slecht zicht mag u het dimlicht gebruiken. Het hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:41
Kan iemand bevestigen of deze stikkers ook bij jullie aanwezig zijn op de achterklep (de duwknoppem rusten hierop). En of deze goed vast geplakt zitten? Bij mij zijn ze plotseling enorm verschoven aan beide kanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyekqQvs2B42IAWNfOP24cUpmBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyKA3sme9jLNhm3xCI7V0M6D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 15:22
lorenzo.dk schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:37:
Kan iemand bevestigen of deze stikkers ook bij jullie aanwezig zijn op de achterklep (de duwknoppem rusten hierop). En of deze goed vast geplakt zitten? Bij mij zijn ze plotseling enorm verschoven aan beide kanten.

[Afbeelding]
Bij mij zaten ze er ook op. Waren ook aan het verschuiven of begonnen aan de duwknoppen te plakken. Ik heb ze uiteindelijk maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
Zapato schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:29:
[...]

Ik snap de kritiek ook niet. Als je een core neemt dan weet je toch dat daar geen keyless entry bij zit. Dat zal echt niet met een update alsnog komen.
Nu is het ook allemaal veel beter uitgelegd. We weten het ook door de ervaringen van gebruikers.Maar zelfs nu in de configurator wordt er nog niets over vermeld hoe het precies werkt op een Core.

De auto werd in Juni 23 besteld. En toen wisten zowel dealer als leasing maatschappij niet dat de core enkel door fysiek contact te maken en dan nog enkel aan de kant van de bestuurder. En geen afstandbediening die tegenwoordig ook gewoon alle auto's hebben, zelfs de goedkooptste Dacia.
De Core heeft nog altijd keyless entry. Wat een zeer vage omschrijving is want eigenlijk is die kaart niet anders dan een fysieke sleutel in kaart vorm. Maar het klopt : het is geen sleutel.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Jimster21 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Nu is het ook allemaal veel beter uitgelegd. We weten het ook door de ervaringen van gebruikers.Maar zelfs nu in de configurator wordt er nog niets over vermeld hoe het precies werkt op een Core.

De auto werd in Juni 23 besteld. En toen wisten zowel dealer als leasing maatschappij niet dat de core enkel door fysiek contact te maken en dan nog enkel aan de kant van de bestuurder. En geen afstandbediening die tegenwoordig ook gewoon alle auto's hebben, zelfs de goedkooptste Dacia.
De Core heeft nog altijd keyless entry. Wat een zeer vage omschrijving is want eigenlijk is die kaart niet anders dan een fysieke sleutel in kaart vorm. Maar het klopt : het is geen sleutel.
Ik heb hem op 24 juli besteld en dit was voor mij direct duidelijk. Was ook één van de redenen voor mij om voor de plus te gaan omdat me dit niet zo handig leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
Zapato schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Gelukkig ervaar ik deze dingen niet of vind ik ze juist prettig. Overdag bij slecht zicht mag u het dimlicht gebruiken. Het hoeft dus niet.
In NL "nog" wel, maar in veel landen is het verplicht om ook overdag het licht aan te hebben. Als "veilige" Volvo zijnde had ik verwacht dat dit ook eenvoudig aan te zetten zou zijn. Waarom staan veel functies wel verplicht aan, maar voor het aanzetten van je lichten moet je meerdere handelingen tijdens het rijden verrichten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepke
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 16:40
Ik heb die van mij net opgehaald. Met werkend internet, helaas was de dealer vergeten de achteraf getinte ramen in orde te maken maar dat laat ik iets later doen, en meteen Volvo achterop vervangen door zwarte letters.

1e indruk, heerlijke auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

AutoWeek info over mogelijke Volvo actie om 'testmodus' te vermijden:

https://www.autoweek.nl/a...lvos-ex30-krijgen-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:58
Sepke schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:14:
Ik heb die van mij net opgehaald. Met werkend internet, helaas was de dealer vergeten de achteraf getinte ramen in orde te maken maar dat laat ik iets later doen, en meteen Volvo achterop vervangen door zwarte letters.

1e indruk, heerlijke auto
Gefeliciteerd ! ik krijg de mijne volgende maand ook met achteraf getint glas en zwarte letters hopelijk vergeten ze het bij mij niet dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
https://www.msn.com/nl-nl...e11ce8&ei=15&sc=shoreline

Hoe de situatie in Nederland precies is, is voorlopig onduidelijk. Volvo Nederland moet nog reageren op de kwestie. Het moederbedrijf is in ieder geval bezig met het uitrollen van de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepke
ivarga schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Gefeliciteerd ! ik krijg de mijne volgende maand ook met achteraf getint glas en zwarte letters hopelijk vergeten ze het bij mij niet dan 8)7
haha ja dank je wel. ik was er al wel een beetje bang voor, dus achteraf had ik toch even die e-mail moeten sturen. maar 1e indruk. positief. Alles ingesteld, ik merk dat ik het zelf wel fijn vind zo lekker compact en wendbaar. Al was mijn V60 wel fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananeBoerBob
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09 02:13
[...]

Ik weet dit niet 100% zeker maar branden de achterlichten niet als deel van de dagrijverlichting altijd, tenzij je ze uit zet? Merkte namelijk ook op dat de koplampen als deel van het automatisch licht pas heel laat aan gaan, zeker met regenachtig weer. Altijd licht aan als de auto aan is moet idd elke keer opnieuw aangezet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
BananeBoerBob schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:48:
[...]

Ik weet dit niet 100% zeker maar branden de achterlichten niet als deel van de dagrijverlichting altijd, tenzij je ze uit zet? Merkte namelijk ook op dat de koplampen als deel van het automatisch licht pas heel laat aan gaan, zeker met regenachtig weer. Altijd licht aan als de auto aan is moet idd elke keer opnieuw aangezet worden
Alleen voor branden ze standaard altijd, achter helaas niet. Wil toch wel dat die vrachtwagen me ziet in de regen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruiser90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 16:33
Ik heb de laatste tijd dat hij in de app de ritten niet altijd meer registreerd. Vrij irritant aangezien ik daar vooral gebruik van maak voor de zakelijke ritten declaraties. Geen idee waarom dit nu opeens is, lijkt sinds de app update naar 1.5 fout te gaan ofzo?

Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-09 09:43
Cruiser90 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:26:
Ik heb de laatste tijd dat hij in de app de ritten niet altijd meer registreerd. Vrij irritant aangezien ik daar vooral gebruik van maak voor de zakelijke ritten declaraties. Geen idee waarom dit nu opeens is, lijkt sinds de app update naar 1.5 fout te gaan ofzo?
Hier heb ik ook soms last van. En eigenlijk altijd wanneer je een rit start om bijvoorbeeld 11:30 in de avond en je komt na 12u aan. Dan weet die het ook niet meer en staat er niets in het logboek. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Bartbo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Alleen voor branden ze standaard altijd, achter helaas niet. Wil toch wel dat die vrachtwagen me ziet in de regen :)
De lichtsensor en de activering van dimlicht en achterlicht is dynamischer dan bij andere Volvo's - omwille van de range - dus daarom branden de achterlichten niet altijd mee. Zoals wel bij andere elke Volvo sinds 2014...

[ Voor 5% gewijzigd door lmvoo op 10-06-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:41
Cruiser90 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:26:
Bij mij is dit al vanaf het begin dat ik de auto heb (half april, dus voor v1.5). Af en toe wordt een rit niet geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:30
Bartbo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Ok, dat is best matig...is dat nergens in te stellen dan? Vind het toch ook wel prettig dat die verlichting voor én achter aan staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
038harold schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:37:
[...]

Bij mij is dit al vanaf het begin dat ik de auto heb (half april, dus voor v1.5). Af en toe wordt een rit niet geregistreerd.
Bij mij worden ritten korter dan 2km steevast niet geregistreerd. Langere ritten wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Nu online
[...]
Wat bedoel je hiermee? Ik heb dit nu een paar keer gelezen, maar ik herken dit totaal niet.

Als ik van rijbaan wissel, gebruik ik altijd mijn richtingaanwijzer. Mogelijk heeft dat ermee te maken? :)

En de achterlichten branden altijd zover ik weet, zodra je bij Volvo de stand op Auto hebt staan.

[ Voor 11% gewijzigd door NokiaFan op 10-06-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Mga1600 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:09:
[...]
maar dat hangt er ook vanaf of je bij je huisadres standaard hebt ingevoerd of je daar een laad mogelijkheid hebt).
Hoe geef je in google aan dat je zelf oplaadmogelijkheid hebt bij huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-09 16:44
Net ritje van een 1/2 uur gemaakt. Op de heenweg houdt de radio ermee op, blijft hangen in de pauzestand (de twee streepjes), niet te activeren, geen geluid. Terwijl er wel internetverbinding is. Na kwartiertje weer terug naar huis, nu doet de radio het wel, maar is er geen temperatuuraanduiding, alleen - C… Kijken of de update komende donderdag, waarvoor ik wel naar de garage moet helaas, iets gaat uitmaken.
Steeds weer nieuwe softwareverrassingen. Maar het rijden blijf heel prettig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 18:17
Isola schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:02:
Net ritje van een 1/2 uur gemaakt. Op de heenweg houdt de radio ermee op, blijft hangen in de pauzestand (de twee streepjes), niet te activeren, geen geluid. Terwijl er wel internetverbinding is. Na kwartiertje weer terug naar huis, nu doet de radio het wel, maar is er geen temperatuuraanduiding, alleen - C… Kijken of de update komende donderdag, waarvoor ik wel naar de garage moet helaas, iets gaat uitmaken.
Steeds weer nieuwe softwareverrassingen. Maar het rijden blijf heel prettig!
Hoe luister je radio? DAB en FM hebben geen internetverbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Kwakjan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Kan niet. Waarom denk je dat dat handig/nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 14:17
mausy5043 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:34:
[...]

Kan niet. Waarom denk je dat dat handig/nodig is?
Toen Google dit vorig jaar invoerde, kreeg ik in de auto zowel thuis als op mijn werk de vraag of ik hier kon laden. Hoe je die instellingen later terug moet vinden is inderdaad een mysterie.

Gevonden op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

[ Voor 20% gewijzigd door guido66 op 10-06-2024 21:43 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Je moet naar jouw thuisadres navigeren. Als je daar aankomt, dan krijg je de vraag of je er kunt opladen.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Brumax schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:39:
[...]

Je moet naar jouw thuisadres navigeren. Als je daar aankomt, dan krijg je de vraag of je er kunt opladen.
Dat heb ik nou werkelijk nog nooit meegemaakt en ik rijd toch al meer dan 3 jaar met een EV van werk naar huis met GM ondersteuning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
[...]

Even in je locatie instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkrNtTHVU05ttHioIz8CFCZXDTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FlZHvYdgmXjAASRWMnXkY1MA.jpg?f=user_large

Als je dan naar huis navigeert en aankomst percentage is voor normale locatie te laag, dan zeurt ie niet om een snellader toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ophidian schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Even in je locatie instellingen:

[Afbeelding]

Als je dan naar huis navigeert en aankomst percentage is voor normale locatie te laag, dan zeurt ie niet om een snellader toe te voegen.
Verhip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xjohan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:51
https://www.autoweek.nl/a...lvos-ex30-krijgen-update/

Eindelijk!!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Xjohan op 11-06-2024 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
lmvoo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
[...]

De lichtsensor en de activering van dimlicht en achterlicht is dynamischer dan bij andere Volvo's - omwille van de range - dus daarom branden de achterlichten niet altijd mee. Zoals wel bij andere elke Volvo sinds 2014...
Officieel branden de achterlichten van die Volvo's ook niet mee, als de verlichting niet op 'auto' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Wat is er eindelijk? Dat we OTAs krijgen was toch al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
robv73 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:22:
[...]

Ok, dat is best matig...is dat nergens in te stellen dan? Vind het toch ook wel prettig dat die verlichting voor én achter aan staat
Met die gure / slechte weer :-( merk je weer dat de lichten niet automatisch aangaan. Je zal dan op het middenscherm je lichten aan moeten zetten en op het stuur moeten aangeven dat je dit ook echt wil. Dit moet je dan tijdens het rijden doen terwijl het hard regent.
(Dit zal je dus voor elke rit moeten doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
HerZon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:32:
[...]

Officieel branden de achterlichten van die Volvo's ook niet mee, als de verlichting niet op 'auto' staat.
Oke oke, dat snap ik allemaal. het gaat mij er meer om dat je meerdere handelingen moet doen om even simpel je lichten aan te zetten. Waarom moet je dit na activeren op middenscherm ook nog eens op je stuur bevestigen.

Met de regen van de afgelopen dagen gaan de lichten niet aan, als je auto's voor je ziet rijden zonder verlichting is dat echt een groot verschil en niet veilig. Lichten aan ook overdag is veilig en daar staat Volvo toch om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:44
Ophidian schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Wat is er eindelijk? Dat we OTAs krijgen was toch al bekend?
Hoop dat het voor de kerst is…. 30 april al gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
jboerma100 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:04:
[...]

Hoop dat het voor de kerst is…. 30 april al gereleased.
Anders de dealer even contacten. Hier is de update al geweest OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Bartbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:55:
[...]

Oke oke, dat snap ik allemaal. het gaat mij er meer om dat je meerdere handelingen moet doen om even simpel je lichten aan te zetten. Waarom moet je dit na activeren op middenscherm ook nog eens op je stuur bevestigen.

Met de regen van de afgelopen dagen gaan de lichten niet aan, als je auto's voor je ziet rijden zonder verlichting is dat echt een groot verschil en niet veilig. Lichten aan ook overdag is veilig en daar staat Volvo toch om bekend.
Ik heb mijn lichten (in de C40 en alle Volvo’s daarvoor ook) op ‘Auto’ staan en dan branden op zijn minst de stadslichten voor en de achterlichten zodra ik de auto start. Als het donker wordt komen de dimlichten er vanzelf bij. Werkt feilloos! [Alleen als het buiten licht is, maar mistig, kan het zijn dat de auto dan alleen stadslichten blijft voeren en dat is dan niet voldoende onder die omstandigheden. Alleen dan draai ik de lampen handmatig naar Dimlichten].
Datzelfde kan op de EX30 toch ook? Dan hoef je toch niet op het midden scherm te zijn?

Overigens, ik ken de EX30 niet goed, maar in de EX40 zijn veel auto-gerelateerde functies (stoelverwarming, stuurverwarming, airco, ventilatie etc. etc.) perfect met de stem te bedienen en dan hoef je je handen helemaal niet van het stuur te halen. Dat zal op de EX30 toch ook werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:26
Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Ik heb mijn lichten (in de C40 en alle Volvo’s daarvoor ook) op ‘Auto’ staan en dan branden op zijn minst de stadslichten voor en de achterlichten zodra ik de auto start. Als het donker wordt komen de dimlichten er vanzelf bij. Werkt feilloos! [Alleen als het buiten licht is, maar mistig, kan het zijn dat de auto dan alleen stadslichten blijft voeren en dat is dan niet voldoende onder die omstandigheden. Alleen dan draai ik de lampen handmatig naar Dimlichten].
Datzelfde kan op de EX30 toch ook? Dan hoef je toch niet op het midden scherm te zijn?

Overigens, ik ken de EX30 niet goed, maar in de EX40 zijn veel auto-gerelateerde functies (stoelverwarming, stuurverwarming, airco, ventilatie etc. etc.) perfect met de stem te bedienen en dan hoef je je handen helemaal niet van het stuur te halen. Dat zal op de EX30 toch ook werken?
Hier kan je alles lezen. En nee, je kunt niet alles met de linker stengel doen, maar werkt alleen via het scherm.

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Mijn stelling m.b.t. het licht: Als het niet automatisch gaat dan is het niet nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:00:

Kunnen we allemaal collectief ophouden met dat stemgeneuzel als valabel alternatief aan te reiken? Als 'primaire interface' ipv een extraatje dat het zou moeten zijn, na knoppen of scherm?

Je zit verdorie in een auto, alle bediening in de cockpit moet in de eerste plaats mechanisch kunnen gebeuren. Of zou je er akkoord mee gaan dat je voor je volgende vakantie in een boeing zit waar de piloot alles met voice moet doen? Nee, dan ook niet voor voertuigen op de weg bediend door iedere random knuppel die je maar kan bedenken.
Indien niet met knoppen, dan maar via een touchscreen met menu's vijf lagen diep (voorbeeld polestar audio interface, polestar OPD interface), en als allerlaatste mogelijkheid via stem als je dat wil.

Zoveel redenen om niet via stem te willen interageren met een 'dom' device zoals een auto
1. je voelt je lullig (genoeg mensen die niet tegen levenloze brokken mechaniek en silicon willen praten, in elk geval de auto niet, en persoonlijk ook niet thuis tegen m'n gordijnen of schakelaars, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken)
2 tot 10. je voelt je lullig, zie 1.
11. je bent niet mindervalide (wel een goede use case, dat wel)
12. je zit met meerdere mensen in de auto waardoor je altijd even moet vragen aan de meerijders (kinderen, gezin, ...) om even te zwijgen :X
13. een knop (fysiek of niet) is direct, en vooral ondubbelzinnig. En laat geen ruimte voor ambuigiteit. (de juiste aanspreking niet vinden, niet verstaanbaar zijn, je laten afleiden door "sorry, ik heb je instructie niet begrepen"... )
14. het duurt gewoon 2x zo lang. Knop duwen, wachten tot je iets kan zeggen, alles via de cloud ook nog eens, server gaat een beetje nadenken, terugkomen met een antwoord. Beeld je in dat je zo je ramen wil openen. Daar was onlangs nog een bericht van ergens dat een of ander merk met AI :+ zou komen om via voice en de cloud je ramen te openen. Belachelijk. Als het die richting uit gaat over een paar jaar koop ik nog snel een paar normale auto's in storage.

Ik ben net zo 'techy' als de meesten hier, 4 pc's in m'n home office en een hoop gadgets en techy spul gekocht (soms dom, soms niet), maar hier zal ik met m'n verstand toch nooit bij kunnen. Ik zie me al bezig...

Het feit zelfs dat je in de EX30 blijkbaar soms de snelheidsindicatie kan verliezen als het scherm reset of bugt? Nog nooit zoiets dom gelezen. Je bent wettelijk verplicht om een werkende snelheidsmeter te hebben. Waar zijn die merken mee bezig? In China is alles wel goed wellicht, want wie controleert daar ook maar iets naar conformiteit?

Ik hoop dat er ooit een moment komt dat alle rommel die nu de markten overspoelt, en in feite geen typegoedkeuring zou moeten krijgen, gewoon geblokkeerd wordt aan de EU-grenzen. Ze liggen in Europa duidelijk te slapen. Wel inzetten op nutteloze, storende piepjes en auto's die autonoom spookremmen waar het niet nodig is en aan het steur sleuren en trillen, maar wel toelaten dat alle interfaces en dials op een touchscreen staan waar software op draait van het niveau windows mobile CE.

Op zijn minst draait de automotive software bij polestar duidelijk in een aparte container (snelheid, auto status en warnings, indicators) en op een apart scherm. Dat drivers display is bij mijn polestar nog nooit uitgevallen, ook al moest ik de middenconsole af en toe resetten (of paar keer een crash), maar ik had wel steeds alle informatie om normaal te rijden.

Veel collega's hier vragen me of ze de EX30 moeten bestellen (want relatief goedkoop voor bepaalde lease-budgetten) en ik raad het eigenlijk iedereen af. Vooral nu polestar ook de prijzen heeft laten zakken. En ik kan prima begrijpen dat bepaalde lezers hier hun aankoop ontbinden (via de lease) of een vervanging zoeken.

Alle excuses ten spijt ("ja maar dit is bij elk merk, tegenwoordig is een auto meer software dan hardware, komt allemaal goed over een paar maand") is onzin voor een auto van 45k. Dit is geen pc game aan 70 euro (inderdaad, who cares in dat geval, gevalletje 'jammer'). Dan had volvo maar een extra jaar moeten wachten om alles goed te krijgen, of meer investeren in de dev teams, of vroeger beginnen met hun infotainment in het ontwikkeltraject, of gewoon de infotainment nemen van een XC40, of polestar 2, die ook door exact hetzelfde traject zijn gegaan in het eerste jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
Amos_x schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Kunnen we allemaal collectief ophouden met dat stemgeneuzel als valabel alternatief aan te reiken? Als 'primaire interface' ipv een extraatje dat het zou moeten zijn, na knoppen of scherm?

Je zit verdorie in een auto, alle bediening in de cockpit moet in de eerste plaats mechanisch kunnen gebeuren. Of zou je er akkoord mee gaan dat je voor je volgende vakantie in een boeing zit waar de piloot alles met voice moet doen? Nee, dan ook niet voor voertuigen op de weg bediend door iedere random knuppel die je maar kan bedenken.
Indien niet met knoppen, dan maar via een touchscreen met menu's vijf lagen diep (voorbeeld polestar audio interface, polestar OPD interface), en als allerlaatste mogelijkheid via stem als je dat wil.

Zoveel redenen om niet via stem te willen interageren met een 'dom' device zoals een auto
1. je voelt je lullig (genoeg mensen die niet tegen levenloze brokken mechaniek en silicon willen praten, in elk geval de auto niet, en persoonlijk ook niet thuis tegen m'n gordijnen of schakelaars, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken)
2 tot 10. je voelt je lullig, zie 1.
11. je bent niet mindervalide (wel een goede use case, dat wel)
12. je zit met meerdere mensen in de auto waardoor je altijd even moet vragen aan de meerijders (kinderen, gezin, ...) om even te zwijgen :X
13. een knop (fysiek of niet) is direct, en vooral ondubbelzinnig. En laat geen ruimte voor ambuigiteit. (de juiste aanspreking niet vinden, niet verstaanbaar zijn, je laten afleiden door "sorry, ik heb je instructie niet begrepen"... )
14. het duurt gewoon 2x zo lang. Knop duwen, wachten tot je iets kan zeggen, alles via de cloud ook nog eens, server gaat een beetje nadenken, terugkomen met een antwoord. Beeld je in dat je zo je ramen wil openen. Daar was onlangs nog een bericht van ergens dat een of ander merk met AI :+ zou komen om via voice en de cloud je ramen te openen. Belachelijk. Als het die richting uit gaat over een paar jaar koop ik nog snel een paar normale auto's in storage.

Ik ben net zo 'techy' als de meesten hier, 4 pc's in m'n home office en een hoop gadgets en techy spul gekocht (soms dom, soms niet), maar hier zal ik met m'n verstand toch nooit bij kunnen. Ik zie me al bezig...

Het feit zelfs dat je in de EX30 blijkbaar soms de snelheidsindicatie kan verliezen als het scherm reset of bugt? Nog nooit zoiets dom gelezen. Je bent wettelijk verplicht om een werkende snelheidsmeter te hebben. Waar zijn die merken mee bezig? In China is alles wel goed wellicht, want wie controleert daar ook maar iets naar conformiteit?

Ik hoop dat er ooit een moment komt dat alle rommel die nu de markten overspoelt, en in feite geen typegoedkeuring zou moeten krijgen, gewoon geblokkeerd wordt aan de EU-grenzen. Ze liggen in Europa duidelijk te slapen. Wel inzetten op nutteloze, storende piepjes en auto's die autonoom spookremmen waar het niet nodig is en aan het steur sleuren en trillen, maar wel toelaten dat alle interfaces en dials op een touchscreen staan waar software op draait van het niveau windows mobile CE.

Op zijn minst draait de automotive software bij polestar duidelijk in een aparte container (snelheid, auto status en warnings, indicators) en op een apart scherm. Dat drivers display is bij mijn polestar nog nooit uitgevallen, ook al moest ik de middenconsole af en toe resetten (of paar keer een crash), maar ik had wel steeds alle informatie om normaal te rijden.

Veel collega's hier vragen me of ze de EX30 moeten bestellen (want relatief goedkoop voor bepaalde lease-budgetten) en ik raad het eigenlijk iedereen af. Vooral nu polestar ook de prijzen heeft laten zakken. En ik kan prima begrijpen dat bepaalde lezers hier hun aankoop ontbinden (via de lease) of een vervanging zoeken.

Alle excuses ten spijt ("ja maar dit is bij elk merk, tegenwoordig is een auto meer software dan hardware, komt allemaal goed over een paar maand") is onzin voor een auto van 45k. Dit is geen pc game aan 70 euro (inderdaad, who cares in dat geval, gevalletje 'jammer'). Dan had volvo maar een extra jaar moeten wachten om alles goed te krijgen, of meer investeren in de dev teams, of vroeger beginnen met hun infotainment in het ontwikkeltraject, of gewoon de infotainment nemen van een XC40, of polestar 2, die ook door exact hetzelfde traject zijn gegaan in het eerste jaar.
Als je niet klaar bent voor de toekomst oké. Ik vind alles via middenconsole een vooruitgang t.o.v. allerlei knopjes en hendeltjes die ik op het juiste moment niet kan vinden. Maar er zijn ook nog steeds mensen met een Nokia met fysieke knoppen en daar heel tevreden over. Ik zou als ik jou was ook zeker geen EX30 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

iHansz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Hier kan je alles lezen. En nee, je kunt niet alles met de linker stengel doen, maar werkt alleen via het scherm.
Jullie hebben de ervaring, dus weten het vanzelfsprekend beter, maar ik snap het probleem eerlijk gezegd niet goed. Ik probeer het te begrijpen want ik moet mijn schoondochter wegwijs maken als ze ‘straks’ haar EX30 krijgt (straks = september)

Ik begrijp uit de gebruiksaanwijzing dat je eenmalig ‘auto’ als default stand voor de verlichting op het scherm kunt kiezen waarna de auto opstart met lichten aan (wisselend tussen stadslicht en dimlicht afhankelijk van het lichthoeveelheid buiten).
Daarna zou je de rest van de dagelijkse dingen (schakelen tussen groot- en dimlicht en signaalfunctie) gewoon met de ‘stengel’ kunnen doen. En er staat ook dat het systeem weer in de default stand ‘wakker wordt’ na een herstart.

Daar begreep ik uit dat je toch niet altijd in het scherm te hoeft te ‘rommelen’ om het licht aan te krijgen?

Functioneel zou dat dan, zoals ik dat lees tenminste , niet anders zijn dan in de EX40 etc. alleen kies je daar de auto-stand (eenmalig) op de stengel en niet op het scherm (waarna je er eigenlijk ‘nooit meer aan hoeft te komen’)

Maar mijn interpretatie van de tekst in de gebruiksaanwijzing is dus fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:53
Zapato schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Als je niet klaar bent voor de toekomst oké. Ik vind alles via middenconsole een vooruitgang t.o.v. allerlei knopjes en hendeltjes die ik op het juiste moment niet kan vinden. Maar er zijn ook nog steeds mensen met een Nokia met fysieke knoppen en daar heel tevreden over. Ik zou als ik jou was ook zeker geen EX30 nemen.
laten we eerlijk zijn: Dat alles via 1 centraal scherm gaat is natuurlijk bij Tesla ook ooit begonnen als een bezuinigingsmaatregel om de tesla model 3 (en later de y) goedkoop te houden. Dat hebben ze marketingtechnisch wel heel goed gedaan, Tesla rijders vinden dat minimalistische vaak juist heel cool, dus kennelijk doet dat goed bij een bepaalde doelgroep.

De duurderdere Tesla's (X en S) hebben ook gewoon alle hendeltjes, omdat die doelgroep ook niet 1 centraal scherm wil en ook gewoon nog een km teller voor zijn/haar neus.

Zo moet je het nu ook bij de volvo zien. in de EX30 is op al die componenten bespaard en ze hebben geprobeerd het "cool" te maken. Voor een aantal mensen is dat geslaagd. Een aantal andere zullen daar echt niet blij mee zijn (zeker als die allerlei storingen geeft). En als je dat niet wilt, kun je beter een ander model nemen (EX40 of EC40) die die knopjes/handeltjes wel heeft. Maar daar betaal je dan ook voor..

Die stabiliteitsproblemen zijn super irritant, maar zullen op termijn echt wel opgelost worden. Tesla heeft er ook een tijdje over gedaan, maar nu wel een mooi produkt staan. Dat zijn bij de EX30 op termijn niet anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
knip

[ Voor 137% gewijzigd door Notna op 11-06-2024 11:02 . Reden: Dat middenstuk is hopeloos op de man en verder gewoon een rant. Helemaal weg dus ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Jullie hebben de ervaring, dus weten het vanzelfsprekend beter, maar ik snap het probleem eerlijk gezegd niet goed. Ik probeer het te begrijpen want ik moet mijn schoondochter wegwijs maken als ze ‘straks’ haar EX30 krijgt (straks = september)

Ik begrijp uit de gebruiksaanwijzing dat je eenmalig ‘auto’ als default stand voor de verlichting op het scherm kunt kiezen waarna de auto opstart met lichten aan (wisselend tussen stadslicht en dimlicht afhankelijk van het lichthoeveelheid buiten).
Daarna zou je de rest van de dagelijkse dingen (schakelen tussen groot- en dimlicht en signaalfunctie) gewoon met de ‘stengel’ kunnen doen. En er staat ook dat het systeem weer in de default stand ‘wakker wordt’ na een herstart.

Daar begreep ik uit dat je toch niet altijd in het scherm te hoeft te ‘rommelen’ om het licht aan te krijgen?

Functioneel zou dat dan, zoals ik dat lees tenminste , niet anders zijn dan in de EX40 etc. alleen kies je daar de auto-stand (eenmalig) op de stengel en niet op het scherm (waarna je er eigenlijk ‘nooit meer aan hoeft te komen’)

Maar mijn interpretatie van de tekst in de gebruiksaanwijzing is dus fout?
Laat je vooral niet leiden door de soms erg negatieve berichtgeving. Gewoon vantevoren uitzoeken of de wagen bij je past en ermee op pad gaan. Past ie niet, dan moet je hem vooral niet kopen. Hier geen klachten over het centrale scherm. Sowieso vraag ik mij wel eens af wat je allemaal aan zou moeten passen tijdens het rijden, maar dat kan aan mij liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 14:20
Kammika schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:53:
[...]

laten we eerlijk zijn: Dat alles via 1 centraal scherm gaat is natuurlijk bij Tesla ook ooit begonnen als een bezuinigingsmaatregel om de tesla model 3 (en later de y) goedkoop te houden. Dat hebben ze marketingtechnisch wel heel goed gedaan, Tesla rijders vinden dat minimalistische vaak juist heel cool, dus kennelijk doet dat goed bij een bepaalde doelgroep.
Heb je daar een bron van? Hoor dit zo vaak voorbij komen namelijk, maar enige bron zie ik nooit. Tegenovergestelde kan ook prima waar zijn (scherm kost geld, software kost geld, onderhoud kost geld, innovatie kost geld etc..).
Dat het marketingtechnisch goed gedaan is snap ik ook niet helemaal, ook weer zo'n holle kreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:53
knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 11-06-2024 11:00 . Reden: Maak in het vervolg een TR aan of reageer niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Knip

[ Voor 86% gewijzigd door Notna op 11-06-2024 11:00 . Reden: Maak een TR aan, post niet zelf in het topic ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Goed, even wat opgeschoond nav een aantal op de man en off-topic recties. Even wat algemene regels:

1. Niet reageren is ook een optie.
2. Kan iets niet door de beugel? Maak dan een topicreport aan (of een post report)
3. Reageer vooral niet vanuit emotie en op de man

Vanf dit punt graag weer ontopic en vooral constructief en vriendelijk verder. Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:03
Laten we gewoon netjes en normaal tegen elkaar doen.

Volvo heeft hier een keuze in gemaakt. Of het een bezuiniging is of minimalistisch scandinavisch design: het is nu zo. Bevalt de bediening je niet: ga er dan niet in rijden. In de jaren 2000 reden er Renault Laguna’s met hele lege, cleane dashboards waarbij alle bedieningsknoppen (airco, radio etc) achter klepjes zaten. Moest je tijdens het rijden een klepje open doen in de middenconsole.

Voor iedereen ligt de balans tussen ‘digitaal centraal’ en ‘ouderwets en knopjes’ anders. Tientallen jaren hebben we in de basis dezelfde dashboards gehad. Nu wijzigt dit door de electrificatie snel (omdat fabrikanten vinden dat ev’s meer high tech zijn?). Bij grote wijzigingen heb je altijd early adaptors, voorlopers en daarna de grote meute, en daarna de conservatieven. Soms blijft een ontwikkeling hangen bij de early adaptors, soms ontstaan er verschillende systemen naast elkaar, en soms wordt het nieuwe ‘normaal’ .
Hier zie ik een discussie tussen early adaptors en conservatieven. Laten we elkaar in waarde laten, en vanuit deze blik met elkaar discussiëren. Maar zoals @Amos_x aangeeft hem om zijn persoonlijke mening af te raden bij collega’s vind ik ver gaan. Laat ze lekker zelf proefrijden en ondervinden wat ze ervan vinden. Hetzelfde als voice control. Ik gebruik het vaak (met kinderen in de auto) en heb 0 problemen met een commando aan de auto geven. Ook dit is voor iedereen anders.

Qua software vind ik zeker dat Volvo steken laat vallen. Ga je ‘all in’ op digitaal, zorg dan wel dat het goed is

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
HerZon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:32:
[...]

Zeker wel. Sinds 2014. Behalve als de lichtschakelaar op 0 staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
Bartbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:55:
[...]

Eens hoor. Zal wel met de homologatie te maken hebben. Irritant. Net als dat Driver Alert uitzetten bevestiging vraagt en Intelligent Speed Assist weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
caspervc schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:04:
Laten we gewoon netjes en normaal tegen elkaar doen.

Volvo heeft hier een keuze in gemaakt. Of het een bezuiniging is of minimalistisch scandinavisch design: het is nu zo. Bevalt de bediening je niet: ga er dan niet in rijden. In de jaren 2000 reden er Renault Laguna’s met hele lege, cleane dashboards waarbij alle bedieningsknoppen (airco, radio etc) achter klepjes zaten. Moest je tijdens het rijden een klepje open doen in de middenconsole.

Voor iedereen ligt de balans tussen ‘digitaal centraal’ en ‘ouderwets en knopjes’ anders. Tientallen jaren hebben we in de basis dezelfde dashboards gehad. Nu wijzigt dit door de electrificatie snel (omdat fabrikanten vinden dat ev’s meer high tech zijn?). Bij grote wijzigingen heb je altijd early adaptors, voorlopers en daarna de grote meute, en daarna de conservatieven. Soms blijft een ontwikkeling hangen bij de early adaptors, soms ontstaan er verschillende systemen naast elkaar, en soms wordt het nieuwe ‘normaal’ .
Hier zie ik een discussie tussen early adaptors en conservatieven. Laten we elkaar in waarde laten, en vanuit deze blik met elkaar discussiëren. Maar zoals @Amos_x aangeeft hem om zijn persoonlijke mening af te raden bij collega’s vind ik ver gaan. Laat ze lekker zelf proefrijden en ondervinden wat ze ervan vinden. Hetzelfde als voice control. Ik gebruik het vaak (met kinderen in de auto) en heb 0 problemen met een commando aan de auto geven. Ook dit is voor iedereen anders.

Qua software vind ik zeker dat Volvo steken laat vallen. Ga je ‘all in’ op digitaal, zorg dan wel dat het goed is
Ik vind niet dat je in een half uurtje test rijden de punten die we hier horen kan uitvinden. Of je moet een goede checklist maken vooraf :-). Ook ik raad mijn collega's af om de auto te nemen, ondanks dat hij lekker rijd, zijn er echt betere auto's op dit moment te vinden. Ik geef wel aan waarom ik de auto afraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
Wat mij betreft is centrale display geen probleem maar zorg dan inderdaad voor “perfecte” software. En niet het halve werk wat nu is geleverd.

Vervolgens het plaatsen van knoppen die er wel mogen zijn van Intertoys kwaliteit (vooral die op het stuur) vind ik niet echt Volvo waardig. Had meer verwacht, maar dat er hier wordt gesuggereerd dat je niet mag klagen zegt denk ik meer iets over de onzekerheden van hen zelf (of mag dat ook niet gezegd worden?).

Gewoon inhoudelijk discussiëren en soms klagen mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
NokiaFan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:58:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik heb dit nu een paar keer gelezen, maar ik herken dit totaal niet.

Als ik van rijbaan wissel, gebruik ik altijd mijn richtingaanwijzer. Mogelijk heeft dat ermee te maken? :)

En de achterlichten branden altijd zover ik weet, zodra je bij Volvo de stand op Auto hebt staan.
Loop maar een rondje om je auto heen dan zie je dat voor wel brand maar achter niet. Mbt het trillen, rij je dagelijks? Want ik geloof niet als jij dagelijks 150 kilometer rijd jij niet een trillende stuur heb. Ook ik doe netjes mijn knipperlicht aan, maar het gaat erom als je dicht bij de streep komt hij al gaat trillen of in de bochten. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een hele nette rijder bent :-).
Punt is dat ik vind dat je zoiets gewoon moet kunnen uitzetten en dat dit bewaard blijft. Als je de hulp wenst prima, maar als je die niet wenst ook goed :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:37
Bartbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Ik vind niet dat je in een half uurtje test rijden de punten die we hier horen kan uitvinden. Of je moet een goede checklist maken vooraf :-). Ook ik raad mijn collega's af om de auto te nemen, ondanks dat hij lekker rijd, zijn er echt betere auto's op dit moment te vinden. Ik geef wel aan waarom ik de auto afraad.
Wat ik al eerder schreef... jullie zijn net zoals wij eerder bij de XC40 gewoon proef/testrijders van de EX30. Gezien de issues en frustraties die wij hebben gehad zou je denken dat Volvo daar wel van had geleert maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ze hiervoor bewust kiezen. Zelf amper testen en investeren in QA maar de rijders dit laten ervaren en vervolgens pas dan met (hot)fixes komen. Feit dat velen van jullie al weken/maanden geen data hebben is echt te bizar voor woorden en geeft heel goed aan hoe slecht Volvo is in haar softwarehuis. Want je gaat mij niet wijsmaken dat alles in de fabriek perfect werkte maar bij aflevering dat wagen naar wagen connectie issues kregen. Dat is gewoon onmogelijk.

En daar vind ik wat van, zeker als het gaat om een merk die veiligheid zo hoog in het vaandel heeft staan. Dat klopt niet, dat past niet en ik vind het eigenlijk best treurig om te zien. Verder met je eens dat je never nooit met een half uurtje of uurtje proefrijden al zo'n beslissing kan nemen. Je bent dan bovendien veelste enthousiast en mist alleen daarom al bepaalde dingen. Daarvoor zal je echt flink wat kilometers moeten rijden. Ik was op basis van mijn proefrit in de XC40 ook helemaal verkocht. Maar toen ik de auto daadwerkelijk kreeg heb ik behoorlijk wat irritaties en frustraties gehad. En ik niet alleen.

Nu 3,5 jaar later is de auto al een tijdje stabiel en heeft amper tot geen rare fratsen meer. Maar eigenlijk zou je dit toen al mogen verwachten, op wat hele kleine kinderziektes na misschien.

Mensen hebben terecht een bepaald beeld bij Volvo en alleen daarom komt dat merk waarschijnlijk vaak al op 1 te staan. Maar wat ik zo van jullie lees en wat ik allemaal heb ervaren (met hele vakgroepen vanuit Volvo erbij om issues af te handelen) is dat beeld bij mij wel behoorlijk vervaagt. Ik vertrouw nu eindelijk de wagen wel, maar ik zou de EX30 absoluut niet vertrouwen. Laat staan als je er mede passagiers in hebt buiten jezelf om.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 11-06-2024 15:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
Bartbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Loop maar een rondje om je auto heen dan zie je dat voor wel brand maar achter niet. Mbt het trillen, rij je dagelijks? Want ik geloof niet als jij dagelijks 150 kilometer rijd jij niet een trillende stuur heb. Ook ik doe netjes mijn knipperlicht aan, maar het gaat erom als je dicht bij de streep komt hij al gaat trillen of in de bochten. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een hele nette rijder bent :-).
Punt is dat ik vind dat je zoiets gewoon moet kunnen uitzetten en dat dit bewaard blijft. Als je de hulp wenst prima, maar als je die niet wenst ook goed :-)
Brandt gewoon hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBfSe306DFw4JLVAgopxm8TujKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qhBCR2Z0anYG45gKTcX1ZwkD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ophidian
@Juancho Ik snap oprecht niet waarom ik de auto niet zou moeten vertrouwen. Wat bugjes, jazeker. Onoverkomelijk, nee absoluut niet. Ik zou hem niet nemen als ik jou was. Mijn vrouw is er erg gelukkig mee daarentegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepke
mooi die zwarte letters dat ga ik nog laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
@Sepke Zeker doen. Is ook heel simpel zelf te doen, letters zijn voor paar euro te kopen.

Plastidip heb ik op onze vorige autogedaan, maar werkt uiteindelijk toch minder na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOiJEIcRN5e6lJEz6_cXC5LZy2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G1hizIMq7tsjzXvpdPfk60e8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
Ophidian schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:26:
@Juancho Ik snap oprecht niet waarom ik de auto niet zou moeten vertrouwen. Wat bugjes, jazeker. Onoverkomelijk, nee absoluut niet. Ik zou hem niet nemen als ik jou was. Mijn vrouw is er erg gelukkig mee daarentegen. :)
Ah, de clue je rijdt er niet zelf mee :-). Maar gelukkig is iedereen anders, zou wel saai worden. Mijn vrouw vind de auto niet fijn, tenzij je dus alles uitzet, want dan is het een top auto. Laat ik dat nogmaals voorop stellen. De auto rijd heerlijk zit goed, het is alleen van de zotte dat ik minstens 5 settings moet aanpassen voordat ik kan heerlijk kan wegrijden.

Ik ga de verlichting nogmaals checken, want bij mij branden de lichten achter nu niet. Thanks voor het checken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
Bartbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Ah, de clue je rijdt er niet zelf mee :-). Maar gelukkig is iedereen anders, zou wel saai worden. Mijn vrouw vind de auto niet fijn, tenzij je dus alles uitzet, want dan is het een top auto. Laat ik dat nogmaals voorop stellen. De auto rijd heerlijk zit goed, het is alleen van de zotte dat ik minstens 5 settings moet aanpassen voordat ik kan heerlijk kan wegrijden.

Ik ga de verlichting nogmaals checken, want bij mij branden de lichten achter nu niet. Thanks voor het checken!
Ik rij er zeker wel in, mijn vrouw meer. De bugjes worden vanzelf opgelost en de instellingen opslaan dus ook. Ik vind de EX30 beter rijden dan de XC40, de pilot assist en OPD minder. Ik ben er zelf ook tevreden mee tot dusver.

Als ik op de camera terug kijk, verlichting gaat pas aan in D. Dus kan je zelf niet zien idd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ophidian op 11-06-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 19:02
Ophidian schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:46:
@Sepke Zeker doen. Is ook heel simpel zelf te doen, letters zijn voor paar euro te kopen.

Plastidip heb ik op onze vorige autogedaan, maar werkt uiteindelijk toch minder na verloop van tijd.

[Afbeelding]
Waar heb je de letters gekocht, en hoe heb je de oude letters eraf gehaald? Met haardroger en flosdraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@Ruvo Je kan de letters op Ali expres bestellen. Met flosdraad eraf idd. Vantevoren met schilderstape de oude positie aftekenen, dan kan je ze op dezelfde plek terugplakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 19:02
Zo te zien ook te koop in de Vstore, maar een tikkeltje prijzig als je het mij vraagt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGcx0QbfaffwzECyQmiNSajp_hc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JID5F0AapFrY0LFX7aYw51Fw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ruvo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:49:
Zo te zien ook te koop in de Vstore, maar een tikkeltje prijzig als je het mij vraagt ;)

[Afbeelding]
Misschien krijg je daar de auto bij, dan valt het wel weer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
rens-br schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Misschien krijg je daar de auto bij, dan valt het wel weer mee.
Voor 32 miljoen mag je mijn EX30 wel overnemen hoor. Miljoentje minder is ook zelfs prima! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Kammika schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Zo moet je het nu ook bij de volvo zien. in de EX30 is op al die componenten bespaard en ze hebben geprobeerd het "cool" te maken. Voor een aantal mensen is dat geslaagd. Een aantal andere zullen daar echt niet blij mee zijn (zeker als die allerlei storingen geeft). En als je dat niet wilt, kun je beter een ander model nemen (EX40 of EC40) die die knopjes/handeltjes wel heeft. Maar daar betaal je dan ook voor..
Eens. Enerzijds hoop dat de auto via updates nog iets beter wordt; de 1.3.1 heeft iig mijn ergste ergernissen weggenomen, maar anderzijds hoop ik dat de EX60 niet al te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
Waar ik nog benieuwd naar ben: is bij 1.3.1 opgelost dat de buitenspiegels automatisch ingesteld worden bij wisselen van profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
038harold schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:36:
Waar ik nog benieuwd naar ben: is bij 1.3.1 opgelost dat de buitenspiegels automatisch ingesteld worden bij wisselen van profiel?
Dat zit alleen op de Ultra voor zover ik weet. En ook volgens de Belgische prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
Ophidian schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:57:
[...]

Dat zit alleen op de Ultra voor zover ik weet. En ook volgens de Belgische prijslijst.
Kan iemand dit bevestigen? Ik heb een Plus en de instellingen worden opgeslagen maar vervolgens wordt er niets mee gedaan. De dealer vertelde me dat dit in de Plus ook zou werken. Ben ik verkeerd voorgelicht?
Pagina: 1 ... 46 ... 96 Laatste