om3ega schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:22:
[...]
Geweldig, ik wilde dit proberen, maar kwam er achter dat de voice assistant ook internet nodig heeft om uberhaubt iets te doen. Aangezien mijn mobiele verbinding van de auto niet werkt moest ik dus aan een hotspot koppelen, maar zoals ik dus vermoed n.a.v. je text ... dan heb je dus een WIFI verbinding en dan kom je dus niet in het menu helaas.
Niet meteen gelinkt aan wat je zei, maar zijdelings gerelateerd.
Hierom heb ik ook zo'n hekel aan die tech-junkies/tech-fetisjisten die meteen met het '
nou dan praat je toch tegen je wagen' argument komen aanzetten, als je het durft te hebben over een gebrek aan fysieke controls.
Ik heb echt niets te bewijzen qua tech gebruik, en ben geen boomer, maar hier kan ik me zo over opwinden.
Ok, prima, ik heb het eens een paar weken geprobeerd (ik rijd een polestar overigens, zelfde 'familie'). Ten eerste praat ik niet graag tegen voorwerpen, noem me old school. Beetje gedementeerd lullen tegen je auto en lichtschakelaars thuis... Plus dat praten ruimte laat voor dubbelzinnigheid die je met een knop niet hebt.
En als laatste, en om terug te komen op je opmerking, als er geen internet is werkt er niets van die futuristische crap. Dat betekent dus dat er geen consistente ervaring is. Alsof je knop van de radio het niet doet als je in een tunnel zit. Of uit een parkeergarage rijdt.
Ik moet vaak ondergrond parkeren, en dan ergens naar toe. Begin ik te lullen tegen de navigatie, en niets, want geen internet verbinding. Moet ik alsnog rijdend van alles uitzoeken (wat ik liever voor vertrek stilstaand toe)
Dan hebben jullie nog het geluk dat je audo controls en radio informatie hebt op je scherm, samen met de nav (splitscreen). Op een polestar is er nergens info over audio/radiozender. (tenzij je doorklikt naar het radiomenu). Dus met de pijtljes naar een andere zender, en je weet niet eens waar je uitkomt. Dus ben je wel verplicht van voice te gebruiken (met de juiste woorden/triggers).