tobias93 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:09:
Ik zit met een vervelend probleem met m'n Fairphone 5. Sinds ongeveer de upgrade naar Android 15 gooit de telefoon regelmatig alle apps uit het geheugen, zowel bij het wisselen tussen apps als tijdens idle. Zo kan het soms gebeuren dat tijdens het typen ineens de Gboard verdwijnt en enige seconden later pas weer beschikbaar is. Ander voorbeeld is het openen van een 2fa-app omdat een site in Chrome erom vraagt, dan kopieer ik de code, ga terug naar de browser die volledig nieuw opent en de site die z'n sessie kwijt is, mag ik weer opnieuw beginnen. Ook gaat regelmatig Spotify uit tijdens het streamen in de auto, waarbij ik uiteraard mijn telefoon gewoon in m'n zak heb zitten want ogen op de weg.
Zijn er mensen die dit herkennen en een oplossing hebben gevonden? Ben beetje bang dat ik de telefoon moet resetten met al het gedoe van dien, dus hopelijk heeft iemand de gouden tip...
Ik had iets vergelijkbaars. Als je naar dat "overzichtsscherm" gaat waar je door alle apps kunt scrollen, dan zag ik geen voorbeelden meer, maar lege vensters. Ging ik erheen, dan startte app opnieuw op, of activeerde de app niet eens. Moest dan gewoon opnieuw de app opstarten. Inmiddels al een tijdje geen problemen meer. Niets bewust gedaan om te verhelpen. Wel een aantal keer de telefoon uit gedaan en opnieuw opgestart... misschien was dat het? Ook de laatste updates geïnstalleerd?