Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 41 ... 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

fheyns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:33:
Dit zou echter betekenen dat de laadtijd op 16A 18 uur zou zijn ipv 9u op 32A? Ik vind hier niet veel info van terug.
Zo moet je daar niet naar kijken. Je rijdt echt niet elke dag de batterij helemaal leeg.
Je moet kijken naar wat je gemiddeld door de week per dag rijdt.

Voorbeeldje (eigenlijk hoort dit in het laadpalen topic; maar dit misverstand is de moeite van het uitleggen hier wel waard):
Zelf heb ik een zappi van myenergi en 1-fase afgezekerd op 25A in de groepenkast en de zappi staat ingesteld op maximaal 5.1kW. Ik rijd elke dag ongeveer 100km. Bij een worst-kaas verbruik van 25 kWh/100km (het zal je maar overkomen), moet ik dus elke nacht 25kWh de auto in pompen. Bij 5.1kW duurt: dat 25 / 5.1 = 4.9 uur. Ruim voordat ik wakker wordt, elke ochtend, kan mijn auto dus teruggeladen zijn tot 90%.

[ Voor 0% gewijzigd door mausy5043 op 16-05-2024 20:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 15:40
Ik zou geen 18 uur lang 16A door mijn 1-fase installatie willen hebben.

Voor een 11 kW laadpaal is de verzwaring van 1 fase naar 3 fase voldoende. Voor 22 kilowatt is dit echter niet het geval. Deze laadpalen hebben meer energie nodig om goed te werken.

Bij een verzwaring naar een drie fasen ontstaat 3×25 ampère. Bij een 22 kW lader is er meer nodig. Hiervoor is 3x 32A of 3x 35A nodig.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

11 kW is voor mij ruim voldoende. Heb hem 3 a 4 x per week aan de lader (thuis). Rij 40k per jaar.
Als die een keertje niet vol genoeg is, pak ik wel een supercharger van Tesla. In de daluren vaak goedkoper dan thuisladen..

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-08 20:18
Ik heb ook 3-fasen (3×25 ampère) waarmee ik 11 kW kan opladen (en 3,5 kW met onze Dacia Spring 😉). Daarbij een dynamisch energiecontract, dus kunnen we de goedkoopste uren uitzoeken. Dat is natuurlijk alleen mogelijk als je veel thuis bent/werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
IT-Crowd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Het openen gaat bij mij over het algemeen ook op die manier. Zo nu en dan weigert de auto te openen en moet ik mijn hand twee of drie keer achter het handvat steken voordat de auto wordt ontgrendeld.

Wat betreft het vergrendelen zou het wel prettig zijn als ze een klein (beschaafd) geluidje aan het sluiten zouden toevoegen. Nu sta ik elke keer na een paar meter te kijken of de spiegels wel ingeklapt zijn (en de auto dus vergrendeld is).
Een kleine ontdekking waar anderen mogelijk wat aan kunnen hebben qua inzicht. Ik gebruik de keyfob voor welkom heten openen en sluiten door naderen en weglopen. Mijn vrouw gebruikt een van de kaarten. Allebei hebben we een eigen profiel. De mijne gekoppeld aan de keyfob en die van mijn vrouw aan de kaart. De keyfob werkt bij mij doorgaans als verwacht. Behalve wanneer mijn vrouw als laatste heeft gereden. Dan staat haar profiel geladen en werkt het welkom heten en het openen bij naderen niet en moet ik de deurhendel aan de binnenkant aanraken om te openen. Als ik instap zie ik dat de auto mijn profiel aan het laden is (met de instellingen). Dat het zo werkt is logisch (vanuit ICT) en verklaart veel van de "klachten" over het openen van de auto indien kaart en keyfob gebruikt worden door meerdere personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:19

Swerfer

Hmm...

Anton Krikke schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Een kleine ontdekking waar anderen mogelijk wat aan kunnen hebben qua inzicht. Ik gebruik de keyfob voor welkom heten openen en sluiten door naderen en weglopen. Mijn vrouw gebruikt een van de kaarten. Allebei hebben we een eigen profiel. De mijne gekoppeld aan de keyfob en die van mijn vrouw aan de kaart. De keyfob werkt bij mij doorgaans als verwacht. Behalve wanneer mijn vrouw als laatste heeft gereden. Dan staat haar profiel geladen en werkt het welkom heten en het openen bij naderen niet en moet ik de deurhendel aan de binnenkant aanraken om te openen. Als ik instap zie ik dat de auto mijn profiel aan het laden is (met de instellingen). Dat het zo werkt is logisch (vanuit ICT) en verklaart veel van de "klachten" over het openen van de auto indien kaart en keyfob gebruikt worden door meerdere personen.
Kan je niet in het profiel van je vrouw de 'welkom'-optie instellen ondanks dat zij geen keyfob heeft?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
Swerfer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:06:
[...]
Kan je niet in het profiel van je vrouw de 'welkom'-optie instellen ondanks dat zij geen keyfob heeft?
Nee, dat zal niet werken. De pasjes werken met een RFID chip net zoals een bankpas. Die moet je echt tegen de lezer (lees raamstijl) aanhouden voordat de auto hem herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

RonBuskens schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Nee, dat zal niet werken. De pasjes werken met een RFID chip net zoals een bankpas. Die moet je echt tegen de lezer (lees raamstijl) aanhouden voordat de auto hem herkent.
Dat snap ik, maar ik bedoel in het profiel van je vrouw instellen dat de auto je welkom heet, als die optie tenminste aanwezig is in haar profiel, zodat jij bij het benaderen van de auto toch wordt welkom geheten als je de auto benaderd ondanks dat je vrouw haar profiel actief is.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 19:01
Swerfer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Dat snap ik, maar ik bedoel in het profiel van je vrouw instellen dat de auto je welkom heet, als die optie tenminste aanwezig is in haar profiel, zodat jij bij het benaderen van de auto toch wordt welkom geheten als je de auto benaderd ondanks dat je vrouw haar profiel actief is.
Als mijn vrouw de auto gehad heeft en haar profiel is als laatste actief geweest en ik nader de auto met de keyfob dan gaat hij automatisch over naar mijn profiel en past de settings van de stoel en spiegels aan. Ik zet het profiel nooit handmatig om.

Ik weet niet precies wat er gebeurt als de auto geopend is met het pasje van mijn vrouw, haar profiel actief is en ik ook nog de auto benader met de keyfob. Hij heeft dan 2 sleutels gezien. Zal het morgen eens proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door RonBuskens op 17-05-2024 14:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:22
Vanaf nu beschikbaar. Heb je wat te doen tijdens ‘t snelladen. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNrkvdnXs7SOM24nkqOV5NHGP44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MLJhYGcDmaKRzxP2t6RJTo5.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 13:30
Is er ergens een overzicht van wat er aan apps beschikbaar is?.... Moet helaas nog paar weken wachten voordat mijn EX30 in bezit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
Swerfer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Zojuist even de instellingen gecheckt in het profiel van mijn vrouw maar die staat op ontgrendelen bij naderen. Hij houd dus onder water settings vast is mijn conclusie. Zeg maar een soort config.sys. Dat wordt straks weer anders als de smartphone als key gebruikt kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anton Krikke op 17-05-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Anton Krikke schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:53:
[...]

Zojuist even de instellingen gecheckt in het profiel van mijn vrouw maar die staat op ontgrendelen bij naderen. Hij houd dus onder water settings vast is mijn conclusie. Zeg maar een soort config.sys
Dan is het toch jammer dat hij dan evengoed niet op jouw keyfob reageert bij naderen. Zou met een update kunnen worden aangepast. Profielonafhankelijk openen/sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:06
Vandaag even bij de dealer geweest voor 1.3.1.
De app blijft aangeven dat er 1.2.1 geïnstalleerd is.😳

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton Krikke
Swerfer schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Dan is het toch jammer dat hij dan evengoed niet op jouw keyfob reageert bij naderen. Zou met een update kunnen worden aangepast. Profielonafhankelijk openen/sluiten...
Precies. Eigenlijk zou na afsluiten de auto profielloos moeten zijn en afhankelijk van welke sleutel wordt gebruikt het bijbehorende profiel direct starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
tdolder schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:02:
Vandaag even bij de dealer geweest voor 1.3.1.
De app blijft aangeven dat er 1.2.1 geïnstalleerd is.😳
Was bij mij ook. Na een paar dagen gaf hij 1.3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Android telefoon app versie 1.4.1 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-09 23:00
Die 15.2 V laadspanning van de 12V accu is wel erg hoog. Ik zou max.14.5V verwachten.

MY26 | Volvo EX40 Plus | Single Motor Extended Range | Vapour Grey | Connect Microtech/Nubuck | Visual Park Assist | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 12 mei 2025 | afgeleverd: 27 juni 2025 | software 3.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11
mausy5043 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:32:
Android telefoon app versie 1.4.1 is beschikbaar.
Voor iPhone ook beschikbaar maar changelog is niet spannend:

- Minor bug fixes for the Japan market only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Laatst online: 23-09 21:06
fheyns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:33:
Ik ben momenteel aan het bekijken om een laadpunt (inclusief load-balacing) te laten plaatsen voor mijn toekomstige EX30 Core (Single Motor - Standard Range).

Heeft iemand ervaring met het opladen via een monofase thuislaadpunt van 7,4 kW (32A)? Kan de onboard lader van 11 kW daarop opladen via de bijgeleverde kabel (ondersteunt deze 32A)?

Volgens de prijslijst lijkt dit mogelijk te zijn. De laadtijd voor monofase wisselstroom, van 0 tot 100%, is als volgt: 32A = 9 uur / 16A = 18 uur / 10A = 28 uur bij 230V.

Op EV-database.org vond ik het volgende: Laadpunt: 1-fase 32A (7,4 kW) - Max: 230V / 1x32A - Vermogen: Tijd: 8 uur - Snelheid: 34 km/u.

Sommige websites beweren echter dat als je een 1-fase aansluiting hebt je slechts maximaal op 16A (3,7 kW) kunt laden, ongeacht het vermogen van de laadpaal. Dit zou echter betekenen dat de laadtijd op 16A 18 uur zou zijn ipv 9u op 32A? Ik vind hier niet veel info van terug.
Ik heb thuis een 1-fase 32A lader op 25A aangesloten, deze lijkt gewoon 25A de auto in te drukken. Ik ga er vanuit vast de boordlader gewoon 32A op 1 fase pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NetXtreme schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 01:59:
Ik heb thuis een 1-fase 32A lader op 25A aangesloten, deze lijkt gewoon 25A de auto in te drukken. Ik ga er vanuit vast de boordlader gewoon 32A op 1 fase pakt.
Is dat met een Ultra of met een Plus/Core?

Bij de Ultra zou ik het door jou benoemde gedrag sowieso verwachten, want de 22kw boordlader daarvan kan tenslotte 3x 32A aan. De andere twee modellen komen met hun 11kw boordlader op 3x 16A.

Dus zelfs als er maar 1 van die drie fasen wordt gebruikt, is dat alsnog 1x32A.

Bij mijn weten is het in ieder geval niet zomaar zo dat je "willekeurig" fasen kan optellen/aftrekken of verdelen en dan ineens vanuit een 1x25A aansluiting (de zekering na een 32A-aansluiting) dan de stroom kan verdelen over twee of drie 16A fasen.
Er zijn vast wel mogelijkheden voor, maar het lijkt me dat dat alleen kan als de thuislader die ene fase vanuit het huis naar de auto omzet naar twee of drie fasen?

Blijkbaar is dat ook verwacht gedrag bij 11kw laders :) Bedankt voor de verduidelijking @guido66

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 18-05-2024 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 22:09
@ACM Nee, de eigenlijke lader zit in de auto, de laadpaal is slechts een ingewikkeld stopcontact. Veel auto's met een 11kW lader kunnen daarnaast ook 7,4 kW (1x32A) laden. Als er zo'n omzetting plaatsvindt dan gebeurt dat in de auto en niet in de laadpaal.

[ Voor 19% gewijzigd door guido66 op 18-05-2024 08:35 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Meer (komende) Android Apps voor Volvo (en andere merken): https://android-developer...ng-more-apps-to-cars.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04
Heeft iemand inmiddels ervaring met de laadcurve van de SMSR op snelladers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
Het zou leuk zijn als ze de '.stl' bestanden zouden delen. Printen doe ik dan wel zelf.
Of ik ga zelf maar even aan de slag met Fusion360 8)

[ Voor 23% gewijzigd door ajouwens op 18-05-2024 13:36 ]

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

robv73 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
Is er ergens een overzicht van wat er aan apps beschikbaar is?.... Moet helaas nog paar weken wachten voordat mijn EX30 in bezit is
Begin hier eens: https://play.google.com/s...hild/explore_all_apps_aae
Dat is alles wat beschikbaar is voor AAOS. Google hanteert een sub-set per regio en dáárvan hanteert Volvo ook nog eens een sub-set per auto/regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Zwarte stift is goedkoper.

Maar wel een signaal naar Volvo dat er iets mis is met het design.

[ Voor 13% gewijzigd door mausy5043 op 18-05-2024 17:10 . Reden: ik lieg. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
Nog iets dat naar Volvo moet en al eerder gemeld, maar nu ook bij mij: een “driver alert” storing en de sensor wordt “gloeiend” heet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-Un5xy7cYdFycrHOifHwSGPnVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KweplDi9CSTgPu1XkXSEmX3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:02
Anton Krikke schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Precies. Eigenlijk zou na afsluiten de auto profielloos moeten zijn en afhankelijk van welke sleutel wordt gebruikt het bijbehorende profiel direct starten.
Zo werkt het wel in de grotere broer, de XC40/C40. Sleutel gekoppeld aan profiel en afhankelijk van de sleutel welke je gebruikt wordt het profiel gelijk geladen. Dus met alle settings, standen van stoel/spiegels etc. Werkt perfect. Ook het keyless openen van de deuren, hand achter de greep houden, werkt perfect.

Waarom Volvo nu opeens weer met van die irritante pasjes denkt te moeten werken, geen idee maar ik vind het een grote miskleun. Lijkt wel alsof ze behoorlijk afgekeken hebben van Tesla. Zonde.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BI4UNDQzpi820OcOWUGO4cS1l0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsjcAVoHMsFTVbGoKUgRSw0X.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag met de gravelbike’s naar Ibbenbüren voor rondje fietsen bij Tecklenburg.
Als je stilstaat of onder de 30km/u deze irritante pop-up.
Terugweg even lekker op het stroompedaal 140+ 😊 verbruik 15,2kWh voor 71km (21,49kWh/100km)

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hmm... Werd wakker van autoalarm. Gaat continue af, zonder knipperende verlichting en kan hem niet afzetten, waarschijnlijk vanwege de melding 'accu is bijna leeg' (12V accu vermoed ik). Ik kan de auto dus niet openen met de keyfob, keycard of app. Achterklep reageerde ook niet lichten blijven uit. Alleen dus continue herrie. Volvo gebeld via app, ANWB duurt 90 minuten 😡

Ben blij dat de auto in mijn garage staat, wordt het geluid nog wat gedempt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJHegKADQGJN_ffB8Cf86pWt4gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnt7i7wy3q0O9DAfFvJX7HIs.jpg?f=fotoalbum_large 😵‍💫

Update: even voor 03.00 is het alarm gestopt. Mogelijk is de accu nu echt leeg.

Update 2:

ANWB is langs geweest. EX30 stond nog niet in hun systeem. Ik heb hem uit moeten leggen dat onder de bumper bij het linker voorwiel een paneel zit om 12V aan te sluiten. Als het paneel wordt losgekomen komen er draden mee naar buiten, wat het erg makkelijk maakt om 12V aan te sluiten. Auto reageerde meteen en de 12V accu is nu aan het opladen.

[ Voor 67% gewijzigd door Swerfer op 19-05-2024 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Dat is kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar hoe kun je het voertuig 30 min. laten draaien om op te laden? Bedoeld voor een ICE natuurlijk. Hoe laat jij hem nu op dan? Bij mijn huidige auto wordt 12V alleen opgeladen tijdens rijden of je moet met gordel om auto op contact hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Laatst online: 13-09 15:39
DEEJEEY schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:14:
[Afbeelding]

Website is inmiddels bij gewerkt dat 1.3.1 al beschikbaar is sinds 30apr…
Niet helemaal waar, want ik hoorde iets over taalcorrectie Deens-Duits, maar ik had laatst opeens de geluidsinstellingen van de 'Core' variant ipv de versies met Harman Kardon (Surround instellingen) en dat was de volgende rit weer OK. Zou met 1.3.1 ook verholpen zijn. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

iHansz schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:12:
Dat is kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar hoe kun je het voertuig 30 min. laten draaien om op te laden? Bedoeld voor een ICE natuurlijk. Hoe laat jij hem nu op dan? Bij mijn huidige auto wordt 12V alleen opgeladen tijdens rijden of je moet met gordel om auto op contact hebben staan.
Zodra de auto aan staat laadt de 12V-accu op met de rijaccu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Swerfer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Zodra de auto aan staat laadt de 12V-accu op met de rijaccu's.
Alleen wat is aan? Deur open laten staan? Of half uur op de berijdersstoel zitten en de auto in D? Pas dan gaan de controle lampjes aan nl.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ophidian schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:01:
[...]

Alleen wat is aan? Deur open laten staan? Of half uur op de berijdersstoel zitten en de auto in D? Pas dan gaan de controle lampjes aan nl.
Keyfog in de auto is genoeg. Of keycard in de houder. Als je scherm aan staat, is de auto 'aan'. Hij laadt dan ook de 12V-accu indien nodig. Auto aan de lader is ook genoeg...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 19-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:24
Swerfer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Keyfog in de auto is genoeg. Of keycard in de houder. Als je scherm aan staat, is de auto 'aan'. Hij laadt dan ook de 12V-accu indien nodig. Auto aan de lader is ook genoeg...
Dan zou in het geval dat het alarm aan gaat door een lege accu het aansluiten van de laadkabel het alarm moeten stoppen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Vdb64 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Dan zou in het geval dat het alarm aan gaat door een lege accu het aansluiten van de laadkabel het alarm moeten stoppen 🤔
Helaas was de 12V-accu te leeg om het laden te starten. De laadkabel zat er namelijk in en het inschakelen van de lader had geen effect.

Omdat de melding van een bijna lege accu al om 22:30 was en ik pas rond 02.00 wakker werd van het alarm, heb ik het vermoeden dat de lege accu een andere oorzaak had en het alarm om een andere reden aanging. Storing van het alarmsysteem door te lage accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Swerfer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:40:
[...]
Helaas was de 12V-accu te leeg om het laden te starten. De laadkabel zat er namelijk in en het inschakelen van de lader had geen effect.

Omdat de melding van een bijna lege accu al om 22:30 was en ik pas rond 02.00 wakker werd van het alarm, heb ik het vermoeden dat de lege accu een andere oorzaak had en het alarm om een andere reden aanging. Storing van het alarmsysteem door te lage accu?
Ik hoop dat toch nooit mee te maken. De relatie met de buren vind ik momenteel wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-08 20:18
Hier in Arnhem was het zojuist kortstondig noodweer (hagel en onweer), dat kennelijk zo hevig was dat het alarm van onze EX30 aan sprong. Het duurde ongeveer 20 seconden, toen hield het vanzelf op. Wel bleven de waarschuwingslichten knipperen en die gingen pas uit toen we de auto ontgrendelden en weer vergrendelden.

Ik heb nooit eerder een auto met alarm gehad, maar is het normaal dat het reageert op noodweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Ik krijg ergens half juni mijn SMSR, maar weet nog geen VIN-nummertje. Is er dan een manier om uit te vinden op welke boot hij zou kunnen staan? Ik ga ervan uit dat ze iets van 1-2 weken nodig hebben om hem rijklaar te maken, dus zou dan iets van eind mei/begin juni aan moeten komen in de haven.
TotalBB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:31:
Ik heb nooit eerder een auto met alarm gehad, maar is het normaal dat het reageert op noodweer?
Het alarm van mijn huidige Model 3 is ook wel eens afgegaan in een flinke hagelbui en met het vuurwerk op oudejaarsavond. Verbaast me dus niet erg. Een keer een lekkere windstoot zal hem ook vast genoeg doen bewegen voor het alarmsysteem.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Nou de ANWB rijdt nu net weg. Ik had weer een lege 12V-accu en gedurende een uur het alarm aan zonder dat ik in de auto kon komen. Ik heb nu de keyfob in de auto liggen en een deur open. Dan blijft de 12V-accu in ieder geval geladen...

Deze gaat naar Volvo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Een uur het alarm af en je kan helemaal niks doen? Mijn god, lekker voor je buren/buurt dan...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54
Gisteren bij het inparkeren een stukje achteruit gereden. OPD was ingeschakeld. Ik breng de auto volledig tot stilstand. Wilde bijna uitstappen en laat de rem los, begint de auto weer achteruit te rijden. Bijna botsing! Was nog net op tijd met remmen. In mijn beleving hoef je de auto niet altijd in P te zetten, maar mogelijk ben ik abuis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54
Swerfer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:13:
Nou de ANWB rijdt nu net weg. Ik had weer een lege 12V-accu en gedurende een uur het alarm aan zonder dat ik in de auto kon komen. Ik heb nu de keyfob in de auto liggen en een deur open. Dan blijft de 12V-accu in ieder geval geladen...

Deze gaat naar Volvo...
Super vervelend voor je. Ben benieuwd of de dealer kan pinpointen waardoor de accu is leeggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
NokiaFan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:17:
Gisteren bij het inparkeren een stukje achteruit gereden. OPD was ingeschakeld. Ik breng de auto volledig tot stilstand. Wilde bijna uitstappen en laat de rem los, begint de auto weer achteruit te rijden. Bijna botsing! Was nog net op tijd met remmen. In mijn beleving hoef je de auto niet altijd in P te zetten, maar mogelijk ben ik abuis? :)
Ik heb wel na opladen dat auto bij inschakelen drive al begint te rijden (OPD is bij mij ingeschakeld). Gebeurt alleen na opladen voor zover ik het nu kan beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

[
NokiaFan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:17:
Ik heb wel na opladen dat auto bij inschakelen drive al begint te rijden (OPD is bij mij ingeschakeld). Gebeurt alleen na opladen voor zover ik het nu kan beoordelen.
[/quote]Helaas doet OPD het niet in de achteruit en niet als je geen gordel om hebt. Ik kan er ook moeilijk aan wennen. Ik rij 100% met OPD en mijn vorige auto, een Nissan Leaf, had wel vooruit en achteruit OPD...

[ Voor 28% gewijzigd door Swerfer op 20-05-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Swerfer schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:38:
[
[...]

[/quote]Helaas doet OPD het niet in de achteruit en niet als je geen gordel om hebt. Ik kan er ook moeilijk aan wennen. Ik rij 100% met OPD en mijn vorige auto, een Nissan Leaf, had wel vooruit en achteruit OPD...
Ah dat er geen OPD is tijdens rijden zonder gordel kan het verklaren. Van laadpaal naar thuis is 50m in een 30km zone en doe dan de gordel niet om. Ik zal dat voortaan wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
NetRipper schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:00:
Ik krijg ergens half juni mijn SMSR, maar weet nog geen VIN-nummertje. Is er dan een manier om uit te vinden op welke boot hij zou kunnen staan? Ik ga ervan uit dat ze iets van 1-2 weken nodig hebben om hem rijklaar te maken, dus zou dan iets van eind mei/begin juni aan moeten komen in de haven.
Er zijn 2 schepen onderweg die Geely mogelijk gebruikt. De ene heet Hoegh Trapper en vaart via Barcelona naar Zeebrugge. De andere is de Morning Post en vaart via Southampton naar Zeebrugge. Ze komen allebei zo'n beetje rond eind mei/begin juni aan*. Op welke de jouwe en mijn EX30 staat is niet te tracken helaas. Ik heb wel een VIN, want hij is al wel gemaakt, maar krijg geen match op een rederij. Levering mogelijk rond de 20e juni. (Rond die tijd ook de wijziging van de kenteken reeks naar GBD-00-B)

*Via de site Marine Trafic kun je ze in de gaten houden. Ze varen nu voor Sierra Leone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:43
Mijn EX30 (die voor eind mei gepland stond) is ook uitgesteld naar rond 20 juni. Heb de dealer al gevraagd het op kenteken zetten even uit te stellen tot de nieuwe kentekenreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

dennistd schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:55:
Heb de dealer al gevraagd het op kenteken zetten even uit te stellen tot de nieuwe kentekenreeks.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 23:34
Waarschijnlijk omdat hij liever met de nieuwe reeks rijdt dan de oude?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 09:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUL43mBlMMop7RuEyNVyZ0yTH5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4QYGkEzF2sPOhCMHd3ZHetk.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Aero covers er maar eens afgehaald om de velg te poetsen. Remstof zat er al aardig goed op. Was wel ff met een beetje kracht trekken om die covers eraf te krijgen. Tip: bij het terugplaatsen let op de plek van het ventiel :p

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:36

Mga1600

[P8]

TotalBB schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:31:
Hier in Arnhem was het zojuist kortstondig noodweer (hagel en onweer), dat kennelijk zo hevig was dat het alarm van onze EX30 aan sprong. Het duurde ongeveer 20 seconden, toen hield het vanzelf op. Wel bleven de waarschuwingslichten knipperen en die gingen pas uit toen we de auto ontgrendelden en weer vergrendelden.

Ja, dat kan zeker!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-09 18:03
Hallo Allemaal, mischien een rare vraag maar bestaat er een optie om het midden console uit te zetten behalve het bovenste stukje waar je snelheid etc staat?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton Krikke
Volvoex30 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:31:
Hallo Allemaal, mischien een rare vraag maar bestaat er een optie om het midden console uit te zetten behalve het bovenste stukje waar je snelheid etc staat?.
Ja, nagenoeg wel. Dat heet calm view. Houd de home knop een aantal seconden aangeklikt en dan verschijnt de calm view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
Anton Krikke schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:39:
[...]

Ja, nagenoeg wel. Dat heet calm view. Houd de home knop een aantal seconden aangeklikt en dan verschijnt de calm view.
Super dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
lees net op een andere forum onderstaand iemand iets gehoord voor NL?:

** Not sure if this is different per country so I should prefix this by saying this is from Spain **

According to the Volvo help system 1.3.1 will not be available via OTA and must be installed by the dealer, if we didn't know that already.

Specifically this:
Thanks so much for your kind answer,
We have just been informed that this software will not be available through OTA SW updates.
As you have done, it must be installed by a workshop appointment.

So looks like you need to get a dealer to install it if you want to upgrade the software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
Volvoex30 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:06:
lees net op een andere forum onderstaand iemand iets gehoord voor NL?:

** Not sure if this is different per country so I should prefix this by saying this is from Spain **

According to the Volvo help system 1.3.1 will not be available via OTA and must be installed by the dealer, if we didn't know that already.

Specifically this:
Thanks so much for your kind answer,
We have just been informed that this software will not be available through OTA SW updates.
As you have done, it must be installed by a workshop appointment.

So looks like you need to get a dealer to install it if you want to upgrade the software.
Op dezelfde site nu:

From VOLVO UK just now:-

In terms of the Over the Air update this has been paused due to a few issues that the team wanted to iron out before rolling this out to everyone. The update is available to be done at your local retailer or you can wait until this reaches your vehicle. (We do not have a time frame on this at the moment.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaychunlai
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 13:32
iHansz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:25:
[...]

Op dezelfde site nu:

From VOLVO UK just now:-

In terms of the Over the Air update this has been paused due to a few issues that the team wanted to iron out before rolling this out to everyone. The update is available to be done at your local retailer or you can wait until this reaches your vehicle. (We do not have a time frame on this at the moment.)
Gister was ik bij de Volvo dealer en ik vroeg hierna, maar hij gaf aan dat over enkele weken de updates via OTA kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
Isola schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:32:
Dus ook de wasstraat leidt tot verwarring onder de ex30-rijders. Ik lees in de handleiding van Volvo dat je juist in de P-stand moet gaan als je in de auto blijft zitten, zie bijgaande screenshot. En alleen in de N als je niet in de auto blijft…[Afbeelding]
Ik lees wel de goede tekst online. Vreemd.
https://www.volvocars.com...3d47f926ec0a8cc374093aee1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjwJbDgtgpWicZb3HncLiGjhCcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCsuYz1raeNIwgQ6V69Cx4H9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Sowieso weet ik niet wat met die 2 verschillende wasstraten wordt bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11
Zapato schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:12:
Sowieso weet ik niet wat met die 2 verschillende wasstraten wordt bedoeld.
Uitleg onderin dit bericht: mausy5043 in "Het grote Volvo EX30 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

LOL. Volvo heeft de tekst aangepast. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beats72
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-03 21:59
Hey, ik weet niet of de vraag hier al gesteld is geweest (gezocht maar niet gevonden). Kan je ergens kijken aan welke laad snelheid de EX30 aan het opladen is? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
beats72 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:03:
Hey, ik weet niet of de vraag hier al gesteld is geweest (gezocht maar niet gevonden). Kan je ergens kijken aan welke laad snelheid de EX30 aan het opladen is? Thanks in advance!
Komt volgens mij met - je raadt het al - een OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Je kan het sowieso in bepaalde laadapps van laadpalen zien. In onze wijk is het veel Smoov/Allego en daar kan je in de app zien hoe snel je laadt. Helaas biedt de Volvo app die functionaliteit nog (altijd) niet. Tenminste, de EX/C40 maar ik begreep de EX30 dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-09 15:40
Als je een beetje kunt rekenen wel: tijdsduur tot einde laden staat wel in de app.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt maar het is toch ergens een beetje gek dat de laadsnelheid niet gewoon in de Volvo app getoond kan worden. De koppeling is er, andere laadpaal providers kunnen het.... waarom kan het niet in de Volvo app zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-09 15:40
Kunnen het vast wel, is alleen te weinig over nagedacht over de functionaliteit lijkt het.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 16:22
Bjørn klaagt daar ook continu over :-D

YouTube: Volvo EX30 RWD Extended Range 1000 km challenge (na 10 seconden)

[ Voor 4% gewijzigd door Skaninchen op 21-05-2024 17:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zwijntje schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:47:
Kunnen het vast wel, is alleen te weinig over nagedacht over de functionaliteit lijkt het.
Dat lijkt me stug want dit is bij de XC40 al zo'n 3 jaar geleden in vakgroepen met ook Volvo mensen aangekaart ;). Ze negeren onze wens gewoon keihard ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 17:13
Sinds vanmiddag, na drie weken zonder, opeens weer internet in de auto.. Hopelijk doet deze het morgenochtend nog steeds en kan 1.3.1 ook OTA komen.

Niets wat ik in de drie weken heb geprobeerd heeft geholpen. Vandaag de afspraak gemaakt om morgen te updaten bij de dealer in de hoop dat dat helpt en opeens heeft het internet er weer zin in. 8)7
Databundel van mijn eigen telefoon (25GB) was ook bijna op door de hotspot (10GB) en app (8GB??) voor de auto, dus komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbeest
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 15:54
Ik kom de app niet meer in tenzij ik de auto mogelijk opnieuw aanmeld??? Geen 1.3.1 update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c02GCLoSIFyB96wvWZM8lY_jhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S86mP70N9uuicAxw0p0hQVeV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

ruudbeest schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:43:
Ik kom de app niet meer in tenzij ik de auto mogelijk opnieuw aanmeld??? Geen 1.3.1 update.

[Afbeelding]
Bij mij werkte het altijd als ik de app afsloot en opnieuw opstartte. Dat heb je vast al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

beats72 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:03:
Ja, in de auto op het display staat het aantal amperes waarmee geladen wordt. Het kan zijn dat je daarvoor naar Instellingen > Opladen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Actuele vraag over het doorwaden van water.
Volvo zegt:
https://www.volvocars.com...r%20water%20rijden&page=0

Uiteraard zijn ze licht vaag over de consequenties. Maar weet iemand wat nu werkelijk de risico's zijn van het doorwaden van water met een EX30. De bodem is toch gesloten? Gaat ie drijven of ontstaat er kortsluiting? Veronderstellen kan ik zelf ook, ik hoor dit keer graag van mensen met kennis van zaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 23:34
Bij de XC40 is de doorwaadbare diepte 45 cm volgens mij.
https://www.volvocars.com...earch=doorwaadbare&page=0

En dieper geeft iig geen extra risico op kortsluiting, zie deze marketingstunt. De visjes worden niet ge-electrocuteerd :+

[ Voor 28% gewijzigd door caspervc op 21-05-2024 20:51 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

caspervc schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:46:

En dieper geeft iig geen extra risico op kortsluiting, zie deze marketingstunt. De visjes worden niet ge-electrocuteerd :+

[YouTube: VOLVO XC40 RECHARGE UNDER WATER!]
Dankjewel. Je hebt hier wat mensen gerust gesteld ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapato
caspervc schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:46:

[YouTube: VOLVO XC40 RECHARGE UNDER WATER!]
Dus mocht je ooit het water inrijden dan ramen en deuren gesloten houden en doorrijden naar een boothelling?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_89ZEVcGwZ0n2F_iMKYhRz9568=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cbOETWYnp7DF3uldqeVSdAX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmmkoper
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 16:59
Heeft iemand van jullie Waze geprobeerd in de EX30. Werkt bij mij alleen zonder geluid 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
Voor 20 euro stroom heen en weer met zijn tweeën van Baarn naar Roermond. Super relaxed en zuinig. Zelfde traject met de NS zou ons meer dan 100 euro hebben gekost. Ok de 20 euro per dag lease kosten maakt 40. Maar dan nog is de trein 2,5 maal zo duur. De overige ervaringen tijdens deze lange rit is dat de rijstrook-wissel-hulp de vervelende bijwerking heeft dat heel snel de richtingaanwijzers in de war raken en ipv van uitzetten aangaan aan de andere zijde. Rijstrookwisselhulp toch maar uitgezet. Zeer content met het relaxte rijden in de EX30 en het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 14:42
Ik ben in afwachting van mijn zwarte EX30, maar waar ik tot op heden nog niets over heb gelezen zijn de waarschuwingen voor flitspalen en traject-controlen zijn die aanwezig?

[ Voor 10% gewijzigd door puccini op 22-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 12:48
puccini schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:04:
Ik ben in afwachting van mijn zwarte EX30, maar waar ik tot op heden nog niets over heb gelezen zijn de waarschuwingen voor flitspalen en traject-controlen zijn die aanwezig?
Niet in de ingebouwde Google Maps, wat ik heb gedaan is zodra mijn telefoon verbinding maakt met de auto dat Flitsmeister start en dan krijg ik de meldingen als nog over de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
VicSmurf schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Niet in de ingebouwde Google Maps, wat ik heb gedaan is zodra mijn telefoon verbinding maakt met de auto dat Flitsmeister start en dan krijg ik de meldingen als nog over de speakers.
Ik krijg wel melding (tekst) over trajectcontrole en flitszone in de ingebouwde Google Maps, maar geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
Dank voor beide voor de reactie !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Zapato schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Ik krijg wel melding (tekst) over trajectcontrole en flitszone in de ingebouwde Google Maps, maar geen geluid.
Ik krijg melding EN geluid.
Vermoed dus dat je dat allemaal aan of uit kunt zetten ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038harold
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-09 09:41
Rmmkoper schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:49:
Heeft iemand van jullie Waze geprobeerd in de EX30. Werkt bij mij alleen zonder geluid 😢
Had ik ook last van. Uiteindelijk heb ik Waze op mijn iPhone gestart en daar bleek ook het geluid uit te staan. Ik heb het aangezet op mijn iPhone. Daarna had ik ook geluid in mijn EX30. Dus, niet de icoontjes voor "Geluid aan", "Geluid uit" of "Alleen meldingen", maar dieper in de instellingen in Waze op je mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Zapato schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Heb ik nog niet gezien in de EX30 misschien dat ik ze aan moet zetten. Als je geen geluid hoort is het ook niet echt handig overigens maar dat zal dan ook een setting zijn.

Via Flitsmeister werkt overigens prima, dus ik denk dat ik het zo maar laat.

[ Voor 14% gewijzigd door VicSmurf op 22-05-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Maar flitsmeister zit toch niet in de store van de auto zelf? Dan draai je hem gewoon op je telefoon??
Als ik mijn telefoon voor de draadloze lader zet en flitsmeister tegelijk draai dan klapt mijn telefoon er na een uurtje uit door oververhitting.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
IT-Crowd schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:30:
Maar flitsmeister zit toch niet in de store van de auto zelf? Dan draai je hem gewoon op je telefoon??
Als ik mijn telefoon voor de draadloze lader zet en flitsmeister tegelijk draai dan klapt mijn telefoon er na een uurtje uit door oververhitting.
Draai ik op mijn telefoon, ik laad mijn telefoon niet op in de auto, in iedergeval niet draadloos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puccini
mausy5043 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:14:
[...]

Ik krijg melding EN geluid.
Vermoed dus dat je dat allemaal aan of uit kunt zetten ergens.
Vertel, welke instellingen heb je dan gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

puccini schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Vertel, welke instellingen heb je dan gebruikt?
Pff, weet ik veel. Ik heb alle settings in de auto en in Google Maps in het begin een keer doorgeakkerd. Daar zal vast wel wat bij hebben gezeten. Ik ben meer van "if it ain't broken, try to fix it anyway" :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAEx3QE2wovUZOg8xAReQuIGRLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChjXdos1UefwYtm11I0CDpG0.jpg?f=fotoalbum_large

Geel zou de standaardkleur moeten zijn :9 genoeg grauw en grijs op de weg…

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:35
De standaard kleur voor MY25 is cloud blue 😉

[ Voor 11% gewijzigd door ivarga op 22-05-2024 17:56 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 96 Laatste