wiigamer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:42:
Als je zo'n beetje dit draadje van de Fairphone 5 doorleest denk ik... wat een problemen allemaal met dit apparaat. Matige camera, batterij snel leeg, Android Auto die niet werkt, updates die uitblijven, klantenservice die niet actief genoeg is, updates die zorgen dat dingen niet meer werken, onderdelen die snel stuk zijn en ik kan nog wel even doorgaan als ik een rondje Reddit of Tweakers doe.
Lang getwijfeld over een Fairphone, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb... Zolang dit bedrijf de kwaliteit niet op orde heeft, gaat het ook niks worden.
Bij deze: Sorry.
Sorry dat ik niet eerder heb gepost hoe tevreden ik ben met mijn Fairphone 5 van meer dan een jaar oud.
Sorry dat ik niet elke week een update geef over hoe soepel alles werkt.
Sorry dat mijn batterij sinds de speciale update daarvoor gewoon een volle dag meegaat zonder drama.
Sorry dat Android Auto bij mij in élke auto (eigen, lease, huur, met of zonder airco) gewoon werkt alsof het 2025 is.
Sorry dat ik geen klachten heb over de camera, want die doet precies wat ik nodig heb (en ja, zelfs in het donker).
Sorry dat ik geen kapotte onderdelen heb gehad.
En sorry dat ik zelfs overweeg een FP6 te kopen — niet omdat de 5 stuk is, maar omdat mijn vrouw er ook eentje wil. En ik haar dat van harte gun.
Dus ja, heel erg sorry dat je mijn ervaring nu pas leest.
En mocht je nu gaan twijfelen aan je beslissing om géén Fairphone te nemen… sorry daarvoor ook.
Want dan gaat het misschien twee keer mis: geen Fairphone én geen forumplezier.
Ik hou het maar gewoon bij: sorry.
Voor mijn tevredenheid. Voor mijn werkende toestel. En voor het verstoren van de negatieve vibe. 😅