Ah. Dan zal het er bij mij niet lang gestaan hebben, als Fairphone Angel gooi ik de telefoon regelmatig open om te testen of een andere telefoon met een vervangonderdeel geholpen zou zijn.
Als er hier andere tweakers zouden zijn die vrijblijvend andere Fairphone users willen helpen met eventuele problemen troubleshooting:
https://forum.fairphone.c...ffers-and-questions/73340Uruk-Hai schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:03:
Kan iemand mij vertellen hoe goed een Fairphone 5 inmiddels functioneert op het gebied van de kinderziektes die er van meet af aan in zaten? In hoeverre zijn die met bugfixes verholpen als je hem helemaal up-to-date hebt qua software?
Dan bedoel ik zaken als ghost touch (ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt dat het scherm soms uit zichzelf reageert alsof je er op getikt hebt), beroerde bluetooth verbinding en beroerde standaard camera app (ik heb over het installatieproces voor gcam gelezen en ik gruw er van).
Dat ding is al sinds 2023 op de markt en daarna zijn er maandelijks software updates voor uit gekomen, dan ga ik er vanuit dat er inmiddels toch de nodige bugjes geplet zouden moeten zijn.
Voor mij doet de telefoon het al sinds het begin prima. Nooit ghost touch gehad (dat was een FP4 dingetje en ik ken persoonlijk niemand die er last van gehad heeft), BT doet het prima sinds dag 1, de camera app is prima voor mijn doeleinden (non-poweruser).
Ik ben enkel een beetje teleurgesteld over de 'always on display' functionaliteit (ze hebben de notificatie LED weggehaald omdat we nu een AMOLED display hadden waar we altijd info op het scherm konden displayen - maar nu is die Always On Display functionaliteit verwijderd omdat deze teveel stroom verbruikte waardoor ze klachten kregen. Ik wil mijn notificatieLED terug
Maar dat is één kleine issue met de hele telefoon, die overigens (en niet onlogisch) de beste is die ik ooit had. Niet onlogisch omdat het ook de recentste is

Ik ga ervan uit dat ik FP6 maar even skip, en we zien wel wat FP7 wordt (vermoedelijk houd ik FP5 dan nog wel even, maar het zou kunnen dat ik 'm doorgeef aan een puberzoon).
[
Voor 54% gewijzigd door
Dryhte op 12-09-2024 10:59
. Reden: Antwoord ]