Het is echt te mooi hoe lang deze oudere Macs mee kunnen gaan. Het is wel mooi om een 2010 iMac te hebben als je zo de videokaart kan upgraden.mprkooij schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:27:
[...]
Ik zal je wat grappigs vertellen. Mijn iMac 27 inch 2010 met een Intel Core i7 870 en een Radeon HD5670 (nu geupgrade naar een FirePro M5100) werkt als een zonnetje door OpenCore Legacy Patcher i.c.m. Ventura. Zelfs beter dan High Sierra die op dit moment de laatste ondersteunde MacOS versie is voor de iMac uit 2010. De machine werkt echt als een zonnetje. Was een upgrade projectje i.v.m. mijn vriendin die een desktop nodig had voor wat huis tuin en keuken gebruik. Ik vind het echt bizar hoe goed het allemaal draait! Blij mee
Soon Sonoma even checken.
Mijn ouders hebben al jaren een 2009 iMac, die ging maar tot en met El Capitan. Maar helaas blijkt de videokaart niet zo makkelijk te upgraden, dus ik had voor hen er ooit Catalina opgezet en dat lijkt zo nog goed genoeg te werken.
Sonoma zou moeten werken zonder videokaart upgrade, maar uit ervaring weet ik dat het zonder Metal niet zo soepel werkt allemaal