dierkx36 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:52:
[...]
Deze is nog "makkelijk" : de X-Plane manier van laden scenery, alleen de inplaats vanaf een ssd via cloud :
Bv een kaart vierkant van 50 bij 50 km waarbij de 5 km bij 5km rond je toestel high res is, dan 15 bij 15 km medium res en de rest van het kaartvierkant low res.
Afhankelijk van welke kant je op vliegt word eerst low res gedownload, dan medium dan high.
Lijkt mij het meest logische

Dat heb ik dus nu al vanaf de Xbox samenvoegen met MSFS
Je ziet het gewoon opgebouwd worden .... zeker als je hoog zit ..
in de regio van de caribbean zie ik hele witte vlakken en pas als ik vlakbij bent word het ingeladen.
Dus dat word al gedaan in MSFS.
Ik zie ook nu minder scherp op een bepaalde afstand.
Dat 4kantjes vliegen zoals we dat van de oude FS kennen heb ik nu regelmatig.
En ik heb alles bijna vol open staan.
Maar ik denk dat het niet anders kan ook ook bij welke FS ook dat hokjes vliegen blijft .
Je kunt niet in 1 keer de hele wereld klaar hebben.
dus is dus gewoon een "platte"kaart die in vierkantjes is verdeeld en elke 4 kantje waar je vliegt is gewoon scherp.
En vooruit worden nieuwe blokken geladen en achter vallen blokken weg.
Je ziet het heel goed als je internet traag is of als de server problemen heb hoe het systeem werkt.
Jij vliegt als je in de VS bent niet op mijn pc als ik in Europa ben , pas als ik in jou buurt komt worden onze werelden samen gevoegd tot "level" wereld
dus je vliegt gewoon altijd in een van de vakjes
En wat ze zelf zeggen over de nieuwe manier .....
In Microsoft Flight Simulator 2024 wordt het grootste deel van de inhoud nu opgeslagen en gestreamd vanuit de cloud. Wloch legde uit: "We downloaden alleen wat er op dit moment te zien is", wat de behoefte aan grote lokale opslag drastisch vermindert. Deze streaming architectuur betekent dat de simulator alleen downloadt wat de gebruiker momenteel ervaart, zoals luchthavens, vliegtuigen en landschappen in het directe gebied van de vlucht.
Deze verschuiving heeft een aantal voordelen:
Snellere laadtijden: Spelers kunnen veel sneller in de simulator springen, waardoor de lange wachttijden in Flight Simulator 2020 worden verkort.
Kleinere installatiegrootte: De lokale installatie zal niet langer oplopen tot honderden gigabytes, omdat alles wat niet onmiddellijk nodig is in de cloud zal blijven.
Verbeterde prestaties op machines met een lagere specificatie: met het grootste deel van de inhoud die door de cloud wordt afgehandeld, kunnen zelfs goedkopere machines de simulator efficiënter uitvoeren.
2.2 Achterwaartse compatibiliteit
Ondanks de sterke afhankelijkheid van cloudtechnologie, verzekerde Wloch gebruikers dat achterwaartse compatibiliteit een prioriteit blijft. De mogelijkheid om lokaal opgeslagen mods, add-ons en community-gecreëerde inhoud te gebruiken, wordt nog steeds ondersteund via de communitymap. Deze map zal op dezelfde manier werken als die in MSFS 2020, waardoor gebruikers hun wijzigingen kunnen toevoegen en beheren zonder dat ze worden beïnvloed door de verschuiving naar cloudgebaseerde opslag.
Vooral dat laatste
[
Voor 60% gewijzigd door
ravw op 20-09-2024 00:40
]