Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 45 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 09:01
Arjan-Assen schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Hoever staan de beide bars uit elkaar? Even benieuwd of de bestaande dakkoffer erop gaat passen.

Ps. Watvoor koffer heb je zelf?
Je kunt de gaatjes opmeten binnen in de rand van je portieren. Die zitten op het midden van de bars.
Ik heb zelf de Volvo Travel 400 box.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Registratie: April 2024
  • Niet online
Status is nog niet veranderd aan eerdere berichten hier op het forum, dealer komt met een gewaarborgd PDF document van Volvo waarmee je naar de RDW kan om een herkeuring aan te vragen. Daar moet je je auto dan laten testen (helling proef) en mag je net iets onder de 1000,- aftikken (en dat is voor mij toch net wat te gortig voor 200K trekgewicht).

Volvo Nederland gesproken, die geven aan er nog mee bezig te zijn en eind deze maand meer info verwachten. Het is dus nog even geduld hebben.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:44
Mocht je de EX30 infotainment hardware specificaties willen weten, die kan je hier vinden: https://www.reddit.com/r/..._hardware_specifications/

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-03 16:05
Brumax schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Iemand een tip om de inserts van de wielen af te halen (19 inchers)? Moet ik nog wat lomper zijn met eraf sjorren? Ik ben bang dat de wieldop breekt, hij lijkt in het midden goed vast te zitten in de gaten van de wielmoeren.
Ik heb het de monteur van de garage zien doen en dat was gewoon stevig doortrekken. Niet op 1 punt alles willen lostrekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slijmspoor
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-09 09:43
Is het vreemd dat ik nog niets van de OTA update heb ontvangen? Ik rij nog altijd met 1.2.1 en heb altijd al internet verbinding gehad. Automatisch software updates staat ook ingeschakeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Slijmspoor schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:38:
Is het vreemd dat ik nog niets van de OTA update heb ontvangen? Ik heb rij nog altijd met 1.2.1 en heb altijd al internet verbinding gehad. Automatisch software updates staat ook ingeschakeld...
Ik heb versie 1.3 in de auto zitten en ook nog geen spoor van 1.3.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Brumax schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:27:
Iemand een tip om de inserts van de wielen af te halen (19 inchers)? Moet ik nog wat lomper zijn met eraf sjorren? Ik ben bang dat de wieldop breekt, hij lijkt in het midden goed vast te zitten in de gaten van de wielmoeren.
Ik heb ze er zelf laatst afgehaald. Je moet wel wat kracht zetten, maar als je telkens een ander punt pakt om het iets los te wippen komt het er wel af. Zodra je dat een keer gedaan hebt, durf je bij de volgende wat meer kracht te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:48
Is het vreemd dat ik nog niets van de OTA update heb ontvangen? Ik heb rij nog altijd met 1.2.1 en heb altijd al internet verbinding gehad. Automatisch software updates staat ook ingeschakeld...
Ik zit ook nog op 1.2.1 en ook gewoon internet en automatische update aan maar nog steeds geen melding gehad helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iHansz
iOS app update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTYvzT_ORthrl1OKBK7UlvsbXko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjfT01IMDLtZ8jLJ48EqTbIB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
Onder Abonnementen is IITC niet meer zichtbaar. Ik heb er alleen het Openbaar laden abo staan :?

Connected products is nieuw en staat ook onder laden.

[ Voor 5% gewijzigd door tdolder op 05-06-2024 14:13 ]

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:41
Is het vreemd dat ik nog niets van de OTA update heb ontvangen? Ik rij nog altijd met 1.2.1 en heb altijd al internet verbinding gehad. Automatisch software updates staat ook ingeschakeld...
Ik zit ook nog op 1.2.1, ik vroeg me ook al af of ik de enige zou zijn. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
tdolder schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Onder Abonnementen is IITC niet meer zichtbaar. Ik heb er alleen het Openbaar laden abo staan :?

Dat stond bij mij überhaupt nooit erbij. Ook niet bij vorige versie.
038harold schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Ik zit ook nog op 1.2.1, ik vroeg me ook al af of ik de enige zou zijn. Niet dus...
Hiervoor moet je toch even langs de dealer? Dacht dat 1.3.1 niet (meer) OTA wordt aangeboden maar ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24
Ik heb een paar weken geleden 1.3 in de garage laten aanbrengen en gisteren kreeg ik via de app een berichtje dat 1.3.1. klaarstond (via OTA). Die update heb ik gestart. Dat duurde ongeveer 20 minuten.

De eerste rit daarna had ik geen Internet verbinding meer. Na een reset nu weer wel. Blijft allemaal wat rommelig....

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038harold
  • Laatst online: 09:41
Hiervoor moet je toch even langs de dealer? Dacht dat 1.3.1 niet (meer) OTA wordt aangeboden maar ben niet zeker.
Dit is nu precies het probleem Volvo communiceert niet. Volgens Volvo cars is er niets aan de hand:

https://www.volvocars.com...30/software-release-notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Nu online
038harold schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Dit is nu precies het probleem Volvo communiceert niet. Volgens Volvo cars is er niets aan de hand:

Ben je al even langs de dealer geweest dan? Mijn dealer zei dat deze via de kabel erin geflashed moest worden en dat is ook gedaan.
Afwachten heeft misschien geen zin....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58
038harold schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Maar als er met de 1.3.1 niets geweest is, en het gerucht door iemand de wereld geslingerd is, wat zou Volvo moeten communiceren dan? Ik zie dit gerucht voorbij komen, maar afgezien van een Youtube filmpje kan ik er weinig over vinden.

Dus kan het Volvo dan ook niet kwalijk nemen mi.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser90
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 16:33
XfadeR schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Ben je al even langs de dealer geweest dan? Mijn dealer zei dat deze via de kabel erin geflashed moest worden en dat is ook gedaan.
Afwachten heeft misschien geen zin....
Ik ben een paar weken geleden nog langs de dealer geweest met de vraag hoe het nu zat met die updates. En hun gaven aan dat het gewoon over the air kwam. Ik zit momenteel ook nog op 1.2.1

De dealer gaf aan dat het wel kon bij hun maar dat ze dat liever niet doen aangezien het een uur duurt. En het uiteindelijk vanzelf beschikbaar komt. 8)7

Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 11:33
Jammer dat deze niet voor iedereen (of toch per land) op hetzelfde ogenblik wordt aangeboden, zoals een Apple update bv. Zouden we minder in het ongewisse blijven. Kan toch geen serverprobleem zijn, denk niet dat iedereen deze telkens gelijktijdig wilt downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenMas
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-08-2024
Is er al bekend wanneer de volgende significante software update gaat zijn na 1.3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54
DenMas schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:44:
Is er al bekend wanneer de volgende significante software update gaat zijn na 1.3.1?
Over een aantal weken zou 1.4 moeten volgen, de dealer was daar zelf gisteren ook sceptisch over.

Heb sinds vanmiddag geen internet. Keyfob opent de auto ook niet meer sinds 1.3.1. Wel tegen de NFC sensor, maar dus niet op afstand. Schijnt ook een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenMas
  • Laatst online: 03-08-2024
Vervelend van de keyfob joh!

Wat bedoel je met sceptisch over de update? Qua timing of qua inhoud? Mijn dealer durft niet te zeggen wanneer de update komt (in ieder geval weken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 15:17
Heb ik ook, op display staat ‘beschikbare update 1.3.1 downloaden 100%’ , maar als ik op het pijltje druk komt er alleen een bericht over mogelijke fout in display enz. Maar er wordt nix gedownload. Volgens dealer moet het dan maar in de garage. Half uurtje met de auto, lekker handig! Afspraak gemaakt. Zie screenshot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBbzvHkCSf1a0MuMSX1eUPk5R2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jVNUWDkkns30vZyeq0Lzq3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjSOrPjCq91NhKmcVNuqyL52-qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8eQk4RdjeVrlSgsu1fNo0UP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
DarthGoofy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:19:
Jammer dat deze niet voor iedereen (of toch per land) op hetzelfde ogenblik wordt aangeboden, zoals een Apple update bv. Zouden we minder in het ongewisse blijven. Kan toch geen serverprobleem zijn, denk niet dat iedereen deze telkens gelijktijdig wilt downloaden en installeren.
Als een update de auto stuk maakt heeft de dealer dat liever een beetje gespreid :Y)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
DenMas schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:15:
Vervelend van de keyfob joh!

Wat bedoel je met sceptisch over de update? Qua timing of qua inhoud? Mijn dealer durft niet te zeggen wanneer de update komt (in ieder geval weken..)
Beide. :) Week 25 zou mogelijk niet gehaald worden en we moeten ook geen wonderen verwachten qua inhoud. De lijst met issues die ik heb gedeeld was allemaal bekend. Dan gaan ze nooit met één update fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:44
tdolder schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Hier hetzelfde geen Vodafone abonnement meer en geen Internet in de auto. Wordt er zo moe van dat gestuntel uit Zweden.🇸🇪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
jboerma100 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:53:
[...]

Hier hetzelfde geen Vodafone abonnement meer en geen Internet in de auto. Wordt er zo moe van dat gestuntel uit Zweden.🇸🇪
Idem dito. Was net terug van de dealer na de update 1.3.1. en alles werkte nog perfect. Dat was rond 13 uur. het volgende ritje kon mijn kleinzoon niet meer zijn favoriete muziek via Spotify aanroepen via Google. En dat was rond 14 uur. Wat n gepruts bij Volvo ICT. En de dealers moeten alle boze, teleurgestelde en verdrietige klanten weer sussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videodek
  • Laatst online: 13-09 21:00
Ook hier (in Frankrijk) sinds vanmiddag geen IITC meer. Idem bij ‘abonnementen’ geen melding meer.
Ik hoop dat Volvo dit leest en snel wederom met Vodafone eea gaat regelen. 🚘😎

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 17:13
Draai hier ook nog op 1.2.1 en moet zeggen dat ik niet perse meer te springen sta om te updaten. Internet draait prima de afgelopen twee weken (erg hoge lat voor volvo blijkbaar 8)7 ) en ken nu ook de instellingen die niet onthouden worden wel.

Better the devil you know than the devil you don't

Enige hoop zijn de mensen met een XC40 en P2 die hebben gezegd dat de software na een paar maanden wel beter wordt... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:55

Mga1600

[P8]

Gluten Parody schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:46:
[...]

Als een update de auto stuk maakt heeft de dealer dat liever een beetje gespreid :Y)
In mijn XC40P8 en latere C40 heb ik inmiddels misschien wel 10 x (of vaker) een probleemloze OTA’s installatie doorgevoerd. Toch doe ik standaard na zo’n OTA een complete reset. Het gevolg is dat het storingvrij werkt. Kleine moeite, groot plezier lijkt me!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Las op een Brits forum dezelfde perikelen over geen IITC meer sinds vanmiddag. Vlgs hen is ‘t iets bij Vodafone (tenminste dat zeggen de Volvo dealers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Voor de hobbyisten: aangepaste (AAOS) toepassingen laden op het infotainment via deze uitgebreide instructie.

https://www.reddit.com/r/ex30/s/fPJRbo6p9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mga1600 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:10:
[...]

In mijn XC40P8 en latere C40 heb ik inmiddels misschien wel 10 x (of vaker) een probleemloze OTA’s installatie doorgevoerd. Toch doe ik standaard na zo’n OTA een complete reset. Het gevolg is dat het storingvrij werkt. Kleine moeite, groot plezier lijkt me!
Daar is al wel discussie over geweest. Ik doe nooit een reset na een update en ook storingsvrij. Dus de vraag is of het echt wat toevoegt ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Videodek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:29:
Ook hier (in Frankrijk) sinds vanmiddag geen IITC meer. Idem bij ‘abonnementen’ geen melding meer.
Ik hoop dat Volvo dit leest en snel wederom met Vodafone eea gaat regelen. 🚘😎
Hier ook precies het zelfde, geen abonnement zichtbaar en geen internet. Ik heb wel ingelogd bij Vodafone en daar staat wel een actief abonnement maar dat de auto niet verbonden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBxJ0xQ6pWqQ2uhIp32xlWf3dh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrZzpjiQnF1wux0cU5IjRY5F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door VicSmurf op 06-06-2024 07:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
Grelis schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:44:
Draai hier ook nog op 1.2.1 en moet zeggen dat ik niet perse meer te springen sta om te updaten. Internet draait prima de afgelopen twee weken (erg hoge lat voor volvo blijkbaar 8)7 ) en ken nu ook de instellingen die niet onthouden worden wel.

Better the devil you know than the devil you don't

Enige hoop zijn de mensen met een XC40 en P2 die hebben gezegd dat de software na een paar maanden wel beter wordt... :/
Ik heb versie 1.3.1. al paar weken aangezien ik ook de uitdaging had om steeds alle instellingen opnieuw in te stellen. Bij dealer is de software geüpdatet. Ik moet zeggen het maakt geen drol uit. Na update ziet hij zelfs mijn telefoon vaak niet meer en moet je hem zelf aanmelden. Internet werkt dan wel altijd nu :-)

Maar auto corrigeert nog steeds veel te krachtig bij bochten als je bijna bij een streep komt, dit moet je nog steeds bij elke rit uitzetten, net als trillen stuur.
Tevens grijpt hij nog steeds hard in als je langzaam rijd bij inparkeren of dergelijk. Noodstop. Gelukkig komt dit niet vaak voor maar is niet veilig naar mijn mening.
Cruise control nog steeds vaak opnieuw aanzetten op midden scherm en hij staat altijd op lang, wat ik graag op kort wil. Nog steeds corrigeert hij soms terwijl er niets voor mij rijd.
De lichten moet je nog steeds aan zetten op midden scherm en accorderen op je stuur, teveel handelingen voor zo'n cruciale actie, vind ik. (hij gaat te laat op automatisch lichten voor staan aan maar achter niet.
Tevens natuurlijk driver alert, maar dit heb ik opgelost met zo'n kunststof schermpje welke voor de sensor is geplaatst, dus die setting hoef ik niet meer aan te passen.

Kortom veel gebreken voor een auto van 45k. Ben bang dat de instellingen ook nooit bewaard gaan worden. Het echte auto rijden is voltooid verleden tijd, maar het maakt het er in mijn ogen niet veiliger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Instructie gebruik Apple CarPlay bijgewerkt op 15 mei jl. op de website van Volvo. Zou het dan...?

https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:42
iHansz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:45:
Instructie gebruik Apple CarPlay bijgewerkt op 15 mei jl. op de website van Volvo. Zou het dan...?

https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409
Volgens mij stond dat er al een hele tijd in de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
puccini schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:51:
[...]

Volgens mij stond dat er al een hele tijd in de handleiding!
Volgens mij schreef ik dat het is bijgewerkt, niet dat het voor het eerst daar staat. Mijn interpretatie is dan, als iets zo kort geleden is bijgewerkt, dat lijkt mij dat het niet nog eens jaren gaat duren voordat CarPlay actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Inderdaad bijgewerkt dat lees ik goed hoor, maar er kan danwel een datum zijn veranderd maar er staat niet veel meer in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lorenzo.dk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 19:41
Hoe ervaar jij het volume van de soundbar? Bij mij gaat deze tijdens het rijden (op de snelweg bijvoorbeeld) niet harder wanneer ik dit aanpas op het scherm of stuur, totdat ik op de rem druk. Dan schiet het geluid ineens omhoog.
GigaPixels schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:13:
EX30 SM 200kW Core

Vandaag ontvangen met volgende:

[...]

Als iemand specifieke vragen heeft: stel gerust! Bijvoorbeeld als je zelf nog wachtende bent..
Ik wil wel even foto sturen dan, of bekijken hoe het zit.

Ter info: besteld 12/10/2023
Aangekomen: eind mei, nu pas kunnen ophalen
Dealer netwerk: ACG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Hier in de app (zoals velen) ook geen IITC-abonnement meer zichtbaar. Gelukkig vandaag wel weer internet in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
NokiaFan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:33:
Hier in de app (zoals velen) ook geen IITC-abonnement meer zichtbaar. Gelukkig vandaag wel weer internet in de auto zelf.
Wat zie je als je inlogt bij https://internetinthecar....2miitcfo/faces/login.jspx ?

Overigens heb ik ook internet in de auto maar bij Vodafone staat nog steeds van niet.

[ Voor 11% gewijzigd door VicSmurf op 06-06-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
VicSmurf schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Wat zie je als je inlogt bij https://internetinthecar....2miitcfo/faces/login.jspx ?

Overigens heb ik ook internet in de auto maar bij Vodafone staat nog steeds van niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKJGxq292HE-bJDv9upnp9CDwCo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ta6UvlPOXl06ulyn15mETo0T.png?f=fotoalbum_large

Dat had ik voordat ik een complete en succesvolle registratie had afgerond ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 18:03
iHansz schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:07:
[...]

Volgens mij schreef ik dat het is bijgewerkt, niet dat het voor het eerst daar staat. Mijn interpretatie is dan, als iets zo kort geleden is bijgewerkt, dat lijkt mij dat het niet nog eens jaren gaat duren voordat CarPlay actief wordt.
klopt is bijgewerkt, nu op zoektocht naar de widget :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 18:03
lorenzo.dk schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:53:
Hoe ervaar jij het volume van de soundbar? Bij mij gaat deze tijdens het rijden (op de snelweg bijvoorbeeld) niet harder wanneer ik dit aanpas op het scherm of stuur, totdat ik op de rem druk. Dan schiet het geluid ineens omhoog.

[...]
inderdaad is iets met het achter rem licht gaf mijn dealer aan. Als je hard remt dan gaat je geluid omhoog :) wel apart maar ik had dat niet in versie 1.2.1 maar nu wel in 1.3.1 ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online

[...]
Als je op de rem trapt ontstaat er storing op de DAB+ ontvangst (zeer hoogst waarschijnlijk door het remlicht), in de standaard instelling zoekt de radio naar de sterkste zender en schakelt op dat moment over op ouderwets analoge FM radio. Aangezien die harder wordt uitgezonden knalt de radio eruit op het moment dat je je rem intrapt.
Automatisch zoeken naar sterkste zender uitschakelen lost het probleem van het hardere geluid op, probleem wat dan ontstaat is dat de radio ontvangst helemaal weg valt (maar persoonlijk vind ik dat prettiger als die knallende radio elke keer als je op de rem trapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
IT-Crowd schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Als je op de rem trapt ontstaat er storing op de DAB+ ontvangst (zeer hoogst waarschijnlijk door het remlicht), in de standaard instelling zoekt de radio naar de sterkste zender en schakelt op dat moment over op ouderwets analoge FM radio. Aangezien die harder wordt uitgezonden knalt de radio eruit op het moment dat je je rem intrapt.
Automatisch zoeken naar sterkste zender uitschakelen lost het probleem van het hardere geluid op, probleem wat dan ontstaat is dat de radio ontvangst helemaal weg valt (maar persoonlijk vind ik dat prettiger als die knallende radio elke keer als je op de rem trapt).
Bedankt voor de tip! Ikzelf luister enkel spotify of via BT audio, hier is het dus ook het geval dat de speaker ineens keihard gaat. Daarnaast ervaar ik ook bij het harder zetten van het volume dat het 'niet echt overduidelijk harder gaat'. Tot de auto remt, dan springt ie naar het juiste niveau

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 19:37
Radio luisteren via de app TuneIn lost dit probleem wel op maar dan moet het internet in de auto wel werken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:58
Volvo heeft nog een maand om alle software problemen op te lossen (dan krijg ik de mijne namelijk 🤣)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03

[...]
Dit merk ik zelf niet op.

Wat wel: volume is altijd 0 (stil) bij opstart van de wagen. Ik moet het volume steeds opnieuw verhogen bij elke start, en ook een radio station opnieuw aanduiden.

Lijkt me wel beide opgelost te kunnen worden via software update.
Zoals gisteren ook het volgende: de klok toonde ineens het uur op 125cc terwijl het 17uxx was… Tijd stond op ‘automatisch’ nochtans.
Het viel meteen op want mijn aankomsttijd van Google Maps sloeg ook helemaal nergens op ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:30
ivarga schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:45:
Volvo heeft nog een maand om alle software problemen op te lossen (dan krijg ik de mijne namelijk 🤣)
Hier zelfde..eind juni bij dealer verwacht...uitlevering 11 juli...Hopelijk is er dan flink wat #gedoe opgelost 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Vandaag bij de dealer geweest omdat de auto aangaf dat de batterij van de sleutel leeg was. De monteur had meteen de sleutel een update gegeven om te voorkomen dat ie zo snel leeg liep. Top. Hij loopt mee naar de auto om even te controleren dat het werkt. Auto gaat inderdaad bij het naderen netjes van het slot. Maar...
Begint het scherm de RGB sequence af te lopen. Scherm resetten hielp niet. Dus toen nog een drie kwartier zitten wachten terwijl de auto de 1.3.1. update geforce-feed kreeg (die stond al 2 weken op 92%). Alles werkt nu gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19

Swerfer

Hmm...

Ik had vanmiddag mijn eerste RGBtje. Reset hielp wel (ongeveer 15 sec knoppen moeten indrukken)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-08 14:50
Ondanks dat heel veel EX30 zo positief zijn...ben ik heel negatief over de EX30..er zijn veel te veel dingen die niet werken zoals ik mij dat voorgesteld had toen ik deze auto kocht. Volvo onwaardig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJShGJeM6bOo0Uw-6WyiJ9vFCqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1MrwyADsXItzBRNKxP3008m.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook nieuw.. tijdens het rijden ineens minder vermogen en storing van van alles. Even stilstaan, P en terug naar D en alles was opgelost. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
Ophidian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:29:
@mausy5043 Navigeer je wel naar de snellader ivm het voorverwarmen? En welk percentage start je mee?

Update in de Maps overigens, je kan nu het aankomstpercentage instellen.
[Afbeelding]
Ik heb dit geprobeerd, maar geen succes. Kun je vertellen hoe je dit doet? Ik heb SW 1.3.1. Als ik op batterijpercentage klik, gebeurt er niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8oxccpj_2bpcv6IXA4GvQlk79g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Owrn0EbqenYZ0wVidBjfBOzt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
lmvoo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:27:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar geen succes. Kun je vertellen hoe je dit doet? Ik heb SW 1.3.1. Als ik op batterijpercentage klik, gebeurt er niets.

[Afbeelding]
-32% bij vertrek, dat is ook wel interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
rens-br schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:29:
[...]

-32% bij vertrek, dat is ook wel interessant.
Volgens mij wordt hier automatisch de SoC voor de terugweg berekend. Dus het percentage van de accu bij terugkomst, wanneer je direct terug zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Francisco schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:04:
Ondanks dat heel veel EX30 zo positief zijn...ben ik heel negatief over de EX30..er zijn veel te veel dingen die niet werken zoals ik mij dat voorgesteld had toen ik deze auto kocht. Volvo onwaardig,
Zit te wachten op levering van mijn plus SMER , maar mij bekruipt zo langzamerhand het gevoel van heb ik er wel goed aan gedaan om een EX30 te bestellen en moet ik dit wel accepteren bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:16
Volvo moet het wel fiksen, anders krijgen de dealers ingebrekestellingen en een parkeerplaats vol onverkoopbare EX30's.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

NokiaFan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Volgens mij wordt hier automatisch de SoC voor de terugweg berekend. Dus het percentage van de accu bij terugkomst, wanneer je direct terug zou rijden.
Ja dat klopt. Het is ongelukkige woordkeuze van Google. Dat getal geeft aan wat je accu percentage zou zijn als je zonder laden weer terug zou rijden naar het vetrekpunt. Dat was ooit een hulpmiddel om te besluiten of je wel of niet moet laden om weer ‘thuis’ te komen en dat was er op verzoek van berijders ingekomen toen GM ‘nog een beetje dom was’. Als er bijvoorbeeld +5 zou staan kon je gokken om naar huis te rijden en ‘m aan de eigen laadpaal te hangen.

Je kunt voor meer inzicht (zeker na de laatste GM update) het best een heen-en-weer route maken door eerst als bestemming je ‘huidige positie’ te kiezen en daarna als (tussenstop) je eigenlijke bestemming er achteraan te geven. Dan wordt het een retourtje naar de eigenkijje bestemming. Als je dat gedaan hebt krijg je in het invoerveld te zien wat het percentage op eindbestemming (dus weer thuis) zou zijn.

(In dit geval zal dan automatisch een laadstop worden bepaald en kun je in het invoerveld zien met welke soc je daarna thuis komt).
Als je het daarmee niet eens bent tik je daar omdat getal en daar kun je het aangeven wat je wel wilt (waarna GM de laadstop aanpast maar dat hangt er ook vanaf of je bij je huisadres standaard hebt ingevoerd of je daar een laad mogelijkheid hebt).

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 07-06-2024 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb met de polestar (zelfde familie) geleerd om de meeste 'fancy features' niet te gebruiken. Benader je auto als een 'domme' analoge auto, en ikzelf (persoonlijk) word daar veel gelukkiger van.

Het lost niet alles op, maar qua gebruik wel een stuk transparanter, duidelijker, "robuuster", ... Fabrikanten moeten niet moeilijk maken wat vroeger ooit gemakkelijk ging. En allerhande gedrag implementeren en programmeren zogezegd om ons leven 'gemakkelijk' te maken. (sleutels in of uit de auto/profielen/badges/weet ik veel)

Dat gezegd zijn, ik ben ingestapt toen het meeste bij polestar al opgelost was, dus echt grote problemen heb ik nooit gehad. Ik verwacht eenzelfde verloop voor volvo/ex30. Jammer dat dit niet in orde is bij oplevering/op de markt brengen, maar als polestar/xc40 een voorbeeld is, moet het wel goed komen.

Daarmee heb je niet alles opgelost, maar vermijd je wel een hoop bugs die aan die zaken gerelateerd zijn. De app heb ik al een jaar niet gebruikt (profielen zijn ook niet meer verbonden), altijd de gewone sleutel/keyfob bij. (ik doe best veel kilometers, ik mag er niet aan denken om een DK error te hebben 300 km van huis bvb, wie daar blind op vertrouwt en bijvoorbeeld op vakantie gaat enkel met de gsm en DK is van het padje af). En behalve de navigatie bedien ik niets met voice control.

En ja, dat betekent dat je veel functies 'waar je voor betaald hebt' niet gebruikt. Het is maar hoe belangrijk je dat vindt, en wat mij persoonlijk betreft: helemaal niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
Had ik ook. Er zijn gewoon teveel dingen die niet werken zoals ze horen te werken.
En het frustrerende is ook hoe traag de changes / updates komen, naast dat sommige zaken gewoon heel rare design keuzes zijn en dus niet meer gaan veranderen (het kaartsysteem op een Core bijv) .
Hoeveel updates zijn er nu al geweest sinds de release ? En hoeveel ervan hebben daadwerkelijk een vooruitgang veroorzaakt. Op den duur geef je het gewoon op. Zelfs de charging bug heb ik deze week ineens nog eens gehad op mijn 1.3.1 daar dacht ik dus wel van dat die helemaal opgelost was. Maar het geluid dat wegvalt (ik geloof niet in het DAB antenne storingsverhaal, want het gebeurt bij Spotify ook)

Ik ben blij dat mijn werkgever heeft ingezien dat dit niet de auto is voor de firma. Ik mag de mijne dus inruilen voor iets anders, en ik kan niet anders zeggen dat dat een hele opluchting is.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Amos_x schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Ik heb met de polestar (zelfde familie) geleerd om de meeste 'fancy features' niet te gebruiken. Benader je auto als een 'domme' analoge auto, en ikzelf (persoonlijk) word daar veel gelukkiger van.

Het lost niet alles op, maar qua gebruik wel een stuk transparanter, duidelijker, "robuuster", ... Fabrikanten moeten niet moeilijk maken wat vroeger ooit gemakkelijk ging. En allerhande gedrag implementeren en programmeren zogezegd om ons leven 'gemakkelijk' te maken. (sleutels in of uit de auto/profielen/badges/weet ik veel)

Dat gezegd zijn, ik ben ingestapt toen het meeste bij polestar al opgelost was, dus echt grote problemen heb ik nooit gehad. Ik verwacht eenzelfde verloop voor volvo/ex30. Jammer dat dit niet in orde is bij oplevering/op de markt brengen, maar als polestar/xc40 een voorbeeld is, moet het wel goed komen.

Daarmee heb je niet alles opgelost, maar vermijd je wel een hoop bugs die aan die zaken gerelateerd zijn. De app heb ik al een jaar niet gebruikt (profielen zijn ook niet meer verbonden), altijd de gewone sleutel/keyfob bij. (ik doe best veel kilometers, ik mag er niet aan denken om een DK error te hebben 300 km van huis bvb, wie daar blind op vertrouwt en bijvoorbeeld op vakantie gaat enkel met de gsm en DK is van het padje af). En behalve de navigatie bedien ik niets met voice control.

En ja, dat betekent dat je veel functies 'waar je voor betaald hebt' niet gebruikt. Het is maar hoe belangrijk je dat vindt, en wat mij persoonlijk betreft: helemaal niet.
Ik heb hem genomen mede voor de fancy features en ik ben daar erg blij mee. Sinds 1.3 zijn de kleine probleempjes opgelost. Alleen nu nog CarPlay, alhoewel dat niet zo dringend is want Apple Music kan ook via BT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ88
  • Laatst online: 13-07 19:26
Hier ook een positieve noot. Ik heb eigenlijk vrij weinig problemen met de auto en ervaar hem als zeer fijn. De meeste problemen die hier voorkomen gelukkig niet gehad of maar 1 keer en verder moet je je op sommige dingen gewoon instellen (7x drukken om driver alerts uit te zetten). Verder een heel fijne auto om vele km's mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzo.dk
Jimster21 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Had ik ook. Er zijn gewoon teveel dingen die niet werken zoals ze horen te werken.
En het frustrerende is ook hoe traag de changes / updates komen, naast dat sommige zaken gewoon heel rare design keuzes zijn en dus niet meer gaan veranderen (het kaartsysteem op een Core bijv) .
Hoeveel updates zijn er nu al geweest sinds de release ? En hoeveel ervan hebben daadwerkelijk een vooruitgang veroorzaakt. Op den duur geef je het gewoon op. Zelfs de charging bug heb ik deze week ineens nog eens gehad op mijn 1.3.1 daar dacht ik dus wel van dat die helemaal opgelost was. Maar het geluid dat wegvalt (ik geloof niet in het DAB antenne storingsverhaal, want het gebeurt bij Spotify ook)

Ik ben blij dat mijn werkgever heeft ingezien dat dit niet de auto is voor de firma. Ik mag de mijne dus inruilen voor iets anders, en ik kan niet anders zeggen dat dat een hele opluchting is.
Wat bedoel je precies met het kaartsysteem? Google maps werk in mijn opzicht erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 22:07
Hopelijk blijft ons vele issues bespaart. Volgende week donderdag mogen wij de Volvo ophalen ( SMER Ultra )

[ Voor 5% gewijzigd door Mavi86 op 07-06-2024 11:10 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

NokiaFan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Dat is inderdaad de betekenis daarvan. Vrij nutteloos lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

mausy5043 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Dit getal is in de vroege dagen van GM voor onze EV’s toegevoegd op veler verzoek om een indruk te krijgen of je de terugweg wel/niet gaat halen zonder laden. Als er +3% zou staan + je bent een durfal + je kunt thuis laden kun het gokken en gaat het waarschijnlijk lukken als ze zuinig doet en alles meezit. Maar als er -3 staat weet je in ieder geval zeker dat je zult moeten laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mausy5043 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Ik vind het eigenlijk best handig. Het duurt nog even, maar ik zou de auto het liefste thuis laden, het is dan wel fijn om te weten of ik het heen en terug redt, of toch een laadpaal moet gaan zoeken. Of dat je bij vertrek al weet dat je op je bestemming het beste de auto in de laadpaal moet stoppen, anders kom je niet meer meer thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
lorenzo.dk schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Wat bedoel je precies met het kaartsysteem? Google maps werk in mijn opzicht erg goed
Het kaartje dat je fysiek tegen de B-stijl langs de chauffeurs kant moet houden vooraleer je je kinderen kan laten instappen langs de stoepkant, of de koffer kan ontgrendelen (die je dan met vingers verder open moet prutsen)

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
[...]

Ik vind dit een vrij rigoureus besluit, is dit mogelijk je eerste Volvo/EV? Nagenoeg alle nieuwe modellen die nu op de markt komen, worden met kinderziektes en dus te vroeg gelanceerd. Daarmee praat ik het niet goed, maar dit is over meerdere merken helaas eerder regel dan uitzondering.

De zorgen die wij hebben, worden gedeeld door de Volvo dealers. Zij hebben onlangs hun zorgen gedeeld bij Volvo. De EX90 komt eraan en dan kunnen ze een vergelijkbare launch niet permitteren. :)

Ik heb er vertrouwen in dat de software issues worden opgelost en dat de ontbrekende features zoals CarPlay en Digital Key+ binnen een paar maanden worden geïntroduceerd.

Ik zou het erger vinden wanneer de auto hardware technisch niet klopt en dat is gelukkig niet het geval.

Het enige minpunt wat ik zelf kan benoemen is het verschil in kwaliteit van stoelen. De elektrische zijn een stuk beter dan de handmatig verstelbare stoelen. Dat had ik graag van tevoren geweten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
[...]

Ik snap de kritiek ook niet. Als je een core neemt dan weet je toch dat daar geen keyless entry bij zit. Dat zal echt niet met een update alsnog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Nu online
Ik merk dat ik geen harde materialen zoals sleutels o.i.d in het dashboardkastje moet leggen, bij elke bocht hoor je dat heen en weer schuiven.
Hopelijk is daar een kant-en-klare oplossing voor te kopen.
Heeft iemand daar iets mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Niet online
XfadeR schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:35:
Ik merk dat ik geen harde materialen zoals sleutels o.i.d in het dashboardkastje moet leggen, bij elke bocht hoor je dat heen en weer schuiven.
Hopelijk is daar een kant-en-klare oplossing voor te kopen.
Heeft iemand daar iets mee gedaan?
Ik zat te denken om aan de binnenkant een velletje zelfklevend vilt / alcantara te plakken. Ik heb nog geen kant-en-klare oplossing gezien.

vice versa en weer terug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francisco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjwswbBU48arJHWtQUFeBO8S25E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4A4oHrPTDyPOBmtA8XhQJiA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
Wel kort kabeltje , maar voor de rest perfect laden hier in Hamburg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:08:
Wel kort kabeltje , maar voor de rest perfect laden hier in Hamburg
In Frankrijk geladen bij Tesla met fietsen achterop en ging goed. Wel even de human copilot laten kijken hoe ver naar achteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansmw
  • Laatst online: 16-09 12:24
Even ter info

Omdat de elektrische stoelen van de EX30 beter verstelbaar zijn (kantelbaar) vroeg ik mijn dealer of ik die stoelen in mijn SMER Plus nog zou kunnen laten inbouwen.

Volgens de dealer kan dat niet.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NokiaFan
hansmw schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:15:
Even ter info

Omdat de elektrische stoelen van de EX30 beter verstelbaar zijn (kantelbaar) vroeg ik mijn dealer of ik die stoelen in mijn SMER Plus nog zou kunnen laten inbouwen.

De elektrische stoelen zijn op meerdere vlakken verschillend. Denk bijvoorbeeld ook aan de lendesteun. Ben er ook vrij zeker van dat de afmetingen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hansmw schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 21:15:

Dat antwoord kreeg ik helaas ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
Brumax schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Ik zat te denken om aan de binnenkant een velletje zelfklevend vilt / alcantara te plakken. Ik heb nog geen kant-en-klare oplossing gezien.
Antislip matje zou je ook op maat kunnen knippen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Konila
  • Laatst online: 20-01 22:00
NokiaFan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Ik vind dit een vrij rigoureus besluit, is dit mogelijk je eerste Volvo/EV? Nagenoeg alle nieuwe modellen die nu op de markt komen, worden met kinderziektes en dus te vroeg gelanceerd. Daarmee praat ik het niet goed, maar dit is over meerdere merken helaas eerder regel dan uitzondering.

De zorgen die wij hebben, worden gedeeld door de Volvo dealers. Zij hebben onlangs hun zorgen gedeeld bij Volvo. De EX90 komt eraan en dan kunnen ze een vergelijkbare launch niet permitteren. :)

Ik heb er vertrouwen in dat de software issues worden opgelost en dat de ontbrekende features zoals CarPlay en Digital Key+ binnen een paar maanden worden geïntroduceerd.

Ik zou het erger vinden wanneer de auto hardware technisch niet klopt en dat is gelukkig niet het geval.

Het enige minpunt wat ik zelf kan benoemen is het verschil in kwaliteit van stoelen. De elektrische zijn een stuk beter dan de handmatig verstelbare stoelen. Dat had ik graag van tevoren geweten.
Vwb de stoelen sluit ik mij daar helemaal bij aan. Ik heb vrij lange benen en de stoelen geven er bij lange ritten te weinig ondersteuning. Vrij treurig dat Volvo de optie voor de elektrische stoelen in de auto toevoegt ver na dat de meeste mensen hun auto al besteld hadden of geleverd hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb dit weekend een EX30 als leenauto, om voor mij onduidelijke is mijn werkgever er enthousiast over en probeerd hij ons over te halen om deze zakelijk te rijden.

Bevindingen tot dusver:

+Uiterlijk, ziet er goed uit
+Snelladen met 150kwh
+Rap ding met zijn 270pk

-Ruimte achterbank en kofferbak.
-Bijna alle bediening via touchscherm.
-kan nog niet wennen aan de zitpositie.
-software bug(s), om een of andere reden gaat het geluid steeds harder en zachter

Vooral de binnenruimte is wel een dealbreaker. Wij hebben 2 kinderen en met mijn 1m96 past er eigenlijk geen kind achter mij. Dus eigenlijk bevestigd deze 3 daagse testrit wat ik al wist. De nieuwe Kona is voor hetzelfde geld, iig voor mij, de betere keuze.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:57
Heeft iemand informatie over een boot die nu ongeveer is vertrokken en in Gendt aanmeert? Dealer heeft gezegd dat we in de laatste week van juli de EX30 mogen ophalen, maar wilde geen code of wat meegeven. Beetje apart, maar misschien weet iemand hier meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17
Morwen schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:16:
Heeft iemand informatie over een boot die nu ongeveer is vertrokken en in Gendt aanmeert? Dealer heeft gezegd dat we in de laatste week van juli de EX30 mogen ophalen, maar wilde geen code of wat meegeven. Beetje apart, maar misschien weet iemand hier meer?
Probeer het hier eens :)

https://www.vesselfinder.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:23
Chaoss schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:21:
Ik heb dit weekend een EX30 als leenauto, om voor mij onduidelijke is mijn werkgever er enthousiast over en probeerd hij ons over te halen om deze zakelijk te rijden.

Bevindingen tot dusver:

+Uiterlijk, ziet er goed uit
+Snelladen met 150kwh
+Rap ding met zijn 270pk

-Ruimte achterbank en kofferbak.
-Bijna alle bediening via touchscherm.
-kan nog niet wennen aan de zitpositie.
-software bug(s), om een of andere reden gaat het geluid steeds harder en zachter

Vooral de binnenruimte is wel een dealbreaker. Wij hebben 2 kinderen en met mijn 1m96 past er eigenlijk geen kind achter mij. Dus eigenlijk bevestigd deze 3 daagse testrit wat ik al wist. De nieuwe Kona is voor hetzelfde geld, iig voor mij, de betere keuze.
Misschien is de nieuwe KIA EV3 dan ook nog een optie. Niveau van de EX30 maar dan een stuk meer ruimte en niet alles op een Tesla achtige manier via de tablet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Juancho schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Misschien is de nieuwe KIA EV3 dan ook nog een optie. Niveau van de EX30 maar dan een stuk meer ruimte en niet alles op een Tesla achtige manier via de tablet.
Zal eens kijken, maar ben nu voor de Kona heb op dit moment het oude model en dat bevalt wel, de nieuwe is een slagje groter.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
Op 6 juni is er een schip van Höegh Autoliners, met een vertraging van 3 dagen want niet kunnen aanmeren in Barcelona, in Zeebrugge aangemeerd. Geen idee of daar EX30’en op staan, maar is wel vertrokken uit Shanghai. Ook is er begin juni een schip Wallenius Wilhelmsen aangekomen in Zeebrugge, met ook vertrek uit Shanghai. Wat ik heb begrepen worden beide rederijen iig door Geely gebruikt. Hopelijk staat de jouwe en de mijne op één van deze schepen. Hoe lang alles duurt voor afleveren? Geen idee. Ze hebben ‘t wel druk bij Volvo. De 5.000e(!) EX30 is bijna in NL gekentekend (wat niet betekent dat die ook allemaal zijn afgeleverd). Omdat <cynisme>Volvo zo fijn communiceert met z’n klanten</cynisme>, zal ik dinsdag maar weer zelf ff met de dealer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:57
iHansz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:07:
[...]

Op 6 juni is er een schip van Höegh Autoliners, met een vertraging van 3 dagen want niet kunnen aanmeren in Barcelona, in Zeebrugge aangemeerd. Geen idee of daar EX30’en op staan, maar is wel vertrokken uit Shanghai. Ook is er begin juni een schip Wallenius Wilhelmsen aangekomen in Zeebrugge, met ook vertrek uit Shanghai. Wat ik heb begrepen worden beide rederijen iig door Geely gebruikt. Hopelijk staat de jouwe en de mijne op één van deze schepen. Hoe lang alles duurt voor afleveren? Geen idee. Ze hebben ‘t wel druk bij Volvo. De 5.000e(!) EX30 is bijna in NL gekentekend (wat niet betekent dat die ook allemaal zijn afgeleverd). Omdat <cynisme>Volvo zo fijn communiceert met z’n klanten</cynisme>, zal ik dinsdag maar weer zelf ff met de dealer bellen.
Wat ik dus begreep is dat onze Volvo net pas is vertrokken in in juli (niet juni) aankomt. Ik heb geen idee hoe je dan een vessel kunt vinden, maar hoopte een beetje dat iemand dezelfde info van hun dealer heeft gekregen en dan wél met een boot erbij.

Wat aflevering betreft hebben we de toezegging dat we één dag nadat hij bij de dealer aankomt voor ons beschikbaar is. (Of dat met de software perikelen echt zo handig is, laat ik even in het midden.) Het zou wel kunnen dat we daarin een beetje gematst worden. Dealer heeft een beetje liggen slapen qua communicatie en wij hebben pech met de huidige auto, waardoor we écht spoed hebben. Hebben zelfs nog heel desperate gevraagd of we niet voor een kleine meerprijs naar de 40 konden switchen puur om eerder aan een vervoersoplossing te komen. Daar was het toen helaas te laat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videodek
  • Laatst online: 13-09 21:00
Zijn er inmiddels al weer bezitters van een ex30 waarbij, na uitval van IITC deze week, eea weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Videodek schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:02:
Zijn er inmiddels al weer bezitters van een ex30 waarbij, na uitval van IITC deze week, eea weer werkt?
Ik heb het opgelost door 30s de SOS knop ingedrukt te houden, dan reset het internetmodem en alles werkte daarna weer. Geen problemen meer gehad.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Ik zou heel graag een foto ontvangen als een van de boten van Hoegh in Gendt aanmeert. Wordt vast World Press foto _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Laatst online: 26-09 23:00
Recall ivm de software issues met het display:

https://carup.se/volvo-tv...-72-000-nya-ex30-elbilar/

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergerie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-03 09:53
Buzzin Hornet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:17:
[...]

Ik heb het opgelost door 30s de SOS knop ingedrukt te houden, dan reset het internetmodem en alles werkte daarna weer. Geen problemen meer gehad.
Kan je dit ongestraft doen zonder dat het SOS alarm in werking tredt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:57

Hans1956

Pixel 8 Pro

Vandaag van Maastricht naar Beaune in Frankrijk gereden met de EX30. Ca 560 kilometer. Vanwege de fietsendrager helaas geen ACC en dat mis ik dan toch wel behoorlijk. Hopelijk gaat Volvo dat nog aanpassen in de software want dat maakt met name het rijden van de langere afstanden veel relaxter.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
- Belangrijk hierbij is dat de maatregel niet inhoudt dat de auto’s naar een werkplaats worden gebracht, tenzij de klant dit zelf wenst, maar wordt opgelost via een over-the-air (OTA) software-update. De uitrol van de update is aan de gang, dus veel auto's hebben deze al ontvangen.

Is gewoon een OTA, hoeft er dus niet voor terug naar de dealer. Maar 1.3.1 fixt dit volgens mij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 13:32
Bergerie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:05:
[...]

Kan je dit ongestraft doen zonder dat het SOS alarm in werking tredt?
Je wordt niet bestraft daardoor omdat je de SOS service niet gebruikt. Dezelfde knop is de reset knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Hans1956 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:41:
Vandaag van Maastricht naar Beaune in Frankrijk gereden met de EX30. Ca 560 kilometer. Vanwege de fietsendrager helaas geen ACC en dat mis ik dan toch wel behoorlijk. Hopelijk gaat Volvo dat nog aanpassen in de software want dat maakt met name het rijden van de langere afstanden veel relaxter.
Gewoon de stekker er niet in doen als je overdag rijdt. :+ Achterlichten staan toch hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
iHansz schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:07:
[...]
Omdat <cynisme>Volvo zo fijn communiceert met z’n klanten</cynisme>, zal ik dinsdag maar weer zelf ff met de dealer bellen.
Dealer neemt toch contact op als-ie er is? Ik kon het zelf overigens goed volgen, maar dat was via Care by Volvo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pauloootje
  • Laatst online: 10-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmzdsa2cbcCcmKsyg1bRqT6uUKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjVZ7JlOdBNT4AyateeHzIvz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ltL5znT4-nfrGzDp8qclPr5Dgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01C4yhgVix3xX6KrknUpN2X4.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo, sinds donderdag trotse bezitter van de EX30 ER Plus!
Rijdt heerlijk, snel!
Even wennen dat alles via het scherm geregeld moet worden, maar ja, kan komt wel.

Wat kleine probleempjes die hier al besproken zijn maar even wachten tot de volgende update.

Heb wel een vraag.
Ik heb de accu 100% opgeladen en de actieradius geeft 355km aan?
Zijn dit dan de werkelijke km?
Ben even in de war omdat ik had verwacht dat hij tot 475 zou kunnen laden. Zou bijna denken dat ik de SR heb gekregen 😅 maar app geeft 69kwh aan (verder kan ik nergens goed vinden of ik daadwerkelijk de ER heb)
Is dit bij jullie ook dat je maar max 355 km actieradius hebt bij 100% laden met de Extended Range?
Pagina: 1 ... 45 ... 96 Laatste