Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 43 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-09 15:40
De frustratie zit diep! 8)
Ik ben het ermee eens, vroegah hadden we deze problemen niet. Heerlijk alles analoog en met knoppies.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-09 10:42
NokiaFan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:21:
Hier vanochtend ook melding dat 1.3.1 update beschikbaar was. In 17 minuten geïnstalleerd.

Nu wel last van een (nieuwe) bug dat de afstand tot voorligger helemaal niet meer aan te passen is. :(

Edit: dit was vanochtend opgelost.

Ik krijg ook een nieuwe cover voor het H&K logo opgestuurd. Laat nog wel weten of deze beter past.
Bij mij blijft de afstand altijd op lang staan dit moet ik voor elke rit aanpassen.
net als het trillen van het stuur en natuurlijk driver alert en snelheid waarschuwing.

Na de 1.31. update wil hij vaak mijn Iphone niet koppelen en moet ik dit handmatig doen.
Soms ook cruise control heractiveren, of zoals vele zeggen geen internet.

Maar belangrijkste is dat hij op de cruise control soms ineens remt terwijl er niemand voor me rijd, bizar dat dat kan, voor degene achter me mijn excuses!

Als laatste vind ik hem echt hard ingrijpen in bochten, hij trekt echt aan het stur en vind ik echt gevaarlijk rij gedrag,

Kortom brief is naar dealer en leasebedrijf, want zo ga ik geen 4 jaar lang rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
Zwijntje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:09:
De frustratie zit diep! 8)
Ik ben het ermee eens, vroegah hadden we deze problemen niet. Heerlijk alles analoog en met knoppies.
Heel diep en mee eens terug naar gewoon zelf rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
Voor degene die geen 3D printer hebben, via onderstaande link kan je de driver alert blokker aanschaven,

https://81532c-18.myshopi...-ex30-driver-alert-delete

zal een update geven als ik hem binnen heb :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:20:
[...]

Dan hebben jullie nog het geluk dat je audo controls en radio informatie hebt op je scherm, samen met de nav (splitscreen).
Nou, die splitscreen is anders behoorlijk overdreven. Je hebt eigenlijk gewoon twee blokjes onder in je scherm met de audio- en je telefoon-controls en dat kun je naar behoefte wegklikken. Nou, nou. Split-screen, pfff.
Ik had veel liever daar een configureerbaar vlak gehad, waar de meest gebruikte functies op geplaatst kunnen worden, zoals knopjes voor al die veel te ver weggestopte functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
mausy5043 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:15:
[...]

Nou, die splitscreen is anders behoorlijk overdreven. Je hebt eigenlijk gewoon twee blokjes onder in je scherm met de audio- en je telefoon-controls en dat kun je naar behoeft wegklikken. Nou, nou. Split-screen, pfff.
Ik had veel liever daar een configureerbaar vlak gehad, waar de meest gebruikte functies op geplaats kunnen worden, zoals knopjes voor al die veel te ver weggestopte functies.
Bij mij zit audio veel te ver weggestopt. Meerdere lagen diep klikken en terug naar boven. Naar een radiozender navigeren is een misdaad op AAOS van een polestar. Wees blij dat je dat niet hebt op de EX30. Even een polestar meenemen als vervangwagen en je bent maar wat blij met dat blokje met rechtstreeks toegang tot audio-controls en kunnen aflezen wat er speelt. Ik hoop er elke update op, maar het zal wel nooit meer komen.

Het is maar wat je referentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Amos_x schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:26:
[...]
Het is maar wat je referentie is.
Eens. Hiervoor had ik een C40 en die heeft (nog) gewoon knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsvc
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat een handig topic - zeker als je zelf niet zo technisch bent ;)

Sinds enkele dagen in bezit van SMER ex30. Ik stoor mij echter ontzettend aan het feit dat ik vrijwel álle settings iedere keer opnieuw moet instellen (driver alert, trillen uit, line etc.....). Ook blijft mijn telefoon niet gekoppeld. Dit hebben meerdere las ik hierboven. Spotify moet ik vaak ook opnieuw inloggen. Iemand tips? Of workarounds? Gaat dit blijven vanuit veiligheidsoogpunt of is dit een bug?

En hebben er meer problemen met Waze/Flitsmeister? Fitsmeister app niet beschikbaar in store, dus connect ik mijn telefoon en sta audio toe - werkt niet. Waze geïnstalleerd, maar ook deze geeft geen meldingen door de audio.

Met bellen via de audio hoort de ontvanger veel geluid/ruis en ben ik vrijwel niet (prettig) te verstaan. Is dit ook een bekend issue?

[ Voor 9% gewijzigd door nsvc op 28-05-2024 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Wat een heerlijke auto toch. Een ritje naar mijn zoon in Rotterdam, zo’n 60km, is voor mij echt een feestje. Gelukkig herken ik niet alle genoemde bugs of irritaties. Ik heb nog maar 1 bug en dat is dat telefoon niet altijd koppelt. Dat moet dan maar even via de Bluetooth instellingen. Maar dat vind ik peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:54
Wie heeft er een tip als de update op 93% blijft steken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:09
nsvc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:45:

Sinds enkele dagen in bezit van SMER ex30. Ik stoor mij echter ontzettend aan het feit dat ik vrijwel álle settings iedere keer opnieuw moet instellen (driver alert, trillen uit, line etc.....). Ook blijft mijn telefoon niet gekoppeld. Dit hebben meerdere las ik hierboven. Spotify moet ik vaak ook opnieuw inloggen. Iemand tips? Of workarounds? Gaat dit blijven vanuit veiligheidsoogpunt of is dit een bug?

En hebben er meer problemen met Waze/Flitsmeister? Fitsmeister app niet beschikbaar in store, dus connect ik mijn telefoon en sta audio toe - werkt niet. Waze geïnstalleerd, maar ook deze geeft geen meldingen door de audio.

Met bellen via de audio hoort de ontvanger veel geluid/ruis en ben ik vrijwel niet (prettig) te verstaan. Is dit ook een bekend issue?
In Flitsmeister HSP als audio profiel instellen? Zo werkt het in elk geval voor de EX40 en Polestar 2.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 17:31
jaychunlai schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Heb hier hetzelfde. Ding blijft op 93% hangen. ik zie wel wanneer die verder gaat 8)7
Bij mij staat hij sinds gisteren ook op 93%. Een reboot lost het in ieder geval niet op. Ik wacht ook nog even af of er een oplossing komt en anders moet ik ook naar de dealer. Een reboot van mijn iPhone zoals op een ander forum staat loste bij mij het probleem ook niet op. Ik kon na de reboot in de EX30 app het automatisch updaten niet opnieuw activeren omdat deze al op actief stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 15:23
Bewust gekozen voor kunststof folie en niet voor glas zoals de Brotect Panzerglass?

Die Panzerglass heb ik vroeger al eens op een paar gsm's gehad en beviel op zich wel prima. Mijn ervaring is dat je bij plastic folie sneller luchtbelletjes had bij het plaatsen, maar misschien is dat tegenwoordig ook allemaal al sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthGoofy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 11:33
Iemand ook last van gerammel in de buurt van de gordelhouder? Heb dit ongeveer 1 op de 2 ritten dat deze licht rammelt. Best irritant gezien de rust in de auto en dit net op oorhoogte is, waardoor je het dus niet kan negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:40
ajouwens schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:58:
Na wat uurtjes klussen is mijn “HUD” klaar. Ben blij met het resultaat. Weet alleen nog niet of ik het ga/blijf gebruiken. Zo heeft mijn oude iPhone X toch nog een mooie bestemming
Na 1000km op vakantie met mijn extra “HUD” heb ik besloten deze maar te verwijderen. De meerwaarde is nihil voor mij. Ik kijk toch de meeste tijd op het hoofdscherm. Nu maar eens verzinnen welke bestemming dit gaat krijgen 😜

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:16
Ik heb de Volvo EX30 nu al een paar keer in het echt gezien. Het is toch wel een mooie auto, vooral in die grijs/blauwe kleur. Misschien wordt het over vier jaar de opvolger van mijn huidige EV. Tegen die tijd zie ik de prijs wel dalen naar 20k of minder.

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 28-05-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

DarthGoofy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:58:
Iemand ook last van gerammel in de buurt van de gordelhouder? Heb dit ongeveer 1 op de 2 ritten dat deze licht rammelt. Best irritant gezien de rust in de auto en dit net op oorhoogte is, waardoor je het dus niet kan negeren.
Heb ik ook wel eens. Bij mij is dat dan de gordelclip van de bijrijder die scheef hangt en tegen de B-stijl aan tikt. Als ik hem netjes recht hang is het over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
mausy5043 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Eens. Hiervoor had ik een C40 en die heeft (nog) gewoon knopjes.
7 stuks. Leve de fysieke volumedraaknop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
Zapato schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:02:
Wat een heerlijke auto toch. Een ritje naar mijn zoon in Rotterdam, zo’n 60km, is voor mij echt een feestje. Gelukkig herken ik niet alle genoemde bugs of irritaties. Ik heb nog maar 1 bug en dat is dat telefoon niet altijd koppelt. Dat moet dan maar even via de Bluetooth instellingen. Maar dat vind ik peanuts.
Same!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 13:32
Sepio schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Bij mij staat hij sinds gisteren ook op 93%. Een reboot lost het in ieder geval niet op. Ik wacht ook nog even af of er een oplossing komt en anders moet ik ook naar de dealer. Een reboot van mijn iPhone zoals op een ander forum staat loste bij mij het probleem ook niet op. Ik kon na de reboot in de EX30 app het automatisch updaten niet opnieuw activeren omdat deze al op actief stond.
Wordt er niet perse vrolijker van dat deze features 'a.k.a bugs' zo slecht gaan :P Anno 2024 en de auto kan niet eens normaal updaten... Zelfs een Windows machine kan dat beter (dat is sinds Vista ook gewoon ruk btw)
Ik doe gewoon alsof die update er niet is, normaliter ben ik niet iemand die z'n kop in het zand steekt maarja... i guess it is what it is 8)7

Voor de rest, heerlijke auto :') moet het wel positief houden hehe *O*

[ Voor 12% gewijzigd door jaychunlai op 28-05-2024 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
jaychunlai schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:56:
[...]

Wordt er niet perse vrolijker van dat deze features 'a.k.a bugs' zo slecht gaan :P Anno 2024 en de auto kan niet eens normaal updaten... Zelfs een Windows machine kan dat beter (dat is sinds Vista ook gewoon ruk btw)
Ik doe gewoon alsof die update er niet is, normaliter ben ik niet iemand die z'n kop in het zand steekt maarja... i guess it is what it is 8)7

Voor de rest, heerlijke auto :') moet het wel positief houden hehe *O*
Ik heb in het verleden toch aardig wat geld verdient dankzij windows machines die tijdens een update waren vastgelopen. En die hingen gewoon aan een kabel. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartbo
Zapato schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:02:
Ik ben dat toch wel benieuwd en welke auto's je hiervoor hebt gereden.

Gebruik je cruise control ? hou je het trillen van het stuur aan ? en rij je netjes binnen de lijnen in een bocht (geen ingreep) en geen rotondes tegengekomen omdat hij dan steeds zegt dat je op de weg moet letten. En je bent zeker uitgerust en hebt geen gaap gelaten :-)

Hij heeft een goede weglegging, ziet er mooi uit, maar hij staat nu niet in mijn top 10 auto's waar ik in gereden heb,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Bartbo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:09:
[...]

Ik ben dat toch wel benieuwd en welke auto's je hiervoor hebt gereden.

Gebruik je cruise control ? hou je het trillen van het stuur aan ? en rij je netjes binnen de lijnen in een bocht (geen ingreep) en geen rotondes tegengekomen omdat hij dan steeds zegt dat je op de weg moet letten. En je bent zeker uitgerust en hebt geen gaap gelaten :-)

Hij heeft een goede weglegging, ziet er mooi uit, maar hij staat nu niet in mijn top 10 auto's waar ik in gereden heb,
Renault Clio handgeschakeld benzine. De EX30 is mijn eerste EV en ik zou bijna zeggen dat ik er verliefd op ben (mist nog stem Scarlett Johansson 😉).

Ik gebruik alle opties incl inhaalfunctie. Werkt allemaal goed. Als ik gaap dan is het fijn als hij mij een suggestie doet uit te rusten.

[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 29-05-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
nsvc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:45:

In mijn auto (ook AAOS) kwam dat conflicterende gedrag van bluetooth omwille van de Digital Key functionaliteit van de app en het feit dat er twee bluetooth zenders in de auto zitten. 1 voor de key, 1 voor de multimedia (bellen, audio)

Probeer eens alle 'smart connectiviteit' uit te schakelen. Op de auto, app verwijderen op de telefoon, en de auto eens een week 'old school' te gebruiken. Met de sleutel, en gewoon bluetooth koppelen voor multimedia. En kijk of dat iets oplost.

Dan kan je van daar terugwerken. Ik heb uiteindelijk besloten om het maar zo te laten. Werkt prima, geen gedoe, geen conflict en bluetooth blijft altijd netjes verbonden.

Ik krijg wellicht weer de opmerking dat ik zelf geen EX30 rijd en 'wat doe ik hier', maar het kan maar helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
DeJurist schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:34:
Ik heb de Volvo EX30 nu al een paar keer in het echt gezien. Het is toch wel een mooie auto, vooral in die grijs/blauwe kleur. Misschien wordt het over vier jaar de opvolger van mijn huidige EV. Tegen die tijd zie ik de prijs wel dalen naar 20k of minder.
Had jij geen nette, scherp geprijsde jaguar op de kop getikt? Je zou wel 'getikt' zijn om dat om te wisselen voor een EX30 (niet te serieus nemen, is maar een geintje ;) ). Maar even serieus, als de jaguar doet wat het moet doen voor jou (en je niet beperkt bent door de laadsnelheid) ga je er op alle vlakken op achteruit met een EX30, daar waar het echt belangrijk is. Ruimte. De EX30 is SUPER klein.

Jouw jaguar elke dag van de week voor mij. Ja de EX30 is een hippe mooi gestylede auto, maar valt volledig af in jouw geval. Ik ken persoonlijk iemand met die jaguar, en de kofferbak ruimte en ruimte achterin is heerlijk.

Ik merk wel dat sinds auto's meer gadgets/speeltjes/design is geworden, en ook aan zo'n tech hype cycle vast hangen, dat we continu geneigd zijn tot inwisselen. Net zoals onze iPhones en andere tech. Vroeger, als je de auto prive had, deed je toch makkelijk 10 jaar met zo'n ding.

Opnieuw, niets ten nadele van de EX30. Mooi modieus eerste lease bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ervaringsdeskundigen hier die van de XC40 naar de Ex30 zijn overgestapt en als die er zijn wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb afgelopen weekend een tripje naar de dealer gemaakt om de XC30 & EC40 te bekijken om mijn huidige XC40 P8 te vervangen. Ik snap dat ik enorm in vermogen omlaag ga maar ik vond de ruimte ook een beetje tegenvallen. Dus hoe ervaren mensen deze stap want het is wel een mooie auto.

PS
Ik sprak de verkoper en ik vertelde de ellende die we hadden aan het begin van de XC40 met de software en range. Hij vertelde mij dat Volvo nu dezelfde problemen weer heeft, klopt dat? Dat zou best raar zijn dat ze niet geleerd hadden ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:22
rikoos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:54:
Ervaringsdeskundigen hier die van de XC40 naar de Ex30 zijn overgestapt en als die er zijn wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb afgelopen weekend een tripje naar de dealer gemaakt om de XC30 & EC40 te bekijken om mijn huidige XC40 P8 te vervangen. Ik snap dat ik enorm in vermogen omlaag ga maar ik vond de ruimte ook een beetje tegenvallen. Dus hoe ervaren mensen deze stap want het is wel een mooie auto.
Een EX30 is geen opvolger/vervanger van de XC(EX)40. Het is een heel andere (lees kleinere) klasse en dus niet met elkaar te vergelijken. Zie het als een Polo tegenover een Golf of een Corsa tegenover een Astra. Nog beter T-Cross tegenover Tiguan/T-Roc. De 30 is de benjamin van de Volvo range en ja, die zijn meestal kleiner. ;)

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 21:57

TheFruitNerd

iets met fruit

PS
Ik sprak de verkoper en ik vertelde de ellende die we hadden aan het begin van de XC40 met de software en range. Hij vertelde mij dat Volvo nu dezelfde problemen weer heeft, klopt dat? Dat zou best raar zijn dat ze niet geleerd hadden ervan.
Zelf heb ik geen XC40 gehad, maar er wel meerdere keren in gereden.
Ruimte is een punt waar je zelf wat van moet vinden, dat is voor iedereen persoonlijk.
Wel vind ik de stoelen van de XC40/EX40 prettiger, vooral de zit is in de EX30 aan de korte kant.
Vermogen kun je voor kiezen door voor de Twin te gaan; uit ervaring kan ik je vertellen dat je daar geen spijt van zult hebben.

Software is inderdaad nog in ontwikkeling, maar los van wat kleine "eigenaardigheden" heb ik er weinig last van gelukkig. Vanaf het eerste moment rijd ik op versie 1.3. Wel zou ik het prettig vinden als er vanuit Volvo een wat meer actieve en open communicatie komt over openstaande punten en hoe ze die in de tijd weg zetten, maar je kunt niet alles hebben in het leven :9

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
iHansz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:04:
[...]
Een EX30 is geen opvolger/vervanger van de XC(EX)40. Het is een heel andere (lees kleinere) klasse en dus niet met elkaar te vergelijken. Zie het als een Polo tegenover een Golf of een Corsa tegenover een Astra. Nog beter T-Cross tegenover Tiguan/T-Roc. De 30 is de benjamin van de Volvo range en ja, die zijn meestal kleiner. ;)
Dat weet ik ook wel maar daarom was ik ook naar de XC30 & EC40 gaan kijken. Maar ben dus oprecht benieuwd wie deze overstap hebben gemaakt (vooral lease rijders omdat de P8 eerste in de 4% bijtelling viel en nu met de nieuwe bedragen misschien te duur is geworden). Is in het gebruik de ruimte echt een dingetje etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
Zapato schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Renault Clio handgeschakeld benzine. De EX30 is mijn eerste EV en ik zou bijna zeggen dat ik er verliefd op ben (mist nog stem Scarlett Johansson 😉).

Ik gebruik alle opties incl inhaalfunctie. Werkt allemaal goed. Als ik gaap dan is het fijn als hij mij een suggestie doet uit te rusten.
ach ja dan snap ik het wel dat je tevreden met de Volvo EX30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 14:42
Bartbo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:39:
[...]

ach ja dan snap ik het wel dat je tevreden met de Volvo EX30.
Wat is dit een ongepaste en denigreerde opmerking !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

puccini schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Wat is dit een ongepaste en denigreerde opmerking !
Het is maar net hoe je het interpreteert. Zelf heb ik geen aanstoot genomen aan deze opmerking.
Ik lees het als; je maakt een stap van een handgeschakelde auto met waarschijnlijk weinig vermogen en opties naar een auto die in 5,5 sec optrekt en voorzien is van de nieuwste snufjes (=een flinke upgrade). Dat wil niet zeggen dat de Clio daarmee gelijk afgedaan wordt als slechte auto.
Wellicht dat de bewoording anders had gekund, maar toe maar.

[ Voor 4% gewijzigd door TheFruitNerd op 29-05-2024 16:01 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
TheFruitNerd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Het is maar net hoe je het interpreteert. Zelf heb ik geen aanstoot genomen aan deze opmerking.
Ik lees het als; je maakt een stap van een handgeschakelde auto met waarschijnlijk weinig vermogen en opties naar een auto die in 5,5 sec optrekt en voorzien is van de nieuwste snufjes (=een flinke upgrade). Dat wil niet zeggen dat de Clio daarmee gelijk afgedaan wordt als slechte auto.
Wellicht dat de bewoording anders had gekund, maar toe maar.
Als aangesprokene heb ik er ook geen aanstoot aan genomen hoor. Clio heeft zijn diensten bewezen. Nu geniet ik van de EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:36

Mga1600

[P8]

Zelf rij ik in een C40 Twin en mijn schoondochter heeft een EX30 in bestelling. Ze was erg blij na de proefrit maar ze is wel benieuwd naar je ervaringen met betrekking tot het verbruik. Het gaat om een ER single motor versie. Het zou fijn zijn als jullie hier wat getallen zouden willen neerzetten (bij het huidige weertype) zodat ze zich een beetje kan voorbereiden……!
Bij voorbaat dank…!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansmw
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:24

PS
Ik heb een volledig elektrische XC40 gehad en ben overgestapt omdat we 99,9% van de tijd met z’n tweeën in de auto zitten. Voor ons is de EX30 goed al heb ik dezelfde software problemen gehad in mijn XC40 als met de EX30. Beide auto’s hadden zeer slechte of geen Internetverbinding in het begin. De achterwielaandrijving van de EX30 bevalt wel veel beter dan de voorwielaandrijving van de XC40 maar de nieuwe EX40 SM heeft nu ook achterwielaandrijving. Op software gedoe na zeer tevreden met de EX30.

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
offtopic

Als je een XC40, EX40 of C40 kan bestellen/kopen/leasen, zonder problemen of 'pijn', dan zie ik niet in waarom je een EX30 zou bestellen. Het is typisch een eerste lease via de werkgever voor een jonge starter.

Of als je de ruimte echt niet nodig hebt, of de kinderen zijn uit het huis, meer dan prima, ieder z'n ding, helemaal geen kritiek op.

Maar de 40/60 klasse en 30 zijn echt geen geljkwaardige auto's, en meestal als je een 40/60 koopt, zit daar echt wel een goede reden achter en wordt dat wel bewust gekozen.

C40 vind ik persoonlijk ook mooier, maar dat is smaak. (ik zal sowieso eerder voor liftback/normale vormen kiezen ipv mini-suv)

[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 30-05-2024 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:03
Hi Allemaal, nu de meeste versie 1.31 via dealer of OTA ontvangen heeft de hamvraag, heeft iemand al ergens berichten gelezen over 1.4(1) met apple carplay. Persoonlijk vind ik het wel raar dat ze de EX30 verkopen met Apple Carplay en er zit geen carplay op !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakjan
  • Laatst online: 11-03 16:05
Mga1600 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:28:
Zelf rij ik in een C40 Twin en mijn schoondochter heeft een EX30 in bestelling. Ze was erg blij na de proefrit maar ze is wel benieuwd naar je ervaringen met betrekking tot het verbruik. Het gaat om een ER single motor versie. Het zou fijn zijn als jullie hier wat getallen zouden willen neerzetten (bij het huidige weertype) zodat ze zich een beetje kan voorbereiden……!
Bij voorbaat dank…!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fLTYUnu-H590vVZDBr4OcSGJF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IeJro8lSdygCPUEhOgLDBoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
rikoos schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:19:
[...]

Dat weet ik ook wel maar daarom was ik ook naar de XC30 & EC40 gaan kijken. Maar ben dus oprecht benieuwd wie deze overstap hebben gemaakt (vooral lease rijders omdat de P8 eerste in de 4% bijtelling viel en nu met de nieuwe bedragen misschien te duur is geworden). Is in het gebruik de ruimte echt een dingetje etc etc
Wij hebben beide op de oprit staan ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSzg0h5c_Od1z-NR_K8bEf63x3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LrICdXz1M9MxG9X2aIDIdLaR.jpg?f=user_large

Wij zijn met beide auto's heel blij, zou je bijna niet verwachten met alle negativiteit in beide topics :+ De EX30 is een totaal andere auto dan de XC40. Qua ruimte is de XC40 groter, zowel in kofferbak, frunk als in ruimte achter de voorstoelen. Wij hebben 2 dochters van 6 en 8, beide nog in een Maxi Cosi Rodifix en ze kunnen beide met voldoende ruimte achter mij zitten. Met twee volwassenen achterin is dat in de EX30 krap, in de XC40 prima. Wij laten de XC40 nu vaker staan en pakken vaker met zijn allen de EX30, ondanks de kleinere range (want 51kWh accu), maar heel Nederland is daar prima mee te doen. Vakanties gaat de XC40 mee gezien de ruimte. Kofferbak bij de XC40 is handiger in te delen met die plank die je kan opklappen. Het verbergen van de hoedeplank gaat in de XC40 zeer gemakkelijk onder die plank, dat kan de EX30 niet.

Software matig zitten er de nodige bugs in. Daar is zeker nog wat verfijning nodig tav de ACC en het one pedal driving, dat is in de XC40 beter. De driver alert is nog veel te agressief ingesteld, maar er is al beloofd daar wat aan te doen. Onze XC40 heeft die driver alert niet, heb hem wel eens gehad in een leenauto, maar was in de XC40 dan ook best irritant met die snelheidsmeldingen. Qua rijden vind ik de EX30 fijner, strakker op de weg, beter afgeveerd.

Grappig genoeg is het qua laadgedrag een compleet andere auto. Waar de XC40 de laadsessie open houdt in de Zappi, sluit de EX30 deze direct af als hij klaar is. Viel mij op dat preconditioneren de XC40 het uit de paal trekt, terwijl de EX30 dat niet deed. Die begon pas bij te laden toen er wat verbruikt was. Ik mis ook het unlock knopje bij de laadport op de EX30.

Het pasjes systeem is niet perfect. Mijn vrouw heeft dat blokje met Keyless entry. Ik gebruik een pasje. Komt er eigenlijk op neer dat ik met de telefoon de auto open doe als ik aan kom lopen, werkt prima, maar de Digital Key Plus zou welkom zijn.

Als je nu de ruimte van je XC40 wil behouden zou ik zeker niet naar een EX30 gaan. Of ik het als enige auto zou doen met ons gezin, weet ik niet. Alhoewel we met de Corsa-E ook met zijn vieren op vakantie gingen in eigen land, dus prima te doen als je je er op aanpast :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54

PS
Ik heb drie en een half jaar in een XC40 T3 R-Design gereden en mis eigenlijk maar één ding in vergelijking met mijn EX30 SMER Plus. De iets hogere, maar vooral betere zit. Dit gaat mij op de langere ritten waarschijnlijk wel tegenstaan. Ik vind het zitvlak te kort en baal dat er bij de handmatig verstelbare stoelen het zitvlak niet te kantelen is. Ik had ook zitvlak verlenging in de XC40, dus tel uit je winst (lees verlies). :)

De EX30 is wel beter geïsoleerd en geveerd dan de XC40. Qua pk’s ben ik er ook flink op vooruit gegaan, terwijl het verbruik ook veel lager is. Maar de voornaamste redenen om te wisselen zijn geweest: duurzaamheid, goedkoper rijden, iets nieuws en kleiner willen rijden. Aan ruimte geen gebrek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 07:17
Ok, even een update van mijn kant.

Vanaf de 15e zat ik zonder internet in de auto, ben bij de Volvo dealer geweest voor de 1.3.1 update (want ook deze wilde niet doorkomen) (ook niet via een hotspot / wifi) .. maar het internet probleem was daarmee helaas niet verholpen. Maar, zowaar, gisteren werkt alles ineens "automagisch" weer prima. Waarom en wat er aan de hand was? Geen idee.. , maar ik ben er blij mee. Hopelijk blijft het nu ook werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmat
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-09 03:18
om3ega schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:20:
Ok, even een update van mijn kant.

Vanaf de 15e zat ik zonder internet in de auto, ben bij de Volvo dealer geweest voor de 1.3.1 update (want ook deze wilde niet doorkomen) (ook niet via een hotspot / wifi) .. maar het internet probleem was daarmee helaas niet verholpen. Maar, zowaar, gisteren werkt alles ineens "automagisch" weer prima. Waarom en wat er aan de hand was? Geen idee.. , maar ik ben er blij mee. Hopelijk blijft het nu ook werken.
Nou, dat is dan precies andersom bij mij nu. Vanaf 20 april tot vandaag alles prima. Vanochtend ineens geen iitc meer. Herstart blijft hangen in kleurenloop. Had/heb v1.21. Morgen op vakantie, vandaag naar de dealer rennen. Ik vermoed dat Volvo met servers en batches bezig is.
Update: 1 uur later nog een reset (-pijltje omlaag op stuur) gedaan. Kleurenloop doorbroken en infotainment komt op als vanouds met iitc. Ook heeft dealer netjes teruggebeld met de aanbieding om 1.3.1 te komen updaten. Dat was ik voor de vakantie niet van plan en wacht de reguliere OTA af.

[ Voor 14% gewijzigd door kmat op 30-05-2024 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

kmat schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Dat was ik voor de vakantie niet van plan en wacht de reguliere OTA af.
Die OTA loopt al en bij veel mensen stagneert het tussen 90 en 93%. Als ik jou was zou ik het aanbod van de dealer, om hem er even in te duwen, aannemen. Bij mij staat ie al een week op 92% en de dealer houdt de boot af vanwege drukte.

[ Voor 10% gewijzigd door mausy5043 op 30-05-2024 11:32 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ajouwens
GB en IRL met de Volvo EX30

We zijn de uitdaging aan gegaan en hebben besloten onze vakantie naar Ierland met de nieuwe Volvo EX30 te doen. Ervaringen van vrienden 2 jaar terug met een EV waren niet echt positief. Maar gelukkig is dat wel beter geworden. Onze reis ging van Rotterdam via Brugge (Tesla SC) naar Calais (Tesla SC). Ook in 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 gebruik gemaakt van de Tesla laders. In 🇮🇪 is het aantal Tesla laders beperkt, maar ik heb voor de vakantie een laadpas van ESB aangevraagd, en die is overal goed te gebruiken. Omdat het aantal snelladers in Ierland beperkt is, gaan we al laden als we bij ~40% komen. Gelukkig heeft ESB ook een (beperkt) aantal snelladers. Lader type 2 zijn er voldoende, maar daar moet je wel de tijd voor nemen/hebben. Meestal laten we de hond uit tijdens het laden, het aangename met het nuttige verenigen zo gezegd.
Oja, Google maps is niet heel handig in Ierland. Omdat er op bijna alle wegen waar wat asfalt ligt 80-100km/h gereden mag worden, ook al is 60 een betere snelheid, is de uitgestippelde route niet handig. Tenzij je geen haast hebt. Dus beter even van te voren je route uitstippelen, incl snellader(s), maakt het allemaal prima te doen.
Tot nu toe slechts 1x met 15% bij een snellader aangekomen. 😉

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
-knip- (y)

[ Voor 199% gewijzigd door Amos_x op 30-05-2024 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ophidian
snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 30-05-2024 15:16 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 110% gewijzigd door We Are Borg op 30-05-2024 15:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Laten we het én gezellig houden én inhoudelijk over de EX30. EV vs ICE of een grote rant post horen hier niet thuis. Bij dit soort posts graag een TR aanmaken (waarvoor dank) ipv reageren op de post zelf :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lmvoo
NokiaFan schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:24:
[...]
De EX30 is wel beter geïsoleerd en geveerd dan de XC40
Is ook mijn ervaring. Stiller (bandengeluid), comfortabeler geveerd (drempels en richels), wendbaarder (sturen). Vind ik belangrijk!

Niet zuiniger (maar ik heb een Twin). :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
lmvoo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Is ook mijn ervaring. Stiller (bandengeluid), comfortabeler geveerd (drempels en richels), wendbaarder (sturen). Vind ik belangrijk!

Ja, mee eens. EX30 is qua rijden erg fijn. Qua verbruik scheelt het bij ons ook niet veel. Mijn XC40 doet 18,4kWh/100km over de laatste 3000km. Terwijl de EX30 SMSR 17,4kWh/100km doet op de laatste 3600km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:23
[...]

Een XC40 ICE vergelijken met een EX30 is ook niet correct, je moet de XC40 EV vergelijken met een EX30.
De XC40 EV heeft een betere vering dan de ICE versie. Ik heb met beiden gereden en het was een dag & nacht verschil, kan ook niet anders want hij weegt een pak meer.
Bandengeluid, de XC40 EV wordt met all seasons geleverd, de EX30 met zomer- of winterbanden.. De all seasons zijn niet stil, maar met zomerbanden gaat dit ook bij de XC40 EV op vooruit.
Wendbaarder.. klinkt nogal logisch, want de EX30 is een stuk kleiner, hangt lager tegen de grond, is ook lichter. Maar de XC40 MY24 heeft ook RWD en dat zou volgens mij beter moeten sturen dan bv. een MY23 waar ik nu mee rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
[...]

Hebben jullie dan niet dat als het regent het lijkt alsof er stenen op het dak worden gegooid ?
De dakisolatie lijkt me precies onbestaand.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Laatst online: 25-09 09:37
Ola! Ik ben van plan een Volvo ex30 te gaan leasen, en nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik wil graag ook in aanmerking komen voor de SEPP regeling, dus de catalogusprijs mag niet boven de 45.000 euro komen.

Als ik naar de prijslijst kijk op: https://volvo-tools-prd-m...7-20240101-Volvo_EX30.pdf

Dan kom ik met de ex30 plus extended range op fiscale waarde: 43.840
En als ik de trekhaak als optie neem (nodig voor vervoer fiets) nog eens 1.195 erbij, totaal 45.035

Dus het lijkt dat het me niet gaat lukken om ook een trekhaak erbij te doen.
Hierbij heb ik niets over het hoofd gezien of verkeerd gezien toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JacquesDoekjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:45:
Ola! Ik ben van plan een Volvo ex30 te gaan leasen, en nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik wil graag ook in aanmerking komen voor de SEPP regeling, dus de catalogusprijs mag niet boven de 45.000 euro komen.

Als ik naar de prijslijst kijk op: https://volvo-tools-prd-m...7-20240101-Volvo_EX30.pdf

En als ik de trekhaak als optie neem (nodig voor vervoer fiets) nog eens 1.195 erbij, totaal 45.035

Correct me if i'm wrong. Maar de trekhaak wordt achteraf gemonteerd en is daarmee een optie, en daarmee komt hij onder het sepp bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-09 09:41
rens-br schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:48:
[...]

Correct me if i'm wrong. Maar de trekhaak wordt achteraf gemonteerd en is daarmee een optie, en daarmee komt hij onder het sepp bedrag.
Inderdaad. Ik heb trouwens de trekhaak "uit eigen zak" betaald i.p.v. in het leasebedrag op te nemen. Na een kleine rekensom bleek dat ik voor de trekhaak van 1195 euro bij lease zo'n 2100 euro meer ging betalen over de gehele looptijd, dan zonder de trekhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato

Ik heb de trekhaak erbij geleasd en deze telt niet mee voor de SEPP. Let op dat een Volvo abonnement ook al is het voor langere periode niet kwalificeert voor de SEPP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Laatst online: 25-09 09:37
Zapato schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Ik heb de trekhaak erbij geleasd en deze telt niet mee voor de SEPP. Let op dat een Volvo abonnement ook al is het voor langere periode niet kwalificeert voor de SEPP.
Oh dat klinkt hoopvol! Heb jij toevallig exact dezelfde versie die ik op het oog heb? (Extended range plus, met inklapbare trekhaak van Volvo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
JacquesDoekjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Oh dat klinkt hoopvol! Heb jij toevallig exact dezelfde versie die ik op het oog heb? (Extended range plus, met inklapbare trekhaak van Volvo)
Ja, In de kleur grijs. Geen verwarmde stoel/stuur en geen geblindeerde ruiten. De subsidie ontvang ik al vanaf maart netjes iedere maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
JacquesDoekjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:38:
[...]

Ik heb een witte SMER, met stuur/stoelverwarming en trekhaak. Op een paar tientjes na onder de €45000. Donkere ramen achter heb ik later laten wrappen (goedkoper dan het aanbod van de Volvo dealer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:45
Jimster21 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Hebben jullie dan niet dat als het regent het lijkt alsof er stenen op het dak worden gegooid ?
Ja is even schrikken de eerste keer….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:35
[quote]ajouwens schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Ik heb een witte SMER, met stuur/stoelverwarming en trekhaak. Op een paar tientjes na onder de €45000. Donkere ramen achter heb ik later laten wrappen (goedkoper dan het aanbod van de Volvo dealer).
[/quote]

Panoramadak of gewoon dak of beide?

Verkeerde quote 🤣

[ Voor 5% gewijzigd door ivarga op 30-05-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
jboerma100 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:13:
[...]

Ja is even schrikken de eerste keer….
Panorama of gewoon dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:45
Gewoon dak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
RigolleM schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Een XC40 ICE vergelijken met een EX30 is ook niet correct, je moet de XC40 EV vergelijken met een EX30.
Ik kom uit een C40. EV dus. Rijdt identiek aan XC40 EV.
All seasons versus zomerbanden klopt. Maar dan nog zul je verschil merken.
Voor mij is de stap van C40 naar EX30 een hele prettig om eerder genoemde redenen.

[ Voor 22% gewijzigd door lmvoo op 30-05-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMOosterhuis
  • Laatst online: 23-09 22:51
Jimster21 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:37:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook. Met name met druppels die van bomen vallen is het net alsof er heel dikke hagelstenen op je dak knetteren. Ronduit onvoldoende voor een dergelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMOosterhuis
Bij mij werkt in ca 50% van de ritten de ACC niet. Iemand dat ook al eens gehad? Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Gisteren had ik tot twee keer toe een GPS lokalisatie probleem. De navigatie dacht dat ik 50 km verderop reed, dus dan is het vrij lastig uit een grote en onbekende stad naar huis navigeren.

Ook was de tijdweergave totaal van het padje af.

Als laatste en nieuw issue had ik gehoopt dat mijn keyfob het weer zou doen na het installeren van een nieuwe batterij, maar ik kan de auto momenteel enkel ontgrendelen door de keyfob tegen de NFC sensor te houden.

Ga toch maar weer eens de dealer contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

NokiaFan schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 06:06:
Gisteren had ik tot twee keer toe een GPS lokalisatie probleem. De navigatie dacht dat ik 50 km verderop reed, dus dan is het vrij lastig uit een grote en onbekende stad naar huis navigeren.

Als laatste en nieuw issue had ik gehoopt dat mijn keyfob het weer zou doen na het installeren van een nieuwe batterij, maar ik kan de auto momenteel enkel ontgrendelen door de keyfob tegen de NFC sensor te houden.

Dat GPS en tijd de weg kwijt waren heb ik ook een keer gehad. Heeft een paar uur geduurd en toen weer ok. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
TheFruitNerd schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:46:
[...]

Dat GPS en tijd de weg kwijt waren heb ik ook een keer gehad. Heeft een paar uur geduurd en toen weer ok. Gelukkig is het bij die ene keer gebleven.
Er zijn de laatste tijd nogal wat zonnestormen actief die soms ook invloed hebben op de correcte werking van het GPS signaal. Mogelijk was dat aan de hand op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
om3ega schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Er zijn de laatste tijd nogal wat zonnestormen actief die soms ook invloed hebben op de correcte werking van het GPS signaal. Mogelijk was dat aan de hand op dat moment.
Of GPS spoofing door militaire oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

om3ega schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:28:
[...]

Er zijn de laatste tijd nogal wat zonnestormen actief die soms ook invloed hebben op de correcte werking van het GPS signaal.
Bron?

Theoretisch kleine kans, maar mogelijk, maar dan zou heel Europa daar last van moeten hebben gehad en niet 1 EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Anton Krikke schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Of GPS spoofing door militaire oefeningen.
Onwaarschijnlijk. Ook hier zou een groot deel van het land er last van moeten hebben gehad.

Niks in de krant vanochtend over niet werkende GPS, dus ik denk toch echt dat het een glitch is geweest in de EX30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
mausy5043 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:41:
[...]

Bron?

Theoretisch kleine kans, maar mogelijk, maar dan zou heel Europa daar last van moeten hebben gehad en niet 1 EX30.
https://www.agconnect.nl/...tractors%20is%20verstoord.

Maar er zijn vast nog wel meer bronnen te vinden.. dat een sterke zonnestorm GPS signalen verstoort is gewoon een bekend natuurkundig verschijnsel. Hoeveel last we er van hebben hangt af van de sterkte van de storm en de lokatie waar je je bevind.

https://www.knmi.nl/over-...er-op-ons-dagelijks-leven

[ Voor 7% gewijzigd door om3ega op 31-05-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

Mijn schoondochter heeft een EX30 PLUS SMER besteld in de standaard kleur lichtblauw (geen meerprijs) en kon dan net onder het SMER plafond nog net elektrisch verstelbare stoelen en stoel/stuurverwarming mee bestellen. Dat zou in MY 24 niet gekund hebben omdat die stoelen-optie toen niet beschikbaar was (en blauw een meerprijs had). Die stoelen wilde ze graag hebben omdat dan de bijrijders stoel ook in hoogte aanpasbaar is.
(Trekhaak etc. zijn opties die achteraf door de dealer gemonteerd worden en gaan dus niet ten koste van de subsidie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
AMOosterhuis schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:35:
Bij mij werkt in ca 50% van de ritten de ACC niet. Iemand dat ook al eens gehad? Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ja hier hetzelfde met de ACC. Wat helpt is in de menu's eens togglen tss snelheidslimiter en ACC. Daarna werkt het wel. Ik had gehoopt dat het opgelost ging zijn in 1.3.1 omdat het er sinds het begin in zat. Het is beter geworden want vroeger ging het bijna nooit, maar helaas nog niet opgelost...

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoopJerry
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-09 20:25
NokiaFan schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 06:06:

Wat mij al een aantal keren is overkomen mbt de sleutel en het openen/sluiten van de auto bij nadering, is dat de instelling ontgrendelen en vergrendelen bij nadering, na een (random) reboot van de auto weer uit staat.

Heel onhandig als je er vanuit gaat dat de auto op slot is als je weg loopt en dan een half uur later een melding van de app krijgt dat de auto nog open is. Dus wellicht kleine moeite om dat te checken? Staat volgens mij onder Instellingen—> Bediening—> vergrendelen—>. Vergrendelen/ontgrendelen bij nadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-03 21:59
Heeft iemand ervaring of het mogelijk is op een Core versie een key tag apart aan te kopen via de volvo website en deze te gebruiken met de zelfde functionaliteiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
beats72 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:52:
Heeft iemand ervaring of het mogelijk is op een Core versie een key tag apart aan te kopen via de volvo website en deze te gebruiken met de zelfde functionaliteiten?
Zodat keyless entry e.d. werkt? Voor zover ik had begrepen ontbreekt de hardware in de auto om de tags e.d. te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartbo
Zapato schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Als aangesprokene heb ik er ook geen aanstoot aan genomen hoor. Clio heeft zijn diensten bewezen. Nu geniet ik van de EX30.
gelukkig maar :) haha denigrerende opmerking, het moet niet gekker worden :-)
maar je begreep me gedeeltelijk goed, zal het wat genuanceerde toelichten.

Toen ik vanuit een handgeschakelde auto naar eerst hybrid en daarna elektrisch overstapte was ik eerst sceptisch en dacht OMG waar begin ik aan, echter wilde we ook het autopark verduurzamen dus vandaar de stap naar elektrisch.

Ik heb nu vele auto's na het handgeschakeld gereden en moet zeggen dat bevalt met veel beter, vandaar de opmerking dat je wel tevreden zult zijn met de Volvo. Ik moet dus wel zeggen dat ik niet tevreden ben over de Volvo, aangezien er nog steeds veel instellingen niet bewaard worden of niet bewaard kunnen worden. Waardoor ja na het instappen dus eerst 5 minuten bezig om de instellingen aan te passen, en je zelfs tijdens rijden instellingen moet aanpassen omdat het " weer" niet werkt. bv Cruise control, aanmelden telefoon. het rijtje is te lang.

Je moet altijd wennen aan een nieuwe auto en ja hij rijd heerlijk, trekt snel op, etc.. Maar er zijn op dit moment teveel minpunten waardoor ik spijt heb en liever een ander keuze had gemaakt, Wanneer jij je hier niet aan stoort is dat top en zal je zeker veel plezier ervaren aan de Volvo EX30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartbo
rens-br schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Zodat keyless entry e.d. werkt? Voor zover ik had begrepen ontbreekt de hardware in de auto om de tags e.d. te detecteren.
dat is jammer, ik hoop dat Volvo dit alsnog kan wil installeren gezien de huidige problemen met de EX30. Als coulance :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 09:01
Vanmorgen eindelijk de accessoires opgehaald. Het verbruik met een dakkoffer is zeker niet slecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AG1orBOVyzHWSNHY_CQuNbQ8__g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8QZx1M5fu6rl3lxNJOZ0UuA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcUz98kajuKT-Icw89-DTrofdUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRqEbPNMb4V6l3mGYA7PmsqO.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine route sinds de dakkoffer erop zit, 60/80 weggetjes.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08

Hans1956

Pixel 8 Pro

Kwakjan schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:31:
Vandaag een wat enge ervaring met de EX30. Op een kruising met verkeerslichten kreeg ik groen. Van rechts kwam een fietser die op een fietspad rechtsaf mocht ondanks dat het daar rood is. De fietser was nog lang niet voor de auto en zou daar ook nooit terecht komen, maar de auto ging massief op de rem. Wij schrokken ons rot. Gelukkig was er geen auto vlak achter ons, anders hadden we een kop-staart botsing veroorzaakt. Is het veiligheidssysteem van de EX30 niet wat te scherp afgesteld?
Vanmorgen een vergelijkbare ervaring. Rijden met ca 50 km/uur en in een uitrit staat een auto te wachten om na mij de weg op te rijden. Hij stond nog zeker niet op de weg en er was ook nog een fietspad tussen. Toch ineens hard op de rem zonder verdere waarschuwing vooraf. Even schrikken en gelukkig zat er niemand kort achter mij.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 09:01
Mocht iemand zich afvragen hoe die dakdragers gemonteerd zijn (deed ik wel):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yt7lzrkHkPcPnYhldIzggj5lVP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4sHqwwhllzOZZwyPPCecnqi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhy696weyBr-G4TI7t35TorHOOc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Fkx3qLFiXlxEGAZM8BtqdqS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne8Ii-KqCPpBxrBEw84yKMMbGUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9k68cJ3qS0K7D7tV5dFK4Th.jpg?f=fotoalbum_tile

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetha
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-09 10:58
Ktenolix schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:40:
Dank! Krijg ze morgen, vroeg me het inderdaad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Skrymger schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:23:
Iemand al een passende sleutelhanger voor de key tag gevonden? Aangezien het welbekende standaard ringetje niet past. Hij's best licht dus ben bang dat die een keertje uit m'n zak valt en kwijt raakt als ik m'n sleutels pak.
Ik ben ook nog op zoek naar iets practisch om de fob aan mijn sleutelbos te bevestigen. Dus tips zijn welkom :) (die dikke sleutel dus, niet het pasje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41

BPi

om3ega schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:11:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar iets practisch om de fob aan mijn sleutelbos te bevestigen. Dus tips zijn welkom :) (die dikke sleutel dus, niet het pasje)
Voor mijn keyfob is op Ali vanalles te krijgen. Latex, vilt, metaal... vast ook voor de Ex30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMOosterhuis
Jimster21 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Ja hier hetzelfde met de ACC. Wat helpt is in de menu's eens togglen tss snelheidslimiter en ACC. Daarna werkt het wel. Ik had gehoopt dat het opgelost ging zijn in 1.3.1 omdat het er sinds het begin in zat. Het is beter geworden want vroeger ging het bijna nooit, maar helaas nog niet opgelost...
Dat was een goeie tip. Vanavond meteen geprobeerd. Het werkt! Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:55
Onze SMER EX30 is geproduceerd! Nu nog even geduld hebben tot hij in NL is. CbB heeft eind augustus aangegeven, fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
WhoopJerry schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Wat mij al een aantal keren is overkomen mbt de sleutel en het openen/sluiten van de auto bij nadering, is dat de instelling ontgrendelen en vergrendelen bij nadering, na een (random) reboot van de auto weer uit staat.

Heel onhandig als je er vanuit gaat dat de auto op slot is als je weg loopt en dan een half uur later een melding van de app krijgt dat de auto nog open is. Dus wellicht kleine moeite om dat te checken? Staat volgens mij onder Instellingen—> Bediening—> vergrendelen—>. Vergrendelen/ontgrendelen bij nadering.
Was het helaas niet. Denk dat je een erg sterke batterij nodig hebt. Misschien 3.6 ipv 3 volt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
PixelRanger03 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 05:28:
Onze SMER EX30 is geproduceerd! Nu nog even geduld hebben tot hij in NL is. CbB heeft eind augustus aangegeven, fingers crossed!
Gisteren toevallig ook bij de dealer geinformeerd voor onze SMSR-Plus Moss Yellow, die komt rond dezelfde tijd. Waarschijnlijk dat het dezelfde boot betreft. We hebben de bestelling begin februari geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOtQGgQOfZrMlb6Ay7ZGYG-GvF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OSl6anLOemZiFJ6hznNKX9RK.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivarga
De levering van mijn SMER PLUS staat op 10 Juli echter ik had nog geen bericht gekregen dat ie al in productie genomen was . Vrijdag dus maar ff gebeld en kreeg te horen dat ie reeds in Gent stond .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-Assen
  • Laatst online: 24-06 21:19
Ktenolix schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:40:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hoever staan de beide bars uit elkaar? Even benieuwd of de bestaande dakkoffer erop gaat passen.

Ps. Watvoor koffer heb je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
BPi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Voor mijn keyfob is op Ali vanalles te krijgen. Latex, vilt, metaal... vast ook voor de Ex30.
Ja, dat zou je denken, maar of mijn zoekskills laten het afweten.. of ze zijn er gewoon (nog) niet... (Op Amazon.nl / Aliexpress)

De keyfob afmetingen zijn (voor de liefhebbers)
67mm lang , 39mm breed , 14,6mm dik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rw9veEs16mnk-sezRY7Ej6WL-2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTfKCIBekqLq12h3nfHWCqPf.jpg?f=fotoalbum_large
We hadden om te testen met afplaktape witte strepen gezet in de garage. Nu ziet de auto een EX30 in de garage staan 😂 ipv een vrij slot 😳

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:22
ivarga schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:04:
De levering van mijn SMER PLUS staat op 10 Juli echter ik had nog geen bericht gekregen dat ie al in productie genomen was . Vrijdag dus maar ff gebeld en kreeg te horen dat ie reeds in Gent stond .
Nice. Wanneer besteld?

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

Mga1600

[P8]

om3ega schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Ja, dat zou je denken, maar of mijn zoekskills laten het afweten.. of ze zijn er gewoon (nog) niet... (Op Amazon.nl / Aliexpress)

De keyfob afmetingen zijn (voor de liefhebbers)
67mm lang , 39mm breed , 14,6mm dik
Als je iemand weet die een 3D printer heeft, kun je op Thingiverse de printfiles downloaden….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMB3wGJujg0jStr4-ly0EICdUL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6OlNbsaGBHit0dxJ4qNrOnar.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepke
  • Laatst online: 25-09 16:40
Ik mag mijn SMER plus vapour grey met pine interieur 10 juni ophalen. Besteld 1e week januari.

Zin in, ga zeker mijn huidige v60 missen, maar ook zin om het elektrisch rijden te ervaren. Wallbox Pulsar vh weekend opgehangen. Nu ga ik in juli naar Frankrijk op vakantie, Tesla app al wel, wat voor laadpas adviseren jullie voor Frankrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivarga
Eind November

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Sepke schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:30:
Ik mag mijn SMER plus vapour grey met pine interieur 10 juni ophalen. Besteld 1e week januari.

Zin in, ga zeker mijn huidige v60 missen, maar ook zin om het elektrisch rijden te ervaren. Wallbox Pulsar vh weekend opgehangen. Nu ga ik in juli naar Frankrijk op vakantie, Tesla app al wel, wat voor laadpas adviseren jullie voor Frankrijk?
Ik heb Tesla en IONITY voor onderweg en ANWB en Freshmile voor ter plekke.
Pagina: 1 ... 43 ... 96 Laatste