Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Enige punt waar ik tegen aanloop is externe schermen, deze worden wazig/blurry.
Ik lees dat dit vooral komt door beperkte ondersteuning in MacOS sinds een aantal versies, iemand advies?
Nieuw scherm aanschaffen of is het nog elders op te lossen?
Betreft eenvoudige 24" 1080p schermen van HP.
Ik weet niet zeker of dit je probleem gaat oplossen, maar je zou dit eens kunnen proberen:ro3lie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
Sinds deze week overgestapt van mijn Surface Pro naar MBP14 M3.
Ik lees dat dit vooral komt door beperkte ondersteuning in MacOS sinds een aantal versies, iemand advies?
BetterDummy.
Ik had dit ook met mijn 1440p scherm. Ik heb ook allerlei tooltjes geprobeerd, maar ben uiteindelijk uitgekomen op een 4k scherm. Daarop is het perfect scherp.ro3lie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
1080p is echt niet meer van deze tijd, dan doe je jezelf en je Mac echt flink te kort.ro3lie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
Het mooiste is natuurlijk een 5K scherm maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb al ccloud in Activity Monitor geforceerd afgesloten, opnieuw opgestart, iCloud sync uit- en ingeschakeld, maar helaas. Helpt niets. Voorheen had ik hier geen last van. Iemand een idee?
/f/image/C6xi9BJ6G7uCnNshzHDg1Rsm.png?f=fotoalbum_large)
Edit: geen idee wat ik allemaal heb uitgedaan, maar uiteindelijk is het foetsie.
[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 20-06-2024 22:14 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat gebeurt alleen als je schermen met lage en hoge dpi combineert. Op het moment dat je je Macbook dichtklapt en alleen de losse monitoren gebruikt, dan zou de weergave goed moeten zijn.ro3lie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:49:
[ Voor 95% gewijzigd door THE_BASE op 21-06-2024 22:41 ]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Na een herstart is dat tot heden steeds opgelost, maar nadat ik weer een groot bestand heb verplaatst, dan krijg ik diezelfde opmerking weer.
Direct van externe opslag 1 naar externe opslag 2 lukt niet helemaal zoals het moet, vandaar dat ik nu via de Mac mini het wilde doen, maar dit schiet natuurlijk ook niet op...
Het voorbeeld;
:fill(white):strip_exif()/f/image/CCBTzdLvUVlbl620vtyKycwF.png?f=user_large)
Bij een ander bestand van 39,64GB geeft het systeem aan 'Er is nog 15,89 GB schijfruimte vereist om dit bestand te kunnen kopiëren'.
Iemand?
[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 29-06-2024 11:17 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
macOS Sonoma 14.6 Adds Dual External Display Support to M3 14-Inch MacBook Pro
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 30-07-2024 11:02 ]
Ik dacht dat MacBook Pro's altijd al twee monitoren konden aansturen, en dat alleen de Air beperkt was tot één monitor (softwarematig, om het verschil in functionaliteit met de Pro wat groter te maken)?Greatsword schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:01:
https://www.macrumors.com...4-6-dual-display-support/
macOS Sonoma 14.6 Adds Dual External Display Support to M3 14-Inch MacBook Pro
De nieuwe M3's in de MacBook Pro waren de uitzondering, de M3 Pro chips konden dit al.Of-Aaargh schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:07:
[...]
Ik dacht dat MacBook Pro's altijd al twee monitoren konden aansturen, en dat alleen de Air beperkt was tot één monitor (softwarematig, om het verschil in functionaliteit met de Pro wat groter te maken)?
Als ik een folder importeer gaat deze alle nieuwe onderdelen gaan voorstellen, na de import ter controle doe ik diezelfde actie nogmaals en blijkbaar worden er nogmaals nieuwe onderdelen voorgesteld? M.a.w. gaat de initiële import niet alles gaan importeren.
Nu heb ik alle jaren en folders nogmaals overlopen van mijn NAS voor een 2de ronde van de import en bijna overal zitten er nog onderdelen tussen die niet in de Library aanwezig zijn... .
Dan begin je toch wel te twijfelen of je alles mee hebt om volledig naar Photos + iCloud te migreren zonder 2x of 3x dezelfde controle te gaan doen

Gelukkig werkt de duplicaten functie nog goed in detectie en samenvoegen in het geval van corrupte imports, maar hopelijk niet.
[ Voor 3% gewijzigd door PrettigGestoord op 04-08-2024 12:31 ]
Op mijn oude MacBook had ik een chronisch ruimtegebrek (als in dat ik steeds apps moest weggooien als ik een OS update wilde draaien) en toen ben ik ook mede hierom gestopt met Time Machine. Je kunt die snapshots ook via terminal commands weg gooien maar dat lost het maar heel tijdelijk op.Ferruginous Hwk schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:41:
Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heb ik op Reddit een keer voorbij zien komen dat het mogelijk te maken heeft met snapshots / TimeMachine die je systeem veilig houdt totdat er een backup is gemaakt of zaken - door een herstart - goed zijn weggeschreven naar de SSD.
Op mijn huidige MacBook heb ik “voldoende” ruimte (het houdt niet over, maar het is als een zolder/berging: hoe groot die ook is, vol zal die raken). Maar ik ben niet meer naar time machine terug gekeerd. Nodig heb ik het ook niet. Ik draai periodiek wel een handmatige backup van mijn documenten (en rest zit wel op het internet ergens), rest is niet nodig. Werk doe ik op een andere machine en daar zit alles in de cloud. En mocht mijn machine crashen, draai ik wel factory reset. Ik neem zelfs niet meer de moeite een home brew installatie scriptje te maken voor alle apps.