Het grote Volvo EX30 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iHansz
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Mogelijk de reden waarom 1.3 is tegengehouden? https://www.reddit.com/r/...d_android_system_problem/

Volvo EX30 | SMER | Ultra | Moss Yellow | Mist | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isola
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-09 15:17
Lettergrootte op beeldscherm/duur zichtbaarheid meldingen/Tesla supercharger
Wat mij betreft zouden de letters wat groter kunnen van enkele van de gegevens, zoals het blokje met aankomsttijd, resterende lading, en enkele gegevens linksbovenin. De snelheidsweergave zou dan wat kleiner kunnen, als dat qua beschikbare ruimte nodig is. Vraag: is de lettergrootte in te stellen??
Dan de meldingen die af en toe verschijnen, zoals van de sensor, of in Google maps. Deze blijven bij mij wel erg kort op het scherm, zodat je of je bijrijder geen tijd hebt/heeft om ze te lezen. Is dat in te stellen?

Overigens steeds enthousiaster over rijeigenschappen. Heel goede wegligging, net wat hogere zit, zonder dat je in een kolossale SUV rijdt en superaccelleratie. Gisteren heen en weer van Deventer naar Brussel. Bij max 100 op de snel/autowegen 0,16 kWh/km, lijkt me toch een prima zuinig verbruik. Aanrader: opladen bij Tesla supercharger, bij vd Valk aan de ringweg Eindhoven zuid, gisteravond voor 29 ct per kWh en voldoende laadpalen beschikbaar. Alleen app downloaden en aanmelden met betaalfunctie, geen lidmaatschap nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:49

Reinier

\o/

In een paar uur rondrijden in Duitsland heeft mijn auto 10GB data verstookt. Wat bizar veel.
Via mijn hotspot that is, want IITC werkt uiteraard nog niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Reinier schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:33:
In een paar uur rondrijden in Duitsland heeft mijn auto 10GB data verstookt. Wat bizar veel.
Via mijn hotspot that is, want IITC werkt uiteraard nog niet :')
Dan worden weer alle kaarten gedownload en dan zit je snel rond de 10 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:08

Hans1956

Pixel 8 Pro

[quote]RonBuskens schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:56:
[...]

Ik heb het datagebruik op de achtergrond uit gezet, nadat ik tussen 1 en 4 Mei 1.22Gb verbruikt had. Dat vond ik wel erg veel. Ik merk geen verschil in het gebruik van de app...

Dat zal ik ook eens doen.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Anton Krikke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb vorige week één keer de melding gehad dat kaarten gedownload werden en dat was al lang voor 100% klaar. Maar goed, het zal wel. Opletten met databundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harimau19
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-09 09:07
Anton Krikke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Je kunt de kaarten het beste vooraf downloaden wanneer je op wifi bent aangesloten (bijv thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
Ekran schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:10:
[...]

🤷‍♂️ geen idee, denk n hotfix maar zal vanmiddag bij ophalen wel vragen.
En, is het 1.3.1 geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Harimau19 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Je kunt de kaarten het beste vooraf downloaden ...
Waar zit die optie?

En waarom moet de auto elke dag die kaarten dan downloaden? Met 10GB en een beetje compressie moet je toch het grootste deel van Europa wel off-line beschikbaar kunnen hebben. De auto blijft maar data zuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:55
In Maps, tandwieltje, offline kaarten en dan selecteren op kaart. Kan je het gebied aangeven dat ie moet downloaden.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ophidian schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:18:
[...]

In Maps, tandwieltje, offline kaarten en dan selecteren op kaart. Kan je het gebied aangeven dat ie moet downloaden.
Weer wat geleerd. Dacht dat dat alleen in de telefoon kon.
Anyway, net even geprobeerd: heel Nederland geselecteerd: 1.8GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekran
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:51
iHansz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:28:
[...]

En, is het 1.3.1 geworden?
Volgens werkplaats receptie wel maar staat gewoon 1.3 in de auto en telefoon. Wel binnen uurtje klaar en alles werkt nog. Alleen even telefoon opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Het "stuurgevoel" kun je instellen:
https://www.volvocars.com...search=stuurgevoel&page=0

Weet niet goed waar ik op moet letten. Ik dacht de weerstand als je een beetje aan het stuur trekt.
Ik heb alle standen geprobeerd, maar merk geen verschil. Wat is jullie mening/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 13:39
Ha medetweakers,

heeft iemand een goede oplossing hoe je bestanden naar je EX30 kunt krijgen? Ik probeer wat muziek (mp3) op de harddisk te krijgen. Je kunt via Youtube music namelijk ook muziek wat er op je harddisk staat afspelen.

De enige optie die mij nu is gelukt is om de bestanden stuk voor stuk via bluetooth te verzenden. Dat is nogal gedoe. Als ik de telefoon via de USB-C aansluit krijg ik geen mogelijkheid om folders naar de auto te verzenden.

Eigenlijk mis ik ook gewoon een file explorer/bestanden app op android automotive, waarbij je dan je telefoon/usb storage kunt zien en vandaar uit folders en bestanden kunt verplaatsen naar de harddisk.

Suggesties zijn welkom. bedankt alvast.

[ Voor 10% gewijzigd door jerrymcburg op 06-05-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 16:19

Swerfer

Hmm...

mausy5043 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:53:
Het "stuurgevoel" kun je instellen:
https://www.volvocars.com...search=stuurgevoel&page=0

Weet niet goed waar ik op moet letten. Ik dacht de weerstand als je een beetje aan het stuur trekt.
Ik heb alle standen geprobeerd, maar merk geen verschil. Wat is jullie mening/ervaring?
Je (ik) merkt wel degelijk verschil in hoe soepel of zwaar het stuur draait tussen de 2 uiterste standen. Ik had hem eens op licht geprobeerd om te kijken of de pilot assist dan niet zeurt dat ik het stuur vast moet houden terwijl ik hem vasthoud. Gaf weinig verschil en stuur daarna weer op zwaar gezet, dat geeft voor mij toch een beter stuurgevoel.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

jerrymcburg schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:45:
Ha medetweakers,

heeft iemand een goede oplossing hoe je bestanden naar je EX30 kunt krijgen?

Suggesties zijn welkom. bedankt alvast.
Haha. 1992 belde, ze willen hun MP3 speler terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 22:07

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

@jerrymcburg Effe serieus: heb je al geprobeerd om je muziek op je telefoon te zetten en dan van daar af via Bluetooth af te spelen in de auto?
De auto heeft geen harde schijf waar jij iets op mag zetten. het zal via BT moeten.

[ Voor 22% gewijzigd door mausy5043 op 06-05-2024 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-07 08:54
Zijn er mensen met de Single Engine Plus? Ben zelf in het bezit van de Single Engine Plus en zie er werkelijk niemand mee lol.

Ben er inmiddels mee op vakantie geweest en 2000km gereden met vooral de snellader onderweg. Ging verassend soepel met minder (lange) laadstops dan ik had verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05
mooiboy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:21:
Zijn er mensen met de Single Engine Plus? Ben zelf in het bezit van de Single Engine Plus en zie er werkelijk niemand mee lol.

Ben er inmiddels mee op vakantie geweest en 2000km gereden met vooral de snellader onderweg. Ging verassend soepel met minder (lange) laadstops dan ik had verwacht.
Nope, is er maar eentje van. Wees er zuinig op ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

De Single Motor staat ook op mijn shortlist. Ik heb ook nagedacht over de Single Motor Extended Range, maar ik vind ruim 5000 euro voor alleen een iets grotere batterij wel erg veel.
3000 euro voor de extra uitrusting van de Plus vind ik dan weer wel acceptabel.
Zo is er voor iedereen wel een passende EX30 te vinden. :)

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Of-Aaargh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:12:
Ik heb ook nagedacht over de Single Motor Extended Range, maar ik vind ruim 5000 euro voor alleen een iets grotere batterij wel erg veel.
De ER heeft ook een warmtepomp, die is op de SR niet beschikbaar }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-08 20:18
Gluten Parody schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:02:
[...]

De ER heeft ook een warmtepomp, die is op de SR niet beschikbaar }:O
Maar dus kennelijk alleen in de Ultra-versie. Ik heb de ER Plus en had begrepen dat hij daar ook in zat, maar blijkbaar krijg je 'm dus niet bij alle ER-uitvoeringen. Was niet erg duidelijk gecommuniceerd door Volvo.

https://www.buitenweg.nl/...iveaus-van-de-volvo-ex30/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 17:31
TotalBB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Maar dus kennelijk alleen in de Ultra-versie. Ik heb de ER Plus en had begrepen dat hij daar ook in zat, maar blijkbaar krijg je 'm dus niet bij alle ER-uitvoeringen. Was niet erg duidelijk gecommuniceerd door Volvo.

Ik denk niet dat dit klopt. Volgens de prijslijst wordt de warmtepomp geleverd op alle Extended Range varianten. De warmtepomp is niet beschikbaar op de "niet voor Single Motor 51 kWu" varianten en dat is dus de Standard Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 21:35
TotalBB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Beweer jij nu dat de warmtepomp alleen in de ER ultra word geleverd ? Dat is volgens mij niet waar toch ? Ik heb ook de ER plus besteld en deze heeft hem ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Sepio schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:56:
[...]

Ik denk niet dat dit klopt. Volgens de prijslijst wordt de warmtepomp geleverd op alle Extended Range varianten. De warmtepomp is niet beschikbaar op de "niet voor Single Motor 51 kWu" varianten en dat is dus de Standard Range.
Als je de auto op de Volvo-site samenstelt en de Plus en Ultra met elkaar vergelijkt, staat de warmtepomp ook alleen bij de Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoRgkLDVH8dV83LVVkv1EQxhZ3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJjU8hJUJ0fN15AXqKTmC2Qk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-09 21:55
Dat wat @TotalBB zegt inderdaad. Wel een beetje verwarrend hoe Volvo de omschrijving van de warmtepomp heeft geschreven...
Warmtepomp
Met de warmtepomp kunt u tussen oplaadbeurten langer rijden in uw volledig elektrische Volvo. De pomp ondersteunt het klimaatsysteem van de auto met een energiezuinigere verwarming van het interieur. Zo wordt de batterij gespaard en uw actieradius vergroot. De warmtepomp helpt op de meest efficiënte manier elektrische energie te besparen bij een temperatuurbereik van 0°C tot 20°C. Ook kan de verwarming en koeling van de batterij worden ondersteund om de prestaties en het bereik van de auto te optimaliseren. Inbegrepen bij de Twin Motor Performance en de Single Motor Extended Range.
Edit:
Op de SMER en TEP zit het standaard. Alleen de 'kleine accu' Single Motor heeft geen warmtepomp volgens de prijslijst (zie pag. 3).

[ Voor 14% gewijzigd door PixelRanger03 op 07-05-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
https://www.autoreview.nl...en-voor-de-extended-range 69 kWh batterij --> warmtepomp.

[ Voor 12% gewijzigd door Gluten Parody op 07-05-2024 09:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:08
Op de Ultra zit het standaard, want de Ultra is altijd in combinatie met de extended range. De Core en Plus kun je ook krijgen in de standard range en dus zonder warmtepomp, dus daar is de warmtepomp niet gekoppeld aan het uitrustingsniveau. Dat is zoals ik het begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Myquandro schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:05:
Op de Ultra zit het standaard, want de Ultra is altijd in combinatie met de extended range. De Core en Plus kun je ook krijgen in de standard range en dus zonder warmtepomp, dus daar is de warmtepomp niet gekoppeld aan het uitrustingsniveau. Dat is zoals ik het begrepen heb.
Duidelijk, bedankt! 👍

Ik heb geen idee hoe zo'n warmtepomp eruitziet, anders zou ik het kunnen checken in mijn SMER Plus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Zo werd het inderdaad gecommuniceerd vlak na de onthulling van de auto (dit artikel is ook een jaar oud). Inmiddels begon ik dus te twijfelen, omdat ik hier en daar las dat hij niet standaard in de ER zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

jerrymcburg schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:45:
Ha medetweakers,

heeft iemand een goede oplossing hoe je bestanden naar je EX30 kunt krijgen? Ik probeer wat muziek (mp3) op de harddisk te krijgen. Je kunt via Youtube music namelijk ook muziek wat er op je harddisk staat afspelen.
Kan niet.

Maar.... wat wel zou moeten kunnen is uploaden naar Youtube Music. Ik gebruik dat best vaak, maar in de AAOS-app zie ik ze niet in de library. Ik heb premium. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Ausems
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-04 12:46
Bij mijn auto ging zojuist spontaan voor de deur het alarm af zonder verklaarbare reden. Ik lees in de handleiding dat dit mogelijk te maken heeft met "Beweging in de auto kan er ook voor zorgen dat het alarm afgaat."
Iemand hier ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
mausy5043 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:17:
[...]

Haha. 1992 belde, ze willen hun MP3 speler terug.
;) lol, kan prima streamen maar vind het ook gewoon fijn om soms wat muziek offline te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
Reinier schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:14:
[...]

Kan niet.

Maar.... wat wel zou moeten kunnen is uploaden naar Youtube Music. Ik gebruik dat best vaak, maar in de AAOS-app zie ik ze niet in de library. Ik heb premium. Iemand een suggestie?
check, dat heb ik inderdaad ook gedaan. Ze komen dan netjes in youtube music bij je albums erbij te staan.
Je hebt dan dus nog wel altijd een internet verbinding nodig om ze af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
[quote]mausy5043 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:00:
@jerrymcburg Effe serieus: heb je al geprobeerd om je muziek op je telefoon te zetten en dan van daar af via Bluetooth af te spelen in de auto?
De auto heeft geen harde schijf waar jij iets op mag zetten. het zal via BT moeten.
[/quote

yes, afspelen via bluetooth werkt prima, maar op zich heeft de auto ook een HDD waar ik iets op mag zetten.
Via bluetooth verzonden bestanden wordt gewoon netjes opgeslagen. Je kunt ook via Google Chrome naar je Google drive gaan en dan bestanden downloaden. die komen ook op je HDD van je auto te staan.

Maar het voelt niet echt supported inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

jerrymcburg schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:35:
[...]

check, dat heb ik inderdaad ook gedaan. Ze komen dan netjes in youtube music bij je albums erbij te staan.
Je hebt dan dus nog wel altijd een internet verbinding nodig om ze af te kunnen spelen.
Oh jij ziet je uploads wel? Dan ga ik het nogmaals proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton Krikke
TotalBB schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Duidelijk, bedankt! 👍

Ik heb geen idee hoe zo'n warmtepomp eruitziet, anders zou ik het kunnen checken in mijn SMER Plus. ;)
Uit de volvo configurator!
"Warmtepomp
Met de warmtepomp kunt u tussen oplaadbeurten langer rijden in uw volledig elektrische Volvo. De pomp ondersteunt het klimaatsysteem van de auto met een energiezuinigere verwarming van het interieur. Zo wordt de batterij gespaard en uw actieradius vergroot. De warmtepomp helpt op de meest efficiënte manier elektrische energie te besparen bij een temperatuurbereik van 0°C tot 20°C. Ook kan de verwarming en koeling van de batterij worden ondersteund om de prestaties en het bereik van de auto te optimaliseren. Inbegrepen bij de Twin Motor Performance en de Single Motor Extended Range."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Jan Ausems schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:09:
Bij mijn auto ging zojuist spontaan voor de deur het alarm af zonder verklaarbare reden. Ik lees in de handleiding dat dit mogelijk te maken heeft met "Beweging in de auto kan er ook voor zorgen dat het alarm afgaat."
Ik wist niet dat er alarm in de EX30 zat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 14:12
Heb nu een week een CORE.SMER
Vooral voor families met jonge kinderen zou ik alvast de Core edition afraden.

De manier waarop het openen en sluiten werkt is echt een ramp. Het feit dat je steeds naar de portier van de bestuurder moet wandelen is echt back to the 80s.
Dat je dan ook je kinderen even onbewaakt op het trottoir moet achterlaten voelt niet fijn. Ook bij het afsluiten moet je eerst wachten tot iedereen is uitgestapt en de deuren en koffer terug dicht zijn vooraleer je kan afsluiten..Even met je handen vol naar de koffer gaan en op de afstandsbediening duwen lukt dus ook niet meer. Je moet dan echt alles eerst op de grond zetten, naar de bestuurdersdeur gaan en dan pas de koffer openen.
Die koffer opent trouwens ook zo weinig dat dat het een garantie is voor vuile handen, ook al omdat er geen enkele greep aan de buitenkant van de koffer is.

De auto werd besteld door onze fleet dienst. En ook zij wisten niet dat het systeem met de kaarten op deze manier werkte op een Core.

Voorts zijn de software mankementen voor mij zo talrijk dat ik nog niet echt plezier ervaren heb in de auto.
En het eerste ongeval is daardoor ook een feit. De auto remde plotseling zodanig af, dat de auto achter mij net nog kon stoppen maar degene daarachter niet meer. Met het gevolg dat de midenste auto mij dus ook heeft geraakt.
Dat afremmen gebeurde omdat er een auto zijn oprit wou oprijden waardoor de ACC afremde maar in plaats van dichter achter de auto te komen staan, lief die veel ruimte vrij en daardoor waren de achterliggers dus verrast..

Geen leuke eerste week-met-een-nieuwe-auto week dus

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:02
Swerfer schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:33:
[...]

Ik wist niet dat er alarm in de EX30 zat...
Inclusief “tilt” alarm. Opkrikken om een wiel te wisselen laat ook het alarm afgaan.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 21:35
ajouwens schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Inclusief “tilt” alarm. Opkrikken om een wiel te wisselen laat ook het alarm afgaan.
Ook als je gewoon de tag in je zak hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Dealer: 1.3 komt "binnenkort" OTA. 1.4 kort daar na.
En off-topic: EX90 wordt op z'n vroegst rond augustus verwacht. Over de EX60, die volgens sommige bronnen in mei/juni 2025 zou worden aangekondigd is nog niks gecommuniceerd. Waarschijnlijk komt de ES60 eerst. Ik weet niet wat voor iemand je bent als je tegenwoordig nog een sedan bestelt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:55

Wij hebben ook een SM Plus. Inmiddels 2000km, nog geen snellader nodig gehad ;) gebruiken hem toch meer dan verwacht, gezien het prima past met twee jonge kinderen. Wat mij wel stoort is de blazer onder de frunk die vol aangaat als je hem opent. Daar gaat ie nog voor terug.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:21
mausy5043 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:33:
Ik weet niet wat voor iemand je bent als je tegenwoordig nog een sedan bestelt. ;-)
Een Polestar 2 rijder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-09 15:39
Jimster21 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:35:
De auto werd besteld door onze fleet dienst. En ook zij wisten niet dat het systeem met de kaarten op deze manier werkte op een Core.
Je kunt de auto ook met de app afsluiten. Maar ik geef toe, een old skool afstandsbediening blijft fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

RigolleM schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Een Polestar 2 rijder? :P
Want jij denkt dat dat een sedan is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:21
Reinier schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Want jij denkt dat dat een sedan is? :)
Visueel wel ja... in praktijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
CarPlay is er al, moet alleen nog worden ‘aan’ gezet. Zie: https://www.ex30forums.com/viewtopic.php?t=256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Voor de geïnteresseerden. Ik zag nogal wat onduidelijkheid hier. Vandaag in de EX30 proefgereden. De 48 maanden Care by Volvo is inclusief BKR krediet. Alleen het 3 maanden abonnement is zonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:08

Hans1956

Pixel 8 Pro

Jan Ausems schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:09:
Ik heb wel eens gehad dat ik wegliep van de auto met de keyfob in mijn zak terwijl er nog iemand in de auto zat. Na korte tijd ging het alarm af en was niet te stoppen voor de persoon in de auto. :(

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:59
mausy5043 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:33:
Dealer: 1.3 komt "binnenkort" OTA. 1.4 kort daar na.
En off-topic: EX90 wordt op z'n vroegst rond augustus verwacht. Over de EX60, die volgens sommige bronnen in mei/juni 2025 zou worden aangekondigd is nog niks gecommuniceerd. Waarschijnlijk komt de ES60 eerst. Ik weet niet wat voor iemand je bent als je tegenwoordig nog een sedan bestelt. ;-)
Een Chinees of een Amerikaan, daar zijn ze nog populair.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouwens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:02
ivarga schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:47:
[...]

Ook als je gewoon de tag in je zak hebt?
Als de auto op slot 🔐 is.
Het alarm gaat uit als je de auto van slot haalt. Wat logisch is 😁 lijkt mij.

Marstek Venus E (v2) V152, 1 fase 40A, Solar 2kW (max), Home Assistant, Unifi, Volvo EX30 SMER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
How to turn off the eye tracker deel 1.

https://youtu.be/uPxDv5aiTuA?si=dZKXX4_m9iQtb-qg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 22:38
mprkooij schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:48:
Voor de geïnteresseerden. Ik zag nogal wat onduidelijkheid hier. Vandaag in de EX30 proefgereden. De 48 maanden Care by Volvo is inclusief BKR krediet. Alleen het 3 maanden abonnement is zonder.
Volgens mij niet:
Wordt het abonnement als lening aan de Stichting Bureau krediet Registratie geregistreerd (BKR)?

Nee, uw Care by Volvo abonnement wordt niet als lening bij BKR geregistreerd.
Volgens https://www.volvocars.com...olvo/veelgestelde-vragen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Raar dat de dealers het dan niet weten…
Overal waar Volvo over care by Volvo abonnement spreekt gaat het over 3 maanden trouwens. Ik zie nergens 48 maanden terug komen.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je een overeenkomst van 48 maanden aan kan gaan zonder BKR.

[ Voor 39% gewijzigd door mprkooij op 08-05-2024 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntje
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-09 15:40
Is toch niet zo. Je kunt CbV bellen ter bevestiging.

Volvo EX30 Plus SMER Moss Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Waaruit maak je op dat het inclusief bkr registratie is?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 21:11
Ik zoek toch meer een subtielere oplossing ;-)

Kun je 'm niet gewoon afplakken? (ik krijg eind deze maand m'n EX30 dus heb nog niet kunnen proberen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutse
Ik vraag me af, wat vinden jullie van de Twin motor?

Zijn, naast dat hij iets minder zuinig is, de snellere acceleratie en 4-wheel-drive de enige verschillen?

Ik twijfel of ik het de meerprijs waard vind. Is natuurlijk ook persoonlijk, maar wellicht zijn er nog andere redenen om dit wel/niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik zag dat de Volvo app op iOS ook met de Apple Watch werkt. Heeft iemand dat al werkend gekregen met de EX30? Zou wel handig zijn voor het openen en sluiten.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheops4550
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-02 12:59
XfadeR schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Ik zoek toch meer een subtielere oplossing ;-)

Kun je 'm niet gewoon afplakken? (ik krijg eind deze maand m'n EX30 dus heb nog niet kunnen proberen.)
Vriendin van mij heeft er een sok overgetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
woutse schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:

Zijn, naast dat hij iets minder zuinig is, de snellere acceleratie en 4-wheel-drive de enige verschillen?

Ik twijfel of ik het de meerprijs waard vind. Is natuurlijk ook persoonlijk, maar wellicht zijn er nog andere redenen om dit wel/niet te doen?
Ja, die 10.000 euro (of 5000 euro vanaf de SMER) meerprijs is inderdaad de premium die je betaalt voor (nóg) meer vermogen en de voordelen van vierwielaandrijving. Verder is de uitvoering gelijk voor zover ik weet. Wellicht dat er nog wat getweaked wordt aan de ophanging en vering, maar niets dat het vermeldenswaardig maakt in de specificaties.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke

Ik denk eigenlijk dat de TM (AWD) pas toch zijn recht komt met het Cross Country versie vd EX30. Als je dan de jungle in gaat heb je echte toegevoegde waarde vd tweede motor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 21:57

TheFruitNerd

iets met fruit

Zijn er rationele redenen te bedenken waarom je het in NL nodig hebt? Nee.

Krijg ik een grijns op mn gezicht elke keer dat ik er mee rijd? Ja! *O*

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutse
Haha, dat is ook wat waard natuurlijk. Ja in sneeuwig Zweden is een 4 wielaandrijving natuurlijk wel handig..

Wat ik nog zag:

- je kunt meer trekken (maarja, heb ik niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Mavi86 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Waaruit maak je op dat het inclusief bkr registratie is?
Gesprek met de medewerkers bij HEDIN Automotive.
2x Volvo gebeld. 1 medewerker zegt 48 maanden = geen BKR. De ander zegt van wel…

[ Voor 15% gewijzigd door mprkooij op 08-05-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Dat is wel tegenstrijdig allemaal.
Maar volgens mij zijn er hier al wel berijders met een contract van 48 maanden, die kunnen vast uitsluitsel geven

www.mariovisser.com

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:27
En zo plotseling heb ik ineens 1.3 geïnstalleerd staan :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUvMWShauT0qIfxMn3fi5x-pLsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgr6wZe3szGMghyXw8miLnhC.jpg?f=fotoalbum_large

Geen melding of iets gehad.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:06
Ktenolix schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:56:
En zo plotseling heb ik ineens 1.3 geïnstalleerd staan :o
[Afbeelding]

Geen melding of iets gehad.
Grappig, wilde net een berichtje plaatsen of iemand al via OTA 1.3 heeft gekregen. Maar goed jij dus :)
Ik wacht in spanning af.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
woutse schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:50:
.....
- je kunt meer trekken (maarja, heb ik niet nodig)
Er is geen verschil in trekgewicht tussen de Extended range en de dual motor allebei 1600KG trekgewicht.

Volvo EX30 SMER Ultra Vapour Grey, trekhaak, Ratio IO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Mavi86 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:36:
Dat is wel tegenstrijdig allemaal.
Maar volgens mij zijn er hier al wel berijders met een contract van 48 maanden, die kunnen vast uitsluitsel geven
Iemand hier binnen het topic die 48 maanden care by Volvo heeft afgesloten en zeker weet dat hier geen BKR aan vast zit?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 21:57

TheFruitNerd

iets met fruit

IT-Crowd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:41:
[...]

Er is geen verschil in trekgewicht tussen de Extended range en de dual motor allebei 1600KG trekgewicht.
Goed dat je dit zegt; in mijn hoofd zitten nog de oude specs (1.400kg voor SMER en 1.600 voor TMP). Maar in de huidige specs is het inderdaad gelijk (beide 1.600kg).

>> Brochure

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

TheFruitNerd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:09:
[...]

Goed dat je dit zegt; in mijn hoofd zitten nog de oude specs (1.400kg voor SMER en 1.600 voor TMP). Maar in de huidige specs is het inderdaad gelijk (beide 1.600kg).

>> Brochure
De "huidige specs"? Dat is de brochure van september vorig jaar. Dus, kennelijk hebben we er met z'n allen overheen zitten kijken al die tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door mausy5043 op 08-05-2024 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HermanvdB
  • Laatst online: 28-09 16:36
mausy5043 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:37:
[...]

De "huidige specs"? Dat is de brochure van september vorig jaar. Dus, kennelijk hebben we er met z'n allen overheen zitten kijken al die tijd.
Op het kentekenbewijs van mijn ERplus staat toch echt maar 1400 kg trekgewicht vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
  • Laatst online: 10-07 19:02
Kenteken van m’n SMER zegt 1400KG, worden SMERs die nu op kenteken komen uitgegeven met 1600KG?

Bij de specs op de Volvo websites stond altijd al 1600KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:22
mausy5043 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:37:
[...]

De eerste brochures gaven ook 1600 kg aan. Helaas heb ik nu 1400 kg op kenteken staan, maar gekocht met 1600 kg belofte. Daar zal Volvo dus iets mee moeten. Heb al een aanvraag bij RDW gedaan maar is afgewezen. Volvo is aan zet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 10:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNF_Q84wa2Y9pXI4xfTKjd2ix_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdCf4fw3DIHQtvtveAoWRq4g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gWw87dBvm-OfG28Kl63CnQ1qDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39DvckoPBzgO2m1yDEzW0Gja.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf duitse fb groep.

[ Voor 32% gewijzigd door acbs2 op 08-05-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEEJEEY
Benieuwd wanneer de “Digital Key Plus” beschikbaar komt ook.. Als het maar niet z’n geval wordt van,
uitstel komt afstel. Al zal de prio eerst wel liggen op het oplossen van bugs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdogNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-08 15:26
Top, hopelijk hoeft de pilot monitoring er dan niet letterlijk uitgesloopt te worden😂

Verder vind ik vooral dat de knoppen op het hardware technisch echt ondermaats zijn. Soms reageren ze zelfs niet eens, hebben jullie dat ook? Is Volvo daar nog iets mee van plan? Los van nieuwe uitvoering van knoppen vanaf dit jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lmvoo
Onjuist. Beiden zonder. Zit ook geen Private Lease keurmerk bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
lmvoo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:34:
[...]

Onjuist. Beiden zonder. Zit ook geen Private Lease keurmerk bij.
Ik ga eens kijken of ik dit zwart op wit ergens kan krijgen. De een zegt ja de ander zegt nee :)
Volvo zeg ja wel BKR en bij 3 maanden niet (een andere medewerker zei weer wat anders), Hedin Automotive zegt wel BKR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lmvoo
mprkooij schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Ik ga eens kijken of ik dit zwart op wit ergens kan krijgen. De een zegt ja de ander zegt nee :)
Volvo zeg ja wel BKR en bij 3 maanden niet (een andere medewerker zei weer wat anders), Hedin Automotive zegt wel BKR.
Als de website van Care by Volvo het zegt en de klantenservice het bevestigt per mail, ben je er. De verkoper van Hedin kan er naast zitten. Bij Private Lease heb je BKR registratie, dat is ook verplicht volgens het Private Lease keurmerk. En die zit er bij Care by Volvo niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-07 08:54
Hoe ervaren jullie de internet connectiviteit van de EX30? Bij mij is het echt dramatisch slecht. In feite, 9 van de 10 keer als ik "Hé Google" probeer, is er geen verbinding. Ook de radio doet het vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
lmvoo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:40:
[...]

Als de website van Care by Volvo het zegt en de klantenservice het bevestigt per mail, ben je er. De verkoper van Hedin kan er naast zitten. Bij Private Lease heb je BKR registratie, dat is ook verplicht volgens het Private Lease keurmerk. En die zit er bij Care by Volvo niet bij.
ter aanvulling als er géén private lease keurmerk op zit dan... ook géén aankoopsubsidie ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

mooiboy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:26:
Hoe ervaren jullie de internet connectiviteit van de EX30? Bij mij is het echt dramatisch slecht. In feite, 9 van de 10 keer als ik "Hé Google" probeer, is er geen verbinding. Ook de radio doet het vaak niet.
Ik zeg bijna nooit meer 'Hey Google' omdat mijn telefoon dan ook reageert. Ik gebruik altijd de knop op het stuur. Misschien dat ik daarom een hoge succes-rate ervaar. 100% is het niet, maar wel heel dichtbij.
En radio, ach. Ik luister naar internet radio via de 'Open Radio' app of naar muziek op Spotify of podcasts via 'Pocket Casts'. Ook die doen het nagenoeg vlekkeloos. FM/DAB+ eigenlijk nooit gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Ook leuk om eens op een vrije dag door te kijken:

https://cdn.volvotechinfo...V_2024_5d_Electric_EN.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
DEEJEEY schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:57:
Kenteken van m’n SMER zegt 1400KG, worden SMERs die nu op kenteken komen uitgegeven met 1600KG?

Bij de specs op de Volvo websites stond altijd al 1600KG.
Volgens Volvo staan alle SMER's geproduceerd na week 12 dit jaar goed op kenteken (dus 1600KG) alle SMER's van voor die tijd hebben recht op een upgrade van het trekgewicht naar 1600KG. Ook de dealer heeft dit bevestigd, het is alleen niet duidelijk op welke manier en door wie dit geregeld moet gaan worden.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jboerma100
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:22
IT-Crowd schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:43:
[...]

Volgens Volvo staan alle SMER's geproduceerd na week 12 dit jaar goed op kenteken (dus 1600KG) alle SMER's van voor die tijd hebben recht op een upgrade van het trekgewicht naar 1600KG. Ook de dealer heeft dit bevestigd, het is alleen niet duidelijk op welke manier en door wie dit geregeld moet gaan worden.
Wordt vervolgd.
Heb met het van Volvo ontvangen officiële upgrade document de aanvraag gedaan bij het RDW. Deze stellen echter dat er een helling proef noodzakelijk is. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Uurtje factuurtje. Dus minimaal 700 euro. Met 1400 kg en 100 op de trekhaak is de huidige caravan geen wettelijke probleem, maar heb de EX30 gekozen voor 1600 kg trekgewicht en bij order was dat ook in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Weet iemand wat dit oranje pictogram betekent? Het verscheen onlangs ineens in plaats van de maximumsnelheid-aanduiding en ik kreeg het niet meer weg (tot het bij de volgende rit automatisch was verdwenen). In de handleiding (https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409) kan ik niets vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmUbfJJ4iDLwrzK72MkQMPGVEaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiWBEpi9wlzzB1uJQmL45lbs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TotalBB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:46:
Weet iemand wat dit oranje pictogram betekent? Het verscheen onlangs ineens in plaats van de maximumsnelheid-aanduiding en ik kreeg het niet meer weg (tot het bij de volgende rit automatisch was verdwenen). In de handleiding (https://www.volvocars.com...a77a7e089c0a8296870d1a409) kan ik niets vinden.

[Afbeelding]
Storing in het lezen van verkeersborden. Het lijkt erop dat deze zichzelf niet hersteld en pas weer bij een nieuwe rit weer hersteld is, zoals je zelf ook hebt ervaren. Het symbool staat wel ergens in de handleiding, maar dan niet in oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 16:22
Zie de berichten vanaf deze post.
mausy5043 schreef op maandag 22 april 2024 @ 17:22:
[Afbeelding]
Vandaag verscheen dit oranje symbooltje. Iemand een idee wat dit betekent? Ik kon het niet in de handleiding vinden. Na een korte stop was het weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IT-Crowd
  • Niet online
jboerma100 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:51:
[...]

Heb met het van Volvo ontvangen officiële upgrade document de aanvraag gedaan bij het RDW. Deze stellen echter dat er een helling proef noodzakelijk is. Hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Uurtje factuurtje. Dus minimaal 700 euro. Met 1400 kg en 100 op de trekhaak is de huidige caravan geen wettelijke probleem, maar heb de EX30 gekozen voor 1600 kg trekgewicht en bij order was dat ook in de specs.
Dan zou ik jou geval zeggen dat Volvo / de dealer dat voor je moet gaan regelen en betalen, de auto is immers afwijkend van de toen geldende specs geleverd. Bij ons hangt het er een beetje om, toen ik bij de dealer zat voor het samenstellen stonden de specs nog op 1400. De auto is later pas (door de leasemaatschappij) besteld, op dat moment stonden de specs net wel / net niet op 1600KG.

Neem toch aan dat de test die je beschrijft een type keur is en dat dat met 1 EX30 SMER moet worden uitgevoerd waarna dat voor alle andere uit die productie serie ook geldig is. Dan zou ik zeggen dat die 1000 euro voor Volvo Nederland niet het probleem mag zijn om een papieren foutje recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Swerfer schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:59:
[...]

Storing in het lezen van verkeersborden. Het lijkt erop dat deze zichzelf niet hersteld en pas weer bij een nieuwe rit weer hersteld is, zoals je zelf ook hebt ervaren. Het symbool staat wel ergens in de handleiding, maar dan niet in oranje.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalBB
Skaninchen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:00:
Zie de berichten vanaf deze post.

[...]
Bedankt en excuses. Ik had wel eerst gezocht in dit topic, maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skaninchen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 16:22
TotalBB schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Bedankt en excuses. Ik had wel eerst gezocht in dit topic, maar ik kon het niet vinden.
Als je niet weet wat het is, hoe weet je dan wat je moet zoeken ;) Ik herinnerde mij er nog aan, verbaasde mij er alleen over hoeveel posts er sindsdien alweer zijn geplaatst haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcootje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
mprkooij schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Ik rij sinds Maart in een CBV EX30 SMER Plus met 48 maanden contract maar als ik mijn overzicht bekijk bij het BKR dan staat de auto daar niet geregistreerd en vanuit Volvo heb ik voordat ik de auto bestelde dit ook bevestigd gekregen dat bij beide contracten dit niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iHansz
  • Nu online
Heb even de voorwaarden zitten nalezen van CbV. Het is toch eigenlijk gewoon huur, net zoals je een auto zou huren bij Hertz? Dit vind ik wel vreemd "Wij blijven de eigenaar en geregistreerde gebruiker van de auto, maar om praktische redenen zullen wij uw naam bij de RDW inschrijven omdat wij ervan uitgaan dat u de
voornaamste bestuurder van uw auto zult zijn." Wordt de auto nou wel of niet op je naam gezet? Want anders is dit "4.1 Administratieve verwerking van een boete (zoals een parkeerboete of een boete voor te
hard rijden), kosten 15€ per gebeurtenis" niet nodig, want die boete komt dan toch bij je thuis? En dit is toch exact wat Lynk&Co ook aanbied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEEJEEY
iHansz schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 11:33:
Heb even de voorwaarden zitten nalezen van CbV. Het is toch eigenlijk gewoon huur, net zoals je een auto zou huren bij Hertz? Dit vind ik wel vreemd "Wij blijven de eigenaar en geregistreerde gebruiker van de auto, maar om praktische redenen zullen wij uw naam bij de RDW inschrijven omdat wij ervan uitgaan dat u de
voornaamste bestuurder van uw auto zult zijn." Wordt de auto nou wel of niet op je naam gezet? Want anders is dit "4.1 Administratieve verwerking van een boete (zoals een parkeerboete of een boete voor te
hard rijden), kosten 15€ per gebeurtenis" niet nodig, want die boete komt dan toch bij je thuis? En dit is toch exact wat Lynk&Co ook aanbied?
Als het kenteken op jouw naam wordt gezet zullen ze waarschijnlijk gebruik maken van de RTL (Registratie Tenaamstelling Leasevoertuigen) registratie bij het RDW. Boetes komen dan direct bij de bestuurder uit, admin kosten zou dan idd misplaatst zijn. Ik ben zelf private lease rijder en hier staat het kenteken ook op m’n naam als bestuurder.
Pagina: 1 ... 39 ... 97 Laatste