Francisco schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:04:
Ondanks dat heel veel EX30 zo positief zijn...ben ik heel negatief over de EX30..er zijn veel te veel dingen die niet werken zoals ik mij dat voorgesteld had toen ik deze auto kocht. Volvo onwaardig,
Ik heb met de polestar (zelfde familie) geleerd om de meeste 'fancy features' niet te gebruiken. Benader je auto als een 'domme' analoge auto, en ikzelf (persoonlijk) word daar veel gelukkiger van.
Het lost niet alles op, maar qua gebruik wel een stuk transparanter, duidelijker, "robuuster", ... Fabrikanten moeten niet moeilijk maken wat vroeger ooit gemakkelijk ging. En allerhande gedrag implementeren en programmeren zogezegd om ons leven 'gemakkelijk' te maken. (sleutels in of uit de auto/profielen/badges/weet ik veel)
Dat gezegd zijn, ik ben ingestapt toen het meeste bij polestar al opgelost was, dus echt grote problemen heb ik nooit gehad. Ik verwacht eenzelfde verloop voor volvo/ex30. Jammer dat dit niet in orde is bij oplevering/op de markt brengen, maar als polestar/xc40 een voorbeeld is, moet het wel goed komen.
Daarmee heb je niet alles opgelost, maar vermijd je wel een hoop bugs die aan die zaken gerelateerd zijn. De app heb ik al een jaar niet gebruikt (profielen zijn ook niet meer verbonden), altijd de gewone sleutel/keyfob bij. (ik doe best veel kilometers, ik mag er niet aan denken om een DK error te hebben 300 km van huis bvb, wie daar blind op vertrouwt en bijvoorbeeld op vakantie gaat enkel met de gsm en DK is van het padje af). En behalve de navigatie bedien ik niets met voice control.
En ja, dat betekent dat je veel functies 'waar je voor betaald hebt' niet gebruikt. Het is maar hoe belangrijk je dat vindt, en wat mij persoonlijk betreft: helemaal niet.