Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 40 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Nog een bugje ontdekt: Als je onder klimatisering de blower op handmatig zet gaat het volume harder. Zet je hem terug op automatisch weer zachter. Altijd handig :+

Vanochtend voor het eerst het regenboomscherm gehad. Mijn dochter vond het prachtig. Na een reset was het weer normaal.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 20:53

Swerfer

Hmm...

Ophidian schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:31:
Nog een bugje ontdekt: Als je onder klimatisering de blower op handmatig zet gaat het volume harder. Zet je hem terug op automatisch weer zachter. Altijd handig :+
Dat is waarschijnlijk geen bug maar een feature. Als er meer omgevingsgeluid is (harder rijden, harder blazende blower), dan corrigeerde het volume zodat je de muziek nog even hard ervaart.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Swerfer schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Dat is waarschijnlijk geen bug maar een feature. Als er meer omgevingsgeluid is (harder rijden, harder blazende blower), dan corrigeerde het volume zodat je de muziek nog even hard ervaart.
Verrek, dat klopt ook nog. Staat wel niet helemaal in verhouding, maar vooruit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-07 16:15
Dat scheelt een bak met centen als ik hem 48 maanden neem ipv 3 maandelijks. Dat is wel lekker! Thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:50

Reinier

\o/

Als ik het volume harder zet gaat-ie de eerste paar tikjes juist zachter :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Reinier schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:57:
Als ik het volume harder zet gaat-ie de eerste paar tikjes juist zachter :')
Mijn ervaring: Als je de radio of zo bij een nieuwe rit aan zet, dan gaat hij naar een standaard volume. Ga je daarna het volume aanpassen, dan gaat hij eerst naar de laatst ingestelde volume van een vorige rit. Meestal zal dat zachter zijn, maar harder kan dus ook.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 19-07 16:15
Zijn er mensen die ervaring hebben met het panoramadak in de Ultra edition? Als de zon er te lang op staat, wordt het dan niet te warm binnen en hebben passagiers hier geen last van? Hij kan niet dicht/dimmen geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonBuskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-07 17:47
mprkooij schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het panoramadak in de Ultra edition? Als de zon er te lang op staat, wordt het dan niet te warm binnen en hebben passagiers hier geen last van? Hij kan niet dicht/dimmen geloof ik
Ik heb sinds 2 maanden een Ultra met panoramadak. Ik heb er totaal geen last van dat het te warm wordt en ben er ook niet bang voor dat dit gaat gebeuren. Deze auto rijdt ook rond in Zuid Spanje waar het in de zomer boven de 50gr kan worden. Maar goed, echte hoge temperaturen hebben we natuurlijk nog niet gehad de afgelopen 2 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:33
mprkooij schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 23:32:
Daar ben ik ook bang voor, want m’n huidige auto heeft ook een panoramadak, en het wordt erg heet als de zon schijnt. Huidige heeft wel afdekscherm standaard en dat scheelt. Heb het scherm voor de EX30 al in huis. Online besteld. Nu de auto nog… ;)

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-07 19:02
iHansz schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:05:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, want m’n huidige auto heeft ook een panoramadak, en het wordt erg heet als de zon schijnt. Huidige heeft wel afdekscherm standaard en dat scheelt. Heb het scherm voor de EX30 al in huis. Online besteld. Nu de auto nog… ;)
Blijf het een merkwaardige keuze vinden dat er niet standaard een ingebouwd scherm in zit, zeker bij een auto van die prijs. Al zal het een kostenbesparende keuze zijn geweest. Maar om nou een los scherm aan te bieden die je er zelf dan maar wat in moet klikken.. Ben ook in het bezit van een 208 GT met pano dak en deze heeft zelfs een ingebouwd scherm, wel handmatig dan maar toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:33
acbs2 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:24:
[...]

Ik zit sinds gistermiddag op 1.3 en zojuist de wasstraat modus getest. Na het inschakelen geeft die met een blauwe balk onderin de melding kan modus niet activeren of iets dergelijks. Echter heeft de auto wel de buitenspiegels ingeklapt, luchtrecirculatie gestart, wisser automodus uitgezet en mogelijke openstaande ruiten gesloten. Dus hii doet wel alles verder wat die zou moeten doen. Daarna op de band op N zetten en wassen maar.
Nu zit ik nog wel met de vraag, schakelt die dan ook alle veiligheidssystemen uit of moet je dat nog handmatig doen? Vandaag een ervaring gehad, dat muts voor mij de systemen niet had uitgezet en daardoor een kettingbotsing ontstond in de wasstraat, omdat haar auto een noodstop maakte. Ik zag het al aankomen, maar je kunt niets doen. Zag de remlichten steeds gaan branden bij haar Mazda CX30 en gelukkig tussen haar en mij nog een wasborstel, die heeft blijkbaar de boel gered. Geen schade, maar wel een hartaanval. Bijna... 8)7

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-07 09:50

mausy5043

Don't panic.

Skaninchen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:00:
Zie de berichten vanaf deze post.

[...]
Vandaag had ik het weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkxE5gKRnti-GYy9NBInnt69sXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLmi6mMFa8wKVNEslhjN3SpJ.jpg?f=fotoalbum_large
Snelheidswaarschuwingen zijn dan niet aan of uit te zetten (zie rechtsonder). Het gaat hier inderdaad om een storing in het systeem. Ik had het al bij aanvang van de rit, dus het is niet zo dat het systeem in de war raakt van conflicterende borden.

Als het stoort: stoppen, iedereen uit laten stappen, auto afsluiten en een wandelingtje maken. Daarna doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoforlive
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-07 20:41
Vorige week stond mijn tijdsinstelling ineens op de winterstand. Even het schuifje in het menu aan -en uit gezet. Hierna stond de tijd weer juist ingesteld. Ook regelmatig de internetverbinding eruit. Er zijn veel kleine storingen. Ik ga ervan uit dat dit met software op te lossen is. Maar oh oh, wat is het toch lang wachten Volvo. Geen goede zaak om de EX30 in de markt te zetten waarbij best veel zaken niet goed gaan…….

Boven de 90 km/u lijkt het of ik al gecupte banden voor heb. Trilling in het stuur. Absoluut niet goed. Ik heb om elektrisch rijden te proberen vanaf oktober 2023 een EX40 6 maanden gereden en nu dan 6 maanden de EX30. Ik ben een Volvo rijder, al meer dan 20 jaar en vele Volvo’s zijn inmiddels de revue gepasseerd. Maar als dit te lang gaat duren en er nog meer verassingen komen, dan gaat de EX30 de 6 maanden niet halen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
  • Laatst online: 15-03 10:04
Volvoforlive schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:
Vorige week stond mijn tijdsinstelling ineens op de winterstand. Even het schuifje in het menu aan -en uit gezet. Hierna stond de tijd weer juist ingesteld. Ook regelmatig de internetverbinding eruit. Er zijn veel kleine storingen. Ik ga ervan uit dat dit met software op te lossen is. Maar oh oh, wat is het toch lang wachten Volvo. Geen goede zaak om de EX30 in de markt te zetten waarbij best veel zaken niet goed gaan…….

Boven de 90 km/u lijkt het of ik al gecupte banden voor heb. Trilling in het stuur. Absoluut niet goed. Ik heb om elektrisch rijden te proberen vanaf oktober 2023 een EX40 6 maanden gereden en nu dan 6 maanden de EX30. Ik ben een Volvo rijder, al meer dan 20 jaar en vele Volvo’s zijn inmiddels de revue gepasseerd. Maar als dit te lang gaat duren en er nog meer verassingen komen, dan gaat de EX30 de 6 maanden niet halen……
Ik had dat trilprobleem ook in mijn EX30 na aflevering. Was er niet uit te krijgen met een standaard balanceer-apparaat maar op een andere vestiging van mijn dealer stond een geavanceerder apparaat waarmee weggedrag kon worden nagebootst. Zij hebben 3 van de 4 banden moeten draaien t.o.v. de velg. Trillingen waren daarna verdwenen

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Volvoforlive schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:37:

Boven de 90 km/u lijkt het of ik al gecupte banden voor heb. Trilling in het stuur. Absoluut niet goed. Ik
Dit is hier eerder al besproken. Het lijkt erop dat sommige autos vierkante banden hebben van het lang stilstaan op de boot. De door dealers vaak voorgestelde remedie is hier ook al aangedragen: Bandenspanning verlagen tot 2 bar. 50 km rijden. Banden terug oppompen tot 3 bar. En dan zou het weg moeten zijn. Zo niet, zie opmerking van @hansmw hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door mausy5043 op 10-05-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:36
mausy5043 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Dit is hier eerder al besproken. Het lijkt erop dat sommige autos vierkante banden hebben van het lang stilstaan op de boot. De door dealers vaak voorgestelde remedie is hier ook al aangedragen: Bandenspanning verlagen tot 2 bar. 50 km rijden. Banden terug oppompen tot 3 bar. En dan zou het weg moeten zijn. Zo niet, zie opmerking van @hansmw hierboven.
Alles geprobeerd met 3,5 bar gereden, 1,5 bar en het lijkt opgelost. Maar probleem is terug en nu ook last van cupping. Ruim 3500 km ellende dus. Had we maar meteen voor all-seasons gekozen ipv de winterset met deze Goodyears. Volvo geeft niet thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-07 12:19
Vandaag ging het alarm van mijn EX30 af toen ik even een pakje ging ophalen en mijn vriendin in de auto bleef zitten. Hebben anderen dit ook al eens meegemaakt? Niet bepaald fijn als dit vaker gaat gebeuren.

Nog een kritiekpuntje. Ik kan na 2 weken nog niet heel goed overweg met de achteruitrijcamera. De afstand op het beeld lijkt veel ruimer dan in werkelijkheid en soms lijk ik op het scherm kaarsrecht te staan maar bij het uitstappen staat de auto toch minder recht dan gedacht.

Hebben jullie ook deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@mooiboy Maar als je de auto afsluit is dat toch logisch? Als je dat niet wil moet je hem in verlaagde alarm modus afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
Ophidian schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:49:
@mooiboy Maar als je de auto afsluit is dat toch logisch? Als je dat niet wil moet je hem in verlaagde alarm modus afsluiten.
Ik heb dit met geen andere auto meegemaakt maar in het vervolg laat ik dan de sleutel achter in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:50

Reinier

\o/

mooiboy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:53:
[...]

Ik heb dit met geen andere auto meegemaakt maar in het vervolg laat ik dan de sleutel achter in de auto.
Maar het is logisch toch? Weglopen = op slot en dus alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
mooiboy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:53:
[...]

Ik snap je niet. Je zet door weg te lopen je auto op slot en op alarm. Dus als er dan wat in gebeurd gaat het alarm af. En dat vind je vreemd :/

Zoals ik zei, dan moet je alarm modus op beperkt zetten, of h van het slot houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
Ophidian schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:57:
[...]

Ik snap je niet. Je zet door weg te lopen je auto op slot en op alarm. Dus als er dan wat in gebeurd gaat het alarm af. En dat vind je vreemd :/

Zoals ik zei, dan moet je alarm modus op beperkt zetten, of h van het slot houden.
Ik denk dat dit een extra goed alarm is dat blijkbaar ook beweging detecteert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Geeft altijd gedonder wanneer je je vriendin opsluit! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-07 18:26
iHansz schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:33:
Heb even de voorwaarden zitten nalezen van CbV. Het is toch eigenlijk gewoon huur, net zoals je een auto zou huren bij Hertz? Dit vind ik wel vreemd "Wij blijven de eigenaar en geregistreerde gebruiker van de auto, maar om praktische redenen zullen wij uw naam bij de RDW inschrijven omdat wij ervan uitgaan dat u de
voornaamste bestuurder van uw auto zult zijn." Wordt de auto nou wel of niet op je naam gezet? Want anders is dit "4.1 Administratieve verwerking van een boete (zoals een parkeerboete of een boete voor te
hard rijden), kosten 15€ per gebeurtenis" niet nodig, want die boete komt dan toch bij je thuis? En dit is toch exact wat Lynk&Co ook aanbied?
Ik heb wel een kentekencard gekregen en bij de rdw staat hij op mijn naam. Ik weet niet wat Lynk en co doet.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
Banix schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:16:
[...]

Ik heb wel een kentekencard gekregen en bij de rdw staat hij op mijn naam. Ik weet niet wat Lynk en co doet.
Lynk&Co staat als eigenaar op het kenteken. Dit resulteert bv ook in het tot een jaar later doorsturen van verkeersboetes vanwege de administratieve chaos aldaar. Lynk & Co heeft ze gelukkig wel op tijd betaald, maar het ontneemt je wel de mogelijkheid om een boete aan te vechten. Daarmee wordt in strijd gehandeld met de wetelijke bepalingen bij het verhuren van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuper
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-02 17:07
Voor diegene die hem inmiddels een keer door de wasstraat moeten gooien; lees even de handleiding goed door hoe je de auto hold uit zet.

Daar kwam ik in de wasstraat zelf pas achter en dat is best tricky om uit te zetten.

Was er vanuit gegaan dat alles correct zou staan met de wasmodi maar niet dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
psuper schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:59:
Voor diegene die hem inmiddels een keer door de wasstraat moeten gooien; lees even de handleiding goed door hoe je de auto hold uit zet.

Daar kwam ik in de wasstraat zelf pas achter en dat is best tricky om uit te zetten.

Was er vanuit gegaan dat alles correct zou staan met de wasmodi maar niet dus!
Kan je niet je gordel los doen? Dan heb je ook geen auto hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuper
Ophidian schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Kan je niet je gordel los doen? Dan heb je ook geen auto hold.
Op dat moment niet bij stil gestaan, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
psuper schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Op dat moment niet bij stil gestaan, werkt dat?
Ik neem toch aan dat, wanneer de auto in Neutraal staat, auto hold geen rol meer speelt?

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psuper
hansmw schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Ik neem toch aan dat, wanneer de auto in Neutraal staat, auto hold geen rol meer speelt?
Auto hold blijft actief zolang one pedal drive geactiveerd is. Dus one pedal drive eerst uitzetten en dan naar neutraal zetten en op de rem trappen, pas dan is auto hold uit. Anders niet.

Dus zelfs in de N blijft deze actief zolang je het niet uit zet.

Echt opletten in de wasstraat, vloog zowat van de baan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 20:15
psuper schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Auto hold blijft actief zolang one pedal drive geactiveerd is. Dus one pedal drive eerst uitzetten en dan naar neutraal zetten en op de rem trappen, pas dan is auto hold uit. Anders niet.

Dus zelfs in de N blijft deze actief zolang je het niet uit zet.

Echt opletten in de wasstraat, vloog zowat van de baan af.
Vorige week door de wasstraat gegaan. Gewoon OPD uit en auto in N. Zelf de spiegels in geklapt en ruitenwissers uitgezet (heb nog steeds 1.2.1). Totaal geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psuper
ajouwens schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:10:
[...]

Vorige week door de wasstraat gegaan. Gewoon OPD uit en auto in N. Zelf de spiegels in geklapt en ruitenwissers uitgezet (heb nog steeds 1.2.1). Totaal geen problemen gehad.
Weet niet of dat anders is in 1.2.1, ik rij in 1.3

Maar dit had volgens mij toch echt een sneltoets moeten zijn. Heb me een ongeluk gezocht.

Ben zowiezo niet echt te spreken over de manier waarop je de auto in de N moet zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vaPkyqMxI6VrdmrvQ8h7tDGb_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pLhUep835qTREIznaGdG2lPN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door psuper op 12-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Kan me het (A) symbool niet herinneren. Ik zal er de volgende keer eens beter opletten of het aan-of afwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 19-07 18:40
Dus ook de wasstraat leidt tot verwarring onder de ex30-rijders. Ik lees in de handleiding van Volvo dat je juist in de P-stand moet gaan als je in de auto blijft zitten, zie bijgaande screenshot. En alleen in de N als je niet in de auto blijft…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq6ctO9HQ1Tkx8LFnkYylk9nsHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4JcXce8bsRGGhYU3NYC9nFMv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Isola op 12-05-2024 13:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Isola schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:32:
Dus ook de wasstraat leidt tot verwarring onder de ex30-rijders. Ik lees in de handleiding van Volvo dat je juist in de P-stand moet gaan als je in de auto blijft zitten, zie bijgaande screenshot. En alleen in de N als je niet in de auto blijft…
Dat is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende vertaling in de Volvo handleiding.

Dit is de engelse versie:
If you are using a gantry-type car wash:
Put the gear in P to engage the parking brake.
If you are using a tunnel-type car wash:
Put the gear in N and take your foot off the brake. Do not apply the parking brake.
"gantry-type" is een wasstraat waarbij de auto stilstaat (vaak aangeduid als "roll-over") en "tunnel-type" is de wasstraat waarbij de auto wordt voortgetrokken.

[ Voor 1% gewijzigd door mausy5043 op 12-05-2024 13:50 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isola
  • Laatst online: 19-07 18:40
mausy5043 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Dat is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende vertaling in de Volvo handleiding.

Dit is de engelse versie:

[...]

"gantry-type" is een wasstraat waarbij de auto stilstaat (vaak aangeduid als "roll-over") en "tunnel-type" is de wasstraat waarbij de auto wordt voortgetrokken.
Bedankt! Zou wel goed zijn als Volvo Nederland dit leest. Ze kunnen sowieso veel leren van dit forum. Was me al eerder opgevallen dat de handleiding onder de maat is, ook qua praktische bruikbaarheid van de zoekfuncties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 18-07 14:12
Vorige week een nieuw event gehad, tijdens het rijden kreeg ik opeens dit op het scherm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q85tdYBdmB6YH10Lu3XP8uTLzJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S029JYBCB4UhU5zDKOiEyb4D.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vft76fKGaeECY6nzu4yapuDKRGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qzpJi51LFwnBj3TzyaQVGl5R.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHxcpqRU7MnE74iPlsWe2stAZvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0484Y4WvxQBDpQaPnoRhulRE.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XOqJTs40nGhtuX6v-90cmOK5sg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/acjnRK65YFKcisHnYvXKcWTd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Reset doen, is het weer weg. Met 1.3 opgelost als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvoex30
  • Laatst online: 18-07 14:12
ok gaan we doen, sorry maar kan je me vermelden hoe een reset te doen? dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Volvoex30 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:30:
ok gaan we doen, sorry maar kan je me vermelden hoe een reset te doen? dank je wel
Dat staat in de handleiding: https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:55

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hans1956 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:12:
Sinds begin mei kijk ik regelmatig naar het mobiel dataverbruik van de EX30 app. In april zag ik al een hoog verbruik maar vanwege de ontbrekende internetverbinding in de EX30 dacht ik het daarmee te verklaren.
Nu heb ik sinds 19 april internet in de EX30 maar zie ik sinds 1 mei al meer dan 1 Gb aan mobiel datagebruik door de EX30 app. Heeft iemand meer informatie over wat de EX30 app onderweg nog aan het doen is waarmee die hoeveelheid data te verklaren is?
Met data op de achtergrond uitgezet in de app zie ik dat het mobiele datagebruik nagenoeg niets meer is. Echter vandaag gekeken naar het wifi gebruik en daar zie ik dat de EX30 app in mei al meer dan 20Gb heeft 'geupload'. Ik heb er op zich geen last van maar vraag me wel af wat er aan data de deur uitgaat. Iemand vergelijkbare ervaringen?

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:39
Ophidian schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:57:
[...]

...

Beperkt heeft toch alleen impact op beperkte gevoeligheid mbt de hellingshoek? (Veerboot)

Een vriendin van me heeft een gedeelde parkeerplek middels een parkeerlift. De auto komt daardoor in een schuine positie te staan waardoor het alarm geactiveerd wordt (ook in beperkte modus). Auto staat dus noodgedwongen niet op slot in de (dubbel) afgesloten parkeergarage.

Bij de dealer nagevraagd maar die geeft aan het alarm niet te kunnen deactiveren. Zijn er hier al meerdere met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton Krikke
Isola schreef op zondag 12 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Bedankt! Zou wel goed zijn als Volvo Nederland dit leest. Ze kunnen sowieso veel leren van dit forum. Was me al eerder opgevallen dat de handleiding onder de maat is, ook qua praktische bruikbaarheid van de zoekfuncties.
Ik had hier al n paar weken geleden contact over opgenomen met Volvo Nederland en aangegeven dat de tekst niet klopt. Helaas hebben ze daar tot nu toe niets mee gedaan. Wanneer je de auto in P zet in de automatische wasstraat tunnel ben ik benieuwd of de daaropvolgende kettingbotsing tot aansprakelijkheid van volvo kan leiden vanwege een ondeugdelijke handleiding. Het is gewoon pertinent onjuist wat daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
RF1000 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:26:
[...]

Beperkt heeft toch alleen impact op beperkte gevoeligheid mbt de hellingshoek? (Veerboot)

Een vriendin van me heeft een gedeelde parkeerplek middels een parkeerlift. De auto komt daardoor in een schuine positie te staan waardoor het alarm geactiveerd wordt (ook in beperkte modus). Auto staat dus noodgedwongen niet op slot in de (dubbel) afgesloten parkeergarage.

Bij de dealer nagevraagd maar die geeft aan het alarm niet te kunnen deactiveren. Zijn er hier al meerdere met deze ervaring?
Dit is wat volvo zelf zegt:
Verlaag de gevoeligheid van het alarm als je veel beweging in of rond de auto verwacht terwijl deze staat geparkeerd.

Dus zou verwachten dat het dan wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Nu online
RF1000 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:26:
[...]

Je kan hem als ie geparkeerd staat toch via de app vergrendelen? Of met de sleutel, die komt echt ver…

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grelis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 15:18
Hans1956 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:25:
[...]

Met data op de achtergrond uitgezet in de app zie ik dat het mobiele datagebruik nagenoeg niets meer is. Echter vandaag gekeken naar het wifi gebruik en daar zie ik dat de EX30 app in mei al meer dan 20Gb heeft 'geupload'. Ik heb er op zich geen last van maar vraag me wel af wat er aan data de deur uitgaat. Iemand vergelijkbare ervaringen?
Toevallig vandaag het ingestelde alarm van mijn mobiele telefoon abbo gekregen dat ik op 80% zit qua internet. Normaal gesproken kom ik hier niet in de buurt maar dankzij dataverslinder Volvo EX30 nu wel |:( .

Hotspot die alleen voor de EX30 gebruikt wordt die sinds anderhalve week geen internet heeft: 9,15GB
Volvo EX30 app die data verbruikt alsof elke seconde de hele auto wordt doorgelicht: 5,56GB

Waar al de data heen gaat is mij een raadsel en gok dat Volvo niet wil opdraaien voor de kosten mocht ik over de 24GB gaan... Voor nu maar even de achtergrond data van de app uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Grelis op 12-05-2024 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:35
Krijgen jullie dan een schadevergoeding ofzo van Volvo voor al die tijd eigen data te moetrn gebruiken in de auto? Als het nou een keetje is ok maar de meesten hier hebben al toch al sinds de levering? Dan kan het hard gaan als je geen onberkte bundel hebt... 🤔

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Grelis schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:48:
[...]

Toevallig vandaag het ingestelde alarm van mijn mobiele telefoon abbo gekregen dat ik op 80% zit qua internet. Normaal gesproken kom ik hier niet in de buurt maar dankzij dataverslinder Volvo EX30 nu wel |:( .

Hotspot die alleen voor de EX30 gebruikt wordt die sinds anderhalve week geen internet heeft: 9,15GB
Volvo EX30 app die data verbruikt alsof elke seconde de hele auto wordt doorgelicht: 5,56GB

Waar al de data heen gaat is mij een raadsel en gok dat Volvo niet wil opdraaien voor de kosten mocht ik over de 24GB gaan... Voor nu maar even de achtergrond data van de app uitgezet.
Ik heb 'maar' 795 Mb achtergronddata vanaf 1 mei. Ik heb nu 'App analyse' uitgeschakeld in de App. Kijken of het datagebruik drastisch omlaag gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 19-07 18:49
Swerfer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:28:
[...]
Ik heb 'maar' 795 Mb achtergronddata vanaf 1 mei. Ik heb nu 'App analyse' uitgeschakeld in de App. Kijken of het datagebruik drastisch omlaag gaat...
Vanaf begin maart is het datagebruik van mijn ex30 app 121 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v08lNb6LFcFSnshG-R1DhpW-5-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScCmamHX7W2vUX4R8EJ3H0sN.jpg?f=fotoalbum_large

Website is inmiddels bij gewerkt dat 1.3.1 al beschikbaar is sinds 30apr…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
Dan lijkt 1.3.1 wel een heel nuttige update (y)

[ Voor 8% gewijzigd door hansmw op 13-05-2024 15:34 ]

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grelis
Had komende vrijdag een afspraak staan om de EX30 software te updaten, maar de dealer heeft gebeld om deze te annuleren aangezien de OTA volgende week komt.

Daarnaast opnieuw de IITC activatie stappen doorlopen. Hopelijk doet deze het morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:30
hansmw schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:33:
Dan lijkt 1.3.1 wel een heel nuttige update (y)
Ironisch bedoeld zeker?🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multistrada
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Wie van jullie heeft ook problemen met de batterij van de AB? Ik heb deze na 2 weken moeten vervangen. Nu 4 weken later krijg ik weer de mededeling dat de batterij vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

@multistrada De AB?

[ Voor 57% gewijzigd door mausy5043 op 13-05-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:06
@mausy5043 ik vermoed de afstandsbediening, ofwel de autosleutel. Kan me niet voorstellen dat er een andere batterij bij de auto zo snel vervangen moet worden ;) Toch nog een voordeel van de Core met dat onhandige nfc pasje zo te horen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
Grelis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:54:
Had komende vrijdag een afspraak staan om de EX30 software te updaten, maar de dealer heeft gebeld om deze te annuleren aangezien de OTA volgende week komt.

Daarnaast opnieuw de IITC activatie stappen doorlopen. Hopelijk doet deze het morgenochtend.
Dan wacht ik toch nog even af of de OTA update goed doorkomt. Was net van plan om een dezer dagen de dealer te bellen voor de update. Liever de OTA. Scheelt weer een ritje naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansmw
BdogNL schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:37:
[...]

Ironisch bedoeld zeker?🙈
Absoluut!

EX30 Plus SMER 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

multistrada schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:26:
Wie van jullie heeft ook problemen met de batterij van de AB? Ik heb deze na 2 weken moeten vervangen. Nu 4 weken later krijg ik weer de mededeling dat de batterij vervangen moet worden.
Staat je auto dicht bij waar de sleutel ligt? Misschien dat hij dan blijft communiceren met de auto wat relatief veel energie kost. De afstand is dan te groot om de auto te openen, maar hij blijft kijken of je dichterbij de auto komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multistrada
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Swerfer schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:10:
[...]
Staat je auto dicht bij waar de sleutel ligt? Misschien dat hij dan blijft communiceren met de auto wat relatief veel energie kost. De afstand is dan te groot om de auto te openen, maar hij blijft kijken of je dichterbij de auto komt...
Nee, auto op parkeerplaats, appartement 5e verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:33
Vanochtend was mijn ruitewisser op hol geslagen. Ging wel een minuut lang op volle snelheid op droge ruit. Heeft iemand anders daar ook last van en wellicht een oplossing om het handmatig te stoppen (tijdens het rijden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajouwens
Zapato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:24:
Vanochtend was mijn ruitewisser op hol geslagen. Ging wel een minuut lang op volle snelheid op droge ruit. Heeft iemand anders daar ook last van en wellicht een oplossing om het handmatig te stoppen (tijdens het rijden)?
Gewoon UIT zetten met het draaiwieltje aan de linker hendel?
https://www.volvocars.com...earch=ruitenwisser&page=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 14:39
Gisteren bij de dealer langsgeweest. Heeft de 1.3.1 update geïnstalleerd.

ik kan je al zeggen dat :
  • De ACC nog altijd niet werkt. Ik moet nog steeds via het menu eerst eens switchen tussen ACC en snelheidslimiet vooraeer ik die kan activeren
  • Ingestelde afstand tot de voorligger wordt ook nog niet bewaard en wordt nog steeds teruggezet naar Lang
  • Het geluid valt nog altijd weg als ik de rem nog maar aanraak. In een file staan of wachten voor een rood licht gebeurd dus nog altijd in complete stilte. OPD helpt trouwens niet.
  • Radio ontvangst is nog altijd even erg. Switch constant tussen DAB en FM. Radio en wordt nog altijd niet automatisch terug ingeschakeld als je instapt. Maar blijft wel spelen tot je de auto pas afsluit.
Ik heb ook de indruk dat de Driver monitoring wat gevoeliger geworden is. Maar daar wil ik eerst nog wat kilometers over laten gaan. Ik heb in ieder geval al niet de indruk dat het minder tussenkomt, al had ik dat ergens gelezen dat ze dat ook zouden bijstellen. In ieder geval niet in deze update naar mijn mening.

Mijn problemen zijn er dus niet mee opgelost... Hoop dat jullie meer sukses hebben.

Ook nog een praatje gemaakt over het keycard systeem van de Core. Ze hadden dus bij de lancering zelf niet goed door hoe dat werkt zoals het nu op de Core werkt.
Er zijn al mensen langsgeweest om te vragen of ze toch niet een soort afstandsbediening kunnen bijbestellen. Maar dat is dus niet mogelijk. Ze waarschuwen nu de klanten hoe het echt werkt (zoals het van in het begin had moeten zijn) en daar schrikken de klanten wel van. De dealer snapt het zelf ook niet goed waarom Volvo die keuze heeft gemaakt, in het kader van veiligheid. .

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-07 16:16
Zijn er al EX30 rijders die wel ACC hebben bij gebruik trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
ajouwens schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:29:
[...]

Gewoon UIT zetten met het draaiwieltje aan de linker hendel?
https://www.volvocars.com...earch=ruitenwisser&page=0
Bedankt, is inderdaad simpel en schoot me niet te binnen. Ik was ook beetje in paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:15:
Zijn er al EX30 rijders die wel ACC hebben bij gebruik trekhaak?
Lijkt me sterk. Het staat volgens mij uit by design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisco
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-07 16:16
Ja waardeloos, heb er 1100€ voor uitgegeven en gebruik het niet omdat ik het alleen maar gebruik als fietsendrager en geen 1000 km ga rijden zonder ACC en daarom maar fietsen ga huren op mijn vakantieadres .weggegooid geld voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:55

Hans1956

Pixel 8 Pro

[quote]Jimster21 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:34:

• De ACC nog altijd niet werkt. Ik moet nog steeds via het menu eerst eens switchen tussen ACC en snelheidslimiet vooraleer ik die kan activeren

Kun je de ACC wel activeren met de '+' knop op de linker stuurhendel? Als ACC niet aanstaat kan ik het daarmee inschakelen en vervolgens gebruiken om de ingestelde snelheid te verhogen.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 19-07 18:49
Hans1956 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:
[quote]Jimster21 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:34:

• De ACC nog altijd niet werkt. Ik moet nog steeds via het menu eerst eens switchen tussen ACC en snelheidslimiet vooraleer ik die kan activeren

Kun je de ACC wel activeren met de '+' knop op de linker stuurhendel? Als ACC niet aanstaat kan ik het daarmee inschakelen en vervolgens gebruiken om de ingestelde snelheid te verhogen.
Je kan toch switchen tussen snelheidslimiet en ACC via het knopje op het stuur aan de linkerkant naast het + knopje? Staat bij de opties de voorkeur wel ingesteld op ACC in plaats van snelheidslimiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-07 14:57
multistrada schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:26:
Dit is ook toevallig, ik lees gisteren je bericht en vandaag is de batterij van mijn afstandsbediening leeg. Gelukkig gebeurde het thuis zodat ik nog een pasje kon pakken om de auto in te komen, beetje lullig als dit op het werk gebeurd...

Onbegrijpelijk trouwens, dat een batterij in een afstandsbediening maximaal 2 maanden zou meegaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Francisco schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:27:
Ja waardeloos, heb er 1100€ voor uitgegeven en gebruik het niet omdat ik het alleen maar gebruik als fietsendrager en geen 1000 km ga rijden zonder ACC en daarom maar fietsen ga huren op mijn vakantieadres .weggegooid geld voor mij dus.
Ik rij met snelheidslimiet met fiets achterop. Dan rijdt het ook wel relaxt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 14:39
HermanvdB schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Je kan toch switchen tussen snelheidslimiet en ACC via het knopje op het stuur aan de linkerkant naast het + knopje? Staat bij de opties de voorkeur wel ingesteld op ACC in plaats van snelheidslimiet?
Bij de core versie doet die knop niets....

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
Dat knopje is voor pilot assist, switchen tussen ACC en pilot assist. ACC zet je aan met de keuze hendel. De core heeft geen pilot assist daarom werkt die knop niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grelis
Thysiej schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Dit is ook toevallig, ik lees gisteren je bericht en vandaag is de batterij van mijn afstandsbediening leeg. Gelukkig gebeurde het thuis zodat ik nog een pasje kon pakken om de auto in te komen, beetje lullig als dit op het werk gebeurd...

Onbegrijpelijk trouwens, dat een batterij in een afstandsbediening maximaal 2 maanden zou meegaan....
Je kan de afstandsbediening ook gebruiken als de batterij leeg is. De matte kant heeft dezelfde functie als de pas.

Zelf heb ik altijd een van de passen in mijn portemonnee voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konila
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-01 22:00
Sinds gisteren is bij mij de klok in de auto de weg kwijt en krijg ik hem ook niet meer goed. Meer mensen met het probleem en eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
Konila schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:09:
Sinds gisteren is bij mij de klok in de auto de weg kwijt en krijg ik hem ook niet meer goed. Meer mensen met het probleem en eventuele oplossing?
1x ook gehad.
Opgelost door in het systeem menu het synchroniseren met een (datum/tijd) server uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 16:39
Hier ook sinds gisteren. Synchronisatie werkte ook niet. Nu maar handmatig de tijd ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Laatst online: 11:43
Bij mij stond de tijd om 16:x op 07:xx. Ik heb niks gedaan en de volgende ochtend was de tijd weer juist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-07 13:28
Is het eigenlijk mogelijk om het adaptieve gedeelte van de CC uit te zetten? Heb in het verleden bij sommige merken wel eens gezien dat je CC met en zonder kon gebruiken. Of dit weer zo een EU regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Ik ben echt even in de war. In dit filmpje staat de beste man met een keycard in de handen en kan daarmee de laadpoort en de deur ontgrendelen:
YouTube: Scancar Volvo EX30 tutorial
Zelf heb ik de Plus, maar moet de kaart echt tegen de stijl aanhouden, anders krijg ik hem niet open. De instellingen in de auto staan wel goed (alles automatisch ontgrendelen bij benaderen auto.
Wie kan me helpen?

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Del Boske schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:17:
Ik ben echt even in de war. In dit filmpje staat de beste man met een keycard in de handen en kan daarmee de laadpoort en de deur ontgrendelen:
Awel zunne. Dat werkt alleen maar als de auto z'n target-SoC heeft bereikt. Als dat niet zo is, dan magt ge gewoon in de auto stappen en op de display de laadpoort ontgrendelen. Voila.

(Overigens heb ik zelf een Ultra, dus kan niet met zekerheid zeggen hoe de Core of Plus werken, maar het lijkt mij dat als het in de ultra niet werkt dat het dan ook in de Core en Plus niet werkt)

[ Voor 18% gewijzigd door mausy5043 op 14-05-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
Zelf heb ik de Plus, maar moet de kaart echt tegen de stijl aanhouden, anders krijg ik hem niet open. De instellingen in de auto staan wel goed (alles automatisch ontgrendelen bij benaderen auto.
Wie kan me helpen?
Hij staat met een kaart in de hand maar heeft de keyfob (plus en Ultra) ongetwijfeld in zijn broekzak zitten. Hij noemt de keyfob ook een kaart. Grappige zuiderburen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Wie kan me helpen?
Zowel de Plus als de Ultra hebben volgens de specificaties allebei dezelfde Digital Key Plus-functionaliteit. Dus de keyless entry en keyless drive zouden bij jou ook gewoon moeten werken. Maar goed, software he. De EX30 is nog in beta. Ik zou zeggen, terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Of-Aaargh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:39:
[...]

Zowel de Plus als de Ultra hebben volgens de specificaties allebei dezelfde Digital Key Plus-functionaliteit. Dus de keyless entry en keyless drive zouden bij jou ook gewoon moeten werken. Maar goed, software he. De EX30 is nog in beta. Ik zou zeggen, terug naar de dealer.
Dat werkt toch alleen met de keyfob. Niet met de keycard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Zapato schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:44:
[...]

Dat werkt toch alleen met de keyfob. Niet met de keycard.
Ik interpreteerde de post van @Del Boske zo dat hij bedoelde dat hij de auto sowieso niet open krijgt op afstand (ook met de keyfob in de zak), maar dat hij altijd de keycard tegen de raamstijl moet houden om de auto open te krijgen. Want als je de auto op afstand wil ontgrendelen moet je de keyfob bij je dragen. De keyfob is toch gewoon een standaard keyless entry/drive autosleutel zoals bij alle auto's met deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 14:01

TheFruitNerd

iets met fruit

Vraagje; wordt bij jullie de vermoeidheidssensor ook zo belachelijk heet? Gisteren was weliswaar een warme dag én de auto had in de zon gestaan, maar bij het aanraken van de sensor was die zo heet dat ik bijna mijn vingers brandde.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Del Boske
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-04 23:02

Del Boske

Ready, willing and able

Ik gebruik de keyfob eigenlijk helemaal niet. Beetje onnodig om én de keyfob én de kaart bij je te hebben.
Nog maar even wachten op de updates...

EX30 SMER cloud blue sinds 9-2-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Del Boske schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:12:
Ik gebruik de keyfob eigenlijk helemaal niet. Beetje onnodig om én de keyfob én de kaart bij je te hebben.
Nog maar even wachten op de updates...
Beide is inderdaad onnodig. Ik gebruik alleen de keyfob. Maar dat filmpje maakt het wel onduidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Zapato schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:15:
[...]

Beide is inderdaad onnodig. Ik gebruik alleen de keyfob. Maar dat filmpje maakt het wel onduidelijker.
Zelfde hier (ultra); ik heb alleen de keyfob bij me, pasjes liggen thuis in de la.
Als ik naar de auto toe loop, dan gaat hij automatisch van het slot.
Eerlijk is eerlijk, dat werkt niet altijd even soepel. Vooral wanneer je wilt laden kan het irritant zijn; je stapt uit de auto, doet de deur dicht en loopt naar de achterkant van de auto. Dan wil hij nog wel eens de auto al op slot gooien terwijl ik de stekker er nog in moet steken }:O

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
@TheFruitNerd Je kan toch de stekker erin steken als hij op slot is? Klepje wordt hier niet vergrendeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 19:26
TheFruitNerd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:09:
Vraagje; wordt bij jullie de vermoeidheidssensor ook zo belachelijk heet? Gisteren was weliswaar een warme dag én de auto had in de zon gestaan, maar bij het aanraken van de sensor was die zo heet dat ik bijna mijn vingers brandde.
Ja! Was mij ook opgevallen ook toen het buiten nog niet zo warm was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ophidian schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:29:
@TheFruitNerd Je kan toch de stekker erin steken als hij op slot is? Klepje wordt hier niet vergrendeld.
Klopt, maar als je dan nog je jas of tas van de achterbank wilt pakken dan is het niet ideaal.
Nog minder ideaal is als je na het laden terug loopt en de auto van de voorkant benadert. Dan unlockt de auto, vervolgens loop je door naar achteren om de stekker te ontgrendelen wanneer hij vervolgens de auto op slot gooit (en dus ook de kabel weer vergrendelt). Ik heb inmiddels meerdere keren gehad dat ik dacht dat ik iets fout deed om vervolgens te zien dat de spiegels ingeklapt waren.

Begrijp me niet verkeerd, het is klein bier (eerste wereld probleem), maar klagen doe ik graag :+

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-07 12:53
Bij mij vergrendeld de auto niet automatisch als ik wegloop van de auto met de keyfob, is dit wat nog met een software update moet worden toegevoegd of moet ik iets veranderen in de instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb64
  • Laatst online: 16-07 13:57
Kevix schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:50:
Bij mij vergrendeld de auto niet automatisch als ik wegloop van de auto met de keyfob, is dit wat nog met een software update moet worden toegevoegd of moet ik iets veranderen in de instellingen?
Het is inderdaad een instelling in het menu 'Vergrendelen'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheFruitNerd schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:42:
[...]

Klopt, maar als je dan nog je jas of tas van de achterbank wilt pakken dan is het niet ideaal.
Nog minder ideaal is als je na het laden terug loopt en de auto van de voorkant benadert. Dan unlockt de auto, vervolgens loop je door naar achteren om de stekker te ontgrendelen wanneer hij vervolgens de auto op slot gooit (en dus ook de kabel weer vergrendelt). Ik heb inmiddels meerdere keren gehad dat ik dacht dat ik iets fout deed om vervolgens te zien dat de spiegels ingeklapt waren.

Begrijp me niet verkeerd, het is klein bier (eerste wereld probleem), maar klagen doe ik graag :+
Dan heeft jouw keyfob of EX30 problemen met de afstand te bepalen. Bij mij gaat mijn auto mij op zo'n 10 meter afstand begroeten (lichten aan) en altijd open voordat ik een deurgreep vastpak. En altijd pas op slot als ik zo'n 5 meter ben weggelopen (niet eerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
Swerfer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:52:
[...]
Dan heeft jouw keyfob of EX30 problemen met de afstand te bepalen. Bij mij gaat mijn auto mij op zo'n 10 meter afstand begroeten (lichten aan) en altijd open voordat ik een deurgreep vastpak. En altijd pas op slot als ik zo'n 5 meter ben weggelopen (niet eerder).
Het openen gaat bij mij over het algemeen ook op die manier. Zo nu en dan weigert de auto te openen en moet ik mijn hand twee of drie keer achter het handvat steken voordat de auto wordt ontgrendeld.

Wat betreft het vergrendelen zou het wel prettig zijn als ze een klein (beschaafd) geluidje aan het sluiten zouden toevoegen. Nu sta ik elke keer na een paar meter te kijken of de spiegels wel ingeklapt zijn (en de auto dus vergrendeld is).

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
IT-Crowd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Het openen gaat bij mij over het algemeen ook op die manier. Zo nu en dan weigert de auto te openen en moet ik mijn hand twee of drie keer achter het handvat steken voordat de auto wordt ontgrendeld.

Wat betreft het vergrendelen zou het wel prettig zijn als ze een klein (beschaafd) geluidje aan het sluiten zouden toevoegen. Nu sta ik elke keer na een paar meter te kijken of de spiegels wel ingeklapt zijn (en de auto dus vergrendeld is).
In sommige landen heeft de EX30 deze functie dus wel, dat ie een “piep signaal” geeft dat ie op slot is. Geen idee of deze feature in sommige landen verplicht is.. Het inschakelen zou dan moeten gaan via de vergrendel instellingen en dan bij “feedback”, bij mij staan daar alleen de opties “automatisch spiegels inklappen” en “alle ramen sluiten bij vergrendelen”..

YouTube: Volvo EX30 - Keys and cable that comes with the car vanaf 1.40 ongeveer hoor je dit signaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

IT-Crowd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:06:
[...]

1x met de hand is genoeg. Het duurt 2 a 3 seconden voor de deur reageert. En alleen de binnenkant aanraken. Zowel binnenkant als buitenkant werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheyns
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-03 09:16
Ik ben momenteel aan het bekijken om een laadpunt (inclusief load-balacing) te laten plaatsen voor mijn toekomstige EX30 Core (Single Motor - Standard Range).

Heeft iemand ervaring met het opladen via een monofase thuislaadpunt van 7,4 kW (32A)? Kan de onboard lader van 11 kW daarop opladen via de bijgeleverde kabel (ondersteunt deze 32A)?

Volgens de prijslijst lijkt dit mogelijk te zijn. De laadtijd voor monofase wisselstroom, van 0 tot 100%, is als volgt: 32A = 9 uur / 16A = 18 uur / 10A = 28 uur bij 230V.

Op EV-database.org vond ik het volgende: Laadpunt: 1-fase 32A (7,4 kW) - Max: 230V / 1x32A - Vermogen: Tijd: 8 uur - Snelheid: 34 km/u.

Sommige websites beweren echter dat als je een 1-fase aansluiting hebt je slechts maximaal op 16A (3,7 kW) kunt laden, ongeacht het vermogen van de laadpaal. Dit zou echter betekenen dat de laadtijd op 16A 18 uur zou zijn ipv 9u op 32A? Ik vind hier niet veel info van terug.
Pagina: 1 ... 40 ... 90 Laatste